[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste
Acties:
  • 521.131 views

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-12 19:42
Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:25:
Neem maar even contact op met de WHO die wel aangeeft dat alchol gebseerd hand sanitizers kunnen helpen..... Volgens mij zijn er ook studies die aantonen dat bepaalde virussen wel slecht tegen alcohol kunnen.
Adviezen m.b.t. het gebruik van hand sanitizers met 60%+ alcohol spreken altijd over "bij gebrek aan zeep en stromend water". Daarmee kom ik zelf tot de conclusie dat het minder geschikt is.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-12 23:32
leekers schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:29:
[...]

Alle besmettingen in de wereld komen van reizen dus je kan wel zeggen dat het overdreven is maar misschien hadden ze eerder moeten ingrijpen en alle reizen vanuit asia te verbieden bij het uitbreken van dit virus .
Moeten we hier serieus op ingaan...heel azie???

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

DutchCommando schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:31:
[...]

[...]

Adviezen m.b.t. het gebruik van hand sanitizers met 60%+ alcohol spreken altijd over "bij gebrek aan zeep en stromend water". Daarmee kom ik zelf tot de conclusie dat het minder geschikt is.
Gister werd er ook in het topic een link gedeeld. Alcohol dood bacterieen, dit is een virus, dat is daar goed bestendig tegen. Als je genoeg handgel gebruikt spoel je het er ook allemaal af natuurlijk :+

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:20:
Echt, zoiets FWP noemen is een belediging en schoffering van een hele hoop mensen.
Dat mag je vinden, maar je pakt het even te zwaar op. Ik zeg alleen maar dat het in de essentie 'maar' een autobeurs is. Waar het om auto's gaat.

Het is absoluut vervelend voor iedereen die daar werk in heeft zitten en had verwacht er aan te kunnen verdienen maar even serieus; vind jij dat het door moet gaan? of is afblazen overdreven massa-hysterie?

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:03
garriej schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:32:
[...]

Gister werd er ook in het topic een link gedeeld. Alcohol dood bacterieen, dit is een virus, dat is daar goed bestendig tegen. Als je genoeg handgel gebruikt spoel je het er ook allemaal af natuurlijk :+
Tegen het virus zal het niet helpen, wel tegen een eventuele superinfectie met een bacterie. Het is dus niet helemaal onzin.

[ Voor 3% gewijzigd door bszz op 28-02-2020 12:33 ]

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
RodeStabilo schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:33:
[...]

Dat mag je vinden, maar je pakt het even te zwaar op. Ik zeg alleen maar dat het in de essentie 'maar' een autobeurs is. Waar het om auto's gaat.

Het is absoluut vervelend voor iedereen die daar werk in heeft zitten en had verwacht er aan te kunnen verdienen maar even serieus; vind jij dat het door moet gaan? of is afblazen overdreven massa-hysterie?
In dit geval kan je met meer dan 600.000 bezoekers uit elk werelddeel natuurlijk alleen maar aflasten

"Beautiful Clean Coal"

Verwijderd

Cyberpope schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:49:
[...]

Ergo... Ga geen onderzoeken verspreiden waar nog de nodige discussie over is en waar de nodige onzekerheid over is.
Dat is niet hoe ik het zie: kijk wat de risico's zijn als je het niet verspreid vs wel verspreiden. Als verspreiden en retractie een minimaal risico oplevert, maar niet verspreiden en confirmatie een groot risico dan zou ik het andersom doen.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ook net maar even aan een groot feest gevraagd hoe ze hier mee om gaan :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HMm7Qkr2kRbZufsAy4mpZCKq/medium.png

Gaat om Don't let Daddy Know volgende week in Amsterdam Rai met ongeveer 25k bezoekers!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:37:
[Afbeelding]

Gaat om Don't let Daddy Know volgende week in Amsterdam Rai met ongeveer 25k bezoekers!
Afzeggen kost teveel geld en zullen ze dus echt niet zomaar doen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

RodeStabilo schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:33:
[...]
Tuurlijk kan je hem afblazen. Dat is het punt niet. Het heeft alleen wel een hele grote impact op veel middenstanders die een groot impact heeft op hun verdiensten en voor verliezen zal zorgen voor veel. Dat is dus geen FWP.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Weet niet of dit al eerder is gepost, maar er is weer een nieuwe ontwikkeling.

https://news.sky.com/stor...ed-with-covid-19-11944295

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12 13:21
PWM schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:20:
[...]

Hoezo worden "we" daar niet slechter van? Voor die beurs in Geneve zijn letterlijk duizenden mensen bezig. Bij de automerken, standbouwers, marketing, beursstaff, etc etc.

Hotels zijn geboekt (duizenden kamers). Restaurants zitten vol elke avond (wederom duizenden tafels per avond). De taxi chauffeurs verdienen er hun geld.

Inkopen zijn gedaan, contracten zijn afgesloten. Hier zitten grote bedrijven bij die klappen kunnen opvangen maar ook kleine ondernemingen en een-pitters die een stevige knauw kunnen krijgen.
Terecht dat een beurs waar 600.000 bezoekers van over de hele wereld naartoe komen, is afgeblazen. Erg zuur en vervelend voor iedereen, maar de gezondheid van de wereldbevolking staat nog altijd boven een autobeurs.

Beurzen in heel Europa worden afgeblazen, de F1 races zijn een twijfel, het EK2020 staat op losse schroeven, de Olympische Spelen zijn een vraagteken...... maar een autobeurs in Geneve laten we doorgaan. Nee, dat kan natuurlijk niet.

• DennusB
  • Niet online
Ernemmer schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:38:
[...]

Afzeggen kost teveel geld en zullen ze dus echt niet zomaar doen.
Nee eens, maar goed, daar zijn ze toch wel voor verzekerd neem ik aan? En daarbij, als idd straks de overheid dat advies de deur uit doet dan zullen ze wel moeten!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-12 19:42
Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:29:
zorgelijk dat iemand "kennis is macht" gebruikt zulke baude uitspraken doet en iemand anders die eerder de tekst van een kruidvat aanneemt als advies dan een uitspraak van de WHO.
Laat ik één punt duidelijk maken. Volg alsjeblieft de adviezen van het RIVM en WHO op. Ik was zelf zeer regelmatig mijn handen voor 20+ seconden, omdat ik begrijp dat door dat te doen ik mijn kans op infectie en de kans op infectie van anderen verlaag.

Ik neem dus ook niet de tekst van het kruidvat als waarheid aan. Maar die tekst staat er niet voor niks op, want die gels zijn daadwerkelijk bedoelt tegen bacterieën. Ik zeg ook niet dat het geen effect zal hebben. Maar dat het het beste is om goed je handen te wassen met water en zeep.

De reden dat ik het noem en wellicht iets te stellig ben is omdat ik zie dat veel mensen dit als een goed alternatief zien voor handen wassen. Dat moeten we voorkomen.

Verwijderd

garriej schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:32:
[...]

https://digitalcommons.usu.edu/biology_posters/140/
Based on the data we can conclude that enveloped viruses are extremely vulnerable to 70%
ethanol.These findings should be taken into considera,on when working with active virus in laboratory or healthcare settings.
Verder wil ik niet claimen dat alchohol gebaseerde handgels uitermate geschikt is tegen coronavirus maar de stelling dat het geen enkel effect zou hebben is gewoon de uit lucht gegrepen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2020 12:45 ]

• Nat-Water
  • Laatst online: 30-12 18:53
Zoals met elk evenement, autobeurs, concert, wat dan ook, worden gewoon belangen / risico’s afgewogen. Wat kost afzeggen? Wat is het risico op besmetting, en daardoor naamschade / evt rechtsgang door getroffenen?

Lijkt me dat we daar niet diep op in hoeven te gaan en elke beurs oid apart hoeven te benoemen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• RodeStabilo
  • Niet online
Het niet kunnen kijken naar luxe auto's die de meeste mensen toch niet kunnen betalen en dat erg vinden vind ik wel een FWP. Dat het wellicht meehelpt om het virus niet nog verder te verspreiden vind ik dus een prima besluit. Hoe vervelend ik dat ook vind voor iedereen die er aan heeft meegewerkt etc.

[ Voor 9% gewijzigd door RodeStabilo op 28-02-2020 12:43 ]

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:39:
[...]

Nee eens, maar goed, daar zijn ze toch wel voor verzekerd neem ik aan? En daarbij, als idd straks de overheid dat advies de deur uit doet dan zullen ze wel moeten!
Ik zou er niet vanuit gaan dat zo'n groot evenement verzekerd is om het evenement af te blazen in dergelijke gevallen. Waarschijnlijk zouden de premies daarvoor astronomisch zijn en ik weet ook niet of er veel verzekeraars zijn die zich daar aan zouden wagen.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

DennusB schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:37:
[Afbeelding]

Fijn toch?

Dat je netjes de adviezen van de overheid volgen. Lijkt mee ook de beste mogelijke lijn die te volgen is.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Begrijpend lezen is voor velen in dit topic wellicht ook wat te hoog gegrepen :+

Maar goed. Ik lees dat de airlines het moeilijk hebben. Deze week zaten toch alle vluchten die we namen tot de nok vol. Zo te zien maken mensen hun geboekte reizen wel gewoon. Nieuwe boekingen zullen dan wel minder gemaakt worden. Ik heb de komende maand diverse reizen staan naar de UK, Portugal, Spanje en Denemarken. Zie voorlopig nog niet echt reden om die af te zeggen.

Het enige waar ik mij zorgen om maak is mijn vader. Die is niet oud (65), maar heeft wel 2 jaar geleden een longziekte gehad. Dat is toch wel de risico factor.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-12 15:11

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Burgemeester Theo Weterings: ,,Het bericht van de patiënt heeft veel losgemaakt in het land en in mijn stad. Het gaat goed met de patiënt. Er wordt nagedacht over een terugkeer naar huis."

De patiënt heeft goed gehandeld. Na verschijnselen die mogelijk duiden op coronavirus heeft hij meteen contact opgenomen met huisarts, aldus de burgemeester. In de dagen dat hij carnaval vierde was hij niet besmettelijk.
Storm in glas water kunnen we wel zeggen dus.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goede vent wel die burgemeester. Recap:
- Patiënt heeft goed gehandeld
- Gaat goed met patiënt
- volgens GGD niet besmettelijk tijdens carnaval
- geen reden voor afgelasting evenementen

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

DennusB schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:39:
[...]

No way dat een verzekering dit dekt en ook de overheid zal deze schade (en vooral de voorvervolg schade) niet dekken. Dus hier vallen forse klappen voor de economie.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Bensimpel

Positieve meneer

Geert1976 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:54:
De WHO bekijkt een aantal meldingen van mensen die voor de tweede keer besmet zouden zijn met het virus. In principe zouden mensen die het virus hebben gehad in ieder geval tijdelijk immuun moeten zijn.

benieuwd naar de uitkomst hiervan is, ''een aantal'' op duizenden besmettingen is uiteraard (nog) niet echt representatief.

bron: nu.nl https://www.nu.nl/coronav...peciaal-crisisnummer.html
Als je kort daarna weer besmet wordt, kan het zo zijn dat het virus wel erg snel muteert. Hoop het niet.

😆 - Denk ook eens om ;)

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12 08:14
StealthyPeanut schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:39:
Beurzen in heel Europa worden afgeblazen, de F1 races zijn een twijfel, het EK2020 staat op losse schroeven, de Olympische Spelen zijn een vraagteken...... maar een autobeurs in Geneve laten we doorgaan. Nee, dat kan natuurlijk niet.
fietste vanochtend langs de RAI maar huishoudbeurs gaat gewoon door zo te zien :S

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

MikeyMan schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:52:
Goede vent wel die burgemeester. Recap:
- Patiënt heeft goed gehandeld
- Gaat goed met patiënt
- volgens GGD niet besmettelijk tijdens carnaval
- geen reden voor afgelasting evenementen
Zoals een echte goede burgervader betaamd!

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-12 20:45

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zou de overheid nu trouwens eindelijk eens een stokje steken voor al die misleidende reclame van bijvoorbeeld Dettol? Ze zeggen het niet in hun reclames, maar ze insinueren wel overduidelijk dat hun producten effectief zijn tegen virussen zoals verkoudheid en griep, terwijl dat natuurlijk klinkklare onzin is. Maar omdat ze het niet zeggen vindt de Reclamecodecommissie dat er geen vuiltje aan de lucht is. Ze gaan vast ook proberen een slaatje te slaan uit het Coronavirus met hun slangenolie-schoonmaakmiddelen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wel stuitend hoe weinig kennis er bljikt uit de vragen die worden gesteld tijdens de persconferentie zeg :X

• LED-Maniak
  • Laatst online: 00:43
Zooo, algehele travel ban binnen ons bedrijf en als je in een risicogebied bent geweest mag je thuisblijven.

Ze zijn lekker bezig. :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

MikeyMan schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:00:
Wel stuitend hoe weinig kennis er bljikt uit de vragen die worden gesteld tijdens de persconferentie zeg :X
Bijna medelijden met de dame van GGD.

Echter moet ik ook eerlijk zeggen dat mij in de media niet duidelijk werd dan tijdens incubatie periode het virus niet of nauwelijks overgedragen kan worden.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

LED-Maniak schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:00:
Zooo, algehele travel ban binnen ons bedrijf en als je in een risicogebied bent geweest mag je thuisblijven.

Yup, dat is er bij "ons" al sinds vorige week. Bedrijf wil natuurlijk ook niet dat collega's elkaar onderling aansteken. Bad for the bottom line. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:36

Binnen ons bedrijf in China? Japan? Groningen?

https://wren.co/join/Devian

• DennusB
  • Niet online

Travel ban als in reizen naar buiten Nederland neem k aan? Of ook binnen NL?

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik wilde net hetzelfde typen hier. Ze voelen zich in ieder geval niet gehinderd door het gebrek aan enige kennis van zaken.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaRaDoX4 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:01:
[...]

Bijna medelijden met de dame van GGD.

Echter moet ik ook eerlijk zeggen dat mij in de media niet duidelijk werd dan tijdens incubatie periode het virus niet of nauwelijks overgedragen kan worden.
Vooral die vragen over aflasten evenementen en mondkapjes... :X

@TheDeeGee Ik zeg het nogmaals; kap met deze insinuaties.
Onze gezondheidszorg is volgens alle standaarden enorm goed. De mensen die hiermee bezig zjin staan aan de top van de wereld. Die gaan echt geen onzin lopen verkondigen.

[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 28-02-2020 13:03 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

TheDeeGee schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:02:
Nederland is lekker bezig als ik het zo hoor in de pers conferentie...

Mensen die contact hebben gehad met deze twee patiënten mogen gewoon de straat op, niks aan het handje tot je klachten krijgt...

Er is waarschijnlijk geen medicijn tot Zomer 2021, en alles mag gewoon doorgaan als of er niets aan de hand is.

Nederland speelt hier met de levens van het volk.

Vind dit een zeer kwalijke zaak.
Last van een onderbuikgriepje?

Als uit gedegen onderzoek blijkt dat de ziekte tijdens de incubatietijd niet besmettelijk is, maar pas wanneer er zich symptomen voordoen, dan betekent dat dus dat je inderdaad gewoon "business as usual" kunt hanteren totdat zich symptomen voordoen.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:19

ZieMaar!

Moderator General Chat

Hoe specifiek zijn die risicogebieden omschreven? Is het een groot bedrijf waar je werkt? Bij ons, heel groot bedrijf, volgen we voor nu het reisadvies en als je in specifieke gebieden bent geweest, dan bij voorkeur 2 weken thuis werken. Voor Italië gaat het om die specifieke dorpen.
Yup, ik vind dat zelfs heel storend. Enorm suggestieve vragen, gebrek aan kennis, etcetera.

• LED-Maniak
  • Laatst online: 00:43
Devian schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:01:
[...]

Binnen ons bedrijf in China? Japan? Groningen?
We zitten over de hele wereld. Alle sites hebben een ban.
DennusB schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:02:
[...]

Travel ban als in reizen naar buiten Nederland neem k aan? Of ook binnen NL?
In principe alle reizen, maar in overleg met management.
ZieMaar! schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:03:
[...]

Hoe specifiek zijn die risicogebieden omschreven? Is het een groot bedrijf waar je werkt? Bij ons, heel groot bedrijf, volgen we voor nu het reisadvies en als je in specifieke gebieden bent geweest, dan bij voorkeur 2 weken thuis werken. Voor Italië gaat het om die specifieke dorpen.

[...]

Yup, ik vind dat zelfs heel storend. Enorm suggestieve vragen, gebrek aan kennis, etcetera.
Risicogebieden zijn verschillende landen plus advies van onze overheid. Inderdaad een groot bedrijf.

[ Voor 38% gewijzigd door LED-Maniak op 28-02-2020 13:06 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-12 19:12

Mensen die contact hebben gehad met deze twee patiënten mogen gewoon de straat op, niks aan het handje tot je klachten krijgt...

Er is waarschijnlijk geen medicijn tot Zomer 2021, en alles mag gewoon doorgaan als of er niets aan de hand is.

En dit is gewoon het verspreiden van fud.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:20:
[...]

Corona heerst straks overal wel. Ik kan het hier oplopen bij de Albert Heijn of ik kan het oplopen na een vakantie in Barcelona. Dan loop ik het liever op nadat ik een leuke tijd gehad heb. Het blijft ook een kwestie van pech/geluk.
Dan wel hopen dat het aan het eind van je vakantie is, en niet aan het begin ;)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Tja.. we leggen de gemiddelde media al 10 jaar op de pijnbank, waarbij we niet willen betalen voor kwaliteitsmedia. Wat denk je dat er dan gebeurd?

Vooral op dit soort zaken is er erg weinig kennis en leveren genuanceerde zaken geen "clics" op.
We zaaien wat we oogsten.

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Nou nou nou, gewoon blijven ademhalen en een beetje vertrouwen hebben in de experts.

De paniek van sommige mensen kan ik echt niet begrijpen, durven die überhaupt wel de straat op met al die mogelijke manieren om dood te gaan?

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het wordt toch wat serieuzer genomen nu. Zojuist weer een mail ontvangen van de kinderopvang: ze gaan kinderen controleren op temperatuur en zodra een kind 38 graden koorts heeft en hoest of kortademig is moet het kind direct opgehaald en moet er contact opgenomen met de huisarts. (advies GGD regio Zuid-Limburg)

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Amras schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:06:
[...]

Nou nou nou, gewoon blijven ademhalen en een beetje vertrouwen hebben in de experts.
Als ik de persconferentie in tilburg zojuist als voorbeeld neem dan mis ik die "experts" .

3 mensen die verschillende dingen beweren 8)7

"Beautiful Clean Coal"

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 16:32
RodeStabilo schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:41:
[...]

Het niet kunnen kijken naar luxe auto's die de meeste mensen toch niet kunnen betalen en dat erg vinden vind ik wel een FWP. Dat het wellicht meehelpt om het virus niet nog verder te verspreiden vind ik dus een prima besluit. Hoe vervelend ik dat ook vind voor iedereen die er aan heeft meegewerkt etc.
Uiteindelijk worden die "luxe" auto's gewoon gebouwd door "niet-luxe" mensen. Als hier door de auto verkopen een knauw krijgen dan kan dat wel degelijk gevolgen hebben voor hun baan. Dit is dus geen FWP.

Overigens staan alle auto's op een auto show en niet alleen luxe auto's, dit raakt dus gewoon de hele auto industrie

Verwijderd

Mx. Alba schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:59:
Zou de overheid nu trouwens eindelijk eens een stokje steken voor al die misleidende reclame van bijvoorbeeld Dettol? Ze zeggen het niet in hun reclames, maar ze insinueren wel overduidelijk dat hun producten effectief zijn tegen virussen zoals verkoudheid en griep, terwijl dat natuurlijk klinkklare onzin is. Maar omdat ze het niet zeggen vindt de Reclamecodecommissie dat er geen vuiltje aan de lucht is. Ze gaan vast ook proberen een slaatje te slaan uit het Coronavirus met hun slangenolie-schoonmaakmiddelen.
Dettol dood wel degelijk bepaalde virussen maar tegelijkertijd is dettol(Chloroxylenol) ook giftig.

Echter zal geen 1 fabrikant dat claimen omdat het testen op virussen nou niet heel makkelijk is zeker niet bij een nieuwe variant.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2020 13:12 ]

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

leekers schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:08:
[...]

Als ik de persconferentie in tilburg zojuist als voorbeeld neem dan mis ik die "experts" .

3 mensen die verschillende dingen beweren 8)7
Heb ik een andere persconferentie zitten kijken dan? Op de domme vragen na toch duidelijk verhaal?

niet besmettelijk in incubatie periode, dus ook geen noodzaak voor paniek in loon op zand (lees verdere besmettingen) daar deze man direct gehandeld heeft.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ainnir schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:07:
Het wordt toch wat serieuzer genomen nu. Zojuist weer een mail ontvangen van de kinderopvang: ze gaan kinderen controleren op temperatuur en zodra een kind 38 graden koorts heeft en hoest of kortademig is moet het kind direct opgehaald en moet er contact opgenomen met de huisarts. (advies GGD regio Zuid-Limburg)
Is dat echt het advies van de GGD of geeft de kinderopvang daar een eigen draai aan? Want volgens mij gaan ze zo vooral kinderen met ‘normale’ griep en verkoudheid weren. Niet dat daar iets mis mee is, maar dat hadden ze ook maanden geleden kunnen doen. Het Corona virus lijkt weinig vat op (jonge) kinderen te hebben, dus heel effectief lijkt me dit niet.

https://www.ggdzl.nl/index.php?id=1675 Hier staat dat ook niet, alleen als die symptomen er zijn icm met een bezoek aan de risico gebieden.

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 28-02-2020 13:12 ]

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:30

Volledig mee eens. Zo'n persoon kan gewoon nog lekker naar een feestje gaan, dar wél verschijnselen krijgen en met een paar keer niezen een x-aantal besmetten. Of verschijnt hij ineens magisch in zijn slaapkamer zodra hij een eerste niesbui voelt opkomen... 8)7

Beetje hetzelfde als een doekje lijnzaadolie laten slingeren in een meubelfabriek, ja maar hij rookte nog niet toen ik het weg had gelegd...

Anyway, ik had ook graag een fles hand alcohol gekocht maar het is overal uitverkocht. Ik weet dat handen wassen beter is, maar ik liep met mijn kinderen en die rake alles aan, soms zelfs lekker met hun mond, krabben nog even aan hun neus of stoppen een vinger in hun mond. Ik had graag ze één keer tussendoor de handen gewassen met dat spul.
Ainnir schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:07:
Bij de eerste hoestbui ben je dus al te laat...

[ Voor 21% gewijzigd door Cobb op 28-02-2020 13:14 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Ainnir
  • Niet online
ZieMaar! schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:10:
[...]

Is dat echt het advies van de GGD of geeft de kinderopvang daar een eigen draai aan? Want volgens mij gaan ze zo vooral kinderen met ‘normale’ griep en verkoudheid weren. Niet dat daar iets mis mee is, maar dat hadden ze ook maanden geleden kunnen doen. Het Corona virus lijkt weinig vat op (jonge) kinderen te hebben, dus heel effectief lijkt me dit niet.
Volgens de mail gaat het om een "tijdelijk protocol coronavirus" opgesteld naar advies van GGD en RIVM.

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Kijk dit was pas erg, koud twee jaar geleden:

https://www.dvhn.nl/groni...zijn-retour-23075433.html

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik heb nu al een paar keer deze term ''FWP'' voorbij zien komen....wat is dit?

Ik kan ook allerlei luchtvaartjargon hier gaan strooien, maar daar snapt ook 90% van de mensen geen ene moer van.

''ok boomer''

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:43
Geert1976 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:13:
[...]

First World Problem.

Be yourself, no matter what they say ...

Bensimpel

Positieve meneer

Geert1976 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:13:
[...]

Ik kan ook allerlei luchtvaartjargon hier gaan strooien, maar daar snapt ook 90% van de mensen geen ene moer van.

''ok boomer''
First world problem volgens mij.

Ik snap de mensen die dit niet erg vinden ook niet, geen empathie aanwezig ofzo?

😆 - Denk ook eens om ;)

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-12 12:30
Wat ik niet helemaal snap bij de Tilburgse corona-patient:
Je komt uit Italië, uit het gebied waar het coronavirus is vastgesteld en je voelt je niet in orde.
En vervolgens denk je: Weet je, ik ga carnaval vieren! 8)7

Ben je dan niet helemaal in orde, of ligt dat aan mij?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:10:
[...]

Dettol dood wel degelijk bepaalde virussen maar tegelijkertijd is dettol(Chloroxylenol) ook giftig.

Echter zal geen 1 fabrikant dat claimen omdat het testen op virussen nou niet heel makkelijk is zeker niet bij een nieuwe variant.
Hier staat anders niets over dat chloroxylenol virussen doodt. Alleen bacteriën, en dan vooral "gram-positieve" bacteriën.

Wel staat daar bijvoorbeeld dat het vooral heel giftig is voor katten.

• GAIAjohan
  • Laatst online: 30-12 19:12
Cobb schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:12:
[...]

Volledig mee eens. Zo'n persoon kan gewoon nog lekker naar een feestje gaan, dar wél verschijnselen krijgen en met een paar keer niezen een x-aantal besmetten. Of verschijnt hij ineens magisch in zijn slaapkamer zodra hij een eerste niesbui voelt opkomen... 8)7

Anyway, ik had ook graag een fles hand alcohol gekocht maar het is overal uitverkocht. Ik weet dat handen wassen beter is, maar ik liep met mijn kinderen en die rake alles aan, soms zelfs lekker met hun mond, krabben nog even aan hun neus of stoppen een vinger in hun mond. Ik had graag ze één keer tussendoor de handen gewassen met dat spul.

[...]

Bij de eerste hoestbui ben je dus al te laat...
En ziehier iemand die gevoelig is voor fud, en het ook graag verspreid.

Je zo enorm druk maken heeft geen enkele zin.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit dus, kan iedereen dit even goed doorlezen.
In de winter 2014/2015 duurde de epidemie eenentwintig weken. Gemiddeld duurt de griepepidemie maar negen weken.

Het was ook een vrij heftige griep. De meeste patiënten werden getroffen door een influenza B-virus dat behoorlijk op de luchtwegen sloeg. Je bleef maar hoesten. Daardoor liepen ook veel meer mensen een longontsteking op dan anders.

Volgens voorlopige schattingen zijn er deze winter ook vrij veel mensen overleden als gevolg van de griep; ruim achtduizend.

Maar er zijn deze winter ook gezonde volwassenen puur en alleen door de griep overleden. Zo is er in het Noorden een voorbeeld van een man van 28 jaar die enkel aan de influenza overleed.
Achtduizend doden (!), ik herinner me niets van die periode. Waarom is er nu zo massaal paniek?

[ Voor 9% gewijzigd door Razr op 28-02-2020 13:15 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maarten_E schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:14:
Je komt uit Italië, uit het gebied waar het coronavirus is vastgesteld en je voelt je niet in orde.

Toen ie klachten kreeg heeft ie gelijk goed gehandeld, en telefonisch contact gezocht met huisarts.
Tijdens carnaval geen klachten en dus niet besmettelijk.

• voske
Edit: spuit 11

[ Voor 96% gewijzigd door voske op 28-02-2020 13:15 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

En ook daar lees dat veel mensen zich niet willen laten vaccineren tegen de griep "want geen 100% zekerheid".

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Razr schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:14:
[...]

[...]
Achtduizend doden (!), ik herinner me niets van die periode. Waarom is er nu zo massaal paniek?
Nieuw virus, bij brede verspreiding kan dit leiden tot medische overbelasting en extra slachtoffers bijv.
Ik zou dit nog geen massale paniek noemen trouwens :)

specs

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ainnir schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:12:
[...]

Volgens de mail gaat het om een "tijdelijk protocol coronavirus" opgesteld naar advies van GGD en RIVM.
Ok, dus toch een eigen interpretatie (zo lees ik ‘opgesteld naar’).

Net in de nos journaal zei die viroloog dat het lastig was omdat het virus inderdaad helemaal niet zo erg is, maar dat het wel nieuw is en de verspreiding het best langzaam kan gaan. Het blijkt voor heel veel mensen lastig om die zaken in samenhang goed te snappen. Misschien geldt dat ook voor die kinderopvang (plus dat daar ongetwijfeld goede bedoelingen achter zitten), maar toch is dit ook het onnodig belasten van het zorgapparaat...

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Razr schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:14:
[...]

[...]

Dat gebeurd er dus als je geen maatregelen neemt tegen besmetting.
8000 doden, wat nog geen 0,2% van het aantal besmettingen was.

Nu gaat er >3% van de besmettingen dood, dan heb je het over 120.000 doden. Dat zal je over 2 jaar vast nog wel herinneren.

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:15:
[...]

Toen ie klachten kreeg heeft ie gelijk goed gehandeld, en telefonisch contact gezocht met huisarts.
Dit kan ik eigenlijk heel moeilijk geloven. Carnaval is 2 dagen geleden?
En dan zou hij dus in 2/3 dagen tijd van vrolijk carnaval vieren naar ziekenhuisopname gegaan zijn, zonder dat hij symptomen / besmettelijk was?

• Ainnir
  • Niet online
ZieMaar! schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:17:
[...]

Ok, dus toch een eigen interpretatie (zo lees ik ‘opgesteld naar’).

Net in de nos journaal zei die viroloog dat het lastig was omdat het virus inderdaad helemaal niet zo erg is, maar dat het wel nieuw is en de verspreiding het best langzaam kan gaan. Het blijkt voor heel veel mensen lastig om die zaken in samenhang goed te snappen. Misschien geldt dat ook voor die kinderopvang (plus dat daar ongetwijfeld goede bedoelingen achter zitten), maar toch is dit ook het onnodig belasten van het zorgapparaat...
Of het is een manier om te signaleren, aangezien we in de grensstreek wonen en er over de grens toch wel een aantal besmettingen zijn.

• Maarten_E
MikeyMan schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:15:
[...]

Volgens Ad.nl:
De eerste coronapatiënt van Nederland was al een paar dagen niet lekker voordat hij naar het ziekenhuis ging. Voor de GGD én uiteraard mensen uit de omgeving van de man is dat belangrijke informatie, omdat een drager van het coronavirus pas besmettelijk is als hij de eerste ziekteverschijnselen heeft.
Hij was donderdag naar het ziekenhuis gegaan, een paar is minstens twee, dus op zijn minst dinsdag. Carnaval wordt gevierd van zondag t/m dinsdag, dus hij is zeer waarschijnlijk met klachten Carnaval gaan vieren. Ik snap het echt niet...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Razr
  • Niet online
maratropa schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:16:
[...]

Nieuw virus, bij brede verspreiding kan dit leiden tot medische overbelasting en extra slachtoffers bijv.
Ik zou dit nog geen massale paniek noemen trouwens :)
Lees sommige reacties in dit topic even door, sommige zijn echt totaal de weg kwijt. Heel Azie afsluten, mensen "alvast" in quarantine zitten etc. etc.

Ik weet goed wat er speelt en kan dit ook rationeel verwerken. Dat moeten we ook met elkaar doen. Ik heb echt vol vertrouwens in onze medische wereld en overheid. Zelf kunnen we gewoon niet zoveel doen behalve realistisch blijven (en niet paniek als raadgever gebruiken).

• DennusB
  • Niet online
BekSide schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:17:
[...]

Dit kan ik eigenlijk heel moeilijk geloven. Carnaval is 2 dagen geleden?
En dan zou hij dus in 2/3 dagen tijd van vrolijk carnaval vieren naar ziekenhuisopname gegaan zijn, zonder dat hij symptomen / besmettelijk was?
Ze zullen er niet over liegen toch? Beetje vertrouwen hebben!

• voske
Maarten_E schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:18:
[...]
Hij was donderdag naar het ziekenhuis gegaan, een paar is minstens twee, dus op zijn minst dinsdag. Carnaval wordt gevierd van zondag t/m dinsdag, dus hij is zeer waarschijnlijk met klachten Carnaval gaan vieren. Ik snap het echt niet...
Bij de persconferentie werd medegedeeld dat hij dinsdag geen carnaval heeft gevierd.

[ Voor 3% gewijzigd door voske op 28-02-2020 13:19 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Volgens Ad.nl:

[...]

Ik baseer me even op de GGD als je het niet erg vindt.

Die geven aan dat ie de laatste dag geen Carnaval gevierd heeft.
Tevens; de klachten die voor besmetteljikheid zorgen zijn voor zover ik begrijp vooral het hoesten.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:15
Maarten_E schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:14:

Dat is inderdaad wel wat jij en ik denken. De persoon niet in orde verklaren, gaat wat te ver misschien. Het heeft wel erg te maken met de strategie van de overheid: namelijk steeds iedereen gerust stellen. (Je weet eigenlijk vrijwel zeker dat er iets niet in de haak is, als overheden via officiële kanalen manen tot rust en nuchterheid.)
Nederlanders zijn heel lang heel nuchter geweest. Dus als bepaalde personen moeten kiezen tussen het feest van het jaar of uit voorzorg eens thuis gaan zitten, in combinatie met geen enkele aansporing tot ongerustheid vanuit het RIVM, dan krijg je vanzelf dit soort gevallen.

Het RIVM had gelijk kunnen krijgen met de strategie, als de persoon in kwestie toevallig niet het carnaval was in gegaan. Ze hoopten op een kleine uitbraak, die redelijk te beperken is, waarna ziekenhuizen genoeg capaciteit hebben om de slachtoffers op te vangen. Mijn inschatting is dat het RIVM helaas verkeerd heeft gegokt en dat er juist nu een vrij sterke groei gaat komen van patiënten in Nederland. En daarna valt de rest van het plan om het virus rustig maar gecontroleerd te laten verspreiden in het water.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Cyberpope schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:15:
[...]

En ook daar lees dat veel mensen zich niet willen laten vaccineren tegen de griep "want geen 100% zekerheid".
Ja en dan zeker ook geen condooms en pil gebruiken, want die geven ook geen 100% zekerheid?

Bizar hoe die tweedeling bestaat bij vaccins. Nou ben ik zelf verdomd blij met die griepprik, voor ik 'm kreeg lag ik er elk jaar minstens een volle week uit, nu heb ik naast wat bronchitissen en goeie verkoudheden eigenlijk nooit meer de griep gehad. Toeval, wellicht, maar ik haal gewoon braaf elk jaar die griepprik. En zo gauw het vaccin hiervoor volgend jaar klaar is krijg ik die ook.

Blijft apart hoe het internet ervoor heeft gezorgd dat sommige mensen het beter denken te weten dan de wetenschap. Mensen blijven fascinerende wezens. Ben benieuwd hoe de Nederlandse gevallen effect gaan hebben op de samenleving.

I have stability. The ability to stab.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
voor mensen die een vliegreis de komende 2 weken hebben met KLM naar de diverse Italiaanse bestemmingen en vragen hebben omtrent annuleren of wijzigen data etc, KLM is komende tijd zeer flexibel met dit.
Dus ook al heb je een ticket wat oorspronkelijk geen wijzigingen zou toestaan.

Voor evt meer info, stuur maar prive bericht.

• Maarten_E
MikeyMan schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:19:
[...]

Ik baseer me even op de GGD als je het niet erg vindt.

Die geven aan dat ie de laatste dag geen Carnaval gevierd heeft.
Tevens; de klachten die voor besmetteljikheid zorgen zijn voor zover ik begrijp vooral het hoesten.
Dat vind ik prima, maar dan is men wel door het oog van de naald gekropen wat dat betreft.
Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels, het past wel heel precies in elkaar.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ainnir schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:18:
[...]

Of het is een manier om te signaleren, aangezien we in de grensstreek wonen en er over de grens toch wel een aantal besmettingen zijn.
Dan zou je dat als risicogebied moeten meenemen. Aan de andere kant zou je die kinderen ook via het Duitse contact onderzoek wel op moeten kunnen sporen...

Maar goed, ook kinderen met griep weren is net een slecht idee natuurlijk.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:55
Cobb schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:12:
Zo'n persoon kan gewoon nog lekker naar een feestje gaan, dar wél verschijnselen krijgen en met een paar keer niezen een x-aantal besmetten.
Op zich hoeven we niet in paniek te raken, maar iedereen die in contact is geweest met een Corona patiënt vragen een paar dagen rustig aan te doen lijkt me niet onverstandig zoals ook het aflasten van Willem II - Groningen vanavond een kleine moeite is.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Verwijderd

Mx. Alba schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:14:
[...]

Hier staat anders niets over dat chloroxylenol virussen doodt. Alleen bacteriën, en dan vooral "gram-positieve" bacteriën.

Wel staat daar bijvoorbeeld dat het vooral heel giftig is voor katten.
tja wikipedia....

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9602977
The antiviral action of chloroxylenol, benzalkonium chloride and cetrimide/chlorhexidine was assessed against a range of enveloped and non-enveloped human viruses using a suspension test method. Viral suspensions of 10(6)-10(7) pfu/TCID50 or sfu were prepared in each of the antiseptic/disinfectant solutions in the presence of a bovine serum/yeast extract mixture to simulate 'dirty conditions'. During incubation, aliquots were removed at predetermined timepoints up to 10 min to assess the kinetics of inactivation. Results indicate that all products were effective in inactivating the enveloped viruses herpes simplex virus type 1 and human immunodeficiency virus type 1, whilst being ineffective in inactivating human coronavirus, also enveloped, and the non-enveloped viruses. The exception to this was the benzalkonium chloride-based product (Dettol Hospital Concentrate) which was active against the non-enveloped human coxsackie virus. Four antiseptic/disinfectant solutions with chloroxylenol, benzalkonium chloride, cetrimide/chlorhexidine and povidone-iodine were also assessed for antiviral effect against human immunodeficiency virus in the presence of whole human blood. All four solutions proved to be effective within 1 min despite the cytotoxic nature of the compounds to the detection system.
opvallend is dat hier wordt geconstateerd dat het wel effectief was voor enveloped viruses herpes simplex virus type 1 en human immunodeficiency virus type 1 maar ineffectief was tegen human corona virus :P.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2020 13:28 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maarten_E schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:20:
[...]

Dat vind ik prima, maar dan is men wel door het oog van de naald gekropen wat dat betreft.
Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels, het past wel heel precies in elkaar.
En het alternatief was?

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het contactonderzoek van de GGD naar de Brabantse patiënt zich op enkele tientallen mensen. Zij hadden mogelijk contact met hem in de periode dat hij besmettelijk was.
Stel je voor dat al die mensen ook besmet zijn, dan is een uitbraak zoals in Noord Italië onvermijdbaar, toch?

March of the Eagles

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12 23:40

unclero

MB EQA ftw \o/

Tsja, hoe vaak hebben mensen niet vlak voor een leuk feestje of iets dergelijks zich niet een beetje verkouden gevoelt, en gedacht: ach, paar paracetamolletjes oplossen in een bodempje Schnapps en gaan met die banaan.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• drooger
  • Laatst online: 30-12 18:39

drooger

Falen is ook een kunst.

ZieMaar! schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:10:
[...]

https://www.ggdzl.nl/index.php?id=1675 Hier staat dat ook niet, alleen als die symptomen er zijn icm met een bezoek aan de risico gebieden.
Dat de kinderen niet veel last van de symptomen hebben, neemt niet weg dat ze het virus verder kunnen verspreiden.
Ik kan me voorstellen dat ze niet willen riskeren dat oppassende opa's en oma's straks het virus oplopen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-12 18:47
Ik moet zeggen dat ik mij op kantoor toch niet 100% veilig voel. Over de frequentie van schoonmaken wordt al langer geklaagd en dat kan zeker nu weleens een probleem worden. Schoonmakers mogen bijv maar zeer beperkt met water en andere middelen werken. Als bijvoorbeeld mijn bureau een keer wordt afgedaan dan is dat met een soort semi droge lap die al 20 andere bureau's heeft gezien. Met geluk wordt het bureau circa 1x per maand gedaan.
Dan nog niet te spreken van de deurklink naar de kantoortuin waar iedereen 10+ keer perdag aanzit om naar het toilet/koffiemachine/etc te gaan. Ik kan mijn handen dus nog zo goed wassen na het toilet, maar om bij mijn bureau te komen moet ik toch weer de deurklink aanraken die ik nog nooit schoongemaakt heb zien worden.

Misschien ben ik te paranoide, maar volgens mij zou het bij ons op kantoor als een lopend vuurtje verspreiden.

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-12 09:38
[...]

Volgens Ad.nl:

[...]

Mwah, hoeft niet.
Wij zijn vrijdag al begonnen...
Kan dus ook goed zijn dat hij vrijdag t/m zondag is gegaan.
Dan was hij een paar dagen voor donderdag (dinsdag en woensdag) ziek, dus misschien pas op maandag ziek geworden.

Of maandag wel weggegaan en dacht ie dat t de kater van de zondag was... :+

• DennusB
  • Niet online
XWB schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:23:
[...]

Stel je voor dat al die mensen ook besmet zijn, dan is een uitbraak zoals in Noord Italië onvermijdbaar, toch?
Niet als ze er op tijd bij zijn. Het is volgens mij pas besmettelijk als je al klachten hebt.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Unicron schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:24:
Misschien ben ik te paranoide, maar volgens mij zou het bij ons op kantoor als een lopend vuurtje verspreiden.
Koop een doosje glorixdoekjes en neem ze mee zou ik zeggen.
Zo gefixed.

• Razr
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik mij op kantoor toch niet 100% veilig voel. Over de frequentie van schoonmaken wordt al langer geklaagd en dat kan zeker nu weleens een probleem worden. Schoonmakers mogen bijv maar zeer beperkt met water en andere middelen werken. Als bijvoorbeeld mijn bureau een keer wordt afgedaan dan is dat met een soort semi droge lap die al 20 andere bureaus heeft gezien. Met geluk wordt het bureau circa 1x per maand gedaan.
Dan nog niet te spreken van de deurklink naar de kantoortuin waar iedereen 10+ keer perdag aanzit om naar het toilet/koffiemachine/etc te gaan. Ik kan mijn handen dus nog zo goed wassen na het toilet, maar om bij mijn bureau te komen moet ik toch weer de deurklink aanraken die ik nog nooit schoongemaakt heb zien worden.

Als je er zo bang voor bent dan neem je een fles bleek mee en ga je zelf met een sopje aan de gang. Als je weg gaat van je bureau (deurklinkt/WC) kun je handschoenen aandoen oid.

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-12 21:04
Dan nog niet te spreken van de deurklink naar de kantoortuin waar iedereen 10+ keer perdag aanzit om naar het toilet/koffiemachine/etc te gaan.
Een alternatief is de deurklink met je elleboog bedienen, kan meestal wel zo gedaan worden.
Dan zijn je ellebogen wel 'besmet' maar dat zijn ze ook als je in je elleboog hoest en niest.

Ik zit meestal niet zo vaak met m'n ellebogen in m'n ogen. :+

• Ainnir
  • Niet online
ZieMaar! schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:21:
[...]

Dan zou je dat als risicogebied moeten meenemen. Aan de andere kant zou je die kinderen ook via het Duitse contact onderzoek wel op moeten kunnen sporen...

Maar goed, ook kinderen met griep weren is net een slecht idee natuurlijk.
Alleen vasthouden aan contactonderzoek is niet waterdicht. Stel zo iemand staat achter je in de rij ergens en hoest jouw kant op. Of in een drukke winkel bots je tegen iemand aan die net hoest.

Daar staat tegenover dat als de RIVM dat gebied gaat meenemen, ze ineens een hele meute aan mensen gaan krijgen die zich gaan melden. Er zijn genoeg mensen hier in de regio die regelmatig in Duitsland winkelen in het gebied waar nu de besmettingen zijn, die wellicht griepklachten hebben momenteel.

[ Voor 11% gewijzigd door Ainnir op 28-02-2020 13:28 ]

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik mij op kantoor toch niet 100% veilig voel. Over de frequentie van schoonmaken wordt al langer geklaagd en dat kan zeker nu weleens een probleem worden. Schoonmakers mogen bijv maar zeer beperkt met water en andere middelen werken. Als bijvoorbeeld mijn bureau een keer wordt afgedaan dan is dat met een soort semi droge lap die al 20 andere bureaus heeft gezien. Met geluk wordt het bureau circa 1x per maand gedaan.

Het bureau hier is toch al vies, dat wordt inderdaad met zo'n lapje gedaan. Ik word daar altijd al naar van dus pak gewoon een fles desinfecterende spray uit de opslag en een papieren doekje en maak elke week mijn bureau, toetsenbord en muis schoon. Wat let je hetzelfde te doen? Fix zelf wat schoonmaakmiddel (liefst desinfecterend anders heeft het alsnog weinig zin) en een papieren doek, klaar. Deurklinken kan je met je elleboog openen/sluiten, dus die hoef je niet met je handen aan te raken. En anders hebben we daar toch die desinfecterende gel voor gehamsterd?

I have stability. The ability to stab.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:15
XWB schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:23:
[...]

Dat klopt, maar je zin begint met 'Stel je voor'. Er is zoveel onzeker, dat eigenlijk niemand weet wat nu echt het beste is om te doen en ook nog niemand weet wat er precies zal gaan gebeuren. Los van kennis van zaken, heb je ook verschillende achtergronden en doelen.
Is het doel om zo weinig mogelijk besmettingen te krijgen? Of zo weinig mogelijk doden? Of zo weinig mogelijk economische impact? Of zo weinig mogelijk onrust? Combinatie van deze dingen?

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:58
Ik moet zeggen dat ik mij op kantoor toch niet 100% veilig voel. Over de frequentie van schoonmaken wordt al langer geklaagd en dat kan zeker nu weleens een probleem worden. Schoonmakers mogen bijv maar zeer beperkt met water en andere middelen werken. Als bijvoorbeeld mijn bureau een keer wordt afgedaan dan is dat met een soort semi droge lap die al 20 andere bureau's heeft gezien. Met geluk wordt het bureau circa 1x per maand gedaan.

Het virus overleeft slechts korte tijd buiten het lichaam. Dus hier hoef je je geen zorgen om te maken.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• LightPhoenix
  • Laatst online: 30-12 19:43

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:40:
[...]

https://digitalcommons.usu.edu/biology_posters/140/

[...]

Verder wil ik niet claimen dat alchohol gebaseerde handgels uitermate geschikt is tegen coronavirus maar de stelling dat het geen enkel effect zou hebben is gewoon de uit lucht gegrepen.
Ik loop natuurlijk al pagina's achter terwijl ik dit post omdat ik even goed de artikelen moet scannen en interpreteren, alsnog een poging:

Het spijt me, maar een link drop van nota bene een poster(!) over dit issue gaat echt te ver. (heb genoeg posters gehad tijdens conferenties en het is allemaal heel leuk en aardig, maar tot je een peer reviewed artikel hebt is het allemaal niets waard)

Doet ethanol iets tegen virussen? Ja, maar:
bron 1, bron 2, bron 3

Dit zijn even 3 artikelen die ik snel heb kunnen vinden en daarin wordt ook zeer duidelijk gezegd dat het ten eerste enorm afhangt van hoe het virion van dat bepaalde virus eruit ziet (hoe het is opgebouwd). Het werkt redelijk goed tegen virions zonder envelope (schild om het partikel heen), maar corona virussen hebben zo'n schild.
Verder… heb je ook toevallig de poster zelf bekeken? Vooral de Materials en Methods zijn belangrijk hier:
Each virus was mixed in solution (10μL into 90μL) with 70%ethanol (diluted to 63% after virus was added), Mt.Dew, water, MEM(control) or 0.11% neutral red for 30 seconds, 5 minutes, and 2 hours
. Dit heeft echt niets te maken met een ‘real life’ test waar mensen hun handen wassen.

Doet het iets? Ja, maar is het echt zoveel beter dan met (lauw warm) water en zeep? De literatuur zegt van niet.

geeft geen reacties meer

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 09:42

Totaal ongerelateerd aan het virus; maar bij ons op kantoor zijn van die verpakkingen vochtige schoonmaakdoekjes aanwezig.

Ik maak mijn bureau regelmatig zelf schoon met die dingen, en vind dat toch wel een prettig idee. Kan dan ook meteen toetsenbord/muis schoonmaken. Schoonmaakster hier heeft de instructie gekregen niet aan apparatuur te zitten, dus als ik het niet schoonmaak gebeurt het niet.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-12 21:04
Cass Casey schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:27:
[...]

Het virus overleeft slechts korte tijd buiten het lichaam. Dus hier hoef je je geen zorgen om te maken.
Citation needed.

edit: The authors show that, depending on the material and the conditions, human coronaviruses can remain infectious from 2 hours to 9 days.

https://www.journalofhosp...-6701(20)30046-3/fulltext

[ Voor 32% gewijzigd door daan! op 28-02-2020 13:28 ]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:21:
[...]

Op zich hoeven we niet in paniek te raken, maar iedereen die in contact is geweest met een Corona patiënt vragen een paar dagen rustig aan te doen lijkt me niet onverstandig zoals ook het aflasten van Willem II - Groningen vanavond een kleine moeite is.
De man heeft met enkele tientallen mensen contact gehad toen hij besmettelijk was. Ze weten met wie. Misschien, heel misschien zijn daar een paar mensen van besmet die nu al symptomen hebben. Dan kunnen ze beter die mensen vragen om thuis te blijven, toch?

Ik ga dit topic overigens maar minder actief volgen en reageren. Ik rapporteer me suf (niet dit bericht hoor), maar ik denk de mods het niet kunnen bijhouden, de doemdenkers plussen elkaar fanatiek, blijven wegkomen met niet onderbouwde stellingnames die haaks staan op de info van het RIVM, waardoor de iets serieuzere discussies compleet ondersneeuwen of vanuit allerlei emotie worden becommentarieerd. Dan gaat de lol er wat vanaf.

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:58

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ZieMaar! schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:28:
[...]

De man heeft met enkele tientallen mensen contact gehad toen hij besmettelijk was. Ze weten met wie. Misschien, heel misschien zijn daar een paar mensen van besmet die nu al symptomen hebben. Dan kunnen ze beter die mensen vragen om thuis te blijven, toch?
Dat doen ze ook...

Zodra er klachten ontstaan. Personen blijven onder verscherpt toezicht staan.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 28-02-2020 13:29 ]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
MikeyMan schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:29:
[...]

Dat doen ze ook...

Zodra er klachten ontstaan. Personen blijven onder verscherpt toezicht staan.
Dat is mijn punt ;) .

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:22:
[...]

tja wikipedia....

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9602977

[...]

opvallend is dat hier wordt geconstateerd dat het wel effectief was voor enveloped viruses herpes simplex virus type 1 en human immunodeficiency virus type 1 maar ineffectief was tegen human corona virus :P.
Thanks!

En dus inderdaad niet effectief tegen coronavirus. En zo snel zie ik daar ook niet het griepvirus of verkoudheidsvirus tussen. Maar gezien (in Nederland) op de verpakkingen van Dettol niet staat dat het effectief is tegen virussen (terwijl dat in andere landen met minder strenge reclameregels wel op de verpakking staat) leidt me toch tot de conclusie dat het waarschijnlijk niet of nauwelijks werkt daartegen.

Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.

• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handiger links:

https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.