laat ik het zo zeggen; de kans is vele malen groter dat je vanavond in dat stadion besmet wordt, dan dat je thuis zou blijvenPaRaDoX4 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:41:
Ben benieuwd hoe druk het gaat zijn bij willem-2 vanavond.
Nagenoeg uitverkocht stadion dus ~12.000 Tilburgers op 1 plek. Mij gaat het nog niet tegenhouden
Over willem II groningen wordt al nagedacht https://www.omroepbrabant...ningen-op-losse-schroevenPaRaDoX4 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:41:
Ben benieuwd hoe druk het gaat zijn bij willem-2 vanavond.
Nagenoeg uitverkocht stadion dus ~12.000 Tilburgers op 1 plek. Mij gaat het nog niet tegenhouden maar ben wel benieuwd of de paniek heerst in mijn stadje. Als je sommige dingen/reacties op facebook leest gaan we allemaal dood![]()
Iemand enig idee hoe ver ze gaan in zo'n contact onderzoek trouwens? lijkt me lastig om iedereen te benaderen die met carnaval bij de beste man in de buurt was en de mensen die daar weer in de buurt waren etc.
"Beautiful Clean Coal"
Ik zat daar laatst wel aan te denken. Stel dat ik ziek wordt en de kans dat mn vriendin dan ziek wordt is vrij groot. Dan moet je dus in thuis quarantaine. Hoe doe ik dat dan met de hond, nou heb ik 't geluk dat ik een tuin heb. Maar mag ik wel de tuin in?mystic schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:45:
[...]
Maar dat is meer omdat mensen debiel zijn en ze nu vragen krijgen als: 'kan ik nog wel met mijn chihuahua de straat op'
Maar zoals met zo veel in 't leven, we gaan t allemaal wel merken. Handjes wassen en beetje opletten, meer kunnen e toch niet.
Dat is niet zozeer voor het 'tracken van het virus'. Maar vooral om heel veel medische apparatuur met elkaar te laten praten. En dan denken we niet alleen aan een bliepbliep apparaat naast het bed. Maar ook op de camera's bij de bedden. En die pleister die 24/7 hartslag, temperatuur en bloeddruk bijhoud. Enzovoorts.TheBorg schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:00:
Ik heb gelezen dat ze in Wuhan de uitrol van 5G hebben versneld om om het virus te kunnen "tracken".
Kan nu geen bron meer vinden wat als je zoekt op Wuhan 5G dan vind je aluhoedje verhalen dat 5G de oorzaak is van Corona.
Er ligt genoeg kilometer UTP-kabel in de meeste ziekenhuizen. Maar in de noodhospitalen (denk: sporthal, enzovoorts) is dat niet het geval. Ook niet bij mensen thuis. En dat terwijl er heel wat internisten en longartsen in het hele land realtime over de schouders van de medici op de grond mee moeten kijken.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Gaan die mensen dan naar de dokter voor een test op dit virus? Zo lang bij iemand het virus nog niet getest en bevestigd is, is het geen bekend geval.Cyberpope schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:46:
[...]
Ook in die 80% van de bekende gevallen krijgt niet iedereen 2 weken griepklachten en hoge koorts.
Daar zitten ook mensen met alleen een droge hoest tussen.
Van de mensen waarbij het virus wel bevestigd is, heeft 80% verschijnselen gehad die vergelijkbaar zijn met de griep.
Zo heb ik het in ieder geval uit die post begrepen.
Offtopic, dus weg.
[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 28-02-2020 11:48 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Je wilt geen paniek zaaien, maar je hebt niet ingecalculeerd dat half NL gaat bellen met het GGD na de eerste bekendmaking? Onbereikbaarheid leidt tot eigen interpretatie en dus paniek.Nat-Water schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:46:
[...]
@StealthyPeanut Wat wil je hiermee zeggen? Je kan verwachten dat de ochtend na de 1e bekendmaking bezorgde mensen gaan bellen met vragen.
Ze hadden vorige week het netwerk van de GGD hierop moeten voorbereiden en moeten zorgen dat ze een callcenter achter de hand hebben om dit op te vangen. En dan niet de normale capaciteit, maar 1000+ extra callcentermedewerkers.
[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 28-02-2020 15:02 . Reden: Quote aangepast ]
Even uit mijn hoofd zijn er flink wat gevallen geweest in de media welke bevestigd waren qua besmetting maar het allemaal erg meeviel. Zo was er een belg die was opgenomen in Brussel en eigenlijk niets voelde (hij had voor elkaar gekregen dat hij wel een biertje kreeg daar elke avond oid?TheFes schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:50:
[...]
Gaan die mensen dan naar de dokter voor een test op dit virus? Zo lang bij iemand het virus nog niet getest en bevestigd is, is het geen bekend geval.
Van de mensen waarbij het virus wel bevestigd is, heeft 80% verschijnselen gehad die vergelijkbaar zijn met de griep.
edit, gevonden
Philip Soubry, de eerste Belg die met het coronavirus is besmet, zat sinds maandag 3 februari twee weken lang in een hermetisch afgesloten kamer in het Brusselse Sint-Pietersziekenhuis. Gisteren mocht hij terug naar huis. We spraken de man die zich kiplekker voelde, zich verveelde en zich vooral zorgen maakte over zijn vrouw die in China is achtergebleven – in ruil voor twaalf dubbele Westmalles, twee donkere Leffes en een camembert.
[ Voor 24% gewijzigd door Razr op 28-02-2020 10:55 ]
Deur open, hond naar buiten duwen en deur weer dicht?garriej schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:47:
[...]
Ik zat daar laatst wel aan te denken. Stel dat ik ziek wordt en de kans dat mn vriendin dan ziek wordt is vrij groot. Dan moet je dus in thuis quarantaine. Hoe doe ik dat dan met de hond, nou heb ik 't geluk dat ik een tuin heb. Maar mag ik wel de tuin in?
Maar zoals met zo veel in 't leven, we gaan t allemaal wel merken. Handjes wassen en beetje opletten, meer kunnen e toch niet.
Niet ideaal maar eh... dat is de hele situatie dan al niet.
Mee eens. Dan heb je veel grotere problemen dan het Corona virus.Cyberpope schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:51:
[...]
Dat antwoord is simpel. Je kunt nooit met je chihauhau de straat op zonder dat je als zielig of geestesziek gezien wordt..
Ze zaaien toch ook geen paniek?StealthyPeanut schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:52:
[...]
[...]
Je wilt geen paniek zaaien, maar je hebt niet ingecalculeerd dat half NL gaat bellen met het GGD na de eerste bekendmaking? Onbereikbaarheid leidt tot eigen interpretatie en dus paniek.
Geklets. Dit is weer zo'n belachelijk overtrokken reactie.Ze hadden vorige week het netwerk van de GGD hierop moeten voorbereiden en moeten zorgen dat ze een callcenter achter de hand hebben om dit op te vangen. En dan niet de normale capaciteit, maar 1000+ extra callcentermedewerkers.
Mensen moeten eens beginnen met ademhalen en nadenken. En gewoon eens het nieuws volgen. Dan kun je nog maar weinig zinnige vragen hebben. Maar again: mensen zijn debiel.
[ Voor 29% gewijzigd door mystic op 28-02-2020 10:56 ]
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Die GRIP2 ziet er wel serieus uit: http://www.alarmfase1.nl/...1-200022-200091/14288721/
Is het normaal dat (Regionaal Militair Commando Zuid) betrokken is bij een GRIP2?
Is het normaal dat (Regionaal Militair Commando Zuid) betrokken is bij een GRIP2?
Verwijderd
Uit testen van mensen zonder klachten die in contact zijn geweest met zieken zijn al meerdere positieve tests gekomen van mensen die asymptomatisch zijn.Cyberpope schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:38:
[...]
Dus jij beweert nu dat die 80% allemaal zware griep klachten krijgen, allemaal 40graden koorts en tot 2 weken ziek? Dat dat zeg je hierboven.
En tot nu toe zijn alleen mensen die zich melden met klachten geteld in de tellingen. Gezien er tot nu zo goed als bij elke ziekte mensen immuun blijken te zijn (zelfs bij zoiets als aids) is er zeker een groep die geen klachten krijgt. Hoe groot die groep is, is onbekend tot we grootschalige testen op anti-stoffen gaan doen. Dat zal pas over een maand of 6 zijn gok ik zo.
Tussen 8 en 12 februari was 1.2% van de positief testende patienten asymptomatisch. Dat is dus een ondergrens, immers zal er vaak geen aanleiding zijn om je te laten testen als er geen symptomen zijn. Deze mensen zijn getest vanwege voorgenomede contacten.
Wat zorgelijker is, is dat ook al is aangetoont dat zelfs een asymptomatische besmetting overdraagbaar is! Dat maakt tegen gaan van de verspreiding een stuk lastiger als wanneer je allen bij symptomen besmettelijk bent.
Vergelijk kunnen zijn met de griep. Daarin zit ook een brede range. Ook van de bekende gevallen krijgt niet iedereen zware griepklachten voor 2 weken.TheFes schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:50:
[...]
Gaan die mensen dan naar de dokter voor een test op dit virus? Zo lang bij iemand het virus nog niet getest en bevestigd is, is het geen bekend geval.
[...]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
hier toch wel een redelijke inschattingsfout van Jaap van Dissel van 't RIVM.
Tijdens een interview met RTL4 zegt hij letterlijk: ''contacten zijn in dit geval (Tilburg) redelijk eenvoudig op te sporen, want carnaval vier je in een kleine groep''
edit: Amsterdam 2e patient, RIVM start contacten onderzoek
Tijdens een interview met RTL4 zegt hij letterlijk: ''contacten zijn in dit geval (Tilburg) redelijk eenvoudig op te sporen, want carnaval vier je in een kleine groep''
edit: Amsterdam 2e patient, RIVM start contacten onderzoek
[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 28-02-2020 10:55 ]
Er wordt al de hele tijd doorverwezen naar de site van het RIVM, en ik heb een donkerbruin vermoeden dat 99% van de vragen daar op staan. Even 1000 man aannemen en opleiden voor GGD werk in een week is onmogelijk, dat snap je zelf ook wel. Een antwoordapparaat is nuttiger in dit geval.StealthyPeanut schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:52:
[...]
[...]
Je wilt geen paniek zaaien, maar je hebt niet ingecalculeerd dat half NL gaat bellen met het GGD na de eerste bekendmaking? Onbereikbaarheid leidt tot eigen interpretatie en dus paniek.
Ze hadden vorige week het netwerk van de GGD hierop moeten voorbereiden en moeten zorgen dat ze een callcenter achter de hand hebben om dit op te vangen. En dan niet de normale capaciteit, maar 1000+ extra callcentermedewerkers.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
En hoe ga je die 1000+ extra callcentermedewerkers opleiden en instrueren zodat ze met voldoende kennis een kundig antwoord kunnen geven op de meest uiteenlopende vragen? Daar is een week echt niet genoeg voor.StealthyPeanut schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:52:
[...]
[...]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Een tweede besmetting in Amsterdam volgens het RIVM.
Edit: meer informatie bekend
https://twitter.com/rivm/status/1233329156483682309Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek.
Waarschijnlijk ook (weer) te herleiden naar noord Italie, wat hebben ze daar voor een besmettingshaard gehad zeg?Vannacht is een tweede patiënt met COVID-19 gediagnosticeerd. Met labonderzoek in het AmsterdamUMC werd dit vastgesteld, waarna het resultaat in het laboratorium van het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu werd bevestigd. De patiënt heeft geen link met de eerste patiënt. De tweede patiënt, een inwoner van Amsterdam was vorige week in Lombardije (Italië). Zij zit in thuisisolatie in Diemen. De GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst Amsterdam brengt in kaart met wie deze patiënt contact heeft gehad door middel van contactonderzoek.
Edit: meer informatie bekend
Het RIVM heeft meer informatie gedeeld over de tweede patiënt. Het gaat om een vrouw uit Amsterdam bij wie vannacht het virus is vastgesteld. Ze was vorig week in Lombardije, het gebied in Noord-Italië waar een grote uitbraak is. Ze heeft geen link met de eerste patiënt uit Loon op Zand.
[ Voor 88% gewijzigd door Razr op 28-02-2020 10:59 ]
Ik ben iets minder fanatiek aan het reageren hier, maar heb je enig idee wat je zegt als je een callcenter van 1000 mensen uit de grond wil stampen? En daarbij kan je dan je eigen redenatie blijven volgen: veel mensen zullen dan wel denken dat het heel serieus is, als er opeens zo'n groot callcenter opgetuigd moet worden...StealthyPeanut schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:52:
[...]
[...]
NIet.. dus je gaat paniekerige mensen te woord laten staan door mensen die geen kennis van zaken hebben en nul medische achtergrond. Dan beter onbereikbaar zijn en bandje opzetten dat mensen verwijst naar website van RIVM.Standeman schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:55:
[...]
En hoe ga je die 1000+ extra callcentermedewerkers opleiden en instrueren zodat ze met voldoende kennis een kundig antwoord kunnen geven op de meest uiteenlopende vragen? Daar is een week echt niet genoeg voor.
Nederlandse deskundigen en het RIVM vind dat zeer onwaarschijnlijk en claimt dat dit slechts in 1 artikel geclaimd wordt. Beetje vergelijkbaar met het ene artikel dat claimt dat je van vaccinaties autisme kunt krijgen. Ik vertrouw op RIVM/GGD.Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:54:
Wat zorgelijker is, is dat ook al is aangetoont dat zelfs een asymptomatische besmetting overdraagbaar is! Dat maakt tegen gaan van de verspreiding een stuk lastiger als wanneer je allen bij symptomen besmettelijk bent.
Gaat toch wel snel nu.Razr schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:56:
Een tweede besmetting in Amsterdam volgens het RIVM.
[...]
https://twitter.com/rivm/status/1233329156483682309
[...]
Zat vanochtend ook te denken, ben benieuwd wat ze met grote festivals en zo gaan doen. Volgende week is DLDK in de RAI met 25k mensen uit weet ik hoeveel landen ...
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
het RIVM en oa Minister President Rutte hebben al eerder aangegeven; ''we zijn goed voorbereid op komst corona in NL''. dus daar ga ik als inwoner van Nederland maar vanuitCyberpope schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:58:
[...]
NIet.. dus je gaan paniekerige mensen te woord laten staan door mensen die geen kennis van zaken hebben en nul medische achtergrond. Dan beter onbereikbaar zijn en bandje opzetten dat mensen verwijst naar website van RIVM.
[...]
Nederlandse deskundigen en het RIVM vind dat zeer onwaarschijnlijk en claimt dat dit slechts in 1 artikel geclaimd wordt. Beetje vergelijkbaar met het ene artikel dat claimt dat je van vaccinaties autisme kunt krijgen. Ik vertrouw op RIVM/GGD.
Voegt niets toe, dus weg.
[ Voor 89% gewijzigd door janvanduschoten op 28-02-2020 11:47 ]
Lijkt vooralsnog gewoon door te gaan. Wel om 12:00 persconferentie in Tilburg.leekers schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:47:
[...]
Over willem II groningen wordt al nagedacht https://www.omroepbrabant...ningen-op-losse-schroeven
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Zojuist op het nieuws dat er een 2e besmetting is, ditmaal in Diemen.
Afhankelijk van de situatie in GRIP 2.Ainnir schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:53:
Die GRIP2 ziet er wel serieus uit: http://www.alarmfase1.nl/...1-200022-200091/14288721/
B.v. mogelijke overstroming? Ja, dan wel (mensen nodig om zandzakken te sjouwen).
Trage ramp als de varkenspest? nee.
Grote brand? Nee.
Grote brand waarbij mogelijk veel transport nodig is (b.v. omdat verzorgingshuis geëvacueerd moet worden? Ja. )
Het is een poot die ingezet kan worden bij GRIP. Er wordt altijd gekeken wie er op bij het CT wordt betrokken.
En UMC heeft veel mogelijkheden en is gedeeltelijk militair ziekenhuis, dus daar zal ook wel iets gebeuren.
Een collega van mij is ziek en die was met vakantie in Italie. Waar ze precies is geweest weet ik niet maar ik heb wel koorts nu en beetje irritatie/raar gevoel in de keel. Afgelopen dinsdag een overleg gehad met haar.. Even uitzoeken waar ze is geweest
[ Voor 9% gewijzigd door MrJames op 28-02-2020 11:06 ]
Meer over grip: https://www.raadsledenenv...beheersing/grip-structuurAinnir schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:53:
Overigens aan de codes van piepen te zien is dat daar de hele omgeving, dat betekent dat Gilze Rijen ook meegepiept wordt, die hebben ook eigen brandweer en vermoedelijk, maar zal dat nog even nazoeken, is dit de piepercode voor de brandweer op basis daar.
Dus nee, zou me geen zorgen maken om deze situatie
[ Voor 3% gewijzigd door MisterEagle op 28-02-2020 11:06 ]
Zou gewoon je dokter Of de GGD even bellen?MrJames schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:06:
Een collega van mij is ziek en die was met vakantie in Italie. Waar ze precies is geweest weet ik niet maar ik heb wel koorts nu en beetje irritatie/raar gevoel in de keel. Afgelopen dinsdag een overleg gehad met haar.. Even uitzoeken waar ze is geweest
wat info omtrent de 2e besmetting:
De patiënt heeft geen link met de eerste patiënt. De tweede patiënt, een inwoner van Amsterdam was vorige week in Lombardije (Italië). Zij zit in thuisisolatie in Diemen. De GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst Amsterdam brengt in kaart met wie deze patiënt contact heeft gehad door middel van contactonderzoek.
bron: RIVM
De patiënt heeft geen link met de eerste patiënt. De tweede patiënt, een inwoner van Amsterdam was vorige week in Lombardije (Italië). Zij zit in thuisisolatie in Diemen. De GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst Amsterdam brengt in kaart met wie deze patiënt contact heeft gehad door middel van contactonderzoek.
bron: RIVM
Slowchat, dus weg.
[ Voor 90% gewijzigd door janvanduschoten op 28-02-2020 11:49 ]
Door een onbereikbaar telefoonnummer, zaai je indirect zeker wel paniek. Niet iedereen blijft nuchter hieronder, zeker niet nu Diemen ook bereikt is.
Nat-Water schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:54:
[...]
Er wordt al de hele tijd doorverwezen naar de site van het RIVM, en ik heb een donkerbruin vermoeden dat 99% van de vragen daar op staan. Even 1000 man aannemen en opleiden voor GGD werk in een week is onmogelijk, dat snap je zelf ook wel. Een antwoordapparaat is nuttiger in dit geval.
Het is niet zo dat ze dit pas 1 week aan zien komen. Daarnaast; ze hoeven de medewerkers geen GGD-opleiding te geven. Alle mensen die je bij een callcenter aan de lijn krijgt, werkt in 70% van de gevallen gewoon met een (digitaal) draaiboek, wat precies zegt wat je moet vertellen tegen de beller. Dus een eendaagse opleiding is al voldoende en het draaiboek up-to-date houden met de recente ontwikkelingen. Zo moeilijk is het niet. Het kost alleen wel een bak met geld.Standeman schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:55:
[...]
En hoe ga je die 1000+ extra callcentermedewerkers opleiden en instrueren zodat ze met voldoende kennis een kundig antwoord kunnen geven op de meest uiteenlopende vragen? Daar is een week echt niet genoeg voor.
Ja, daar ben ik met mijn werkgever (leverancier van tijdelijk meubilair) vaak bij betrokken geweest (brand TU Delft, Vogelgriep, Q-Koorts etc. etc.). Huisvesting is zo geregeld (een modulair gebouw of een tent kan binnen 1 dag staan), verdere zaken (IT, Facilitaire zaken etc.) kunnen makkelijk binnen 1 week geregeld worden.ZieMaar! schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:58:
[...]
Ik ben iets minder fanatiek aan het reageren hier, maar heb je enig idee wat je zegt als je een callcenter van 1000 mensen uit de grond wil stampen? En daarbij kan je dan je eigen redenatie blijven volgen: veel mensen zullen dan wel denken dat het heel serieus is, als er opeens zo'n groot callcenter opgetuigd moet worden...
Nogmaals; dat kost wel een bak met geld.
En dan gaan mensen eerder denken: ze pakken het serieus aan en bereiden zich voor. Dan dat je niet bereikbaar bent op de eerste ochtend van het eerste geval.
voor de mede regio Tilburgers onder ons. Verder nog stilte omtrent het contact onderzoek. Zal om 12u ook wel gemeld worden10:51
Maikel van der Velden organiseerde maandag een groot carnavalsfeest in De Wetering in Loon op Zand. ,,Ik heb deze meneer (coronapatiënt uit Loon op Zand, red.) zelf niet gezien, er waren zo’n 700 à 800 mensen. Maar hij was er wel, heb ik van verschillende mensen gehoord. En als hij maandag bij de optocht was, is de kans ook groot dat hij in de Kiosk is geweest, de kroeg midden in het dorp.
Van der Velden merkt in het dorp dat mensen best wel ongerust zijn. ,,Je hebt de beelden uit China gezien, in Noord-Italië was het ook best erg. En dan is het wereldnieuws opeens hier in Loon op Zand.”
[ Voor 8% gewijzigd door PaRaDoX4 op 28-02-2020 11:12 ]
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Mooi man, aannames en vage bronnen. AD gaat er lekker in mee gelukkig.Maikel van der Velden organiseerde maandag een groot carnavalsfeest in De Wetering in Loon op Zand. ,,Ik heb deze meneer (coronapatiënt uit Loon op Zand, red.) zelf niet gezien, er waren zo’n 700 à 800 mensen. Maar hij was er wel, heb ik van verschillende mensen gehoord. En als hij maandag bij de optocht was, is de kans ook groot dat hij in de Kiosk is geweest, de kroeg midden in het dorp.
Van der Velden merkt in het dorp dat mensen best wel ongerust zijn. ,,Je hebt de beelden uit China gezien, in Noord-Italië was het ook best erg. En dan is het wereldnieuws opeens hier in Loon op Zand.”
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
'zeker niet nu Diemen ook bereikt is'StealthyPeanut schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:10:
[...]
Door een onbereikbaar telefoonnummer, zaai je indirect zeker wel paniek. Niet iedereen blijft nuchter hieronder, zeker niet nu Diemen ook bereikt is.
Serieus dude? Twee gevallen zonder link die ziek worden is net zoiets als dat twee mensen op één dag een been breken: kan gebeuren. Het is niet alsof er een golf over Nederland is gerold he?
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
als je het virus écht wil vertragen of indammen is het wellicht geen overbodige luxe om eens goed in kaart te brengen wie er afgelopen week in Lombardije zijn geweest.
Binnen Europa heeft zo'n beetje elke besmetting de oorsprong Lombardije in Italie.
Binnen Europa heeft zo'n beetje elke besmetting de oorsprong Lombardije in Italie.
Achja met de kijkcijfers zal het nu wel goed gaan bij de media. Nu de eerste (twee) gevallen bekend zijn branden we massaal los.Nat-Water schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:13:
[...]
[...]
Mooi man, aannames en vage bronnen. AD gaat er lekker in mee gelukkig.
Verwijderd
Dat zou mooi zijn, maar aan de retractie van dat autisme artikel is ook extra/nieuw onderzoek voorafgegaan.Cyberpope schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:58:
[...]
NIet.. dus je gaat paniekerige mensen te woord laten staan door mensen die geen kennis van zaken hebben en nul medische achtergrond. Dan beter onbereikbaar zijn en bandje opzetten dat mensen verwijst naar website van RIVM.
[...]
Nederlandse deskundigen en het RIVM vind dat zeer onwaarschijnlijk en claimt dat dit slechts in 1 artikel geclaimd wordt. Beetje vergelijkbaar met het ene artikel dat claimt dat je van vaccinaties autisme kunt krijgen. Ik vertrouw op RIVM/GGD.
Dat iemand het onwaarschijnlijk vindt maakt het niet onwaar. Die constatering is door artsen gedaan, tenzij anders wordt aangetoond/ fouten in hun onderzoek/methode aan het licht komen, is dat de situatie waar je vanuit moet gaan.
Als de pessimistische inschattingen uitkomen dan is 100% de stijging van het aantal doden in 2020 t.o.v. de verwachting in een normaal jaar.
Vreselijk, maar om het toch in perspectief te plaatsen: als de geboortes wel op verwacht niveau blijven (Daar zit een 9 maanden vertraging in, maar aan de andere kant krijgen in dat scenario veel zwangere vrouwen Covid-19 dus wat betekent dit voor kans op miskraam) zou dat betekenen dat de wereldbevolking nog steeds groeit!
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2020 11:23 ]
Maar iemand die zijn been breekt, is niet al dagenlang besmettelijk. Deze 2 personen wel.mystic schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:14:
[...]
'zeker niet nu Diemen ook bereikt is'
Serieus dude? Twee gevallen zonder link die ziek worden is net zoiets als dat twee mensen op één dag een been breken: kan gebeuren. Het is niet alsof er een golf over Nederland is gerold he?
Honderden mensen (misschien wel duizenden) uit die regio's gaan zich nu serieuze zorgen maken. Dat bedoelde ik te zeggen.
100 man kan wel nuchter blijven, maar als 1000 man meer richting de paniekmodus gaat, helpt het niet dat instanties niet bereikbaar zijn
Aannames. Dat weet je niet.StealthyPeanut schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:19:
[...]
Maar iemand die zijn been breekt, is niet al dagenlang besmettelijk. Deze 2 personen wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 28-02-2020 11:20 ]
Precies wat ik ook zat te denken. Waarom niet een oproep om iedereen die de afgelopen weken in Lombardije is geweest, zich te laten melden bij de GGD of contact op te nemen met de huisarts?? Voorkomen beter dan genezen toch??Geert1976 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:15:
als je het virus écht wil vertragen of indammen is het wellicht geen overbodige luxe om eens goed in kaart te brengen wie er afgelopen week in Lombardije zijn geweest.
Mogelijk is het virus dan al op te sporen voor er serieuze symptomen optreden en ze andere mensen kunnen besmetten. Misschien uit voorzorg zelfs allemaal sowieso 2 weken in quarantaine (of ga ik nu te ver)
[ Voor 14% gewijzigd door Arwintju op 28-02-2020 11:22 ]
om een 1ste selectie te maken; laat alleen mensen reageren die de symptomen hebben vh virusArwintju schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:21:
[...]
Precies wat ik ook zat te denken. Waarom niet een oproep om iedereen die de afgelopen weken in Lombardije is geweest, zich te laten melden bij de GGD of contact op te nemen met de huisarts?? Voorkomen beter dan genezen toch??
Nee, om het zorgstelsel niet onnodig te belasten zou je dan eerder 14 dagen in thuisquarantaine moeten gaan. Anders krijg je nog meer mensen die onnodig de GGD gaan bellen.Arwintju schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:21:
[...]
Precies wat ik ook zat te denken. Waarom niet een oproep om iedereen die de afgelopen weken in Lombardije is geweest, zich te laten melden bij de GGD of contact op te nemen met de huisarts?? Voorkomen beter dan genezen toch??
Huisvesting en IT is het probleem niet. 1000 mensen werven, dat is het probleem. Opleiding hoeft verder niet echt, want zolang ze de informatie van het RIVM kunnen voorlezen hebben ze blijkbaar al toegevoegde waarde.StealthyPeanut schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:10:
[...]
Ja, daar ben ik met mijn werkgever (leverancier van tijdelijk meubilair) vaak bij betrokken geweest (brand TU Delft, Vogelgriep, Q-Koorts etc. etc.). Huisvesting is zo geregeld (een modulair gebouw of een tent kan binnen 1 dag staan), verdere zaken (IT, Facilitaire zaken etc.) kunnen makkelijk binnen 1 week geregeld worden.
Nogmaals; dat kost wel een bak met geld.
En dan gaan mensen eerder denken: ze pakken het serieus aan en bereiden zich voor. Dan dat je niet bereikbaar bent op de eerste ochtend van het eerste geval.
De kans is vrij groot dat er meer mensen in Lombardije zijn geweest die niets hebben opgelopen dan dat ze wel wat hebben opgelopen, toch? Daarnaast: zonder symptomen ben je niet besmettelijk, dus wat zou je daarmee bereiken?Geert1976 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:15:
Ok, dan wordt het al iets genuanceerder. Dus mensen met koorts en hoest en/of kortademigheid die in een risico gebied zijn geweest. Maar die moeten zich al melden. Dan blijft alleen de vraag of het risico gebied echt alleen die paar dorpen zijn.Nat-Water schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:23:
[...]
Nee, om het zorgstelsel niet onnodig te belasten zou je dan eerder 14 dagen in thuisquarantaine moeten gaan. Anders krijg je nog meer mensen die onnodig de GGD gaan bellen.
[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 28-02-2020 11:25 ]
zie mijn 2e post hierover, dus wel een selectie maken; alleen mensen laten reageren die symptomen hebben. Puur om al een hele grote groep te kunnen laten afvallenZieMaar! schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:23:
[...]
De kans is vrij groot dat er meer mensen in Lombardije zijn geweest die niets hebben opgelopen dan dat ze wel wat hebben opgelopen, toch? Daarnaast: zonder symptomen ben je niet besmettelijk, dus wat zou je daarmee bereiken?
zie mijn editGeert1976 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:25:
[...]
zie mijn 2e post hierover, dus wel een selectie maken; alleen mensen laten reageren die symptomen hebben. Puur om al een hele grote groep te kunnen laten afvallen
Verwijderd
Om het maar niet te hebben over het wel of niet verstandige zijn van 1000 mensen tijdens een virus uitbraak in één tent zetten.ZieMaar! schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:23:
[...]
Huisvesting en IT is het probleem niet. 1000 mensen werven, dat is het probleem. Opleiding hoeft verder niet echt, want zolang ze de informatie van het RIVM kunnen voorlezen hebben ze blijkbaar al toegevoegde waarde.
* knip* Zie topicwaarschuwing. Onvoldoende onderbouwing, dus weg.
[ Voor 91% gewijzigd door janvanduschoten op 28-02-2020 11:46 ]
Hier in Nieuw Zeeland tegelijk met NL ook het eerste geval.
Een paar uur later was in bijna elke supermarkt in Auckland de hand sanitizer, tissues en de flessen water uitverkocht. Ook bananen verkopen goed...
Er wonen veel Aziaten in Auckland en het waren ook vooral zij die aan het paniek kopen waren, maar dat lees/hoor je niet in de media uit angst voor racisme, maar de beelden spreken voor zich.
Een paar uur later was in bijna elke supermarkt in Auckland de hand sanitizer, tissues en de flessen water uitverkocht. Ook bananen verkopen goed...
Er wonen veel Aziaten in Auckland en het waren ook vooral zij die aan het paniek kopen waren, maar dat lees/hoor je niet in de media uit angst voor racisme, maar de beelden spreken voor zich.
Daarvoor werd al ook te veel waarde aan dat ene onderzoek gehangen. Zelfs als het niet ingetrokken was. Het was een eenling artikel dat door niets gestaafd werd, maar wel heel veel misbruikt werd. Typisch een onderzoek dat door de media (en belanghebbende) werd opgepikt, maar in de medische wetenschap nooit serieus is genomen. Veel leed was voorkomen geweest om daarbij de deskundigen te volgen ipv een artikel geschreven door een iemand die daar een belang bij had. Er had pas aandacht voor moeten komen als het bevestigd was geweest ipv dat er veel moeite gedaan moest worden om het in het hoofd van het publiek te weerleggen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:16:
[...]
Dat zou mooi zijn, maar aan de retractie van dat autisme artikel is ook extra/nieuw onderzoek voorafgegaan.
Er is dus alleen opnieuw onderzoek om "het volk" gerust te stellen, niet omdat er iemand in de wetenschap zelf het als serieuze optie gezien heeft.
Ergo ipv als leek hier te het te blijven herhalen en te linken (terwijl ongeveer 95% hier niet het betreffende onderzoek op waarde kan schatten of beoordelen) is het beter om het standpunt van het RIVM (en meerdere virologen) aan te houden. Dat je zelf privé voorzichtiger bent, is niets mis mee.
Ik heb met verbijstering dit draadje ontdekt: soms wel tien berichten per uur!
Vandaag sterven er weer 3 a 4 mensen aan de gewone griep - nee ik wil geen paniek zaaien!
Ook overlijden vandaag weer 3 mensen in het verkeer - nee we gaan auto's niet verbieden!
Wanneer leren we dat het leven nu eenmaal risico's meebrengt?
(tijdens het schrijven van dit bericht zijn er al 9 nieuwe reacties geplaatst...)
Vandaag sterven er weer 3 a 4 mensen aan de gewone griep - nee ik wil geen paniek zaaien!
Ook overlijden vandaag weer 3 mensen in het verkeer - nee we gaan auto's niet verbieden!
(tijdens het schrijven van dit bericht zijn er al 9 nieuwe reacties geplaatst...)
Verwijderd
Zelf gelukkig in het centrum. Woon boven de winkels en alles binnen een minuut op afstand. Woon zelf in Friesland en in een vrij rustig dorp. Ben benieuwd wat ze met het openbaar vervoer gaan doen. Met name de treinen, die zit hier ook aangesloten lijkt me een snelle verspreider te kunnen worden.
Verwijderd
Er is natuurlijk wel een verschil tussen die autisme link negeren tot het beter uitgezocht is (met een redelijk beperkt gevolg als had gebleken dat het klopte) En een zeer besmettelijke ziekthe met Rho0 > 2 negeren!Cyberpope schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:27:
[...]
Daarvoor werd al ook te veel waarde aan dat ene onderzoek gehangen. Zelfs als het niet ingetrokken was. Het was een eenling artikel dat door niets gestaafd werd, maar wel heel veel misbruikt werd. Typisch een onderzoek dat door de media (en belanghebbende) werd opgepikt, maar in de medische wetenschap nooit serieus is genomen. Veel leed was voorkomen geweest om daarbij de deskundigen te volgen ipv een artikel geschreven door een iemand die daar een belang bij had. Er had pas aandacht voor moeten komen als het bevestigd was geweest ipv dat er veel moeite gedaan moest worden om het in het hoofd van het publiek te weerleggen.
Er is dus alleen opnieuw onderzoek om "het volk" gerust te stellen, niet omdat er iemand in de wetenschap zelf het als serieuze optie gezien heeft.
Ergo ipv als leek hier te het te blijven herhalen en te linken (terwijl ongeveer 95% hier niet het betreffende onderzoek op waarde kan schatten of beoordelen) is het beter om het standpunt van het RIVM (en meerdere virologen) aan te houden. Dat je zelf privé voorzichtiger bent, is niets mis mee.
Voor een normaal griepje word je niet in quarantaine gezet.Merlijn_merlin schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:29:
Hou toch eens op met dat bashen van de overheid en paniek zaaien om niks.TecTo schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:26:
[...]
Het RIVM heeft wel vaker verkeerd beoordeeld.
Rutte bezigt veelvuldig grote uitspraken maar het vervolg is lange baan schuiven, economie voorop en uiteindelijk even door het stof omdat hij niet goed geïnformeerd was blablablabla.
Voor het geval je het misschien niet doorhebt; je leeft in Nederland in een enorme luxe positie.
Dan kun je het niet eens zijn met overheid of zijn beleid, maar zo slecht hebben we het echt niet.
FYI; we staan in de Health Index voor zover ik terug kan vinden op plaats 11.
Dat is niet omdat we er hier collectief zo'n bende van maken.
Liever het RIVM op een slechte dag als bron dan het RIVM in Bangladesh zeg maar.
Daarnaast; ik heb ook het volste vertrouwen in onze medische professionals. Een arts is in Nederland vrij om zijn mening te geven; en de artsen en virologen die ik heb gezien wijken niet af van de algemene instelling van het RIVM.
[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 28-02-2020 11:33 ]
Ik denk dat de kans inmiddels hard richting 100% gaat dat deze beurs niet door gaat. Begrijpelijk, maar aan de andere kant ook weer niet. Om half 1 is er een persconferentie, maar diverse media melden al dat het niet door gaat:robin222 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:36:
Ik ben ook erg benieuwd of de autosalon van Geneve dit jaar door zal gaan.
https://www.nzz.ch/mobili...vor-der-absage-ld.1543305
YouTube: GIMS SWISS 2020 - Press Conference
Lijkt mij dat dit eigenlijk vooral is omdat het zo onbekend is (is volgens mij hier eerder ook al gezegd). Niemand weet nog precies wat het nu eigenlijk is. Dat maakt het voor veel mensen zo angstig. Als straks uiteindelijk blijkt dat het niet gevaarlijker is dan 'gewoon een griep' en er een vaccin is dan lachen we om deze paniek.Merlijn_merlin schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:29:
Van een autoshow minder worden we niet slechter van. Je zou het zelfs een FWP kunnen noemen.
Dat is inderdaad niet bijzonder, want bij GRIP2 wordt een Regionaal Operationeel Team ingesteld en daarin zit volgens het Regionaal Crisisplan van Midden- en West-Brabant (hier te vinden) een liaison van Defensie.Ainnir schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:53:
Daarbij moet je bedenken dat de omschrijving bij die capcode door iemand is "bedacht". Er is geen officiële lijst of zo. Op https://monitor.p2kflex.nl/ staat bij diezelfde capcode "Liaison defensie".
Be yourself, no matter what they say ...
Gaat niet door: https://www.autoweek.nl/a...et-door-door-coronavirus/J0YR1D3R schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:31:
[...]
Ik denk dat de kans inmiddels hard richting 100% gaat dat deze beurs niet door gaat. Begrijpelijk, maar aan de andere kant ook weer niet. Om half 1 is er een persconferentie, maar diverse media melden al dat het niet door gaat:
https://www.nzz.ch/mobili...vor-der-absage-ld.1543305
YouTube: GIMS SWISS 2020 - Press Conference
Vandaag tot en met morgen is ook de fiets en wandelbeurs in Utrecht. Komen ook aardig wat mensen bij elkaar uit allerlei windstreken.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Het hoeft ook niet genegeerd te worden. Reken maar dat er op dit moment goed onderzoek naar gedaan wordt. Maar het hier als maar gaan lopen verspreiden door leken, terwijl de deskundigen een andere mening hebben is een ander verhaal. Reken maar als er reden is om aan te nemen dat het artikel wel klopt, de deskundige het echt wel overnemen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:30:
[...]
Er is natuurlijk wel een verschil tussen die autisme link negeren tot het beter uitgezocht is (met een redelijk beperkt gevolg als had gebleken dat het klopte) En een zeer besmettelijke ziekthe met Rho0 > 2 negeren!
En ja, ook de publicatie van Wakefield heeft veel schade gedaan. Inschatting is dat er meer als duizend kinderen als gevolg die publicatie gestorven zijn. Maar dat is lastig aan te tonen.
Er wordt een speciaal crisisnummer geopend wbt het Coronavirus: 0800-1351
Rijksoverheid opent speciaal crisisnummer
In de loop van de dag wordt het publieksinformatienummer 0800-1351 geopend, zegt minister Bruins voor Medische Zorg. Mensen die vragen hebben over het coronavirus kunnen (ook) daar terecht. Het telefoonnummer is speciaal bedoeld voor een goede informatievoorziening in crisistijd.
Nee, maar zou wel handig zijn als mensen plichtsgetrouw als ze zijn zich gewoon ziek melden en thuis blijven als ze griep (of zware verkoudheid) hebben, Soort zelf-quarantaine. In een kantoor tuin heb je zo je collega's aangestoken, vooral met flex plekken met gedeelde toetsenborden en muizen.Ainnir schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:30:
[...]
Voor een normaal griepje word je niet in quarantaine gezet.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Verwijderd
IK ben het volledig met je eens dat de paniek niet aansluit op het risico dat er vooralsnog lijkt te zijn.Merlijn_merlin schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:29:
Maar de vergelijking met een griep is niet echt terecht. Om te beginnen zijn er heel veel griep varianten waar veel mensen al weerstand tegen hebben. Voor veel griep varianten hebben we al vaccins die ingezet kunnen worden om de zwakkeren te beschermen en weten we goed hoe we snel nieuwe vaccins kunnen maken. En tenslotte is de mortaliteit van die griep één tot twee ordes lager dan van Covid-19.
Volkomen terecht dat men de situatie probeert te beheersen. Of dat gaat lukken? Ik verwacht het persoonlijk niet.
(volgende post is NIET op jouw persoon gericht)MikeyMan schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:31:
[...]
Hou toch eens op met dat bashen van de overheid
Inderdaad, en ook kappen met telkens bashen op de media. Als je NOS, nu.nl en evt CNN volgt, blijf je op de hoogte van noemenswaardige feiten.
En gewoon ver weg blijven van De Telegraaf en vooral Facebookgroepen (want massa hysterie en fake news)
De betere media (NOS, nu.nl en CNN) melden voornamelijk de nieuwe besmettingen in de diverse landen (wat nu in Europa zeer rap gaat.
Ook maken zij om de haverklap berichten over de vele annuleringen van diverse techbeurzen, sportevenementen, anders soort evenementen etc etc.
Ook de diverse belangrijke mededelingen van de diverse overheidsinstanties.
En je kan klagen over de diverse media; simpel...dan stop je met lezen. Niemand verplicht je om bijv telkens de Telegraaf te checken
nogmaals; niet op jouw persoon gericht @MikeyMan
[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 28-02-2020 11:43 ]
Zou niet zo'n gek idee zijn. Zou het aantal sterfgevallen of grieperige mensen (slecht voor de economie) enorm afnemen.Ainnir schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:30:
[...]
Voor een normaal griepje word je niet in quarantaine gezet.
Deze video (toevallig gemaakt in één van de Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis locaties) en het bijbehorende artikel over isolatieruimtes in ziekenhuizen vond ik interessant.
Inderdaad, in Nederland hebben we alles vrij goed voor elkaar dus de impact zal hier wel meevallen.
In de VS wordt COVID-19 een veel groter probleem. Denk aan veel mensen die geen ziektekostenverzekering hebben en zich de test niet kunnen veroorloven, en geen ziektewet waardoor veel mensen het zich ook niet kunnen veroorloven om niet te gaan werken als ze ziek zijn...
In Nederland kan je er ten minste nog vrij zeker van zijn dat vrijwel iedereen met Covid-achtige klachten zich zal laten testen en kan meewerken aan een eventuele quarantaine...
In de VS wordt COVID-19 een veel groter probleem. Denk aan veel mensen die geen ziektekostenverzekering hebben en zich de test niet kunnen veroorloven, en geen ziektewet waardoor veel mensen het zich ook niet kunnen veroorloven om niet te gaan werken als ze ziek zijn...
In Nederland kan je er ten minste nog vrij zeker van zijn dat vrijwel iedereen met Covid-achtige klachten zich zal laten testen en kan meewerken aan een eventuele quarantaine...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ergo... Ga geen onderzoeken verspreiden waar nog de nodige discussie over is en waar de nodige onzekerheid over is.Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:43:
[...]
Die schade is vooral het gevolg van heel domme mensen die zelfs nadat het artikel weerlegd is nog de charlatans geloven die met dit onderzoek lopen te zwaaien. Die doden zijn er vooral door de grote groep idioten en betweters in de anti-vaxx gemeenschap.
De WHO bekijkt een aantal meldingen van mensen die voor de tweede keer besmet zouden zijn met het virus. In principe zouden mensen die het virus hebben gehad in ieder geval tijdelijk immuun moeten zijn.
benieuwd naar de uitkomst hiervan is, ''een aantal'' op duizenden besmettingen is uiteraard (nog) niet echt representatief.
bron: nu.nl https://www.nu.nl/coronav...peciaal-crisisnummer.html
benieuwd naar de uitkomst hiervan is, ''een aantal'' op duizenden besmettingen is uiteraard (nog) niet echt representatief.
Ik blijf me verbazen over het feit dat er zoveel sanitizers/desinfecterende handzeep wordt ingekocht terwijl dit gewoon geen enkel aantoonbaar effect heeft. Handen goed wassen, en vaak, ja, dat is zeer belangrijk, maar met gewone handzeep en liefst warm water.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Punt is (los van dat dit wat risicovoller lijkt dan griep) dat als dit endemisch wordt en er standaard bij gaat komen je dus standaard ook meer slachtoffers bovenop de griepdoden kan krijgen. Cumulatief kan dit dus een hoop extra slachtoffers betekenen. Dat is best een reden om nu even wat overdreven te reageren.Merlijn_merlin schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:29:
De USA heeft wel een behoorlijk goede crisismanagement organisatie die ook kan opschalen. Daarbij wordt het hele verhaal van ziektekostenverzekering omzeilt. Dus ik weet niet of je claim op dat punt klopt, dat gaan we wel zien.Mx. Alba schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:49:
Inderdaad, in Nederland hebben we alles vrij goed voor elkaar dus de impact zal hier wel meevallen.
Overigs wordt in nederland ook niet op "verzoek" getest, maar op basis van afweging door o.a. GGD.
Verwijderd
Maar daartegen is Nederland weer extreem nuchter. Wij gaan graag werken als we een beetje ziek zijn, zodat we onze collega's heel collegiaal aansteken, omdat we ons niet graag ziek melden. Daarnaast vinden wij Nederlanders vaak dingen 'overdreven' en 'onzin'. Wat ook niet in ons voordeel gaat werken.Mx. Alba schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:49:
Amerikanen zijn vaak toch wat meer dramatisch. Hen zie ik eerder mondkapjes dragen en ook daadwerkelijk hun handen wassen, etc.
Vanaf 12.00 uur is er een extra lang NOS Journaal met rond 12.30 uur een persconferentie van de gemeente Tilburg, het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis en de GGD over de coronapatiënt uit Loon op Zand. De uitzending is te volgen via: https://nos.nl/livestream...oronapatient-tilburg.html
Ja, daar heb je ook wel weer een punt.Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:59:
[...]
Maar daartegen is Nederland weer extreem nuchter. Wij gaan graag werken als we een beetje ziek zijn, zodat we onze collega's heel collegiaal aansteken, omdat we ons niet graag ziek melden. Daarnaast vinden wij Nederlanders vaak dingen 'overdreven' en 'onzin'. Wat ook niet in ons voordeel gaat werken.
Amerikanen zijn vaak toch wat meer dramatisch. Hen zie ik eerder mondkapjes dragen en ook daadwerkelijk hun handen wassen, etc.
We gaan sowieso zien hoe het zich ontwikkelt.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Die grieperige mevr uit Diemen kan lekker thuis uitzieken - kijk dat zouden meer mensen moeten doen.maratropa schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:58:
[...]
Punt is (los van dat dit wat risicovoller lijkt dan griep) dat als dit endemisch wordt en er standaard bij gaat komen je dus standaard ook meer slachtoffers bovenop de griepdoden kan krijgen. Cumulatief kan dit dus een hoop extra slachtoffers betekenen. Dat is best een reden om nu even wat overdreven te reageren.
Teveel mensen gaan snotterend en proestend naar hun werk! Met alle risico's van dien!
Tsja, ik loop ook al een maand met elke keer een verstopte neus/verkoudheidsklachten. Ene week/dag iets meer als de andere. Moet ik dan maar een maand thuis gaan zitten?Merlijn_merlin schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:02:
[...]
Die grieperige mevr uit Diemen kan lekker thuis uitzieken - kijk dat zouden meer mensen moeten doen.
Teveel mensen gaan snotterend en proestend naar hun werk! Met alle risico's van dien!
Als je een week thuis was gebleven was het nu misschien wel over geweest.garriej schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:04:
[...]
Tsja, ik loop ook al een maand met elke keer een verstopte neus/verkoudheidsklachten. Ene week/dag iets meer als de andere. Moet ik dan maar een maand thuis gaan zitten?
Dat is de huidige maatschappij waarbij presteren boven welzijn staat.Merlijn_merlin schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:02:
[...]
Die grieperige mevr uit Diemen kan lekker thuis uitzieken - kijk dat zouden meer mensen moeten doen.
Steam ID = Ackerfiets
Nee, waarschijnlijk als je een dag of 2 thuis was gebleven en je rust had gepakt had je ook niet een maand lang klachten gehad. Dat is het probleem dan vaak ook. Mensen gaan te snel weer door en 'vergeten' is een keer uit te zieken.garriej schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:04:
[...]
Tsja, ik loop ook al een maand met elke keer een verstopte neus/verkoudheidsklachten. Ene week/dag iets meer als de andere. Moet ik dan maar een maand thuis gaan zitten?
Verwijderd
gebaseerd op ?psy schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:55:
Ik blijf me verbazen over het feit dat er zoveel sanitizers/desinfecterende handzeep wordt ingekocht terwijl dit gewoon geen enkel aantoonbaar effect heeft. Handen goed wassen, en vaak, ja, dat is zeer belangrijk, maar met gewone handzeep en liefst warm water.
Ik loop wel met de vraag, wat is proportioneel reageren? Vliegverkeer compleet stoppen, grenzen dicht nog niet lijkt me.
Ergens had ik verwacht dat de huidige gevallen wel een reden zouden zijn om op te roepen idd bij stevige verkoudheid etc sneller en meer thuis te blijven, en dat ze bijv alle reizigers vanuit italie (en duitsland?) beter zouden informeren en mogelijk aanvullende eisen zouden stellen.
Is bij een bevestigd geval quarantaine & achtergrondonderzoek doen genoeg om het virus "in te halen" als je maar genoeg capaciteit hebt?
Ergens had ik verwacht dat de huidige gevallen wel een reden zouden zijn om op te roepen idd bij stevige verkoudheid etc sneller en meer thuis te blijven, en dat ze bijv alle reizigers vanuit italie (en duitsland?) beter zouden informeren en mogelijk aanvullende eisen zouden stellen.
Is bij een bevestigd geval quarantaine & achtergrondonderzoek doen genoeg om het virus "in te halen" als je maar genoeg capaciteit hebt?
Dat zou goed zo kunnen zijn. Maar de klachten zijn zo mild en functioneer gewoon verder volledig, ik heb er ook geen last van verder. Alleen de neus zit een beetje dicht..Arwintju schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:07:
[...]
Nee, waarschijnlijk als je een dag of 2 thuis was gebleven en je rust had gepakt had je ook niet een maand lang klachten gehad. Dat is het probleem dan vaak ook. Mensen gaan te snel weer door en 'vergeten' is een keer uit te zieken.
Het lijkt me logischer dat uiteindelijk de 2e negatieve test een false-negative was.Geert1976 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:54:
De WHO bekijkt een aantal meldingen van mensen die voor de tweede keer besmet zouden zijn met het virus. In principe zouden mensen die het virus hebben gehad in ieder geval tijdelijk immuun moeten zijn.
Waarna uit de 3e test blijkt dat het virus nog steeds aanwezig is.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
*knip*
Slowchat / offtopic, dus weg.
Keuvelen over persoonlijke gezondheid mag per DM
Slowchat / offtopic, dus weg.
Keuvelen over persoonlijke gezondheid mag per DM
[ Voor 83% gewijzigd door janvanduschoten op 28-02-2020 12:24 ]
Grenzen dicht en vliegverkeer stoppen had je weken geleden al moeten doenmaratropa schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:09:
Ik loop wel met de vraag, wat is proportioneel reageren? Vliegverkeer compleet stoppen, grenzen dicht nog niet lijkt me.
Er zijn studies naar dat een virus zich als een 'netwerk' gaat gedragen bij genoeg besmettingen, en dan is er geen redden meer aan. Vandaar de noodzaak om zo snel mogelijk 'patient zero' te vinden om de boel in te dammen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dat kan wel zijn, maar mocht het inderdaad om een virus gaan dan ben je wel een wandelende haard van besmettingen op het moment dat je niet uitgeziekt bent. Nou is dat bij een simpele verkoudheid niet heel erg, maar bij een beginnend coronavirus kunnen de gevolgen een stuk groter zijn.garriej schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:12:
[...]
Dat zou goed zo kunnen zijn. Maar de klachten zijn zo mild en functioneer gewoon verder volledig, ik heb er ook geen last van verder. Alleen de neus zit een beetje dicht..
Hierop reageren kan resulteren in een lange discussie over regels m.b.t. onbetaald ziekteverlof. Het wordt in sommige situaties namelijk niet echt aangemoedigd om thuis maar lekker uit te gaan zieken.Ernemmer schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:05:
Als je een week thuis was gebleven was het nu misschien wel over geweest.
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Hoezo worden "we" daar niet slechter van? Voor die beurs in Geneve zijn letterlijk duizenden mensen bezig. Bij de automerken, standbouwers, marketing, beursstaff, etc etc.RodeStabilo schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:33:
Van een autoshow minder worden we niet slechter van. Je zou het zelfs een FWP kunnen noemen.
Hotels zijn geboekt (duizenden kamers). Restaurants zitten vol elke avond (wederom duizenden tafels per avond). De taxi chauffeurs verdienen er hun geld.
Inkopen zijn gedaan, contracten zijn afgesloten. Hier zitten grote bedrijven bij die klappen kunnen opvangen maar ook kleine ondernemingen en een-pitters die een stevige knauw kunnen krijgen.
Echt, zoiets FWP noemen is een belediging en schoffering van een hele hoop mensen.
Nou, bijvoorbeeld de tekst die op dat soort flesjes staat. Zoals op deze van de Kruidvat:
Ik quote mijzelf even:Wettelijk gebruiksvoorschrift:
Toegestaan is uitsluitend het gebruik als middel ter bestrijding van bacteriën (excl. Bacteriesporen en mycobacteriën) en gisten voor handdesinfectie. De dosering en inwerktijd zoals aangegeven in de gebruiksaanwijzing moeten worden aangehouden. Het middel is bestemd voor niet-professioneel gebruik.
DutchCommando schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:00:
Realiseer je wel dat handen wassen de enige juiste methode is... Deze handgels werken vooral tegen bacterieën, omdat de alcohol het membraan van de cel kapot maakt. Virussen hebben NIET zo'n membraan (en leven ook niet). Als je geluk hebt gaat een deel kapot, maar alleen met handen wassen spoel je alle virusdeeltjes weg.
Snap de run op deze gels dan ook niet. Ik heb wat extra zeep gekocht.
Sinds januari zit mijn zoontje op het kinderdagverblijf. Sinds week 2 van januari loop ik snotterend en voel ik mij regelmatig niet echt fit. Ik denk dat de meeste ouders van jonge kinderen dit herkennen.Arwintju schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:19:
[...]
Dat kan wel zijn, maar mocht het inderdaad om een virus gaan dan ben je wel een wandelende haard van besmettingen op het moment dat je niet uitgeziekt bent. Nou is dat bij een simpele verkoudheid niet heel erg, maar bij een beginnend coronavirus kunnen de gevolgen een stuk groter zijn.
Mijn baas (en ik zelf) gaat niet blij zijn als ik voor ieder wissewasje thuis blijf
Vaak bu'j te bang!
Ik denk dat dat wel meevalt...maratropa schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:58:
[...]
Punt is (los van dat dit wat risicovoller lijkt dan griep) dat als dit endemisch wordt en er standaard bij gaat komen je dus standaard ook meer slachtoffers bovenop de griepdoden kan krijgen. Cumulatief kan dit dus een hoop extra slachtoffers betekenen. Dat is best een reden om nu even wat overdreven te reageren.
Je kunt tenslotte maar één keer overlijden, dus als je aan de griep bent overleden dan ga je aan het coronavirus niet meer dood, en andersom. Daarnaast zal de mensheid een weerstand gaan opbouwen tegen het coronavirus, en verwacht ik dat er wel een vaccin beschikbaar zal komen.
Verwijderd
Neem maar even contact op met de WHO die wel aangeeft dat alchol gebseerd hand sanitizers kunnen helpen..... Volgens mij zijn er ook studies die aantonen dat bepaalde virussen wel slecht tegen alcohol kunnen.DutchCommando schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:21:
[...]
Nou, bijvoorbeeld de tekst die op dat soort flesjes staat. Zoals op deze van de Kruidvat:
[...]
Ik quote mijzelf even:
[...]
Hier ook sinds begin december al aan het kwakkelen, zoontje neemt alles mee naar huis. Voor een verkoudheid blijf ik niet thuis maar voor griep toch echt wel.-tom-562 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:24:
[...]
Sinds januari zit mijn zoontje op het kinderdagverblijf. Sinds week 2 van januari loop ik snotterend en voel ik mij regelmatig niet echt fit. Ik denk dat de meeste ouders van jonge kinderen dit herkennen.
Mijn baas (en ik zelf) gaat niet blij zijn als ik voor ieder wissewasje thuis blijf
Omdat de handgels door de WHO worden geadviseerd.DutchCommando schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:00:
[...]
Realiseer je wel dat handen wassen de enige juiste methode is... Deze handgels werken vooral tegen bacterieën, omdat de alcohol het membraan van de cel kapot maakt. Virussen hebben NIET zo'n membraan (en leven ook niet). Als je geluk hebt gaat een deel kapot, maar alleen met handen wassen spoel je alle virusdeeltjes weg.
Snap de run op deze gels dan ook niet. Ik heb wat extra zeep gekocht.
https://www.who.int/emerg...us-2019/advice-for-public
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Eens, maar gezien het al sinds half januari speelt, ga ik er niet vanuit dat het corona is.Arwintju schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:19:
[...]
Dat kan wel zijn, maar mocht het inderdaad om een virus gaan dan ben je wel een wandelende haard van besmettingen op het moment dat je niet uitgeziekt bent. Nou is dat bij een simpele verkoudheid niet heel erg, maar bij een beginnend coronavirus kunnen de gevolgen een stuk groter zijn.
Verwijderd
@DutchCommando @psy
Efficacy of various disinfectants against SARS coronavirus
Efficacy of various disinfectants against SARS coronavirus
zorgelijk dat iemand "kennis is macht" gebruikt zulke baude uitspraken doet en iemand anders die eerder de tekst van een kruidvat aanneemt als advies dan een uitspraak van de WHO.The recent severe acute respiratory syndrome (SARS) epidemic in Asia and Northern America led to broad use of various types of disinfectant in order to control the public spread of the highly contagious virus. However, only limited data were available to demonstrate their efficacy against SARS coronavirus (SARS-CoV). We therefore investigated eight disinfectants for their activity against SARS-CoV according to prEN 14476. Four hand rubs were tested at 30s (Sterillium, based on 45% iso-propanol, 30% n-propanol and 0.2% mecetronium etilsulphate; Sterillium Rub, based on 80% ethanol; Sterillium Gel, based on 85% ethanol; Sterillium Virugard, based on 95% ethanol). Three surface disinfectants were investigated at 0.5% for 30 min and 60 min (Mikrobac forte, based on benzalkonium chloride and laurylamine; Kohrsolin FF, based on benzalkonium chloride, glutaraldehyde and didecyldimonium chloride; Dismozon pur, based on magnesium monoperphthalate), and one instrument disinfectant was investigated at 4% for 15 min, 3% for 30 min and 2% for 60 min [Korsolex basic, based on glutaraldehyde and (ethylenedioxy)dimethanol]. Three types of organic load were used: 0.3% albumin, 10% fetal calf serum, and 0.3% albumin with 0.3% sheep erythrocytes. Virus titres were determined by a quantitative test (endpoint titration) in 96-well microtitre plates. With all tested preparations, SARS-CoV was inactivated to below the limit of detection (reduction factor mostly > or =4), regardless of the type of organic load. In summary, SARS-CoV can be inactivated quite easily with many commonly used disinfectants.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2020 12:32 ]
De viroloog in de NOS live uitzending adviseert om geen handen meer te geven.
Of je nou besmet, ziek, of kerngezond bent.
Of je nou besmet, ziek, of kerngezond bent.
Alle besmettingen in de wereld komen van reizen dus je kan wel zeggen dat het overdreven is maar misschien hadden ze eerder moeten ingrijpen en alle reizen vanuit asia te verbieden bij het uitbreken van dit virus .bvbal79 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:25:
[...]
want al die 1300 mensen komen uit een risicogebied? Rome ligt ook lekker dichtbij dat gebied..
gebruik even iets meer dan een hersencel. Dit soort berichten maken dat het overal zo grootst en overdreven wordt gemaakt
het is nu in Amsterdam. Niemand uit Brussel mag nu ergens naartoe (dat is wat je zegt)
"Beautiful Clean Coal"
handenwassen en handgels....alleen de gels zijn niet voldoendeYakuzA schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:26:
[...]
Omdat de handgels door de WHO worden geadviseerd.
https://www.who.int/emerg...us-2019/advice-for-public
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.
Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251
Handiger links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0
Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.
Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251
Handiger links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0
Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.