[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste
Acties:
  • 521.118 views

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

dreamscape schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:40:
[...]
Daar is mijn baas het ook vast niet mee eens.
Vraag hem/haar anders om ook bij de afspraak aanwezig te zijn...

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 16:21
Zou fijn zijn als ze binnenkort ook bekend maken hoe lang de patiënt uit Tilburg al terug was uit Italië en hier heeft rondgelopen voordat hij zich bij het ziekenhuis heeft gemeld. Ze zullen nu wel druk bezig zijn met contactonderzoek eerst.
De patiënt is kortgeleden in de regio Lombardije in Italië geweest
https://www.bd.nl/tilburg...kenhuis-tilburg~acbe8802/

Kan 3 dagen aan het werk geweest zijn of een middag alleen thuis in bed gelegen...

[ Voor 35% gewijzigd door HallonRubus op 27-02-2020 21:45 ]

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:17
Cobb schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:26:
[...]

Hij zat er gelijk met een rood hoofd en stotterend. Hoop dat we het allemaal beetje rustig kunnen llaten 'uitrollen' over Nederland.
Wat ongemakkelijk worden met zo'n briefje, is nog wel begrijpelijk. Echter toen de vraag kwam wat er nu gaat gebeuren, werd het inderdaad echt pijnlijk. Stotterend en diep nadenkend zei hij dat hij denkt dat dit en dat gaat gebeuren. Op dat moment moet je er echt staan. Dat is niet makkelijk verder, maar kwam nu inderdaad niet goed uit de verf.

Ik had eerlijk gezegd ergens verwacht dat de minister zou melden dat hij nu dringend werk te doen had en zou weglopen van de tafel. Nou zitten er genoeg mensen onder hem die het werk uitvoeren, maar het statement was beter geweest.

Alles bij elkaar vond ik de uitzending redelijk goed. Presentator een beetje te luchtig en aanvallend over een serieus onderwerp. Mensen willen inhoudelijke informatie, niet een aanval richting de minister.
De minister daarentegen stak duidelijk af bij de andere experts door het typisch gedrag van politici. Veel woorden, weinig inhoud.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:07
tweakduke schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:39:
[mbr]Ok er is een alias gemaakt naar het topic in AZ en is hernoemd
Het algemene coronavirus topic

De algemene discussie kan dus daar en dan is er Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 voor de diepgaande en serieuze discussie. [/]
Wellicht is iets meer uitleg over wat nu waar moet op z'n plaats.

Nu krijg je dezelfde discussie in 2 topics.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:33
Okay Y en Z sluiten, this officieel.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:38:
[...]

Mja dat filmpje op Twitter zag er anders wel voorbereid uit. Lijkt me niet dat dit nu echt breaking news was voor hem. Misschien net voor de uitzending en dan even mooi geacteerd erin gestopt op een passend moment.

Hij was de hele avond al aan het stotteren, niet bijzonder anders na 'het briefje'.
Ik snap wat je bedoeld. Een animatie die klaar staat. Maar vond hem voor het briefje anders uitkijken dan kort erna maar kan het me ook inbeelden. Maar leek alsof het hem overrompelde.

• HallonRubus
Als de handgel straks uitverkocht is, je handen wassen (of deurknop ontsmetten) met bleekoplossing 5% schijnt ook te desinfecteren

https://www.cdc.gov/vhf/e...g-solution-bleach-hth.pdf

Is nog een stuk goedkoper ook, en als het overwaait kun je de badkamer ermee schoonmaken.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
alexbl69 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:45:
[...]

Wellicht is iets meer uitleg over wat nu waar moet op z'n plaats.

Nu krijg je dezelfde discussie in 2 topics.
Er was behoefte aan een extra topic om te voorkomen dat de discussie hier steeds ondersneeuwt. Aan de hand van hoe de discussie zich ontwikkelt en de ontwikkelingen omtrent het corona virus, zullen we eventuele andere acties ondernemen.

Dus kortom hier kun je de achtergronden en zaken bespreken omtrent het corona virus wat een uitgebreidere en diepgaande discussie nodig heeft.

Tweakers Discord

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:46
Realiseer je wel dat handen wassen de enige juiste methode is... Deze handgels werken vooral tegen bacterieën, omdat de alcohol het membraan van de cel kapot maakt. Virussen hebben NIET zo'n membraan (en leven ook niet). Als je geluk hebt gaat een deel kapot, maar alleen met handen wassen spoel je alle virusdeeltjes weg.

Snap de run op deze gels dan ook niet. Ik heb wat extra zeep gekocht.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
HallonRubus schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:43:
Zou fijn zijn als ze binnenkort ook bekend maken hoe lang de patiënt uit Tilburg al terug was uit Italië en hier heeft rondgelopen voordat hij zich bij het ziekenhuis heeft gemeld. Ze zullen nu wel druk bezig zijn met contactonderzoek eerst.

[...]

https://www.bd.nl/tilburg...kenhuis-tilburg~acbe8802/

Kan 3 dagen aan het werk geweest zijn of een middag alleen thuis in bed gelegen...
Ik hoop ook dat ze snel bekend maken of die man carnaval gevierd heeft (in Tilburg). Ik weet rationeel wel dat de kans klein is, maar dit geeft toch een unheimisch gevoel, om nu met een zieke thuis te zitten die 3 dagen in Tilburg is geweest :/

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

In aanvulling op handen wassen: wat enorm helpt is dat je niet met je handen aan je slijmvliezen zit. Neuspeuteren wordt nergens genoemd maar is een zeer effectieve manier om ziek te worden.

Misschien is dat de beste werking van mondkapjes.

• Teknix1982
  • Niet online
tweakduke schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:58:
[...]

Er was behoefte aan een extra topic om te voorkomen dat de discussie hier steeds ondersneeuwt. Aan de hand van hoe de discussie zich ontwikkelt en de ontwikkelingen omtrent het corona virus, zullen we eventuele andere acties ondernemen.

Dus kortom hier kun je de achtergronden en zaken bespreken omtrent het corona virus wat een uitgebreidere en diepgaande discussie nodig heeft.
Dus nu zijn er twee topics waar nieuws besproken wordt en speculaties gedaan worden. Er is veel te weinig feitelijk bekend over het virus om een scheiding en twee topics te rechtvaardigen. Just my two cents

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:28
Nu zullen we eens gaan bekijken hoe de Nederlandse aanpak gaat werken...
China ongeveer 8000 besmettingen en ruim 2700 doden.
Nederland 17 miljoen mensen op een heel klein stukje aarde, geef het 4 weken en als er niet snel word ingegrepen zoals de WHO dat aangeeft dan gaan wij dat record binnen no time verbreken.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-12 23:54
DutchCommando schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:00:
[...]

Realiseer je wel dat handen wassen de enige juiste methode is... Deze handgels werken vooral tegen bacterieën, omdat de alcohol het membraan van de cel kapot maakt. Virussen hebben NIET zo'n membraan (en leven ook niet). Als je geluk hebt gaat een deel kapot, maar alleen met handen wassen spoel je alle virusdeeltjes weg.

Deze kun je meenemen in het OV of even op een makkelijke plek zetten op kantoor. Op een plaatsen waar je niet direct water en zeep kunt gebruiken is het zeker wel handig.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Verwijderd

Cobb schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:05:
[...]

Deze kun je meenemen in het OV of even op een makkelijke plek zetten op kantoor. Op een plaatsen waar je niet direct water en zeep kunt gebruiken is het zeker wel handig.
Maar effectief?

• alexbl69
merlin1201 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:04:
Nederland 17 miljoen mensen op een heel klein stukje aarde, geef het 4 weken en als er niet snel word ingegrepen zoals de WHO dat aangeeft dan gaan wij dat record binnen no time verbreken.
Het virus verzwakt toch bij elke doorgifte?

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-12 12:33
Nederlands heeft een van de beste zorg ter wereld en we zijn blijkbaar een van de best voorbereide landen voor zoiets als dit. Ik heb er wel vertrouwen in.

• merlin1201
Delerium schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:02:
In aanvulling op handen wassen: wat enorm helpt is dat je niet met je handen aan je slijmvliezen zit. Neuspeuteren wordt nergens genoemd maar is een zeer effectieve manier om ziek te worden.

Misschien is dat de beste werking van mondkapjes.
exact wat ik bedoel, het bescherm jezelf tegen het per ongeluk aanraken van je mond of neus, die hand had net een metalen leuning of winkelwagentje vast.
De enigste reden dat ze roepen dat de kapjes niet helpen is dat mensen ze idd verkeer gebruiken maar ook vooral om het hamsteren te voorkomen, diegene gerust te stellen die ze niet heeft kunnen kopen.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-12 18:21
RobbertC schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:25:
Nou, het nieuws wat we konden zien aankomen...

M’n vriendin is al 2 dagen goed ziek en heeft flink carnaval gevierd in Tilburg... Geen koorts, wel flink keelpijn en algemene slapheid en ellende, dus volgens mij niet de symptomen maar je denkt er toch meteen aan...
Dat is het nuancerende, maar ook het enge. Met carnaval worden heel veel mensen ziek, elk jaar. Slechte kleding, veel buiten in de kou, slecht eten, veel alcohol, weinig slaap, veel mensen dicht op elkaar. Griep en verkoudheid is altijd een ding na carnaval..

Dit betekent dat er een grote kans is dat het om een 'gewone' carnavalsgriep gaat. Maar het enge ervan is dat eventueel ook mensen met corona zullen denken dat het slechts een 'gewone' carnavalsgriep is.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• DutchCommando
Cobb schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:05:
[...]

Schijnveiligheid, want helemaal niet effectief. In welke situaties denk je dit te gebruiken en wat ga je direct na het gebruik doen?

• merlin1201
alexbl69 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:06:
[...]

Het virus verzwakt toch bij elke doorgifte?
vind je? 1 persoon op dat schip veroorzaakte ... 600 besmettingen uiteindelijk, ook indirect

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vergeet jij niet een extra 0 bij die 8000?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tweakduke schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:58:
[...]

Kan op zich prima, maar mij is niet duidelijk wat de scheiding zou moeten zijn. Dus; wat hoort waar? Ik zie nu weinig onderscheid

• merlin1201
ed1703 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:09:
[...]

Vergeet jij niet een extra 0 bij die 8000?
klopt.. sorry, en dat zullen we de komende tijd wel van meer horen ;-)

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-12 23:54
DutchCommando schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:08:
[...]

Schijnveiligheid, want helemaal niet effectief. In welke situaties denk je dit te gebruiken en wat ga je direct na het gebruik doen?
Genoeg vloeistof voor 20 seconden wassen en dan moet het afdoende zijn.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12 16:47
Basekid schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:06:
[...]

Nederlands heeft een van de beste zorg ter wereld en we zijn blijkbaar een van de best voorbereide landen voor zoiets als dit. Ik heb er wel vertrouwen in.
Bron :?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:29
Wat een paniekreactie dit. Je beseft zeker niet hoe veel inwoners de stad Wuhan heeft? Het ging hier niet om een paar Chinese dorpjes op het platteland...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-12 15:54

Indoubt

Always be indoubt until sure

DutchCommando schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:00:
[...]

Er was eerder een link waarin de overlevingsduur van verschillende virussen (zoals SARS, MERS etc) was gemeten nadat de oppervlakken waren behandeld met verschillende middelen. Alcohol zat daar ook tussen en was behoorlijk effectief. Het moest wel een redelijk hoog percentage zijn.

Ik zal even kijken of ik dat nog terug kan vinden en evt de link posten.

Punt is dat met alcohol schoonmaken behoorlijk kan helpen.

Ik heb het onthouden omdat ik toevallig nog een grote fles met 99% alcohol heb staan. Wel methanol maar industrieel en dus eigenlijk niet voor consumptie.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:06
Ik vermoed dat dit nieuws voorbereid is. Staat nu gelijk op de spotlight, waar de minister eerst faalde wat betreft zichtbaarheid. Wellicht uur van te voren oid maar te toevallig wmb.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-12 20:25
Wuhan heeft ruim 11miljoen inwoners op een oppervlakte van 8500km2.....

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-12 10:51
Gisteren het Rtl nieuws. Nummer 3, na US en GB.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Basekid
Nederland is op twee landen na het best voorbereid op een uitbraak van ziekteverwekkers als het coronavirus uit de Chinese stad Wuhan. De mate van preventie is hoog, we zijn snel in het detecteren van ziekten en reageren vlot met maatregelen om een epidemie of pandemie te voorkomen.

Dat blijkt uit de Global Health Security Index (GHS), een ranglijst die 195 landen rangschikt op het voorkomen en in toom houden van een virusuitbraak. Nederland scoort 75,6 punten op een schaal van honderd. Alleen het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten doen het beter dan Nederland, met respectievelijk 77,9 punten en 83,5 punten.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
TweakerVincent schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:12:
Ik vermoed dat dit nieuws voorbereid is. Staat nu gelijk op de spotlight, waar de minister eerst faalde wat betreft zichtbaarheid. Wellicht uur van te voren oid maar te toevallig wmb.
Inderdaad speciaal een primeur voor tijdens die uitzending en dat briefje om het geloofwaardig te maken.

Dit gaat nog wel kamervragen opleveren.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ehhmm... Als de Verenigde staten ergens hoger in staan, zou ik het wel een beetje in twijfel trekken... Das in principe gewoon een derde wereld land, behoudens de kusten.

@Indoubt working on it. Drink niks meer onder de 40% de komende weken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 27-02-2020 22:19 ]

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12 17:11
TweakerVincent schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:12:
Er was hier eergisteren al over getwitterd door een arts.
https://mobile.twitter.co...tatus/1233126880938799115
Dit is gewoon als een soort primeur gebruikt door de nos.

Hij meld ook een 2e geval. https://mobile.twitter.co...tatus/1232929922538229766

• Oekol
  • Laatst online: 10:05

Oekol

waka waka hey hey

Ben ik niet met je eens. China is alles veel meer bevolkt op de vierkante km (waar het bevolkt is uiteraard). Alles de hoogte in dus uiteindelijk zou je zeggen drukkere straten sociale gelegenheden etc. Denk eerlijk gezegd niet dat überhaupt een land China gaat inhalen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:12
https://www.omroepbrabant...kkelingen-in-ons-liveblog

22.19 Volgens het Brabants Dagblad komt de besmette man uit Loon op Zand.

[ Voor 13% gewijzigd door Dacuuu op 27-02-2020 22:26 ]

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

DoeEensGek schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:18:
[...]

Hij meld ook een 2e geval. https://mobile.twitter.co...tatus/1232929922538229766
Een extra journaal met alleen informatie en voorzorgsmaatregelen vanaf 20:35 op de NOS, en dan een uur later rond 21:30 'ineens' dat briefje. En tegelijkertijd een animatie op twitter van het RIVM die precies de situatie uitlegde met mooie begrijpbare symbolen.

https://twitter.com/rivm/status/1233124800865939458?s=20

Het was gewoon heel nep, en allemaal volgens de geplannede mediastrategie. Ook van schaamteloze arrogantie dat ze bij de NPO en het RIVM denken dat het volk zich zo voor de domme laat houden.

[ Voor 4% gewijzigd door 3x3 op 27-02-2020 22:30 ]

| live and give like no one else |

• DutchCommando
3x3 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:26:
[...]

Een extra journaal met alleen informatie en voorzorgsmaatregelen vanaf 20:35 op de NOS, en dan een uur later rond 21:30 'ineens' dat briefje. En tegelijkertijd een animatie op twitter van het RIVM die precies de situatie uitlegde met mooie begrijpbare symbolen.

Het was gewoon heel nep, en allemaal volgens de geplannede mediastrategie. Ook schaamteloos dat ze bij de NPO en het RIVM denken dat het volk zich zo voor de domme laat houden.
Of ze hebben gewoon netjes dingen voorbereid toen er nog geen patiënt was. Je weet wel. De voorbereiding waarvan velen zeggen dat hij er niet is.

• Basekid
[...]

Het was gewoon heel nep, en allemaal volgens de geplannede mediastrategie. Ook schaamteloos dat ze bij de NPO en het RIVM denken dat het volk zich zo voor de domme laat houden.
Z'n filmpje hebben ze natuurlijk 3 weken geleden al gemaakt. Verder idd wel toevallig.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

merlin1201 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:07:
[...]

exact wat ik bedoel, het bescherm jezelf tegen het per ongeluk aanraken van je mond of neus, die hand had net een metalen leuning of winkelwagentje vast.
De enigste reden dat ze roepen dat de kapjes niet helpen is dat mensen ze idd verkeer gebruiken maar ook vooral om het hamsteren te voorkomen, diegene gerust te stellen die ze niet heeft kunnen kopen.
Lijkt me dat dit soort desinformatie niet gewenst is. Zowel gebracht door de media of RIVM, als ook door jou /burgers. In plaats van onrust weg te nemen, vergroot je het met dit soorten opmerkingen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• alexbl69
Ook wel benieuwd wat ze nu aan opsporing gaan doen.

In Duitsland hebben ze iedereen opgespoord die op hetzelfde carnavalsfeest waren als een patiënt. Alle 300 mensen 2 weken in quarantaine.

Als 'onze' patiënt ook carnaval heeft gevierd wordt de groep wel heel erg groot.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:40
DutchCommando schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:29:
[...]
Of ze hebben gewoon netjes dingen voorbereid toen er nog geen patiënt was. Je weet wel. De voorbereiding waarvan velen zeggen dat hij er niet is.
De NOS geeft dat nu ook aan als mogelijke verklaring. Dat de man twee keer is getest en de RIVM na de eerste test is begonnen met het maken van de mooie plaatjes.

Overigens wordt de publieke opinie wel eens vaker gestuurd via de NOS. Op zich is daar niets mis mee en is het nog behoorlijk effectief ook.

• Teknix1982
  • Niet online
[...]

Dan is het ziekenhuis onderdeel van die strategie. Als dit al twee dagen eerder bekend was zoals in de Twitter gesuggereerd wordt dan duurt dat crisisoverleg lang of is alweer aan de gang. Iets meer vertrouwen in onze professionals op dit vlak zou op zijn plaats zijn denk ik.

21.50 Wim Pleunis, woordvoerder van het Elisabeth TweeSteden Ziekenhuis, zegt dat het ziekenhuis momenteel in crisisoverleg is. "Wij hebben zojuist de minister geïnformeerd." Pleunis geeft aan dat het belangrijk is dat ook alle normale patiëntenzorg kan doorgaan. "Dat heeft alle prioriteit. We kunnen niets zeggen over de patiënt in verband met privacy."

Verwijderd

DoeEensGek schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:18:
[...]

lees die andere tweets van die bron dan ook even 8)7

https://mobile.twitter.co...tatus/1232561061611655168
Apparently pt was admitted to hospital with pneumonia and breathing difficulties. Pt visited northern Italy 1 week ago. Was tested. First test NEGATIVE, will be tested again today. Seems to be a falls alarm at last. #COVIDー19 #coronavirus
https://mobile.twitter.co...tatus/1232658142498033664
My tweet about the possible first case of #COVIDー19 in the Netherlands was a little too premature. My apologies for that. My dear colleague said possible first case, it was a misunderstanding. Nevertheless pt will be tested again today.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2020 22:35 ]

• 3x3

3x3

Basekid schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:30:
[...]

Z'n filmpje hebben ze natuurlijk 3 weken geleden al gemaakt. Verder idd wel toevallig.
In het filmpje stonden een paar zaken die best wel casus specifiek waren die ze 3 weken geleden nog niet wisten
  • Uitbraak bij 1 patiënt
  • Die in Lombardije is geweest

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:51
Die heeft op zijn lazer gehad om die tweets

Verwijderd

Ted038 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:37:
[...]

Die heeft op zijn lazer gehad om die tweets
ah ja sorry natuurlijk, had even mijn aluhoedje niet op.

Zijn tweet over een mogelijk 2de patient in Veghel staat er nog steeds op , strookt niet echt met jouw "theorie"

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2020 22:47 ]

• JeroenNietDoen
Ook ik vond de uitzending erg gemaakt overkomen.
De ander even doorgenomen, maar die alias had net zo goed naar Fok! kunnen linken. Veel ongefundeerd geroeptoete. Maar goed, snap de keuze verder ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 27-02-2020 22:41 ]

• Teknix1982
  • Niet online
3x3 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:35:
[...]

In het filmpje stonden een paar zaken die best wel casus specifiek waren die ze 3 weken geleden nog niet wisten
  • Uitbraak bij 1 patiënt
  • Die in Lombardije is geweest
Dit filmpje zet je in een paar minuten in elkaar dus dat zegt niets. Er is geen vooropgezet plan om een besmetting onder de radar te houden want dat lukt je gewoon niet meer tegenwoordig. Met wat als doel zouden ze dat ook doen? Paniek voorkomen? En wat bij de 2e of 3e dan? Ze snappen zelf ook wel dat dat geen slimme strategie zou zijn. Soms zijn dingen gewoon zoals ze lijken.

[ Voor 0% gewijzigd door Teknix1982 op 27-02-2020 22:42 . Reden: Betere zinsopbouw ]

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12 09:29

The_Worst

Unox

Eind van de middag is bevestigd dat de 50-jarige man inderdaad het corona-virus heeft.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• 3x3

3x3

Teknix1982 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:41:
[...]

Dit filmpje zet je in een paar minuten in elkaar dus dat zegt niets. Er is geen vooropgezet plan om een besmetting onder de radar te houden want dat lukt je gewoon niet meer tegenwoordig. Met wat als doel zouden ze dat ook doen? Paniek voorkomen? En wat bij de 2e of 3e dan? Ze snappen zelf ook wel dat dat geen slimme strategie zou zijn. Soms zijn dingen gewoon zoals ze lijken.
Alles van de uitzending geeft mij toch het gevoel dat ze voor/vanaf 20:35 al wisten dat ze mogelijk vanaf 21:00 konden gaan communiceren dat ze een patiënt hebben, en dat ze ook al een contact-onderzoek zijn gestart, en ook al de patiënt geïsoleerd hebben.

Ik begrijp dat het de indruk geeft dat ze onder controle zijn. Die extra journaal uitzending met tips en tricks en inbellen met vragen was echt een hele vage uitzending van de NOS.
Normaal doen ze alleen extra uitzendingen bij rampen, grote verkiezingen etc. Niet om publieksvoorlichting te geven over virus-hygiëne als er geen publieke aanleiding voor is.

Het RIVM doet het wat mij betreft wel prima, ik snap ook dat je eerst informatie verzameld, je acties ter preventie start, informatie valideert en dan pas communiceert. Maar nep kwam het wel over.

Het RIVM is nu in ieder geval een stuk beter en eerlijker bezig dan tijdens de gebagitaliseerde Qkoorts uitbraak uit 2007 tm 2009. Toen heeft het RIVM echt schoftelijk de uitbraak ontkend om wille van politieke belangen.

[ Voor 11% gewijzigd door 3x3 op 27-02-2020 23:06 ]

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-12 15:43

Deem

Ontcijfer mij!

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0Fr4D9Z/Whats-App-Image-2020-02-27-at-22-09-49.jpg
Ze wisten het al twee dagen....

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-12 22:48
Belgische viroloog Marc van Ranst maakte bekend (via Twitter) dat er tot op heden 222 mensen getest zijn in België.

• Teknix1982
  • Niet online
Zie paar posts hierboven over deze twitteraar.

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-12 15:43

Deem

Ontcijfer mij!

Teknix1982 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:54:
[...]

Zie paar posts hierboven over deze twitteraar.
Tweets zijn inmiddels verwijdert.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

hij heeft zijn tweet achteraf gecorrigeerd, 1ste test was negatief, 2de test om 26 februari was wel positief.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:31

drooger

Falen is ook een kunst.

Waarez schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:52:
Belgische viroloog Marc van Ranst maakte bekend (via Twitter) dat er tot op heden 222 mensen getest zijn in België.
Toch interessant dat een vergelijkbaar land als Nederland, met minder inwoners, reeds 3,5 keer zoveel mensen getest heeft.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Teknix1982
  • Niet online
3x3 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:50:
[...]

Alles geeft mij toch het gevoel dat ze voor/vanaf 20:35 al wisten dat ze mogelijk vanaf 21:00 konden gaan communiceren dat ze een patiënt hebben, en dat ze ook al een contact-onderzoek zijn gestart, en ook al de patiënt geïsoleerd hebben.

Ik begrijp dat het de indruk geeft dat ze onder controle zijn. Die extra journaal uitzending met tips en tricks en inbellen met vragen was echt een hele vage uitzending van de NOS.
Normaal doen ze alleen extra uitzendingen bij rampen, grote verkiezingen etc. Niet om publieksvoorlichting te geven over virus-hygiëne als er geen publieke aanleiding voor is.

Het RIVM doet het wat mij betreft wel prima, ik snap ook dat je eerst informatie verzameld, je acties ter preventie start, informatie valideert en dan pas communiceert. Maar nep kwam het wel over.

Het RIVM is nu in ieder geval een stuk beter en eerlijker bezig dan tijdens de gebagitaliseerde Qkoorts uitbraak uit 2007 tm 2009. Toen heeft het RIVM echt schoftelijk de uitbraak ontkend om wille van politieke belangen.
Even vanuitgaande dat je gelijk hebt, waarom op deze manier geacteerd dan? Als ze het al twee dagen wisten, waarom dan doen alsof er niets was twee dagen en alleen maar geruststellende dingen communiceren? Met wat als doel? Wat konden ze in die twee dagen dan bereiken ermee? Ze waren naar eigen zeggen al eerder begonnen met voorbereidingen. Of zeiden ze dat alleen maar en dachten ze dat het bij die ene zou blijven en mensen het nooit zouden hoeven weten? Misschien heb je gelijk hoor maar mij ontgaat de logica ervan.

Verwijderd

RobbertC schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:25:
Nou, het nieuws wat we konden zien aankomen...

M’n vriendin is al 2 dagen goed ziek en heeft flink carnaval gevierd in Tilburg... Geen koorts, wel flink keelpijn en algemene slapheid en ellende, dus volgens mij niet de symptomen maar je denkt er toch meteen aan...
Zoals half Brabant zich op dit moment voelt.. 5 dagen lang leven op bier en kapsalon hakt er in. Incubatietijd is sowieso al langer.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:31

drooger

Falen is ook een kunst.

Teknix1982 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:57:
[...]

Even vanuitgaande dat je gelijk hebt, waarom op deze manier geacteerd dan? Als ze het al twee dagen wisten, waarom dan doen alsof er niets was twee dagen en alleen maar geruststellende dingen communiceren? Met wat als doel? Wat konden ze in die twee dagen dan bereiken ermee? Of dachten ze dat het bij die ene zou blijven en mensen het nooit zouden hoeven weten? Misschien heb je gelijk hoor maar mij ontgaat de logica ervan.
Naast extra tijd om een 2e test af te nemen, misschien tijd voor extra overleg tussen verschillende organen over protocol, communicatie etc.

Mij klinkt het niet onaannemelijk dat ze het al voor de uitzending wisten, met misschien eerder vandaag het resultaat van de 2e test.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• 3x3

3x3

Teknix1982 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:57:
[...]

Even vanuitgaande dat je gelijk hebt, waarom op deze manier geacteerd dan? Als ze het al twee dagen wisten, waarom dan doen alsof er niets was twee dagen en alleen maar geruststellende dingen communiceren? Met wat als doel? Wat konden ze in die twee dagen dan bereiken ermee? Of dachten ze dat het bij die ene zou blijven en mensen het nooit zouden hoeven weten? Misschien heb je gelijk hoor maar mij ontgaat de logica ervan.
Je creëert minder paniek. En je schept het beeld dat je meer in controle bent.

Als je direct eerlijk (zoals de twitterarts) deed communiceert dat er een positief lab-resultaat is, en je nog niet begonnen bent met isoleren van de patiënt, je je contact-onderzoek nog moet starten, je nog niet kan communiceren waar/wanneer je patiënt allemaal geweest is... Dan creëer je onrust.

Door pas te communiceren als je al begonnen bent met het indammen en verder uitzoeken van het probleemgeval, lijk je veel daadkrachtiger.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:57

Yucon

*broem*

Jorgen schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:00:
@sommigen hier: Kunnen we niet stoppen met die complottheorieën? Of voorzie zulke opmerkingen van betrouwbare bronnen.
Er is niet veel complottheorie aan. Ze kondigen een dergelijke uitzending relatief lang van tevoren aan, ongeveer 1,5 dag. In de berichtgeving tot nu toe is steeds erover gesproken dat een test 1 hele dag duurt en er wordt meer dan 1x getest. En *poef* spontaan tijdens de uitzending wordt het eerste geval gemeld.

Je hoeft geen aluhoedje te zijn om dat geen toeval meer te vinden. Die tweets ondersteunen ook dat dit toch echt het meest waarschijnlijke scenario is.

• Teknix1982
  • Niet online
drooger schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:02:
[...]

Naast extra tijd om een 2e test af te nemen, misschien tijd voor extra overleg tussen verschillende organen over protocol, communicatie etc.

Mij klinkt het niet onaannemelijk dat ze het al voor de uitzending wisten, met misschien eerder vandaag het resultaat van de 2e test.
Het zou kunnen. Maar om dat zo te acteren zou vreemd zijn. Maar bewijs heb ik niet, ik neem het maar aan.

Verwijderd

3x3 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:03:
[...]

Als je direct eerlijk (zoals de twitterarts) deed communiceert dat er een positief lab-resultaat is, en je nog niet begonnen bent met isoleren van de patiënt, je je contact-onderzoek nog moet starten, je nog niet kan communiceren waar/wanneer je patiënt allemaal geweest is... Dan creëer je onrust.

Door pas te communiceren als je al begonnen bent met het indammen en verder uitzoeken van het probleemgeval, lijk je veel daadkrachtiger.
Die communiceerde dus in eerste instantie verkeerde info want de eerste test was negatief...

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-12 21:04
Maarten_E schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:03:
Wel grappig dat men meteen denkt: In Tilburg viert men carnaval, man komt uit omgeving Tilburg, dus heeft carnaval gevierd, dus meteen anderen besmet. 8)7
Ik denk eerder: hij lag al in het ziekenhuis met een virale pneumonie. Het duurt meestal meer dan een week voordat je zo ernstig ziek wordt dat je in het ziekenhuis moet worden opgenomen. Voor die tijd was hij waarschijnlijk al besmettelijk. Toch een tijdje rondgelopen, carnaval of niet.

• Teknix1982
  • Niet online
[...]

Deze logica kan ik volgen, we zullen het niet weten. Ik geloof alleen dat er op de achtergrond meer voorbereid wordt dan sommigen hier denken en dus al verder waren en een acteer show niet nodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door Teknix1982 op 27-02-2020 23:10 ]

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-12 20:44
Tijdens journaal werd toch gezegd dat het eind van de middag bekend was dat patiënt corona had.

Bekijk op https://www.npostart.nl/POW_04509047

[ Voor 20% gewijzigd door Ruben0s op 27-02-2020 23:23 ]

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[...]
Ik kan me er goed in vinden dat communicatie naar buiten pas volgt als er voldoende duidelijkheid is over de situatie en er al is gehandeld naar bevinden. Als aanmerking: als patiënt voldoet aan de casusdefinitie (en je dus verplicht meldt bij de GGD etc. en de diagnostiek in gang zet) dan gaat patiënt direct in strikt aerogene isolatie; daarvoor wacht je niet op de uitslagen.

• 3x3

3x3

-Lars- schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:11:
[...]

Ik kan me er goed in vinden dat communicatie naar buiten pas volgt als er voldoende duidelijkheid is over de situatie en er al is gehandeld naar bevinden. Als aanmerking: als patiënt voldoet aan de casusdefinitie (en je dus verplicht meldt bij de GGD etc. en de diagnostiek in gang zet) dan gaat patiënt direct in strikt aerogene isolatie; daarvoor wacht je niet op de uitslagen.
Wat betreft isolatie ga ik er ook vanuit dat je gelijk hebt. En ook ik vind - dat ondanks het toneelstukje - het RIVM nu wel op de juiste manier handelt, door eerst te beginnen met alles dat nodig is, informatie te winnen en valideren en dan pas te communiceren.

Na hoe ze ze zijn omgegaan met Q-koorts en rapportage over de stikstofdispositie moeten ze het nu ook wel op een goede manier doen, die daadwerkelijk baat heeft voor de maatschappij ipv politieke belangen nastreeft. Gelukkig loopt het politieke belang bij Corona ook redelijk in lijn met het algemene belang.

[ Voor 4% gewijzigd door 3x3 op 27-02-2020 23:44 . Reden: De rapportage van de stikstofdispositie is politiek, en heeft gezorgd voor maatschappelijke kritiek op het rivm, maar raakt het handelen rondom virisuitbraken waarschijnlijk weinig. ]

• Basekid
Laten we aub het RIVM icm de politiek en het stikstof verhaal buiten deze discussie.

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Wel grappig dat men meteen denkt: In Tilburg viert men carnaval, man komt uit omgeving Tilburg, dus heeft carnaval gevierd, dus meteen anderen besmet. 8)7
De man die is besmet met het coronavirus komt uit Loon op Zand, melden meerdere media. Het Brabants Dagblad en Omroep Brabant zeggen meerdere bronnen te hebben die dat bevestigen, maar de berichten zijn nog niet bevestigd aan de NOS. BNR Nieuwsradio meldt op basis van bronnen rond het slachtoffer dat hij op meerdere plekken carnaval heeft gevierd.
Aldus de liveblog van de NOS (nadruk door mij).

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:08
Edit: verkeerde topic

[ Voor 6% gewijzigd door BekSide op 27-02-2020 23:34 ]

• Basekid
Tja eerst maar eens kijken of hij al symptomen had tijdens carnaval.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

-Lars- schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:11:
[...]

Dat is ook prima te verdedigen. Geen paniek creëeren, maar zekerheid. NOS/RTL/ANP alvast op de hoogte van de mogelijkheid en iedereen kan alvast de juiste stappen nemen cq voorbereiden. Ziekenhuis, GGD en RIVM op medisch gebied. Regering op leidend gebied. Media onder leiding van RIVM zorgt voor het verstrekken van de juiste informatie.

Vind het alleen erg storend dat sommige mensen meteen roepen "zie je wel, dat wisten ze al, aluhoedje, slechte RIVM /media"

Huidige gang van zaken lijkt me in principe niks mis mee.

• Erapaz
  • Laatst online: 09:18
In deze tijd lijkt het me dat je juist paniek zaait door zaken lang te verbergen. Als het al een dag bekend was dan lekt dat uit. In het Corona nieuws is een dag erg lang. Iedereen zat ook te wachten op een NL slachtoffer, dus de voorbereidingen kun je ook treffen voordat je een slachtoffer vindt.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Erapaz schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:41:
In deze tijd lijkt het me dat je juist paniek zaait door zaken lang te verbergen. Als het al een dag bekend was dan lekt dat uit. In het Corona nieuws is een dag erg lang. Iedereen zat ook te wachten op een NL slachtoffer, dus de voorbereidingen kun je ook treffen voordat je een slachtoffer vindt.
Klopt, daarom lagen de draaiboeken op alle vlakken naar alle waarschijnlijkheid allang klaar. Onderzoek alleen is nog niet perse nieuwswaardig.

• HallonRubus
Net meerdere mensen gesproken die de besmette man goed kennen. Het gaat om een ondernemer uit Loon op Zand die voor zaken in Italië is geweest. De man heeft ook carnaval gevierd, hebben meerdere bronnen bevestigd.
https://twitter.com/TvanG.../1233151460692709376?s=19

Geen wintersporter/vakantieganger dus. Meestal begint het dus bij een zakenreiziger. Als toerist heb je veel minder contact met locals, dat reduceert de kans natuurlijk.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-12 12:36

TheBorg

Resistance is futile.

Basekid schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:33:
Waarschijnlijk wel. Ze zeggen "hij is aanspreekbaar". Anders hadden ze wel gezegd dat het naar omstandigheden goed gaat. Als hij zich woensdag bij het ziekenhuis heeft gemeld dan moet hij al aardig ziek zijn geweest. Anders ga je niet naar het ziekenhuis.

Net bij OP1 al het bovenstaande bevestigd:
- Komt uit Loon op Zand
- Man 58 jaar oud
- In Lombardije geweest
- Heeft op meerdere plaatsen Carnaval gevierd

Zou betekenen met een incubatietijd van gemiddeld 4 dagen dat dit weekend of na dit weekend er behoorlijk wat meer besmettingen gevonden gaan worden.

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

HallonRubus schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:44:
[...]

https://twitter.com/TvanG.../1233151460692709376?s=19

Geen wintersporter/vakantieganger dus. Meestal begint het dus bij een zakenreiziger. Als toerist heb je veel minder contact met locals, dat reduceert de kans natuurlijk.
Alle horeca medewerkers worden ingevlogen uit gebieden waar de toeristen vandaan komen.
En de ingevlogen medewerkers voor het seizoen komen nooit in contact met de locals, ze wonen afgezonderd in wintersportcompounds.

ICE ICE Baby

• HallonRubus
djmuggs schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:48:
[...]

Alle horeca medewerkers worden ingevlogen uit gebieden waar de toeristen vandaan komen.
En de ingevlogen medewerkers voor het seizoen komen nooit in contact met de locals, ze wonen afgezonderd in wintersportcompounds.
Dan kun je wel sarcastisch gaan doen (of ik lees het verkeerd 8)7 ), maar de kans dat een barman over je heen hoest is gewoon veel kleiner dan dat je speeksel over je heen krijgt tijdens het onderhandelen met een temperamentvolle Milanees.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12 20:07
Jorgen schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:36:
[...]
Dat is ook prima te verdedigen. Geen paniek creëeren, maar zekerheid. NOS/RTL/ANP alvast op de hoogte van de mogelijkheid en iedereen kan alvast de juiste stappen nemen cq voorbereiden. Ziekenhuis, GGD en RIVM op medisch gebied. Regering op leidend gebied. Media onder leiding van RIVM zorgt voor het verstrekken van de juiste informatie.

Vind het alleen erg storend dat sommige mensen meteen roepen "zie je wel, dat wisten ze al, aluhoedje, slechte RIVM /media"

Huidige gang van zaken lijkt me in principe niks mis mee.
Maar dat kun je dan toch ook gewoon uitleggen ?
"Ik krijg nu net officieel tijdens de uitzending de bevestiging van de tweede test."
En op de vervolg vraag van Trip "Wat nu ?"
Heb je dan ook een duidelijke antwoord .. GGD is na de eerste positieve test al bezig met contactonderzoek etc. etc.
Waarom zou je dat allemaal zo in het midden willen laten, je kunt toch gewoon aangeven hoe het gelopen is en waarom, lijkt me niks mis mee en prima verdedigbaar (voor zover je het al zou moeten verdedigen) ?

[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 27-02-2020 23:52 ]

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:04
Basekid schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:33:
Presumed Asymptomatic Carrier Transmission of COVID-19

Het lijkt alsof er teveel mensen zonder harde bewijzen ervan uitgaan dat asymptomatische besmetting onmogelijk is. Zolang daar geen duidelijk bewijs voor is moet je, naar mijn mening, rekening houden met het worst case scenario: kans op besmetting is mogelijk zonder symptomen.

Ik weet niet of je zelf ooit carnaval gevierd hebt (of dat nu doet), maar hier in de streek is dat echt het evenement van dit seizoen. Er doen zoveel mensen aan mee, elke kroeg zit hier drie dagen volgepropt met volk. Iedereen op elkaar.

Weet je wat het fijnste aan dat gebeuren is? Velen doen het drie dagen en een aantal van die mensen voelen zich elke ochtend belabberd: om vijf uur dronken thuisgekomen, om dertien uur al terug opstap (met een kater). Een kater geeft al eens spierpijn, hoofdpijn, je belabberd voelen. Had je dan ziektesymptomen of niet?

Er is vooralsnog onvoldoende bewijs om te zeggen dat asymptomatische besmetting mogelijk is, noch is er voldoende bewijs om te zeggen dat het onmogelijk is.

En tot het stadium van bewijs ga ik van het slechtste uit.

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Deem schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:56:
[...]

Tweets zijn inmiddels verwijdert.
z'n hele account is verwijderd.
Maar er zijn mensen die denken dat Jacco Schreuder een pseudoniem is van Joachim Schröder
https://herzass.info/praxis/joachim-schroeder.html

We gaan het binnenkort merken, of hij gelijk had (inz. longontstekingen rond Veghel).

Ondertussen vraag ik me af of de casusdefinitie van RIVM niet te streng is?
Officieel kom je alleen in aanmerking om getest te worden als je in specifiek die gemeenten bent geweest die door RIVM genoemd worden.
Maar we zien afgelopen dagen veel gevallen in Europe buiten Italie, waarbij de link met Milaan is (dus niet per se die afgesloten dorpen).
(bijv eerste geval Kroatie)
Daarnaast enkele gemeenten in Italië: Codogno, Sesto Cremonese, Pizzighettone, Soresina, Sesto S.G., Pieve Porto Morone Casalpusterlengo, Castiglione d’Adda, Fombio, Maleo, Somaglia, Bertonico, Terranova dei Passerini, Castelgerundo en San Fiorano (regio Lombardije) en V’o Euganeo, Mira (regio Veneto).
Alleen een bezoek aan Milaan is geen reden om te testen... zo ga je gevallen missen

[ Voor 22% gewijzigd door terabyte op 28-02-2020 00:39 ]

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Thanks, die had ik nog niet gelezen.

Intrigerend verhaal, dat bij mij wel wat vraagtekens opwerpt. De bron van besmetting, P1, lijkt steeds asymptomatisch, of subklinisch te zijn gebleven. Toch wordt ze gezien als de besmettingsbron - ik maak uit het verhaal op dat haar reis terug uit Wuhan naar haar familie voor Chinees nieuwjaar als enige mogelijke besmettingsbron wordt gezien.

Ik ben niet helemaal overtuigd van het relaas. P6 lijkt ook een goede kandidaat om als bron te dienen, maar hoe zij besmet is geraakt is dan niet helemaal duidelijk. Immers, de rest van de familie wordt pas 6-9 dagen later ziek. Ook de ene positieve test van P1 is 9 dagen na openbaring bij P6. Wellicht heeft P6 contact gehad met een anorganische besmettingsbron die P1 uit Wuhan heeft meegenomen?

De asymptomatische ontwikkeling van P1 is hoedanook interessant.
Er is vooralsnog onvoldoende bewijs om te zeggen dat asymptomatische besmetting mogelijk is, noch is er voldoende bewijs om te zeggen dat het onmogelijk is.
Jep. Absence of proof is not proof of absence.

Maar, tegelijk, als het er al is, lijkt het geen hele grote rol te spelen. Met zo afgerond 105 gevallen bekend is het nog steeds zoeken naar zulke gevallen. Ik snap je punt, maar ik zie geen reden om ons paniekerig blind te staren op een wel zeer klein, potentieel risico. Sorry.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Carnaval vieren is vaak van kroeg naar kroeg naar kroeg.
Binnen is het vaak klam warm, harde muziek, Dus wil je met iemand praten ga je vanzelf harder praten om jezelf verstaanbaar te kunnen maken.
Dit icm de nodige alcohol en er komen vanzelf hele kleine spettertjes uit je mond tijdens 't praten met een ander.
En dan heb ik t nog niet eens over toiletten in kroegen tijdens carnaval....van hygiene is dan al vaak in geen enkele vorm sprake naarmate de avond vordert.
toilet----> deurklink--->kraan om je handen te wassen(als je uberhaupt met carnaval je handen wast :+ ) ----> dat ene handdoekje dat er al een paar uur half nat bij hangt.

Dit is een besmettingshaard in optima forma. Dat corona virus was eind van de avond zelf ook dronken van het bier, zo leuk had ie 't.

En al helemaal dus het feit dat je van de ene naar de andere kroeg loopt (met een half zatte kop :+ ) en dus ook nog eens frequent nieuwe mensen ziet.

Als deze 1ste patient een echte goede Carnavalsavond in het Centrum van Tilburg (en misschien ook nog Breda aangedaan?) heeft gehad, is ie toch wel zo minimaal met een paar honderd man in contact geweest, weliswaar in veel gevallen een minimaal contact.

[ Voor 24% gewijzigd door _Bailey_ op 28-02-2020 05:55 ]

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-12 22:48
Geert1976 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 05:47:
Carnaval vieren is vaak van kroeg naar kroeg naar kroeg.
Binnen is het vaak klam warm, harde muziek, Dus wil je met iemand praten ga je vanzelf harder praten om jezelf verstaanbaar te kunnen maken.
Dit icm de nodige alcohol en er komen vanzelf hele kleine spettertjes uit je mond tijdens 't praten met een ander.
En dan heb ik t nog niet eens over toiletten in kroegen tijdens carnaval....van hygiene is dan al vaak in geen enkele vorm sprake naarmate de avond vordert.
toilet----> deurklink--->kraan om je handen te wassen(als je uberhaupt met carnaval je handen wast :+ ) ----> dat ene handdoekje dat er al een paar uur half nat bij hangt.

Dit is een besmettingshaard in optima forma. Dat corona virus was eind van de avond zelf ook dronken van het bier, zo leuk had ie 't.

En al helemaal dus het feit dat je van de ene naar de andere kroeg loopt (met een half zatte kop :+ ) en dus ook nog eens frequent nieuwe mensen ziet.

Als deze 1ste patient een echte goede Carnavalsavond in het Centrum van Tilburg (en misschien ook nog Breda aangedaan?) heeft gehad, is ie toch wel zo minimaal met een paar honderd man in contact geweest, weliswaar in veel gevallen een minimaal contact.
De alcohol erbij is a good thing lijkt me. De druppeltjes bevatten enkel dode virussen.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12 07:27

Whuzz

Dodgeball!

Waarez schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 06:31:
[...]

De alcohol erbij is a good thing lijkt me. De druppeltjes bevatten enkel dode virussen.
Als dat zo was, dan was het "vaccin" tegen Covid-19 een fles vodka ;)
Helaas werkt het niet zo.

Helemaal mee eens dat Carnaval de ideale setting voor besmetting is. Kijk een rond op kantoor naar alle collega's die carnaval hebben gevierd en tel hoeveel er hoestend/snotterig zijn terug gekeerd. Bij ons get overgrote deel. En als je een verjoudheid kunt oplopen, dan kun je lijkt me ook Covid oplopen.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• FreakNL
  • Laatst online: 01:43

FreakNL

Well do ya punk?

HallonRubus schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:51:
[...]

Dan kun je wel sarcastisch gaan doen (of ik lees het verkeerd 8)7 ), maar de kans dat een barman over je heen hoest is gewoon veel kleiner dan dat je speeksel over je heen krijgt tijdens het onderhandelen met een temperamentvolle Milanees.
Eerder andersom. Weleens geprobeerd met een barman te communiceren in een tent waar de muziek te hard staat?

• hoevenpe
  • Laatst online: 11:47
Met de kennis van nu is het natuurlijk makkelijk praten, maar waarom heeft men niet overwogen carnaval preventief te schrappen of in ieder geval iedereen die in Noord-Italië is geweest op te dragen niet te feesten?

Als deze man tijdens het feesten besmettelijk was dan kan nu heel Brabant in quarantaine. Dan ga je het virus niet meer stoppen en is het een kwestie van tijd voordat het hele land besmet is.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:30
Inmiddels is het aantal mensen in NRW in quarantaine hier opgelopen tot 1000 en zijn er 20 besmet.

Ik verwacht dat die 1000 mensen allemaal voortkomen uit die groep van 300 carnavalisten. Hoop echt dat dat zich niet als een lopend vuurtje gaat verspreiden.

• FreakNL
  • Laatst online: 01:43

FreakNL

Well do ya punk?

hoevenpe schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 07:18:
Met de kennis van nu is het natuurlijk makkelijk praten, maar waarom heeft men niet overwogen carnaval preventief te schrappen of in ieder geval iedereen die in Noord-Italië is geweest op te dragen niet te feesten?
..
Onmogelijk.

• hoevenpe
  • Laatst online: 11:47
Alles is mogelijk, kijk maar naar China.
Men had in ieder geval kunnen waarschuwen en instructies geven hoe het risico op besmetting te minimaliseren is.

Nu zou men in ieder geval de Efteling kunnen sluiten, dat ligt daar zo ongeveer om de hoek.

[ Voor 14% gewijzigd door hoevenpe op 28-02-2020 07:32 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

De_Bastaard schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 07:19:
Inmiddels is het aantal mensen in NRW in quarantaine hier opgelopen tot 1000 en zijn er 20 besmet.

Ik verwacht dat die 1000 mensen allemaal voortkomen uit die groep van 300 carnavalisten. Hoop echt dat dat zich niet als een lopend vuurtje gaat verspreiden.
En moeten we raden waar hier is? Heb je het over Duitsland?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• JeroenNietDoen
hoevenpe schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 07:18:

Als deze man tijdens het feesten besmettelijk was dan kan nu heel Brabant in quarantaine. Dan ga je het virus niet meer stoppen en is het een kwestie van tijd voordat het hele land besmet is.
En als dat zo blijkt, tot zover het gecontroleerd laten gebeuren waardoor het voor ons zorgstelsel behapbaar kan blijven.

Maar serieus, dit soort mensen zijn echt het probleem. Er bestaat geen enkel besef over wat er gaande is, waar ze geweest zijn en wat voor gevolgen van hun acties kunnen zijn. Ik kom net terug uit Italie maar alaaf *O*

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 28-02-2020 07:35 ]

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-12 10:38
Leoon. schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 07:32:
[...]

En moeten we raden waar hier is? Heb je het over Duitsland?
NRW is een regio in Duitsland, Nordrhein-Westfalen.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

significant schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 07:38:
[...]

NRW is een regio in Duitsland, Nordrhein-Westfalen.
Dat moet je dan net weten. Ik ben niet zo goed met Duits en/of regio's afkortingen. Dank

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 07:30:
[...]

Alles is mogelijk, kijk maar naar China.
Men had in ieder geval kunnen waarschuwen en instructies geven hoe het risico op besmetting te minimaliseren is.

Nu zou men in ieder geval de Efteling kunnen sluiten, dat ligt daar zo ongeveer om de hoek.
Nou als er mensen besmettelijk waren tijdens carnaval, kun je je lol op. Dat is helaas niet beperkt tot wat dorpsfeesten. Half Nederland trekt naar het zuiden.

De Efteling sluiten omdat het om de hoek ligt blijft dan wel symboolpolitiek.

overigens mogen ze van mij dat hele carnaval afschaffen, maar dat terzijde

Verwijderd

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 07:33:
[...]

En als dat zo blijkt, tot zover het gecontroleerd laten gebeuren waardoor het voor ons zorgstelsel behapbaar kan blijven.

Maar serieus, dit soort mensen zijn echt het probleem. Er bestaat geen enkel besef over wat er gaande is, waar ze geweest zijn en wat voor gevolgen van hun acties kunnen zijn. Ik kom net terug uit Italie maar alaaf *O*
Die ene patient nu de schuld gaan geven van zijn "stupiditeit" vind ik niet helemaal eerlijk. Een carnavalskater voelt net zo ruk als menig griepje. Weet hij veel dat hij in Italie in contact is geweest met zieke mensen. Misschien heeft hij de richtlijnen van het RIVM wel heel strikt opgevolgd, of was hij gewoon niet ziek toen hij carnaval aan het vieren was.

Zijn zo veel mensen die verkouden of grieperig naar het werk gaan. Dat hij nou net aan het kortste eind getrokken heeft is lullig, maar van opzet of stommiteit te spreken is enorm kortzichtig.

Maak je verder maar ook geen zorgen, deze man gaat de rest van zijn leven een enorm schuldgevoel hebben als hij inderdaad een grote groep carnavalgangers heeft aangestoken (laat staan als er iemand komt te overleiden).
Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.

• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handiger links:

https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.