Geen idee. Ik hoor er niets meer over.Verona27 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:39:
@Geert1976 hoe zit het met je corona patiënt in het Erasmus MC?
Vermoedelijk 'vals alarm' o.i.d.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Geen idee. Ik hoor er niets meer over.Verona27 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:39:
@Geert1976 hoe zit het met je corona patiënt in het Erasmus MC?
Is er nog nieuws geweest over de Nederlandse passagiers die terug zijn gekomen van de Diamond Princess?Upon arrival, the repatriates will be quarantined at the New Clark City in Tarlac for 14 days.
because it doesn't make sense to do them at all: it made sense at the beginning to identify possible contagions but now direct contacts are put in isolation at home and checked by the ATS twice a day for detection of the temperature, and only in the case of even the slightest fever is the buffer made
Hoe doen ze dat praktisch dan vraag ik me af. Met eten en hygiëne voorzieningen ed. Hele dag op de kamer lijkt me ook wel gevangenis gevoel.Geert1976 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:36:
Duizend toeristen moeten op het Spaanse eiland Tenerife in hun hotelkamers blijven, nadat een Italiaanse toerist in hun hotel positief testte op het coronavirus. Het hotel staat in het plaatsje Adeje, in het zuiden van het eiland. Uit voorzorg hebben de Spaanse autoriteiten het hotel, met de naam H10 Costa Adeje Palace, afgesloten van de buitenwereld.
De Italiaan is afkomstig uit de Noord-Italiaanse regio Lombardije, waar momenteel het virus rondwaart. Hij liep het virus mogelijk op in Italië en was al een week in het hotel voordat hij symptomen vertoonde.
Bron: NOS https://nos.nl/liveblog/2...uitstoot-china-daalt.html
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Als ik dan lees '14 days', denk ik altijd dat iemand gewoon slecht was in Frans en het verschil tussen veertien en veertig niet begreep. Ik snap dat de oorspronkelijke betekenis van 'quarante' in quarantaine niet echt meer geldt, maar zoiets zou ik toch een quatorzaine noemen.daan! schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:47:
Gelukkig worden ze in het thuisland wel in quarantaine geplaatst:
[...]
Punctuality is the politeness of kings
Dit is een van de grootste problemen met een quarantaine, iets waar de mensen op de Diamond Princess ook last van hadden. Je kunt niets doen behalve tv kijken, eens op het balkon staan etc.VidaR-9 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:55:
[...]
Hoe doen ze dat praktisch dan vraag ik me af. Met eten en hygiëne voorzieningen ed. Hele dag op de kamer lijkt me ook wel gevangenis gevoel.
je kan wel dan in 1 of 2 avonden de zeer interessante docu serie Pandemic op Netflix erdoor heen jagen...Plasma_Wolf schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:07:
[...]
Dit is een van de grootste problemen met een quarantaine, iets waar de mensen op de Diamond Princess ook last van hadden. Je kunt niets doen behalve tv kijken, eens op het balkon staan etc.
Zover ik weet heeft hij zich (al dan niet onder dwang) dood gewerkt.Ted038 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:35:
Enigzins "gerustgesteld" door de overlijdenspercentages ( tot nu toe) , maar wat is dan de kans dat de "ontdekker", de 34jarige oogarts Li Wenliang er toch aan overleden is ?
( dit is dus niet zomaar een dokter waartegenover heel veel niet overleden doktoren staan ... )
Steam ID = Ackerfiets
[ Voor 34% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-02-2020 19:24 ]
"You are currently isolated in the Innsbruck clinic." Zal wel vertaald zijn van "Sie sind", ofwel "Zij zijn".The first two coronavirus cases are in Austria. The State of Tyrol confirmed this. A second test was positive. An affected person apparently comes from Lombardy, more detailed information will follow later in the day. Those affected have a slight fever. You are currently isolated in the Innsbruck clinic.
This is the first two confirmed coronavirus cases in Austria. So far 14 people have been tested for the virus in Tyrol, two people have now shown a positive test result. The country said it is still unclear where the two people were infected.
These are two 24-year-old Italians from Lombardy who live in Innsbruck. Accordingly, they reported themselves to the control center after having diagnosed themselves with symptoms of illness. Those affected have a slight fever. You are currently isolated in the Innsbruck clinic.
[ Voor 48% gewijzigd door daan! op 25-02-2020 13:26 ]
Ach het is economie, voor elke statement is wel een econoom te porren.bszz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:27:
[...]
Om hier wat nuance tegenover te zetten (met bronvermelding!): Vanochtend sprak er een mevrouw van de Rabobank op Radio 1 en zij had het over het risico van een licht recessie (in Italië/Europa).....
(Ik bespeur overigens nog steeds geen fatsoenlijke onderbouwing in je betoog.... hooguit onderbuikgevoelens)
Het ligt natuurlijk aan zoveel factoren dat er geen peil op te trekken is. Misschien verlagen ze de rente wel (in Japan dan), misschien niet. Misschien is er wel een andere meevaller die het weer wat optrekt, misschien niet.According to a Bloomberg survey, nine out of 14 economists polled see the economy shrinking again in the three months to the end of March, following the sharpest contraction in more than five years last quarter after the consumption tax hike.
https://www.japantimes.co...avirus-economy-recession/
Het is dan ook een voorbeeld.Verwijderd1 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:17:
[...]
@Bart-Willem het probleem met China zal niet zozeer bij de smartphones liggen denk ik. Alle fabrieken die stil komen te liggen en zo andere supply-lines stilleggen, ook buiten China, zullen een groter probleem zijn.
Zoals Geert1976 al zei: check de betrouwbare financiële sites maar, genoeg onderbouwing te vinden. De Rabobank heeft er overigens wel vaker naast gezeten met voorspellingen, maar die zijn ook best behoudend qua voorspellingen. Ook wel logisch: als ze op de radio gaan zeggen dat het totale paniek wordt en het een ondergang gaat worden, dan heb je de poppen aan het dansen. Momenteel is het vooral damage control voordat die speculanten op de beurzen het compleet weten te verstieren.bszz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:27:
[...]
Om hier wat nuance tegenover te zetten (met bronvermelding!): Vanochtend sprak er een mevrouw van de Rabobank op Radio 1 en zij had het over het risico van een licht recessie (in Italië/Europa).....
(Ik bespeur overigens nog steeds geen fatsoenlijke onderbouwing in je betoog.... hooguit onderbuikgevoelens)
onderstaande zinnen van het RIVM nog even toegevoegd:Joster schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:54:
[...]
In hotel geweest? Meld je bij GGD bij ziekteverschijnselen
Zeker dertien Nederlanders zitten in het hotel op Tenerife dat vanwege een coronageval is afgesloten van de buitenwereld. Voor mensen die de afgelopen tijd in het bewuste hotel hebben gezeten, geldt volgens het RIVM hetzelfde advies als voor andere mensen die mogelijk in aanraking zijn gekomen met mensen die het virus hebben: meld je bij de GGD als je ziekteverschijnselen vertoont. Het gaat dan om koorts, hoesten en niezen.
Je kunt sowieso asymptomatisch het virus overdragen dus testen heeft weinig zin denk ik (wie ga je dan testen?)Bart-Willem schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:02:
Er zijn toch ook mensen positief getest terwijl die geen symptomen vertoonden?
Dat is toch vreemd. Dat virus zit toch al in iemand lijf voordat de ziekteverschijnselen zich uitten? Dus je zou elke NL’er die in dat resort preventief een bloedtest kunnen laten doen.Geert1976 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:01:
[...]
onderstaande zinnen van het RIVM nog even toegevoegd:
Het heeft volgens het RIVM geen zin om iedereen preventief te testen. Om aan te tonen dat iemand het virus bij zich draagt, moet diegene de ziekteverschijnselen al vertonen
[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 25-02-2020 14:07 ]
Ze noemen het geen quarantaine, maar gedurende 14 dagen mogen de gasten het resort niet af. Dus dat klinkt me toch aardig als een quarantaine.
Precies, om maar aan te geven dat roepen dat je een bron bij een bank hebt niet zo zinnig is. De waarheid is misschien wel dat niemand het weet of op zijn minst dat er vele scenario's met evenzovele aanhangers zijn, allemaal met hun eigen onderbouwing. Daarbij hebben we nog vrij weinig kennis over de manier waarop het virus zich buiten China verspreidt en hoe effectief eventuele maatregelen hier zijn. Niemand zal ontkennen dat het invloed heeft op de economie, maar hoe groot en hoe tijdelijk die invloed is weet ook niemand.Bart-Willem schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:57:
[...]
Zoals Geert1976 al zei: check de betrouwbare financiële sites maar, genoeg onderbouwing te vinden. De Rabobank heeft er overigens wel vaker naast gezeten met voorspellingen, maar die zijn ook best behoudend qua voorspellingen. Ook wel logisch: als ze op de radio gaan zeggen dat het totale paniek wordt en het een ondergang gaat worden, dan heb je de poppen aan het dansen. Momenteel is het vooral damage control voordat die speculanten op de beurzen het compleet weten te verstieren.Maar zie bijvoorbeeld ook de link van Jb! hierboven. Als je 10 economen vraagt wat de gevolgen zijn, dan krijg je 10 verschillende antwoorden. Het valt mij vooral op dat de beurzen niet echt in paniek waren toen het virus in Wuhan flink om zich heen sloeg maar sinds het Italië-verhaal er wel ineens paniek is op de beurs. Ik denk dat het dan voor de beurzen toch een soort "ver van mijn bed-show" was toen het alleen nog in Azië speelde.
Quarantaine zie ik meer in de trant van; Je mag je kamer niet af en krijgt voedsel zonder direct contact te hebben.VidaR-9 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:08:
[...]
Ze noemen het geen quarantaine, maar gedurende 14 dagen mogen de gasten het resort niet af. Dus dat klinkt me toch aardig als een quarantaine.
De test is niet heel erg gevoelig, getuige ook de mensen die eerst 4-5x negatief testen en daarna alsnog positief.VidaR-9 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:06:
Dat is toch vreemd. Dat virus zit toch al in iemand lijf voordat de ziekteverschijnselen zich uitten? Dus je zou elke NL’er die in dat resort preventief een bloedtest kunnen laten doen.
[ Voor 4% gewijzigd door daan! op 25-02-2020 14:18 ]
Nou ik kan je vertellen - al tikkend vanaf ligbed bij het zwembad - dat als ik hier nog 2 weken langer zou moeten blijven ik toch behoorlijk chago zou worden..StealthyPeanut schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:13:
[...]
Quarantaine zie ik meer in de trant van; Je mag je kamer niet af en krijgt voedsel zonder direct contact te hebben.
"Op je resort blijven" is wat 95% van die mensen sowieso al doet volgens mij, dus ik zie het probleem niet.
[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 25-02-2020 14:48 ]
Dat is dus het punt: ze hebben bij die bank de schade dus wél berekend.bszz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:10:
[...]
Precies, om maar aan te geven dat roepen dat je een bron bij een bank hebt niet zo zinnig is. De waarheid is misschien wel dat niemand het weet of op zijn minst dat er vele scenario's met evenzovele aanhangers zijn, allemaal met hun eigen onderbouwing. Daarbij hebben we nog vrij weinig kennis over de manier waarop het virus zich buiten China verspreidt en hoe effectief eventuele maatregelen hier zijn. Niemand zal ontkennen dat het invloed heeft op de economie, maar hoe groot en hoe tijdelijk die invloed is weet ook niemand.
Nou, ik denk dat "ze" een scenario hebben doorgerekend. Dat is wat anders dan betrouwbaar voorspellen wat er gaat gebeuren.Bart-Willem schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:49:
[...]
Dat is dus het punt: ze hebben bij die bank de schade dus wél berekend.Dat kan alleen maar nog erger worden als de beurzen het geintje van gisteren door blijven zetten, en om dat te "voorkomen" is een snelle beheersbaarheid van het virus in Europa dus belangrijk (beurstechnisch gezien dan, gezondheidstechnisch gezien is het vele malen belangrijker).
Groetjes
Hij komt wel een beetje aanstellerig over. Zo gek is het toch niet als je werkgever dat nu even vraagt. Ik zou zelf sowieso al wel wat terughoudender zijn nu blijkt dat je toch besmet kunt zijn zonder symptomen initieel.Nhz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:02:
Dit artikel stond vanmiddag op de website van ons plaatselijke dagblad. De jongen zelf ken ik overigens niet.
Natuurlijk is het begrijpelijk dat mensen zich zorgen maakt, zegt hij. ,,Dat snap ik. Maar het blijft gek: met het griepvirus blijft iedereen rondlopen, terwijl daar nog veel meer mensen aan sterven. Als het over corona gaat, is er opeens volslagen paniek. Ik zou willen zeggen: laat je niet alleen informeren door Facebook.”
Ach, die Italiaan is ook met het vliegtuig gekomen, Die 180 man zijn over Tenerife uitgewaaierd, De bemanning heeft natuurlijk diezelfde vlucht ok retour gedaan dus dan zijn er 180 man uit dat vliegtuig weer over Italie uitgewaaierd.
Sowieso. Die besmette Italiaan zou namelijk al een week met het virus rondlopen, en zit nu pas opgesloten in het resort.
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
[ Voor 85% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-02-2020 19:17 ]
[ Voor 83% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-02-2020 19:16 ]
WHO.
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-02-2020 19:18 ]
Misschien kun je voor de zekerheid nu alvast in zelf quarantaine. Ik denk eigenlijk dat het virus al in Nederland is.merlin1201 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:23:
Ik denk dat ik nu toch met andere ogen kijk hoe china dit heeft aangepakt, ik moet nog maar zien hoe Europa dit gaat aanpakken, maar ook het midden oosten.
Maar ok toch ook met een positieve bril te kijken.. de gevallen komen nu wel snel aan het licht, dat is in Iran wel even anders.
Ook Italië meld veel gevallen at natuurlijk alleen maar kan door het snelle ingrijpen van de strike team's.
Die snelheid hoop ik ook in NL te vinden, als het hier is, laat het dan maar snel duidelijk zijn waar zodat je in iedergeval tijdig in zelf quarantaine kan
Neenmerlin1201 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:36:
Is het eigelijk ook al bekend hoe snel iemand na besmet te zijn zelf dan ook anderen kan besmetten?
Nu lijkt het wel zoals in de film Se7en waarbij je nagenoeg direct besmettelijk ben, maar dat is natuurlijk niet zo.
Maar wat is het dan wel? Na 1 dag of 2 want daar lijkt het wel op
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
En van dier op mens?Geert1976 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:31:
[...]
WHO.
At present, there is no evidence that companion animals/pets such as dogs or cats can be infected with the new coronavirus.
bron: https://www.who.int/emerg...e-for-public/myth-busters
Damn it's good 2b a Tweaker!
Die clusters die nu gevonden worden, zijn dus te laat ontdekt, en hebben - zo lijkt het - al enige weken de kans gehad om 2-3 generaties door te broeien. Dat geldt zeker voor Italië en Iran. Dan heb je het inderdaad over een week of 3 à 4. De aantallen die nu gevonden worden zijn het resultaat van honderden tests die in die regio worden uitgevoerd. De nieuwe gevallen zijn dus niet per se "nieuw", het is ook een ontdekking van wat er in de afgelopen weken niet is gediagnosticeerd.merlin1201 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:41:
[...]
Helemaal geen, maar het voelt zo aan, het gaat zo razend snel
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Wat ik dan wel weer opvallend vind is dat zelfs in een broeinest als Diamond Princess nog geen 20% geïnfecteerd raakt. Terwijl daar juist relatief veel oudjes zitten enz.Helixes schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:47:
[...]
Die clusters die nu gevonden worden, zijn dus te laat ontdekt, en hebben - zo lijkt het - al enige weken de kans gehad om 2-3 generaties door te broeien. Dat geldt zeker voor Italië en Iran. Dan heb je het inderdaad over een week of 3 à 4. De aantallen die nu gevonden worden zijn het resultaat van honderden tests die in die regio worden uitgevoerd. De nieuwe gevallen zijn dus niet per se "nieuw", het is ook een ontdekking van wat er in de afgelopen weken niet is gediagnosticeerd.
Je zou de ontwikkelingen in Italië kunnen vergelijken met wat er op de Diamond Princess is gebeurd, wat toch wel een worst case scenario was, met zo veel mensen dicht op elkaar. Het heeft daar toch enig weken geduurd om op de honderden besmettingen te komen waar we uiteindelijk beland zijn. Die periode is daar dus ook geweest. Maar, dan wisten we er niets van af.
Zo kun je het ook bekijken, inderdaad. Maar naar aanleiding van de berichten over de quarantaine op het schip zou ik dat niet zo benaderen, eerlijk gezegdHelixes schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:58:
@Verona27: Een andere conclusie is dat de quarantaine voor 80% effectief was
Besmetting is ook probablistisch. Meestal is één virusdeeltje niet genoeg om tot een besmetting te leiden en blootstelling moet ook maar net leiden tot virusdeeltjes die de juiste cellen bereiken voordat het wordt opgeruimd. Ik heb niet echt het idee dat daar al onderzoek naar is gedaan. Maar, het feit dat je een Covid patiënt hebt gezien, of de zelfde lucht hebt ingeademt, is geen garantie dat je ook besmet raakt.
[ Voor 61% gewijzigd door StealthyPeanut op 25-02-2020 16:13 ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Kans op meeste overleving krijgt voorrang.terabyte schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:12:
NL heeft ongeveer 2000 IC-bedden.
Ongeveer 20% van de besmette mensen heeft IC-zorg nodig.
Dus bij 10000 besmettingen in NL hebben we een probleem qua IC-capaciteit (los van andere redenen waarom je IC zorg nodig hebt).
Op het moment dat de ICs vol zitten, hoe wordt dan bepaalde wie recht heeft op intensieve zorg en wie niet?
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
[ Voor 85% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-02-2020 19:14 ]
Inmiddels bevestigd.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:07:
Nog niet bevestigd!
Zwitserland erbij?
https://twitter.com/JohnA...tatus/1232320535612329985
Verwijderd
Verwijderd
NOS beter?Nat-Water schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:08:
Twitterbericht van een vrachtwagenchauffeur.. da's net zulke borrelpraat als die veronderstelde patient in 't Erasmus gisteren die hier genoemd werd.
Daar staat toch letterlijk achter 'schrijven Zwitserse media'? Lijkt me in elk geval gewoon van dezelfde bron af te komen (al kan het natuurlijk nog steeds wel kloppen).Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:19:
[...]
NOS beter?
https://nos.nl/liveblog/2...elona-en-zwitserland.html
Borrelpraat?
Duitsland, Frankrijk, België, Engeland en Zweden zijn al bevestigd hè.Auredium schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:11:
Je merkt wel dat het virus nu vrij snel omhoog kruipt vanuit Zuid-Europa naar Noord-Europa. Het zal niet lang duren voordat we lezen over besmettingen in Duitsland, Frankrijk, België en natuurlijk Nederland. Dit was natuurlijk ook wel te verwachten.
Europa is extreem dicht bevolkt en mensen kunnen vrij reizen tussen landen. Het zal dan ook niet onverwachtst zijn als het virus hier doet uitbreiden. Ik heb inmiddels al begrepen dat handzeep en mondkapjes ook hier in Nederland al gretig worden ingeslagen.
[ Voor 44% gewijzigd door Joster op 25-02-2020 16:38 ]
Het probleem is dat je van die dingen zoals Twitter niet zeker weet of er wederhoor gepleegd is, van bijv. de NOS vertrouw ik dat wel. Dus alles wat zomaar rondgespuid wordt kan best borrelpraat zijn, ja.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:19:
[...]
NOS beter?
https://nos.nl/liveblog/2...elona-en-zwitserland.html
Borrelpraat?
#Coronavirus Erster Fall bestätigt, Medienkonferenz um 17.00 Uhr / Premier cas confirmé, conférence de presse à 17h00 / Primo caso confermato, Conferenza stampa alle 17.00 ore #COVID19
— BAG – OFSP – UFSP (@BAG_OFSP_UFSP) 25 februari 2020
[ Voor 24% gewijzigd door Nat-Water op 25-02-2020 16:28 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Ok.
Dit soort dingen vallen toch gewoon onder triage? En ja... die kans is er toch gewoon altijd? Ik snap niet zo goed waarom dit niet voor iedereen duidelijk isterabyte schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:23:
[...]
Ok.
Dus stel we hebben niet 10k maar 100k besmettingen in NL
(gezien exponentiele toename niet ondenkbaar) - dan is de druk op IC zodanig groot dat veel mensen ondanks en grote kans op overleving niet op het IC terecht kunnen - en dus alsnog dood kunnen gaan door gebrek aan adequate zorg?
Verwijderd
https://www.aargauerzeitu...miert-um-17-uhr-136288002Joster schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:22:
[...]
Daar staat toch letterlijk achter 'schrijven Zwitserse media'? Lijkt me in elk geval gewoon van dezelfde bron af te komen (al kan het natuurlijk nog steeds wel kloppen).
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2020 16:27 ]
Inderdaad.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:27:
[...]
https://www.aargauerzeitu...miert-um-17-uhr-136288002
17:00 uur persconferentie als ik het goed begrijp?
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Wat is er mis met een tijdschrift die een artikel plaatst?Nat-Water schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:18:
[...]
Blijkbaar wel, jij komt met een statement en niet betrouwbare bronnen aanzetten... Ik ga ze niet voor je zoeken. Persberichten van officiele media (IDGAF in welke taal) doen het wel goed, viervoetersfora als bron..minder.
Okay maar stel he, dat er mondiaal nog niet eens 100K patienten zijn, wat is dan de kans dat dit in NL gebeurt?terabyte schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:23:
[...]
Ok.
(gezien exponentiele toename niet ondenkbaar) - dan is de druk op IC zodanig groot dat veel mensen ondanks en grote kans op overleving niet op het IC terecht kunnen - en dus alsnog dood kunnen gaan door gebrek aan adequate zorg?
Denk op basis hiervan bv: https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries kun je zien dat ong 19% in kritische toestand verkeert.DutchCommando schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:32:
[...]
De stelligheid in dit topic is echt stuitend. Bron?
Yes, u heeft het probleem door.terabyte schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:23:
[...]
Ok.
Hier wordt gesproken over 23-32%,DutchCommando schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:32:
[...]
De stelligheid in dit topic is echt stuitend. Bron?
Ik vis even je 1e bron eruit.terabyte schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:44:
[...]
Hier wordt gesproken over 23-32%,
https://www.cdc.gov/coron...-management-patients.html
Hier wordt gesproken over 26%, dus met 20% houd ik een slag om de arm.
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2761044
Ik heb geen toegang tot Elsevier science en dat soort bronnen, en als niet-medicus houd ik ook niet bij welke journals een hoge impact factor hebben en welke niet, en welke papers wel en niet door x aantal mensen gepeer reviewed zijn, dus met bovenstaande links moet je het maar even doen.
Maar natuurlijk niemand is daar preventief mee bezig.WhySoSerious schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:40:
[...]
Yes, u heeft het probleem door.
Zeg dan zon 50% van de IC-bedden vrij zijn, dan kunnen we ~ 5000 besmettingen aan, voordat er ingeleverd gaat moeten worden over de overige zorg (de randzaken). In die tussentijd moet er opgeschaald worden naar China-like oplossingen, misschien loodsen met bedden en beademingsapparatuur.
Beide bronnen spreken over het percentage van mensen die opgenomen zijn in het ziekenhuis die vervolgens aan de beademing moesten of op de IC lagen.terabyte schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:44:
[...]
Hier wordt gesproken over 23-32%,
https://www.cdc.gov/coron...-management-patients.html
Hier wordt gesproken over 26%, dus met 20% houd ik een slag om de arm.
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2761044
Dat maakt deze bewering onwaar.terabyte schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:12:
Ongeveer 20% van de besmette mensen heeft IC-zorg nodig.
In dat geval haak ik af, want als reguliere sterveling heb ik geen toegang tot de juiste data om mijn berekening uit te kunnen voeren.DutchCommando schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:47:
[...]
Beide bronnen spreken over het percentage van mensen die opgenomen zijn in het ziekenhuis die vervolgens aan de beademing moesten of op de IC lagen.
[...]
Dat maakt deze bewering onwaar.
Nog steeds deze site die stelt dat 20% van de op dit moment actieve cases serious of critical is. https://www.worldometers.info/coronavirus/#countriesDutchCommando schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:47:
[...]
Beide bronnen spreken over het percentage van mensen die opgenomen zijn in het ziekenhuis die vervolgens aan de beademing moesten of op de IC lagen.
[...]
Dat maakt deze bewering onwaar.
Dit is vorig jaar toch ook voorgekomen bij de reguliere griep? Toen haalde dat ook het nieuws, maar ging het leven weer gewoon door.WhySoSerious schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:40:
[...]
Yes, u heeft het probleem door.
Zeg dan zon 50% van de IC-bedden vrij zijn, dan kunnen we ~ 5000 besmettingen aan, voordat er ingeleverd gaat moeten worden over de overige zorg (de randzaken). In die tussentijd moet er opgeschaald worden naar China-like oplossingen, misschien loodsen met bedden en beademingsapparatuur.
Dat betekent dat 20% naar het ziekenhuis moet. Niet dat 20% op IC ligt. Dat staat op dezelfde site.Verona27 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:51:
[...]
Nog steeds deze site die stelt dat 20% van de op dit moment actieve cases serious of critical is. https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Ook is niet duidelijk wat hospital treatment inhoudt. Nachtje observatie kan daar ook onder vallen.It seems to start with a fever, followed by a dry cough.
After a week, it can lead to shortness of breath, with about 20% of patients requiring hospital treatment.
[ Voor 33% gewijzigd door Nat-Water op 25-02-2020 16:59 ]
En er is voor ons allemaal ook geen enkele reden om continue met cijfers te gaan rekenen of alles maar als waarheid op te schrijven. Goed dat je tot dat inzicht bent gekomen.terabyte schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:51:
[...]
In dat geval haak ik af, want als reguliere sterveling heb ik geen toegang tot de juiste data om mijn berekening uit te kunnen voeren.
DISCLAIMER Onderstaande getallen zijn totaal uit de lucht gegrepenVerona27 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:51:
[...]
Nog steeds deze site die stelt dat 20% van de op dit moment actieve cases serious of critical is. https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Precies. Deze mensen moeten aan het zuurstof. Een kleiner percentage heeft IC nodig.Nat-Water schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:56:
Dat betekent dat 20% naar het ziekenhuis moet. Niet dat 20% op IC ligt. Dat staat op dezelfde site.
Waar haal je vandaan dat deze mensen aan het zuurstof moeten?TheBorg schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:11:
[...]
Precies. Deze mensen moeten aan het zuurstof. Een kleiner percentage heeft IC nodig.
Staat allemaal in de manual (Clinical management of severe acute respiratory infection when novel coronavirus (2019-nCoV) infection is suspected Interim guidance, subsection 3 Early supportive therapy and monitoring):bszz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:17:
[...]
Waar haal je vandaan dat deze mensen aan het zuurstof moeten?
Ah, je doelde op die 20%, dat staat er inderdaad niet. Maar het is wel een vaker voorkomend middel (gezien de subsectietitel).Give supplemental oxygen therapy immediately to patients with SARI and respiratory distress, hypoxaemia, or shock.
Remarks: Initiate oxygen therapy at 5 L/min and titrate flow rates to reach target SpO2 ≥90% in non-pregnant adults and SpO2 ≥92-95 % in pregnant patients.1,2 Children with emergency signs (obstructed or absent breathing, severe respiratory distress, central cyanosis, shock, coma or convulsions) should receive oxygen therapy during resuscitation to target SpO2 ≥94%; otherwise, the target SpO2 is ≥90%. 4 All areas where patients with SARI are cared for should be equipped with pulse oximeters, functioning oxygen systems and disposable, single-use, oxygen-delivering interfaces (nasal cannula, simple face mask, and mask with reservoir bag). Use contact precautions when handling contaminated oxygen interfaces of patients with nCoV infection.
https://www.who.int/docs/...nagement-of-novel-cov.pdf
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd1 op 25-02-2020 17:24 ]
Volgens mij is dat de eerste actie bij een longontsteking? Niet puur maar wel bijmengen?bszz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:17:
[...]
Waar haal je vandaan dat deze mensen aan het zuurstof moeten?
[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 25-02-2020 17:25 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
[ Voor 5% gewijzigd door daan! op 25-02-2020 17:31 ]
En toch werkt dit niet goed. Het lijkt mij verstandig als we allemaal de bronnen die we gebruiken in posts zetten. Dat kan vrij simpel, bijvoorbeeld middels een soort "Vancouver-reference" stijl: stukje tekst (1) en nog een stukje tekst (2).daan! schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:28:
De bronnen zijn in de afgelopen 45 pagina's al eens langsgekomen
Grappig dat je het noemt: Waarschijnlijk kan dat inderdaad.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:17:
Zal dus wel niets zijn... En anders komen we er nooit meer achter... Of kun je testen of iemand antistoffen heeft aangemaakt?
The MOH epidemiology team arranged for cases 83 and 91 to be tested at the National Centre for Infectious Diseases, including the use of serological tests developed by the Duke-NUS team.
Serological tests are tests that look for antibodies in blood samples.
"The test results confirmed they had earlier been infected with COVID-19," MOH said.
Edit:HOW THE TESTS WERE USED
According to MOH, Duke-NUS had cultured the COVID-19 virus in less than a week after Singapore confirmed its first case.
"Using the virus and genetic material derived from the virus, the research team had then rapidly developed several specific lab tests to detect the virus-specific antibodies for contract tracing and other applications," said MOH.
MOH said the lab test currently used to confirm the COVID-19 infection is a molecular test called the Polymerase Chain Reaction (PCR) which detects the the presence of viral generic material in a biological sample obtained from a patient.
The drawback with this test, said MOH, was that it would not work if the patient had recovered and the body's immune system has cleared the virus.
"However, the immune system produces antibodies in response to the infection. The virus specific antibodies will stay with the recovered patient for longer periods of time, which could be at least for several years," said MOH.
Using two different antibody testing platforms (virus neutralisation assay and ELISA assay), the Duke-NUS team proved that cases 81 and 93 were infected with COVID-19 in late January 2020, as they had very high levels of the virus-specific antibodies in the their blood.
"This result was a significant piece of evidence which confirmed the links between the church clusters and the two Wuhan travellers," added MOH.
[ Voor 9% gewijzigd door daan! op 25-02-2020 17:45 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Tja, met zulk overgewicht is dat ook niet verbazend. Wat heb je hem gevoerd om hem boven de 15-20 gram die hier vermeld staat te krijgen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vleerhonden?garriej schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:08:
[...]
Bij mijn viervoeter van bijna 60 kilo wel denk ik. Ik weet niet hoe het met jou viervoeter zit, maar de mijne kan niet vliegen
Gelukkig hebben we geen gemiddelde Europeanen in Europa. Wel Europeanen die gewoon een specifieke leeftijd hebben. Ik neem aan dat je gewoon bedoelt dat we meer 60+ers hebben waaronder meer sterfgevallen lijken te zijn?fast-server schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:37:
Ik verwacht dat het percentage wat overlijdt in Europa toch hoger zal zijn dan wat we tot nu toe hebben gezien in China.
De gemiddelde Europeaan is immers wel een stukje ouder en daar zit nu net de crux, denk dat we in Europa toch wel op een 4% gaan uitkomen en misschien nog wel iets hoger.
[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-02-2020 18:58 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Grote kans dat die gevallen wel besmet zijn vanuit noord-Italie lijkt me.Geert1976 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:59:
Het aantal mensen in Italië waarbij het coronavirus is vastgesteld, is sinds maandagavond met 45 procent gestegen. Ook zijn er nog eens drie mensen omgekomen door het virus, zo melden de Italiaanse autoriteiten. Het dodental staat nu op tien en het aantal besmettingen op 322.
De nieuwe gevallen zijn niet alleen afkomstig uit de twee brandhaarden in Noord-Italië. Er waren bijvoorbeeld ook enkele besmettingen in Sicilië, Toscane en Ligurië
bron: NOS https://nos.nl/liveblog/2...elona-en-zwitserland.html
[ Voor 50% gewijzigd door JeroenNietDoen op 25-02-2020 19:07 ]
Die zijn wel in de oplen lucht in de zomer, komt tijd komt raad. Ik denk dat ik liever daar in Augustus sta dan nu in een slecht geventileerde bierstube bij een piste.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:05:
Iets anders waar ik het vandaag met een vriend over had. Diverse tech beurzen hebben bedrijven zich voor afgemeld, of de beurs werd zelfs gecancelled. Nog een maand of 3 en het festival seizoen gaat van start. Rockwerchter, Tomorrowland, Defqon. Die festivals trekken mensen aan van over heel Europa. Als je een plek wilt creëren voor kruisbestuiving, dan zijn dat ze.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Kwa bevolkingsopbouw loopt Japan op ons voor wat betreft het percentage ouderen (dus meer ouderen), terwijl het ook medische zorg op Westers niveau heeft. Dus mocht het daar tot een serieuze epidemie komen, dan zal dat een goede indicatie kunnen vormen voor de sterfte in Europa.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:54:
[...]
Gelukkig hebben we geen gemiddelde Europeanen in Europa. Wel Europeanen die gewoon een specifieke leeftijd hebben. Ik neem aan dat je gewoon bedoelt dat we meer 60+ers hebben waaronder meer sterfgevallen lijken te zijn?
Is het ook echt zo dat wij procentueel meer ouderen hebben dan China? Als ik aan China denk, denk ik altijd aan van die hele oude mannetjes en omaatjes.
Maar goed, anderzijds staat daar tegenover wellicht dat men in Europa betere zorg geniet en over het algemeen gezonder en hygiënischer leeft. Dus wie weet vlakt dat het af.
Ja, dat is echt zo (vergeleken met Nederland). Zowel leeftijdsverwachting (75.5 om 83.3 jaar) en percentage boven de 65 (10.35 om 18.35%) zijn in Nederland hoger dan China. Het is me even te veel werk om het voor elk Europees land uit te zoekenJeroenNietDoen schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:54:
[...]
Gelukkig hebben we geen gemiddelde Europeanen in Europa. Wel Europeanen die gewoon een specifieke leeftijd hebben. Ik neem aan dat je gewoon bedoelt dat we meer 60+ers hebben waaronder meer sterfgevallen lijken te zijn?
Is het ook echt zo dat wij procentueel meer ouderen hebben dan China? Als ik aan China denk, denk ik altijd aan van die hele oude mannetjes en omaatjes.
Maar goed, anderzijds staat daar tegenover wellicht dat men in Europa betere zorg geniet en over het algemeen gezonder en hygiënischer leeft. Dus wie weet vlakt dat het af.
ook Goldman Sachs (USA) heeft inmiddels vliegrestricties opgelegd aan hun eigen personeel; geheel Zuid Korea en enkele gedeeltes van Italie.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:05:
Iets anders waar ik het vandaag met een vriend over had. Diverse tech beurzen hebben bedrijven zich voor afgemeld, of de beurs werd zelfs gecancelled.
Reken er maar op dag al dit soort evenementen gecancelled gaan worden als het zo doorgaatJeroenNietDoen schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:05:
Iets anders waar ik het vandaag met een vriend over had. Diverse tech beurzen hebben bedrijven zich voor afgemeld, of de beurs werd zelfs gecancelled. Nog een maand of 3 en het festival seizoen gaat van start. Rockwerchter, Tomorrowland, Defqon. Die festivals trekken mensen aan van over heel Europa. Als je een plek wilt creëren voor kruisbestuiving, dan zijn dat ze.
[...]
Grote kans dat die gevallen wel besmet zijn vanuit noord-Italie lijkt me.
Verwijderd
Werk zelf bij een Amerikaanse werkgever. Alle reizen zijn geschrapt, behoudens uitdrukkelijke toestemming van de Europese directeur.Geert1976 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:12:
[...]
ook Goldman Sachs (USA) heeft inmiddels vliegrestricties opgelegd aan hun eigen personeel; geheel Zuid Korea en enkele gedeeltes van Italie.
alle reizen als in wereldwijd? das redelijk 'streng'.MikeyMan schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:53:
[...]
Werk zelf bij een Amerikaanse werkgever. Alle reizen zijn geschrapt, behoudens uitdrukkelijke toestemming van de Europese directeur.
Yup. Had volgende week een trip naar Bristol gepland, die gaat sowieso niet door.Geert1976 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:55:
[...]
alle reizen als in wereldwijd? das redelijk 'streng'.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq