ik werk zelf op Schiphol (Airside). Ook best wel een omgeving waar je wat risico loopt.MikeyMan schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:57:
[...]
Yup. Had volgende week een trip naar Bristol gepland, die gaat sowieso niet door.
Goed moment voor jou om bij de verantwoordelijken aan te kaarten dat dat wellicht misschien niet het meeste verstandige idee is.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:55:
Binnenkort reist het halve werk af richting oostenlijk voor de jaarlijkse bedrijfswintersport. Ben benieuwd of dit Corona ook naar Nederland gaat brengen..
Ik vraag me af of al die quarantaine maatregelen nou echt wel zin hebben. Zie Noord-Italie. Maar ook als het daar goed gaat, heeft er toch al een Oostenrijker contact gehad met een Duitser die vervolgens nog geen symptomen had. En die heeft al met 30 anderen contact gehad op een massale conferentie.
Het is -niet meer te stoppen-, imho.
Zou het niet beter zijn om maar gewoon door te gaan met leven. Zorgen dat de wereld doordraait? Of valt er nog iets te doen, zodat 50% besmet raakt ipv 100%?
Zou het niet beter zijn om maar gewoon door te gaan met leven. Zorgen dat de wereld doordraait? Of valt er nog iets te doen, zodat 50% besmet raakt ipv 100%?
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Stoppen niet wellicht, maar vertraging heeft al een doel. Geeft de medische wetenschap langer de kans om een vaccin te ontwikkelen en voorbereidingen te treffen voor de zieken.Cis schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:15:
Ik vraag me af of al die quarantaine maatregelen nou echt wel zin hebben. Zie Noord-Italie. Maar ook als het daar goed gaat, heeft er toch al een Oostenrijker contact gehad met een Duitser die vervolgens nog geen symptomen had. En die heeft al met 30 anderen contact gehad op een massale conferentie.
En evt de besmettingsgolf uitsmeren? Als we het allemaal in 1 keer krijgen wordt het heel rustig op straat en heel druk in de ziekenhuizen.MikeyMan schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:19:
[...]
Stoppen niet wellicht, maar vertraging heeft al een doel. Geeft de medische wetenschap langer de kans om een vaccin te ontwikkelen en voorbereidingen te treffen voor de zieken.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Zeker wel. Door middel van quarantaine kun je uitbraken isoleren en de flow van verspreiding controleren. Daardoor raakt je zorgsysteem niet overbelast en kunnen ziekenhuizen optimaal en behapbaar groepen patiënten de juiste en kwalitatieve zorg geven die nodig is. Het laatste wat je wilt is ziekenhuis personeel dat overbelast is en wachten/stervenden in de wachtkamers hebben zitten.Cis schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:15:
"De autoriteiten in de Oostenrijkse stad Innsbruck hebben een groot hotel in het centrum van de stad in quarantaine geplaatst vanwege het nieuwe coronavirus. In het Grand Hotel Europa heeft een Italiaanse receptioniste gewerkt die het virus heeft opgelopen."
Ik heb even gegoogled op dat hotel, en dat ligt recht voor het treinstation Innsbruck. Tja...
Ik heb even gegoogled op dat hotel, en dat ligt recht voor het treinstation Innsbruck. Tja...
"May our framerates be high and our temperatures low."
voor diegenen die Pandemic nog niet hebben gezien op Netflix, docu reeks waar medici als ook experts van 't WHO aan 't woord komen nav afgelopen virussen als Ebola.
Zeer interessant en wordt uitgebreid ingegaan op de beheersing van een virus, het afremmen, het isoleren etc etc
Zeer interessant en wordt uitgebreid ingegaan op de beheersing van een virus, het afremmen, het isoleren etc etc
offtopic:
maar is het ook mogelijk om het aantal (1) posts en (2) posters per datum van dit topic in een grafiek te krijgen? (ik been niet savvy geneg voor). Ik vermoed geen correlatie met de sluipende uitbraak van 'het virus dat Covid-19 veroorzaakt" (dat laatste doet me overigens tich steeds denken aan TafkaP - the artist formaliy know as Prince)
maar is het ook mogelijk om het aantal (1) posts en (2) posters per datum van dit topic in een grafiek te krijgen? (ik been niet savvy geneg voor). Ik vermoed geen correlatie met de sluipende uitbraak van 'het virus dat Covid-19 veroorzaakt" (dat laatste doet me overigens tich steeds denken aan TafkaP - the artist formaliy know as Prince)
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Helemaal mee eens, moeten we niet doorgaan met het gewone leven? Kunnen we relativeren?Cis schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:15:
Ik ben wel van mening dat er snel opgeschaald moet worden in geval van een geconstateerde besmetting. Quarantaine is daar de nummer 1 actie, maar de gewone griep heerst op dit moment ook. Ik zie liever dat mensen hun handen regelmatig wassen en thuis blijven als ze zich grieperig voelen. Dat voorkomt ziekteverspreiding in het algemeen. En thuis blijven is ook een vorm van quarantaine.
Raakt 100% van bevolking besmet als zij in contact komt met een besmet persoon? Zelfs het zeer besmettelijke mazelen-virus haalt geen 100% bij de niet-gevaccineerden.
De maatstaf van besmettelijkheid R0 voor Covid-19 is op dit moment net boven de 1.3, wat zoveel betekent dat 1 persoon gemiddeld 1.3 personen besmet. Voor mazelen is dit tussen de 12 en de 18 Boven de 1 betekent trouwens wel dat er meer mensen besmet worden. Als deze eenmaal onder 1 uitkomt, dan sterft de ziekte uit. De R0 is trouwens per gebied verschillend.
Als ik bijvoorbeeld naar de verdeling leeftijd, geslacht en leeftijd kijk, dan zijn het ook vooral de verzwakten en de ouderen die wegvallen. Enerzijds logisch, maar bij jongeren onder de 30 is zelfs nauwelijks iets te vinden. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ebola, waar meer dan 50% van de besmettingen (R0 tussen 1.5 en 2.5, dus ook een stuk besmettelijker) ook tot de dood leidt.
In 80% van de gevallen is het ziektebeeld van Covid-19 mild en niet veel anders dan bij een normale griep.
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
Zo zoetjes verdwijnen ook wat totaaltje van het web.
Deze stond op Nu.nl en is inmiddels verwijderd, vraag me af waarom.
http://who.maps.arcgis.co...ex.html#/error/OAUTH_0024
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Ik kan het niet bekijken.
merlin1201 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:03:
Omdat er een authorisation error is.
Hier wat staatjes voor vandaag: WHO Coronavirus disease 2019 (COVID-19) Situation Report – 36
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
@merlin1201 omdat je linkt naar een faoutmelding. Doe dan de Nu.nl pagina waar de (ooit werkelijk werkende link stond) - misschien hebben ze het bericht een update gegeven waardoor de link niet meer werkt?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Die link word inmiddels niet meer aangeboden. jammer want dat was best een goede sitefranssie schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:13:
@merlin1201 omdat je linkt naar een faoutmelding. Doe dan de Nu.nl pagina waar de (ooit werkelijk werkende link stond) - misschien hebben ze het bericht een update gegeven waardoor de link niet meer werkt?
Net even een stukje gezien, maar wat is dat langdradig (en vaak zeer offtopic) zeg, dat hou ik niet vol.Geert1976 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:38:
voor diegenen die Pandemic nog niet hebben gezien op Netflix, docu reeks waar medici als ook experts van 't WHO aan 't woord komen nav afgelopen virussen als Ebola.
Probeer je nu niet naar deze pagina te linken die hier in de "let op" balk staat? https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6merlin1201 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:03:
Nee hij leek er wel op, maar was toch wat meer in detail, zo kon je ieder land aanklikken en per datum zien het aantal besmettingen, zo zag je bij sommige landen al dat ze een behoorlijke tijd geen nieuwe binnen kregen.Caelorum schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:29:
[...]
Probeer je nu niet naar deze pagina te linken die hier in de "let op" balk staat? https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Maja hij is weg
[ Voor 19% gewijzigd door merlin1201 op 25-02-2020 21:32 ]
Deze is met de nieuwsberichten er bij.merlin1201 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:30:
[...]
Nee hij leek er wel op, maar was toch wat meer in detail.
https://maphub.net/Fuuuuuuu/map
https://www.theatlantic.c.../02/covid-vaccine/607000/
Volgens Marc Lipsitch (wie kent hem niet) is dit nog maar het topje van de ijsberg en zal 40% - 70% van de wereldbevolking aan de Corona gaan.
Volgens Marc Lipsitch (wie kent hem niet) is dit nog maar het topje van de ijsberg en zal 40% - 70% van de wereldbevolking aan de Corona gaan.
Ik zat net te denken als het toch bijna niet te ontlopen is, kun je maar beter snel het virus krijgen. Dit omdat nu nog de ziekenhuizen niet totaal vol liggen en er nog een goede voorraad medicatie is. Als het dan echt massaal uitbreekt ben je tenminste immuun. Tenzij het natuurlijk muteert. Ik maak dan wel de aanname dat ik het zal overleven uiteraardPolycom schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:43:
https://www.theatlantic.c.../02/covid-vaccine/607000/
[ Voor 4% gewijzigd door Unicron op 25-02-2020 21:48 ]
Dus concreet, jij maakt morgen een ritje naar Noord Italië?Unicron schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:46:
[...]
Ik zat net te denken als het toch bijna niet te ontlopen is, kun je maar beter snel het virus krijgen. Dit omdat nu nog de ziekenhuizen niet totaal vol liggen en er nog een goede voorraad medicatie is. Als het dan echt massaal uitbreekt ben je tenminste immuun. Tenzij het natuurlijk muteert. Ik maak dan wel de aanname dat ik het zal overleven uiteraard
Ik breng toch graag 2 weken door zonder koorts en longontstekingUnicron schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:46:
[...]
Ik zat net te denken als het toch bijna niet te ontlopen is, kun je maar beter snel het virus krijgen. Dit omdat nu nog de ziekenhuizen niet totaal vol liggen en er nog een goede voorraad medicatie is. Als het dan echt massaal uitbreekt ben je tenminste immuun. Tenzij het natuurlijk muteert. Ik maak dan wel de aanname dat ik het zal overleven uiteraard
Was het hier niet juist zo dat je Covid-19 tweemaal kan krijgen, en dat het de tweede keer een stuk heftiger is?Unicron schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:46:
[...]
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Volgens mij niet, omdat er maar één versie. Wat je zegt is wel het geval met Dengue, maar dat komt omdat er meedere mutaties zijnlink0007 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:53:
[...]
Was het hier niet juist zo dat je Covid-19 tweemaal kan krijgen, en dat het de tweede keer een stuk heftiger is?
Tja, wie niet, maar soms moet je even door de pijn heen en dan kan je verder met je leven i.p.v. in angst te leven en plannen aan te passen.ed1703 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:51:
[...]
Ik breng toch graag 2 weken door zonder koorts en longontsteking
[ Voor 43% gewijzigd door Unicron op 25-02-2020 22:05 ]
Nee, dat is dengue:link0007 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:53:
[...]
Was het hier niet juist zo dat je Covid-19 tweemaal kan krijgen, en dat het de tweede keer een stuk heftiger is?
New evidence shows second dengue infection can be more severe due to antibody levels
https://medicalxpress.com...infection-severe-due.html
Nu ook een nieuwe besmetting in Duitsland die gelinkt kan worden aan Italië.
Authorities in the southern German state of Baden-Wuerttemberg have confirmed the first case of coronavirus there after a 25-year-old man who had recently been in Milan tested positive.
The state’s health ministry said the man, who had likely become infected during a visit to Italy, had contacted authorities after coming down with flu-like symptoms. He was taken to a hospital later on Tuesday to receive treatment in isolation, the ministry added.
Authorities in the southern German state of Baden-Wuerttemberg have confirmed the first case of coronavirus there after a 25-year-old man who had recently been in Milan tested positive.
The state’s health ministry said the man, who had likely become infected during a visit to Italy, had contacted authorities after coming down with flu-like symptoms. He was taken to a hospital later on Tuesday to receive treatment in isolation, the ministry added.
2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output
Kijkend naar alle Europese besmettingen die vandaag bekend zijn geworden, is zo'n 90-95% terug te herleiden naar personen uit Italië.
Vrij weinig tot geen gevallen te herleiden naar China/Wuhan (of wellicht indirect wel)
Vrij weinig tot geen gevallen te herleiden naar China/Wuhan (of wellicht indirect wel)
[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 25-02-2020 22:08 ]
Hetgeen we op moeten hopen is dat mensen bewust worden van besmettingsgevaar, waar ze zijn geweest en zichzelf preventief in quarantaine zetten.
Helaas is er nog een te grote groep mensen die het wegwuiven als een griepje.
Helaas is er nog een te grote groep mensen die het wegwuiven als een griepje.
Verwijderd
Huh 17 mensen in Nederland in militaire isolatie?!Ernemmer schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:31:
[...]
Deze is met de nieuwsberichten er bij.
https://maphub.net/Fuuuuuuu/map
Ik heb zo mijn twijfels bij je bron.Arthas schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:01:
Als ik bijvoorbeeld naar de verdeling leeftijd, geslacht en leeftijd kijk, dan zijn het ook vooral de verzwakten en de ouderen die wegvallen.
In 80% van de gevallen is het ziektebeeld van Covid-19 mild en niet veel anders dan bij een normale griep.
Ten eerste noemt je bron het zeer verouderde CFR van 2,3%. Inmiddels zitten we al op minimaal 3.3%
Het zijn dan ook cijfers van 11 februari.
Verder wordt in die tabel totaal geen rekening gehouden met het feit dat ouderen sneller sterven aan dit virus, en jongeren langer kunnen vechten voordat ze doodgaan.
Dat betekent dat die cijfers nog zullen veranderen.
Ook mensen van in de 20 en 30 gaan dood, zij het minder snel en veel minder vaak vergeleken met ouderen.
Is dit de bron?crepsly schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:57:
Nu ook een nieuwe besmetting in Duitsland die gelinkt kan worden aan Italië.
Verwijderd
Welke medicatie precies?Unicron schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:46:
[...]
Antibiotica, antivirale middelen, corticosteroïden, medicatie tegen slijmophoping, pijnstillers, etc.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:15:
Welke medicatie precies?
Ik bedoel dingen chloroquine, avigan, en andere medicatie om de symptomen zoveel mogelijk te onderdrukken en zo de kans op herstel te vergroten.
Over dat malaria middel hoor je verder niets meer. Ik ben benieuwd of dat nog steeds goede resultaten geeft en of het nu ook structureel wordt toegediend bij ernstig zieken.
2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output
26ste stap ik in het vliegtuig ri ItaliëGeert1976 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:07:
Kijkend naar alle Europese besmettingen die vandaag bekend zijn geworden, is zo'n 90-95% terug te herleiden naar personen uit Italië.
Als ze de vlucht maar niet cancelen..
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Mogelijke besmetting dichtbij Nederlandse grens
Zeker een persoon uit de Duitse stad Erkelenz, net over grens bij Roermond, is volgens de Duitse regionale krant Rheinische Post besmet met het coronavirus. Ook een andere Duitse media melden het nieuws, maar het is nog niet door de lokale autoriteiten bevestigd.
Wel duidelijk is dat een echtpaar uit de Erkelenz is opgenomen in een ziekenhuis in Düsseldorf op verdenking van besmetting. Volgens Duitse media is dus bij een van hen het virus vastgesteld. Als deze informatie klopt dan is het de eerste besmetting in de deelstaat Noordrijn-Westfalen.
Bron: NOS
Ik ben benieuwd hoe werkgevers hier gaan omspringen met werk en het al dan niet thuis werken. Het klinkt nu zo langzamerhand verstandig dat sommige regio's in Europa dan wel stadsgebieden er verstandig aan gaan doen om te voorkomen dat mensen met elkaar in contact komen.
Verwijderd
Ah, antibiotica werken alleen niet tegen virussen.daan! schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:16:
[...]
Antibiotica, antivirale middelen, corticosteroïden, medicatie tegen slijmophoping, pijnstillers, etc.
Zo lang er geen vaccin is, kun je toch weinig doen met medicatie?
Misschien dat sommige dingen dan kunnen ondersteunen.
Famous schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:21:
[...]
26 maart stap ik in het vliegtuig ri Italië![]()
Als ze de vlucht maar niet cancelen..
Ik werk op een MBO, 1K personeel en 12K studenten. Verwacht dat we snel dicht zijn wanneer het echt dichtbij komt.marapuru schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:22:
Ik ben benieuwd hoe werkgevers hier gaan omspringen met werk en het al dan niet thuis werken. Het klinkt nu zo langzamerhand verstandig dat sommige regio's in Europa dan wel stadsgebieden er verstandig aan gaan doen om te voorkomen dat mensen met elkaar in contact komen.
oeps, quote ipv edit..
Waar zeg ik dat dat zo is?Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:22:
Ah, antibiotica werken alleen niet tegen virussen.
1. Als er een canule in je trachea wordt geduwd voor mechanische ventilatie krijg je ook antibiotica, tegen de bacteriën dus.
2. Als je een uitgebreide virale pneumonie hebt krijg je ook antibiotica, want een superinfectie met een bacterie is dan een manier om snel(ler) dood te gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door daan! op 25-02-2020 22:25 ]
Dit is eigenlijk best positief te noemen; de bron is bekend - ondanks dat patient 0 in Italië nog steeds onbekend is.Geert1976 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:07:
@JeroenNietDoen
Eerlijk gezegd begin ik een deel van de berichtgeving in NL spuugzat te worden

In NL hebben we grofweg de volgende categoriën berichtgeving:
- in de trant van "het is niet erger dan een griepje" of "NL is speciaal".
- waarin FUD/oude informatie die inmiddels niet meer klopt wordt herhaald.
- waarin experts pogen mensen gerust te stellen en het zo verwoorden dat je meer in de war raakt dan een antwoord krijgt (net heb ik een bericht op rijnmond.nl gelezen waarin een expert het regelt te stellen dat het virus niet zo besmettelijk is, maar als men geen goede hygiëne opserveert is het dan toch wel erg besmettelijk... Wat is het nou

Zo nu en dan is er dan toch berichtgeving uit NL die mij hoop geeft dat niet iedereen massaal incompetent is.
Inmiddels ook in de gemeente waar ik woon in Duitsland een echtpaar die het te pakken hebben. Dit is overigens 3km van de Nederlandse grens bij Sittard
https://rp-online.de/nrw/...in-westfalen_aid-49191227
Update van de gemeente:
Der Heinsberger Landrat Stephan Pusch hat den Fall gegenüber unserer Redaktion bestätigt. Am Dienstagabend kam der Krisenstab des Kreises Heinsberg zusammen, um über den Fall zu beraten. Als erstes Ergebnis werden alle Schulen und Kitas im Kreisgebiet am Mittwoch geschlossen bleiben. Auch die Kreisverwaltung ist für den Publikumsverkehr geschlossen worden. Der Krisenstab des Landes Nordrhein-Westfalen soll am Mittwoch zu diesem Fall tagen.
https://rp-online.de/nrw/...in-westfalen_aid-49191227
Update van de gemeente:
Der Heinsberger Landrat Stephan Pusch hat den Fall gegenüber unserer Redaktion bestätigt. Am Dienstagabend kam der Krisenstab des Kreises Heinsberg zusammen, um über den Fall zu beraten. Als erstes Ergebnis werden alle Schulen und Kitas im Kreisgebiet am Mittwoch geschlossen bleiben. Auch die Kreisverwaltung ist für den Publikumsverkehr geschlossen worden. Der Krisenstab des Landes Nordrhein-Westfalen soll am Mittwoch zu diesem Fall tagen.
[ Voor 3% gewijzigd door De_Bastaard op 25-02-2020 22:27 ]
http://www.1limburg.nl/l/95956
Aangepast:
NVM. Volg de media maar verder komende uren. Daar zal alles verder gecommuniceerd worden.
Aangepast:
NVM. Volg de media maar verder komende uren. Daar zal alles verder gecommuniceerd worden.
[ Voor 60% gewijzigd door Incognitum op 25-02-2020 22:38 ]
Inderdaad. Je immuun systeem heeft het al druk genoeg en dan nog even een bacterie erbij is geen goed plan.daan! schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:25:
[...]
Waar zeg ik dat dat zo is?
1. Als er een canule in je trachea wordt geduwd voor mechanische ventilatie krijg je ook antibiotica, tegen de bacteriën dus.
2. Als je een uitgebreide virale pneumonie hebt krijg je ook antibiotica, want een superinfectie met een bacterie is dan een manier om snel(ler) dood te gaan.
Raar sensatiemakend bericht. Wat moeten we hier nu mee? Speculeren?Incognitum schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:26:
Gezien de berichtgeving in de media. Ik kan idd bevestigen dat deze slachtoffers in Nederland zijn geweest. Meer mag ik niet zeggen. Verdere info volgt in de media.
Ik heb het waarschijnlijk gemist maar wat doe je zakelijk als je nu op privé titel zegt dat je verder niks mag zeggen?Incognitum schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:26:
Gezien de berichtgeving in de media. Ik kan idd bevestigen dat deze slachtoffers in Nederland zijn geweest. Meer mag ik niet zeggen. Verdere info volgt in de media.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ophouden te doen alsof het virus op de een of andere magische manier om de grenzen van Nederland heen gaat gaan en dat we hier virusvrij blijven.marapuru schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:27:
[...]
Raar sensatiemakend bericht. Wat moeten we hier nu mee? Speculeren?
We doen niet heel veel anders dan speculeren in dit topic, niet?marapuru schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:27:
Raar sensatiemakend bericht. Wat moeten we hier nu mee? Speculeren?
Eerder werd er hier bericht over (geruchten van) een echtpaar dat in het Erasmus MC onderzocht werd op corona na blootstelling aan een bewezen drager. Mogelijk verband?
Dat eerste bericht was sowieso flauwekul. Eerst maar eens zien wat er waar is van dit bericht uit Duitsland en wat voor gevolgen het heeft voor NL.daan! schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:30:
[...]
We doen niet heel veel anders dan speculeren in dit topic, niet?![]()
Eerder werd er hier bericht over (geruchten van) een echtpaar dat in het Erasmus MC onderzocht werd op corona na blootstelling aan een bewezen drager. Mogelijk verband?
Het klonk mij meer als:
"Ik weet iets wat heel belangrijk is voor jullie allemaal. Maar ik zeg het niet."
Wat kun je daar nou mee.
"Ik weet iets wat heel belangrijk is voor jullie allemaal. Maar ik zeg het niet."
Wat kun je daar nou mee.
Ik zie nog niet in hoe een verband gaat helpen tegen verdere verspreiding.daan! schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:30:
[...]
We doen niet heel veel anders dan speculeren in dit topic, niet?![]()
Mondkapje en vaak handen wassen lijkt me praktischer imho.
Microsoft Ignite is in Amsterdam begin maart. Heel benieuwd of dat doorgaat...
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Ik kan dat nieuwsbericht ook niet terugvinden op welt.de, dus lijkt mij een foutje.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:12:
[...]
Huh 17 mensen in Nederland in militaire isolatie?!
Je kan het hier melden.
https://www.reddit.com/r/.../comments/f7evy9/the_map/
[ Voor 14% gewijzigd door Ernemmer op 25-02-2020 22:35 ]
Waren dat misschien niet die mensen van dat cruiseschip die in Eindhoven aankwamen en daar onderzocht werden?Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:12:
[...]
Huh 17 mensen in Nederland in militaire isolatie?!
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
offtopic:
hoe kan ik via css mensen blokken? man oh man
hoe kan ik via css mensen blokken? man oh man
Die antibiotica krijg je tegen bacteriële ontstekingen. Vanwege dat virus heb je te maken met een lagere weerstand, waardoor bacteriën hun kans zien.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:22:
[...]
Ah, antibiotica werken alleen niet tegen virussen.
Zo lang er geen vaccin is, kun je toch weinig doen met medicatie?
Misschien dat sommige dingen dan kunnen ondersteunen.
Uitgaande van het nieuwsbericht hier lokaal lijkt het hier wel om corona te gaan. Scholen dicht enz.
Bensimpel
Positieve meneer
Zulke mensen kunnen beter gewoon niet posten, aandachtzoekerij dit.marapuru schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:32:
Het klonk mij meer als:
Wat kun je daar nou mee.
😆 - Denk ook eens om ;)
Kinderdagverblijven morgen ook dicht. Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat onze dochter donderdag niet naar een opvang gaat.
Doel je op dit?De_Bastaard schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:00:
Kinderdagverblijven morgen ook dicht. Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat onze dochter donderdag niet naar een opvang gaat.
https://nos.nl/liveblog/2...an-nederlandse-grens.html13 minuten geleden
Alle scholen morgen dicht in omgeving Erkelenz
Het echtpaar waarvan de man besmet is met het coronavirus heeft niet gereisd, maar zou veel contact hebben gehad met Chinezen. De man werd eerst behandeld in een ziekenhuis in Erkelenz en is later door de brandweer van Düsseldorf overgebracht naar het ziekenhuis in deze stad.
Morgen blijven alle scholen en kinderdagverblijven in de omgeving van Erkelenz uit voorzorg dicht en komt het crisisteam van de deelstaat Noordrijn-Westfalen bijeen.
Ze woonden in Selfkant en de scholen in Erkelenz gaan dicht. Beetje raar als je de omgeving hier kent.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ja, zie mijn post eerder. Alle scholen en kinderopvang in het gebied (Kreis) Heinsberg zijn morgen dicht. Erkelenz valt onder ditzelfde "gebied".marapuru schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:01:
[...]
Doel je op dit?
[...]
https://nos.nl/liveblog/2...an-nederlandse-grens.html
Update van de burgemeester:
Weet niet hoe goed jullie Duits isEILMELDUNG!
Im Kreis Heinsberg ist bei mindestens einem Patienten erstmals das Corona-Virus nachgewiesen worden. Derzeit tagt der Krisenstab des Kreises Heinsberg. Als Vorsorgemaßnahme bleiben alle Kindertagesstätten und Schulen im Kreis Heinsberg und damit auch in der Gemeinde Selfkant am Mittwoch geschlossen. Das Rathaus ist für den Publikumsverkehr ebenfalls am Mittwoch geschlossen. Die Schulleiterinnen und Leiterinnen der Kindertageseinrichtungen in der Gemeinde Selfkant werden hierüber kurzfristig informiert werden. Die Gemeinde Selfkant wird in regelmäßigen Abständen über weitere Vorgehensweisen und den aktuellen Sachstand informieren.
Das Robert-Koch-Institut hat unter https://www.rki.de/SharedDocs/FAQ/NCOV2019/FAQ_Liste.html weitergehende Informationen zum Virus veröffentlicht.
Gemeinde Selfkant
Der Bürgermeister
Nou, gemeente Sittard-Geleen ook maar afsluiten?
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dat van Google Translate vrij goedDe_Bastaard schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:07:
[...]
Ja, zie mijn post eerder. Alle scholen en kinderopvang in het gebied (Kreis) Heinsberg zijn morgen dicht. Erkelenz valt onder ditzelfde "gebied".
Update van de burgemeester:
[...]
Weet niet hoe goed jullie Duits is
BREAKING NEWS!
Het coronavirus is voor het eerst gedetecteerd bij ten minste één patiënt in het Heinsberg-district. Het crisisteam van het district Heinsberg komt momenteel bijeen. Uit voorzorg zijn alle kinderdagverblijven en scholen in het Heinsberg-district, en dus in de Selfkant-gemeenschap, op woensdag gesloten. Het stadhuis is ook op woensdag gesloten voor het publiek. De schooldirecteuren van de kinderdagverblijven in de Selfkant-gemeenschap worden hierover op korte termijn geïnformeerd. De Selfkant-gemeenschap zal regelmatig informatie verstrekken over verdere procedures en de huidige stand van zaken.
Het Robert Koch Institute heeft meer informatie over het virus gepubliceerd op https://www.rki.de/SharedDocs/FAQ/NCOV2019/FAQ_Liste.html.
Gemeente Selfkant
De burgemeester
Ik vind het trouwens wel raar dat de NOS meldt dat het echtpaar in de 50 is (om even een beeld te creëren dat het voornamelijk om ouderen gaat), terwijl alle Duitse media melden dat het midden 40'ers zijn (sommige bronnen melden 46 & 47 jaar). Raar dat de NOS dat nog steeds niet gecorrigeerd heeft.
NOS:
De Duitse media:
NOS:
https://nos.nl/artikel/23...sgebied-bij-roermond.htmlHet gaat om een echtpaar van rond de 50, waarbij de man is opgenomen met een verdachte longinfectie. Zijn toestand is volgens Duitse media kritiek.
De Duitse media:
https://www.wz.de/nrw/ers...-duesseldorf_aid-49191687Der Mann ist nach dpa-Informationen Mitte 40, leidet aber an einer Vorerkrankung. Wo sich der Patient angesteckt haben könnte, war zunächst unbekannt.
Nederlandse media meldden ook geen Selfkant maar Erkelenz.. Selfkant is nog wel een slag dichterbij..Bart-Willem schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:12:
Ik vind het trouwens wel raar dat de NOS meldt dat het echtpaar in de 50 is (om even een beeld te creëren dat het voornamelijk om ouderen gaat), terwijl alle Duitse media melden dat het midden 40'ers zijn (sommige bronnen melden 46 & 47 jaar). Raar dat de NOS dat nog steeds niet gecorrigeerd heeft.
NOS:
[...]
https://nos.nl/artikel/23...sgebied-bij-roermond.html
De Duitse media:
[...]
https://www.wz.de/nrw/ers...-duesseldorf_aid-49191687
De infectiebron is dus onbekend. Tja...Dan gaat het nu als een lopend vuurtje. De man is inmiddels in kritieke toestand, dus dan heeft hij en al lang mee gelopen.
[ Voor 38% gewijzigd door Deem op 25-02-2020 23:16 ]
"May our framerates be high and our temperatures low."
Duidelijke taal in de VS, niet de vraag of er een pandemie komt, maar meer wanneer...
The US Centers for Disease Control and Prevention has outlined on Tuesday what schools and businesses would need to do if the coronavirus reaches pandemic levels, which officials say is likely.
"It's not so much of a question of if this will happen in this country any more but a question of when this will happen," Dr. Nancy Messonnier, director of the National Center for Immunization and Respiratory Diseases, told reporters, according to the New York Times.
Public officials do not know if the spread of the virus will be mild or severe, she added, but Americans should prepare for it to disrupt their daily lives.
Met de snelheid van de besmettingen hier in Europa schat ik zo in dat 't WHO donderdag of vrijdag officieel spreekt van een pandemie
The US Centers for Disease Control and Prevention has outlined on Tuesday what schools and businesses would need to do if the coronavirus reaches pandemic levels, which officials say is likely.
"It's not so much of a question of if this will happen in this country any more but a question of when this will happen," Dr. Nancy Messonnier, director of the National Center for Immunization and Respiratory Diseases, told reporters, according to the New York Times.
Public officials do not know if the spread of the virus will be mild or severe, she added, but Americans should prepare for it to disrupt their daily lives.
Met de snelheid van de besmettingen hier in Europa schat ik zo in dat 't WHO donderdag of vrijdag officieel spreekt van een pandemie
Dat viel me ook op ja, Selfkant = Tüddern = grensplaats met Sittard. Grote kans dat de beste man zijn boodschappen eerder bij de plaatselijke Jumbo in Sittard zou doen dan dat 'ie bij een verschrikkelijke plaatselijke Pennymarkt terecht moet.GAIAjohan schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:14:
[...]
Nederlandse media meldden ook geen Selfkant maar Erkelenz.. Selfkant is nog wel een slag dichterbij..
Alhoewel 'ie dan gek zou zijn, Duitse supermarkten zijn (behalve verse groente etc) stukken goedkoper en beter dan Nederlandse supermarkten.
[ Voor 14% gewijzigd door Bart-Willem op 25-02-2020 23:18 ]
Haha ik hoop het niet. Daar ben ik vanmiddag nog geweest om extra rijst in te slaan ;-)
Hopelijk heeft het Erasmus goede wifi voor je.De_Bastaard schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:18:
Haha ik hoop het niet. Daar ben ik vanmiddag nog geweest om extra rijst in te slaan ;-)
Het echtpaar zou contact hebben met Chinezen. Ook de broer van één van de twee wordt gecheckt. Die komt uit GeilenkirchenDeem schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:14:
De infectiebron is dus onbekend. Tja...Dan gaat het nu als een lopend vuurtje. De man is inmiddels in kritieke toestand, dus dan heeft hij en al lang mee gelopen.
Tja die pandemie komt er natuurlijk. Dit is toch nauwelijks meer in te dammen? Benieuwd hoe het gaat lopen in NL.
Ik maak me vooral zorgen om mijn ouders, eind zestig en aan het overwinteren in Spanje...
Vlieg vooralsnog zelf naar Portugal voor werk a.s. Zaterdag..
Ik maak me vooral zorgen om mijn ouders, eind zestig en aan het overwinteren in Spanje...
Vlieg vooralsnog zelf naar Portugal voor werk a.s. Zaterdag..
[ Voor 24% gewijzigd door FreakNL op 25-02-2020 23:21 ]
En toch zie ik bij mijn plaatselijke dorpsjumbo altijd heel veel Duitsers en Belgen..Bart-Willem schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:17:
[...]
Dat viel me ook op ja, Selfkant = Tüddern = grensplaats met Sittard. Grote kans dat de beste man zijn boodschappen eerder bij de plaatselijke Jumbo in Sittard zou doen dan dat 'ie bij een verschrikkelijke plaatselijke Pennymarkt terecht moet.
Alhoewel 'ie dan gek zou zijn, Duitse supermarkten zijn (behalve verse groente etc) stukken goedkoper en beter dan Nederlandse supermarkten.
Juist, ik ook. Ik maak me geen zorgen wat betreft eigen gezondheid, maar dat is uiteraard über egocentrischFreakNL schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:20:
Tja die pandemie komt er natuurlijk. Dit is toch nauwelijks meer in te dammen? Benieuwd hoe het gaat lopen in NL.
Ik maak me vooral zorgen om mijn ouders
Mijn ouders zijn eind 70, daar maak ik me wel zorgen om.
Ze halen allebei elk jaar de griepprik, maar daar hebben ze uiteraard geen f*ck aan met dit nieuwe coronavirus
[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 25-02-2020 23:29 ]
Inderdaad. Op koffie zit in Duitsland een accijns. Volgens mij komen ze alleen voor heel specifieke dingen.
Ik zei vanmiddag nog tegen een collega: "aan het einde van de week is het hier". Maar het gaat nu zo hard dat het bijna niet anders kan dan dat we hier morgen een besmetting hebben.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
[Twitter: https://twitter.com/cardio_jacco/status/1232419484633378816]
Bron lijkt me betrouwbaar.
"Dutch Interventional Cardiologist, Berlin/Johannesburg/Rotterdam"
Zie modbreak en topic warning, geen slowchat s.v.p.
[ Voor 80% gewijzigd door defiant op 26-02-2020 00:01 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Mwah, dubieus. Cardioloog die met een ex-collega praat. Ik zou niet weten waarom dat 100% betrouwbaar is.TheBorg schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:54:
[Twitter]
Dat gezegd hebbende, tweet van het RIVM van kwartiertje geleden:
Vanavond werd bekend dat een Duitse man positief testte op COVID-19. De man verbleef een week eerder in Limburg. De GGD is gestart met contactonderzoek. Mochten deze contacten klachten krijgen, dan worden zij geïsoleerd en getest. Morgen volgt een update. https://t.co/D3FZTtv03X pic.twitter.com/eYExaKz9n4
— RIVM (@rivm) 25 februari 2020
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Op sociale media gaat een gerucht rond dat een man uit Brabant positief getest zou zijn op het coronavirus. Dit klopt niet, meldt een woordvoerder van @RIVM desgevraagd https://t.co/j4lSUInIi1
— AD.nl (@ADnl) 25 februari 2020
Deze zou het dan nog niet zijn. Maar de kans is groot dat we binnenkort toch een geval gaan zien dat teruggaat tot Noord-Italië. Bvb mensen die terugkomen van de Milan Fashion Week of Venetië Carnaval. Geef het tot maart.
In Brazilië zou er ook een geval zijn van iemand die juist uit Italië kwam. Een tweede test wordt uitgevoerd om te bevestigen.
hoe betrouwbaar is dit: https://www.thestar.com/n...an-research-suggests.html
Ze spreken hier van 18.000 besmettingen.
Ben benieuwd nu het aan de grens van Limburg is wat de impact gaat zijn op supermarkten. Zullen mensen gaan hansteren?
Vast wel, of dat noodzakelijk is is een tweede.Yub schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 02:34:
Ben benieuwd nu het aan de grens van Limburg is wat de impact gaat zijn op supermarkten. Zullen mensen gaan hansteren?
Vroegah hadden we het over nuchtere Nederlanders maar de laatste jaren lijkt het wel of iedereen zich gek laat maken door FUD op Facebook (en andere sensatiebeluste media).
Ieder mens heeft sowieso wel een paar blikjes voer in huis en wat pasta of rijst, je komt ook niet gelijk om van de honger wanneer je een dagje geen boodschappen kan doen. Dus om nou gelijk te gaan preppen alsof je weken in je dichtgelaste woning moet kluizenaren komt op mij nogal hysterisch over.
Dat gezegd hebbende kan het wel handig zijn om iets extra's in te slaan omdat je ook niet precies weet wat wel hysterische plaatsgenoten allemaal gaan opkopen.
(Toch jammer wanneer je misgrijpt als je favoriete merk spam opeens uitverkocht blijkt te zijn)
ja ik was toevallig van plan om vandaag nog naar Tuddern te gaan.... maar ik denk dat het nou Heinsberg wordYub schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 02:34:
niet om te hamsteren , maar gewoon boodschappen en tanken
[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Detonator op 26-02-2020 03:46 ]
Korrel zout. De onderzoekers speculeren namelijk.westlym schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 02:04:
hoe betrouwbaar is dit: https://www.thestar.com/n...an-research-suggests.html
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
burgermeester van San Francisco heeft een 'state of emergency' uitgeroepen om de stad (nog) beter te kunnen voorbereiden op het corona virus
bron: https://www.businessinsid...2?international=true&r=US
in Madrid nu ook een besmetting, jongen van 24 die recentelijk in Italie is geweest. Patient maakt het goed
bron: https://nos.nl/liveblog/2...elona-en-zwitserland.html
hier legt een official van het CDC ,US Centers for Disease Control and Prevention, uit dat een Pandemie nu heel dichtbij is. Van 2 van de 3 noodzakelijke criteria hiervoor is nu al sprake.
Het 3e, noodzakelijke, criterium is wereldwijde verspreiding
bron: https://edition.cnn.com/2...ldier-intl-hnk/index.html
wereldwijd zijn er nu in totaal 46 landen corona besmettingen
Onderstaand een handige grafiek met de betreffende landen, aantal besmettingen en doden en de bronmeldingen.
bron: https://bnonews.com/index...latest-coronavirus-cases/
in het hotel op Tenerife nu 4 mensen besmet met het virus, allen uit de regio Lombardije, Italie.
bron: https://www.nu.nl/coronav...e-allemaal-italianen.html
bron: https://www.businessinsid...2?international=true&r=US
in Madrid nu ook een besmetting, jongen van 24 die recentelijk in Italie is geweest. Patient maakt het goed
bron: https://nos.nl/liveblog/2...elona-en-zwitserland.html
hier legt een official van het CDC ,US Centers for Disease Control and Prevention, uit dat een Pandemie nu heel dichtbij is. Van 2 van de 3 noodzakelijke criteria hiervoor is nu al sprake.
Het 3e, noodzakelijke, criterium is wereldwijde verspreiding
bron: https://edition.cnn.com/2...ldier-intl-hnk/index.html
wereldwijd zijn er nu in totaal 46 landen corona besmettingen
Onderstaand een handige grafiek met de betreffende landen, aantal besmettingen en doden en de bronmeldingen.
bron: https://bnonews.com/index...latest-coronavirus-cases/
in het hotel op Tenerife nu 4 mensen besmet met het virus, allen uit de regio Lombardije, Italie.
bron: https://www.nu.nl/coronav...e-allemaal-italianen.html
[ Voor 22% gewijzigd door _Bailey_ op 26-02-2020 05:17 ]
Nou, lijkt erop dat we door de signalering van de besmetting hier in Heinsberg binnenkort live verslag kunnen doen vanuit een lockdown. Scholen etc blijven al dicht uit voorzorg. Als het even tegenzit heeft zo iemand zich in het Carnavalsfeest gemengd de laatste dagen.
Even kijken hoe we dat met mijn vriendin gaan doen. Die is nu 30 weken zwanger en werkt hier in het ziekenhuis. Zou nog tot eind maart doorgaan tot verlof.
Straks eens (opnieuw) naar protocollen vragen omtrent dit, deze waren er eerder nog niet.
Even kijken hoe we dat met mijn vriendin gaan doen. Die is nu 30 weken zwanger en werkt hier in het ziekenhuis. Zou nog tot eind maart doorgaan tot verlof.
Straks eens (opnieuw) naar protocollen vragen omtrent dit, deze waren er eerder nog niet.
Verwijderd
Dat nuchtere is soms iets te nuchter merk ik om mij heen!PalingDrone schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 03:27:
[...]
Vast wel, of dat noodzakelijk is is een tweede.
Vroegah hadden we het over nuchtere Nederlanders maar de laatste jaren lijkt het wel of iedereen zich gek laat maken door FUD op Facebook (en andere sensatiebeluste media).
Ieder mens heeft sowieso wel een paar blikjes voer in huis en wat pasta of rijst, je komt ook niet gelijk om van de honger wanneer je een dagje geen boodschappen kan doen. Dus om nou gelijk te gaan preppen alsof je weken in je dichtgelaste woning moet kluizenaren komt op mij nogal hysterisch over.
Dat gezegd hebbende kan het wel handig zijn om iets extra's in te slaan omdat je ook niet precies weet wat wel hysterische plaatsgenoten allemaal gaan opkopen.
(Toch jammer wanneer je misgrijpt als je favoriete merk spam opeens uitverkocht blijkt te zijn)
Mensen die volgende week naar Tirol gaan om te skiën. Men blijft het maar vergelijken met een griepje.
Mijn zwager ook: ach alleen ouderen en mensen die al ziek zijn kunnen er aan dood gaan.
Het klopt dat mensen tussen de 0-39 weinig risico lopen. Maar vanaf 40 loopt dat op. Vanaf 60-70 gaat het hard. Mensen snappen blijkbaar niet dat waar een griepje niet zo spannend is voor je ouders van tegen de 70, Corona echt een veel groter risico heeft. Als je dan bekijkt dat je ouders/schoonouders via de kinderen en kleinkinderen heel veel contact hebben met openbare plekken. Het kan dan heel hard gaan!
Natuurlijk moet er niet zomaar paniek gezaaid worden, maar als ik zie hoe de US reageert vs hoe Nederland dat doet. Nogmaals, het merendeel in Nederland die ik spreek vind de griep gevaarlijker. Voorlichting kan geen kwaad, een iets duidelijker statement. Wat dat betreft doet de VS het duidelijker:
Daar zijn ze nu scholen en bedrijven aan het vertellen wat ze moeten doen bij een pandemie...Geert1976 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:15:
Duidelijke taal in de VS, niet de vraag of er een pandemie komt, maar meer wanneer...
Vooralsnog zijn wij ook van plan om te gaan. Het is maar de vraag of het niet gaan maar enig effect heeft op de verspreiding. Dat virus is hier gezien de incubatietijd al lang imho.Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 06:21:
[...]
Dat nuchtere is soms iets te nuchter merk ik om mij heen!
Mensen die volgende week naar Tirol gaan om te skiën. Men blijft het maar vergelijken met een griepje.
XXXVI
Ik ben benieuwd wat de maatregelen in Europa gaan zijn. Bijv. het vliegverkeer naar China/Wuhan werd geschrapt, gaan ze dit nu ook naar Noord-Italie doen of zijn de kosten daar economisch gezien nog te hoog voor..
Verder staat er natuurlijk het EK voetbal voor de deur, wat in verschillende landen in Europa wordt gespeeld, wat voor de verspreiding ideaal is natuurlijk..
Verder staat er natuurlijk het EK voetbal voor de deur, wat in verschillende landen in Europa wordt gespeeld, wat voor de verspreiding ideaal is natuurlijk..
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Een echte griep (maar meeste mensen noemen een verkoudheid al griep) is ook spannend voor je ouders van 70.Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 06:21:
Mensen snappen blijkbaar niet dat waar een griepje niet zo spannend is voor je ouders van tegen de 70,
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Veel minder spannend dan Corona...Cyberpope schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 06:59:
[...]
Een echte griep (maar meeste mensen noemen een verkoudheid al griep) is ook spannend voor je ouders van 70.
Europese maatschappijen hebben de vluchten geschrapt omdat ze niet rendabel meer zijn. Ondertussen landen er nog wel Chinese airliners op Schiphol. Waar dit in veel andere landen al een tijd niet meer mag.Gynnad schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 06:41:
Ik ben benieuwd wat de maatregelen in Europa gaan zijn. Bijv. het vliegverkeer naar China/Wuhan werd geschrapt, gaan ze dit nu ook naar Noord-Italie doen of zijn de kosten daar economisch gezien nog te hoog voor..
Is dat zo, 10% van de vanwege griep opgenomen Amerikanen die 65+ waren in 17/18 overleed eraan
Als ik de tabel van vorige week over covid19 zie, wijkt dat niet extreem af
Bron:
https://www.cdc.gov/flu/about/burden/2017-2018.htm
En mn aanname is dat die sterftecijfers van covid19 gebaseerd zijn op vooral de ziekenhuisopnames, omdat door capacateitsproblemen lang niet iedereen
getest wordt
En de cijfers over covid: https://www.worldometers....rus-age-sex-demographics/
[ Voor 33% gewijzigd door rik86 op 26-02-2020 07:15 ]
Wat ik me afvraag, in hoeverre mag je zelf eenzijdig verdergaande maatregelen nemen dan vanuit de overheid en het RIVM afgedwongen zijn?
Kan me heel goed voorstellen dat mensen hun kinderen de komende tijd thuis willen houden om zo onnodig contact met de buitenwereld te voorkomen. Kan je werkgever je dwingen om naar kantoor te komen, is het risico op besmetting afdoende reden om je preventief 'ziek' te mogen melden. Verwacht dat een hoop mensen niet willen wachten met het nemen van maatregelen totdat de regering daartoe beslist.
Kan me heel goed voorstellen dat mensen hun kinderen de komende tijd thuis willen houden om zo onnodig contact met de buitenwereld te voorkomen. Kan je werkgever je dwingen om naar kantoor te komen, is het risico op besmetting afdoende reden om je preventief 'ziek' te mogen melden. Verwacht dat een hoop mensen niet willen wachten met het nemen van maatregelen totdat de regering daartoe beslist.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Wat is bekend en snappen we.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.
Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251
Handiger links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0
Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.
Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251
Handiger links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0
Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.