Gekocht, veel plezier met je 5,- creditKoldur schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:50:
[...]
Draait perfect, wel op een Q3 gespeeld hier. Je kunt blijven staan en/of rondlopen. Combat is niet heel spannend, maar dat is sowieso wel bij VR het geval. Het is vooral de ervaring en de omgeving die het hem doen. Buiten sim spellen om natuurlijk!
Check mijn sig voor de link naar AC Nexus
Bij mij hapert ac nexus een beetje. Alsof de quest 3 moeite heeft met het inladen van assets wanneer je door de straten parkourt.
Speelt het spel bij jullie wel soepel?
EDIT:
Blijkbaar hebben meerdere hier last van:
https://communityforums.a...00mhz/td-p/1094187/page/5
Speelt het spel bij jullie wel soepel?
EDIT:
Blijkbaar hebben meerdere hier last van:
https://communityforums.a...00mhz/td-p/1094187/page/5
[ Voor 37% gewijzigd door willampie op 19-11-2023 14:53 ]
Geen idee of referrals mogen, maar de eerste krijgt we korting mee.
bij deze dan het antwoord: nee
bij deze dan het antwoord: nee
[ Voor 49% gewijzigd door BM op 19-11-2023 18:58 ]
Erg goedkope draagkoffer voor de Quest 3 (genoeg ruimte voor een headstrap, Bobo kan ook).
11 euro!! Ziet er echt meer dan prima uit en goed materiaal (harde buitenkant), dus erg tevreden!
https://www.aliexpress.co...st_main.11.21ef1802vuLm88
:strip_exif()/f/image/WoRdmqXFNgmd4Xup69iz1uiU.jpg?f=fotoalbum_large)
11 euro!! Ziet er echt meer dan prima uit en goed materiaal (harde buitenkant), dus erg tevreden!
:strip_exif()/f/image/WoRdmqXFNgmd4Xup69iz1uiU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/srKHvClzxDGR4eKuGrawvZWd.jpg?f=fotoalbum_large)
Jammer dat de verzendkosten hoger zijn dan de kosten van dat ding zelf, wel een erg mooie, vooral i.v.m. de houders voor de controllers.Plugin schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:03:
Erg goedkope draagkoffer voor de Quest 3 (genoeg ruimte voor een headstrap, Bobo kan ook).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dat wel inderdaad, uit China goedkoper, deze wordt verzonden vanuit Frankrijk. Via China (ander product die ik tegelijkertijd had besteld) ging in mijn geval ook nog sneller.Koldur schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:29:
[...]
Jammer dat de verzendkosten hoger zijn dan de kosten van dat ding zelf, wel een erg mooie, vooral i.v.m. de houders voor de controllers.
Damn, ik zat als een gek te proberen te klimmen in AC nexus..
Bij mij hield mijn personage die kon niet vasthouden aan de rand. Dit was best lastig.
Nu bleek het te zijn dat je moet alignen en je armen moet strekken. Dit is blijkbaar kritiek om vast te kunnen houden.
Dus skip niet de aligment met de armen gestrekt ik had dat wel geskipt
Maar aanrader gaaf spel, wel heb ik 2x de controller tegen elkaar gemept.
PS:
Als dit goed verkoopt, dan zie ik echt AC voor VR versies komen in de toekomst.
Stel je voor Black flag in VR.
Waar is de beloofde GTA san andreas VR voor Quest?
Bij mij hield mijn personage die kon niet vasthouden aan de rand. Dit was best lastig.
Nu bleek het te zijn dat je moet alignen en je armen moet strekken. Dit is blijkbaar kritiek om vast te kunnen houden.
Dus skip niet de aligment met de armen gestrekt ik had dat wel geskipt
Maar aanrader gaaf spel, wel heb ik 2x de controller tegen elkaar gemept.
PS:
Als dit goed verkoopt, dan zie ik echt AC voor VR versies komen in de toekomst.
Stel je voor Black flag in VR.
[ Voor 18% gewijzigd door R.G op 20-11-2023 09:07 ]
Toch de Q3 aangeschaft samen met de TP-Link AXE75 + air link kabel voor de zekerheid. Ik kom van de Rift S en de upgrade was voornamelijk voor de resolutie. Maar wauw, wat een vooruitgang t.o.v. van de Rift S in resolutie!! Het feit dat ik nu geen kabel nodig heb, is toch wel een aangename verrassing aangezien ik mij nooit heb gestoord aan de kabel van de Rift S.
Ik zou hem gaan gebruiken voor PCVR maar ben hier nog niet aan toegekomen. Ik vermaak mij tot nu toe erg goed met de games voor de Quest 3! Binnenkort maar eens alles aansluiten op de PC!
Ik zou hem gaan gebruiken voor PCVR maar ben hier nog niet aan toegekomen. Ik vermaak mij tot nu toe erg goed met de games voor de Quest 3! Binnenkort maar eens alles aansluiten op de PC!
Deze vandaag besteld voor €26 in de aanbieding, mooie case, goede prijs en bescherm de lenzen het best als ik die video zo zie op de site. Dank je voor het delen hier!flrs schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:19:
[...]
ZyberVR. Keurige case. Inclusief oplaadkabel die naar buiten een ingang heeft.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Iedereen die hier de quest als PCVR gebruikt. Maar wat is tegenwoordig nog een goede en betaalbare VR headset die wel gewoon een normale videokabel pakt (DP of hdmi) en dus gewoon rechtstreeks, uncompressed, latency-vrij, steeds probleemloos en bugvrij beelden naar de headset stuurt?
HTC vive, maar de enige die in de pricewatch staat is de vive pro en kost >1500 en heeft nog steeds lighthouses
Pico Neo3. Andere picos staat er niet in, maar misschien is de pricewatch outdated?
De PSVR2, maar die heb ik al en werkt niet op pc.
Valve index...
HTC vive, maar de enige die in de pricewatch staat is de vive pro en kost >1500 en heeft nog steeds lighthouses
Pico Neo3. Andere picos staat er niet in, maar misschien is de pricewatch outdated?
Valve index...
Andere Neos hebben geen DP ingang. Bij unboundVR kan je Vive Pro 2 voor €900 kopen. Maar ja, wel de Wands krijg je dan. En inderdaad nog steeds lighthouses. The Pimax Crystal is alles wat ik zou willen, maar laten we het niet over de prijs dan hebben nee.Amos_x schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:25:
Iedereen die hier de quest als PCVR gebruikt. Maar wat is tegenwoordig nog een goede en betaalbare VR headset die wel gewoon een normale videokabel pakt (DP of hdmi) en dus gewoon rechtstreeks, uncompressed, latency-vrij, steeds probleemloos en bugvrij beelden naar de headset stuurt?
Valve index...
2de hands reverb g2?Amos_x schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:25:
Valve index...
Nieuw in de wereld van VR (na een paar korte experimenten op de Playstation en met Samsung Gear VR), heb een Meta Quest 3 gekocht en een 6E-router, en het is echt geweldig! Ik was echt lichtjes ontroerd om mijn Minecraft-wereld die ik in de loop der jaren heb opgebouwd "in het echt" te zien
. De blokken zijn een stuk groter "in het echt" dan op de monitor, en de belichting is ook heel mooi!
Het is nog ff wennen aan de beweging, ik wordt snel misselijk. Teleporteren gaat prima, maar nu langzaam wennen aan bewegen. Ik zag een app in Steam de ervoor zorgt dat je bewegingen van je lijf kan gebruiken om te lopen, veel mensen hebben daar positieve ervaringen mee met het voorkomen van motion sickness. Die werkt echter niet icm Minecraft. Ik dacht ik probeer anders zelf wel gewoon gelijktijdig een beetje te bewegen als ik de joystick gebruik, en ik heb het gevoel dat dat wel werkt.
Supercool om te hakken met hakbewegingen, en pijlen te schieten zoals je dat in het echt zou doen ook
Mijn recept voor Minecraft met shaders via draadloos is:
- Virtual Desktop Streamer
- Minecraft 1.20.2
- Fabric Loader, Fabric Api, Iris, Sodium, Vivecraft (te vinden via curseforge allemaal)
- SEUS Renewed 1.01
- In NVIDIA Control panel, Program Settings, Anisotropic Filtering op 16 en Antialiasing op 8 en Antialiasing - Transparancy op 8 (even Minecraft opstarten en dan meest recent opgestarte programma kiezen om aan te passen), anders heb je shimmering van textures, vooral als het wat verderaf is.
Dan om het op te starten, Virtual Desktop Streamer starten, dan SteamVR starten, dan vanuit daar naar je desktop, en dan vanuit daar de gemodde Minecraft starten. Gedoetje maar dan heb je ook wat.
Het is nog ff wennen aan de beweging, ik wordt snel misselijk. Teleporteren gaat prima, maar nu langzaam wennen aan bewegen. Ik zag een app in Steam de ervoor zorgt dat je bewegingen van je lijf kan gebruiken om te lopen, veel mensen hebben daar positieve ervaringen mee met het voorkomen van motion sickness. Die werkt echter niet icm Minecraft. Ik dacht ik probeer anders zelf wel gewoon gelijktijdig een beetje te bewegen als ik de joystick gebruik, en ik heb het gevoel dat dat wel werkt.
Supercool om te hakken met hakbewegingen, en pijlen te schieten zoals je dat in het echt zou doen ook
- Minecraft 1.20.2
- Fabric Loader, Fabric Api, Iris, Sodium, Vivecraft (te vinden via curseforge allemaal)
- SEUS Renewed 1.01
- In NVIDIA Control panel, Program Settings, Anisotropic Filtering op 16 en Antialiasing op 8 en Antialiasing - Transparancy op 8 (even Minecraft opstarten en dan meest recent opgestarte programma kiezen om aan te passen), anders heb je shimmering van textures, vooral als het wat verderaf is.
Dan om het op te starten, Virtual Desktop Streamer starten, dan SteamVR starten, dan vanuit daar naar je desktop, en dan vanuit daar de gemodde Minecraft starten. Gedoetje maar dan heb je ook wat.
[ Voor 5% gewijzigd door Julian op 21-11-2023 00:16 ]
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 32GB DDR5 6000C30 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Inderdaad[b]R.G in "[VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic"R.G schreef op maandag 20 november 2023 @i.Stijn
Ik vraag me af of hij ooit nog gaat komen eigenlijk. Heb er sindsdien echt helemaal niks over gehoord en ik ben er echt naar aan het zoeken geweest.
Nou, de lang verwachte Bobo m3 onlangs mogen ontvangen. Daarvoor had ik een zyberVR (halo style strap). De BoboVR is qua afwerking en kwaliteit beter. Maar qua fit/comfort gaat mijn voorkeur toch sterk uit naar de zyberVR/halo strap. Enerzijds omdat de Bobo voor mij oncomfortabel op m’n hoofd drukt (die twee prongs die op de bovenkant van je hoofd rusten) en anderzijds omdat de quest zelf wat minder vast zit. Hij wiebelt wat meer, hetgeen inherent is aan dit design van Bobo (die quest zelf hangt immers wat meer).
Jammer wel. De bobo ziet er goed uit, is kwalitatief goed, scharniert op er logischer punt dan de zyber en de accu swap is echt top. Maargoed, comfort is toch belangrijker. Verkoop via V&A aub
Jammer wel. De bobo ziet er goed uit, is kwalitatief goed, scharniert op er logischer punt dan de zyber en de accu swap is echt top. Maargoed, comfort is toch belangrijker. Verkoop via V&A aub
[ Voor 3% gewijzigd door BM op 21-11-2023 11:50 ]
Jammer, blijkbaar persoonlijk, voor mij is de Bobo echt perfect. Neem aan dat je hem goed vast hebt gedraait met de knop achterin?flrs schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:16:
Nou, de lang verwachte Bobo m3 onlangs mogen ontvangen. Daarvoor had ik een zyberVR (halo style strap). De BoboVR is qua afwerking en kwaliteit beter. Maar qua fit/comfort gaat mijn voorkeur toch sterk uit naar de zyberVR/halo strap. Enerzijds omdat de Bobo voor mij oncomfortabel op m’n hoofd drukt (die twee prongs die op de bovenkant van je hoofd rusten) en anderzijds omdat de quest zelf wat minder vast zit. Hij wiebelt wat meer, hetgeen inherent is aan dit design van Bobo (die quest zelf hangt immers wat meer).
Jammer wel. De bobo ziet er goed uit, is kwalitatief goed, scharniert op er logischer punt dan de zyber en de accu swap is echt top. Maargoed, comfort is toch belangrijker.
Enige wat ik wel merk in vergelijking met de Quest 2 en de BoboVR, is dat hij wat meer op je gezicht drukt dan met de Quest 3, lijkt mij te komen daar de nieuwe face interface of dat ik een siliconen cover had die wat meer dempte.
Bij mij zit hij echt strak op mijn hoofd.
[ Voor 1% gewijzigd door BM op 21-11-2023 11:50 ]
Heb exact dezelfde bevinding als flrs, ik had de Bobo op mijn Quest 2. Kwalitatiever dan de ZyberVR elite maar de laatste is wel beter. Betere verdeling van de druk, het kantelen heeft hij ook beter onder controle. Op en afzetten net iets makkelijker. Lichter natuurlijk ook maar ik heb hem nu zonder batterij dat scheelt.
Weet iemand of ik met 1 account 2 verschillende quests kan activeren voor de referral? Ik krijg namelijk een nieuwe quest 2 van de garantie.
PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |
Zolang het een nieuwe quest is die nog nooit eerder geactiveerd is, moet een referral werken lijkt me.Sokucho schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:01:
Weet iemand of ik met 1 account 2 verschillende quests kan activeren voor de referral? Ik krijg namelijk een nieuwe quest 2 van de garantie.
Meerdere nieuwe quests activeren op één account kan in elk geval wel.
Zoals hierboven al gemeld is, het moeten sowieso Quests zijn die niet eerder geactiveerd zijn. Dan nog, mag er geen Quest op het account geactiveerd zijn waarop je de referral wil gebruiken waar je hem aan gaat toevoegen.Sokucho schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:01:
Dus Quest toevoegen na referral link accepteren, die Quest verwijderen uit je account en volgende Quest toevoegen na accepteren referral link.
Ik weet niet of dat nog problemen oplevert met het snel verwijderen van de referral m.b.t. die €30 of die blijft of dan ook weggehaald wordt (wat ik heb begrepen zal dit niet zo zijn, maar weet het niet zeker).
Je kunt ook een tweede Meta account aanmaken, daar de andere Quest op activeren en een spel/spellen kopen op dat account en daarmee een spel/spellen kopen en cadeau doen aan je hoofd account. Daarna die Quest weer aan je hoofd account hangen. Misschien wel een beetje grijs gebied dit stuk.
Dag allemaal.
Heeft er iemand ook de ervaring met Half life Alyx, dat de game blijft hangen zeg maar in die omgeving met al dat beton.
Er spreek een vrouwelijk stemmetje maar de game start verder niet op.
Dit geld voor zowel opstarten met virtual desktop als met oculus.
Ook met kabel hetzelfde verhaal.
Heb al veel geprobeert zoals alles verwijderd bij launch options -novid toegevoegd maar helaas niks helpt.
Het rare is als ik alles heb verwijderd hij het 1 keer doet maar als ik afsluit en weer opnieuw start kom ik weer in die betonnen omgeving met alleen dat irri stemmetje.
Wie zou mij kunnen helpen.
Ps ik speel ook andere spellen via steam en die werken gewoon.
Heeft er iemand ook de ervaring met Half life Alyx, dat de game blijft hangen zeg maar in die omgeving met al dat beton.
Heb al veel geprobeert zoals alles verwijderd bij launch options -novid toegevoegd maar helaas niks helpt.
Het rare is als ik alles heb verwijderd hij het 1 keer doet maar als ik afsluit en weer opnieuw start kom ik weer in die betonnen omgeving met alleen dat irri stemmetje.
..........
Er lijken wat problemen te zijn met de 4090 en Alyx volgens dit steam draadjesn0ww schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:22:
Dag allemaal.
Al een driver update geprobeerd zoals vermeld?
Ja dat draadje ken ik en driver is geupdate.BaggerDeBagger schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:37:
[...]
Er lijken wat problemen te zijn met de 4090 en Alyx volgens dit steam draadje
Al een driver update geprobeerd zoals vermeld?
..........
Dan zul je ook al geprobeerd hebben om supersampling op 100% te zetten (volgens deze reddit).sn0ww schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:38:
[...]
Ja dat draadje ken ik en driver is geupdate.
Het zal waarschijnlijk ergens in de instellingen zitten als de eerste keer Alyx wel start.
Zelf een oudje (2070) en gelukkig geen last van dit euvel.
@sn0ww
Dat probleem ook eens gehad, is een probleem met het spel/Steam. Toen was er corruptie in de game bestanden.
Dit misschien een oplossing?
https://www.reddit.com/r/...ading_screen_crashes_fix/
Het kan ook je savegame(s) zijn, die even verwijderen en opnieuw proberen.
Heb je zelf hard virtual memory aangepast in je Windows installatie? Zo ja, zet dat op automatisch, zo nee, zet er 16GB min en 32GB max neer.
Dat probleem ook eens gehad, is een probleem met het spel/Steam. Toen was er corruptie in de game bestanden.
Dit misschien een oplossing?
https://www.reddit.com/r/...ading_screen_crashes_fix/
Het kan ook je savegame(s) zijn, die even verwijderen en opnieuw proberen.
Heb je zelf hard virtual memory aangepast in je Windows installatie? Zo ja, zet dat op automatisch, zo nee, zet er 16GB min en 32GB max neer.
[ Voor 4% gewijzigd door Koldur op 21-11-2023 16:50 ]
Had ik ook, werkte weer toen ik de kwaliteit (in Virtual Desktop Streamer) wát verlaagde, naar Ultra.sn0ww schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:22:
Dag allemaal.
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 32GB DDR5 6000C30 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Helaas alles geprobeerd krijg het niet werkend.
..........
Heb je nog een andere SSD, HDD? Even daarop installeren en nog eens testen.sn0ww schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:55:
Helaas alles geprobeerd krijg het niet werkend.
In SteamVR de resolutie verlagen?
Wat een gedoe om het aan de praat te krijgenJulian schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 00:07:
Nieuw in de wereld van VR (na een paar korte experimenten op de Playstation en met Samsung Gear VR), heb een Meta Quest 3 gekocht en een 6E-router, en het is echt geweldig! Ik was echt lichtjes ontroerd om mijn Minecraft-wereld die ik in de loop der jaren heb opgebouwd "in het echt" te zien. De blokken zijn een stuk groter "in het echt" dan op de monitor, en de belichting is ook heel mooi!
- Minecraft 1.20.2
- SEUS Renewed 1.01
Op Steam is de sale begonnen en er zijn een aantal leuke VR titels in de aanbieding: Skyrim VR, Subnautica, Assetto Corsa (Competitione), Rfactor 2, CarX Drift Racing en meer. Omdat de uitverkoop net is begonnen, staan de servers bij isthereanydeal.com momenteel te roken dus een prijsvergelijking maken zit er even niet in. Zag wel dat Skyrim VR bijvoorbeeld voor €2 minder te koop is bij Gamesbillet.
In december is er nog een aparte VR sale en waarschijnlijk heb je dan dezelfde prijzen voor bovenstaande games.
edit: ze zijn op dit moment de aanbiedingen nog aan het doorvoeren en zojuist verscheen Dirt Rally 2 er ook bij: €5 voor de normale en €10 voor de Goty.
In december is er nog een aparte VR sale en waarschijnlijk heb je dan dezelfde prijzen voor bovenstaande games.
edit: ze zijn op dit moment de aanbiedingen nog aan het doorvoeren en zojuist verscheen Dirt Rally 2 er ook bij: €5 voor de normale en €10 voor de Goty.
[ Voor 12% gewijzigd door GodDamage op 21-11-2023 20:18 ]
Met black friday staan er weer heel wat games aan -40% in de meta store, zelf diegene die normaal niet (vaak) in promotie staan zoals virtual desktop en beat saber
Tips? (heb beide al)
[ Voor 60% gewijzigd door lapino op 21-11-2023 21:54 ]
Nice, heb Beat Sabre, Superhot VR en Pistol Whip gescoord 
Questcraft is voor mij geen optie trouwens, dan mis ik mijn shader te veel!
Questcraft is voor mij geen optie trouwens, dan mis ik mijn shader te veel!
[ Voor 39% gewijzigd door Julian op 21-11-2023 22:24 ]
Star Wars Squadrons op Steam voor €1,99
Hele vette VR space combat.
Hele vette VR space combat.
Halflife Alyx staat ook -66% op steam
Meta referral links: https://linktr.ee/hombre41
Linksys Wifi 6E router is nu meer dan 50% in prijs gereduceerd:
https://tweakers.net/pricewatch/1706922/linksys-hydra-pro-6e.html
Geen idee of dit een goede router is, ik vond de prijsdaling wel flink en deze heeft Wifi 6E wat de performance van wireless PCVR wel flink verbeterd.
Geen idee of dit een goede router is, ik vond de prijsdaling wel flink en deze heeft Wifi 6E wat de performance van wireless PCVR wel flink verbeterd.
Lees anders even de review die in dat artikel staatDutchAce schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:14:
Daar staat bijvoorbeeld in dat het bereik wat tegen valt, maar als je in dezelfde kamer staat zal dat geen probleem zijn denk ik.
Zelf heb ik gewoon een "vr dedicated goedkoop APtje van een paar jaar geleden" op een switch aangesloten en dat gaat ook gewoon goed. Geen wifi6, maar ook geen haperingen.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Het schijnt een goede router te zijn, enige potentiele grote nadeel, je kunt hem niet in AP mode zetten en moet deze dus als router gebruiken.DutchAce schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:14:
Dan kun je hem alleen gebruiken bij het aansluitpunt of moet je twee kabels heen en weer leggen om hem op een andere plek te gebruiken en een extra AP voor normaal Wi-Fi verkeer inzetten.
Nog mensen met games die we zeker moeten hebben?
Ik heb de Linksys zojuist besteld en ben van plan deze in bridge mode te gebruiken in plaats van een Ubiquiti switch bij mijn desktop.
Op die manier zitten zowel de Quest 3 als de desktop op hetzelfde apparaat.
Kom dan hierop uit.
Mikrotik router - Linksys 6E (bridge mode) - desktop wired en Quest 3 wireless op 6E
De rest van het netwerk blijft achter de Mikrotik router - Ubiquiti switch - Ubiquiti AP.
Ben benieuwd
Kom dan hierop uit.
Mikrotik router - Linksys 6E (bridge mode) - desktop wired en Quest 3 wireless op 6E
De rest van het netwerk blijft achter de Mikrotik router - Ubiquiti switch - Ubiquiti AP.
Ben benieuwd
Die kun je dus niet in bridge modus zetten, dat is een van de grote nadelen van die Linksys en waarschijnlijk ook een van de redenen dat hij zo goedkoop is op het moment.Loper77 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:45:
Ik heb de Linksys zojuist besteld en ben van plan deze in bridge mode te gebruiken in plaats van een Ubiquiti switch bij mijn desktop.
Kom dan hierop uit.
Ben benieuwd
Kan wel blijkt, informatie hierover is slecht vanuit Linksys, maar bevestigd dat het kan.
[ Voor 6% gewijzigd door Koldur op 01-12-2023 20:32 ]
OMG Pistol Whip en Superhot VR zijn allebei echt fantastisch!!
Lijkt toch wel te kunnen hoor:Koldur schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:48:
[...]
Die kun je dus niet in bridge modus zetten, dat is een van de grote nadelen van die Linksys en waarschijnlijk ook een van de redenen dat hij zo goedkoop is op het moment.
https://www.snbforums.com...hydra-pro-6e-as-ap.86192/
Leek me toch ook erg vreemd als je dhcp niet uit zou kunnen zetten want dat is eigenlijk het enige dat echt nodig is (en ook het enige dat ik op mijn tp link gedaan heb want daar kon ik ook geen ap mode vinden).
Gamertag: FinrazielNL
Ahhh, zou mooi zijn, ik begreep van een aantal mods in het VD Discord dat deze niet in AP mode zou werken. Hoop dat het wel zo is!Finraziel schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:24:
[...]
Lijkt toch wel te kunnen hoor:
https://www.snbforums.com...hydra-pro-6e-as-ap.86192/
Leek me toch ook erg vreemd als je dhcp niet uit zou kunnen zetten want dat is eigenlijk het enige dat echt nodig is (en ook het enige dat ik op mijn tp link gedaan heb want daar kon ik ook geen ap mode vinden).
Hoe het daar staat, zou je zeggen van wel inderdaad.
Zien er top uit, besteldJulian schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:54:
OMG Pistol Whip en Superhot VR zijn allebei echt fantastisch!!
Andere strap gescoord, een vaag merk met veel goede reviews op Amazon.de, met genoeg verstelmogelijkheden. Ik ben supertevreden! Niet alleen zit hij lekker, ik kan de bril ook strakker op mijn gezicht zetten waardoor het beeld scherper is geworden. Ook de extra batterijcapaciteit is erg handig, net als het kleine displaytje achterop waarop je kan zien hoe veel stroom hij nog heeft. De bouwkwaliteit is helemaal prima. Ook veel makkelijker op- en afzetten dan met de originele strap.
Nadeeltje is dat de kleur net ietsje grijzer is dan het origneel. Verder weet ik nog niet hoe lang de accu mee gaat. En ik merk dat de accu niet genoeg stroom kan leveren om de Quest 100% vol te houden tijdens gebruik.
:strip_exif()/f/image/2UvZkHBsze8QA5XiTrylc622.jpg?f=fotoalbum_large)
Nadeeltje is dat de kleur net ietsje grijzer is dan het origneel. Verder weet ik nog niet hoe lang de accu mee gaat. En ik merk dat de accu niet genoeg stroom kan leveren om de Quest 100% vol te houden tijdens gebruik.
:strip_exif()/f/image/2UvZkHBsze8QA5XiTrylc622.jpg?f=fotoalbum_large)
Ga je geen spijt van krijgen vermoed ik!
[ Voor 11% gewijzigd door Julian op 22-11-2023 19:27 ]
Net 7th Guest uitgespeeld, jammer genoeg per ongelukt één keer hint gebruikt alhoewel ik me had voorgenomen dit zonder hints uit te spelen maar goed, héél fijne game. Nostalgie ten top.
"Feeling loneley?!" (zit dat er nog in? frustreerde me enorm destijdslapino schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:22:
Net 7th Guest uitgespeeld, jammer genoeg per ongelukt één keer hint gebruikt alhoewel ik me had voorgenomen dit zonder hints uit te spelen maar goed, héél fijne game. Nostalgie ten top.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Vond het vooral leuk om aantal easter eggs tegen te komen, zo vind je op bepaalde plaats plaat met deze song terug
YouTube: The 7th Guest - Skeletons In My Closet
Zalig dat nog eens te horen. Heb de originele gespeeld bij lancering, was toen echt een enorme revelatie. Eerste pc met cdrom en dan zag je zo'n 'graphics', was ongezien in die tijd. En frustrerend moeilijk, want toen bestonden er geen guides enz
YouTube: The 7th Guest - Skeletons In My Closet
Zalig dat nog eens te horen. Heb de originele gespeeld bij lancering, was toen echt een enorme revelatie. Eerste pc met cdrom en dan zag je zo'n 'graphics', was ongezien in die tijd. En frustrerend moeilijk, want toen bestonden er geen guides enz
Voor de Quest bezitters: als je in de Meta Quest app naar Menu --> Meta Quest+ gaat kan je 6 maanden Meta Quest+ claimen.
Dit is enkel voor de 512gb versie van de Quest 3!morm schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:16:
Voor de Quest bezitters: als je in de Meta Quest app naar Menu --> Meta Quest+ gaat kan je 6 maanden Meta Quest+ claimen.
Nope heb hier toch echt een 128GB versie.DutchAce schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:33:
[...]
Dit is enkel voor de 512gb versie van de Quest 3!
Dan heb je geluk. Volgens de terms is dat enkel voor de 512gb versie.
Bron: https://www.meta.com/nl/e...trial-subscription-terms/
Of een Black Friday actie?DutchAce schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:41:
[...]
Dan heb je geluk. Volgens de terms is dat enkel voor de 512gb versie.
Bron: https://www.meta.com/nl/e...trial-subscription-terms/
Zijn er genoeg op Reddit die het melden
[ Voor 6% gewijzigd door morm op 23-11-2023 16:42 ]
Bij mij werkt het ook prima op mijn 128GB versie, net aangezet. Kun je gewoon doen in de app zonder de Quest 3 aan te hebben. Wel een heel mooi extraatje!
Hier niet... 128Gb Q3. Wel heb ik in het begin die maand Quest+ voor 2 euro gedaan.
Hier lukt het ook niet met een 128Gb versie. Zal wel een mazzeltje zijn dan...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Heel wazig, moet toch een bepaalde factor voor zijn die dit wel of niet aan zet. Vind het niet OK dat het zo ondoorzichtig is. Best een aardig extraatje om te missen.
Klopt het dat jij de 'Head Strap Compatible with Meta Quest 2, TRANSNOVO Adjustable Elite Strap 6000mAh Battery, 5-in-1 Replacement' hebt aangeschaft? en dus niet de Quest 3 strap die zij ook hebben? Die laatste lijkt er zo uit te zien namelijk:Julian schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:11:
Andere strap gescoord, een vaag merk met veel goede reviews op Amazon.de, met genoeg verstelmogelijkheden. Ik ben supertevreden! Niet alleen zit hij lekker, ik kan de bril ook strakker op mijn gezicht zetten waardoor het beeld scherper is geworden.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/FrvQiipSIwuzxf2HnZQ168Aw.jpg?f=fotoalbum_large)
Bewuste keuze? of is die van jou ook gewoon een Q3 versie maar heb ik die niet gevonden (het is inderdaad een vaag merk...)
Nee, deze is voor de Q3, hij is alleen in de loop der tijd van vorm veranderd lijkt het als je naar de reviews kijkt. Ik heb deze.
En, los van de nadelen die ik noemde (met name de iets andere kleur moet wel langs je OCD komen), nog steeds supertevreden mee!
Hij lijkt niet meer te krijgen via Amazon.de, wel nog via Amazon.com, maar wellicht zijn er betere opties.
En, los van de nadelen die ik noemde (met name de iets andere kleur moet wel langs je OCD komen), nog steeds supertevreden mee!
Hij lijkt niet meer te krijgen via Amazon.de, wel nog via Amazon.com, maar wellicht zijn er betere opties.
[ Voor 35% gewijzigd door Julian op 24-11-2023 00:32 ]
Ik wilde een collega doorverwijzen met de quest referral link, ging naar de pagina om er een te maken maar zijn nieuw aangemaakte account voor de nieuwe headset accepteert m niet.
Hij geeft alleen de algemene foutmelding van hieronder.
In de app kan ik geen link meer maken, daar lijkt de mogelijkheid niet meer te bestaan. Als ik vervolgens op
https://www.meta.com/nl/quest/referrals/ de stappen volg kom ik op :
https://www.meta.com/<mijnreferrallink>
Maar dat werkt ook niet.
Hij blijft zeggen:
Hebben jullie hier ervaringen mee?
De quest 1 zou volgens de algemene voorwaarden nl nog gewoon worden ondersteund.
Hij geeft alleen de algemene foutmelding van hieronder.
In de app kan ik geen link meer maken, daar lijkt de mogelijkheid niet meer te bestaan. Als ik vervolgens op
https://www.meta.com/nl/quest/referrals/ de stappen volg kom ik op :
https://www.meta.com/<mijnreferrallink>
Maar dat werkt ook niet.
Hij blijft zeggen:
Het grote boze internet geeft niet echt uitleg.Er is een probleem opgetreden waardoor deze doorverwijzing niet is geaccepteerd.
Mogelijk kom je niet in aanmerking omdat het land of de regio niet wordt ondersteund , je hebt jezelf doorverwezen of je deze doorverwijzing al hebt geaccepteerd.
Hebben jullie hier ervaringen mee?
De quest 1 zou volgens de algemene voorwaarden nl nog gewoon worden ondersteund.
[ Voor 0% gewijzigd door BM op 27-11-2023 10:19 . Reden: We zijn niet heel dol op referral links op het forum :) ]
Goed punt, ik ga dit eens proberen. Ik speel nu altijd met kabel eigenlijk. Merk ook dat met Alyx de quest2, ondanks kabel, gewoon keihard leeggaat :-P Hij verstookt dus meer energie dan dat die kan opladen.Koldur schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:55:
[...]
Wi-Fi 6E(6GHz band) heeft wel echt voordelen boven 5GHz. Op de 5GHz band heb je effectief maar twee kanalen (80MHz) en op de 6GHz band heb je er zes (80MHz), drie keer zoveel. Ook reikt 6GHz minder ver waardoor de interferentie minder snel voor zal komen en daarbij genomen dat 6GHz wel echt een band lijkt te worden voor specifieke producten (maar dat kan natuurlijk veranderen in de toekomst).
Het voordeel van de zes beschikbare kanalen is wel echt erg groot, dan moet je dus al om je heen zes sterke stoorzenders hebben op 6GHz.
Ook zijn er geen legacy apparaten op 6GHz mogelijk, dus is bij interferentie veel betere throughput mogelijk, omdat de technieken om interferentie goed op te lossen altijd werken in dat geval. Op de 5GHz band is dat meestal niet het geval en raak je alle voordelen van de interferentie mitigerende technieken kwijt.
mixing a drink and music
Leuke video van Linus Tech Tips over een nieuwe VR-vril, voor de geïnteresseerde:
[ Voor 2% gewijzigd door jimz93 op 24-11-2023 16:59 . Reden: Blijkbaar niet next-gen genoeg om het zo te verkondigen :+ ]
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
i.m.o. zeker geen next-gen VR: lage FOV van 102°, 75-90 Hz, geen handtracking, niet wireless, uniek face-cushion (moeilijk door meerdere mensen te gebruiken of door te verkopen), geen eye tracking, hoge price-tag van 1300 euro zonder controllers.jimz93 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:02:
Leuke video van Linus Tech Tips over een nieuwe "next-gen" VR-vril, voor de geïnteresseerde:
[YouTube: I’m Finally Excited About VR Again! - Bigscreen Beyond Review]
Voordelen, hogere resolutie en pancake lenses, beide niet next-gen.
Voor een simmer doelgroep zijn dat non-argumenten. Daar gaat alleen de resolutie tellen en het comfort.DutchAce schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:00:
[...]
i.m.o. zeker geen next-gen VR: lage FOV van 102°, 75-90 Hz, geen handtracking, niet wireless, uniek face-cushion (moeilijk door meerdere mensen te gebruiken of door te verkopen), hoge price-tag van 1300 euro zonder controllers.
Ook voor een simmer is dit geen next gen. Current gen biedt ook al deze specs.PThijssen schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:46:
[...]
Voor een simmer doelgroep zijn dat non-argumenten. Daar gaat alleen de resolutie tellen en het comfort.
Dat icm dat het een oled scherm (zwartwaardes!) betreft, en het lage gewicht + draagcomfort (ook door de facemask op maat) maakt dit toch een uitzonderlijk product op de VR markt. Alleen is de prijs m.i. te hoog om mainstream te worden (ook nog lighthouses nodig)DutchAce schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:00:
[...]
...
Alleen zou ik het niet echt meer next gen noemen, over deze VR headset is men al maanden bezig op youtube. High end ($$$) current gen zou ik eerder zeggen...
Oude post maar wel belangrijk.Safri7879 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:58:
Ik overweeg de Meta Quest 3 te kopen, maar weet niet zeker of ik er misselijk/duizelig van word. Ik zou het daarom graag eerst willen proberen. Is dat ergens mogelijk of kan ik de Quest 3 voor een maandje huren voor een redelijk prijsje?
Ik was net bij mediamarkt voor een tv maar liep heel toevallig langs een oculus quest 3.
En die kon je uitproberen er stonden dus ook controllers.
Maar ik had niet veel tijd dus had die even maar geprobeerd.
Merkte wel dat je even moet wachten tot die aan gaat en dat ding elke keer uit ging als hij geen hoofd detecteert.
Lang leven vaste winkels!
Dat klinkt inderdaad als een grondig, gedegen onderzoekraro007 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:17:
[...]
Oude post maar wel belangrijk.
Ik was net bij mediamarkt voor een tv maar liep heel toevallig langs een oculus quest 3.
En die kon je uitproberen er stonden dus ook controllers.
Maar ik had niet veel tijd dus had die even maar geprobeerd.
Merkte wel dat je even moet wachten tot die aan gaat en dat ding elke keer uit ging als hij geen hoofd detecteert.
Lang leven vaste winkels!
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
OLED is inderdaad ook nog wel nice. Evengoed lijkt het me een prima headset, alleen ik zou het geen next gen noemen.TiezZ_BE schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:03:
[...]
Dat icm dat het een oled scherm (zwartwaardes!) betreft, en het lage gewicht + draagcomfort (ook door de facemask op maat) maakt dit toch een uitzonderlijk product op de VR markt. Alleen is de prijs m.i. te hoog om mainstream te worden (ook nog lighthouses nodig)
Alleen zou ik het niet echt meer next gen noemen, over deze VR headset is men al maanden bezig op youtube. High end ($$$) current gen zou ik eerder zeggen...
Dank! is besteld :-)Julian schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:21:
Tweakers!
ik probeerde vandaag mijn Quest te verbinden met mijn PC om zo F1 22 VR te spelen. Nu krijg ik het niet soepel aan de loop, Mijn beeld stottert, sluit af, loopt te klooien met de randen. Ik probeer bedraad te spelen.
Het betreft een Quest 3 (PC specs; 16GB Ram, RTX 3070, AMD 5 5600. Het stotteren begint al voordat ik uberhaupt F1 heb opgestart
ik probeerde vandaag mijn Quest te verbinden met mijn PC om zo F1 22 VR te spelen. Nu krijg ik het niet soepel aan de loop, Mijn beeld stottert, sluit af, loopt te klooien met de randen. Ik probeer bedraad te spelen.
Het betreft een Quest 3 (PC specs; 16GB Ram, RTX 3070, AMD 5 5600. Het stotteren begint al voordat ik uberhaupt F1 heb opgestart
Wat zijn de settings in de Oculus app op de PC? Vooral m.b.t. super sampling e.d.?benjamin19 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 15:03:
Tweakers!
Is de kabel usb 3 of usb 2?benjamin19 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 15:03:
Tweakers!
Hoe start je deze? Via virtual desktop, of oculus? Bij mij loopt F1 2022 ook verre van soepel met enorme 'hoofd shake' al in de garage. Maar afsluiten en zwarte randen herken ik niet. Lopen andere steam games wel beter?benjamin19 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 15:03:
Tweakers!
[ Voor 6% gewijzigd door superduper op 25-11-2023 16:57 ]
Ik zal dit morgen is bekijken! Is er iets specifieks waarop ik moet letten?Koldur schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 15:13:
[...]
Wat zijn de settings in de Oculus app op de PC? Vooral m.b.t. super sampling e.d.?
Volgens het AliExpress zakje 3.2!
Via de Computer. Xbox Live - F1 22 VR - headset op proberen te spelen. Ik heb even Zero Caliber geprobeerd, dit ging een heel stuk beter!superduper schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:56:
[...]
Hoe start je deze? Via virtual desktop, of oculus? Bij mij loopt F1 2022 ook verre van soepel met enorme 'hoofd shake' al in de garage. Maar afsluiten en zwarte randen herken ik niet. Lopen andere steam games wel beter?
Deel eerst eens gewoon de instellingen van de Quest in de Oculus App van de PC, daarin kunnen snel zaken ingesteld zijn die de PC veel te hard laten werken met tot gevolg, haperende graphics.benjamin19 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:02:
[...]
Ik zal dit morgen is bekijken! Is er iets specifieks waarop ik moet letten?
[...]
Volgens het AliExpress zakje 3.2!
[...]
Via de Computer. Xbox Live - F1 22 VR - headset op proberen te spelen. Ik heb even Zero Caliber geprobeerd, dit ging een heel stuk beter!
F1 22 VR draait hier helemaal soepel, alleen is het niet goed scherp te krijgen, daarvoor is het spel helaas niet goed genoeg op VR gericht.
AliExpress USB kabels moet je mee oppassen, welk merk is het? Je moet echt goede kabels kopen, Kiwi, Ugreen e.d. zijn normaal gesproken goed genoeg. Maar de Oculus app geeft het vaak ook aan als de snelheid niet hoog genoeg is.
AliExpress kabeltje is volgens de App prima 2.4GHZ USB 3.0.Koldur schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:06:
[...]
Deel eerst eens gewoon de instellingen van de Quest in de Oculus App van de PC, daarin kunnen snel zaken ingesteld zijn die de PC veel te hard laten werken met tot gevolg, haperende graphics.
F1 22 VR draait hier helemaal soepel, alleen is het niet goed scherp te krijgen, daarvoor is het spel helaas niet goed genoeg op VR gericht.
AliExpress USB kabels moet je mee oppassen, welk merk is het? Je moet echt goede kabels kopen, Kiwi, Ugreen e.d. zijn normaal gesproken goed genoeg. Maar de Oculus app geeft het vaak ook aan als de snelheid niet hoog genoeg is.
ik kan de Super Sampling optie niet vinden.
Anti Aliasing staat wel aan.
Laat even een screenshot zien van de settings, maakt het makkelijker.benjamin19 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 18:41:
[...]
AliExpress kabeltje is volgens de App prima 2.4GHZ USB 3.0.
ik kan de Super Sampling optie niet vinden.
Anti Aliasing staat wel aan.
Is die van jou verzonden? Er stond op voorraad maar heb inmiddels bericht gekregen verwachtte verzenddatum 30-11Loper77 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:45:
Kom dan hierop uit.
Ben benieuwd
Hoi allemaal, ik heb al een Valve Index helemaal grijsgespeeld en nu heb ik me een Pimax Crystal aangeschaft met faceplate.
Nu zou het mogelijk moeten zijn om m'n Index controllers te gebruiken bij de Crystal, maar ik kan enkel nog guides vinden van hoe het te moeten doen zonder faceplate. Is er ergens ook al een guide om het in te stellen met faceplate?
Al bij voorbaat dank
Nu zou het mogelijk moeten zijn om m'n Index controllers te gebruiken bij de Crystal, maar ik kan enkel nog guides vinden van hoe het te moeten doen zonder faceplate. Is er ergens ook al een guide om het in te stellen met faceplate?
Al bij voorbaat dank
ASUS ROG STRIX X670E-E, GIGABYTE GeForce RTX 4090 GAMING OC, AMD Ryzen 9 7900X3D, G.Skill 64 GB DDR5-6000, Lian Li O11 Dynamic XL, 2X WD Black SN850X NVMe 2 TB SSD
Doe geen moeite, want het gaat nooit lekker werken. Google maar eens op "f1 22 vr broken" en dan zie je genoeg. Echt jammer want het had net zo goed kunnen werken als Dirt Rally en het spel zit natuurlijk in Gamepass. Geloof dat f1 23 weinig beter is wat dat betreft maar die heb ik nog niet gespeeld.benjamin19 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 15:03:
Tweakers!
Nou heb ik toch wel een klacht over die Crystal, die lijkt wel enkel gemaakt voor mensen met een dik hoofd want langs alle kanten heb ik lightbleeding en hun gaskets zijn echt belachelijk dun..
Zijn er andere facepaddings die ik er kan inkleven?
Zijn er andere facepaddings die ik er kan inkleven?
ASUS ROG STRIX X670E-E, GIGABYTE GeForce RTX 4090 GAMING OC, AMD Ryzen 9 7900X3D, G.Skill 64 GB DDR5-6000, Lian Li O11 Dynamic XL, 2X WD Black SN850X NVMe 2 TB SSD
Vandaag voor mijn zoon een quest 2 128 gekocht ( hij heeft er zelf voor gespaard)
Maar even een noob vraag, die airlink, werkt dat ook ( of beter) als de pc in kwestie gewoon via ethernet is aangesloten ? of moeten beide apparaten echt op hetzelfde wifi netwerk zitten ? alle pc's in huis hebben namelijk gewoon ethernet voor de beste verbinding. Wifi wordt eigenlijk alleen door de telefoons gebruikt.
Maar even een noob vraag, die airlink, werkt dat ook ( of beter) als de pc in kwestie gewoon via ethernet is aangesloten ? of moeten beide apparaten echt op hetzelfde wifi netwerk zitten ? alle pc's in huis hebben namelijk gewoon ethernet voor de beste verbinding. Wifi wordt eigenlijk alleen door de telefoons gebruikt.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Heeft ie weer geluk, zijn eigen laptop is minder krachtig dan de pc van papa
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Voor werk ben ik langere periodes van huis en hierdoor ben ik m'n VR benen verloren, waardoor ik nog maar beperkt in m'n simrig heb gezeten(90% van de tijd dat ik game is simracing in VR). Ondanks dat ik echt een enorme hekel heb aan Meta, toch maar besloten om een Quest 3 te kopen met het idee dat ik op die manier m'n VR benen niet kwijt raak wanneer ik van huis ben.
Mijn VR bril historie is Rift CV1 -> Index -> G2 en dan nu een Quest 3. Zomaar wat punten van het gebruik over de laatste twee dagen:
-Waarom is er geen handige knop om je beeld te centreren
-Waarom kan je niet zelf bepalen hoe groot je UI is en waar je die wenst te hebben, zowel positie als diepte
-Virtual desktop werkt bovenverwachting goed. Momenteel getest met zowel de laptop(3070) als de Quest3 tegelijk via wifi en alle settings auto. Enkel nog getest met Fallout 4 VR maar dat was al geheel speelbaar zonder issues, sterker nog het is beter speelbaar dan op een Index, want de controllers zijn beter ondersteund.
-FOV niets beter dan de G2, sweetspot uiteraard veel beter, maar gezien ik enorm gewend ben om m'n hoofd te draaien ervaar ik dat laatste niet echt als een groot voordeel.
-passthrough ook met veel licht behoorlijk grainy, had imo wel wat betere camera's op mogen zitten. Het hebben van de passthrough zelf is een groter voordeel dan bv de betere sweetspot.
-Valve knuckles dik superieur aan de typisch Oculus/Meta VR controller. Geheel nieuwe waardering voor de wijze waarop in Half Life Alyx gebruik gemaakt wordt van de Knuckles. Voor mij zijn de Quest controllers te klein, volgens mij zijn ze ook duidelijk kleiner dan de touch controllers van de eerste Rift,
Mijn VR bril historie is Rift CV1 -> Index -> G2 en dan nu een Quest 3. Zomaar wat punten van het gebruik over de laatste twee dagen:
-Waarom is er geen handige knop om je beeld te centreren
-Waarom kan je niet zelf bepalen hoe groot je UI is en waar je die wenst te hebben, zowel positie als diepte
-Virtual desktop werkt bovenverwachting goed. Momenteel getest met zowel de laptop(3070) als de Quest3 tegelijk via wifi en alle settings auto. Enkel nog getest met Fallout 4 VR maar dat was al geheel speelbaar zonder issues, sterker nog het is beter speelbaar dan op een Index, want de controllers zijn beter ondersteund.
-FOV niets beter dan de G2, sweetspot uiteraard veel beter, maar gezien ik enorm gewend ben om m'n hoofd te draaien ervaar ik dat laatste niet echt als een groot voordeel.
-passthrough ook met veel licht behoorlijk grainy, had imo wel wat betere camera's op mogen zitten. Het hebben van de passthrough zelf is een groter voordeel dan bv de betere sweetspot.
-Valve knuckles dik superieur aan de typisch Oculus/Meta VR controller. Geheel nieuwe waardering voor de wijze waarop in Half Life Alyx gebruik gemaakt wordt van de Knuckles. Voor mij zijn de Quest controllers te klein, volgens mij zijn ze ook duidelijk kleiner dan de touch controllers van de eerste Rift,
- Beeld centreren: meta knop ingedrukt houden
- UI kan je aanpassen door het randje rondom het window te pakken. Je kan er nog veel meer mee, misschien ff howto opzoeken op Youtube?
- Controllers kan je inderdaad beter voorzien van een goed (belangrijk, anders coveren ze de IR-sensoren) hoesje met een strap over je knokkels, zodat ze zowel dikker worden als makkelijker te pakken zijn en lekkerder zitten. Ik heb zelf deze besteld, maar misschien zijn er ook andere goede alternatieven.
[ Voor 18% gewijzigd door Julian op 27-11-2023 23:33 ]
Ik heb een review geschreven van de Quest 3, commentaar is welkom!
Jep, dat is ook mijn indruk en dat merk je vooral als je wat heftigere games zoals beatsaber speelt, dan draag je best de straps over de pols.Razkin schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:13:
De BOBOVR M3 pro is nu ook direct bestelbaar bij amazon voor 69,99.
https://www.amazon.nl/dp/B0CJLG9SBR
(Voorlopig nog wel out of stock)
https://www.amazon.nl/dp/B0CJLG9SBR
(Voorlopig nog wel out of stock)
[ Voor 10% gewijzigd door Tec7lol op 28-11-2023 06:53 ]
Yup, vooral met wat grotere handen zijn goede grips wat mij betreft essentieel voor die Quest controllers. Ik heb zelf deze die ik echt geweldig vind, maar die zijn voor de Quest 2. Ik heb ze meegenomen naar de pro waar ze ook prima voor werken maar geen idee voor de 3. Vond deze wel veel comfortabeler dan de kiwi's die ik ook geprobeerd heb maar teruggestuurd. Vooral dat materiaal wat je om het elastiek wikkelt maakt ze erg comfortabel.
deze is vandaag ook net aangekomen en met een BOBOVR is het wat krap aan de bovenkant, maar het lukt.Plugin schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:03:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
bedankt voor de tip.
Zo, even wat accessoires reviews voor de Quest 3 / VR.
Quest Touch Pro controllers
:strip_exif()/f/image/pV6VHYnykHmQ6eD6PUnJ3MP1.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze controllers gekocht omdat ik toch de preciese tracking wou hebben. Ik begon problemen te krijgen met de touch plus controllers met het gebruik van de magtube. Dit had blijkbaar te maken met de hand tracking want het probleem doet zich ook voor met deze controllers.
Desalnietemin wou ik deze controllers hebben. Ze trillen een klein beetje beter, zijn een stukje zwaarder maar voelen vooral veel meer premium. Form factor is gelijk. Oplaadstation wat meegeleverd word voelt en werkt ook prima.
Zeer jammer dat je nog niet tussen controllers kan switchen, je moet ze via de app (ont)koppelen. Niet een aanrader, eigenlijk te duur voor het beperkte verschil met de touch plus controllers.
VR Optician prescription lenses
:strip_exif()/f/image/Uskle3GwwEHvvZ7IazXbyiGO.jpg?f=fotoalbum_large)
Het inzetten van de lensen gaat iets minder makkelijk dan ik hoopte, maar als je het eenmaal weet is het makkelijk te doen. Erg fijn want nu kan de FOV ook een stuk omhoog omdat de spacer op stand 1 kan. Aanrader.
Bobo M3 Pro
:strip_exif()/f/image/JbNvWxiqLkreXGr6lVEeeK66.jpg?f=fotoalbum_large)
Aanzienlijk comfort verbetering. Geen last meer hoofdpijn met langere sessies. Eigenlijk een musthave
Magtube
Provolver
Haptick Gunstock Storm (12J versie)
:strip_exif()/f/image/SYFsiNyGZZRuf8nvg2CEiQTk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kH1yx2CjpTdwVHdPqTArXHjw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r826iqeONVbqWunxhXTPvp8O.jpg?f=fotoalbum_large)
De Haptick gunstock van Protube met een Provolver in het midden. Eigenlijk is deze setup met Provolver in het midden niet de bedoeling maar (vaak) wel ondersteund.
De feel die je krijgt van het vasthouden van de magtube (buizen en magnetische houder) voegt enorm veel toe als je two handed weapons in een spel draagt. Het klopt allemaal precies en je bent de disconnect kwijt van het virtueel vasthouden van je wapen.
Nadat ik de Provolver had gebruikt op de Magtube wist ik al heel snel dat ik de grote module voor de buttstock wou hebben. Kickback bij het gebruik van wapens maakt de ervaring helemaal compleet. Bonus punten voor het gewicht (2.3kg in bovenstaande config) wat ook goed bijdraagt aan het gevoel van realisme.
Heel af en toe is de kickback een fractie te laat en dat voelt dan een beetje vreemd. Soms blijft de trilmotor ook doordraaien totdat je nog een signaal doorstuurt.
Gek genoeg is de provolver meer overtuigend dan de haptick gunstock. Je ziet de trekker naar achter bewegen en dit geeft een goed gevoel van tegenslag weer. In de haptic gunstock zit ook een element wat tegen je schouder beukt maar dit komt erg lokaal over, in tegenstelling tot een volledig geweer wat tegen je schouder duwt. Sling is een must om je armen af en toe te laten rusten.
Het gebruiken van de Provolver in de magtube geeft wel wat problemen mee. Vaak is de plek waar je een magazijn moet aanbrengen precies de plaats waar de module in de weg zit, hier kan je vaak wel omheen werken, maar het hindert wel. Ook is de Provolver eigenlijk iets te zwaar voor de magneten, je behoort deze handmatig te ondersteunen.
De Provolver hoor je eigenlijk los te gebruiken. Dit werkt uitstekend bij native ondersteuning. Anders heb je nog de compatibility tool. Deze werkt mi niet goed genoeg. Er zijn zat mods beschikbaar voor games waar dit niet native ondersteund wordt (Alyx), en dan werkt het wel perfect. Het spelen met een provolver is mooi als je een pistool of soortgelijks in je hand hebt, maar is een last als je lege handen nabootst. De Provolver weegt ruim een kilo.
Gezien de prijs en veelzijdigheid raad ik de Magtube / Provolver aan, maar de haptick gunstock niet.
Quest Touch Pro controllers
:strip_exif()/f/image/pV6VHYnykHmQ6eD6PUnJ3MP1.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze controllers gekocht omdat ik toch de preciese tracking wou hebben. Ik begon problemen te krijgen met de touch plus controllers met het gebruik van de magtube. Dit had blijkbaar te maken met de hand tracking want het probleem doet zich ook voor met deze controllers.
Desalnietemin wou ik deze controllers hebben. Ze trillen een klein beetje beter, zijn een stukje zwaarder maar voelen vooral veel meer premium. Form factor is gelijk. Oplaadstation wat meegeleverd word voelt en werkt ook prima.
Zeer jammer dat je nog niet tussen controllers kan switchen, je moet ze via de app (ont)koppelen. Niet een aanrader, eigenlijk te duur voor het beperkte verschil met de touch plus controllers.
:strip_exif()/f/image/Uskle3GwwEHvvZ7IazXbyiGO.jpg?f=fotoalbum_large)
Het inzetten van de lensen gaat iets minder makkelijk dan ik hoopte, maar als je het eenmaal weet is het makkelijk te doen. Erg fijn want nu kan de FOV ook een stuk omhoog omdat de spacer op stand 1 kan. Aanrader.
Bobo M3 Pro
:strip_exif()/f/image/JbNvWxiqLkreXGr6lVEeeK66.jpg?f=fotoalbum_large)
Aanzienlijk comfort verbetering. Geen last meer hoofdpijn met langere sessies. Eigenlijk een musthave
Magtube
Provolver
Haptick Gunstock Storm (12J versie)
:strip_exif()/f/image/SYFsiNyGZZRuf8nvg2CEiQTk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kH1yx2CjpTdwVHdPqTArXHjw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r826iqeONVbqWunxhXTPvp8O.jpg?f=fotoalbum_large)
De Haptick gunstock van Protube met een Provolver in het midden. Eigenlijk is deze setup met Provolver in het midden niet de bedoeling maar (vaak) wel ondersteund.
De feel die je krijgt van het vasthouden van de magtube (buizen en magnetische houder) voegt enorm veel toe als je two handed weapons in een spel draagt. Het klopt allemaal precies en je bent de disconnect kwijt van het virtueel vasthouden van je wapen.
Nadat ik de Provolver had gebruikt op de Magtube wist ik al heel snel dat ik de grote module voor de buttstock wou hebben. Kickback bij het gebruik van wapens maakt de ervaring helemaal compleet. Bonus punten voor het gewicht (2.3kg in bovenstaande config) wat ook goed bijdraagt aan het gevoel van realisme.
Heel af en toe is de kickback een fractie te laat en dat voelt dan een beetje vreemd. Soms blijft de trilmotor ook doordraaien totdat je nog een signaal doorstuurt.
Gek genoeg is de provolver meer overtuigend dan de haptick gunstock. Je ziet de trekker naar achter bewegen en dit geeft een goed gevoel van tegenslag weer. In de haptic gunstock zit ook een element wat tegen je schouder beukt maar dit komt erg lokaal over, in tegenstelling tot een volledig geweer wat tegen je schouder duwt. Sling is een must om je armen af en toe te laten rusten.
Het gebruiken van de Provolver in de magtube geeft wel wat problemen mee. Vaak is de plek waar je een magazijn moet aanbrengen precies de plaats waar de module in de weg zit, hier kan je vaak wel omheen werken, maar het hindert wel. Ook is de Provolver eigenlijk iets te zwaar voor de magneten, je behoort deze handmatig te ondersteunen.
De Provolver hoor je eigenlijk los te gebruiken. Dit werkt uitstekend bij native ondersteuning. Anders heb je nog de compatibility tool. Deze werkt mi niet goed genoeg. Er zijn zat mods beschikbaar voor games waar dit niet native ondersteund wordt (Alyx), en dan werkt het wel perfect. Het spelen met een provolver is mooi als je een pistool of soortgelijks in je hand hebt, maar is een last als je lege handen nabootst. De Provolver weegt ruim een kilo.
Gezien de prijs en veelzijdigheid raad ik de Magtube / Provolver aan, maar de haptick gunstock niet.
Ik vind het gewicht juist een beetje een nadeel van de pro controllers. In ieder geval bij beat saber dan want ik voel de controllers bij grote zwaaien uit mijn handen willen vliegen. De tracking is voor mij echter wel duidelijk beter dan die van de q2 controllers. De q3 heb ik niet dus kan ik niks over zeggen. En de ingebouwde accu vind ik ook erg fijn, hoef me nooit bezig te houden met of ze nog genoeg juice hebben.
Can confirm.
Ze klikte er vrij makkelijk op moet ik zeggen.
Heerlijk hoe scherp het is zonder een vieze vettige bril op te hoeven zetten. Vooral dat vieze, ben niet zo'n actieve bril poetser, maar in VR valt het altijd heel goed op als er een vlekje op zit.
Mooi verpakt + een zakje haribo. Bedrijven die dat doen, ben ik instant fan van.
69 euros well worth it
Can confirm.
Heerlijk hoe scherp het is zonder een vieze vettige bril op te hoeven zetten. Vooral dat vieze, ben niet zo'n actieve bril poetser, maar in VR valt het altijd heel goed op als er een vlekje op zit.
Mooi verpakt + een zakje haribo. Bedrijven die dat doen, ben ik instant fan van.
69 euros well worth it
7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3
Nice,LikeABawzs schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:56:
Can confirm.
69 euros well worth it
Kent iemand ook een goede opzetlens puur als protector?
Ook die kan je halen bij VR Optician. Daar worden ze ook wat goedkoper van:DutchAce schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:00:
[...]
Nice,
Kent iemand ook een goede opzetlens puur als protector?
https://vroptician.com/prescription-lens-inserts/meta-quest3
Kies plano lenses
Vroeg me al af of Quest Games Optimizer al eens hier langs was gekomen.Robertobananas schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:41:
Iemand een suggestie of ik Beat Saber via de PC (wireless via 6E) of gewoon beter Native kan halen op de Quest 3?
Ik vind de demo op de Quest niet zo heel indrukwekkend qua resolutie (voelt ook als 90hz?). Zou dit via de PC beter gaan of heb je dan weer last van controller latency.
Zijn er ook mensen met ervaring met Quest Game Optimizer? Ik heb gezien dat ik via Sidequest de resolutie naar boven kan trekken, maar dit gebeurt dan over de hele linie waardoor sommige games niet meer vooruit te branden zijn. Volgens mij support QGO per applicatie instellingen.
Ik heb deze gisteren geïnstalleerd op de Q3 en moet zeggen dat het erg nice is. Heb het nog maar heel even kunnen proberen, maar zeker voor games die (nog) niet zijn geoptimaliseerd voor Q3, zoals bv Moss 2 is dit heel erg nice. Moss 2 wordt hiermee super scherp.
De developer schijnt heel actief te zijn en voor steeds meer games profiles uit te brengen. Maar je kan dus ook zelf een profile per game maken en tweaken.
Voor de geïnteresseerden, hier een goede uitleg: