• Hombre41
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-03 19:22
LikeABawzs schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:56:
VR Optician prescription lenses

Can confirm.
Ze klikte er vrij makkelijk op moet ik zeggen.

Heerlijk hoe scherp het is zonder een vieze vettige bril op te hoeven zetten. Vooral dat vieze, ben niet zo'n actieve bril poetser, maar in VR valt het altijd heel goed op als er een vlekje op zit.

Mooi verpakt + een zakje haribo. Bedrijven die dat doen, ben ik instant fan van.
69 euros well worth it _/-\o_
Klikken ze dan ook makkelijk af? Hier gebruiken we de Quest met enkele en ik ben de enige met een bril ;-)

Meta referral links: https://linktr.ee/hombre41

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Iemand al Steam Link geprobeerd?

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-06 20:11
Is dat er voor vr dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Ja staat in de meta store. Maar ik kan het nu nog niet testen.

Het streamt je PC steam games naar je Quest.

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:19
Klinkt goed! Hoewel streamen met VR desktop ook goed werkt, ben benieuwd of het nog voordelen heeft. Er komt ook een sale aan bij Steam:
Valve will be hosting a “VR Fest” on Steam from December 4th through December 11th where you can grab some games on sale

Acties:
  • +1 Henk 'm!
itsjohan schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:33:
Klinkt goed! Hoewel streamen met VR desktop ook goed werkt, ben benieuwd of het nog voordelen heeft. Er komt ook een sale aan bij Steam:
Valve will be hosting a “VR Fest” on Steam from December 4th through December 11th where you can grab some games on sale
Volgens Reddit is het lagere latency dan VD en betere kwaliteit dan Airlink. Tegelijk zeggen ze ook daar dat VD latency niet te merken is, dus tja, ik neem alles met een korreltje zout :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Steam Link net even geprobeerd.
In vergelijk met VD lijkt alles wat vloeiender te lopen. En Alyx laadt sneller, lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 12:22

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Net even mee zitten spelen.
Maar alles lijkt soepeler te lopen en minder bandbreedte te kosten.
Normaal switch ik naar air link dongle oid, of een losse ap.
Omdat de verbinding via mijn mesh niet heel fijn is.

Maar over de mesh lijkt dit eigenlijk prima te werken via de steam link.
Ben benieuwd dit brengt leuke dingen voor de toekomst :D

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-05 21:59
Ik heb steamlink ook geprobeerd, maar het leek iets minder soepel te draaien dan VD. Iemand die weet hoe je performance metrics ala VD kan aanzetten om de boel te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Door een bug/feature in Red Matter 2 kan je een gedeelte overslaan:

https://youtu.be/rqEYItIlah4?si=PKWbUS_UZJJjz3Zx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:41

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Over die inzet lenzen: ik als ouwe l*l met een multifocale bril twijfel enorm of alleen lenzen met de 'verre' waardes goed zullen werken. Ik simrace veel en wil ook wel mijn dash goed kunnen lezen.

Iemand ervaring hiermee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
Ik heb al een tijdje niets meer met mijn Quest 2 gedaan, maar kreeg de vraag of deze Christmas VR Escape Room toevallig ook thuis te spelen is (Native quest of virtual desktop). Of hebben die VR bedrijven tegenwoordig een exclusief platform voor hun games?

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!
superduper schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:25:
Over die inzet lenzen: ik als ouwe l*l met een multifocale bril twijfel enorm of alleen lenzen met de 'verre' waardes goed zullen werken. Ik simrace veel en wil ook wel mijn dash goed kunnen lezen.

Simpel: Multifocus is niet nodig in een VR headset omdat alles op ongeveer 1,5 meter gefocused is. Of het nu je dash is of het uitzicht ver weg. Dit is juist een van de dingen waar sommige mensen last van hebben omdat het anders is dan in het echt.

Dus laat je lenzen aanpassen aan je ogen voor precies die kijkafstand en het maakt verder niks uit waar je naar kijkt. Ik weet alleen niet precies wat die afstand is voor de Quest 3 maar dat is wel ergens te vinden denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Llopigat op 01-12-2023 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Llopigat schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:27:
[...]

Simpel: Multifocus is niet nodig in een VR headset omdat alles op ongeveer 1,5 meter gefocused is. Of het nu je dash is of het uitzicht ver weg. Dit is juist een van de dingen waar sommige mensen last van hebben omdat het anders is dan in het echt.

Dus laat je lenzen aanpassen aan je ogen voor precies die kijkafstand en het maakt verder niks uit waar je naar kijkt. Ik weet alleen niet precies wat die afstand is voor de Quest 3 maar dat is wel ergens te vinden denk ik.
Dat is apart.. Op 1.5m zit mijn nul ongeveer en zonder bril zie ik niks scherp. Zal eens kijken of er een eye-tester app oid te vinden is :)

edit: daar zat mijn nul.. Nu even wat lopen testen en het is weer wat minder geworden. Nul zit nu op ~60-70cm

[ Voor 7% gewijzigd door superduper op 01-12-2023 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superduper schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:29:
[...]

Dat is apart.. Op 1.5m zit mijn nul ongeveer en zonder bril zie ik niks scherp. Zal eens kijken of er een eye-tester app oid te vinden is :)

edit: daar zat mijn nul.. Nu even wat lopen testen en het is weer wat minder geworden. Nul zit nu op ~60-70cm
Voor de Quest 1 was het tussen de 1.2 en 1.3m: https://www.reddit.com/r/...ance_of_the_oculus_quest/

Maar voor de quest 3 kan ik het niet vinden. Ik denk echter wel dat bijv. VR Optician het zal weten als je ze een emailtje stuurt, want het is voor een opticien heel makkelijk te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superduper schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:29:
[...]

Ah okee, ja dat is vervelend als het zo hevig verandert.

Maar het is echt zo dat het op 1 focale afstand wordt geprojecteerd ongeacht waar iets zich in de virtuele wereld bevindt (dichtbij of veraf). Dit is een beetje de heilige graal van VR momenteel, Oculus was bezig met displays die fysiek verschuiven aan de hand van waar je naar kijkt, anderen zijn bezig met lightfield enz.

Persoonlijk heb ik zelf helemaal geen last van de fixed focus. Het went wel. Ik zou het wel heel fijn vinden als ze iets vinden op het bewegen, iets zoals een omni treadmill ofzo. Maar de oplossingen die er nu zijn, zijn allemaal zo houtje touwtje.. En heel erg duur.

Edit: Oeps ik dacht dat ik nog niet gereageerd had sinds je edit.

[ Voor 3% gewijzigd door Llopigat op 01-12-2023 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Llopigat schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:48:
[...]
Persoonlijk heb ik zelf helemaal geen last van de fixed focus. Het went wel. Ik zou het wel heel fijn vinden als ze iets vinden op het bewegen, iets zoals een omni treadmill ofzo. Maar de oplossingen die er nu zijn, zijn allemaal zo houtje touwtje.. En heel erg duur.
En veel groter en lomper dan veruit meeste mensen willen, dus blijft een niche iets wat nou maar net ondersteund moet worden.

Maar ik heb geen last van fixed focus bij normaal gebruik, maar VR dingen moeten daar wel rekening mee houden: Van ~1m tot oneindig werkt het best fatsoenlijk, maar dichterbij wordt voor zover ik weet de meeste scherpstellen gewoon moeilijk. Een boek lezen in VR is niet een lekker iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

thanks all. Ik heb die losse lenzen nog uit mijn Oculus Rift Daar zijn zeker geen adapters voor meer die ze in de Q3 passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-06 20:28
superduper schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:25:

Ik heb ook een multifocale bril en heb net de vr optician lenzen binnen. Ik heb ze gekocht met mijn veraf sterkte. Werkt perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superduper schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:20:
thanks all. Ik heb die losse lenzen nog uit mijn Oculus Rift Daar zijn zeker geen adapters voor meer die ze in de Q3 passen?
Nope. Die zijn heel anders. Die van de Quest 1 pasten wel op de Quest 2 maar daar houdt het verder mee op, omdat de optische kant nu totaal anders is met de pancake lenzen.

[ Voor 21% gewijzigd door Llopigat op 01-12-2023 10:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robertobananas
Ronster schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:49:
[...]

Vroeg me al af of Quest Games Optimizer al eens hier langs was gekomen.
Ik heb deze gisteren geïnstalleerd op de Q3 en moet zeggen dat het erg nice is. Heb het nog maar heel even kunnen proberen, maar zeker voor games die (nog) niet zijn geoptimaliseerd voor Q3, zoals bv Moss 2 is dit heel erg nice. Moss 2 wordt hiermee super scherp.

De developer schijnt heel actief te zijn en voor steeds meer games profiles uit te brengen. Maar je kan dus ook zelf een profile per game maken en tweaken.

Voor de geïnteresseerden, hier een goede uitleg:
[YouTube: MAKE EVERY QUEST 3 GAME SHARPER - Quest Game Optimizer Tutorial - Step-By-Step!]
Was er al bekend mee maar heb op basis van deze post toch maar even de stap gezet om te kopen en installeren.

Absoluut een aanrader. Ik zie dat er bij de meeste games enorme ruimte is voor resolutie bump of fps increase.

RE4 draait nu op 150% resolutie @ 120hz. Ik merk dat in intense situaties de framerate een beetje zakt naar de 90 maar dat is een enorme verbetering tov 72hz met lage resolutie.

Beat saber ziet er ook eindelijk fatsoenlijk uit. Erg fijn dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 14:57
Ik heb gisteren Quest Game Optimizer geïnstalleerd, super app met de Q3!!, maar hoewel er staat dat JKII Outcast ondersteund wordt, lukt mij het niet die te optimizen. Mensen hier dat al wel gelukt?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:18
Weet iemand of de geclaimde versie (bij een nieuwe Q3 headset) van asgards wrath 2 ook de pre-order extras zitten? En dan met name Asgards Wrath 1?

Ik heb (op dit moment) niets waar ik deze op kan draaien maar ooit wil ik hem ook spelen...

Edit: zojuist de oculus pc software even geinstalleerd en daar staat ie tussen als purchased, dus ja!

[ Voor 17% gewijzigd door j0rDy op 01-12-2023 17:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchAce
Koldur schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:48:
[...]

Die kun je dus niet in bridge modus zetten, dat is een van de grote nadelen van die Linksys en waarschijnlijk ook een van de redenen dat hij zo goedkoop is op het moment.
De Linksys router heb ik hier inmiddels geïnstalleerd. Je kunt hem gewoon in bridge mode zetten. Werkt hier inmiddels top als extra AP exclusief voor VR, 2+Gbps link 👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:39
Vandaag en gister heb ik de Quest 3 via VD aan m'n desktop(4090) gehangen om een rechtstreeks vergelijk te maken in Iracing met de G2, de game waar ik het meest bekend mee ben.

Av1 encoding werkt op het moment niet en dat ligt ws aan de driver. Driver ga ik pas updaten op het moment dat ik tijd en zin heb om m'n gpu weer te tunen, want dat gaat zo nu en dan fout bij zelfs simpele driver updates. Voor nu dus enkel HEVC gebruikt, AV1 zou uiteindelijke hogere beeld kwaliteit mogelijk moeten maken. Zelfs met HEVC was ik onder de indruk, het grootste verschil zie ik voornamelijk bij verder weg kijken en nachtraces. Het vergt gewenning, maar de betere scherpte over de hele lens maakt het mogelijk om met een scheef oog een en ander in de gaten te houden, waarvoor ik voorheen m'n hoofd moest draaien. De latency is vrij stabiel op 48ms, voor mij goed genoeg om niet te merken dat ik draadloos verbonden ben.

Ook hoef je niet te leunen op dat rampzalige Windows Mixed Reality waar ik te vaak moet kloten om de focus van de muis in Iracing te houden. Het is enkel VD streamer starten en dan werkt het gewoon, ideaal. Als ik nog een goede manier vind om de G2 speakers in een nog aan te schaffen head strap weet te integreren, dan wordt de Quest 3 m'n hoofd VR bril. On ear of In ear doppen gaan hem vanwege comfort niet worden.

Voor nu gaat m'n voorkeur nog steeds uit naar de G2. De waardeloze standaard strap en matige speakers doen net teveel afbreuk aan het geheel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is wel een beetje de heilige graal natuurlijk, de Index / G2 speakers bij een Quest. Maar gezien bij de Q2 ze niet verder zijn gekomen als iets van Logitech, wat op papier dat had moeten doen, maar volgens alle reviews constant wegviel, zou ik niet al teveel hoop daarop hebben dat bij een Q3 we het gaan zien.

Momenteel zie ik nog nul opties voor betere audio die vast zit aan de headset zelf. Of nou ja, of de Vive Deluxe Audio Strap, en als je dan een powerbank wil moet je hem zelf erop vast binden, en Aliexpress heeft er eentje, maar ik zou weinig vertrouwen hebben dat dat geluid daadwerkelijk beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:16

R.G

DutchAce schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:30:
[...]

De Linksys router heb ik hier inmiddels geïnstalleerd. Je kunt hem gewoon in bridge mode zetten. Werkt hier inmiddels top als extra AP exclusief voor VR, 2+Gbps link 👍
Welke router en hoe access jij de quest ?

Hoe deze router geconfigureert?

Software:
Stappenplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:33
Net toch maar eindelijk de Quest 3 besteld, komt als het goed is morgen al binnen. Ik zag dat de elite strap + batterij momenteel niet bestelbaar is omdat er issues mee zijn. Dat is wel balen want gebruikte op mijn quest 2 altijd de elite strap. Dus nu is de vraag of ik zolang de standaard strap maar ga gebruiken of toch een alternatief ga bestellen. BoboVR M3 Pro is iedereen positief over maar ik vond de halo style van de PSVR2 niet fijn omdat dat nooit goed bleef zitten, dus lijkt me dit ook geen handige. Wellicht de Kiwi Strap proberen maar die heeft ook een levertijd van een maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-06 21:51

Nitai

Live the life you love.

Simone96 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:01:
Net toch maar eindelijk de Quest 3 besteld, komt als het goed is morgen al binnen. Ik zag dat de elite strap + batterij momenteel niet bestelbaar is omdat er issues mee zijn. Dat is wel balen want gebruikte op mijn quest 2 altijd de elite strap. Dus nu is de vraag of ik zolang de standaard strap maar ga gebruiken of toch een alternatief ga bestellen. BoboVR M3 Pro is iedereen positief over maar ik vond de halo style van de PSVR2 niet fijn omdat dat nooit goed bleef zitten, dus lijkt me dit ook geen handige. Wellicht de Kiwi Strap proberen maar die heeft ook een levertijd van een maand..
Weet niet of je een 3d printer hebt maar ik ben van plan om de elite strap van mn 2 op de 3 te gebruiken als die binnen is:
YouTube: Use The Quest 2 Strap on The Quest 3!

https://www.printables.co...-head-strap-adapter/files

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 20:56
Als je haast hebt, op Amazon.de zijn nog wel wat opties, o.a. deze en deze. Die tweede is elite-style, zoals die van Kiwi. Lijtk wel een goede optie te zijn als ik de reviews mag geloven. .

[ Voor 4% gewijzigd door Julian op 02-12-2023 19:50 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 32GB DDR5 6000C30 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-04 19:58
Nitai schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 19:00:
[...]

Weet niet of je een 3d printer hebt maar ik ben van plan om de elite strap van mn 2 op de 3 te gebruiken als die binnen is:

Heb ik ook gedaan, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
maar ik vond de halo style van de PSVR2 niet fijn omdat dat nooit goed bleef zitten, dus lijkt me dit ook geen handige.
Is inderdaad erg persoonlijk, zo zie je maar. Ik verkies met voorsprong de PSVR2 stijl. Eenmaal je het onder de knie hebt... Halo openen, opzetten, en terug vastdraaien met het wieltje. Easy, zo gebeurd, en blijft goed zitten aan de onder/achterkant van je hoofd.

Van mij mag elke VR headset wel zo geleverd worden. Bij mij zorgt het er ook voor dat ze na langer gamen niet naar omlaag komen op het voorhoofd, omdat 'ie hoger op het voorhoofd drukt.

De library van PSVR2 is achteraf redelijk beperkt gebleken, maar de headset heeft sony goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Nitai schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 19:00:
[...]

Nee helaas, al zag ik ook op Etsy zulke oplossingen dus dat is misschien wel een idee als tijdelijke oplossing.
Julian schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 19:21:
[...]

Als je haast hebt, op Amazon.de zijn nog wel wat opties, o.a. deze en deze. Die tweede is elite-style, zoals die van Kiwi. Lijtk wel een goede optie te zijn als ik de reviews mag geloven. .
Thanks maar heb toch liever een wat bekender merk als ik zulke bedragen uitgeef, al komt het uiteindelijk allemaal uit China..
Amos_x schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 21:07:
[...]

Is inderdaad erg persoonlijk, zo zie je maar. Ik verkies met voorsprong de PSVR2 stijl. Eenmaal je het onder de knie hebt... Halo openen, opzetten, en terug vastdraaien met het wieltje. Easy, zo gebeurd, en blijft goed zitten aan de onder/achterkant van je hoofd.

Van mij mag elke VR headset wel zo geleverd worden. Bij mij zorgt het er ook voor dat ze na langer gamen niet naar omlaag komen op het voorhoofd, omdat 'ie hoger op het voorhoofd drukt.

De library van PSVR2 is achteraf redelijk beperkt gebleken, maar de headset heeft sony goed gedaan.
Ja die van mij bleef nooit goed zitten en schoof altijd naar boven, terwijl de elite strap van de quest 2 wel goed bleef zitten dus blijkt inderdaad erg persoonlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Julian
Even een review van twee accessoires. Deze controller grips zijn echt een must-have wat mij betreft. Je pakt de controller véél makkelijker op, je kan je handen openen terwijl je ze gebruikt, en je kan ze niet meer uit je handen laten schieten. Plus ze worden er iets dikker van en de grip is beter, waardoor ze lekkerder in de hand liggen. Echt helemaal top!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8I333Ef3DIWxq_zdJhE44wMv64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i69JJiGi9f1yD47aU3IatFb3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aApY6p7I5lGOtx9L1AYEXrubZ5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uAjsjDfYu9wEAwWh8VKV206k.jpg?f=fotoalbum_large

Verder nog wat inzetlenzen van Zinni besteld. De lenzen zelf zijn helemaal super. Kraakhelder beeld. Alleen het doosje waar je ze in bewaart is wat goedkoop, en ook het plastic randje rondom de lenzen voelt wat goedkoop aan. Ze klikken er wel redelijk makkelijk in en uit. Ze raken nu echter wel mij oogkassen als ik het stuk dat het gezicht raakt niet een tandje verderweg zet.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 32GB DDR5 6000C30 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-05 15:55
Julian schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:37:
Even een review van twee accessoires. Deze controller grips zijn echt een must-have wat mij betreft. Je pakt de controller véél makkelijker op, je kan je handen openen terwijl je ze gebruikt, en je kan ze niet meer uit je handen laten schieten. Plus ze worden er iets dikker van en de grip is beter, waardoor ze lekkerder in de hand liggen. Echt helemaal top!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder nog wat inzetlenzen van Zinni besteld. De lenzen zelf zijn helemaal super. Kraakhelder beeld. Alleen het doosje waar je ze in bewaard is wat goedkoop, en ook het plastic randje rondom de lenzen voelt wat goedkoop aan. Ze klikken er wel redelijk makkelijk in en uit. Ze raken nu echter wel mij oogkassen als ik het stuk dat het gezicht raakt niet een tandje verderweg zet.
Gisteren toevallig dezelfde grips binnengekregen 🙂
Zijn idd erg fijn! Zonder grips als deze zijn spellen als Smash Drums en Beat Saber niet te doen. Voorheen altijd Kiwi Design grips gehad, maar deze zijn even prima.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Vandaag de Quest 3 binnen gekregen.
Zeker al blij met de aankoop, wat gelijk opvalt is dat teksten en dergelijke stukken scherper zijn dan bij de Quest 2. Op de Quest 2 had ik altijd moeite om de sweet spot te vinden, en zelfs dan werd het al vrij blurry als je niet in het midden van je scherm keek. Nu is het gelijk scherp en ook als ik meer naar de zijkant kijk is de tekst nog steeds scherp. Mogelijk dat dit ook komt door de uitgebreidere ipd setting.

Verder enkel wat Beat Saber en First Contacts gespeeld. Tracking in BS voelde al een stuk beter dan de Quest 2.

Enige negatieve, wat ik ook al had verwacht zijn de standaard strap en facial interface. Zeker de facial interface is niet om over naar huis te schrijven, en drukt heel erg op mijn gezicht. Helaas lijkt het erop dat VRCover pas in januari hun PU-leather facial interface uit brengt. En voor de strap moet ik ook nog een geschikt alternatief vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 09:12
Bij Fanatical een VR bundel met Skyrim, Fallout 4, Wolfenstein Cyberpilot en Doom VFR voor €25

Ik heb het idee dat het wel wat scherper kan qua prijs maar goed. €6,25 per game is goed te doen. Bij isthereanydeal nog even de prijzenhistorie bekeken:
Skyrim VR is nooit goedkoper geweest dan €13,99
Fallout 4 €9,59
Doom VFR €2,99
Wolfenstein Cyberpilot €4,01
Als je het zootje bij elkaar optelt, dan kom je op €30,58

Misschien even een paar minuten wachten om te kijken wat de Steam VR sale doet. Die begint praktisch nu.

[ Voor 9% gewijzigd door GodDamage op 04-12-2023 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julian
Steamlink is wel handig zeg. Tot nu toe altijd Virtual Desktop Streamer gebruikt en die is perfect, ook omdat je er meer mee kan dan alleen Steam games spelen, maar als je alleen Steam games doet kan je net zo goed Steamlink nemen en jezelf de aanschaf van VDS besparen. Ik heb gespeeld met de instellingen maar Half-Life Alyx kan er op beide net zo mooi uitzien en (voor het gevoel) lekker lopen. Theoretisch zou VDS beter moeten zijn met b.v. de framerate op 120 en dan Spacewarp aan (60 fps + interpolatie), maar ik zie geen verschil. Nog maar een keertje goed checken met programmaatjes om de performance zichtbaar te maken meedraaiend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Julian schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:00:
Steamlink is wel handig zeg. Tot nu toe altijd Virtual Desktop Streamer gebruikt en die is perfect, ook omdat je er meer mee kan dan alleen Steam games spelen, maar als je alleen Steam games doet kan je net zo goed Steamlink nemen en jezelf de aanschaf van VDS besparen. Ik heb gespeeld met de instellingen maar Half-Life Alyx kan er op beide net zo mooi uitzien en (voor het gevoel) lekker lopen. Theoretisch zou VDS beter moeten zijn met b.v. de framerate op 120 en dan Spacewarp aan (60 fps + interpolatie), maar ik zie geen verschil. Nog maar een keertje goed checken met programmaatjes om de performance zichtbaar te maken meedraaiend....
Heb je een Quest 2 of 3 of een Pick? Met de Q3 is het toch echt een stuk minder i.v.m. foveated rendering wat bruut aanwezig is. Zo maak je van je Q3 weer een Q2 bijna.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Een Q3. Maar er zit toch geen eyetracker in de Q3? Ik zal er eens op letten, of het aan de randen vager is....

Edit: misschien omdat ik bij 'encoding' meteen de max heb gekozen in Steamlink zie ik het niet (vooralsnog)?

[ Voor 33% gewijzigd door Julian op 04-12-2023 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Julian schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:33:
Een Q3. Maar er zit toch geen eyetracker in de Q3? Ik zal er eens op letten, of het aan de randen vager is....
Foveated rendering heeft in principe totaal geen relatie met eye tracking. Jij denkt aan dynamische foveated rendering, daarbij heb je wel eye tracking nodig.

Maar de randen zijn echt beduidend minder scherp en dat is nu precies waar de Q3 zo goed in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Koldur schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:37:
[...]

Foveated rendering heeft in principe totaal geen relatie met eye tracking. Jij denkt aan dynamische foveated rendering, daarbij heb je wel eye tracking nodig.

Maar de randen zijn echt beduidend minder scherp en dat is nu precies waar de Q3 zo goed in is.
Ik heb nog ff vergeleken maar ik zie echt het verschil niet (in Alyx). Kan dat zijn omdat bij mij SteamVR er nog tussen zit als ik Virtual Desktop Streamer gebruik? Het is me nog niet gelukt om die er tussenuit te krijjgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Julian schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:46:
[...]

Ik heb nog ff vergeleken maar ik zie echt het verschil niet (in Alyx). Kan dat zijn omdat bij mij SteamVR er nog tussen zit als ik Virtual Desktop Streamer gebruik? Het is me nog niet gelukt om die er tussenuit te krijjgen.
Nee, dat maakt niets uit. Er zijn mensen die het verschil weinig ervaren m.b.t. de lenzen tussen de Q2/3, maar als je dat wel merkt, zou je het FR ook moeten waarnemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Julian
In de Steam VR-sale de hele Superhot-reeks gescoord voor wènig, en het kwaliteitsverschil tussen Superhot VR via Steam en native is wel goed te zien - via PCVR is duidelijk mooier, dus daar ga ik hem in uitspelen.

Jammer dat Pistol Whip nog niet in de aanbieding is, heb hem op de wishlist gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:45

Damian

Insane Obtrusion

j0rDy schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:32:
Weet iemand of de geclaimde versie (bij een nieuwe Q3 headset) van asgards wrath 2 ook de pre-order extras zitten? En dan met name Asgards Wrath 1?

Ik heb (op dit moment) niets waar ik deze op kan draaien maar ooit wil ik hem ook spelen...

Edit: zojuist de oculus pc software even geinstalleerd en daar staat ie tussen als purchased, dus ja!
Ik heb Asgards Wrath 1 er in ieder geval bij gekregen in mijn Oculus app op mijn PC.

Nog even uitzoeken hoe ik in die app de plek kan aanpassen waar hij de games installeert, want C: schijf gaat hem nie worden :P Die game is iets van 140GB....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:18
Damian schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:14:
[...]

Ik heb Asgards Wrath 1 er in ieder geval bij gekregen in mijn Oculus app op mijn PC.

Nog even uitzoeken hoe ik in die app de plek kan aanpassen waar hij de games installeert, want C: schijf gaat hem nie worden :P Die game is iets van 140GB....
Dat is inderdaad VEEL! Ik heb hier nog een oud intel 4th gen bakje staan die ik gebruik voor retro gaming, zit te denken die te upgraden met een GPU (is pcie 16x 2.0) en 16gb geheugen en eens kijken wat ie doet, wil hem eigenlijk wel spelen voor ik aan deel 2 begin.

Ik zag gister ook dat after the fall crossbuy is, dus die wil ik dan ook wel eens spelen met betere graphics. Ik vermoed dat dit genoeg zal zijn om helemaal over te stappen op PCVR >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:45

Damian

Insane Obtrusion

j0rDy schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:36:
[...]

Dat is inderdaad VEEL! Ik heb hier nog een oud intel 4th gen bakje staan die ik gebruik voor retro gaming, zit te denken die te upgraden met een GPU (is pcie 16x 2.0) en 16gb geheugen en eens kijken wat ie doet, wil hem eigenlijk wel spelen voor ik aan deel 2 begin.

Ik zag gister ook dat after the fall crossbuy is, dus die wil ik dan ook wel eens spelen met betere graphics. Ik vermoed dat dit genoeg zal zijn om helemaal over te stappen op PCVR >:)
Doe maar overstappen naar PCVR ;)

Alleen Half Life Alyx is dat al waard ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-06 19:01
Zeker de moeite om over te stappen!

(Doe maar overstappen...? :? 8)7 )

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Koldur schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:48:
[...]

Nee, dat maakt niets uit. Er zijn mensen die het verschil weinig ervaren m.b.t. de lenzen tussen de Q2/3, maar als je dat wel merkt, zou je het FR ook moeten waarnemen.
Ik denk dat ik, zolang mijn Quest 2 het nog goed doet, de Quest 3 oversla en wacht op de Quest 4.
Er zit wel wat verschil in heb ik het idee maar het is marginaal.
Het grote verschil is de mixed reallity, wat ik zo kan zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Thombias schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:49:
[...]

Ik denk dat ik, zolang mijn Quest 2 het nog goed doet, de Quest 3 oversla en wacht op de Quest 4.
Het is en blijft persoonlijk, maar vanaf moment een dat ik de Q3 op had gezet, was de Q2 voor mij irrelevant geworden en meteen verkocht.
Met de Q3 heb ik zoveel meer lol, helemaal met simracen, echt een gigantische stap.
Mixed reality interesseert mij niet veel, grappig, maar niet de reden om een Q3 te kopen, vooral de algehele scherpte en veel betere scherpte buiten de sweetspot doen het hem voor mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Koldur op 05-12-2023 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Koldur schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:14:
[...]

Het is en blijft persoonlijk, maar vanaf moment een dat ik de Q3 op had gezet, was de Q2 voor mij irrelevant geworden en meteen verkocht.
Met de Q3 heb ik zoveel meer lol, helemaal met simracen, echt een gigantische stap.
Mixed reality interesseert mij niet veel, grappig, maar niet de reden om een Q3 te kopen, vooral de algehele scherpte en veel betere scherpte buiten de sweetspot doen het hem voor mij.
Ik heb de Q3 nog niet geprobeerd maar als ik jouw verhaal zo lees is het goedkoper voor mij om hem niet te proberen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:54
[...]

Het verschil is enorm en zeker niet marginaal. Maar het is jouw goed recht om te wachten op Quest 4 natuurlijk als je nog gewoon tevreden bent met de Quest 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

[...]

Nee het grote verschil is de beeldkwaliteit.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robertobananas
Ik ben de laatste dagen druk bezig geweest met het zoeken naar waarom mn PCVR draadloos naar de Q3 niet helemaal vloeiend werkte. Vandaag via een andere post er achter gekomen dat dit te maken had met HAGS (Hardware Accelerated GPU Scheduling, zie graphics instellingen Windows).

Na dit uit te schakelen en te rebooten zijn mijn micro stutters verdwenen. Als je dergelijke problemen ervaart dan is het te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Daarbij quest 2 naar quest 3 duurde 3 jaar? Dus quest 4 word pas 2026.
In die tijd zullen er vast wel betere headsets beschikbaar zijn "hoop ik".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julian
Robertobananas schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:51:
Ik ben de laatste dagen druk bezig geweest met het zoeken naar waarom mn PCVR draadloos naar de Q3 niet helemaal vloeiend werkte. Vandaag via een andere post er achter gekomen dat dit te maken had met HAGS (Hardware Accelerated GPU Scheduling, zie graphics instellingen Windows).

Na dit uit te schakelen en te rebooten zijn mijn micro stutters verdwenen. Als je dergelijke problemen ervaart dan is het te proberen!
Ook eens geprobeerd ook al heb ik geen last van micro-stutters, en mijn frametime in HL: Alyx is nu constanter! De pieken naar boven zijn eruit, ik kan nu zo rond de 53ms zitten op Godlike graphics :). Goeie tip, dank je!

Edit: Settings -> Display -> Graphics -> Change default graphics settings -> Hardware-accelerated GPU scheduling off

Ook nog lekker wat Superhot VR gespeeld, en dat ziet er écht veel beter uit in PCVR dan native op de Quest 3!

[ Voor 6% gewijzigd door Julian op 05-12-2023 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Bij veel van de discussies of de Q3 het waard is gaat het vaak over PCVR, maar zijn er hier ook mensen die de Q3 enkel stand-alone gebruiken en van mening zijn dat het de €550 waard is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:54
rgras schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:18:
Bij veel van de discussies of de Q3 het waard is gaat het vaak over PCVR, maar zijn er hier ook mensen die de Q3 enkel stand-alone gebruiken en van mening zijn dat het de €550 waard is?
Ja, ik ben van mening van wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
Als de spellen die gaan komen (waarop het lijkt) en een aantal toppers retroactief dezelfde behandeling krijgen als Red Matter 2 en Assassins Creed Nexus, zeker weten.

Je kunt met Quest Game Optimizer sowieso al een hoop spellen een stuk beter laten werken. Maar is wel weer een gedoe t.o.v. het normale standalone spelen. Werkt voor de spellen waarbij er profielen zijn, wel erg goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Koldur op 06-12-2023 09:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flrs
  • Laatst online: 14-04 08:28
Koldur schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:24:
[...]

Als de spellen die gaan komen (waarop het lijkt) en een aantal toppers retroactief dezelfde behandeling krijgen als Red Matter 2 en Assassins Creed Nexus, zeker weten.

Je kunt met Quest Game Optimizer sowieso al een hoop spellen een stuk beter laten werken. Maar is wel weer een gedoe t.o.v. het normale standalone spelen. Werkt voor de spellen waarbij er profielen zijn, wel erg goed.
Ik gebruik de quest 3 - voorlopig - alleen stand alone. Het is het zeker waard! Er is genoeg te vinden in de Meta store. Denk aan Resident Evil, Superhot, Red Matter 1/2, Into the radius, Walking Dead.

Het grootste nadeel is (denk ik) het gemis van HL: alyx. Dat is toch wel (imho) by far het beste VR spel. Ik speelde die op een Rift-S en een GTX 1070 - wat verrassend goed liep.

Kort en goed: quest 3 stand alone is het zeker waard. En als je ook nog een redelijke PC hebt, kun je ook heel simpel van PCVR genieten. Het is al met al een prima deal voor 550 E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:42
Morgen komt tevens mijn persoonlijke favoriet beschikbaar als standalone (maar ook op o.a. PCVR): Arizona Sunshine 2! Van Neerlands trots: Vertigo Games _/-\o_
Upload is er vol lof over.
En volgende week natuurlijk Asgard's Wrath 2. Vandaag een preview op upload verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flrs
  • Laatst online: 14-04 08:28
BaggerDeBagger schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:14:
Morgen komt tevens mijn persoonlijke favoriet beschikbaar als standalone (maar ook op o.a. PCVR): Arizona Sunshine 2! Van Neerlands trots: Vertigo Games _/-\o_
Upload is er vol lof over.
En volgende week natuurlijk Asgard's Wrath 2. Vandaag een preview op upload verschenen.
Dit lijkt me ook een must-buy. Ik twijfel alleen of ik 'm op Quest (stand alone) ga spelen, of wacht tot ik (begin volgend jaar) een nieuwe PC heb... Grafisch scheelt dat uiteraard nogal.

Nog de moeite waard om deel 1 eerst te spelen overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
flrs schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:21:
[...]

Dit lijkt me ook een must-buy. Ik twijfel alleen of ik 'm op Quest (stand alone) ga spelen, of wacht tot ik (begin volgend jaar) een nieuwe PC heb... Grafisch scheelt dat uiteraard nogal.

Nog de moeite waard om deel 1 eerst te spelen overigens?
Deel 1 heb ik toevallig via de PC gespeeld en heb me zeker vermaakt. Ook met de diverse DLC.
Met deel 2 om de hoek vraag ik me wel af of deze nog wel aan te raden is. Aan de andere kant, best kans dat er een bundle zal worden aangeboden met beide delen inclusief de DLC. Doorgaans heb je het voorgaande deel dan voor zacht prijsje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oef... Lastige vraag.

Gezien je de Q2 nu voor 299 kan kopen: Nee. Als ik een instappende consument was dan zou ik liever voor de Q2 gaan.

De Quest 3 heeft zijn maximale potentie nog lang niet bereikt (net zoals de Quest 2 dat in het begin ook niet deed, toen zat er nog niet eens AirLink op of hand tracking!). Komt nog wel, maar zoals het nu staat zou ik persoonlijk de Quest 2 met korting pakken. Je hebt voor de helft van de prijs bijna dezelfde ervaring.

Ja, de Quest 2 is wat scherper, sneller, heeft kleuren passthrough. Zijn dat allemaal dingen die je in de praktijk merkt als je een spelletje speelt? Denk het niet. De usecase van op de bank met passthrough zitten internetten (a la apple vision) moet zich nog helemaal bewijzen op de quest.

Voor mij als enthousiast is het een simpele keuze om voor de Quest 3 te gaan hoor, want ik wil het beste. Maar voor de consument zie ik het prijspunt van de Quest 2 toch wel een heel belangrijke eigenschap.

Maargoed iedereen staat daar anders in en ik woon in een middellage-lonen-land dus ja, dat speelt ook mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Llopigat op 06-12-2023 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchAce
Voor de rockstar fans die nog wat voorpret willen voordat Gta VI. Uitkomt (tijd genoeg dus) , Gta V is met PCVR middels de RealVR mod nog steeds te spelen, met wat trucen. Dit vandaag geprobeerd met de Quest 3 en voordat ik het wist was de Q3+BoBo pack leeg 😂. Een mooie ervaring en draait super soepel met mooi beeld. Hiervoor heb ik dit met de Reverb G2 gedaan, maar Mixed Reality zorgde voor regelmatige crashes en stutters waardoor ik na 20 uur speeltijd gestopt ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Llopigat schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:27:
[...]

Oef... Lastige vraag.

Gezien je de Q2 nu voor 299 kan kopen: Nee. Als ik een instappende consument was dan zou ik liever voor de Q2 gaan.

De Quest 3 heeft zijn maximale potentie nog lang niet bereikt (net zoals de Quest 2 dat in het begin ook niet deed, toen zat er nog niet eens AirLink op of hand tracking!). Komt nog wel, maar zoals het nu staat zou ik persoonlijk de Quest 2 met korting pakken. Je hebt voor de helft van de prijs bijna dezelfde ervaring.

Ja, de Quest 2 is wat scherper, sneller, heeft kleuren passthrough. Zijn dat allemaal dingen die je in de praktijk merkt als je een spelletje speelt? Denk het niet. De usecase van op de bank met passthrough zitten internetten (a la apple vision) moet zich nog helemaal bewijzen op de quest.

Voor mij als enthousiast is het een simpele keuze om voor de Quest 3 te gaan hoor, want ik wil het beste. Maar voor de consument zie ik het prijspunt van de Quest 2 toch wel een heel belangrijke eigenschap.

Maargoed iedereen staat daar anders in en ik woon in een middellage-lonen-land dus ja, dat speelt ook mee.
Oneens. Q3 beeld, zéker ook stand-alone, is echt vele malen beter. Scherpte in de hoeken, resultie ansich maar ook helderheid en kleuren zijn veel mooier.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Guillome schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:38:
[...]

Oneens. Q3 beeld, zéker ook stand-alone, is echt vele malen beter. Scherpte in de hoeken, resultie ansich maar ook helderheid en kleuren zijn veel mooier.
Ja maar als je er mee doet wat een gewone consument doet, zoals beat saber spelen, dan zie je dat echt niet.

Voor mensen als wij heeft het wel voordeel ja maar ik denk niet dat de gemiddelde consument er merkbaar 2x zoveel aan heeft zeg maar. Die is niet pixels aan het tellen of de scherpte in de hoeken aan het meten maar gewoon aan het spelen.

En voor 600 wordt het gelijk een heel andere prijsklasse.

Nogmaals ik heb het er zeker wel voor over hoor. Ik doe zelf ook ontwikkeling in Unity.

[ Voor 19% gewijzigd door Llopigat op 06-12-2023 19:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ronster
Best een leuke SteamVR pack voor weinig:
https://www.humblebundle....d-vr-showcase-winter-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed, ik had de knoop doorgehakt en een Q3 gekocht. Geen dode pixels, rechts is het allemaal wat vager dan links, al is het onhandige dat mijn rechteroog ook wat slechter is dan links, dus ik denk dat in combinatie met focus afstand dat gewoon de oorzaak is (niet zo slecht dat ik lensen ga kopen, ik heb een bril, maar kan redelijk zien zonder bril ook). Dus mijn verdere eerste indrukken, geheel persoonlijk natuurlijk.

Het is best grappig, de passthrough functie, ook al is de beeldkwaliteit belabberd, je hebt bij dingen dichtbij distortie, en het heeft me ongeveer 5 minuten bezig gehouden tot ik het gewoon uitgeschakeld heb. Het maakte me meer misselijk dan dat het imo wat toevoegde. (En natuurlijk, dit was 's avonds, bij daglicht misschien wel beter, maar voor mij voegt het weinig toe).

De rest van de beeldkwaliteit is natuurlijk wel een stuk beter dan mijn CV1. Het comfort dan. Dat viel mij mee eerlijk gezegd. En nee, natuurlijk haalt het het niet bij mijn CV1, maar het is heel veel beter dan wat ik van de Q2 mij herinner. Beat Saber demo geprobeerd, geluid van zang is best redelijk, maar een totaal gebrek aan lage tonen, dus daar moet ik nog wel kijken wat ik ermee doe. Verder was de Beat Saber demo gewoon ruk vergeleken met de PCVR versie. Ik weet niet of de normale versie beter was, maar dit was niks iig imo.

Dus toen maar omdat ik toch bezig was, Airlink aan gezwengeld. Je hebt wat overshoot bij je controllers, maar latency leek best goed te zijn in één keer. De beeldkwaliteit echter was een drama. Compressie artifacts door hele beeld, stutters, etc.
Gezien ik toch VD ook bij black friday had gekocht die geprobeerd. Kostte even keertje opnieuw opstarten voor hij werkte, maar die was in één keer met auto instellingen gewoon echt prima beeld. Niks op aan te merken qua beeldkwaliteit. Helaas qua latency merk je wel dat die iets trager is dan Airlink.

En na Airlink ging ik een regulier spelletje spelen, en die had ineens enorme lag spikes. Had ik weleens eerder gehad icm Oculus, maar normaal als ik de GUI sluit daarvan gaan alle problemen voorbij. Nu zelfs na opnieuw opstarten was dat niet het geval. Pas toen ik alle Oculus achtergrond processen gekilled had werkte de handel weer normaal. Dus dat is wel een vervelend iets als het terug blijft komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
Robertobananas schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:51:

Een kleine notitie hier. Dit heeft impact op Nvidia Frame Generation. Als HAGS uitstaat kan je dit dus niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Robertobananas schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:20:
[...]

Een kleine notitie hier. Dit heeft impact op Nvidia Frame Generation. Als HAGS uitstaat kan je dit dus niet gebruiken.
Goede info! Ik gebruik zelf DLSS niet maar anderen zeker wel!

Zou NIS nog wel werken?

Ik ben zelf op zoek naar een manier om NIS te combineren met Minecraft, omdat ik met een mooie shader echt naar een powerpoint zit te kijken als ik dat speel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Julian schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:52:
[...]

Goede info! Ik gebruik zelf DLSS niet maar anderen zeker wel!

Zou NIS nog wel werken?

Ik ben zelf op zoek naar een manier om NIS te combineren met Minecraft, omdat ik met een mooie shader echt naar een powerpoint zit te kijken als ik dat speel :(
Frame generation is wel weer anders dan DLSS. DLSS upscaled en FG interpoleert er letterlijk nieuwe frames bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:03:
[...]

Frame generation is wel weer anders dan DLSS. DLSS upscaled en FG interpoleert er letterlijk nieuwe frames bij.
Oh je bedoelt DLSS 3.0 dus, wat met de 4e gen is geintroduceerd?

Dat is niet zo belangrijk dan voor VR want daar werkt het (naar verluid) niet goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Llopigat schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:24:
[...]

Oh je bedoelt DLSS 3.0 dus, wat met de 4e gen is geintroduceerd?

Dat is niet zo belangrijk dan voor VR want daar werkt het (naar verluid) niet goed mee.
Ja, die termen wordt je wel een beetje dol van, maar inderdaad, DLSS 3.0 en hoger genereert ook daadwerkelijk frames, als je dat dan weer aanzet, want dat hoeft niet per sé met DLSS 3.0.

Frame Gen kan handig lijken, maar met VR zou ik dat niet handig vinden met de controls die ook weer weerslag hebben hierop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-05 15:33
Ik heb hem tot nu enkel standalone gebruikt en kan zeggen dat hij die 550euro dubbel en dik waard is.
(De quest 2 waarschijnlijk nog meer, maar dat hangt natuurlijk van je financieele situatie af. >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
DutchAce schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:37:
Voor de rockstar fans die nog wat voorpret willen voordat Gta VI. Uitkomt (tijd genoeg dus) , Gta V is met PCVR middels de RealVR mod nog steeds te spelen, met wat trucen. Dit vandaag geprobeerd met de Quest 3 en voordat ik het wist was de Q3+BoBo pack leeg 😂. Een mooie ervaring en draait super soepel met mooi beeld. Hiervoor heb ik dit met de Reverb G2 gedaan, maar Mixed Reality zorgde voor regelmatige crashes en stutters waardoor ik na 20 uur speeltijd gestopt ben.
Is het veel gedoe om dit te installeren? Ik ben nu net bezig om Fallout 4 VR en Skyrim VR speelbaar te maken en een zo goed mogelijke ervaring daarmee te krijgen. Als dat lukt, ben ik waarschijnlijk wel even zoet en ik heb GTA 5 toch al helemaal uitgespeeld maar toch wil ik die ook wel proberen. Het is gewoon gaaf om de spelwereld van binnen mee te maken in VR. Zeker van een mooie wereld met zoveel detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
Zojuist begrepen dat cross buy ook werkt voor arizona sunshine 2, (pm voor referral 😁)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
Vanavond is Arizona Sunshine 2 uitgekomen. Het goede nieuws is dat deze cross-buy is :)
De standalone versie op de Quest 3 is prima, maar het blijft natuurlijk wel standalone en daarmee zijn de graphics niet fantastisch. Nu aan het installeren op de PC. ben benieuwd wat PCVR doet.

[edit]
Ik was blijkbaar niet de eerst die cross-buy opmerkte :)
Rift download gaat wel echt traaaag. Voorlopig even verder met de Quest versie. Rererrals in de loterij, maar ook in mijn signature.

[ Voor 30% gewijzigd door BaggerDeBagger op 07-12-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-05 17:57

sn0ww

Goet is niet goed.

BaggerDeBagger schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:17:
Vanavond is Arizona Sunshine 2 uitgekomen. Het goede nieuws is dat deze cross-buy is :)
De standalone versie op de Quest 3 is prima, maar het blijft natuurlijk wel standalone en daarmee zijn de graphics niet fantastisch. Nu aan het installeren op de PC. ben benieuwd wat PCVR doet.

[edit]
Ik was blijkbaar niet de eerst die cross-buy opmerkte :)
Rift download gaat wel echt traaaag. Voorlopig even verder met de Quest versie. Rererrals in de loterij, maar ook in mijn signature.
Geld dat ook andersom?

..........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hombre41
Ben zelf ook wel benieuwd naar hoe gta 5 in vr speelt ;-) en of het makkelijk te installeren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
Hombre41 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:44:
Ben zelf ook wel benieuwd naar hoe gta 5 in vr speelt ;-) en of het makkelijk te installeren valt.
Er zijn op YouTube en reddit wat recentere guides te vinden, details kan ik beter in een PM sturen 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
Ja, koop je de rift of quest versie van een cross-buy titel, dan krijg je de andere er gratis bij.
De andere versie moet nog wel ‘gekocht’ worden, maar kost geen extra geld.
Quest versie is er vermakelijk. Morgen eens kijken hoe de rift versie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Allen dank voor jullie input, het wordt zeer gewaardeerd! Ik heb besloten het nog een paar weken aan te kijken v.w.b. mate waarin huidige games van upgrades worden voorzien en aankondigingen van derden/Meta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hombre41
DutchAce schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:03:
[...]

Er zijn op YouTube en reddit wat recentere guides te vinden, details kan ik beter in een PM sturen 😅
Je hebt een bericht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Handig, jouw linktree, @Hombre41 :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:09
Ik zal ook eens mijn ervaringen delen.

Korte tijd gelden kwam een vriend langa met de Quest 3. Ik was gelijk om. Waar ik met andere headsets altijd het gevoel had dat de technologie nog niet ver genoeg was ( teveel pixels o.a.), had ik dat bij de quest 3 helemaal niet:
Scherp beeld, goede handtracking en controls & mooie standalone games.

Dus ik heb er zelf ook een aangeschaft, waar ik nog geen moment spijt van heb.

Dikke pret met Beatsaber (vrouwlief ook dus dat is helemaal leuk.

Verder flink wat zitten spelen met wat VR versies van mijn Steam games.

Tot nu toe erg genoten van SuperHot, SW Squadrons & Subnautica VR.
Half Life Alyx heb ik ook, maar die bewaar ik even totdat ik voldoende gewend ben aan het spelen in VR, zodat ik daar optimaal van kan genieten.

Onlangs ook een Wifi 6 Mesh geinstalleerd in huis. Nu kan ik beneden in de woonkamer via wifi mijn steamgames spelen. Dat werkt overigens erg goed! Zowel met SteamLink als met Virtual Desktop(VD) maar ik vind VD wat fijner vanwege de instellingsmogelijkheden.

Ik kijk enorm uit naar Alyx, en daarna AC Nexus.

Overigens vind ik de Quest 3 nog niet scherp en comfortabel om films op te kijken of om op te werken. Daarvoor blijf ik nog de TV en desktop gebruiken. Ik zat dat echter wel veranderen op toekomstige modellen waar de resolutie nog hoger ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:56

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Goed heb nu een paar dagen de Vive Pro 2 werkende, maar nu is het beeld niet wat het moet zijn met zoveeeeeeel pixels. Het lijkt wel of ie 1080p opschaalt :(

Heeft iemand daar ervaring mee, dat het beeld zo slecht is :?
Pc waar het aanhangt: inventaris: SimRig

Als primair scherm gebruik ik mijn tv: uitvoering: Dyon LIVE 40 Pro-X Zwart

[ Voor 22% gewijzigd door Damic op 10-12-2023 13:14 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Damic schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:09:
Goed heb nu een paar dagen de Vive Pro 2 werkende, maar nu is het beeld niet wat het moet zijn met zoveeeeeeel pixels. Het lijkt wel of ie 1080p opschaalt :(

Heeft iemand daar ervaring mee, dat het beeld zo slecht is :?
Pc waar het aanhangt: inventaris: SimRig

Als primair scherm gebruik ik mijn tv: uitvoering: Dyon LIVE 40 Pro-X Zwart
Welke game? Instellingen van het spel? Instellingen van steamVR of andere VR software?

Je geeft te weinig bruikbare info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 12:59
Weet iemand of het mogelijk is een cadeaubon te kopen voor de Meta (quest) store? Ik las ergens dat een Ierse cadeaukaart in heel Europa is in te wisselen maar hoe koop je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

TiezZ_BE schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:51:
[...]

Welke game? Instellingen van het spel? Instellingen van steamVR of andere VR software?

Je geeft te weinig bruikbare info...
Standaard instellingen.

SteamVR home ziet er niet uit en in ACC hetzelfde probleem: ik zou dat onder "pixels" tellen, zetten maar volgens mij noemt het zo niet.

Is nogal moeilijk om een foto van de te nemen :(

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Damic schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:00:
[...]
Standaard instellingen.

SteamVR home ziet er niet uit en in ACC hetzelfde probleem: ik zou dat onder "pixels" tellen, zetten maar volgens mij noemt het zo niet.

Is nogal moeilijk om een foto van de te nemen :(
screenshot van SteamVR settings op de desktop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

TiezZ_BE schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:02:
[...]

screenshot van SteamVR settings op de desktop?
Dat is een goeike :) even zien hoe ik die kan overzetten

@TiezZ_BE https://imgur.com/a/ETWrzs7

Zou het kunnen zijn omdat ik bril drager ben dat ik de pixel lijnen zien van de panelen?

[ Voor 22% gewijzigd door Damic op 10-12-2023 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Damic schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:21:
[...]
Dat is een goeike :) even zien hoe ik die kan overzetten

@TiezZ_BE https://imgur.com/a/ETWrzs7

Zou het kunnen zijn omdat ik bril drager ben dat ik de pixel lijnen zien van de panelen?
Zet render resolution eens op custom en 'speel' eens met de resolutie slider. Je resolutie moet (indien pc het aankan) daar liefst hoger dan je headset worden in gesteld.
In sommige spellen/gevallen moet 't juist weer exact op 100% (op de slider) worden ingesteld, maar dat ben ik nog maar 1x tegen gekomen.

Edit: Ik zet het bij 'video' op 100% op de slider, en stel het via het submenu (per application video settigs) daar weer per game/applicatie in, op welke render res ik ze wil (kan) draaien.

[ Voor 19% gewijzigd door TiezZ_BE op 10-12-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueHulk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-05 00:55
DutchAce schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:03:
[...]

Ik heb ook even een PM gedaan want ik heb me al suf gezocht om gta terug in VR te laten werken op m'n Crystal :)

ASUS ROG STRIX X670E-E, GIGABYTE GeForce RTX 4090 GAMING OC, AMD Ryzen 9 7900X3D, G.Skill 64 GB DDR5-6000, Lian Li O11 Dynamic XL, 2X WD Black SN850X NVMe 2 TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 19:28
Vrijdag een kleine impuls gehad, na het lezen van dit topic en wat dingen op Reddit.
Helaas kon ik de impuls niet de baas worden en daarom zit ik nu met een Quest 3 thuis.

Ik had voorheen een Quest 2 en had niet verwacht dat de verandering groot zou zijn. Máár, iets is minder waar. Vooral de lenzen zijn een flinke upgrade. Alles is helderder en scherper.
Ook in PCVR merk ik een klein beetje het verschil, zo ziet HL: Alyx er weer een stukje beter uit en merk ik iets meer low-res texturen dan daarvoor.

The Walking Dead: Saints and Sinners lijkt ook beter te lopen. Het heeft het genot van standalone VR in ieder geval weer iets meer leven in geblazen.

Nu wachten op de BoboVR M3. Heb een conversion kit voor de M2 geprint, maar dat werkt naar mijn idee toch niet helemaal lekker. De conversion kit kon ik nergens in voorraad vinden, dus op BoboVR zelf maar de bestelling voor een M3 geplaatst. Maar levering kan nog duren. :(

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Volgens Unbound XR komen ze 17 december weer binnen, de Bobo's.

Edit: jouw en mijn ondertekening hebben veel gemeen. Ik ga ook ff "RTX" erbij zetten.

[ Voor 41% gewijzigd door Julian op 11-12-2023 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 19:28
Julian schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:35:
Volgens Unbound XR komen ze 17 december weer binnen, de Bobo's.

Edit: jouw en mijn ondertekening hebben veel gemeen. Ik ga ook ff "RTX" erbij zetten.
Ik ben geen geduldig persoon, tenminste als het op hardware aankomt. Ik gebruik nu de Elite Strap van de Quest 2. Dat werkt 'prima' behalve dat ik de accu niet kan gebruiken omdat het niet helemaal netjes aansluit op de geprinte adapter.
Dat laatste los ik op met een lange kabel en een 20.000mAh powerbank.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GodDamage
jaspov schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:45:
Weet iemand of het mogelijk is een cadeaubon te kopen voor de Meta (quest) store? Ik las ergens dat een Ierse cadeaukaart in heel Europa is in te wisselen maar hoe koop je die?
https://www.amazon.de/dp/B0C3M6GGQ3

Geen idee of je tegen beperking aanloopt als je dit tegoed in Nederland wilt uitgeven, dus check de voorwaarden voor je iets koopt.

Nu is er een actie: als je voor meer dan €100 een tegoedbon voor Meta koopt, krijg je er €15 Amazon.de tegoed bij met de code META23LMD. Misschien de moeite waard als je toch groot wil inslaan?

Heb de Meta tegoedbon niet kunnen vinden in de Nederlandse Amazon.

[ Voor 10% gewijzigd door GodDamage op 12-12-2023 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
DutchAce schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:37:
Ik heb GTA V met de Make Visuals Great Again mod eindelijk goed draaien op de Quest 3 d:)b
Loopt lekker smooth en ziet er echt indrukwekkend uit.
Moet zeggen dat deze ervaring toch wel mijn nr 1 PC VR titel Half Life Alyx benadert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 12:59
GodDamage schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:50:
[...]

https://www.amazon.de/dp/B0C3M6GGQ3

Geen idee of je tegen beperking aanloopt als je dit tegoed in Nederland wilt uitgeven, dus check de voorwaarden voor je iets koopt.

Nu is er een actie: als je voor meer dan €100 een tegoedbon voor Meta koopt, krijg je er €15 Amazon.de tegoed bij met de code META23LMD. Misschien de moeite waard als je toch groot wil inslaan?

Heb de Meta tegoedbon niet kunnen vinden in de Nederlandse Amazon.
Top dank! Kijk daar nooit meer ivm shipping maar dit is digitaal natuurlijk.
Pagina: 1 ... 101 ... 122 Laatste