• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02:13
Ronster schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:31:
[...]

Ik heb GTA V met de Make Visuals Great Again mod eindelijk goed draaien op de Quest 3 d:)b
Loopt lekker smooth en ziet er echt indrukwekkend uit.
Moet zeggen dat deze ervaring toch wel mijn nr 1 PC VR titel Half Life Alyx benadert!
Als je genoeg hebt gehad is Red Dead Redemption 2 in VR minstens zo vet, loopt zelfs nog iets beter doordat deze mod wel 2 beelden simultaan rendered (L+R).

Hier is een impressie :
https://youtu.be/hDZG3MGbfIA?si=_AT1JOv7EHVKprYB

• benjamin19
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-12 10:16
Ayazis schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:28:
Ik zal ook eens mijn ervaringen delen.

Korte tijd gelden kwam een vriend langa met de Quest 3. Ik was gelijk om. Waar ik met andere headsets altijd het gevoel had dat de technologie nog niet ver genoeg was ( teveel pixels o.a.), had ik dat bij de quest 3 helemaal niet:
Scherp beeld, goede handtracking en controls & mooie standalone games.

Dus ik heb er zelf ook een aangeschaft, waar ik nog geen moment spijt van heb.

Dikke pret met Beatsaber (vrouwlief ook dus dat is helemaal leuk.

Verder flink wat zitten spelen met wat VR versies van mijn Steam games.

Tot nu toe erg genoten van SuperHot, SW Squadrons & Subnautica VR.
Half Life Alyx heb ik ook, maar die bewaar ik even totdat ik voldoende gewend ben aan het spelen in VR, zodat ik daar optimaal van kan genieten.

Onlangs ook een Wifi 6 Mesh geinstalleerd in huis. Nu kan ik beneden in de woonkamer via wifi mijn steamgames spelen. Dat werkt overigens erg goed! Zowel met SteamLink als met Virtual Desktop(VD) maar ik vind VD wat fijner vanwege de instellingsmogelijkheden.

Ik kijk enorm uit naar Alyx, en daarna AC Nexus.

Overigens vind ik de Quest 3 nog niet scherp en comfortabel om films op te kijken of om op te werken. Daarvoor blijf ik nog de TV en desktop gebruiken. Ik zat dat echter wel veranderen op toekomstige modellen waar de resolutie nog hoger ligt. :)
Wat is je wifi setup ? Bij mij werkt het nog niet helemaal soepel!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:47
benjamin19 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 19:19:
[...]

Ik heb tweemaal een Zyxel M1 (Wifi6).
Beneden in de woonkamer (waar ik ook ben met mijn Quest 3 als ik speel) is die als router verbonden aan mijn modem. De m1 in de woonkamer is via Ethernet Backhaul verbonden aan de m1 op zolder. Daar heb ik mijn pc aan verbonden met kabel.

Die m1's zijn een verschrikking om in te stellen, maar het werkt nu wel mooi.

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:35
benjamin19 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 19:19:
[...]

Je vroeg het niet aan mij, maar ik maak zelf ook gebruik van een mesh-netwerk.
Ikzelf heb de TP-Link Deco XE75 en dat werkt perfect. Biedt ook ondersteuning voor WiFi 6E.
Spellen downloaden gaat ook megavlug.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12 15:00
SacreBleu schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:59:
[...]

Je vroeg het niet aan mij, maar ik maak zelf ook gebruik van een mesh-netwerk.
Ikzelf heb de TP-Link X70 (XE75) en dat werkt perfect. Biedt ook ondersteuning voor WiFi 6E.
Spellen downloaden gaat ook megavlug.
Ik neem aan dat je dan de AXE75 bedoelt en voordat iemand per ongeluk de niet AXE(de AX) versie wil kopen, die kunnen veel problemen geven. De naamgevingen kunnen wat verwarrend zijn.
Die gaan na een aantal minuten ineens heel veel lag geven als je met Virtual Desktop streamt. Lijken de koeling niet op orde te hebben.
De AXE versies (vooral de AXE75 ook wel AXE5400 genoemd) is in ieder geval door de VD Dev getest en in gebruik.
De Deco versie van TP Link in de AXE routers/APs is niet aan te raden, want daarbij kun je het kanaal niet zelf beheren en dat is vooral erg belangrijk. Hoewel dat met 6E (wat de AXE met de extra E dus in staat is) momenteel geen probleem is, kan dat in de toekomst wel een dingetje worden. Daar zal altijd wel een kanaal beschikbaar zijn, maar wel zo handig als je die dus zelf kunt kiezen en dat kan bij de Deco's niet.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• SacreBleu
Koldur schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:07:
[...]

Ik neem aan dat je dan de AXE75 bedoelt en voordat iemand per ongeluk de niet AXE(de AX) versie wil kopen, die kunnen veel problemen geven. De naamgevingen kunnen wat verwarrend zijn.
Die gaan na een aantal minuten ineens heel veel lag geven als je met Virtual Desktop streamt. Lijken de koeling niet op orde te hebben.
De AXE versies (vooral de AXE75 ook wel AXE5400 genoemd) is in ieder geval door de VD Dev getest en in gebruik.
De Deco versie van TP Link in de AXE routers/APs is niet aan te raden, want daarbij kun je het kanaal niet zelf beheren en dat is vooral erg belangrijk. Hoewel dat met 6E (wat de AXE met de extra E dus in staat is) momenteel geen probleem is, kan dat in de toekomst wel een dingetje worden. Daar zal altijd wel een kanaal beschikbaar zijn, maar wel zo handig als je die dus zelf kunt kiezen en dat kan bij de Deco's niet.
Nee, ik bedoelde de https://www.coolblue.nl/p...-mesh-wifi-6e-2-pack.html.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Koldur
Ahhh, die zou ik persoonlijk niet aanraden als je nu koopt, daar kun je dus zelf geen kanalen kiezen. En juist dat is wat je wel wil kunnen, de automatische keuze daarin is vooral gericht om makkelijk een mesh netwerk te gebruiken.
Maar die weet niet welke je wil gebruiken om VR te streamen en waar je de minste interferentie wil hebben.
Sowieso, als je al een mesh netwerk gebruikt, zorg dan wel voor een bekabelde backhaul. Anders heb je nog meer interferentie problemen.
Met 6GHz zullen de problemen (maar wel echt altijd een bedrade backhaul gebruiken!) nu waarschijnlijk niet voor komen, maar in de toekomst kun je hiermee zelf niet sturen op kanalen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• SacreBleu
Koldur schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:44:
[...]

Ahhh, die zou ik persoonlijk niet aanraden als je nu koopt, daar kun je dus zelf geen kanalen kiezen. En juist dat is wat je wel wil kunnen, de automatische keuze daarin is vooral gericht om makkelijk een mesh netwerk te gebruiken.
Maar die weet niet welke je wil gebruiken om VR te streamen en waar je de minste interferentie wil hebben.
Sowieso, als je al een mesh netwerk gebruikt, zorg dan wel voor een bekabelde backhaul. Anders heb je nog meer interferentie problemen.
Met 6GHz zullen de problemen (maar wel echt altijd een bedrade backhaul gebruiken!) nu waarschijnlijk niet voor komen, maar in de toekomst kun je hiermee zelf niet sturen op kanalen.
Ik heb zelf nog nooit met kanalen gespeeld, eigenlijk. TP-Link heeft dit voor de Deco-modellen uitgezet omdat ze met een mesh-netwerk vooral een 'self-healing'-mogelijkheid wilde bieden. Waarschijnlijk marketing-praat.
Hoe-dan-ook, lees ik dat ook andere fabrikanten dit voor hun mesh-netwerken meestal niet aanbieden.

Gelukkig zijn alles Deco's (we hebben er drie in huis) allemaal verbonden met ethernet.
Verder heb ik nog geen problemen ondervonden, maar de Deco op zolder wordt ook amper gebruikt omdat mijn vriendin daar niet héél vaak zit en voor de rest hangt alleen mijn 3D printer eraan.

Ik heb tot nu toe alles geprobeerd van AirLink en VD en SteamLink en dat werkt allemaal wel redelijk behoorlijk. Voorheen had ik een Archer X5400, die hing een verdieping lager, maar ook dáár had ik geen issues. Met VR ben ik extra kritisch, omdat vertraging, meteen opvalt en een ziekmakend gevoel teweeg brengt.

Sterker nog, bij mij was de ervaring met de Link-kabel nog het slechtste. Dat was allemaal weg toen ik begon met Airlink, en daarbij gebruikte ik een vrij simpele router in de slechtste omstandigheden. :P

• Koldur
SacreBleu schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:55:
[...]

Ik heb zelf nog nooit met kanalen gespeeld, eigenlijk. TP-Link heeft dit voor de Deco-modellen uitgezet omdat ze met een mesh-netwerk vooral een 'self-healing'-mogelijkheid wilde bieden. Waarschijnlijk marketing-praat.
Hoe-dan-ook, lees ik dat ook andere fabrikanten dit voor hun mesh-netwerken meestal niet aanbieden.

Gelukkig zijn alles Deco's (we hebben er drie in huis) allemaal verbonden met ethernet.
Verder heb ik nog geen problemen ondervonden, maar de Deco op zolder wordt ook amper gebruikt omdat mijn vriendin daar niet héél vaak zit en voor de rest hangt alleen mijn 3D printer eraan.

Ik heb tot nu toe alles geprobeerd van AirLink en VD en SteamLink en dat werkt allemaal wel redelijk behoorlijk. Voorheen had ik een Archer X5400, die hing een verdieping lager, maar ook dáár had ik geen issues. Met VR ben ik extra kritisch, omdat vertraging, meteen opvalt en een ziekmakend gevoel teweeg brengt.

Sterker nog, bij mij was de ervaring met de Link-kabel nog het slechtste. Dat was allemaal weg toen ik begon met Airlink, en daarbij gebruikte ik een vrij simpele router in de slechtste omstandigheden. :P
Ja, nu zal het, zeker op de 6GHz band, wel werken, maar als het niet out of the box werkt, dan kun je dus ook niets aanpassen. Ik raad het vooral voor mensen die nu willen kopen af, hoop dat het zo over kwam.

Ik geloof meteen dat het goed werkt hoor, heel fijn!

Er zijn AX routers van TP-Link die wel goed werken inderdaad, die hebben een andere SoC erin, maar het is heel lastig zeker te zijn dat je de juiste AX van TP-Link krijgt, daarom worden die routers in het VD Discord niet aangeraden. Gelukkig heb jij er zo lijkt, een gehad met een Qualcom SoC.

Wat gebruik jij het meeste? VD/Airlink/SteamLink?
Ik gebruik VD vooral omdat ik beeldkwaliteit toch wel graag zo goed mogelijk heb en je met Airlink en SteamLink niet genoeg zelf kan instellen (vooral m.b.t. Foveated Encoding en niet uit kunnen zetten van dynamische bitrate).

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:12
Damic schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:21:
[...]
Dat is een goeike :) even zien hoe ik die kan overzetten

@TiezZ_BE https://imgur.com/a/ETWrzs7

Zou het kunnen zijn omdat ik bril drager ben dat ik de pixel lijnen zien van de panelen?
Nog opgelost na mijn laatste reactie?

https://www.techpowerup.com/review/

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sinds begin deze maand hebben we een Quest 3 in huis. Helemaal happy mee en alles werkt.
Wat ik echter maar niet voor elkaar krijg is casten naar mijn "Google Chromecast met Google TV".

Eerder had ik ook issues met casten van YT vanaf een smartphone naar de chromecast. De melding was dan dat het niet lukte omdat de chromecast een verouderde firmware zou hebben. Oplossing is dan juist om bij de build-in apps de update van de casting app te verwijderen.

Omdat casten met de Quest 3 niet lukte, heb ik dat ook hier gedaan. Helaas zonder enig verschil.
Casten naar de telefoon werkt prima, casten naar de chromecast geef een (generieke) foutmelding.

Standaard is mijn chromecast aangesloten via een netwerk kabel (op hetzelfde LAN als mijn wifi) maar ook als ik de chromecast op dezelfde wifi connect als de Quest 3 krijg ik dezelfde error.
Iemand een idee in welke hoek te zoeken?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Koldur
Koffie schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:34:
Sinds begin deze maand hebben we een Quest 3 in huis. Helemaal happy mee en alles werkt.
Wat ik echter maar niet voor elkaar krijg is casten naar mijn "Google Chromecast met Google TV".

Eerder had ik ook issues met casten van YT vanaf een smartphone naar de chromecast. De melding was dan dat het niet lukte omdat de chromecast een verouderde firmware zou hebben. Oplossing is dan juist om bij de build-in apps de update van de casting app te verwijderen.

Omdat casten met de Quest 3 niet lukte, heb ik dat ook hier gedaan. Helaas zonder enig verschil.
Casten naar de telefoon werkt prima, casten naar de chromecast geef een (generieke) foutmelding.

Standaard is mijn chromecast aangesloten via een netwerk kabel (op hetzelfde LAN als mijn wifi) maar ook als ik de chromecast op dezelfde wifi connect als de Quest 3 krijg ik dezelfde error.
Hoewel het hier geen Quest 3/VR probleem lijkt, toch even een tip, even de Chromecast factory resetten (FR). Heeft bij mij wel eens problemen opgelost. Ook als de FW nu niet update door welke bug dan ook, wordt dat bij een FR normaliter wel weer gedaan.

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-12 18:41
Koffie schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:34:

Hier zelfde probleem, de Chromecast wordt niet gevonden. Maar bij mij zitten er nog wel wat routers tussen her en der, heb ze nog niet op hetzelfde (draadloze) netwerk geprobeerd.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• SacreBleu
Koldur schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:08:
[...]

Ja, nu zal het, zeker op de 6GHz band, wel werken, maar als het niet out of the box werkt, dan kun je dus ook niets aanpassen. Ik raad het vooral voor mensen die nu willen kopen af, hoop dat het zo over kwam.

Ik geloof meteen dat het goed werkt hoor, heel fijn!

Er zijn AX routers van TP-Link die wel goed werken inderdaad, die hebben een andere SoC erin, maar het is heel lastig zeker te zijn dat je de juiste AX van TP-Link krijgt, daarom worden die routers in het VD Discord niet aangeraden. Gelukkig heb jij er zo lijkt, een gehad met een Qualcom SoC.

Wat gebruik jij het meeste? VD/Airlink/SteamLink?
Ik gebruik VD vooral omdat ik beeldkwaliteit toch wel graag zo goed mogelijk heb en je met Airlink en SteamLink niet genoeg zelf kan instellen (vooral m.b.t. Foveated Encoding en niet uit kunnen zetten van dynamische bitrate).
Het werkte voorheen op een minder krachtige router ook op 5Ghz, die zat ook nog eens een verdieping lager. Sinds we de Deco's hebben staat er eentje op mijn bureau, zal allicht, naast 6E ook wel helpen.

Ik gebruik voornamelijk Airlink, maar moet zeggen dat ik de andere twee niet echt heel kritisch heb geevalueerd. Ze werkte alle drie bij mij.

De link kabel werkte zelfs het minste, veel prestatieproblemen zoals gestotter en zo.
Heb toen maar - voor de lol - Airlink geprobeerd en het verbaasde mij hoe vloeiend en goed dat werkte. Heb ooit eens artefacten gehad, maar dat was toen op 2.4Ghz. Op 5Ghz nooit problemen mee gehad.

Misschien dat ik dit weekend eens kritisch ga kijken wat VD allemaal kan tegenover Airlink en SteamLink.
Enige wat ik mij kan herinneren was dat ik met VD veel meer performance issues had dan met Airlink.
Net als dat alles wat met SteamVR draait slechter draait bij mij dan wanneer ik de Oculus Runtime gebruik.
Met VD duikt hij toch vaker onder de 90 fps en krijg je weer Async Timewarp - of hoe ze het noemen.

• Koldur
SacreBleu schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:39:
[...]

Het werkte voorheen op een minder krachtige router ook op 5Ghz, die zat ook nog eens een verdieping lager. Sinds we de Deco's hebben staat er eentje op mijn bureau, zal allicht, naast 6E ook wel helpen.

Ik gebruik voornamelijk Airlink, maar moet zeggen dat ik de andere twee niet echt heel kritisch heb geevalueerd. Ze werkte alle drie bij mij.

De link kabel werkte zelfs het minste, veel prestatieproblemen zoals gestotter en zo.
Heb toen maar - voor de lol - Airlink geprobeerd en het verbaasde mij hoe vloeiend en goed dat werkte. Heb ooit eens artefacten gehad, maar dat was toen op 2.4Ghz. Op 5Ghz nooit problemen mee gehad.

Misschien dat ik dit weekend eens kritisch ga kijken wat VD allemaal kan tegenover Airlink en SteamLink.
Enige wat ik mij kan herinneren was dat ik met VD veel meer performance issues had dan met Airlink.
Net als dat alles wat met SteamVR draait slechter draait bij mij dan wanneer ik de Oculus Runtime gebruik.
Met VD duikt hij toch vaker onder de 90 fps en krijg je weer Async Timewarp - of hoe ze het noemen.
Dan lijkt het alsof je minder kritisch bent over de algehele grafische kwaliteit. Airlink vind ik echt niet te doen en dat met een goed netwerk. Als je netwerk het niet aankan, dan gaat Airlink ook nog eens de beste kwaliteit dat het levert (wat voor mij dus al echt niet te doen is) dynamisch omlaag schroeven.
Voordeel daarvan is dat het met weinig tweaken soepel loopt, maar in ervaring, naar mijn mening, een stuk minder is qua kwaliteit.

VD heeft absoluut de beste kwaliteit, alleen is dat met een fixed bitrate. Als je netwerk dit dan niet aankan, ga je stotters en dergelijke ervaren. Dus meer tweaken, maar betere grafische kwaliteit.

Dan nog, blijft dat persoonlijk, maar als je een dikke GPU hebt, vind ik het wel wat zonde :+

• SacreBleu
Koldur schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:57:
[...]

Dan lijkt het alsof je minder kritisch bent over de algehele grafische kwaliteit. Airlink vind ik echt niet te doen en dat met een goed netwerk. Als je netwerk het niet aankan, dan gaat Airlink ook nog eens de beste kwaliteit dat het levert (wat voor mij dus al echt niet te doen is) dynamisch omlaag schroeven.
Voordeel daarvan is dat het met weinig tweaken soepel loopt, maar in ervaring, naar mijn mening, een stuk minder is qua kwaliteit.

VD heeft absoluut de beste kwaliteit, alleen is dat met een fixed bitrate. Als je netwerk dit dan niet aankan, ga je stotters en dergelijke ervaren. Dus meer tweaken, maar betere grafische kwaliteit.

Dan nog, blijft dat persoonlijk, maar als je een dikke GPU hebt, vind ik het wel wat zonde :+
Oh, maar dat sowieso. Ik vind performance véél belangrijker dan de graphics. Ik heb in het verleden ook instellingen lager gezet om maar niet in Timewarp te komen, want dat vind ik echt verschrikkelijk. Daar ben ik dan wél heel erg gevoelig voor. Ik voel dat meteen ergens in mijn brein.

Dan zijn er weer mensen die daar helemaal niet gevoelig voor zijn.
Ik zal vanavond en anders dit weekend eens pielen met VD en Airlink. Bij de laatste draait het op 200Mb/s en heb ik variabel uitgezet, volgens mij. Met SteamLink heb ik niet gekeken naar de aanwezigheid van die mogelijkheid.

• Koldur
SacreBleu schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:06:
[...]

Oh, maar dat sowieso. Ik vind performance véél belangrijker dan de graphics. Ik heb in het verleden ook instellingen lager gezet om maar niet in Timewarp te komen, want dat vind ik echt verschrikkelijk. Daar ben ik dan wél heel erg gevoelig voor. Ik voel dat meteen ergens in mijn brein.

Dan zijn er weer mensen die daar helemaal niet gevoelig voor zijn.
Ik zal vanavond en anders dit weekend eens pielen met VD en Airlink. Bij de laatste draait het op 200Mb/s en heb ik variabel uitgezet, volgens mij. Met SteamLink heb ik niet gekeken naar de aanwezigheid van die mogelijkheid.
Met Steamlink en Airlink kun je dynamisch bitrate niet 100% uitzetten, als je netwerk een probleem is, dan gaan beide alsnog throttlen in de bitrate.
Als je met VD de boel goed test, een kanaal hebt waar geen interferentie is (want dat is altijd variabel, je weet nooit wanneer je buren ineens gaan streamen en dus je bitrate laten tanken) en de instellingen in het spel goed instelt, kun je in VD hetzelfde bereiken met dezelfde stabiliteit van FPS (wat jij performance noemt).
Dan heb je wel goed inzicht nodig in het netwerk, meten met WiFiAnalyzer, weten waar de max zit van jouw bitrate en het netwerk en waar de max zit van de PC zelf. Hoop variabelen, maar je kunt echt heel gaaf VRen op die manier.

Maar elk beetje router kan tegenwoordig toch prima zelf uitzoeken wel kanaal leeg is? En volgens mij is het nadeel van VD meer latency, tegelijk is dit wel interessant hoe verschillend ervaringen zijn. Ik heb Airlink geprobeerd, en wat was één grote compressie artifact met stotters (dus nee ik ben niet extreem kritisch daar, het zag er gewoon heel slecht uit). Hele voordeel van VD is voor mij juist dat het gewoon werkt en ik niks heb hoeven in te stellen, met prima kwaliteit. In de Airlink instellingen duiken is iets wat ik nog moet doen, om te kijken of ik dat toch een beetje fatsoenlijk kan krijgen voor fatsoenlijke Beatsaber latency. Een kabel is een alternatief wat ik daarvoor ook overweeg.

• Koldur
Sissors schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:45:
Maar elk beetje router kan tegenwoordig toch prima zelf uitzoeken wel kanaal leeg is? En volgens mij is het nadeel van VD meer latency, tegelijk is dit wel interessant hoe verschillend ervaringen zijn. Ik heb Airlink geprobeerd, en wat was één grote compressie artifact met stotters (dus nee ik ben niet extreem kritisch daar, het zag er gewoon heel slecht uit). Hele voordeel van VD is voor mij juist dat het gewoon werkt en ik niks heb hoeven in te stellen, met prima kwaliteit. In de Airlink instellingen duiken is iets wat ik nog moet doen, om te kijken of ik dat toch een beetje fatsoenlijk kan krijgen voor fatsoenlijke Beatsaber latency. Een kabel is een alternatief wat ik daarvoor ook overweeg.
Dat zou je verwachten, maar is dus niet het geval. Dat is de grap hier, alle kanalen die automatisch beheerd worden om mij heen, kan ik sturen door zelf bepaalde kanalen te kiezen. Op de 2,4GHz band zit ik alleen op een kanaal, waar die van mijn buren automatisch dezelfde kanalen kiezen.
5GHz red ik geen eigen kanaal, want daar heb je praktisch maar een kanaal met 80MHz breedte (wat je nodig hebt voor VR).
Latency wordt beïnvloed door hoeveel interferentie er is, maar dan heb je het over 2-3ms, als het meer is, krijg je stotters.

Als je VD een keer goed tweakt met een goede router/VD, dan hoef je er daarna geen moeite meer in te steken, maar dus wel met het opzetten. Als je op 5GHz zit, is er absoluut geen garantie te geven, met 6GHz moet je zeker nu, sottervrij kunnen VRen draadloos met VD.

• SacreBleu
Sissors schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:45:
Dat had ik dus ook. Er is nooit een duidelijke winnaar. De ene heeft een voorkeur voor VD, de andere voor Airlink. En bij beide apps lees je klachten die je bij allebei terugleest.

Voor zover ik kon zien had VD bij mij geen hoge meerwaarde met betrekking tot de beeldkwaliteit.
Artefacten heb ik alleen gezien toen de verbinding dermate slecht was, dat ik net zo goed op 56k over kon stappen. :+

Wellicht wordt er veel verschil geboekt omdat VD de snapdragon gebruikt voor upscaling of dat hun sharpness filter iets aggresiever is ingesteld?
Sommige handige snufjes kunnen de illusie wekken dat het allemaal (veel) beter is, nog meer dan de bitrate verhogen, bijvoorbeeld.

SacreBleu schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:00:
[...]

Dat had ik dus ook. Er is nooit een duidelijke winnaar. De ene heeft een voorkeur voor VD, de andere voor Airlink. En bij beide apps lees je klachten die je bij allebei terugleest.

Voor zover ik kon zien had VD bij mij geen hoge meerwaarde met betrekking tot de beeldkwaliteit.
Artefacten heb ik alleen gezien toen de verbinding dermate slecht was, dat ik net zo goed op 56k over kon stappen. :+

Wellicht wordt er veel verschil geboekt omdat VD de snapdragon gebruikt voor upscaling of dat hun sharpness filter iets aggresiever is ingesteld?
Sommige handige snufjes kunnen de illusie wekken dat het allemaal (veel) beter is, nog meer dan de bitrate verhogen, bijvoorbeeld.
Ik ga dus binnenkort wel weer Airlink proberen, maar bij mij eerste poging was mijn conclusie dat ik een extra router ervoor nodig had, want de kwaliteit, met zoveel artifacts en stotteren was gewoon diep triest. Dus des te meer mijn verbazing dat VD bij mij in één keer echt prima is (op dus iets teveel latency voor Beatsaber na). Dat waren zeg maar geen issues van een iets agressievere sharpening. Zonder kanalen te checken, 80MHz bandbreedte in te stellen, specifieke router voor enkel en alleen VR, etc. Nu staat router op maar paar meter afstand, al wel in de meterkast.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-12 11:47
Ronster schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:31:
[...]

Ik heb GTA V met de Make Visuals Great Again mod eindelijk goed draaien op de Quest 3 d:)b
Loopt lekker smooth en ziet er echt indrukwekkend uit.
Moet zeggen dat deze ervaring toch wel mijn nr 1 PC VR titel Half Life Alyx benadert!
Thanks voor de tip! Ik was bij RealVR van Luke Ross blijven hangen die wat betreft GTA V al een tijd uit de lucht is.

Horizon Zero Dawn werkte daarnaast erg slecht met Luke's VR mod :| Hopelijk werkt Cyberpunk wel goed.. binnenkort proberen..

Mixed Reality dev

• DutchAce
Menesis schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:56:
[...]
Thanks voor de tip! Ik was bij RealVR van Luke Ross blijven hangen die wat betreft GTA V al een tijd uit de lucht is.

Horizon Zero Dawn werkte daarnaast erg slecht met Luke's VR mod :| Hopelijk werkt Cyberpunk wel goed.. binnenkort proberen..
Cyberpunk draaide hier wel lekker.

• Koldur
SacreBleu schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:00:
[...]

Ik zie het verschil ik meteen en is absoluut niet door de upscaling filter, want die wordt nagenoeg niet gebruikt als je op godmode (VD instelling) speelt.
In bepaalde spellen zie ik het wel minder dan anderen, maar als ik ga sim racen, is het verschil gewoon bizar groot. Met Airlink kan ik netaan 50m vooruit alles lezen, met VD is dat nagenoeg oneindig. Dat verschil was met de Q2 minder groot, met de Q3 is dat echt nog een keer verbeterd, maar dat ligt vooral aan de lenzen.

Sommige mensen zien het verschil een stuk minder snel, wees er blij mee haha, scheelt weer een hoop gedoe en geld. Ik ben zelfs van mijn RTX3080 naar een 4090 gegaan, toen pas was ik tevreden met de prestaties/kwaliteit in VR. Straks uit de USA mijn AXE75 routers zodat ik in mijn simrig op zolder en beneden op hoge bitrate zorgeloos kan streamen. Maar dat ben ik.
Als het zo overkwam, ik probeer niemand naar VD te sturen, alleen probeer ik altijd duidelijk te maken/krijgen waar de verschillen in zitten.
Als iemand tevreden is met een Galaxy S7 in GearVR en niet beter wil, prima! Uiteindelijk moet iedereen genieten en als je dat met jouw apparatuur/software/instellingen doet, alleen maar goed!

• Ronster
  • Laatst online: 25-12 11:13
Menesis schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:56:
[...]

Ik gebruik ook de Luke Ross mod om de boel in VR te krijgen :)
MVGA is gewoon een heel leuke (gratis) graphics mod.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• Ronster
DutchAce schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:13:
[...]

Als je genoeg hebt gehad is Red Dead Redemption 2 in VR minstens zo vet, loopt zelfs nog iets beter doordat deze mod wel 2 beelden simultaan rendered (L+R).

Hier is een impressie :
https://youtu.be/hDZG3MGbfIA?si=_AT1JOv7EHVKprYB
Die ga ik zeker ook eens proberen d:)b

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:51

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

TiezZ_BE schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:26:
[...]

Nog opgelost na mijn laatste reactie?
Nope heb hem terug gestuurd, niets voor mij zolang ik de lijnen van de panelen zien :(

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:00
Afgelopen dagen mijn retro gaming systeem geupgrade met meer geheugen, een SSD en vandaag de nieuwe videokaart binnen gekregen, verder wacht ik nog op een i7, maar met mijn huidge i5 gaat het opzich ook.

Net even after the fall, asgards wrath en arizona sunshine 2 (nog bedankt voor de referral) gespeeld om te vergelijken en, heilige poep, ik wil nooit meer terug naar stand alone! ;)

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-12 11:47
Ronster schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:56:
[...]

Ik gebruik ook de Luke Ross mod om de boel in VR te krijgen :)
MVGA is gewoon een heel leuke (gratis) graphics mod.
Ah ok, had je die nog ergens liggen dan? Of kun je gewoon de huidige versie gebruiken ook al zegt hij er niks over?

Mixed Reality dev

Ik weet niet of het nu Airlink is of een compleet losstaande reden, want Beatsaber nog een keer via Airlink geprobeerd, maar mijn armen schreeuwde dat ze het niet leuk vonden. Nu hebben mijn armen daar natuurlijk weinig over te zeggen, en Airlink was nu veel beter dan de vorige keer, zonder significante wijzigingen (hem op 90Hz zetten was mijn enige, jammer dat die niet sneller kan). Misschien was hij vorige keer tegelijk updates nog aan het downloaden ofzo? Al zou je denken dat hij dat niet doet als hij actief in VR wordt gebruikt.

Maar goed, voor mij het belangrijke: Ik heb snelste nummer dat ik normaal kan gedaan, 8.2 blokken per seconde gemiddeld, en die is gelukt. Dus ja, voor mij lijkt het tussen VD en Airlink echt een afweging te zijn tussen latency en kwaliteit.

• Koldur
nieuws: Microsoft brengt Xbox Game Pass naar Meta Quest 2-, 3- en Pro-headsets

Slimme zet, hoef je geen andere console meer te kopen en kun je gewoon de nieuwste games spelen. Voor shooters en racers niet het handigst i.v.m. latency, maar wel een bijzondere ontwikkeling.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 22:10
Weet iemand of je dan ook Xbox of PC game pass kunt gebruiken om via cloud gaming VR games op de Q3 te streamen/spelen?

Dat is waar ik echt op zit te wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door .GoO op 13-12-2023 22:31 ]

• SacreBleu
.GoO schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:30:
Weet iemand of je dan ook Xbox of PC game pass kunt gebruiken om via cloud gaming VR games op de Q3 te streamen/spelen?

Dat is waar ik echt op zit te wachten.
Nee, dat kan dan weer niet. Je streamt als het ware een game in 2D naar je Quest maar geen VR games.

• SacreBleu
Koldur schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:55:
[...]

Ik zie het verschil ik meteen en is absoluut niet door de upscaling filter, want die wordt nagenoeg niet gebruikt als je op godmode (VD instelling) speelt.
In bepaalde spellen zie ik het wel minder dan anderen, maar als ik ga sim racen, is het verschil gewoon bizar groot. Met Airlink kan ik netaan 50m vooruit alles lezen, met VD is dat nagenoeg oneindig. Dat verschil was met de Q2 minder groot, met de Q3 is dat echt nog een keer verbeterd, maar dat ligt vooral aan de lenzen.

Sommige mensen zien het verschil een stuk minder snel, wees er blij mee haha, scheelt weer een hoop gedoe geld. Ik ben zelfs van mijn RTX3080 naar een 4090 gegaan, toen pas was ik tevreden met de prestaties/kwaliteit in VR. Straks uit de USA mijn AXE75 routers zodat ik in mijn simrig op zolder en beneden op hoge bitrate zorgeloos kan streamen. Maar dat ben ik.
Als het zo overkwam, ik probeer niemand naar VD te sturen, alleen probeer ik altijd duidelijk te maken/krijgen waar de verschillen in zitten.
Als iemand tevreden is met een Galaxy S7 in GearVR en niet beter wil, prima! Uiteindelijk moet iedereen genieten en als je dat met jouw apparatuur/software/instellingen doet, alleen maar goed!
Ik heb vanavond eens zitten pielen met alles.
VD draait gewoon prima bij mij, heb wat verschillende codecs geprobeerd maar zag niet meteen een groot verschil daartussen.

Heb AV1 10-Bit geprobeerd op 200mbit (max) en dat zag er goed uit. Daarna nog HEVC+ met 400mbit en dat zag er ook goed uit.

Wellicht dat het grote verschil zich gaat uiten in games waar je meer vergezichten heb. Ik heb het met HL:Alyx geprobeerd in ieder geval.

Airlink gaat niet hoger dan 200mbit. Toen ik dit in de diagnostische tool aanpaste was het meteen enorme gestotter en rotzooi. Toen ik de setting op 0 zette waren alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.

Ik neig ernaar dat VD er wellicht beter uitziet, maar het is voor mijn ogen een heeeeel klein verschil.
Wellicht dat het per game anders zal zijn.
Voordeel van VD is wel dat ik het op 120 fps kan zetten. :P

• Ronster
Menesis schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:08:
[...]
Ah ok, had je die nog ergens liggen dan? Of kun je gewoon de huidige versie gebruiken ook al zegt hij er niks over?
Je kunt hem idd gebruiken maar hebt wel rollback files nodig.
Deze beste man legt het goed uit en heeft alle url’s: YouTube: GTA 5 VR 2023 (NEW) FREE MOD.

• Ronster
Iemand al Xbox Cloud Gaming op de Quest geprobeerd?
Gisteren even kort wat games gespeeld. Werkt beter dan ik had verwacht.
Alleen kun je de omgeving niet veranderen, ook niet naar MR, maar dat zal in de toekomst wel worden toegevoegd.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Er is nu zoveel kennis in dit topic, maar het is nogal zoeken geblazen.
Welke settings, welke tools (VD, airlink, steamlink), welke routers, tips en tricks.
Is het een idee dat een keer te verzamelen voor de TS oid?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-12 10:15
Ronster schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:12:
Iemand al Xbox Cloud Gaming op de Quest geprobeerd?
Gisteren even kort wat games gespeeld. Werkt beter dan ik had verwacht.
Alleen kun je de omgeving niet veranderen, ook niet naar MR, maar dat zal in de toekomst wel worden toegevoegd.
Ik las op Reddit dat het een kwestie is van passthrough inschakelen door dubbel tap op headset.

• flrs
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-12 19:48
Iemand Asgard Wrath 2 al geprobeerd? Kritieken zijn erg lovend! 10 van IGN en 9,3 gemiddeld van alle professionele reviews.

https://www.metacritic.com/game/asgards-wrath-2/

Belooft veel goeds. Ben benieuwd!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-12 10:24
Hier is hij aan het downloaden, 31GB, zal nog ffe duren ;)

• Koldur
https://www.uploadvr.com/asgards-wrath-2-review/

Valt mij wel heel erg tegen dat het spel nog op Q2 kwaliteit loopt. Snap dat niet en maakt het echt een stuk minder. Als PCVR persoon vind ik Red Matter 2 echt heel goed te doen, maar dit vind ik het net niet.

Hoop dat er een PCVR versie/Q3 van komt, anders laat ik hem nog even links liggen.

• SacreBleu
Koldur schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:40:
https://www.uploadvr.com/asgards-wrath-2-review/

Valt mij wel heel erg tegen dat het spel nog op Q2 kwaliteit loopt. Snap dat niet en maakt het echt een stuk minder. Als PCVR persoon vind ik Red Matter 2 echt heel goed te doen, maar dit vind ik het net niet.

Hoop dat er een PCVR versie/Q3 van komt, anders laat ik hem nog even links liggen.
PCVR waarschijnlijk niet. Maar een Q3 wel. Ik had ergens gelezen dat ze eerst op Q2 wilde focussen en later met een Q3 update zouden komen.

• Koldur
SacreBleu schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:42:
[...]

PCVR waarschijnlijk niet. Maar een Q3 wel. Ik had ergens gelezen dat ze eerst op Q2 wilde focussen en later met een Q3 update zouden komen.
Eigenlijk dus gewoon niet op tijd af, lijkt mij dat het wel de bedoeling was een Q3 seller van te maken. In die review staat dat het nog niet zeker is of de Q3 versie komt en zij zijn meestal erg goed op de hoogte.

• Tec7lol
Ik snap niet dat je een Quest2 game bij elke Quest3 geeft, wat denken ze daar bij meta... 8)7

Hier nog wat meer info https://www.reddit.com/r/...get_quest_3_optimization/

Denk dat ik toch best wat wacht met dit spel te spelen tot de update er is.
Volgens daar draait hij al op hogere FPS op de Q3 en hogere render resolutie. Wat zou nog meer kunnen? Ja je zou een iets andere afweging kunnen maken dat hij zelfde resolutie draait maar wat mooiere schaduwen ofzo. Maar zo significant gaat dat allemaal niet zijn vermoed ik. Wat zou een Q3 nog meer kunnen dat een Q2 niet kan? MR mode lijkt mij weinig toevoegen bij zo'n soort spel.

Onder de streep is het gewoon de impact van native vs PCVR, dat blijft heel veel achterlopen.

• Koldur
Sissors schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 09:16:
Volgens daar draait hij al op hogere FPS op de Q3 en hogere render resolutie. Wat zou nog meer kunnen? Ja je zou een iets andere afweging kunnen maken dat hij zelfde resolutie draait maar wat mooiere schaduwen ofzo. Maar zo significant gaat dat allemaal niet zijn vermoed ik. Wat zou een Q3 nog meer kunnen dat een Q2 niet kan? MR mode lijkt mij weinig toevoegen bij zo'n soort spel.

Onder de streep is het gewoon de impact van native vs PCVR, dat blijft heel veel achterlopen.
RM2 is echt significant mooier buiten die zaken om. AA wordt gebruikt en andere shader technieken. Dat maakt echt een verschil.

Maar gebaseerd op AW1 vs RM1, dat zijn ook gewoon hele andere spellen met hele andere settings. En dan kan je andere optimalisaties maken. Kijk hoe AW1 eruit ziet, en dan moet je gewoon significant downgraden om dat op een Quest te kunnen laten draaien, ook een Q3.

[ Voor 31% gewijzigd door Sissors op 16-12-2023 10:28 ]

• Koldur
Sissors schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:27:
Maar gebaseerd op AW1 vs RM1, dat zijn ook gewoon hele andere spellen met hele andere settings. En dan kan je andere optimalisaties maken. Kijk hoe AW1 eruit ziet, en dan moet je gewoon significant downgraden om dat op een Quest te kunnen laten draaien, ook een Q3.
Ik snap wat je zegt, maar de Q3 kan gewoon veel meer dan de Q3, de Q2 kan niet meer dan RM2 voor de Q2 maar de Q3 wel, dat zouden ze ook door moeten trekken naar AW2.

Ik verwacht niet dezelfde graphics als PCVR, dat is onmogelijk, maar wel meer zoals de RM2 treatment voor de Q3.

• Romoni
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-12 17:27
Ik heb 2 weken geleden de Meta Quest 3 gekocht. Hierop willen we graag games kopen en installeren. Helaas lukt het me niet om een creditcard als betaalmiddel toe te voegen aan de store. Het geeft voortdurend aan dat het betaalmiddel niet kan worden opgeslagen. Heb dit geprobeerd via de app, bril en browser maar niets werkt. Ik zie op mijn creditcard de bevestiging van de afschrijving dus de info komt wel aan bij mijn creditcard en wordt ook geaccepteerd. Heb ook telefonisch contact gehad met mijn creditcard maatschappij en die bevestigen dit. Ik kan natuurlijk wel een PayPal account gaan aanmaken en gebruiken maar vindt dat je van een groot bedrijf als meta mag verwachten dat de store goed werkt. Heb uiteraard al het probleem aan Meta gemeld (via chat want bellen kan je ze niet). Meer dan een week geleden is hiervoor een ticket aangemaakt. Nog steeds zonder resultaat.
Heeft iemand al eerder dit probleem gehad, of gebruiken jullie allemaal PayPal?

• Hombre41
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-03 19:22
Romoni schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:43:
Ik heb 2 weken geleden de Meta Quest 3 gekocht. Hierop willen we graag games kopen en installeren. Helaas lukt het me niet om een creditcard als betaalmiddel toe te voegen aan de store. Het geeft voortdurend aan dat het betaalmiddel niet kan worden opgeslagen. Heb dit geprobeerd via de app, bril en browser maar niets werkt. Ik zie op mijn creditcard de bevestiging van de afschrijving dus de info komt wel aan bij mijn creditcard en wordt ook geaccepteerd. Heb ook telefonisch contact gehad met mijn creditcard maatschappij en die bevestigen dit. Ik kan natuurlijk wel een PayPal account gaan aanmaken en gebruiken maar vindt dat je van een groot bedrijf als meta mag verwachten dat de store goed werkt. Heb uiteraard al het probleem aan Meta gemeld (via chat want bellen kan je ze niet). Meer dan een week geleden is hiervoor een ticket aangemaakt. Nog steeds zonder resultaat.
ik heb net hetzelfde probleem gehad, blijven proberen en opeens lukt het. ik heb het ondertussen wel al 2x moeten opnieuw doen.

Meta referral links: https://linktr.ee/hombre41

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 10:14
Romoni schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:43:
Bij het gebruik van een creditcard liep ik ook tegen onzichtbare muren. Paypal werkt gelukkig al jaren zonder problemen.

• Romoni
Hombre41 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:04:
[...]

ik heb net hetzelfde probleem gehad, blijven proberen en opeens lukt het. ik heb het ondertussen wel al 2x moeten opnieuw doen.
Blij om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Maar heel vreemd dat een groot bedrijf als Meta hun betalingsverkeer niet op orde heeft. Daar zou je toch meer van mogen verwachten. Zeker als je ook aangeeft dat de creditcard weer naar verloop verdwijnt en je deze weer opnieuw moet aanmelden met dezelfde problemen.

• Koldur
Ik heb altijd Paypal gebruikt, gaat perfect. Heb al jaren een PP account, dus geen wens gehad dit via CC te doen, temeer omdat het dan een stuk sneller van mijn bankrekening afgaat dan met een CC.

Wel weer lol met Asgarth's Wrath 1 trouwens, moet je wel een goede PC voor hebben, maar een tof spel.

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:27
Ik kan me herinneren dat ik in eerste instantie problemen had met een cc, die gekoppeld was aan een nummer uit een ander land.
Toen ik een cc gebruikte van een bank / bedrijf met een Nederlandse registratie werkte het wel.
Dit was 1,5 jaar geleden.
Romoni schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:12:
[...]

Blij om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Maar heel vreemd dat een groot bedrijf als Meta hun betalingsverkeer niet op orde heeft. Daar zou je toch meer van mogen verwachten. Zeker als je ook aangeeft dat de creditcard weer naar verloop verdwijnt en je deze weer opnieuw moet aanmelden met dezelfde problemen.

Meta Quest 3

• Romoni
Ik heb na mijn problemen met de creditcard maar een PayPal account aangemaakt. Dit was uiteindelijk niet zo moeilijk. Hoop nog wel dat Meta het probleem met mijn credit card oplost. Afijn gisteren een game gekocht via PayPal en dat ging in een keer goed. Vandaag wilde ik een ander spel kopen en loop ik tegen de volgende melding aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0BGnD759aQFPrYGFwoOJyfXTrqg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zoEjmZxmJuUMzE8PqsrX5GVZ.png?f=fotoalbum_large

Heb mijn PayPal account verwijderd als betaalmiddel en deze weer opnieuw toegevoegd aan mijn Meta account. Maar dat gaf geen oplossing. Loop nog tegen dezelfde foutmelding aan. Herkent iemand dit ptobleem? Meta verwijst gelijk naar PayPal maar ik heb het idee dat daar het probleem niet zit. Mijn gebruikerservaring met Meta-store is inmiddels wel naar een dieptepunt gedaald. Lijkt wel of ze het betalen zo moeilijk mogelijk willen maken.
Romoni schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:34:
Ik heb na mijn problemen met de creditcard maar een PayPal account aangemaakt. Dit was uiteindelijk niet zo moeilijk. Hoop nog wel dat Meta het probleem met mijn credit card oplost. Afijn gisteren een game gekocht via PayPal en dat ging in een keer goed. Vandaag wilde ik een ander spel kopen en loop ik tegen de volgende melding aan:

[Afbeelding]

Heb mijn PayPal account verwijderd als betaalmiddel en deze weer opnieuw toegevoegd aan mijn Meta account. Maar dat gaf geen oplossing. Loop nog tegen dezelfde foutmelding aan. Herkent iemand dit ptobleem? Meta verwijst gelijk naar PayPal maar ik heb het idee dat daar het probleem niet zit. Mijn gebruikerservaring met Meta-store is inmiddels wel naar een dieptepunt gedaald. Lijkt wel of ze het betalen zo moeilijk mogelijk willen maken.
Heb je in Paypal zelf je bankrekening gekoppeld (met automatische incasso)? Ik vermoed dat dat nodig is om automatisch te kunnen betalen bij Meta... of anders moet je zorgen dat er al genoeg saldo op je Paypal account staat.

Gamertag: FinrazielNL

• jordyktm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-12 10:14

jordyktm

Catch me if you can.

Hi allen,
Heb sinds een aantal dagen een Quest 3 in mijn bezit. Het gebruik en de ervaring bevalt prima. Echter is hij voor mij extreem oncomfortabel. Sessies langer dan 30 min zijn eigenlijk niet mogelijk, de drukpunten op mijn gezicht gaan in zoverre irriteren dat ik de bril wel af moet zetten. Dit zit m naar mijn idee vooral in de (mesh) stof wat tegen ‘t gezicht drukt. Hij is zelfs zo oncomfortabel dat ik overweeg hem te retourneren.
Zijn er meer mensen met dit probleem of misschien met een oplossing hiervoor?

- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -

• Koldur
jordyktm schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:56:
Hi allen,
Heb sinds een aantal dagen een Quest 3 in mijn bezit. Het gebruik en de ervaring bevalt prima. Echter is hij voor mij extreem oncomfortabel. Sessies langer dan 30 min zijn eigenlijk niet mogelijk, de drukpunten op mijn gezicht gaan in zoverre irriteren dat ik de bril wel af moet zetten. Dit zit m naar mijn idee vooral in de (mesh) stof wat tegen ‘t gezicht drukt. Hij is zelfs zo oncomfortabel dat ik overweeg hem te retourneren.
Ja, is helaas een bekend probleem. Een alternatieve headstrap is de oplossing. Ik gebruik zelf de Bobo, maar andere alternatieven zijn er ook. Als je even een search in dit topic doet, moet je genoeg vinden. Ervaringen zijn persoonlijk.

Je hebt twee opties ruwweg: Elite style headstrap of Halo style. Elite is eigenlijk net als standaard strap, maar steviger en geeft daardoor stuk betere ondersteuning. Gemiddeld genomen vinden mensen dat die het beste hem vast op je hoofd houden voor intensievere spellen. Halo style is zoals de BoboVR, en dan zit de druk primair op je voorhoofd, en niet op je gezicht door de headset zelf. Dit wordt over het algemeen als de comfortabelste optie gezien van wat ik tegen kom, maar het blijft heel persoonlijk, sommige vinden het juist niks op die manier.

En bij beide opties schijnt het dat met batterij erbij het comfortabeler kan worden: Meer gewicht, maar betere verdeling ervan.

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:06
Hi allen,
Een andere headstrap is meestal de beste oplossing. Let er ook op dat je de headset ook nog kunt "kantelen" om de drukpunten beter te verdelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJD3BbzuICyEIrNkAqHlG3oYkac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qrQBebewTPkSJzpa2f9MMRsY.png?f=fotoalbum_large

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Ronster
Koldur schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:39:
[...]

Ik snap wat je zegt, maar de Q3 kan gewoon veel meer dan de Q3, de Q2 kan niet meer dan RM2 voor de Q2 maar de Q3 wel, dat zouden ze ook door moeten trekken naar AW2.

Ik verwacht niet dezelfde graphics als PCVR, dat is onmogelijk, maar wel meer zoals de RM2 treatment voor de Q3.
Ik heb een Quest Games Optimizer game profile voor AW2 aangemaakt met oa 152% resolutie.
Gisteren hiermee precies 2 uur gespeeld op de Quest 3. Een behoorlijke stap vooruit qua graphics. Speelde ook helemaal soepel.
De elite strap batterij was na 2 uur bijna leeg, de headset nog 100%. Dus het heeft geen impact op battery life.

• SacreBleu
Hi allen,
Ik moet toegeven dat ik met mijn Quest 2 en BoboVR M2 aardig verwend ben. Echter, moet nu wel toegeven dat hoe vaker ik die 'stock'-band gebruik hoe minder hij begint tegen te vallen. Het wint het niet van de BoboVR, maar ik vind hem nu ook niet oncomfortabel zitten. Ik heb alsnog de M3 besteld, maar dat komt vooral omdat ik met de batterijen de speeltijd wat wil rekken.

Nu moet ik de Quest elke keer weer aan de lader leggen wanneer ik klaar ben.

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-12 12:32
Sinds vrijdag he ik een Pico 4! So far erg blij mee, lekker licht, controllers liggen goed in de hand en SteamVR werkt top in de Virtual desktop! Ik moet nog wel wennen aan het vele bewegen in VR (maar niet in t echt) wat me soms nog wat misselijk maakt.

Tot nu toe gespeeld:
  • Moonrider (Gratis beatsaber knock off)
  • SuperhotVR
  • VRChat
  • Arizona Sunshine 2 (zat er gratis bij)
  • Blade & Sorcery

• Ayazis
Soliest schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:17:
[...]

Een andere headstrap is meestal de beste oplossing. Let er ook op dat je de headset ook nog kunt "kantelen" om de drukpunten beter te verdelen.

[Afbeelding]
Nee joh :o Dit ga ik thuis echt direct proberen. Dit is mijn grootste frustratiepunt van die hele headset. |:(
Thanks!

• Romoni
Finraziel schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:24:
[...]

Heb je in Paypal zelf je bankrekening gekoppeld (met automatische incasso)? Ik vermoed dat dat nodig is om automatisch te kunnen betalen bij Meta... of anders moet je zorgen dat er al genoeg saldo op je Paypal account staat.
Ik had een bankrekening gekoppeld met automatische incasso. Dacht dat het daarmee direct van mijn rekening zou worden afgeschreven. Dat is nog niet gebeurd. Heb nu geld op mijn PayPal accout geboekt en nu kan ik weer wel kopen. Probleem is opgelost.

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:42

R.G

dames en heren,

Voor verkoop kun je terecht in Vraag & Aanbod

daarnaast,
ik heb nu oc1 en oc2. Wat kunnen we nog doen met een oc1?

Wat zijn nog leuke games verder om op te pakken?

zijn de leer apps nog wat zoals mondly?

is nu de aanbieding , grote aanbiedingen momenteel op meta store.

Moss1 heb ik op oc1 , moss2 op oc2. is een grote aanrader.

Super hot nog aan te raden?

[ Voor 35% gewijzigd door BM op 19-12-2023 12:43 ]

• Julian
Ik vnid Superhot VR een absolute aanrader. Hij ziet er wel beter uit als je hem vanaf je PC streamt, magoed dan kan je hem niet meenemen naar vrienden ofzo.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• flrs
  • Laatst online: 10-12 19:48
R.G schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:13:
dames en heren,

[mbr]Voor verkoop kun je terecht in Vraag & Aanbod[/]

daarnaast,
ik heb nu oc1 en oc2. Wat kunnen we nog doen met een oc1?

Wat zijn nog leuke games verder om op te pakken?

zijn de leer apps nog wat zoals mondly?

is nu de aanbieding , grote aanbiedingen momenteel op meta store.

Moss1 heb ik op oc1 , moss2 op oc2. is een grote aanrader.

Super hot nog aan te raden?
Superhot is zeker aan te raden. Paar uur goed mee vermaakt. Je waant je Neo (uit de matrix). Cool en origineel concept.

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:42

R.G

flrs schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:23:
[...]

Superhot is zeker aan te raden. Paar uur goed mee vermaakt. Je waant je Neo (uit de matrix). Cool en origineel concept.
Ik heb de demo destijds gedaan, en heb ermee de trap leuning geramd en een persoon die voorbij liep..

dus tja..
Dan klinkt hij leuk :P . Verder natuurlijk vooral kwestie van boundaries goed hebben staan. Ik heb hem meerdere keren geprobeerd (had hem toch in een bundel), en nooit volgehouden, vond er echt geen drol aan. Maar goed, het is een erg populair spel, dus veel denken er anders over :)

• Slicey
Sissors schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:11:
Dan klinkt hij leuk :P . Verder natuurlijk vooral kwestie van boundaries goed hebben staan. Ik heb hem meerdere keren geprobeerd (had hem toch in een bundel), en nooit volgehouden, vond er echt geen drol aan. Maar goed, het is een erg populair spel, dus veel denken er anders over :)
ooh ja ik had vroeger altijd al Superhot op PC en dacht altijd dit is echt vet in VR.. Dit weekend voor t eerst gedaan en moet zeggend at het wel erg vet is.. Soort super human moves maken terwijl je kogels in slomo ontwijkt ... of t heel lang replayable is? denk t niet maar ik vermaak me er tot nu toe erg goed mee!! en pas 1 keer mn hmasterkooi geramd met mn hand/controller :+
Als je in superhot dingen ramt dan speel je het volgens mij toch niet goed ook. Grote bewegingen laten de tijd veel te veel door schieten. Je wil juist kleine gecontroleerde bewegingen maken zodat de vijanden niet allemaal zo snel op je af rennen of er twintig kogels op je af komen.

Gamertag: FinrazielNL

• SacreBleu
Finraziel schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:35:
Als je in superhot dingen ramt dan speel je het volgens mij toch niet goed ook. Grote bewegingen laten de tijd veel te veel door schieten. Je wil juist kleine gecontroleerde bewegingen maken zodat de vijanden niet allemaal zo snel op je af rennen of er twintig kogels op je af komen.
Een trapleuning rammen, is al gedaan als je, bijvoorbeeld een mes uit de lucht probeert te grijpen.
Daar is niets van een grote beweging voor nodig.

Daarbij, allemaal kleine bewegingen in één level kan even veel zijn als twee grote bewegingen.

• Julian
Helaas kunnen we deze discussie niet beslechten door jullie tegen elkaar Superhot te laten spelen :)

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-12 12:07
Ik heb al een tijdje interesse in VR maar ik stuit altijd op het probleem dat ik gewoon niet zo goed weet wat ik kan verwachten. Ik zou heel graag eens een Meta Quest 3 uitproberen om te ervaren hoe het is om hier een spelletje op te spelen en ik ben ook benieuwd naar de AR mogelijkheden. Weten jullie of dit ergens mogelijk is? een Mediamarkt oid waar zo'n ding hangt kan al voldoende zijn om een beter idee te krijgen.

• Slicey
Gister VR mod voor Cyberpunk gedownload en gespeeld.. Werkt erg goed zeg! Wel paar keer game gecrashed maar als je wat speelt met de settings ziet het er erg goed uit met een goed speelbare fps! niet heel veel tijd in kunne steken gister maar vanavond weer ven proberen!

• SacreBleu
Jobius schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:08:
Ik heb al een tijdje interesse in VR maar ik stuit altijd op het probleem dat ik gewoon niet zo goed weet wat ik kan verwachten. Ik zou heel graag eens een Meta Quest 3 uitproberen om te ervaren hoe het is om hier een spelletje op te spelen en ik ben ook benieuwd naar de AR mogelijkheden. Weten jullie of dit ergens mogelijk is? een Mediamarkt oid waar zo'n ding hangt kan al voldoende zijn om een beter idee te krijgen.
Toevallig hebben sommige filialen van Mediamarkt een bril uitgestald staan om het te proberen.

• Jobius
SacreBleu schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:30:
[...]

Toevallig hebben sommige filialen van Mediamarkt een bril uitgestald staan om het te proberen.
Ah, Ik heb er hier in Utrecht nooit een gezien geloof ik. Waar heb jij ze gezien?

• SacreBleu
Jobius schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:52:
[...]

Ah, Ik heb er hier in Utrecht nooit een gezien geloof ik. Waar heb jij ze gezien?
Eindhoven. :+
Je kan op hun pagina zien welke winkels het dichtste bij zijn. Daar kun je ook zien of ze het product uitgestald hebben staan of niet.

Daarnaast, je kunt ook gebruik maken van je rechten als je iets online koopt. Bij Coolblue doen ze zelfs niet moeilijk over hygiene producten, zoals earbuds. Dus daar kun je hem ook kopen en dan thuis kijken of het iets is.

Ik verwacht niet dat je in de Mediamarkt heel goed meekrijgt wat VR kan. Dat kun je weer wel als je de intro-ervaringen van de Quest draait. Dat kun je beter thuis doen, mijns inziens.

• Jobius
SacreBleu schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:58:
[...]
Daar kun je ook zien of ze het product uitgestald hebben staan of niet.
Dit zie ik helaas niet staan op de winkel pagina. Zou dat onder 'onze services' moeten staan?
SacreBleu schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:58:
[...]
Daarnaast, je kunt ook gebruik maken van je rechten als je iets online koopt. Bij Coolblue doen ze zelfs niet moeilijk over hygiene producten, zoals earbuds. Dus daar kun je hem ook kopen en dan thuis kijken of het iets is.
Ja dit is zeker een goed idee. Thanks :)
Begonnen opnieuw met één van mijn oude favorieten: Arktika.1. Die had ik al tijd op de planning om met nieuwe headset opnieuw te spelen. Helaas wel een spel waarbij de belabberde zwart waardes van een Q3 niet geweldig zijn, dus kan hij nog een keer gedaan worden als er een nieuwe OLED headset komt :P .

En ben nu pas net door de tutorial weer heen, maar dat was ook echt weer mooi. Zowel alle kleine dingen die je in VR kan aanraken / oppakken, als gewoon grafisch waar het ondanks een spel uit 2017 te zijn, echt beter is dan wat je bij veruit meeste andere spellen ziet.

Het is imo echt een ondergewaardeerd spel (ik zocht eens in het topic, ik was de enige die hem ooit heeft genoemd). Hij heeft nodal teleport, en teleport is toch wel uit de gratie geraakt, en met nodal teleport ben je nog meer gelimiteerd. Maar daardoor moet je dus fysiek lopen, dekking zoeken, etc. VD werkt er niet voor, maar Airlink werkt prima bij mij (volgens reviews hebben Q2 gebruikers problemen met schieten, ik heb niks van gemerkt vooralsnog).

• Tec7lol
Asgards Wrath 2 heeft net een Quest3 visual update gereleased.
Benieuwd of het veel verschil gaat maken, dat lijkt me wel heel snel.

• DutchAce
Tec7lol schreef op donderdag 21 december 2023 @ 02:09:
Asgards Wrath 2 heeft net een Quest3 visual update gereleased.
Benieuwd of het veel verschil gaat maken, dat lijkt me wel heel snel.
Ik vind het laat, ze hadden hem m.i. Niet zonder Quest 3 graphics moeten releasen, het was n.b. De game die je er bij de headset gratis bij krijgt, dan moet je op zijn minst de headset goed tot zijn recht laten komen.

Er zullen vast mensen teleurgesteld zijn in de Graphics en de headset geretourneerd hebben.

• SacreBleu
DutchAce schreef op donderdag 21 december 2023 @ 12:26:
[...]

Ik vind het laat, ze hadden hem m.i. Niet zonder Quest 3 graphics moeten releasen, het was n.b. De game die je er bij de headset gratis bij krijgt, dan moet je op zijn minst de headset goed tot zijn recht laten komen.

Er zullen vast mensen teleurgesteld zijn in de Graphics en de headset geretourneerd hebben.
Dat is hun goed recht. Zo slecht zijn de graphics helemaal niet, dus als ze dit niet kunnen waarderen op een standalone headset, dan hadden ze hem sowieso wel teruggestuurd.

• Tec7lol
Nee, dat vind ik ook, ik bedoelde zo snel na de release, hadden ze het even goed direct kunnen doen.

Het is zowieso niet mijn genre hoor, ik ben meer fan van Red Matter 2.

• SacreBleu
Tec7lol schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:17:
Nee, dat vind ik ook, ik bedoelde zo snel na de release, hadden ze het even goed direct kunnen doen.

Het is zowieso niet mijn genre hoor, ik ben meer fan van Red Matter 2.
Ik denk dat het vooral komt omdat er veel te lezen valt over teleurstelling dat het een Q2 game is.

Ze hebben niet veel gedaan behalve LOD, resolutie en fps. De grote verandering, zoals schaduwen zullen nog moeten komen naar die hebben wat meer werk en tijd nodig.

• DutchAce
[...]
Ik vind AW2 echt wel beneden de maat met graphics, als je het vergelijkt met Red Matter 2, is er veel meer potentie. Ze hadden beter RM2 kunnen bundelen.

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-12 15:24
Iemand ervaring met MoH: Above and Beyond? Ben benieuwd of het de moeite waard is, de reviews zijn vrij matig. Staat nu op steam voor 32 euro. Neem aan dat die versie te prefereren is boven de Quest versie.

• Ayazis
Even terugkomend op SupertHot. In eerste instantie vond ik dat echt super leuk, maar het begint nu vooral frustrerend te worden. Ik wil vaak een klein beetje rondlopen maar ik zie standaard niet waar mijn boundary is, todat ik er vlakbij sta (kan dit ook anders?) Verder wordt ik nog regelmatig in mijn schouder geraakt terwijl ik al weggedraaid ben.
Bovendien -maar dat zal wel smaak zijn- mis ik een doel / verhaal. Telkens die losse scenes zonder dat het ergens over gaat. Het voelt nu als een mini-game eigenlijk. Mis ik iets? Hoe zien jullie dat?

• mytheory
  • Laatst online: 20-11 16:19
[...]
Serieus? Retour sturen omdat de graphics niet bevallen?
Ik vind de graphics best meevallen en zeker als je met game optimizer speelt. Het is gewoon een vette game waar je lang plezier van hebt.
RM2 ziet er echt mooi uit maar toch speel ik AW2 liever.

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:06
mytheory schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:38:
[...]

Ik vind de graphics best meevallen en zeker als je met game optimizer speelt. Het is gewoon een vette game waar je lang plezier van hebt.
Inderdaad, het gevoel en de ervaring die je krijgt in de VR wereld is toch wat het meeste telt. Als je gewoon het spel speelt en niet zit te pixelfkn ga je helemaal op in die spellen. Dat er zoveel de headset teruggestuurd zouden hebben valt denk ik wel mee.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Ronster
mytheory schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:38:
[...]

Ik begrijp wel wat hij bedoelt. RM2 vond ik heel gaaf om te spelen en de graphics zijn idd beter dan AW2.
Maar qua spel is AW2 toch wel van een ander caliber. Voor mij waarschijnlijk de beste stand alone game op de Quest. Na Smash Drums dan, die game blijft voor mij altijd op nr 1 8)
Ik denk dat ze grafisch niet heel veel meer vooruit kunnen omdat je dan teveel framedrops krijgt. Het is een veel groter spel dan RM2, waar je eigenlijk nooit veel actie in 1 keer in beeld hebt.
Na de update (die ik gisteren heb geinstalleerd) ziet het er wel al een stuk beter uit trouwens.
De QGO dev gaat, gezien zijn laatste comment op zijn Discord, waarschijnlijk een profile uitbrengen met een res bump naar 1900px, 72Hz, GPU unlocked of Insane, medium FR. Dit vanavond maar eens proberen.

• SacreBleu
Iedereen heeft zijn eigen voorkeur. Geen enkele buitenstander weet hoeveel mensen een Q3 terug hebben gebracht en om welke redenen.

AW2 trekt mij ook niet helemaal, niet om de graphics, maar ik ben een beetje uitgekeken op 'zwaard en schildje en magie"-spellen.

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:39
Voor AW2 is nu een update beschikbaar. Was 26GB en installeren duurde erg lang....maar net gespeeld, 1e level is een soort tutorial, beetje oefenen en zo, ben nu bij de 'eindbaas' en daar zie je dat de graphics echt wel mooi zijn! Wel zijn er veel textures wat 'ouderwets' maar tot nu toe bevalt AW2 wel.

• SacreBleu
Gisteren kwam de AMVR facial interface binnen en vandaag de BoboVR M3 Pro.

In eerste instantie een beetje huiverig, want ik las dat de AMVR en BoboVR niet lekker samen werkte. Dit omdat de interface van de AMVR hoger is. Voor mij maakte dit niet uit en werken ze prima samen.

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12 18:51
marcelmg2 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:10:
Voor AW2 is nu een update beschikbaar. Was 26GB en installeren duurde erg lang....maar net gespeeld, 1e level is een soort tutorial, beetje oefenen en zo, ben nu bij de 'eindbaas' en daar zie je dat de graphics echt wel mooi zijn! Wel zijn er veel textures wat 'ouderwets' maar tot nu toe bevalt AW2 wel.
Ik volg dit ook wel de textures zijn soms echt wel wat verouderd. Een zak appelen is een zak met degelijke textures en dan een vlakke foto van appelen om de vulling voor te stellen. Als je er op begint te letten is het toch wel echt opmerkelijk. Dit lijkt me een deel luiheid en niet dat de Q3 het niet zou aankunnen.
Nu doet dit niets af aan een verder heel erg vermakelijk spel. Ik voel vandaag aan mijn armen dat ik gisteren AW2 gespeeld, wat een goed teken is.

Het is voor mij een gemengde ervaring want het had nog iets meer RPG mogen zijn (op dit moment ) voor mij maar ik ben nog maar 2 speelsessies van anderhalf uur ver dus ik heb op dit moment zelfs nog geen zweep en ook nog niks gecraft. Ik heb het vermoeden dat beide zaken niet ver meer weg zijn.
Begrijp me niet verkeerd het komt wel gewoon bij de lijst van TOPgames omdat het heeeeel veel VR-dingen gewoon goed doet; voor een 60€ spel ben ik gewoon iets kritischer dan gewoonlijk denk ik.
(ik ben ook iemand die Demeo in PCVR speelt omwille van het graphics verschil desondanks ik liever MR zou spelen dus ik neig wel iets meer richting pixelpeepen)

• Koldur
Ik vind echt dat AW2 een complete Q3 mode had moeten hebben, maar dat mensen het erom terugsturen voelt een beetje als een overdreven reactie om een punt te maken.
Ik lees ook dat mensen denken dat het niet zou kunnen zoals met RM2 en alleen resolutie een optie is. Waarschijnlijk zal het niet precies zo mooi kunnen als met RM2, maar verwacht toch echt wel meer dan nu.
Anders hadden ze RM2 voor de Q2 ook mooier gemaakt kunnen hebben. De Q3 heeft echt veel meer GPU power dan de Q2 en inderdaad zoals eerder al vermeld, moeten textures echt een stuk mooier kunnen.

Ik denk dat ze het spel gewoon niet op tijd af hebben gekregen en omwille van de Kerstverkopen het nu hebben gereleased. Natuurlijk ontkennen ze nu dat het de bedoeling was geweest dat het met Q3 optimalisaties uit had moeten komen, dan was de wereld te klein.

Maar we gaan het zien, ik heb genoeg te spelen, ik wacht een half jaartje af, vermoed dat het er dan wel is.

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-12 01:38
Ik zou graag toegang willen hebben tot Meta horizons. Wil graag het Black Pink concert aan mijn nichtje laten zien... Helaas is de toegang maar beperkt tot aantal landen... Is er eenvoudige manier om toch toegang te krijgen?

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
P-Nut schreef op zondag 24 december 2023 @ 16:32:
Ik zou graag toegang willen hebben tot Meta horizons. Wil graag het Black Pink concert aan mijn nichtje laten zien... Helaas is de toegang maar beperkt tot aantal landen... Is er eenvoudige manier om toch toegang te krijgen?
Jemig is het nog steeds niet beschikbaar in Nederland??

Hier in Spanje heb ik het al een half jaar, zoniet meer. Hoe je het kan omzeilen weet ik niet, daar heb ik helaas geen ervaring mee. Ik woon zelf echt in Spanje. Ik kan me niet voorstellen dat het echt moeilijk is, maar ik zou wel een apart account aanmaken voor het geval ze je bannen en je je gekochte spulletjes kwijtraakt.

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Ik heb vandaag de ZyberVR Elite strap geprobeerd. Ik had hem al een tijdje binnen.

Ik vind hem helaas geen aanrader. Hij zit niet erg prettig, zelfs als hij strak aangedraaid zit, zit hij nog te wiebelen bij snelle bewegingen. De knop achterop is erg vervelend om los te draaien omdat hij vrij stijf gaat maar erg glad en afgerond is waardoor hij geen houvast biedt. Bij het aandraaien kost het minder kracht en dan is het geen probleem maar het losdraaien is lastig. Een rubberlaagje of inkepingen hadden dat opgelost maar dat hebben ze helaas niet gedaan. De achter"schelp" valt te hoog op mijn achterhoofd. Ik kan hem wel lager doen maar dan is de vorm weer verkeerd. Ik vind het een goedkoop en frustrerend geheel. Maar misschien bevalt hij voor mensen met een andere vorm hoofd beter.

Ook is het erg lastig om de boven strap door het gaatje te halen in de quest omdat hij te slap is. Meta heeft dat zelf opgelost door er harde stukjes in dat stuk te maken en dat werkt wel goed.

Qua bouwkwaliteit is hij ongeveer eender als de officiele elite strap van de quest 2, maar dat was dan ook echt een wanprodukt voor een enorme prijs :P Daarom heb ik die bij de quest 3 niet genomen. Het is wel beter dan de gewone elastieken strap hoor, daar niet van. Maar ik ben niet echt onder de indruk.

Ik denk dat ik nu maar de bobo ga proberen als die nu eindelijk eens beschikbaar gaat wezen.

[ Voor 17% gewijzigd door Llopigat op 25-12-2023 22:53 ]

Pagina: 1 ... 102 ... 126 Laatste