SacreBleu schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:00:
[...]
Dat had ik dus ook. Er is nooit een duidelijke winnaar. De ene heeft een voorkeur voor VD, de andere voor Airlink. En bij beide apps lees je klachten die je bij allebei terugleest.
Voor zover ik kon zien had VD bij mij geen hoge meerwaarde met betrekking tot de beeldkwaliteit.
Artefacten heb ik alleen gezien toen de verbinding dermate slecht was, dat ik net zo goed op 56k over kon stappen.
Wellicht wordt er veel verschil geboekt omdat VD de snapdragon gebruikt voor upscaling of dat hun sharpness filter iets aggresiever is ingesteld?
Sommige handige snufjes kunnen de illusie wekken dat het allemaal (veel) beter is, nog meer dan de bitrate verhogen, bijvoorbeeld.
Ik zie het verschil ik meteen en is absoluut niet door de upscaling filter, want die wordt nagenoeg niet gebruikt als je op godmode (VD instelling) speelt.
In bepaalde spellen zie ik het wel minder dan anderen, maar als ik ga sim racen, is het verschil gewoon bizar groot. Met Airlink kan ik netaan 50m vooruit alles lezen, met VD is dat nagenoeg oneindig. Dat verschil was met de Q2 minder groot, met de Q3 is dat echt nog een keer verbeterd, maar dat ligt vooral aan de lenzen.
Sommige mensen zien het verschil een stuk minder snel, wees er blij mee haha, scheelt weer een hoop gedoe en geld. Ik ben zelfs van mijn RTX3080 naar een 4090 gegaan, toen pas was ik tevreden met de prestaties/kwaliteit in VR. Straks uit de USA mijn AXE75 routers zodat ik in mijn simrig op zolder en beneden op hoge bitrate zorgeloos kan streamen. Maar dat ben ik.
Als het zo overkwam, ik probeer niemand naar VD te sturen, alleen probeer ik altijd duidelijk te maken/krijgen waar de verschillen in zitten.
Als iemand tevreden is met een Galaxy S7 in GearVR en niet beter wil, prima! Uiteindelijk moet iedereen genieten en als je dat met jouw apparatuur/software/instellingen doet, alleen maar goed!
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm