• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:22
Ik heb na de positieve ervaring van @Julian (waarvoor dank!) de Transnovo besteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ssavpUgHlt6h7l8BtvoHvK5jl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FrvQiipSIwuzxf2HnZQ168Aw.jpg?f=fotoalbum_large

De strap bevalt mij (ook) erg goed, comfortabel en goed in te stellen. Ook relaxed is dat je de quest kunt opladen via de strap, dus je hoeft niet 2 accus achter elkaar te laden.

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:13
P-Nut schreef op zondag 24 december 2023 @ 16:32:
Ik zou graag toegang willen hebben tot Meta horizons. Wil graag het Black Pink concert aan mijn nichtje laten zien... Helaas is de toegang maar beperkt tot aantal landen... Is er eenvoudige manier om toch toegang te krijgen?
Het is mij een tijd geleden gelukt door een VPN te sideloaden.
Wel moet je een Meta account hebben. Ik heb ook mijn FB en Instagram accounts moeten loskoppelen van het Meta account voordat het werkte. Na een factory reset heb ik de moeite van het proberen werkend te krijgen niet meer gedaan.
Ik kan het nu nog steeds (zonder VPN) via de Oculus library op de pc spelen. Toevallig vorige week nog eens gedaan om te zien of dat nog lukte. Geen idee waarom dat gewoon blijft werken.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-12 23:32
itsjohan schreef op maandag 25 december 2023 @ 23:36:
Ik heb na de positieve ervaring van @Julian (waarvoor dank!) de Transnovo besteld:

[Afbeelding]

De strap bevalt mij (ook) erg goed, comfortabel en goed in te stellen. Ook relaxed is dat je de quest kunt opladen via de strap, dus je hoeft niet 2 accus achter elkaar te laden.
Groot nadeel is dat je voor simracen niet meer lekker in een playseat kan hangen omdat de batterij dermate uitsteekt bij je achterhoofd. Tenminste, dat ondervind ik met een soortgelijke strap.

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-12 00:25
Llopigat schreef op maandag 25 december 2023 @ 21:17:
Ik heb vandaag de ZyberVR Elite strap geprobeerd. Ik had hem al een tijdje binnen.

Ik vind hem helaas geen aanrader. Hij zit niet erg prettig, zelfs als hij strak aangedraaid zit, zit hij nog te wiebelen bij snelle bewegingen. De knop achterop is erg vervelend om los te draaien omdat hij vrij stijf gaat maar erg glad en afgerond is waardoor hij geen houvast biedt. Bij het aandraaien kost het minder kracht en dan is het geen probleem maar het losdraaien is lastig. Een rubberlaagje of inkepingen hadden dat opgelost maar dat hebben ze helaas niet gedaan. De achter"schelp" valt te hoog op mijn achterhoofd. Ik kan hem wel lager doen maar dan is de vorm weer verkeerd. Ik vind het een goedkoop en frustrerend geheel. Maar misschien bevalt hij voor mensen met een andere vorm hoofd beter.

Ook is het erg lastig om de boven strap door het gaatje te halen in de quest omdat hij te slap is. Meta heeft dat zelf opgelost door er harde stukjes in dat stuk te maken en dat werkt wel goed.

Qua bouwkwaliteit is hij ongeveer eender als de officiele elite strap van de quest 2, maar dat was dan ook echt een wanprodukt voor een enorme prijs :P Daarom heb ik die bij de quest 3 niet genomen. Het is wel beter dan de gewone elastieken strap hoor, daar niet van. Maar ik ben niet echt onder de indruk.

Ik denk dat ik nu maar de bobo ga proberen als die nu eindelijk eens beschikbaar gaat wezen.
Ik heb de panda headstrap

https://www.vrpanda.com/product/halo-strap-for-quest3/

Panda VR was de eerste met de Holostrap en is overigens goedkoper. Ik ben er heel blij mee omdat niet zo snel warm/zweverig wordt, daarnaast is ie niet zo duur als de bobovr hoop headstrap.

En daarnaast had ik eerst strap gekocht elite namaak van AliExpress. Met een stoort van tandwiel achterop. Die werkt uitstekend maar ik heb liever wat ademruimte....

Als ik nog geen headstrap had, zou ik de Gomrvr halo headstrap kopen van AliExpress.
Ik heb uiteindelijk de case los gekocht, daar past mn panda halostrap netjes in.

https://a.aliexpress.com/_mqn1kGG

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:53
Vanwege het gemis van customsongs op de Quest 3 toch uiteindelijk Beat Saber gepatched met QuestPatcher (volgens deze stappen). Kost je ongeveer een uur, maar wel met resultaat.

Vanwege de vereiste downgrade naar een oude versie van Beat Saber (1.28.0) toch direct maar Quest Games Optimizer gekocht en geïnstalleerd om op een hogere resolutie en refreshrate te kunnen draaien. Werkt gelukkig ook voor andere non Q3 titels.
Zojuist een aantal songs handmatig (via bsaber zoeken, downloaden, uitpakken en via sidequest plaatsen).
Je moet er dus wat voor over hebben, maar de custom songs zijn zoveel beter. Neem de song 'Artificial suicide van Bad Omens' bijvoorbeeld. Niet alleen een goede mapping, maar tevens een volledig nieuwe omgeving met bewegende auto's _/-\o_

Jammer dat Meta Beat Saber links laat liggen, maar geweldig dat de gemeenschap het stokje overneemt en zelfs nieuwe content kan leveren.
Wat mij betreft de moeite dus meer dan waard :)
BaggerDeBagger schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:12:
Neem de song 'Artificial suicide van Bad Omens' bijvoorbeeld. Niet alleen een goede mapping, maar tevens een volledig nieuwe omgeving met bewegende auto's _/-\o_
Bedoel je deze?
Want dat is gewoon de Interscope Mixtape omgeving, dus gewoon door de beat saber devs gemaakt. Zie bv hier

Persoonlijk vind ik dat ze het met de DLC packs helemaal niet slecht doen, buiten dat het tempo wat hoger zou mogen liggen waardoor er ook wat meer te kiezen is als het huidige je smaak niet is (hoewel je ook weer niet de kwaliteit wil laten lijden onder een hoger tempo). Maar natuurlijk mooi als je dat soort muziek leuk vindt wat ze niet in de DLC hebben dat je die met mods alsnog kunt krijgen.

Gamertag: FinrazielNL

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 22:10
Ik heb een BoboVR M3 gekregen voor Kerst, mooi ding en tevreden mee. Alleen past de headset nu helaas niet meer in mijn travel case. Hoe hebben jullie dit opgelost?

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:53
Finraziel schreef op woensdag 27 december 2023 @ 23:18:
[...]

Bedoel je deze?
Want dat is gewoon de Interscope Mixtape omgeving, dus gewoon door de beat saber devs gemaakt. Zie bv hier

Persoonlijk vind ik dat ze het met de DLC packs helemaal niet slecht doen, buiten dat het tempo wat hoger zou mogen liggen waardoor er ook wat meer te kiezen is als het huidige je smaak niet is (hoewel je ook weer niet de kwaliteit wil laten lijden onder een hoger tempo). Maar natuurlijk mooi als je dat soort muziek leuk vindt wat ze niet in de DLC hebben dat je die met mods alsnog kunt krijgen.
Ja, dat is hem :Y Goed gezien. Die auto's komen rechtstreeks uit de interscope mixtape van Limp Bizkit :+ Die omgeving was ik nog niet tegengekomen. Dan zal de omgeving van Blackhole Sun ook ongetwijfeld standaard zijn.
In tegenstelling tot de meeste DLC ligt mijn muzieksmaak doorgaans buiten de top40 die en maakt custom songs nog net wat aantrekkelijker.

Buiten betaalde DLC staat de ontwikkeling van Beat Saber nagenoeg stil. Pas laatst is er een kleine update gekomen waardoor de refreshrate hoger gezet kan worden voor de Q3. Vind ik persoonlijk best jammer.
BaggerDeBagger schreef op woensdag 27 december 2023 @ 23:44:
[...]

Ja, dat is hem :Y Goed gezien. Die auto's komen rechtstreeks uit de interscope mixtape van Limp Bizkit :+ Die omgeving was ik nog niet tegengekomen. Dan zal de omgeving van Blackhole Sun ook ongetwijfeld standaard zijn.
In tegenstelling tot de meeste DLC ligt mijn muzieksmaak doorgaans buiten de top40 die en maakt custom songs nog net wat aantrekkelijker.

Buiten betaalde DLC staat de ontwikkeling van Beat Saber nagenoeg stil. Pas laatst is er een kleine update gekomen waardoor de refreshrate hoger gezet kan worden voor de Q3. Vind ik persoonlijk best jammer.
Yup, die is van de Billy Eilish pack.

En ja ben het met je eens hoor... Ik vind het zelf ook jammer dat ze niet meer met de multiplayer gedaan hebben. Heb dat een tijdje gedaan en kan heel leuk zijn, maar door hoe beperkt het is is het gewoon dood gebloed. En zelf werd ik ook gek van de Camellia tracks die zoveel moeilijker zijn dan de rest dat ik gewoon maar weg ging als die steeds langs kwamen. Ook dat er meestal nauwelijks dlc songs gekozen werden door de idiote manier hoe er mee omgegaan wordt als niet iedereen de song heeft... Die dingen zuigen echt de fun uit de game. Tegenwoordig gebruik ik beat saber eigenlijk alleen nog om even 10-15 minuten te bewegen tussen het thuiswerken door.

Gamertag: FinrazielNL

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-12 10:24
SacreBleu schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:23:
Gisteren kwam de AMVR facial interface binnen en vandaag de BoboVR M3 Pro.

In eerste instantie een beetje huiverig, want ik las dat de AMVR en BoboVR niet lekker samen werkte. Dit omdat de interface van de AMVR hoger is. Voor mij maakte dit niet uit en werken ze prima samen.
Heb je voor de bobovr invoertaxen/verwerkingskosten moeten betalen? of werd de btw al afgehouden bij de bobovr webshop?

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:18
Tec7lol schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 17:37:
[...]

Heb je voor de bobovr invoertaxen/verwerkingskosten moeten betalen? of werd de btw al afgehouden bij de bobovr webshop?
Ik heb alleen betaald in de webshop. Bij zowel de BoboVR en AMVR heb ik niets extra's betaald. Duurde ongeveer een week voordat ik het had. :)

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:37

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Was deze hier al aan bod gekomen?
nieuws: Microsoft trekt stekker uit Windows Mixed Reality

De meeste headsets gebruiken wmr. Ben benieuwd hoe dit komen gaat. En raar want _juist_ de meeste Headsets gebruiken wmr.

Microsoft: "Hallo Samsung, HP & Co. zoek het uit!" :w

Meanwhile at Oculus: *O*

:/

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-12 10:24
SacreBleu schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 17:50:
[...]

Ik heb alleen betaald in de webshop. Bij zowel de BoboVR en AMVR heb ik niets extra's betaald. Duurde ongeveer een week voordat ik het had. :)
ok, goed om te weten.
Ik dacht deze eigenlijk via amazon te bestellen maar het duurt me daar allemaal wat te lang eer deze terug in voorraad zijn ;)

• SacreBleu
Tec7lol schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 17:54:
[...]

ok, goed om te weten.
Ik dacht deze eigenlijk via amazon te bestellen maar het duurt me daar allemaal wat te lang eer deze terug in voorraad zijn ;)
Ik had hetzelfde, hij was nergens te verkrijgen, ook de conversion kit niet.
Uiteindelijk bij BoboVR zelf gekeken en toen daar besteld. Heeft uiteindelijk langer geduurd dan als ik hem bij UnboundVR had gekocht, maar heeft uiteindelijk ook wat gescheeld in de kosten.

De AMVR en de BoboVR doen het verder prima, de hoofdband van de BoboVR komt iets hoger op je voorhoofd te hangen. Ikzelf vind hem prettig zitten.

Hiervoor gebruikte ik de BoboVR M2 Pro plus (oid) met de interface van VRCover, maar die is er nog niet voor de Q3. De standaard strap zat, in eerste instantie, niet lekker maar ik miste vooral de batterij.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren een AMVR hoofdband voor de pico, maar vind het helemaal niets.

De normale hoofdband drukt te veel op mijn voorhoofd waardoor dat gaat tintelen na een tijd.
De AMVR drukt op mijn neus, hoe ik de pico ook draag. Een ander (foam ipv leer) kussen helpt niet.

Iemand anders ervaringen ermee?

Edit: na de hoofdband bovenop strakker getrokken te hebben, is het probleem verholpen. Wat een fijne hoofdband!

[ Voor 15% gewijzigd door Thonz op 29-12-2023 23:47 ]

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
...

[ Voor 96% gewijzigd door Thombias op 29-12-2023 23:47 ]

Alfa Novanta schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 17:52:

De meeste headsets gebruiken wmr. Ben benieuwd hoe dit komen gaat. En raar want _juist_ de meeste Headsets gebruiken wmr.

Qua aantal verschillen headsets wel ja, qua marktaandeel was het een hele kleine. De G2 is de enige recente die nog een beetje populair is geworden.

Maar ben ook benieuwd of nu al die headsets dood gewicht worden, of dat er gewoon geen nieuwe ontwikkelingen meer voor worden gedaan.

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:24
Hier werkt casten niet meer
Meta quest 2 en de Chromecast.

Tot een 2 tal maanden geleden werkte het. Kon je kiezen of de cast naar telefoon ging of de chromecast
Nu gaat die standaard naar de telefoon. Kan nergens meer.kiezen.

Alles zit op de 5ghz band op dezelfde router. Daar is niets aan veranderd.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb alles al opnieuw gestart en al

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:46
Alfa Novanta schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 17:52:

Ik had t gelezen. Mijne werkt tot op heden nog gewoon, alhoewel ik wel naar een 2de handse Vive aan het kijken ben.

K vind t wel een Google-streek wat MS hier uithaalt :(
Het is ook niet zo heel raar dat het langzaam weg kwijnt. Volgens mij heeft MS er in geen 4-5 jaar meer echt iets mee gedaan. In W10 werden er van allerlei grote dingen belooft, maar sinds de komst van W11 heel weinig.

Ik hoop stiekem dat MS de standaard wel vrijgeeft, zodat fabrikanten of de community er wat mee kunnen.

Zal wishful thinking zijn, maar native Steam support zou wel heel gaaf zijn...

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-12 16:56

Logic

SmartOS:Love at First Boot

gupfishy schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 20:19:
Hier werkt casten niet meer
Meta quest 2 en de Chromecast.

Tot een 2 tal maanden geleden werkte het. Kon je kiezen of de cast naar telefoon ging of de chromecast
Nu gaat die standaard naar de telefoon. Kan nergens meer.kiezen.

Alles zit op de 5ghz band op dezelfde router. Daar is niets aan veranderd.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb alles al opnieuw gestart en al
In de laatste firmware update is het er schijnbaar uit gehaald. Ik lees ook meerdere mensen hierover klagen op reddit en youtube.

If it bleeds, it can be killed!

• gupfishy
Pppffff wat een ramp dan weer zeg. Was altijd zo makkelijk en leuk.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:01

L0g0ff

omg

Logic schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 20:55:
[...]

In de laatste firmware update is het er schijnbaar uit gehaald. Ik lees ook meerdere mensen hierover klagen op reddit en youtube.
Ik vind dat best wel een rot streek als dat zo is. Dit is vaak de manier vrienden/familie/kids die vrijwel geen ervaring hebben met VR mee te nemen of aan te sturen via de tv.

VR is al zo'n solo dingetje. De enige manier om elkaar een beetje mee te nemen is het te streamen. Of zijn er alternatieven?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Logic

Logic

L0g0ff schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 21:36:
[...]

Ik vind dat best wel een rot streek als dat zo is. Dit is vaak de manier vrienden/familie/kids die vrijwel geen ervaring hebben met VR mee te nemen of aan te sturen via de tv.

VR is al zo'n solo dingetje. De enige manier om elkaar een beetje mee te nemen is het te streamen. Of zijn er alternatieven?
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar wat ik las is dat je inderdaad de meta app op je telefoon hebt waarnaar je streamed van de quest en dan vervolgens je telefoon weer naar de chromecast laten streamen. Dat zal niet echt helpen met de latency maar schijnt wel te werken.

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
En laat juist het streamen naar de Meta-app bij mij in 95% van de gevallen niet werken.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Betekent niet het meer ondersteunen van WMR ook dat de bril stopt met werken, of is het enkel dat alle WMR software eruit wordt gesloopt, maar dat je de bril nog kan gebruiken middels een andere OpenXR runtime?

[ Voor 4% gewijzigd door ocf81 op 31-12-2023 10:00 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• gupfishy
Staat dat je dus moet casten van je telefoon. Maar dat werkt dus ook niet.
Eens begonnen met Assassins Creed. En ik moet toegeven, dat ziet er echt netjes uit voor een standalone spel, knap dat ze dat op een Quest kunnen draaien.
Gevolgd door toch wel wat je snel merkt: Dat kunnen ze niet. Schijnbaar draait hij permanent in ASW, maar zelfs dan is het in de tutorial toch al wel vaak framerate problemen. Wat jammer is, gezien het er dus echt goed uitziet voor standalone.

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Sissors schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:37:
Eens begonnen met Assassins Creed. En ik moet toegeven, dat ziet er echt netjes uit voor een standalone spel, knap dat ze dat op een Quest kunnen draaien.
Gevolgd door toch wel wat je snel merkt: Dat kunnen ze niet. Schijnbaar draait hij permanent in ASW, maar zelfs dan is het in de tutorial toch al wel vaak framerate problemen. Wat jammer is, gezien het er dus echt goed uitziet voor standalone.
Toevallig heb ik afgelopen week deze game ook voor het eerst gespeeld op de quest 2. Ik heb zelf de nodige uurtjes in skyrim vr zitten (ik heb niet een hele zware game computer) en ik vond het eigenlijk net zo lekker wegspelen .

Ik heb niet meer dan een uurtje gespeeld van AC maar ik was best onder de indruk. Vooral omdat mijn computer niet nodig was. Aanzetten en aan de gang.

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
L0g0ff schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 21:36:
[...]

Ja inderdaad, ik gebruikte het altijd als ik iemand een introductie gaf. Vooral met meer mensen erbij, konden die meekijken met de ervaring. Wat irritant dat dat er uit gehaald is zeg. Ik heb het de afgelopen maanden toevallig niet gebruikt.

Ik snap ook niet waarom, de code zat er al in :? Zoiets eet toch geen brood. Ik heb het nog niet kunnen testen maar ik zie het inderdaad bevestigd worden online: https://9to5google.com/20...-chromecast-tv-mirroring/

Verder staat er dit:
Admittedly, Chromecast casting from Meta Quest to a TV has never been particularly stable. Often the feed will crash at random or just not work as expected, especially on lesser networking gear. But it’s interesting that this is happening suddenly. Hopefully, everything will work out and the useful feature will stick around.
Ik vind dat echt onzin, het is altijd retestabiel geweest. Ik heb het uren achter elkaar gebruikt voor introductie sessies en presentaties over VR.

[ Voor 25% gewijzigd door Llopigat op 31-12-2023 20:59 ]

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:57
gupfishy schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:28:
Staat dat je dus moet casten van je telefoon. Maar dat werkt dus ook niet.
Het idee is dat je je hele scherm cast met de Google Home app, niet specifiek de app dus.

• gupfishy
Dat werkt helaas ook niet. Blijft mijn scherm helemaal zwart. Hij vindt mijn chromecast en netjes via home casten. Maar niks helaas

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-12 15:35

sn0ww

Goet is niet goed.

..........

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Wauw dit is echt wel gaaf zeg! Binnenkort eens voor gaan zitten :)

De GitHub page is: https://github.com/praydog/UEVR/

[ Voor 6% gewijzigd door L0g0ff op 01-01-2024 19:07 ]

• YoNiE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-12 16:54

YoNiE

prei

Iemand goede ervaringen met virtueel kantoor op een quest 3? Het lijkt me geweldig om zeg 5 schermen om me heen te positioneren voor mail, teams, web dingen, jira vscode enz. Idealiter zijn het gewoon instances van mijn (Windows) desktop zodat ik niks met custom Quest apps hoef te doen en seamless over kan switchen.

• Logic

Logic

YoNiE schreef op maandag 1 januari 2024 @ 19:47:
Iemand goede ervaringen met virtueel kantoor op een quest 3? Het lijkt me geweldig om zeg 5 schermen om me heen te positioneren voor mail, teams, web dingen, jira vscode enz. Idealiter zijn het gewoon instances van mijn (Windows) desktop zodat ik niks met custom Quest apps hoef te doen en seamless over kan switchen.
Ik heb sinds twee weken een quest 3 voor precies dit doel. Immersed bevalt me tot nu toe het beste. Je hebt meerdere virtual screens. Ik heb dan op eentje youtube draaien en op de andere visual studio code en neovim.

In het begin ff wennen aan het lezen van de tekst in de editor. Vooral dat je de schermen makkelijk groot kan maken is erg fijn.

Ik draai overigens op een mac m1. Maar windows moet ook goed gaan

[ Voor 4% gewijzigd door Logic op 01-01-2024 20:40 ]

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:39
YoNiE schreef op maandag 1 januari 2024 @ 19:47:
Dit kan je testen met de meta horizon workrooms app, gelimiteerd tot 3 schermen (Full HD), zonder gelijk een ergens een extra account aan te hoeven maken.

Hdt lezen van tekst is in het begin wat vreemd maar volgens mij went dat vrij snel. Ik zou mijn monitor er in ieder geval nog niet mee vervangen...

• Llopigat
  • Niet online
L0g0ff schreef op maandag 1 januari 2024 @ 19:06:
[...]

Wauw dit is echt wel gaaf zeg! Binnenkort eens voor gaan zitten :)

De GitHub page is: https://github.com/praydog/UEVR/
Tweakers heeft het nu ook belicht (door jou gesubmit zie ik _/-\o_ ): nieuws: UEVR-mod maakt Unreal Engine-games speelbaar in virtual reality

Wel laten ze zien hoe berichtgeving hoort in plaats van die clickbaiterige headline van VoodooDE |:( En een beetje een writeup van wat er precies aan de gang is en dat er een excel is met compatibiliteit.

[ Voor 8% gewijzigd door Llopigat op 02-01-2024 18:38 ]

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Llopigat schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:37:
[...]

Tweakers heeft het nu ook belicht (door jou gesubmit zie ik _/-\o_ ): nieuws: UEVR-mod maakt Unreal Engine-games speelbaar in virtual reality

Wel laten ze zien hoe berichtgeving hoort in plaats van die clickbaiterige headline van VoodooDE |:( En een beetje een writeup van wat er precies aan de gang is en dat er een excel is met compatibiliteit.
Ja klopt. Ik zag dat filmpje voorbij komen hier en toen heb ik idd een nieuwsitem gesubmit van de GitHub repo. Ik vond het wel een mooie vr booster :)

En Tweakers heeft er idd een mooi artikel van gemaakt en wat background info achterhaald van de modder en zijn team. Leuk om te lezen zo :)

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-12 21:04
Ik heb nu een tijdje de Quest 3 in bezit, en het bevalt mij prima. Heb enkele uren achter de rug met een PSVR1, dus ik kan degelijk het verschil merken.

Nu ben ik bezig met Vtol VR, en vroeg mij af of er meerdere deze game spelen? Misschien een leuk idee om samen een keer een missie te doen.

Daarnaast, wat zijn de must-have's qua accessoires? Zit nu met name te kijken richting de BoboVR M3

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-12 08:25
Ik ben blij dat er veel geMOD wordt en vind het UEVR verhaal dan ook TOP! Ik denk dat het vooral een enorme boost gaat geven aan de MODcommunity en die is wel redelijk niche (hoewel ze wel elk jaar groter lijkt te worden ook in flatscreen gaming).

Op dit moment heb ik vooral tijd te weinig om alles te spelen wat gewoon native voor Quest beschikbaar is. Ik heb nog steeds geen Red Matter game gespeeld en wil ze alle twee spelen. Ik ben met Asgard's Wrath 2 bezig en weet niet zeker of ik het einde wel ga halen gezien de gigantische hoeveelheid content. Assassin's Creed staat ook nog op mijn to do lijstje. Moss 1 heb ik gespeeld en 2 wil ik echt rustig mijn tijd voor gaan nemen want Moss 1 staat echt extreem hoog in mijn lijstje van VR games waar je echt gewoon even van moet genieten. The Fisherman's tale games blijken ook een must-play te zijn maar ik ben realistisch genoeg om te weten dat ik tegen dat ik daar aan kan beginnen ik waarschijnlijk toch al een nieuw lijstje heb en ik wil ook gewoon af en toe wel eens flatscreen gamen... (luxeprobleem).

• willampie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:40
Welke netwerkoplossing gebruiken jullie? Ik Heb sinds kort de TP-Link Deco Xe75 mesh aangeschaft om het wifi netwerk in mijn huis stabieler te krijgen. Ik heb namelijk veel smarthome apparaten. Ik merkte dat de wifi niet overal in huis even sterk was en dat het signaal wel eens fluctueerde.

Maar naast mijn smarthome maak ik natuurlijk veel gebruik van VR anders had ik dit bericht niet hier gedeeld. Ik ben erg ontevreden met de latency die de Xe75 met zich mee brengt (virtual desktop geeft >100+) aan. Mijn computer is direct aangesloten op de 2e decounit. en mijn headset maakt gebruik van de 6ghz band via deze unit. Beide decounits zijn onderling bekabeld aangesloten en staan in AP modus.

Heeft iemand nog advies hoe ik dit kan oplossen :S? Ik zou graag een optimaal netwerk willen voor zowel VR als mijn smarthome.

• Tadango
  • Laatst online: 05-12 14:34
willampie schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:03:
Welke netwerkoplossing gebruiken jullie? Ik Heb sinds kort de TP-Link Deco Xe75 mesh aangeschaft om het wifi netwerk in mijn huis stabieler te krijgen. Ik heb namelijk veel smarthome apparaten. Ik merkte dat de wifi niet overal in huis even sterk was en dat het signaal wel eens fluctueerde.

Maar naast mijn smarthome maak ik natuurlijk veel gebruik van VR anders had ik dit bericht niet hier gedeeld. Ik ben erg ontevreden met de latency die de Xe75 met zich mee brengt (virtual desktop geeft >100+) aan. Mijn computer is direct aangesloten op de 2e decounit. en mijn headset maakt gebruik van de 6ghz band via deze unit. Beide decounits zijn onderling bekabeld aangesloten en staan in AP modus.

Heeft iemand nog advies hoe ik dit kan oplossen :S? Ik zou graag een optimaal netwerk willen voor zowel VR als mijn smarthome.
Ik heb ook getest met Deco units (P7's). Mijn tip: Sluit ALLES aan bedraad direct op een switch. Gebruikt slechts 1 poort op de DECO unit en verbindt deze met de switch. Mijn units hebben 2 ethernet poorten en de verbinding tussen deze 2 is bedroevend en onbruikbaar. Je kan dus niet een apparaat aansluiten via de 2e ethernet aansluiting en verwachten dat deze als switch werkt.

• willampie
Tadango schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Ik heb ook getest met Deco units (P7's). Mijn tip: Sluit ALLES aan bedraad direct op een switch. Gebruikt slechts 1 poort op de DECO unit en verbindt deze met de switch. Mijn units hebben 2 ethernet poorten en de verbinding tussen deze 2 is bedroevend en onbruikbaar. Je kan dus niet een apparaat aansluiten via de 2e ethernet aansluiting en verwachten dat deze als switch werkt.
Ok, ik ga het thuis proberen!

Op deze manier is de pc niet direct met de decounit verbonden die het wifi signaal verstuurd naar de VR headset. Maakt dat geen verschil? Eerdere posts in deze thread duiden op dat de computer direct op de AP moet zitten die het signaal verstuurd naar de headset voor de beste prestaties.

in deze infrastructuur krijg je PC -> Switch -> deco unit.

• Tadango
Via een switch is ook direct. Die heeft geen merkbare latency.

• SacreBleu

Ik maak van dezelfde TP-link gebruik. Ik heb er eentje naast mijn PC staan deze is bedraad aangesloten aan mijn PC. De Deco Unit is vervolgens bedraad aangesloten met de Deco Unit een verdieping lager. Deze Unit is vervolgens weer aangesloten op de unit in de meterkast. Die is weer verbonden met de glasvezel modem.

Oftewel; Modem --> Hoofd unit --> Deco --> Deco --> PC.

In de geavanceerde instelling heb ik aangegeven dat 6E zowel voor backhaul als netwerk gebruikt moet worden. De Deco's zijn direct op elkaar verbonden met ethernet.

Daarna verbind ik mijn Q3 met het 6E netwerk.

• Llopigat
  • Niet online
Chielioj schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 01:10:
Ik heb nu een tijdje de Quest 3 in bezit, en het bevalt mij prima. Heb enkele uren achter de rug met een PSVR1, dus ik kan degelijk het verschil merken.

[...]

Daarnaast, wat zijn de must-have's qua accessoires? Zit nu met name te kijken richting de BoboVR M3
Goed punt, ik ben zelf heel erg benieuwd naar het verschil met de PSVR2. De PSVR2 lijkt op papier erg gewaagd aan de Quest 3 en heeft zelfs OLED displays (en dan nog met echte RGB pixels ook wat de Quest 1 en Rift CV1 niet hadden). Wel bedraad natuurlijk maar ik ben erg benieuwd naar het verschil in visuele kwaliteit. Als iemand die heeft vergeleken ben ik erg benieuwd.

Over accessoires, ik krijg maandag als het goed is de ombouwkit voor de bobovr eindelijk binnen. Dan zal ik het laten weten. VtolVR doe ik niet, ik speel vooral PCVR :)

• Tadango
SacreBleu schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:39:
[...]

Ik maak van dezelfde TP-link gebruik. Ik heb er eentje naast mijn PC staan deze is bedraad aangesloten aan mijn PC. De Deco Unit is vervolgens bedraad aangesloten met de Deco Unit een verdieping lager. Deze Unit is vervolgens weer aangesloten op de unit in de meterkast. Die is weer verbonden met de glasvezel modem.

In de geavanceerde instelling heb ik aangegeven dat 6E zowel voor backhaul als netwerk gebruikt moeten worden. De Deco's zijn direct op elkaar verbonden met ethernet.

Heb je wel eens een speed test gedaan? Ik krijg daar niet meer dan 600-700 MBit door heen met mijn P7s. Ping was ook niet stabiel en tijdens gameing merkte ik een wisselende lag. Wellicht zijn de nieuwere units beter maar dit blijft een suboptimale setup.

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Heb je toevallig wel bij je netwerk voorkeuren in de deco app een prefered deco ingesteld voor je headset? Dit om te voorkomen dat je vr headset op een verkeerde deco binnenkomt en daardoor de latancy alsnog toeneemt?

Zelf heb ik een oude netgear nighthawk met tomato firmware als ik pcvr wil doen. Mijn laptop zit rechtstreeks op die switch. Dat werkt prima.

• SacreBleu
Tadango schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:01:
[...]

Heb je wel eens een speed test gedaan? Ik krijg daar niet meer dan 600-700 MBit door heen met mijn P7s. Ping was ook niet stabiel en tijdens gameing merkte ik een wisselende lag. Wellicht zijn de nieuwere units beter maar dit blijft een suboptimale setup.
Waarom zou je een Speedtest willen doen? Je maakt met AirLink/Virtual Desktop/SteamLink alleen maar lokaal verbinding. Dan maakt het niet uit hoe goed jouw verbinding is met een apparaat buiten jouw netwerk.
Tenzij je buiten je eigen netwerk verbinding wil maken met je eigen PC.

Je geeft ook aan dat je niet meer dan 600-700 mbit uit de P7 krijgt.
Volgens de specificaties kan dat goed kloppen:

AC1300
5 GHz: 867 Mbps (802.11ac)
2.4 GHz: 400 Mbps (802.11n)

Je ping maakt ook niet uit, omdat die de vertraging tussen je LAN -> WAN meet.

Je hebt hooguit latency, maar dat is afhankelijk van diverse factoren. Op 5Ghz kan dat hoger zijn dan dan op 6/6EGhz.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12 15:00
Beste is om iperf3 te gebruiken en openspeedtest, met iperf wel minimaal twee parallelle stromen gebruiken. Dan meet je echt waar je netwerk toe in staat is. Die openspeedtest draait dus lokaal.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ocf81 schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:49:
Betekent niet het meer ondersteunen van WMR ook dat de bril stopt met werken, of is het enkel dat alle WMR software eruit wordt gesloopt, maar dat je de bril nog kan gebruiken middels een andere OpenXR runtime?
volgens mij is dat dus de vraag die leeft. Vooralsnog blijft de software er nog gewoon in zitten maar wordt iig niet meer geupdate noch ondersteund, dus nieuwe brillen met WMR .. die zijn nu al gedoemd dus. En als MS updates uitbrengt waardoor bijvoorbeeld een Samsung Odyssey of HP Reverb omvalt, good luck die weer werkend te krijgen.

En in Windows 12 zou geen WMR meer aanwezig zijn dus dan houdt het zeer zeker op. Het werkt in Windows 10 en 11 nog zolang Microsoft het maar niet in hun botte hoofd haalt het eruit te slopen zoals ze het met andere functies wel doen... want dat houdt in dat je Windows niet meer kun updaten en je hangen blijft in een bepaalde versie. wat natuurlijk een ramp betekent..

Ik kan alleen hopen dat er op korte termijn een workaround komt, zoals OpenXR .. dan is het niet zo'n probleem natuurlijk. Maar dit is hoe dan ook een flinke nekslag. Zeker voor een leek die de standaard oplossing gebruikt en niet meer. Dan is het bijna hetzelfde als Tesla die zijn servers uitzet.. rijdt zo'n ding dan nog wel? :?

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Tadango
SacreBleu schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:39:
[...]

Waarom zou je een Speedtest willen doen? Je maakt met AirLink/Virtual Desktop/SteamLink alleen maar lokaal verbinding. Dan maakt het niet uit hoe goed jouw verbinding is met een apparaat buiten jouw netwerk.
Tenzij je buiten je eigen netwerk verbinding wil maken met je eigen PC.

Je geeft ook aan dat je niet meer dan 600-700 mbit uit de P7 krijgt.
Volgens de specificaties kan dat goed kloppen:

AC1300
5 GHz: 867 Mbps (802.11ac)
2.4 GHz: 400 Mbps (802.11n)

Je ping maakt ook niet uit, omdat die de vertraging tussen je LAN -> WAN meet.

Je hebt hooguit latency, maar dat is afhankelijk van diverse factoren. Op 5Ghz kan dat hoger dan dan op 6/6EGhz.
Speed test is puur voor de 2 ethernet poorten onderling en geeft aan hoe goed die setup is. Dat is dus matig bij mij en alles loopt via software in de P7, en dat is slecht. Als je daar je volledige 1gbit haalt zijn deze als een switch opgebouwd en zijn ze wel bruikbaar. Aangezien ze vaak ook als router kunnen werken (niet uitsluitend AP mode) zijn de 2 poorten software matig doorverbonden en dat wil je niet gebruiken met gaming.

• SacreBleu
Tadango schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:55:
[...]

Speed test is puur voor de 2 ethernet poorten onderling en geeft aan hoe goed die setup is. Dat is dus matig bij mij en alles loopt via software in de P7, en dat is slecht. Als je daar je volledige 1gbit haalt zijn deze als een switch opgebouwd en zijn ze wel bruikbaar. Aangezien ze vaak ook als router kunnen werken (niet uitsluitend AP mode) zijn de 2 poorten software matig doorverbonden en dat wil je niet gebruiken met gaming.
Wat gebruik jij om een speedtest uit te voeren dan?

• Tadango
SacreBleu schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:57:
[...]

Wat gebruik jij om een speedtest uit te voeren dan?
Gewoon 2 PC's en bestanden kopieren. Dat moet op 110 - 113 MB/s stabiel gaan.

• SacreBleu
Tadango schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:58:
[...]

Gewoon 2 PC's en bestanden kopieren. Dat moet op 110 - 113 MB/s stabiel gaan.
Ik heb maar één computer. :'( Mijn vriendin gamet niet.
Maar, anyways, als ik gegevens van mijn PC naar mijn NAS overzet haal ik 100 - 112Mb/s.

• willampie
SacreBleu schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:39:
[...]

In de geavanceerde instelling heb ik aangegeven dat 6E zowel voor backhaul als netwerk gebruikt moet worden. De Deco's zijn direct op elkaar verbonden met ethernet.

Vreemd... Dit is exact mijn setup minus de de 3e deco unit.

Zou de oplossing misschien kunnen liggen in een volledige netwerk reset? Volgens een collega van mij zou de oplossing ook kunnen liggen aan dat ze nu fungeren als access points. Hij raadde me aan om ze as router te installeren en een volledige reset te doen. Alle stekkers eruit en dan stap voor stap installeren. Ik had dit al gedaan maar wellicht werkt het dalijk wel als router modus? Ik zou dan de router functie van mijn kpn experia v12 uitschakelen..
L0g0ff schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:25:
[...]

Heb je toevallig wel bij je netwerk voorkeuren in de deco app een prefered deco ingesteld voor je headset? Dit om te voorkomen dat je vr headset op een verkeerde deco binnenkomt en daardoor de latancy alsnog toeneemt?

Zelf heb ik een oude netgear nighthawk met tomato firmware als ik pcvr wil doen. Mijn laptop zit rechtstreeks op die switch. Dat werkt prima.
Ik heb inderdaad de unit die het dichtste bij de vr headset dan als preferred unit geselecteerd.
Lijkt mij nul voordeel om ze als router te laten werken, dit is allemaal binnen je eigen netwerk. Maar VD geeft dus 100ms netwerk latency aan? Wat als je gewoon vanuit je Quest browser ofzo naar speedtest.net gaat en kijkt wat daar uitkomt. En ja, naar het internet is veel slechter dan op je eigen netwerk, maar 100ms is natuurlijk ook wel echt een gigantische latency.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Alfa Novanta schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:52:
[...]

volgens mij is dat dus de vraag die leeft. Vooralsnog blijft de software er nog gewoon in zitten maar wordt iig niet meer geupdate noch ondersteund, dus nieuwe brillen met WMR .. die zijn nu al gedoemd dus. En als MS updates uitbrengt waardoor bijvoorbeeld een Samsung Odyssey of HP Reverb omvalt, good luck die weer werkend te krijgen.

En in Windows 12 zou geen WMR meer aanwezig zijn dus dan houdt het zeer zeker op. Het werkt in Windows 10 en 11 nog zolang Microsoft het maar niet in hun botte hoofd haalt het eruit te slopen zoals ze het met andere functies wel doen... want dat houdt in dat je Windows niet meer kun updaten en je hangen blijft in een bepaalde versie. wat natuurlijk een ramp betekent..

Ik kan alleen hopen dat er op korte termijn een workaround komt, zoals OpenXR .. dan is het niet zo'n probleem natuurlijk. Maar dit is hoe dan ook een flinke nekslag. Zeker voor een leek die de standaard oplossing gebruikt en niet meer. Dan is het bijna hetzelfde als Tesla die zijn servers uitzet.. rijdt zo'n ding dan nog wel? :?
Ik kijk voor linux al een tijdje naar Monado, maar heel veel voortgang valt er niet te bekennen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• SacreBleu
willampie schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:21:
[...]

Vreemd... Dit is exact mijn setup minus de de 3e deco unit.

Zou de oplossing misschien kunnen liggen in een volledige netwerk reset? Volgens een collega van mij zou de oplossing ook kunnen liggen aan dat ze nu fungeren als access points. Hij raadde me aan om ze as router te installeren en een volledige reset te doen. Alle stekkers eruit en dan stap voor stap installeren. Ik had dit al gedaan maar wellicht werkt het dalijk wel als router modus? Ik zou dan de router functie van mijn kpn experia v12 uitschakelen..

[...]

Ik heb inderdaad de unit die het dichtste bij de vr headset dan als preferred unit geselecteerd.
Router of AP zou niet uit mogen maken.

Wat je eens zou kunnen proberen is een netwerkscan. Dan wordt er gekeken naar de kanalen. Heb je 6E ook vrijgegeven om naar te verbinden? Standaard staat dat alleen ingesteld voor backhaul.

• Tadango
SacreBleu schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:07:
[...]

Router of AP zou niet uit mogen maken.

Wat je eens zou kunnen proberen is een netwerkscan. Dan wordt er gekeken naar de kanalen. Heb je 6E ook vrijgegeven om naar te verbinden? Standaard staat dat alleen ingesteld voor backhaul.
Router mode moet je niet gebruiken, dat geeft extra latency als het al werkt. Access Point mode is de beste oplossing.

• SacreBleu
Tadango schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:02:
[...]

Router mode moet je niet gebruiken, dat geeft extra latency als het al werkt. Access Point mode is de beste oplossing.
Misschien dat dit op jouw setup zo is, maar ik heb echt geen last van latency en de Deco staat ingesteld als router. Via een aangemaakte VLAN komt het internet binnen en regelt mijn hoofdunit gewoon alles.

Aan die hoofdunit is een switch gekoppeld zodat alles in de woonkamer bedraad is aangesloten, en gaat er een kabel naar de eerste verdieping waar de tweede deco hangt. Die tweede deco is vervolgens aangesloten aan de derde op zolder.

Mijn PC trekt de gehele 1Gb/s lijn die we thuis hebben en ik kan prima, zonder 100ms+ latency VR streamen. Neemt niet weg dat het voor een ander een ander verhaal kan zijn, maar ik geloof er niet in dat Router mode defacto latency toevoegd.

Ik kan alleen verzinnen dat de latency wordt veroorzaakt door IP conflicten omdat de modem van iemand óók als router speelt. En twee routers die elk DHCP-server spelen is niet ideaal.

• Koldur
100ms kan niet aan de AXE75/5400 liggen, tenzij deze een defect heeft. Ik denk dat er nog een andere factor meespeelt.
Ik heb net twee AXE5400 (weliswaar vanuit de USA) aangesloten en daarmee gaat het perfect.
Ik heb zelf ineens problemen gehad met mijn netwerk na het vervangen van een router. Bleek probleem te zijn van de connector van de kabel die ik had liggen, nieuwe connector erop en weg. Zeg niet dat het probleem hetzelfde is bij jou, maar er zijn altijd vele factoren die het probleem kunnen zijn.

Dat gezegd hebbende, router functies zullen de SoC zeker wel een stuk meer belasten en potentieel veel meer kans op latency kunnen geven. Is in het Discord topic van VD ook bij veel mensen naar voren gekomen, de AXE75/5400 in AP mode gezet en weg was het stotteren. Deze mensen hadden daarbij geen dubbele NAT, dus had echt met AP/router mode te maken.
Het stotteren was dan sporadisch aanwezig, maar dat is met VR wel irritant. Waarschijnlijk alleen als de verbinding echt hard werd opengezet.

[ Voor 32% gewijzigd door Koldur op 04-01-2024 09:22 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• SacreBleu
Koldur schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:19:
100ms kan niet aan de AXE75/5400 liggen, tenzij deze een defect heeft. Ik denk dat er nog een andere factor meespeelt.
Ik heb net twee AXE5400 (weliswaar vanuit de USA) aangesloten en daarmee gaat het perfect.
Ik heb zelf ineens problemen gehad met mijn netwerk na het vervangen van een router. Bleek probleem te zijn van de connector van de kabel die ik had liggen, nieuwe connector erop en weg. Zeg niet dat het probleem hetzelfde is bij jou, maar er zijn altijd vele factoren die het probleem kunnen zijn.

Dat gezegd hebbende, router functies zullen de SoC zeker wel een stuk meer belasten en potentieel veel meer kans op latency kunnen geven. Is in het Discord topic van VD ook bij veel mensen naar voren gekomen, de AXE75/5400 in AP mode gezet en weg was het stotteren. Deze mensen hadden daarbij geen dubbele NAT, dus had echt met AP/router mode te maken.
Het stotteren was dan sporadisch aanwezig, maar dat is met VR wel irritant. Waarschijnlijk alleen als de verbinding echt hard werd opengezet.
Wellicht dat QoS dan de boosdoender is. De SoC zal ongetwijfeld iets meer moeten doen in Router mode, maar ik kan mij niet voorstellen dat dat de prestaties zó erg moet beïnvloeden, dan gaat er iets anders mis in het netwerk.

Maargoed, genoeg dingen om even te proberen, bij mij werkt het juist alleen goed in router mode. in AP mode valt de tweede Deco steeds uit en zendt hij een rood signaal uit en weigert te werken.
In Router mode werkt het dan ineens wel. :/

• Koldur
SacreBleu schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:49:
[...]

Wellicht dat QoS dan de boosdoender is. De SoC zal ongetwijfeld iets meer moeten doen in Router mode, maar ik kan mij niet voorstellen dat dat de prestaties zó erg moet beïnvloeden, dan gaat er iets anders mis in het netwerk.

Maargoed, genoeg dingen om even te proberen, bij mij werkt het juist alleen goed in router mode. in AP mode valt de tweede Deco steeds uit en zendt hij een rood signaal uit en weigert te werken.
In Router mode werkt het dan ineens wel. :/
Ja, Deco is een ander beestje. Maar vergis je niet, met een 1Gbs verbinding kun je de SoC echt goed onder load zetten zonder QoS. Daar zijn menige routers niet geschikt voor.

Deco systemen zijn erg gaaf, maar moet altijd de hoofdunit in router modus staan. Dit geldt niet voor de AXE75/5400 routers, die kun je prima gewoon in AP mode zetten. En dat is voor VR streaming wel wenselijk. Met een Deco systeem, zijn de andere units behalve de hoofdunit, gewoon APs en zul je daar dus geen extra belasting op de SoCs hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Koldur op 04-01-2024 10:05 ]

• Llopigat
  • Niet online
ocf81 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:38:
[...]

Ik kijk voor linux al een tijdje naar Monado, maar heel veel voortgang valt er niet te bekennen.
Ja inderdaad, ik word wel eens gevraagd: "Waarom game je niet op Linux". Nou, VR kan je dan gewoon vergeten. Helaas.

En al helemaal met de Oculus en dan streamen over wifi.

[ Voor 7% gewijzigd door Llopigat op 04-01-2024 11:21 ]

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Llopigat schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:21:
[...]

Ja inderdaad, ik word wel eens gevraagd: "Waarom game je niet op Linux". Nou, VR kan je dan gewoon vergeten. Helaas.

En al helemaal met de Oculus en dan streamen over wifi.
De mogelijkheden zijn beperkt tot Vive en Index. Ik heb die niet, dus dan gaat het feestje over. Maar helemaal vergeten? Dat is wel heel zwart-wit gesteld.

© ocf81 1981-infinity

• Llopigat
  • Niet online
ocf81 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:34:
[...]
De mogelijkheden zijn beperkt tot Vive en Index. Ik heb die niet, dus dan gaat het feestje over. Maar helemaal vergeten? Dat is wel heel zwart-wit gesteld.
Nouja, met mijn hardware bedoel ik dan. Dat is waar. Voor de Index heb ik het geld niet over. Bovendien wil ik niet anders meer sinds ik draadloos VR gehad heb. Ik wist wel dat dat kan ja.

Ook is de ervaring nogal vergelijkbaar met linux op de desktop in de vroege jaren '00, veel gerommel voor het werkt :) Daar heb ik geen zin in.

Maar ik vind Linux ook geen doel op zich. Ik gebruik het niet eens op de desktop, mijn dagelijkse desktop is FreeBSD :P Voor gamen gebruik ik een veel zwaardere Windows desktop (echt, het energieverbruik van mijn hele flat verdubbelt als die staat te idlen en er staan normaal al 5 computers 24/7 te draaien :) ). Maar die doen allemaal tussen de 3 en 10W idle. En als ik zit te gamen dan verviervoudigt het echt.

Ik heb een hekel aan windows hoor, met name door de verplichte telemetrie en het constante gezeik over edge en andere troep die MS je wil aansmeren. Maar omdat ik er alleen maar op game en content op maak (Unity), heeft het eigenlijk weinig prive gegevens van me.

[ Voor 14% gewijzigd door Llopigat op 04-01-2024 11:41 ]

• willampie
Tadango schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Nadat ik het advies van deze tweaker opgevolgd heb werkt alles naar behoren. De hoge latency en fluctuaties in het netwerk zijn zo goed als verdwenen! _/-\o_.

Nu merk ik alleen nog een hoge game latency bij het gebruik van praydog's UEVR injector, maar helaas ligt dit probleem bij mijn computer en niet in het netwerk :+ .

Iemand nog een goede tip om de bottleneck op te sporen van je computer bij VR games?

• Koldur
Flying Hawkic schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:43:
[...]

Dus wel best de moeite om te upgraden als ik het goed begrijp :). Dan moet ik binnenkort mijn Q2 ook maar eens te koop zetten.

Voor mijn Q2 had ik ook de betere interface voor het gezicht, met leder. Die kon je toen aanvragen.

Is de standaard interface met het gezicht bij de Q3 zo slecht als de standaard bij de Q2?
Ik quote je hier even verder aangezien het meer over VR gaat dan sim racen in VR.
Je bent welkom in Alkmaar als je daar in de buurt woont het eerst even te testen. Er zijn uitzonderingen die geen verschil zien, kan ik mij bijna niet voorstellen, maar een mening is persoonlijk. Dus kan geen kwaad ergens eerst te testen. Ik weet wel dat verreweg de meeste mensen het een enorm verschil vinden.
Vooral in VR racing zie ik het echt heel erg, het verschil in helder/leesbaar beeld.

De standaard interface is voor mij prima nu, met de Q2 kreeg ik een rood gezicht en met de VRCover niet (dat was degene die ik kreeg bij het aanvragen via Meta), totaal geen last van nu met de standaard Q3 interface.

• SacreBleu
Ik heb destijds VRcover gehaald voor leder omdat het opgehoopte zweet smerig was.
Zo was hij niet te delen.

Leder zorgde ook voor iets minder rode lijnen rondom mijn gezicht.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

willampie schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:35:
[...]

Iemand nog een goede tip om de bottleneck op te sporen van je computer bij VR games?
welke bril heb je?

• Llopigat
  • Niet online
Koldur schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:58:
[...]
De standaard interface is voor mij prima nu, met de Q2 kreeg ik een rood gezicht en met de VRCover niet (dat was degene die ik kreeg bij het aanvragen via Meta), totaal geen last van nu met de standaard Q3 interface.
Je kan alsnog de siliconen cover aanvragen voor de Q2. Ik heb de gratis VRCover ook gehad en later alsnog de siliconen cover aangevraagd en gekregen.

Wat ik wel heel jammer vind is dat de siliconen cover niet los te bestellen is. Juist vanwege het viezig worden zou het fijn zijn om er meerdere te hebben liggen voor als je hem aan meerdere mensen demonstreert.

• Koldur
Llopigat schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:24:
[...]

Je kan alsnog de siliconen cover aanvragen voor de Q2. Ik heb de gratis VRCover ook gehad en later alsnog de siliconen cover aangevraagd en gekregen.

Wat ik wel heel jammer vind is dat de siliconen cover niet los te bestellen is. Juist vanwege het viezig worden zou het fijn zijn om er meerdere te hebben liggen voor als je hem aan meerdere mensen demonstreert.
Had ik toen gedaan, heb nu alleen nog een Q3.

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Koldur schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:58:
[...]

Ik quote je hier even verder aangezien het meer over VR gaat dan sim racen in VR.
Je bent welkom in Alkmaar als je daar in de buurt woont het eerst even te testen. Er zijn uitzonderingen die geen verschil zien, kan ik mij bijna niet voorstellen, maar een mening is persoonlijk. Dus kan geen kwaad ergens eerst te testen. Ik weet wel dat verreweg de meeste mensen het een enorm verschil vinden.
Vooral in VR racing zie ik het echt heel erg, het verschil in helder/leesbaar beeld.

Klopt, bedankt om de discussie verder te zitten in het meer geschikte topic, hier dus.

Ik ben Belg dus Alkmaar ligt niet echt in de buurt. Wel bedankt voor het vriendelijke aanbod!

Ik heb inderdaad de VRCover voor de Q2, maar als ik het goed begrijp is de standaard interface van de Q3 dus wel beter. Maar voor de Q3 kan je die niet aanvragen, als ik het goed begrijp. Die zal je moeten kopen.

• L0g0ff

L0g0ff

omg

willampie schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:35:
[...]
Ctrl+shift+esc (taskmgr). Eventueel resource manager voor wat extra details en als je echt los wilt procmon (te downloaden bij ms).

Tip bij procmon. Zet die aan, druk meteen op stop. Filter alles waarvan je weet dat dit valide processen zijn (Explorer.exe bijv), klik op de gum en dan weer opnieuw op capture. Doe dit net zo lang totdat je alles voorbij ziet komen wat je liever niet zou zien en schakel dat dan uit bijvoorbeeld.

• willampie
De meta quest 3
L0g0ff schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 08:19:
[...]

Ctrl+shift+esc (taskmgr). Eventueel resource manager voor wat extra details en als je echt los wilt procmon (te downloaden bij ms).

Tip bij procmon. Zet die aan, druk meteen op stop. Filter alles waarvan je weet dat dit valide processen zijn (Explorer.exe bijv), klik op de gum en dan weer opnieuw op capture. Doe dit net zo lang totdat je alles voorbij ziet komen wat je liever niet zou zien en schakel dat dan uit bijvoorbeeld.
Ik zou graag de diepte in willen gaan. Dus ik ga morgen procmon uitproberen (y).

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:56
Jullie al games geprobeerd met de nieuwe UEVR mod? Ik ben Stray nu opnieuw aan het spelen, in VR en dat is toch wel weer een hele nieuwe ervaring. De wereld ziet er veel "groter" uit in VR. Je voelt je ook veel meer de kat omdat de camera erg laag bij de kat blijft. Erg vet.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:42
Misschien een beetje Off-Topic, maar de Pico 4 prijzen en shops in de Pricewatch kloppen niet? :?

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-12 23:31
Ik twijfel om een eerste VR bril te kopen na het bekijken van de mogelijkheden van de Meta Quest 3.
Ik zie dat deze ook kan gekocht worden op amazon. Aangezien ik bij amazon nog een 100 euro cadeubon voor heb, dacht ik deze hier te bestellen.
Op amazon hebben ze echter enkel het 128GB model beschikbaar voor 552 euro.
Dit betekent dat mij dit 452 euro zou kosten. Mooie prijs voor een quest 3, maar ik twijfel aan het volgende:
1) denken julle dat ik in in de toekomst ga in de problemen komen met een 128GB model? De meningen zijn hierover verdeeld, en ik weet dat dit deels van het gebruik afhangt. Maar zouden er bvb in de toekomst spellen beschikbaar worden die 100GB innemen of denken julie dat dit niet het geval zal zijn?
Het verschil in prijs tussen de 128GB & 512GB is namelijk erg groot. Uiteindelijk zou mij dit 452 (via gift voucher) tov 700 kosten...
2) Op de site van meta zie ik dat ze maar 1 jaar garantie geven op de quest3. (ik dacht trouwens dat 2 jaar wettelijk verplicht was)
Als ik bij amazon bestel, heb ik vermoedelijk ook deze garantie? Is dit ook 1 jaar of via amazon zelf 2 jaar?

3) aangezien ik een bril draag, zou ik ook vr lenzen moeten kopen. Op de meta site wordt verwezen naar zenni. Is deze aan te raden, of zijn er betere alternatieven?

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-12 18:41
fjskmdl2 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:02:
Ik twijfel om een eerste VR bril te kopen na het bekijken van de mogelijkheden van de Meta Quest 3.
Ik zie dat deze ook kan gekocht worden op amazon. Aangezien ik bij amazon nog een 100 euro cadeubon voor heb, dacht ik deze hier te bestellen.
Dit betekent dat mij dit 452 euro zou kosten. Mooie prijs voor een quest 3, maar ik twijfel aan het volgende:
1) denken julle dat ik in in de toekomst ga in de problemen komen met een 128GB model? De meningen zijn hierover verdeeld, en ik weet dat dit deels van het gebruik afhangt. Maar zouden er bvb in de toekomst spellen beschikbaar worden die 100GB innemen of denken julie dat dit niet het geval zal zijn?
Het verschil in prijs tussen de 128GB & 512GB is namelijk erg groot. Uiteindelijk zou mij dit 452 (via gift voucher) tov 700 kosten...
2) Op de site van meta zie ik dat ze maar 1 jaar garantie geven op de quest3. (ik dacht trouwens dat 2 jaar wettelijk verplicht was)
Als ik bij amazon bestel, heb ik vermoedelijk ook deze garantie? Is dit ook 1 jaar of via amazon zelf 2 jaar?

3) aangezien ik een bril draag, zou ik ook vr lenzen moeten kopen. Op de meta site wordt verwezen naar zenni. Is deze aan te raden, of zijn er betere alternatieven?
Ik denk (persoonlijk) dat je aan 128GB genoeg hebt. De vraag is vooral hoe veel (grote) spelletjes je tegelijk op je Quest geïnstalleerd hebt staan. Ik denk zelf dat ze ook niet veel groter zullen worden dan dat ze nu zijn, gezien de nou eenmaal beperkte rekenkracht die de unit heeft. Ik vermoed dat de spelletjes pas weer echt siginifcant groter worden als er een nieuwe generatie headsets komt, en wellicht wil je tegen die tijd ook wel weer upgraden, omdat andere dingen (scherm, gewicht, lenzen) dan ook weer beter zijn. En verder kost alles dat je vanaf je PC streamt naturlijk geen ruimte.

Garantie ben ik geen expert op, ik dacht dat 2 jaar in Europa verplicht was maar dat leveranciers vaak nog 1 jaar roepen. Maar of dat klopt weet ik dus niet zeker.

Ik heb zelf Zenni's, qua zicht zijn ze echt perfect. Ik vind alleen het doosje en het plastic randje om de lenzen ietwat goedkoop aanvullen. Maar het werkt wel, dus prima.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Werkt we Oculus debug tool daar niet op?

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-12 15:35

sn0ww

Goet is niet goed.

Ik heb de lensen van VR Optician goede prijs en ze bevallen goed. :)

..........

• Koldur
Games gaan inderdaad echt niet veel groter worden dan nu de grootste zijn. Misschien 1-2 GB groter, maar dat is het dan wel. In VR speel ik meestal een of maximaal twee in eenzelfde periode, dus voor mij is 128GB echt meer dan genoeg.

Wil je er echt veel tegelijk, dan moet je de 512 GB kopen. Maar dat is mij die meerprijs absoluut niet waard.

@fjskmdl2 Als je besluit er een te kopen, aan te raden een referral link te gebruiken. Maak eerst een account aan bij Meta (dus voordat je de Quest koppelt) klik op een link en koppel daarna de Quest pas. Krijg je €60 shoptegoed en de referral persoon ook.

• fjskmdl2
@Koldur ik houdt rekening met de referal als ik een account nodig heb.

Ik probeer lenzen te bestellen op zenni, maar de Autodetectie van mijn voorschrift kan niet correct ingevuld worden, en ik weet niet wat de correcte waardes zouden zijn. Heeft iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWzzcuje4AmAARJVO9aFdrvyMbU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RwXKGZFjf4oxd84sdPoWr40H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UgUdk-b8oetmlxKAOBESOI9-2b8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pu632wten3hjXApDBYRj2qiH.png?f=fotoalbum_large
Ik moest drie keer kijken (oké, iets vaker) voor ik jouw bonnetje begreep met die twijfelachtige ruimte tussen de waardes (of nou ja, gebrek aan spaties vooral). Maar (onder voorbehoud, ben ook maar een leek :P ), je hebt sterkte -3 en -4,25 voor rechts en links (goedom invullen), 0 cilinder, en dus maakt de as ook niet uit. Oftewel middelde op nul zetten, rechters maakt dan niet, en linker is gewoon je sterkte.

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 07-01-2024 22:53 ]

• fjskmdl2
Ok bedankt :) blijkbaar kan de sterke max -4.00 zijn voor zenni.Dan is mij volgende vraag of ik daar -4.00 voor in de plaats kies, of zoi dit zichtproblemen / schade kunnen veroorzaken?
Naar mijn mening is -4.25 toch niet overdreven sterk dacht ik.

• Julian
Nee 4.00 max voor de cilinder! Daar dus 0 invullen.

edit: thumbsup moet naar sissors gaan! En dus de waardes die hij/zij noemt invullen bij SPH.

[ Voor 73% gewijzigd door Julian op 07-01-2024 23:07 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Lees ik hier nu dat de de quest 3 af kan laten stellen op de sterkte van je oog? Dat is tof zeg. Alleen vervelend voor de andere die een keer je headset willen zien.

• michavb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dA_VvhqHUiVe5dQFELuUQgOhZXE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iMqExQWlPHQwn7WrxtU0vBaN.jpg?f=user_large

• Llopigat
  • Niet online
L0g0ff schreef op maandag 8 januari 2024 @ 07:09:
Lees ik hier nu dat de de quest 3 af kan laten stellen op de sterkte van je oog? Dat is tof zeg. Alleen vervelend voor de andere die een keer je headset willen zien.
Af laten stellen an sich nee. Maar met inzetlenzen kan er zeg maar de bril bij "inbouwen". Deze kan je er ook gewoon weer uithalen. Ze klikken gewoon vast dus het is niet lastig om te verwijderen als je het een keer wil laten zien. Dus het is gewoon dat je een soort bril in de quest hebt zitten.

Dit kon met de Quest 1 en 2 en zowat alle andere headsets ook al trouwens!

Die van mij zijn van VR Optician, kostten 69 euro en zijn uitstekend. Hebben ook een soort lipje om ze makkelijk te verwijderen. En de originele lenzen van je quest worden beschermd tegen krassen (het is een stuk goedkoper om de lenzen te vervangen als ze krassen dan de hele quest, want de lenzen van de quest zijn niet los te vervangen).

[ Voor 34% gewijzigd door Llopigat op 08-01-2024 08:00 ]

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Llopigat schreef op maandag 8 januari 2024 @ 07:32:
[...]

Af laten stellen an sich nee. Maar met inzetlenzen kan er zeg maar de bril bij "inbouwen". Deze kan je er ook gewoon weer uithalen. Ze klikken gewoon vast dus het is niet lastig om te verwijderen als je het een keer wil laten zien. Dus het is gewoon dat je een soort bril in de quest hebt zitten.

Dit kon met de Quest 1 en 2 en zowel alle andere headsets ook al trouwens!

Die van mijn zijn van VR Optician, kostten 69 euro en zijn uitstekend. Hebben ook een soort lipje om ze makkelijk te verwijderen. En de originele lenzen van je quest worden beschermd tegen krassen (het is een stuk goedkoper om de lenzen te vervangen als ze krassen dan de hele quest, want de lenzen van de quest zijn niet los te vervangen).
Ah super. Ik ga me hier eens in verdiepen. Tnx voor je uitgebreide antwoord :)

• Danielson
Wat is dit nu weer... Ik was van plan volgende week een Pico 4 128GB op te halen, maar hij is overal ruim 75 euro duurder geworden! :?

Iemand enig idee van de reden hiervan?

:(

[ Voor 13% gewijzigd door Danielson op 08-01-2024 11:32 ]

• Julian
Danielson schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:31:
Wat is dit nu weer... Ik was van plan volgende week een Pico 4 128GB op te halen, maar hij is overal ruim 75 euro duurder geworden! :?

Iemand enig idee van de reden hiervan?

:(
Ik weet niet welke prijs je zoekt?

Er staat er nu één in de V+A voor 300!

Op Amazon.de zijn ze nog te krijgen voor 349 plus 7 euro verzend.

In onze eigen pircewatch kan je de 256GB versie krijgen voor de (huidige) prijs van de 128, dus 399.

• Danielson
Julian schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:54:
[...]

Ik weet niet welke prijs je zoekt?

Er staat er nu één in de V+A voor 300!

Op Amazon.de zijn ze nog te krijgen voor 349 plus 7 euro verzend.

In onze eigen pircewatch kan je de 256GB versie krijgen voor de (huidige) prijs van de 128, dus 399.
De 128GB had ik op het oog, die was bij de MM en CoolBlue 349, maar nu ineens 429.

Normaal zou je verwachten dat ze naarmate de tijd verstrijkt goedkoper worden en niet aanzienlijk duurder! Dan is een Quest 3 nu bij intressanter!

Baal ervan! |:(

• Flying Hawkic

Ligt eraan wat je met je VR headset wilt doen. Stel dat je er enkel PCVR mee gaat doen (bv. simracing), dan heb je die opslag niet nodig en volstaat 128 GB.

Garantie is wettelijk 2 jaar bij ons. Ze mogen roepen wat ze willen :).

• SacreBleu
De Quest 3 kun je vrijwel bij elke electronicawinkel halen, toch?
Volgens mij ook voor de 'normale' prijs van € 549,-. Het recht op garantie is in Nederland een beetje scheef geregeld, je kan namelijk langer garantie hebben op een product dan twee jaar. Je hebt namelijk zo lang garantie op een product als wat je 'redelijkerwijs' zou mogen verwachten.

De kanttekening is wel dat de Nederlandse wet zelf géén voorschriften - of-wat-dan-ook - aanbiedt om aan te geven wat jij mag verwachten. Daarvoor gebruiken winkeliers verschillende gegevens, die niet altijd stroken met de hedendaagse verwachtingen, etc. Lange discussie.

Ik ga de details verder niet in, maar wat ik wel wil meegeven is dat je jezelf - down the line - wel kopzorgen kunt voorkomen als je het toestel bij een NL winkel haalt. Dan is het makkelijker om ooit je recht te halen.

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-12 19:53

1. Games zijn niet groot en persoonlijk doe ik meer pcvr dus nooit in de problemen gekomen met 128. Ik zou zeggen zoek even op wat je wilt spelen en hoe groot ze zijn om een idee te krijgen.

2. Zou wettelijk idd 2 jaar moeten zijn. Ik heb nu al in 2 jaar 3x een nieuwe quest van Coolblue gekregen omdat 1x scherm alleen licht gaf, 1x ontvangen met dode pixels en net afgelopen week dat de quest niet meer oplaad. Maatje van mij heeft in de zelfde periode geen problemen ervaren dus goede garantie zou ik wel waarderen.

3. Geen ervaring mee.

• Flying Hawkic
SacreBleu schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:40:
De Quest 3 kun je vrijwel bij elke electronicawinkel halen, toch?
Volgens mij ook voor de 'normale' prijs van € 549,-. Het recht op garantie is in Nederland een beetje scheef geregeld, je kan namelijk langer garantie hebben op een product dan twee jaar. Je hebt namelijk zo lang garantie op een product als wat je 'redelijkerwijs' zou mogen verwachten.

De kanttekening is wel dat de Nederlandse wet zelf géén voorschriften - of-wat-dan-ook - aanbiedt om aan te geven wat jij mag verwachten. Daarvoor gebruiken winkeliers verschillende gegevens, die niet altijd stroken met de hedendaagse verwachtingen, etc. Lange discussie.

Ik ga de details verder niet in, maar wat ik wel wil meegeven is dat je jezelf - down the line - wel kopzorgen kunt voorkomen als je het toestel bij een NL winkel haalt. Dan is het makkelijker om ooit je recht te halen.
Welke bepaling in de Nederlandse wet stelt dat je de garantie hebt die je redelijkerwijze mag verwachten?

• Vane100
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-12 18:00
Flying Hawkic schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:28:
[...]

Welke bepaling in de Nederlandse wet stelt dat je de garantie hebt die je redelijkerwijze mag verwachten?
Artikel 7:17 Burgerlijk Wetboek in samenhang met artikel 7:18 Burgerlijk Wetboek. Verder volgt uit artikel 7:18a lid 2 Burgerlijk Wetboek dat, indien de afwijking zich binnen een jaar na aflevering (moment ontvangst) voordoet, de verkoper moet bewijzen dat het product bij aflevering (het moment van ontvangst) wél geschikt was. Als consument wordt je hierdoor dus beschermd omdat het leveren van het bewijs dat het product bij levering dus wél geschikt was in veel gevallen heel moeilijk is.

• Flying Hawkic
Vane100 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:38:
[...]

Artikel 7:17 Burgerlijk Wetboek in samenhang met artikel 7:18 Burgerlijk Wetboek. Verder volgt uit artikel 7:18a lid 2 Burgerlijk Wetboek dat, indien de afwijking zich binnen een jaar na aflevering (moment ontvangst) voordoet, de verkoper moet bewijzen dat het product bij aflevering (het moment van ontvangst) wél geschikt was. Als consument wordt je hierdoor dus beschermd omdat het leveren van het bewijs dat het product bij levering dus wél geschikt was in veel gevallen heel moeilijk is.
Dit heeft niets te maken met garantie, maar met (verborgen) gebreken in producten en wie de bewijslast draagt bij het aantonen van zo'n gebrek. Maar dat is nog iets anders dan garantie. Dat terzijde, ik wil de discussie niet off-topic laten gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Flying Hawkic op 08-01-2024 17:01 ]

Pagina: 1 ... 103 ... 126 Laatste