Verwacht er vooral grafisch niet teveel van. PSVR met Skyrim is erg early VR vergeleken met Quest 3 bijvoorbeeld.CoeliJoeli schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:59:
Zaterdag kan ik een PS VR set ophalen bij mij in de buurt en vrijdag krijg ik Skyrim VR binnen. Ben zeer benieuwd.
Dit zal mijn eerste VR bril zijn.
Is een aardige instapper voor een zachte prijs.CoeliJoeli schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:59:
Zaterdag kan ik een PS VR set ophalen bij mij in de buurt en vrijdag krijg ik Skyrim VR binnen. Ben zeer benieuwd.
Maar de resolutie valt wel flink tegen vind ik (wanneer je wat verder de diepte in kijkt in-game ben je echt naar de pixels aan het staren).
Ik vond in VR de draken in Skyrim evengoed erg indrukwekkend tho, je kijkt dan ineens echt op naar zo'n unit van een draak
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Nee dat doe ik ook zeker niet. Skyrim is ook verouderd. Het gaat mij meer om het feit dat ik het spel in VR kan spelen. Oblivion VR zou ik zelf nog spelen, als dit er geweest zou zijn..GoO schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:20:
[...]
Verwacht er vooral grafisch niet teveel van. PSVR met Skyrim is erg early VR vergeleken met Quest 3 bijvoorbeeld.
Pixels zorgen er voor dat je onthoud dat je in een game zitjimz93 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:09:
[...]
Is een aardige instapper voor een zachte prijs.
Maar de resolutie valt wel flink tegen vind ik (wanneer je wat verder de diepte in kijkt in-game ben je echt naar de pixels aan het staren).
Ik vond in VR de draken in Skyrim evengoed erg indrukwekkend tho, je kijkt dan ineens echt op naar zo'n unit van een draak![]()
Twitch.tv/coelijoeli
Skyrim in VR is wel echt heel leuk.Ik heb op de PSVR versie denk ik wel 100 uur zitten, gewoon omdat je echt in die wereld leeft.CoeliJoeli schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:59:
Daarna overgestapt op quest+pc+ 200gb modded VR skyrim, daar zitten al denk ik 500+ uur in.
Heel veel plezier!
[ Voor 20% gewijzigd door remcheese op 03-11-2023 14:32 ]
Een paar honderd uur in Skyrim PC zitten. Had de VR versie een keertje gekocht in de aanbieding (vind het gewoon te zot voor woorden om full price te betalen voor een mod). Binnen een uurtje weer een refund gedaan. Het is voor een VR spel echt wel leuk, maar ik vond het "weer" opnieuw beginnen met een char vervelend.remcheese schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:32:
[...]
Skyrim in VR is wel echt heel leuk.Ik heb op de PSVR versie denk ik wel 100 uur zitten, gewoon omdat je echt in die wereld leeft.
Daarna overgestapt op quest+pc+ 200gb modded VR skyrim, daar zitten al denk ik 500+ uur in.
Heel veel plezier!
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Ik heb m toen in de aanbieding gekocht EN er 200 gb aan mods overheen gegooid via Wabbajack ( 1 click install)
Dat was zo'n verschil.
Van die 500 uur, zitten er waarschijnlijk maar 30 aan main quest in. de rest is allemaal "alles eromheen"
+ je kunt in je blote reet rondrennen en dat is altijd grappig natuurlijk
Dat was zo'n verschil.
Van die 500 uur, zitten er waarschijnlijk maar 30 aan main quest in. de rest is allemaal "alles eromheen"
+ je kunt in je blote reet rondrennen en dat is altijd grappig natuurlijk

net de quest ontvangen en als eerste vr ervaring kan dit echt wel tellen.
nu wou ik het meta+ abonnement nemen, maar deze geeft steeds de melding dat mijn app te oud is
nu wou ik het meta+ abonnement nemen, maar deze geeft steeds de melding dat mijn app te oud is
Meta referral links: https://linktr.ee/hombre41
Hoop dat je er blij mee bent, snap je eerste zin niet helemaalHombre41 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:40:
net de quest ontvangen en als eerste vr ervaring kan dit echt wel tellen.
Tweede punt, volgens mij moet je het ook hier kunnen doen:
https://www.meta.com/en-gb/experiences/meta-quest-plus/
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
hey, ik weet niet of ik het hier de vraag kan stellen, of een apart topic.
Hoe matuur is Quest 3 of ander VR set om als productivity tool te dienen.
Maw, stel dat ik op verplaatsing wil werken en meerdere schermen/groot scherm wil om op te werken.
Kan ik ipv een scherm mee te nemen quest 3 of andere vr headset connecteren en goed werken op deze manier?
Of is de technologie nog niet ver genoeg hiervoor?
En als dit lukt, welke vrheadset raden jullie aan? + moet er dan software op de laptop/computer geinstalleerd worden waarmee de headset connecteert? Want op de laptop van mijn klant kan ik bv niet zomaar iedere software installeren...
Maw, stel dat ik op verplaatsing wil werken en meerdere schermen/groot scherm wil om op te werken.
Kan ik ipv een scherm mee te nemen quest 3 of andere vr headset connecteren en goed werken op deze manier?
En als dit lukt, welke vrheadset raden jullie aan? + moet er dan software op de laptop/computer geinstalleerd worden waarmee de headset connecteert? Want op de laptop van mijn klant kan ik bv niet zomaar iedere software installeren...
Eerste zin betekend dat het beter is dan verwacht ;-)Koldur schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:46:
[...]
Hoop dat je er blij mee bent, snap je eerste zin niet helemaal
Tweede punt, volgens mij moet je het ook hier kunnen doen:
https://www.meta.com/en-gb/experiences/meta-quest-plus/
Ik had hetzelfde bij Quest+ abonnement, via de laptop kreeg ik ook de melding dat de app te oud was.Hombre41 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:40:
Via telefoon werkte ook niet. Uiteindelijk via de Q3 zelf gedaan.
ook allemaal geprobeerd, maar zelf in de q3 werkt het niet hij blijft hangen op de melding dat ik verder moet doen in mijn bank app, als ik terugkeer van de bank app hangt hij hier nog steeds op vast.zappa40 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:34:
[...]
Ik had hetzelfde bij Quest+ abonnement, via de laptop kreeg ik ook de melding dat de app te oud was.
Via telefoon werkte ook niet. Uiteindelijk via de Q3 zelf gedaan.
Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met de XReal Air 2 i.c.m. de Beam?
ben echt wel blij met mijn quest 3, vrouw en kids ook overtuigd, nu maar wachten op black Friday deals op games
Wat is een verplaatsing? Tijdens een treinreis ofzo? Dat laatste lijkt me niet bepaald comfortabel gezien de vele beweging.uwedp schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:49:
hey, ik weet niet of ik het hier de vraag kan stellen, of een apart topic.
Maar ik vind hem zelf niet voldoende om mee te werken nee. Immersed is de beste apps (want hiermee kan je meerdere virtuele schermen aanmaken) maar echt geweldig vind ik het allemaal niet. Resolutie van de Quest houdt ook nog niet over.
Voor zoiets kan je beter een Xreal Air ofzo nemen, al denk ik dat een gewone laptop nog het beste is tot de techniek beter wordt.
[ Voor 6% gewijzigd door Llopigat op 04-11-2023 18:38 ]
OPLOSSING GEVONDEN: het kan maar helpen hé, het opnieuw installeren van de oculus driver hielp
c:\Program Files\Oculus\Support\oculus-drivers\oculus-driver.exe
Nog iemand met dit probleem?
als ik bril stand alone gebruik heb ik geluid.
open ik virtual desktop met air-link en kabel dan is er een wreed gezoem als ik een film afspeel
c:\Program Files\Oculus\Support\oculus-drivers\oculus-driver.exe
Nog iemand met dit probleem?
als ik bril stand alone gebruik heb ik geluid.
open ik virtual desktop met air-link en kabel dan is er een wreed gezoem als ik een film afspeel
:strip_exif()/f/image/SgJZ4N4JOPHjKzCOjRaBm0BJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Hombre41 op 04-11-2023 19:08 ]
Verplaatsing bedoel ik in het buitenland werken. Normaal als ik paar dagen naar het buitenland ga per auto om van daar uit te werken neem ik laptop en scherm mee. Maar is natuurlijk vrij omslachtig zo'n scherm, zeker als ik de verplaatsing ook eens met de trein wil doen...Llopigat schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 18:37:
[...]
Wat is een verplaatsing? Tijdens een treinreis ofzo? Dat laatste lijkt me niet bepaald comfortabel gezien de vele beweging.
Maar ik vind hem zelf niet voldoende om mee te werken nee. Immersed is de beste apps (want hiermee kan je meerdere virtuele schermen aanmaken) maar echt geweldig vind ik het allemaal niet. Resolutie van de Quest houdt ook nog niet over.
Voor zoiets kan je beter een Xreal Air ofzo nemen, al denk ik dat een gewone laptop nog het beste is tot de techniek beter wordt.
Ik heb deze week ook over de xreal air (pro) gelezen, deze komt eind deze maand uit? Geen idee of dit werkbaar is en ook gewoon plug-n-play is via USB-c
Aha okee, sorry voor het misverstand.uwedp schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:03:
[...]
Verplaatsing bedoel ik in het buitenland werken. Normaal als ik paar dagen naar het buitenland ga per auto om van daar uit te werken neem ik laptop en scherm mee. Maar is natuurlijk vrij omslachtig zo'n scherm, zeker als ik de verplaatsing ook eens met de trein wil doen...
Ik heb deze week ook over de xreal air (pro) gelezen, deze komt eind deze maand uit? Geen idee of dit werkbaar is en ook gewoon plug-n-play is via USB-c
Dus, in dat geval denk ik dat nee, een Xreal is waarschijnlijk geen goed idee. Waarom niet? Nou als je zowel je computerscherm als de Xreal gebruikt, komen de twee makkelijk door elkaar heen geprojecteerd. Omdat de Xreal (zonder beam in elk geval) niet vast in de ruimte projectert, daar zit het beeld 'aan je hoofd vast'. Is prima te gebruiken als enig scherm maar niet als tweede voor naast een echt scherm.
En de Oculus, tja. Een extra scherm is een stuk makkelijker mee te nemen wat mij betreft. En een Oculus is bepaald niet ideaal hiervoor. Resolutie nog te laag, je bent nogal afgesloten van de omgeving..
[ Voor 9% gewijzigd door Llopigat op 04-11-2023 22:15 ]
Gisteren de PSVR opgehaald, aangesloten en kort gespeeld.
Ik merk gelijk dat het lezen van tips over voorkomen van misselijkheid hebben geholpen. Zodoende helpt het voor mij dat ik er bij ga zitten en niet moet gaan staan.
Maar wat een game om in VR te spelen. Heb alleen het intro filmpje gekeken en ik was al direct weggeblazen. Verder in de 'lobby' zitten rondlopen om te wennen aan de controls (heb twee Move controllers erbij).
Kan niet wachten om de hele game te herontdekken in VR!
Ik merk gelijk dat het lezen van tips over voorkomen van misselijkheid hebben geholpen. Zodoende helpt het voor mij dat ik er bij ga zitten en niet moet gaan staan.
Maar wat een game om in VR te spelen. Heb alleen het intro filmpje gekeken en ik was al direct weggeblazen. Verder in de 'lobby' zitten rondlopen om te wennen aan de controls (heb twee Move controllers erbij).
Kan niet wachten om de hele game te herontdekken in VR!
Twitch.tv/coelijoeli
Ivm de Quest 3 komt Kiwidesign ook met een elitestrap, hier zou de batterij wel geoptimaliseerd zijn voor de Q3 volgens een reddit post.
https://www.reddit.com/r/...their_battery_strap_will/
https://www.reddit.com/r/...their_battery_strap_will/
Hier momenteel geen enkel probleem met Motion sickness. Enkel is het wennen in een game zoals contractors waarbij je moet bewegen met de controller en je zelf toch stil staat ;-)
Red Matter 1 uitgespeeld, nu door met 2. Erg gave games en een dikke aanrader. 2 is helemaal gaaf op de Quest 3 qua graphics!
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
idem!
Red matter 2 is ook een stuk langer merk ik dan de eerste versie, en de puzzels zijn ook makkelijk genoeg om niet frustrerend te worden.
Red matter 2 is ook een stuk langer merk ik dan de eerste versie, en de puzzels zijn ook makkelijk genoeg om niet frustrerend te worden.
Als je van de Red Matter serie houdt dan is The Room A Dark Matter ook een aanrader.
EXPLORE25 geeft eventueel nog wat korting
EXPLORE25 geeft eventueel nog wat korting
Ik heb sinds vorige week een quest 3 512GB, maar heb mic problemen, nu lees ik op internet veel problemen, maar niet specifiek deze: mijn mic geluid is heel erg zacht, ook met de volume op bijna max. Als ik deze test (met verschillende apps maar ook da mic test vr app) is het geluid de eerste halve seconde normaal, maar daarna zakt deze bijna volledig weg. Ik heb al verschillende dingen gedaan, waaronder een factory reset. Zijn er andere met vergelijkbare issues?
Via een spel op de Quest 3 zelf of streamed vanaf de pc?j0rDy schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:00:
Ik heb sinds vorige week een quest 3 512GB, maar heb mic problemen, nu lees ik op internet veel problemen, maar niet specifiek deze: mijn mic geluid is heel erg zacht, ook met de volume op bijna max. Als ik deze test (met verschillende apps maar ook da mic test vr app) is het geluid de eerste halve seconde normaal, maar daarna zakt deze bijna volledig weg. Ik heb al verschillende dingen gedaan, waaronder een factory reset. Zijn er andere met vergelijkbare issues?
Op de Quest zelf. Ik heb inmiddels een ticket aangemaakt bij meta, heb nog garantie (en wet kopen op afstand) dus wacht reactie af en als het hardwarematig lijkt te zijn ruil ik hem om.Plugin schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:07:
[...]
Via een spel op de Quest 3 zelf of streamed vanaf de pc?
Mijn mic heeft het probleem dat hij gewoon niet op gaat. Als ik dan op oplossing klik kom ik op een website dat ze het probleem kennen maar momenteel geen oplossing weten...
Ben vandaag exact een maand aan het wachten op VROptician. Ze zouden normaal vorige week gaan verzenden; nu is het al aan het einde van deze week. In de volgorde van bestellen natuurlijk (maar ik denk toch dat ik redelijk vooraan bij de bestellingen zat :-P). Mijn lenzen zijn zelfs nog niet binnen vanuit Zeiss.
Ik denk dus dat ze ongeveer 5 weken minstens in back-order zitten voor de mensen die het zich afvragen.
Vandaag komt normaal mijn ZyberVR elite strap binnen. Ben benieuwd.
Dan nog op zoek naar een facial interface vervanging en het belangrijkste voor mij controller grips. Iemand hiervoor advies of ervaringen te delen?
Ben vandaag exact een maand aan het wachten op VROptician. Ze zouden normaal vorige week gaan verzenden; nu is het al aan het einde van deze week. In de volgorde van bestellen natuurlijk (maar ik denk toch dat ik redelijk vooraan bij de bestellingen zat :-P). Mijn lenzen zijn zelfs nog niet binnen vanuit Zeiss.
Ik denk dus dat ze ongeveer 5 weken minstens in back-order zitten voor de mensen die het zich afvragen.
Vandaag komt normaal mijn ZyberVR elite strap binnen. Ben benieuwd.
Dan nog op zoek naar een facial interface vervanging en het belangrijkste voor mij controller grips. Iemand hiervoor advies of ervaringen te delen?
Ik overweeg de Meta Quest 3 te kopen, maar weet niet zeker of ik er misselijk/duizelig van word. Ik zou het daarom graag eerst willen proberen. Is dat ergens mogelijk of kan ik de Quest 3 voor een maandje huren voor een redelijk prijsje?
Ik ben heel benieuwd naar die VR Optician lenzen. Zou je je ervaringen kunnen laten weten als je ze binnen hebt?CedricV schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:45:
Mijn mic heeft het probleem dat hij gewoon niet op gaat. Als ik dan op oplossing klik kom ik op een website dat ze het probleem kennen maar momenteel geen oplossing weten...
Ik heb hun lenzen voor de Quest 2 en ben er ontzettend tevreden mee. Maar ik maakte me een beetje zorgen over die voor de 3 omdat ze helemaal opnieuw ontworpen moeten worden, voor het geval er kinderziekten mee zijn wilde ik nog niet preorderen.
Net op het moment dat ik hier post dat ze al een maand geen update hebben gezet krijg ik een halve dag later het bericht dat de lenzen niet alleen al binnen zijn maar nu is er ook al een pakket aangemaakt bij UPS.
Wat een toeval.
Mogelijk kan ik ze dit weekend uitproberen.
Wat een toeval.
Mogelijk kan ik ze dit weekend uitproberen.
Ik had voor mijn Rift ook aparte lenzen, maar sinds de Quest 2 en nu ook met de Ques 3 kan je prima met een bril spelen. Waarom kiezen jullie alsnog voor aparte lenzen?Llopigat schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:49:
[...]
Ik ben heel benieuwd naar die VR Optician lenzen. Zou je je ervaringen kunnen laten weten als je ze binnen hebt?
Ik heb hun lenzen voor de Quest 2 en ben er ontzettend tevreden mee. Maar ik maakte me een beetje zorgen over die voor de 3 omdat ze helemaal opnieuw ontworpen moeten worden, voor het geval er kinderziekten mee zijn wilde ik nog niet preorderen.
Zelf geen brildrager, maar heb begrepen dat met een bril op de FoV echt een stuk kleiner wordt, met opzetlenzen vervalt dat nagenoeg.superduper schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:27:
[...]
Ik had voor mijn Rift ook aparte lenzen, maar sinds de Quest 2 en nu ook met de Ques 3 kan je prima met een bril spelen. Waarom kiezen jullie alsnog voor aparte lenzen?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik had juist met de Quest 2 veel meer problemen met mijn bril dan met de Quest 1. Met de Quest 1 kon je hem van je hoofd kantelen, met de Quest 2 elite strap kan dat niet, en bovendien is hij smaller waardoor hij de poten van de bril zijwaarts indrukt. Ik vond het echt waardeloos werken.superduper schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:27:
[...]
Ik had voor mijn Rift ook aparte lenzen, maar sinds de Quest 2 en nu ook met de Ques 3 kan je prima met een bril spelen. Waarom kiezen jullie alsnog voor aparte lenzen?
Met de Quest 3 heb ik het niet eens geprobeerd. Ik wil niet dat de lenzen van de bril tegen die van de headset aankomen en krassen maken.
Met die van VROptician is het perfect op de Quest 2. Uitstekend beeld, geen gedoe.
De Q3 heeft nu een instelmogelijkheid waar je de spacing tussen je hoofd en de Q3 lenzen kan aanpassen zodat je bril niet tegen de Q3 lenzen aankomt. Werkt prima, al zoek ik nog het liefst een opvul stukje om de lichtlekkage bij je neus op te lossen.Llopigat schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:59:
[...]
Ik had juist met de Quest 2 veel meer problemen met mijn bril dan met de Quest 1. Met de Quest 1 kon je hem van je hoofd kantelen, met de Quest 2 elite strap kan dat niet, en bovendien is hij smaller waardoor hij de poten van de bril zijwaarts indrukt. Ik vond het echt waardeloos werken.
Met de Quest 3 heb ik het niet eens geprobeerd. Ik wil niet dat de lenzen van de bril tegen die van de headset aankomen en krassen maken.
Met die van VROptician is het perfect op de Quest 2. Uitstekend beeld, geen gedoe.
Ja maar dan heb je alsnog het risico dat de bril naar voren verschuift tijdens het spelen. Bovendien kost die oplossing je wat FoV. Ik ben er geen fan van. Voor mij gewoon inzetlenzen.superduper schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:10:
[...]
De Q3 heeft nu een instelmogelijkheid waar je de spacing tussen je hoofd en de Q3 lenzen kan aanpassen zodat je bril niet tegen de Q3 lenzen aankomt. Werkt prima, al zoek ik nog het liefst een opvul stukje om de lichtlekkage bij je neus op te lossen.
Ik had voor mijn Rift ook aparte lenzen, maar sinds de Quest 2 en nu ook met de Ques 3 kan je prima met een bril spelen. Waarom kiezen jullie alsnog voor aparte lenzen?Llopigat schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:49:
[...]
Ik ben heel benieuwd naar die VR Optician lenzen. Zou je je ervaringen kunnen laten weten als je ze binnen hebt?
Llopigat schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:12:
[...]
Ja maar dan heb je alsnog het risico dat de bril naar voren verschuift tijdens het spelen. Bovendien kost die oplossing je wat FoV. Ik ben er geen fan van. Voor mij gewoon inzetlenzen.
[ Voor 5% gewijzigd door superduper op 09-11-2023 17:21 ]
Eh dit had je al gevraagd?superduper schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:20:
[...]
[...]
Mijn quest 2 heeft het begeven
gelukkig nog paar maanden garantie. Iemand ervaring met een quest 2 van Coolblue? Hoelang ben ik hem kwijt ongeveer?
[ Voor 39% gewijzigd door Sokucho op 09-11-2023 18:48 ]
PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |
Bij mij is het eigenlijk net andersom ook: de Quest 2 heeft mijn brilglazen beschadigd (glazen van 300+€ het stuk) net op het brandpunt. Ik geef dus nu liever een paar tientjes uit en hoef dan niet meer na te denken over beschadigingen.
Ik heb geen ervaring met inserts op de vorige dus daar kan ik weinig over zeggen maar de gemoedsrust is me de prijs waard. Hopelijk werken ze goed dan kan ik ook over de functionaliteit nog wat zeggen.
Ik heb geen ervaring met inserts op de vorige dus daar kan ik weinig over zeggen maar de gemoedsrust is me de prijs waard. Hopelijk werken ze goed dan kan ik ook over de functionaliteit nog wat zeggen.
Zijn er quest 3 aanbiedingen aangaande black friday?
Nog niet bekend. Nog een paar nachtjes slapen en dan weet je hetpcgamers schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:07:
Zijn er quest 3 aanbiedingen aangaande black friday?
Mijn verwachting: een lichte korting op de Quest 2, en gratis extra game op de Quest 3.
Ik verwacht zo snel nog niet een korting op de Quest 3. Als ik me goed herinner was de Quest 2 toen die net een maand of 2 uit was op Black Friday 2021 ook niet met korting. Maar als je er nog geen hebt zou ik zeker wachten voor het geval dat!
Iemand een suggestie of ik Beat Saber via de PC (wireless via 6E) of gewoon beter Native kan halen op de Quest 3?
Ik vind de demo op de Quest niet zo heel indrukwekkend qua resolutie (voelt ook als 90hz?). Zou dit via de PC beter gaan of heb je dan weer last van controller latency.
Zijn er ook mensen met ervaring met Quest Game Optimizer? Ik heb gezien dat ik via Sidequest de resolutie naar boven kan trekken, maar dit gebeurt dan over de hele linie waardoor sommige games niet meer vooruit te branden zijn. Volgens mij support QGO per applicatie instellingen.
Ik vind de demo op de Quest niet zo heel indrukwekkend qua resolutie (voelt ook als 90hz?). Zou dit via de PC beter gaan of heb je dan weer last van controller latency.
Zijn er ook mensen met ervaring met Quest Game Optimizer? Ik heb gezien dat ik via Sidequest de resolutie naar boven kan trekken, maar dit gebeurt dan over de hele linie waardoor sommige games niet meer vooruit te branden zijn. Volgens mij support QGO per applicatie instellingen.
Dat hangt af van hoe je hem wilt gebruiken.Robertobananas schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:41:
Iemand een suggestie of ik Beat Saber via de PC (wireless via 6E) of gewoon beter Native kan halen op de Quest 3?
Native als je op vakantie ook wilt kunnen spelen.
via pc als je een net wat mooier beeld wilt hebben en ook gemakkelijker met mods en eigen muziek wilt kunnen spelen.
(kort samengevat, gewoon alletwee
[ Voor 31% gewijzigd door PThijssen op 10-11-2023 09:53 ]
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Ik moet zeggen dat iets als beat saber gewoon beter speelt op de headset zelf omdat je de latency naar de PC niet hebt. Bovendien is het iets dat zich bij uitstek leent voor snel ff spelen en gaan.Robertobananas schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:41:
En het is niet een game die je speelt voor de grafische kwaliteit natuurlijk. Zelf vind ik er ook geen bal aan maar ik ben een van de weinigen
Edit: Die mods zijn wel een punt van @PThijssen ja, omdat ik het niet veel speel had ik daar niet aan gedacht.
[ Voor 7% gewijzigd door Llopigat op 10-11-2023 10:38 ]
Wij spelen BS alleen via de PC en merken geen latency. Zal er vast zijn maar voor mijn gevoel is het er gewoon niet. Wellicht is de latency er vooral als je gaat vergelijken.....
Als je hem in de quest store koopt, kun je hem toch zowel in de Quest alsook vanuit Oculus op PCVR spelen?PThijssen schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:53:
[...]
Dat hangt af van hoe je hem wilt gebruiken.
Native als je op vakantie ook wilt kunnen spelen.
via pc als je een net wat mooier beeld wilt hebben en ook gemakkelijker met mods en eigen muziek wilt kunnen spelen.
(kort samengevat, gewoon alletwee)
Helaas is dat niet het geval Beat Saber is geen cross buy.DutchAce schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:15:
[...]
Als je hem in de quest store koopt, kun je hem toch zowel in de Quest alsook vanuit Oculus op PCVR spelen?
Mods op de Quest versie zijn wel echt een gedoe en met updates werkt het niet en zijn de mods daarvoor heel veel later misschien beschikbaar. Op dit moment werkt het niet op de Quest 3 in ieder geval en duurt soms een half jaar.
Dus wil je modden, is de PC versie echt wel nodig. Maar de native versie is dan weer makkelijk als je hem eenmaal gemod hebt en even snel wil spelen. Gewoon even een referral regelen en je hebt beide.
Ik speel liever native inderdaad omdat je hem zo op je hoofd zet en binnen een minuut bezig bent. Toen ik net met streaming begon was het echt nog te slecht voor beat saber maar dat is tegenwoordig wel verbeterd. Alsnog denk ik dat het wel beter speelt native, maar dat hangt ook af van hoe fanatiek je bent. Als je op normal rustig wat blokjes staat te slicen maakt het niet veel uit denk ik maar op elite/elite+ wel. Zelfs dan gaat het nog wel denk ik maar als je fanatiek bent kan het frustrerend zijn als je door de latency net wat mist.
Gamertag: FinrazielNL
Ik ging ook even kijken bij VR Optics voor eventuele lenzen voor mij Quest 3.
Meerprijs voor mijn Cylinder: 140 Euro, eehh.. laat maar ik hou mijn bril wel gewoon op xD
Meerprijs voor mijn Cylinder: 140 Euro, eehh.. laat maar ik hou mijn bril wel gewoon op xD
Na overleg met meta support hem omgeruild en deze is wel goed, was dus een hardware defect. Net getest met verschillende apps en werkt nu naar behoren.j0rDy schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:01:
[...]
Op de Quest zelf. Ik heb inmiddels een ticket aangemaakt bij meta, heb nog garantie (en wet kopen op afstand) dus wacht reactie af en als het hardwarematig lijkt te zijn ruil ik hem om.
Is dat heel veel meer gedoe als je PCVR doet? Als in, als mijn PC aan staat is op mijn CV1 het een kwestie van opzetten en ik begin direct.Finraziel schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:54:
Ik speel liever native inderdaad omdat je hem zo op je hoofd zet en binnen een minuut bezig bent. Toen ik net met streaming begon was het echt nog te slecht voor beat saber maar dat is tegenwoordig wel verbeterd. Alsnog denk ik dat het wel beter speelt native, maar dat hangt ook af van hoe fanatiek je bent. Als je op normal rustig wat blokjes staat te slicen maakt het niet veel uit denk ik maar op elite/elite+ wel. Zelfs dan gaat het nog wel denk ik maar als je fanatiek bent kan het frustrerend zijn als je door de latency net wat mist.
Veel (?) mensen hier gebruiken lenzen van VR Optician. Nog iemand ervaring met Hons VR lenzen? Verschil in kwaliteit?
Dan valt het inderdaad wel mee, al zul je waarschijnlijk nog steeds de game moeten starten natuurlijk. Meestal op de Quest draait hij in mijn geval nog dus dat scheelt weer net watSissors schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:07:
[...]
Is dat heel veel meer gedoe als je PCVR doet? Als in, als mijn PC aan staat is op mijn CV1 het een kwestie van opzetten en ik begin direct.
Maar mijn PC staat beneden en staat meestal niet aan (heb een aparte laptop van het werk), dus dan moet ik eerst de PC aan gaan zetten en inloggen, dan met virtual desktop verbinding maken en dan de game starten. Niet dat het allemaal veel tijd kost... maar ik gebruik beat saber vaak even als korte pauze als ik thuis werk, gewoon als ik even mijn brein wil resetten of als ik het koud heb, spring op, loop andere kamer in, zet ding op mijn hoofd en gaan. Elke extra horde maakt de kans groter dat ik denk laat maar zitten.
Die komen volgens mij uit Amerika. Komt er nog btw bij en kosten van de vervoerder voor invoeren. Ben je dus duurder uit.Fireshade schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:38:
Veel (?) mensen hier gebruiken lenzen van VR Optician. Nog iemand ervaring met Hons VR lenzen? Verschil in kwaliteit?
Heeft iemand al wat meer ervaring met kabels voor de Quest 3? Ik ben op zoek naar een kabel-oplader combi om langer te gamen, bekabeld gamen is een nice-to-have maar ik ga meer wireless spelen. De meeste kabels en ervaringen wat ik vind van anderen op o.a Reddit zijn niet makkelijk in Nederland te krijgen.
Hons VR is inderdaad uit Amerika, maar ze geven boven de 49 USD free shipping wereldwijd. Ik zie ook geen VAT bijkomen bij de checkout (even getest).jczuidervaart schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 01:11:
[...]
Die komen volgens mij uit Amerika. Komt er nog btw bij en kosten van de vervoerder voor invoeren. Ben je dus duurder uit.
Welke combinatie is niet makkelijk naar de BeNeLux te krijgen? Ik dacht dat de Quest 3 maximaal 18W kan laden (en zelfs de kabel die ze erbij leveren levert volgens reddit posts maar een 14W desondanks rated for 18W).Chaseream schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:47:
Heeft iemand al wat meer ervaring met kabels voor de Quest 3? Ik ben op zoek naar een kabel-oplader combi om langer te gamen, bekabeld gamen is een nice-to-have maar ik ga meer wireless spelen. De meeste kabels en ervaringen wat ik vind van anderen op o.a Reddit zijn niet makkelijk in Nederland te krijgen.
Ik gebruik zelf deze kabel: https://www.action.com/nl...-data-en-laadkabel-usb-c/
Goedkoop en behoorlijk lang.
Er zijn powerbanken genoeg die op USB-C ongeveer 18W leveren:
https://www.action.com/nl-be/p/3201855/re-load-powerbank/
Deze combi van de Action kost nog geen 20€
Als je meer dan 20W trekt dan ga je sowieso je batterij leegtrekken.
Zaken die daarvoor zorgen zijn:
* PCVR (ik vermoed wireless iets meer dan bedraad)
* passthrough actief
* gamen (vs bvb browsen)
* hoge helderheid
...
Als je met 100% lading begint en je zou met een iets mindere powerbank je quest 15% leegtrekken per uur dan kan je nog 6 uur gamen aan één stuk. Voor mij persoonlijk is dat genoeg.
Dan bestaat dus de kans dat je bij de douane in Nederland wel BTW moet betalen en dan rekent de vervoerder extra kosten. Als je pakketje eruit gelicht wordt natuurlijk.Fireshade schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:31:
[...]
Hons VR is inderdaad uit Amerika, maar ze geven boven de 49 USD free shipping wereldwijd. Ik zie ook geen VAT bijkomen bij de checkout (even getest).
Zou dan zoiets nemen (met aparte voeding aansluiting), geen ervaring mee verder:Chaseream schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:47:
https://www.amazon.de/-/n...x=link+%2Caps%2C74&sr=8-8
Of:
https://www.amazon.de/-/n...luiting%2Caps%2C68&sr=8-2
[ Voor 16% gewijzigd door Plugin op 11-11-2023 19:02 ]
Ik heb deze en werkt goed:Chaseream schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:47:
https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details
Ik heb het even opgezocht.jczuidervaart schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:40:
[...]
Dan bestaat dus de kans dat je bij de douane in Nederland wel BTW moet betalen en dan rekent de vervoerder extra kosten. Als je pakketje eruit gelicht wordt natuurlijk.
Je betaalt in dit geval wel btw, maar geen invoerrechten (want minder dan 150 euro).
https://www.belastingdien...akket-bestel-buiten-de-eu
Met btw en zelfs met de maximale invoerrechten van 17% zou HonsVR nog steeds goedkoper zijn.
Maar ik begrijp wel dat het 'veiliger' zou zijn bij een Europees bedrijf te bestellen, voor het geval er iets mis is met de order 😊
Vergeet de afhandelingskosten van de vervoerder niet. PostNL rekende mij laatst 6 euro, maar volgens mij zijn er anderen die ook rustig het dubbele of nog meer rekenen. Deze worden berekend zodra zij het voor je moeten aangeven bij de douane, wat altijd moet tenzij de verkoper zelf al BTW afdraagt (wat bv Ebay wel doet).Fireshade schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:17:
[...]
Ik heb het even opgezocht.
Je betaalt in dit geval wel btw, maar geen invoerrechten (want minder dan 150 euro).
https://www.belastingdien...akket-bestel-buiten-de-eu
Met btw en zelfs met de maximale invoerrechten van 17% zou HonsVR nog steeds goedkoper zijn.
Maar ik begrijp wel dat het 'veiliger' zou zijn bij een Europees bedrijf te bestellen, voor het geval er iets mis is met de order 😊
Ik heb lenzen van WidmoVR. Belangrijk punt voor mij waren de twee 'lipjes' waardoor je de lenzen eenvoudig verwijdert (voor als iemand anders de VR-bril op doet). De lenzen er op klikken is wel enig gedoe imho.Fireshade schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:38:
Kwaliteit is redelijk (ik heb geen vergelijkingsmateriaal). Heb wel het gevoel dat de lenzen niet extreem stevig in de plastic omhulsels/houders zitten. Ze zijn er nog niet uitgevallen, maar toch. Scherpte is evenwel spot-on. Groot voordeel t.o.v. je gewone bril dragen is de FOV die beter wordt (je zit immers dichter op het scherm/de VR-bril). Al met al zijn lenzen iig aan aanrader.
In belgie nog erger, daar betaal je bij bpost(standaard) al 17,5 euro inklaringskosten voor waarde onder de 150euro. 37.5euro erboven.Finraziel schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:30:
[...]
Vergeet de afhandelingskosten van de vervoerder niet. PostNL rekende mij laatst 6 euro, maar volgens mij zijn er anderen die ook rustig het dubbele of nog meer rekenen. Deze worden berekend zodra zij het voor je moeten aangeven bij de douane, wat altijd moet tenzij de verkoper zelf al BTW afdraagt (wat bv Ebay wel doet).
https://www.bpost.be/nl/pakje-ontvangen/douane
De Meta Quest 2 headset heeft tot 31-12 een korting van 50 euro.
Dus 299 euro nieuw voor de 128gig versie bij alle bekende retailers.
Is misschien interessant voor mensen die niet al teveel geld willen uitgeven voor VR,of hoofdzakelijk PC-VR spelen en dus geen gebruik maken van de AR/MR functies van de nieuwe Quest 3.
Dus 299 euro nieuw voor de 128gig versie bij alle bekende retailers.
Is misschien interessant voor mensen die niet al teveel geld willen uitgeven voor VR,of hoofdzakelijk PC-VR spelen en dus geen gebruik maken van de AR/MR functies van de nieuwe Quest 3.
Heeft iemand de camera’s beschermd op de quest 3.
Ik kan kitjes vinden van tempered glass, maar blijft de kwaliteit hetzelfde?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
But why? Op camera van je telefoon stop ik iig ook geen beschermdingen. En die zit dagelijks in je zak. Tenzij je regelmatig je Quest gebruikt tijdens sloopwerkzaamheden waar overal gruis rondgaat zie ik iig nul reden om dit te doen.Hombre41 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:35:
Heeft iemand de camera’s beschermd op de quest 3.
Alvast bedankt
Ik zou het ook niet gebruiken en er gewoon voorzichtig mee omgaan, die folies/glass hebben volgens mijn een negatieve impact op het beeld/tracking.
Gisteren weer Half-Life: Alyx gespeeld met mijn Quest 3 maar wat is dit een verademing tov mijn Reverb! Draadloos is echt the way to go in VR, wat een vrijheid zeg! En ook geen last meer van die vervelende sweet spot. Hier ga ik vele uurtjes plezier aan beleven :-)
Hopelijk binnenkort wat kortingen op steam
Autumn Sale: November 21 - 28 (major seasonal sale)Hombre41 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:26:
Hopelijk binnenkort wat kortingen op steam
Winter Sale: December 21 - January 4, 2024 (major seasonal sale)
zie: https://steamcommunity.co...etail/3645136358931000681
Steam VR Fest: December 4, 10:00 AM PST (GMT-8) to December 11, 10:00 AM PST (GMT-8)
zie: https://steamcommunity.co...etail/6690718524057147206
Ja hoe gaat dat met die opkliklenzen bij de Quest 3? Omdat de lens zo "plat" in de body ligt, lijkt het me lastig ergens te vinden waar hij in kan clippen. De Quest 2 lenzen (en Quest 1, zelfde ontwerp) lenzen staken enorm uit dus daar kon je gewoon iets omheen klemmen.flrs schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:00:
[...]
Ik heb lenzen van WidmoVR. Belangrijk punt voor mij waren de twee 'lipjes' waardoor je de lenzen eenvoudig verwijdert (voor als iemand anders de VR-bril op doet). De lenzen er op klikken is wel enig gedoe imho.
Kwaliteit is redelijk (ik heb geen vergelijkingsmateriaal). Heb wel het gevoel dat de lenzen niet extreem stevig in de plastic omhulsels/houders zitten. Ze zijn er nog niet uitgevallen, maar toch. Scherpte is evenwel spot-on. Groot voordeel t.o.v. je gewone bril dragen is de FOV die beter wordt (je zit immers dichter op het scherm/de VR-bril). Al met al zijn lenzen iig aan aanrader.
Ik gan zelf denk ik voor die van VR Optician. Maar ik wacht de daadwerkelijke reviews nog even af omdat het een helemaal nieuw ontwerp is (zie bovenstaande).
Ik heb ook nog geen videoreviews gezien ofzo, helaas.
Ik heb nu twee dagen de lenzen van VR optician kunnen testen. Het klikken is echt met een heeeel erg kleine rand maar het zit wel (raar maar waar) erg stevig vast. Ik ga ze er nooit moeten uitklikken want ik ben de enige die mijn headset opzet.
De scherpte is echt heel goed, de FOV heb ik kunnen vergroten door van stand 4 naar stand 2 te gaan.
Met bril zou het mogelijk wel gelukt zijn op stand 3 maar dan vond ik het te nipt EN ik was al aan het wachten op de lensinserts dus ik wil mijn glas echt in "nieuwstaat" houden.
Stand 1 ging zonder lensinserts (en contactlenzen) ook net niet omdat mijn wimpers dan nog net de pancake lenzen aanraakten soms.
De lenzen doen eigenlijk exact wat je zou verwachten en voor mij is het de 80€ wel waard (ik heb een redelijke zware sterkte). Wat me positief bevalt is hoe dun de lenzen zijn; eigenlijk dunner dan mijn brilglazen en die zijn 2x ontdubbeld. Ze zijn ook heel erg licht.
Wel moet je natuurlijk altijd je bril zoeken als je de VR headset afzet dus passthrough wordt nog belangrijker maar dan slurpt het weer veel meer batterij. Daar wil ik op termijn nog wel een goeie oplossing voor.
Iemand die trouwens goede grip covers heeft gevonden? Dat is echt de laatste upgrade die ik echt nog wel nodig vind. Mijn Quest 2 had er en dat vind ik zo gemakkelijk.
De scherpte is echt heel goed, de FOV heb ik kunnen vergroten door van stand 4 naar stand 2 te gaan.
Met bril zou het mogelijk wel gelukt zijn op stand 3 maar dan vond ik het te nipt EN ik was al aan het wachten op de lensinserts dus ik wil mijn glas echt in "nieuwstaat" houden.
Stand 1 ging zonder lensinserts (en contactlenzen) ook net niet omdat mijn wimpers dan nog net de pancake lenzen aanraakten soms.
De lenzen doen eigenlijk exact wat je zou verwachten en voor mij is het de 80€ wel waard (ik heb een redelijke zware sterkte). Wat me positief bevalt is hoe dun de lenzen zijn; eigenlijk dunner dan mijn brilglazen en die zijn 2x ontdubbeld. Ze zijn ook heel erg licht.
Wel moet je natuurlijk altijd je bril zoeken als je de VR headset afzet dus passthrough wordt nog belangrijker maar dan slurpt het weer veel meer batterij. Daar wil ik op termijn nog wel een goeie oplossing voor.
Iemand die trouwens goede grip covers heeft gevonden? Dat is echt de laatste upgrade die ik echt nog wel nodig vind. Mijn Quest 2 had er en dat vind ik zo gemakkelijk.
Ze klikken dus wel. Maar idd, dat is even 'zoeken'. Dus enige 'gedoe' om ze er op te klikken. Je ziet namelijk niet echt waar ze op vast klikken. Als ze eenmaal zitten, dan zitten ze ook stevig genoeg. Ze zijn er nog niet af gevallen. Gelukkig hoef ik ze bijna nooit te verwijderen. Enkel en alleen om aan een maat of familielid VR te showen.Llopigat schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:24:
[...]
Ja hoe gaat dat met die opkliklenzen bij de Quest 3? Omdat de lens zo "plat" in de body ligt, lijkt het me lastig ergens te vinden waar hij in kan clippen. De Quest 2 lenzen (en Quest 1, zelfde ontwerp) lenzen staken enorm uit dus daar kon je gewoon iets omheen klemmen.
Ik gan zelf denk ik voor die van VR Optician. Maar ik wacht de daadwerkelijke reviews nog even af omdat het een helemaal nieuw ontwerp is (zie bovenstaande).
Ik heb ook nog geen videoreviews gezien ofzo, helaas.
Hoe dan ook.. ook voor mij de investering van een kleine 80 E zeker waard. Met name vanwege het betere comfort én de betere FOV. Enige nadeel is - zoals hierboven terecht aangegeven - dat je telkens je bril moet zoeken na het spelen
Bedankt!! Dat vroeg ik me inderdaad af! Ook bedankt aan @flrsCedricV schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:15:
Ik heb nu twee dagen de lenzen van VR optician kunnen testen. Het klikken is echt met een heeeel erg kleine rand maar het zit wel (raar maar waar) erg stevig vast. Ik ga ze er nooit moeten uitklikken want ik ben de enige die mijn headset opzet.
Het lijkt me wel een zenuwenwerk om ze in te clippen zonder de lenzen te beschadigen als het zo nauw luistert. Maar gelukkig hoeft het maar één keer...
Ja precies. Daarom ben ik er ook enorm voorzichtig mee geweest. Het is zo zonde als je de lenzen beschadigt net voor je de protectors binnenkrijgt (want die lenzen zijn ook een soort protectors)CedricV schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:15:
Bril zoeken is voor mij geen probleem want zo zwaar is mijn afwijking helemaal niet. Maar ik heb ook astigmatisme en daarom is het wel fijn om goede voorzetlenzen te hebben.
Ik heb ze nu ook besteld! (Bij VROptician).
[ Voor 7% gewijzigd door Llopigat op 15-11-2023 11:24 ]
Hallo,
Iemand die zijn mening/ advies kan geven over onderstaande?
Ik zit te twijfelen om de Quest 3 aan te schaffen. Momenteel gebruik ik de Rift S en ben hier erg tevreden over. Toch merk ik wel dat ik mij steeds vaker begin te storen aan de slechte resolutie en het stevige Screen Door Effect. Vandaar dat ik graag een upgrade wil doen tov de Rift S. De kabel aan de Rift S stoort mij totaal niet en is dus niet de specifieke reden dat ik de Quest 3 in twijfel neem vanwege het draadloze. De andere opties zoals de Index, Reverb of HTC vind ik wel erg duur (tov de Q3).
De reden dat ik twijfel is omdat ik bang ben, niet de juiste perfomance te krijgen met mijn systeem en netwerk setup. Het zou zonde zijn als mijn Wi-Fi niet optimaal is voor wireless en de kabel niet de gewenste kwaliteit geeft. Mijn hele netwerk setup vervangen wil ik nu nog niet doen omdat dit mij en mijn nog totaal niet in de weg zit.
Hebben jullie enig idee wat ik kan verwachten met onderstaande specs en netwerk setup?
*Ik gebruik de headset voornamelijk voor Simracen en zo nu en dan wat andere games (H3VR & VTOLVR)
pc (alles draait of stock snelheid):
- RTX4070 TI
- I9-10850K
- 32gb Ram (4x8gb 3600mhz)
- PCE-AX58BT wifi antenne
Netwerk:
- Ubiquiti amplifi hd Mesh
- 3 antennes, 1 daarvan naast mij PC (geen mogelijkheid tot kabel)
Alvast bedankt!
Ik zit te twijfelen om de Quest 3 aan te schaffen. Momenteel gebruik ik de Rift S en ben hier erg tevreden over. Toch merk ik wel dat ik mij steeds vaker begin te storen aan de slechte resolutie en het stevige Screen Door Effect. Vandaar dat ik graag een upgrade wil doen tov de Rift S. De kabel aan de Rift S stoort mij totaal niet en is dus niet de specifieke reden dat ik de Quest 3 in twijfel neem vanwege het draadloze. De andere opties zoals de Index, Reverb of HTC vind ik wel erg duur (tov de Q3).
De reden dat ik twijfel is omdat ik bang ben, niet de juiste perfomance te krijgen met mijn systeem en netwerk setup. Het zou zonde zijn als mijn Wi-Fi niet optimaal is voor wireless en de kabel niet de gewenste kwaliteit geeft. Mijn hele netwerk setup vervangen wil ik nu nog niet doen omdat dit mij en mijn nog totaal niet in de weg zit.
Hebben jullie enig idee wat ik kan verwachten met onderstaande specs en netwerk setup?
*Ik gebruik de headset voornamelijk voor Simracen en zo nu en dan wat andere games (H3VR & VTOLVR)
- RTX4070 TI
- I9-10850K
Netwerk:
Alvast bedankt!
Draad niet in de weg merk je pas als je ervaren hebt zonder draad te spelenKnaap schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:27:
Hallo,
- RTX4070 TI
- I9-10850K
Netwerk:
Alvast bedankt!
Maar dan zie ik wel problemen, als je de beste manier van draadloos spelen wil ervaren, moet je PC bekabeld aangesloten zijn, als ik het zo zie, is dat niet het geval. Als je dat niet kan realiseren, valt draadloos streamen via Virtual Desktop af.
Dan nog, kun je bekabeld prima spelen, alleen moet je dan een paar kleine tweaks toepassen, maar dan is de kwaliteit prima.
Als je toch draadloos wil en je kunt een kabel van de PC naar een losse router in access point mode realiseren, is dat wel het prettigst. Zou je een AXE75 van TP-Link kunnen kopen bijvoorbeeld. Meer is er dan niet nodig.
Dus je opties zijn, of bekabeld via USB-C spelen, of een losse AP kopen en de PC bekabeld aansluiten op je netwerk.
De PC is op zich prima in staat op redelijke kwaliteit te kunnen spelen, maar niet op allerhoogste instellingen e.d. Dan nog, is dat echt super mooi met de Q3 wat jouw systeem aankan.
[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 15-11-2023 13:37 ]
Dat is goed om te horen, zeker geen probleem dus om via de USB-C te doen! En draadloos zou dan een mooie upgrade zijn in de nabije toekomst.Koldur schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:36:
[...]
Draad niet in de weg merk je pas als je ervaren hebt zonder draad te spelen
Maar dan zie ik wel problemen, als je de beste manier van draadloos spelen wil ervaren, moet je PC bekabeld aangesloten zijn, als ik het zo zie, is dat niet het geval. Als je dat niet kan realiseren, valt draadloos streamen via Virtual Desktop af.
Dan nog, kun je bekabeld prima spelen, alleen moet je dan een paar kleine tweaks toepassen, maar dan is de kwaliteit prima.
Als je toch draadloos wil en je kunt een kabel van de PC naar een losse router in access point mode realiseren, is dat wel het prettigst. Zou je een AXE75 van TP-Link kunnen kopen bijvoorbeeld. Meer is er dan niet nodig.
Dus je opties zijn, of bekabeld via USB-C spelen, of een losse AP kopen en de PC bekabeld aansluiten op je netwerk.
De PC is op zich prima in staat op redelijke kwaliteit te kunnen spelen, maar niet op allerhoogste instellingen e.d. Dan nog, is dat echt super mooi met de Q3 wat jouw systeem aankan.
Helemaal eens met het kabelverhaal. Ik dacht ook dat de kabel van de rift me niet boeide. 1x zonder gespeeld en helemaal verpestKnaap schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:27:
Hallo,
[...]
Ik heb zelf een 4090 maar met de 3080Ti ging het ook prima voor de meeste games (toen nog wel de quest 2 ipv 3). Dus ik denk dat je met een 4070Ti prima uitkomt. Desnoods wat lagere settings.
Gewoon gaan met die banaan zou ik zeggen.
Wat belangrijk is voor draadloos VR is ook hoe druk het spectrum bij jou is. De prestaties bij mij waren lang heel goed, maar het lijkt er op dat een van mijn buren (ik woon in een appartement) een enorme stoorzender van een wifi AP neergezet heeft. Sindsdien is mijn wifi prestatie in elkaar gezakt (mijn steam deck bv haalde eerst ook zo'n 650 Mbps met downloaden en nu nog maar zo'n 400) en VR heeft vaker kleine hickups. Gevolg is ook dat ik eigenlijk niet veel meer van mijn PC gestreamd heb de laatste maanden, lol gaat er dan een beetje af (en ik heb genoeg native quest apps).
Met wifi 6e zou je dat geloof ik misschien dan weer kunnen oplossen, als de buren dat nog niet hebben, maar het blijft een wapenwedloop en het is dan wachten tot het weer gebeurt. Woon je in een vrijstaand huis dan ga je dat probleem totaal niet hebben lijkt me en in een rijtjeshuis is het waarschijnlijk ook al een stuk beter te managen (afhankelijk van je buren, maar dat zijn dan in ieder geval minder buren dan in een appartementencomplex).
Met wifi 6e zou je dat geloof ik misschien dan weer kunnen oplossen, als de buren dat nog niet hebben, maar het blijft een wapenwedloop en het is dan wachten tot het weer gebeurt. Woon je in een vrijstaand huis dan ga je dat probleem totaal niet hebben lijkt me en in een rijtjeshuis is het waarschijnlijk ook al een stuk beter te managen (afhankelijk van je buren, maar dat zijn dan in ieder geval minder buren dan in een appartementencomplex).
Wi-Fi 6E(6GHz band) heeft wel echt voordelen boven 5GHz. Op de 5GHz band heb je effectief maar twee kanalen (80MHz) en op de 6GHz band heb je er zes (80MHz), drie keer zoveel. Ook reikt 6GHz minder ver waardoor de interferentie minder snel voor zal komen en daarbij genomen dat 6GHz wel echt een band lijkt te worden voor specifieke producten (maar dat kan natuurlijk veranderen in de toekomst).Finraziel schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:33:
Wat belangrijk is voor draadloos VR is ook hoe druk het spectrum bij jou is. De prestaties bij mij waren lang heel goed, maar het lijkt er op dat een van mijn buren (ik woon in een appartement) een enorme stoorzender van een wifi AP neergezet heeft. Sindsdien is mijn wifi prestatie in elkaar gezakt (mijn steam deck bv haalde eerst ook zo'n 650 Mbps met downloaden en nu nog maar zo'n 400) en VR heeft vaker kleine hickups. Gevolg is ook dat ik eigenlijk niet veel meer van mijn PC gestreamd heb de laatste maanden, lol gaat er dan een beetje af (en ik heb genoeg native quest apps).
Het voordeel van de zes beschikbare kanalen is wel echt erg groot, dan moet je dus al om je heen zes sterke stoorzenders hebben op 6GHz.
Ook zijn er geen legacy apparaten op 6GHz mogelijk, dus is bij interferentie veel betere throughput mogelijk, omdat de technieken om interferentie goed op te lossen altijd werken in dat geval. Op de 5GHz band is dat meestal niet het geval en raak je alle voordelen van de interferentie mitigerende technieken kwijt.
Misschien toch eens kijken voor een upgrade van de router danKoldur schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:55:
[...]
Wi-Fi 6E(6GHz band) heeft wel echt voordelen boven 5GHz. Op de 5GHz band heb je effectief maar twee kanalen (80MHz) en op de 6GHz band heb je er zes (80MHz), drie keer zoveel. Ook reikt 6GHz minder ver waardoor de interferentie minder snel voor zal komen en daarbij genomen dat 6GHz wel echt een band lijkt te worden voor specifieke producten (maar dat kan natuurlijk veranderen in de toekomst).
Het voordeel van de zes beschikbare kanalen is wel echt erg groot, dan moet je dus al om je heen zes sterke stoorzenders hebben op 6GHz.
Ook zijn er geen legacy apparaten op 6GHz mogelijk, dus is bij interferentie veel betere throughput mogelijk, omdat de technieken om interferentie goed op te lossen altijd werkt in dat geval. Op de 5GHz band is dat meestal niet het geval en raak je alle voordelen van de interferentie mitigerende technieken kwijt.
Enige bijkomende probleem voor mij is dat mijn PC beneden staat, ik boven VR en het erg onpraktisch is om een kabel naar boven te trekken omdat mijn rare appartement de bovenverdieping niet boven de onderverdieping heeft zitten. Ik kan dus niet gewoon een gat in het plafond maken of zo (dan kom ik bij de buren uit). Voorheen werkte het echter prima door de PC te verbinden met mijn 5GHz mesh set, dan boven van de mesh sateliet een netwerk kabel naar de dedicated router voor de quest. Het klinkt als een vreselijk plan, maar het werkte prima. Nu zal dat echter niet meer opgaan want die mesh link wordt ook gehinderd door de interferentie nu. Wellicht dus toch ook nog eens een nieuwe poging doen om een kabel weg te werken langs het trapgat.
Ja, dat maakt het wel erg uitdagendFinraziel schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:03:
[...]
Misschien toch eens kijken voor een upgrade van de router dan(wellicht een BF deal binnenkort)
Enige bijkomende probleem voor mij is dat mijn PC beneden staat, ik boven VR en het erg onpraktisch is om een kabel naar boven te trekken omdat mijn rare appartement de bovenverdieping niet boven de onderverdieping heeft zitten. Ik kan dus niet gewoon een gat in het plafond maken of zo (dan kom ik bij de buren uit). Voorheen werkte het echter prima door de PC te verbinden met mijn 5GHz mesh set, dan boven van de mesh sateliet een netwerk kabel naar de dedicated router voor de quest. Het klinkt als een vreselijk plan, maar het werkte prima. Nu zal dat echter niet meer opgaan want die mesh link wordt ook gehinderd door de interferentie nu. Wellicht dus toch ook nog eens een nieuwe poging doen om een kabel weg te werken langs het trapgat.

Wel duur om voor VR te verhuizen
v&a aangeboden: Pico neo 3 VR Bril, 4k resolution, met kabels twv 159 euro.Knaap schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:27:
Hallo,
- RTX4070 TI
- I9-10850K
Netwerk:
Alvast bedankt!
Deze is ook nog een leuke upgrade tov de rift S, zeker als je vooral PCVR gebruik hebt.
Ben zelf voor hoofdzakelijk simracing van de rift S ook naar een pico neo 3 gegaan. Het was zeker de upgrade waard. Zelfde resolutie als de de quest 2 maar geen compressie via de Dp connectie
Mogelijk nieuw bij unbound xr of Amazon tijdens black friday met dikke korting (als het echt nieuw moet zijn...)
Gisteren toch de uitvoering: TP-Link Archer AXE75 eens een prijs alert op gezet, dit is de axe5400 die ik online aangeraden zie worden (geen idee waarom de naam afwijkt maar de product pagina toont beide namen, misschien een regio ding)... En vanmorgen blijkt hij bij bol naar 130 euro gegaan te zijnKoldur schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:12:
[...]
Ja, dat maakt het wel erg uitdagendMaar zonder een directe kabel verbinding met de PC en de AP waar je mee wil VRen, wordt het, zeker in jouw huidige situatie, onmogelijk een goede ervaring te hebben.
Wel duur om voor VR te verhuizen
Gelijk besteld samen met een 15 meter cat6 kabel die genoeg speling zou moeten hebben om het een beetje weg te kunnen werken... Ben benieuwd
Hier ook AXE75 gebruiker sinds ik mijn Quest 3 heb. Staat in AP mode aangesloten op de router die beneden staat.(kabel door het plafond)
Hoewel ik vorige week nog wat problemen had met flinke lag spikes van 1-2 seconden(Wat niet erg handig is tijdens simracen
)
Is het de afgelopen dagen vlekkeloos gegaan.
Allereerst heb ik de 2,4ghz uitgeschakeld, aangezien ik nogal wat smarthome apparaten heb(gebruik zelfde SSID beneden en boven natuurlijk)
En de Q3 bleek nog verbonden te zijn met de 5ghz, deze dus omgezet naar de 6g(apart ssid)
En nu al dagen iracing gedaan zonder enige hinderlijke lagspikes.
Vanavond een oogtest bij de opticien gepland, en dan meteen VR opticien lenses bestellen. Waarschijnlijk ga ik mezelf voor mn kop slaan dat ik die voor de Q2 nooit gekocht heb. Wat een gedoe elke keer met de bril
Hoewel ik vorige week nog wat problemen had met flinke lag spikes van 1-2 seconden(Wat niet erg handig is tijdens simracen
Is het de afgelopen dagen vlekkeloos gegaan.
Allereerst heb ik de 2,4ghz uitgeschakeld, aangezien ik nogal wat smarthome apparaten heb(gebruik zelfde SSID beneden en boven natuurlijk)
En de Q3 bleek nog verbonden te zijn met de 5ghz, deze dus omgezet naar de 6g(apart ssid)
En nu al dagen iracing gedaan zonder enige hinderlijke lagspikes.
Vanavond een oogtest bij de opticien gepland, en dan meteen VR opticien lenses bestellen. Waarschijnlijk ga ik mezelf voor mn kop slaan dat ik die voor de Q2 nooit gekocht heb. Wat een gedoe elke keer met de bril

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3
Daar ga je wel heel bij mee worden ja. Laatst nog eens de Q2 opgezet met m'n bril. Echt niet te doen. Nu heb ik ook wel een vrij brede bril (breed hoofd...). Echt een verademing met inzetlenzen op sterkte.LikeABawzs schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:08:
Enige nadeel is soms wel dat als ik even op het PC scherm iets wil kijken dat ik dan mijn bril op moet zetten als ik de headset (half) afzet. Maar dat is niets vergeleken met het comfort van VR zonder gewone bril.
Op kantoor hebben we nu trouwens een PSVR2 en die werkt wel stukken comfortabeler met gewone bril op.
Ja dat heb ik dus ook. De zijkanten van de Quest drukken de poten naar binnen waardoor ze verbuigen. Bij de Quest 1 was dat niet het geval maar die was gewoon duidelijk forser.EdwinB schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:05:
[...]
Daar ga je wel heel bij mee worden ja. Laatst nog eens de Q2 opgezet met m'n bril. Echt niet te doen. Nu heb ik ook wel een vrij brede bril (breed hoofd...). Echt een verademing met inzetlenzen op sterkte.
Maar die lenzen zijn ook gelijk een protector. Dat is ook fijn omdat je de lenzen niet zelf kan vervangen. Liever een 70 euro lenzen kit beschadigen dan een hele Quest van 600 euro.
Dat is wel een dingetje ja, ik heb dan de mazzel dat mijn afwijking niet zo groot is (-1,5, -2,5) en daar kan ik makkelijk zonder bril dingen mee lezen.EdwinB schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:05:
[...]
Enige nadeel is soms wel dat als ik even op het PC scherm iets wil kijken dat ik dan mijn bril op moet zetten als ik de headset (half) afzet. Maar dat is niets vergeleken met het comfort van VR zonder gewone bril.
Hij heeft ook een retemooi OLED schermEdwinB schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:05:
[...]
Op kantoor hebben we nu trouwens een PSVR2 en die werkt wel stukken comfortabeler met gewone bril op.

Maar een hele playstation setup voor kopen (plus de games) zie ik gewoon niet zitten.
Nou, nieuwe (6e) router binnen, net geïnstalleerd en stukje geprobeerd met Alyx. Op 1 keer na waar de connectie ineens compleet weg was (en ik ga er even vanuit dat er misschien even iets anders aan de hand was) was de ervaring supersmooth. Heb de settings van VD ook naar ultra (omdat ik sinds ik hem gebruikte ook mijn GPU vervangen heb) en 150 Mbps (maximum) gezet en dat was ook geen probleem. Netwerkkabel hangt "voor nu"™ even rond de trapleuning, wanneer ik eindelijk er aan toe kom om de vloer van de hal boven te vervangen zal ik hem nog wel eens beter wegwerken

Over Alyx gesproken... die zit weer eens op z'n historical low en is bij Steam te krijgen voor €20,05
Ik heb hem nu gekocht en ben benieuwd!
Ook de rest van de Half Life franchise is misschien leuk om nu te halen: Black Mesa, HL2, Ep1 en Ep2 zijn allemaal vrij goed gemod naar VR en voor een prikkie te krijgen.
Ook de rest van de Half Life franchise is misschien leuk om nu te halen: Black Mesa, HL2, Ep1 en Ep2 zijn allemaal vrij goed gemod naar VR en voor een prikkie te krijgen.
[ Voor 23% gewijzigd door GodDamage op 17-11-2023 19:40 ]
Bedankt voor de tip, ook meteen aangeschaft. Mijn huidige laptop trekt het helaas niet maar ik wil hem zeker nog een keer spelen.GodDamage schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 19:37:
Over Alyx gesproken... die zit weer eens op z'n historical low en is bij Steam te krijgen voor €20,05
Alyx inderdaad meegepakt. Als de quest3 er binnenkort is staat die op nr1 om te gaan spelen. Dat de rest van hl gemod is voor VR, wist ik niet. Ga ik zeker proberen!GodDamage schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 19:37:
(...)
Ik wil binnenkort een Quest 3 aanschaffen. Nu vraag ik mij of mijn huidige pc dat aankan. Kan iemand hier uitspraken over doen?
Amd radeon 6800
Amd ryzen 5600x
32gb ram op 3200 MHz
Alvast bedankt
Amd radeon 6800
Amd ryzen 5600x
32gb ram op 3200 MHz
Alvast bedankt
Lijkt me wel. Ik heb een rtx3070 en die doet het prima en de rx 6800 presteert beter over het algemeen. Ik stoor me echter niet aan veel dingen waar andere personen wel de nadruk op leggen. De fps counter staat bij mij nooit aan bijvoorbeeld en het interesseert me niet of ik 50 fps of 120 haal. Zo lang het beeld maar niet stottert laat ik me daar niet door afleiden.pcgamers schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 07:32:
Ik wil binnenkort een Quest 3 aanschaffen. Nu vraag ik mij of mijn huidige pc dat aankan. Kan iemand hier uitspraken over doen?
Amd radeon 6800
Amd ryzen 5600x
32gb ram op 3200 MHz
Alvast bedankt
Iemand Al ac Nexus gedaan?
Hoe bevalt dat en kan je op een plek blijven staan of loop je rond in de kamer?
Hoe speellbaar is het?
Hoe speellbaar is het?
Draait perfect, wel op een Q3 gespeeld hier. Je kunt blijven staan en/of rondlopen. Combat is niet heel spannend, maar dat is sowieso wel bij VR het geval. Het is vooral de ervaring en de omgeving die het hem doen. Buiten sim spellen om natuurlijk!R.G schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:27:
Iemand Al ac Nexus gedaan?
Hoe speellbaar is het?
Check mijn sig voor de link naar AC Nexus
[ Voor 4% gewijzigd door Koldur op 18-11-2023 13:06 ]
awesome ik ga even de quest 2 aanslingeren vandaag.Koldur schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:50:
[...]
Draait perfect, wel op een Q3 gespeeld hier. Je kunt blijven staan en/of rondlopen. Combat is niet heel spannend, maar dat is sowieso wel bij VR het geval. Het is vooral de ervaring en de omgeving die het hem doen. Buiten sim spellen om natuurlijk!
Check mijn sig voor de link naar AC Nexus
Dan gebruik ik eventueel jouw code thx man
ben heel benieuwd , probleem is alleen heeb zo weinig ruimte om me heen ben al 2x tegen de trap en de deur gelopen gewoon in wilde actie spellen is lastig...
Daarom wil ik eigenlijk de hele quest en kat vr verkopen omdat er gewoon niet genoeg ruimte is in praktijk hier..
Hoeveel ruimte heb je? Met AC Nexus kun je gewoon stilstaan als je wil, maar als je minder dan 1,5mX1,5m ruimte om je heen hebt, wordt het lastig. Als je dat wel redt, moet het gewoon lukken.R.G schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:15:
[...]
awesome ik ga even de quest 2 aanslingeren vandaag.
Dan gebruik ik eventueel jouw code thx man![]()
ben heel benieuwd , probleem is alleen heeb zo weinig ruimte om me heen ben al 2x tegen de trap en de deur gelopen gewoon in wilde actie spellen is lastig...
Daarom wil ik eigenlijk de hele quest en kat vr verkopen omdat er gewoon niet genoeg ruimte is in praktijk hier..
Maar als dat niet zo is, dan is VR helaas teveel van het goede.
Als het probleem misschien meer is dat je zelf te veel gaat lopen, dan zou je ook kunnen proberen om een matje neer te leggen waar je op moet blijven. Ik heb zelf de guardian flink ver weg gezet want ik vind enerzijds heel storend om steeds te zien en anderzijds zijn er ook momenten dat ik het juist mentaal wegfilter (heb een keer ergens tegenaan geslagen en me verstomd af staan vragen waarom de guardian niet verschenen was... tot ik me realiseerde dat die gewoon vol in beeld was maar ik het totaal niet meer registreerde). Voelen met mijn voeten wanneer ik van het matje af stap werkt veel beter voor mij.R.G schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:15:
[...]
awesome ik ga even de quest 2 aanslingeren vandaag.
Dan gebruik ik eventueel jouw code thx man![]()
Ik gebruik een simpel rond vloerkleedje er voor.