Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32
ruftman schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:24:
[...]M

Ik vraag me net af waarom er geen straps zijn waarin de gebruiker een powerbank naar keuze in kan plaatsen?
Misschien kan je zoiets als dit gaan gebruiken? https://www.bol.com/nl/nl...heuptas/9200000086914664/

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:52
Ik heb zelf wat in elkaar geknutseld met een rolletje klittenband, klemt een powerbank prima vast.
https://www.allekabels.nl...890wvKuNLfBRoCr38QAvD_BwE

Kan me ook voorstellen dat tywraps ook goed werken. Het is maar wat je wilt :-)

voor mensen die op zoek zijn naar betere headstraps, kijk echt serieus even naar aliexpress. Duurt even voor het binnen is, maar denk alsnog sneller dan wanneer je gaat zitten wachten op een bobovr of kiwi etc. weer in voorraad is.

p.s. mocht iemand nog referrals zoeken, PB me even! (beat saber / demeo / red matter 2 en de €30 headset)

[ Voor 32% gewijzigd door RetroHead op 23-10-2023 23:08 ]

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
superduper schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:29:
[...]

opieuw gestart wel, FR niet. Op zich doen de demos (dreamdeck, oculus demo) en andere zaken in de basis het wel goed. Alleen in de grotere racing games zit net telkens iets zodanig mis dat je niet kan spelen. Leunen wel allemaal op Steam (VR) dus misschien is daar toch iets niet lekker.

En nu is de accu al weer leeg. Echt groot minpunt van de Q3, 1.5-2 uurtjes en dan is het wel klaar.
En heb je de room size en vloerhoogte uitgezet? Geen idee verder maar wie weet helpt dat om het aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Koldur schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:54:
[...]
Daar is voor zover ik weet BoboVR de enige optie voor, helaas niet goed leverbaar op het moment.
Op Ali heb je er ook een aantal, zelf deze besteld..geen reviews dus afwachten of het wat is.
https://nl.aliexpress.com/item/1005006104875744.html?spm

Je hebt er meerdere daar:
https://nl.aliexpress.com..._suggest.2.57879O6j9O6jJr

Zal wel niet zo goed zijn als BoboVR maar je weet het nooit :)

Oplaadstation voor €24:
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=u3VuRfg4WtgL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bViligswDsrJ61N2jlCnZDGbeTY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0z0D09rSC4INno6CWH2dNNVO.jpg?f=user_large

[ Voor 53% gewijzigd door Plugin op 23-10-2023 23:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-06 09:55
Meta heeft momenteel een soort van Halloween sale
https://www.meta.com/nl-n.../section/7563417273673280

sommige -40% -50%

Iemand aanraders? "into the radius"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
  • Laatst online: 21:35
ruftman schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:24:
[...]

Ik vraag me net af waarom er geen straps zijn waarin de gebruiker een powerbank naar keuze in kan plaatsen?
To be fair, ik heb gewoon een kabeltje (flexibel en glad rubber van een goeie meter) lopen vanaan mijn headset die ik dan even in mijn T-shirt/trui/ ... naar beneden gooi als ik start.
In mijn linker broekzak steek ik dan een powerbankje waar normaal gezien mijn GSM zit.
Problem solved en geen extra gewicht op je hoofd. Het counterbalance argument is voor mij niet echt juist. Ik vind het ook vervelend als er iets achteraan mijn hoofd in de weg zit als ik achteruit leun in mijn stoel.

(Ik heb de BoboVR M2 op mijn Quest 2 maar kijk even de kat uit de boom om te zien of ik voor de Quest 3 wel het gelijkaardige model ga pakken omdat ik eigenlijk liefst geen al te grote verdikking wil achteraan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:17
[/quote]
Tec7lol schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:05:
Meta heeft momenteel een soort van Halloween sale
https://www.meta.com/nl-n.../section/7563417273673280

sommige -40% -50%

Iemand aanraders? "into the radius"?
Wat ik me af vraag is waarom zou je rechtsreeks bij Steam of Meta kopen. Ik koop mijn games altijd via resellers en dat werkt tot nu toe goed. Zo is into the radius (steamvr) bij Eneba 11 euro.
Zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 21% gewijzigd door jczuidervaart op 24-10-2023 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flrs
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-06 08:41
jczuidervaart schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:18:
[/quote]

[...]

Wat ik me af vraag is waarom zou je rechtsreeks bij Steam of Meta kopen. Ik koop mijn games altijd via resellers en dat werkt tot nu toe goed. Zo is into the radius (steamvr) bij Eneba 11 euro.
Zie ik iets over het hoofd?
Quest only games zijn meestal neit via die resellers verkrijgbaar volgens mij.

Zojuist red matter 2 uitgespeeld. Vermakelijke game met beetje Half Life vibe. Ga zo RE4 kopen. Als ik een tweaker blij kan maken via een referral.. laat maar even weten. (zojuist reeds gekocht via een mede tweaker)

[ Voor 3% gewijzigd door flrs op 24-10-2023 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:59
Ik heb mijn bobovr m3 binnen. Zit comfortabel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hombre41
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-03 19:22
n00bCoder schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:52:
Ik heb mijn bobovr m3 binnen. Zit comfortabel:)
Waar heb je hem besteld?

Meta referral links: https://linktr.ee/hombre41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:59
Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb advies nodig. Ik vermoed dat ik binnenkort voor een Quest 3 ga. Hoewel dat niet goedkoop wordt met benodigde accesoires, zijn er nou niet veel alternatieven die niet nog een stuk duurder zijn.

Momenteel heb ik een CV1, en een PC met een RTX3070. Primair gebruik ik hem voor Beatsaber, dat zal zo blijven, al zal ik iig aan het begin ook wel weer andere dingen doen. Voor mij ligt de voorkeur bij PCVR. Standalone mag, maar zie ik niet als voordeel. Ik vermoed dat ik een heel eind kom met de batterijduur van een Quest 3, maar ideaal is het natuurlijk niet. Dan kom ik op mijn twee vragen uit:

1. Als eerst: Welke strap? De standaard heb ik weleens bij de Q2 geprobeerd, en dat gaat never nooit niet werken voor mij. Opties die ik zie:
a. Frankenquest (oftewel Deluxe Audio Strap). Voordeel significant beter dan standaard + beter geluid. Nadeel dat het houtje touwtje wordt, zeker als je nog een powerbank erbij wil hebben.
b. BoboVR. Voordeel dat meeste (al blijft het persoonlijk) het als de comfortabelere optie zijn. Nadeel dat het niks doet voor je geluid (en dus kutten met oortjes oid, eerder is er een mooie optie een keer genoemd, maar dat is wel weer nog een keer €100 erbij), en schijnt niet meest stabiel op je hoofd te zitten, wat bij intensieve VR dingen een dingetje kan zijn.
c. Kiwi Audio Strap, al dan niet met batterij. Voordeel dat het alles heeft wat ik zoek, al prijzig, nog niet bestaand voor Q3 (oftewel dan kan ik beter even wachten), en zal wat minder comfortabel zijn dan BoboVR mogelijk.

En vraag 2, waar ik met Google zoveel tegenstrijdige antwoorden op heb gevonden dat ik bang ben dat het hier niet veel beter wordt: Hoe ga je Beatsaber spelen? Ik speel modded, niet dat ik elke mod die ik kan vinden erop zet, maar zeker ook niet vanilla. Nu weet ik dat een gedeelte ook native op de Quest draait, maar schijnt wel stuk meer gedoe te zijn, en dat het toch gewoon beter eruit ziet op de Q3.

Oftewel mijn idee: Een fatsoenlijke USB kabel kopen om hem aan de PC te hangen. (Tips welkom :P ).
Alternatieven zijn natuurlijk of native spelen, wat ik iig kan proberen, of wireless. Wat aantrekkelijk klinkt, maar ik ben bang dat het gewoon gedoe gaat geven met latency, wat een mindere impact heeft bij bekabeld. En om voor de zekerheid nog maar een €100 uit te geven aan een extra router? Ter referentie, ik speel niet op bijzonder niveau, maar wel Expert+ op 5-8 noten per seconde ofzo (gemiddelde van nummers, daarin zitten uiteraard snellere stukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Beatsaber met een kabel? :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:22:
Ik heb advies nodig. Ik vermoed dat ik binnenkort voor een Quest 3 ga. Hoewel dat niet goedkoop wordt met benodigde accesoires, zijn er nou niet veel alternatieven die niet nog een stuk duurder zijn.

Momenteel heb ik een CV1, en een PC met een RTX3070. Primair gebruik ik hem voor Beatsaber, dat zal zo blijven, al zal ik iig aan het begin ook wel weer andere dingen doen. Voor mij ligt de voorkeur bij PCVR. Standalone mag, maar zie ik niet als voordeel. Ik vermoed dat ik een heel eind kom met de batterijduur van een Quest 3, maar ideaal is het natuurlijk niet. Dan kom ik op mijn twee vragen uit:

1. Als eerst: Welke strap? De standaard heb ik weleens bij de Q2 geprobeerd, en dat gaat never nooit niet werken voor mij. Opties die ik zie:
a. Frankenquest (oftewel Deluxe Audio Strap). Voordeel significant beter dan standaard + beter geluid. Nadeel dat het houtje touwtje wordt, zeker als je nog een powerbank erbij wil hebben.
b. BoboVR. Voordeel dat meeste (al blijft het persoonlijk) het als de comfortabelere optie zijn. Nadeel dat het niks doet voor je geluid (en dus kutten met oortjes oid, eerder is er een mooie optie een keer genoemd, maar dat is wel weer nog een keer €100 erbij), en schijnt niet meest stabiel op je hoofd te zitten, wat bij intensieve VR dingen een dingetje kan zijn.
c. Kiwi Audio Strap, al dan niet met batterij. Voordeel dat het alles heeft wat ik zoek, al prijzig, nog niet bestaand voor Q3 (oftewel dan kan ik beter even wachten), en zal wat minder comfortabel zijn dan BoboVR mogelijk.

En vraag 2, waar ik met Google zoveel tegenstrijdige antwoorden op heb gevonden dat ik bang ben dat het hier niet veel beter wordt: Hoe ga je Beatsaber spelen? Ik speel modded, niet dat ik elke mod die ik kan vinden erop zet, maar zeker ook niet vanilla. Nu weet ik dat een gedeelte ook native op de Quest draait, maar schijnt wel stuk meer gedoe te zijn, en dat het toch gewoon beter eruit ziet op de Q3.

Oftewel mijn idee: Een fatsoenlijke USB kabel kopen om hem aan de PC te hangen. (Tips welkom :P ).
Alternatieven zijn natuurlijk of native spelen, wat ik iig kan proberen, of wireless. Wat aantrekkelijk klinkt, maar ik ben bang dat het gewoon gedoe gaat geven met latency, wat een mindere impact heeft bij bekabeld. En om voor de zekerheid nog maar een €100 uit te geven aan een extra router? Ter referentie, ik speel niet op bijzonder niveau, maar wel Expert+ op 5-8 noten per seconde ofzo (gemiddelde van nummers, daarin zitten uiteraard snellere stukken).
Beatsaber lijkt me juist standalone beter, minder vertraging en qua graphics zal het denk ik weinig uitmaken. Maar heel zeker weet ik dat ook niet, lijkt me als er wel verschil tussen zit dat ze nog wel komen met een grafische update voor de Q3 en/of met mixed reality zoals met Synth Riders, dan vliegt alles door je kamer heen!
Of is het vanwege de muziekkeuzes? Maar speel dat soort spellen niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tec7lol
Ow, zie net dat Bobovr iets heeft toegevoegd.

"We have added a new UE 🇪🇺 order channel on the BOBOVR website today and are now receiving an unlimited number of orders. We will ship all of them within 7 days (usually international express delivery takes about 10-15 days)"

https://www.bobovr.com/products/bobovr-m3-pro

De M3 Pro voor de quest3 is nu rechtstreeks bestelbaar vanuit de EU. _/-\o_

Update: €62,95 maar ik vermoed dat er nog wel een mep aan import tax/btw gaat bijkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tec7lol op 25-10-2023 07:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hombre41
Tec7lol schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 06:59:

"We have added a new UE 🇪🇺 order channel on the BOBOVR website today and are now receiving an unlimited number of orders. We will ship all of them within 7 days (usually international express delivery takes about 10-15 days)"

Update: €62,95 maar ik vermoed dat er nog wel een mep aan import tax/btw gaat bijkomen.
Top, bedankt voor deze info

Onmiddellijk eentje besteld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flrs

Ook besteld - ook al had ik al een zyberVR headstrap. Die is gister binnengekomen. Geen slecht spul! Mocht iemand 'm over willen nemen (als de BoboVR binnen is) dan hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willampie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-06 23:29
Ook besteld, bedankt voor de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchellK
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 12:36
Ook meteen besteld, zal wel hard gaan daar! Bedankt voor de heads up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja? Ik geef toch de redenen ervoor dat ik daarop uit kom? Als ik ergens ernaast zit, dan sta ik open voor andere ideeën (anders had ik hier niet gepost natuurlijk), maar met zo'n post kan ik natuurlijk helemaal niks.

Als het niet nodig is, liever niet natuurlijk, maar je hebt wel de voordelen van PCVR, en met betrouwbaardere latency dan via Wifi (zeker zonder direct een dedicated router te kopen). Waar nog eens bij komt dat je bij Beatsaber toch niet ronddraait (ik doe geen 360 maps), en nauwelijks van je plaats komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:07

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Sissors schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:55:
[...]

Ja? Ik geef toch de redenen ervoor dat ik daarop uit kom? Als ik ergens ernaast zit, dan sta ik open voor andere ideeën (anders had ik hier niet gepost natuurlijk), maar met zo'n post kan ik natuurlijk helemaal niks.

Als het niet nodig is, liever niet natuurlijk, maar je hebt wel de voordelen van PCVR, en met betrouwbaardere latency dan via Wifi (zeker zonder direct een dedicated router te kopen). Waar nog eens bij komt dat je bij Beatsaber toch niet ronddraait (ik doe geen 360 maps), en nauwelijks van je plaats komt.
De latency met een kabel zal niet merkbaar anders zijn dan via wifi. De meeste latency komt namelijk voort uit de encoder op je pc en de decoder op de Quest. Ook via USB zit je hier aan vast, omdat een USB kabel niet voldoende bandbreedte heeft voor uncompressed video.

En als dat dan toch niet uit maakt, zou ik lekker draadloos gaan. Als je een RTX4xxx kaart of een RX7xxx kaart hebt is de beeldkwaliteit dan nog beter ook, omdat je dan met virtual desktop AV1 kunt gebruiken.

Het enige wat je nodig hebt is een dedicated AP met dedicated Wifi6(e) kanaal voor je Quest, en je zal heus geen onderbrekingen ervaren.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blaat schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:10:
[...]

De latency met een kabel zal niet merkbaar anders zijn dan via wifi. De meeste latency komt namelijk voort uit de encoder op je pc en de decoder op de Quest. Ook via USB zit je hier aan vast, omdat een USB kabel niet voldoende bandbreedte heeft voor uncompressed video.

En als dat dan toch niet uit maakt, zou ik lekker draadloos gaan. Als je een RTX4xxx kaart of een RX7xxx kaart hebt is de beeldkwaliteit dan nog beter ook, omdat je dan met virtual desktop AV1 kunt gebruiken.

Het enige wat je nodig hebt is een dedicated AP met dedicated Wifi6(e) kanaal voor je Quest, en je zal heus geen onderbrekingen ervaren.
Ik heb een RTX3070, en was niet van plan hiervoor een RTX4xxx kaart te kopen. Dat latency primair bij de encoding/decoding vandaan komt had ik inderdaad begrepen, maar ik lees alsnog genoeg klachten over toch onstabiele latency bij wifi (en andere zeggen weer dat Airlink beter is voor tracking). En direct nog een €100 uit te geven voor een dedicated AP kan, maar het prijskaartje gaat ondertussen wel richting die van een Index nieuw.

Voordeel van een USB kabel is dat het gewoon moet werken, tegelijk als het wireless betrouwbaar kan op Expert+ dan heeft dat natuurlijk de voorkeur.

(Overigens is dit dus mijn probleem met een Quest, en als Crystal iets minder duur was geweest was het een hele serieuze optie voor me geweest. Dan druk je hem erin, en werkt alles als het goed is. En niet allerlei zaken erbij nodig, waarbij het onduidelijk is wat je nu nodig hebt, want de ene zegt dat A belabberd werkt, en de ander B ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Wat ik op dit moment wel merk: de latency van de Quest 3 is hoger dan de Quest 2. Ik weet niet hoe dit komt wel zelfs met dezelfde settings (200mbps) is het bij mij nog steeds hoger.

Ben ik de enige die dit vaststelt?
Ik spreek dan over laag in de 30ms (ie. 30-34 ms) en met de Quest 3 spreek ik over rond de 40ms.
Het is geen drama maar wel opvallend. Ik krijg het niet lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:07

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Sissors schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:21:
[...]

Ik heb een RTX3070, en was niet van plan hiervoor een RTX4xxx kaart te kopen. Dat latency primair bij de encoding/decoding vandaan komt had ik inderdaad begrepen, maar ik lees alsnog genoeg klachten over toch onstabiele latency bij wifi (en andere zeggen weer dat Airlink beter is voor tracking). En direct nog een €100 uit te geven voor een dedicated AP kan, maar het prijskaartje gaat ondertussen wel richting die van een Index nieuw.

Voordeel van een USB kabel is dat het gewoon moet werken, tegelijk als het wireless betrouwbaar kan op Expert+ dan heeft dat natuurlijk de voorkeur.

(Overigens is dit dus mijn probleem met een Quest, en als Crystal iets minder duur was geweest was het een hele serieuze optie voor me geweest. Dan druk je hem erin, en werkt alles als het goed is. En niet allerlei zaken erbij nodig, waarbij het onduidelijk is wat je nu nodig hebt, want de ene zegt dat A belabberd werkt, en de ander B).
In veel gevallen is "onstabiele wifi" wel een gevalletje picnic. :p

Voor een stabiele ervaring moet je namelijk wel een AP goed instellen bijvoorbeeld door deze op een ongebruikt kanaal laten zenden en geen andere clients aan het AP laten hangen. Bandbreedte indien mogelijk naar 160MHz knallen en bob's your uncle. Dan heb je een throughput van 2.4Gbit (of zelfs 4.8Gbit bij 6E) waardoor lagspikes op een 200Mbit videostreampje echt uitgesloten zijn.

Maar he, als je kosten wil besparen snap ik heel goed dat je bedraad wil werken. Maar vergeet niet dat je ook daarmee een hoop moet tweaken soms. De software van meta is op dat vlak niet geweldig,

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Sissors schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:55:
[...]

Ik heb BS 1 keer gespeeld, en wat ik me ervan herinner, en ook voor kan stellen, is dat je toch fanatiek wordt. Bukken, meppen, links, rechts. Het is niet ondenkbaar dat je een flinke snoei geeft en je kabel losrukt uit je headset of nog erger, je pc.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vetruvian83
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:29
Ik ben een van die mensen die z'n headset al lang en breed geregistreerd heeft voordat hij door had dat je een referral link kon gebruiken (headset factory resetten en opnieuw registreren is geen optie meer, dat moet binnen 7 dagen) |:(.

-knip- vragen en aanbieden van referrals staan we niet toe

[ Voor 46% gewijzigd door Geronimous op 25-10-2023 14:17 ]

Meta device referral: https://www.meta.com/referrals/link/Vetruvian23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 13:12

Supertof! Kan er helaas niet bestellen, heb geen 1 van de betaalmethodes xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:51
Vetruvian83 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:16:
Ik ben een van die mensen die z'n headset al lang en breed geregistreerd heeft voordat hij door had dat je een referral link kon gebruiken (headset factory resetten en opnieuw registreren is geen optie meer, dat moet binnen 7 dagen) |:(.

[mbr]-knip- vragen en aanbieden van referrals staan we niet toe[/mbr]
Vergeet ook de APP referal links niet. Nu ben je momenteel beter uit met de Fall Frights Sale dan de standaard 25% app referal korting, maar is normaal best prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flrs
BaggerDeBagger schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:04:
[...]

Vergeet ook de APP referal links niet. Nu ben je momenteel beter uit met de Fall Frights Sale dan de standaard 25% app referal korting, maar is normaal best prettig :)
Het lijkt er op dat de referral prijs gelijk is aan de aanbiedingsprijs uit de 'Fall Frights Sale'. Was althans bij RE4 zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
flrs schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:17:
[...]

Het lijkt er op dat de referral prijs gelijk is aan de aanbiedingsprijs uit de 'Fall Frights Sale'. Was althans bij RE4 zo.
Had hem zelf ook net aangeschaft (best geinige game, maar in de basis wel wat ouderwets natuurlijk) met 25% korting. De sale geeft momenteel 32% (voor mij iig), dus scheelt bijna 3 euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flrs
BaggerDeBagger schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:34:
[...]

Had hem zelf ook net aangeschaft (best geinige game, maar in de basis wel wat ouderwets natuurlijk) met 25% korting. De sale geeft momenteel 32% (voor mij iig), dus scheelt bijna 3 euro :+
Ja maar de prijs die ik betaalde via referral was dus gelijk aan de prijs in de sale (waar 32% af ging).

M.b.t. de game: uurtje gespeeld gister. Wel enigszins misselijkmakend. Had er bij Red Matter 2 (op locomotion) geen last van. Maar in RE beweeg je toch een stuk sneller :) Origineel nooit gespeeld trouwens, dus het is wel nieuw.
Graphics wel erg gedateerd als je net van Red Matter 2 afkomt. Maargoed, het lijkt me idd wel vermakelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vetruvian83
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:29
BaggerDeBagger schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:04:
[...]

Voor app referrals kwam ik deze site nog tegen: https://meta-dog.github.io/meta-dog/. Hier kan je gedeelde app en device referrals opzoeken. Ik heb hem succesvol gebruikt voor Red Matter 1. Je kan ook zelf app en device referral links toevoegen, die dan via een loterij systeem weer gedeeld worden met mensen die zoeken.

Meta device referral: https://www.meta.com/referrals/link/Vetruvian23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
Vetruvian83 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:08:
[...]

Voor app referrals kwam ik deze site nog tegen: https://meta-dog.github.io/meta-dog/. Hier kan je gedeelde app en device referrals opzoeken. Ik heb hem succesvol gebruikt voor Red Matter 1. Je kan ook zelf app en device referral links toevoegen, die dan via een loterij systeem weer gedeeld worden met mensen die zoeken.
Die kende ik nog niet. Via meta review of gewoon google kom je er overigens ook, maar de loterij gedachte is dan mooier. Echter, zie ik nergens een open-source knop die dit transparent maakt. Vertrouwen is goed maar controleren is beter O-)

-Edit
Staat natuurlijk gewoon op github https://github.com/meta-dog/meta-dog 8)7
De achterliggende code ziet er iig behoorlijk random uit: https://github.com/meta-d...es/app/app.service.ts#L53

[ Voor 15% gewijzigd door BaggerDeBagger op 25-10-2023 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:30
flrs schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:25:
[...]

Quest only games zijn meestal neit via die resellers verkrijgbaar volgens mij.

Zojuist red matter 2 uitgespeeld. Vermakelijke game met beetje Half Life vibe. Ga zo RE4 kopen. Als ik een tweaker blij kan maken via een referral.. laat maar even weten. (zojuist reeds gekocht via een mede tweaker)
Native Quest games kun je ook gewoon bij Fanatical kopen (met korting)
hier de link, waar ik regelmatig Quest games koop (als er geen aanbiedingen in de Meta shop zijn)
https://www.fanatical.com...lus-meta-quest-two?v=4893

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flrs
WinterMute2025 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:12:
[...]

Native Quest games kun je ook gewoon bij Fanatical kopen (met korting)
hier de link, waar ik regelmatig Quest games koop (als er geen aanbiedingen in de Meta shop zijn)
https://www.fanatical.com...lus-meta-quest-two?v=4893
Thanks, ik ga eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Plugin schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:31:
[...]

Beatsaber lijkt me juist standalone beter, minder vertraging en qua graphics zal het denk ik weinig uitmaken. Maar heel zeker weet ik dat ook niet, lijkt me als er wel verschil tussen zit dat ze nog wel komen met een grafische update voor de Q3 en/of met mixed reality zoals met Synth Riders, dan vliegt alles door je kamer heen!
Of is het vanwege de muziekkeuzes? Maar speel dat soort spellen niet.

[YouTube: Meta Quest 3 Mixed Reality Gameplay | Synth Riders]
Wow, hallicunaties in je eigen huis! Wat een trip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maekoda
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-05 16:33
Uit de humble bundle heb ik “I expect you to die 2” over. Deze heb ik nl al gekocht op de quest.

Gratis voor degene die hem wilt (gaat via steamvr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001

Damian

Insane Obtrusion

Maekoda schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:18:
Uit de humble bundle heb ik “I expect you to die 2” over. Deze heb ik nl al gekocht op de quest.

Gratis voor degene die hem wilt (gaat via steamvr)
Gaarne :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tec7lol
Heb de Quest 3 nu sinds dag 1 en eigenlijk was het de bedoeling van dit vooral te gebruiken in pcvr en ik hiervoor tegelijk een nieuwe PC zou aanschaffen.
Maar eerlijk, ik ben hier eigenlijk wel blij mee zoals het nu standalone is. :)

Ik denk dat ik misschien toch ga afzien om hier nog >1500euro aan te spenderen voor een nieuwe pc, lijkt me een beetje gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06 22:54
Tec7lol schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 23:14:
Heb de Quest 3 nu sinds dag 1 en eigenlijk was het de bedoeling van dit vooral te gebruiken in pcvr en ik hiervoor tegelijk een nieuwe PC zou aanschaffen.
Maar eerlijk, ik ben hier eigenlijk wel blij mee zoals het nu standalone is. :)

Ik denk dat ik misschien toch ga afzien om hier nog >1500euro aan te spenderen voor een nieuwe pc, lijkt me een beetje gek.
Ja, de spellen die er echt gebruik van maken zien er relatief erg goed uit, maar PCVR is voor mij op dit moment toch echt wel een grote stap beter en veel meer keuze.
Makkelijk gezegd met een systeem zoals ik heb natuurlijk :D

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tec7lol
Ahum, inderdaad :P
Maar voorlopig volstaat de Q3, wellicht koop ik nog wel een nieuwe pc, maar dat hoeft niet zo dringend meer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 15:33
Ik heb mijn Quest 2 verkocht en sinds een paar dagen heb ik ook een Quest 3.

Grafisch ben ik zeker niet teleurgesteld. Vooral Red Matter 2 ziet er zeer indrukwekkend uit. Niet alleen hoe scherp alles is, maar ook qua details en textures. Het doet bijna niet onder voor een PCVR game. Ik ben echt verrast dat de Quest 3 hier standalone toe in staat is. Dat belooft nog wat voor de toekomst.

Met de huidige resolutie zijn de menu's zeer scherp en is het ook eindelijk prettig en goed te doen om films en series in VR op een groot scherm te kijken. Echt top.

AR vind ik ook een zeer leuke toevoeging. Ik had er vooraf een beetje mijn twijfels bij, maar het werkt ontzettend goed. Hij herkent ook zeer goed muren, meubels, etc. Nog wel een beetje een gimmick gehalte, ik ben benieuwd of er leuke games en andere toepassingen voor gaan komen.

Alleen de passthrough vind ik een klein beetje tegenvallen. Ik had hier al over gelezen, maar had het toch wat scherper verwacht. Ik kan ook echt bijvoorbeeld mijn telefoon niet lezen als ik de bril op heb. Komt dit door de kwaliteit van de camera's? Aan het scherm zal het niet meer liggen.

Roomscaling in First Encounter werkt super goed, hij scant mijn ruimtes perfect. Alleen in andere games zoals Red Matter 2 moet ik alsnog handmatig scannen en pakt hij maar een deel van de ruimte. Is dat altijd zo of doe ik iets verkeerds?

Ook een beetje onhandig is dat hij niet kan omgaan met bijvoorbeeld een kookeiland. Als je de ruimte er omheen helemaal rond scant dan maakt hij er automatisch een vierkant van, terwijl ik dat niet wil want dan bots ik tegen het aanrecht.

Controllers en handgebaren werken beide heel prima. Comfort van de headset is redelijk oké, maar zoals bekend niet super.

Overall heel blij en tevreden met de upgrade. Ik vind het de investering zeker waard. Heel gaaf dat VR langzaam volwassen begint te worden. Nu hopen op veel goede content en volwaardige games de komende jaren, want daar draait het uiteindelijk om.

[ Voor 5% gewijzigd door .GoO op 28-10-2023 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:46
.GoO schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 00:44:

Alleen de passthrough vind ik een klein beetje tegenvallen. Ik had hier al over gelezen, maar had het toch wat scherper verwacht. Ik kan ook echt bijvoorbeeld mijn telefoon niet lezen als ik de bril op heb. Komt dit door de kwaliteit van de camera's? Aan het scherm zal het niet meer liggen.
Volgens mij is het filmen van een scherm (bijna?) altijd een uitdaging voor een camera. Als je met je telefoon een foto van een monitor maakt, ziet het er ook niet uit.

Gister heb ik mijn Quest 2 gereset naar fabrieksinstellingen en moest hem daarvoor weer even opzetten. Nu ik aan de Q3 gewend ben, valt me het beeld van de Q2 toch erg tegen. Vond het nooit een probleem voordat ik de Q3 had maar toch gek hoe snel je aan het betere beeld gewend raakt. Je kunt gewoon niet meer terug naar de Q2 als je eenmaal het beeld van de Q3 hebt gezien.

Ben nu bezig met de VR mods van Half Life Black Mesa, 2 en de Episodes. Die zijn erg leuk om in VR nog eens te spelen na bijna 20 jaar. Het ziet er, zeker in vergelijking met enkele standalone games, nog erg goed uit na al die jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Je kunt de telefoon wel aflezen, maar je moet hem dan op een specifieke afstand houden. Werkt prima voor mij, maar is niet perfect natuurlijk.
Ik denk dat veel mensen teveel verwachten met de passthrough van de Q3, dat is voor het geld al echt super goed.
Als je helemaal op welke manier dan ook je telefoon niet kunt lezen, is er wellicht wat mis met die specifieke Q3, want het moet wel echt kunnen, ik moet mijn telefoon dan tussen de 5-15cm van de Quest afhouden en dan werkt het prima, kan alles lezen en berichten typen.

En inderdaad, nu ik de Q3 heb, moet ik er niet aan denken de Q2 te gebruiken, terwijl ik daar heel veel plezier aan heb gehad. Maar hetzelfde geld ook wel voor Game Boy spellen spelen op de oude GB. Nu doe ik dat soms nog wel uit nostalgische overweging, maar de kwaliteit is wel echt zo bizar veel minder dan tegenwoordig kan. Maar vroeger vond ik het helemaal te gek. Is ook niet helemaal een perfecte vergelijking, maar denk dat het wel overkomt wat ik bedoel, hoop ik :P

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
Koldur schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:51:
Je kunt de telefoon wel aflezen, maar je moet hem dan op een specifieke afstand houden. Werkt prima voor mij, maar is niet perfect natuurlijk.
Ik denk dat veel mensen teveel verwachten met de passthrough van de Q3, dat is voor het geld al echt super goed.
Als je helemaal op welke manier dan ook je telefoon niet kunt lezen, is er wellicht wat mis met die specifieke Q3, want het moet wel echt kunnen, ik moet mijn telefoon dan tussen de 5-15cm van de Quest afhouden en dan werkt het prima, kan alles lezen en berichten typen.

En inderdaad, nu ik de Q3 heb, moet ik er niet aan denken de Q2 te gebruiken, terwijl ik daar heel veel plezier aan heb gehad. Maar hetzelfde geld ook wel voor Game Boy spellen spelen op de oude GB. Nu doe ik dat soms nog wel uit nostalgische overweging, maar de kwaliteit is wel echt zo bizar veel minder dan tegenwoordig kan. Maar vroeger vond ik het helemaal te gek. Is ook niet helemaal een perfecte vergelijking, maar denk dat het wel overkomt wat ik bedoel, hoop ik :P
Ik ervaar met name nog flink veel mura effect in pass through mode. Iets minder dan op de Quest 2 en uiteraard in kleur (wat sowieso een flinke verbetering is), maar het is nog wel erg aanwezig. Voor het zien van je omgeving voldoet het prima. Het is vooral een beetje een contrast met verder de grafische kwaliteit van de overlay, met name als je een game als First Encounters speelt.

Ik neem aan dat dit normaal is en dat mijn Quest 3 prima in orde is en dat ik gewoon iets minder mura effect had verwacht. Gezien de huidige kwaliteit van camera's op menig smartphone en omdat het scherm van de Quest 3 verder heel erg prima en scherp is verbaasd het me een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:18
.GoO schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 00:44:
Ik heb mijn Quest 2 verkocht en sinds een paar dagen heb ik ook een Quest 3.

Grafisch ben ik zeker niet teleurgesteld. Vooral Red Matter 2 ziet er zeer indrukwekkend uit. Niet alleen hoe scherp alles is, maar ook qua details en textures. Het doet bijna niet onder voor een PCVR game. Ik ben echt verrast dat de Quest 3 hier standalone toe in staat is. Dat belooft nog wat voor de toekomst.

Met de huidige resolutie zijn de menu's zeer scherp en is het ook eindelijk prettig en goed te doen om films en series in VR op een groot scherm te kijken. Echt top.

Overall heel blij en tevreden met de upgrade. Ik vind het de investering zeker waard. Heel gaaf dat VR langzaam volwassen begint te worden. Nu hopen op veel goede content en volwaardige games de komende jaren, want daar draait het uiteindelijk om.
Goed om je ervaring te lezen. Ik heb afgelopen week mijn Q2 verkocht nadat ik constateerde dat die weer een jaar ongebruikt in de kast heeft gelegen. Achteraf gezien vond ik de ervaring heel leuk in de coronapariode, maar denk ik dat de beeldkwaliteit toch echt flinke stappen moet zetten voor ik echt onder de indruk ben en ik denk dat ik de ontwikkeling nog wat jaartjes de tijd moet geven. Vond het toch bij de Q2 niet goed genoeg, maar begrijp ook dat ik daar te veel in wil.

Ander puntje is de tijd die ik er aan wil besteden met werk/prive-balans met ons gezin dus ik ga nog even nadenken of een Q3 uberhaupt een zinvolle investering gaat zijn. Misschien ook over een tijdje tweedehands maar eens overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
.GoO schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:04:
[...]

Ik ervaar met name nog flink veel mura effect in pass through mode. Iets minder dan op de Quest 2 en uiteraard in kleur (wat sowieso een flinke verbetering is), maar het is nog wel erg aanwezig. Voor het zien van je omgeving voldoet het prima. Het is vooral een beetje een contrast met verder de grafische kwaliteit van de overlay, met name als je een game als First Encounters speelt.

Ik neem aan dat dit normaal is en dat mijn Quest 3 prima in orde is en dat ik gewoon iets minder mura effect had verwacht. Gezien de huidige kwaliteit van camera's op menig smartphone en omdat het scherm van de Quest 3 verder heel erg prima en scherp is verbaasd het me een beetje.
Het verschil in kwaliteit tussen wat de camera's weergeven en de overlay is heel groot ja, Mura zie ik nagenoeg niet om eerlijk te zijn. Maar kan ook een persoonlijk ding zijn.
Als je vol licht wit scherm gaat kijken zoals hier:
https://www.reddit.com/r/...what_the_mura_looks_like/

Dan zie ik het wel, maar voor de rest zie ik het zelf niet, ook niet in passthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Southern Sun schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:07:
[...]

Goed om je ervaring te lezen. Ik heb afgelopen week mijn Q2 verkocht nadat ik constateerde dat die weer een jaar ongebruikt in de kast heeft gelegen. Achteraf gezien vond ik de ervaring heel leuk in de coronapariode, maar denk ik dat de beeldkwaliteit toch echt flinke stappen moet zetten voor ik echt onder de indruk ben en ik denk dat ik de ontwikkeling nog wat jaartjes de tijd moet geven. Vond het toch bij de Q2 niet goed genoeg, maar begrijp ook dat ik daar te veel in wil.

Ander puntje is de tijd die ik er aan wil besteden met werk/prive-balans met ons gezin dus ik ga nog even nadenken of een Q3 uberhaupt een zinvolle investering gaat zijn. Misschien ook over een tijdje tweedehands maar eens overwegen :)
Ik had precies hetzelfde. Ik ben echt heel enthousiast over VR, maar vond de beeldkwaliteit van de PSVR en Quest 2 niet goed genoeg om me lang geboeid te houden.

Met Quest 3 heb ik het idee dat er eindelijk een punt is bereikt waarop dit (hopelijk) gaat veranderen. Al hangt dat natuurlijk veel samen met de games die ervoor uit gaan komen. Mijn huidige laptop is niet krachtig genoeg voor PCVR.

Overigens hier ook een jong gezin, dus ik herken je laatste punt ook. Maar ik vind het toch te leuk om af en toe even in een virtuele wereld te duiken (zonder schreeuwende kids ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Koldur schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:14:
[...]

Het verschil in kwaliteit tussen wat de camera's weergeven en de overlay is heel groot ja, Mura zie ik nagenoeg niet om eerlijk te zijn. Maar kan ook een persoonlijk ding zijn.
Als je vol licht wit scherm gaat kijken zoals hier:
https://www.reddit.com/r/...what_the_mura_looks_like/

Dan zie ik het wel, maar voor de rest zie ik het zelf niet, ook niet in passthrough.
Hmm, wel vreemd dat jij het niet hebt/ziet. Ik vind het toch wel heel overduidelijk en ga dan bijna twijfelen of er toch iets met mijn bril aan de hand is, maar dat kan ik me eigenlijk bijna niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hombre41
in blijde verwachting op mijn Quest 3, ik heb de 2de batch besteld via Meta zelf en normaal wordt deze vrijdag 3/11 geleverd.

de bobovr m3 is ook besteld.

de 6E router staat ook ingesteld voor de Quest.

zijn er nog zaken die zeker aan te raden zijn om als VR leek de beste ervaring te hebben?

games, softwares,...

Alvast bedankt voor de hulp

[ Voor 48% gewijzigd door Hombre41 op 29-10-2023 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Hombre41 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 06:29:
in blijde verwachting op mijn Quest 3, ik heb de 2de batch besteld via Meta zelf en normaal wordt deze vrijdag 3/11 geleverd.

de bobovr m3 is ook besteld.

de 6E router staat ook ingesteld voor de Quest.

zijn er nog zaken die zeker aan te raden zijn om als VR leek de beste ervaring te hebben?

games, softwares,...

Alvast bedankt voor de hulp
Aan je 6E opmerking te lezen ga je draadloos PCVR spelen, ik zou dan Virtual Desktop aanraden. Werkt beter dan Air-Link , vooral m.b.t. beeldkwaliteit.
Weet niet welke router je hebt, maar als er veel ander verkeer overheen gaat, ook al is het via de andere banden, dan kan het zijn dat je stotters krijgt. Dan is een dedicated router in AP mode wel aan te raden.
Ook moet je PC bekabeld aangesloten zijn op de router/AP voor optimale prestaties.

Welke GPU heb je? En de rest van de PC specs?

Half Life Alyx, als het genre je aanspreekt, is echt verreweg de beste VR game. Beat Saber is ook erg leuk, maar moet je liggen.
Sim rscen, als je daarvan bent, is ook echt te gek in VR.

Ook wel op het volgende punt, motion sickness, heb je daar last van, stop als je het voelt. Ga de volgende dag weer verder en stop als je het weer voelt en zo verder. Normaal raak je er dan aan gewend en heb je er geen last van. Als je lange tijd niet in VR speelt, raakt dat helaas wel weer erg, dus probeer minimaal een keer per twee weken het een uurtje te doen als je er echt last van hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Koldur op 29-10-2023 07:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:46
Nog een dikke maand wachten en dan hopelijk leuke deals:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mv-o89-agfnbVl8wXeizuf6LjW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ED77vqfEAOZLgSmczYiuzAsi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door GodDamage op 29-10-2023 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Laatst online: 20:52
Heb gisteren ergens een bleide verrassing gehad, iemand heeft een quest 3 gekocht met mijn referral 😂 nu dus een tijdje zitten tobben wat te doen met €30 tegoed. Zojuist de pledge gedaan richting Dungeons of eternity, hier superveel zin in! Heb nu de volgende games:
-Red matter 2 (uitgespeeld), erg tof! En ook goed om alvast te wennen aan beweging in VR. Als ik ga zitten word ik meteen ziek, staand gaat veel beter! Ook een toffe verhalende ervaring, m’n partner is nu ook hooked.
-Bearsaber, toffe game maar de bibliotheek laat te wensen over. Ga dus nog wel ergens tracks willen bijkopen.
-Demeo, pas 1 potje gedaan. Daarin werd ik meteen weggestuurd door de party want ik had een spider egg gesloopt (weet ik veel) en toen dood. Reviven deden ze niet, leuke kennismaking zo 😅 maar de game zelf lijkt me wel tof.
-population one ff geprobeerd, lijkt me ook best tof, maar hier was ik wel snel ziek van. Heb 1 potje gewonnen, daarna meteen de headset moeten afzetten en bijkomen. Deze parkeer ik dus nog even.
-Elixir, leuke tech demo (gratis) en ervaring die de kids ook leuk vinden
-First encounters, ook grappig maar ben je na 1 potje al klaar mee. Leuk wel voor de familie om te laten zien :-) heb al diverse familieleden laten testen.

Al met al een toffe game ervaring, heel nieuw als je enkel console/pc gewend bent! Nu kijk ik echt uit naar dungeons of eternity. Vroeger veel Diablo gespeeld, deed me er erg aan denken. Mensen met ervaring in deze game en tips? Ga vanavond aan de slag ⚔️

[ Voor 6% gewijzigd door RetroHead op 29-10-2023 12:16 ]

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:57

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik ben bezig mijn Oculus Quest van de hand te doen omdat ik hem eigenlijk vooral net voor COVID-19 gekocht heb en tijdens die periode regelmatig gebruik van maakte. Maar het laatste jaar nooit meer aangeraakt. Geen zin en ik zag links en rechts betere resoluties voorbij komen en dan begint het mij wat tegen te staan als je weet dat het scherper kan en soepeler qua verversingssnelheid. Ook vind ik het rubber en plastic stinken, heeft mij altijd tegen gestaan als ik hem opzette. Boksen, klimmen, SuperHot, Exorcist, Star Wars waren vooral de spellen die ik speelde.

Maar goed, ondertussen krijg ik wel zin in de Quest 3, maar ik ben niet een fanatieke VR-speler heb ik gemerkt. Ben bang dat ik het meer als een gadget ga gebruiken om mee te spelen en de techniek te bewonderen en te experimenteren. De spelletjes die ik speel zijn op een hand te tellen.

Soms denk ik dan dat het zonde is dat ik zo weinig spellen koop, maar ik ben gewoon niet iemand die veel spellen koopt, maar heel traditioneel een paar goede spellen koop en dan al tevreden ben. Op de pc ook, misschien twintig spellen die ik in tien jaar tijd heb gekocht. En ik speel ook maar sporadisch ivm andere bezigheden in de vrije tijd.

Dus ik ga nog even goed nadenken. Als ik nog redelijk wat krijg voor mijn huidige Quest dan is een Quest 3 een leuke koop misschien O-)

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hombre41
Koldur schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 07:12:
[...]

Aan je 6E opmerking te lezen ga je draadloos PCVR spelen, ik zou dan Virtual Desktop aanraden. Werkt beter dan Air-Link , vooral m.b.t. beeldkwaliteit.
Weet niet welke router je hebt, maar als er veel ander verkeer overheen gaat, ook al is het via de andere banden, dan kan het zijn dat je stotters krijgt. Dan is een dedicated router in AP mode wel aan te raden.
Ook moet je PC bekabeld aangesloten zijn op de router/AP voor optimale prestaties.

Welke GPU heb je? En de rest van de PC specs?

Half Life Alyx, als het genre je aanspreekt, is echt verreweg de beste VR game. Beat Saber is ook erg leuk, maar moet je liggen.
Sim rscen, als je daarvan bent, is ook echt te gek in VR.

Ook wel op het volgende punt, motion sickness, heb je daar last van, stop als je het voelt. Ga de volgende dag weer verder en stop als je het weer voelt en zo verder. Normaal raak je er dan aan gewend en heb je er geen last van. Als je lange tijd niet in VR speelt, raakt dat helaas wel weer erg, dus probeer minimaal een keer per twee weken het een uurtje te doen als je er echt last van hebt.
Ik heb een nieuwe 6e router die als dedicated is ingesteld voor de quest en de pc is bekabeld aangesloten.

Pc speld zullen het probleem niet zijn ( RTX 4090 en 13700k cpu).

Virtual desktop op besteld en geïnstalleerd.

Motion sickness ben ik me van bewust en zal zoizo rustig beginnen en opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-06 21:40
Valt me toch beetje tegen dat er zo weinig Quest3 updates zijn, zelfs Beat Saber heeft géén update gekregen. Mocht ik de verantwoordelijke daar zijn, ik maakte een specifieke 'optimised for quest3' sectie in de store, zou handig zijn voor Q3 eigenaars en ook veel mensen overtuigen om te ugpraden. Maar nu is het maar flauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:39
Ik kreeg gisteren een update binnen van Steam VR en toen ik vandaag rFactor 2 probeerde op te starten verscheen het venster waar je kunt kiezen hoe je rFactor 2 wilt opstarten in VR en er was geen mogelijk een optie via de muis te selecteren. Ik gebruik geen controllers (heb een Oculus Rift met één sensor), dus hoe selecteer ik nu dan de optie die ik wil gebruiken? Ik zie wel een puntje bewegen als ik de headset beweeg, maar hoe selecteer ik iets?

[ Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 29-10-2023 14:40 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:10:
Valt me toch beetje tegen dat er zo weinig Quest3 updates zijn, zelfs Beat Saber heeft géén update gekregen. Mocht ik de verantwoordelijke daar zijn, ik maakte een specifieke 'optimised for quest3' sectie in de store, zou handig zijn voor Q3 eigenaars en ook veel mensen overtuigen om te ugpraden. Maar nu is het maar flauw.
Algemeen genomen snap ik niet dat Beatsaber niet beter ondersteund wordt. Wat jij noemt, een specifieke Q3 versie met minstens betere graphics is een inkopper, en mogelijke met AR opties.

Maar ook dat een spel dat zo leunt op mods, nog steeds geen stabiele mod interface heeft, en die elke update de mods weer compleet om zeep weet te helpen. Dan maak je toch eens een mod API wat iig 90% van de mods afdekt, en dat die dus gewoon blijven werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:01:
[...]

Algemeen genomen snap ik niet dat Beatsaber niet beter ondersteund wordt. Wat jij noemt, een specifieke Q3 versie met minstens betere graphics is een inkopper, en mogelijke met AR opties.

Maar ook dat een spel dat zo leunt op mods, nog steeds geen stabiele mod interface heeft, en die elke update de mods weer compleet om zeep weet te helpen. Dan maak je toch eens een mod API wat iig 90% van de mods afdekt, en dat die dus gewoon blijven werken?
Ergens kan ik me nog voorstellen dat ze modden tegen willen werken om meer eigen dlc te verkopen... Alleen vind ik dat de hoeveelheid dlc die ze uitbrengen ook niet echt overhoudt. Naar mijn idee zouden ze best op een wat hoger tempo nieuwe songs/maps uit kunnen brengen.
Maar goed, de multiplayer is ook al zolang zo brak dat ik het niet meer speel. Er valt zoveel aan te verbeteren maar de wil lijkt er niet echt te zijn.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Probleempje bij Red Matter 2 of het ligt aan mij. Als ik beweging op teleport zet, dan werkt dat enkel met rechtse controller (links blijft smooth) maar dan kan ik ook niet zweven/jetpack want vooruit duwen doet teleport en niet jetpack. Hoe gebruik je die dan?

Eerste keer dat ik motion sickness ervaar trouwens. Uurtje dat spel zitten spelen met smooth motion, en ging zonder problemen tot ik de headset afzette en voel me instant mottig. Heel bizar. Bijv Alyx 2x uitgespeeld met teleportation en nihil last maar met die smooth motion in Red Matter 2 is het dus duidelijk niet ok voor mij. Me zelden zo slecht gevoel eigenlijk, damn ;)

[ Voor 52% gewijzigd door lapino op 29-10-2023 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:11
PatrickC schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:39:
Ik kreeg gisteren een update binnen van Steam VR en toen ik vandaag rFactor 2 probeerde op te starten verscheen het venster waar je kunt kiezen hoe je rFactor 2 wilt opstarten in VR en er was geen mogelijk een optie via de muis te selecteren. Ik gebruik geen controllers (heb een Oculus Rift met één sensor), dus hoe selecteer ik nu dan de optie die ik wil gebruiken? Ik zie wel een puntje bewegen als ik de headset beweeg, maar hoe selecteer ik iets?
Hm, kon je in steam VR (op de desktop app) geen knop instellen om iets te selecteren met dat puntje?

Heb nog wel een rift S liggen die goedkoop weg mag, als het niet teveel moet kosten om VR te blijven rijden...

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:39
TiezZ_BE schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:15:
[...]

Hm, kon je in steam VR (op de desktop app) geen knop instellen om iets te selecteren met dat puntje?

Heb nog wel een rift S liggen die goedkoop weg mag, als het niet teveel moet kosten om VR te blijven rijden...
Met een beetje prutsen lukt het uiteindelijk wel, door de headset nog niet op te zetten. Dan verschijnt het menu gewoon op de desktop en kan wel met de muis kiezen. Maar eerst hoefde dat niet,mdus ze hebben iets gewijzigd.

Dank voor het aanbod, maar ik zal nadat ik eerst een nieuw systeem heb aangeschaft ook wel naar een Quest 3 gaan overstappen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
We zijn een paar dagen verder en ik heb inmiddels 7th Guest, Iron Man, Red Matter 2, Eleven Table Tennis en Resident Evil 4 gekocht. Walking Dead: Saints & Sinners had ik al van de Quest 2, maar eigenlijk nooit heel veel gespeeld. Als die een Quest 3 upgrade krijgt ga ik die zeker ook nog spelen.

Momenteel speel ik met name Red Matter 2, behalve heel mooi ook echt een toffe game met een heel goed gevoel van immersie. Geen last van misselijkheid wat ik hierboven las, maar daar ben ik nooit gevoelig voor geweest. Daarnaast vind ik Eleven Table Tennis heel verslavend, vooral in de mixed reality modus waarbij de tafeltennistafel midden in de woonkamer staat. Het voelt heel realistisch aan in vergelijking met echt tafeltennis.

Ik merk dat ik heel veel meer VR speel op de Quest 3 dan dat ik ooit op de Quest 2 heb gedaan. Wat me op de Quest 2 vooral weerhield was uiteindelijk toch de grafische kwaliteit van de bril en games waardoor ik er niet echt in raakte. Ik moest er eigenlijk altijd een beetje zin in maken. Dat ervaar ik nu totaal niet meer zo.

Ook kijk ik nu met plezier films en series op de Quest 3. Voorheen was de kwaliteit daar simpelweg niet goed genoeg voor, maar het is nu alsof je naar een bioscoopscherm kijkt op ongeveer 1080p kwaliteit, wat heel prima te doen is. Ook zijn er veel (kortere) video's via de media/series sectie van Quest 3 die van erg goede kwaliteit zijn.

Kortom, ik vind het (nog steeds) een enorme aanrader :+

Ik ga wel een BoboVR M3 bestellen na alle berichten hier. De standaard hoofdband is op zich goed te doen, maar wat meer comfort is altijd prettig.

[ Voor 4% gewijzigd door .GoO op 29-10-2023 19:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Gunstig geprijsde gunstocks voor de Q3:
https://www.vrifle-3d.de/quest-3

Voor de pico 4 en andere kwamen ze wel goed uit de reviews.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xvMEZ3W34gjtfBJZD9MtdvkFzg0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lIYyrmDzVNCQDijK6h7pwAQ3.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-H7_2vLWUWZvw5uYCT6iupnJw-A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o8YdgWq4h2o4KzWD2KmS4ej7.webp?f=fotoalbum_large

Review voor de Pico4:

[ Voor 76% gewijzigd door Plugin op 29-10-2023 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Wat vinden jullie de beste (en betaalbare) case voor de Quest 3? De travel case lijkt me wel mooi, maar ook best prijzig. Misschien zijn er (betere) alternatieven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lapino
Red Matter 2 op Quest3 is toch echt wel ongelooflijk qua gfx. Die gpu in de Q3 is toch behoorlijk wat, belooft voor de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Hier initieel ook veel motion sickness gehad in Red Matter 2 :'(

Maar er is een optie in de settings om dit te verminderen/vermijden vooral het draaien via de joystick is een probleem als dit op "smooth" staat.
Je kan dit veranderen naar "instant snap turning" en is al veel beter nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ja is beter nu. Toch zot mooi spel, ben constant verbaasd. Denk (buiten pcvr) dat dit toch wel één van de mooiste games is op Quest momenteel, of zijn er nog zo'n pareltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flrs
.GoO schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:54:
Wat vinden jullie de beste (en betaalbare) case voor de Quest 3? De travel case lijkt me wel mooi, maar ook best prijzig. Misschien zijn er (betere) alternatieven?
ZyberVR. Keurige case. Inclusief oplaadkabel die naar buiten een ingang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
lapino schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:58:
Ja is beter nu. Toch zot mooi spel, ben constant verbaasd. Denk (buiten pcvr) dat dit toch wel één van de mooiste games is op Quest momenteel, of zijn er nog zo'n pareltjes?
Leuke puzzelgames:
Red matter 1 vond ik ook wel leuk (ik had de bundel gekocht)
"The room VR" heb ik nu ook gekocht omdat het goede reviews had en het in promotie staat.

(Maar die zijn natuurlijk niet geoptimaliseerd voor de Quest 3 zoals red matter2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-04 03:32
Inmiddels al wat spullen van AliExpress besteld. Knock-off elite strap van 20 euro. Echt vele malen beter dan de standaard headstrap. Lens cover. En nu een panda headstrap (zelfde idee als de bobovr) waarbij je niet direct het tegen je gezicht hoeft te doen. Lees veel goede verhalen er over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

https://www.aliexpress.com/item/1005006107056029.html

Deze besteld, zit wel nette case bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricV
Wel even opletten met een siliconen hoes rond je Quest 3 zelf te doen. Er zijn rapporten dat zelfs het minste beetje siliconen rond de quest ervoor kan zorgen dat hij gaat throttlen => hitteafgifte is een ding als je 20W aan het verbruiken bent en alles met een klein venitlatortje weg moet krijgen uit kleine kieren.

Ik zou het er niet op doen.

Goedkope siliconen uit China tegen je gezicht plaatsen vind ik (maar dat is persoonlijk) ook geen al te best idee maar dat moet iedereen zelf bepalen.

Wat ik online best vaak tegen kwam zijn mensen die de oorspronkelijke doos gebruiken als travel case; maar das dan vooral voor degene die de strap niet veranderen (bijna niemand vermoed ik :-P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hombre41
Weet iemand of er kan gebeld worden met Meta? Of hebben ze een Chat?

Alvast bedankt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vlamonw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-06 10:34
Niet specifiek voor de Quest, maar ik heb heb voor mijn Q2 een cameratas gekocht via amazon. Dit werkt echt uitstekend en is ook niet duur. Ik heb zelf deze, maar er zijn veel stijlen te vinden:

Docooler Kamerarucksack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tec7lol
Hombre41 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:37:
Weet iemand of er kan gebeld worden met Meta? Of hebben ze een Chat?

Alvast bedankt
Een nummer heb ik nog niet gevonden, maar hier kan je terecht voor meta support. (in het nederlands)
https://www.meta.com/nl-nl/help/support/
Gewoon verder klikken en je probleem/vraag uitleggen, persoonlijk heb ik steeds een antwoordt ontvangen binnen de 24h.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Heb mijn Headstrap vanuit China al binnen, erg snel, 22 oktober besteld.
Eerste indrukken zijn erg goed, zit goed, in balans, goede kwaliteit en erg simpel om in elkaar te zetten.
Op de onderkant zit een oplaad usb connectie en lijkt de headset + headstrap op te laden. Ook handig dat er een percentage indicator opzit.
En dat voor 32 euro!
https://www.aliexpress.co...ail_item.4.1150f19cFifWJQ
Let op om op de versie met batterij te klikken, mocht je een bestelling plaatsen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zrpf5rCyhjzvbBhnXq3WNPKPkGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ndlrKxA7G1iHmB8x2h4JGnK.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weqpajGrRrOZ5DCUHfcQO9TrZH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GOuvUXv9ctqmem5a30lRNG1y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_UT2Akk9KyoA3zQLMYyXpP4zes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOnGySbZsoGAIOUfL8XSRva9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnKEVehJFFs6azkYXq1rmVl9uJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vpxcpaemUc15q3RNTtntTKpw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Plugin op 03-11-2023 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:30
Plugin, kun je bij deze Q3 headstrap de verlichting ook uit zetten ? Om de accu te besparen, want tja, als ik in mijn 1tje ga gamen, zie ik de verlichting niet met de headset op mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
WinterMute2025 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:05:
Plugin, kun je bij deze Q3 headstrap de verlichting ook uit zetten ? Om de accu te besparen, want tja, als ik in mijn 1tje ga gamen, zie ik de verlichting niet met de headset op mijn hoofd....
Blijft niet constant branden, met opladen en even in het begin met het aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eens met het punt dat je er anders weinig aan zou hebben hoor, maar verbruik van wat LEDjes is verwaarloosbaar tov de Quest zelf gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zappa40
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:56
Q3 met 512 GB is weer leverbaar bij Coolblue.
ik zat er al een tijdje op te wachten, heb er nu 1 besteld.
Bij Meta zelf bestellen vond ik niet opschieten met levertijden in December.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:08
Mijn zoon heeft al 2x deze controller strap (quest 2) kapot gekregen geen idee hoe maar elke keer scheurt het af aan de onderkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SgDdZ7jWXAzxZWVZYZ5WSYQsh8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sn4rifeWlsrm2FtahGbf0HWn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeEQW4113TyKiEJ6yiTK9iZEz6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0k9pkFDYnvSZBauGBRj7lhZZ.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn er stevigere op de markt? mag meer kosten dan zo een ali dingetje. Tips zijn welkom.

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:28
Sokucho schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:38:
Mijn zoon heeft al 2x deze controller strap (quest 2) kapot gekregen geen idee hoe maar elke keer scheurt het af aan de onderkant.
[snip]

Zijn er stevigere op de markt? mag meer kosten dan zo een ali dingetje. Tips zijn welkom.
https://unboundxr.nl/kiwi...grips-met-batterijopening

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Kan iemand deze forum linken aan de quest 3
Pricewatch vermelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:08

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plugin schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:50:
Eerste indrukken zijn erg goed, zit goed, in balans, goede kwaliteit en erg simpel om in elkaar te zetten.
Op de onderkant zit een oplaad usb connectie en lijkt de headset + headstrap op te laden. Ook handig dat er een percentage indicator opzit.
En dat voor 32 euro!
Hmm. Ik vind die lampjes te gimmicky.

En bovendien heb ik liever een voorhoofdstrap. Ik wacht nog wel even op de Bobo M3. Maar bedankt voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobstar
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 21:44
Zijn er hier nog meer mensen die een meta quest 3 512gb versie hebben besteld maar lange levertijd zien?

Ik heb hem op 07-10-2023 besteld zou hem vandaag ontvangen maar verwachte bezorgd datum staat nu op 20-11-2023...

Bestelling gedaan bij UnboundXR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Llopigat schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:10:
[...]

Hmm. Ik vind die lampjes te gimmicky.

En bovendien heb ik liever een voorhoofdstrap. Ik wacht nog wel even op de Bobo M3. Maar bedankt voor het delen!
Eens dat je er niet veel aan hebt maar het is alleen maar even tijdens het aanzetten en de eerste 20 seconden? of zoiets als je begint met opladen.

Overigens standby verbruikt de Q3 ook een aardig sapje, zet de Q3 nu standaard helemaal uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Plugin op 02-11-2023 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hombre41
Mobstar schreef op donderdag 2 november 2023 @ 00:00:
Zijn er hier nog meer mensen die een meta quest 3 512gb versie hebben besteld maar lange levertijd zien?

Ik heb hem op 07-10-2023 besteld zou hem vandaag ontvangen maar verwachte bezorgd datum staat nu op 20-11-2023...

Bestelling gedaan bij UnboundXR
Ik had hem besteld bij Meta zelf en ging normaal morgen geleverd worden, door een zogezegd probleem met mijn kaart was de bestelling plots geannuleerd ( het rare is dat de strap en link kabel wel van mijn kaart gegaan zijn en dus ook geleverd, zo een probleem zal er niet geweest zijn met mijn visa ;-) ).
Omdat het met de meta helpdesk niet echt goed liep had ik een nieuwe bestelling geplaatst die normaal 20 November zou geleverd worden, deze nu maar geannuleerd en besteld bij Coolblue = morgen geleverd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobstar
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 21:44
Hombre41 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:09:
[...]

Ik had hem besteld bij Meta zelf en ging normaal morgen geleverd worden, door een zogezegd probleem met mijn kaart was de bestelling plots geannuleerd ( het rare is dat de strap en link kabel wel van mijn kaart gegaan zijn en dus ook geleverd, zo een probleem zal er niet geweest zijn met mijn visa ;-) ).
Omdat het met de meta helpdesk niet echt goed liep had ik een nieuwe bestelling geplaatst die normaal 20 November zou geleverd worden, deze nu maar geannuleerd en besteld bij Coolblue = morgen geleverd ;-)
Dat komt mij heel erg bekend voor ik heb tot wel 4x dezelfde bestelling geplaatst bij meta en elke keer leek het erop dat bezorgd zou worden, maar toen idd "probleem met betaling" en werd order meteen geannuleerd.

Coolblue had destijds de 512gb versie niet beschikbaar en als ik nu kijk hebben ze hem alleen los zonder accessoires en UnboundXR was de enige die hem wel had, dus ik had gehoopt dat ze leverdatum van 1-11 zouden halen, denk dat ik maar gewoon ga hopen op eerdere levering. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hombre41
@Mobstar de accessories waren wel via Meta geleverd, dus die heb ik al ;-)

Aan de gebruikers met een een bobovr, welke case is er geschikt voor de quest3 met deze headstrap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:53
Plugin schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:50:
En dat voor 32 euro!
https://www.aliexpress.co...ail_item.4.1150f19cFifWJQ
Nu zelfs ~25 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Hombre41 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:20:
@Mobstar de accessories waren wel via Meta geleverd, dus die heb ik al ;-)

Aan de gebruikers met een een bobovr, welke case is er geschikt voor de quest3 met deze headstrap?
Deze zou nog steeds moeten passen https://www.amazon.nl/dp/B09FJJPY99

[ Voor 4% gewijzigd door Tec7lol op 02-11-2023 11:05 . Reden: nederlandse amazon link deze keer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hombre41
Ja maar niet voor de controllers dacht ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:44

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
Hombre41 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:15:
Ja maar niet voor de controllers dacht ik
Klopt, deze “vallen” op de schermpjes als je de case optilt aan de handgreep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

das zonder batterij ;) Das altijd beetje nasty bij Aliexpress, ff goed checken welke "kleur" je kiest, dan varieert het product qua specs ook vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
Damian schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:30:
[...]

das zonder batterij ;) Das altijd beetje nasty bij Aliexpress, ff goed checken welke "kleur" je kiest, dan varieert het product qua specs ook vaak.
Sorry, idd je hebt helemaal gelijk. Bestelling gelijk maar geannuleerd. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Zatara op 02-11-2023 14:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:59

CoeliJoeli

Gamer

Zaterdag kan ik een PS VR set ophalen bij mij in de buurt en vrijdag krijg ik Skyrim VR binnen. Ben zeer benieuwd.
Dit zal mijn eerste VR bril zijn.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Misschien dat jullie ook geinteresseerd zijn: Er is momenteel een conferentie aan de gang, de Global XR Conference: https://globalxrconference.com/

De keynote is al geweest (maar ongetwijfeld terug te kijken). Er zijn video's en workshops op Youtube en een metaverse gedeelte in Spatial (vanavond met een afterparty met een echte DJ) en er is een discord.

Het is gratis. Wel redelijk zakelijk gericht.

[ Voor 10% gewijzigd door Llopigat op 02-11-2023 16:23 ]

Pagina: 1 ... 98 ... 122 Laatste