Ik heb advies nodig. Ik vermoed dat ik binnenkort voor een Quest 3 ga. Hoewel dat niet goedkoop wordt met benodigde accesoires, zijn er nou niet veel alternatieven die niet nog een stuk duurder zijn.
Momenteel heb ik een CV1, en een PC met een RTX3070. Primair gebruik ik hem voor Beatsaber, dat zal zo blijven, al zal ik iig aan het begin ook wel weer andere dingen doen. Voor mij ligt de voorkeur bij PCVR. Standalone mag, maar zie ik niet als voordeel. Ik vermoed dat ik een heel eind kom met de batterijduur van een Quest 3, maar ideaal is het natuurlijk niet. Dan kom ik op mijn twee vragen uit:
1. Als eerst: Welke strap? De standaard heb ik weleens bij de Q2 geprobeerd, en dat gaat never nooit niet werken voor mij. Opties die ik zie:
a. Frankenquest (oftewel Deluxe Audio Strap). Voordeel significant beter dan standaard + beter geluid. Nadeel dat het houtje touwtje wordt, zeker als je nog een powerbank erbij wil hebben.
b. BoboVR. Voordeel dat meeste (al blijft het persoonlijk) het als de comfortabelere optie zijn. Nadeel dat het niks doet voor je geluid (en dus kutten met oortjes oid, eerder is er een mooie optie een keer genoemd, maar dat is wel weer nog een keer €100 erbij), en schijnt niet meest stabiel op je hoofd te zitten, wat bij intensieve VR dingen een dingetje kan zijn.
c. Kiwi Audio Strap, al dan niet met batterij. Voordeel dat het alles heeft wat ik zoek, al prijzig, nog niet bestaand voor Q3 (oftewel dan kan ik beter even wachten), en zal wat minder comfortabel zijn dan BoboVR mogelijk.
En vraag 2, waar ik met Google zoveel tegenstrijdige antwoorden op heb gevonden dat ik bang ben dat het hier niet veel beter wordt: Hoe ga je Beatsaber spelen? Ik speel modded, niet dat ik elke mod die ik kan vinden erop zet, maar zeker ook niet vanilla. Nu weet ik dat een gedeelte ook native op de Quest draait, maar schijnt wel stuk meer gedoe te zijn, en dat het toch gewoon beter eruit ziet op de Q3.
Oftewel mijn idee: Een fatsoenlijke USB kabel kopen om hem aan de PC te hangen. (Tips welkom

).
Alternatieven zijn natuurlijk of native spelen, wat ik iig kan proberen, of wireless. Wat aantrekkelijk klinkt, maar ik ben bang dat het gewoon gedoe gaat geven met latency, wat een mindere impact heeft bij bekabeld. En om voor de zekerheid nog maar een €100 uit te geven aan een extra router? Ter referentie, ik speel niet op bijzonder niveau, maar wel Expert+ op 5-8 noten per seconde ofzo (gemiddelde van nummers, daarin zitten uiteraard snellere stukken).