CedricV schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:07:
[...]
Tips voor standalone Quest 3 bedoel je dan?
Quest 3 standalone (als ik me niet vergis; ik speel bijna uitsluitend PCVR):
Pistol Whip
Beat Saber
RagnaRock
Smash Drums (update voor Q3; zelf niet geprobeerd)
Walkabout Minigolf
Superhot
In Death: Unchained
Moss 1 & 2
Demeo (ik vind zelf het verschil tussen standalone en PCVR wel groot maar het gaat prima)
Hellsweeper VR
Until You Fall
Everslaught (deze wel PCVR spelen)
Battle Talent
Grimlord
Barbaria
Cave Digger 2 Dig Harder
... welk type game speel je graag?
Staan op mijn lijst om te proberen (PCVR voor mij waarschijnlijk waar mogelijk)
The Light Brigade
Dungeons of Eternity
Population One
Red Matter 1 & 2
Resident Evil 4
Legendary Tales
...
Absoluut een mooie lijst. De meeste bevinden zich al in mijn steam/quest library
Ik heb de nodige PC VR games al reeds achter de kiezen. Daarbij zijn Alyx en After the fall (wat oppervlakkig, maar co-op is gewoon steengoed) zijn toch wel de pareltjes voor mij.
Lone echo (sequal nog niet geprobeerd) en Asgard''s Wrath zijn ook prima games, maar sloegen uiteindelijk toch niet aan en heb ik neergelegd. Klassiekers als HL1 en HL2 vond ik dan wel weer erg tof om te doen.
Nu hoop ik inderdaad wat standalone titels te ontdekken die het oppervlakkige/techdemo/sandbox van de laatste jaren wat ontstijgen. Daar zit zeker schot in en er komen de komende weken en maanden een paar mooie van uit (zo lijkt), waaronder: Assassin’s Creed Nexus, Arizona Sunshine 2 en Asgard's Wrath 2.
Maar goed die mogen nog komen.
Resident Evil 4 (ook in jouw lijst) heb ik nog niet, maar daar hoor ik echt niets anders dan lof over, dus die gaat er sowieso komen.
Bestaande standalones als Guardians Frontline of The Walking Dead: Saints & Sinners - Chapter 2: Retribution spreken mij ook aan, maar heb ik de nodige twijfels bij. Wellicht dat ik die probeer en verval naar een refund mocht het tegenvallen.
Maar ook op standalone gebied zijn VR-remakes van klassiekers niet verkeerd: Doom3 (krijgt momenteel Q3 liefde van team beef), HL1, JKXR, Quake 1+2, QuestZDoom (Doom1/2/Rise of the triads/Hexen/Heretic), RTCW, Duke Nukem. En binnenkort komen daar WrathXR en Quake4, nog bij.
Gelukkig wel een stijgende trend op VR-game gebied, maar dat is te verwachten bij een release van een nieuwe headset voor de massa (relatief gesproken dan natuurlijk).
---
Grimlord is een goede tip en was ik helemaal vergeten (stond al een tijdje in mijn wishlist) en is wel early-release maar lijkt geen just-a-sandbox™ te zijn, maar een echte game en kan wel eens vermakelijk zijn
[
Voor 4% gewijzigd door
BaggerDeBagger op 21-10-2023 21:14
]