Acties:
  • +1Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:41
LogiForce schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:14:
en als ze niet gekocht/gedwongen reviewen dan zijn ze te afhankelijk geworden van review samples. Misschien omdat ze domweg fulltime youtube reviewers zijn geworden.
Als je van je hobby je werk maakt heb je geen hobby meer...

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 04:51

LogiForce

The Black Whole

pirke schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 19:06:
[...]

Eens! Vaak is het een desillusie zodra je ervan leven moet. Als hobby is het een leuk extratje vaak wat dan lonkt, maar ervan leven is stressvol en de lol is er dan wel vanaf. Je bent dan afhankelijk en eigenlijk de speelbal van de hand die jou voed, en dan ben je dus weer een bedrijfsslaaf die niets slechts mag zeggen over.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:48
pirke schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 19:06:
[...]

Gaat hier anders prima 😉.

Voor de oldschool spelers onder ons, een staple game krijgt een deel 2 😁:

Acties:
  • +1Henk 'm!
LogiForce schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:14:
Ik kan me zeer vinden in de opinie hierboven over de reviews van tegenwoordig.
Ik moet zeggen dat ik maar een professionele review heb gezien en dat was deze:

En die was behoorlijk kritisch. TL;DR: Het beeld kan fantastisch zijn maar de software is drama en het is enorm veel werk om alles te tunen, vaak zelfs software van derde partijen nodig om het goed te krijgen. Precies het beeld wat ik hier ook lees van mensen.

En zij was een van de speciale ontvangers van dit apparaat en gaf ook toe dat het zelfs met direct contact met support (wat voor normale klanten lastiger is) enorm veel gedoe was om aan de praat te krijgen.

Ik krijg daar niet echt een 'gekocht' gevoel bij eigenlijk.

[Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 26-05-2023 23:54]

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

GekkePrutser schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 23:53:
[...]

[YouTube: The Hardest VR Review I've Ever Done... Pimax Crystal]

En die was behoorlijk kritisch. TL;DR: Het beeld kan fantastisch zijn maar de software is drama en het is enorm veel werk om alles te tunen, vaak zelfs software van derde partijen nodig om het goed te krijgen. Precies het beeld wat ik hier ook lees van mensen.

En zij was een van de speciale ontvangers van dit apparaat en gaf ook toe dat het zelfs met direct contact met support (wat voor normale klanten lastiger is) enorm veel gedoe was om aan de praat te krijgen.

Ik kan het me voorstellen, en heb de laatste software ook gedownload vanaf de website. Gewoon om even te kijken, al heb je geen toegang tot de settings en dergelijke van de headset zelf.
Wat mij opvalt met de huidige build is dat alles inderdaad nog aardig in de kinderschoenen staat. Als je een beetje bekend bent met software ontwikkeling, dan zal je er nog gauw een jaar werk in zien zitten om alle puntjes op de i te krijgen. Misschien gezien de snelheid van ontwikkeling nog langer.
Echter zullen ze wel haast moeten maken, ook met de ingebouwde online store voor de standalone games van zowel de Crystal als de Portal. Al lijkt dat al redelijk goed te zitten, maar of het aanbod naar wens is voor vele gebruikers is een ander verhaal, en misschien is bibliotheek integratie met andere stores zoals Steam wel een goed idee.

Zelf ben ik, en ik neem aan menigeen hier op tweakers, niet bang voor een beetje werk om dingen aan de praat te krijgen. Maar voor de prijs... eigenlijk had het een gestroomlijnde ervaring moeten zijn. Wat ook meteen de reden zal zijn waarom Valve Deckard wellicht zo lang op zich laat wachten. Ook zij weten dat als de eerste ervaring niet goed is, dat de wereld hard zal oordelen over jouw product. Vooral bij premium prijzen.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:30
GekkePrutser schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 23:53:
[...]

[YouTube: The Hardest VR Review I've Ever Done... Pimax Crystal]

Bij haar is het inderdaad duidelijk niet gekocht. Ze heeft ook in de MRTV podcast flink zitten fitten op de situatie.

Heb er meerdere bronnen over gehoord en ook op basis van mijn eigen kennis van pc's is mijn conclusie: het ligt met name aan haar eigen vermogen om problemen op te lossen. Ze had een paar klachten, die je normaal gesproken met simpele steamvr-settings en algemene PC en VR kennis zou moeten kunnen oplossen.
Na wat hulp van FlightSimGuy werkt alles ook bij haar prima...

Neemt niet weg dat de Crystal duidelijk niet plug&play is. Je kunt van een klant niet verwachten dat ze het zelf wel uitvogelen na een uren prutsen. Ik raad de headset ook niemand aan, tenzij je een serieuze tweaker bent die de uitdaging aan kan.

Waar ik mij wel enorm aan stoor is de constante misleiding. Pimax als bedrijf, aan de buitenkant, is zo verrot en achterlijk. Nergens zoiets meegemaakt en dat kost veel klanten. Ik heb zo'n vier keer gehoord via Pimax zelf dat ik (als besteld in de eerste 200 orders) het ding zo ongeveer binnen een maand kon verwachten. Vanaf december tot nu. Dat deden ze bij elke release en dat slaat helemaal nergens op. Halve producten leveren en dan maanden roepen dat het soon helemaal klaar en top is. Ik denk dat die manier van werken er bij veel mensen mentaal voor zorgt dat ze een Pimax-product alleen daardoor al minder beoordelen. Er ontstaat flinke irritatie en zware teleurstelling (fov van 125 is eigenlijk 103, levering duurt erg lang, functies ontbreken, software is onstabiel).

Voor mij de eerste Pimax. Als het achteraf niet acceptabel is, dan is het voor mij meteen de laatste ooit. Ook al komt er nog iets goeds in de toekomst, dan wacht ik op betrouwbare fabrikanten, zoals Valve.
En zo zijn er al heel wat mensen klaar met Pimax en blijft er weinig over van de markt voor Pimax in de toekomst. Het is zo ontzettend dom allemaal.

Personeel wat zichtbaar is in de internationale community, ook geen enkele daarvan komt sympathiek over. In de discord heerst een flink negatieve en onprofessionele sfeer en voel je dat de harde kern van Pimaxians de boel onder controle wil houden.

De Crystal als product geef ik een kans, alles daarbuiten is vrij triest. Ik schaam mij om straks Pimaxian te zijn (wat ik gewoon ook niet ben dus ook, ik ben VR enthusiast).
Playa del C. schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 07:36:
[...]
Heb er meerdere bronnen over gehoord en ook op basis van mijn eigen kennis van pc's is mijn conclusie: het ligt met name aan haar eigen vermogen om problemen op te lossen.
Vind ik niet. Iets van bijna 2000 euro (waar concurrerende produkten rond de 450 zitten, niettemin wel voor minder kwaliteit maar niet 4x zo weinig!) moet gewoon werken. Daar moet je niet zoveel probleemoplossend vermogen voor nodig hebben. Ik vind het heel terechte kritiek dat je er zo veel aan moet rommelen en wat zij ook zegt: Pimax geeft hier helemaal geen begeleiding in. Ze zegt zelf al dat er een handleiding had moeten wezen.
Neemt niet weg dat de Crystal duidelijk niet plug&play is. Je kunt van een klant niet verwachten dat ze het zelf wel uitvogelen na een uren prutsen. Ik raad de headset ook niemand aan, tenzij je een serieuze tweaker bent die de uitdaging aan kan.
Ja precies, dat dus! Als je er lyrisch over het eindresultaat gaat zijn als reviewer en alle strubbelingen er te komen niet noemt, vind ik dat juist misleidend.

Ze zei ook: Als Pimax dit soort dingen niet aanpakt zullen ze altijd in die kleine niche van extreme enthousiastelingen blijven. Ben ik het ook helemaal mee eens. En dat zorgt natuurlijk ook dat de prijs zo hoog blijft (want kleine oplages)
Voor mij de eerste Pimax. Als het achteraf niet acceptabel is, dan is het voor mij meteen de laatste ooit. Ook al komt er nog iets goeds in de toekomst, dan wacht ik op betrouwbare fabrikanten, zoals Valve.
En zo zijn er al heel wat mensen klaar met Pimax en blijft er weinig over van de markt voor Pimax in de toekomst. Het is zo ontzettend dom allemaal.
Precies dat. Heel jammer. Ik heb zelf nooit pimax gehad omdat het gewoon ver buiten mijn budget ligt overigens.
Personeel wat zichtbaar is in de internationale community, ook geen enkele daarvan komt sympathiek over. In de discord heerst een flink negatieve en onprofessionele sfeer en voel je dat de harde kern van Pimaxians de boel onder controle wil houden.
Aha die fanboi mentaliteit, als je iets van kritiek hebt dan 'ben je tegen de groep' enzo. Ik ken dat fenomeen wel, de pimax discord ken ik helemaal niet verder hoor.

Op zich kan het wel een goed produkt zijn verder. En ik vind het interessant dat ze nu voor inside-out tracking zijn gegaan want het hele gedoe met die lighthouses maakte het overdreven duur. Inside-out is gewoon de perfecte oplossing, dat is nu wel bewezen. WiFi streaming trouwens ook, ik zou niet meer aan een kabel willen, behalve voor simming want dan zit je toch.

Op zich snak ik echt naar een betere headset maar naast deze problemen vind ik het bedrag dat het moet kosten ook gewoon te hoog. Ik heb wel een dergelijk bedrag uitgegeven voor een 4090 maar van een VR bril heb ik het gevoel dat het veel sneller in waarde achteruit gaat.

• Darkangle
GekkePrutser schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 11:52:
[...]

Vind ik niet. Iets van bijna 2000 euro (waar concurrerende produkten rond de 450 zitten, niettemin wel voor minder kwaliteit maar niet 4x zo weinig!) moet gewoon werken. Daar moet je niet zoveel probleemoplossend vermogen voor nodig hebben. Ik vind het heel terechte kritiek dat je er zo veel aan moet rommelen en wat zij ook zegt: Pimax geeft hier helemaal geen begeleiding in. Ze zegt zelf al dat er een handleiding had moeten wezen.

[...]

Ja precies, dat dus! Als je er lyrisch over het eindresultaat gaat zijn als reviewer en alle strubbelingen er te komen niet noemt, vind ik dat juist misleidend.

Ze zei ook: Als Pimax dit soort dingen niet aanpakt zullen ze altijd in die kleine niche van extreme enthousiastelingen blijven. Ben ik het ook helemaal mee eens. En dat zorgt natuurlijk ook dat de prijs zo hoog blijft (want kleine oplages)

[...]

Precies dat. Heel jammer. Ik heb zelf nooit pimax gehad omdat het gewoon ver buiten mijn budget ligt overigens.

[...]

Aha die fanboi mentaliteit, als je iets van kritiek hebt dan 'ben je tegen de groep' enzo. Ik ken dat fenomeen wel, de pimax discord ken ik helemaal niet verder hoor.

Op zich kan het wel een goed produkt zijn verder. En ik vind het interessant dat ze nu voor inside-out tracking zijn gegaan want het hele gedoe met die lighthouses maakte het overdreven duur. Inside-out is gewoon de perfecte oplossing, dat is nu wel bewezen. WiFi streaming trouwens ook, ik zou niet meer aan een kabel willen, behalve voor simming want dan zit je toch.

Op zich snak ik echt naar een betere headset maar naast deze problemen vind ik het bedrag dat het moet kosten ook gewoon te hoog. Ik heb wel een dergelijk bedrag uitgegeven voor een 4090 maar van een VR bril heb ik het gevoel dat het veel sneller in waarde achteruit gaat.
Ach. Wat is in waarde achteruit? Van alle headsets hier gebruik ik voor zowel simmen als gewoon vrren nog steeds de index voor gewoon gamen (en de big, 50/50), voor mij is de waarde 100% van dat ding 😆.

Voor prof werken gebruik ik momenteel 100% exclusief een proto die een hele unieke feature set heeft, welk er voor zorgd dat ik eigenlijk niet iets anders wil gebruiken omdat het verschil te groot is ten nadelen van de andere headsets. Bugs en al neem ik graag voor lief.
Darkangle schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:57:
[...]

Ach. Wat is in waarde achteruit? Van alle headsets hier gebruik ik voor zowel simmen als gewoon vrren nog steeds de index voor gewoon gamen (en de big, 50/50), voor mij is de waarde 100% van dat ding 😆.

Voor prof werken gebruik ik momenteel 100% exclusief een proto die een hele unieke feature set heeft, welk er voor zorgd dat ik eigenlijk niet iets anders wil gebruiken omdat het verschil te groot is ten nadelen van de andere headsets. Bugs en al neem ik graag voor lief.
Wat ik bedoel is dat er vaak een jaar later al iets beters is en als je dan wil upgraden niemand de oude meer wil waardoor je niet een deel van de waarde terug kan krijgen voor het kopen van de nieuwe.

Met GPU's is dat een stuk makkelijker ondanks dat deze ook flink in waarde dalen momenteel (mijn 3080Ti voor 1199 gekocht wat destijds spotgoedkoop was, en verkocht voor 550... :X ). Maargoed dat kwam door de idiote prijzen in de cryptobubble.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darkangle
GekkePrutser schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 13:01:
[...]

Wat ik bedoel is dat er vaak een jaar later al iets beters is en als je dan wil upgraden niemand de oude meer wil waardoor je niet een deel van de waarde terug kan krijgen voor het kopen van de nieuwe.

Met GPU's is dat een stuk makkelijker ondanks dat deze ook flink in waarde dalen momenteel (mijn 3080Ti voor 1199 gekocht wat destijds spotgoedkoop was, en verkocht voor 550... :X ). Maargoed dat kwam door de idiote prijzen in de cryptobubble.
en nu de ai bubble.
Ja maar daar zie ik de consumentenkaarten nog niet zo gauw in meegetrokken worden.

Dan zit je eerder aan de A100 met 80GB geheugen. LLM's hebben enorme hoeveelheden geheugen nodig.

Je kan het met quantificatie wel omlaag brengen maar daar gaat de kwaliteit ook mee achteruit. Als je er geld mee verdient dan is het niet echt een optie denk ik. In tegenstellijng tot cryptocurrency waar je direct geld mee verdient.

Maar het is wel fijn dat de prijzen dalen. Zelfs met mijn 4090 gaat het al helemaal mis als ik meer dan medium settings gebruik en dat is met mijn Quest 2, dus geen geweldige resolutie alsnog. VR is gewoon zo zwaar.

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Lees net via via dat een Duitser bij de naam Alex op de Duitse MRTV discord server al een Pimax Crystal binnen heeft, maar hij disconnect steeds en er missen onderdelen in de doos... waaronder dus de power en connect hub.

Kortom... begint lekker. 🥴

https://community.openmr....d-fixes-part-1/39848/1831

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:50
Heeft iemand ervaring met de pico 4 en bedraad pcvr? Mijn Rift S heeft het begeven, dus ik zoek een alternatief. Ik lees goede ervaringen met pico 4 icm virtual desktop. Maar voor games als beat saber lijkt me dat de latency wel een issue kan zijn (op expert+ niveau). Dus voor dat soort games zou ik graag wired willen spelen maar ik lees ervaringen dat Wireless virtual desktop beter werkt dan bedraad pcvr. Is dat echt zo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pirke
@Hedgy gaat die 0,05 seconde echt een verschil maken? Bij mij niet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hedgy
@pirke bij wat voor games ben ik dan benieuwd naar? :) ik probeer eigenlijk te vinden dat beat saber goed werkt op de headset, en dat wil ik dan eigenlijk horen van iemand die ook op expert+ speelt gezien dat meer reactievermogen vraagt. Maar ik heb het idee dat die mensen er niet zijn. Wellicht met goede reden. Beat saber is een meta game ofcourse maar ik zou wel graag willen upgraden naar pancake lenses en die heeft de quest niet 😅

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pirke
@Hedgy Beat Saber staat ook op Steam, ik heb het zelf niet, maar latency is bij mij niet merkbaar, ook niet bij de zware games

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hedgy schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:03:
Heeft iemand ervaring met de pico 4 en bedraad pcvr? Mijn Rift S heeft het begeven, dus ik zoek een alternatief. Ik lees goede ervaringen met pico 4 icm virtual desktop. Maar voor games als beat saber lijkt me dat de latency wel een issue kan zijn (op expert+ niveau). Dus voor dat soort games zou ik graag wired willen spelen maar ik lees ervaringen dat Wireless virtual desktop beter werkt dan bedraad pcvr. Is dat echt zo?
De latency zit niet tot nauwelijks in de wifi verbinding, het zit meer in compressie/decompressie van de video. En dat moet ook via USB... Dus bekabeld helpt niet* tenzij het een echte videoverbinding is (HDMI/Displayport) en niet gewoon USB.
*Wel uitgaande van een goed stabiel WiFi netwerk natuurlijk

Ik speel overigens geen expert+ maar expert... Maar ja het is toch wel een nadeel. Het is speelbaar maar als je fanatiek bent en zo goed mogelijk wil spelen dan is elke technische beperking er een te veel. Ik raak ook snel gefrustreerd van tracking fails wat met mijn Quest pro controllers helaas steeds vaker lijkt te gebeuren (even 1 of een halve seconde maar blijven hangen maar dat is genoeg om een blokje te missen).

Ik heb de laatste tijd trouwens ook dat de haptic feedback soms niet lijkt te reageren als ik een blokje raak. Dat is ook best storend want ik denk dan dat ik een blokje gemist heb wat me uit mijn flow haalt... Terwijl ik hem dus wel had, maar de controller trilde gewoon niet 8)7
Herkent iemand dat toevallig? Denk niet dat je er zelf iets aan zult kunnen doen...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
https://www.bloomberg.com...-reality-headset-li7h3suy

[Voor 5% gewijzigd door Thombias op 28-05-2023 21:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hedgy
Finraziel schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:02:
[...]

De latency zit niet tot nauwelijks in de wifi verbinding, het zit meer in compressie/decompressie van de video. En dat moet ook via USB... Dus bekabeld helpt niet* tenzij het een echte videoverbinding is (HDMI/Displayport) en niet gewoon USB.
*Wel uitgaande van een goed stabiel WiFi netwerk natuurlijk

Ik speel overigens geen expert+ maar expert... Maar ja het is toch wel een nadeel. Het is speelbaar maar als je fanatiek bent en zo goed mogelijk wil spelen dan is elke technische beperking er een te veel. Ik raak ook snel gefrustreerd van tracking fails wat met mijn Quest pro controllers helaas steeds vaker lijkt te gebeuren (even 1 of een halve seconde maar blijven hangen maar dat is genoeg om een blokje te missen).
Oef dat is jammer, maar of het echt effect heeft zal ik dus ook niet weten tot ik het probeer... En een verschil met een quest 2 zou er dan denk ik ook niet zijn als ik er voor kies via steam te spelen (daar heb ik nu namelijk alle music packs op gekocht....)
Het zou jammer zijn als ik liedjes die ik normaal net wel haal ik straks met de pico 4 net niet ga halen...
Ik heb wel een usb c naar display port adapter als het zou helpen, maar ik vermoed dat er dan nogsteeds compressie inzit gezien het signaal nogsteeds over die kabel gaat...?

Bij de rift s was het ook frustrerend als de tracking het even niet meer deed. Ik had niet verwacht dat dat bij de quest pro nog een issue zou zijn gezien de betere tracking die in de controllers zelf zouden moeten zitten. Dus dat is erg jammer om te horen. (ik zat ook even naar de quest pro te kijken of dat een optie is, maar de resolutie is minder en de prijs wel heel veel meer....)

Ik ga er nog over nadenken of het pico 4 wordt, of dat ik toch even zonder VR zit en wacht tot de Quest 3. (of nog liever de Valve Deckard maar ik denk niet dat die dit jaar komt). Quest 2 is ook altijd nog een optie maar voelt niet echt als een grote upgrade tegenover de rift s.

Edit:
Hoewel misschien niet de beste keuze voor beat saber ben ik wel ervan overtuigd dat dit overall wel de beste headset is met de beste bang for buck. Dus zojuist gekocht zodat ik m morgen heb :)

[Voor 5% gewijzigd door Hedgy op 28-05-2023 23:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Hedgy schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:42:
[...]

Bij de rift s was het ook frustrerend als de tracking het even niet meer deed. Ik had niet verwacht dat dat bij de quest pro nog een issue zou zijn gezien de betere tracking die in de controllers zelf zouden moeten zitten. Dus dat is erg jammer om te horen. (ik zat ook even naar de quest pro te kijken of dat een optie is, maar de resolutie is minder en de prijs wel heel veel meer....)
Bij de gewone rift CV1 (met de externe camera's) had ik dat ook regelmatig. Dan raakte hij het ff kwijt en begon het meteen te driften. Heel vervelend. Duurde maar een seconde ofzo maar vervelend genoeg om flink af te leiden van het spel. En dit zowel met 2, 3 als zelfs 4 camera's. Het gebeurde altijd wel af en toe.

Het gekke is dat de Quest 2 voor mij echt uit de kunst werkt qua tracking. Echt geen enkel probleem zowel voor headset als controller.

Ik snap dan ook niet dat ze met de quest pro voor die dure oplossing zijn gegaan met camera's in de controller, zeker niet als dat juist minder goed werkt en de accuduur flut is. Het enige voordeel dat ik zie is dat de tracking ook werkt buiten het zicht van de headset (dus achter je hoofd) maar dat lijkt me nou niet echt een vreselijk belangrijk voordeel bij zakelijke toepassingen.

De Deckard lijkt me ook wel wat maar als hij net zo duur gaat zijn als de index is het me niet waard. Dan maar de Quest 3. Jammer dat die in Oktober pas komt :'(

De latency met gamen via wifi irriteert me totaal niet, zelfs niet met FPS zoals Alyx, dus dat is geen probleem.

Overigens heeft de Pico 4 geen displayport in meer, zoals de Pico 3 Pro wel had! Dus als je de USB kabel gebruikt heb je alsnog compressievertraging zoals @Finraziel noemde. Bij de Pico 3 Pro was dat niet het geval omdat USB-C ook echte displayport aan kan bij dat model.

[Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 28-05-2023 23:44]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ik kwam net toevallig iets heel moois tegen: EmuVR

Het is een soort retro slaapkamer met allerlei verschillende consoles en TV's. Eigenlijk een soort virtueel console museum voor diverse modellen. Je kan zelfs duck hunt spelen met de zappers en ze hebben sinds kort multiplayer. Het gebruikt retroarch op de achtergrond dus technisch gezien werkt alles daarvan erop. Maar slechts van deze modellen zijn vooralsnog complete 3D modellen:

SNES, NES, N64, GameCube, PS1, PS2, VCR (voor videofilmpjes)

Je moet zelfs de disk/cartridge er in doen en de kabels aan de TV aansluiten :*)

Het is nu te laat om het allemaal te installeren en roms te zoeken dus ik ga het morgen pas zelf uitproberen. Maar deze video ziet er zeer interessant uit. Omdat ik het nog niet kende dacht ik het hier even te noemen want ik ben erg onder de indruk. Ik dacht er zelf al een keer aan om zoiets te maken voor oude computersystemen (ik heb replica's van twee PDP systemen hier)

Aan details is ook heel veel aandacht besteed, als je met je neus op de TV gaat zitten kan je zelfs de subpixels zien. Wow.

Het is wel PCVR dus op de Quest kan je het vergeten helaas (tenzij je vanaf de PC streamt)

[Voor 52% gewijzigd door GekkePrutser op 29-05-2023 00:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

GekkePrutser schreef op maandag 29 mei 2023 @ 00:36:
Ik kwam net toevallig iets heel moois tegen: EmuVR

Het is een soort retro slaapkamer met allerlei verschillende consoles en TV's. Eigenlijk een soort virtueel console museum voor diverse modellen. Je kan zelfs duck hunt spelen met de zappers en ze hebben sinds kort multiplayer. Het gebruikt retroarch op de achtergrond dus technisch gezien werkt alles daarvan erop. Maar slechts van deze modellen zijn vooralsnog complete 3D modellen:

SNES, NES, N64, GameCube, PS1, PS2, VCR (voor videofilmpjes)

Je moet zelfs de disk/cartridge er in doen en de kabels aan de TV aansluiten :*)

[YouTube: The Definitive Retro Emulation Experience: EmuVR]

Het is nu te laat om het allemaal te installeren en roms te zoeken dus ik ga het morgen pas zelf uitproberen. Maar deze video ziet er zeer interessant uit. Omdat ik het nog niet kende dacht ik het hier even te noemen want ik ben erg onder de indruk. Ik dacht er zelf al een keer aan om zoiets te maken voor oude computersystemen (ik heb replica's van twee PDP systemen hier)

Aan details is ook heel veel aandacht besteed, als je met je neus op de TV gaat zitten kan je zelfs de subpixels zien. Wow.

Het is wel PCVR dus op de Quest kan je het vergeten helaas (tenzij je vanaf de PC streamt)
Leuk voor in de Pimax Crystal straks... misschien toch nog even handtracking module meebestellen. :D

Acties:
  • 0Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:37:
[...]

Bij de gewone rift CV1 (met de externe camera's) had ik dat ook regelmatig. Dan raakte hij het ff kwijt en begon het meteen te driften. Heel vervelend. Duurde maar een seconde ofzo maar vervelend genoeg om flink af te leiden van het spel. En dit zowel met 2, 3 als zelfs 4 camera's. Het gebeurde altijd wel af en toe.

Het gekke is dat de Quest 2 voor mij echt uit de kunst werkt qua tracking. Echt geen enkel probleem zowel voor headset als controller.

Ik snap dan ook niet dat ze met de quest pro voor die dure oplossing zijn gegaan met camera's in de controller, zeker niet als dat juist minder goed werkt en de accuduur flut is. Het enige voordeel dat ik zie is dat de tracking ook werkt buiten het zicht van de headset (dus achter je hoofd) maar dat lijkt me nou niet echt een vreselijk belangrijk voordeel bij zakelijke toepassingen.
De q2 tracking was bij mij zeker niet feilloos. In eerste instantie leek de tracking van de pro ook een stuk beter maar zoals ik zei het lijkt net of het langzaam steeds slechter wordt. Ik zag Jay Bratt op YouTube ook iets zeggen over dat tracking steeds slechter werd en geloof dat hij ze al eens had laten vervangen, maar zo erg als wat hij beschreef heb ik dan weer niet. Heb de camera's al eens schoon gemaakt maar dat lijkt het niet te zijn. Wat wel echt een verschil is is dat als de q2 tracking kwijt raakte ik echt gewoon een tijdje op mijn controller aan het vloeken was, het duurde zo lang dat het eigenlijk altijd een instafail was in beat saber als het gebeurde. Op de pro is de tracking wel altijd binnen een seconde terug dus buiten dat het de fanatiekeling in mij die eigenlijk alle songs wil full-combo-en frustreert werkt het wel beter.

Ik heb net voor de grap eens mijn q2 weer op mijn hoofd gezet (want van mijn plan om het ding te proberen te verkopen is nog niet veel gekomen :+). Had eerst even op de pro gespeeld om goed te kunnen vergelijken... Paar dingen die me gelijk opvielen:
- horizontale fov is zoveel slechter... Waarschijnlijk vanwege mijn ipd van 72. Ik voel me echt een beetje opgesloten in de q2 nu ik de pro gewend ben.
- q2 is wazig. Ik dacht eerst vooral aan de randen maar ook in het midden is de pro een stuk scherper voor mij. Ook dit zou deels door de ipd kunnen komen, de q2 kan gewoon niet breed genoeg voor mij.
- wat zijn de controllers lekker licht! Het hogere gewicht van de pro controllers stoort me niet bij regulier VR, het is niet dat mijn spieren moe worden er van of zo. Maar bij beat saber voel ik bij grote snelle bewegingen de traagheid van de massa, de controllers willen als het ware uit mijn handen vliegen en dat is veel minder met de q2 controllers.

Ik heb don't stop me now gespeeld op zowel de q2 als de pro en tijdens het spelen had ik nergens last van. Sterker nog, heb een nieuw record gehaald op de q2 :F (wel de kanttekening dat dit denk ik de 3e en 4e keer was dat ik deze speelde, pack is net uit).

Ik heb met de q1 of q2 destijds wel mijn manier van spelen een beetje moeten aanpassen. Bij rustige momenten liet ik mijn armen hangen en dat resulteerde vaak in controller drift als ik mijn armen weer omhoog bracht waardoor ik een paar blokjes miste voor het zichzelf corrigeerde. Heb mezelf toen aangewend om de controllers meer voor me te houden. Het zou echter kunnen dat dat met de q2 al verbeterd is, ik vermoed dat dit issue op de 1 was maar herinner het me niet echt meer. Op de pro speelt dat inderdaad totaal niet, ik kan mijn handen zelfs rustig op mijn rug leggen en terug en geen probleem.

Bij andere games vind ik de pro controllers ook wel fijner omdat die hele korte tracking fails daar geen probleem zijn en de langere fails op de q2 wel echt stoorden. Het is alleen dat beat saber op hoog niveau erg onvergevend is en elke afwijking gelijk afstraft.

Maar of ik de pro opnieuw zou kopen met wat ik nu weet? Ik weet het niet... Ik ben benieuwd wat de q3 gaat doen, vooral ook qua ipd ondersteuning. Maar een groot deel van de rationalisatie voor mezelf was dat ik verwachtte dat de controllers beter zouden zijn voor beat saber dan ze uiteindelijk zijn. Ik denk dat als ik dit had geweten of het meteen na aanschaf duidelijk was geweest ik het toch niet gedaan had en op de q3 of deckard gewacht had. Maar goed, ik heb het ding en op dit moment is het voor mij denk ik wel de beste beschikbare VR ervaring :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Finraziel schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:47:
[...]
De q2 tracking was bij mij zeker niet feilloos. In eerste instantie leek de tracking van de pro ook een stuk beter maar zoals ik zei het lijkt net of het langzaam steeds slechter wordt. Ik zag Jay Bratt op YouTube ook iets zeggen over dat tracking steeds slechter werd en geloof dat hij ze al eens had laten vervangen, maar zo erg als wat hij beschreef heb ik dan weer niet. Heb de camera's al eens schoon gemaakt maar dat lijkt het niet te zijn. Wat wel echt een verschil is is dat als de q2 tracking kwijt raakte ik echt gewoon een tijdje op mijn controller aan het vloeken was, het duurde zo lang dat het eigenlijk altijd een instafail was in beat saber als het gebeurde. Op de pro is de tracking wel altijd binnen een seconde terug dus buiten dat het de fanatiekeling in mij die eigenlijk alle songs wil full-combo-en frustreert werkt het wel beter.
Vreemd. Ik heb dat echt nooit. Maar ik speel nooit games die zo snel zijn als beat saber. Ik heb een hekel aan dat soort games want ik heb er de behendigheid niet voor.
Ik heb net voor de grap eens mijn q2 weer op mijn hoofd gezet (want van mijn plan om het ding te proberen te verkopen is nog niet veel gekomen :+). Had eerst even op de pro gespeeld om goed te kunnen vergelijken... Paar dingen die me gelijk opvielen:
- horizontale fov is zoveel slechter... Waarschijnlijk vanwege mijn ipd van 72. Ik voel me echt een beetje opgesloten in de q2 nu ik de pro gewend ben.
De FoV is ook niet geweldig op de 2. Ik hoop dat de 3 dit verbetert. Aangezien deze weer twee losse schermen schijnt te hebben denk ik dat dat wel gaat helpen.
- q2 is wazig. Ik dacht eerst vooral aan de randen maar ook in het midden is de pro een stuk scherper voor mij. Ook dit zou deels door de ipd kunnen komen, de q2 kan gewoon niet breed genoeg voor mij.
Ja de pancake lenzen van de Quest Pro schijnen geweldig te zijn. Helaas heb ik de pro nooit kunnen proberen :'(

Ik moet zeggen dat ik de pancake lenzen van de Pico 4 trouwens vervelender vond. Buiten de sweet spot vond ik het beeld op de Pico 4 veel slechter, aan de randen was het nauwelijks nog bruikbaar. Maar ik had ook wel een exemplaar met fouten in lens (ik had ook het wiebelige dat veel mensen hebben daarmee).

[Voor 30% gewijzigd door GekkePrutser op 29-05-2023 09:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik had de laatste tijd flink problemen met VR streaming... Zag dat de band waar mijn dedicated VR AP op zat ineens erg dichtbevolkt is en ik weggedrukt wordt door een van mijn buren. Geprobeerd om die band aan te passen, maar ondanks dat de webinterface van de linksys WRT1900ACS claimt dat hij op een andere band staat, wifi analyzer laat zien dat hij toch echt gewoon op de drukbevolkte laagste 5GHz band blijft zitten. Na een factory reset doet ie precies hetzelfde en geen updates beschikbaar... buggy rotding :S

Nog geprobeerd om OpenWRT er op te zetten, en dat lijkt even te werken. Die zit wel op de ingestelde band en de verbinding is rocksolid... totdat de hele wifi er uit klapt en ik de router moet rebooten om hem weer online te krijgen (blijft gebeuren). Ik heb eigenlijk gewoon ook geen zin meer om er helemaal in te duiken of ik ergens misschien kan vinden waarom het niet werkt...

Dus... net maar een Asus RT-AX57 besteld. De AX55 wordt veel aangeraden zag ik, maar die is toch een aantal jaar oud ondertussen en wat duurder bij de shops waar ik bij zou willen bestellen. De AX57 lijkt zo te zien een update van dat ding te zijn en was nu vrij goedkoop bij Amazon. Ben benieuwd, hopelijk is de verbinding daar wel stabiel mee :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hedgy
Finraziel schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:54:
Dus... net maar een Asus RT-AX57 besteld. De AX55 wordt veel aangeraden zag ik, maar die is toch een aantal jaar oud ondertussen en wat duurder bij de shops waar ik bij zou willen bestellen. De AX57 lijkt zo te zien een update van dat ding te zijn en was nu vrij goedkoop bij Amazon. Ben benieuwd, hopelijk is de verbinding daar wel stabiel mee :)
Ik ben benieuwd naar je ervaring, gisteren de Pico 4 getest en af en toe was er nog wel lag in de verbinding. Als ik naar VD keek zag ik ook dat de verbinding meestal >500mbps is, maar soms naar 300-400 dipt (dan geeft hij ook aan dat er latency issues kunnen zijn). Er zit geen muur tussen de AP en de headset, de AP zal het wel te 'druk' hebben ofzo, of de switch waar die nu ook nog langs komt.
Dus als de RT-AX57 je goed bevalt overweeg ik die ook te kopen, en die dan te dedicaten voor VR. Dan gaat de verbinding daartussen ook niet meer naar de andere switch/modem (behalve voor internet) toch? Of heb je daar nog speciale instellingen voor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:29
Wat je ziet is je wifi link snelheid. Dus teveel storing of te ver van het AP denk ik. Ander kanaal proberen helpt soms.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hedgy schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:04:
Dan gaat de verbinding daartussen ook niet meer naar de andere switch/modem (behalve voor internet) toch? Of heb je daar nog speciale instellingen voor?
Dat hangt helemaal af van hoe je de router/ap aansluit. Om het helemaal niet via een andere router/switch te laten gaan moet je de pc ook direct op de dedicated vr router aansluiten natuurlijk. Maar meestal zal een switch er tussen volgens mij niet veel invloed hebben, tenzij er heel veel verkeer overheen gaat (bij mij niet snel een issue, woon alleen en heb maar 1 pc).

Ik had mijn oude vr router zelfs bedraad aangesloten aan de satelliet boven van mijn mesh systeem. De verbinding ging van mijn pc bedraad naar de hoofd router, dan via 5 GHz naar boven naar de satelliet, dan bedraad naar de dedicated router (in ap mode) en dan over een apart 5 GHz netwerk naar de Quest. Dat klinkt als een heel slecht idee maar werkte prima (totdat een van mijn buren vlakbij blijkbaar een hele krachtige ap op dezelfde band ging gebruiken en bleek dat die linksys gewoon weigert naar een andere band te gaan). Ik heb ook een keer een lange netwerkkabel gebruikt om de satelliet over te slaan en de VR router in te prikken op de router beneden (haalde het niet naar de pc) maar dat maakte totaal geen verschil.
Moet daarbij wel zeggen dat ik een dure mesh set heb, orbi pro.

Ik zal de nieuwe router ook weer in verschillende scenario's testen. Virtual desktop laat mooi zien hoeveel latency je netwerk toevoegt. Hij komt morgen, mogelijk als ik op kantoor zit... Dus even afwachten hoe laat en met welke dienst (DHL komt vaak later maar als ik ze mis moet ik weer tijd vinden om het een stuk verder weg af te halen), en wanneer ik dan tijd heb om te testen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Stom als ik ben heb ik afgelopen weekend mijn Reverb G2 laten vallen. Alles blijft zwart nu.

Ik was niet zo heel tevreden over het ding, dus dat ik nu een nieuwe VR set nodig heb vind ik stiekem niet erg, al had ik graag nog een tijdje met de Reverb willen doen. Helaas.

Nu neig ik naar een Valve Index. Ik wil geen inside-out tracking meer, en liever een breder fov.
De nieuwe Vive’s en ook Pimax’s lees ik niet zoveel goeds over?

Is de Index nog on par, hij is van 2019? Of zijn er indicaties dat Valve dit jaar met een opvolger komt?
Ik gebruik VR enkel voor race- en flightsims.

Iemand? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

dawg schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:14:
Stom als ik ben heb ik afgelopen weekend mijn Reverb G2 laten vallen. Alles blijft zwart nu.

Ik was niet zo heel tevreden over het ding, dus dat ik nu een nieuwe VR set nodig heb vind ik stiekem niet erg, al had ik graag nog een tijdje met de Reverb willen doen. Helaas.

Nu neig ik naar een Valve Index. Ik wil geen inside-out tracking meer, en liever een breder fov.
De nieuwe Vive’s en ook Pimax’s lees ik niet zoveel goeds over?

Is de Index nog on par, hij is van 2019? Of zijn er indicaties dat Valve dit jaar met een opvolger komt?
Ik gebruik VR enkel voor race- en flightsims.

Iemand? :)
Valve Index zou ik niet meer aan beginnen. Een achteruitgang ten opzichte van de G2. Pimax Crystal met uiteindelijk een Lighthouse Cover is toch de beste keuze.
De Vive Pro 2 word erg warm op de neus, en in een race sim is dat niet aan te bevelen. Zeker niet in de zomer.

Een andere optie is de Sony Varjo Aero. Persoonlijk ben ik geen Facebook/Meta fan, dus dat ga ik ook niet aanraden, en met andere opties ga je er alleen op achteruit.

Uiteindelijk heb ik persoonlijk na alles afweging te hebben genomen, met eenzelfde gebruik (ACC, iRacing, ETS2/ATS en MSFS), de keuze gemaakt voor de Pimax Crystal.

Er is echter bij de retail versie van de Pimax Crystal een verandering aangebracht, en ze hebben gekozen om de 6M fiber optic kabel mee te leveren. Alleen verschilt dit met koper kabels in de verzwakking van het signaal over afstand op bepaalde kaarten. Specific de RTX3090 schijnt genoemd te worden dat deze een te zwakke stroom/signaal levert over DisplayPort. Hierdoor kan het beeld in en uit schakelen.
Een displayport repeater van o.a. Club3D is dan een oplossing om een sterk signaal te versturen zonder problemen.

Verder nog geen andere problemen kunnen vernemen met de Pimax Crystal en hoor ik allemaal positive signalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dawg
  • Niet online
@LogiForce ik vind €1500+ eigenlijk te gortig, dus dan vallen de Pimax Crystal & Varjo Aero af. En net als jij wil ik niets van Meta.

Ik hoef ook niet het beste van het beste, dat was de Reverb G2 ook niet.
Ik besef me dat er dan niet veel overblijft.

Toch nog eens over nadenken dan. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkangle
LogiForce schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:01:
[...]

Valve Index zou ik niet meer aan beginnen. Een achteruitgang ten opzichte van de G2. Pimax Crystal met uiteindelijk een Lighthouse Cover is toch de beste keuze.
Ah, je hebt er ook ervaring mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Darkangle schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:28:
[...]
Ah, je hebt er ook ervaring mee?
Nee, ik heb nog een HTC Vive maar een vriend heeft voor jaren terug de Valve Index gekocht. Die friend was een manager by Fanatec en een ex-Formule 3 coureur die nog op dezelfde grid heeft gestaan als Sebastian Vettel. Geen pannekoek dus, echter was het probleem de lage beelresolutie en het hordeur effect wat de Index heeft. Dit gaf bij hem problemen om in de verte te kunnen kijken naar volgende bocht.

Vandaar dat ik dus zeg van dat de Valve Index, zeker 3-4 jaar later nadat hij hem gekocht heeft, sterk verouderd is. Niet de tracking maar wel de beeld kwaliteit, en het zal een achteruitgang zijn als je van de Reverb G2 af komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

dawg schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:00:
@LogiForce ik vind €1500+ eigenlijk te gortig, dus dan vallen de Pimax Crystal & Varjo Aero af. En net als jij wil ik niets van Meta.

Ik hoef ook niet het beste van het beste, dat was de Reverb G2 ook niet.
Ik besef me dat er dan niet veel overblijft.

Toch nog eens over nadenken dan. :)
Ik vind het ook eigenlijk te stevig aan de prijs, en heb ook lang lopen twijvelen over de aankoop.
Aan de andere kant was de HTC Vive ook al 1000 euro toen ik hem kocht, en daar kwam later nog de Deluxe Audio Strap bij van 129 euro.
Als ik dan de inflatie even meereken van de afgelopen jaren dan zit de HTC Vive Pro 2 nog steeds op dezelfde prijs als de originele Vive. Aangezien de Pimax Crystal meer bied is de prijs nog te relativeren. Al word het er niet goedkoper van natuurlijk.

Overigens is het 1500 euro ex. BTW en ex. 70 euro vervoerskosten. Dus dan kom je dicht tegen de 1900 euro onder de streep.

Als ik dan toch moest kiezen... gewoon een Reverb G2 kopen of... the HTC Vive Pro 2 Full kit met een Dyson fan of misschien een airco voor op de sim kamer. Of gewoon een wind simulatie kit op de rig monteren natuurlijk. 😎
Op zich nooit echt problemen met de Vive gehad behalve met de resolutie. Dus de HTC Vive Pro 2 was voor mij de tweede keus eigenlijk, ook op dit moment nog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darkangle
LogiForce schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:31:
[...]

Nee, ik heb nog een HTC Vive maar een vriend heeft voor jaren terug de Valve Index gekocht. Die friend was een manager by Fanatec en een ex-Formule 3 coureur die nog op dezelfde grid heeft gestaan als Sebastian Vettel. Geen pannekoek dus, echter was het probleem de lage beelresolutie en het hordeur effect wat de Index heeft. Dit gaf bij hem problemen om in de verte te kunnen kijken naar volgende bocht.

Vandaar dat ik dus zeg van dat de Valve Index, zeker 3-4 jaar later nadat hij hem gekocht heeft, sterk verouderd is. Niet de tracking maar wel de beeld kwaliteit, en het zal een achteruitgang zijn als je van de Reverb G2 af komt.
ik bedoel de crystal. Iets aanraden zonder het zelf testen of gezien te hebben is niet aanraden maar napraten. Niet naar bedoeld, maar ik kan het niet vriendelijker verwoorden.

@dawg
Nu een headset kopen is btw een beetje een heikel punt; alles wat er uit is is er alweer een tijdje en er komt/komen een paar nieuwe headsets uit op korte termijn welk daadwerkelijk niet veel verschillen maar net genoeg om fomo en hype te genereren...

Het makkelijkste is wederom een g2 scoren voor weinig, ze komen in v&a soms voor 250 langs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Playa del C.
De Crystal is niet aan te raden. Mogelijk is het een geweldige headset (over een tijdje dan). Daarnaast is het voor mensen die nu bestellen nog drie of meer maanden wachten op een levering.

Is de Pico 4 niet iets?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Darkangle schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:09:
[...]
ik bedoel de crystal. Iets aanraden zonder het zelf testen of gezien te hebben is niet aanraden maar napraten. Niet naar bedoeld, maar ik kan het niet vriendelijker verwoorden.

@dawg
Nu een headset kopen is btw een beetje een heikel punt; alles wat er uit is is er alweer een tijdje en er komt/komen een paar nieuwe headsets uit op korte termijn welk daadwerkelijk niet veel verschillen maar net genoeg om fomo en hype te genereren...

Het makkelijkste is wederom een g2 scoren voor weinig, ze komen in v&a soms voor 250 langs.
Iets aanraden op basis van specificaties is wat ik doe, en de eerste gebruikers (niet reviewer) ervaringen die ik gelezen heb.

Ik snap je struikelblok, maar niet iedereen heeft het geld of tijd (om achter een ervaring aan te gaan) om elke headset maar te kopen en te proberen.

Als je op de kale specificaties let dan is de Pimax Crystal op dit moment de beste keus, en als je Pimax niet vertrouwd de Sony Varjo Aero. Als dat te duur is dan de HP Reverb G2 of de HTC Vive Pro 2 (als je lighthouse tracking prefereert), maar deze goedkopere opties hebben hun beperkingen waardoor ik ze persoonlijk overgeslagen heb.

Idem dito voor mij persoonlijk de Valve Index als non-opvolger uiteindelijk. Het leek de ideale opvolger voor de HTC Vive, maar helaas was de resolutie nog niet afdoende om het hordeur effect te verwijderen. Iets wat ik ook al wist voordat ik de headset aan mijn vriend aanraden deed, waarbij ik ook gezegd heb van "er is nog een hordeur effect, maar dit is het beste totaal pakket op dit moment voor sim racen".

Echter we zijn 4 jaren ontwikkeling verder en er zijn nu betere alternatieven sinds de release van de Index, en de eerste betere headsets waren de HP Reverb G2 en HTC Vive Pro 2. De huidige generatie van headsets, de opvolger van de generatie van de G2 en Pro 2, dan zijn gewoon de Sony Varjo Aero en Pimax Crystal. Dat is puur op basis van specificaties en eventuele uitbreidingsmogelijkheden.

Wil je het allemaal nog even aanzien... ben ik het helemaal met je eens... nog inderdaad even een Reverb G2 scoren tegen een nette prijs, en dan tegen de kerst of volgend jaar weer kijken. Dan kan je de kat even rustig uit de boom kijken, en ondertussen verder gamen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Playa del C. schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:18:
De Crystal is niet aan te raden. Mogelijk is het een geweldige headset (over een tijdje dan). Daarnaast is het voor mensen die nu bestellen nog drie of meer maanden wachten op een levering.

Is de Pico 4 niet iets?
Op basis waarvan is de Crystal niet aan te raden?
Als het op basis van de software is dan kan ik daar deels inkomen. Je moet handig zijn om de beste prestaties er nog uit te halen, en het is niet allemaal vanzelfsprekend nog.
Echter laten we ook eerlijk zijn. Toen de HTC Vive voor het eerst uitkwam tezamen met SteamVR was het ook nog een ramp om dingen lekker te laten lopen. Ook toen hebben HTC en vooral Valve nog heel veel werk moeten verzetten.
Het enige wat Pimax zwaar tegen zich heeft is het verleden, en dan is het inderdaad misschien beter om af te wachten wat de VR markt gaat doen. Ook zeker met Valve Deckard om de hoek.

Zoals gezegd zou ik gewoon een Reverb G2 zelf nemen. Of als lighthouse tracking echt een sterke wens is, de HTC Vive Pro 2. Tenzij jij daar nog andere opties voor hebt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dawg
  • Niet online
Darkangle schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:09:
[...]

@dawg

Daar was ik al bang voor, dat er nieuwe headsets op stapel staan.

Ik vind het niet erg om daarop te wachten, ik heb geen haast. Een tweedehands Reverb G2 ga ik niet doen, zo fijn vond ik hem niet en ik ben niet de rijkste persoon, ik geef mijn geld daarom liever maar 1x uit. :)

Je kunt denk ik geen tipje van de sluier oplichten? ;)

Ik hoop vooral op een Index 2 dit jaar nog, daarvoor zou ik nog wel een half jaar wachten. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darkangle
dawg schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:18:
[...
Je kunt denk ik geen tipje van de sluier oplichten? ;)

Ik hoop vooral op een Index 2 dit jaar nog, daarvoor zou ik nog wel een half jaar wachten. :)
Het enige wat ik kan zeggen zonder issues is dat momenteel ik bezig ben met de software van een prototype welk met bugs en al ik alleen nog maar gebruik. Niet alleen voor ontwikkelen maar ook omdat dat ding zoveel "meer" features heeft dan de huidige generatie (en super lekkere form factor heeft, custom fit). Ik heb een 2de aangevraagd voor privé gebruik 😆

Het probleem is dat het bedrijf er om bekend staat alles op zijn eigen tijd te doen, als ze uberhaupt al door gaan/over gaan tot productie. Ik kan zelfs niet eens beginnen met aannames of dat het uitkomt en wanneer. Als er commerciele druk achter zou zitten zou productie/RFS binnen 4-6 maanden mogelijk kunnen zijn, maar dat is er niet echt (raar maar zo gaat het hier).

Voor de rest zit ik momenteel op een project in japan omdat sony als zwarte piet met geld aan het gooien is qua spelen converteren naar psvr2, welk afgezien van dat andere project (duh!) ik (weer) met pensioen ga.

Die andere project eigenaar blijf ik altijd voor beschikbaar, dat is mijn bucketlist bedrijf.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Darkangle schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:38:
[...]
Het probleem is dat het bedrijf er om bekend staat alles op zijn eigen tijd te doen, als ze uberhaupt al door gaan/over gaan tot productie.
Voor de goede verstaander wel duidelijk dan :*)

Echt nice dat deze bezig zijn, al waren daar al geruchten over.
[...]
Ik kan zelfs niet eens beginnen met aannames of dat het uitkomt en wanneer. Als er commerciele druk achter zou zitten zou productie/RFS binnen 4-6 maanden mogelijk kunnen zijn, maar dat is er niet echt (raar maar zo gaat het hier).

[...]

Niet alleen voor ontwikkelen maar ook omdat dat ding zoveel "meer" features heeft dan de huidige generatie (en super lekkere form factor heeft, custom fit). Ik heb een 2de aangevraagd voor privé gebruik 😆
Klinkt ook bekend :P Ik hoop echt dat deze komt. Het klinkt echt alsof dit het ding is dat VR gaming nodig heeft om weer goed op de kaart te komen. Mits de prijs dit keer wat redelijker is dan bij de voorganger.
[...]
Die andere project eigenaar blijf ik altijd voor beschikbaar, dat is mijn bucketlist bedrijf.
Heel begrijpelijk!! <3 Zou ik ook doen.

Ik doe zelf ook het een en ander aan ontwikkeling nu (in Unity) maar dit is puur voor intern corporate gebruik. En het is maar een bij dingetje. Maar het is leuk werk. De rest van mijn werk is veel calls met grote bedrijven en projectmanagers over "off the shelf" dingetjes die niks met VR te maken hebben.

[Voor 29% gewijzigd door GekkePrutser op 30-05-2023 21:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkangle
GekkePrutser schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:59: Mits de prijs dit keer wat redelijker is dan bij de voorganger.
Met wat het nu is (fluid, geen idee of het er allemaal in komt), en de nieuwigheid van sommige technieken zou ik conservatief op 4 a 6x de prijs gokken (huidige marktprijzen). Het is allemaal te produceren, maar off the shelf is het zeker niet...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hedgy
Tadango schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:17:
Wat je ziet is je wifi link snelheid. Dus teveel storing of te ver van het AP denk ik. Ander kanaal proberen helpt soms.
Ik heb het vandaag nog eens geprobeerd, het gaat om een ubiquti/unify wifi 6 lite AP. Ik een apart acces point gemaakt voor de pico en die op 5ghz only gezet maar op zn hoogst is het 500-600mbps met drops naar 400-600, ook als ik letterlijk onder de AP sta dus bereik kan het niet zijn (en pc is bedraad). Ook heb ik met de kanalen gespeeld, zelfs een DFS channel geprobeerd maar dit verslechterde de boel alleen maar (100-200mbps), dat vind ik wel gek dus misschien morgen nog eens proberen....
Misschien dat ik ook nog probeer om de andere APs uit te zetten waardoor alleen VR gebruikt maakt van de WiFi. Als dat het probleem oplost dan lijkt het AP gewoon "te druk" wat ik niet gek zou vinden met de hoeveelheid smart dingen die we hebben 😅
Met de kabel werkt het goed maar de bijgeleverde kabel is wel errug klein en de kwaliteit via pico+kabel is inderdaad een stuk minder dan VD, dus ik hoop het wireless op te lossen
Finraziel schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:32:
[...]

Dat hangt helemaal af van hoe je de router/ap aansluit. Om het helemaal niet via een andere router/switch te laten gaan moet je de pc ook direct op de dedicated vr router aansluiten natuurlijk. Maar meestal zal een switch er tussen volgens mij niet veel invloed hebben, tenzij er heel veel verkeer overheen gaat (bij mij niet snel een issue, woon alleen en heb maar 1 pc).

Ik had mijn oude vr router zelfs bedraad aangesloten aan de satelliet boven van mijn mesh systeem. De verbinding ging van mijn pc bedraad naar de hoofd router, dan via 5 GHz naar boven naar de satelliet, dan bedraad naar de dedicated router (in ap mode) en dan over een apart 5 GHz netwerk naar de Quest. Dat klinkt als een heel slecht idee maar werkte prima (totdat een van mijn buren vlakbij blijkbaar een hele krachtige ap op dezelfde band ging gebruiken en bleek dat die linksys gewoon weigert naar een andere band te gaan). Ik heb ook een keer een lange netwerkkabel gebruikt om de satelliet over te slaan en de VR router in te prikken op de router beneden (haalde het niet naar de pc) maar dat maakte totaal geen verschil.
Moet daarbij wel zeggen dat ik een dure mesh set heb, orbi pro.

Ik zal de nieuwe router ook weer in verschillende scenario's testen. Virtual desktop laat mooi zien hoeveel latency je netwerk toevoegt. Hij komt morgen, mogelijk als ik op kantoor zit... Dus even afwachten hoe laat en met welke dienst (DHL komt vaak later maar als ik ze mis moet ik weer tijd vinden om het een stuk verder weg af te halen), en wanneer ik dan tijd heb om te testen.
Gek dat ik dan issues heb voor iets dat best goed zou moeten werken dan. Ons acces point zit in het plafond en heeft de headset direct"zicht" op. AP is bedraad (met PoE) aangesloten aan de switch welke aan de modem zit. De pc is ook bedraad aan diezelfde switch. Alles cat6(misschien e maar dat weet ik niet meer zeker).nu haalde ik eigenlijk nooit de 1gbit via die AP dus misschien is 600 wel gewoon de limit van dat ding... (verklaard echter nogsteeds de drops naar <400 niet).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

[...]

Het enige wat ik kan zeggen zonder issues is dat momenteel ik bezig ben met de software van een prototype welk met bugs en al ik alleen nog maar gebruik. Niet alleen voor ontwikkelen maar ook omdat dat ding zoveel "meer" features heeft dan de huidige generatie (en super lekkere form factor heeft, custom fit). Ik heb een 2de aangevraagd voor privé gebruik 😆

Het probleem is dat het bedrijf er om bekend staat alles op zijn eigen tijd te doen, als ze uberhaupt al door gaan/over gaan tot productie. Ik kan zelfs niet eens beginnen met aannames of dat het uitkomt en wanneer. Als er commerciele druk achter zou zitten zou productie/RFS binnen 4-6 maanden mogelijk kunnen zijn, maar dat is er niet echt (raar maar zo gaat het hier).

Voor de rest zit ik momenteel op een project in japan omdat sony als zwarte piet met geld aan het gooien is qua spelen converteren naar psvr2, welk afgezien van dat andere project (duh!) ik (weer) met pensioen ga.

Tjah, aan de andere kant van het spectrum heb je een bedrijf dat publiekelijk een prototype product al vroeg promote en dan uiteindelijk terug komt op features, zelfs nog na launch in het verleden. Waardoor de consument... zie alleen al dit topic :D ... teleurgesteld raakt en het bedrijf een slechte naam krijgt. Pimax hebben we het dan over.

Er is ook niet voor niets een spreekwoord in Nederland dat luid "spreken is zilver, zwijgen is goud". ;)

Deckard zal ongetwijveld een mooi ding zijn. De features zullen net als bij andere headsets uiteindelijk de prijs wel opdrijven. Dus wellicht dat ze nog dingen gaan schrappen om een prijs target te halen tegen de tijd van productie.
Hoe dan ook is het slim van Valve om achter gesloten deuren te werken. Al zou het wel leuk zijn van ze om op een event als CES bijvoorbeeld de laatste ontwikkelingen te laten zien. Aan de andere kant, je brengt dan de concurrent ook weer op ideeën, maar het zou voorkomen dat de consument VR vanuit Valve op sterven na dood zou verklaren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Playa del C.
LogiForce schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:38:
[...]

Op basis waarvan is de Crystal niet aan te raden?
Als het op basis van de software is dan kan ik daar deels inkomen. Je moet handig zijn om de beste prestaties er nog uit te halen, en het is niet allemaal vanzelfsprekend nog.
Echter laten we ook eerlijk zijn. Toen de HTC Vive voor het eerst uitkwam tezamen met SteamVR was het ook nog een ramp om dingen lekker te laten lopen. Ook toen hebben HTC en vooral Valve nog heel veel werk moeten verzetten.
Het enige wat Pimax zwaar tegen zich heeft is het verleden, en dan is het inderdaad misschien beter om af te wachten wat de VR markt gaat doen. Ook zeker met Valve Deckard om de hoek.
Ik volg de Crystal dagelijks en tot in elk detail (voor zover mogelijk). Het laatste nieuws is dat een aantal van de eerste 50 consumenten een plastic lens hebben gekregen, terwijl betaald is en vermeld is dat het om betere glazen lenzen gaat. Twee meldingen van gebroken headstraps in de doos tijdens verzending.
Verder een paar meldingen over niet goed kunnen verbinden. Dan moet de flatscreenmonitor eerst uit en dat soort ongein.

Bij de gevallen waar het werkt, daar hebben ze het over het beste beeld en geluid tot nu toe, met verder acceptabele tracking.

Ik heb wat geld voor de hobby over en ben nunmer 137 op de lijst. Als het goed is krijg ik de Crystal binnen twee weken binnen. Ik ben er zelf enthousiast over, ik ben niet bang om wat uit te vogelen. Echter een gemiddelde gebruiker zou ik momenteel zeker niet zo'n product aanraden. Ik weet zeker dat de grote namen als Valve ooit wel met een echt degelijk product komen. En die zou ik eventueel ook overwegen om te kopen over een jaar of twee.
Bij Valve Deckard weet je gewoon niet wat het wordt en vooral wanneer.

@Darkangle Goede informatie. Ik heb een vraag, ik weet niet of je kan antwoorden.
Je schreef over interessante features waardoor je het prototype interessant vindt en ook privé wil gebruiken.

Ik let (tot nu toe) vooral op beeld, geluid, pcvr-kabel en inside out tracking. Als simmer. De crystal scoort op precies al die punten.

Hebben de features die je noemde te maken met die features waar ik op let? Of bedoel je features die iets nieuws toevoegen wat we nog niet eerder hebben gezien?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Darkangle
Kan niet meer melden dan ik al gedaan heb. Wie weet heeft Brad straks weer een "leak" en wat meer info 😉 (yup, allemaal redelijk nep).

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hedgy schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:46:
[...]
Ik heb het vandaag nog eens geprobeerd, het gaat om een ubiquti/unify wifi 6 lite AP. Ik een apart acces point gemaakt voor de pico en die op 5ghz only gezet maar op zn hoogst is het 500-600mbps met drops naar 400-600, ook als ik letterlijk onder de AP sta dus bereik kan het niet zijn (en pc is bedraad).
Ik heb exact diezelfde (unifi 6 lite) en ook exact dezelfde opstelling. Aan het plafond en een AP speciaal voor VR met eigen kanaal.

Alleen dan met een Quest 2 hoewel ik ook heel even een pico heb gehad. Ik heb de maximale link snelheid voor 2x2 in virtual desktop.

Ik wou het alleen even zeggen omdat het qua opstelling dus wel goed zit volgens mij. Niet een geval van "deze access point is niet geschikt" ofzo.

[Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 30-05-2023 23:55]

Darkangle schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:12:
[...]

Met wat het nu is (fluid, geen idee of het er allemaal in komt), en de nieuwigheid van sommige technieken zou ik conservatief op 4 a 6x de prijs gokken (huidige marktprijzen). Het is allemaal te produceren, maar off the shelf is het zeker niet...
Dan kan het het ook wel waard zijn inderdaad maar het brengt het dan helaas wel buiten het bereik van 99.5% van de consumenten :'(

En dan is het dus ook niet meer zo interessant voor ontwikkelaars om van al die mooie functies gebruik te maken :-( Dan kan je je op zakelijk gaan richten zoals Apple maar dat is juist de markt die nog heel erg loopt te zoeken naar de toegevoegde waarde van VR. Ik vraag me ook af hoever Apple daarmee denkt te komen want die hebben ook heel weinig feeling met de zakelijke markt maargoed.

Ik vond dat al een probleem met de vorige van dit bedrijf (zal het niet letterlijk noemen :) ), aangezien je er ook nog lighthouses bij moest kopen. Ze hadden wel het beste van dat moment maar het totaalpakket was niet 2-3x beter dan de modellen die 2-3x minder kostten. Dat vond ik zelf het grootste probleem. Zeker nadat de concurrentie opeens het draadje niet meer nodig had, was dat een enorme plus geworden. Toen ik nog een Rift had vond ik de draad geen probleem. Toen ik eenmaal de Quest draadloos had gespeeld wou ik niet meer terug en heb ik al snel alle sensoren van de Rift opgeruimd.

Natuurlijk hebben de concurrenten zoals meta hard lopen subsidiëren. Dat kan je niet van iedereen verwachten. Maar ik denk zelf dat op iets als een PSVR niet wordt bijgelegd. Die prijs vind ik zelf een beetje de sweet spot voor een headset.

Ik zou zelf ook liever wat openheid zien zoals @LogiForce noemt, omdat het daarmee gelijk een mijlpaal stelt voor de concurrentie om zich op te richten. De consument weet dan wat mogelijk is en wil dit ook gaan zien in producten. Maar ik snap de commerciële discussie ook helemaal en die moet ook goed uitwerken om het een succes te maken. En dit bedrijf heeft natuurlijk ook al een beetje gevoelige geschiedenis op het gebied van vaporware :)

[Voor 29% gewijzigd door GekkePrutser op 31-05-2023 00:56]

Playa del C. schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 23:37:
Bij Valve Deckard weet je gewoon niet wat het wordt en vooral wanneer.
Dit inderdaad... Ik heb ook wel af en toe een klein stemmetje in mijn hoofd of het niet dom was om nu de pro te kopen, maar aan de andere kant heb ik wel nu gewoon een fijne VR ervaring en wie weet hoe lang het nog duurt voor er een betere optie komt en wat die dan gaat kosten.

Ik heb zelfs een index nog overwogen, eventueel tweedehands, vooral voor de naar ik verwacht feilloze tracking... Maar ik zou het draadloze aspect van de Quest te erg missen denk ik. Ook zou ik dan of mijn pc weer naar boven moeten doen (staat nu in de huiskamer omdat ik als ik weer eens op de pc game niet alleen boven wil zijn terwijl mijn dieren alleen beneden zitten, die mogen niet naar boven), of steeds beneden ruimte maken en de boel barricaderen zodat mijn hond niet voor mijn voeten kan lopen terwijl ik VR (wat er weer toe leidt dat ik minder snel even VR in spring, had dit vroeger met de rift cv1).

Uiteindelijk kun je wel altijd gaan wachten op wat er misschien komt. Het hangt natuurlijk van je eigen financiële situatie af ook, maar als je het kunt betalen is er ook wat voor te zeggen om gewoon nu te genieten van wat nu mogelijk is :)

• Hedgy
GekkePrutser schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 23:54:
[...]

Ik heb exact diezelfde (unifi 6 lite) en ook exact dezelfde opstelling. Aan het plafond en een AP speciaal voor VR met eigen kanaal.

Alleen dan met een Quest 2 hoewel ik ook heel even een pico heb gehad. Ik heb de maximale link snelheid voor 2x2 in virtual desktop.

Ik wou het alleen even zeggen omdat het qua opstelling dus wel goed zit volgens mij. Niet een geval van "deze access point is niet geschikt" ofzo.
Dank voor je comment, ben toch nog even verder gaan zoeken hierdoor. Vanochtend zag ik dat er toch wel wat andere DFS channels te zien waren in WifiMan, dus dat ik die gisteren tijdens het kiezen niet zag was net toeval denk ik. Ik heb een ander DFS channel gekozen, en ik las op reddit nog een tip om channel width op 80mhz te zetten, dus dat heb ik ook gedaan. Heel snel voor werk getest en krijg stabiel 720mbps :) Kort getest maar zag er goed uit, vanavond verder mee testen :)
Hedgy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:58:
[...]
Dank voor je comment, ben toch nog even verder gaan zoeken hierdoor. Vanochtend zag ik dat er toch wel wat andere DFS channels te zien waren in WifiMan, dus dat ik die gisteren tijdens het kiezen niet zag was net toeval denk ik. Ik heb een ander DFS channel gekozen, en ik las op reddit nog een tip om channel width op 80mhz te zetten, dus dat heb ik ook gedaan. Heel snel voor werk getest en krijg stabiel 720mbps :) Kort getest maar zag er goed uit, vanavond verder mee testen :)
Vergeet alleen niet dat de hogere DFS kanalen helaas 10 minuten nodig hebben om te checken voor radarsystemen na een reboot van de AP. De laagste kanalen maar 1 minuut. Ik gebruik deze kanalen ook want ze zijn veruit het schoonste en dat helpt enorm.

Ik heb zelf nog een hogere link snelheid, ik dacht 866Mhz. Inderdaad 80Mhz channel width.

Ook heb ik de zendsterkte niet op max staan, dat is niet nodig als hij boven je hoofd hangt en kan ook averechts werken (reflecties bijvoorbeeld).

• Hedgy
GekkePrutser schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:47:
[...]

Vergeet alleen niet dat de hogere DFS kanalen helaas 10 minuten nodig hebben om te checken voor radarsystemen na een reboot van de AP. De laagste kanalen maar 1 minuut. Ik gebruik deze kanalen ook want ze zijn veruit het schoonste en dat helpt enorm.

Ik heb zelf nog een hogere link snelheid, ik dacht 866Mhz. Inderdaad 80Mhz channel width.

Ook heb ik de zendsterkte niet op max staan, dat is niet nodig als hij boven je hoofd hangt en kan ook averechts werken (reflecties bijvoorbeeld).
inmiddels meer getest en 720mbps lijkt het laagtste wat ik krijg, zie er meestal 1000 opstaan nu, top! :D Dat die 10 minuten nodig heeft is geen issue, (boven hangt nog een AP op een normaal kanaal dus als het een issue is hebben we die ook nog :))
Zendsterkte staat nu op auto, dus dat lijkt me prima.

Beat saber met "maar" 45ms latency is wel merkbaar op sommige expert+ liedjes die ik speel (vooral met hogere bpm aangezien je dan een kortere tijdspan hebt om een blokje te raken, en dan kan ik de allerhoogste bpm liedjes niet eens).
Maar ondanks dat is het wel goed speelbaar, en het niet hebben van een kabel is ook wel lekker. Goed genoeg om in elk geval de rit naar een betere headset overbruggen.
Met alle andere games werkt het fantastisch, latency is dan totaal niet merkbaar, VR racing en flight sim is veel mooier dan op de Rift S, voor die "niet beat saber" games is het ook pico geworden i.p.v. quest 2 dus maar goed dat het goed werkt :9 Vgm had flight sim met pico link cable niet eens gewerkt omdat die direct steamvr in gaat en we flight sim op de microsoft store hebben, gelukkig kan virtual desktop het wel. :)

(het verbaast me eigenlijk wel hoe goed de pico is voor een kleine prijs :))
Hedgy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:05:
[...]

inmiddels meer getest en 720mbps lijkt het laagtste wat ik krijg, zie er meestal 1000 opstaan nu, top! :D Dat die 10 minuten nodig heeft is geen issue, (boven hangt nog een AP op een normaal kanaal dus als het een issue is hebben we die ook nog :))
Zendsterkte staat nu op auto, dus dat lijkt me prima.

Beat saber met "maar" 45ms latency is wel merkbaar op sommige expert+ liedjes die ik speel (vooral met hogere bpm aangezien je dan een kortere tijdspan hebt om een blokje te raken, en dan kan ik de allerhoogste bpm liedjes niet eens).
Maar ondanks dat is het wel goed speelbaar, en het niet hebben van een kabel is ook wel lekker. Goed genoeg om in elk geval de rit naar een betere headset overbruggen.
Met alle andere games werkt het fantastisch, latency is dan totaal niet merkbaar, VR racing en flight sim is veel mooier dan op de Rift S, voor die "niet beat saber" games is het ook pico geworden i.p.v. quest 2 dus maar goed dat het goed werkt :9 Vgm had flight sim met pico link cable niet eens gewerkt omdat die direct steamvr in gaat en we flight sim op de microsoft store hebben, gelukkig kan virtual desktop het wel. :)

(het verbaast me eigenlijk wel hoe goed de pico is voor een kleine prijs :))
Ik heb slechte ervaringen met unifi en auto alles. Meer dan eens rare problemen gehad en dan was er weer een nieuwe functie bij geplopt die standaard op auto stond. Maargoed als het werkt :)

Waarom speel je beat saber niet gewoon op de headset? Of is die er niet voor de pico? Want het is niet iets dat je voor de grafische pracht en praal speelt.

Wel cool dat PCVR zoveel mooier is. Ik had zelf een Pico 4 met een lensprobleem dus die heb ik geretourneerd. Misschien toch maar weer eentje bestellen al ben ik bang dat het weer zo is. Ik werd er helemaal draaierig van want het beeld 'wobbelde' in het midden als je van links naar rechts keek. Bleek een bekend probleem te zijn in het begin.

Ik wachtte eigenlijk op de Q3 maar het duurt zoooo lang. -O- Ik hoopte dat de release van de Pico 4 met een groot deel van de features van de Q3 Meta wel tot wat meer actie zou aansporen.

Het enige dat me echt stoorde aan de Pico 4 t.o.v. de Quest is dat de passthrough maar 2D is. Daardoor is het lastig voorwerpen op te pakken.

[Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 31-05-2023 22:38]

• Darkangle
GekkePrutser schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:37:

Ik wachtte eigenlijk op de Q3 maar het duurt zoooo lang.
😁

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-06 08:57
https://www.meta.com/nl/quest/quest-3/

Quest 3 komt in de herfst voor 569,99 en de Quest 2 prijs gaat omlaag :)

• Hedgy
GekkePrutser schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:37:
[...]

Waarom speel je beat saber niet gewoon op de headset? Of is die er niet voor de pico? Want het is niet iets dat je voor de grafische pracht en praal speelt.
Helaas heeft meta ooit beat saber overgenomen dus die komt nooit op de pico store. Ik heb nog gekeken of het niet te sideloaden valt en ik denk het niet, maar ik kan ook niks vinden om het mee te proberen.
Ik zag wel dat er wel beat saber clones waarvan zelfs 1 die custom beat saber maps kan uitlezen. Dus daar ga ik nog wel naar kijken, maar waarschijnlijk werkt dat allemaal niet zo goed of mooi als de echte game.

Misschien dat ik synth riders ook nog een kans geef maar die lijkt me niet zo leuk als beat saber.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dawg
  • Niet online
[...]

Geen idee welk bedrijf je bedoelt (mag je in een bericht gerust laten weten ;) ). :)

Ik merk dat ik heel erg neig naar een Index. Ik weet, al oud enzo maar ik vind €1000 voor de complete set nog net acceptabel.

Ik hecht minder waarde aan resolutie, ik heb bijvoorbeeld nooit echte problemen gehad met de originele Oculus Rift i.c.m. iRacing en DCS. Velen hebben die combi onspeelbaar genoemd. Dit om een idee te geven.

Zoals gezegd vond ik de G2 niks. Veel te kleine sweetspot én veel te kleine FoV. Daarnaast had de tracking veeeeeel licht nodig en zelfs dan was het soms te weinig voor fatsoenlijke tracking, leek wel. Ik ben iemand die niet van veel/fel licht houd in de avond. Nu kun je zeggen dat je dat toch niet ziet met een VR-bril op, maar ik race ook veel met een vriend van me en dat is dan altijd ‘s avonds/‘s nachts.

Vandaar dat ik toch neig naar een Index. Het enige waar ik over twijfel is wachten op een eventuele Index 2, of toch even doorsparen en dan een Vive Pro 2 Elite of hoe dat ding ook heet.

Mocht iemand nog wat beter advies kunnen geven, please do! :)

• Darkangle
dawg schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:44:
[...]

Geen idee welk bedrijf je bedoelt (mag je in een bericht gerust laten weten ;) ). :)

Ik merk dat ik heel erg neig naar een Index. Ik weet, al oud enzo maar ik vind €1000 voor de complete set nog net acceptabel.

Ik hecht minder waarde aan resolutie, ik heb bijvoorbeeld nooit echte problemen gehad met de originele Oculus Rift i.c.m. iRacing en DCS. Velen hebben die combi onspeelbaar genoemd. Dit om een idee te geven.

Zoals gezegd vond ik de G2 niks. Veel te kleine sweetspot én veel te kleine FoV. Daarnaast had de tracking veeeeeel licht nodig en zelfs dan was het soms te weinig voor fatsoenlijke tracking, leek wel. Ik ben iemand die niet van veel/fel licht houd in de avond. Nu kun je zeggen dat je dat toch niet ziet met een VR-bril op, maar ik race ook veel met een vriend van me en dat is dan altijd ‘s avonds/‘s nachts.

Vandaar dat ik toch neig naar een Index. Het enige waar ik over twijfel is wachten op een eventuele Index 2, of toch even doorsparen en dan een Vive Pro 2 Elite of hoe dat ding ook heet.

Mocht iemand nog wat beter advies kunnen geven, please do! :)
Niets mis met de index. Privé gebruik ik hem nog steeds 50/50 afgewisseld met de bigscreen vr (ik vind de 120/144hz te fijn om te negeren). De formfactor is gewoon te fijn, en mensen kunnen zeggen wat ze willen maar lighthouses voor tracking is pure joy. En echt niet zo'n punt om op te zetten zoals sommigen doen voorkomen (ik mag niets zeggen, ik heb 8 loghthouses hangen), en als je meer doet dan alleen simmen (welk qua tracking niet zo spannend is tbh) is het ideaal om ook je armen achter je te kunnen hebben voor bepaalde acties (shooters bv) zonder dat je tracking harder gaat flippen dan een tiener in een bordeel.

Ik zou zeggen snipe op V&A voor rond de 600 euro een 2dehansje, en zing het daar even mee uit. Niets mis mee.

• Playa del C.
Die lighthouses zijn op zich geen probleem. Voor mij wel, ik zit nog een paar jaar in een kamer waar ik geen gaten wil boren en 'bakjes' wil ophangen.

Ik zou het prima vinden als ik dat over een paar jaar in het nieuwe huis met grote gameroom zou moeten doen. Alsnog, als later de inside-out tracking vrijwel net zo goed is als de tracking stations, dan heeft insode-out wel mijn voorkeur. Dan kun je de headset immers overal gebruiken en je zit niet met de kastjes aan de muur.

Voor een zittende ervaring, dus voor simmers, is er ook een stuk minder voordeel van tracking stations. Plus, voor racen en vliegen worden er geen vr-controllers gebruikt.

Het hangt van de persoon en de wensen af. Verder eens dat de Index een prima all-round headset is, maar ik zou het nu niet meer kopen. Als goedkope tussenstap tot de Index 2 (Deckard) of andere next-gen zijn er prima alternatieven.

Ik zie ook liever snel een Index 2 die geweldig is en door veel mensen wordt gekocht. Dat zou goed zijn voor steamvr en pcvr en vr gaming.

• Darkangle
Ik hoor altijd weer die gaten boor onzin, alsof dat de enige optie is 😂 (en tenzij je voeten voor handen hebt zijn gaten in je muur meestal onder de 5 minuten weg gestucked/schilderd). Enfin,...

• Playa del C.
Darkangle schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:45:
Ik hoor altijd weer die gaten boor onzin, alsof dat de enige optie is 😂 (en tenzij je voeten voor handen hebt zijn gaten in je muur meestal onder de 5 minuten weg gestucked/schilderd). Enfin,...
Er is geen voordeel aan meer gaten in de muur. Plus, ik heb er strak glasvezel op. Het werk is het probleem niet, maar boren in strakke betonnen muren is niet iets wat veel mensen graag doen.

Zoals ik zei, als ik over een paar jaar een gameroom/mancave ga bouwen, dan is het geen probleem. Op dit moment doe ik het liever niet in de master bedroom die ik over een paar jaar ga verkopen.

Ik vind een goed werkende inside-out headset in ieder geval een heel stuk eleganter qua techniek.

Ik heb de CV1 met twee van die trackers op een pootje. Vond het maar irritant om die kabels en die dingen op het bureau te hebben. Daar zijn ook oplossingen voor, maar dat is niet meer nodig. De Crystal is hier over een paar dagen. Kan ik mij waarschijnlijk gaan ergeren aan andere zaken.

• Darkangle
Playa del C. schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:07:
[...]

Er is geen voordeel aan meer gaten in de muur. Plus, ik heb er strak glasvezel op. Het werk is het probleem niet, maar boren in strakke betonnen muren is niet iets wat veel mensen graag doen.
Of je leest even wat beter 😉. Gaten zijn niet nodig, zit gewoon schroefdraad in lighthouses, dus alles onder de zon als oplossing (gezien je ze niet zelf kan bedenken, bv een tripod stand oplossing, of een verstelbare klem bar, etc etc etc...) Welk binnen 2 minuten (of minder) opgezet kunnen worden of permanent zonder enige permanente impact. Naja.

En "een paar jaar"/"boren", dat klinkt voor menig andere meer als excuses zoeken of verexcuseren. Enfin, allemaal een nonissue, je hebt het niet, nog ga je met je bias er voor dus is het allemaal geen probleem.

En je hebt helemaal gelijk dat alle vormen van tracking genoeg zijn voor simmen, outside in is meer voor het wat intensievere/serieuzere vr werk (gamen, dus serieus is relatief 😁).

De een is wat ondernemender en handiger dan de ander, dat vergeet ik nog wel eens. Ik pak de hamerboor en hang in een paar minuutjes een paar schilderijen aan gewapend beton en stuck de vorige gaten gelijk even weg om ze paar uur later even met een likje verf geheel strak en onzichtbaar te maken, terwijl de buurman al een half jaar tegen een kastje ophangen zit aan te hikken en alle redenen opsomt waarom hij het niet doet (maar wel elke keer opbrengt 😂). Blijft entertaining om te zien hoe mensen verschillen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Playa del C. schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:35:
Voor een zittende ervaring, dus voor simmers, is er ook een stuk minder voordeel van tracking stations. Plus, voor racen en vliegen worden er geen vr-controllers gebruikt.
Wel hoor. Ik gebruik FS2020 en X-Plane het liefst op de bank met de VR Controllers. Wat ik wel een beetje mis is de "ergonomic yoke" optie van X-Plane, FS2020 heeft die helaas niet.

Wat ik irritant vind aan de lighthouses is de prijs. 160 euro per stuk vind ik gewoon reteduur. Met het minimum van 2 heb je al een hele Quest 2 headset voor de prijs die hij was bij introductie (en vanaf volgende week ook weer).

En dat inside-out tracking gewoon prima werkt (ook voor bijv. FPS) en overal werkt. Ik kan mijn headset gewoon meenemen naar het werk, naar het huis van mijn ouders, en gewoon op doen en spelen <3 Met Plutosphere zelfs PCVR, dat werkte helemaal niet slecht toen ik vorig jaar in Nederland op bezoek was.

Wel vind ik het idd irritant dat het licht aan moet zijn maar je kan in principe IR illuminatie gebruiken. Wat de lighthouses natuurlijk ook doen eigenlijk.

[Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 02-06-2023 04:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Playa del C.
Darkangle schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:25:
[...]

Of je leest even wat beter 😉. Gaten zijn niet nodig, zit gewoon schroefdraad in lighthouses, dus alles onder de zon als oplossing (gezien je ze niet zelf kan bedenken, bv een tripod stand oplossing, of een verstelbare klem bar, etc etc etc...) Welk binnen 2 minuten (of minder) opgezet kunnen worden of permanent zonder enige permanente impact. Naja.
Jij beseft dat je enorm denigrerend overkomt hier?
Die oplossingen gebruik ik al jaren voor de 5.1 set bij de pc. Daarnaast beneden ook een 5.1 set bij een tv aan de muur. Een paar lighthouses stelt niks voor qua ophangen/wegwerken. Het is echter geen 'voordeel' dat er twee kastjes ergens moeten staan/hangen/klemmen om VR te kunnen doen. Inside-out is een heel stuk gebruiksvriendelijker. Voordeel van de lighthouses is dat ze iets beter tracken en dat het gewicht en power scheelt op de headset. Keuzes. Ik snap best dat die keuzes verschillen, maar jij blijft alleen hameren (en boren) op dat men te lui is om een paar kastjes op te hangen.
En "een paar jaar"/"boren", dat klinkt voor menig andere meer als excuses zoeken of verexcuseren. Enfin, allemaal een nonissue, je hebt het niet, nog ga je met je bias er voor dus is het allemaal geen probleem.
Als het moest, zou ik zo boren in een muur. Nu ik de optie heb om een Crystal te kopen, hoeft het niet meer. En dat is een voordeel. Niks meer of minder. Ik heb twee weken geleden nog over de hele bovenverdieping permanente horren geïnstalleerd met een boormachine. Een week geleden een nieuwe vaatwasser ingebouwd. Kom op, zeg.
Maar alsnog, ik heb een grote en strakke slaapkamer waar de game pc ook staat en zou het eerlijk waar zonde vinden om boven in die muren gaten te moeten boren die je altijd blijft zien bij glasvezel behang. Heb er in de woonkamer ook vier weggeplamuurd, maar bij daglicht blijdt het zichtbaar. Het is een nieuwbouwhuis trouwens, ik heb vrijwel nergens gaten en/of plamuur en dat wil ik graag zo houden, zolang dat kan.
En je hebt helemaal gelijk dat alle vormen van tracking genoeg zijn voor simmen, outside in is meer voor het wat intensievere/serieuzere vr werk (gamen, dus serieus is relatief 😁).
Zou het niet serieuzer noemen als men outside-in gebruikt. In iRacing simt men, waaronder Max Verstappen en Lando Norris, op wereldniveau. Het is simpelweg een verschil in techniek met voor- en nadelen. Voor vrij stilzittende simmers zonder controllers is er weinig tot geen nadeel aan degelijke inside-out tracking. Heeft niks met serieusheid/intesiviteit te maken. Ik kom na twee uur racen zwetend uit de simrig. Het stuur is in staat om mijn vingers te breken qua force feedback. Met de CV1 trackers was het meer prutsen om ze op een handoge plek te krijgen t.o.v. de simrig. Met inside-out kan de opstelling/locatie veranderen, maar de tracking is er gewoon.
De een is wat ondernemender en handiger dan de ander, dat vergeet ik nog wel eens. Ik pak de hamerboor en hang in een paar minuutjes een paar schilderijen aan gewapend beton en stuck de vorige gaten gelijk even weg om ze paar uur later even met een likje verf geheel strak en onzichtbaar te maken, terwijl de buurman al een half jaar tegen een kastje ophangen zit aan te hikken en alle redenen opsomt waarom hij het niet doet (maar wel elke keer opbrengt 😂). Blijft entertaining om te zien hoe mensen verschillen.
Dat klopt, maar dat is hoe dan ook niet een voordeel voor lighthouses. Iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten.
Ben van plan om volgend jaar een LG G3 op te hangen beneden, maar ook daarvoor laten veel mensen iemand komen. Het is niet anders en dat drukt het kopen van dat soort producten vast iets ten opzichte van de producten die niet met pluggen bevestigd worden.
GekkePrutser schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 04:11:
[...]
Wel hoor. Ik gebruik FS2020 en X-Plane het liefst op de bank met de VR Controllers. Wat ik wel een beetje mis is de "ergonomic yoke" optie van X-Plane, FS2020 heeft die helaas niet.
Dat kan ook natuurlijk.
Wat ik irritant vind aan de lighthouses is de prijs. 160 euro per stuk vind ik gewoon reteduur. Met het minimum van 2 heb je al een hele Quest 2 headset voor de prijs die hij was bij introductie (en vanaf volgende week ook weer).
Dit inderdaad. Het drijft de prijs op.
En dat inside-out tracking gewoon prima werkt (ook voor bijv. FPS) en overal werkt. Ik kan mijn headset gewoon meenemen naar het werk, naar het huis van mijn ouders, en gewoon op doen en spelen <3 Met Plutosphere zelfs PCVR, dat werkte helemaal niet slecht toen ik vorig jaar in Nederland op bezoek was.
Ook dit. Veel meer opties. En ook nog films kijken op de bank of in bed of in de tuin. Of de standalone apps die op de headset kunnen draaien.
Wel vind ik het idd irritant dat het licht aan moet zijn maar je kan in principe IR illuminatie gebruiken. Wat de lighthouses natuurlijk ook doen eigenlijk.
Zal het testen met de Crystal. Ik heb altijd het licht aan in de kamer tijdens het gamen, wel zacht licht. Denk dat dat genoeg is.

Kijk jij in het donker dan naar je scherm? Heb een 34 inch monitor, dat kijkt niet fijn als alles donker is naast het lichte scherm. En ik heb de helderheid al aan de lage kant ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkangle
Je lijkt zowat alles expres verkeerd op te vatten.

Serieuzer vr kan je natuurlijk zelf ook even bedenken (maar doe je niet omwillen van maar te kunnen verdedigen ipv even lezen wat de ander nu werkelijk zegt. Dat lijkt een thema) dat dat de intensiviteit betekend, niet welke epeen en prestige je aan de personen die ook relatief stil zitten verbind 😂. Check topic, is niet het vr simrace topic 😉.

De rest lijkt je te ontgaan omwillen van je hakken in het zand te kunnen steken en emotioneel te kunnen reageren (slachtoffer/ongelijkt). Daarom gaf ik al eerder al aan dat een discussie niet echt mogelijk is.

Laten we elkaar lekker links liggen. Als ik zo gok is het 2x spectrum (ik en jij als ik zo vrij kan zijn om even te gokken) welk botsen omwillen van maar te botsen.

Vr plezier is waar ik nog steeds hier voor kom, niet om tig aannamens te ontkrachten.

Voor de anderen; hou brad in de gaten de komende paar weken (6-12 weken), er komt langzaam een release van info op gang.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Playa del C.
Darkangle schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:33:
Je lijkt zowat alles expres verkeerd op te vatten.

Serieuzer vr kan je natuurlijk zelf ook even bedenken (maar doe je niet omwillen van maar te kunnen verdedigen ipv even lezen wat de ander nu werkelijk zegt. Dat lijkt een thema) dat dat de intensiviteit betekend, niet welke epeen en prestige je aan de personen die ook relatief stil zitten verbind 😂. Check topic, is niet het vr simrace topic 😉.

De rest lijkt je te ontgaan omwillen van je hakken in het zand te kunnen steken en emotioneel te kunnen reageren (slachtoffer/ongelijkt). Daarom gaf ik al eerder al aan dat een discussie niet echt mogelijk is.

Laten we elkaar lekker links liggen. Als ik zo gok is het 2x spectrum (ik en jij als ik zo vrij kan zijn om even te gokken) welk botsen omwillen van maar te botsen.

Vr plezier is waar ik nog steeds hier voor kom, niet om tig aannamens te ontkrachten.

Voor de anderen; hou brad in de gaten de komende paar weken (6-12 weken), er komt langzaam een release van info op gang.
Haha, nee, ik weet genoeg. Heb veel reacties van je gezien in de loop van de tijd en je hebt een sterke neiging om jouw mening als waarheid over alles uit te strooien. Je hebt zeker niet altijd gelijk en hebt veel aannames gedaan. Het is raar om mijn eigen mening en visie over mijn eigen VR wensen te moeten uitleggen aan jou. Ik wil liever geen lighthouses zoals het nu is. Punt, mijn mening. Dan hoef jij niet (onterecht en volledig op basis van aannames) te gaan argumenteren dat ik niet wil of kan boren of dat ik niet creatief kan oplossen. Ik ben verder ook niet tegen lighthouses en geef aan ze in een volgende fase gewoon te overwegen indien nodig.

Ik vind dit relevant, omdat juist in de VR wereld de use-cases en de consessies erg belangrijk zijn. In jouw reacties laat je voortdurend weten dat alleen jouw visie de juiste is en dat maakt een gesprek onaangenaam. Er zijn mensen die inside-out prettiger vinden. Er zijn mensen die veel bewegen en draadloos belangrijk vinden. Er zijn mensen die AR/XR willen en anderen niet. De één wil een vlekkeloze ervaring. Een ander wil vooral het beste beeld. Dan zijn er nog verschillende types van software qua games, platform en andere doelen.

Laten we het verder inderdaad maar over VR gaan hebben. Echter, zodra je in een topic iets stelt waar ik het niet mee eens ben én ik wil er op dat moment iets over zeggen, dan doe ik dat. Dit is niet alleen jouw topic.

Ik ben benieuwd naar het nieuws van Brad. Het enige nieuws waar ik van zou balen, is dat de Deckard binnen een paar maanden op de markt komt en geweldig goed is voor mijn use-case (pcvr, hoge ppd, inside-out, compleet pakket met audio en controllers, onder de 2000 euro). Die kans is aanwezig. In dat geval koop ik later mogelijk een Deckard en verkoop de Crystal.

Echter als Brad pas over een paar weken met gelekte informatie komt, dan verwacht ik niet dat het product uit zijn informatie dit jaar nog op de markt komt. En bij Valve kan het zelfs helemaal niet komen of nog veel langer duren.

De Crystal was vandaag heel even in voorraad bij UnboundXR. Meteen uitverkocht (voor 100 euro meer dan bij Pimax zelf) en pas weer in voorraad op 30 juni. Voor mensen die nu willen kopen, ook de levering van een Crystal duurt nog vele weken voor nieuwe bestellingen. Het is alleen een interessante optie voor mensen die heel vroeg in de rij zijn gekomen toen in november. Slechts een paar honderd mensen in de wereld hebben voor juli een Crystal. En dat is niet echt goed, bedoel ik. Ben nummer 137, maar heb ook redelijk wat mensen gehoord met een lager nummer die niet tot definitieve koop zijn overgegaan.

Hoe dan ook, er is dit jaar wel genoeg actie in de VR wereld.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-06 20:39

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 32GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 - Oculus Referral Link

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
PThijssen schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:59:
Zo dan, een hele waslijst aan nieuwe games getoond. Die 7thGuest gaat hier wel komen!
The 7th Guest is wat mij betreft ook een must have.
Maar wat is die Asgard's Wrath duur zeg. Het zal het mogelijk wel waard zijn maar dan wacht ik minstens op de oculus30 code.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:48
ikdedinges schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:05:
https://www.meta.com/nl/quest/quest-3/

Quest 3 komt in de herfst voor 569,99 en de Quest 2 prijs gaat omlaag :)
Wist niet dat die al onthuld was. Maar verder weinig of niets bekend over de specificaties?

Ah, ik zie nu het nieuwsartikel: nieuws: Meta kondigt Quest 3-VR-bril aan voor release in de herfst

[Voor 24% gewijzigd door Flying Hawkic op 02-06-2023 11:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!
PThijssen schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:59:
Zo dan, een hele waslijst aan nieuwe games getoond. Die 7thGuest gaat hier wel komen!
[...]
Interessante games inderdaad, maar ik had heel erg gehoopt op meer nieuws over de GTA: San Andreas versie die door Zuckerberg 2 jaar geleden al is aangekondigd :'(

Lijkt me echt tof om die op de Quest te kunnen spelen.

Het lijkt trouwens ook alsof de focus op PCVR daar helemaal weg is :'( Er zit niet 1 titel meer bij. Maargoed ook wel logisch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:12
Virtual Desktop heeft een beta update gekregen voor de Quest 1/2/Pro.

Wat voor mij vooral een interessant nieuwtje is, is de 10 bit HEVC en h264+ tot 400Mbps ondersteuning. Dat lost het meeste van de banding op die je vaak ziet in donkere omgevingen of situaties waarbij er lichte verschillen zijn over grote vlakken, zoals de lucht.

Het werkt nog niet perfect en als je op hoger dan High/90Hz wil spelen, heb je er een 40x series kaart voor nodig helaas en dan nog lijkt zelfs met een 4090 120Hz teveel gevraagt op 10 bit
Geeft dan toch weer aan hoe VR toch wel op bleeding edge niveau zit en niet volwassen genoeg is m.b.t. draadloos PCVR.
Voor de meeste problemen lijkt al een oplossing voor gemaakt te zijn, maar de hardware limitaties blijven uiteraard wat ze zijn.

AMD kaarten hebben geen ondersteuning voor HEVC 10 bit. Omdat deze beta ook h264+ ondersteuning heeft die tot 400Mbps kan gaan, kan je ook met AMD kaarten een betere kwaliteit krijgen draadloos nu.

Wel een aanslag op het draadloze netwerk en moet afgewacht worden tot de volgende beta voor AMD gebruikers omdat er problemen waren met latency met 200+ Mbps met de AMD drivers.
Als je geen dedicated AP/Router hebt die een vrije band heeft/gebruikt, is het niet makkelijk om die 400Mbps zonder stotteringen te gebruiken blijkt uit de testen met deze beta.

Ook lijkt dat de Quest 3 voor Nvidia 40X series gebruikers er hoogstwaarschijnlijk nog wat rek zit in HEVC 10 bit Hz, maar die is nog lastig te beantwoorden omdat het lijkt dat ook die kaarten toch de bottleneck kunnen zijn.
Dat vinden de devs van VD nog moeilijk te beoordelen. Maar wel interessant om in de gaten te houden.

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teknizion
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 10:41
-geen V&A-

[Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 03-06-2023 02:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Ik weet niet wat ik moet denken van die Quest 2 snelheidsupdate.
Sneller is beter voor de beleving verwacht ik, maar...
Meer warmte verwacht ik dus snellere degeneratie mogelijk van de hardware.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:55
Teknizion schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:52:
Het is weliswaar niet VR, maar is er iemand die eventueel interesse heeft in de overname van mijn Viture AR bril? Het is echt een onwijs goed apparaat maar ik gebruik hem niet.
Ik denk dat je die beter in V&A kunt zitten. Verkoop op het forum zelf is niet toegestaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Thombias schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:30:
Ik weet niet wat ik moet denken van die Quest 2 snelheidsupdate.
Sneller is beter voor de beleving verwacht ik, maar...
Meer warmte verwacht ik dus snellere degeneratie mogelijk van de hardware.
Voor de quest 3: Als ik het goed zie op de website zit er nu een fan in:

Edit: Oeps je had het over de Quest 2 update, ja dat wordt nog aanzien hoe dat gaat. Maar ik denk dat het meer om het piekvermogen gaat. Zal wel goed lopen denk ik. Ze hebben al eerder dit soort dingen gedaan (90-120Hz bijv) en dat ging ook prima.

[Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 02-06-2023 17:13]

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:14
Vandaag de demo van pistol whip geprobeerd op mn quest 1. Damn wat leuk!

Dat ziet er nog best goed uit :)

Ik zag op steam dat er dlc packs voor zijn. Weten jullie of die er op de quest ook bij zitten? Ik kon het niet uit de winkel pagina opmaken en in de demo werd ook geen uitsluitsel gegeven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daan2609
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-06 16:18
Voor zover ik weet zijn alle pistol whip levels (dlc) gratis op pc en quest te spelen.
Enige betaalde dlc zijn de soundtracks. Binnenkort komt de modding tools uit, ben erg benieuwd wat de community gaat maken. :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:18
Ik heb pistol whip laatst ook aangeschaft. Zeker toffe game maar ik word misselijk van fysiek stilstaan en in-game schuif je heel de tijd naar voren. Dus beetje zonde van mijn aankoop.

Ik zet ook altijd teleport aan in games. Dan kan ik uren spelen.

Zijn die mods steam only? Of werkt dat ook native op de q1/2?

blog.wapnet.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!
L0g0ff schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:43:
Ik heb pistol whip laatst ook aangeschaft. Zeker toffe game maar ik word misselijk van fysiek stilstaan en in-game schuif je heel de tijd naar voren. Dus beetje zonde van mijn aankoop.

Ik zet ook altijd teleport aan in games. Dan kan ik uren spelen.

Zijn die mods steam only? Of werkt dat ook native op de q1/2?
Misschien kun je proberen om op je plek te lopen? Wellicht dat je daarmee je brein kunt foppen.
Ik sta sowieso altijd te swingen in pistol whip, helpt me ook met het op de beat schieten. Vind het ook een leuke game, alleen de presentatie vind ik wat minder. Het kost eigenlijk te veel handelingen om van track naar track te gaan. Muggeziften misschien, maar het valt me op ten opzichte van beat saber.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flying Hawkic
remcheese schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 11:32:
Vandaag de demo van pistol whip geprobeerd op mn quest 1. Damn wat leuk!

Dat ziet er nog best goed uit :)

Ik zag op steam dat er dlc packs voor zijn. Weten jullie of die er op de quest ook bij zitten? Ik kon het niet uit de winkel pagina opmaken en in de demo werd ook geen uitsluitsel gegeven.
Zeer vermakelijk inderdaad. Ik speelde het veel tijdens de pandemie om toch wat beweging te hebben.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Zo, ik ben sinds kort ook eigenaar van een Quest 2. Geloof het of niet, maar ik heb hem gevonden op een rommelmarkt voor 25 euro. Gewoon compleet met de 2 controllers en perfect werkend. Verstopt in een schoenendoos. :D

Ik heb wat trials geprobeerd van o.a. Moss (deze meteen gekocht, ge-wel-dige game!) en Drop Dead Dual Strike Edition (House of the Dead vibes!) en ik ben echt hooked. Zijn er meer games zoals Moss 1/2?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:44

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik weet niet hoezeer het echt met moss te vergelijken is want ik heb moss nog steeds niet gespeeld... Maar misschien Lucky's tale?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:34
Ik zou de volgende games ook wel wat onder de "moss" categorie zetten:

- The Curious Tale of the Stolen Pets
- A Fishermans Tale

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-06 16:40
reclame maken is niet de bedoeling :)

[Voor 84% gewijzigd door BM op 06-06-2023 20:51]

• Flying Hawkic
Disfigured schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:38:
Zo, ik ben sinds kort ook eigenaar van een Quest 2. Geloof het of niet, maar ik heb hem gevonden op een rommelmarkt voor 25 euro. Gewoon compleet met de 2 controllers en perfect werkend. Verstopt in een schoenendoos. :D

Ik heb wat trials geprobeerd van o.a. Moss (deze meteen gekocht, ge-wel-dige game!) en Drop Dead Dual Strike Edition (House of the Dead vibes!) en ik ben echt hooked. Zijn er meer games zoals Moss 1/2?
Vreemd! En in goede conditie?

• Disfigured
  • Nu online
Flying Hawkic schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 00:21:
[...]

Vreemd! En in goede conditie?
Jep, op een krasje op de rechterlens na. Maar die zie je tijdens het spelen niet echt. Is echt een mega lucky find geweest. :D Er zat ook nog een Nivrana powerbank bij met zo'n hoesje om aan je headstrap vast te maken.

Het bizarre is ook nog eens dat die (super aardige) mensen precies wisten wat het ding nieuw kost, maar toch vroegen ze maar 25 euro.

[Voor 15% gewijzigd door Disfigured op 07-06-2023 11:08]

• Darkangle
Disfigured schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:56:
[...]

Jep, op een krasje op de rechterlens na. Maar die zie je tijdens het spelen niet echt. Is echt een mega lucky find geweest. :D Er zat ook nog een Nivrana powerbank bij met zo'n hoesje om aan je headstrap vast te maken.

Het bizarre is ook nog eens dat die (super aardige) mensen precies wisten wat het ding nieuw kost, maar toch vroegen ze maar 25 euro.
Toevallig vlakbij burggravenlaan? 😋

• Disfigured
  • Nu online
Darkangle schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:34:
[...]

Toevallig vlakbij burggravenlaan? 😋
Geen idee, ik ken de omgeving niet.

• Flying Hawkic
Disfigured schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:56:
[...]

Wisten ze uberhaupt waar het ding voor diende :P

• Disfigured
  • Nu online
Flying Hawkic schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:47:
[...]

Wisten ze uberhaupt waar het ding voor diende :P
Haha volgens mij wel. Al noemden ze het een headset voor computerspellen. :P
Pagina: 1 ... 88 89 90 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee