• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:33
@SomerenV bobovr m2 is echt een super ding en goedkoper te krijgen op ali. Heb zelf altijd een asus rt ax55 gebruikt wat probleemloos werkt (staat nu op v&a) kan het aanraden als je geen wifi6 modem hebt. Heb je al gebruik gemaakt van een referral link? Mocht je dat nog niet gedaan hebben en willen ik heb je een pb gedaan.

PC : Ryzen 7 3800x / 6800XT / 32 GB DDR4 @ 3200

• ben144
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-04 22:36
Voorlopig gebruik ik nog een RTX3070 (8GB) in combinatie met een i7-10870H 2.20GHz 16gb. Een nieuwe setup komt eind dit jaar pas. Mijn vraag is of het nu al zinvol is om een PICO 4 aan te schaffen voor MSFS2020, gezien mijn huidige opstelling met een RTX3070, natuurlijk op lagere instellingen.

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:48
ben144 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:04:
Voorlopig gebruik ik nog een RTX3070 (8GB) in combinatie met een i7-10870H 2.20GHz 16gb. Een nieuwe setup komt eind dit jaar pas. Mijn vraag is of het nu al zinvol is om een PICO 4 aan te schaffen voor MSFS2020, gezien mijn huidige opstelling met een RTX3070, natuurlijk op lagere instellingen.
Het kan, maar er komen 2 headsets aan (de huidige tijdsindicatie is binnen 7 maanden) die wat interresanter zijn dan de minimale incremental upgrades die we tot nu toe in pcvr gezien hebben.

Evengoed, pico4 is prima en als je nu koopt speel je lekker al die maanden 😉

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:08
Ah, leuks voor onder de boom :)

• Darkangle
Hopelijk, maar mijn ervaring is meestal dat deze deadlines niet gehaald worden. Marketing mannetjes die leven op witte koffie in poeder vorm (yup, geen liefde hier) die niet snappen dat productie eerst moet starten (maand(en) van te voren) om een voorraad op te bouwen zodat je niet een disastreuse launch hebt. Lijkt me een taak te zijn die ze moeten kennen en beheersen, maar nee. Waarschijnlijk zie je daarom nooit dezelfde marketing mannetjes 2x.

Evengoed, 7 maanden is de planning, lijnen nog niet opgestart nog is de hardware locked in qua features.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waarom dacht ik meteen aan BeanStalker? 8)7 :o :+

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 16GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, TP-LINK Archer AX6000 router

Thombias schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:58:
Ik heb HL Alyx : From here to there zowat uitgespeeld. Welke is een goed vervolg?
Levitation al gedaan? Die twee zijn wel de pareltjes.

From Here to There was wel goed inderdaad. Ik zit zelf vast in dat stuk met die vortigaunt, waar je in een soort centrifuge terechtkomt. Ik heb behoorlijke VR benen maar dat stuk kan ik niet verhapstukken, dat je zo snel in de rondte moet draaien. Ik heb het een paar keer geprobeerd en elke keer was ik een uur later nog een beetje misselijk. Dus ik hou er maar mee op. Slecht ontwerp voor VR, maar de rest van de mod was prima. Jammer dat ik het einde niet kan zien.

[Voor 54% gewijzigd door GekkePrutser op 19-04-2023 20:36]

• Darkangle
https://www.humblebundle....x_1_c_inyourfacevr_bundle

Hele goede selectie voor 16,45 😳

Acties:
  • +4Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:59

SomerenV

It's something!

@Koldur en @Finraziel Ik heb de BoboVR M2 Pro gisteren binnengekregen en dat is echt een verademing vergeleken met de standaard headstrap. De BoboVR is wel wat zwaarder, maar de gewichtsverdeling is een stuk beter waardoor het geheel aanvoelt als een soort lichtgewicht helm. Helaas kan ik nu niet veel met VR doen aangezien ik net een operatie aan een van m'n oren heb gehad, dus ik moet een weekje rust houden.

M'n vader heeft het gisteren wel even uitgeprobeerd. Hij had op basis van mijn instructies First Steps opgestart op de Quest 2 en na wat uitleg hoe hij de controllers vast moest houden was ie geheel zelfstandig alles aan het ontdekken :+ Wel grappig om te zien hoe snel iemand die totaal geen ervaring heeft met gaming, aan de haal gaat met iets als VR. Rondkijken, dingen vastpakken, gooien, schieten, bewegen, alles. En grappig om te zien hoe idioot het eruit ziet :') Weet ik ook meteen hoe het oogt als ik in Pistol Whip van alles aan het ontwijken ben _O-

Nu even wachten tot ik weer up & running ben, een nieuwe GPU heb en dan met PCVR aan de slag kan. Ik ga m'n 1060 niet pijnigen met het aansturen van de Quest 2 O-)

[Voor 7% gewijzigd door SomerenV op 21-04-2023 14:27]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:12
@SomerenV
Beterschap, hopen dat je het snel zelf kan ervaren.

Waarschijnlijk wist je het wel, maar casten is heel leuk/handig als je iemand wil helpen met VR te spelen. Heb dat hier vaak gedaan, ook veel leuker om mee te kunnen kijken.

GPU gaat veel doen! Is bij de 4K+ headsets (wat de Q2 is) wel echt wat het verschil maakt om een nog realistischere ervaring te hebben. CPU is minder belangrijk, maar mag je zeker niet teveel achter stellen.

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:02
Gisteren een Oculus Rift geïnstalleerd. In de VR UI blijf ik onderin een boodschap krijgen dat de controller niet is verbonden, maar de bijgeleverde XBOX controller werkt gewoon. Echter, in Google Earth VR doet de controller helemaal niets, en blijf op Step 1 steken waar een controller click nodig is. Ik heb inmiddels wel al Assetto Corsa, rFactor 2 en Automobilista 2 gespeeld in VR en dat werkt allemaal prima.

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-06 20:39
PatrickC schreef op zondag 23 april 2023 @ 08:31:
Gisteren een Oculus Rift geïnstalleerd. In de VR UI blijf ik onderin een boodschap krijgen dat de controller niet is verbonden, maar de bijgeleverde XBOX controller werkt gewoon. Echter, in Google Earth VR doet de controller helemaal niets, en blijf op Step 1 steken waar een controller click nodig is. Ik heb inmiddels wel al Assetto Corsa, rFactor 2 en Automobilista 2 gespeeld in VR en dat werkt allemaal prima.
Geeft hij niet aan dat hij de Rift controllers niet kan vinden? Denk niet dat hij zal vragen om een XBox controller maar gewoon die controllers die bij de Rift meegeleverd moeten zijn.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 32GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 - Oculus Referral Link

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:41
Ik ben duidelijk nog niet helemaal wakker dus O-)

Tijd voor koffie

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

• PatrickC
PThijssen schreef op zondag 23 april 2023 @ 09:27:
[...]

Geeft hij niet aan dat hij de Rift controllers niet kan vinden? Denk niet dat hij zal vragen om een XBox controller maar gewoon die controllers die bij de Rift meegeleverd moeten zijn.
In het begin werd de Oculus Rift zonder die controllers geleverd en zat er standaard de XBox controller en Oculus remote bij. Voor racen in VR heb je die extra controllers ook niet nodig en je hoeft ook maar één sensor aan te sluiten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-06 05:00
Horror game Amigdala (ook te spelen in VR met toetsenbord + muis of controller) is nu gratis op Steam.

https://www.indiegamebund...la-free-game-on-steam-vr/

• SomerenV

SomerenV

It's something!

PatrickC schreef op zondag 23 april 2023 @ 11:25:
[...]

In het begin werd de Oculus Rift zonder die controllers geleverd en zat er standaard de XBox controller en Oculus remote bij. Voor racen in VR heb je die extra controllers ook niet nodig en je hoeft ook maar één sensor aan te sluiten.
Tegenwoordig heb je in praktisch alle 'echte' VR software motion controllers nodig, of hoe ze die dingen ook noemen. Het valt me nog mee dat je Oculus Home wel nog kunt bedienen met een gamepad. Ik liep daar met m'n DK2 ook tegenaan. Vooral gekocht om uit te proberen hoe racen in VR me beviel en dat werkte vlekkeloos, maar omdat ik alleen een gamepad had kon ik er verder weinig mee vanwege ontbrekende support.

Een maat van me is ook in de wereld van VR racing gedoken, maar die heb ik precies om deze reden aangeraden een headset mét controllers te kopen. Mocht ie ooit wat anders dan racing willen proberen, dan zijn controllers gewoon een vereiste.

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:33
Heeft iemand Asgard's wrath? Een referral linkje voor 25% korting is welkom. Weet niet of dit bij alle games gaat in de oculus referral programma.

Mocht iemand in de oculus store 25% korting willen voor de volgende apps/games kun je het mij natuurlijk vragen.

Virtual desktop
Super hot
Eleven table tennis
Pistol whip
Real VR fishing

PC : Ryzen 7 3800x / 6800XT / 32 GB DDR4 @ 3200

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 11:06
Sokucho schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 02:16:
Heeft iemand Asgard's wrath? Een referral linkje voor 25% korting is welkom. Weet niet of dit bij alle games gaat in de oculus referral programma.

Mocht iemand in de oculus store 25% korting willen voor de volgende apps/games kun je het mij natuurlijk vragen.

Virtual desktop
Super hot
Eleven table tennis
Pistol whip
Real VR fishing
https://www.oculus.com/ap...01875303371/?utm_source=4

https://www.zuidafrikareisopmaat.nl

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 10:39
Ik ben nu Alyx opnieuw aan het spelen met developer commentary. Dat is wel echt erg tof moet ik zeggen als je geïnteresseerd bent in het ontwerpen van VR apps/games.

Mixed Reality dev- HoloLens2, Magic Leap, Quest, Unity, Unreal Engine, 3ds max

• Darkangle
😁

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 12:00
Hi allemaal,

Ik hoop goede topic, ik heb wat vragen over vr.
Net in zon cafe geweest, met mijn zoon en een vriendin, en dat vonden we erg leuk. Met name het multiplayer aspect.
Situatie: ik speel zelf games op een pc (11850k 32gb ram 6900xt) en mijn zoon op ps5.
Is het een optie om de quest2 te gebruiken met de ps-vr2. Naast de singel player games, heeft iemand ervaring met crossplatform? (Ik zie wel wat staan als ik google maar ik ken al die titels niet). Concreet zoeken we dan casual shooters (samen zombies knallen enzo), puzzel games (iets a la it takes two) en meer verhalende shooters (b4b bijvoorbeeld, maar hoeven natuurlijk geen zombies te zijn). Freeroamen lijkt me ook cool trouwens.

Ik lees ook dat je twee q2 als standalone kan gebruiken (zonder pc) en dan kan multiplayer, ergens vertrouw ik dat niet zo. Vandaar dat ik liever voor de crossplatform optie ga, mits dat beetje wil.

Voordeel.is dat ik dan elite weer eens oppak :-D

mixing a drink and music

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:30
Boefmans schreef op zondag 30 april 2023 @ 19:31:
Hi allemaal,

Ik hoop goede topic, ik heb wat vragen over vr.
Net in zon cafe geweest, met mijn zoon en een vriendin, en dat vonden we erg leuk. Met name het multiplayer aspect.
Situatie: ik speel zelf games op een pc (11850k 32gb ram 6900xt) en mijn zoon op ps5.
Is het een optie om de quest2 te gebruiken met de ps-vr2. Naast de singel player games, heeft iemand ervaring met crossplatform? (Ik zie wel wat staan als ik google maar ik ken al die titels niet). Concreet zoeken we dan casual shooters (samen zombies knallen enzo), puzzel games (iets a la it takes two) en meer verhalende shooters (b4b bijvoorbeeld, maar hoeven natuurlijk geen zombies te zijn). Freeroamen lijkt me ook cool trouwens.

Ik lees ook dat je twee q2 als standalone kan gebruiken (zonder pc) en dan kan multiplayer, ergens vertrouw ik dat niet zo. Vandaar dat ik liever voor de crossplatform optie ga, mits dat beetje wil.

Voordeel.is dat ik dan elite weer eens oppak :-D
Crossplay in multiplayer VR is mogelijk, maar wel beperkt. Iets wat mij te binnen schiet is een spel als No Man's Sky. Die kan het voor zover ik weet. Je zult dan moeten zoeken naar games die crossplay in VR ondersteunen. Ideaal is het dus niet.

Twee Q2 in standalone is wel prima, maar dan kan je dus niet pcvr games samen doen. Tenzij je nog een tweede game pc koopt.

• Boefmans
Playa del C. schreef op zondag 30 april 2023 @ 19:40:
[...]

Crossplay in multiplayer VR is mogelijk, maar wel beperkt. Iets wat mij te binnen schiet is een spel als No Man's Sky. Die kan het voor zover ik weet. Je zult dan moeten zoeken naar games die crossplay in VR ondersteunen. Ideaal is het dus niet.

Twee Q2 in standalone is wel prima, maar dan kan je dus niet pcvr games samen doen. Tenzij je nog een tweede game pc koopt.
Dank je! Hoe zijn de standalone games?
Overweging: meeste games zijn alleen ook prima, wat casual schieten samen is leuk. Hoop dat iemand ervaring heeft met mijn usercase :-)

2e game pc is ook optie, maar wel prijzig natuurlijk. (Toch wel een 3060ti.nodig.oid)

mixing a drink and music

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Playa del C.
Boefmans schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:29:
[...]

Dank je! Hoe zijn de standalone games?
Overweging: meeste games zijn alleen ook prima, wat casual schieten samen is leuk. Hoop dat iemand ervaring heeft met mijn usercase :-)

2e game pc is ook optie, maar wel prijzig natuurlijk. (Toch wel een 3060ti.nodig.oid)
Ik heb nog nooit standalone games gedaan. Ik zit meer in de sim-hoek, dus vliegen en racen in VR. Van wat ik hoor zijn er best leuke standalone games.

VR is alleen al leuk genoeg. Juist als je thuis samen iets wil doen, dan is het denk ik zonder VR juist beter. Menselijke interactie. Spellen als 'It Takes Two' zoals je zei.

2e pc voor VR is wel een serieuze investering van minstens 2000 euro en dan heb je eigenlijk een vrij matige setup. Wil je het goed doen, dan kom je in de 3000+ regio. Maar goed, de PSVR2 is ook duur en verder niet perfect. PSVR1 was niet het doel, neem ik aan?

Je kan ook twee Questen kopen. Eén voor de pc. En de tweede voor de standalone functies. Of een Pico4 trouwens. Geen persoonlijke ervaring, maar die kan volgens mij alles wat Quest2 kan, maar dan beter. Alleen dan zonder Meta en de Meta-store uiteraard.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Playa del C. schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:48:
2e pc voor VR is wel een serieuze investering van minstens 2000 euro en dan heb je eigenlijk een vrij matige setup. Wil je het goed doen, dan kom je in de 3000+ regio.
Ik vind dat dat altijd maar erg overdreven wordt... Ik heb een 3070 met tegenwoordig een 5800x3d en 32 GB ram, maar toen dat nog een 5600 en 16 GB was draaide VR ook al prima. Misschien niet als je specifieke eisen hebt van zeer zware games zoals flight simulator, maar het meeste gaat uitstekend.
En dat kost minder dan 1000 als je de 3070 2ehands koopt (die moet je niet meer nieuw kopen). Iets meer dan 1000 en het lukt al om er (nieuw) een 4070 in te stoppen. 3000 is echt waanzinnig, je hebt echt geen 4090 nodig (al is het leuk natuurlijk als je dat kunt betalen).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-06 17:42
Playa del C. schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:48:
[...]
2e pc voor VR is wel een serieuze investering van minstens 2000 euro en dan heb je eigenlijk een vrij matige setup. Wil je het goed doen, dan kom je in de 3000+ regio. Maar goed, de PSVR2 is ook duur en verder niet perfect. PSVR1 was niet het doel, neem ik aan?
ook ik heb een Computer van onder de 1000 Euro (ryzen 3600x, RX 6600XT en 16 GB RAM) en ook daar draait VR (met een oculus rift S) meer dan prima op, games zoals into the radius, HL:Alyx, Vail, Project cars 2,superhot en nog veel meer VR games zonder enige problemen, een pc van 2000+ euro is dus totaal niet nodig, maar natuurlijk wel leuk zoals hierboven mij ook geopperd is

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

• Playa del C.
Finraziel schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:10:
[...]

Ik vind dat dat altijd maar erg overdreven wordt... Ik heb een 3070 met tegenwoordig een 5800x3d en 32 GB ram, maar toen dat nog een 5600 en 16 GB was draaide VR ook al prima. Misschien niet als je specifieke eisen hebt van zeer zware games zoals flight simulator, maar het meeste gaat uitstekend.
En dat kost minder dan 1000 als je de 3070 2ehands koopt (die moet je niet meer nieuw kopen). Iets meer dan 1000 en het lukt al om er (nieuw) een 4070 in te stoppen. 3000 is echt waanzinnig, je hebt echt geen 4090 nodig (al is het leuk natuurlijk als je dat kunt betalen).
energydrank schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:21:
[...]

ook ik heb een Computer van onder de 1000 Euro (ryzen 3600x, RX 6600XT en 16 GB RAM) en ook daar draait VR (met een oculus rift S) meer dan prima op, games zoals into the radius, HL:Alyx, Vail, Project cars 2,superhot en nog veel meer VR games zonder enige problemen, een pc van 2000+ euro is dus totaal niet nodig, maar natuurlijk wel leuk zoals hierboven mij ook geopperd is
Ik snap hoe jullie denken. Ik had in mijn verhaal de prijs van een VR headset (Quest 2 of Pico 4) er bij in. Ik reken een 500 euro in totaal.

Dat is dus 1500 euro voor een basis-VR pc en 2500 euro voor een enthousiast-VR pc.

• Playa del C.
Finraziel schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:10:
[...]

Prijs van een 4070 (edit: stond per ongeluk een 3070) is een 800 euro. Kast, voeding, geheugen, SSD, moederbord is nog een 500 euro. Cpu is 200 tot 300 euro. Windows licentie, koeler, koelpasta. Dat is samen zo'n 1600 euro. Nog een VR set en je zit precies op de 2000 euro die ik noemde. En inderdaad, voor VR is een 4070 wel de basis. 4080 of 4090 is voor high-end en meteen een stap duurder.

Ik snap ook dat VR verder nog wel redelijk lukt op een iets ouder systeem. Je koopt echter nu en iets nieuws voor de komende jaren. Ik begon zelf met VR op een GTX1080 met i7-7700K en een Rift CV1. Werkte prima.

Eens dat het met wat moeite ook wel iets goedkoper kan. Ik denk echter dat het voor VR juist belangrijk is om hoge framerates te halen. Ook de komende jaren en bij de wat zwaardere games. Het advies dat VR-setups toch wel wat duur zijn, is niet zo gek.

Een Quest2 of Pico4 kan ook zonder pc leuk standalone gamen... dan kost het maar 400 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Playa del C. schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:53:
[...]

Prijs van een 3070 is een 800 euro. Kast, voeding, geheugen, SSD, moederbord is nog een 500 euro. Cpu is 200 tot 300 euro. Windows licentie, koeler, koelpasta. Dat is samen zo'n 1600 euro. Nog een VR set en je zit precies op de 2000 euro die ik noemde. En inderdaad, voor VR is een 4070 wel de basis. 4080 of 4090 is voor high-end en meteen een stap duurder.

Ik snap ook dat VR verder nog wel redelijk lukt op een iets ouder systeem. Je koopt echter nu en iets nieuws voor de komende jaren. Ik begon zelf met VR op een GTX1080 met i7-7700K en een Rift CV1. Werkte prima.

Eens dat het met wat moeite ook wel iets goedkoper kan. Ik denk echter dat het voor VR juist belangrijk is om hoge framerates te halen. Ook de komende jaren en bij de wat zwaardere games. Het advies dat VR-setups toch wel wat duur zijn, is niet zo gek.

Een Quest2 of Pico4 kan ook zonder pc leuk standalone gamen... dan kost het maar 400 euro.
Je loopt wat achter met de prijzen :+ Aangezien je een 4070 kunt kopen voor ~650 euro zou ik geen 3070 nemen voor 800 euro O-) Daarbij is de tweedehands markt momenteel booming, met best veel midrange kaarten rond de 400 euro. Een CPU die daar mooi op aansluit kost 150 tot 250 euro, dus ook iets minder. Zo is een Ryzen 5 5600X al best oké, en die kost maar 150 euro.

VR bestaat al best wat jaartjes dus het is onzin dat je minimaal een 4070 nodig hebt. Natuurlijk geeft het wat meer ademruimte, maar ook met een minder budget kun je prima uit de voeten. Op een Rift CV1 werd immers ook 'gewoon' met een GTX1060/70/80 gespeeld. Natuurlijk lagere resolutie, games zijn nu wat zwaarder geworden enzo, maar nog legio mensen die PCVR spelen met kaarten uit de 1000- en 2000-serie. Je hoeft als je nu met VR begint ook niet direct voor de nieuwste headset te gaan. Voor 150 á 200 euro heb je bijvoorbeeld al een Rift S. En sure, hoge framerates zijn belangrijk, maar zeker in VR vergeet je wat sneller als de graphics niet op ultra staan, dus maakt het minder uit om dat naar beneden te schroeven. En dan heb je nog zaken als FSR en DLSS (met wisselende resultaten) of ASW en equivalente oplossingen. Áls je het geld hebt, dan ja, neem een recente headset en knal er een CPU van 400 euro tegenaan met RTX4090. Als je het moet doen met wat minder geld... dan is VR nog steeds prima te doen :Y

Dat gezegd hebbende: ik heb sinds afgelopen weekend een RTX 3070. Heb nog zitten kijken naar een 3080, maar daarvoor zit ik qua voeding zwaar op het randje. De 4070 is in dat opzicht aanzienlijk beter, maar 650 euro terwijl de 3070 mij maar 350 euro zou kosten. Bijna dubbel de prijs, maar niet dubbel de performance, dus voor de 3070 gegaan. Meteen een race-sessie gehouden met een maat van me die sinds kort ook een VR-headset heeft en wát een verademing ten opzichte van eerst.

Waar ik eerst een GTX 1060 met Oculus Rift DK2 had en de kleine lettertjes op het dashboard in de auto niet eens kon lezen had ik nu opeens enorm vloeiend en haarscherp beeld oOo Nou is de Quest 2 niet het beste wat betreft beeldkwaliteit, al helemaal niet via Air Link (ik heb nog geen kabel), maar volledig draadloos simracen in VR is toch wel heel tof. Voor we het wisten waren we bijna 3 uur verder :7 Nu nog hopen dat racegames gaan implementeren dat het hoofd van je coureur draait in de richting van je headset zodat ook virtueel naar elkaar kunt kijken terwijl je elkaar inhaalt :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Playa del C.
SomerenV schreef op maandag 1 mei 2023 @ 01:53:
[...]

Je loopt wat achter met de prijzen :+ Aangezien je een 4070 kunt kopen voor ~650 euro zou ik geen 3070 nemen voor 800 euro O-) Daarbij is de tweedehands markt momenteel booming, met best veel midrange kaarten rond de 400 euro. Een CPU die daar mooi op aansluit kost 150 tot 250 euro, dus ook iets minder. Zo is een Ryzen 5 5600X al best oké, en die kost maar 150 euro.

VR bestaat al best wat jaartjes dus het is onzin dat je minimaal een 4070 nodig hebt. Natuurlijk geeft het wat meer ademruimte, maar ook met een minder budget kun je prima uit de voeten. Op een Rift CV1 werd immers ook 'gewoon' met een GTX1060/70/80 gespeeld. Natuurlijk lagere resolutie, games zijn nu wat zwaarder geworden enzo, maar nog legio mensen die PCVR spelen met kaarten uit de 1000- en 2000-serie. Je hoeft als je nu met VR begint ook niet direct voor de nieuwste headset te gaan. Voor 150 á 200 euro heb je bijvoorbeeld al een Rift S. En sure, hoge framerates zijn belangrijk, maar zeker in VR vergeet je wat sneller als de graphics niet op ultra staan, dus maakt het minder uit om dat naar beneden te schroeven. En dan heb je nog zaken als FSR en DLSS (met wisselende resultaten) of ASW en equivalente oplossingen. Áls je het geld hebt, dan ja, neem een recente headset en knal er een CPU van 400 euro tegenaan met RTX4090. Als je het moet doen met wat minder geld... dan is VR nog steeds prima te doen :Y

Dat gezegd hebbende: ik heb sinds afgelopen weekend een RTX 3070. Heb nog zitten kijken naar een 3080, maar daarvoor zit ik qua voeding zwaar op het randje. De 4070 is in dat opzicht aanzienlijk beter, maar 650 euro terwijl de 3070 mij maar 350 euro zou kosten. Bijna dubbel de prijs, maar niet dubbel de performance, dus voor de 3070 gegaan. Meteen een race-sessie gehouden met een maat van me die sinds kort ook een VR-headset heeft en wát een verademing ten opzichte van eerst.

Waar ik eerst een GTX 1060 met Oculus Rift DK2 had en de kleine lettertjes op het dashboard in de auto niet eens kon lezen had ik nu opeens enorm vloeiend en haarscherp beeld oOo Nou is de Quest 2 niet het beste wat betreft beeldkwaliteit, al helemaal niet via Air Link (ik heb nog geen kabel), maar volledig draadloos simracen in VR is toch wel heel tof. Voor we het wisten waren we bijna 3 uur verder :7 Nu nog hopen dat racegames gaan implementeren dat het hoofd van je coureur draait in de richting van je headset zodat ook virtueel naar elkaar kunt kijken terwijl je elkaar inhaalt :+
Ik ga uit van een nieuw systeem met nvidia kaarten uit de huidige serie. 4060 is dan niet handig. 4070 voor basis. 4080 voor high-end. 4090 enthousiast. Een degelijk 4070 systeem kost rond de 1500 euro. Voor 4080/4090 rond de 2500 euro.

Ik zeg niks geks hier. Tja, als je tweedehands gaat en voor jaren oude VR, natuurlijk kun je dan ook voor een paar honderd euro VR draaien.
Er staat hier een GTX1080 systeem met Rift CV1 op zolder. Mijn oude en eerste VR systeem. Zou samen een paar honderd euro zijn, 600 tot 800 euro. Vermoeiende discussie zo mensen.

Wil je een tweedehands auto dan kost dat ook rond de 6000 euro. En dan roepen, nee hoor voor 600 euro kun je ook wel een auto kopen, beetje dat soort discussies.

Een nieuwe en degelijke VR setup, die nog 5 jaar mee kan, gaat richting de 2000 euro, inclusief een (heel goedkope) Pico 4. Mee eens? (We hebben het hier nog niet eens over een extra toetsenbord, muis en monitor gehad voor een tweede pc.)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Playa del C. schreef op maandag 1 mei 2023 @ 07:22:
[...]

Ik ga uit van een nieuw systeem met nvidia kaarten uit de huidige serie. 4060 is dan niet handig. 4070 voor basis. 4080 voor high-end. 4090 enthousiast. Een degelijk 4070 systeem kost rond de 1500 euro. Voor 4080/4090 rond de 2500 euro.

Ik zeg niks geks hier. Tja, als je tweedehands gaat en voor jaren oude VR, natuurlijk kun je dan ook voor een paar honderd euro VR draaien.
Er staat hier een GTX1080 systeem met Rift CV1 op zolder. Mijn oude en eerste VR systeem. Zou samen een paar honderd euro zijn, 600 tot 800 euro. Vermoeiende discussie zo mensen.

Wil je een tweedehands auto dan kost dat ook rond de 6000 euro. En dan roepen, nee hoor voor 600 euro kun je ook wel een auto kopen, beetje dat soort discussies.

Een nieuwe en degelijke VR setup, die nog 5 jaar mee kan, gaat richting de 2000 euro, inclusief een (heel goedkope) Pico 4. Mee eens? (We hebben het hier nog niet eens over een extra toetsenbord, muis en monitor gehad voor een tweede pc.)
Je klinkt gewoon een beetje out of touch met wat gewone mensen betaalbaar en 'instap' vinden... Instap en nog 5 jaar mee kunnen zonder upgrades zou ik niet hetzelfde noemen. Mijn 3070 verwacht ik niet van dat die nog zolang meegaat, maar op dit moment voelt het voor mij in ieder geval nog als een behoorlijk dik systeem. Het raakt voor mij aan wat ik bijna een ziekte zou willen noemen in de pc gaming wereld, het idee dat zodra er iets nieuws komt het oude gelijk niet meer goed is en dat als je niet alles op ultra kunt draaien dan is je pc gelijk afgeschreven. Of je überhaupt het verschil ziet tussen ultra en high of zelfs medium tijdens het spelen lijkt er niet eens toe te doen.

Maar goed, er is genoeg over gediscussieerd en het is in ieder geval duidelijk dat je niet per se duizenden euro's hoeft uit te geven om in te kunnen stappen, maar als je een systeem wil zonder compromissen dan wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koldur
@SomerenV Je kan Air-Link nog wat tweaken, kan echt een stuk mooier worden. Dan nog, zou ik Virtual Desktop kopen en daarmee streamen. Voor mij is die kwaliteit echt superieur, zeker met simracen!

3070 met een Quest 2 is echt "stretching it", behalve als je met mindere kwaliteit genoegen neemt. Ga je VD gebruiken, zal je al snel denken: "Hé, dat kan een stuk beter nu." En is het einde snel zoek als je dat ook wil bereiken. Maar dat is een keuze.

Mijn 3080 zat altijd net op het randje en met simracen wil je toch wel minimaal 90fps stabiel hebben. Kwaliteit is vooral in de verte ook heel prettig om te hebben. Daarom zelf voor een over de top kaart 4090 gegaan, maar een 4080 zou ook voldoende zijn op dit moment om de volledige resolutie te kunnen benutten van de Quest 2.

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Playa del C.
Finraziel schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:59:
[...]

Je klinkt gewoon een beetje out of touch met wat gewone mensen betaalbaar en 'instap' vinden... Instap en nog 5 jaar mee kunnen zonder upgrades zou ik niet hetzelfde noemen. Mijn 3070 verwacht ik niet van dat die nog zolang meegaat, maar op dit moment voelt het voor mij in ieder geval nog als een behoorlijk dik systeem. Het raakt voor mij aan wat ik bijna een ziekte zou willen noemen in de pc gaming wereld, het idee dat zodra er iets nieuws komt het oude gelijk niet meer goed is en dat als je niet alles op ultra kunt draaien dan is je pc gelijk afgeschreven. Of je überhaupt het verschil ziet tussen ultra en high of zelfs medium tijdens het spelen lijkt er niet eens toe te doen.

Maar goed, er is genoeg over gediscussieerd en het is in ieder geval duidelijk dat je niet per se duizenden euro's hoeft uit te geven om in te kunnen stappen, maar als je een systeem wil zonder compromissen dan wel.
Out of touch niet, gewoon een andere visie. Ik snap wat je wou zeggen. Ik kan er andersom niet zo goed tegen dat mensen goedkoop VR promoten. Mensen die dat proberen, haken sneller af op VR en vinden het over het algemeen niet heel fijn.
Als je iets koopt wat ook een paar jaar goed tot redelijk mee kan, dan zit je bij pc gaming al 25 jaar op een prijs van rond de 1500 euro. VR Gaming heeft de hoogste prestatie-eisen, dus ja. En dan reken ik dus (uiteraard) ook de prijs voor de headset erbij op, anders heb je nog geen VR setup immers.

Iets offtopic, maar ik zit vrijwel dagelijks met veel plezier achter de game-pc. Ik reken die uren om en vind dan eerlijk gezegd de kosten voor 'dikke pc's' helemaal niet zo hoog. Ik doe er lang mee, ga niet tussendoor updaten en game minstens 1000 uur per jaar. Totale kosten voor apparatuur, software/games en extra's zijn zo'n 5000 euro per 5 jaar en dus minimaal 5000 uur aan hobbytijd. Dus 1 euro per uur voor mijn hobby maximaal. Rond de 60 euro per maand, alles inclusief. Ik vind het geen gekke prijzen allemaal. Als je weinig speelt, minder dan een uur per dag gemiddeld, dan wordt het al een stuk duurder per uur natuurlijk. Of als je geen veeleisende game speelt, ook prima. Het gaat hier over VR, meest veeleisende situatie, waar je juist ook echt hoge fps nodig hebt.

Volledig ontopic: schijnt dat de Pimax Crystal o.a. bij FlightSimGuy erg in de smaak valt. Niet alles is in orde en qua marketing en beloftes gaat het nergens over bij Pimax. De beta-testers zijn ondertussen een week bezig en de audio en video lijkt allemaal wel 'beste op de markt' te zijn momenteel, met daarnaast voldoende inside-out tracking prestaties. Ben benieuwd, het is mogelijk dat de eerste retail exemplaren deze maand worden verzonden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 07:06
Koldur schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:58:
@SomerenV Je kan Air-Link nog wat tweaken, kan echt een stuk mooier worden. Dan nog, zou ik Virtual Desktop kopen en daarmee streamen. Voor mij is die kwaliteit echt superieur, zeker met simracen!
Ikzelf gebruik al 'eeuwen' Virtual Desktop, zonder problemen. Probeerde vorige week voor het eerst een Air Link, en wat mij direct op viel, de delay van de controller, terwijl ik met VD nooit last heb van wat voor delay/latency dan ook. Mede omdat je daar direct vanuit de VR app meer controle hebt.

Mazda CX-5 (2022)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Playa del C. schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:31:
[...]

Out of touch niet, gewoon een andere visie. Ik snap wat je wou zeggen. Ik kan er andersom niet zo goed tegen dat mensen goedkoop VR promoten. Mensen die dat proberen, haken sneller af op VR en vinden het over het algemeen niet heel fijn.
Als je iets koopt wat ook een paar jaar goed tot redelijk mee kan, dan zit je bij pc gaming al 25 jaar op een prijs van rond de 1500 euro. VR Gaming heeft de hoogste prestatie-eisen, dus ja. En dan reken ik dus (uiteraard) ook de prijs voor de headset erbij op, anders heb je nog geen VR setup immers.

Iets offtopic, maar ik zit vrijwel dagelijks met veel plezier achter de game-pc. Ik reken die uren om en vind dan eerlijk gezegd de kosten voor 'dikke pc's' helemaal niet zo hoog. Ik doe er lang mee, ga niet tussendoor updaten en game minstens 1000 uur per jaar. Totale kosten voor apparatuur, software/games en extra's zijn zo'n 5000 euro per 5 jaar en dus minimaal 5000 uur aan hobbytijd. Dus 1 euro per uur voor mijn hobby maximaal. Rond de 60 euro per maand, alles inclusief. Ik vind het geen gekke prijzen allemaal. Als je weinig speelt, minder dan een uur per dag gemiddeld, dan wordt het al een stuk duurder per uur natuurlijk. Of als je geen veeleisende game speelt, ook prima. Het gaat hier over VR, meest veeleisende situatie, waar je juist ook echt hoge fps nodig hebt.
Je vergeet alleen dat mensen er ook wel het geld voor moeten hebben. Ik zou met liefde 1000 euro per jaar investeren in gaming, maar da's best een hap uit m'n inkomen zeg maar :+ Daarnaast heb ik ook nog wat andere hobbies, die ook meer dan genoeg geld (kunnen) kosten. Ik snap best dat je het liefste het beste van het beste hebt voor VR, omdat dat nou eenmaal de beste ervaring geeft, maar niet iedereen zit in de positie om daarvoor te kiezen. Zo zou je ook kunnen stellen dat je voor de beste sim-racing ervaring eigenlijk een DD stuurtje moet hebben, en het liefste ook een stoeltje met als het kan wat beweging. Zonder dat soort zaken is de ervaring niet wat het kan zijn, maar dat wil niet direct zeggen dat het dan opeens niet meer leuk is. Gewoon een kwestie van je verwachtingen wat bijstellen.

Men doet al snel alsof het spul van gisteren opeens niet meer goed is, terwijl dat gewoon onzin is. Het is minder mooi en uitgebreid als wat er nu mogelijk is, maar als je die mogelijkheden wilt dan betaal je daar al snel fors meer voor.
Koldur schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:58:
VD heb ik inderdaad veel over gelezen, dus misschien moet ik daar ook een keer aan geloven. Het probleem is alleen dat de wifi-verbinding niet altijd even optimaal is. M'n PC is bekabeld en de router heeft 5GHz, maar het signaal is soms wat wispelturig. Vandaag komt de Link Cable binnen (gewoon eentje van 2 tientjes, 5 meter lang). Ben benieuwd hoeveel dat al scheelt met Air Link.
3070 met een Quest 2 is echt "stretching it", behalve als je met mindere kwaliteit genoegen neemt. Ga je VD gebruiken, zal je al snel denken: "Hé, dat kan een stuk beter nu." En is het einde snel zoek als je dat ook wil bereiken. Maar dat is een keuze.
M'n 1060 met de DK2 was ook "stretching it", in het kwadraat :+ Dus dat komt wel goed. Genoeg zaken om te tweaken en als het moet kun je met AWS ook nog best een eind komen, zeker in racing games. Mijn drie favo games, AC, AMS2 en Dirt Rally, doen het gelukkig meer dan prima.
xoniq schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:38:
[...]

Ikzelf gebruik al 'eeuwen' Virtual Desktop, zonder problemen. Probeerde vorige week voor het eerst een Air Link, en wat mij direct op viel, de delay van de controller, terwijl ik met VD nooit last heb van wat voor delay/latency dan ook. Mede omdat je daar direct vanuit de VR app meer controle hebt.
Volgens mij is de delay van VD ~20ms en van Air Link het dubbele of meer nog dan dat zelfs. Heb er zelf overigens geen last van, maar dat komt misschien ook omdat ik de lage latency van VD nog niet ervaren heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boefmans
Ik begrijp de overwegingen van alle kanten.
Terugkomend op mijn vraag: ik heb al een ps5, ik heb al een vrij aardige game pc (6900xt 32gb ram 11850k).

Dus een extra game pc hoeft niet mega te zijn. Voordeel van ps5vr is meer games, makkelijker voor zoon, goedkoper dan een nieuwe pc erbij. Nadeel is enkel crossplatform voor samen spelen.

Mijn route nu: ik koop de quest2 met een draadje en ga eens kijken hoe dat bevalt. Dan kan ik ook de standalone games een keer zelf zien. Vanuit daar kies ik wel wat we doen. Optie is dan wel om een redelijk minimaal tweede vr pc te bouwen die net de bril aankan.

Ik kan gelukkig best wat geld verspijkeren aan de hobby maar ook dat kent grenzen. Met wat leuke dingetjes voor bij de bril kom ik voor de quest2 op 700 euro, ps5 vr 550 ofzo.
Via de extra pc route kom ik op minimaal 3200 totaal, kan maar liever niet :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Boefmans schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:13:
Ik begrijp de overwegingen van alle kanten.
Terugkomend op mijn vraag: ik heb al een ps5, ik heb al een vrij aardige game pc (6900xt 32gb ram 11850k).

Dus een extra game pc hoeft niet mega te zijn. Voordeel van ps5vr is meer games, makkelijker voor zoon, goedkoper dan een nieuwe pc erbij. Nadeel is enkel crossplatform voor samen spelen.

Mijn route nu: ik koop de quest2 met een draadje en ga eens kijken hoe dat bevalt. Dan kan ik ook de standalone games een keer zelf zien. Vanuit daar kies ik wel wat we doen. Optie is dan wel om een redelijk minimaal tweede vr pc te bouwen die net de bril aankan.

Ik kan gelukkig best wat geld verspijkeren aan de hobby maar ook dat kent grenzen. Met wat leuke dingetjes voor bij de bril kom ik voor de quest2 op 700 euro, ps5 vr 550 ofzo.
Via de extra pc route kom ik op minimaal 3200 totaal, kan maar liever niet :-)
Of eerst ps5vr en even wachten op de quest 3, schijnt 2 keer sneller te zijn qua grafische kracht dan de Q2 en natuurlijk beter beeld (pankake lenzen, misschien oled etc). Opzich heb je best leuke games voor de Q2 al. Bv deze schijnt wel goed te zijn, zelf nog niet geprobeerd: YouTube: This could be the BEST VR MULTIPLAYER SHOOTER YET! // New Quest 2 Ga...
Sowieso een goede vr channel om nieuwe vr games uit te checken.

Komt waarschijnlijk ook voor de psvr2 later, althans de devolper had zoiets gezegd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boefmans
Plugin schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:28:
[...]

Of eerst ps5vr en even wachten op de quest 3, schijnt 2 keer sneller te zijn qua grafische kracht dan de Q2 en natuurlijk beter beeld (pankake lenzen, misschien oled etc). Opzich heb je best leuke games voor de Q2 al. Bv deze schijnt wel goed te zijn, zelf nog niet geprobeerd: YouTube: This could be the BEST VR MULTIPLAYER SHOOTER YET! // New Quest 2 Ga...
Sowieso een goede vr channel om nieuwe vr games uit te checken.

Komt waarschijnlijk ook voor de psvr2 later, althans de devolper had zoiets gezegd.
Ja ook dat gaat door mijn hoofd. Maar wachten op wachten op, q3 is pas oktober oid?

mixing a drink and music

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Ja waarschijnlijk wel. Of een Q2 2e hands aanschaffen, zie ze rond de 200-250 euro staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boefmans
Plugin schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:42:
Ja waarschijnlijk wel. Of een Q2 2e hands aanschaffen, zie ze rond de 200-250 euro staan.
Dank voor de tip! De prijs is wat optimistisch, maar heb toch twee brillen gevonden met extras, voor praktisch de prijs van 1. Dan kunnen we multiplayer proberen en altijd nog opschalen met de psvr of de quest3 later.
Benieuwd hoe het allemaal werkt, standalone vs pc games. Zal ook wel weer gedoe worden met accounts enzo

mixing a drink and music

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
Omdat SteamVR nogal schokkerig/trillend werkte in Visual Pinball 10.8 VR, heb ik OpenComposite even geprobeerd. Dan is het beeld veel stabieler, maar… het is ook heel ‘washed out’. De kleuren en belichting als ik SteamVR gebruik zijn vele malen beter. In de parameters (ini file)van OpenComposite zie ik echter niets wat ik hiervoor kan aanpassen. Is er nog ergens anders een optie om de beeldkwaliteit aan te passen? Ik gebruik trouwens een Oculus Rift.

[Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 03-05-2023 17:46]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Boefmans schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:40:
[...]

Ja ook dat gaat door mijn hoofd. Maar wachten op wachten op, q3 is pas oktober oid?
De Quest 3 hangt helemaal af van de snapdragon XR2 Gen 2.

Helaas is daar nog steeds geen zicht op, en geen release date :'( Helemaal niks qua geruchten ook.

Ik vrees ook pas Oktober met Meta Connect. Al kan ik me wel voorstellen dat Meta inmiddels de adem van Pico in hun nek voelt omdat die nu al een aantal van de functies kan bieden die de Quest 3 ook gaat bieden.

Ik heb de Pico 4 ook even gehad, maar ik had last van het lenswiebelprobleem dat vrij wijd verspreid was. En inmiddels doe ik Quest ontwikkeling dus het is niet zo handig meer. Wat ik ontwikkel zal niet op de Pico kunnen draaien omdat ik de Oculus SDK gebruik en niet de algemene OpenXR SDK. Die van Oculus heeft namelijk veel fijnere integratie met Unity en meer ingebouwde functies. En het is toch alleen voor werk momenteel (intern gebruik) dus het type headset heb ik gewoon voor het kiezen.

[Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 03-05-2023 23:58]

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-05 11:47

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

sinds vorige week toen ik door de mediamarkt liep toch een quest 2 gekocht.

en tot nu toe bevalt het zeer goed. Half life Alyx is leuk en ik had nog wat games erbij gekregen dus dat was wel lachen.

helaas is de accutijd om te janken maar hij wordt toch grotendeels met pc gebruikt. het stand alone gedeelte is dan wel weer iets wat ik op mijn werk zou kunnen gebruiken maar voor nu eerst effe thuis lekker spelen :P

wat mij opvalt is dat de voornamelijk in de onderkant van de lens ondanks allerlei pogingen het zeer wazig blijft. maar misschien heb ik gewoon ruk ogen. toch voor 450 euro kan ik niet klagen.

het gamen over 5ghz heb ik nog niet gebprobeert maar dat komt meer door de korte accuduur. als ik na een tijdje nog steeds veel VR game haal ik misschien een elitestrap met accu maar we zien wel.

al heb ik nu misschien wel spijt dat ik niet direct voor een index of iets dergelijks ben gegaan
Splitinfinitive schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:26:

en tot nu toe bevalt het zeer goed. Half life Alyx is leuk en ik had nog wat games erbij gekregen dus dat was wel lachen.

helaas is de accutijd om te janken maar hij wordt toch grotendeels met pc gebruikt. het stand alone gedeelte is dan wel weer iets wat ik op mijn werk zou kunnen gebruiken maar voor nu eerst effe thuis lekker spelen :P

wat mij opvalt is dat de voornamelijk in de onderkant van de lens ondanks allerlei pogingen het zeer wazig blijft. maar misschien heb ik gewoon ruk ogen. toch voor 450 euro kan ik niet klagen.

het gamen over 5ghz heb ik nog niet gebprobeert maar dat komt meer door de korte accuduur. als ik na een tijdje nog steeds veel VR game haal ik misschien een elitestrap met accu maar we zien wel.

al heb ik nu misschien wel spijt dat ik niet direct voor een index of iets dergelijks ben gegaan
Ben jij dan als nieuwe VR gebruiker echt gelijk 2+ uur aaneengesloten bezig? Want als je accu veel sneller leeg is dan is er iets mis mee. Respect als je het gelijk zo lang volhoudt hoor.
Ik zou als je veel meer accuduur wil even naar de bobovr m2 pro kijken. Kun je eventueel nog extra accu's bij kopen die je blind kunt wisselen (snapt magnetisch op zijn plek).

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:24
Of gewoon ff een powerbank in de achterzak met een kabeltje naar de headset, werkt ook prima....

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 12:55
PatrickC schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:46:
Omdat SteamVR nogal schokkerig/trillend werkte in Visual Pinball 10.8 VR, heb ik OpenComposite even geprobeerd. Dan is het beeld veel stabieler, maar… het is ook heel ‘washed out’. De kleuren en belichting als ik SteamVR gebruik zijn vele malen beter. In de parameters (ini file)van OpenComposite zie ik echter niets wat ik hiervoor kan aanpassen. Is er nog ergens anders een optie om de beeldkwaliteit aan te passen? Ik gebruik trouwens een Oculus Rift.
Welk spel is dat Visual Pinball 10.8 VR, ik kan hem niet vinden in Steam

PVOutput

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PatrickC
RobWest schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 23:31:
[...]

Welk spel is dat Visual Pinball 10.8 VR, ik kan hem niet vinden in Steam
Dit is geen spel dat via Steam beschikbaar is. Het is een open source pinball table editor en simulator.
Zie: https://github.com/vpinball/vpinball

[Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 04-05-2023 23:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Finraziel schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 23:02:
[...]

Ben jij dan als nieuwe VR gebruiker echt gelijk 2+ uur aaneengesloten bezig? Want als je accu veel sneller leeg is dan is er iets mis mee. Respect als je het gelijk zo lang volhoudt hoor.
Ik zou als je veel meer accuduur wil even naar de bobovr m2 pro kijken. Kun je eventueel nog extra accu's bij kopen die je blind kunt wisselen (snapt magnetisch op zijn plek).
Inderdaad direct 2 uur voornamelijk van alles nog wat en steeds een paar minuten pauze omdat ik iemand anders liet gamen

En dit is mijn eerste “echte” headset ik heb ooit eens de Samsung gear gehad maar die kon ik niet langer dan 10 minuutjes op houden

Vandaag trouwens via de kabel alyx gespeeld wat een leuk spel

[Voor 4% gewijzigd door Splitinfinitive op 05-05-2023 00:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-06 20:39
Splitinfinitive schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:26:

Welcome to the verse.
De sweet spot van de Q2 is niet super groot, dus de randen van de lenzen zullen redelijk wazig blijven. Het is een gepiel om die headset optimaal voor je ogen te krijgen. Let er ook op dat je de "stangen" waar de strap aan zitten ook kunt kantelen. Hierdoor kun je de hoek van de bril op je hoofd en dus voor je ogen beter zetten en zal het waarschijnlijk ook zo zijn dat hij minder wazig is aan de zijkanten.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 32GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 - Oculus Referral Link

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
PatrickC schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:46:
Welke GPU gebruik je? Heb dat probleem namelijk niet .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

PThijssen schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:48:
[...]

Welcome to the verse.
De sweet spot van de Q2 is niet super groot, dus de randen van de lenzen zullen redelijk wazig blijven. Het is een gepiel om die headset optimaal voor je ogen te krijgen. Let er ook op dat je de "stangen" waar de strap aan zitten ook kunt kantelen. Hierdoor kun je de hoek van de bril op je hoofd en dus voor je ogen beter zetten en zal het waarschijnlijk ook zo zijn dat hij minder wazig is aan de zijkanten.
oh die stangen kunnen bewegen lol ik dacht dat die vast zaten want voelen vrij stroef.

btw tijdens het gamen gisteren bij harde geluiden voel ik een beetje een windje tegen de slaap. is dat ook zo bij die van jou?

tijdens het gamen schrok ik er van omdat het tegelijkertijd gebeurde met een jumpscare. voor het publiek natuurlijk lache maar vond het wel een beetje raar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-06 16:16
Splitinfinitive schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 00:17:
[...]

Inderdaad direct 2 uur voornamelijk van alles nog wat en steeds een paar minuten pauze omdat ik iemand anders liet gamen

En dit is mijn eerste “echte” headset ik heb ooit eens de Samsung gear gehad maar die kon ik niet langer dan 10 minuutjes op houden

Vandaag trouwens via de kabel alyx gespeeld wat een leuk spel
Heb je Alyx nu zowel bedraad als draadloos gespeeld? Wat is je impressie qua kwaliteit verschil tussen de twee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Robertobananas schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:35:
[...]

Heb je Alyx nu zowel bedraad als draadloos gespeeld? Wat is je impressie qua kwaliteit verschil tussen de twee?
zonder kabel heb ik nog niet gespeeld. dat kan ik eventueel van het weekend wel even proberen, ik heb de router beneden staan en ze geven aan dat het verstandig is om in de zelfde ruimte te zijn.

of ik moet even een router in de switch pluggen en boven proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
Plugin schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:52:
[...]

Welke GPU gebruik je? Heb dat probleem namelijk niet .
GTX 1070 op een Alienware 15 R3 laptop. Gebruik jij SteamVR of OpenComposite (OpenVR)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
PatrickC schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:46:
[...]

GTX 1070 op een Alienware 15 R3 laptop. Gebruik jij SteamVR of OpenComposite (OpenVR)?
Denk dat je 1070/laptop net niet krachtig genoeg is voor stabiele/genoeg fps met SteamVR. Met OpenComposite geen ervaring mee. Ik gebruik dus SteamVR.

Blijft wel ongelofelijk mooi deze (gratis) VR pinball sim met zeer veel flipperkasten & wekelijks nieuwe releases :9

[Voor 31% gewijzigd door Plugin op 05-05-2023 15:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Splitinfinitive schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:43:
[...]

oh die stangen kunnen bewegen lol ik dacht dat die vast zaten want voelen vrij stroef.

btw tijdens het gamen gisteren bij harde geluiden voel ik een beetje een windje tegen de slaap. is dat ook zo bij die van jou?

tijdens het gamen schrok ik er van omdat het tegelijkertijd gebeurde met een jumpscare. voor het publiek natuurlijk lache maar vond het wel een beetje raar.
Komt door de mini speakers die bij harde volume een windgevoel veroorzaken.

Acties:
  • 0Henk 'm!
PThijssen schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:48:
[...]

Welcome to the verse.
Ik vind de sweet spot van de Q2 eigenlijk behoorlijk groot. Niet perfect nee, maar wel behoorlijk. Zeker met mijn voorzetlenzen.

Ik heb ook even een Pico 4 gehad en ondanks de pancake lenzen vond ik die buiten de sweet spot bovendien veel sneller verslechteren. Aan de randen was het echt een drama. De Quest vind ik veel egaler op dat gebied, waardoor de sweet spot minder afleidt.

De Quest Pro schijnt volgens de reviews wel echt geweldig te zijn op dit gebied. Dus hopelijk komt dit ook naar de Quest 3!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Finraziel schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 23:02:
[...]

Ik word met de Quest 2 eigenlijk altijd beperkt door de accuduur. En die boboVR zie ik niet echt zitten. Nu speel ik veel VR en gebruik het ook voor mijn werk. Maargoed.

Meestal is het altijd wel een goede reden om een pauze te nemen (en ik heb twee Quest 2's dus ik kan gewoon wisselen terwijl de ander oplaadt). Maar ik vind het irritant. De Quest 1 had een veel betere accudsuur waardoor ik zelf altijd genoeg had voor hij op was. De Quest 2 schiet gewoon te kort op dit gebied.

[Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 05-05-2023 16:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!
GekkePrutser schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:31:
[...]

Ik vind de sweet spot van de Q2 eigenlijk behoorlijk groot. Niet perfect nee, maar wel behoorlijk. Zeker met mijn voorzetlenzen.

Ik heb ook even een Pico 4 gehad en ondanks de pancake lenzen vond ik die buiten de sweet spot bovendien veel sneller verslechteren. Aan de randen was het echt een drama. De Quest vind ik veel egaler op dat gebied, waardoor de sweet spot minder afleidt.

De Quest Pro schijnt volgens de reviews wel echt geweldig te zijn op dit gebied. Dus hopelijk komt dit ook naar de Quest 3!
Volgens mij ligt dit ook aan of je ipd mooi in de range valt die de q2 ondersteunt. Ik zit zelf op 72 wat eigenlijk te groot is voor de q2 en dan is de sweet spot volgens mij een stuk minder. De pro heb ik nu en die is praktisch perfect ja (ook al wil die niet op 72 mm blijven zitten wat de maximum zou moeten zijn maar veert hij altijd terug naar 70mm).

En ja de q1 was op veel vlakken eigenlijk beter ja, vond ik ook erg jammer... Mijn bedoeling was ook niet om het ding te verdedigen maar puur uit verrassing dat een nieuwe VR gebruiker het gelijk zolang vol hield.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Finraziel schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:08:
[...]

Volgens mij ligt dit ook aan of je ipd mooi in de range valt die de q2 ondersteunt. Ik zit zelf op 72 wat eigenlijk te groot is voor de q2 en dan is de sweet spot volgens mij een stuk minder. De pro heb ik nu en die is praktisch perfect ja (ook al wil die niet op 72 mm blijven zitten wat de maximum zou moeten zijn maar veert hij altijd terug naar 70mm).

En ja de q1 was op veel vlakken eigenlijk beter ja, vond ik ook erg jammer... Mijn bedoeling was ook niet om het ding te verdedigen maar puur uit verrassing dat een nieuwe VR gebruiker het gelijk zolang vol hield.
Aha goed punt, daar heb ik niet aan gedacht. Ik heb zelf de perfect gemiddelde 63m dus ik hoef niet eens aan de verstelling te komen bij de Quest 2. De middelste stand is perfect voor mij.

Ik ben ook wel benieuwd naar de pro maar ik wacht toch de Q3 maar af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkangle
GekkePrutser schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:31:
[...]

Laten we deze myth even verhelpen.

Bij Q2 hangt het geheel van de reeks en batch af.

Ik heb hier over 50 quests 2 gehad van 64 tm 256gb en het is zowat per quest verschillend.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Darkangle schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:24:
[...]

Laten we deze myth even verhelpen.

Bij Q2 hangt het geheel van de reeks en batch af.

Ik heb hier over 50 quests 2 gehad van 64 tm 256gb en het is zowat per quest verschillend.
Hm, ik heb er zelf drie (2 prive en 1 van mijn werk), de twee prive zijn nog 64's, die van het werk is de 128. Maar alle drie zijn hetzelfde.

Maar het komt niet in de buurt van de hoeveelheid die jij hebt inderdaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
Plugin schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:20:
Denk dat je 1070/laptop net niet krachtig genoeg is voor stabiele/genoeg fps met SteamVR. Met OpenComposite geen ervaring mee. Ik gebruik dus SteamVR.
Het zijn niet de FPS, de headset is gewoon heel gevoelig bij elke minuscule beweging van het hoofd. Bij andere SteamVR ondersteunde spellen heb ik nergens last van. Ook niet bij Future Pinball bijvoorbeeld, Daar kan ik ook een latency waarde opgeven om het beeld nog stabielere te maken.

Gebruik jij ook de laatste 10.8 openGL VR versie van Visual Pinball?

Pinball FX2 VR is trouwens ook erg mooi. Een van de kasten speelt zich af onder water in de zee en dan zwemmen de haaien en kwallen je gewoon voorbij. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boefmans
De quests2 zijn er inmiddels. Je MOET dus met telefoon activeren? Ik wil m op twee accounts hebben, MOET dat dan ook met twee telefoons? Erg irritant dergelijke koppelingen. (twee accounts nodig anders werkt multuplayer bij veel games niet goed).

mixing a drink and music

Acties:
  • 0Henk 'm!
Boefmans schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:12:
De quests2 zijn er inmiddels. Je MOET dus met telefoon activeren? Ik wil m op twee accounts hebben, MOET dat dan ook met twee telefoons? Erg irritant dergelijke koppelingen. (twee accounts nodig anders werkt multuplayer bij veel games niet goed).
Ja, dit moet nog steeds. Heel vervelend inderdaad. Ik heb er net op het werk ook weer eentje gedaan en moest weer die app installeren.

Wel stom want voor Quest for Work kan je het wel helemaal op de website doen, inclusief webbrowser met inlog enzo. Helaas is de beta daarvan nog niet in Europa beschikbaar dus ik kreeg hem met geen mogelijkheid daarop.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koldur
@GekkePrutser Gewoon uit interesse, waarom zie je de BoboVR niet zitten? Voor mij de beste koop op de Quest 2 na.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Koldur schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:42:
@GekkePrutser Gewoon uit interesse, waarom zie je de BoboVR niet zitten? Voor mij de beste koop op de Quest 2 na.
Nou ik heb al een elite strap, en daar ben ik aan gewend. Die BoboVR ziet er nogal ingewikkeld (overengineered) uit. En ik vind 70 euro te veel om nu aan uit tegeven nu de Quest 3 al zo snel komt. De elite strap is inderdaad niet geweldig (en ik heb de versie zonder batterij) maar ik kocht mijn Quest 2 op dag 1 van de release en toen was er niks anders te krijgen. Maar om nu nog zo'n strap te kopen, ik weet het niet..

Mijn tweede quest heeft gewoon de elastieken waardeloze shitstrap maar die gebruik ik 90% van de tijd voor ontwikkeling waardoor ik hem vaak niet eens vastmaak op mijn hoofd, maar gewoon tegen mijn ogen aan hou om iets uit te proberen. Dus daarvoor heb ik ook liever geen uitgebreide strap.

Wat ik eigenlijk vind is dat Meta gewoon niet zo moet beknibbelen op de kwaliteit om de prijs een klein beetje lager te krijgen. De Quest 1 was perfect.

- Uitstekende standaard strap die zelfs beter is dan de elite op de Q2 (je kon hem door de vering gewoon zo van je hoofd trekken) en hij ging om de onderkant van je achterhoofd heen waardoor hij minder schuift.
- Fijne IPD verstelling waar je wel wat aan hebt
- Veel betere accuduur, echt voldoende
- Rubberised controllers waardoor die niet zo snel uit je handen vliegen
- Geen goedkoop allergeen materiaal waardoor je de quest 2 met een siliconen condoom moet gebruiken :+
- Stoffen binnenboel die minder strooilicht geeft
- Veel beter geluid

Daarmee was het gewoon een heel geweldig allround produkt. Ik denk serieus dat dit een van de redenen is dat je vaak hoort dat de Quest 2 na een week of 2 interesse in de kast terecht komt bij veel mensen. Want het is gewoon totaal geen prettig te gebruiken produkt meer. Het doet het minimale wat het moet doen, maar fijn is het niet meer.

Eigenlijk was het enige dat minder was gewoon het scherm (en ook dat was alleen slechter op resolutiegebied, de kleuren en contrast waren veel beter) en de CPU. Oh en de controllers gaan veel langer mee op batterij, dat is wel een dingetje nu. Niettemin hebben ze dat voordeel met de pro helaas weer verbrast.

Ik hoop echt dat de Quest 3 weer gewoon een fatsoenlijk produkt wordt waar deze kantjes niet van af zijn gelopen.

[Voor 47% gewijzigd door GekkePrutser op 05-05-2023 21:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koldur
@GekkePrutser
Duidelijk en mee eens dat de Q2 teveel op is beknibbeld op die punten.

Wat betreft de BoboVR, is die juist super simpel te monteren en zet je de Quest 2 ermee juist heel snel op en af. Echt retemakkelijk en zit perfect, even aan de knop draaien om strakker te zetten.
Dat je hem nu niet wil kopen, kan ik mij inkomen, was voor mij ook een dingetje in december. Nu ik hem heb, enorm blij dat ik het toch gedaan heb, kan niet meer zonder. Vooral de verwisselbare batterij is super met simracen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boefmans
Ik heb er ook net twee, en maak die tijd makkelijk vol. Komt ook door het prutsen, uitzoeken, mijn zoon helpen etc.
Via pc werkt perfect. Nog geen Netflix geprobeerd, benieuwd of dat wat is.
Standalone gaat ook goed, voor de coop spellen. Wel beetje zoeken wat leuk is en wat werkt. (After the fall kreeg ik niet aan de praat, een bekende bug dat die vind dat we niet online zijn, refund hoppa).
Ook een shooter (single player), nog best lastig. :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Boefmans schreef op zondag 7 mei 2023 @ 08:12:
Ik heb er ook net twee, en maak die tijd makkelijk vol. Komt ook door het prutsen, uitzoeken, mijn zoon helpen etc.
Via pc werkt perfect. Nog geen Netflix geprobeerd, benieuwd of dat wat is.
Standalone gaat ook goed, voor de coop spellen. Wel beetje zoeken wat leuk is en wat werkt. (After the fall kreeg ik niet aan de praat, een bekende bug dat die vind dat we niet online zijn, refund hoppa).
Ook een shooter (single player), nog best lastig. :-)
Streaming diensten op een VR headset werkt erg goed. Het is met name fijn dat je op bed kunt gaan liggen en tv kunt kijken op je plafond. Het zou alleen wel fijn zijn om dan een zachte headstrap te hebben in plaats van zo'n plastic ding op je achterhoofd.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Seth_Chaos schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:22:
[...]

Streaming diensten op een VR headset werkt erg goed. Het is met name fijn dat je op bed kunt gaan liggen en tv kunt kijken op je plafond. Het zou alleen wel fijn zijn om dan een zachte headstrap te hebben in plaats van zo'n plastic ding op je achterhoofd.
Inderdaad, alleen:

- Heel veel video players kunnen niet goed omhoog projecteren (in Pigasus kan het bijvoorbeeld alleen in het void theater en dan zit de optie om dat bij te stellen erg laag bij de grond als je gaat liggen waardoor je op moet gaan zitten om het bij te stellen). In de andere theaters kan het helemaal niet.

- De UI van oculus zelf kan je ook niet kantelen waardoor je steeds op moet gaat zitten om het te doen.

Het zou idd handig zijn als er een liggende optie komt voor de hele UI. Je ziet in VRChat ook veel dat mensen liggen te slapen ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boefmans
Seth_Chaos schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:22:
[...]

Ja zat ik ook naar te kijken. Netflix gaat niet heel chill (scherm mag mijn inziens best groter). Liggen lukt mij niet.
Is er een streamingplayer waarbij de makkelijker kan?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Boefmans schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:44:
[...]

Ja zat ik ook naar te kijken. Netflix gaat niet heel chill (scherm mag mijn inziens best groter). Liggen lukt mij niet.
Ik heb zelf een Pico 4. Daarin werkt het met de native videoplayer best goed. Al had ik ook graag gewild dat je meer opties in die speler had om het scherm te vergroten en of te wrappen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
GekkePrutser schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:27:

Het zou idd handig zijn als er een liggende optie komt voor de hele UI. Je ziet in VRChat ook veel dat mensen liggen te slapen ofzo.
Boefmans schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:44:
[...]

My god mensen, is dit serieus? Wall-E is dichterbij dan gedacht 8)7 ;)

Er zijn toch comfortabelere manieren om in bed of liggend een serie te kijken zonder met zo'n helm op je kop te zitten? Ik heb het al moeilijk om liggend op een kussen m'n airpods pro in te houden, laat staan zo'n ding.

Er zijn ook lange armen om een tablet in bed te gebruiken.

Iets anders, zijn er nog headsets die een eigen protocol gebruiken om draadloos te streamen naar de headset? Ik ben op zich best geïnteresseerd in draadloos PC VR, maar dan enkel met een proprietary ding dat het beeld 'straalt' van pc naar headset, in dezelfde ruimte, zonder compressie, zonder configuratie en wat dan ook. Een ontvanger die op de headset kan, en een zender die op de pc kan. Een beetje zoals de RF headphones van vroeger.

Dus specifiek NIET gebruik maken van een bestaand wifi netwerk.

HTC had vroeger zo'n ding

Acties:
  • 0Henk 'm!
Amos_x schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:04:

My god mensen, is dit serieus? Wall-E is dichterbij dan gedacht 8)7 ;)

Er zijn toch comfortabelere manieren om in bed of liggend een serie te kijken zonder met zo'n helm op je kop te zitten? Ik heb het al moeilijk om liggend op een kussen m'n airpods pro in te houden, laat staan zo'n ding.
Nouja dit is het enige voordeel van de elastieken strap van de Quest 2. Die is erg comfortabel om mee te liggen. Met een Elite strap moet je het idd niet proberen omdat er van alles tegen je achterhoofd aan zit. (@Seth_Chaos noemde dit ook al trouwens)

Maar ik vind het niet vervelend om met een VR headset op te liggen nee. Ik doe het meestal ook niet zo lang trouwens. Meer om in slaap te vallen. Wat ik ook wel eens doe is in VRChat een van de sleep rooms, daar heb je veel mensen die liggend een beetje chillen en daar val ik ook van in slaap.
Er zijn ook lange armen om een tablet in bed te gebruiken.
Vind ik niet prettig. Ik heb veel liever een headset.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Iets anders, zijn er nog headsets die een eigen protocol gebruiken om draadloos te streamen naar de headset? Ik ben op zich best geïnteresseerd in draadloos PC VR, maar dan enkel met een proprietary ding dat het beeld 'straalt' van pc naar headset, in dezelfde ruimte, zonder compressie, zonder configuratie en wat dan ook. Een ontvanger die op de headset kan, en een zender die op de pc kan. Een beetje zoals de RF headphones van vroeger.

Dus specifiek NIET gebruik maken van een bestaand wifi netwerk.

HTC had vroeger zo'n ding
Geen ervaring mee zelf en heb geen index dus volg het niet echt, maar: https://nofio.co/

• CvdHoorn
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:41
Hi!

Weet iemand of er ergens in Nederland (liefst in de buurt van de randstad) een partij zit waar je VR kunt gamen, MET een "VR-treadmill"? Denk aan een Kat-walk-VR, of een virtuix omni? Ik ben namelijk erg benieuwd naar hoe dat gamet.

Ik zag dat er eentje in Sittard zit, maar dat is voor mij wel erg ver uit de weg.

[Voor 7% gewijzigd door CvdHoorn op 13-05-2023 10:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 14:42
Ik heb een meta quest om te teseten om deze eventueel over te nemen van een kennis van mij. De set is nieuw, hij heeft m afgelopen week getest, geupdate e.d. en hij werkt . Hij heeft m factory reset gegeven.
We proberen m nu te pairen aan mijn telefoon, maar constant headset niet gevonden.
Hebben al een android telefoon, tablet en een iphone geprobeerd, maar allemaal hetzelfde... headset niet gevonden,

Zien we iets over het hoofd? Heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkangle
Stimpy68 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:47:
Ik heb een meta quest om te teseten om deze eventueel over te nemen van een kennis van mij. De set is nieuw, hij heeft m afgelopen week getest, geupdate e.d. en hij werkt . Hij heeft m factory reset gegeven.
We proberen m nu te pairen aan mijn telefoon, maar constant headset niet gevonden.
Hebben al een android telefoon, tablet en een iphone geprobeerd, maar allemaal hetzelfde... headset niet gevonden,

Zien we iets over het hoofd? Heeft iemand nog tips?
Bluetooth aan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stimpy68
Bluetooth staat natuurlijk aan, wifi ook etc etc. Ben nu aan de gang met de devoloper hub, kom nu een stukje verder. Update 1 of 2 complete, continue in the meta quest app, maar daar kan ik niet mee koppelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stimpy68
Heb m nu 2 x factory reset gegeven, zoals aangegeven in support forum. Maar ook dit werkt niet. De eerste ervaringen met dit product zijn nou niet echt positief te noemen.... :(

En zo te lezen ben ik niet de enige

[Voor 9% gewijzigd door Stimpy68 op 19-05-2023 18:33]

Stimpy68 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:30:
[...]
Bluetooth staat natuurlijk aan, wifi ook etc etc. Ben nu aan de gang met de devoloper hub, kom nu een stukje verder. Update 1 of 2 complete, continue in the meta quest app, maar daar kan ik niet mee koppelen
Het is ook echt enorm vervelend dat je per se die app moet gebruiken voor de installatie. Met name omdat je als je Quest for Business (beta) gebruikt, wel gewoon op de headset zelf aan kan melden.

Ik denk dat het ze er meer om draaide dat gebruikers de app geinstalleerd hebben dan dat ze echt moeite hebben om een on-device installatieproces in elkaar te draaien. Ik heb zelf een hekel aan companion apps dus ik gooi hem er altijd gelijk weer af.

Maar een bluetooth verbindingsprobleem heb ik nooit gehad. Ik heb zelf een Quest 1 en drie Quest 2's (2 zelf, 1 van mijn werk ;) ). Vreemd :-(

[Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 20-05-2023 05:14]

• Stimpy68
Het is uiteindelijk gelukt door de meta quest app version 193.1.0.15.104 te installeren. Alle versies hierna schijnen pairing problemen te hebben ....

Acties:
  • +4Henk 'm!

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 18:06
Fanatical heeft nu een actie waarbij je zelf je een bundel met Quest titels (native, dus geen steam) kunt samenstellen.
Kan interessant zijn.

Fanatical heeft overigens wel een steam bundel die best ok is: Bethesda VR Collection
met daarin Skyrim VR, Fallout 4 VR, Doom VFR en Wolfenstein Cyberpilot voor 24,99

[Voor 34% gewijzigd door BaggerDeBagger op 21-05-2023 19:46]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Darkangle
Cv binnen van de Crystal. Zoals verwacht is de software niet klaar. Eyetracking ontbreekt. De lenzen meten hier niet zoals geadverteerd en op 8 testsystemen is de tracking niet helemaal zoals het hoort (jitter, overhead delay, noem het maar op...).

Eerste indrukken; als je als consument nog in sinterklaas gelooft dan kan je met een roze bril op hard roepen dat het er allemaal nog aan komt met updates.

Echter, het product word nu al geshipped en je betaald er nu voor 😉.

Al met al leuke headset maar zoals shipped ongeveer 4x te duur voor wat je krijgt.

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat pimax opeens voor het eerst sinds 2017 snel updates gaat uitbrengen en de issues relatief snel oppakt. Echter, ervaring opgedaan in het verleden voorspelt dat sommige issues waarschijnlijk tot eol blijven. Ik ben zeer blij als ik er deze keer naast zit, ik duim er voor. Prachtige headset op papier.

• Playa del C.
Darkangle schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:05:
Cv binnen van de Crystal. Zoals verwacht is de software niet klaar. Eyetracking ontbreekt. De lenzen meten hier niet zoals geadverteerd en op 8 testsystemen is de tracking niet helemaal zoals het hoort (jitter, overhead delay, noem het maar op...).

Eerste indrukken; als je als consument nog in sinterklaas gelooft dan kan je met een roze bril op hard roepen dat het er allemaal nog aan komt met updates.

Echter, het product word nu al geshipped en je betaald er nu voor 😉.

Al met al leuke headset maar zoals shipped ongeveer 4x te duur voor wat je krijgt.

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat pimax opeens voor het eerst sinds 2017 snel updates gaat uitbrengen en de issues relatief snel oppakt. Echter, ervaring opgedaan in het verleden voorspelt dat sommige issues waarschijnlijk tot eol blijven. Ik ben zeer blij als ik er deze keer naast zit, ik duim er voor. Prachtige headset op papier.
Heb nog geen verzendbericht ontvangen. Wel betaald en ben nummer 137 in de rij. Heb jij daadwerkelijk een CV zoals ze nu verscheept worden? Ik volg een discord-kanaal en een forum en nog niemand van de groepen daar heeft een verzendbericht gekregen en daar zitten meerdere mensen bij die in batch 1 zitten.

Ik snap dat je het via het werk hebt ontvangen, maar misschien kun je toelichten hoe dat zit.

De standalone en ET is deze week beloofd om in juni (dus waarschijnlijk juli) aangezet te worden. De paar mensen die een beta-versie hebben, melden dat de tracking voor inside-out-tracking degelijk is. Niet top, niet beter dan met tracking stations, maar het werkt zoals verwacht.

Het beeld en de audio is waar men lyrisch over is. Het wordt ook slechts aangeraden voor PCVR simmers. Het is ook totaal niet geschikt voor iets als Beat Saber.

Het is verder overal bekend dat de werkelijke FOV zo ongeveer 103 graden is (en niet 125 zoals Pimax claimt) en dat dat hetzelfde is als de Index, wat objectief gezien dan wel heel goed is.

Zodra ik die van mij binnenkrijg, test ik ook de basiszaken uit en laat ik hier weten hoe het bij mij is. Ik ben voorbereid op enige teleurstelling, maar aan de andere kant, als het goed werkt voor simmers, dan ben ik tevreden over de aankoop. Ook al is het dan een wat dure set. En persoonlijk hoop ik alleen nog dat eyetracking en dus foveated rendering nog snel komt en goed gaat werken. Meer heb ik niet nodig.

Een bekend nadeel wat niet meer opgelost zal worden, is dat er altijd een batterij in moet. Voor het gewicht vind ik dat prima, maar het is niet leuk dat de headset dan na een paar uur toch weer de tweede batterij erin moet hebben. Dat slaat voor PCVR met een dikke kabel nergens op. Geen idee hoe dat in de praktijk uit gaat pakken, maar dat is voor mij het enige nadeel momenteel. Mijn inschatting nu is dat daar wel goed mee te leven valt, maar een voordeel is het in ieder geval niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Akemi
  • Laatst online: 08-06 09:46
Toch bijzonder dat zo'n bedrijf er toch elke keer mee wegkomt. Is de wens voor een goede VR set zo vurig dat men het toch weer probeert?

• Darkangle
Playa del C. schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:12:
[...]

Heb nog geen verzendbericht ontvangen. Wel betaald en ben nummer 137 in de rij. Heb jij daadwerkelijk een CV zoals ze nu verscheept worden? Ik volg een discord-kanaal en een forum en nog niemand van de groepen daar heeft een verzendbericht gekregen en daar zitten meerdere mensen bij die in batch 1 zitten.

Ik snap dat je het via het werk hebt ontvangen, maar misschien kun je toelichten hoe dat zit.

De standalone en ET is deze week beloofd om in juni (dus waarschijnlijk juli) aangezet te worden. De paar mensen die een beta-versie hebben, melden dat de tracking voor inside-out-tracking degelijk is. Niet top, niet beter dan met tracking stations, maar het werkt zoals verwacht.

Het beeld en de audio is waar men lyrisch over is. Het wordt ook slechts aangeraden voor PCVR simmers. Het is ook totaal niet geschikt voor iets als Beat Saber.

Het is verder overal bekend dat de werkelijke FOV zo ongeveer 103 graden is (en niet 125 zoals Pimax claimt) en dat dat hetzelfde is als de Index, wat objectief gezien dan wel heel goed is.

Zodra ik die van mij binnenkrijg, test ik ook de basiszaken uit en laat ik hier weten hoe het bij mij is. Ik ben voorbereid op enige teleurstelling, maar aan de andere kant, als het goed werkt voor simmers, dan ben ik tevreden over de aankoop. Ook al is het dan een wat dure set. En persoonlijk hoop ik alleen nog dat eyetracking en dus foveated rendering nog snel komt en goed gaat werken. Meer heb ik niet nodig.

Een bekend nadeel wat niet meer opgelost zal worden, is dat er altijd een batterij in moet. Voor het gewicht vind ik dat prima, maar het is niet leuk dat de headset dan na een paar uur toch weer de tweede batterij erin moet hebben. Dat slaat voor PCVR met een dikke kabel nergens op. Geen idee hoe dat in de praktijk uit gaat pakken, maar dat is voor mij het enige nadeel momenteel. Mijn inschatting nu is dat daar wel goed mee te leven valt, maar een voordeel is het in ieder geval niet.
Net mijn hele text kwijt.

In een nutshell:
Consumenten krijgen niet de eerste batch cv's. Dat is heel normaal. Belanghebbende en samenwerkings verband/ip houders staan vrijwel altijd vooraan, vaak kort daarop gevolgd door de kudde influencers. Soms nog een laag, en daarna past de klanten zelf.

Ik snap niet waarom je mij probeert uit te leggen;ik heb hier nu 2 verschillende prototypes en 1 cv getest, no offence maar ik denk dat ik een handle heb op de details en de ontwikkeling 😉 (zit ip van ons/mij in).

Vannuit dat perspectief boeit het ook totaal niet dat "het al bekend was dat"... De fov zoals geadverteerd word niet gehaald, dat is op meerdere fronten een risico. De rest zijn beloftes die tot moment van oplevering gebakken lucht zijn. We leven bv niet meer in Q3 2022 (originele datum als ik mij goed kan herrinderen).

Deze headset word geadverteerd met premium features die er niet in zitten/nog niet werken, en word niet weg gezet als een simmers oplossing maar een allround headset. Voor wat de box zegt en wat de headset daadwerkelijk doet is het momenteel onevenredig in het nadeel van de consument, met een boel roze bril storing op de lijn dmv mensen die alles het specifieke hoekje die zij doen gaan in oracleén alsof de heeadset alleen daar voor bedoeld is.

Ik hoop daadwerkelijk dat ze de beloftes waarmaken. Ik heb er persoonlijk baat bij. Echter, ervaring leert dat dit waarschijnlijk niet gaat gebeuren. Ik wacht het geduldig af

• Darkangle
Akemi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:11:
Toch bijzonder dat zo'n bedrijf er toch elke keer mee wegkomt. Is de wens voor een goede VR set zo vurig dat men het toch weer probeert?
Ze verdienen er goed aan, de margins zijn schandalig 😆. Belanghebbende zijn prima tevreden; ze betalen netjes en werkelijk voor alles.

• Akemi
  • Laatst online: 08-06 09:46
Darkangle schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:19:

Belanghebbende zijn prima tevreden; ze betalen netjes en werkelijk voor alles.
En dit ontgaat mij dus......

• Darkangle
Akemi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:43:
[...]

Voor de consument kan pimax scetchy over komen; altijd misleidende claims, altijd te laat en nooit worden alle beloftes ingelost.

Als zakelijke relatie betalen ze zeer netjes en voortijdig fees, royaltees en noem het maar op. Zelfde verhaal gaat voor de geldschieters hoor ik.

• Darkangle
Add; ahhh, jij bedoelde waarschijnlijk waarom mensen klant bij hun zijn/worden?

Met ze bedoelde ik pimax.

[Voor 15% gewijzigd door Darkangle op 25-05-2023 15:09]

• Playa del C.
Darkangle schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:17:
[...]

Net mijn hele text kwijt.

In een nutshell:
Consumenten krijgen niet de eerste batch cv's. Dat is heel normaal. Belanghebbende en samenwerkings verband/ip houders staan vrijwel altijd vooraan, vaak kort daarop gevolgd door de kudde influencers. Soms nog een laag, en daarna past de klanten zelf.
Ja precies. Dat is logisch. Ik vroeg mij meer af of jij ook echt een CV hebt ontvangen of ene half beta apparaat. Maar dat weet jij en is duidelijk toegelicht. Ik denk ook niet dat er zoveel verschillen zijn tussen de laatste versies, het is vooral software waar ze aan sleutelen voor zover ik weet.
Ik snap niet waarom je mij probeert uit te leggen;ik heb hier nu 2 verschillende prototypes en 1 cv getest, no offence maar ik denk dat ik een handle heb op de details en de ontwikkeling 😉 (zit ip van ons/mij in).
Ik gaf een ander geluid. Je bent niet de enige die een CV-versie heeft ontvangen. Zo is FlightSimGuy lyrisch over het apparaat. En er zijn ook op discord een paar onbekende mensen die ervaringen delen en die zijn best positief. Met de kanttekening: het is momenteel zeker niet voor iedereen een goede koop, dat hangt af van de usecase.
Vannuit dat perspectief boeit het ook totaal niet dat "het al bekend was dat"... De fov zoals geadverteerd word niet gehaald, dat is op meerdere fronten een risico. De rest zijn beloftes die tot moment van oplevering gebakken lucht zijn. We leven bv niet meer in Q3 2022 (originele datum als ik mij goed kan herrinderen).

Deze headset word geadverteerd met premium features die er niet in zitten/nog niet werken, en word niet weg gezet als een simmers oplossing maar een allround headset. Voor wat de box zegt en wat de headset daadwerkelijk doet is het momenteel onevenredig in het nadeel van de consument, met een boel roze bril storing op de lijn dmv mensen die alles het specifieke hoekje die zij doen gaan in oracleén alsof de heeadset alleen daar voor bedoeld is.
Dat is niet waar. Het boeit mij wel dat al bekend is wat de werkelijke specs zijn. Waar je gelijk in hebt, is dat Pimax structureel verkeerd bezig is met marketing. Ik kijk alleen naar het product en of ik het geld daarvoor over heb. Ik vind een Index-fov van 103 goed genoeg. De claim van Pimax dat het 125 moet zijn, negeer ik en veroordeel ik verder ook. Als ze graag rechtzaken willen, prima.
Maar goed, er is niks significant beters qua fov, behalve een oudere Pimax.

De mensen die de Crystal aanbevelen/promoten die doen dat allen met de kanttekening dat het product niet af is en dat het ook vooral gericht is op een bepaald soort gebruik (sims) en type gebruiker. Eventueel ook als virtual desktop en/of als 3D bioscoop. Maar vooral simgames. En de persoon moet enigszins handig met tweaken zijn. Het is geen plug&play.

Ik weet ook dat standalone nog niet werkt en misschien ook nooit echt lekker zal gaan werken. Ik zoek juist een headset met kabel/PCVR. Mocht de draadloze optie goed werken, dan is dat een leuke bonus. Enige wat ik wel verwacht is de eyetracking. Dat zit gewoon ingebouwd en zou moeten werken. Tobii.

Dus: eens dat Pimax zeer slecht is met de marketing, maar oneens dat je dan daarna alles maar moet afschrijven. Je kunt met een versie die minder is dan op papier ook een prima resultaat boeken. Met 35 PPD en local dimming, neem ik aan dat ook jij nog nergens anders een beter beeld hebt gezien dan op de Pimax.
Ik hoop daadwerkelijk dat ze de beloftes waarmaken. Ik heb er persoonlijk baat bij. Echter, ervaring leert dat dit waarschijnlijk niet gaat gebeuren. Ik wacht het geduldig af
Ik wacht het verder ook af. Zal nog een week of twee duren voor de eerste ronde voor gewone consumenten wat verzonden zal zijn, zo lijkt het. Misschien duurt het nog langer, dat kan ook zomaar bij Pimax. Er ging gisteren wel een nieuwsmail uit waarin ze foto's van het magazijn toonden. Daarop staan tientallen dozen met shippinglabels klaar, dus dat is op zich een teken dat ze echt 'soon' gaan versturen. Ik ben erg benieuwd.

Uit interesse, waar ben jij verantwoordelijk voor precies bij de Crystal?
Akemi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:43:
[...]
Dat hangt vooral af van hoeveel geld iemand te besteden heeft en over heeft voor dit soort aankopen. Een normale consument staat niet in de rij voor de Crystal en die kan dit product ook pas kopen over een paar maand. Via pre-order zijn er wereldwijd een paar honderd of paar duizend mensen die betalen.

Ik ben #137. Vind Pimax verder ook totaal onzinnig bezig qua planning en communicatie en enigszins zelf het product zelf. Mocht de headset tegenvallen, dan kan ik hem alsnog doorverkopen. Zo niet, dan lijkt het mij een erg mooi product. De potentie is hoog, het kan ook dé headset worden voor simmers voor de komende twee of meer jaar.

Wat moet ik anders kopen? Een Varjo Aero is alleen het beeld. Dus duurder en niet beter.
Een Pico4 heeft een stuk minder beeldkwaliteit.
Een Quest 2 ook. Een Quest Pro heeft een te hoge prijs en het meta-platform.
Een Index is ondertussen wel op zijn eind en dan zit je met de tracking stations.

Voor PCVR sim kom je snel op de Crystal uit. Jammer dat het door Pimax wordt gemaakt, dat wel. Maar Pimax is dan ook weer de enige die zo gek is om zoiets te maken...

• Darkangle
Ik denk dat onze ervaringen/kennis iets te ver uit elkaar liggen om een aansluitende discussie te voeren helaas.

Ik hoop dat je er (de headset) uit haalt wat je wilt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:41
Playa del C. schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:54:
[...]

Zo is FlightSimGuy lyrisch over het apparaat.
Tja, elke influencer die een zak geld krijgt is enthousiast in zijn YouTube filmpje, dat heet marketing. Daarom zijn er zo enorm veel positieve product reviews op YT... Die krijgen een apparaat (al dan niet tijdelijk) en vaak een vergoeding om een review te plaatsen. Het bedrijf krijgt reclame en de influencer views op zijn kanaal, aangevuld met advertentie inkomsten en affiliation links. Puur business. Wat hij echt van het product vindt gaat ie niet aan de klok hangen, dan schiet ie z'n eigen gouden kip dood omdat bedrijven niet meer naar hem toe komen.

Als mensen meer willen weten over een product en 9 vd 10 reviews zijn positief dan zijn ze erg geneigd om die ene negatieve review te negeren. Confirmation bias heet dat, en het werkt.

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darkangle
pirke schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:27:
[...]

Tja, elke influencer die een zak geld krijgt is enthousiast in zijn YouTube filmpje, dat heet marketing. Daarom zijn er zo enorm veel positieve product reviews op YT... Die krijgen een apparaat (al dan niet tijdelijk) en vaak een vergoeding om een review te plaatsen. Het bedrijf krijgt reclame en de influencer views op zijn kanaal, aangevuld met advertentie inkomsten en affiliation links. Puur business. Wat hij echt van het product vindt gaat ie niet aan de klok hangen, dan schiet ie z'n eigen gouden kip dood omdat bedrijven niet meer naar hem toe komen.

Als mensen meer willen weten over een product en 9 vd 10 reviews zijn positief dan zijn ze erg geneigd om die ene negatieve review te negeren. Confirmation bias heet dat, en het werkt.
Het beste vr voorbeeld hier van is heel grappig; EA.

Frostbyte's eerste gen VR pogingen. EA had een abandonware project met veel externe consultants (yep) op frostbyte aan de praat te krijgen voor toekomstige games. Dit project moest ook geld opbrengen ipv alleen maar ontwikkel kosten.

Lang verhaal maar buzzword combo bingo kwam tot starwars squadrons.

De golive was vannuit dev oogpunt tenenkrommend. De engine kon alleen 60 fps intern voor vr aan met een uptick naar 90+ om alle metertjes voor de gek te houden. Het resultaat was een zeer merkbare stutterfreeze omdat er frames gecopieerd werden (en de skyboxes scalen niet, resultaat dat de skyboxes allemaal overblown zijn. Leuk voor nebula's, maar alle sterren bv zien er niet uit. En zo blijft het maar doorgaan).

Alle bekende review kanalen waren zeer lovend en allemaal vonden ze het geweldig. Tweakers including (grappig detail, lovend over de vr, ook al werd er getest met een gen1 headset?). Stotterend, technialsch gezien gewoon niet af, voor velen zeer hinderlijk, maar vreemd geboeg geen geluiden vannuit de reviewers.

Je plast niet waar je eet. Gedeeltelijk een casus van te bang om de hand te bijten die voedt (EA geeft je dan geen review copies/geld meer) en gedeeltelijk omdat als je niet super positief bent je simpelweg minder clicks krijgt. Je kijkt/leest een pr machine, niet reviews.

"Ja maar soms ook geen positieve reviews hoor"... Yep, zeker. Casus olifant in de kamer of als er meer meespeelt, of daadwerkelijk een stukje goed verslag. Het probleem is dat dat via dezelfde kanalen als de pr zooi langs komt en dus je nog meer het wol over je oren getrokken krijgt omdat je niet weet wat en wanneer.

Grootste rede waarom ik een scheithekel heb aan pr afdelingen. Ze denken dat ze het hebben uitgevonden, en dat ze sneaky zijn. Als je ook mee draait noodgedwongen in dat wereldje komt het alleen nog maar zielig over en kan je niet meer normaal genieten van bv youtube omdat je altijd de magic bullet ziet.

Combineer dat voor vr hardware met bv de ingebouwde dwang van mensen om alles te willen zien in begrijpbare nummertjes, en papiertijgers doen de rest.

Ik heb het volgens mij al een keer eerder aangehaald. Maar de logica die ik hier zie als mensen met de paar metrics die ze wel snappen binnen vr gaan lopen gooien krijg je phone/dlsr situaties. Dit is waar iemand schuimbekkend voor je gaat staan dat zijn 108 megapixel telefoon veel beter is dan jou 24 megapixel dlsr "omdat" 108>24 en de telefoon zelf automagiscch nabewerkt!

Yup. Meerdere keren gehoord nu. Enfin, /rant. We zijn hier om VR lol te hebben.

• Playa del C.
pirke schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:27:
[...]

Dat weet iedereen hier, ik stelde ook niet dat een youtuber meteen gelijk heeft. Ik voegde daarom ook toe dat er onbekende mensen zijn die ook gewoon positief zijn over de Crystal.

Ik zeg verder ook niet dat ik nu helemaal al overtuigd ben. Ik verwacht binnen een paar weken zelf de boel ervaren te hebben. En dan zie ik het wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 04:51

LogiForce

The Black Whole

Ik kan me zeer vinden in de opinie hierboven over de reviews van tegenwoordig. Vrijheid van pers is hier echt niet van toepassing aangezien ze een wurgcontract moeten tekenen dan wel inderdaad het risico lopen geen review sampels meer op de deurmat krijgen.
Uiteraard staat het een bedrijf vrij om review sampels daar heen te zenden waar ze willen, maar als ze geen kritiek kunnen incasseren zijn ze geen knip voor de neus waard. Geen product is perfect, alleen reageren bedrijven nog erger over hun product als ouders over hun kind. In die zien dat het product absoluut en onomstotelijk perfect is in de ogen van het bedrijf, maar zelfs ouders zien tenminste nog in dat geen mens perfect is en hun kind ook niet (uitzondering daargelaten, want die heb je altijd).

Zowel MRTV als FlightSimGuy zijn beide overduidelijk "gekochte" reviewers, en als ze niet gekocht/gedwongen reviewen dan zijn ze te afhankelijk geworden van review samples. Misschien omdat ze domweg fulltime youtube reviewers zijn geworden.

Je hebt ook nog "Finn does sims" en daar merk je gewoon van dat hij een oprecht individu is die als gebruiker naar de Pimax Crystal kijkt, en niet als reviewer met de roze bril van Pimax op.

Maar goed, met reviewers gaat het altijd zo en Tweakers is niet anders, helaas. Een bedrijf afbranden is in elk geval niet iets wat een professioneel reviewer zou doen. Dat doen alleen de gebruikers.
Daarom zie je bij games ook op Metacritic wel de scores uiteen lopen tussen de "Critic Reviews" van professional reviewers en de "User Reviews".

Er is maar een reviewer die ik goed vind, en dat is Steve 'Tech Jesus' Burke van Gamers Nexus. Maar al noemen ze heb Tech Jesus, ook hij is niet heilig. Je moet als luisteraar/lezer van reviews altijd kritisch blijven.

Dat gezegd hebbende. Ik heb als originele HTC Vive gebruiker een pre-order staan, omdat dit technisch gezien het beste product is van dit moment als het op het totale plaatje aankomt.
Als sim racer (ACC, iRacing met als guilty pleasure ETS/ATS) lijkt me dit dan ook meer dan perfect genoeg voor wat ik er mee wil doen, en meer dan 4 uur game ik toch niet aan een stuk door. Al kwam "Finn does sims" er vandaag achter dat een battery pack beter laad dan de computer, en tijdens gameplay van MSFS lade de Crystal bij van 2 naar 4 batterij strepen. Zie: YouTube: can this little device extend the battery life of the Pimax Crystal ...

We gaan het meemaken wat het word. Misschien word het wel veel beklag en een ergernis, maar misschien hebben ze nu iets goeds weten neer te zetten. Als het een ergernis word is het ook gelijk mijn laatste Pimax, en dan moet ik echt vanuit gebruikers al een goed geluid komen mocht ik daarna ooit nog terug keren bij Pimax.
Zo ook dat ik nooit of te nimmer nog weer een Corsair product aanschaf. Die prutsers kunnen niet programmeren namelijk, en hun vlaggenschip K100 toetsenborg werkt nog steeds niet stabiel op de AMD X570 chipset. Iets waar ze al sinds 2020 aan werken om het te verhelpen, en waar ik pas achter na aankoop en door de problemen te ervaren ging zoeken op het Corsair forum.
Dus als de Pimax Crystal ook zo'n ergernis word, dan ben ik gauw genezen.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Pagina: 1 ... 88 89 90 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee