Darkangle schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:17:
[...]
Net mijn hele text kwijt.
In een nutshell:
Consumenten krijgen niet de eerste batch cv's. Dat is heel normaal. Belanghebbende en samenwerkings verband/ip houders staan vrijwel altijd vooraan, vaak kort daarop gevolgd door de kudde influencers. Soms nog een laag, en daarna past de klanten zelf.
Ja precies. Dat is logisch. Ik vroeg mij meer af of jij ook echt een CV hebt ontvangen of ene half beta apparaat. Maar dat weet jij en is duidelijk toegelicht. Ik denk ook niet dat er zoveel verschillen zijn tussen de laatste versies, het is vooral software waar ze aan sleutelen voor zover ik weet.
Ik snap niet waarom je mij probeert uit te leggen;ik heb hier nu 2 verschillende prototypes en 1 cv getest, no offence maar ik denk dat ik een handle heb op de details en de ontwikkeling 😉 (zit ip van ons/mij in).
Ik gaf een ander geluid. Je bent niet de enige die een CV-versie heeft ontvangen. Zo is FlightSimGuy lyrisch over het apparaat. En er zijn ook op discord een paar onbekende mensen die ervaringen delen en die zijn best positief. Met de kanttekening: het is momenteel zeker niet voor iedereen een goede koop, dat hangt af van de usecase.
Vannuit dat perspectief boeit het ook totaal niet dat "het al bekend was dat"... De fov zoals geadverteerd word niet gehaald, dat is op meerdere fronten een risico. De rest zijn beloftes die tot moment van oplevering gebakken lucht zijn. We leven bv niet meer in Q3 2022 (originele datum als ik mij goed kan herrinderen).
Deze headset word geadverteerd met premium features die er niet in zitten/nog niet werken, en word niet weg gezet als een simmers oplossing maar een allround headset. Voor wat de box zegt en wat de headset daadwerkelijk doet is het momenteel onevenredig in het nadeel van de consument, met een boel roze bril storing op de lijn dmv mensen die alles het specifieke hoekje die zij doen gaan in oracleén alsof de heeadset alleen daar voor bedoeld is.
Dat is niet waar. Het boeit mij wel dat al bekend is wat de werkelijke specs zijn. Waar je gelijk in hebt, is dat Pimax structureel verkeerd bezig is met marketing. Ik kijk alleen naar het product en of ik het geld daarvoor over heb. Ik vind een Index-fov van 103 goed genoeg. De claim van Pimax dat het 125 moet zijn, negeer ik en veroordeel ik verder ook. Als ze graag rechtzaken willen, prima.
Maar goed, er is niks significant beters qua fov, behalve een oudere Pimax.
De mensen die de Crystal aanbevelen/promoten die doen dat allen met de kanttekening dat het product niet af is en dat het ook vooral gericht is op een bepaald soort gebruik (sims) en type gebruiker. Eventueel ook als virtual desktop en/of als 3D bioscoop. Maar vooral simgames. En de persoon moet enigszins handig met tweaken zijn. Het is geen plug&play.
Ik weet ook dat standalone nog niet werkt en misschien ook nooit echt lekker zal gaan werken. Ik zoek juist een headset met kabel/PCVR. Mocht de draadloze optie goed werken, dan is dat een leuke bonus. Enige wat ik wel verwacht is de eyetracking. Dat zit gewoon ingebouwd en zou moeten werken. Tobii.
Dus: eens dat Pimax zeer slecht is met de marketing, maar oneens dat je dan daarna alles maar moet afschrijven. Je kunt met een versie die minder is dan op papier ook een prima resultaat boeken. Met 35 PPD en local dimming, neem ik aan dat ook jij nog nergens anders een beter beeld hebt gezien dan op de Pimax.
Ik hoop daadwerkelijk dat ze de beloftes waarmaken. Ik heb er persoonlijk baat bij. Echter, ervaring leert dat dit waarschijnlijk niet gaat gebeuren. Ik wacht het geduldig af
Ik wacht het verder ook af. Zal nog een week of twee duren voor de eerste ronde voor gewone consumenten wat verzonden zal zijn, zo lijkt het. Misschien duurt het nog langer, dat kan ook zomaar bij Pimax. Er ging gisteren wel een nieuwsmail uit waarin ze foto's van het magazijn toonden. Daarop staan tientallen dozen met shippinglabels klaar, dus dat is op zich een teken dat ze echt 'soon' gaan versturen. Ik ben erg benieuwd.
Uit interesse, waar ben jij verantwoordelijk voor precies bij de Crystal?
Dat hangt vooral af van hoeveel geld iemand te besteden heeft en over heeft voor dit soort aankopen. Een normale consument staat niet in de rij voor de Crystal en die kan dit product ook pas kopen over een paar maand. Via pre-order zijn er wereldwijd een paar honderd of paar duizend mensen die betalen.
Ik ben #137. Vind Pimax verder ook totaal onzinnig bezig qua planning en communicatie en enigszins zelf het product zelf. Mocht de headset tegenvallen, dan kan ik hem alsnog doorverkopen. Zo niet, dan lijkt het mij een erg mooi product. De potentie is hoog, het kan ook dé headset worden voor simmers voor de komende twee of meer jaar.
Wat moet ik anders kopen? Een Varjo Aero is alleen het beeld. Dus duurder en niet beter.
Een Pico4 heeft een stuk minder beeldkwaliteit.
Een Quest 2 ook. Een Quest Pro heeft een te hoge prijs en het meta-platform.
Een Index is ondertussen wel op zijn eind en dan zit je met de tracking stations.
Voor PCVR sim kom je snel op de Crystal uit. Jammer dat het door Pimax wordt gemaakt, dat wel. Maar Pimax is dan ook weer de enige die zo gek is om zoiets te maken...