iaxe393 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:05:
[...]

Yes, ding was gewoon droog toen ik de nieuwe batterij erin deed.
Jammer dit iig, misschien ooit maar eens een Quest 3/4 kopen tegen die tijd. Maar de lol is er voor mij nu wel even van af met deze.
Je kan ze ook los kopen: link

Maar goedkoop is het niet. Kan me voorstellen dat je daar ook geen zin in hebt.

Heb je niet toevallig nog garantie?

Ps: I'll ik wou dat ze die siliconen afdelhoesjes die ze meeleveren (en hebben nageleverd) vanwege de allergie problemen ook los zouden verkopen :( maar die kan je weer niet krijgen
GekkePrutser schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:22:
[...]

Maar goedkoop is het niet. Kan me voorstellen dat je daar ook geen zin in hebt.

Ps: I'll ik wou dat ze die siliconen afdelhoesjes die ze meeleveren (en hebben nageleverd) vanwege de allergie problemen ook los zouden verkopen :( maar die kan je weer niet krijgen
Hij heeft nog een Q1, Q2 controllers zijn daar helaas niet compatible mee.

Gamertag: FinrazielNL

Finraziel schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:13:
[...]

Hij heeft nog een Q1, Q2 controllers zijn daar helaas niet compatible mee.
Oeps sorry dat had ik gemist. Jammer inderdaad dat die niet meer los verkocht worden. Ze stoppen nu ook met de support geloof ik.

Ik heb zelf ook nog een Q1 die ik nog gebruik voor development. En mijn software blijft er voorlopig nog gewoon op werken 8)

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-06 13:05
edit; was al gezegd :+

[Voor 95% gewijzigd door iaxe393 op 16-03-2023 00:39]

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 07:06
GekkePrutser schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:19:
[...]

Maar goedkoop is het niet.

Zouden er geen hall effect sensors zijn voor de pookjes voor de Quest 2 controller pookjes? Voor bijv. Switch is die mod er wel

Mazda CX-5 (2022)

Ik kon het toch niet laten en heb vandaag de Quest pro binnen gekregen.
Eerste indruk is positief... Beeld is echt goed vergeleken met de q2, maar ik denk dat dat ook voor een goed deel komt door mijn hoge ipd en daarmee niet alleen dat de q2 niet helemaal goed in focus is maar ook dat de fov erg slecht is. Op de pro is dat echt een enorme bevrijding, niet meer zo claustrofobisch die schermranden in mijn blikveld. En uiteraard is het hele beeld mooi scherp nu door de pancake lenzen.

De headset zelf vind ik erg comfortabel als ik hem eenmaal op heb. Afzetten gaat ook vrij makkelijk, maar opzetten is lastig tenzij ik hem eerst een flink stuk open draai. Gelukkig is het ook weer vrij makkelijk om even rond te lopen met het ding dus hij hoeft niet vaak tussendoor van mijn hoofd af. De zijkleppen heb ik geprobeerd maar er weer afgelaten omdat ze het opzetten nog lastiger maken. Het zijn gewoon rubber flapjes en die raken soms in de knoop bij het opzetten. Maar ik vind het ook prima eigenlijk dat ik mijn omgeving nog kan zien, tijdens het spelen valt me dat al vrij snel niet meer op.

Controllers bevallen ook goed. Ik heb bij beat saber echt al het idee dat de tracking beter is en als ik iets mis dat het mijn schuld was in plaats van een tracking fail. Ik had wel één keer dat de tracking even mis ging, maar dat was een moment waarop mijn linkerhand naar mijn lichaam ging en daarna mijn rechterhand helemaal naar links, waardoor de linker controller helemaal niks meer kon zien omdat die tussen mijn arm en lichaam verdween.
Minpuntje van de controllers, de polsbandjes zijn echt waardeloos... Ik snap niet waarom ze niet hetzelfde systeem als de q2 gebruikt hebben. Het zijn platte reepjes, ik geloof zoals de q1 ook had. Gevolg is dat als ze niet helemaal goed zitten dat ze verdraaien en dat voelt irritant. De q2 heeft gewoon ronde koordjes die veel handiger zijn, vond dat een vooruitgang ten opzichte van de q1 maar Meta wil blijkbaar terug. Ik heb ze er gelijk afgehaald en wat andere besteld van Amazon.
De controllers ook gelijk in mijn vrcover grips geschoven wat goed past zoals ik al op YouTube gezien had. Zit niet meer bovenaan verankerd maar maakt niet uit, zit stevig genoeg dat ze er echt niet uit vliegen.

Ik heb wel een klein dingetje met de ipd verstelling... Als ik de lenzen helemaal naar buiten duw kom ik op 72 mm (wat goed zou moeten zijn voor mij), maar zodra ik los laat veren ze terug naar 70 mm. Het beeld is op zich nog steeds goed dus het is geen ramp, maar ik vraag me wel af of dit normaal is. Iemand anders hier met een pro die dit zou kunnen bevestigen?

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is er hier iemand die ervaring heeft met andere face covers voor de PICO 4 die niet alleen het comfort maar ook de FOV vergroten? Ik heb tot op heden maar één bedrijf gevonden die zulke covers maakt maar daar zijn ze uitverkocht.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:41
@Seth_Chaos ik heb de AMVR face cover, hij is zachter en de bril staat iets dichter op je hoofd waardoor je een grotere FOV krijgt. Het scheelt iets maar niet super veel, het is mij vooral voor het extra comfort te doen.

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:30
Ik heb ook de AMVR, maar ik heb lens inserts en mijn wenkbrauwen raakten de lenzen, dus ik gebruik nu de Pico bril-spacer met de AMVR facecover. :)

Comfort is inderdaad de hoofdreden, met de originele Pico 4 facecover kreeg ik na een uur echt drukpunten / pijn.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

• pirke
Ik heb ook lens inserts, maar maak geen contact...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
UniMatrix schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:34:
Ik heb ook de AMVR, maar ik heb lens inserts en mijn wenkbrauwen raakten de lenzen, dus ik gebruik nu de Pico bril-spacer met de AMVR facecover. :)

Comfort is inderdaad de hoofdreden, met de originele Pico 4 facecover kreeg ik na een uur echt drukpunten / pijn.
Dan ga ik die eens proberen. Zit wel 3 weken levertijd op helaas. Ik merkte al dat wanneer ik de vr bril op mijn gezicht druk en dan het wiel op de achterkant aandraai ik ook de FOV kan verhogen. Dat zit erg oncomfortabel, maar was wel even het proberen waard. Zo merkte ik dat wanneer je ogen te dicht bij de lenzen komen, er directe airflow over je oogbollen loopt. Wat in seconden je ogen uit droogt. Dus veel ruimte is er uberhaupt niet om de afstand tot de lenzen in te korten.

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:30
pirke schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:42:
Ik heb ook lens inserts, maar maak geen contact...
Dat kan heel goed, scheelt natuurlijk per persoon / gezicht.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het is jammer dat als je bijvoorbeeld The Room VR A Dark Matter hebt gekocht via de Meta Store dat deze dan niet op een of andere manier ook te downloaden is via steam.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Thombias schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:08:
Het is jammer dat als je bijvoorbeeld The Room VR A Dark Matter hebt gekocht via de Meta Store dat deze dan niet op een of andere manier ook te downloaden is via steam.
Als ik het goed zie kun je hem wel op de pc installeren vanuit de Oculus app, want de rift en rift s staan ook bij ondersteunde platformen in de store. Niet hetzelfde als in steam zelf maar je kunt de game dus wel op pc spelen (eventueel met andere steam VR headsets middels revive).

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:30
YouTube: I'M SHOCKED: The Pimax Crystal Is A GAMECHANGER For Sim Racing!

Dit is precies waar ik de Crystal voor plan te gebruiken. De accu en de headstrap steken wel wat ver uit achter. Dat is mogelijk iets wat niet past op mijn huidige simrig-stoel.

Het is verder slechts één review in het Pimax HQ. En natuurlijk de grote vraag: wanneer wordt hij verzonden.

• Da_Teach
  • Laatst online: 23-04 18:59
Na jaren VR een beetje te hebben genegeerd wil ik toch de sprong wagen want het lijkt me toch wel grappig.

Maar kanonnen wat is de VR brillen selectie moeilijk. Initieel eigenlijk alleen naar PCVR zitten kijken maar PS5+VR is ook wel misschien een idee.

Heeft iemand advies? Ik heb geen PS5 maar wel een aardige gaming pc (12900 + 6900XT). Er is niet echt een budget (zelfs upgrade naar 4090 is een optie). Ik wil gewoon een heerlijke VR experience, voornamelijk gaming.

Ik zie gewoon eigenlijk de bomen door het bos niet meer :'(

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:33
Da_Teach schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:01:
Na jaren VR een beetje te hebben genegeerd wil ik toch de sprong wagen want het lijkt me toch wel grappig.

Maar kanonnen wat is de VR brillen selectie moeilijk. Initieel eigenlijk alleen naar PCVR zitten kijken maar PS5+VR is ook wel misschien een idee.

Heeft iemand advies? Ik heb geen PS5 maar wel een aardige gaming pc (12900 + 6900XT). Er is niet echt een budget (zelfs upgrade naar 4090 is een optie). Ik wil gewoon een heerlijke VR experience, voornamelijk gaming.

12900+6900xt zijn goed genoeg voor pcvr. Wil je wireless? Ga dan voor de quest 2 of pico 4. Je hebt dan ook nog als voordeel dat het standalone is.

PC : Ryzen 7 3800x / 6800XT / 32 GB DDR4 @ 3200

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:44
@Playa del C. Die kerel moet altijd zo enorm overdrijven, net als bv Boosted Media. Alles is hyper super duper dit en dat. Ik kan me niet voorstellen dat scherper beeld/betere kleuren nou echt je ervaring dusdanig bepaald dat eerdere headsets tekort schoten om je het gevoel te geven in de auto te zitten. Maw zijn hele "review" zegt niets nieuw en hetgeen dat hij zegt is kolder mbt game changing gebeuren.

iRacing Profiel

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:48
Razkin schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:19:
@Playa del C. Die kerel moet altijd zo enorm overdrijven, net als bv Boosted Media. Alles is hyper super duper dit en dat. Ik kan me niet voorstellen dat scherper beeld/betere kleuren nou echt je ervaring dusdanig bepaald dat eerdere headsets tekort schoten om je het gevoel te geven in de auto te zitten. Maw zijn hele "review" zegt niets nieuw en hetgeen dat hij zegt is kolder mbt game changing gebeuren.
Sommige mensen zijn daar super gevoelig voor. Echter elke keer een nieuwe headset en de hype machine eromheen blaten als schapen dat het 10x zo goed is....

Dat zou betekenen dat we al 100x beter zitten ood met headsets.

Maar neem het aan van iemand die beroepsmatig nog steeds 1x per week gen1 (vooral htc vive, oculus en een lenovo) opheeft en de nieuwste prototypes... Het is allemaal overdreven melken, het ontloopt elkaar echt niet zoveel. Natuurlijk zijn de huidige sets beter dan bv de lenovo. Maar niet superveel, zeker niet bij de margins die het optel sommetje van hun hype claims bijelkaar zo moeten geven.

Het is gewoon allemaal net even beter, maar nog steeds allemaal hetzelfde. Alle andere claims hebben een financiele insteek.

• Playa del C.
Razkin schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:19:
Ik vind het in mijn (huidige) Rift CV1 ook al superleuk in de simrig. Vind zelf MRTV ook te enthousiast. Waar het mij in deze specifieke review omgaat, is dat alles wel goed lijkt te werken. Het punt dat de Crystal erg geschikt is/lijkt voor simracen is wel valide. En dat het de oude Rift op alle punten overtreft, lijkt mij ook logisch. Als meer reviewers binnenkort stellen dat de Crystal een degelijk product is, dan is dat voor mij genoeg om de Crystal te kopen. Ik kom van een Rift en zoek sinds een paar maand een (grote) stap in VR.
De asperische lenzen en local dimming maken de ervaring naar mijn mening wel degelijk een heel stuk beter dan de oudere headsets. En dan mogelijk als bonus nog een optie tot foveated rendering, draadloos, enz. Niks mis met de Crystal op papier, alleen... het is Pimax en er is nog geen levering.
Darkangle schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:25:
[...]

Sommige mensen zijn daar super gevoelig voor. Echter elke keer een nieuwe headset en de hype machine eromheen blaten als schapen dat het 10x zo goed is....

Dat zou betekenen dat we al 100x beter zitten ood met headsets.

Maar neem het aan van iemand die beroepsmatig nog steeds 1x per week gen1 (vooral htc vive, oculus en een lenovo) opheeft en de nieuwste prototypes... Het is allemaal overdreven melken, het ontloopt elkaar echt niet zoveel. Natuurlijk zijn de huidige sets beter dan bv de lenovo. Maar niet superveel, zeker niet bij de margins die het optel sommetje van hun hype claims bijelkaar zo moeten geven.

Het is gewoon allemaal net even beter, maar nog steeds allemaal hetzelfde. Alle andere claims hebben een financiele insteek.
Mensen zoeken maar uit of ze geld uitgeven aan hype. Ik kom zelf van een Rift CV1 en wil een high-end PCVR headset zonder basestations. Er is geen andere optie momenteel.

Komende week staat o.a. Pimax op de GDC. Zal genoeg nieuws van komen. Daarna nog een Q&A met Pimax. We zullen zien.

• Darkangle
We? Ga je er ook heen?

• Razkin
@Playa del C.
De CV1 was ook mijn eerste headset en VR had daarmee een net zo grote wow factor als overstappen van een Nvidia Riva 128 naar de 3dfx Voodoo2.

Als ik nog steeds de CV1 zou gebruiken en ik zou willen upgraden dan weet ik niet wat ik zou doen. Ik ben denk eerder geneigd een Reverb G2 Omnicept te proberen, mocht foveated rendering goed werken in sims(enkel Nvidia heeft hier een driver optie voor, anders moet support vanuit de game komen) dan ondervang je volgens mij de beperkte sweet spot, fov is volgens mij beter dan de CV1(als je hoofd de juiste vorm heeft/eigen interface print). Voor simracing gebruik je de pruts controllers toch niet.

edit: nu ik er nog iets langer over nadenk klopt mijn idee mbt foveated rendering niet, de lenzen zorgen dat de sweetspot klein uitvalt niet de render resolutie an sich }:O

[Voor 11% gewijzigd door Razkin op 18-03-2023 14:00]

iRacing Profiel

• Playa del C.
Razkin schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:56:
@Playa del C.
De CV1 was ook mijn eerste headset en VR had daarmee een net zo grote wow factor als overstappen van een Nvidia Riva 128 naar de 3dfx Voodoo2.

Als ik nog steeds de CV1 zou gebruiken en ik zou willen upgraden dan weet ik niet wat ik zou doen. Ik ben denk eerder geneigd een Reverb G2 Omnicept te proberen, mocht foveated rendering goed werken in sims(enkel Nvidia heeft hier een driver optie voor, anders moet support vanuit de game komen) dan ondervang je volgens mij de beperkte sweet spot, fov is volgens mij beter dan de CV1(als je hoofd de juiste vorm heeft/eigen interface print). Voor simracing gebruik je de pruts controllers toch niet.

edit: nu ik er nog iets langer over nadenk klopt mijn idee mbt foveated rendering niet, de lenzen zorgen dat de sweetspot klein uitvalt niet de render resolutie an sich }:O
Ja, die Rift CV1 was wel een unieke ervaring. Een volgende aanschaf is natuurlijk ook afhankelijk van het budget. Genoeg mensen vinden een 2000 euro veel te duur voor een headset. En dat is een volledig terecht argument.
Ik gebruik VR erg veel en dus kan het voor mij per uur prima uit, in mijn redenatie. De Rift kostte vroeger ook 800 euro (zonder controllers nog). Beste hardware-investering ooit als gamer.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:12
Da_Teach schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:01:

Het is heel gaaf, gelukkig heb je een relatief eindeloos budget ;)

Ik heb zelf een Quest 2, draadloos is voor mij echt een must, ook met sim racen.
Wees je met draadloos wel bewust van het feit dat je altijd compressie zal hebben.
Kan je het ergste wel weg krijgen met de juiste settings, maar je zal het altijd zien vergeleken met een headset die direct op de videokaart is aangesloten.
Om te weten of jij het acceptabel vindt, is de enige manier het uit te testen. Ik heb het verschil er in ieder geval voor over.

Voor de rest hebben AMD kaarten veel problemen met VR. De 6900XT schijnt, als je niet draadloos gaat VRen, nu prima te werken. Het grootste probleem zit hem in het encoden voor de serie.

De 7 series van AMD hebben sinds de release ervan veel problemen, dus als je gaat upgraden, zou ik dat nog even dubbelchecken. Maar de consensus is, Nvidia heeft de beste VR ondersteuning als je gaat upgraden. Dat zou ik voor nu lekker laten, de 6900XT zou nu prima moeten werken.

Grootste fout wat mensen maken met VR, is dat ze denken dat het hele blikveld super scherp is. Dat is absoluut niet het geval. Zoals je misschien wel vaker leest, is de Field of View (FoV) niet zo groot. Ik vind dat wederom geen probleem, maar weet dat voordat je over gaat op aanschaf.

Nog een ding, motion sickness, daar hebben een groot aantal mensen, zeker op het begin, last van. Moet je langzaam opbouwen om vanaf te komen.

Maar als je daar allemaal geen problemen mee hebt, is het echt het verschil van een S3 PCI 2D videokaart naar 3DFX Voodoo kaart te gaan. De immersie is tegenwoordig echt bizar, zeker met sim spellen.
Half Life Alyx is heel vet, maar relatief kort, Beat Saber is een heerlijk spel om je even uit te leven op muziek en er zijn nog veel korte spellen van lagere kwaliteit dan HL:A.

Simmen en Beat Saber is wat de meeste VR spelers het langste bezig houdt. Er zijn daar zeer zeker uitzonderingen op, maar er zijn geen bakken met kwaliteit spellen nog uitgekomen helaas.

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

Of je dat verschil in kwaliteit door de compressie bij draadloos VR ziet is ook nog persoonlijk. Ik zie het zelf echt niet. Ik zie ook het verschil niet tussen 100 Mbps en 150 Mbps in VD bij het spelen van Alyx (net getest en het enige verschil wat ik zag was een wat hogere latency in de stats). Het zal er ongetwijfeld zijn, maar ik ben niet zo gevoelig voor dat soort zaken. Wel heb ik een Nvidia kaart (3070), mocht dat ook meespelen met de kwaliteit van compressie wellicht.

Een ander puntje op hierboven, wat betreft dat het hele blikveld superscherp zou zijn, het hangt er een beetje van af wat je daarmee bedoelt... Als je bedoelt dat niet je hele natuurlijke blikveld gevuld is, dat klopt inderdaad. Als je bedoelt dat alleen het midden van het scherm scherp is en naar de randen toe wordt het wazig, dat is bij de Quest Pro niet zo, die is echt overal scherp. De Q2 heeft dat wel heel erg dat alleen het midden scherp is. Ik weet niet hoe het bijvoorbeeld bij de Pico 4 is aangezien die ook pancake lenzen heeft (maar wat ik op reddit zag zouden die toch iets minder zijn dan die van de pro, al kan dat ook zijn geweest omdat ik op de quest pro subreddit zat).

Qua games hangt het ook van je smaak af. Ik zou inderdaad een rustige game uitzoeken om je VR benen te trainen, maar heb je die eenmaal en kun je wat 'jank' verdragen, dan zijn er wel een stel games die behoorlijk wat content bieden. Ik heb zelf The Talos Principle VR gebruikt om full locomotion (waarbij je met de stick beweegt, iets wat de eerste keer dat je het doet nogal duizelingwekkend kan zijn) te trainen. De complete Serious Sam serie is in VR te spelen (ik ben ergens in de 1e game blijven steken, wil het nog verder oppakken). Borderlands 2, eigenlijk geen goede VR game zoals ik eerder zei, maar kun je je over de beperkingen heen zetten dan zitten er wel heel veel uren content in en de guns in VR schieten blijft cool imho. Fallout 4 en Skyrim bieden ook ontzettend veel content. Standaard ook niet de beste VR ervaringen, maar die zijn eventueel weer flink te modden en zouden dat dan wel moeten kunnen worden (nog niet zelf gedaan echter). En dan zijn er nog allemaal games waar ik nog niet eens aan toegekomen ben. Wat mij betreft is er echt meer dan genoeg in VR te doen... alleen het is persoonlijk waar je je grens legt van wat goed genoeg is voor je. Begin je met Alyx en wil je dan alleen nog maar dat soort ervaringen? Dan ben je snel klaar...

Wat betreft advies @Da_Teach... het is lastig te zeggen want het is ook vrij persoonlijk wat je belangrijk vindt.

De PSVR is een gelikte ervaring waarbij je volledig ontzorgd wordt door Sony. Maar het aanbod games is (voor nu) beperkt en de prijs van games die er wel zijn is wat hoger (of liever, het is lastiger om goedkoop aan veel content te komen waar je op de PC meer mogelijkheden hebt). Ook hang je aan een draadje.

Op de PC ben ik zelf heel blij met de draadloze ervaring die de Quest headsets bieden (vooral in combinatie met virtual desktop, een losse app van ik geloof €20 die een stuk gebruiksvriendelijker is dan de gratis variant van Meta zelf). De Quest Pro biedt dan de beste ervaring, maar is wel een klap duurder en het is de vraag of tegen het eind van dit jaar de Quest 3 hem niet voorbij zal streven. Ook moet je voor draadloos VR zorg dragen voor een sterk stabiel en liefst voor VR dedicated wifi netwerk (waarbij je ook nog op moet letten dat sommige accesspoints/routers niet lekker werken). Dit is dus wel ook een klein beetje een tweaker oplossing. Wil je nu de beste draadloze PCVR oplossing dan is dat wel een Quest Pro met een Nvidia kaart. Of het de prijs waard is, is persoonlijk. De Pico 4 is ook nog een optie en lijkt vergelijkbaar met een Quest 2 met betere lenzen (voor zover ik weet, geen eigen ervaring mee).

Andere headsets ben ik minder bekend mee, maar volgens mij is er niet echt iets van een bekende speler waarbij je een redelijk gelikte ervaring kunt verwachten wat niet eigenlijk al outdated is (zoals de index). Ga je vooral simmen dan zijn er meer keuzes omdat de controllers dan minder belangrijk zijn (want je hebt waarschijnlijk een stuur of flightstick in je handen).

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:53
Als Tweaker zou ik sowieso kiezen voor PCVR. Niet alleen heb je dan meer keuze in het aantal games, ook heb je de beschikking over ladingen mods. Daar zitten geinige spelletjes tussen, maar ook mods die een volwaardige triple A-ervaring bieden. Even een vlugge lijst uit de losse pols:

- Half Life 2 VR
- Half Life Levitation
- Bioshock VR (gebaseerd op HL Alyx)
- Red Dead Redemption VR
- GTA5 VR
- PT Demo VR

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:32
star wars squadrons vr
Elite Dangerous VR
Portal VR

• pirke
Microsoft Flight Simulator VR

• Playa del C.
Skyrim VR
iRacing

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:53
Ik had het over mods, maar die games zijn inderdaad ook heel tof :)

• Da_Teach
  • Laatst online: 23-04 18:59
De quest pro stond inderdaad al op het lijstje en had al bijna op order gedrukt. Maar wist het nog niet echt zeker, de HTC Vive XR Elite komt eind deze maand een wist nou niet of die beter zou zijn. De ene review/preview zegt van wel, andere zegt dat de quest beter is.

Als de nieuwe van Steam er had geweest dan had die al besteld geweest maar 1000 voor een Index is beetje te voor een bril van flink wat jaar oud.
Is er trouwens iemand waarbij 'double tap for passthrough' betrouwbaar werkt op een Quest?
Op de q2 kreeg ik het überhaupt bijna nooit voor elkaar. Nu op de pro gaat het een stuk beter, maar hij triggert ook vaak onbedoeld.

Net nog, beat saber multiplayer aan het spelen en na een hele reeks lobbies waar mensen maar op die Camilia troep bleven stemmen zowaar een dlc song die ik echt cool vind en nog nooit in multiplayer langs heb zien komen (witchcraft). Nog even voor de muziek start mijn headset op zijn plek duwen want als ik flink zweet verschuift hij soms een beetje... Bam! Passthrough... En voor beat saber is dat pauze en dat is in multiplayer instant fail ;(

Gelijk uitgezet die troep... Gelukkig gaat de passthrough vanzelf aan als je je guardian uit loopt want het werkt wel erg goed op de pro. Niet goed genoeg voor AR dus ik begrijp de kritiek, maar om rond te lopen, drinken te pakken of zelfs even naar de wc te gaan (kijkt u mee meneer Meta? :o O-) ) werkt het uitstekend.

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-06 20:35

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

VTOL VR is ook erg leuk, maar heeft een flinke learning curve.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
Finraziel schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:05:
Is er trouwens iemand waarbij 'double tap for passthrough' betrouwbaar werkt op een Quest?
Op de q2 kreeg ik het überhaupt bijna nooit voor elkaar. Nu op de pro gaat het een stuk beter, maar hij triggert ook vaak onbedoeld.
Werkt hier vrijwel probleemloos op de Q2. Soms stoot ik per ongeluk tegen mijn bril waarmee ik het activeer maar dat is incidenteel.
Da_Teach schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:56:
De quest pro stond inderdaad al op het lijstje en had al bijna op order gedrukt. Maar wist het nog niet echt zeker, de HTC Vive XR Elite komt eind deze maand een wist nou niet of die beter zou zijn. De ene review/preview zegt van wel, andere zegt dat de quest beter is.

Als de nieuwe van Steam er had geweest dan had die al besteld geweest maar 1000 voor een Index is beetje te voor een bril van flink wat jaar oud.
Die Vive had ik zelf nog niet echt naar gekeken moet ik zeggen. Speelt voor mij ook mee dat ik ook al een aantal native Quest games heb waaronder beat saber met veel van de DLC en die speel ik zo goed als dagelijks.
Als ik zo alleen even naar de pagina van HTC zelf kijk vermoed ik dat het beeld waarschijnlijk redelijk vergelijkbaar zal zijn met de pro. De controllers zien er minder geavanceerd uit. Sowieso met de ringen die de pro niet heeft en dat is best fijn dat die er niet meer opzitten.
Maar goed dat zijn puur even wat losse gedachtes, kan verder weinig zinnigs over dat ding zeggen :)

• Koldur
@Finraziel
Double tap werkt perfect hier met de Quest 2, wil niet meer zonder.

Overigens, zie ik wel degelijk verschil tussen wel of niet gecomprimeerd, maar accepteer dat en is niet onoverkomelijk. Verschil tussen 100 en 150 is voor mij helemaal een verschil. Ben blij dat dat mogelijk is.

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• pirke
Compressie is voor mij alleen zichtbaar in donkere wolken bij MS flight sim, de gradiënt wordt dan minder mooi, verder zie ik zelf geen compressie artefacten.

Ik heb net weer eens beat saber op mijn pc geïnstalleerd (uit de Oculus store) en via virtual desktop gespeeld om te kijken of mijn oude ervaring nog wel klopt. Die ervaring was namelijk nog op de Quest 1 (voor de 2 en Oculus link überhaupt bestonden).

Destijds had ik significante vertraging. Het was min of meer speelbaar door met de audio delay te spelen maar het was duidelijk dat de ervaring een stuk minder was en het me ook tegen ging houden om hogere moeilijkheidsgraden te spelen. Op basis daarvan heb ik het streamen van beat saber altijd afgeraden.

Nu blijkt de latency echt veel beter geworden te zijn. Ik ben gelijk in een expert song gesprongen (bones) en dat ging op zich prima. Ik merk eigenlijk vrijwel niks meer van vertraging (vd rapporteert 39 ms totale latency). Dus ik begrijp nu wel waarom het algemene sentiment veranderd is... Destijds riep iedereen dat beat saber onmogelijk was via vd en ik was genuanceerder en zei dat het wel kon maar verre van optimaal was, en voor mijn gevoel was dat ergens terwijl ik niet oplette ineens omgeslagen naar het omgekeerde.

Maar alsnog liep ik tegen een ander issue aan, de controller tracking. Ik denk dat het niet werkt voor hoe ik speel, met grote snelle bewegingen (in multiplayer krijg ik ook vrijwel altijd de 'jazz hands' award wat volgens mij gegeven wordt voor grote afstand afgelegd met je handen). Ik mis namelijk stenen die ik niet zou moeten missen (en op de native Quest versie ook niet mis). Ik denk dat door de hoge snelheid de game niet de exacte beweging ziet maar slechts enkele punten, een beetje hetzelfde effect als gps tracking waarbij je bochten lijkt af te snijden.

Speel je minder uitbundig en meer alles alleen uit je polsen raken dan kan ik me voorstellen dat je er minder issues mee hebt maar voor iemand als ik blijft de native versie dus verreweg beter dan de gestreamde desktop versie.

• Koldur
Finraziel schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:02:
Ik heb net weer eens beat saber op mijn pc geïnstalleerd (uit de Oculus store) en via virtual desktop gespeeld om te kijken of mijn oude ervaring nog wel klopt. Die ervaring was namelijk nog op de Quest 1 (voor de 2 en Oculus link überhaupt bestonden).

Destijds had ik significante vertraging. Het was min of meer speelbaar door met de audio delay te spelen maar het was duidelijk dat de ervaring een stuk minder was en het me ook tegen ging houden om hogere moeilijkheidsgraden te spelen. Op basis daarvan heb ik het streamen van beat saber altijd afgeraden.

Nu blijkt de latency echt veel beter geworden te zijn. Ik ben gelijk in een expert song gesprongen (bones) en dat ging op zich prima. Ik merk eigenlijk vrijwel niks meer van vertraging (vd rapporteert 39 ms totale latency). Dus ik begrijp nu wel waarom het algemene sentiment veranderd is... Destijds riep iedereen dat beat saber onmogelijk was via vd en ik was genuanceerder en zei dat het wel kon maar verre van optimaal was, en voor mijn gevoel was dat ergens terwijl ik niet oplette ineens omgeslagen naar het omgekeerde.

Maar alsnog liep ik tegen een ander issue aan, de controller tracking. Ik denk dat het niet werkt voor hoe ik speel, met grote snelle bewegingen (in multiplayer krijg ik ook vrijwel altijd de 'jazz hands' award wat volgens mij gegeven wordt voor grote afstand afgelegd met je handen). Ik mis namelijk stenen die ik niet zou moeten missen (en op de native Quest versie ook niet mis). Ik denk dat door de hoge snelheid de game niet de exacte beweging ziet maar slechts enkele punten, een beetje hetzelfde effect als gps tracking waarbij je bochten lijkt af te snijden.

Speel je minder uitbundig en meer alles alleen uit je polsen raken dan kan ik me voorstellen dat je er minder issues mee hebt maar voor iemand als ik blijft de native versie dus verreweg beter dan de gestreamde desktop versie.
Dan zal dat probleem met airlink waarschijnlijk er niet zijn. Helaas heeft Oculus directe tracking niet vrij gegeven voor derde partijen, dus VD.
Die info komt van Ggodin zelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Koldur schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:10:
[...]

Dan zal dat probleem met airlink waarschijnlijk er niet zijn. Helaas heeft Oculus directe tracking niet vrij gegeven voor derde partijen, dus VD.
Die info komt van Ggodin zelf.
Hmm, misschien zou ik dat ook eens kunnen proberen dan...
Destijds vond ik airlink echt vreselijk om te gebruiken en werkte het om de haverklap niet, maar wie weet is dat ook wel verbeterd.

edit: nope, precies hetzelfde probleem. En vind het nog steeds niet fijn om te gebruiken... kan niet zeggen of het nog steeds zo onbetrouwbaar is na 1 keer proberen, maar vind het helemaal niks dat het zo lastig is om vanuit link terug naar de reguliere quest omgeving te komen. Met VD spring ik zonder problemen tussen native quest en streamend PCVR games, bij link moet ik zo te zien dus iedere keer specifiek link af gaan sluiten voor ik weer in de quest omgeving kom. Simpele zaken als resetten van de view is ook ingewikkelder, het is duidelijk dat Meta deze desktop omgeving niet meer door ontwikkeld heeft.

[Voor 39% gewijzigd door Finraziel op 19-03-2023 10:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:18
Ik heb vandaag voor nog geen 20 euro skyrim vr opgehaald op Steam. Ze hebben tot 23 maart echt flinke kortingen daar. Tot nu toe een erg leuke game. Ik heb skyrim jaren geleden een keertje uitgespeeld maar in vr beleef je alles zo veel intenser. Ik ben echt positief verrast.

blog.wapnet.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Darkangle
L0g0ff schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:45:
Ik heb vandaag voor nog geen 20 euro skyrim vr opgehaald op Steam. Ze hebben tot 23 maart echt flinke kortingen daar. Tot nu toe een erg leuke game. Ik heb skyrim jaren geleden een keertje uitgespeeld maar in vr beleef je alles zo veel intenser. Ik ben echt positief verrast.
Wabbajack een goede vr pack, onvoorstelbaar veel beter dan vanilla skyrim vr. Het verschil is echt dag en nacht, en voelt current gen vr tripple A aan.

Niet alleen visuals maar ook dingen zoals full body, collision en physics.

• L0g0ff
Darkangle schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:49:
[...]

Wabbajack een goede vr pack, onvoorstelbaar veel beter dan vanilla skyrim vr. Het verschil is echt dag en nacht, en voelt current gen vr tripple A aan.

Niet alleen visuals maar ook dingen zoals full body, collision en physics.
Goeie tip! :) Ik heb even zitten kijken maar welke moet ik hebben hiervan?

https://www.wabbajack.org/gallery?selectedTags=VR

blog.wapnet.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darkangle
L0g0ff schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:02:
[...]

Goeie tip! :) Ik heb even zitten kijken maar welke moet ik hebben hiervan?

https://www.wabbajack.org/gallery?selectedTags=VR
Een goede om mee te beginnen is https://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/69646

Is voornamelijk een lading graphics mods (ben ik gevoelig voor), maar ook andere belangrijkere vr mods.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• joost00719
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-06 15:53
Ik wil graag de oculus quest 2 draadloos gaan gebruiken.
De wifi in de kamer waar ik wil gaan spelen, is niet geweldig.
Daarom zat ik te denken om een access-point aan te schaffen (Netgear EAX20 AX1800) en deze aan te sluiten.

[PC] ----- [switch (1gb/s)] ------ [Netgear EAX20 AX1800]
(En dan een eigen uniek SSID zodat andere apparaten er niet mee gaan verbinden)

Zal deze configuratie goed gaan werken om draadloos te streamen met Virtual Desktop?
Graag hoor ik hoe anderen dit doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:08
Lijkt me prima. Alleen 5Ghz aanzetten en klaar.
joost00719 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:22:
Ik wil graag de oculus quest 2 draadloos gaan gebruiken.
De wifi in de kamer waar ik wil gaan spelen, is niet geweldig.
Daarom zat ik te denken om een access-point aan te schaffen (Netgear EAX20 AX1800) en deze aan te sluiten.

[PC] ----- [switch (1gb/s)] ------ [Netgear EAX20 AX1800]
(En dan een eigen uniek SSID zodat andere apparaten er niet mee gaan verbinden)

Zal deze configuratie goed gaan werken om draadloos te streamen met Virtual Desktop?
Graag hoor ik hoe anderen dit doen.
Dit heb ik zelf ook gedaan, alleen een Unifi access point (Wifi-6, 1200).

Dit werkt inderdaad heel veel beter dan gebruik maken van een bestaande AP waar andere apparaten op zitten. Veel minder last van schokken in het beeld.

• Playa del C.
Langverwachte Q&A van Pimax. Een deel helaas, de rest volgt in een Live Q&A met MRTV... Geen idee waarom, maar goed.
https://pimax.com/qa-about-the-pimax-crystal-portal/

De eerste 200+ bestellingen van de Crystal worden voor eind april verstuurd. Een duidelijke tekst, maar woorden van Pimax zeggen niet veel. Het gaat om mensen die hun pre-order dus doorzetten. Ik denk dat als je nog geen pre-order hebt gezet, dat het dan nog wel even kan duren voor je iets krijgt.

Daarnaast is er extra nieuws over een optionele set lenzen. De optie kost geld, maar geeft 10% meer fov en dus ook 10% minder ppd. Met standaardlenzen zit je op Index-achtige fov volgens meerdere bronnen.

Foveated Rendering zou voor de Crystal worden onderzocht in juni, maar ook dat is een Pimax-belofte. Voor de rest werkt het draadloze deel nog niet en ook de eye-tracking en dus auto-ipd nog niet. Verder zou alles goed moeten zijn. Alsnog zijn de eerste kopers wel veredelde beta-testers, zo lijkt het. De software zal vast matig zijn, met vele firmware- en software-updates de komende weken.

Blijft zuur dat ze aankondigen voor de kerst te leveren en dat men dan eind maart nog steeds niks kan leveren. En dat straks eind april de eerste groep een deel van de features alsnog (tijdelijk) moet missen. Los van of het product goed wordt en los van dat er soms iets kan tegenzitten, dat slaat uiteindelijk helemaal nergens op.

Ik durf de gok wel te nemen, maar ik zie online ook veel mensen die afhaken. Terecht, het is voor de meesten veel geld en Pimax is wederom een maf bedrijf op een aantal punten.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 18:06
Wellicht al bekend, maar Half-Life 2: VR Mod - Episode 1 is uit in steam. Net als zijn voorganger Half-Life 2: VR Mod is deze mod gratis, maar je moet wel over het origineel beschikken. Mocht deze titel nog ontbreken in je steam library, dan is wellicht The Orange Box een beter alternatief. Momenteel 90% in de aanbieding, dus meer dan 2 euro ben je niet kwijt ;)
Episode 2 staat gepland voor 6 april :D

Acties:
  • +3Henk 'm!

• iaxe393
Linker controller deed inmiddels helemaal niets meer ;(

Gelukkig via marktplaats relatief goedkoop een nieuwe controller kunnen fixen *O* Kan er eindelijk weer iets anders dan Beatsaber gespeeld worden.
Iemand nog tips voor leuke vr games? Of Misschien nog wat fijne actieve kortingscodes voor games als Pistolwhip e.d.?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Darkangle
iaxe393 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:47:
Linker controller deed inmiddels helemaal niets meer ;(

Gelukkig via marktplaats relatief goedkoop een nieuwe controller kunnen fixen *O* Kan er eindelijk weer iets anders dan Beatsaber gespeeld worden.
Iemand nog tips voor leuke vr games? Of Misschien nog wat fijne actieve kortingscodes voor games als Pistolwhip e.d.?
Ancient Dungeon 25 procent off. Een leuke roguelike dungeon crawler. Verslavend, ook al lijkt de style op die van minecraft.

VErtigo Remastered Een beetje een hidden gem. Humorvol, toendertijd veelal vernieuwen (alyx heeft er zijn weapon interface aan te danken) en als je hem geweldig vind; deel 2 staat op het punt om uit te komen.

Skyrim en Fallout 4 hebben geen introductie nodig. Met wabbajack packs (vooral skyrim) zijn het gelijk current gen VR games, die zowat VR ground up voelen. Kan je heel veel (heeeeel veeeeeel) uurtjes in kwijt. Bang for your buck als je maar mod (zonder mods vind ik er weinig tot niets aan).

Hoort niet benoemd te worden, maar Alyx.

Hou je van simracen; AMS2. Waarom? Geen gezijk met klooien. Werkt gewoon.

Into The Radius 20% off atm. Je hoort weinig tot niets over dit spel, maar de dev is super actief, het spel is soms zenuwslopend. Denk Stalker VR. Spannend, opbouwend, en als de hook je ligt kan je niet wachten om de volgende missie te plannen.

I expect you to die 36% off atm. Humor volle twist op escape rooms (vind ik normaal bagger). DE mooiste james bond intro parodie die je ooit gaat zien in VR.

Paper Beast 65% off atm. Het moet je liggen, maar ik zou het omschrijven als een dreamlike guided experience game. Iets over waar data heen gaat op het internet, maar vooral sterk in world building om een dromerige manier.

The walking dead 1 & 2. Hoort wederom niet benoemd te hoeven worden, zijn veelal leuk, ook al zit er wat jank in.

Phasmophobia Een hele grappige "ghost hunter" geinspireerde game waar je met 3 andere spelers hauntiongs onderzoekt. Heel erg vermakelig en grappig om samen met een groep vrienden te spelen. Ik heb het ook solo gespeeld maar dan word het voor mij een "nope nope nope nope" ervaring. Opeens een heel ander spel en zeer horror achtig.

Dit zijn er een paar. Er zijn nog meer hidden gems e.d. maar dit is een top of the head lijstje die je wel op gang zou moeten helpen. Excuses als er voor de hand liggende zaken in staan, maar ik weet niet wat je wel of niet gespeeld hebt.

Als laatste tip: humble bundle heeft momenteel een VR sale. Pistol Whip zal daar vast tussen zitten. Maar ook een boel is momenteel bij steam zelf in de aanbieding.
Edit: Pistol Whip 30% off op steam atm.

Geef het even aan als je een oculus only lijstje wilt, die ziet er weer anders uit (asgard, lone 1 & 2 etc).

• iaxe393
Darkangle schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:49:
[...]

Ancient Dungeon 25 procent off. Een leuke roguelike dungeon crawler. Verslavend, ook al lijkt de style op die van minecraft.

VErtigo Remastered Een beetje een hidden gem. Humorvol, toendertijd veelal vernieuwen (alyx heeft er zijn weapon interface aan te danken) en als je hem geweldig vind; deel 2 staat op het punt om uit te komen.

Skyrim en Fallout 4 hebben geen introductie nodig. Met wabbajack packs (vooral skyrim) zijn het gelijk current gen VR games, die zowat VR ground up voelen. Kan je heel veel (heeeeel veeeeeel) uurtjes in kwijt. Bang for your buck als je maar mod (zonder mods vind ik er weinig tot niets aan).

Into The Radius 20% off atm. Je hoort weinig tot niets over dit spel, maar de dev is super actief, het spel is soms zenuwslopend. Denk Stalker VR. Spannend, opbouwend, en als de hook je ligt kan je niet wachten om de volgende missie te plannen.

I expect you to die 36% off atm. Humor volle twist op escape rooms (vind ik normaal bagger). DE mooiste james bond intro parodie die je ooit gaat zien in VR.

Paper Beast 65% off atm. Het moet je liggen, maar ik zou het omschrijven als een dreamlike guided experience game. Iets over waar data heen gaat op het internet, maar vooral sterk in world building om een dromerige manier.

The walking dead 1 & 2. Hoort wederom niet benoemd te hoeven worden, zijn veelal leuk, ook al zit er wat jank in.

Phasmophobia Een hele grappige "ghost hunter" geinspireerde game waar je met 3 andere spelers hauntiongs onderzoekt. Heel erg vermakelig en grappig om samen met een groep vrienden te spelen. Ik heb het ook solo gespeeld maar dan word het voor mij een "nope nope nope nope" ervaring. Opeens een heel ander spel en zeer horror achtig.

Dit zijn er een paar. Er zijn nog meer hidden gems e.d. maar dit is een top of the head lijstje die je wel op gang zou moeten helpen. Excuses als er voor de hand liggende zaken in staan, maar ik weet niet wat je wel of niet gespeeld hebt.

Als laatste tip: humble bundle heeft momenteel een VR sale. Pistol Whip zal daar vast tussen zitten. Maar ook een boel is momenteel bij steam zelf in de aanbieding.

Geef het even aan als je een oculus only lijstje wilt, die ziet er weer anders uit (asgard, lone 1 & 2 etc).
Darkangle schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:49:
[...]

Hele dikke thumbs up voor deze post.

Dacht; ik bekijk de VR bundel van humble even:
Net gemist helaas (en er is lekker veel naar het goede doel gegaan zeg :') )

Niet dus, er is een sale (Y)
Eens even kijken voor wat moois

• Razkin
@iaxe393 https://www.humblebundle....omo/virtual-reality-sale/

Reguliere sale, niet een bundle sale...

iRacing Profiel

• iaxe393
Pistol whhip gekocht, vond dat echt een hele vette game toen ik de demo speelde.
Over virtual desktop gaat het ook gewoon helemaal prima. Leuke game dat _O_

Merk wel dat games waar ik stil zit en de game onrail beweegt (zeg beatsaber/pistol whip) helemaal goed gaan. Maar toen ik HL2 VR probeerde heb ik het 5 min volgehouden, anders was mn brilletje volgekotst :')

Ook wel erg benieuwd naar crisis vrigade (brigade 2?). Schijnt zoals time crisis te zijn, wat toch echt wel één van mn favoriete games op de arcade was vroeger.

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 22:45
iaxe393 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:16:
Pistol whhip gekocht, vond dat echt een hele vette game toen ik de demo speelde.

Merk wel dat games waar ik stil zit en de game onrail beweegt (zeg beatsaber/pistol whip) helemaal goed gaan. Maar toen ik HL2 VR probeerde heb ik het 5 min volgehouden, anders was mn brilletje volgekotst :')

Ook wel erg benieuwd naar crisis vrigade (brigade 2?). Schijnt zoals time crisis te zijn, wat toch echt wel één van mn favoriete games op de arcade was vroeger.
Je hebt voor FPS-games verschillende mogelijkheden om jezelf te bewegen, probeer daar eerst de meest vriendelijke methode voor uit: blink. Het heeft mij ook wat tijd gekost om hier aan te wennen, maar na een tijdje ben ik overgestapt naar continuous (ben nu even vergeten welke van de twee ik gebruik... volgens mij 'based on your head orientation".

Maar toen ik dat als eerste testte werd ik mega misselijk. De Shift variant vind ik ook niet prettig (dan zuigt ie je zeg maar naar een nieuwe locatie, heel vervelend gevoel geeft mij dat).

Maar via Blink geoefend en na een tijdje kun je los. Onderschat het niet om dit op te bouwen ;)

• Tadango
iaxe393 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:16:

crisis vrigade 1 speel ik regelmatig, is echt super in VR. Grafisch lekker simpel maar dat maakt het niet minder. 2 heb ik nog niet gekocht, moet ik nog steeds een keer doen. En VR gevoel met smooth locomotion kan je trainen en als je dat niet teveel forceerd gaat dat best goed na een tijdje.

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-06 16:16
Ik heb nu een weekje de HP Reverb G2 te leen. In 2020 had ik Vive met Valve Knuckles. De Knuckles waren zeker beter dan de inside-out tracking van de G2, maar het valt me niet tegen.

Ik heb veel minder last van het screen-door effect bij de G2. Eigenlijk helemaal niet zelfs. De kabel stoor ik me wel vrij veel aan.

Ik wil nu eigenlijk zelf zo’n apparaat kopen, maar ik weet nog niet helemaal wat ik wil. Ik zie zo’n Meta Quest 2 wel zitten met een link kabel maar begrijp dat je dan nog steeds compressive artifacts te zien krijgt. En kennelijk werkt draadloos PCVR dan haast even goed.

Iemand een idee hoe de Quest 2 zich verhoudt ten opzichte van de HP Reverb G2 in een situatie waarbij je primair PCVR wil spelen?

Ps. Ik wil eigenlijk wachten op de release van de Quest 3. Budget en wachttijd spelen niet echt een rol.

• Tadango
Robertobananas schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:56:
Ik heb nu een weekje de HP Reverb G2 te leen. In 2020 had ik Vive met Valve Knuckles. De Knuckles waren zeker beter dan de inside-out tracking van de G2, maar het valt me niet tegen.

Ik heb veel minder last van het screen-door effect bij de G2. Eigenlijk helemaal niet zelfs. De kabel stoor ik me wel vrij veel aan.

Ik wil nu eigenlijk zelf zo’n apparaat kopen, maar ik weet nog niet helemaal wat ik wil. Ik zie zo’n Meta Quest 2 wel zitten met een link kabel maar begrijp dat je dan nog steeds compressive artifacts te zien krijgt. En kennelijk werkt draadloos PCVR dan haast even goed.

Iemand een idee hoe de Quest 2 zich verhoudt ten opzichte van de HP Reverb G2 in een situatie waarbij je primair PCVR wil spelen?

Ps. Ik wil eigenlijk wachten op de release van de Quest 3. Budget en wachttijd spelen niet echt een rol.
Kabel heeft zeker een stuk beter beeld dan draadloos. Kabel kan je op 500Mbps zetten waar het bij draadloos ophoudt bij 150 - 200 max. Dat verschil is nog te zien. Compressie is minder zichtbaar bij kabel.

• Robertobananas
Ik denk dat ik een stuk meer gevoelig ben voor stottering of lage framerate dan compressie. Is dit (stottering of lage framerate) een probleem bij wireless PCVR?

• Tadango
Robertobananas schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:39:
Ik denk dat ik een stuk meer gevoelig ben voor stottering of lage framerate dan compressie. Is dit (stottering of lage framerate) een probleem bij wireless PCVR?
Ligt aan je Wifi setup. Met een goede setup is het zo goed als perfect. Met een druk wifi netwerk werkt het niet lekker uiteraard. Ook met veel systemen om je heen kan het minder werken. Lage framerate merk je niet heel snel bij stilstand aangezien de bril frames hergebruikt en het scherm in de bril altijd vloeiend is. Bij race spellen merk je dat heel erg.

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 12:55
Ik zit er aan te denken om de Pico 4 aan te gaan schaffen.

Wat ik wil: hoge WAF. Zijn er voor haar ook veel/leuke spellen te verkrijgen? Ze wil graag stand-alone kunnen spelen. Maar ik heb begrepen dat VD goed ondersteund wordt. Dan zou ze toch via PC die boven staat, beneden in de woonkamer via Wifi alles kunnen spelen?

Me: zou graag Half-Life:Alyx willen spelen. Welke grafische kaart heb ik daarvoor nodig? Ik zag hier al GTX 4080 langs komen, ja dat zal wel goed werken, maar dat werkt niet zo lekker met mijn portemonnee.

PVOutput

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Ik heb ook de pico4 en met VD kun je inderdaad alle steam games spelen. HL kan ook prima met goedkopere kaarten ik speel via laptop met 2060 en ziet er prachtig uit. De pico kan ook native games spelen via de eigen store.

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-06 20:39
RobWest schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:48:
Ik zit er aan te denken om de Pico 4 aan te gaan schaffen.

Wat ik wil: hoge WAF. Zijn er voor haar ook veel/leuke spellen te verkrijgen? Ze wil graag stand-alone kunnen spelen. Maar ik heb begrepen dat VD goed ondersteund wordt. Dan zou ze toch via PC die boven staat, beneden in de woonkamer via Wifi alles kunnen spelen?

Me: zou graag Half-Life:Alyx willen spelen. Welke grafische kaart heb ik daarvoor nodig? Ik zag hier al GTX 4080 langs komen, ja dat zal wel goed werken, maar dat werkt niet zo lekker met mijn portemonnee.
Voor HL:A heb je geen extreem dure kaart nodig. Op mijn 1080Ti speelde het ook al goed met een Q2.

Leuke spellen voor the misses:
A Fisherman`s Tale (lokaal op de Pico te spelen)
via VD:
Moss
Myst
Beat Saber
The Room VR
Demeo
Marble Pop Paradise

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 32GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 - Oculus Referral Link

• RobWest
PThijssen schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:06:
[...]

Voor HL:A heb je geen extreem dure kaart nodig. Op mijn 1080Ti speelde het ook al goed met een Q2.

Leuke spellen voor the misses:
A Fisherman`s Tale (lokaal op de Pico te spelen)
via VD:
Moss
Myst
Beat Saber
The Room VR
Demeo
Marble Pop Paradise
Ik heb hier nog een (zakelijke) laptop met een Nvidia Quadro RTX 3000. Is dat wat?

PVOutput

• PThijssen
RobWest schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:09:
[...]

Ik heb hier nog een (zakelijke) laptop met een Nvidia Quadro RTX 3000. Is dat wat?
Redelijk. "In professional applications, the Quadro RTX 3000 can be faster GeForce RTX 2070 due to the optimized drivers and bigger VRAM."
Bij gaming zal het vergelijk wat meer naar de 1080 gaan.

https://www.notebookcheck...aphics-Card.423876.0.html

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 32GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 - Oculus Referral Link

• RobWest
PThijssen schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:21:
[...]

Redelijk. "In professional applications, the Quadro RTX 3000 can be faster GeForce RTX 2070 due to the optimized drivers and bigger VRAM."
Bij gaming zal het vergelijk wat meer naar de 1080 gaan.

https://www.notebookcheck...aphics-Card.423876.0.html
Wat voor kaart zou dan in mijn PC moeten? Ik heb nu een Nvidia Quado P2200, maar dat was voor Autocad.

PVOutput

• PThijssen
RobWest schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:18:
[...]

Wat voor kaart zou dan in mijn PC moeten? Ik heb nu een Nvidia Quado P2200, maar dat was voor Autocad.
Tsja, dat zou je een keer moeten proberen met je huidige kaart en de spellen die je zou willen spelen. Een hoop vragen niet zo heel erg veel, andere werkt een 4090 nog niet eens super goed. Ook de andere spullen in je pc kunnen dan een limiterende factor zijn, dus zouden we wat meer info moeten hebben. Maar nogmaals, het hangt van de spellen af wat je echt nodig hebt. Dat zal meestal bij de spellen staan als "optimaal benodigd" .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-06 15:02
iaxe393 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:49:
[...]

[...]

Hele dikke thumbs up voor deze post.

Dacht; ik bekijk de VR bundel van humble even:
Net gemist helaas (en er is lekker veel naar het goede doel gegaan zeg :') )

Niet dus, er is een sale (Y)
Eens even kijken voor wat moois
Leuke lijst idd.

Ik was Beat Saber verslaafd, tot vorig ik Smash Drums (momenteel enkel nog op Oculus en Pico) tegenkwam. Deze staat al 1.5 jaar met stip bovenaan mijn meest gespeelde games. Zo goed als dagelijks :)
Als je van rhythm games houdt echt een aanrader.

XBox: Ronsterrrrr || PSN: Ronster_Jona

Ronster schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:32:
[...]

Leuke lijst idd.

Ik was Beat Saber verslaafd, tot vorig ik Smash Drums (momenteel enkel nog op Oculus en Pico) tegenkwam. Deze staat al 1.5 jaar met stip bovenaan mijn meest gespeelde games. Zo goed als dagelijks :)
Als je van rhythm games houdt echt een aanrader.
Stoort het niet dat je in lucht slaat en dus geen terugslag hebt? Je moet dan echt zelf je hand steeds weer omhoog brengen voor de volgende beat lijkt me. In beat saber is dat opgelost door dan afwisselend omlaag en omhoog te moeten slicen bijvoorbeeld maar bij drummen moet alles omlaag lijkt me (gewoon op de drum slaan).

• L0g0ff
Zelf heb ik een wat oudere laptop met een Nvidia GTX 1650 icm een Quest 2 en Virtual Desktop.

Zowel Half-life Alyx als Skyrim draaien prima. Zo heel af en toe zijn er wel eens wat framedrops maar ik ben tevreden met deze opstelling :)

Voor pico zal hetzelfde gelden want die versie van VD is exact hetzelfde.

Vandaag heb ik Skyrim via oculus air link geprobeerd omdat ik open composite wilde testen (zou 10 tot 20 procent performance winst moeten geven). Maar dat was echt geen succes. Het was een stuk trager, mijn desktop deed het niet (via de bril) en mijn audio functioneerde niet via de quest (alleen via de laptop zelf).

Meta gaf aan dat het known issues waren met sommige laptops met een nvidia kaart.

Dus met die videokaarten die net in dit topic zijn genoemd zal het ook allemaal wel werken.

blog.wapnet.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-06 15:02
Finraziel schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:38:
[...]

Stoort het niet dat je in lucht slaat en dus geen terugslag hebt? Je moet dan echt zelf je hand steeds weer omhoog brengen voor de volgende beat lijkt me. In beat saber is dat opgelost door dan afwisselend omlaag en omhoog te moeten slicen bijvoorbeeld maar bij drummen moet alles omlaag lijkt me (gewoon op de drum slaan).
Nope, precies dat had ik ook verwacht.
De haptic feedback werkt verbazingwekkend goed.

XBox: Ronsterrrrr || PSN: Ronster_Jona

• Darkangle
Vertigo 2 komt over twee dagen uit ☺️. Alvast veel plezier!

• Thombias
  • Niet online
Darkangle schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:03:
Vertigo 2 komt over twee dagen uit ☺️. Alvast veel plezier!
Ik heb de demo veel gespeeld. Maar de afgelopen weken heb ik juist veel Alyx VR gespeeld.
Nu dus last van dat ik de ammo wil bij laden vanuit mijn rugzak in Vertigo 2. :D

• Darkangle
Hij is zeer vermakelijk. Il denk dat ik Vertigo 1 nu iets van 4x heb uitgespeeld, een keer zonder upgrades te gebruiken (werd alleen moeilijk in de een na laatste kamer, daar heb je stevige slachtkracht nodig).

Acties:
  • +3Henk 'm!
Even iets heel anders: Eergisteren heb ik weer een toffe VR ervaring opgedaan.

Ik was in een technologisch museum in Barcelona (waar ik woon), waar ze een hele toffe show over Dali hebben. https://idealbarcelona.com/

Het grootste deel van de ervaring vindt plaats in een grote ruimte met projectoren rondom (vloer + alle wanden) waarin een soort film draait met uitleg over Dali's kunstwerken. Heel mooi gemaakt. Ook is er een stuk met anaglyphisch (rood/groen bril) 3D. Allemaal geen VR maar dat komt daarna.

Daarna dus het stuk met VR. Ze gebruiken de Vive Focus 3, die een heel stapje beter voelt dan de Quest 2. De pixels zijn heel klein, je ziet ze amper. Wel ondanks dat nog wat screen door effect, dus de fill factor is niet zo vreselijk hoog. Ik moet ook zeggen dat de Focus niet echt een grote kijkhoek heeft, vooral vertikaal heb je een rechte rand die nogal afleidt.

Wat me van de focus wel heel erg opviel is dat de tracking ook andere gebruikers kan herkennen. Ik heb dit hier al eens genoemd maar ik heb het nu beter kunnen bekijken omdat ik 2x de ervaring mocht doorlopen, het was erg rustig en ik had uitgelegd dat ik zelf ook VR ervaringen ontwikkel voor mijn werk. Je hebt ook een handrail die precies gematcht is met die in de werkelijke ruimte. Duidelijk is dit soort multi-user ervaring de Focus echt op het lijf geschreven.

Wat me opviel dat er qua interactie weinig te doen was, het was vooral een reis op een schip door een Dali achtige wereld. Er waren wel wat interactie dingetjes maar die waren aan de rand (voorbij de handrail), waarschijnlijk om te voorkomen dat de bezoekers elkaar in het gezicht boksen :P Ze gebruikten handtracking die wat minder werkt dan op de quest, zodra je twee handen elkaar aanraken werkt het niet meer. Dat was op de Quest eerst ook zo maar inmiddels hebben ze dat ook opgelost!

Als iemand toevallig in Barcelona is kan ik het erg aanraden, ondanks de prijs (iets meer dan 18 euro).

Zelf ben ik nu bezig met een VR ervaring voor mijn werk. Ik weet alleen niet of ik daar wat over mag zeggen ivm NDA. Helaas wordt dit een ervaring voor puur intern gebruik, op het gebied van cybersecurity.

• Thombias
  • Niet online
In Half-life Allyx heb ik vaak als ik teleport naar een bepaalde positie dat ik dan net andersom terecht kom dan de richting waarop ik teleport. Lastig. Is dit een instelling?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Darkangle
Thombias schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:05:
In Half-life Allyx heb ik vaak als ik teleport naar een bepaalde positie dat ik dan net andersom terecht kom dan de richting waarop ik teleport. Lastig. Is dit een instelling?
Ik gebruik zelf teleport niet dus staat niet meer vers in mijn geheugen, maar was het niet zo dat je met je thumbstick je richting bepaald tijdens de teleport? Zou een zichtbare indicator als een uitstulping of een pijl oid moeten zijn. Hou teleport eens ingedrukt om te kijken of je het kan zien en beinvloeden zou ik zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PThijssen
Volgens mij kun je voordat je de trigger loslaat om te teleporten met je "thumbstick" de richting bepalen. Er staat dan als het goed is een pijltje op de grond met waar je naartoe zou kijken als je loslaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darkangle
PThijssen schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:25:
[...]

Volgens mij kun je voordat je de trigger loslaat om te teleporten met je "thumbstick" de richting bepalen. Er staat dan als het goed is een pijltje op de grond met waar je naartoe zou kijken als je loslaat.
Is dat niet precies wat ik zij? 😋

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PThijssen
Oeps... sorry ;)
Lezen blijft een vak.
Als ik het weer even bedenk is het niet een pijltje, maar de stand van je "geprojecteerde" voeten. ;)

• RobWest
Je bepaalt dus met je stick de plek waar je voetjes terecht komen. Als je dan je hoofd beweegt voordat je je stick los laat dan draaien je voetjes in die richting. Dan landt je dus gedraaid.

PVOutput

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-06 19:45
Ik heb een Meta Quest 2 waarbij een oplader met Amerikaanse stekker zit, Daarom moet ik gebruik maken van een alternatieve oplader. En daar heb ik een vraag over.
Ik heb er 2 geprobeerd. Met beide opladers wordt de Quest uiteraard keurig volledig opgeladen.
Maar met 1 oplader (van 18 watt) blijft hij tijdens het gebruik ook opladen en blijft het accupercentage nagenoeg op 100%. Echter wordt de Quest 2 dan aanmerkelijk warmer dan bij de andere oplader.
Die andere oplader is geloof ik 14 watt, daarbij wordt de Quest 2 niet warm, maar loopt bij gebruik de accu langzaam leeg (veel langzamer dan wanneer ik de Quest 2 zonder oplader aangesloten gebruik).
Maar welke oplader is nou beter om te gebruiken? Is het schadelijk voor de Quest 2 als hij warm wordt zoals met de 18 watt lader?

• L0g0ff
ruftman schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:23:
Ik heb een Meta Quest 2 waarbij een oplader met Amerikaanse stekker zit, Daarom moet ik gebruik maken van een alternatieve oplader. En daar heb ik een vraag over.
Ik heb er 2 geprobeerd. Met beide opladers wordt de Quest uiteraard keurig volledig opgeladen.
Maar met 1 oplader (van 18 watt) blijft hij tijdens het gebruik ook opladen en blijft het accupercentage nagenoeg op 100%. Echter wordt de Quest 2 dan aanmerkelijk warmer dan bij de andere oplader.
Die andere oplader is geloof ik 14 watt, daarbij wordt de Quest 2 niet warm, maar loopt bij gebruik de accu langzaam leeg (veel langzamer dan wanneer ik de Quest 2 zonder oplader aangesloten gebruik).
Maar welke oplader is nou beter om te gebruiken? Is het schadelijk voor de Quest 2 als hij warm wordt zoals met de 18 watt lader?
Kan je niet de originele oplader gebruiken en daar een verloop plug/stekker op zetten?

blog.wapnet.nl

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-06 19:45
L0g0ff schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:05:
[...]

Kan je niet de originele oplader gebruiken en daar een verloop plug/stekker op zetten?
Dat zou ook kunnen, ik zal er eens naar op zoek gaan. Kun je met de originele oplader ook de Quest 2 gebruiken en opladen tegelijkertijd?

• Thombias
  • Niet online
Mijn originele oplader werd zo heet met opladen dat ik de oplader niet meer kon aanraken zonder zowat mijn vingers te branden. Nu is de originele oplader dezelfde als degene die bij een ipad geleverd wordt dus gebruik ik die.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:15

SomerenV

It's something!

Iets meer dan een jaar geleden voor 4 tientjes een Rift DK2 op de kop getikt, hoofdzakelijk om uit te proberen in combinatie met simracing. Dat beviel eigenlijk best goed, alleen heb ik niet een beste GPU (GTX 1060 6GB). GPU-prijzen waren te hoog, verkrijgbaarheid te laag, dus het afgelopen jaar met plezier de DK2 gebruikt. Was verder geen support meer voor dus verder dan wat race- en vlieggames kom je er niet meer mee.

Nou had ik een tijdje terug besloten dat het inmiddels tijd is voor een nieuwe GPU en VR, maar zoals hier ook wel eens aangegeven is is het bijzonder lastig VR-headsets te (kunnen) vergelijken. Een vriendin haar vriend heeft een Quest 2, dus daar mee afgesproken om die uit te kunnen testen. Dat was ook direct mijn eerste 'moderne' VR-ervaring, inclusief de controllers. Wat een vette ervaring was dat! Eerst standalone wat games (Beat Saber, Saints and Sinners en die Star Wars game), maar daarna Half Life: Alyx... draadloos, via Virtual Desktop. Enige twijfels die ik had over mogelijk compressie-issues of lag waren direct weg :+

Het oorspronkelijk idee was om even mijn APK-keuring af te wachten voordat ik wat grotere bedragen uit ga geven. Niet dat ik het financieel anders niet zou redden, maar iets meer ademruimte is nooit verkeerd. Ondertussen wel een beetje Marktplaats en V&A in de gaten gehouden en ik kwam een Quest 2 tegen, redelijk in de buurt, voor 250 euro. Zo goed als nieuw, weinig gebruikt, mét travel case. Prima deal dus ik heb nu een Quest 2 :D

Ik zit nog steeds met m'n 1060 dus VR-gaming op PC laat ik nog even voor wat het is, maar standalone is het ook al een erg gaaf apparaat. Gisteren wat Pistol Whip en Super Hot gespeeld, en het is bizar hoe snel je vergeet dat je in je woonkamer staat. Ook al een keer de hond 'geschopt' toen ie een aai kwam halen terwijl ik druk was met het ontwijken van kogels :') En net via Air Link geprobeerd hoe goed de connectie is vanaf m'n PC. De modem staat beneden en mijn computerkamer zit daar recht boven, maar het is zo'n standaard T-Mobile ding en de Wifi daarvan is gewoon belabberd. Gelukkig werkte dat nog best goed, althans in combinatie met Half Life 2: VR.

Mochten jullie hier nog bepaalde tips & tricks hebben dan hoor ik 't graag :) Ik ga sowieso kijken naar een andere hoofdband, want de standaard hoofdband is naatje.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koldur
@SomerenV
Tips:
Vooral een dedicated AP voor de Quest aanschaffen. Kan je voor €80 kopen als je bijvoorbeeld voor de RT-AX55 zou gaan (heb ik niet geheel toevallig zelf staan).
Als je netwerk gewoon goed is aangesloten, kan je die AP overal neerzetten en gaan. Moet alles behalve de Quest wel 1Gbps of hoger bekabeld zijn aangesloten. Wel altijd 5GHz band op 80MHz gebruiken.

Videokaart gaat het grootste verschil maken in ervaring, Nvidia is dan helaas je enige serieuze optie en mag je wel wat neerleggen als je native Quest 2 resolutie wil spelen. 4080 is dan wel wat je minimaal zou willen, dus dat is niet niks.

Ik heb de BoboVR M2 headstrap gekocht en is echt super ding! Zeker als je simracet dan zijn de extra batterijen erg handig.

+1 voor de bobovr, al ben ik zelf ondertussen over naar de Quest pro.
Die set waar hierboven naar gelinkt wordt is wel mooi als je heel veel speelt en makkelijk accu's wil kunnen wisselen maar je kunt ook een stuk goedkoper uit zijn met deze: https://www.amazon.nl/M2-...x=bobov%2Caps%2C91&sr=8-2
Die heb ik en ik laadde over het algemeen alleen die accu op, de q2 werd zelf gewoon vol gehouden door de accu. Na een speelsessie zie je duidelijk aan de leds op de accu of hij al moet opladen.
Denk dat je 1,5-2 uur kunt spelen voor die accu leeg is (en dan ga je gewoon door op de interne accu van de q2).

Finraziel schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:30:
+1 voor de bobovr, al ben ik zelf ondertussen over naar de Quest pro.
Die set waar hierboven naar gelinkt wordt is wel mooi als je heel veel speelt en makkelijk accu's wil kunnen wisselen maar je kunt ook een stuk goedkoper uit zijn met deze: https://www.amazon.nl/M2-...x=bobov%2Caps%2C91&sr=8-2
Die heb ik en ik laadde over het algemeen alleen die accu op, de q2 werd zelf gewoon vol gehouden door de accu. Na een speelsessie zie je duidelijk aan de leds op de accu of hij al moet opladen.
Denk dat je 1,5-2 uur kunt spelen voor die accu leeg is (en dan ga je gewoon door op de interne accu van de q2).
Je bent overgegaan naar de Quest Pro vanaf een Quest 2 met bobovr?

Heb je dan niet heel veel accuduur ingeleverd zowel op de controllers als de headset?
GekkePrutser schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:59:
[...]

Je bent overgegaan naar de Quest Pro vanaf een Quest 2 met bobovr?

Heb je dan niet heel veel accuduur ingeleverd zowel op de controllers als de headset?
Ja in theorie wel, maar in de praktijk speel ik nooit langer dan een paar uur en dat haalt de pro tot nu toe iedere keer makkelijk. En door de dock zijn zowel headset als controllers altijd helemaal vol als ik ze pak.
Ik gebruikte de accu op de q2 ook voornamelijk omdat ik het handiger vond dan steeds de USB kabel in de q2 zelf prikken, en omdat het een mooi contragewicht vormde.

• Thombias
  • Niet online
Ik heb HL Alyx : From here to there zowat uitgespeeld. Welke is een goed vervolg?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

jacobras

Developer

Guillome schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 01:11:
Vandaag Bean Stalker VR, wát een ontzettend leuke ontdekking is dat!

Craften tot je er bij neervalt, klimmen in gigantische bomen op grote hoogte, sprookejsachtig, echt heel tof.

Je moet alleen niet vallen: hij saved alleen op vaste momenten en dat is ná elk level.. dan begin je dus upnieuw.
Nog 7 uur in de sale: met 90% korting van 20 voor 2 euro. Gisteren met m'n maat gespeeld en het is een leuk avontuur! Game blijkt uitgebreider dan je in eerste instantie zou denken. Moet wel zeggen ik normaal geen last heb van VR-diepte, maar na een uur in het spel en veel geklauter aan de onderkant (hangend) van takken langs begon het op me te werken. Begon me plots wat nerveus te voelen en kreeg zweterige klauwen :+ Terwijl in de tutorial ik viel en me gewoon vastgreep na een korte schrikreactie. Waarschijnlijk is het de vermoeidheid na een uur staan en bewegen die het meer op me deed inspelen. Maar: zin om volgende keer weer deze te doen.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• L0g0ff
ruftman schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:09:
[...]

Dat zou ook kunnen, ik zal er eens naar op zoek gaan. Kun je met de originele oplader ook de Quest 2 gebruiken en opladen tegelijkertijd?
Goeie vraag. Ik denk het bijna wel maar ik dan doe ik echt een aanname.
Zelf heb ik zo'n bobo vr set met batterij. Tegen de tijd dat de interne batterij en de externe batterij leeg zijn dan heb ik pijn aan mijn hoofd gekregen en is het wel klaar met vr ;)

blog.wapnet.nl

• RobWest
Is de Bobo VR de enige extra accu optie die er is?
Het is in principe een 'standaard' USB-C connectie.
Kijk ik naar mijn Pico 4 lader:

Dan is het nogal flexibel. De gedachte die bij mij opkwam: doe een grote batterypack in je achterzak, kabeltje via je rug omhoog en je kan 48 uur nog stop spelen *O*
Maar levert zo'n pack de juiste stroom?

PVOutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jacobras schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:26:
[...]

Nog 7 uur in de sale: met 90% korting van 20 voor 2 euro. Gisteren met m'n maat gespeeld en het is een leuk avontuur! Game blijkt uitgebreider dan je in eerste instantie zou denken. Moet wel zeggen ik normaal geen last heb van VR-diepte, maar na een uur in het spel en veel geklauter aan de onderkant (hangend) van takken langs begon het op me te werken. Begon me plots wat nerveus te voelen en kreeg zweterige klauwen :+ Terwijl in de tutorial ik viel en me gewoon vastgreep na een korte schrikreactie. Waarschijnlijk is het de vermoeidheid na een uur staan en bewegen die het meer op me deed inspelen. Maar: zin om volgende keer weer deze te doen.
Tof, ja het dieptegevoel is voor mij nog ongeëvenaard. Ik heb altijd zweethandjes. Het feit dat je alles dat je gevonden hebt kwijt raakt als je valt helpt ook heel goed mee, dat maakt het zo sterk dat je echt niet wilt vallen of doodgaan. En als je dan onder aan een tak hangt om nog nét dat kristal te pakken, das wel kicken :) Lvl 3 (icetijd) is wel een pittige trouwens.

[Voor 4% gewijzigd door Guillome op 17-04-2023 13:27]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 16GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, TP-LINK Archer AX6000 router

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

jacobras

Developer

Guillome schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:26:
[...]

Tof, ja het dieptegevoel is voor mij nog ongeëvenaard. Ik heb altijd zweethandjes. Het feit dat je alles dat je gevonden hebt kwijt raakt als je valt helpt ook heel goed mee, dat maakt het zo sterk dat je echt niet wilt vallen of doodgaan. En als je dan onder aan een tak hangt om nog nét dat kristal te pakken, das wel kicken :) Lvl 3 (icetijd) is wel een pittige trouwens.
Ik viel dus in de tutorial, maar toen kon ik nog net me vastgrijpen. Wel minutenlang weer terugklimmen. Als je valt, raak je dan alleen je verzamelde spul kwijt of ook je wapens? ;(

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jacobras schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:30:
[...]

Ik viel dus in de tutorial, maar toen kon ik nog net me vastgrijpen. Wel minutenlang weer terugklimmen. Als je valt, raak je dan alleen je verzamelde spul kwijt of ook je wapens? ;(
Alleen verzamelde dingen. Je reset zeg maar naar het moment toen je aan het level begon.
Je moet even die rope-schieter maken. Dus diegene die geen losse munitie nodig heeft maar altijd werkt. Die heb ik standaard in mijn hand. Als je dan valt en beetje mikt dan wil dat vaak helpen. En klimmen gaat ook een heel stuk sneller.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 16GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, TP-LINK Archer AX6000 router

• L0g0ff
RobWest schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:02:
Is de Bobo VR de enige extra accu optie die er is?
Het is in principe een 'standaard' USB-C connectie.
Kijk ik naar mijn Pico 4 lader:

[Afbeelding]

Dan is het nogal flexibel. De gedachte die bij mij opkwam: doe een grote batterypack in je achterzak, kabeltje via je rug omhoog en je kan 48 uur nog stop spelen *O*
Maar levert zo'n pack de juiste stroom?
Tijdje terug las ik hier op het topic dat iemand een batterij in zijn hoodie had gestopt: Guillome in "[VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic"

Dat moet wel lukken dus ;)

blog.wapnet.nl

• Robertobananas
Stel, ik zou een HP Reverb G2 (of ander displayport VR set) willen verbinden met een laptop met Thunderbolt 4 / HDMI 2.1, zou dat via een converter mogelijk zijn, of moet je echt een dedicated DP aansluiting hebben?
Pagina: 1 ... 88 89 90 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee