• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
VR2 is super als je al een PS5 hebt!

Q2 zou ik alleen doen als je geen PS5 hebt.

Instagram

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-01 16:27
PSVR2 kun je niet vergelijken met een Q2. Ja het zijn VR brillen, maar de Q2 als stand allone is zoveel minder grafisch dan een PS5. Als je mobiel wilt zijn dan zou je voor de Q2 kunnen gaan. Ook als je een gamepc zou hebben. Heb je een PS5, dan gewoon lekker voor die VR2 gaan.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Wat hierboven al aangeven wordt, maar voor het geval je meer meningen wilt:
- Quest2 als je een PCVR mogelijkheid hebt of gaat krijgen. PCVR zorgt gewoon voor een flinke meerwaarde.
- PSVR2 als je een PS5 hebt, niet nodig om dan in iets anders te gaan investeren en er zijn en komen prima titels uit om je mee te vermaken

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:08
Wat allemaal al gezegd is sluit ik mij helemaal bij aan, enige is dat met de PSVR2 je aan een draad vast zit, iets wat ik niet meer zou willen. Bedenk je dat wel even ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Koldur schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:13:
Wat allemaal al gezegd is sluit ik mij helemaal bij aan, enige is dat met de PSVR2 je aan een draad vast zit, iets wat ik niet meer zou willen. Bedenk je dat wel even ;)
Het hangt ervan af wat je speelt. Bij sims (zittend gebruik) maakt het nauwelijks uit.

Maar als het roomscale is dan ben ik het 100% met je eens. Ik had vroeger de Rift CV1 en ik dacht dat die kabel me niet uitmaakte. Maar zodra ik de quest kocht met destijds VR Desktop (voordat quest airlink er was), was ik helemaal om. Die kabel is vervelend, je raakt er in verstrikt, stapt er steeds op enz. Achteraf gezien was het veel irritanter dan ik dacht.

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07-2025
GekkePrutser schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:49:
[...]

Het hangt ervan af wat je speelt. Bij sims (zittend gebruik) maakt het nauwelijks uit.

Maar als het roomscale is dan ben ik het 100% met je eens. Ik had vroeger de Rift CV1 en ik dacht dat die kabel me niet uitmaakte. Maar zodra ik de quest kocht met destijds VR Desktop (voordat quest airlink er was), was ik helemaal om. Die kabel is vervelend, je raakt er in verstrikt, stapt er steeds op enz. Achteraf gezien was het veel irritanter dan ik dacht.
Zelfs bij racing sims is het een beetje irritant als je draadloos gewoon bent. Je voelt toch altijd een beetje de kabel zitten. Niet dat het enorm hinderlijk is maar toch voldoende om je eraan te herinneren dat je in een fake wereld zit en dat er nog een echte wereld is, iets wat je toch een beetje wilt vergeten in VR.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:44
Flying Hawkic schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 23:11:
[...]

Zelfs bij racing sims is het een beetje irritant als je draadloos gewoon bent. Je voelt toch altijd een beetje de kabel zitten. Niet dat het enorm hinderlijk is maar toch voldoende om je eraan te herinneren dat je in een fake wereld zit en dat er nog een echte wereld is, iets wat je toch een beetje wilt vergeten in VR.
Dat klopt. Ik laat de kabel altijd wat omhoog steken bij het simracen, zodat het niet aan de headset trekt. Je kunt ook zo'n geleider kopen, dat de kabel van boven komt.
Beeld en latency is toch wel net iets beter via de kabel. Keuzes, keuzes.

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11-2025
Kabel was in eerste instantie niet echt iets waar ik op lette, maar als ik jullie zo hoor toch een belangrijke overweging. De belangrijkste reden om niet meteen voor psvr2 te gaan is eigenlijk half life Alyx, omdat ik daar zoveel goeie verhalen over hoor. Nog maar een nachtje over slapen wat het wordt.

• virtueel debiel
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Playa del C. schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 02:39:
[...]

Het is even afwachten tot we de werkelijke fov weten. Maar als we uitgaan van de claim van Pimax en bepaalde previews, dan is de fov van de crystal alsnog groter dan alle andere headsets op de markt, behalve oude modellen van Pimax zelf. Ik heb liever de moderne tech met het beste beeld, dan dat allemaal niet om van grote fov naar een enorme fov te gaan.

In een racesim simuleert een fov van 135 redelijk de helm die je irl op hebt.
Ik weet niet of het veel scheelt met wat ik op de motor gebruik maar daar kom ik rond de 180 graden wat ik kan zien. Natuurlijk hoef ik niet alles te hebben maar een beetje dezelfde FOV die drie schermen hebben zou wel fijn zijn.

Ik denk ook dat ik het maar even afwacht al sta ik er wel bij te springen. Als je kijk naar een VR 2.0 bril alla 8KX vind ik deze best nog aan de prijs en dan moeten er nog controllers en dergelijke bij. Dat is ook makkelijk 2000,- Waar deze bril wel in het ruilprogramma zit is de Crystal dan weer niet. Anders was het almost a no brainer en kan ik de tijd verdrijven totdat de 12K ooit eens uitkomt voor slechts 2300,- Dollarcentjes. Controllers waren nou ook niet echt bijzonder van de Crystal.

In dat opzicht zou ik ook een Pico 4 kunnen halen voor "weinig" en dan de 12K pakken wanneer deze zich laat zien. Of denk ik nu iets te makkelijk?

Iemand met ervaring die het bijvoorbeeld wel prima vind om met een "beperkt" zichtveld te rijden?

Kijk mij nou!

• Playa del C.
virtueel debiel schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 01:10:
[...]

Ik weet niet of het veel scheelt met wat ik op de motor gebruik maar daar kom ik rond de 180 graden wat ik kan zien. Natuurlijk hoef ik niet alles te hebben maar een beetje dezelfde FOV die drie schermen hebben zou wel fijn zijn.

Ik denk ook dat ik het maar even afwacht al sta ik er wel bij te springen. Als je kijk naar een VR 2.0 bril alla 8KX vind ik deze best nog aan de prijs en dan moeten er nog controllers en dergelijke bij. Dat is ook makkelijk 2000,- Waar deze bril wel in het ruilprogramma zit is de Crystal dan weer niet. Anders was het almost a no brainer en kan ik de tijd verdrijven totdat de 12K ooit eens uitkomt voor slechts 2300,- Dollarcentjes. Controllers waren nou ook niet echt bijzonder van de Crystal.

In dat opzicht zou ik ook een Pico 4 kunnen halen voor "weinig" en dan de 12K pakken wanneer deze zich laat zien. Of denk ik nu iets te makkelijk?

Iemand met ervaring die het bijvoorbeeld wel prima vind om met een "beperkt" zichtveld te rijden?
Klopt. Ik heb vroeger helmen opgehad en dat voelde toen wel wat als een kleine beperking aan de buitenkanten. Maar wellicht dat een moderne en/of goede helm wat beter zicht geeft. Ik zei ook al redelijk, want je ziet met een helm in het echt sowieso meer dan 135 graden.

Heb jaren in een racesim gereden met de Oculus Rift, die minder dan 100 graden fov heeft en dat vond ik prima te doen.

Als je went aan 160+ fov, dan weet ik het niet. Dan voelt de Crystal vast wel beperkt weer. Voor mij is het een enorme stap vooruit.

• Koldur
@virtueel debiel
Je went er snel genoeg aan, je moet je hoofd iets meer bewegen. Ik heb de laatste tijd iets meer dan ik doorhad lopen VR simmen haha. Met de Quest 2, dus niet de grootste FoV.
Zou ik een grotere FoV waarderen? Zeker, mis ik het als ik lekker aan het racen ben? Nee, als je er even in zit, heb ik het totaal niet door.

Ik heb dat ook met simracen m.b.t. de kabel, vind dat echt niet prettig. Draadloos werkt het prima voor mij, geen last van de latency. Moet je wel een dedicated draadloos apparaat gebruiken, dus moet je wel wat extra's.

@Jochem Boom
Als je niet teveel wil investeren, moet je bepaalde consessies doen, dan is de PSVR2 wel een erg aantrekkelijk apparaat en is de kabel de consessie, ook de keuze aan beschikbare spellen valt onder de consessies.
Wil je HLA spelen, zit je echt aan de PC gebonden, die gaat Valve echt nooit naar consoles brengen lijkt mij.
Als je die weg gaat nemen, mag je echt je portemonnee trekken helaas. Daar is de pijn in je portemonnee vooral de consessie :+

[ Voor 6% gewijzigd door Koldur op 24-02-2023 07:50 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• streamnl
  • Niet online
link_AJ schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:50:
Hey guys! Ik heb na 6 jaar development eindelijk m'n eigen VR game gereleased op Steam, District Steel!

[YouTube: District Steel - Launch Trailer]

Misschien dat het iets is wat jullie tof lijkt, er staat ook een demo online als je hem eerst wilt previewen!
Het is een actie game met veel old-school FPS inspiraties, geoptimaliseerd voor PCVR.

Hoop niet dat jullie deze schaamteloze self-promo erg vinden, maar ben momenteel super enthousiast over deze milestone! :D
Ik heb jouw post helemaal gemist.
Knap gedaan! Vooral als ik lees dat dit door 2 man is gemaakt naast jullie "normale" baan. _/-\o_
Aansluitend op mijn reactie ga ik jouw post aanmelden voor de frontpage.
Misschien kunnen ze jullie interviewen voor achtergrondinformatie hoe alles tot stand is gekomen.
En jullie krijgen wat naambekendheid.

Meer dan ik dacht...

• Jochem Boom
Koldur schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:48:
@Jochem Boom
Als je niet teveel wil investeren, moet je bepaalde consessies doen, dan is de PSVR2 wel een erg aantrekkelijk apparaat en is de kabel de consessie, ook de keuze aan beschikbare spellen valt onder de consessies.
Wil je HLA spelen, zit je echt aan de PC gebonden, die gaat Valve echt nooit naar consoles brengen lijkt mij.
Als je die weg gaat nemen, mag je echt je portemonnee trekken helaas. Daar is de pijn in je portemonnee vooral de consessie :+
Akkoord, maar stel ik ga toch voor pc vr. Is het dan realistisch om volledig gebruik te maken van een cloud dienst als Plutosphere of zou je in zo'n geval toch PlayStation vr aanraden? En welke pc headset is dan nu een aanrader voor rond dezelfde prijs als ps vr2?
Jochem Boom schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:19:
[...]
Akkoord, maar stel ik ga toch voor pc vr. Is het dan realistisch om volledig gebruik te maken van een cloud dienst als Plutosphere of zou je in zo'n geval toch PlayStation vr aanraden? En welke pc headset is dan nu een aanrader voor rond dezelfde prijs als ps vr2?
Ik heb een tijdje geleden plutosphere uitgebreid geprobeerd toen ik op vakantie was.

Ik moet zeggen, het is niet echt klaar voor primetime. Soms duurde het opstarten van de machine echt 20-30 minuten. De opslag is beperkt en de performance ook. Soms zijn er rare problemen of incompatibiliteiten. Latency is ook een ding en had ik verwacht als probleem maar dat viel me dan weer erg mee.

Het is best tof als je op vakantie bent hoor, maar ik zou het niet als enige oplossing gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 24-02-2023 11:24 ]

• Jochem Boom
GekkePrutser schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:24:
[...]

Ik heb een tijdje geleden plutosphere uitgebreid geprobeerd toen ik op vakantie was.

Ik moet zeggen, het is niet echt klaar voor primetime. Soms duurde het opstarten van de machine echt 20-30 minuten. De opslag is beperkt en de performance ook. Soms zijn er rare problemen of incompatibiliteiten. Latency is ook een ding en had ik verwacht als probleem maar dat viel me dan weer erg mee.

Het is best tof als je op vakantie bent hoor, maar ik zou het niet als enige oplossing gebruiken.
Aaah dankjewel, dat is precies wat ik nodig had om een keuze te kunnen maken. Dan ga ik gewoon voor VR2.

• link_AJ
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:14
streamnl schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:05:
[...]

Ik heb jouw post helemaal gemist.
Knap gedaan! Vooral als ik lees dat dit door 2 man is gemaakt naast jullie "normale" baan. _/-\o_
Aansluitend op mijn reactie ga ik jouw post aanmelden voor de frontpage.
Misschien kunnen ze jullie interviewen voor achtergrondinformatie hoe alles tot stand is gekomen.
En jullie krijgen wat naambekendheid.
Thanks!! :D

• streamnl
  • Niet online
Graag gedaan.
Houd ons op de hoogte!

Meer dan ik dacht...

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:53
Ik ben even uit de VR icm PC geweest, maar nog wel een Quest 2 liggen. Ik moet weer een videokaart aanschaffen, om met name weer het simracen te gaan doen. Voorheen werkten de AMD kaarten niet zo denderend met VD en de air link, is dat nog steeds zo? De Nvidia kaarten zijn nog steeds erg prijzig, vind ik.

• daan2609
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:46
Ik gebruik een quest 2 via virtual desktop. Eerst met gtx 1060, nu met amd rx 6700xt. Ik heb er nooit problemen mee, speel zelfs beat saber zonder haperingen. Er is ietjes meer delay i.t.t nvidia, maar ik merk daar niks van :) .

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-01 07:59
Romius schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:59:
Ik ben even uit de VR icm PC geweest, maar nog wel een Quest 2 liggen. Ik moet weer een videokaart aanschaffen, om met name weer het simracen te gaan doen. Voorheen werkten de AMD kaarten niet zo denderend met VD en de air link, is dat nog steeds zo? De Nvidia kaarten zijn nog steeds erg prijzig, vind ik.
Ik heb een tweedehandsje gekocht laatst, de Nvidia 30-serie is wel betaalbaar 2e hands.

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:53
ikdedinges schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:32:
[...]

Ik heb een tweedehandsje gekocht laatst, de Nvidia 30-serie is wel betaalbaar 2e hands.
Heb even gekeken, maar ik had al eerder 3080, dus dan wil je uiteraard iets beters :9

Maar voor een 3090 worden nog idiote prijzen gevraagd, vaak nog wel 900 euro. Daar koop je inmiddels ook 4070 Ti voor, die vaak wat sneller is ook. Daarbij ook nog eens dat die 3090 erg onzuinig is.

[ Voor 6% gewijzigd door Romius op 28-02-2023 10:39 ]

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
3090 zal het in VR wel beter doen dan de 4070Ti, omdat de bus snelheid van de 4070Ti niet snel is, en dus bij hoge resoluties minder presteert.

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Plugin schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:22:
3090 zal het in VR wel beter doen dan de 4070Ti, omdat de bus snelheid van de 4070Ti niet snel is, en dus bij hoge resoluties minder presteert.
Denk dat dat erg afhankelijk is van het spel.

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Tadango schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:26:
[...]

Denk dat dat erg afhankelijk is van het spel.
Vooral de resolutie (per oog) en supersampling.

• Koldur
Nvidia is simpelweg de beste ervaring met minste gedoe, zeker met draadloos streamen. Check anders Virtual Desktop Discord even voor meer input.

De afgelopen generatie AMD GPUs zijn OK op het moment, de 6 generatie, maar hebben veel problemen gekend met de encoder en microstotters. De huidige generatie AMD is op het moment vrij slecht, de 7 series, stotteringen, lage framerates overall en meer. Daarom is de beste keus helaas Nvidia voor VR.

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:09
Heeft iemand ervaringen met het bekabeld koppelen van een Quest 2 met een pc? Om de een of andere reden wil de Quest bij mij amper opladen, terwijl het ledlampje wel brandt.

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:03
Joeridev schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:44:
Heeft iemand ervaringen met het bekabeld koppelen van een Quest 2 met een pc? Om de een of andere reden wil de Quest bij mij amper opladen, terwijl het ledlampje wel brandt.
Even bij de specs van je mobo kijken hoeveel A op dat usb poortje staan.

Als het een 5v 1.2A poortje is, tsja, dan weet je gelijk waarom.

• ShAd0w
Joeridev schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:44:
Check even de symbolen bij iedere USB poort, wellicht dat een ander poortje een Charge-USB poort is. Meer info die ik even snel kon vinden:
https://www.addictivetips...the-symbols-next-to-them/

Maar inderdaad, een normale USB3.0-poort zal niet genoeg power leveren om je Quest2 op te laden terwijl je hem gebruikt. Je verlengt de duur wellicht iets. Geen idee of een Charge-USB-poort eigenlijk wel genoeg power heeft om dit te doen, volgens mij niet.

• Joeridev
Ahhh, dank voor de tips! Ik had 'm inderdaad in de verkeerde port gestopt.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Joeridev schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:46:
Ahhh, dank voor de tips! Ik had 'm inderdaad in de verkeerde port gestopt.
Dan heb je mazzel; ik kwam er dus na diep graven pas achter dat mijn moederbord op geen enkele poort voldoende geeft om hem op te laden tijdens gebruik. :(

• Joeridev
superduper schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:54:
[...]

Dan heb je mazzel; ik kwam er dus na diep graven pas achter dat mijn moederbord op geen enkele poort voldoende geeft om hem op te laden tijdens gebruik. :(
Oh, dat is balen inderdaad. Al denk ik dat de meeste moederborden niet genoeg stroom geven om tijdens gebruik minimaal quitte te spelen. Dat zou ik met mijn MSI B550 Tomahawk ook niet redden.

• Darkangle
Joeridev schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:31:
[...]

Oh, dat is balen inderdaad. Al denk ik dat de meeste moederborden niet genoeg stroom geven om tijdens gebruik minimaal quitte te spelen. Dat zou ik met mijn MSI B550 Tomahawk ook niet redden.
Actieve usb hub erop, klaar.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Darkangle schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:31:
[...]

Die zijn voor USB-c nog niet dik gezaaid, en dan moet je ook maar afwachten of dat de streaming niet verstoord dus heel simpel is het niet hoor.

• Joeridev
Darkangle schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:31:
[...]

Nu weet ik weer waarom ik de headset in een USB 2.0 poort heb gedaan: bij USB 3 is de verbinding dusdanig instabiel dat Quest Link voortdurend disconnect. Na een korte zoektocht op Google blijkt dat honderden gebruikers al jaren dit probleem ervaren en Meta kennelijk weinig met dit probleem doet. Er komen oplossingen voorbij als wifi-verbinding uitschakelen en de headset niet gebruiken als hij (bijna) 100% is opgeladen. Helaas biedt dit mij geen soelaas. En USB 2.0 kent uiteraard zijn eigen beperkingen.

Ik las ook iets over alternatieve kabels, zoals de Philips 60W USB-C, die beter zou presteren. Misschien dat ik die oplossing een kans ga geven.

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 23:18
Joeridev schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:42:
[...]

Nu weet ik weer waarom ik de headset in een USB 2.0 poort heb gedaan: bij USB 3 is de verbinding dusdanig instabiel dat Quest Link voortdurend disconnect. Na een korte zoektocht op Google blijkt dat honderden gebruikers al jaren dit probleem ervaren en Meta kennelijk weinig met dit probleem doet. Er komen oplossingen voorbij als wifi-verbinding uitschakelen en de headset niet gebruiken als hij (bijna) 100% is opgeladen. Helaas biedt dit mij geen soelaas. En USB 2.0 kent uiteraard zijn eigen beperkingen.

Ik las ook iets over alternatieve kabels, zoals de Philips 60W USB-C, die beter zou presteren. Misschien dat ik die oplossing een kans ga geven.
Misschien doet Meta er niks aan omdat het probleem niet bij hen ligt?
USB3 poorten hebben volgens mijn ervaring veel problemen met niet USB3 kabels en apparatuur.
Die zijn dan soms niet stabiel, heb dit gehad (en veel over gehoord/gelezen) met zowel Gigabyte, Asus en MSI moederborden. Dat is niet zo voor alle niet USB3 kabels en apparaten, maar het komt toch af en toe voor.
Dit is natuurlijk mijn eigen persoonlijke ervaring 8)

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-01 20:19
Een kabel ontworpen voor hogere snelheden heeft meer afscherming in de kabel tussen de individuele draadjes, is vaak op een andere manier gevlochten, heeft soms dikkere draadjes, etc. Hoe hoger de snelheid hoe groter de eisen aan de kabel.

Ze zouden wel backwards compatible moeten zijn: een USB 3 kabel kun je zonder problemen in een USB 2 poort steken, andersom is het geluk hebben of het werkt. Als er echter een USB 2 device aan hangt werkt een USB 2 kabel ook prima, ook al zit je op een USB 3 poort.

Tot zover de theorie...

• ShAd0w
M'n SteelSeries Arctic headset doet eveneens raar als ik hem in een USB3.0 poort doe, dan heeft het systeem ineens extra features en wordt het anders herkent binnen Windows (en geeft Discord het een "Certified" labeltje) - probleem is dan dat het geluid weg kan vallen van de Game-channel tegenover de Chat-channel.

Hem aansluiten op een USB2.0 poort heeft dit niet... niet dat je hier iets aan hebt, wilde alleen even delen dat het soms vrij raar is tussen usb2 en 3 en er geen logica is.

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
GekkePrutser schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:24:
Daar heb ik Virtual Desktop op de Quest 2 voor. Op vakantie of via Wifi of een hofspotje op telefoon, en gewoon gamen met de PC die thuis staat te pruttelen. (Moet je alleen geen Ziggo hebben met brakke upload snelheden)

• Joeridev
Ha, typisch. Er zijn veel Quest Link-kabels te koop die pretenderen een volwaardig alternatief te zijn voor de Meta-kabel van 80 euro. Krijgen vaak ook goede recensies, waarschijnlijk omdat ze aanvankelijk prima werken. Maar mijn Syntech-kabel is kennelijk ook duurkoop geweest.

Ik krijg vanavond een Anker-kabel binnen, onofficieel endorsed door Meta, dus ben benieuwd of het iets verandert.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

xoniq schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:48:
[...]

Daar heb ik Virtual Desktop op de Quest 2 voor. Op vakantie of via Wifi of een hofspotje op telefoon, en gewoon gamen met de PC die thuis staat te pruttelen. (Moet je alleen geen Ziggo hebben met brakke upload snelheden)
Noem het maar "gewoon". Het is toch bizar dat zoiets kan. Of ben ik nu een nepnerd?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• xoniq
Joeridev schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:51:
Ha, typisch. Er zijn veel Quest Link-kabels te koop die pretenderen een volwaardig alternatief te zijn voor de Meta-kabel van 80 euro. Krijgen vaak ook goede recensies, waarschijnlijk omdat ze aanvankelijk prima werken. Maar mijn Syntech-kabel is kennelijk ook duurkoop geweest.

Ik krijg vanavond een Anker-kabel binnen, onofficieel endorsed door Meta, dus ben benieuwd of het iets verandert.
Verschil zit ook in de materiaal, ik heb nooit een link kabel gebruikt (ik doe enkel wireless), maar ik begreep dat de officiële kabel glasvezel gebruikt ipv koper? Veel fabrikanten gebruiken gewoon een verlengde 'standaard' USB-C kabel.

• xoniq
Guillome schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:01:
[...]

Noem het maar "gewoon". Het is toch bizar dat zoiets kan. Of ben ik nu een nepnerd?
Voor velen is het "gewoon" haha. PC staat in de meterkast, kinderen kunnen door het hele huis (iPad, telefoon, Apple TV boven en beneden) met een controller gewoon gamen op die PC, en ik kan daarmee 's avonds laat PC VR games streamen naar mijn headset, maar ook buitenshuis. Zo hebben we op kantoor wel eens een VR party, waarbij 1 collega stand-alone speelt, de ander via de beperkte werk PC, en ik via mijn huis waar ik meer power heb dan op kantoor.

• pirke
xoniq schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:02:
[...]

Verschil zit ook in de materiaal, ik heb nooit een link kabel gebruikt (ik doe enkel wireless), maar ik begreep dat de officiële kabel glasvezel gebruikt ipv koper? Veel fabrikanten gebruiken gewoon een verlengde 'standaard' USB-C kabel.
Lijkt me sterk, glasvezel geleidt geen stroom ;)

Ik kan me niet voorstellen dat ze een optische processor in dat stekkertje hebben gestopt, dat kost serieuze processing power op zichzelf.

En dan zou de headset ook niet meer opladen, want geen geleider...

• Joeridev
pirke schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:16:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat ze een optische processor in dat stekkertje hebben gestopt, dat kost serieuze processing power op zichzelf.

De Link-kabel is een razendsnelle glasvezelkabel met een lengte van 5 meter die zorgt voor de ideale speelruimte.

Bron: Meta.com

• xoniq
[...]

Uiteraard zitten er natuurlijk ook koper in puur voor laden, maar data gaat via glasvezel
[...]

Ja er zit inderdaad twee optische transverters in. En 2 dikke koperdraden voor de stroom.

Ik heb hem zelf (de versie van de Quest 1 maar alleen het headsetclipje is anders). Vind hem niet geweldig fijn, hij is erg dik voor wat het is.

• pirke
Ok, I stand corrected :)
Ik ben over het algemeen best blij met mijn ronde vloerkleedje waar ik op speel waardoor ik Guardian niet nodig heb... Alleen soms, vooral als ik heftig beat saber speel, blijft hij niet helemaal op zijn plek liggen. Als ik dan flink opzij beweeg en het matje verschuift een paar centimeter onder mijn voeten, dat is niet echt fijn (om het zacht uit te drukken).

Nou was ik eens aan het denken of daar iets aan te doen is, misschien antislip tape op de onderkant van de mat plakken of zo. Is er toevallig iemand hier die dit probleem ook gehad heeft en al ervaring heeft met het oplossen?

Gamertag: FinrazielNL

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:38
Finraziel schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:05:
Ik ben over het algemeen best blij met mijn ronde vloerkleedje waar ik op speel waardoor ik Guardian niet nodig heb... Alleen soms, vooral als ik heftig beat saber speel, blijft hij niet helemaal op zijn plek liggen. Als ik dan flink opzij beweeg en het matje verschuift een paar centimeter onder mijn voeten, dat is niet echt fijn (om het zacht uit te drukken).

Nou was ik eens aan het denken of daar iets aan te doen is, misschien antislip tape op de onderkant van de mat plakken of zo. Is er toevallig iemand hier die dit probleem ook gehad heeft en al ervaring heeft met het oplossen?
Je zou dit kunnen proberen, momenteel bij de Vomar te koop.
Maar de meeste bouwmarkten hebben dit of een versie ervan wel in de winkel.
https://www.aanbiedingenf...smith-monster-tape-572911

In mijn Vomar, Alkmaar, ligt het nog steeds in de winkel.

[ Voor 3% gewijzigd door apollo13 op 03-03-2023 12:07 ]

apollo13

• xoniq
Finraziel schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:05:
Nou was ik eens aan het denken of daar iets aan te doen is
Guardian :+

Ikzelf speel wel met guardian, en virtual bank. Als ik dan uit de guardian stap, zie ik de woonkamer en de bank met een guardian lijn erom. Zodra ik dan bij de bank kom, fade het systeem langzaam naar de seated mode, of als ik opsta dan zie ik weer woonkamer. Vind ik best chill als ik bijvoorbeeld een gewone VR game doe, of naar de bank toe loop om daar een sitting game te doen zoals racen ofzo.
xoniq schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:40:
[...]

Guardian :+

Ikzelf speel wel met guardian, en virtual bank. Als ik dan uit de guardian stap, zie ik de woonkamer en de bank met een guardian lijn erom. Zodra ik dan bij de bank kom, fade het systeem langzaam naar de seated mode, of als ik opsta dan zie ik weer woonkamer. Vind ik best chill als ik bijvoorbeeld een gewone VR game doe, of naar de bank toe loop om daar een sitting game te doen zoals racen ofzo.
Ik heb niet heel erg veel ruimte en guardian triggert dan veel te vaak terwijl ik normaal speel ook al blijf ik redelijk in het midden van mijn playspace. Gevolg is dat ik het ga blokken en op een gegeven moment gewoon helemaal niet meer zie. Heb al eens gewoon keihard tegen de muur geslagen om me vervolgens verdwaasd af te vragen waarom Guardian me niet waarschuwde dat ik bij de muur in de buurt kwam... Ja deed het wel dus maar ik registreerde het niet meer.

Maar na mijn post heb ik nog even op een wat slimmere manier door gegoogled en zag dat je ook gewoon antislip matten hebt, dus eens kijken of ik wat kan vinden met de juiste maat. Had ook al een website gezien waar je een bepaalde lengte van een rol kan bestellen dus zou het ook misschien gewoon op maat kunnen knippen en onder het vloerkleed naaien.

Overigens vandaag tussendoor een beetje het nieuwe imagine dragons pack voor beat saber gespeeld... Vond dat altijd best een leuke dlc maar het was tegenwoordig wel pijnlijk duidelijk dat ze toen nog niet zo goed waren in het ontwerpen van maps als nu. Zo zaten er meerdere punten in waar je armen/polsen tegennatuurlijke bewegingen moesten maken of je armen elkaar in de weg zaten. Maar ze hebben dus alle tracks nieuwe maps gegeven en twee extra tracks uitgebracht (die geloof ik samen nog 2,80 waren of zo, mogelijk alleen als je het originele pack al had). Maps zijn nu veel leuker om te spelen, coole effecten en omgevingen toegevoegd zoals ze tegenwoordig doen en de nieuwe blok soorten die ze op een gegeven moment gemaakt hebben zitten er ook in. Very nice :)

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Shit.....Half -Life Alyx uitgespeeld....Al weer....
De VR wereld heeft meer Half-Life games nodig....en Red Matter...en The Room.

• Playa del C.
Thombias schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:00:
Eens :) Maar, er zijn ook goede games die je eigenlijk nooit uit kan spelen: simulatiespellen. Vliegen, racen of dat soort dingen. No Man's Sky zou je mogelijk daar nog bij kunnen rekenen. Skyrim. Alles wat niet lineair is, want dan ben je in 10-15 uur klaar inderdaad.
Ik heb verreweg het meeste VR plezier gehad in HL:Alyx, iRacing (racesim) en DCS World (vliegsim) en daarnaast ook wat in die multiplayer lobby's met pokeren of gewoon wat rondhangen in chatrooms.

Voor mensen die dit topic en mij volgen: ja, die klote Pimax maakt er weer een shitshow van. Nog geen enkel zicht op de eerste levering van een Crystal. En trouwens, die klote Seb Ang (met alle respect) ook. Die heeft een reviewexemplaar, maar zit ergens in zuidoost-Azië en komt daarom niet met een review, tenzij iemand ter plekke een mooi systeem met RTX4090 uitleent aan hem. Hij heeft alleen voor patreon-leden een preview gemaakt op basis van zijn laptop.
Pimax zelf, tja. Ik heb nog goede hoop op de headset zelf, maar het uitstellen van de launch is echt ongekend. Hopelijk binnen twee maand?

• Darkangle
Maw, precies wat iedereen verwachtte. Zeer binaire reactie 😳
Probeer vertigo remastered eens. Leuke tussendoor, gemaakt door dezelfde gast die door valve is uitgenodigd om alyx's wapen interface te maken 😉 (word bijna gelijk duidelijk tijdens het spelen van vertigo...)

En als bonus, een vogeltje fluisterde in mijn oor dat vertigo2 vrij rap gaat uitkomen.
Vergeet niet dat er een paar hele coole community addons voor Alyx zijn in de workshop.

Levitation is een hele goede (zelfs met voice acting), het is een onofficieel vervolg op de echte campaign. 4 uur speelplezier. Alleen het einde is hondsmoeilijk, ik kom er niet doorheen :'(

From Here to There is ook erg goed. Maar nog wel in beta. Ook iets van 5 uur.

Uiteraard zitten er ook veel probeerseltjes enzo tussen die niet de moeite waard zijn.

Ik vond HL2VR ook zeer de moeite waard trouwens, ondanks dat de game zelf oud is, is het geweldig om deze in VR te spelen. De gun handling enzo is zeer goed gedaan, bijna op het niveau van Alyx. En de Episodes komen er ook nog aan.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 08-03-2023 15:51 ]

• ikdedinges
Ik ben vandaag begonnen aan Lone Echo, begint ook goed moet ik zeggen
https://www.oculus.com/experiences/rift/1368187813209608/

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
ikdedinges schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:50:
Ja eens,

ik heb me deze winter goed vermaakt met Lone Echo en Medal of Honor, Moss, Asgard's Wrath, wat Skyrim en als 'daily game': No Man's Sky

Lone Echo II en Red matter 1 & 2 wacht ik nu op een aanbieding.

EDIT: in de reviews van Lone Echo staat een referral met 25% korting (die ik ook gebruikt heb) en dan is hij 15 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door UniMatrix op 08-03-2023 16:15 ]

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

ikdedinges schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:50:
Lone Echo vind ik erg mooi, en ondanks het rondzweven heb ik geen last van misselijkheid gehad, ook in het begin niet toen ik mijn 'VR benen' nog niet had.

Maar ik vind de gameplay wel erg saai. Ga hierheen, druk hierop. Ga daarheen, draai daar aan. Iets uitvogelen hoef je niet.

En die "tutorials" (calibration noemen ze het in-game) zijn best irritant, die breken continu de flow. Ik ben daardoor elke keer afgehaakt en heb het nooit tot het einde uitgespeeld. Lone Echo 2 heb ik ook nog liggen maar wil ik niet beginnen zonder deel 1 uitgespeeld te hebben :)

Ook heb ik nog wat andere games liggen die ik nog steeds een keer moet spelen zoals Stormland, The Robinson Journey, Into the Radius. :$ Red Matter vond ik ook een mooie (een van de weinige die er op de Quest ook uitstekend uitziet!)

Ik moet wel zeggen dat ik boneworks dat veel geroemd wordt erg saai vond. Veel teveel platform gedoe, ter weinig shooting. Moss was me ook teveel platforming. Ook nooit uitgespeeld.

Maar er is best veel als je op zoek gaat. Alleen van het kaliber Alyx, nee dat niet echt.
Ik ben de laatste tijd weer Borderlands 2 VR aan het spelen... Echt een aanrader is het niet, het is een belabberde VR port, zeker op een Quest omdat er dan wat bugs in zitten. Maar ik blijf die game gewoon zo goed vinden dat ik de tekortkomingen van de VR versie kan accepteren. En het is toch wel erg cool om echt door die wereld te lopen. Ik zie ook dingen die me op een monitor gewoon nooit opgevallen zijn, gewoon omdat het in VR toch echt een andere ervaring is (ook al heb ik over de verschillende platformen rond de 1000 uur in die game zitten). En als anarchy mechro over een robot heen springen en je Torgue shotgun naar beneden vuren geeft in VR veel meer voldoening dan als je hetzelfde met een muis doet :P

• xoniq
UniMatrix schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:05:
[...]

Ja eens,

ik heb me deze winter goed vermaakt met Lone Echo en Medal of Honor, Moss, Asgard's Wrath, wat Skyrim en als 'daily game': No Man's Sky

Lone Echo II en Red matter 1 & 2 wacht ik nu op een aanbieding.

EDIT: in de reviews van Lone Echo staat een referral met 25% korting (die ik ook gebruikt heb) en dan is hij 15 euro.
Als je wilt heb ik ook wel referral codes voor je voor Red Matter 1 en 2 voor 25% korting. (Ik heb bijna alle Quest games intussen :+)

Ik koop ze allemaal op de Quest zodat ik middels cross-buy ook de PC versie kosteloos heb (bij de meeste games).

[ Voor 8% gewijzigd door xoniq op 09-03-2023 10:50 ]

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik wil toch kijken naar een nieuwe router omdat ik toch wat problemen hou met mijne (TP link) en ik lees dat dat ook vaak het geval is met de TPs.

Nu denk ik aan 1 van deze 2. Ervaringen en tips? Of zijn er goedkopere alternatieven bekend die net zo goed werken?

https://www.informatique....hawk-ax4-wifi-router.html
https://www.megekko.nl/pr...-TUF-Gaming-AX5400-router

Beide komen uit reviews als beste naar voren voor VR.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• UniMatrix
xoniq schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:50:
[...]

Als je wilt heb ik ook wel referral codes voor je voor Red Matter 1 en 2 voor 25% korting. (Ik heb bijna alle Quest games intussen :+)

Ik koop ze allemaal op de Quest zodat ik middels cross-buy ook de PC versie kosteloos heb (bij de meeste games).
Ik koop voornamelijk Steam (VR) zodat ik een beetje platformonafhankelijk ben. :)

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

• xoniq
UniMatrix schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:07:
[...]

Ik koop voornamelijk Steam (VR) zodat ik een beetje platformonafhankelijk ben. :)
True, maar ook met een Steam headset kan je prima Oculus games spelen. Dus ja, ik wil games deels standalone en deels via PC spelen, dus ja, dan heb ik beide.

Ik heb niet een fantastisch VR PC, maar goed genoeg voor casual.

• Playa del C.
YouTube: Pimax Crystal update: eye-tracking demonstration

Dit is een korte eye-tracking demo over de Pimax Crystal. Uit een serie die om de paar dagen focust op een feature.

Om één of andere vage reden hebben ze bij Pimax besloten om in dit filmpje zeer relevante informatie over levertijden toe te voegen in de laatste seconden.

Update:
De Chinese testgroep van 15 personen heeft de Crystal al een tijdje binnen.
De internationale testgroep van 15 personen krijgt de Crystal half maart binnen (dus over een week).
De massaproductie wordt opgestart.
De eerste paar honderd klanten (ikzelf ook) in de rij van pre-orders wordt geleverd begin april.

We nemen het met een korreltje zout, maar het is in ieder geval officieel nieuws. SweViver, werknemer bij Pimax, bevestigd één en ander in de comments.

• Iksie
  • Laatst online: 03-01 19:58
Ik ben een brildrager met varifocale lenzen. Hoe zit dat dan met de Meta Quest 2? Kun je die zo afstemmen dat ik mijn bril niet nodig heb? Of past die er gewoon achter?

• ikdedinges
Iksie schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:38:
Ik ben een brildrager met varifocale lenzen. Hoe zit dat dan met de Meta Quest 2? Kun je die zo afstemmen dat ik mijn bril niet nodig heb? Of past die er gewoon achter?
De bril past erachter maar het is niet comfortabel.
Ik heb en tijdje met zachte lenzen gespeeld maar toch maar een set inzetlenzen besteld bij VR optician.
Kostte me ongeveer 100 euro maar is de beste optie vind ik.
ikdedinges schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:18:
[...]

De bril past erachter maar het is niet comfortabel.
Ik heb en tijdje met zachte lenzen gespeeld maar toch maar een set inzetlenzen besteld bij VR optician.
Kostte me ongeveer 100 euro maar is de beste optie vind ik.
Helemaal eens.

Bij de Rift CV1 en Quest 1 ging het prima met mijn bril. Ook doordat de Q1 handig uitschuift en kantelt zodat je hem om je bril heen kan draaien.

Met de Quest 2 is de gewone facial interface te smal geworden. Het past net maar verbuigt de poten een beetje. Dan kan je inderdaad de fit kit gaan kopen van 60 euro maar dan kan je beter gewoon inzetlenzen pakken voor ietsje meer geld (bij mij was het 75 euro van VR optician inclusief verzending!) en het probleem perfect op te lossen. Werkt veel fijner.

• Playa del C.
YouTube: My Pimax Crystal Review - WOW! The best VR display in the world!

Eerste normale review van de Pimax Crystal. De reviewer heeft een review-exemplaar en die is niet helemaal gelijk aan wat de consumenten krijgen. De pcvr-kabel laadt normaal gesproken de accu op, maar bij de reviewer niet genoeg, waardoor er een hotswap na 2,5 uur nodig is. Als het goed is, is dit verholpen met de release pcvr-kabel.

De headset is op dit moment niet voor iedereen geschikt. Voor mijn usecase wel, ik zit vooral in simulaties op een vaste plek.
iRacing, DCS, enz. Voor andere zaken is de headset niet op alle punten helemaal goed, maar over het algemeen is het goed genoeg. De beeldkwaliteit is de beste op de markt, wat het grootste pluspunt is.

Een vraag voor experts: het is een zware headset, met 1,2 kg. Ik heb alleen langdurige ervaring met de Rift. Verder ben ik sterk en vind ik wat extra training in VR niet erg. Ik kan het echter moeilijk goed voorstellen. Eén en ander hangt ook van de balans af, die schijnt goed te zijn. Verder ook comfortabel. Vraag is, die 1,2 kg, is dat goed te doen of is dat serieus zwaar na twee uur in VR?

Seb Ang komt volgende week nog met een (p)review. Schijnt dat er toch wat gaat gebeuren rond de Crystal. Perfect is hij zeker niet, maar op dit moment zie ik voor mij geen reden om af te haken van de pre-order.

[ Voor 6% gewijzigd door Playa del C. op 11-03-2023 22:56 ]

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11-2025
Weet iemand toevallig waar er nog Oculus Rift / Quest 1 controllers te koop zijn?

Mijn linker controller heeft de geest gegeven doordat er een batterij in 'ontploft' its (je kent het wel, dat al die witte stof eruit knalt). Nu heb ik een soort vage drift in mn controller ;(

Ondanks dat ik sommige games nog wel spelen kan is het wel zwaar irritant ;( Maar nog vervelender is dat ik gewoon echt nergens een linker controller kan vinden, en het antwoord van meta/fb is doodleuk 'koop een rift 2'

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:10
Playa del C. schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 22:54:

Eerste normale review van de Pimax Crystal. De reviewer heeft een review-exemplaar en die is niet helemaal gelijk aan wat de consumenten krijgen. De pcvr-kabel laadt normaal gesproken de accu op, maar bij de reviewer niet genoeg, waardoor er een hotswap na 2,5 uur nodig is. Als het goed is, is dit verholpen met de release pcvr-kabel.

De headset is op dit moment niet voor iedereen geschikt. Voor mijn usecase wel, ik zit vooral in simulaties op een vaste plek.
iRacing, DCS, enz. Voor andere zaken is de headset niet op alle punten helemaal goed, maar over het algemeen is het goed genoeg. De beeldkwaliteit is de beste op de markt, wat het grootste pluspunt is.

Een vraag voor experts: het is een zware headset, met 1,2 kg. Ik heb alleen langdurige ervaring met de Rift. Verder ben ik sterk en vind ik wat extra training in VR niet erg. Ik kan het echter moeilijk goed voorstellen. Eén en ander hangt ook van de balans af, die schijnt goed te zijn. Verder ook comfortabel. Vraag is, die 1,2 kg, is dat goed te doen of is dat serieus zwaar na twee uur in VR?

Seb Ang komt volgende week nog met een (p)review. Schijnt dat er toch wat gaat gebeuren rond de Crystal. Perfect is hij zeker niet, maar op dit moment zie ik voor mij geen reden om af te haken van de pre-order.
Ik ben niet onder de indruk. De prijs komt tussen de 1500 en 2000 euro te liggen en buiten OLED + resolutie is het niets beter dan een Index. Voor een 2023 release headset waarvan je imo toch echt een enorme sprong in features en kwaliteit zou mogen verwachten.

iRacing Profiel

• Playa del C.
Razkin schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 23:13:
[...]

Ik ben niet onder de indruk. De prijs komt tussen de 1500 en 2000 euro te liggen en buiten OLED + resolutie is het niets beter dan een Index. Voor een 2023 release headset waarvan je imo toch echt een enorme sprong in features en kwaliteit zou mogen verwachten.
Hij heeft inside-out-tracking. Index heeft basestations (die wel beter werken als je ze hebt). Crystal kan standalone. Crystal heeft passthrough. Het beeld is niet een beetje beter, het is een heel groot stuk beter dan een Index.

De Index is ook meer dan 1000 euro trouwens, ook niet goedkoop voor een drie jaar oude en iets achterhaalde set. De Crystal is wel 800 euro meer waard denk ik, alleen dan moet alles het goed doen. Dat laatste is helaas wel een dingetje bij Pimax.

Voor pcvr-simmers is de Crystal het wel waard, scherpte en edge-to-edge clarity alleen al. Maar zoals ik al zei, de Crystal is (nog) niet voor iedereen. Als je draadloos wil en minder om beeldkwaliteit geeft, dan valt een Crystal al snel af. En als je geen softwareproblemen en andere kinderziektes wil, dan is een Pimax al helemaal geen optie.

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:10
Nu een Index(bijna 4 jaar oud) kopen is idd niet echt een aanrader, dat is ook niet wat ik wil zeggen. Was deze headset +/- 900 zonder draadloos en pak hem beet 1200 met draadloze functionaliteit, dan zou de FOV prima zijn. Inside out tracking zou niet echt enorm kostverhogend moeten zijn, zeker gezien Pimax een standaard oplossing gebruikt van ik geloof Qualcomm. De enige echt prijsverhogende feature is eye tracking, waar ik geen prijskaartje aan kan hangen. Zowel HP als HTC hebben een headset die dit kunnen voor 1300 - 1600,-, HP heeft nogal geprutst met de G2 waardoor ze wellicht de headset verkopen onder een gewenste prijs, daarentegen is de HTC versie puur zakelijk gericht waar de prijs lager had kunnen zijn als het voor de consumenten markt was uitgebracht.

Voor 1500,-+ is audio het enige waarmee de headset gelijkwaardig aan een Index mag zijn. Voor simracing gebruik ik sinds ik een 4090 heb, enkel nog de G2 met een 3d geprinte facial interface waardoor ik qua fov tussen een stock G2 en Index zit. Ik ben best bereid om tussen features compromissen te sluiten mits de prijs goed is.

iRacing Profiel

• Darkangle
Playa del C. schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 23:24:
[...]
Het beeld is niet een beetje beter, het is een heel groot stuk beter dan een Index.
Ik hebbdit al eerder aangegeven hier, ga niet alleen af op wat techspecs zeggen van resolutie/lenzen.

Dat is even inzichtvol als iemand die laatst mij de les stond te lezen dat zijn mobieltje meer megapixels had dan mijn dlsr, en dus veel betere foto's gaf, en omdat het een telefoon was ook veel beter kon verwerken (voor wie dit niet begrijpt, geen zin om het uit te gaan leggen, maar nee, zo werkt het niet. Mens is geneigd om alles op zo begrijpelijk mogelijke nummertjes en waardes te waarderen, en zonder inzicht gaat dat heel erg fout). Ik kan ze dan alleen maar aankijken en lanzaam knipperen 😆.

Proof is in the pudding. Zet hem eerst zelf eens op, dan verder praten 😉. Nu praat je andere na, dat komt soms nogal raar over (en ja, het beeld is iets beter, maar niet baanbrekend en nog niet genoeg om over te stappen voor mij. Maar ik doe er meer mee dan perfect stilzitten).

• pirke
Playa del C. schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 22:54:

1,2kg is echt extreem, de Pico 4 zit op 295 gram. Ik moet er niet aan denken om zoiets constant op mn hoofd te hebben ......

Massa is ook traag, even snel draaien met je hoofd kost dan significant meer inspanning.

Pak een pak bloem, bind dat op een pet vast en zet het een paar uur op je hoofd. Dan krijg je een idee... Vergelijk dat met een pet zonder pak bloem erop :)

• Playa del C.
Darkangle schreef op zondag 12 maart 2023 @ 00:21:
[...]

Ik hebbdit al eerder aangegeven hier, ga niet alleen af op wat techspecs zeggen van resolutie/lenzen.

Dat is even inzichtvol als iemand die laatst mij de les stond te lezen dat zijn mobieltje meer megapixels had dan mijn dlsr, en dus veel betere foto's gaf, en omdat het een telefoon was ook veel beter kon verwerken (voor wie dit niet begrijpt, geen zin om het uit te gaan leggen, maar nee, zo werkt het niet. Mens is geneigd om alles op zo begrijpelijk mogelijke nummertjes en waardes te waarderen, en zonder inzicht gaat dat heel erg fout). Ik kan ze dan alleen maar aankijken en lanzaam knipperen 😆.

Proof is in the pudding. Zet hem eerst zelf eens op, dan verder praten 😉. Nu praat je andere na, dat komt soms nogal raar over (en ja, het beeld is iets beter, maar niet baanbrekend en nog niet genoeg om over te stappen voor mij. Maar ik doe er meer mee dan perfect stilzitten).
Ik kom ook zeker met een eigen bevinding later. Ik baseer mij op de ervaringen van een handvol vroege reviews en nog een handvol losse ervaringen van mensen op de roadshow. Die mensen hebben het ding opgehad en stellen allen dat het beeld beter is dan alles op de markt én qua scherpte net zo goed als Varjo Aero, maar dan met een stuk meer fov en geen distortion.

Zowel de lens als de schermtechniek als het aantal pixels is beter dan bij een Index. In combinatie met softwarematig geen distortion en geen andere nadelen. Denk dat het heel normaal is om te stellen op basis van huidige informatie dat het scherm een stuk beter wordt dan de Index.

• UniMatrix
Dat is wel het lastige met VR, "even opzetten" is er niet bij, je moet kopen op basis van reviews en specs. En comfort kun je pas na een uur of zo bepalen en is persoonsgebonden.

Een plek waar je meerdere headsets zou kunnen proberen en vergelijken zou geweldig zijn.

• Playa del C.
pirke schreef op zondag 12 maart 2023 @ 01:58:
[...]

1,2kg is echt extreem, de Pico 4 zit op 295 gram. Ik moet er niet aan denken om zoiets constant op mn hoofd te hebben ......

Massa is ook traag, even snel draaien met je hoofd kost dan significant meer inspanning.

Pak een pak bloem, bind dat op een pet vast en zet het een paar uur op je hoofd. Dan krijg je een idee... Vergelijk dat met een pet zonder pak bloem erop :)
Een pico 4 is vederlicht. Een 8KX weegt 850 gram. Dat vonden mensen volgens reviews ook 'zwaar', maar... de Crystal heeft een betere balans door de accu.
Seb Ang heeft vanacht 4,5 uur het ding non-stop gebruikt voor een accu-test.
Krijg het idee dat het dus wel zwaar is maar voor een volwassen man verder geen probleem.

Traagheid speelt wel mee uiteraard. Voor games die snelle hoofdbewegingen vereisen, is het een nadeel.

Een pak bloem op mijn hoofd, dat stelt voor mij niks voor, maar is ook heel anders dan een ding wat je vastdraaot om je hoofd heen, met de gewichten rondom verspreid.

Nogmaals, lastig om te voorspellen hoe zoiets is. Zoals @Darkangle wil ik niet afgaan op puur cijfers of claims van Pimax. Iemand ervaring met een 8KX? Was dat prima qua gewicht? Als dat al zwaar was, dan is nog dik 300 gram misschien niet heel handig immers.
Playa del C. schreef op zondag 12 maart 2023 @ 07:38:
[...]

Een pico 4 is vederlicht. Een 8KX weegt 850 gram. Dat vonden mensen volgens reviews ook 'zwaar', maar... de Crystal heeft een betere balans door de accu.
Seb Ang heeft vanacht 4,5 uur het ding non-stop gebruikt voor een accu-test.
Krijg het idee dat het dus wel zwaar is maar voor een volwassen man verder geen probleem.

Traagheid speelt wel mee uiteraard. Voor games die snelle hoofdbewegingen vereisen, is het een nadeel.

Een pak bloem op mijn hoofd, dat stelt voor mij niks voor, maar is ook heel anders dan een ding wat je vastdraaot om je hoofd heen, met de gewichten rondom verspreid.

Nogmaals, lastig om te voorspellen hoe zoiets is. Zoals @Darkangle wil ik niet afgaan op puur cijfers of claims van Pimax. Iemand ervaring met een 8KX? Was dat prima qua gewicht? Als dat al zwaar was, dan is nog dik 300 gram misschien niet heel handig immers.
Ik denk dat het sowieso te persoonlijk is en dat je het echt zelf moet ervaren... Er zijn ook mensen die de Quest 2 veel te zwaar vinden om lang op te houden. Met de bobovr m2 pro zal dat nog een stuk zwaarder zijn, ik schat zo'n 800 gram (maar beter verdeeld) en ik heb nergens last van... Maar ik ben ook een grote vent (en met een groot hoofd) wat inderdaad zal helpen.

Ik ben zelf overigens erg benieuwd naar wat de prijs van de Quest pro voor ons hier gaat doen... Ik hoop dat hij meer dan 500 euro omlaag gaat. Met BTW en als ze de verbeterde dollar euro koers ook alweer meenemen zou hij misschien 1100 kunnen worden. Ik zag anderen uitgaan van 1300 maar dat zou denk ik niet kloppen... In oktober wel, toen was 1500 dollar ongeveer gelijk aan 1500 euro, plus BTW was dat ruim 1800. Nu is het ruim 1100.

Als hij 1100 wordt ben ik wel erg in de verleiding om hem te bestellen. Aan een kant ben ik een beetje bang dat de Quest 3 misschien qua resolutie beter wordt. Lenzen zullen denk ik praktisch gelijk zijn. Maar de pro heeft weer beter contrast met de dimming zones (zou leuk zijn als de q3 oled zou krijgen maar geloof er niet zo in). Ook de controllers lijken me een groot voordeel (vooral als groot beat saber fan al ben ik ook benieuwd wat het doet in shooter games, zag mensen zeggen dat het veel stabieler leek). En fatsoenlijke ipd aanpassing... Ik heb zo'n 72 mm en de Quest 2 is echt behelpen.

Dat de bril niet helemaal afsluit lijkt me persoonlijk geen probleem en wellicht juist een voordeel. Bij de q2 vind ik het ook net fijn dat ik nog langs mijn neus kan kijken en tijdens het gamen zie ik dat nauwelijks meer. Sommige mensen gaven datzelfde aan met de pro. Wat ik wel apart vind is dat ik iemand zag zeggen dat hij de pro zo geweldig vond want hij gebruikte helemaal geen kappen maar speelde gewoon in een donkere kamer met infrarood lichten en kon daardoor de lenzen nog dichter op zijn ogen zetten en meer fov krijgen... Maar ik zie online dat de pro helemaal niet met ir zou werken.

Altijd lastig om te weten wat de beste optie gaat zijn zonder goede glazen bol. :) Maar ik ben weer veel vaker in VR bezig en een upgrade nu klinkt stukken beter dan wachten tot eind van het jaar en afwachten waar Meta mee komt. Bij Meta blijven heeft in ieder geval de voorkeur vanwege bestaande software, vooral zolang er geen zwaarwegende redenen zijn om over te stappen. En draadloos streamen is wel een vereiste voor mij. Anyway... Eerst die prijs eens afwachten. Als hij 1300 wordt kunnen ze hem houden, dan blijft hij echt te duur imho.

• Darkangle
Geen glazen bol hier, gewoon cheat codes 😉.

De pimax is voor mij niet te zwaar, maar ik ben en lang en gespierd.

Het rtm model is niet goed genoeg, de tracking is nog niet af.

@Finraziel de quest pro is een rare tussenstap, zowel kwa keuzes als hardware. Persoonlijk raad ik altijd aan om nog heel even te wachten; het zijn allemaal marginale upgrades nu. Misschien komen er verassende dingen aan (hopelijk binnen 5 maanden).

Totdusverre mijn glazen bol (die van mij kan niet de marketing e.d. zien alleen de daadwerkelijke hardware, dus release dates betekenen daarom niets).

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:29
iaxe393 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 23:05:
Weet iemand toevallig waar er nog Oculus Rift / Quest 1 controllers te koop zijn?

Mijn linker controller heeft de geest gegeven doordat er een batterij in 'ontploft' its (je kent het wel, dat al die witte stof eruit knalt). Nu heb ik een soort vage drift in mn controller ;(

Ondanks dat ik sommige games nog wel spelen kan is het wel zwaar irritant ;( Maar nog vervelender is dat ik gewoon echt nergens een linker controller kan vinden, en het antwoord van meta/fb is doodleuk 'koop een rift 2'
Afgezien van een aantal zeer dure aanbieders zijn quest 1 controllers niet te koop. Maar als drift het probleem is dan kan WD40 specialist contactspray link een oplossing zijn. Dit is niet de standaard WD40, maar een reinigingsmiddel voor elektronische onderdelen en is te koop bij doe-het-zelvers en online shops. Dit heb ik zelf een aantal maanden terug geprobeerd - want nergens nieuwe controllers te koop - en verhielp het drift probleem zonder de controller open te schroeven. Kwestie van langs de stick sprayen, wat ronddraaien en laten opdrogen.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:59

Damian

Insane Obtrusion

Damian schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:21:
Ik heb al een tijdje een Quest 2. Ik heb meerdere pogingen gedaan om hem voor PCVR ook goed bruikbaar te maken, maar heb nu toch maar de strijd tegen hoge latency, artifacts en compressie opgegeven.

Daarom voor weinig een Rift S op de kop getikt, en poeh, wat een verademing is dat ineens vergeleken met de Quest 2. Ja beeld ietsje minder, maar wel altijd 100% soepel en strak zonder vertragingen en stutter.

Nu alleen natuurlijk de Rift S even pimpen. Er zitten al extra koptelefoontjes op, heb al een clipje voor de kabel naar de achterkant uit de 3D printer gepoept. Alleen nog een goede cover. Iemand een tip voor een goede cover. Ik houd niet zo van dat nepleer eigenlijk, dus die zal snel afvallen. Liefst iets van ome Ali of Ebay.
Nou. Van het weekend een Nvidia RTX 3070 (i.p.v. een RX 5700 XT) in mijn pc geplaatst, en voor de gein toch maar weer eens de Oculus Quest 2 aan de pc gehangen (Wireless) en verdorie, dat draait ineens als een zonnetje :/

Kan de Rift S weer in de verkoop :P

Had voor de Quest 2 ooit al eens zelf een batterijhouder ontworpen en door de 3D printer gegooid, die komt nu mooi van pas. Gisteravond sessie van +/-2,5 uur Asgard's Wrath en geen centje pijn qua gewicht, balans, irritatie of batterij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97A-ojxrBiSrSwRyvAJUc_jl82g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8sJnn8C1D1RYleRZ8Yr7XDAg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuD-2tsVeis6iXB5fzoU4yEruBA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJsyx5nztAQ4dh9FZuQMoMRY.jpg?f=fotoalbum_tile

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:16

jacobras

Developer

Damian schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:04:
[...]

Had voor de Quest 2 ooit al eens zelf een batterijhouder ontworpen en door de 3D printer gegooid, die komt nu mooi van pas. Gisteravond sessie van +/-2,5 uur Asgard's Wrath en geen centje pijn qua gewicht, balans, irritatie of batterij :)

[Afbeelding][Afbeelding]
Mooi gemaakt! Het lijkt open aan de zijkanten, hoe glijdt de batterij er daar niet uit?

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:59

Damian

Insane Obtrusion

jacobras schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:02:
[...]

Mooi gemaakt! Het lijkt open aan de zijkanten, hoe glijdt de batterij er daar niet uit?
Zitten wat van die antislip viltjes tussen, dus die batterij gaat nergens naartoe :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• iaxe393
BaggerDeBagger schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:38:
[...]

Afgezien van een aantal zeer dure aanbieders zijn quest 1 controllers niet te koop. Maar als drift het probleem is dan kan WD40 specialist contactspray link een oplossing zijn. Dit is niet de standaard WD40, maar een reinigingsmiddel voor elektronische onderdelen en is te koop bij doe-het-zelvers en online shops. Dit heb ik zelf een aantal maanden terug geprobeerd - want nergens nieuwe controllers te koop - en verhielp het drift probleem zonder de controller open te schroeven. Kwestie van langs de stick sprayen, wat ronddraaien en laten opdrogen.
Thanks, ik ga het eens proberen.
Had bij gebrek aan beter, eerder, wat normale wd40 en gewoon perslucht geprobeerd. Dat werkte mondjesmaat, de drift was 1 sec over en toen was het er weer.
Ik zal de contactspray variant eens proberen, al ben ik de hoop of het gaat werken wel een beetje kwijt ;(

• Tadango
Gewone WD40 maakt het veel erger.... NOOIT doen. Dat is olie wat je niet wil bij sleepcontacten van een potmeter :(

• iaxe393
Tadango schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:09:
Gewone WD40 maakt het veel erger.... NOOIT doen. Dat is olie wat je niet wil bij sleepcontacten van een potmeter :(
Oh ;(

Ik last juist op internet dat wd40 prima zou moeten zijn.
Nja extra laagje contact cleaner erin spuiten dan maar, heb het net besteld.

Dat het 't probleem maar mag fixen *O* (al vrees ik nu helemaal 't ergste....
Het is ook dat ik niet weet of het drift is door een kapotte potmeter, of dat het drift is door dat grote batterijen spul wat er misschien nog in zit....

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Darkangle schreef op zondag 12 maart 2023 @ 00:21:
[...]

Als ik dit verhaal in niet betrek op een bepaalde bril, maar als een algemeen verhaal bekijk heb ik wel wat vraagtekens. Ik denk dat je in de basis gelijk hebt. Maar wat zo lastig is, is dat reviewers erg subjectief kunnen zijn. Helemaal in het VR-wereldje. Je moet dan eigenlijk bereid moet zijn om een probeerpremie te betalen als je het zelf gaat proberen. En iets terugsturen naar bijv. een adres in Azië kan dan een dure grap zijn. Heb je nog ideeën omtrent zaken waar je op kan letten om zo'n inschatting te maken zonder afhankelijk te zijn van de subjectieve meningen van anderen?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Darkangle
ocf81 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:01:
[...]

Als ik dit verhaal in niet betrek op een bepaalde bril, maar als een algemeen verhaal bekijk heb ik wel wat vraagtekens. Ik denk dat je in de basis gelijk hebt. Maar wat zo lastig is, is dat reviewers erg subjectief kunnen zijn. Helemaal in het VR-wereldje. Je moet dan eigenlijk bereid moet zijn om een probeerpremie te betalen als je het zelf gaat proberen. En iets terugsturen naar bijv. een adres in Azië kan dan een dure grap zijn. Heb je nog ideeën omtrent zaken waar je op kan letten om zo'n inschatting te maken zonder afhankelijk te zijn van de subjectieve meningen van anderen?
De reviewers zijn een groot probleem. Veelal zijn het youtubers, en mensen willen maar niet begrijpen dat slap lullen hun werk is. Dat betekend ook dat alles altijd overtreffende trap moet zijn; "v50 quest update best update ever!!!", en de volgende video moet weer overtreffend zijn...

Voor advies, tsja, ik kan je niet vertellen hoe je ze zou moeten proberen. Ik heb de luxe dat ik ze allemaal opgestuurd krijg, en nog steeds speel ik altijd als ik zelf ga spelen, zij het simmen of 1.5 workout met pistol whip, is het altijd dezelfde headset.

Maar dat is omdat ik mijn eigen voorkeur heb dat comfort en 120hz het belangrijkste zijn.

Uiteindelijk als je even alle lyrische en soms zelfs borderline hysterische geblaat links laat liggen is het qua specs allemaal achter de comma gepis: het ontloopt elkaar niet echt veel... Het is allemaal niet echt innoverend, iedereen gilt next gen maar dat is het niet echt (bij mijn definitie, ik snap dat er meerdere zijn).

Software/games moeten even vooruit, zonder dat kom je nergens. Dat of een vd leuke dingen die nu nog allemaal toekomst muziek zijn qua hardware (massa productie). Als ik een golden ticket zou krijgen en zaken uit ons lab zou samen mogen gooien, dan word het al heel snel fenomenaal te duur. Enfin, wishful thinking 😉.

Voor nu zit ik voornamelijk te wachten op een paar releases en 'onze' releases. '23 zou een leuk jaar kunnen worden qua games.

• pirke
Darkangle schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:31:
[...]

De reviewers zijn een groot probleem. Veelal zijn het youtubers, en mensen willen maar niet begrijpen dat slap lullen hun werk is. Dat betekend ook dat alles altijd overtreffende trap moet zijn; "v50 quest update best update ever!!!", en de volgende video moet weer overtreffend zijn...
En dat ze meestal betaald worden om positieve reclame te maken in de vorm van een review. Het is hun werk en inkomstenbron. Hoe meer views, hoe meer bedrijven producten toesturen met een flinke check om ook een review te maken, cirkeltje is rond. Meestal hebben ze ook gewoon personeel dat helpt bij editen, lichtplan, script, etc zodat het er een stuk beter uit ziet, waardoor ze weer beter in de markt liggen. Puur business.

Daar komt bij dat als je in youtube zoekt op "product X", omdat je geïnteresseerd bent in het product en je het misschien wil kopen, dat je dan overspoelt wordt met deze betaalde extreem positieve reviews waardoor je denkt dat "product X" echt geweldig is. Zeker als je 10 video's van "product X" achter elkaar hebt bekeken ben je ondertussen gebrainwashed om te geloven dat het echt een super product is. En daarom betalen die bedrijven de reviewers.

Dat geldt overigens ook voor veel reviews op bijvoorbeeld amazon, vaak in bulk ingekocht bij bedrijven die niks anders doen dan positieve reviews plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door pirke op 14-03-2023 22:44 ]

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-12-2025

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Damian schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:04:
[...]

Het helpt ook als je een goeie strap hebt voor je hoofd, ik heb dezelfde en ben er erg tevreden mee. In tegenstelling tot de andere straps voor de Q2 is dit een verademing!

cybergamers.nl

• iaxe393
:'( contactspray in de controller gespoten, probleem leek even verholpen, ipv rechts onder deed ie nu een heel klein beetje naar links trekken.

Start beatsaber op, want de linker controller deed het daar prima voor alleen een liedje kiezen was wat moeilijk met de drift. Doet opeens heel m'n linker controller het niet meer...

Krijg hem ook niet meer aan de praat, dus ben van een halve die werkte nu naar niets gegaan :'(
Rip

• BaggerDeBagger
iaxe393 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:23:
:'( contactspray in de controller gespoten, probleem leek even verholpen, ipv rechts onder deed ie nu een heel klein beetje naar links trekken.

Start beatsaber op, want de linker controller deed het daar prima voor alleen een liedje kiezen was wat moeilijk met de drift. Doet opeens heel m'n linker controller het niet meer...

Krijg hem ook niet meer aan de praat, dus ben van een halve die werkte nu naar niets gegaan :'(
Rip
Dit verbaast me eerlijk gezegd. Deze zelfde spray wordt in het algemeen gebruikt bij drift problemen en niet enkel voor oculus controllers, maar ook switch, xbox, ps, etc.
De eerdere verkeerde WD40 behoort wel voor problemen te zorgen, maar de contactspray variant zeker niet.

Hoewel de contactspray niet geleidend is: heb je wel je controller eerst laten drogen alvorens te testen?

• Tadango
Geen idee wat de mix van olie en contactspray intern doet, maar ik vermoed niet veel goeds....

• xoniq
iaxe393 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:23:

Rip
Was het wel gewoon contact spray? En niet "gewone" WD-40 oid? Je zou m nog een poosje laten liggen, afhankelijk hoe royaal je bent geweest met sprayen, dat het meer tijd nodig heeft om op te lossen.

• xoniq
Cybergamer schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 01:32:
[...]

Het helpt ook als je een goeie strap hebt voor je hoofd, ik heb dezelfde en ben er erg tevreden mee. In tegenstelling tot de andere straps voor de Q2 is dit een verademing!
Ik ben zelf zeer te spreken over de Bobovr M2 Pro. Hier heb ik 2 accus bij, welke ik blind kan wisselen waar nodig (ivm magnetisch vast 'klikken' op de achterkant).

• iaxe393
BaggerDeBagger schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:35:
[...]

Dit verbaast me eerlijk gezegd. Deze zelfde spray wordt in het algemeen gebruikt bij drift problemen en niet enkel voor oculus controllers, maar ook switch, xbox, ps, etc.
De eerdere verkeerde WD40 behoort wel voor problemen te zorgen, maar de contactspray variant zeker niet.

Hoewel de contactspray niet geleidend is: heb je wel je controller eerst laten drogen alvorens te testen?
Yes, ding was gewoon droog toen ik de nieuwe batterij erin deed.
Jammer dit iig, misschien ooit maar eens een Quest 3/4 kopen tegen die tijd. Maar de lol is er voor mij nu wel even van af met deze.

• iaxe393
xoniq schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:46:
[...]

Was het wel gewoon contact spray? En niet "gewone" WD-40 oid? Je zou m nog een poosje laten liggen, afhankelijk hoe royaal je bent geweest met sprayen, dat het meer tijd nodig heeft om op te lossen.
Yes, die met die groene tekst.
Deze.

Net in een gevalletje; beter te veel dan te weinig (want hij doet het nu toch niet) de behuizing eraf gehaald (niet die ring, want die is bij de Quest 1 echt een ramp en breekt bij 9/10 mensen) en dat ding letterlijk vanaf elke hoek ingespoten op zn printplaat met de contact spray.
Werkt ie, of gaat ie weer iets beter werken dan grote blij. Zo niet, nja.. kapot was ie toch al.

[ Voor 29% gewijzigd door iaxe393 op 15-03-2023 16:35 ]

• BaggerDeBagger
iaxe393 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:05:
[...]

Jammer dit iig, misschien ooit maar eens een Quest 3/4 kopen tegen die tijd. Maar de lol is er voor mij nu wel even van af met deze.
Ik duim voor je.

• iaxe393
voor beatsaber werkt ie, denk dat ik een spel als pistol whip ook wel kan spelen. Het pookje zelf is gewoon naar de klote denk ik. Bij drift zou het pookje zelf ook nog bewegen als je hem aanraakt. Ik bedacht me net dat eigenlijk vanaf het begin ik ook helemaal geen 'gevoel' in de pook zelf heb, dat ding zit gewoon digitaal vast in een bepaalde positie. Daarom kan ik ook geen deadzone e.d. instellen ervoor, hij is 'gewoon' constant naar rechts beneden aan het gaan.

Enige wat ik dan weer raar vind, is dat voor ik er iets in spoot (cc of wd-40) hij rechts helemaal naar beneden trok. Na 1x spuiten werd dat een beetje links-ish. 2x spuiten dode controller en nu is het rechts, iets van het midden naar beneden :')

Dat ding heeft gewoon géén idee wat ie wilt denk ik...
iaxe393 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:05:
[...]

Je kan ze ook los kopen: link

Maar goedkoop is het niet.

Heb je niet toevallig nog garantie?
Pagina: 1 ... 87 ... 127 Laatste