Zit daar zo'n groot prijsverschil tussen een router en een AP? Ik heb ook gewoon een router in AP modus gezet.EdwinB schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:44:
[...]
koop een accesspoint en geen router. Een router heb je namelijk al in huis en daar heb je er maar één van nodig. Er bestaan ook wel routers die je in AP mode kunt zetten. Dat betekent meestal wel dat je meer betaalt voor zaken die je niet gaat gebruiken.
Bestaan er routers die je níet in accesspoint mode kunt zetten? Misschien heet het niet altijd zo maar zet zaken als dhcp en firewall uit en je bent er ook. En doordat routers in veel grotere aantallen verkocht worden valt het met de prijs ook wel mee (of tegen, hoe je het wil zien).EdwinB schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:44:
[...]
koop een accesspoint en geen router. Een router heb je namelijk al in huis en daar heb je er maar één van nodig. Er bestaan ook wel routers die je in AP mode kunt zetten. Dat betekent meestal wel dat je meer betaalt voor zaken die je niet gaat gebruiken.
Gamertag: FinrazielNL
Het is niet altijd zo, maar als je 60 euro uitgeeft voor een router of voor een AP, zou ik meestal zelf voor die AP gaan. Dan zal de werking denk ik toch wel beter zijn dan een 60 euro kostende router. Gaat dan meestal om wat het apparaat zelf aan kan qua aantal gebruikers\download draadjes\etc.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
APs zijn juist vaak duurder dan routers. APs worden op zo'n kleine oplage gemaakt, want er is weinig vraag naar, dat een router in AP mode vaak beter en goedkoper is.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Een ieder moet gewoon maar zelf kiezen wat het beste lijkt en aanvoelt. Mijn IT-gevoel gaat persoonlijk gewoon heel erg in tegen het idee van een 2e router in huis en ben ik van mening dat die sprietjes op de routers het wifi bereik meer voor de sales zijn dan voor daadwerkelijk goed bereik. Accesspoints hebben die sprietjes namelijk (bijna) nooit.Koldur schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:16:
APs zijn juist vaak duurder dan routers. APs worden op zo'n kleine oplage gemaakt, want er is weinig vraag naar, dat een router in AP mode vaak beter en goedkoper is.
Iedereen moet inderdaad lekker kiezen wat goed voelt. Sprietjes zijn ook niet het belangrijkste, zeg ik nergens.EdwinB schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:37:
[...]
Een ieder moet gewoon maar zelf kiezen wat het beste lijkt en aanvoelt. Mijn IT-gevoel gaat persoonlijk gewoon heel erg in tegen het idee van een 2e router in huis en ben ik van mening dat die sprietjes op de routers het wifi bereik meer voor de sales zijn dan voor daadwerkelijk goed bereik. Accesspoints hebben die sprietjes namelijk (bijna) nooit.
De reden waarom ik vooral op routers uitkom en de kwaliteit ervan t.o.v. APs is wat er in het VD Discord voorbij komt aan ervaringen van de dev en vrijwilligers aldaar en andere gebruikers.
Heb ik in deze discussie niet duidelijk gemaakt, had wel handig geweest, maar dat is echt een heel goede bron van dergelijke informatie.
Daar wordt overigens de WAX202 van Netgear aangeraden als enige AP terwijl ook dat als router kan fungeren.
Maar er zijn daar helaas teveel verhalen over zowel routers als APs die niet goed/stottervrij werken met draadloos streamen.
De grootste reden is dat routers simpelweg goedkoper te maken zijn door veel hogere verkoop volume.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dedicated accesspoint zal vaak wat meer mogelijkheden hebben en er zit vaak wat meer "liefde" dan een router waarbij Wifi 1 van de functie is. Wil niet zeggen dat het perse beter is.
Heeft wel mijn voorkeur. Strippen wat niet nodig is de filosofie.
Via m'n werk een Ruckus r350 kunnen bemachtigen, maar die heeft een iets andere prijspunt.
Zorg iig dat je zelf SSIDtjes kan aanmaken, kanalen, bandbreedte en zendvermogen kan kiezen en dan zit je meestal wel goed.
Heeft wel mijn voorkeur. Strippen wat niet nodig is de filosofie.
Via m'n werk een Ruckus r350 kunnen bemachtigen, maar die heeft een iets andere prijspunt.
Zorg iig dat je zelf SSIDtjes kan aanmaken, kanalen, bandbreedte en zendvermogen kan kiezen en dan zit je meestal wel goed.
Ik heb de Aero 1x geprobeerd (en de Varjo XR-3 ook) . Hele fijne headset(s). Maar wat me wel opviel was het beeld aan de randen vervormt was door de lenzen. Een heel raar effect dat ik moeilijk kan omschrijven. Het was niet goed te zien als je stil zat, maar wel bij rondkijken.dierkx36 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:59:
Mensen, even een vraag :
Als VR flight-simmer (MSFS, DCS, X-Plane 12) gebruik ik de Reverb G2 al sinds deze uit is gebracht.
Wat voor mij erg belangrijk is :
- de VR headset moet op halve maximale frame rate zonder stotterd beeld werken (net als de G2)
- Groot FOV
- Hele goede, liefst uitstekende helderheid.
Nu zit ik wat rond te zoeken naar een alternatief , waar ik op uit kom zijn :
- de Varjo Aero
- de Pimax 8K X
- of de Pimax 8K plus
- beter tracking, want van de G2 word je gek af ent toe.
1) Heeft iemand met 1 van deze 3 of het liefst met de Aero, 8K X en de G2 ervaring in flightsims ?
Zo ja, welke is het "beste"?
2) Is er nog een ander alternatief die ik mee moet/kan nemen ?
Als ik jou was zou ik alles vooral in het echt uitproberen.
Ik heb ook FS2020 met de Quest Pro geprobeerd. Grote stap vooruit ten opzichte de Quest2 qua scherpte en comfort vind ik. Maar als je alleen voor PC VR gaat zou ik daar dan weer niet voor gaan.
Mixed Reality dev
Laatste tijd speel ik regelmatig Demeo. Erg leuke tabletop, turn based game. Nu alleen nog maar in mijn eentje gedaan, maar zijn er ook nog wat tweakers die deze regelmatig spelen?
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Misschien is dit wat, release trailer van District Steel, deze gaat een beetje onder de radar, maar ziet er veel belovend uit. Er is hoop!
YouTube: District Steel - Release Date Trailer
Grafisch ziet het er goed uit. Maar het is wel weer een shooter.Spawngamer schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:20:
Misschien is dit wat, release trailer van District Steel, deze gaat een beetje onder de radar, maar ziet er veel belovend uit. Er is hoop!
Het doet me denken aan Vertigo 2 qua spel.
Zelf zit ik meer te wachten op een vervolg van The Room A Dark Matter of zo iets maar dan met schieten: Red Matter 2.
Een grafisch hoogstaand spel wat dus een beetje ontspannen kan worden gespeeld met een puzzelfactor in een semi realistische omgeving.
Ik vind het er persoonlijk als een PS2/PS3 game uit zien. Het lijkt verder ook niet echt veel interessants te doen. Jammer dat er in deze tijd weinig echte kwaliteit uitkomt.. en het hoeft voor mij niet eens triple A te zijn. Iets als Kayak VR is al oneindig maal interessanter imo.
Meningen verschillen
KayakVR heb ik 'terug gebracht'. Oersaai. Mooi. Maar saai
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Ik zat laatst met de gratis video player in de Pico store eens door het aanbod te bladeren. Veel Aziatische (Chinees en Japans) content. Grappig om zo wat meer van hun cultuur mee te krijgen 
En wat zijn ze gemiddeld klein daar... Ik ben ooit voor mn werk in Tokyo geweest en wist dat ze klein waren, maar volgens mij heb ik toen geen representatieve selectie gezien, voornamelijk mannelijke kantoor medewerkers.
En druk druk druk in de steden, bizar.
En wat zijn ze gemiddeld klein daar... Ik ben ooit voor mn werk in Tokyo geweest en wist dat ze klein waren, maar volgens mij heb ik toen geen representatieve selectie gezien, voornamelijk mannelijke kantoor medewerkers.
En druk druk druk in de steden, bizar.
Shit, mijn head strap van mijn HP Reverb G2 is gisteravond afgebroken. Vermoedelijk omdat ik veelvuldig gebruik voor simracing. Veelvuldig is voor mij nagenoeg dagelijks en soms meerdere keren per dag zelfs.
:strip_exif()/f/image/SWSMz4sOi0ghblmoNf3J7Tea.jpg?f=fotoalbum_large)
Ter referentie, zo hoort het te zitten. Dit is de andere kant van de bril.
:strip_exif()/f/image/PzEagm8J3VCoCFCP3SCrP6jr.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de bril nu tijdelijk kunnen maken door het klittenband aan de zijkant van de bril los te maken en het afgebroken plastic deel wat in het ronde deel van de bril was geschoten eruit te krijgen. Die twee plastic delen weer tegen elkaar gelegd en met zwart ductape vastgezet. Dit gaat niet maanden goed denk ik, maar ik kan van het weekend in ieder geval meeracen.
HP verkoopt de head straps helaas niet los. Er is een after market partij die head straps verkoopt maar daar zijn de reviews heel slecht van. Bijvoorbeeld dat de strap eigenlijk voor de Quest 2 is en de ReverB kapot maakt.
Misschien dat ik dit maar ga overwegen. Deze persoon heeft hetzelfde gehad en de bril gemaakt door volgens mij een 18mm binnenband te krimpen om het plastic heen.
https://forum.dcs.world/t...-reverb-broken-strap-fix/
:strip_exif()/f/image/SWSMz4sOi0ghblmoNf3J7Tea.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PzEagm8J3VCoCFCP3SCrP6jr.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de bril nu tijdelijk kunnen maken door het klittenband aan de zijkant van de bril los te maken en het afgebroken plastic deel wat in het ronde deel van de bril was geschoten eruit te krijgen. Die twee plastic delen weer tegen elkaar gelegd en met zwart ductape vastgezet. Dit gaat niet maanden goed denk ik, maar ik kan van het weekend in ieder geval meeracen.
HP verkoopt de head straps helaas niet los. Er is een after market partij die head straps verkoopt maar daar zijn de reviews heel slecht van. Bijvoorbeeld dat de strap eigenlijk voor de Quest 2 is en de ReverB kapot maakt.
Misschien dat ik dit maar ga overwegen. Deze persoon heeft hetzelfde gehad en de bril gemaakt door volgens mij een 18mm binnenband te krimpen om het plastic heen.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Dit zou toch echt niet mogen, ook niet bij dagelijks gebruik. De elite band van de Quest 2 had er ook last van maar ik gebruik die toch ook al ruim 1,5 jaar intensief voor simracing ondertussen. Vreemd dat het bij simracing gebeurt want je loopt dan toch niet te springen ofzo. Normaal zit je stil. Weet niet hoe jouw strap werkt maar bij de elite band moet je hem eerst helemaal los draaien voor je hem op of af zet om te vermijden dat je teveel druk op die punten zet.GAEvakYD schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:21:
Shit, mijn head strap van mijn HP Reverb G2 is gisteravond afgebroken. Vermoedelijk omdat ik veelvuldig gebruik voor simracing. Veelvuldig is voor mij nagenoeg dagelijks en soms meerdere keren per dag zelfs.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je nog garantie misschien?
PS Het kan toch niet dat ze dit bij HP niet kunnen maken... Het is toch eerder van niet willen dan denk ik. Naar e-waste is dit niet echt netjes.
[ Voor 3% gewijzigd door Flying Hawkic op 28-01-2023 17:49 ]
YouTube: King of Clarity! THIS is the Next Level VR
Een wat late preview van DiscoVR over de Pimax Crystal.
Specifiek over de controllers en het draagcomfort: die zijn volgens haar in orde. Beeld is het beste wat ze ooit heeft gezien.
Enige punt is de levertijd. Hopelijk begint dat volgende week, maar met Pimax kan dat nog weken duren.
Vooral voor mensen die nu nog bestellen, de rij is dan lang/productie te laag. Sta zelf redelijk vooraan met een pre-order. Binnen de eerste 200.
Een wat late preview van DiscoVR over de Pimax Crystal.
Specifiek over de controllers en het draagcomfort: die zijn volgens haar in orde. Beeld is het beste wat ze ooit heeft gezien.
Enige punt is de levertijd. Hopelijk begint dat volgende week, maar met Pimax kan dat nog weken duren.
Vooral voor mensen die nu nog bestellen, de rij is dan lang/productie te laag. Sta zelf redelijk vooraan met een pre-order. Binnen de eerste 200.
YouTube: Pimax Crystal unboxing & first impressions - with Lao Fan (subtitles)
15 Chinezen hebben op 21 januari een beta-exemplaar ontvangen van de Pimax Crystal. Er is van alles besproken ondertussen op meerdere online plekken. Consensus is dat de Crystal het goed doet als PCVR headset.
De beta-testers hebben een vrijwel compleet eindproduct gekregen, waar ze ook al voor hebben betaald. De uiteindelijke retail-versie wordt, als het goed is, ergens in februari verzonden naar de eerste pre-orders.
15 Chinezen hebben op 21 januari een beta-exemplaar ontvangen van de Pimax Crystal. Er is van alles besproken ondertussen op meerdere online plekken. Consensus is dat de Crystal het goed doet als PCVR headset.
De beta-testers hebben een vrijwel compleet eindproduct gekregen, waar ze ook al voor hebben betaald. De uiteindelijke retail-versie wordt, als het goed is, ergens in februari verzonden naar de eerste pre-orders.
Schrijf gerust een review van zodra je jouw exemplaar hebt ontvangenPlaya del C. schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:07:
YouTube: Pimax Crystal unboxing & first impressions - with Lao Fan (subtitles)
Wat gaat deze Pimax via hun kosten? Kan alleen preorder fee betalen namelijk.
Als ik zin en tijd heb, doe ik dat. Kans is groot, ik laat vrijwel zeker in ieder geval iets horen hier. Ik ben erg kritisch eerlijk gezegd. Op dit moment lijkt het zo te zijn dat de hardware qua beeld het beste op de markt gaat worden. De praktische kant, dus langzaam leeglopen van de accu in pcvr modus, het 3-in-1 aansluitsnoer, het gewicht, enz. zijn zaken die mogelijk wat kritiek krijgen. En dat kan voor sommige mensen een dealbreaker zijn uiteraard. Comfort lijkt wel in orde te zijn. En ook softwarematig lijkt het bij die 15 Chinezen dus prima te werken. Maar zoals bekend, bij Pimax kan de software/firmware ook zeker nog roet in het eten gooien.Flying Hawkic schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:30:
[...]
Schrijf gerust een review van zodra je jouw exemplaar hebt ontvangen. En wees natuurlijk ook kritisch als er gebreken zouden zijn.
Vooraf denk ik wel dat de headset duur is. Genoeg mensen die hem alleen daarom niet zullen kopen. Iemand op een ander forum zei het ook al zo: als je van de 1e generatie VR komt, dan kun je zo'n aankoop wel accepteren. Heb je momenteel een prima 2e generatie VR (Index, Reverb G2), dan is de meerwaarde minder uiteraard. In die zin koop ik deze graag als proefkonijn vanaf de Rift CV1.
Pimax-fanboy ben ik niet, het is trouwens een best wel apart bedrijf. Ze hebben wederom nu bij de Crystal constant gezeur over features en deadlines die constant opschuiven. Dat stoort mij enorm. Als ze mij in februari iets goeds leveren, dan kan ik het door de vingers zien, maar als ze weer blijven schuiven... Dat gaat letterlijk van november naar net voor de kerst naar eind januari, dan zitten ze nog met een Chinees nieuwjaar (feestweek), dan nu betrof het de beta-testers en dan krijgen straks mogelijk over twee of drie weken de eerste 200 mensen mogelijk iets. Daar zit ik als het goed is wel bij, maar ja, van november naar mogelijk eind februari is al een ding. En dan samen met de features. Er is nog geen draadloze optie. Zal later komen. Tja. Ik hoef het nu dan ook niet, maar verkoop het dan ook niet als feature. En dan allerlei interviews met kromme zinnen. Het druipt er vanaf.
Ze plaatsen wel foto's op twitter van een fabriek met een paar tientallen complete retailsets. Leuk, maar waarom kan ik nu dan niet betalen en zij niet verzenden? Die communicatie is gewoon raar. Ik weet ook niet of dat in China soort van normaal is ofzo. En ook niet of het misschien echt een te klein bedrijf is op dit punt. Ze zijn van een 100 werknemers naar rond de 500 gegaan, volgens eigen zeggen.
Het lijkt verder alsof ze hype willen creëren, alleen bij elke roadshow en andere communicatie, was het vooral eigen glazen ingooien. Wat dat betreft hadden ze alle tijd en moeite kunnen besparen.
Tenslotte: je kunt deze headset later combineren met Valve basestations en controllers. Eventueel ook eigen audio toevoegen. Dus, zolang het beeld goed is, is er altijd iets van te maken. De Varjo Aero levert alleen het beeld voor meer geld. Wat dat betreft hebben ze daar grotendeels wel van gewonnen al. Maar goed, als de uiteindelijke totaalervaring niet goed is, dan meld ik dat hier ook.
Je betaalt inderdaad 30 euro aan reservering. De hele set kost 1900 euro volgens mij. Dat is incl. btw.Yzord schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:07:
Wat gaat deze Pimax via hun kosten? Kan alleen preorder fee betalen namelijk.
Zie bijvoorbeeld: https://unboundxr.nl/pimax-crystal
@Playa del C. Heb je ook een Pico 4 voor een eerlijke vergelijking? Tov de Rift is alles een verbetering
Ik heb het ooit bij de redactie neergelegd dat we zo'n meet zouden sponsoren dmv de hardware & locatie te voorzien en een paar givaways enzo (standaard). Nooit meer wat van terug gehoord, alsof je het een zwart gat in schiet.Akemi schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:17:
Ik zie een tweaker bijeenkomst waarbij alle smaken bij elkaar liggen om uit te proberen.
De comunity is goed, degene die dat proberen uit te melken zijn in wat zaken zwaar mismanaged, lijkt het. Eerder te maken gehad met DPG, en eigenlijk hetzelfde.
Heb alleen een Rift. Ik snap je punt. Ben niet eens van plan om te vergelijken. Ik analyseer het meer. Als de ppd 35 is en er is geen SDE, dan kan ik dat gewoon zien, met of zonder Rift of Pico 4. Ik weet immers dat alle andere headsets een mate van SDE hebben. Soms heel minimaal misschien.pirke schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:21:
@Playa del C. Heb je ook een Pico 4 voor een eerlijke vergelijking? Tov de Rift is alles een verbetering
Het gaat mij niet eens om de beeldkwaliteit, die is volgens vele bronnen op dit moment het beste bij Crystal. Kan ook (bijna) niet anders qua specs en lens.
Maar andersom: ik had als één van de eersten een Rift. Voor 800 euro en toen nog zonder de controllers. De hele ervaring van bestelling tot installatie tot dagelijks gebruik was geweldig. Alles ademde stijl en kwaliteit. Nu achteraf valt dat ook wel wat mee, maar op dat moment was het geweldig. Velen hebben bij Oculus die ervaring gehad.
Dat staat redelijk haaks op de Pimax-ervaring. Op dat punt zou ik een Rift dus juist goed kunnen vergelijken met de Crystal. Zijn onderdelen degelijk, werkt installatie soepel, doennalle functies het, werkt het goed met Steam samen, klopt en werkt de IPD-setup, controllers/'guardian', vertaling van tekst, software stabiliteit, firmware update nodig, enz.
Ik ben ook maar gewoon een tweaker hier verder. Ik geef jullie later mijn mening/review. Ik heb verstand van techniek en computers, vaak early adopter, verder eerlijk en kritisch.
Fov is meetbaar. Ja, ik ga de fov zeker beter vinden dan de Rift. Maar ik ga het ook meten en dan online vergelijken met een Index en Pico 4. Volgens bronnen is het iets meer dan een Index, dus ook dat lijkt goed. Detail is danndat het met de dunnere facemask pas die fov geeft. Afhankelijk van de details, kan ik daar iets van vinden.
Het is verder slechts mijn oordeel, ik ben geen alom gerespecteerde reviewer die alle headsets heeft getest. Die reviews komen binnenkort wel op YouTube. Enige voordeel wat ik heb, is dat ik gegarandeerd onafhankelijk ben en met een nuchtere Nederlandse blik kijk. Dat is meestal voor mede-tweakers wel een nuttige toevoeging.
Ik weet dat sommige mensen hier erg skeptisch zijn over Pimax. Prima, ik ook, maar ze hebben bij mij nu een kans. We zullen zien. Ik laat weten wanneer het ding binnen is. (Tot over 3+ maanden dus
Vergeet niet dat tussen de Rift en de Pico een groot verschil zit wat in de PPD nummers niet wordt meegerekend. De Rift heeft 2 subpixels per pixel (PenTile RG of GB), de Pico heeft er 3 (RGB). De Quest 2 ook trouwens.Playa del C. schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:01:
[...]
Heb alleen een Rift. Ik snap je punt. Ben niet eens van plan om te vergelijken. Ik analyseer het meer. Als de ppd 35 is en er is geen SDE, dan kan ik dat gewoon zien, met of zonder Rift of Pico 4. Ik weet immers dat alle andere headsets een mate van SDE hebben. Soms heel minimaal misschien.
Hierdoor heb je 50% meer subpixels per degree en omdat de pixels zo worden uitvergroot dat je de subpixels kan zien, heb je hier veel baat bij. En dat is bij gelijke resolutie, de toegenomen PPD komt hier nog bovenop!
Inderdaad, met de Quest 1 idem dito. Met de Quest 2 is er mijns inziens veel te veel bezuinigd. Nog steeds wel een goede headset maar bepaalde updates zoals de strap zijn broodnodig en de 'ademt kwaliteit' klasse is er gewoon helemaal uit.Playa del C. schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:01:
[...]
Maar andersom: ik had als één van de eersten een Rift. Voor 800 euro en toen nog zonder de controllers. De hele ervaring van bestelling tot installatie tot dagelijks gebruik was geweldig. Alles ademde stijl en kwaliteit. Nu achteraf valt dat ook wel wat mee, maar op dat moment was het geweldig. Velen hebben bij Oculus die ervaring gehad.
Hoeft natuurlijk niet perse via tweakers. Kunnen het ook zelf organiseren. VR meeting.Darkangle schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:43:
[...]
Ik heb het ooit bij de redactie neergelegd dat we zo'n meet zouden sponsoren dmv de hardware & locatie te voorzien en een paar givaways enzo (standaard). Nooit meer wat van terug gehoord, alsof je het een zwart gat in schiet.
De comunity is goed, degene die dat proberen uit te melken zijn in wat zaken zwaar mismanaged, lijkt het. Eerder te maken gehad met DPG, en eigenlijk hetzelfde.
Dat kan inderdaad. Mijn insteek was dat het allemaal wat makkelijker te regelen is als het professioneel ging (Iemand anders word betaald om het allemaal te regelen, givaways die goed vallen en alles is netjes af te schrijven). Ik ben lui, dus mijn insteek is altijd weg vd minste weerstand ☺️.Akemi schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:22:
[...]
Hoeft natuurlijk niet perse via tweakers. Kunnen het ook zelf organiseren. VR meeting.
Ja, als je het zelf gaat organiseren dan zal de opkomst echt minimaal zijn verwacht ik. Als Tweakers het via de FP meldt dan is die kans vele malen groter.Darkangle schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:21:
[...]
Dat kan inderdaad. Mijn insteek was dat het allemaal wat makkelijker te regelen is als het professioneel ging (Iemand anders word betaald om het allemaal te regelen, givaways die goed vallen en alles is netjes af te schrijven). Ik ben lui, dus mijn insteek is altijd weg vd minste weerstand ☺️.
Daarbij komt dat bedrijven waarschijnlijk ook meer gemotiveerd zijn zaken ter beschikking te stellen om ter plekke te gebruiken en merchandise beschikbaar te stellen voor een giveaway e.d.
Als het niet al te ver weg is (zuiden van het land) kom ik ook. Kan mijn PC + simracing setup zo in auto gooien
Paar tweakers setups zou leuk zijn.
yup, dat was mijn insteek. Wij hebben meestal wel wat headsets die voor promotie weg gegeven mogen worden, word iedereen blij van (en totebags met steam codes zijn ook altijd een hit). Frontpage is een zijding, tnet kan er een komkommertijd/feelgoed verslagje van doen en hebben daarmee ook weer wat content.Koldur schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:25:
[...]
Ja, als je het zelf gaat organiseren dan zal de opkomst echt minimaal zijn verwacht ik. Als Tweakers het via de FP meldt dan is die kans vele malen groter.
Daarbij komt dat bedrijven waarschijnlijk ook meer gemotiveerd zijn zaken ter beschikking te stellen om ter plekke te gebruiken en merchandise beschikbaar te stellen voor een giveaway e.d.
Enfin, nutteloos. Gaat niet gebeuren, afgezien van andere zaken liggen ook de doelgroepen wat ver uit elkaar.
Dat is eigenlijk ook de hoek waarin ik zat te denken. Niet zo zeer een groot event voor het publiek maar meer een aantal tweakers die bijelkaar komen in een bepaalde ruimte en hun spullen meenemen voor de fun. Kunnen mensen elkaar spullen proberen en een idee krijgen over de verschillen tussen de verschillende sets.Tadango schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:28:
Als het niet al te ver weg is (zuiden van het land) kom ik ook. Kan mijn PC + simracing setup zo in auto gooienPaar tweakers setups zou leuk zijn.
Zit zelf ook te denken aan een simracing set maar eerste uitproberen is natuurlijk veel leuker dan direct een bak geld tegenaan te smijten om dan tot de conclusie te komen dat het toch niet je ding is.
Indd lijkt mij ook dat er genoeg mensen en variatie on dit opzicht (en straks psvr2) waardoor er voldoende te showcasen is.
Een zondagmiddag ofzo, afsluiten met een borrel(hap)
Een zondagmiddag ofzo, afsluiten met een borrel(hap)
Mocht er iets van komen, een paar quest 2 (meta 2) met Space Pirate Trainer DX erop is altijd een grote hit (multiplayer, groot veld, basically lasertag). Ik kan uit ervaring melden dat dat altijd stiekem een grote hit is.
Bijvoorbeeld! Dat zou ik ook graag een keer willen proberen.Darkangle schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:43:
Mocht er iets van komen, een paar quest 2 (meta 2) met Space Pirate Trainer DX erop is altijd een grote hit (multiplayer, groot veld, basically lasertag). Ik kan uit ervaring melden dat dat altijd stiekem een grote hit is.
Voor mensen die het niet kennen, het lijkt op lasergame in een grote speelruimte, maar dan nog leuker.Darkangle schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:43:
YouTube: Space Pirate Trainer DX | Review | Quest - A Next level VR Shooter!
@Darkangle Je hebt het vaker gedaan. Gaat zoiets ook wel eens mis? Qua techniek en/of ongelukken. Als er iets faalt ren je in feite als een gek blind in een ruimte met muren en andere blinde mensen.
Ik kan mijn simrig niet meenemen, ten miste, wil dat niet. Moet ik hem uit elkaar halen en dat zie ik niet zitten.
Kan wel mijn PC/headset meenemen. Heb een vrij stevige PC om spellen echt vol te kunnen laten zien. Maar simracen is wel een van de bizarste ervaringen in VR vind ik.
Kan wel mijn PC/headset meenemen. Heb een vrij stevige PC om spellen echt vol te kunnen laten zien. Maar simracen is wel een van de bizarste ervaringen in VR vind ik.
Lijkt me oprecht leuk - en stel m'n spullen dan ook beschikbaar (PC, Q2, HOTAS+Pedals, Stuur+pedals) - niet sim-rig kwaliteit, maar instap-kwaliteit. Mooi vergelijkingsmateriaal met het echte materiaal in mijn ogen en ben dan zelf ook wel eens benieuwd hoe het in een simrig is (mocht iemand die mee kunnen nemen).
Zelf te druk om dit te organiseren/op te zetten, maar mocht iemand zich geroepen voelen
laat maar weten.
Zelf te druk om dit te organiseren/op te zetten, maar mocht iemand zich geroepen voelen
Niet persoonlijk meegemaakt, wel anecdotal verhalen gehoord.Playa del C. schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:52:
[...]
Voor mensen die het niet kennen, het lijkt op lasergame in een grote speelruimte, maar dan nog leuker.
YouTube: Space Pirate Trainer DX | Review | Quest - A Next level VR Shooter!
@Darkangle Je hebt het vaker gedaan. Gaat zoiets ook wel eens mis? Qua techniek en/of ongelukken. Als er iets faalt ren je in feite als een gek blind in een ruimte met muren en andere blinde mensen.
Qua techniek, we hebben altijd een buttload aan headsets mee, gaat er iets fout gewoon gelijk een nieuwe pakken, geen probleem.
Ongelukken, nee. Paar standaard regels die je eigenlijk altijd in acht moet nemen en je bent er al (speelveld vooraf aangeven, niemand anders dan de spelers bevind zich in speelveld tijdens actieve potjes, op misschien een begeleider na).
Altijd genoeg laders en batterypacks mee (alles vol), een lading aan hygiene pads voor over de headsets' facegaskets, hygiene wipes voor controllers en een wifi point met repeaters en laptops mee. Dan sta je nooit voor verassingen.
Veel roomscale games; minder geneuzel met motion sickness.
Eigenlijk niets verassends nog vreemds als je er over nadenkt. Daarentegen heb ik zelfs op CES slechtere voorbereidingen gezien dan dat 😂.
Vandaag op een beurs (ISE2023) een speciaal gebouwde VR ervaring gedaan.
De ervaring werkte met Vive Focus 3 headsets met handtracking (dus zonder controllers). Ze hadden een speciale ruimte gemaakt met een platform waarin de tracking overeen kwam met de echte ruimte. Er was ook een handrail in VR die je echt kon voelen omdat hij in het echt op dezelfde plek zat.
Ook liepen er best veel mensen rond en die kon je ook zien, hun hoofden tenminste, waardoor je niet tegen elkaar opliep.
Wat dus blijkbaar het geval is:
- De Vive Focus biedt de mogelijkheid tot absolute tracking in tegenstelling tot de Quest die dit niet kan (je 'beginpunt' is niet altijd op hetzelfde punt in de echte ruimte).
- De Vive Focus kan ook andere spelers zien en zelfs zien welke welke is (met een nummer op elke headset)
Wat me ook heel erg opviel was dat het veel echter aanvoelt als je echt rond kan lopen zonder de stick te gebruiken. Thuis heb ik hier veel te weinig ruimte voor bovendien was deze ervaring helemaal toegespitst op de beschikbare ruimte. Het teleporteren of met de stick bewegen voelt veel minder echt aan.
De ervaring zelf viel een beetje tegen. Je stond op een platform waarbij je omlaag ging (langs 3 torens - die ook in het echt bestaan) en er werden wat filmpjes getoond als je op knoppen drukte. Verder niets. Het VR verhaal voegde eigenijk weinig toe behalve het 'wow' effect. Ze willen op die plek een nieuwe media hub gaan bouwen en daar ging het over.
Maar die bovenste twee punten verbaasden me als VR veteraan toch wel een beetje. Het is best leuk als je ook met anderen samen kan lopen en de andere headsets die ik ken, kunnen dit niet.
Nog wat puntjes want de Vive Focus had ik nog nooit eerder geprobeerd:
- De resolutie voelde wat scherper aan dan pico 4 en quest 2 en dat bleek ook zo.
- De field of view leek kleiner dan de quest ondanks dat dit volgens de specs groter moet zijn
- Al gebruikte ik hem wel met bril.
Verder voelde het wel in dezelfde klasse als de Quest aan. Wat meer business georienteerd, duidelijk. Net zoals de eerdere pico headsets.
- Fresnel lenzen met god rays - wel vrij grote sweet spot
Helaas heb ik geen filmpjes van de ervaring want ik vind die online helemaal nergens terug. Maar hij was toch niet vreselijk bijzonder dus.
Ik ga van de week deze ervaring proberen die ook van dezelfde makers is:
https://idealbarcelona.com/es/agenda/dali-cibernetico/
Gaat over de schilder Dali. Als je toevallig in Barcelona bent zou je het kunnen proberen, ik laat nog weten hoe het bevalt.
De ervaring werkte met Vive Focus 3 headsets met handtracking (dus zonder controllers). Ze hadden een speciale ruimte gemaakt met een platform waarin de tracking overeen kwam met de echte ruimte. Er was ook een handrail in VR die je echt kon voelen omdat hij in het echt op dezelfde plek zat.
Ook liepen er best veel mensen rond en die kon je ook zien, hun hoofden tenminste, waardoor je niet tegen elkaar opliep.
Wat dus blijkbaar het geval is:
- De Vive Focus biedt de mogelijkheid tot absolute tracking in tegenstelling tot de Quest die dit niet kan (je 'beginpunt' is niet altijd op hetzelfde punt in de echte ruimte).
- De Vive Focus kan ook andere spelers zien en zelfs zien welke welke is (met een nummer op elke headset)
Wat me ook heel erg opviel was dat het veel echter aanvoelt als je echt rond kan lopen zonder de stick te gebruiken. Thuis heb ik hier veel te weinig ruimte voor bovendien was deze ervaring helemaal toegespitst op de beschikbare ruimte. Het teleporteren of met de stick bewegen voelt veel minder echt aan.
De ervaring zelf viel een beetje tegen. Je stond op een platform waarbij je omlaag ging (langs 3 torens - die ook in het echt bestaan) en er werden wat filmpjes getoond als je op knoppen drukte. Verder niets. Het VR verhaal voegde eigenijk weinig toe behalve het 'wow' effect. Ze willen op die plek een nieuwe media hub gaan bouwen en daar ging het over.
Maar die bovenste twee punten verbaasden me als VR veteraan toch wel een beetje. Het is best leuk als je ook met anderen samen kan lopen en de andere headsets die ik ken, kunnen dit niet.
Nog wat puntjes want de Vive Focus had ik nog nooit eerder geprobeerd:
- De resolutie voelde wat scherper aan dan pico 4 en quest 2 en dat bleek ook zo.
- De field of view leek kleiner dan de quest ondanks dat dit volgens de specs groter moet zijn
Verder voelde het wel in dezelfde klasse als de Quest aan. Wat meer business georienteerd, duidelijk. Net zoals de eerdere pico headsets.
- Fresnel lenzen met god rays - wel vrij grote sweet spot
Helaas heb ik geen filmpjes van de ervaring want ik vind die online helemaal nergens terug. Maar hij was toch niet vreselijk bijzonder dus.
Ik ga van de week deze ervaring proberen die ook van dezelfde makers is:
https://idealbarcelona.com/es/agenda/dali-cibernetico/
Gaat over de schilder Dali. Als je toevallig in Barcelona bent zou je het kunnen proberen, ik laat nog weten hoe het bevalt.
[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 03-02-2023 00:29 ]
Vandaag Bean Stalker VR, wát een ontzettend leuke ontdekking is dat!
Craften tot je er bij neervalt, klimmen in gigantische bomen op grote hoogte, sprookejsachtig, echt heel tof.
Je moet alleen niet vallen: hij saved alleen op vaste momenten en dat is ná elk level.. dan begin je dus upnieuw.
Craften tot je er bij neervalt, klimmen in gigantische bomen op grote hoogte, sprookejsachtig, echt heel tof.
Je moet alleen niet vallen: hij saved alleen op vaste momenten en dat is ná elk level.. dan begin je dus upnieuw.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Als je snel door tekst skimmed dan lijkt het net alsof er ‘Beat Saber’ staat. Zouden ze dat express hebben gedaan?Guillome schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 01:11:
Vandaag Bean Stalker VR, wát een ontzettend leuke ontdekking is dat!
Los van dat ziet het er wel cool uit! Dat bomen klimmen lijkt me wel gaaf. Ik zet hem in de wishlist 👍
Ik heb al een tijdje een Quest 2. Ik heb meerdere pogingen gedaan om hem voor PCVR ook goed bruikbaar te maken, maar heb nu toch maar de strijd tegen hoge latency, artifacts en compressie opgegeven.
Daarom voor weinig een Rift S op de kop getikt, en poeh, wat een verademing is dat ineens vergeleken met de Quest 2. Ja beeld ietsje minder, maar wel altijd 100% soepel en strak zonder vertragingen en stutter.
Nu alleen natuurlijk de Rift S even pimpen. Er zitten al extra koptelefoontjes op, heb al een clipje voor de kabel naar de achterkant uit de 3D printer gepoept. Alleen nog een goede cover. Iemand een tip voor een goede cover. Ik houd niet zo van dat nepleer eigenlijk, dus die zal snel afvallen. Liefst iets van ome Ali of Ebay.
Daarom voor weinig een Rift S op de kop getikt, en poeh, wat een verademing is dat ineens vergeleken met de Quest 2. Ja beeld ietsje minder, maar wel altijd 100% soepel en strak zonder vertragingen en stutter.
Nu alleen natuurlijk de Rift S even pimpen. Er zitten al extra koptelefoontjes op, heb al een clipje voor de kabel naar de achterkant uit de 3D printer gepoept. Alleen nog een goede cover. Iemand een tip voor een goede cover. Ik houd niet zo van dat nepleer eigenlijk, dus die zal snel afvallen. Liefst iets van ome Ali of Ebay.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Q2 via USB Link en 500Mbps geeft erg goed beeld met weinig artifacts. Dat ook geprobeerd?
Jammer dat het je niet gelukt is het goed werkend te krijgen. Het kan ook een heel gedoe zijn, vooral draadloos.
Als je dan niet de juiste router hebt, teveel 5GHz overlappende netwerken in de buurt hebt, met een AMD GPU werkt en misschien nog problemen hebt met een netwerkkabel/router/switch in de keten, dan is het allemaal heel frustrerend.
Als het wel werkt, is het echt super, draadloos spelen is zo heerlijk, maar snap dat het in sommige situaties meer problemen geeft dan het waard is.
Als je dan niet de juiste router hebt, teveel 5GHz overlappende netwerken in de buurt hebt, met een AMD GPU werkt en misschien nog problemen hebt met een netwerkkabel/router/switch in de keten, dan is het allemaal heel frustrerend.
Als het wel werkt, is het echt super, draadloos spelen is zo heerlijk, maar snap dat het in sommige situaties meer problemen geeft dan het waard is.
Tijdje geleden mijn quest 2 verkocht en zoek rustig nu weer een vr bril. Maar welke brillen werken nou draadloos met virtual desktop? Op de quest 2 ging dit erg goed maar heb bijna nooit gebruik gemaakt van de standalone functies behalve af en toe een youtube filmpje of video via web browser. Zijn er meerdere brillen die beter zijn dan de quest 2 en draadloos met virtual desktop kunnen streamen? Is een bril die niet standalone werkt verder helemaal kaal? Geen web browser of youtube applicatie?
PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |
Beste optie voor draadloos is momenteel de Pico 4.Sokucho schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 00:57:
Tijdje geleden mijn quest 2 verkocht en zoek rustig nu weer een vr bril. Maar welke brillen werken nou draadloos met virtual desktop? Op de quest 2 ging dit erg goed maar heb bijna nooit gebruik gemaakt van de standalone functies behalve af en toe een youtube filmpje of video via web browser. Zijn er meerdere brillen die beter zijn dan de quest 2 en draadloos met virtual desktop kunnen streamen? Is een bril die niet standalone werkt verder helemaal kaal? Geen web browser of youtube applicatie?
Een bril die alleen via kabel werkt, is altijd kaal inderdaad. De webbrowser of youtube draait dan immers gewoon op de pc zelf.
Er zijn en komen ook modellen die beide kunnen.
Mensen hier al gehoord dat Meta de stekker uit Echo VR trekt? RAD (eigendom van Meta) heeft de afgelopen 3 jaar op cosmetics na weinig updates gedaan en toch is er nog een grote actieve community. Lijkt er meer op dat de competente devs bij RAD weg zijn en ze het niet meer draaiend kunnen houden.
YouTube: We can’t let Meta get away with this.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Zonde zeg... Maar als ze geen personeel kunnen vinden die de game kunnen onderhouden dan houdt het wel een beetje op.Tassadar32 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:33:
Mensen hier al gehoord dat Meta de stekker uit Echo VR trekt? RAD (eigendom van Meta) heeft de afgelopen 3 jaar op cosmetics na weinig updates gedaan en toch is er nog een grote actieve community. Lijkt er meer op dat de competente devs bij RAD weg zijn en ze het niet meer draaiend kunnen houden.
Dat is toch wel een beetje het nadeel van een multiplayer only game.
En het lijkt me dat Meta er wel mee weg komt bij een free to play game. Geen idee of je nog recht hebt (op een deel van) je geld wanneer je een shitload aan cosmetica gekocht hebt.
Voor de geïnteresseerden: Flat2VR Modscene werkt aan een Hogwarts Legacy VR Mod: twitterlinkje
Zelf nu paar uurtjes in de game zitten en het ziet er echt magisch uit, ben zeer benieuwd hoe dit in VR gaat uitpakken om al alleen daar rond te lopen.
Zelf nu paar uurtjes in de game zitten en het ziet er echt magisch uit, ben zeer benieuwd hoe dit in VR gaat uitpakken om al alleen daar rond te lopen.
Oei dat lijkt me waanzinnig!
Love is in the air and all you need to do is put on your #PICO device and head to #PICOStore to receive coupons where you can purchase games with up to 50% discount!
— PICO XR (@PICOXR) 10 februari 2023
What are you waiting for? pic.twitter.com/982Mn87dD0
Dit lijkt ook voor bestaande gebruikers dan?
Ander vraagje kan iemand die net een nieuwe gebruiker van een Pico 4 (liefst vandaag of erna) checken in de Pico store of hij een aantal normaal betaalde games gratis kan claimen. Want ik zie die actie wel elders staan maar niet op de Europese sites.
Tijd geleden waren er geruchten dat HP zou stoppen met het ontwikkelen van een nieuwe Reverb en dat de G2 EOL zou gaan.
Inmiddels staat de standaard G2 niet meer op hun website:
Alleen de omnicept versie van 1200+ staat er nog
Was zelf aan het kijken naar een goede eerste SIM VR bril, van een producent welke hardware produceert en het business model niet primair data collectie/verkoop is zoals bij Meta en TikTok het geval is. Ben in afgelopen jaar heel erg bezig geweest van Google, Microsoft producten prive weg te bewegen en dan een bril in huis nemen voelt niet goed.
Ik was eigenlijk op een aanbieding aan het wachten van HP zoals ze nu in Amerika dien, gezien er geen verdere ontwikkeling meer zal plaatsvinden leek mij niet redelijk om 650 euro te betalen voor iets wat EOL is.
Heb gekeken naar de Aero, maar het probleem daarbij is dat ze geen AMD support hebben. Daarnaast 2400 euro voor alleen een bril zonder stations is iets te gortig.
Exit HP dus? Wat denken jullie? Is er iets vergelijkbaars in de markt?
Was zelf aan het kijken naar een goede eerste SIM VR bril, van een producent welke hardware produceert en het business model niet primair data collectie/verkoop is zoals bij Meta en TikTok het geval is. Ben in afgelopen jaar heel erg bezig geweest van Google, Microsoft producten prive weg te bewegen en dan een bril in huis nemen voelt niet goed.
Ik was eigenlijk op een aanbieding aan het wachten van HP zoals ze nu in Amerika dien, gezien er geen verdere ontwikkeling meer zal plaatsvinden leek mij niet redelijk om 650 euro te betalen voor iets wat EOL is.
Heb gekeken naar de Aero, maar het probleem daarbij is dat ze geen AMD support hebben. Daarnaast 2400 euro voor alleen een bril zonder stations is iets te gortig.
Als je nu iets wil kopen voor een normale prijs, dan is de Pico 4 het beste. De Reverb G2 is momenteel niet iets wat ik aan zou raden. Als je hem al hebt, is het prima. Nieuwkoop is het al wel oude tech te noemen.init6 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:29:
Tijd geleden waren er geruchten dat HP zou stoppen met het ontwikkelen van een nieuwe Reverb en dat de G2 EOL zou gaan.
Pico 4 is ontwikkeld door ByteDance wat de eigenaar is van TikTok.Playa del C. schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:37:
[...]
Als je nu iets wil kopen voor een normale prijs, dan is de Pico 4 het beste. De Reverb G2 is momenteel niet iets wat ik aan zou raden. Als je hem al hebt, is het prima. Nieuwkoop is het al wel oude tech te noemen.
Ouwe koeien en grachten enzo, maar 't wordt tijd dat Valve van zich liet horen.
Indertijd m'n Index weggedaan omdat ik 1. te weinig plaats had en 2. heel wat rumours van de Index 2 gelezen had.
Uiteraard geen rekening gehouden met 'Valvetime', maar gelukkig heb ik hem eind lockdown toch voor nieuwprijs kunnen verkopen.
Wellicht zal Valve niet released voor Apple én de Apple is uitgesteld.
Echt geen fan van Meta of de chinese modellen qua privacy en customer as a product policy.
*zucht*
Zit degelijke VR een beetje in het slop?
Indertijd m'n Index weggedaan omdat ik 1. te weinig plaats had en 2. heel wat rumours van de Index 2 gelezen had.
Uiteraard geen rekening gehouden met 'Valvetime', maar gelukkig heb ik hem eind lockdown toch voor nieuwprijs kunnen verkopen.
Wellicht zal Valve niet released voor Apple én de Apple is uitgesteld.
Echt geen fan van Meta of de chinese modellen qua privacy en customer as a product policy.
*zucht*
Zit degelijke VR een beetje in het slop?
Bigscreen nda is voorbij.
De nieuwe headset is nu te preorderen 😁
YouTube: THE OLED HEADSET VR ENTHUSIASTS HAVE BEEN WAITING FOR IS HEREDarkangle schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:46:
Bigscreen nda is voorbij.
Dat dekt de lading wel.
Levering vanaf Q3 2023. Het is een coole headset qua looks en features. Zeker de custom foam voor elke klant.
Zoals in de reacties op YouTube te lezen is, vinden de meeste mensen dat de fov veel te laag is. Daarnaast willen veel mensen graag inside-out-tracking.
Persoonlijk, na het zien van de MRTV-video, heb ik al besloten dat deze headset niks voor mij is.
Hoe denk je er zelf over? Wat zijn jouw ervaringen?
Verder op internet gekeken. Voor 999 dollar heb je alleen de headset. Geen controllers, geen audio, geen basestations. Dat is duur voor wat je krijgt. Zeker met 93 graden horizontale fov.
Het lijkt vooral gemaakt te zijn voor het comfortabel kijken van films, in de Bigscreen App.
Het lijkt vooral gemaakt te zijn voor het comfortabel kijken van films, in de Bigscreen App.
Mijn ervaringen zijn daadwerkelijk positief. Maar; prototype. Voor wat het is is het een beetje duur. En als je geen toegang hebt tot een iphone ben je de sjaak (voor de home 3d meting van je ipd en gezicht voor de custom printed foam en vooraf afgestelde ipd).Playa del C. schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:15:
[...]
YouTube: THE OLED HEADSET VR ENTHUSIASTS HAVE BEEN WAITING FOR IS HERE
Dat dekt de lading wel.
Levering vanaf Q3 2023. Het is een coole headset qua looks en features. Zeker de custom foam voor elke klant.
Zoals in de reacties op YouTube te lezen is, vinden de meeste mensen dat de fov veel te laag is. Daarnaast willen veel mensen graag inside-out-tracking.
Persoonlijk, na het zien van de MRTV-video, heb ik al besloten dat deze headset niks voor mij is.
Hoe denk je er zelf over? Wat zijn jouw ervaringen?
De headband is super als je simraced.
Beeld is niet next gen zoals geclaimed word, maar zeker netjes current gen.
Zelf prak ik het liefste een kant en klare oplossing om mijn hoofd, dus ook met geluid, maar dat is miepen om niets. Wel even wennen was de facehugger ervaring. Laag gewicht en prima om mee te gamen. FOV is een dingetje, maar ik snap de design keuze die daar achter zit.
Laatste paar maanden een beetje mee rond gereden en een paar simpele puzzel spelen mee gedaan, ging goed.
Ik krijg een final version, en als ik een lekkere oplossing vind voor de geluidsvoorziening word dat mijn dagelijkse headset voor normale dingen. Ook al is de fov wat minder.
Ziet er mooi uit met die oled schermen, het lichte gewicht, de custom faceplates en beschikbare audio-strap... Maar de kosten worden inderdaad erg hoog aangezien er ook lighthouses en index controllers bij moeten (en die audio-strap dus)... En dan hang je weer aan een kabel en is de fov inderdaad niet geweldig. Nee ik wacht rustig af wat er verder nog komt.
Gamertag: FinrazielNL
YouTube: Crystal through-the-lens video by H-Misaki (VR Chat, Kayak VR, Steam...
Dat ziet er zeker mooi uit. Er zijn meer features die getest moeten worden, maar beeldkwaliteit lijkt wel erg hoog te gaan scoren.
Kreeg vannacht nog een mailtje met een valantijnsbericht van Pimax. Interessante tekst:
Er is ook al een tijdje een Q&A livestream aangekondigd, maar daarna ook weer radiostilte.
Het mailtje leest alsof de Crystal deze week nog bestelbaar wordt. Ik ga er niet van uit. Het is en blijft hoe dan ook een vreemd bedrijf, vooral qua communicatie.
Feiten die ik wel heb: In China hebben 15 betatesters een kale versie van het eindproduct ontvangen. Eén heeft een soort review geplaatst en is positief.
15 betatesters buiten China hebben vorige week een kale versie ontvangen.
Volgende stap is het verzenden naar mensen die gereserveerd hebben. Ik zit in de eerste groep. Mensen die nu nog willen pre-orderen komen waarschijnlijk pas over een paar maand aan de beurt, rond augustus.
Dat ziet er zeker mooi uit. Er zijn meer features die getest moeten worden, maar beeldkwaliteit lijkt wel erg hoog te gaan scoren.
Kreeg vannacht nog een mailtje met een valantijnsbericht van Pimax. Interessante tekst:
Mensen wachten al een tijdje om de Crystal te kunnen bestellen. Die deadline schuift nogal op. Zou eerst voor kerst zijn, toen januari, toen na Chinees nieuwjaar en nu zijn we twee weken verder.Dear Pimaxian,
We're thinking about you this Valentine's Day!
Order over $99 of Pimax products on the official website today, tomorrow or the day after tomorrow (until Feb 16th) and get $20 off.
All accessories as well as headsets such as the 8K X and 5K Super, except the Pimax Crystal & Portal (releasing soon).
Er is ook al een tijdje een Q&A livestream aangekondigd, maar daarna ook weer radiostilte.
Het mailtje leest alsof de Crystal deze week nog bestelbaar wordt. Ik ga er niet van uit. Het is en blijft hoe dan ook een vreemd bedrijf, vooral qua communicatie.
Feiten die ik wel heb: In China hebben 15 betatesters een kale versie van het eindproduct ontvangen. Eén heeft een soort review geplaatst en is positief.
15 betatesters buiten China hebben vorige week een kale versie ontvangen.
Volgende stap is het verzenden naar mensen die gereserveerd hebben. Ik zit in de eerste groep. Mensen die nu nog willen pre-orderen komen waarschijnlijk pas over een paar maand aan de beurt, rond augustus.
Sidenote, contractors hebben al een tijdje rfm versies om mee te werken.
Software/tracking is nog niet af.
Software/tracking is nog niet af.
Hey guys! Ik heb na 6 jaar development eindelijk m'n eigen VR game gereleased op Steam, District Steel!
Misschien dat het iets is wat jullie tof lijkt, er staat ook een demo online als je hem eerst wilt previewen!
Het is een actie game met veel old-school FPS inspiraties, geoptimaliseerd voor PCVR.
Hoop niet dat jullie deze schaamteloze self-promo erg vinden, maar ben momenteel super enthousiast over deze milestone!
Misschien dat het iets is wat jullie tof lijkt, er staat ook een demo online als je hem eerst wilt previewen!
Het is een actie game met veel old-school FPS inspiraties, geoptimaliseerd voor PCVR.
Hoop niet dat jullie deze schaamteloze self-promo erg vinden, maar ben momenteel super enthousiast over deze milestone!
Ik weet niet of de plug mag op tweakers, maar nice!link_AJ schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:50:
Hey guys! Ik heb na 6 jaar development eindelijk m'n eigen VR game gereleased op Steam, District Steel!
[YouTube: District Steel - Launch Trailer]
Heb je contact gehad met beardo, wolf en gamertag voor wat meer exposure? Kan wonderen doen voor sales.
Thanks! Ik weet het ook niet zeker, zo niet dan mogen ze de post deleten!Darkangle schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:57:
[...]
Ik weet niet of de plug mag op tweakers, maar nice!
Heb je contact gehad met beardo, wolf en gamertag voor wat meer exposure? Kan wonderen doen voor sales.
Ja heb ze een key gestuurd om de game te kunnen checken, ze waren via de mail iig enthousiast!
Heel veel succes!link_AJ schreef op maandag 20 februari 2023 @ 23:00:
[...]
Thanks! Ik weet het ook niet zeker, zo niet dan mogen ze de post deleten!
Ja heb ze een key gestuurd om de game te kunnen checken, ze waren via de mail iig enthousiast!
Gaaf man, het ziet er echt tof uit! Heb je dit in je eentje gebouwd? En in je vrije tijd of ben je daar 6 jaar fulltime mee bezig geweest?link_AJ schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:50:
Maar.... vechten de robots ook terug? In de trailer lijken ze wat passief
Thanks! Nee samen met een maat gemaakt, hij alle 3D modellen en ik al het programmeer werk! Dit alles naast onze dagelijkse baan, dus vandaar dat het een aantal jaren heeft mogen durenL0g0ff schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 07:56:
[...]
Gaaf man, het ziet er echt tof uit! Heb je dit in je eentje gebouwd? En in je vrije tijd of ben je daar 6 jaar fulltime mee bezig geweest?
Haha, ja ik was al een beetje bang dat deze trailer alles iets te easy doet lijken. In de game vechten de robots zeker terug en als je niet op je health let krijg ze je vrij snel dood. Maar voor de trailer wilde ik voornamelijk de hype naar voren laten komen met wat stylish en over de top killsTadango schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:23:
Maar.... vechten de robots ook terug? In de trailer lijken ze wat passief
[ Voor 35% gewijzigd door link_AJ op 21-02-2023 08:59 ]
Ziet er heel leuk uit. Maar wat ik indrukwekkender vind is dat het gemaakt is door twee mensen als hobby. Ik zou het overwegen om te kopen en dat is een hele prestatie. Mijn enige kritiekpunt is dat het lijkt alsof het steeds hetzelfde is: een paar robots wachten je op en je knalt ze af met bullet-time en/of wat snelle moves. Mogelijk dat het na twee uurtjes saai wordt? Heb het niet gespeeld, dus mogelijk zit ik er naast. Maar afwisseling of enige progressie/rpg-elementen kunnen helpen om het interessanter te maken? Zit er een verhaal in trouwens? Vertel verder
Woah amazing dat je dit met zijn 2en kan bouwen! Natuurlijk mag je dit hier posten, is toch ontzettend gaaf!
Thx! We hebben een variatie van omgevingen gemaakt met verschillende gameplay elementen die ik niet allemaal in de trailer hebt terug kunnen laten komen. Er zitten wat puzzel elementen in geinspireerd uit old-school games, denk aan een keycard zoeken om een nieuw gedeelte in het level te unlocken, of een battery vinden en in een machine moeten plaatsen om een elevator van power te voorzien. Daarnaast willen we tijdens de Early Access periode het wapen systeem gaan uitbreiden, en kijken of we iets met upgrades kunnen verzinnen om de progressie uit te breiden. De game heeft nu 7 missies, met een grote bossfight aan het einde, en deze campaign gaan we ook verder uitbreiden.Playa del C. schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:43:
Ziet er heel leuk uit. Maar wat ik indrukwekkender vind is dat het gemaakt is door twee mensen als hobby. Ik zou het overwegen om te kopen en dat is een hele prestatie. Mijn enige kritiekpunt is dat het lijkt alsof het steeds hetzelfde is: een paar robots wachten je op en je knalt ze af met bullet-time en/of wat snelle moves. Mogelijk dat het na twee uurtjes saai wordt? Heb het niet gespeeld, dus mogelijk zit ik er naast. Maar afwisseling of enige progressie/rpg-elementen kunnen helpen om het interessanter te maken? Zit er een verhaal in trouwens? Vertel verder
Hebben jullie voldoende tijd om zaken uit te breiden? Is het jullie intentie om bij succes op te schalen in de productie? Zaken uit te besteden e.d. om e.e.a. sneller op te pakken en af te ronden? Of was het ontwikkelen van een (VR) game een once-in-a-lifetime dingetje die van de bucketlist af moest?link_AJ schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:28:
[...]
Thx! We hebben een variatie van omgevingen gemaakt met verschillende gameplay elementen die ik niet allemaal in de trailer hebt terug kunnen laten komen. Er zitten wat puzzel elementen in geinspireerd uit old-school games, denk aan een keycard zoeken om een nieuw gedeelte in het level te unlocken, of een battery vinden en in een machine moeten plaatsen om een elevator van power te voorzien. Daarnaast willen we tijdens de Early Access periode het wapen systeem gaan uitbreiden, en kijken of we iets met upgrades kunnen verzinnen om de progressie uit te breiden. De game heeft nu 7 missies, met een grote bossfight aan het einde, en deze campaign gaan we ook verder uitbreiden.
Super tof in ieder geval om te zien wat jullie al voor elkaar hebben weten te krijgen! Ik kom helaas al een aantal maanden nauwelijks nog aan VR-gamen toe, maar zet District Steel in mijn backlog
Ik krijg het gestotter tijdens VR maar niet weg. In de “lokale” omgeving is er niets aan de hand maar als ik een spel (HL Alyx of MSFS) start via virtual Desktop of Quest Link begint de ellende. Games zijn niet te spelen. Even mijn set-up.
- Meta Quest 2 (bekabeld aan laptop)
- Lenovo Pro 5 (bekabeld aan router)
- Intel COre i7
- RTX 3070
- 16 gb werkgeheugen
- Giganet Ziggo (960 Mb/s)
Het vreemde is dat ik in het begin nergens problemen mee had. Daarna een tijd niet meer VR gespeeld en nu in mijn nieuwe woning krijg ik het niet voor elkaar. Ik heb de instelling naar beneden geschroefd maar dit verhelpt 0.0.
Hebben jullie suggesties waar ik naar moet kijken? Bij meer informatie gewenst hoor ik het graag.
Aan de specs van mijn laptop en internet kan het naar mijn mening niet liggen.
Owja en District Steel ziet er zeker gaaf uit. Demo wil ik zeker proberen.
- Intel COre i7
- RTX 3070
- 16 gb werkgeheugen
Het vreemde is dat ik in het begin nergens problemen mee had. Daarna een tijd niet meer VR gespeeld en nu in mijn nieuwe woning krijg ik het niet voor elkaar. Ik heb de instelling naar beneden geschroefd maar dit verhelpt 0.0.
Hebben jullie suggesties waar ik naar moet kijken? Bij meer informatie gewenst hoor ik het graag.
En als je Link gebruikt via USB? Is het dan beter?
En internet maakt niets uit want wordt niet gebruikt uiteraard.
[ Voor 40% gewijzigd door Tadango op 21-02-2023 16:50 ]
Ik had problemen met de default Wifi-router van Ziggo, na een Wifi-6 router aangeschaft te hebben heb ik nergens last van gehad. Dus de vraag: welke router gebruik je? Je Giganet Ziggo (960Mb/s) heeft geen invloed op je VR ervaring qua snelheid.NenF2018 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:41:
Ik krijg het gestotter tijdens VR maar niet weg. In de “lokale” omgeving is er niets aan de hand maar als ik een spel (HL Alyx of MSFS) start via virtual Desktop of Quest Link begint de ellende. Games zijn niet te spelen. Even mijn set-up.
- Intel COre i7
- RTX 3070
- 16 gb werkgeheugen
Het is de hardware van jouw PC (netwerksnelheid/poort) + Router die er toe doen (er wordt een lokale verbinding opgesteld, niet via het internet).
Ik heb mijn Quest 2 bekabeld via de USB aan mijn laptop.Tadango schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:49:
En als je Link gebruikt via USB? Is het dan beter?
Als je Virtual Desktop gebruik dan doet die USB niets. Je moet Link gebruiken als je USB wilt gebruiken. Virtual Desktop gebruikt je Wifi verbinding.NenF2018 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:52:
[...]
Ik heb mijn Quest 2 bekabeld via de USB aan mijn laptop.
Als het met Usb Link (dus Air link uit) ook hapert zit het niet in je netwerk maar in je laptop zef. Wellicht draait er andere software wat de haperingen veroorzaakt.
[ Voor 20% gewijzigd door Tadango op 21-02-2023 16:55 ]
Ik heb de SmartWifi Giga van Ziggo zelf. Dat is ook een Wifi-6 router.ShAd0w schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:51:
[...]
Ik had problemen met de default Wifi-router van Ziggo, na een Wifi-6 router aangeschaft te hebben heb ik nergens last van gehad. Dus de vraag: welke router gebruik je? Je Giganet Ziggo (960Mb/s) heeft geen invloed op je VR ervaring qua snelheid.
Het is de hardware van jouw PC (netwerksnelheid/poort) + Router die er toe doen (er wordt een lokale verbinding opgesteld, niet via het internet).
Ah dat is duidelijk. Maar via de USB Link heb ik dus hetzelfde probleem.Tadango schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:53:
[...]
Als je Virtual Desktop gebruik dan doet die USB niets. Je moet Link gebruiken als je USB wilt gebruiken. Virtual Desktop gebruikt je Wifi verbinding.
Als het met Usb Link (dus Air link uit) ook hapert zit het niet in je netwerk maar in je laptop zef. Wellicht draait er andere software wat de haperingen veroorzaakt.
Dat moet er op je laptop iets zijn. Installeer alle driver updates en kijk na een reboot welke processen nog tijd verbruiken. Dat zou na een minuut niets meer moeten zijn normaal. Kijk ook naar anti virus software edg. Als deze spel bestanden continu scannen krijg je ook haperingen. En gebruik je de juiste videokaart? Kijk tijdens een spel in taak beheer of deze ook gebruikt wordt. En verder is het googelen naar dingen die anderen geprobeerd hebben.NenF2018 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:56:
[...]
Ah dat is duidelijk. Maar via de USB Link heb ik dus hetzelfde probleem.
Ja ik heb al zoveel probeert, vandaar nu tweakers. Wat ik nog niet gedaan heb wordt beschreven in onderstaand filmpje.Tadango schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:07:
[...]
Dat moet er op je laptop iets zijn. Installeer alle driver updates en kijk na een reboot welke processen nog tijd verbruiken. Dat zou na een minuut niets meer moeten zijn normaal. Kijk ook naar anti virus software edg. Als deze spel bestanden continu scannen krijg je ook haperingen. En gebruik je de juiste videokaart? Kijk tijdens een spel in taak beheer of deze ook gebruikt wordt. En verder is het googelen naar dingen die anderen geprobeerd hebben.
YouTube: [FIX] - OCULUS QUEST 2 LINK - STUTTER LAG/AUDIO LAG/VISUAL BUG WINDO...
Ga dit vanavond proberen.
Tja, ik heb geen laptop dus ook geen issues met power saving fouten maar dat kan het ook zijn. Maar dan zou je het ook moeten hebben met 2d gaming lijkt me. Oculus service herstarten kan je ook nog eens proberen, wellicht start er iets niet lekker qua timing.
Ben benieuwd of dat van de video werkt, zou een leuke bug zijn. Ik draai wel Oculus beta kanaal dus wellicht heb ik er daarom geen last van. Zou verklaren waarom het eerder goed was.
YouTube: The Ultimate VR Performance Guide
Kijk ook naar je timing grafiek. Daar zou je spikes moeten zien.
Ben benieuwd of dat van de video werkt, zou een leuke bug zijn. Ik draai wel Oculus beta kanaal dus wellicht heb ik er daarom geen last van. Zou verklaren waarom het eerder goed was.
Vergeet ook habie147 niet! Is volgens mij VR content creator van het jaar en heeft een enorm snel groeiende fanbase. Speelt ontzettend veel indie VR games.link_AJ schreef op maandag 20 februari 2023 @ 23:00:
[...]
Thanks! Ik weet het ook niet zeker, zo niet dan mogen ze de post deleten!
Klopt, maar hij heeft een vast schema, veel twitch en is wat minder op promo en meer op entertainment geënt.Joeridev schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:21:
[...]
Vergeet ook habie147 niet! Is volgens mij VR content creator van het jaar en heeft een enorm snel groeiende fanbase. Speelt ontzettend veel indie VR games.
Voor promotie doeleinde kan je het uiteraard altijd proberen, maar de kans is kleiner. Mits je zijn volgelingen het kan laten pushen op discord uiteraard 😉.
Mijn droom is om hier mijn dagelijkse werk van te maken! Het succes van deze game zal het moeten bepalen, de VR markt lijkt nog steeds een niche te zijn en voor kleine indie devs zoals ikzelf is het enorm lastig om zichtbaarheid te krijgen. Het enige wat ik op dit moment kan zeggen is dat we onze uiterste best gaan doen met de komende content updates om deze early access periode tot een mooi einde te brengen!deDenDen schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:39:
[...]
Hebben jullie voldoende tijd om zaken uit te breiden? Is het jullie intentie om bij succes op te schalen in de productie? Zaken uit te besteden e.d. om e.e.a. sneller op te pakken en af te ronden? Of was het ontwikkelen van een (VR) game een once-in-a-lifetime dingetje die van de bucketlist af moest?
Super tof in ieder geval om te zien wat jullie al voor elkaar hebben weten te krijgen! Ik kom helaas al een aantal maanden nauwelijks nog aan VR-gamen toe, maar zet District Steel in mijn backlog
Zou je game ook native op de quest 2 kunnen draaien of is dat apparaat daar niet krachtig genoeg voor?link_AJ schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:35:
[...]
Mijn droom is om hier mijn dagelijkse werk van te maken! Het succes van deze game zal het moeten bepalen, de VR markt lijkt nog steeds een niche te zijn en voor kleine indie devs zoals ikzelf is het enorm lastig om zichtbaarheid te krijgen. Het enige wat ik op dit moment kan zeggen is dat we onze uiterste best gaan doen met de komende content updates om deze early access periode tot een mooi einde te brengen!
Ik vind het altijd zo'n gedoe mijn laptop aan te moeten sluiten voor (steam) vr. Daarnaast is mijn laptop ook niet heel krachtig. HL alyx draait net aan.
Net even de Demo wat gespeeld.... Ziet er erg goed uitlink_AJ schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:35:
[...]
Mijn droom is om hier mijn dagelijkse werk van te maken! Het succes van deze game zal het moeten bepalen, de VR markt lijkt nog steeds een niche te zijn en voor kleine indie devs zoals ikzelf is het enorm lastig om zichtbaarheid te krijgen. Het enige wat ik op dit moment kan zeggen is dat we onze uiterste best gaan doen met de komende content updates om deze early access periode tot een mooi einde te brengen!
- Bij een rocket boost verlies je een granaat die je vast hebt
- Sommige objecten maken geen geluid als je tegen dingen aan slaat
Verder zeker een demo welk ik uit wil spelen, als ik iets beter tegen de beweging kan
Eerste indruk: supervet! Ik heb de demo nog niet uitgespeeld, had verwacht dat ie korter zou zijn. Mooi dat jullie daar al saves aanbieden, geeft de gelegenheid het goed te testen. Na een half uurtje spelen kan ik je al vertellen dat ik mezelf de volledige game binnenkort zie kopenlink_AJ schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:50:
Waarin is dit gemaakt? Ik heb eerder een poging gedaan een korte VR-demo te maken, begonnen met Unity en later geswitched naar Unreal. Modellen in Blender, aankleden met Quixel Mixer en vergelijkbare tools. Veel tijd in gestoken, niet ver gekomen. Alles kost veel moeite, had ik het idee. Physics kan je maanden aan besteden, graphics, level design, interacties.. het is leuk om het tot leven te zien komen maar ik wilde er niet mee verder. Indrukwekkend, snap zeker dat dit jaren in ontwikkeling is geweest!
Paar dingetjes die me opvielen:
- De kaart werkt supervet toen ik 'm doorhad. Ik snapte het eerst niet, moet ik nu superlangzaam de boel verkennen? Na schalen ging dat beter. Ik las het wel meteen, maar gebruikte het niet. Ik zou initieel de 3D-view al een stuk omlaag schalen, zodat je meteen snel verder kan kijken dan de ruimte waar je bent.
- Granaat valt uit hand als je beweegt, denk inderdaad tijdens boosten zoals hierboven gemeld.
- Ik had niet door dat ik twee grote wapens had. Vond het maar vreemd dat ik munitie vond waar ik niets mee kon, omdat ik alleen de shotgun had gevonden. Blijkbaar zit die andere onder op m'n rug. Niet gewend, dus niet verwacht.
- Volgens mij moest ik eerder bukken dan het in-game uitgelegd werd maar misschien heb ik niet voldoende opgelet
Knap gedaan!
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Ik heb gekeken naar het porten van de game naar Quest 2 standalone, maar het grootste probleem zijn de render limitaties van mobile VR. De Quest 2 heeft moeite met het renderen van metallics, reflections en emissives (bloom) en dit zijn juist de kenmerken van de stijl van onze game. Dit betekent dat onze game een grote visuele downgrade zou moeten krijgen, en ik ben bang dat veel mensen dit niet chill zouden vinden!L0g0ff schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:54:
[...]
Zou je game ook native op de quest 2 kunnen draaien of is dat apparaat daar niet krachtig genoeg voor?
Ik vind het altijd zo'n gedoe mijn laptop aan te moeten sluiten voor (steam) vr. Daarnaast is mijn laptop ook niet heel krachtig. HL alyx draait net aan.
Begrijp ik helemaal! Ik heb bewust op een gegeven moment de keuze moeten maken om de Teleport eruit te halen, want het maakte de game te makkelijk (je kon achter enemies teleporten of hele puzzels skippen). Dit is ook een van de redenen dat we een demo online hebben staan, dan kun je het eerst een keer proberen voordat je de game aanschaft!Tadango schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:01:
[...]
Net even de Demo wat gespeeld.... Ziet er erg goed uitSpeelt leuk, draait prima en werkt gewoon goed. Helaas geen teleport waardoor ik snel misselijk wordt maar ik snap dat dat niet past bij de speelstijl. Paar kleine dingen die me opvallen:
- Bij een rocket boost verlies je een granaat die je vast hebt
- Sommige objecten maken geen geluid als je tegen dingen aan slaat
Verder zeker een demo welk ik uit wil spelen, als ik iets beter tegen de beweging kan
Thanks!! De game is gemaakt in Unreal! Zes jaar geleden gedownload zonder enige gamedev kennis, en nu een game gelaunched op Steamjacobras schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:07:
[...]
Eerste indruk: supervet! Ik heb de demo nog niet uitgespeeld, had verwacht dat ie korter zou zijn. Mooi dat jullie daar al saves aanbieden, geeft de gelegenheid het goed te testen. Na een half uurtje spelen kan ik je al vertellen dat ik mezelf de volledige game binnenkort zie kopen
Waarin is dit gemaakt? Ik heb eerder een poging gedaan een korte VR-demo te maken, begonnen met Unity en later geswitched naar Unreal. Modellen in Blender, aankleden met Quixel Mixer en vergelijkbare tools. Veel tijd in gestoken, niet ver gekomen. Alles kost veel moeite, had ik het idee. Physics kan je maanden aan besteden, graphics, level design, interacties.. het is leuk om het tot leven te zien komen maar ik wilde er niet mee verder. Indrukwekkend, snap zeker dat dit jaren in ontwikkeling is geweest!
Paar dingetjes die me opvielen:
- De kaart werkt supervet toen ik 'm doorhad. Ik snapte het eerst niet, moet ik nu superlangzaam de boel verkennen? Na schalen ging dat beter. Ik las het wel meteen, maar gebruikte het niet. Ik zou initieel de 3D-view al een stuk omlaag schalen, zodat je meteen snel verder kan kijken dan de ruimte waar je bent.
- Granaat valt uit hand als je beweegt, denk inderdaad tijdens boosten zoals hierboven gemeld.
- Ik had niet door dat ik twee grote wapens had. Vond het maar vreemd dat ik munitie vond waar ik niets mee kon, omdat ik alleen de shotgun had gevonden. Blijkbaar zit die andere onder op m'n rug. Niet gewend, dus niet verwacht.
- Volgens mij moest ik eerder bukken dan het in-game uitgelegd werd maar misschien heb ik niet voldoende opgelet
Knap gedaan!
Super bedankt voor de feedback, ik ga deze dingen doorvoeren in de komende patches!
[ Voor 71% gewijzigd door link_AJ op 21-02-2023 20:06 ]
Het youtube filmpje wat ik deelde was niet de oplossing. Wat wel een oplossing is om de resolutie per oog helemaal terug te zetten op minimum. Deze stond op automatisch. Nu speelt Half Life vloeiend, maar heb toch het gevoel dat het de detail mist die ik voorheen wel zag. Ik heb overigens in dit spel wel alle settings op ultra, maar het is ergens wel waziger dan voorheen.Tadango schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:18:
Tja, ik heb geen laptop dus ook geen issues met power saving fouten maar dat kan het ook zijn. Maar dan zou je het ook moeten hebben met 2d gaming lijkt me. Oculus service herstarten kan je ook nog eens proberen, wellicht start er iets niet lekker qua timing.
Wat ik in het verleden met een laptop heb gehad is dat de temperatuur van de grafische kaart te hoog werd tijdens VR en daardoor de framerate omlaag werd gegooid. Weet niet zeker of dit ook bij jou het geval is, maar misschien waard om even de temps te checken!NenF2018 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:41:
- Intel COre i7
- RTX 3070
- 16 gb werkgeheugen
Edit: oja en zijn de stotteringen zowel in de bril als op het scherm zichtbaar, of alleen in de bril maar op het scherm nog wel vloeiend? Om uit te sluiten of het probleem aan de VR bril ligt of aan de laptop
[ Voor 7% gewijzigd door link_AJ op 21-02-2023 22:41 ]
Wat is wijsheid? Ik heb mijn centjes bij elkaar gesprokkeld voor een Pimax Crystal maar in mijn enthousiasme helemaal niet verder gekeken dan mij neus lang was. Lijkt leuk, controllers even afwachten maar een FOV van +-135 at best is wat magertjes voor simracing. Uiteraard wil ik ook ander spellen spelen maar de FOV vind ik wel belangrijk. Maar zou een 8KX (evengoed prijzig + 2x lighthouses en Index controllers) voldoen en die tzt inruilen op de 12K als die mocht komen of maak ik mij nu druk om niets?
Kijk mij nou!
Het is even afwachten tot we de werkelijke fov weten. Maar als we uitgaan van de claim van Pimax en bepaalde previews, dan is de fov van de crystal alsnog groter dan alle andere headsets op de markt, behalve oude modellen van Pimax zelf. Ik heb liever de moderne tech met het beste beeld, dan dat allemaal niet om van grote fov naar een enorme fov te gaan.virtueel debiel schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 02:33:
Wat is wijsheid? Ik heb mijn centjes bij elkaar gesprokkeld voor een Pimax Crystal maar in mijn enthousiasme helemaal niet verder gekeken dan mij neus lang was. Lijkt leuk, contollers even afwachten maar een FOV van +-135 at best is wat magertjes voor simracing. Uiteraard wil ik ook ander spellen spelen maar de FOV vind ik wel belangrijk. Maar zou een 8KX (evengoed prijzig + 2x lighthouses en Index controllers) voldoen en die tzt inruilen op de 12K als die mocht komen of maak ik mij nu druk om niets?
In een racesim simuleert een fov van 135 redelijk de helm die je irl op hebt.
Wow, ziet er tof uit. Moet echt ooit eens meer ruimte hebben om uberhaupt iets rond te gaan lopen.link_AJ schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:50:
Wil zelf ooit een spel maken, maar grootste probleem is altijd ideeën en daarna de kennis.
Gestotter is ook zichtbaar op de laptop.link_AJ schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:01:
[...]
Wat ik in het verleden met een laptop heb gehad is dat de temperatuur van de grafische kaart te hoog werd tijdens VR en daardoor de framerate omlaag werd gegooid. Weet niet zeker of dit ook bij jou het geval is, maar misschien waard om even de temps te checken!
Edit: oja en zijn de stotteringen zowel in de bril als op het scherm zichtbaar, of alleen in de bril maar op het scherm nog wel vloeiend? Om uit te sluiten of het probleem aan de VR bril ligt of aan de laptop
Nee, dit is te complex om op de Quest 2 zelf te draaien zei de maker.Aldoendex schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:44:
Komt dit ook beschikbaar via de applab?
Ben helaas niet in de positie PCVR iets te doen.
@Tadango
Nu Playstation VR2 in de winkel ligt zit ik weer eens te kijken of ik in VR wil duiken. Zover ik kan zien ligt de Quest 2 daar het dichtst bij. Zouden jullie een VR2, met nieuwere tech aanraden of toch de wat oudere Quest 2?
Ik heb geen pc om VR te draaien, dus voor iets zwaarders als Half-Life Alyx zou ik naar een cloud-pc service moeten uitwijken. VR2 lijkt zo goed als plug en play, wat me wel aanspreekt. Ik heb nooit eerder VR gespeeld, dus dat het huidige VR2 game aanbod nog uit oude games bestaat is niet perse een nadeel. Wat raden jullie aan?
Ik heb geen pc om VR te draaien, dus voor iets zwaarders als Half-Life Alyx zou ik naar een cloud-pc service moeten uitwijken. VR2 lijkt zo goed als plug en play, wat me wel aanspreekt. Ik heb nooit eerder VR gespeeld, dus dat het huidige VR2 game aanbod nog uit oude games bestaat is niet perse een nadeel. Wat raden jullie aan?