De server is gratis, de client draait op de headsetKoldur schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:27:
[...]
Als je een Pico koopt, moet je helaas ook in de Pico store VD opnieuw kopen. Dit komt omdat de Pico store niet kan/wil nagaan wat je in de Oculus store hebt en andersom.
De client is gratis en daarom staat het er standaard bij. Heb je natuurlijk niets aan zonder de server versie.
Is gefixt in 5.3.2.UniMatrix schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:09:
Even een waarschuwing voor mede Pico 4 gebruikers: 5.3 update niet installeren, deze break't Virtual Desktop...
Volgens conspiracy theorists op de VD discord: expres
Zelf zit ik nog op 5.2, ik wacht wel tot 5.3 officieel gepushed wordt.
@pirke @Koldur dankjewel voor de info.
Ik wacht, denk ik, gewoon nog wel een dik half jaar op de info omtrent de Quest 3.
Op de wishlist vooral pancake lenzen en iets hogere resolutie. Ik vermoed ook de nieuwe snapdragon chip, betere formfactor en color passthrough maar dat zijn voor mij eerder nice to haves.
Ik wacht, denk ik, gewoon nog wel een dik half jaar op de info omtrent de Quest 3.
Op de wishlist vooral pancake lenzen en iets hogere resolutie. Ik vermoed ook de nieuwe snapdragon chip, betere formfactor en color passthrough maar dat zijn voor mij eerder nice to haves.
Iemand hier ooit software gebruikt om in vr je woonkamer aan te passen zoals bijvoorbeeld andere bank opstelling, andere kleuren muren etc. Zo ja met welke software en hoe beviel dat?
Voeg daar nog aan toe een bredere FOV. Dan pas word ik blij. Die sweetspot scherpte van de Quest2 vind ik toch wel het grootste nadeel.CedricV schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:35:
@pirke @Koldur dankjewel voor de info.
Zo, weer helemaal terug in VR. Wilde de PSVR2 preorderen totdat ik de Pico4 ineens tegen kwam. Die heb ik dus maar besteld. Ik heb enkele vragen waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb de Valve Index en altijd tevreden erover geweest, maar me altijd mateloos geirriteerd aan de kabel. Vandaar dat ik ben gevallen voor de Pico4 ipv de PSVR2 (welke nog steeds op mijn wenslijst staat ivm PS5). Nu begrijp ik wel dat de Pico4 het beste met een kabel verbonden kan zijn voor PCVR games (al kan het ook via WiFi). Maar ik wil het toch een gooi geven aangezien ik hem ook weer terug kan sturen. Toch enkele vraagjes.
- Ik kom dus van een Index af. In hoeverre ga ik er op vooruit qua beeld? Ik weet dat de fov minder is dan de Index, maar waar ik me al die jaren (ik ben begonnen met de Oculus beta) aan heb gestoord zijn de pixels die je kan tellen (bij wijze van). Ga ik er goed op vooruit met de Pico?
- Het draadloze is wat mij aantrekt, Meta is hetgeen wat mij altijd af heeft gehouden de Quest te kopen. Ik weet het, Pico is van Bytedance, maar liever hun dan Meta. Toch zal ik mijn Alyx moeten spelen wellicht met een kabel voor de beste performance. of valt dat wel mee als ik het via WiFi doe icm VD?
- En dan toch de hamvraag. Doe ik er wel goed aan de Index vaarwel te zeggen vanwege de controllers? Ik hoor niet zulke leuke verhalen over de Pico controllers, maar zoals gezegd, ik wil er op vooruit gaan qua beeld. Hopelijk gaat de controller ervaring het niet in de weg zitten. Wat vinden jullie? En is de Pico te gebruiken met de Steam controllers? Aangezien je SteamVR nodig hebt voor de Steam games.
Afijn, ik heb nog zat vragen, maar dat was het wel even. Hopelijk brengen de nieuwe devices ons weer geinteresseerd in VR want de kabel aan de Index is toch wel wat ons is op gaan breken. Mijn zoons zouden namelijk lekker op hun eigen kamer willen gamen, maar om elke keer de pc te verplaatsen was en is een dingetje.
Ik heb de Valve Index en altijd tevreden erover geweest, maar me altijd mateloos geirriteerd aan de kabel. Vandaar dat ik ben gevallen voor de Pico4 ipv de PSVR2 (welke nog steeds op mijn wenslijst staat ivm PS5). Nu begrijp ik wel dat de Pico4 het beste met een kabel verbonden kan zijn voor PCVR games (al kan het ook via WiFi). Maar ik wil het toch een gooi geven aangezien ik hem ook weer terug kan sturen. Toch enkele vraagjes.
- Ik kom dus van een Index af. In hoeverre ga ik er op vooruit qua beeld? Ik weet dat de fov minder is dan de Index, maar waar ik me al die jaren (ik ben begonnen met de Oculus beta) aan heb gestoord zijn de pixels die je kan tellen (bij wijze van). Ga ik er goed op vooruit met de Pico?
- Het draadloze is wat mij aantrekt, Meta is hetgeen wat mij altijd af heeft gehouden de Quest te kopen. Ik weet het, Pico is van Bytedance, maar liever hun dan Meta. Toch zal ik mijn Alyx moeten spelen wellicht met een kabel voor de beste performance. of valt dat wel mee als ik het via WiFi doe icm VD?
- En dan toch de hamvraag. Doe ik er wel goed aan de Index vaarwel te zeggen vanwege de controllers? Ik hoor niet zulke leuke verhalen over de Pico controllers, maar zoals gezegd, ik wil er op vooruit gaan qua beeld. Hopelijk gaat de controller ervaring het niet in de weg zitten. Wat vinden jullie? En is de Pico te gebruiken met de Steam controllers? Aangezien je SteamVR nodig hebt voor de Steam games.
Afijn, ik heb nog zat vragen, maar dat was het wel even. Hopelijk brengen de nieuwe devices ons weer geinteresseerd in VR want de kabel aan de Index is toch wel wat ons is op gaan breken. Mijn zoons zouden namelijk lekker op hun eigen kamer willen gamen, maar om elke keer de pc te verplaatsen was en is een dingetje.
@Yzord ik heb geen ervaring met de Index, dus beeld en controllers kan ik weinig over zeggen, hoewel ik wel het vemoeden heb dat het beeld in positieve zin gaat opvallen. Ik heb een Quest 1 en 2 gehad.
Qua kabel, het heeft momenteel geen zin om een (USB) kabel te gebruiken bij de Pico 4 omdat de beeldkwalitei van de Pico software vele malen minder is dan Virtual Desktop.
Qua accessoires heb ik een powerbank en haaks usb- kabeltje van een meter voor langere speelduur en de facial interface van AMVR.
Qua kabel, het heeft momenteel geen zin om een (USB) kabel te gebruiken bij de Pico 4 omdat de beeldkwalitei van de Pico software vele malen minder is dan Virtual Desktop.
Qua accessoires heb ik een powerbank en haaks usb- kabeltje van een meter voor langere speelduur en de facial interface van AMVR.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Nope. Het beste resultaat krijg je wireless. Koop in de Pico store Virtual Desktop en installeer deYzord schreef op maandag 9 januari 2023 @ 04:07:
Nu begrijp ik wel dat de Pico4 het beste met een kabel verbonden kan zijn voor PCVR games (al kan het ook via WiFi).
bijbehorende gratis server van https://www.vrdesktop.net/ op je pc. Gebruik vooral niet de Pico streaming assistent. Stel virtual desktop in op godlike 150mbps. Een goede GPU is nodig vanwege de extreme resolutie, standaard wil hij dan renderen op 3200x3200 per oog. Voor superscherpe beelden zet je SteamVR op 150% (3820*3820 per oog...). Dit geeft het beste beeld, maar je hebt een zeer dikke GPU nodig. Afhankelijk vd game en de graphische settings natuurlijk. Je kan de render resolutie lager zetten als je een oudere kaart hebt, dat zal vanwege de lenzen nog steeds een beter beeld geven dan een Index, maar je haalt dan niet uit de bril wat er in zit. Half Life Alyx op ultra draaide prima op deze settings op een 4080, terwijl MSFS2020 op ultra de 4090 op zn knieën krijgt. Space Pirate Trainer draaide prima op een 1080. Het is dus erg afhankelijk wat je speelt.
Ik heb verder geen ervaring met de Index, wel met de eerste Vive. Pico is een extreme vooruitgang
Voor mij zijn de controllers prima, merk geen verschil in tracking met de Vive controllers eerlijk gezegd...
Ik heb gewoon wifi 5 en dat draait prima, wifi 6 is niet eens nodig. Wel is het aanbevolen om in dezelfde ruimte als de router of access point te zijn. Ik heb een mesh netwerk met een bedrade satelliet in de woonkamer, daar speel ik prima op.
[/quote]
Is er hier toevallig iemand met een pico 4 en Borderlands 2 VR? Niet een heel populaire game in pcvr geloof ik maar ik vond hem eigenlijk erg cool en zou graag meer spelen (ben ook groot fan van de gewone versie), ware het niet dat hij met de Quest 2 een bug heeft die de lol er voor mij uiteindelijk uit haalde. Je guns schieten namelijk een aardig stukje rechts van je crosshair waardoor exact mikken bijna onmogelijk is...
Ik heb het een heel stuk gespeeld met Gaige die met een close enough/anarchy build niet echt hoeft te richten, maar is toch minder leuk dan wel richten (en ik ben eigenlijk meer Maya fan).
Als deze game helemaal goed zou werken met de pico 4 en virtual desktop zou dat voor mij serieus een flink argument zijn om over te stappen. Voor zover ik weet hadden headsets als de vive en index er namelijk geen last van maar Ik wil geen kabel meer.
Ik heb het een heel stuk gespeeld met Gaige die met een close enough/anarchy build niet echt hoeft te richten, maar is toch minder leuk dan wel richten (en ik ben eigenlijk meer Maya fan).
Als deze game helemaal goed zou werken met de pico 4 en virtual desktop zou dat voor mij serieus een flink argument zijn om over te stappen. Voor zover ik weet hadden headsets als de vive en index er namelijk geen last van maar Ik wil geen kabel meer.
Gamertag: FinrazielNL
Voor je VD downloadt: was er hierboven niet iemand die zei dat de laatste update van de Pico VD niet meer deed werken?pirke schreef op maandag 9 januari 2023 @ 07:33:
[...]
Nope. Het beste resultaat krijg je wireless. Koop in de Pico store Virtual Desktop en installeer de
bijbehorende gratis server van https://www.vrdesktop.net/ op je pc. Gebruik vooral niet de Pico streaming assistent. Stel virtual desktop in op godlike 150mbps. Een goede GPU is nodig vanwege de extreme resolutie, standaard wil hij dan renderen op 3200x3200 per oog. Voor superscherpe beelden zet je SteamVR op 150% (3820*3820 per oog...). Dit geeft het beste beeld, maar je hebt een zeer dikke GPU nodig. Afhankelijk vd game en de graphische settings natuurlijk. Je kan de render resolutie lager zetten als je een oudere kaart hebt, dat zal vanwege de lenzen nog steeds een beter beeld geven dan een Index, maar je haalt dan niet uit de bril wat er in zit. Half Life Alyx op ultra draaide prima op deze settings op een 4080, terwijl MSFS2020 op ultra de 4090 op zn knieën krijgt. Space Pirate Trainer draaide prima op een 1080. Het is dus erg afhankelijk wat je speelt.
Ik heb verder geen ervaring met de Index, wel met de eerste Vive. Pico is een extreme vooruitgang2160x2160 per oog is een verademing, de pancake lenzen zijn een verademing, draadloos is een game changer. Geen zware kabels meer is heerlijk. Zelfs bij zittend gebruik met de usb charger ingeplugd voor oneindig gebruik is het een vooruitgang: een usb kabeltje is veel lichter dan een display port kabel.
Voor mij zijn de controllers prima, merk geen verschil in tracking met de Vive controllers eerlijk gezegd...
Ik heb gewoon wifi 5 en dat draait prima, wifi 6 is niet eens nodig. Wel is het aanbevolen om in dezelfde ruimte als de router of access point te zijn. Ik heb een mesh netwerk met een bedrade satelliet in de woonkamer, daar speel ik prima op.
[/quote]
Ik gebruik VD voor mijn Quest 2. Werkt goed.
Dat was een bèta update, en in een latere beta update weer gefixt.Flying Hawkic schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:27:
[...]
Voor je VD downloadt: was er hierboven niet iemand die zei dat de laatste update van de Pico VD niet meer deed werken?
Ik gebruik VD voor mijn Quest 2. Werkt goed.
Op de quest heb je hetzelfde probleem:Finraziel schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:07:
Is er hier toevallig iemand met een pico 4 en Borderlands 2 VR? Niet een heel populaire game in pcvr geloof ik maar ik vond hem eigenlijk erg cool en zou graag meer spelen (ben ook groot fan van de gewone versie), ware het niet dat hij met de Quest 2 een bug heeft die de lol er voor mij uiteindelijk uit haalde. Je guns schieten namelijk een aardig stukje rechts van je crosshair waardoor exact mikken bijna onmogelijk is...
De hud is niet compleet en bij het mikken is de croshair niet gelijk aan waar je echt schiet.
Ik heb het opgegeven nadat echt geen enkel forum of mod site er een oplossing voor heeft.
Plat gezegd: het was eigenlijk gewoon een dikke cash grab van de developers die niet de moeite nemen hun game te patchen.
De psvr en de Htc versies hebben nl nergens last van.
Heb je het inmiddels in je bioscoop getest? Ik overweeg het ook te gaan gebruiken in mijn pikzwarte thuisbioscoop en ben benieuwd naar ervaringen. Aangezien de muren, plafond en vloer nagenoeg geen licht reflecteren vraag ik mij tevens af of er wellicht meerdere lampen nodig zijn.Koldur schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:06:
[...]
Ik heb er een, leg ik in de woonkamer neer en doet het goed. Muren en plafond zijn een lichte kleur, dus veel reflectie.
Moet hem nog op zolder uittesten, daar is alles zwart i.v.m. bioscoop. Achter mijn stoelen daar staat mijn racing rig, moet daar nog even opruimen
Nog niet, heb er zelf geen nood aan. Gebruik de Quest 2 op zolder alleen i.c.m. mijn simrig en daarbij heb ik de controllers nagenoeg niet nodig. Echt loop spellen lukt bij mij daar niet echt, i.v.m. geen ruimte eromheen.deDenDen schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:42:
[...]
Heb je het inmiddels in je bioscoop getest? Ik overweeg het ook te gaan gebruiken in mijn pikzwarte thuisbioscoop en ben benieuwd naar ervaringen. Aangezien de muren, plafond en vloer nagenoeg geen licht reflecteren vraag ik mij tevens af of er wellicht meerdere lampen nodig zijn.
Maar zal het vanavond wel even proberen voor je met HL:A, kom ik er daarna op terug.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
In simracing heb je dat toch ook nodig voor tracking van de headset, niet alleen voor de controllers?Koldur schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:36:
[...]
Nog niet, heb er zelf geen nood aan. Gebruik de Quest 2 op zolder alleen i.c.m. mijn simrig en daarbij heb ik de controllers nagenoeg niet nodig. Echt loop spellen lukt bij mij daar niet echt, i.v.m. geen ruimte eromheen.
Maar zal het vanavond wel even proberen voor je met HL:A, kom ik er daarna op terug.
Jup. Zonder goede verlichting zit je opeens in de side pod als je pech hebt.....Flying Hawkic schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:45:
[...]
In simracing heb je dat toch ook nodig voor tracking van de headset, niet alleen voor de controllers?
Veemd, dan is blijkbaar het beetje licht wat ik heb van mijn Hue lighstrip voldoende. Zal het vanavond dus even testen met die uit en alleen IR.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
YouTube: The Wait Is Over: Pimax Crystal Launch Timeline Finally Revealed in ...
Sebastian Ang van MRTV komt met nieuws over de Pimax Crystal. Hoogtepunten:
- Productie en levering start na het Chinese nieuwjaar (dat is binnen twee weken op zondag 22 januari).
- De lens is bijgesteld. Focusafstand was niet optimaal, door het verwisselbare lenzen systeem. Met name brildragers merkten dit op tijdens de roadshow.
- Controllers gaan zo'n 5 uur mee op een accu.
- Het is high-end PCVR die via de kabel genoeg stroom krijgt. Voor draadloos werk op de interne chip, gaat de accu een 3 uur mee.
- Leveringen gaan volgens aanmelding. Vandaag in de rij gaan staan geeft een levering in maart.
Dat is volgens de grote mannen bij Pimax. Had zelf vrij snel al een pre-order geplaatst. De eerste 200 kunnen op 23 januari de order doorvoeren. Als ik de bestelcode goed lees, ben ik nummer 138 in de rij.
Weet nog niet of ik bestel, maar binnen high-end PCVR is er nog niet iets beters aangekondigd. Ik zit nu met de Rift CV1.
Sebastian Ang van MRTV komt met nieuws over de Pimax Crystal. Hoogtepunten:
- Productie en levering start na het Chinese nieuwjaar (dat is binnen twee weken op zondag 22 januari).
- De lens is bijgesteld. Focusafstand was niet optimaal, door het verwisselbare lenzen systeem. Met name brildragers merkten dit op tijdens de roadshow.
- Controllers gaan zo'n 5 uur mee op een accu.
- Het is high-end PCVR die via de kabel genoeg stroom krijgt. Voor draadloos werk op de interne chip, gaat de accu een 3 uur mee.
- Leveringen gaan volgens aanmelding. Vandaag in de rij gaan staan geeft een levering in maart.
Dat is volgens de grote mannen bij Pimax. Had zelf vrij snel al een pre-order geplaatst. De eerste 200 kunnen op 23 januari de order doorvoeren. Als ik de bestelcode goed lees, ben ik nummer 138 in de rij.
Weet nog niet of ik bestel, maar binnen high-end PCVR is er nog niet iets beters aangekondigd. Ik zit nu met de Rift CV1.
Thanks!Koldur schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:30:
Veemd, dan is blijkbaar het beetje licht wat ik heb van mijn Hue lighstrip voldoende. Zal het vanavond dus even testen met die uit en alleen IR.
Ja, het is één van de nadelen van inside-out tracking. Heel erg afhankelijk van jouw specifieke situatie. Wellicht heb je ook geen "gladde" vloer op jouw zolder liggen die licht reflecteert (zoals laminaat)? Teveel licht, te weinig licht, of verkeerd gericht licht, en het kan heel snel fout gaan met tracking. Niet altijd evident om de oorzaak te vinden.
@Tadango
Passthrough even aanzetten helpt soms best wel. Te donker of te licht zie je gelijk 😉Flying Hawkic schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:54:
[...]
Thanks!
Ja, het is één van de nadelen van inside-out tracking. Heel erg afhankelijk van jouw specifieke situatie. Wellicht heb je ook geen "gladde" vloer op jouw zolder liggen die licht reflecteert (zoals laminaat)? Teveel licht, te weinig licht, of verkeerd gericht licht, en het kan heel snel fout gaan met tracking. Niet altijd evident om de oorzaak te vinden.
@Tadango
Klopt, dat helpt wel inderdaad.Darkangle schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:00:
[...]
Passthrough even aanzetten helpt soms best wel. Te donker of te licht zie je gelijk 😉
Heb ik altijd in de zomer als de zon onder gaatFlying Hawkic schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:54:
[...]
Thanks!
@Tadango
Getest met racen, werkte daar perfect voor. Helaas geen tijd gehad HLA oid te testen doe ik morgen wel even.
Had net mijn rig helemaal afgemaakt met kabelspiraal en kabelboxen, duurde helaas langer dan gewenst
Had net mijn rig helemaal afgemaakt met kabelspiraal en kabelboxen, duurde helaas langer dan gewenst
@Playa del C. Ik vindt het maar een dure headset... Resolutie is hoger, hij kan standalone en displayport, grote pluspunten, maar geen pancakes en voor dat bedrag koop je 5x de Pico 4. Of koop er eentje en een extra 4090 in SLI 
Zeker als je nu nog op een CV1 zit is alles een mega upgrade...
Geen pancakes, nee, want net als de Varjo Aero heeft de Crystal nog betere lenstechniek dan pancakes: asferische lens.pirke schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 00:45:
@Playa del C. Ik vindt het maar een dure headset... Resolutie is hoger, hij kan standalone en displayport, grote pluspunten, maar geen pancakes en voor dat bedrag koop je 5x de Pico 4. Of koop er eentje en een extra 4090 in SLI
Lenzen zijn verwisselbaar. Ingebouwde goede audio. Eyetracking en foveated rendering. Grootste FOV op de markt. SteamVR.
Duur, maar in theorie wel heel goed en compleet. Enige punt is dat er nog geen review is van het eindproduct, om te kijken of alle beloftes waar gemaakt worden.
Sadlyitsbradley heeft een prototype getest begin december en is er nog niet heel lovend over.Playa del C. schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 07:37:
[...]
Geen pancakes, nee, want net als de Varjo Aero heeft de Crystal nog betere lenstechniek dan pancakes: asferische lens.
Lenzen zijn verwisselbaar. Ingebouwde goede audio. Eyetracking en foveated rendering. Grootste FOV op de markt. SteamVR.
Duur, maar in theorie wel heel goed en compleet. Enige punt is dat er nog geen review is van het eindproduct, om te kijken of alle beloftes waar gemaakt worden.
Weet ik. Dat ging over de roadshow-versie. Het laatste nieuws is dus dat dat prototype op basis van alle feedback is aangepast. Het is afwachten op een hands-on review van iemand als SadleyitsBradley of MRTV (Sebastian). Of mogelijk nog een andere reviewer die wat minder bekend is natuurlijk.Thombias schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:20:
[...]
Sadlyitsbradley heeft een prototype getest begin december en is er nog niet heel lovend over.
Kijk, als de Pimax goed werkt (als), dan is het een prachtig apparaat. Enige puntje kan dan nog zijn dat er een concurrent met een beter product komt voor een betere prijs. Alleen tja, ook nu op de CES horen we niks over een Quest 3, een Deckard (Index 2) of iets nieuws over PCVR. Er is verder nog niks voor high-end PCVR.
Als de Pimax niet goed werkt, dan is er echt niks nieuws voor PCVR, dan houdt het op. Dan zou ik mogelijk nog een Pico 4 overwegen of zoiets.
Asferisch zegt enkel is over de vorm van de lens in hoe deze gebold is. Je hebt asferische pancake lenzen.Playa del C. schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 07:37:
[...]
Geen pancakes, nee, want net als de Varjo Aero heeft de Crystal nog betere lenstechniek dan pancakes: asferische lens.
Pancake verwijst eigenlijk (historisch gezien alvast) naar de dikte van de lens. Per definitie is alle glas in een Vr headset in mijn ogen pancake. Zelfs de fresnellenzen zijn per definities pancake maar de industrie heeft zich willen onderscheiden alsof het iets speciaals is. In principe werd de term in photografie gereserveerd voor een "assembly" maar dat verval ik te veel in details.
Kwaliteit van het beeld kan je eigenlijk niet met wat termen in kaart brengen. Hoe goed is de coating, hoe goed is het glas zelf, ... => best gewoon de reviews afwachten en soms vind ik zelfs through the lens beelden interessant (meer dan een spec sheet alleszins).
Ingebouwde goede audio hangt af van welke ze er nu juist bij leveren want als ik me niet vergis hadden ze drie opties en ééntje ervan werd echt goed gereviewd (ik dacht DMAS maar die leveren ze volgens mij niet standaard).
Dat ze eyetracking and foveated rendering hebben is eigenlijk bijna een must voor deze prijscategorie, de PSVR2 gaat het ook "al" hebben voor een andere prijscategorie.
Grootste FOV is eigenlijk zo een beetje DE reden om hen te overwegen.
Alle pimax' zijn tot op heden een grote teleurstelling ten opzichte vd beloftes. Zowel met houtje touwtje software als de hardware zelf.Playa del C. schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:33:
[...]
Weet ik. Dat ging over de roadshow-versie. Het laatste nieuws is dus dat dat prototype op basis van alle feedback is aangepast. Het is afwachten op een hands-on review van iemand als SadleyitsBradley of MRTV (Sebastian). Of mogelijk nog een andere reviewer die wat minder bekend is natuurlijk.
Kijk, als de Pimax goed werkt (als), dan is het een prachtig apparaat. Enige puntje kan dan nog zijn dat er een concurrent met een beter product komt voor een betere prijs. Alleen tja, ook nu op de CES horen we niks over een Quest 3, een Deckard (Index 2) of iets nieuws over PCVR. Er is verder nog niks voor high-end PCVR.
Als de Pimax niet goed werkt, dan is er echt niks nieuws voor PCVR, dan houdt het op. Dan zou ik mogelijk nog een Pico 4 overwegen of zoiets.
Brace yourself.
De Pico 4 is echt een beest voor PCVR. Heb je er wel eens 1 opgehad die met een 4090 samenwerkt?Playa del C. schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:33:
[...]
Alleen tja, ook nu op de CES horen we niks over een Quest 3, een Deckard (Index 2) of iets nieuws over PCVR. Er is verder nog niks voor high-end PCVR.
Ze hebben mij Max ICT na 5 dagen mijn levertermijn naar februari gezet dus zal nog geduld oefenen worden.
Vind het wel maar niks want toen ik bestelde waren er 2 op stock met een levertermijn van een dag...
Vind het wel maar niks want toen ik bestelde waren er 2 op stock met een levertermijn van een dag...
Ik heb de Quest Pro via werk en heb Piano Vision geprobeerd. Maar ik vind het helaas nog geen fijne manier van piano leren spelen.
Het helpt ook niet dat de AR mode van de Quest Pro nauwelijks beter is dan iemand die legally blind is
Het helpt ook niet dat de AR mode van de Quest Pro nauwelijks beter is dan iemand die legally blind is
Mixed Reality dev
Interessant artikel. De passthrough is dus volledig onbruikbaar voor de doeleinden waarvoor ze eigenlijk was bedoeldMenesis schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:05:
Ik heb de Quest Pro via werk en heb Piano Vision geprobeerd. Maar ik vind het helaas nog geen fijne manier van piano leren spelen.
Ja, precies. Pancake is in VR bijna meer een term voor non-freshnel. Maar vandaar, omdat iemand anders hier zei dat de Pimax niet pancake lenzen had. Dat maakt niks uit, want de lenzen in zowel een Varjo als de nieuwe van Pimax schijnen dus geen freshnel te zijn en verder van hoge kwaliteit. De visuals in een Varjo Aero of Pimax Crystal worden beschteven als beste op de markt. Dus of het dan wel of geen pancake is, dat maakt mij niet uit (zolang het draagcomfort acceptabel is).CedricV schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:03:
[...]
Asferisch zegt enkel is over de vorm van de lens in hoe deze gebold is. Je hebt asferische pancake lenzen.
Pancake verwijst eigenlijk (historisch gezien alvast) naar de dikte van de lens. Per definitie is alle glas in een Vr headset in mijn ogen pancake. Zelfs de fresnellenzen zijn per definities pancake maar de industrie heeft zich willen onderscheiden alsof het iets speciaals is. In principe werd de term in photografie gereserveerd voor een "assembly" maar dat verval ik te veel in details.
Kwaliteit van het beeld kan je eigenlijk niet met wat termen in kaart brengen. Hoe goed is de coating, hoe goed is het glas zelf, ... => best gewoon de reviews afwachten en soms vind ik zelfs through the lens beelden interessant (meer dan een spec sheet alleszins).
Ingebouwde goede audio hangt af van welke ze er nu juist bij leveren want als ik me niet vergis hadden ze drie opties en ééntje ervan werd echt goed gereviewd (ik dacht DMAS maar die leveren ze volgens mij niet standaard).
Dat ze eyetracking and foveated rendering hebben is eigenlijk bijna een must voor deze prijscategorie, de PSVR2 gaat het ook "al" hebben voor een andere prijscategorie.
Grootste FOV is eigenlijk zo een beetje DE reden om hen te overwegen.
De audio is volgens mij twee opties. Een standaard die acceptabel is en de DMAS die beter is. In de mail heb ik voor die upgrade een coupon gekregen, maar dat zie ik later wel. Ik moet wachten op de eerste reviews.
Verschil met de Varjo is dat daae geen audio bij zit en geen controllers. En zo zijn er wel meer sets die niet compleet zijn en/of die niet inside out tracking hebben.
Het is uiteindelijk een kwestie van voorkeuren. Ik zoek high-end PCVR met ten eerste het beste beeld met een grote fov. Daarbij komt inside-out tracking als vereiste. En het is bedoeld voor gebruik in een aluminium racesim met iracing. Dus of er komt oets uit onverwachte hoek, maar anders is de Pimax eerlijk gezegd voor mijn situatie momenteel de 1e op de lijst. Plus ik wacht al lang, dus ik koop graag zo snel mogelijk.
Ik heb het nog niet besteld. Ik wacht de reviews eerst af, ik ken de geschiedenis. Eens over alles wat ze gedaan hebben tot nu toe, maar ik ga wel open de eerste review in. Als het ding doet wat ze beloven, dan is het een prima product. Een Valve Index 2 zou leuk zijn, maar daar is niks over te vinden helaas. Alleen dat het ding er morgen kan zijn, of over twee jaar en dan heeft het mogelijk ook nog niet eens de feutures of betere features dan de Crystal.Darkangle schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:39:
[...]
Alle pimax' zijn tot op heden een grote teleurstelling ten opzichte vd beloftes. Zowel met houtje touwtje software als de hardware zelf.
Brace yourself.
Ja, de Pico 4 is een prima headset en zowat het enige alternatief. Ik wil alleen eerst afwachten of de Crystal een leuke optie is.pirke schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:44:
[...]
De Pico 4 is echt een beest voor PCVR. Heb je er wel eens 1 opgehad die met een 4090 samenwerkt?
"Index 2" ga je helemaal niets over horen totdat er een "lek" naar tyler en bradley gegreenlight word 😉, en dat gaat nog even niet gebeuren.Playa del C. schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:50:
[...]
Ik heb het nog niet besteld. Ik wacht de reviews eerst af, ik ken de geschiedenis. Eens over alles wat ze gedaan hebben tot nu toe, maar ik ga wel open de eerste review in. Als het ding doet wat ze beloven, dan is het een prima product. Een Valve Index 2 zou leuk zijn, maar daar is niks over te vinden helaas. Alleen dat het ding er morgen kan zijn, of over twee jaar en dan heeft het mogelijk ook nog niet eens de feutures of betere features dan de Crystal.
[...]
Ja, de Pico 4 is een prima headset en zowat het enige alternatief. Ik wil alleen eerst afwachten of de Crystal een leuke optie is.
Als ik er een kristallen bol bij zou pakken, zou ik zo zeggen "veel plezier met je pico vier" (rijmt!).
Ik hoop vurig er naast te zitten, maar historisch gezien blijft pimax een pump and dump, en de software is daarvan misschien wel de beste indicator (geen evolutie whatsoever, welk normaal wel het geval zou zijn).
Hoe dan ook, allemaal een verademing qua zowel optics als comfort over de cv1, dus hoe dan ook ga je blij zijn als je niet een terminale casus van fomo hebt.
En daar is de nieuwe yt video van sadlybradley: klikkerdeklik
Hij is nu iets positiever over de Pimax Crystal
@deDenDen
Getest met HL:A en werkt prima bij mij, zonder enige reflectieve zaken. Heb een hoogpolig tapijt, stoffen bank en alles zwart. Ik zat in een kleine ruimte te werken, maar daar ging het perfect. Heb tien minuutjes getest.
Als de ruimte groter is, kan het misschien nodig zijn een tweede lamp te kopen, maar het lijkt gewoon te moeten werken in een zwarte ruimte.
Voor VR racen werkt het in ieder geval perfect, heb daar ondertussen uren in zitten haha. Ik ben daar echt helemaal aan verkocht, wat is dat toch een vette ervaring, helemaal met de 4090.
Getest met HL:A en werkt prima bij mij, zonder enige reflectieve zaken. Heb een hoogpolig tapijt, stoffen bank en alles zwart. Ik zat in een kleine ruimte te werken, maar daar ging het perfect. Heb tien minuutjes getest.
Als de ruimte groter is, kan het misschien nodig zijn een tweede lamp te kopen, maar het lijkt gewoon te moeten werken in een zwarte ruimte.
Voor VR racen werkt het in ieder geval perfect, heb daar ondertussen uren in zitten haha. Ik ben daar echt helemaal aan verkocht, wat is dat toch een vette ervaring, helemaal met de 4090.
[ Voor 23% gewijzigd door Koldur op 10-01-2023 22:50 ]
Bedankt voor het testen! Zojuist ook een infraroodlamp besteldKoldur schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:46:
@deDenDen
Nadat ik mijn VR-ruimte had omgebouwd naar bioscoop heb ik de bril niet meer opgezet omdat de tracking niet helemaal lekker meer werkte, tijd om de draad (*draadloos) weer op te pakken
Thanks voor de test. Dat is dan gewoon met zo'n infraroodlampje van Amazon?Koldur schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:46:
@deDenDen
Bij het racen (waar ik voornamelijk in geïnteresseerd ben), waar positioneer je die lamp dan ten opzicht van je rig?
Bij mij staat het zo:Flying Hawkic schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:21:
[...]
Thanks voor de test. Dat is dan gewoon met zo'n infraroodlampje van Amazon?
Bij het racen (waar ik voornamelijk in geïnteresseerd ben), waar positioneer je die lamp dan ten opzicht van je rig?
:strip_exif()/f/image/iKRYXXFGbDJvtXpSqRd6ZP9H.jpg?f=fotoalbum_large)
Werkt helemaal perfect in mijn geval.
Betreft deze lamp.
Hij lijkt wat vel op deze manier als je door de camera van de Quest 2 kijkt, maar het werkt gewoon perfect voor mij dus.
[ Voor 11% gewijzigd door Koldur op 11-01-2023 12:14 ]
Ok je richt hem dus naar boven op enige afstand van je.Koldur schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:12:
[...]
Bij mij staat het zo:
[Afbeelding]
Werkt helemaal perfect in mijn geval.
Betreft deze lamp.
Hij lijkt wat vel op deze manier als je door de camera van de Quest 2 kijkt, maar het werkt gewoon perfect voor mij dus.
Thanks!
Koldur schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:12:
[...]
Betreft deze lamp.
Ik heb er zelf 2 tegenover elkaar bovenin de hoeken van de kamer hangen (gericht naar beneden). Nooit geen problemen!Flying Hawkic schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:28:
[...]
Ok je richt hem dus naar boven op enige afstand van je.
Thanks!
wat is dat 2e ding op je lijstje ?
zit er zelf weer aan te denken om een headset te kopen, had een rift S maar die heb ik weer gekocht. Had daar toch nog wel een beetje een net niet gevoel bij.
Als ik nu kijk naar de PICO4 of de quest 2 lijkt me dat behoorlijk verbeterd doord ehogere resolutie. ik zit alleen nog even op de wip o dit verschil echt zo groot is. en if then of ik dan een pico4 of een quest moet aanschaffen. waar ligt de voorkeur hier in dit forum?
ik zou hem willen gebruiken om bedraad bijv mee te racen en zonder draad meer de spelletjes als beatsaber ed te doen in de woonamer beneden. Hoe is die ervaring?
Dat is de bobovr m2 pro, waarschijnlijk de beste headstrap voor de q2.WeeDzi schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:55:
[...]
wat is dat 2e ding op je lijstje ?
zit er zelf weer aan te denken om een headset te kopen, had een rift S maar die heb ik weer gekocht. Had daar toch nog wel een beetje een net niet gevoel bij.
Als ik nu kijk naar de PICO4 of de quest 2 lijkt me dat behoorlijk verbeterd doord ehogere resolutie. ik zit alleen nog even op de wip o dit verschil echt zo groot is. en if then of ik dan een pico4 of een quest moet aanschaffen. waar ligt de voorkeur hier in dit forum?
ik zou hem willen gebruiken om bedraad bijv mee te racen en zonder draad meer de spelletjes als beatsaber ed te doen in de woonamer beneden. Hoe is die ervaring?
En net beat saber kan niet standalone op de pico4 want Meta heeft die een tijdje terug opgekocht. Kan alleen door hem op de pc te spelen maar dan heb je waarschijnlijk wat vertraging wat erg vervelend is in een rhythm game.
Ik heb zelf geen ervaring met de pico 4 maar denk dat die beter is nu als je voornamelijk/alleen op pcvr wil doen. Op standalone vlak heeft de q2 het voordeel met meer content volgens mij. Ook is er meer aftermarket spul zoals die bobovr hierboven maar hoe zich dat verhoudt durf ik niet te zeggen.
Ik 'stoor' me steeds meer aan het benauwde gevoel dat ik krijg met de Quest 2. Dat je aan de buitenkanten zeg maar het einde van de lens/zwart ziet. Opzich zie je genoeg, maar je voelt het drukken/jeuken aan de buitenkant van je gezichtsveld.
Is dat met de Pico 4 beter? Is dat het FOV waar jullie het over hebben?
Is dat met de Pico 4 beter? Is dat het FOV waar jullie het over hebben?
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Ik denk niet dat jij 0,03 seconde vertraging gaat merken...Finraziel schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:07:
[...]
En net beat saber kan niet standalone op de pico4 want Meta heeft die een tijdje terug opgekocht. Kan alleen door hem op de pc te spelen maar dan heb je waarschijnlijk wat vertraging wat erg vervelend is in een rhythm game.
Is de vertraging van de pico 4 dan beduidend minder dan die van de Quest? Ik heb beat saber destijds toen ik overstapte van de CV1 geprobeerd en het was te doen door de audio delay een beetje aan te passen maar ik zou echt niet op hetzelfde niveau kunnen spelen als wat ik in de native app doe.pirke schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:08:
[...]
Ik denk niet dat jij 0,03 seconde vertraging gaat merken...
Overigens alleen voor beat saber (en ik vermoed andere rhythm games), andere games heb ik totaal geen problemen er mee. Ik zou het misschien ook nog eens opnieuw kunnen proberen want dat was nog op de Quest 1 dat ik dit probeerde...
Ik heb Beat Saber native en op de PC, kan het beide net zo goed spelen hier. De maximale totale latency betreft 60ms=0,06 seconde meestal rond de 0,04 seconde.
De ene kan beter dan de andere zich aanpassen aan latency, maar het is wel een kleine vertraging.
De ene kan beter dan de andere zich aanpassen aan latency, maar het is wel een kleine vertraging.
Die latency merk je echt niet tenzij je heeeeeeeel veel uren zonder die latency hebt gespeeld. Als ik hier beat saber speel via VD op een VM dan merk ik geen latency. Het voelt gewoon perfect. Als je latency voelt heb je geen goede PC / netwerk verbinding lijkt me.
Welke moeilijkheidsgraad spelen jullie op als jullie geen verschil opmerken?
Een beetje op normal/hard blokjes slaan heb ik ook geen problemen mee, op expert de nieuwste dlc's spelen is andere koek.
Maar ik ga het ergens nog eens een keer uitproberen... Moet alleen weer een keer alles installeren want ben recent naar Windows 11 over gegaan en nog alleen native op de Q2 gespeeld.
Een beetje op normal/hard blokjes slaan heb ik ook geen problemen mee, op expert de nieuwste dlc's spelen is andere koek.
Maar ik ga het ergens nog eens een keer uitproberen... Moet alleen weer een keer alles installeren want ben recent naar Windows 11 over gegaan en nog alleen native op de Q2 gespeeld.
Expert en soms Expert+, gaat prima hier.
Welke router heb je, is die router op 5GHz alleen beschikbaar voor de Quest en heb je een relatief rustig kanaal gekozen hiervoor?
Welke router heb je, is die router op 5GHz alleen beschikbaar voor de Quest en heb je een relatief rustig kanaal gekozen hiervoor?
Ik durf te stellen dat als tracking niet werkt, de bobo veel minder verschil gaat maken. Zonder tracking heb je niets aan een VR headset
Ik denk dat beide een groot verschil maken hoor, heb ze namelijk zelf ook en de batterij is echt een verademing met langere sessies, daarbij is het comfort erg goed. Maar dat was bij mijn vorige Ali niet zoveel minder.
voor tracking kan je altijd als nood oplossing een staanlamp oid even verslepen, die standaard bretels van de q2 niet je daarentegen niet zomaar even aan je schedel vast 😙Koldur schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:06:
[...]
Ik durf te stellen dat als tracking niet werkt, de bobo veel minder verschil gaat maken. Zonder tracking heb je niets aan een VR headset![]()
Ik denk dat beide een groot verschil maken hoor, heb ze namelijk zelf ook en de batterij is echt een verademing met langere sessies, daarbij is het comfort erg goed. Maar dat was bij mijn vorige Ali niet zoveel minder.
Weet er iemand nog een goede strap voor de Q2 die heel dun is aan de achterkant? Die bobo strapknop zit me in de stoel vaak in de weg....
[ Voor 4% gewijzigd door Tadango op 12-01-2023 16:19 ]
Originele pro strap.Tadango schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:18:
Weet er iemand nog een goede strap voor de Q2 die heel dun is aan de achterkant? Die bobo strapknop zit me in de stoel vaak in de weg....
Destijds een Linksys acs1800 (edit: WRT1900ACS) geloof ik uit mijn hoofd en 5 GHz komt nauwelijks door de muren heen hier dus elk kanaal was rustig.Koldur schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:53:
Expert en soms Expert+, gaat prima hier.
Ik ga het nog wel een keer testen maar ik vind de reacties hier wel apart. Toen ik begon met wifi streamen via virtual desktop, in de tijd dat je daar nog een dev account voor moest maken, riep iedereen dat beat saber gestreamd onspeelbaar was. Ik was juist de relativerende stem toen dat ik het toch wel speelbaar kreeg, maar inderdaad niet zo goed als native. Nu heb ik diezelfde mening maar wordt er ineens gezegd dat ik of extreem gevoelig ben er voor of dat mijn apparatuur niet goed zou zijn?
Daarom vraag ik me dus af of het misschien in die tijd flink verbeterd is (ga ik dus wel eens testen maar kan even duren voor ik daar de tijd en energie voor heb).
Hoe dan ook, 40ms is niet merkbaar. Je hersenen corrigeren hier ook voor namelijk. Pas boven de 100-150 begin je het echt te merken als belemering.
De boel met VD is echt erg vooruitgegaan. Ik heb dezelfde router als jij als mijn main router, maar die werkt niet goed voor VD, haperingen en aardige fluctuaties in latency. Dat heb ik bij meerdere eigenaren gelezen met deze router.Finraziel schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:25:
[...]
Destijds een Linksys acs1800 (edit: WRT1900ACS) geloof ik uit mijn hoofd en 5 GHz komt nauwelijks door de muren heen hier dus elk kanaal was rustig.
Ik ga het nog wel een keer testen maar ik vind de reacties hier wel apart. Toen ik begon met wifi streamen via virtual desktop, in de tijd dat je daar nog een dev account voor moest maken, riep iedereen dat beat saber gestreamd onspeelbaar was. Ik was juist de relativerende stem toen dat ik het toch wel speelbaar kreeg, maar inderdaad niet zo goed als native. Nu heb ik diezelfde mening maar wordt er ineens gezegd dat ik of extreem gevoelig ben er voor of dat mijn apparatuur niet goed zou zijn?
Daarom vraag ik me dus af of het misschien in die tijd flink verbeterd is (ga ik dus wel eens testen maar kan even duren voor ik daar de tijd en energie voor heb).
Ik zou een Asus RT-AX55 aanraden, daarvan weet ik in ieder geval zeker dat deze goed werkt bij mij.
De WAX202 van Netgear is voor de Amerikanen een hele goede optie i.v.m. prijs, maar is in Nederland niet zo interessant met verzendkosten erbij.
Om nog even meer kracht te zetten bij de reden waarom ik deze routers noem, de dev en vrijwilligers van VD hebben deze routers getest en goed bevonden:
Low/mid/high end is alleen interessant als je de router ook voor het gehele Wi-Fi in wil zetten in huis. Als je de router dedicated voor de Quest 2/Pico 4 inzet, werken ze allen even goed.Recommended Routers
The following routers have been reported to work reliably from a number of users.
High End (AX) - Asus RT-AX86U (300 US$)
Mid Range (AX) - Asus RT-AX55 (145 US$)
Low End (AX) - Netgear WAX202 (60 US$)
Low End (AC) - TP-Link Archer C6 or A6 (40 US$)
(We don’t recommend TP-Link AX routers as they have lots of issues)
[ Voor 15% gewijzigd door Koldur op 12-01-2023 17:07 ]
:strip_exif()/f/image/HXCpHZDYH5mZx992yj9anwSx.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag de AMVR gezichtskussen en knokkel strap in gebruik genomen. Beide zijn prettig
M'n ogen zitten dichterbij de lens waardoor de FOV ook weer wat hoger is.
De straps maken wel duidelijker dat mijn handen groter zijn dan die van de gemiddelde Chinees
Ik heb vandaag m'n inzetlenzen voor de Quest 2 ontvangen van VR optician.
Wat een verademing! ik draag normaal een bril maar heb een tijdje VR gespeeld met lenzen in.
Nu kan ik gewoon mn bril af doen en de headset op.
Was aardig prijzig omdat ik een flinke sterkte heb met cylinder. 60 euro is geloof ik de basisprijs maar ik was 104 euro incl. verzending kwijt. toch het geld meer dan waard!
Wat een verademing! ik draag normaal een bril maar heb een tijdje VR gespeeld met lenzen in.
Nu kan ik gewoon mn bril af doen en de headset op.
Was aardig prijzig omdat ik een flinke sterkte heb met cylinder. 60 euro is geloof ik de basisprijs maar ik was 104 euro incl. verzending kwijt. toch het geld meer dan waard!
Ik gebruik ook de Asus RT-AX55 met VD. Werkt goed. Staat natuurlijk wel in AP modus.Koldur schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:42:
[...]
De boel met VD is echt erg vooruitgegaan. Ik heb dezelfde router als jij als mijn main router, maar die werkt niet goed voor VD, haperingen en aardige fluctuaties in latency. Dat heb ik bij meerdere eigenaren gelezen met deze router.
Ik zou een Asus RT-AX55 aanraden, daarvan weet ik in ieder geval zeker dat deze goed werkt bij mij.
De WAX202 van Netgear is voor de Amerikanen een hele goede optie i.v.m. prijs, maar is in Nederland niet zo interessant met verzendkosten erbij.
Ik neem aan voor simracing? Ik gebruik de originele Elite strap met ingebouwde batterij. Ik heb mijn stoel wat meer gekanteld naar achter zodat ik wat meer plaats achter mijn hoofd heb, maar dan nog zit het inderdaad soms in de weg. Best vervelend.Tadango schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:18:
Mijn stoel kan niet echt kantelen helaas. Kussentje in de rug helpt. Anders maar de originele voor simracing, wellicht met een 2e quest.
Ik wil dirt rally 2 met de reverb 2 gaan spelen. Ik heb een 3090, maar kan nergens tips vinden over de beste grafische settings. Iemand een idee?
Bij het zien van die foto hoop ik toch echt dat de Q3 gewoon de straat van de Q2 ondersteund. Gewoon een BOBOVR M2 Pro erop met die magnetische accu, en gaan. Wat een verademing is dat (plus, een halo strap is voor mij een must).pirke schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:38:
[Afbeelding]
Vandaag de AMVR gezichtskussen en knokkel strap in gebruik genomen. Beide zijn prettig
M'n ogen zitten dichterbij de lens waardoor de FOV ook weer wat hoger is.
De straps maken wel duidelijker dat mijn handen groter zijn dan die van de gemiddelde ChineesDe a/b/x/y knoppen zijn goed te doen, de menu knop is even wennen...
Bobovr Pico 4 backpadding met accu mount. Ziet er best gelikt uit moet ik zeggen...
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Voor Dirt Rally 2 kijk even op Racedepartment..
Op het Dirt rally forum is een draadje met tips en trucs, ga buiten Steam vr om en installeer OpenXr.
Dit zal je een megawinst qua fps opleveren, ook in andere spellen zoals Rfactor 2 , Automobilista 2.
Het is even puzzelen in het begin en je ziet dat het werkt dmv Cntrl-F2 indrukken.
Als je dan het pop-up menu in je bril ziet weet je dat je steam-vr omzeilt.
Succes
Op het Dirt rally forum is een draadje met tips en trucs, ga buiten Steam vr om en installeer OpenXr.
Dit zal je een megawinst qua fps opleveren, ook in andere spellen zoals Rfactor 2 , Automobilista 2.
Het is even puzzelen in het begin en je ziet dat het werkt dmv Cntrl-F2 indrukken.
Als je dan het pop-up menu in je bril ziet weet je dat je steam-vr omzeilt.
Succes
Ziet er prima uit inderdaad.UniMatrix schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 23:00:
Bobovr Pico 4 backpadding met accu mount. Ziet er best gelikt uit moet ik zeggen...
1 na laatste post van de dirt rally thread. Daar staat je antwoordTweakerVincent schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:37:
Ik wil dirt rally 2 met de reverb 2 gaan spelen. Ik heb een 3090, maar kan nergens tips vinden over de beste grafische settings. Iemand een idee?
Dirt Rally
Nou, ik had van mijn werk een gratificatie gekregen in de vorm van een Amazon kaart, en die was het grootste deel van de prijs van een Pico waard. Vandaag maar de Pico 4 besteld. Ik heb al een Quest 1 en twee Quest 2's (en nog een Rift CV1
). Volgens onze grote vriend Sebastian is het best de moeite waard als upgrade van de Q2, en ik dacht, ik doe dan gewoon een van de Q2's weg. De Quest 3 duurt namelijk nog wel even en ik wou eigenlijk wel die befaamde pancake lenzen, vooral voor PCVR.
Maar, het valt me allemaal een beetje tegen. Hij sprong in het begin steeds naar een mode waarin hij maar 3DOF tracking doet (zoals tijdens het instellen) wat me erg duizelig maakt. Na het koppelen met wifi en instellen van het account is dit opgelost.
Het grootste probleem: Ook klopt het beeld aan de zijkanten niet als ik mijn hoofd heen en weer draai, op de een of andere manier is het perspectief in de zijkant niet goed en ook dat maakt me duizelig (als VR veteraan!). Naar voor/achter gaat prima, maar het hoofd draaien, daar klopt echt iets niet in het beeld. Als ik naar bijvoorbeeld de browser kijk en dan mijn hoofd draai dan 'wobbelt' de tekst nogal. Bij de Quest blijft dit perfect strak.
Update: Met dank aan @Mathieu77, duidelijk een bekend probleem. Dat filmpje is precies wat ik heb
Ook wat stomme ontwerpbeslissingen:
- Het neusflapje valt er continu af. Edit: Dit moet je onder een clipje drukken idd, bedankt @Mathieu77. Probleem opgelost.
- Veel lichtlekkage langs de neus (zonder dat flapje) en aan de zijkanten
- Als je de facial interface er af haalt en hem dan neerlegt, dan springt de hoofdband los. Deze zit met een metalen clip vrij lossig aan de headset en die springt dan los waardoor er grote kans is dat hij de lenzen bekrast
Want metaal is harder dan plastic en hij springt nog met een redelijke snelheid ook. Heel slecht bedacht, Pico
- Als ik in de virtuele huiskamer rondkijk dan zie ik juist in het midden textures opeens minder scherp worden als ik het hoofd ernaar toe draai. Zou juist andersom moeten zijn? Maar is een software probleempje, duidelijk.
- De see-through camera is slecht van kwaliteit en is maar 2D in plaats van het 3D zwart/wit beeld dat de quest geeft. Daardoor ziet alles er raar uit. Ik heb liever wat de quest doet met 3D effect. Met dit 2D effect is het bijvoorbeeld lastig om de hoogte van de armleuning van de bank in te schatten als ik de controllers neer wil leggen.
Ook wat voordelen:
- Hij zit veel prettiger op het hoofd dan zelfs de Quest 2 met elite band. Gewichtsverdeling is ook helemaal top natuurlijk.
- De resolutie is inderdaad wat hoger, al zie ik vreemde dingen in de detail renderingen (zie boven over die textures)
- De FOV is ook duidelijk hoger dan met de Quest, zelfs met bril!
- Geen god rays inderdaad
- Echte IPD afstelling
- Hij is veel makkelijker te gebruiken met bril dan de Quest 2, zelfs met elite strap. Mijn bril past er prima in en doordat de hoofdband naar boven kantelt is hij veel makkelijker met bril op/af te zetten.
- De controllers liggen lekker in de hand, nog wel wat lekkerder dan die van de Quest. Knoppen hebben een veel fijner drukpunt dan die op de Quest.
Voor de rest moet ik het nog proberen, ik moet VR Desktop nog kopen maar dat kan vreemd genoeg niet op de website, daar moet je de app voor gebruiken. Dat vind ik jammer want die heb ik liever niet. Maargoed.
Maar vooral die duizeligheid door dat wiebelen stoort me echt behoorlijk. Ik ga het even aankijken, bij Amazon kan je makkelijk retourneren dus wellicht doe ik dat nog.
Maar, het valt me allemaal een beetje tegen. Hij sprong in het begin steeds naar een mode waarin hij maar 3DOF tracking doet (zoals tijdens het instellen) wat me erg duizelig maakt. Na het koppelen met wifi en instellen van het account is dit opgelost.
Het grootste probleem: Ook klopt het beeld aan de zijkanten niet als ik mijn hoofd heen en weer draai, op de een of andere manier is het perspectief in de zijkant niet goed en ook dat maakt me duizelig (als VR veteraan!). Naar voor/achter gaat prima, maar het hoofd draaien, daar klopt echt iets niet in het beeld. Als ik naar bijvoorbeeld de browser kijk en dan mijn hoofd draai dan 'wobbelt' de tekst nogal. Bij de Quest blijft dit perfect strak.
Update: Met dank aan @Mathieu77, duidelijk een bekend probleem. Dat filmpje is precies wat ik heb
Ook wat stomme ontwerpbeslissingen:
- Het neusflapje valt er continu af. Edit: Dit moet je onder een clipje drukken idd, bedankt @Mathieu77. Probleem opgelost.
- Veel lichtlekkage langs de neus (zonder dat flapje) en aan de zijkanten
- Als je de facial interface er af haalt en hem dan neerlegt, dan springt de hoofdband los. Deze zit met een metalen clip vrij lossig aan de headset en die springt dan los waardoor er grote kans is dat hij de lenzen bekrast
- Als ik in de virtuele huiskamer rondkijk dan zie ik juist in het midden textures opeens minder scherp worden als ik het hoofd ernaar toe draai. Zou juist andersom moeten zijn? Maar is een software probleempje, duidelijk.
- De see-through camera is slecht van kwaliteit en is maar 2D in plaats van het 3D zwart/wit beeld dat de quest geeft. Daardoor ziet alles er raar uit. Ik heb liever wat de quest doet met 3D effect. Met dit 2D effect is het bijvoorbeeld lastig om de hoogte van de armleuning van de bank in te schatten als ik de controllers neer wil leggen.
Ook wat voordelen:
- Hij zit veel prettiger op het hoofd dan zelfs de Quest 2 met elite band. Gewichtsverdeling is ook helemaal top natuurlijk.
- De resolutie is inderdaad wat hoger, al zie ik vreemde dingen in de detail renderingen (zie boven over die textures)
- De FOV is ook duidelijk hoger dan met de Quest, zelfs met bril!
- Geen god rays inderdaad
- Echte IPD afstelling
- Hij is veel makkelijker te gebruiken met bril dan de Quest 2, zelfs met elite strap. Mijn bril past er prima in en doordat de hoofdband naar boven kantelt is hij veel makkelijker met bril op/af te zetten.
- De controllers liggen lekker in de hand, nog wel wat lekkerder dan die van de Quest. Knoppen hebben een veel fijner drukpunt dan die op de Quest.
Voor de rest moet ik het nog proberen, ik moet VR Desktop nog kopen maar dat kan vreemd genoeg niet op de website, daar moet je de app voor gebruiken. Dat vind ik jammer want die heb ik liever niet. Maargoed.
Maar vooral die duizeligheid door dat wiebelen stoort me echt behoorlijk. Ik ga het even aankijken, bij Amazon kan je makkelijk retourneren dus wellicht doe ik dat nog.
[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 16-01-2023 22:57 ]
@GekkePrutser "Hij springt vaak naar een mode waarin hij maar 3DOF tracking doet"
Wat bedoel je hier mee? Dat hij alleen rotaties doet? Vreemd, dat heb ik nog nooit meegemaakt (behalve bij 3D video kijken wat vanaf een vast punt is opgenomen, maar zeker niet in het home scherm of bij games)
Lichtlekkage aan de zijkant had ik ook met bril, veel minder met voorzet lenzen op sterkte, nog veel minder met het AMVR gezichtskussen.
Neusflap is knullig, maar hier valt hij er nooit af en het werkt prima om al het licht bij de neus tegen te houden (bij mij).
Wat bedoel je hier mee? Dat hij alleen rotaties doet? Vreemd, dat heb ik nog nooit meegemaakt (behalve bij 3D video kijken wat vanaf een vast punt is opgenomen, maar zeker niet in het home scherm of bij games)
Lichtlekkage aan de zijkant had ik ook met bril, veel minder met voorzet lenzen op sterkte, nog veel minder met het AMVR gezichtskussen.
Neusflap is knullig, maar hier valt hij er nooit af en het werkt prima om al het licht bij de neus tegen te houden (bij mij).
[ Voor 31% gewijzigd door pirke op 16-01-2023 18:51 ]
Vreemd, ik had het met name tijdens het instellen aan het begin. Ik kon zien dat het maar 3DOF was want als ik vooruit liep dan bewoog het kleedje dat 'virtueel' op de grond lag helemaal niet.pirke schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:49:
@GekkePrutser "Hij springt vaak naar een mode waarin hij maar 3DOF tracking doet"
Ik heb ook het licht aangedaan toen, het begon buiten een beetje te schemeren, maar dat hielp ook niet.
Hmm ik heb het ook zonder bril, maar daar is wel overheen te komen. Die neusflap ook wel, ik vind het soms ook wel handig om daar wat te kunnen zien (ben het nog gewend van de Rift CV1 die geen passthrough had).pirke schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:49:
Lichtlekkage aan de zijkant had ik ook met b]
ril, veel minder met voorzet lenzen op sterkte, nog veel minder met het AMVR gezichtskussen.
Maar het draaien van het hoofd met die rare vervorming van het beeld maakt me echt duizelig, dat vind ik nog het grootste probleem. Ik had dat niet verwacht, dacht dat het juist veel beter zou zijn op optisch gebied. Ik heb het naast elkaar geprobeerd met de oculus en die blijft echt strak 1:1. Ik zal morgen eens kijken of ik het kan filmen maar 'through the lens' is altijd lastig.
Nouja, ik ga hem een paar dagen uitproberen. Daar is het ook voor.
[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 16-01-2023 21:45 ]
Ik heb op reddit en discord hier wel wat meldingen van gezien. het wobbley effect. Schijnt een probleem te zijn van de lens bij een klein percentage. wellicht een omruil waard.GekkePrutser schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:39:
Ook klopt het beeld aan de zijkanten niet als ik mijn hoofd heen en weer draai, op de een of andere manier is het perspectief in de zijkant niet goed en ook dat maakt me duizelig (als VR veteraan!). Naar voor/achter gaat prima, maar het hoofd draaien, daar klopt echt iets niet in het beeld. Als ik naar bijvoorbeeld de browser kijk en dan mijn hoofd draai dan 'wobbelt' de tekst nogal. Bij de Quest blijft dit perfect strak.
Oh, is dat zo? Ik ga het eens nazoeken. Ik heb het bij beide lenzen trouwens, ik heb het gecheckt door mijn ogen dicht te knijpen.Mathieu77 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:53:
[...]
Ik heb op reddit en discord hier wel wat meldingen van gezien. het wobbley effect. Schijnt een probleem te zijn van de lens bij een klein percentage. wellicht een omruil waard.
Het maakt me een beetje duizelig (niet zo erg als dat 3DOF wat hij in het begin deed, maar toch vervelend omdat het een beetje voelt of de hele wereld een beetje wappert).
Ik weet natuurlijk niet of jij het zelfde ervaart maar in onderstaande thread word er over gesproken (met filmpje)GekkePrutser schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:06:
[...]
Oh, is dat zo? Ik ga het eens nazoeken. Ik heb het bij beide lenzen trouwens, ik heb het gecheckt door mijn ogen dicht te knijpen.
Het maakt me een beetje duizelig (niet zo erg als dat 3DOF wat hij in het begin deed, maar toch vervelend omdat het een beetje voelt of de hele wereld een beetje wappert).
https://www.reddit.com/r/PicoXR/comments/zdczp4/wavy_lenses
Zelf heb ik iig nergens last van en is het beeld snaarstrak. het enige vervelende is dat de home environment nou niet in de hoogste resolutie gerenderd wordt. Zit je op firmware 5.3.2 btw?
Bedankt voor het filmje!! Ja dat is het dus precies.. Het voelt echt 'verkeerd' als je er in zit, en het is echt constant te merken. Ik ben echt niet zo'n pietje precies maar die wiebelende bergen zijn gewoon vreselijk irritant. Met de Quest 2's is het gewoon helemaal strak als je rondkijkt.Mathieu77 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:19:
[...]
Ik weet natuurlijk niet of jij het zelfde ervaart maar in onderstaande thread word er over gesproken (met filmpje)
https://www.reddit.com/r/PicoXR/comments/zdczp4/wavy_lenses
Zelf heb ik iig nergens last van en is het beeld snaarstrak. het enige vervelende is dat de home environment nou niet in de hoogste resolutie gerenderd wordt. Zit je op firmware 5.3.2 btw?
De mijne is 2022.11 op het QC label dus het is niet alleen 2022.10 helaas zoals daar geroepen wordt. Op de headset zelf staat de datum 2022.11.03.
En ja ik heb geupdate naar 5.3.2. Helpt helaas niets.
Ik heb de tweedehands pagina van Coolblue open staan voor VR headsets en bijna dagelijks gaan de pico's (128GB en 256GB) eraf en erop. Ik vroeg me al een beetje af wat hier aan de gang was en vermoedde dat er een QC issue was. Dit zou wel verklaren waarom mensen deze veel inruilen...
Dan zou ik hem zeker retouneren. de goede versie is echt de beste headset sinds het gesneden brood voor die prijs.GekkePrutser schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:32:
[...]
Bedankt voor het filmje!! Ja dat is het dus precies.. Het voelt echt 'verkeerd' als je er in zit, en het is echt constant te merken. Ik ben echt niet zo'n pietje precies maar die wiebelende bergen zijn gewoon vreselijk irritant. Met de Quest 2's is het gewoon helemaal strak als je rondkijkt.
De mijne is 2022.11 op het QC label dus het is niet alleen 2022.10 helaas zoals daar geroepen wordt. Op de headset zelf staat de datum 2022.11.03.
En ja ik heb geupdate naar 5.3.2. Helpt helaas niets.
Ja voor de rest ben ik ook verkocht. De grotere FoV ten opzichte van de Quest 2 is ook geweldig. Met name doordat de lenzen zo groot zijn. Het geeft veel meer immersie. De controllers vind ik erg fijn, de hoofdband ook (een stuk beter dan die dure "elite" band van de Q2). Ook de draaiknop bijvoorbeeld, die van de Quest voelt alsof hij al stuk gaat als je er naar kijkt. Die van de pico is gewoon strak. De pico zit ook super lekker op je hoofd als ik de band iets onder het middelpunt van mijn achterhoofd doe. Dat hebben ze echt goed voor elkaar.Mathieu77 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:42:
[...]
Dan zou ik hem zeker retouneren. de goede versie is echt de beste headset sinds het gesneden brood voor die prijs.
Maarja, dat gewiebel is niet om aan te zien. Ik merk het nog het meest als ik bijvoorbeeld de web browser open heb met Tweakers er op. Dan zie ik precies dat effect uit het filmpje, in de tekst is het heel erg duidelijk. Als ik van links naar rechts draai dan zie ik hem ongeveer 3x omhoog en omlaag gaan. In het rechteroog is het wat uitgesprokener dan het linker.
Daar is gewoon niet aan te wennen en bovendien voel ik het. Ik voelde het echt meteen dat het niet klopte (ook na de 3DOF in het begin). Het geeft me een licht gevoel in het hoofd wat ik met de Quest totaal niet heb (en ik loop daar nogal wat door gangen te rennen met smooth locomotion!)
Heel jammer. Deze gaat terug naar Amazon
Ik denk dat ik er voorlopig geen andere haal, tot dit probleem opgelost is. Want ik wil er niet weer zo een krijgen, en als ik die zou retourneren heeft Amazon er denk ik inmiddels ook wel genoeg van. Ik heb mijn Quest 1 daar destijds ook al geretourneerd omdat die een dode pixel had (is in VR echt ranzig irritant want als je je hoofd draait lijkt het steeds alsof er een vlieg rond je hoofd vliegt!)
En tegen die tijd is wellicht de Quest 3 al snel aan de beurt...
PS: Nog 3 opmerkingen:
- De UI is echt een kloon van die van de Quest
- Bij de Quest 2 heb ik in de hoeken dat de 3 kleuren uit elkaar gaan lopen. Bij de Pico niet. Bij de pico wordt het beeld in de hoeken wel echt veel onscherper dan bij de Quest. De sweet spot bij de pico is groter, maar daarbuiten wordt het snel veel onscherper dan bij de Quest gebeurt.
- De platte voorkant van die pancake lenzen is echt tof want daarmee kan je er gewoon een protector opplakken. Dat was met de bolle lenzen van de quest veel lastiger.
[ Voor 28% gewijzigd door GekkePrutser op 17-01-2023 10:40 ]
Nog een vraagje: Welke datum heeft de jouwe? Als je de doos (met het QC label) niet meer hebt: Er staat zelfs een preciezere datum op de rand van de bril, onder de facial interface rechtsboven.Mathieu77 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:42:
[...]
Dan zou ik hem zeker retouneren. de goede versie is echt de beste headset sinds het gesneden brood voor die prijs.
Ik ben benieuwd namelijk of ze het allemaal hebben van 2022.10/11 of niet.
doos: 22 09GekkePrutser schreef op maandag 16 januari 2023 @ 23:36:
[...]
Nog een vraagje: Welke datum heeft de jouwe? Als je de doos (met het QC label) niet meer hebt: Er staat zelfs een preciezere datum op de rand van de bril, onder de facial interface rechtsboven.
Ik ben benieuwd namelijk of ze het allemaal hebben van 2022.10/11 of niet.
headset: 22/09/05
Hele vroege versie dus.
ik ken overigens 4 mensen met een pico 4. allemaal bij coolbue gehaald en allemaal in orde.
for whats it worth
Inderdaad, op Reddit lees ik ook dat die bijna allemaal goed zijn. Bedankt voor de informatie en de tip hierover want dit probleem kende ik helemaal niet.
Bedankt! De mijne moet wel van Amazon komen want ik woon in Spanje.. Bovendien heb ik die gift card die ik wil opmaken hieraanMathieu77 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 23:46:
ik ken overigens 4 mensen met een pico 4. allemaal bij coolbue gehaald en allemaal in orde.
for whats it worth
Mensen, even een vraag :
Als VR flight-simmer (MSFS, DCS, X-Plane 12) gebruik ik de Reverb G2 al sinds deze uit is gebracht.
Wat voor mij erg belangrijk is :
- de VR headset moet op halve maximale frame rate zonder stotterd beeld werken (net als de G2)
- Groot FOV
- Hele goede, liefst uitstekende helderheid.
Nu zit ik wat rond te zoeken naar een alternatief , waar ik op uit kom zijn :
- de Varjo Aero
- de Pimax 8K X
- of de Pimax 8K plus
- beter tracking, want van de G2 word je gek af ent toe.
1) Heeft iemand met 1 van deze 3 of het liefst met de Aero, 8K X en de G2 ervaring in flightsims ?
Zo ja, welke is het "beste"?
2) Is er nog een ander alternatief die ik mee moet/kan nemen ?
Als VR flight-simmer (MSFS, DCS, X-Plane 12) gebruik ik de Reverb G2 al sinds deze uit is gebracht.
- de VR headset moet op halve maximale frame rate zonder stotterd beeld werken (net als de G2)
- Groot FOV
- de Varjo Aero
- de Pimax 8K X
- of de Pimax 8K plus
1) Heeft iemand met 1 van deze 3 of het liefst met de Aero, 8K X en de G2 ervaring in flightsims ?
[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 17-01-2023 19:10 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Ik heb ze niet zelf. Alsnog:dierkx36 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:59:
Mensen, even een vraag :
- Groot FOV
- de Varjo Aero
- de Pimax 8K X
- of de Pimax 8K plus
De Varjo heeft geen extra's. Geen controllers.
De varjo heeft mooi beeld, maar een vrij beperkte fov. Is duur. Ik zou deze headset nooit kopen.
Beide Pimaxen zijn ondertussen al weer 'oud'. Ze werken niet heel soepel, volgens veel mensen. Maar als het werkt, zijn ze acceptabel met als beste punt de erg grote fov.
Pimax komt letterlijk nu met een nieuwe headset: de Crystal. Als je nu bestelt, komt hij pas over twee, drie of meer maanden bij je binnen. De Crystal is denk ik de beste optie, alleen heeft nog niemand een retail-exemplaar getest. De fov is voor het eerst wat beperkter, maar alsnog meer dan alle andere opties op de consumentenmarkt.
En bij Pimax weet je dus niet of de software wat stabiel en goed gaat zijn.
Heb zelf een vroege pre-order staan voor de Crystal. Ik denk dat ik die gok waag. Dan heb ik hem als één van de eersten en laat ik uiteraard hier weten hoe het bevalt. Dat zal eind januari, begin februari moeten zijn (als ik Pimax mag geloven).
Als je goedkoop en goed wil, dan is de Pico 4 momenteel populair en ook gewoon erg goed.
Goedkoop hoeft niet, die flight sims zijn een hobby die inmiddels toch al redelijk uit de klauwen is gelopen kwa kostenPlaya del C. schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:17:
[...]
Ik heb ze niet zelf. Alsnog:
De Varjo heeft geen extra's. Geen controllers.
De varjo heeft mooi beeld, maar een vrij beperkte fov. Is duur. Ik zou deze headset nooit kopen.
Beide Pimaxen zijn ondertussen al weer 'oud'. Ze werken niet heel soepel, volgens veel mensen. Maar als het werkt, zijn ze acceptabel met als beste punt de erg grote fov.
Pimax komt letterlijk nu met een nieuwe headset: de Crystal. Als je nu bestelt, komt hij pas over twee, drie of meer maanden bij je binnen. De Crystal is denk ik de beste optie, alleen heeft nog niemand een retail-exemplaar getest. De fov is voor het eerst wat beperkter, maar alsnog meer dan alle andere opties op de consumentenmarkt.
En bij Pimax weet je dus niet of de software wat stabiel en goed gaat zijn.
Heb zelf een vroege pre-order staan voor de Crystal. Ik denk dat ik die gok waag. Dan heb ik hem als één van de eersten en laat ik uiteraard hier weten hoe het bevalt. Dat zal eind januari, begin februari moeten zijn (als ik Pimax mag geloven).
Als je goedkoop en goed wil, dan is de Pico 4 momenteel populair en ook gewoon erg goed.
Dat gezegt : 2800 voor een headset en 2 base stations doet wel pijn.
Controllers hoeven voor mij ook niet, heel het bureau hangt vol met control panels, joystick en throttle dus controller word echt nooit gebruikt.
Las het ook net over die crystal
Maar afwachten wat daar de reviews van zeggen.
Tot die tijd maar iets zien te vinden om de helderheid van de G2 te verbeteren en de tracking beter te laten werken.
Dan mogen wij wel aannemen dat je een uitermate nieuw en maxed pc hebt staan. De pc moet die pixels natuurlijk wel kunnen pushen.dierkx36 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:59:
Mensen, even een vraag :
- Groot FOV
- de Varjo Aero
- de Pimax 8K X
- of de Pimax 8K plus
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
RTX 4090, op het moment een 7700x (word een 7***X3D) 64 GB DDR5 6000MHz cl30 , alles (PCI-E) SSD's en custom loop.Soliest schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:31:
[...]
Dan mogen wij wel aannemen dat je een uitermate nieuw en maxed pc hebt staan. De pc moet die pixels natuurlijk wel kunnen pushen.
'T ke wa hebbe
Deze (met vervelende stem) heb je wellicht dan ook al gezien?
YouTube: The Highest Resolution Wide FOV VR Headset!! Pimax 8K X
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
@dierkx36 De Pico 4 heeft dankzij die lenzen een beter beeld dan de G2. Die zou ik - ook gezien de prijs - zeker overwegen.
Een hoge FOV is alleen nuttig als de pixels ook scherp zijn als je door de lens kijkt.
Een hoge FOV is alleen nuttig als de pixels ook scherp zijn als je door de lens kijkt.
Kwam hem gisteravond tegen alleen niet afgekekenSoliest schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:57:
Deze (met vervelende stem) heb je wellicht dan ook al gezien?
Pico 4 idd ook naar zitten kijken, alleen snap ik dat stand-alone gebeuren niet.pirke schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:31:
@dierkx36 De Pico 4 heeft dankzij die lenzen een beter beeld dan de G2. Die zou ik - ook gezien de prijs - zeker overwegen.
Moet me er eerst in gaan verdiepen hoe en wat...
Ik vind de Pico 4 momenteel ook prima i.c.m. 4090 en VD (begin hem steeds meer te waarderen eigenlijk). Zo prima dat ik lekker afwacht of er komend jaar iets beters op de markt komt, niet zijnde de headsets van 1500 ~ 2000 die momenteel uitkomen die een lagere resolutie hebben, waar je dan nog controllers en basestations bij moet kopen en installeren en je nog maar moet afwachten of ze gaan leveren wat ze beloven.
Vooralsnog vind ik van wat er nu uit CES gekomen is de meerwaarde het geld echt niet waard of geen meerwaarde hebben.
Vooralsnog vind ik van wat er nu uit CES gekomen is de meerwaarde het geld echt niet waard of geen meerwaarde hebben.
Je hoeft het niet te gebruiken als je niet wiltdierkx36 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:06:
[...]
Pico 4 idd ook naar zitten kijken, alleen snap ik dat stand-alone gebeuren niet.
Moet me er eerst in gaan verdiepen hoe en wat...
Bij lange flight sim sessies van 4 uur heb ik ook gewoon de usb lader aangekoppeld zodat de accu niet leeg gaat. Een licht usb kabeltje is nog altijd fijner dan dikke DisplayPort kabels die vanwege hun gewicht altijd aan mn hoofd leken te trekken.
Standalone is best leuk voor simpele dingen zoals minigolf of een potje poolen of tafeltennis. Mocht je staande games spelen op de PC dan is wireless echt een grote aanrader. Ook op reis of onderweg even een filmpje kijken alsof je in een bioscoop zit is een prima ervaring, helemaal als het alternatief kijken op een telefoon of tablet is.
Maar goed het is volledig optioneel, als je het niks vindt gebruik je het niet
Ja kan ik alleen maar beamen, ik heb net ook een Pico 4 gekocht en behoorlijk onder de indruk. beeld is echt super mooi, enige waar ik tegenaanloop is dat mijn router er alleen nog wat problemen mee heeft aangezien die niet door de dikke beton muren komt. Maar dit was toch al de standaard Tmobile modem dus ik zit te kijken om die of t everplaatsen of te vervangen door een wat beter model.
Het standalone gedeelte is juist waardoor ik deze waardeer, ik heb geen uitgebreide spellen bibliotheek op pico of meta platvorm maar alleen op steam. hiervoor kon ik met mn rift alleen mar achter de PC spelen en nu lekker beneden
Het standalone gedeelte is juist waardoor ik deze waardeer, ik heb geen uitgebreide spellen bibliotheek op pico of meta platvorm maar alleen op steam. hiervoor kon ik met mn rift alleen mar achter de PC spelen en nu lekker beneden
@WeeDzi Je moet echt niet door een muur heengaan met draadloos streamen. Koop een dedicated router en plaats die in de ruimte waar je ook VR speelt. Beste oplossing en het werkt dan gewoon goed.
Ja daar was ik al wel achter, en een houten wandje is dan nog tot daar aan toe maar gewapend beton wordt een stuk lastiger. Die test gaat dus vanavond even plaatsvindenKoldur schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:09:
@WeeDzi Je moet echt niet door een muur heengaan met draadloos streamen. Koop een dedicated router en plaats die in de ruimte waar je ook VR speelt. Beste oplossing en het werkt dan gewoon goed.
al moet ik zeggen dat het hapert maar toch hebben we ons (ik vriendin en kids) al wel een behoorlijk aantal uren vermaakt.
koop een accesspoint en geen router. Een router heb je namelijk al in huis en daar heb je er maar één van nodig. Er bestaan ook wel routers die je in AP mode kunt zetten. Dat betekent meestal wel dat je meer betaalt voor zaken die je niet gaat gebruiken.Koldur schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:09: