GekkePrutser schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 02:54:
[...]
Interessant, 5600X met 64GB is dus precies wat ik ook heb (heb er een tijdje 128 in gehad zelfs maar het was niet echt nodig). Verder een 980 Pro dus daar zal het ook niet aan liggen. Ik dacht er aan om naar een 5800X3D te gaan naar ik vraag me af of dit het antwoord wel is als het voor jou wel zo goed werkt.
DLSS op de 3080Ti maakte de kwaliteit veel slechter en de framerate niet veel beter. Gebruik je toevallig die nieuwe DLSS mode van de 4000 serie die de framerate verdubbelt? Ik wist niet of msfs dit al ondersteunt.
Ps heb je ultra ook echt aan staan in de VR mode? Ik weet niet of je het gezien hebt maar als je in VR zit heb je heel andere instellingen. Maar waarschijnlijk wist je dat al wel.
Als je die DLSS mode niet gebruikt en ultra staat echt aan dan moet er echt iets raar scheef zitten bij mij. Als ik bijvoorbeeld naar de grond kijk in VR dan zie ik het echt verspringen. En dit is dus op low

Ik heb nog eens wat meer testen gedaan met bovenstaande settings, beide echt ultra, de ene DLSS en de andere TLAA.
TLAA op 3820x3820 per oog ziet er iets scherper uit, wat vooral op het digitale display goed te merken is. Als je naar buiten kijkt merk wel wat verschil, maar niet schokkend veel. Voor de tekst op het display is TLAA wel echt een vooruitgang.
DLSS draait op 60 fps, TLAA op 40 fps.
Ik heb geen verschil gemerkt in reprojection mode, of low latency mode... geen idee wat dat zou doen.
Helaas zijn de default screenshots niet op volledige resolutie, ik moet nog even zoeken hoe ik in de Pico headset op 100% resolutie een screenshot kan maken. De eerste screenshot is met TLAA, de tweede met DLSS, maar vanwege de gedownsampelde screenshot zie je geen verschil
Maar zeker in dit vliegtuig heeft TLAA toch mijn voorkeur merk ik, 40 fps is vloeiend genoeg voor lekker rustig rondvliegen en de extra duidelijkheid op het display wint het dan.