Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-10 09:16
Wat voor powerbanks gebruiken jullie eigenlijk zoal?

Ik zou mn quest ook willen aansluiten op een bank maar geen idee waar ik op moet letten qua grootte etc.

Een uurtje extra gamen zou al genoeg zijn verwacht ik dus het hoeft ook geen top of the line €€€ ding te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb een 5000mah en dat is de lichtste die je kan vinden volgens mij. En die rekt het al volgens mij een uur, maar pin me er niet op vast. Dacht dat ik eerst 3 uur kon spelen en nu dik 4.5 maar heb het niet nauwkeurig bijgehouden

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:34
@remcheese Ik heb deze, doet het goed: https://www.amazon.nl/dp/B09G39KZM2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
remcheese schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:26:
Ik heb deze van Charmast.

De USB touwtjes van de ikea zijn lekker lang en degelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Thombias op 28-12-2022 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Die zag ik ook al Thombias, kan je vertellen wat de afmetingen ervan zijn? Wil hem ook op de fiets gebruiken namelijk als ik de telefoon als routeplanner gebruik :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • +3 Henk 'm!
remcheese schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:26:

Ik zou mn quest ook willen aansluiten op een bank maar geen idee waar ik op moet letten qua grootte etc.

Een uurtje extra gamen zou al genoeg zijn verwacht ik dus het hoeft ook geen top of the line €€€ ding te zijn.
Ik gebruik deze headband met geïntegreerde accu:
https://www.amazon.nl/M2-...ccessories/dp/B09JNR4Y15/
Zit veel beter dan de elite strap vind ik, gewichtsbalans is ook heel goed en de accu snapt magnetisch op zijn plek en zit dan goed vast.
Meestal gebruik ik de Quest 2 niet zo lang maar ik laad hem gewoon op via die accu. Als de q2 op zo'n 60% zit dan druk ik eens op dat knopje van de accu om hem aan te zetten. Met de ledjes op de accu zie je hoe vol die nog is en is hij leeg dan koppel ik hem af en laad hem op, veel makkelijker dan de q2 zelf aan de lader leggen. En je kunt prima zonder de accu er op spelen nog. Je kunt zelfs makkelijk blind de accu er weer op zetten door magneten. Als je wil kun je ook extra accu's bestellen er bij als je echt lang door wil spelen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Finraziel schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:36:
[...]

Zit veel beter dan de elite strap vind ik, gewichtsbalans is ook heel goed en de accu snapt magnetisch op zijn plek en zit dan goed vast.
Meestal gebruik ik de Quest 2 niet zo lang maar ik laad hem gewoon op via die accu. Als de q2 op zo'n 60% zit dan druk ik eens op dat knopje van de accu om hem aan te zetten. Met de ledjes op de accu zie je hoe vol die nog is en is hij leeg dan koppel ik hem af en laad hem op, veel makkelijker dan de q2 zelf aan de lader leggen. En je kunt prima zonder de accu er op spelen nog. Je kunt zelfs makkelijk blind de accu er weer op zetten door magneten. Als je wil kun je ook extra accu's bestellen er bij als je echt lang door wil spelen.
Is idd de beste oplossing. Alleen wel een veel duurdere oplossing. Zeker voor mij omdat ik de elitestrap + batterij al heb, en vind het zo zonde om die weg te moeten gooien, want 2e hands krijg je er ook niets meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-10 09:16
Bedankt allen, ik ga ze morgen eens goed bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:13
Guillome schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:37:
[...]

Is idd de beste oplossing. Alleen wel een veel duurdere oplossing. Zeker voor mij omdat ik de elitestrap + batterij al heb, en vind het zo zonde om die weg te moeten gooien, want 2e hands krijg je er ook niets meer voor.
Als je een 4090 kan kopen, is die Bobo een no brainer ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Koldur schreef op woensdag 28 december 2022 @ 23:30:
[...]

Als je een 4090 kan kopen, is die Bobo een no brainer ;)
Niet voor de Pico ;)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Er is kunnen en kunnen...

• Koldur
Was misschien wat bot gezegd, een beetje gekscherend bedoeld uiteraard.
Heb zelf de aankoop veel te lang uitgesteld en sinds ik de beste versie van die BoboVR heb gekocht sla ik mijzelf voor kop dat ik het niet eerder gedaan heb.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-10 15:02
Finraziel schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:36:
[...]

Ik keek even de foto's en dacht, joaaah, leuke gimmick - maar nodig? Nee...
Toen zag ik de reacties voorbij komen en heb zojuist het filmpje eens gekeken hoe ze de BoboVR op de Q2 zetten en nu begint het te kriebelen, dit ziet er wel heeeel erg comfortabel uit...

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
ShAd0w schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:03:
[...]

Ik keek even de foto's en dacht, joaaah, leuke gimmick - maar nodig? Nee...
Toen zag ik de reacties voorbij komen en heb zojuist het filmpje eens gekeken hoe ze de BoboVR op de Q2 zetten en nu begint het te kriebelen, dit ziet er wel heeeel erg comfortabel uit...
Ik kan ze aanraden. Ik heb ze op elke Q2 hier zitten, persoonlijk comfortabeler dan de standaard thong of de elite strap, en magnets!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGZYvMnxiMNN1tgRi4ig_AAITB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ucUE1BHWLa2pkiy57QGzKEs5.jpg?f=fotoalbum_large

4090 past er in 8)

Wel een kwestie van de kast om de GPU heen assembleren. Minder dan een mm speling :) Hij rust ook mooi op de onderkant van het frame, kan er niks doorbuigen enzo.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

L0g0ff

omg

Darkangle schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:22:
[...]

Ik kan ze aanraden. Ik heb ze op elke Q2 hier zitten, persoonlijk comfortabeler dan de standaard thong of de elite strap, en magnets!
Heb jij de m1 of de m2?

Ik krijg namelijk pijn op mijn voorhoofd van de standaard q2 band na intensief spelen.

En die bobo ziet er goed uit :)

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkangle
L0g0ff schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:25:
[...]

Heb jij de m1 of de m2?

Ik krijg namelijk pijn op mijn voorhoofd van de standaard q2 band na intensief spelen.

En die bobo ziet er goed uit :)
bobovr m2 pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:46
Ik had mijn Q2 bijna terug gestuurd. Omdat hij slecht zat had ik hoofdpijnen en onscherp beeld.

De Bobo m2 pro gekocht en de bobovr f2 masker met ventilator.
Beste investering.

Ik heb een hele kleine hoofdmaat en speel met een bril op. Daardoor heb ik wel wat licht lekkage bij de brilpoten.

https://www.amazon.nl/BOB...pro+f2%2Caps%2C126&sr=8-1

Ook blokt het schuim de speakers een beetje, waardoor hij wat zachter klinkt. Die hoofdband is mijn redding geweest.

Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Wie iemand hoe ik de menu balk vd Pico 4 (Explore / Store / Friends / File Manager etc) kan aanpassen? Bijvoorbeeld "Friends" vervangen door "Virtual Desktop"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:15
Mijn quest 2 heeft ineens dat die soms gaat bufferen of iets, in ieder geval staat het dan voor 2 tot 3 seconde helemaal stil. Noem het bufferen omdat het daarop lijkt, maar is dus echt paar seconde stil. Is bij meerdere spellen zo.
Dat is zonder een pc. Dus stand alone. Wifi al gereset maar geen oplossing
Iemand een idee wat het kan zijn?

[ Voor 30% gewijzigd door jaydenjarno op 01-01-2023 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Klinkt alsof je een conclusie ipv een observatie meld.

Zeker niet lullig bedoeld, maar misschien is het handiger dat je vermeld wat je precies waarneemt, dat helpt met begrijpen wat er gebeurd. Trouble shooten aan de hand van foute conclusies is frustrerend voor alle partijen, terwijl duidelijk aangeven wat er gebeurt meestal gelijk een rede kan krijgen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Heb het bericht aangepast. Bufferen is het gevoel maar je hebt gelijk. Dat weet in juist niet. Hoop dat die nu duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaydenjarno schreef op zondag 1 januari 2023 @ 21:20:
Mijn quest 2 heeft ineens dat die soms gaat bufferen of iets, in ieder geval staat het dan voor 2 tot 3 seconde helemaal stil. Noem het bufferen omdat het daarop lijkt, maar is dus echt paar seconde stil. Is bij meerdere spellen zo.
Dat is zonder een pc. Dus stand alone. Wifi al gereset maar geen oplossing
Iemand een idee wat het kan zijn?
Even de compleet voor de hand liggende optie want je zal het maar vergeten zijn... Have you tried turning it off and on again?
En dan bedoel ik dus echt uit, niet standby (dus power knop even vasthouden en kiezen om uit te zetten en dan weer opstarten, dan zie je eerst het Meta symbool in beeld en kom je na een paar tellen weer in het hoofdmenu).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Finraziel schreef op zondag 1 januari 2023 @ 22:16:
[...]

Even de compleet voor de hand liggende optie want je zal het maar vergeten zijn... Have you tried turning it off and on again?
En dan bedoel ik dus echt uit, niet standby (dus power knop even vasthouden en kiezen om uit te zetten en dan weer opstarten, dan zie je eerst het Meta symbool in beeld en kom je na een paar tellen weer in het hoofdmenu).
(Psst, 6 seconden lang power indrukken doet dat automagisch 😉)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
jaydenjarno schreef op zondag 1 januari 2023 @ 21:47:
Heb het bericht aangepast. Bufferen is het gevoel maar je hebt gelijk. Dat weet in juist niet. Hoop dat die nu duidelijker is.
Ben je up to date met os patch?
Gaan de fans harder of vaker dan normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Beide zijn gedaan. Dus echt helemaal uit. En alles is up to date.
Heb dat echt uit zetten meerdere keren geprobeert. Vaak de oplossing naar helaas mocht dat niet baten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
jaydenjarno schreef op maandag 2 januari 2023 @ 06:33:
Beide zijn gedaan. Dus echt helemaal uit. En alles is up to date.
Heb dat echt uit zetten meerdere keren geprobeert. Vaak de oplossing naar helaas mocht dat niet baten
Heb je guardian al een keer gecleared? Als dat het niet oplost even een factory reset uitvoeren. Meeste wordt op de cloud gebackupped.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkangle
Koldur schreef op maandag 2 januari 2023 @ 07:39:
[...]

Heb je guardian al een keer gecleared? Als dat het niet oplost even een factory reset uitvoeren. Meeste wordt op de cloud gebackupped.
Voordat je factory reset doet... Kan het zijn dat het zich alleen later op de dag voor doet (als het donker word). 3 tot 6 seconden freeze kan ook gebeuren wanneer tracking zijn weg niet kan vinden, en dat is dan weer meestal licht en of cams vuil.

Even de cameras schoon maken (met een brillendoekje of een microfiber doekje) en zorgen dat je test met meer dan genoeg licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Darkangle schreef op zondag 1 januari 2023 @ 22:29:
[...]

(Psst, 6 seconden lang power indrukken doet dat automagisch 😉)
Bedankt voor de tip, dat is inderdaad wel handig :)
Had dat niet geprobeerd omdat het bij veel apparaten gewoon hard de stroom er af is als je dat doet ipv een nette shutdown. Een failsafe voor als alles hangt.

Ik zet mijn q2 tegenwoordig altijd gelijk uit als ik stop met VR, ook al speel ik door de dag geregeld voor 5-10 minuten (even opwarmen en metabolisme aan de gang houden). Ben dat gaan doen omdat hij af en toe ineens helemaal leeg was, waarschijnlijk veroorzaakt door een plakkertje op de nabijheidssensor die er weer op zit omdat die regelmatig kuren had en het scherm uitzette terwijl ik aan het spelen was. Maar ook zonder dat issue doe ik nu veel langer met de accu, hij snoept best wat weg in standby. En tegen de tijd dat ik de headset goed op mijn hoofd heb en de koss earclips op mijn oren heb heb ik nog net genoeg tijd om op mijn plek te staan zodat de oriëntatie gelijk goed is. Hij start echt lekker vlot op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Ik moet zeggen dat die 4090 in combinatie met de Pico 4 bij Flight Simulator 2020 wel echt een enorm feest is. De scherpte en resolutie bij ultra settings is onvoorstelbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Waah shutup :+ jaloers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirke schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:10:
Ik moet zeggen dat die 4090 in combinatie met de Pico 4 bij Flight Simulator 2020 wel echt een enorm feest is. De scherpte en resolutie bij ultra settings is onvoorstelbaar :)
Oh ja?? Ik krijg mijn 3080Ti niet boven low settings en 100% scaling :'( Daarna wordt het extreem stotterig.

De 4090 is 2x zo snel ongeveer, dus ik zou dan toch op zijn minst wel medium settings verwachten. Wat heb je verder voor specs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
GekkePrutser schreef op maandag 2 januari 2023 @ 22:21:
[...]

Oh ja?? Ik krijg mijn 3080Ti niet boven low settings en 100% scaling :'( Daarna wordt het extreem stotterig.

De 4090 is 2x zo snel ongeveer, dus ik zou dan toch op zijn minst wel medium settings verwachten. Wat heb je verder voor specs?
Ik heb wel DLSS aan staan, dat zal wel schelen. Het enige nadeel is dat de digitale displays net iets minder scherp zijn. Verder gewoon de ultra preset. In 95% van de gevallen gewoon een vloeiende framerate van 70+, alleen bij drukke steden zoals londen centrum kan er wel eens een zichtbare hapering zijn. Steam staat op 150% ingesteld, ik weet niet of dat een rol speelt bij fs2020.

Systeem is verder een 5600X met 64GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirke schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 02:09:
[...]

Ik heb wel DLSS aan staan, dat zal wel schelen. Het enige nadeel is dat de digitale displays net iets minder scherp zijn. Verder gewoon de ultra preset. In 95% van de gevallen gewoon een vloeiende framerate van 70+, alleen bij drukke steden zoals londen centrum kan er wel eens een zichtbare hapering zijn. Steam staat op 150% ingesteld, ik weet niet of dat een rol speelt bij fs2020.

Systeem is verder een 5600X met 64GB ram.
Interessant, 5600X met 64GB is dus precies wat ik ook heb (heb er een tijdje 128 in gehad zelfs maar het was niet echt nodig). Verder een 980 Pro dus daar zal het ook niet aan liggen. Ik dacht er aan om naar een 5800X3D te gaan naar ik vraag me af of dit het antwoord wel is als het voor jou wel zo goed werkt.

DLSS op de 3080Ti maakte de kwaliteit veel slechter en de framerate niet veel beter. Gebruik je toevallig die nieuwe DLSS mode van de 4000 serie die de framerate verdubbelt? Ik wist niet of msfs dit al ondersteunt.

Ps heb je ultra ook echt aan staan in de VR mode? Ik weet niet of je het gezien hebt maar als je in VR zit heb je heel andere instellingen. Maar waarschijnlijk wist je dat al wel.

Als je die DLSS mode niet gebruikt en ultra staat echt aan dan moet er echt iets raar scheef zitten bij mij. Als ik bijvoorbeeld naar de grond kijk in VR dan zie ik het echt verspringen. En dit is dus op low :'(

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 03-01-2023 06:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-10 09:34
Meer mensen die hier een Pimax Crystal hebben gereserveerd? Heb momenteel een Index maar wil upgraden, de Varjo is weer extreem duur en als de Crystal de zelfde beeldkwaliteit geeft als de Varjo dan is dat een mooie optie.

Wel vind ik de hele style van Pimax er vrij goedkoop uitzien, hun website lijkt wel een goedkope advertentie op aliexpress met een sneeuw filter erover uit de jaren 2000. Hebben mensen ervaring met Pimax, en zo ja goed/slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
Mijn zoontje heeft zijn zinnen gezet op een Pico 4. Heeft iemand van jullie wellicht een tip waar we deze kunnen uitproberen?

HT-addict in spe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-10 06:59
@Pandanl sterker nog, je kunt hem op Ali al bestellen https://nl.aliexpress.com...duct&gatewayAdapt=glo2nld

Ik heb er geen ervaring mee, op papier zijn de specs geweldig en is het apparaat alles wat je zou willen maar als je wat verder gaat lezen op Reddit en de reacties onder de roadshow ervaringen met de Crystal dan is de kans dat het ding alles gaat doen wat ze beloven vrij klein. Je koopt een soort buggy devkit en als hij half af is gaan ze alweer verder met het volgende product is de indruk die ik ervan krijg.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-10 09:34
UniMatrix schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:21:
@Pandanl sterker nog, je kunt hem op Ali al bestellen https://nl.aliexpress.com...duct&gatewayAdapt=glo2nld

Ik heb er geen ervaring mee, op papier zijn de specs geweldig en is het apparaat alles wat je zou willen maar als je wat verder gaat lezen op Reddit en de reacties onder de roadshow ervaringen met de Crystal dan is de kans dat het ding alles gaat doen wat ze beloven vrij klein. Je koopt een soort buggy devkit en als hij half af is gaan ze alweer verder met het volgende product is de indruk die ik ervan krijg.
Ja daar ben ik ook een beetje bang voor. Gebruik een VR bril echt alleen voor simracen dus controller support maakt mij niet zoveel uit, maar als je toch zoveel geld uitgeeft moet het product wel af zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Pandanl schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:58:
[...]

Ja daar ben ik ook een beetje bang voor. Gebruik een VR bril echt alleen voor simracen dus controller support maakt mij niet zoveel uit, maar als je toch zoveel geld uitgeeft moet het product wel af zijn.
Volgens mij is simracen wel wat meteen zal werken, de headset, headset tracking en Displayport. De eigen controllers en / of de Steam controller faceplate, standalone mode... ik heb grote twijfels.

Ik geloof dat de meeste mensen de visuals wel echt goed vinden, maar voor dat geld moet de rest van het plaatje ook compleet zijn ben ik met je eens.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-10 20:12
pirke schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:59:
[Afbeelding]

4090 past er in 8)

Wel een kwestie van de kast om de GPU heen assembleren. Minder dan een mm speling :) Hij rust ook mooi op de onderkant van het frame, kan er niks doorbuigen enzo.
Wat is dit voor case? Ziet er erg handig uit voor m'n werk PC. Ik heb nu een vrij kleine kast met 3070 die ik afentoe met OV meeneem, maar dat zal op termijn wel een 4090 moeten worden.

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Menesis schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:10:
[...]
Wat is dit voor case? Ziet er erg handig uit voor m'n werk PC. Ik heb nu een vrij kleine kast met 3070 die ik afentoe met OV meeneem, maar dat zal op termijn wel een 4090 moeten worden.
NR200P met mesh zijpaneel ipv glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Ook m'n 4090 binnen. Iemand ervaring met het op pimpen van Assetto Corsa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Sol'ngo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UniMatrix
Tot nu toe weinig spannends van CES op VR gebied vrees ik.

De HTC Vive XR 'Elite' teleurstellende resolutie, SOC en prijs van 1449,- nieuws: HTC introduceert Vive XR Elite-mixedrealityheadset die 1449 euro gaat...

Waarom niet de displays van de Focus / Pro 2 genomen icm met pancake lenzen?

De MeganeX https://www.roadtovr.com/...ll-meganex-release-price/ blijkt tranentrekkend duur en dan heb je geen controllers niks, moet je met lighthouses aan de gang. Resolutie en beeld zijn met 2560x2560 oleds en pancake lenzen mogelijk in orde. Maar $1700?! :N

Nog niet op CES maar, Somnium VR1? https://somniumspace.medi...-jan-5th-8th-dd3e9dabd9b7
Mooie specs weer maar ja, prijs? Kunnen ze leveren? Partner vrgineers maakt in elk geval headsets vanaf 10000 euro, dus tsja...

Moeten we het dan toch van de Pimax Crystal hebben?

Toch vreemd dat het met budgetten van 1500~2000 euro voor een headset niet lukt iets te maken wat een betere resolutie heeft dan de Pico 4 van (een gesponsorde) 429 euro, zeg vanaf 2500x2500 per oog, pancake lenzen, een setje inside out controllers, displayport EN standalone / wireless optie.

Of gaan Valve met een konijn uit de hoge hoed en Meta met de Quest 3 dit regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Er zijn hier zat leuke dingen. Echter, het meeste is achter gesloten deuren ☺️.

(Heb alleen rete veel moeite met posten, om de een of andere rede gaat er iets fout met mijn vpn/citrix/android tunnel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Darkangle schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 00:53:
Er zijn hier zat leuke dingen. Echter, het meeste is achter gesloten deuren ☺️.

(Heb alleen rete veel moeite met posten, om de een of andere rede gaat er iets fout met mijn vpn/citrix/android tunnel)
Ik hoop dat je de deuren op een kiertje kunt zetten voor ons, mere mortals ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
UniMatrix schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:26:
[...]

Ik hoop dat je de deuren op een kiertje kunt zetten voor ons, mere mortals ;)
Sadlyitsbradly (en meer, maar hij post bijna gelijk) loopt hier ook rond en post wat er mag op youtube.

Ik post zoals altijd netjes niets, telefoonboeken aan NDA's en ik ben jetlagged af, dus geen idee meer wat wel en niet mag. Geen zin in boetekleed aantrekken of een daadwerkelijke boete.

Plus ik ben hier meer voor de lol/persoonlijke interesse dit jaar (ik probeer nog steeds een freebee yawvr2 te scoren 😉).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Darkangle schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:52:
[...]

Sadlyitsbradly (en meer, maar hij post bijna gelijk) loopt hier ook rond en post wat er mag op youtube.

Ik post zoals altijd netjes niets, telefoonboeken aan NDA's en ik ben jetlagged af, dus geen idee meer wat wel en niet mag. Geen zin in boetekleed aantrekken of een daadwerkelijke boete.

Plus ik ben hier meer voor de lol/persoonlijke interesse dit jaar (ik probeer nog steeds een freebee yawvr2 te scoren 😉).
In godsnaam die Bradley maar op YT volgen dan ;)

Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Jullie die graag hogere resoluties willen dan de Quest2: wat voor gfx kaart heb je dan?
Met de 3080 kan ik nog altijd niet native spelen, heb m nu op 4200xnogwat staan op 90hz en dat draait goed in Skyrim. Hoger kan niet.

Dus in mijn logica kan ik dan toch meer winst op resolutiegebied halen met een nieuwe gfx kaart ipv een nieuwe bril?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@Guillome een hogere resolutie vraagt inderdaad significant meer vd gpu. Je kan meerdere dingen doen:
1. Nieuwe gpu kopen
2. Graphics omlaag
3. Dezelfde resolutie blijven renderen

De eerste is natuurlijk het mooiste, dan maak je vol gebruik vd hogere resolutie van het display.

De tweede is op zich ook prima, fancy reflecties etc zijn minder "waardevol" dan de hoogste resolutie.

Zelfs bij de derde optie waarbij je helemaal niks veranderd ziet het beeld er beter uit. De overgang naar pancake lenzen is op zich al een hele verbetering. Maar een 3080 zou Skyrim prima op een native resolutie moeten kunnen renderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:46
Heb me net 2 minuten geleden laten verleiden om https://tweakers.net/pric...90-gaming-x-trio-24g.html te kopen.

Ben nu wel benieuwd om te testen vs de 3080 10GB kaart die ik momenteel heb.

Dank je wel aan alle mensen die geholpen hebben de jeuk te verergeren :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@Guillome
Misschien val ik in herhaling, of doen we het beide :+

Maar ik had precies jouw gevoel, 4090 erin en denk er nagenoeg niet meer overna. Als je echt zonder gedoe wil VRen met hoge instellingen/resolutie, dan is dat de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Ik wil eigenlijk voornamelijk een hoger resolutie zodat ik geen screendoor meer zie. Ook bij de Pico 4, ik blijf het zien :|

Het lijkt me mooi als je dat niet meer ziet, ook al zou je niet op native panel-resolutie renderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricV
@UniMatrix : hopelijk wordt de Quest3 dan een headset met een nog net wat hogere pixeldichtheid.
Zelf kan ik het wel zien op de Quest2 maar ik let er na enkele minuten niet meer op.

Het hangt er wel vanaf wat je doet want als ik nu bvb dit forum lees via VR dan blijft het wel opvallen natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:11
Wat ik graag nog zou willen zien bij een nieuwe standalone headset is een optie voor ongecodeerde kabelaansluiting. Gewoon direct aan de videokaart. Dat werkt volgens mij nog steeds beter als je zittende spellen doet als Flightsim of race spellen. Geen gehannes met codecs, overhead of wat dan ook. Dan kun je de overige games gewoon draadloos doen en voor een kabel kiezen bij de sims. Dat vond ik wel tegenvallen bij de Q2.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:23
Guillome schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:58:
Jullie die graag hogere resoluties willen dan de Quest2: wat voor gfx kaart heb je dan?
Met de 3080 kan ik nog altijd niet native spelen, heb m nu op 4200xnogwat staan op 90hz en dat draait goed in Skyrim. Hoger kan niet.

Dus in mijn logica kan ik dan toch meer winst op resolutiegebied halen met een nieuwe gfx kaart ipv een nieuwe bril?
Sinds vandaag nog een optie: upscalen middels DLSS/FSR2/XeSS _/-\o_
https://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/82179

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben deze week eindelijk de multiplayer optie van beat saber eens gaan proberen... Op zich leuk, al is de implementatie niet echt top (vooral als je bepaalde dlc niet hebt schijnt het, maar tot nu toe heb ik alles wat langs is gekomen).
Maar zoals zo vaak met online games verpesten de spelers het nog het meeste. Niet dat je echt kunt griefen of zo (meer dan een beetje naar elkaar zwaaien kun je niet en er is niet genoeg detail voor obscene gebaren of zo), maar het overgrote deel van de spelers kiest er blijkbaar voor om een lobby te zoeken waar specifiek ook alle dlc beschikbaar is om vervolgens alleen maar base games songs te kiezen 8)7 (zit een soort stem systeem in)
Net ook weer achter mekaar, zat 1 andere speler bij die met mij aan het proberen was om op Billie Eilish te stemmen maar we bleven weggestemd worden voor Camellia (die op expert veel moeilijker is dan de meeste dlc op expert plus, ook leuk, not).

Oh well... /rant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Finraziel schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:26:
Ben deze week eindelijk de multiplayer optie van beat saber eens gaan proberen... Op zich leuk, al is de implementatie niet echt top (vooral als je bepaalde dlc niet hebt schijnt het, maar tot nu toe heb ik alles wat langs is gekomen).
Maar zoals zo vaak met online games verpesten de spelers het nog het meeste. Niet dat je echt kunt griefen of zo (meer dan een beetje naar elkaar zwaaien kun je niet en er is niet genoeg detail voor obscene gebaren of zo), maar het overgrote deel van de spelers kiest er blijkbaar voor om een lobby te zoeken waar specifiek ook alle dlc beschikbaar is om vervolgens alleen maar base games songs te kiezen 8)7 (zit een soort stem systeem in)
Net ook weer achter mekaar, zat 1 andere speler bij die met mij aan het proberen was om op Billie Eilish te stemmen maar we bleven weggestemd worden voor Camellia (die op expert veel moeilijker is dan de meeste dlc op expert plus, ook leuk, not).

Lang geleden dat ik nog eens Beat Saber heb gespeeld. Het is alleszins een leuke workout :). O.a. de Linkin Park DLC heb ik mij gretig mee vermaakt.

De multiplayer heb ik gespeeld en vond ik op zich wel leuk. Alleen kan ik mij niet herinneren dat daar veel DLC in voor kwam inderdaad. Neem aan dat er niet veel spelers zijn met alle DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:52:
[...]

Lang geleden dat ik nog eens Beat Saber heb gespeeld. Het is alleszins een leuke workout :). O.a. de Linkin Park DLC heb ik mij gretig mee vermaakt.

De multiplayer heb ik gespeeld en vond ik op zich wel leuk. Alleen kan ik mij niet herinneren dat daar veel DLC in voor kwam inderdaad. Neem aan dat er niet veel spelers zijn met alle DLC.
Ja het is jammer dat ze het niet zo gemaakt hebben dat je niet kunt stemmen voor dlc die je niet hebt maar dat je wel mee kunt spelen als hij langs komt. Vooral met random spelers zodat je het niet kunt uitbuiten. Denk dat ze er zelfs misschien meer door zouden verkopen omdat mensen dan wellicht willen oefenen of ze gewoon vaker spelen dan puur afwachten of andere mensen er op stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
GekkePrutser schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 02:54:
[...]

Interessant, 5600X met 64GB is dus precies wat ik ook heb (heb er een tijdje 128 in gehad zelfs maar het was niet echt nodig). Verder een 980 Pro dus daar zal het ook niet aan liggen. Ik dacht er aan om naar een 5800X3D te gaan naar ik vraag me af of dit het antwoord wel is als het voor jou wel zo goed werkt.

DLSS op de 3080Ti maakte de kwaliteit veel slechter en de framerate niet veel beter. Gebruik je toevallig die nieuwe DLSS mode van de 4000 serie die de framerate verdubbelt? Ik wist niet of msfs dit al ondersteunt.

Ps heb je ultra ook echt aan staan in de VR mode? Ik weet niet of je het gezien hebt maar als je in VR zit heb je heel andere instellingen. Maar waarschijnlijk wist je dat al wel.

Als je die DLSS mode niet gebruikt en ultra staat echt aan dan moet er echt iets raar scheef zitten bij mij. Als ik bijvoorbeeld naar de grond kijk in VR dan zie ik het echt verspringen. En dit is dus op low :'(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UtmWn3wDdJBh_rlCzf9cXnMaQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXrflrESGXXeWDOM1RokQeif.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ki5NOI_R1Kbi1F7oB46QcSgkkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZu95AJYxuF1FPmQk03I9yaQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nog eens wat meer testen gedaan met bovenstaande settings, beide echt ultra, de ene DLSS en de andere TLAA.

TLAA op 3820x3820 per oog ziet er iets scherper uit, wat vooral op het digitale display goed te merken is. Als je naar buiten kijkt merk wel wat verschil, maar niet schokkend veel. Voor de tekst op het display is TLAA wel echt een vooruitgang.

DLSS draait op 60 fps, TLAA op 40 fps.

Ik heb geen verschil gemerkt in reprojection mode, of low latency mode... geen idee wat dat zou doen.

Helaas zijn de default screenshots niet op volledige resolutie, ik moet nog even zoeken hoe ik in de Pico headset op 100% resolutie een screenshot kan maken. De eerste screenshot is met TLAA, de tweede met DLSS, maar vanwege de gedownsampelde screenshot zie je geen verschil :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dw8O4Os3avZBQ0x7YCs8TZ6kUdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YOtwVTfGzNnDbWVOeSKaYGj2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8BRK_6HgZyqj63BRsUwxut_lzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kw5w4HYKo7ZttwWV0dArFWca.jpg?f=fotoalbum_large

Maar zeker in dit vliegtuig heeft TLAA toch mijn voorkeur merk ik, 40 fps is vloeiend genoeg voor lekker rustig rondvliegen en de extra duidelijkheid op het display wint het dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Zo'n 10 jaar geleden heb ik mijn private pilots license (PPL SEP) gehaald (en vanwege kinderen en tijdgebrek enkele jaren later weer mee gestopt), en ik moet zeggen dat de VR beleving toch wel heel erg dichtbij de echte ervaring komt. Zeker de cockpit ervaring is super. Het landschap is duidelijk nep, maar met de gegenereerde scenery op basis van satelliet data heb ik m'n huis goed kunnen vinden :)

Ik mis alleen nog het gevoel: trillingen en G krachten enzo. Zelfs bij rustig rechtdoor vliegen gaat het constant van 0,8 tot 1,2 G vanwege lichte turbulentie die altijd aanwezig is. En de sim vliegt alsof het een nieuw vliegtuig is. Als vliegtuigen ouder worden slijt de lak en kleine beschadigingen aan de propeller etc brengen de real life performance wel wat omlaag. Ook gedraagt de olie druk en temperatuur zich in het echt niet altijd volgens het boekje... in het echt hou je de motor performance wat meer in de gaten. Ook de geur is niet te vergelijken natuurlijk :)

Je stapt in de sim wel makkelijker in om even rond te vliegen. In het echt ben je voor een vlucht van een uur ook nog een uur met voorbereiden bezig: weer en notams nakijken, route plannen, frequenties opzoeken, kaarten van bestemming en uitwijk velden uitprinten, etc, etc. Maar het vliegen op zich in VR op deze resolutie is een hele mooie benadering! En een bak goedkoper, zelfs met de 4090 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@GekkePrutser nog een kleine aanvulling: TAA ultra was 40 fps, als ik de render resolutie terug schroef van 100% naar 80% gaat de fps omhoog naar 50fps. Nog verder omlaag naar 75% gaat richting de 55fps. Maar elke stap terug zorgt voor een blurrier beeld, DLSS quality is scherper dan TAA 80% en presteert beter.

TAA (100%) op medium geeft 45fps, de beeldkwaliteit terugschroeven heeft dus maar weinig zin, die 5 fps lever ik graag in voor een mooier ultra beeld.

[ Voor 13% gewijzigd door pirke op 06-01-2023 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirke schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:35:
Zo'n 10 jaar geleden heb ik mijn private pilots license (PPL SEP) gehaald (en vanwege kinderen en tijdgebrek enkele jaren later weer mee gestopt), en ik moet zeggen dat de VR beleving toch wel heel erg dichtbij de echte ervaring komt. Zeker de cockpit ervaring is super. Het landschap is duidelijk nep, maar met de gegenereerde scenery op basis van satelliet data heb ik m'n huis goed kunnen vinden :)

Ik mis alleen nog het gevoel: trillingen en G krachten enzo. Zelfs bij rustig rechtdoor vliegen gaat het constant van 0,8 tot 1,2 G vanwege lichte turbulentie die altijd aanwezig is. En de sim vliegt alsof het een nieuw vliegtuig is. Als vliegtuigen ouder worden slijt de lak en kleine beschadigingen aan de propeller etc brengen de real life performance wel wat omlaag. Ook gedraagt de olie druk en temperatuur zich in het echt niet altijd volgens het boekje... in het echt hou je de motor performance wat meer in de gaten. Ook de geur is niet te vergelijken natuurlijk :)

Je stapt in de sim wel makkelijker in om even rond te vliegen. In het echt ben je voor een vlucht van een uur ook nog een uur met voorbereiden bezig: weer en notams nakijken, route plannen, frequenties opzoeken, kaarten van bestemming en uitwijk velden uitprinten, etc, etc. Maar het vliegen op zich in VR op deze resolutie is een hele mooie benadering! En een bak goedkoper, zelfs met de 4090 _/-\o_
Helemaal mee eens. Ik heb zelf ook gevlogen (nooit de PPL gehaald, was SPL). Voor VR had ik nooit het gevoel echt te vliegen. Nu wel.

Hier om de hoek zit toevallig een bedrijf met een simulator die kan bewegen en die kan je proberen voor 50 euro, maar ik heb toch veel liever VR dan dat ik in die plastic cockpit zit die een beetje beweegt.

Bedankt voor alle informatie. Er gaat bij mij echt iets mis. Zodra hij het te zwaar krijgt wordt het beeld helemaal verstoord en gaat alles verrot, en ik heb het idee dat mijn GPU (is 'maar' een 3080Ti maar toch...) nog lang niet aan zijn tax zit op dat moment. Misschien dat de prioritisering van de Oculus compressie CPU tijd tekort komt.

Ik dacht al een tijdje aan een 5800X3D maar sinds ik zag dat jij met de 5600X (die ik ook heb) zulke geweldige resultaten hebt, ben ik er niet meer zo zeker van... Het geeft me ook wat hoop dat ik zonder al te veel uit te geven er nog veel meer uit kan halen :') Jij hebt de Pico 4 toch? Dus je hebt ook compressie nodig voor de WiFi verbinding, alleen een ander algoritme dan dat van Oculus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@GekkePrutser Zweefvliegen heb ik 20 jaar geleden een jaartje gedaan, nooit solo gekomen. In het weekend vroeg opstaan botste een beetje met het studentenleven toen... Het heeft wel geholpen, want bij m'n PPL 10 jaar later mocht ik na 9 uur les al solo. Die ervaring zal ik nooit vergeten O+

Ik gebruik virtual desktop op godlike settings 150mbps via wifi 5 GHz. Ik heb geen ervaring met de Quest, kan er niet mee vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
Even een waarschuwing voor mede Pico 4 gebruikers: 5.3 update niet installeren, deze break't Virtual Desktop...

Volgens conspiracy theorists op de VD discord: expres :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
UniMatrix schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:09:
Even een waarschuwing voor mede Pico 4 gebruikers: 5.3 update niet installeren, deze break't Virtual Desktop...

Volgens conspiracy theorists op de VD discord: expres :P
Thx, gaan we zeker even uitstellen totdat er een VD update is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-10 16:30
Net een 4070 TI in mijn PC gepropt. Presteerde niet verkeerd in een korte test. Hogere resolutie, meer fps en meer grafische details en nog 30-50% headroom :) Straks eens verder spelen maar lijkt me een prima "budget" optie voor VR....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Tadango schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:33:
Net een 4070 TI in mijn PC gepropt. Presteerde niet verkeerd in een korte test. Hogere resolutie, meer fps en meer grafische details en nog 30-50% headroom :) Straks eens verder spelen maar lijkt me een prima "budget" optie voor VR....
Congrats! Wat had je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
pirke schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:55:
[...]

Helaas zijn de default screenshots niet op volledige resolutie, ik moet nog even zoeken hoe ik in de Pico headset op 100% resolutie een screenshot kan maken.
Pico laat maximaal 1920x1920 screenshots maken vanuit de headset... wel kan ik de FOV op smal zetten ipv wide, zodat het center beeld waar je voornamelijk naar kijkt de 1920x1920 resolutie krijgt. Als iemand nog een tip heeft hoe ik native resolutie screenshots kan maken.... :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9hPfTFXuaCBSV07Zlgjiy1zIBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MRd7BnLiiVr3bOM2qsMPhgbq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
pirke schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 04:01:
[...]

Congrats! Wat had je hiervoor?
2070 Super, dus een redelijke upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@GekkePrutser
De encoding wordt niet door de CPU maar GPU gedaan. Dus aan je CPU zal het om die reden in ieder geval niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:35

VP.

Finraziel schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:26:

Moet wel bij gezegd worden als je een leuke lobby vindt het echt ontzettend tof is. Als je met 4 andere mensen speelt die ongeveer even goed zijn, en je om de beurt een level mag uitkiezen (ze wachten dan totdat jij de first pick hebt gedaan) dan is het een van de leukere MP games die ik ken.

Persoonlijk heb ik eigenlijk ook nooit echt last van vervelende lobby's (ik speel op Expert). En als ik er dan eentje tegenkom dan ga ik gewoon snel naar een andere :)

EDIT:
Het enige "vervelende" is als iemand een Camellia track kiest, want die zijn op Expert wel ff een stukje pittiger dan rest haha.

[ Voor 4% gewijzigd door VP. op 07-01-2023 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Tadango schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:33:
Ik zag je comment bij de 4070Ti review voorbij komen en dacht die is bijna klaar om er ééntje te kopen:
https://tweakers.net/revi...ction=18315636#r_18315636

Zo snel toch al ééntje voor minder dan 950€ kunnen vinden?
Ik heb net het dubbele betaald voor de 4090 voor 60% meer prestaties maar ik hoop nu wel echt een hele tijd niet meer naar die GPU markt te moeten kijken want werd er niet echt gelukkig van.
Ik had een priceallert op die Gaming X trio gezet vanaf onder de 1900. Heb binnen de 2 minuten geklikt en toen waren er 31 beschikbaar... tien minuten later: uitverkocht :+ 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
909 bij Megekko, nu al weer weg. Waren ook snel uitverkocht. Maar ben er blij mee, doet het prima in Project Cars 2. Hoge resolutie, 90fps en veel details nu aan :) HLA op hoge resolutie op ultra settings ook mooi 90fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Tadango schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:32:
909 bij Megekko, nu al weer weg. Waren ook snel uitverkocht. Maar ben er blij mee, doet het prima in Project Cars 2. Hoge resolutie, 90fps en veel details nu aan :) HLA op hoge resolutie op ultra settings ook mooi 90fps.
Das inderdaad een mooie prijs. Ik ga nu proberen om mijn 3080 nog voor een redelijk bedrag te verkopen maar als je 900€ betaald voor een 4070Ti die op alle vlakken beter is dan vermoed ik dat 700€ voor een tweedehandse 3080 al veel gaat zijn... even afwachten :9
De prijzen zijn eindelijk toch wat aan het zakken heb ik de indruk want met een 3080 kan je eigenlijk wel alles doen behalve VR gaming op het hoogste instelling en degene die er nu 600-700€ aan betaald met nog 3 jaar garantie kan nog voor het einde van de garantie periode de helft van dat bedrag recupereren lijkt me.

Iemand die een goed voorstel wil doen behalve Flight Sim of Racen om de 4090 eens goed te testen?
Ik zag op youtube een filmpje van cyberpunk gemod dat er wel leuk uitzag (heb zelf wel geen Luke Ross abonnement); zijn er nog goed voorbeelden van games die puur grafisch het maximum uit de 4090 halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
3080 heb ik laten liggen voor 600... 500, max 550 mag een 3080 kosten. 3080 TI 600 - 650, 3090 700 - 750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 18:02
Zijn er mensen hier die VR gebruiken om beetje actief te gamen zodat je ook nog wat beweging krijgt?
Of is dat meer een gimmick, dat niet echt meer boeiend is als de nieuwigheid eruit is?
En als die er zijn, wat is beetje goede setup voor een casual user?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:19
Haas_nl schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:31:
Zijn er mensen hier die VR gebruiken om beetje actief te gamen zodat je ook nog wat beweging krijgt?
Of is dat meer een gimmick, dat niet echt meer boeiend is als de nieuwigheid eruit is?
Wat bedoel je met setup? ik doe zelf 1 a 2x in de week les mills body combat op een Quest 2. Dit draait vanaf de bril en is een super workout. mijn hartslag gaat gewoon naar de 180/190 tijdens sessies en ik zweet me kapot. Maar een setup (behalve een quest 2 in mijn geval) is daar niet voor nodig behalve goede gordijnen voor de buren daar ik in mijn onderbroek sta omdat ik me toch kapot zweet en mezelf niet zie :P. Scheelt weer kleren wassen haha.

Wat ik wel heb is de face gasket vervangen voor leer. en deze reinig ik regelmatig. anders wordt het een vieze bacterie bende. en ik heb de extra lange kiwi grips voor de controllers. maar is allemaal geen noodzaak. En sowieso de elite strap maar die had ik er meteen bij besteld.

[ Voor 16% gewijzigd door Mirage op 07-01-2023 16:40 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:57

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Beat Saber is een behoorlijke workout, maar dat is vast niet het enige spel waarvan je gaat zweten.

Een quest 2 is een prima setup voor casual gebruik, al zou ik wel een aftermarket headstrap erbij nemen.
De Quest 2 kan ook PCVR als je dat liever hebt, zowel bedraad via usb als draadloos via wifi (air link of Virtual Desktop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Heb je dan die battery in strap en moet je dan de 128gig of de 256gig hebben?
Al die extra's maken wel stuk duurder namelijk.
Edit op die meta website staan overal plaatjes van de bril met controllers maar zie nergens specs staan of die controllers er nu bij zitten of niet, wel zie ik ze voor 350 euro als optie staan.... Beetje vaag allemaal.

[ Voor 46% gewijzigd door Haas_nl op 07-01-2023 16:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
Haas_nl schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:49:
Heb je dan die battery in strap en moet je dan de 128gig of de 256gig hebben?
Al die extra's maken wel stuk duurder namelijk.
Edit op die meta website staan overal plaatjes van de bril met controllers maar zie nergens specs staan of die controllers er nu bij zitten of niet, wel zie ik ze voor 350 euro als optie staan.... Beetje vaag allemaal.
Controllers zitten erbij, 128GB is echt prima tenzij je lokaal vanaf de Quest ook 4K films wil gaan afspelen.

Battery strap is wel heel prettig, anders kan je soms met een lege Quest zitten en moet je wachten. Maar je kan het ook gewoon eerst standaard proberen, lijkt het je dat het beter kan, koop je alsnog een betere strap.

[ Voor 16% gewijzigd door Koldur op 07-01-2023 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Normaal gesproken zit ik 8 a 14 uur per dag in vr. Meestal met 16kg aan gewichten om polsen en enkels.

Een warmup voor een werkdag is meestal 45 a 60 pistol whip op dual wield hardste modus...

Gezien ik een stapje terug heb gedaan ergens in september in hoeveel tijd ik aan "werk" besteed is het ritme weg en gaan er dagen voorbij dat de enige vr die ik doe in een sim of meetings.

Sinds eind september nu 25kg aangekomen 😆.

Dus ja. Ja, het helpt enorm. Zelfs als je laag intensity spelen of vr bezigheden doet, zolang je maar staat (en bij voorkeur gewichten straps om), merk je niets van maar telt heel erg snel op. Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar met de juiste voeding en mijn bewegingspatronen op deze manier ben ik die 25 in 3 maanden (2 waarschijnlijk) zo weer kwijt en binnen 3 tot 5 maanden weer gespierd alsof ik de halve dag in de sportschool sta.

Was ook vannuit mijn vrouw een goede reden om per dag weer een paar uur te gaan gamen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Van VR racen krijg ik het al snel warm, en dan zit je gewoon. Longbow (the lab) wordt je ook warmer van dan gedacht. Beat saber is echt flink actief zijn inderdaad maar is niet echt mijn ding. Met extra gewichten wel een goede workout inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Hebben trouwens meer mensen problemen met het automatisch starten van Virtual Desktop Streamer? Ik zet het vinkje aan maar na elke reboot is hij toch niet gestart.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
+1 voor beat saber. Meestal speel ik maar een paar nummers omdat ik het gebruik om door de dag even op te warmen en mijn metabolisme even aan te jagen. Maar als ik wat langer wil spelen gooi ik ook in ieder geval de kleren van mijn bovenlijf uit want je krijgt het er goed warm van. Bij beat saber hangt het wel ook af van hoe je er zelf mee om gaat. Bij de meeste tracks kun je ook prima als een zoutpilaar in het midden staan en alleen een beetje met je handen zwaaien, maar als je echt een beetje meedoet met de muziek en uitbundiger beweegt is het punt 1 een stuk leuker en punt 2 dus een stuk intensiever.
Wel speel ik voornamelijk dlc songs, de basis songs vind ik niet zo leuk (al was het in het begin een prima kennismaking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-10 16:23
Jij wilt dan dit spel; https://store.steampowere..._of_the_Fight__VR_Boxing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Ik zou zeggen dat pistol whip wat intensiever is als je het serieus speelt.

Beat saber vind ik niet te pruimen, en bij pistolwhip word je gedwongen om een onbehoorlijke partij squats te doen (en plaatsing van je voetenngoed te doen de hele tijd). Beatsaber kom je weg met snelle wristflicks e.d. te doen, dat gaat hier niet op.

Disclaimer, ik ben zakelijk verbonden met Cloudhead games (Aperture Hand Lab), maar dat staat daar los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Tadango schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:47:
Hebben trouwens meer mensen problemen met het automatisch starten van Virtual Desktop Streamer? Ik zet het vinkje aan maar na elke reboot is hij toch niet gestart.....
Zal het morgen eens proberen, meestal staat dat vinkje uit bij mij ;-)

Heeft iemand een idee hoe je de resolutie van de streamer (Virtual Desktop) kan verhogen?
standaard staat die 1080p en niet 1440p (hetgeen makkelijker zou zijn aangezien mijn scherm ook 1440p is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haas_nl
Tnx voor alle goede reacties hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldoendex
Eleven table tennis kun je lekker in los gaan. Zelf heb ik alleen tegen de AI ge tafel tennist.
Er schijnt ook een lounge te zijn met een leuke gemeenschap en 1 tegen 1.

Thrill of the fight voor boksen. Zelf pas een paar keer gedaan. Je kunt losgaan op materialen en vechten tegen tegenstanders.

En Synthriders om op de maat van de muziek, of de snelheid van de vuistslag. Ook moet je blokken ontwijken.

Je kunt zelf de intensiteit instellen.

PM voor referral links met 25% korting. Want ik denk niet dat ik ze mag delen.

Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Aldoendex schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:39:
Eleven table tennis kun je lekker in los gaan. Zelf heb ik alleen tegen de AI ge tafel tennist.
Er schijnt ook een lounge te zijn met een leuke gemeenschap en 1 tegen 1.

Thrill of the fight voor boksen. Zelf pas een paar keer gedaan. Je kunt losgaan op materialen en vechten tegen tegenstanders.

En Synthriders om op de maat van de muziek, of de snelheid van de vuistslag. Ook moet je blokken ontwijken.

Je kunt zelf de intensiteit instellen.

PM voor referral links met 25% korting. Want ik denk niet dat ik ze mag delen.
Referal geld alleen voor quest 2 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@Tadango
Virtual Desktop start hier altijd automatisch prima op. Ik zou het even in VD Discord aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Er is geen quest 2 zonder Facebook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Haas_nl schreef op zondag 8 januari 2023 @ 08:58:
Er is geen quest 2 zonder Facebook?
Jawel hoor, ik ben Facebookloos en gebruik mijn Quest 2 prima. Je moet nu een Meta account hebben. De vraag is alleen hoeveel beter dat uiteindelijk is natuurlijk. Maar als je voor de rest niets doet met dat account dan is er ook weinig te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldoendex
Darkangle schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:40:
[...]

Referal geld alleen voor quest 2 😉
Je vroeg toch om VR actieve spellen?
Ik ging ervan uit dat je een Quest 2 had.

Ik kan je referrals geven voor de aankoop van de Quest 2 en van de games die ik noemde.

Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Aldoendex schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:32:
[...]

Je vroeg toch om VR actieve spellen?
Ik ging ervan uit dat je een Quest 2 had.

Ik kan je referrals geven voor de aankoop van de Quest 2 en van de games die ik noemde.
Ik vroeg om niets 😉, en oa quest heb ik hier liggen.

Geen vd genoemde spellen waren quest exclusives, vandaar dat ik de draak met je stak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je krijgt nu de elite strap bij de aanschaf van een quest 2. Ze kunnen waarschijnlijk niet van die elite straps afkomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ter info: elitestrap met batterij + 5000mah powerbank kan je meer dan 5 uur mee VR-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Koldur schreef op zondag 8 januari 2023 @ 08:18:
@Tadango
Virtual Desktop start hier altijd automatisch prima op. Ik zou het even in VD Discord aankaarten.
Bij mij start hij ook niet automatisch op.
Start with Windows staat aan.

bij accounts staat er nu sinds de update naar 1.25 de optie voor Pico.
Wil dit zeggen dat ik die account kan toevoegen of dat is dan ook betalen moest ik een pico kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
CedricV schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:56:
[...]

Bij mij start hij ook niet automatisch op.
Start with Windows staat aan.

bij accounts staat er nu sinds de update naar 1.25 de optie voor Pico.
Wil dit zeggen dat ik die account kan toevoegen of dat is dan ook betalen moest ik een pico kopen?
Als je een Pico koopt, moet je helaas ook in de Pico store VD opnieuw kopen. Dit komt omdat de Pico store niet kan/wil nagaan wat je in de Oculus store hebt en andersom.

De client server is gratis en daarom staat het er standaard bij. Heb je natuurlijk niets aan zonder de server versie.

Pagina: 1 ... 84 ... 124 Laatste