Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 16:47
Iemand Hubris geinstalleerd? Ik kom niet verder dan Press a button to continue, en wat ik ook indruk... er gebeurt niets. En in rood blijft er in beeld Controllers not found, terwijl ik ze gewoon gebruik en de virtuele handen bewegen, en ik in dat deel van t begin ben gekomen door.. met diezelfde controllers te hebben geklikt voor het calibreren van de handposities...

[ Voor 50% gewijzigd door flopdoc op 20-12-2022 09:11 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Orky Rulez schreef op maandag 19 december 2022 @ 00:36:
[...]

Prijs jullie gelukkig! Ik heb net het minimum (2x2,5m?) en dit enkel met wat 'cheaten' : ruimte boven de vensterbank meenemen... Ik moet dus nog enkele cm's van de grens blijven. Maar ik vindt het wel nog veel immersiever met die kleine bewegingsvrijheid. Zonder (chair mode) kon ik bv in Alyx niet eens iets van de grond nemen
Dan heb je waarschijnlijk gewoon je lichaamslengte niet goed ingesteld en zweven je voeten boven de vloer in game.

Maargoed dingen oppakken hebben ze in Alyx verrekte handig gedaan met die gravity gloves. Jammer dat dat niet in het echt kan :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
GekkePrutser schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:38:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk gewoon je lichaamslengte niet goed ingesteld en zweven je voeten boven de vloer in game.

Maargoed dingen oppakken hebben ze in Alyx verrekte handig gedaan met die gravity gloves. Jammer dat dat niet in het echt kan :'( :'( :'(
NOG niet kan bedoel je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:03
Niet zolang wij leven, durf ik wel te stellen.

Over twee weken de CES2023. Neem aan dat dan de plannen voor 2023 bekend worden. Pimax Crystal staat gepland om in januari te beginnen met leveren. In het laatste bericht melden ze dat ze dan met iets van 10% productie starten, om dat in zes maanden op te schalen naar de 100%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:11
Gewoon zoiets kopen, bestaat allang :+

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/xlrYrL83Y4O9/1197x1200.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-10 06:59
En wat denken we hiervan.... "Golf club adapter" ik vraag me af hoe snel je je controller dan stuk slaat :+

https://www.amvrshop.com/products/q2gp1

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
@UniMatrix Je verliest ook je feedback. In walkabout minigolf trilt de controller als je de bal raakt, en de putter past ingame zijn lengte vanzelf aan. Werkt echt prettig. Ik hoef geen verlengstuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-10 16:30
pirke schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:52:
@UniMatrix Je verliest ook je feedback. In walkabout minigolf trilt de controller als je de bal raakt, en de putter past ingame zijn lengte vanzelf aan. Werkt echt prettig. Ik hoef geen verlengstuk :)
Ik ook niet... maar je krijgt zo wel een beter momentum gevoel, en voelt ook de grond. Maar ik zou wel een paar reserve controllers kopen alast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Tadango schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:12:
[...]

Ik ook niet... maar je krijgt zo wel een beter momentum gevoel, en voelt ook de grond. Maar ik zou wel een paar reserve controllers kopen alast :)
Ik heb een set golfclubs in de garage staan. Met je putter hoor je de grond niet te voelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

pirke schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:18:
[...]

Ik heb een set golfclubs in de garage staan. Met je putter hoor je de grond niet te voelen ;)
Dat je zo`n set in de garage hebt staan geeft ook aan dat jij géén noob bent :P :o
Denk dat menig ander mens best nog wel eens een graspolletje wil doen ploegen :P

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Guillome schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:20:
[...]

Dat je zo`n set in de garage hebt staan geeft ook aan dat jij géén noob bent :P :o
Denk dat menig ander mens best nog wel eens een graspolletje wil doen ploegen :P
Met een ijzer wordt er regelmatig een plagje meegenomen, maar dat moet ook: door de bal en door de grond heen slaan. Je raakt de bal het beste tijdens een neergaande beweging ivm de hoek van de club, dat wil zeggen dat de club nadat het de bal geraakt heeft nog verder naar beneden gaat, oftewel een kleine plag gras vliegt er daarna weg (geen kuil). Kwestie van even terugleggen en aanstampen, na een dag zie je er niks meer van.

Edit: mooie uitleg YouTube: Een goede plag betekent een goede slag

[ Voor 8% gewijzigd door pirke op 21-12-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinbrutus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 11:34
Heeft er mss nog iemand een quest 2 referral linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:13

L0g0ff

omg

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:40
Naar aanleiding van een post van @Guillome Red Dead Redemption VR zojuist eens geprobeerd. Ondanks dat er een paar bugs in zitten (willekeurige crashes, muis die soms ineens spontaan niet meer werkt), is het echt een bijzondere ervaring. Beetje vergelijkbaar als bij Skyrim of Fallout: je wordt ineens een wereld ingezogen die je jaren alleen van buitenaf hebt bewonderd.

Helaas is in alles merkbaar dat het een mod is en niet een volwaardige VR game. Ik las zelfs ergens dat de techniek die de modder gebruikt een beetje goedkoop is. Elke keer dat het linkerbeeldscherm een frame toont, blijft het rechterscherm zwart, de volgende frame werkt alleen het rechterscherm, enzovoorts. Ik kan niet zeggen dat ik er echt last van heb, maar sommigen schijnen er flinke hoofdpijn van te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Net voor het eerst echo vr gespeeld. Dat is een space frisbee game (free 2 play). Dit was wel een heftige ervaring zeg. Ik ben tot 3x toe bijna omgevallen omdat ik zo duizelig werd van het vliegen.

Daar had ik tot nu toe nog niet echt last van gehad. Ik merk dat ik er nu ik de bril afgezet heb ook wel misselijk van ben geworden. Dat had ik tot nu toe alleen de eerste dag dat ik de vr set op had.

Voor nu maar even rustig aan ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
@L0g0ff VR sickness is voor veel mensen niet ongebruikelijk, als het beeld beweegt maar jij niet dan krijg je eenzelfde reactie als bij motion sickness wanneer jij beweegt maar je beeld niet (boek lezen achterin de auto). Wat je ziet en wat je evenwichtsorgaan vertelt zijn in conflict met elkaar. Je brein trekt dan de conclusie dat je waarschijnlijk giftige besjes hebt gegeten en zorgt dat je maag zijn inhoud er weer uitgooit. Goed voor je overlevingskans, evolutionair voordeel :)

Teveel gezopen kan dit ook triggeren: de kamer lijkt rond te draaien terwijl je stil op bed ligt: maaginhoud gaat eruit. Waarschijnlijk werk je zo ook nog een restje alcohol eruit wat voorkomt dat je alcoholvergiftiging erger wordt, het mechanisme is nog steeds nuttig. Door constant je hoofd heen en weer te bewegen kun je voorkomen dat je maaginhoud naar buiten komt: je voelt en ziet beweging, ze lopen niet synchroon maar dat hoeft ook niet, goed genoeg :)

Dat laatste werkt in VR ook: als je een race game of flight sim speelt zit je in de auto of cockpit. Dat geeft een vaste frame of reference: jij ziet en voelt geen beweging ten opzichte van dit vaste frame of reference, dus niet misselijk. Dat de wereld ondertussen wel alle kanten op gaat maakt niet zoveel uit: er is een vaste referentie dat net als jij stilstaat: goed genoeg voor je brein.

Ik merk het zelf bij War Thunder: als ik de vijand in de gaten hou en rechts uit het raam kijk (waarbij ik de cockpit niet meer zie) terwijl ik een bocht maak en de grond rond zie draaien dan voel ik ook de mismatch en kan er misselijkheid ontstaan. Als ik zorg dat er altijd een stuk cockpit of een groot stuk vleugel of wat dan ook in het zicht blijft heb ik nergens last van.

FPS kan ik dan wel weer via sliding movement doen, dat zal training/gewenning zijn denk ik dan maar. Al moet ik snelle strafing in een cirkel om een vijand heen ook niet te lang doen. Rechtdoor is beter. Veel mensen kunnen alleen goed overweg met teleporteren, daar heeft ons brein meestal geen moeite mee.

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:06
vinbrutus schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:36:
Heeft er mss nog iemand een quest 2 referral linkje?
in mijn handtekening :p

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Flying Hawkic
pirke schreef op donderdag 22 december 2022 @ 00:42:
@L0g0ff VR sickness is voor veel mensen niet ongebruikelijk, als het beeld beweegt maar jij niet dan krijg je eenzelfde reactie als bij motion sickness wanneer jij beweegt maar je beeld niet (boek lezen achterin de auto). Wat je ziet en wat je evenwichtsorgaan vertelt zijn in conflict met elkaar. Je brein trekt dan de conclusie dat je waarschijnlijk giftige besjes hebt gegeten en zorgt dat je maag zijn inhoud er weer uitgooit. Goed voor je overlevingskans, evolutionair voordeel :)

Teveel gezopen kan dit ook triggeren: de kamer lijkt rond te draaien terwijl je stil op bed ligt: maaginhoud gaat eruit. Waarschijnlijk werk je zo ook nog een restje alcohol eruit wat voorkomt dat je alcoholvergiftiging erger wordt, het mechanisme is nog steeds nuttig. Door constant je hoofd heen en weer te bewegen kun je voorkomen dat je maaginhoud naar buiten komt: je voelt en ziet beweging, ze lopen niet synchroon maar dat hoeft ook niet, goed genoeg :)

Dat laatste werkt in VR ook: als je een race game of flight sim speelt zit je in de auto of cockpit. Dat geeft een vaste frame of reference: jij ziet en voelt geen beweging ten opzichte van dit vaste frame of reference, dus niet misselijk. Dat de wereld ondertussen wel alle kanten op gaat maakt niet zoveel uit: er is een vaste referentie dat net als jij stilstaat: goed genoeg voor je brein.

Ik merk het zelf bij War Thunder: als ik de vijand in de gaten hou en rechts uit het raam kijk (waarbij ik de cockpit niet meer zie) terwijl ik een bocht maak en de grond rond zie draaien dan voel ik ook de mismatch en kan er misselijkheid ontstaan. Als ik zorg dat er altijd een stuk cockpit of een groot stuk vleugel of wat dan ook in het zicht blijft heb ik nergens last van.

FPS kan ik dan wel weer via sliding movement doen, dat zal training/gewenning zijn denk ik dan maar. Al moet ik snelle strafing in een cirkel om een vijand heen ook niet te lang doen. Rechtdoor is beter. Veel mensen kunnen alleen goed overweg met teleporteren, daar heeft ons brein meestal geen moeite mee.
Goede uitleg :). Alleen dat van die alcohol, dat je moet overgeven heeft natuurlijk er ook mee te maken dat er alcohol in je lichaam zit (eigenlijk een soort van vergif) en niet alleen met het draaien van de wereld. Maar het zal misschien ook een invloed hebben.

In sim racing heb ik er geen probleem mee, en ik denk 99% van de mensen niet. Behalve als het extreem wordt zoals karts op kleine bochtige circuits, dan kan er misselijkheid optreden (maar ook niet altijd).

Het is niet dat ik per se misselijk wordt bij FPS, maar ik vind de ervaring gewoon niet leuk. Weten dat je stil staat en voortbewegen in de game. Voor mij breekt dat de immersie, terwijl ik bij sim racing helemaal, ook fysiek, in een andere wereld ben ondergedompeld. Ook teleporteren breekt de immersie wat mij betreft, of toch in games zoals Alyx. In andere games stoort het dan weer minder om te teleporteren, zoals puzzelgames.

Misschien dat heup tracking een verbetering zal brengen. Dus dan wordt het mogelijk om rechtdoor te lopen terwijl je wel links of rechts kan kijken. Dat brengt je dan weer een stukje meer in lijn met wat je lichaam doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-10 16:30
Eigenlijk moet je gewoon een oude gymzaal kopen en daar gaan wonen. Dan heb je ruimte genoeg om lekker rond te lopen :)

• Flying Hawkic
Tadango schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:56:
Eigenlijk moet je gewoon een oude gymzaal kopen en daar gaan wonen. Dan heb je ruimte genoeg om lekker rond te lopen :)
Maar zelfs dan ga je toch vroeg of laat een keer tegen de muur lopen (letterlijk dan)?

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Flying Hawkic schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:54:
[...]

Goede uitleg :). Alleen dat van die alcohol, dat je moet overgeven heeft natuurlijk er ook mee te maken dat er alcohol in je lichaam zit (eigenlijk een soort van vergif) en niet alleen met het draaien van de wereld. Maar het zal misschien ook een invloed hebben.

In sim racing heb ik er geen probleem mee, en ik denk 99% van de mensen niet. Behalve als het extreem wordt zoals karts op kleine bochtige circuits, dan kan er misselijkheid optreden (maar ook niet altijd).

Het is niet dat ik per se misselijk wordt bij FPS, maar ik vind de ervaring gewoon niet leuk. Weten dat je stil staat en voortbewegen in de game. Voor mij breekt dat de immersie, terwijl ik bij sim racing helemaal, ook fysiek, in een andere wereld ben ondergedompeld. Ook teleporteren breekt de immersie wat mij betreft, of toch in games zoals Alyx. In andere games stoort het dan weer minder om te teleporteren, zoals puzzelgames.

Misschien dat heup tracking een verbetering zal brengen. Dus dan wordt het mogelijk om rechtdoor te lopen terwijl je wel links of rechts kan kijken. Dat brengt je dan weer een stukje meer in lijn met wat je lichaam doet.
Tnx voor je uitleg!

Haha btw met alcohol ben ik zo getraind dat ik mezelf gewoon zo hard mogelijk door laat draaien. Dan stopt het vanzelf ;)

Ziek van alcohol ben ik altijd pas als ik wakker word. Maar gelukkig drink ik niet zo veel meer dat ik ervan moet draaien.

Maar die motion sickness heb ik toch wel een uurtje of wat last van en voor mijn gevoel zelfs nog de volgende ochtend.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Flying Hawkic schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:57:
[...]

Maar zelfs dan ga je toch vroeg of laat een keer tegen de muur lopen (letterlijk dan)?
Hoezo letterlijk? Je kan de guardian dan toch 1.5m van de kant af tekenen? Als je dan de guardian ziet in the heat of the moment, dan schiet je niet direct tegen de muur maar heb je nog wat marge. Lijkt mij iig supervet, zo`n grote ruimte en echt kunnen rondlopen.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Flying Hawkic
Guillome schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:23:
[...]

Hoezo letterlijk? Je kan de guardian dan toch 1.5m van de kant af tekenen? Als je dan de guardian ziet in the heat of the moment, dan schiet je niet direct tegen de muur maar heb je nog wat marge. Lijkt mij iig supervet, zo`n grote ruimte en echt kunnen rondlopen.
Even abstractie gemaakt van de guardian. Ik bedoelde puur conceptueel dat ook een turnzaal op een gegeven moment te klein zal zijn als je lange afstanden moet lopen in de game.

De guardian heeft volgens mij ook een maximale oppervlakte, niet zeker wat die was. 25 x 25 meter? Kan het niet onmiddellijk vinden met een snelle Google search.

Weet ook niet of andere headsets dan de Quest zo'n guardian hebben. Neem aan van wel.

• Flying Hawkic
L0g0ff schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:25:
[...]

Tnx voor je uitleg!

Haha btw met alcohol ben ik zo getraind dat ik mezelf gewoon zo hard mogelijk door laat draaien. Dan stopt het vanzelf ;)

Ziek van alcohol ben ik altijd pas als ik wakker word. Maar gelukkig drink ik niet zo veel meer dat ik ervan moet draaien.

Maar die motion sickness heb ik toch wel een uurtje of wat last van en voor mijn gevoel zelfs nog de volgende ochtend.
De ochtend nadien nog ziek van VR? Dat is wel extreem. Zeker dat het dan aan motion sickness ligt? Normaal zou je snel (binnen een uurtje of twee toch wel) beter moeten zijn (als je op tijd stopt).

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Tadango schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:56:
Of een huis met een ondergrondse etage van 20mx20m 😉

• Soliest
Of zoals op mijn werk een mezzanine in de loods van 250x10meter. Is alleen een beetje koud en ben een beetje bang dat als ik aan de ene kant te ver door loop over het hekje 7 meter naar beneden val :p

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• pirke
Soliest schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:39:
Of zoals op mijn werk een mezzanine in de loods van 250x10meter. Is alleen een beetje koud en ben een beetje bang dat als ik aan de ene kant te ver door loop over het hekje 7 meter naar beneden val :p
Dan zit je ook met stabiel wifi bereik te kijken ;)

• Darkangle
Soliest schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:39:
Hahahah. Nah, ik heb het huis er speciaal op uitgekozen.

• Soliest
pirke schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:40:
[...]

Dan zit je ook met stabiel wifi bereik te kijken ;)
Met 90+ accespoints en een dedicated VLAN geen probleem. Zou me zo over 60.000 M2 kunnen verplaatsen in VR. Alleen oppassen voor de pallets en stellingen |:(

• pirke
Soliest schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:43:
[...]

Met 90+ accespoints en een dedicated VLAN geen probleem. Zou me zo over 60.000 M2 kunnen verplaatsen in VR. Alleen oppassen voor de pallets en stellingen |:(
Geen merkbare haperingen bij access point switching?

En overal 600+ mbps connectie? Ik merk op mijn 5ghz router dat een connectie snelheid vanaf 600mbps perfect werkt. Tussen de 500 en 600 is speelbaar, heel af en toe een kleine hapering, daaronder krijg ik irritante haperingen en is het niet meer speelbaar.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Flying Hawkic schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:42:
[...]

Even abstractie gemaakt van de guardian. Ik bedoelde puur conceptueel dat ook een turnzaal op een gegeven moment te klein zal zijn als je lange afstanden moet lopen in de game.

De guardian heeft volgens mij ook een maximale oppervlakte, niet zeker wat die was. 25 x 25 meter? Kan het niet onmiddellijk vinden met een snelle Google search.

Weet ook niet of andere headsets dan de Quest zo'n guardian hebben. Neem aan van wel.
Je hoeft ook niet echt tientallen meters te lopen. Maar bijv in alyx of skyrim is het leuk als je in kamers gewoon kan lopen. Buiten of grote afstanden doe je altijd met de controllers.

• Soliest
pirke schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:54:
[...]

Geen merkbare haperingen bij access point switching?

En overal 600+ mbps connectie? Ik merk op mijn 5ghz router dat een connectie snelheid vanaf 600mbps perfect werkt. Tussen de 500 en 600 is speelbaar, heel af en toe een kleine hapering, daaronder krijg ik irritante haperingen en is het niet meer speelbaar.
Pas twee keer gedaan als demo voor wat collega`s. Geen merkbare haperingen gehad. Op dat tijdstip was er verder ook niemand aanwezig en geen overige netwerk verkeer.

• Soliest
Flying Hawkic schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:42:
[...]

De guardian heb ik gewoon uitgezet, dan kun je oneindig doorlopen. Wel ervoor zorgen dat je of iemand mee hebt (die je kunt vertrouwen) om aan te geven dat er een muur is of die pass through aanzetten.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Soliest schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:10:
[...]

De guardian heb ik gewoon uitgezet, dan kun je oneindig doorlopen. Wel ervoor zorgen dat je of iemand mee hebt (die je kunt vertrouwen) om aan te geven dat er een muur is of die pass through aanzetten.
Dan heb je nog altijd een guardian 8)7 :o

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Flying Hawkic schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:43:
[...]

De ochtend nadien nog ziek van VR? Dat is wel extreem. Zeker dat het dan aan motion sickness ligt? Normaal zou je snel (binnen een uurtje of twee toch wel) beter moeten zijn (als je op tijd stopt).
Ja, het zou misschien tussen mijn oren kunnen zitten. Maar ik weet van de eerste keer vr dat ik er de volgende ochtend ook nog last van had. Mijn vrouw idem trouwens.

Niet misselijk ofzo. Maar gewoon niet zo stabiel.

• Flying Hawkic
L0g0ff schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:07:
[...]

Ja, het zou misschien tussen mijn oren kunnen zitten. Maar ik weet van de eerste keer vr dat ik er de volgende ochtend ook nog last van had. Mijn vrouw idem trouwens.

Niet misselijk ofzo. Maar gewoon niet zo stabiel.
Maar dat is ondertussen beter of niet?

• Flying Hawkic
Guillome schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:06:
[...]

Je hoeft ook niet echt tientallen meters te lopen. Maar bijv in alyx of skyrim is het leuk als je in kamers gewoon kan lopen. Buiten of grote afstanden doe je altijd met de controllers.
Zou leuk zijn. Gewoon echt wandelen en handschoenen als controllers :). Maar dat is onrealistisch op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Flying Hawkic schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:27:
[...]

Maar dat is ondertussen beter of niet?
Zeker, vanmorgen gewoon weer een potje beatsaber staan spelen :)

• pirke
Zojuist deze besteld, ben benieuwd hoe ze gaan bevallen:

Ander gezichtskussen:
https://www.amvrshop.com/...o-4-pu-leather-face-cover

Knuckle straps:
https://www.amvrshop.com/products/n4ht1

• Thombias
  • Niet online
Iemand hier ervaring met een ir-lamp voor VR bij beperkt tot geen licht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:59
Thombias schreef op donderdag 22 december 2022 @ 23:08:
Ja, zolang je de lamp niet direct naar je toe laat schijnen, prima oplossing. Doe je dat wel overbelicht je de sensoren en werkt het averechts.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Thombias schreef op donderdag 22 december 2022 @ 23:08:
Heb ik in het verleden ook al naar gekeken. Ik vond online niet echt een "betrouwbaar" product. Blijft liever weg van die rommellampjes. Als je iets vindt dat werkt, post het even hier :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
Flying Hawkic schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:57:
[...]

Heb ik in het verleden ook al naar gekeken. Ik vond online niet echt een "betrouwbaar" product. Blijft liever weg van die rommellampjes. Als je iets vindt dat werkt, post het even hier :).
Ik was er ook huiverig voor, maar toch deze gekocht i.v.m. het makkelijke kunnen retourneren bij Amazon:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o09_s00?ie=UTF8&psc=1

Werkt perfect!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Koldur schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:15:
[...]

Ik was er ook huiverig voor, maar toch deze gekocht i.v.m. het makkelijke kunnen retourneren bij Amazon:

Werkt perfect!
Deze heb ik gisteravond besteld.
De aanleiding was dat sinds de laatste update v47 heb ik meer last van de melding dat ik meer licht in de ruimte moet aanzetten.
Aankomende donderdag is de verwachte leverdatum. Ik meld de bevindingen hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Koldur schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:15:
[...]

Werkt perfect!
Heb je er zo één of meerdere? En langs achteren, voor, onder, of boven gemonteerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
Flying Hawkic schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:04:
[...]

Heb je er zo één of meerdere? En langs achteren, voor, onder, of boven gemonteerd?
Ik heb er een, leg ik in de woonkamer neer en doet het goed. Muren en plafond zijn een lichte kleur, dus veel reflectie.
Moet hem nog op zolder uittesten, daar is alles zwart i.v.m. bioscoop. Achter mijn stoelen daar staat mijn racing rig, moet daar nog even opruimen :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JntJ74_xjNkwCspF0pD6cfDl06U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBqQDUMjmK5Du4fYDupmCMuo.jpg?f=fotoalbum_large

10.000 mAh accu, 165 gram, PD en QC 3.0

Ik voel hem niet zitten, hij blijft ook goed op zn plek. Speeltijd is enorm toegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu77
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-10 19:44
flopdoc schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:09:
Iemand Hubris geinstalleerd? Ik kom niet verder dan Press a button to continue, en wat ik ook indruk... er gebeurt niets. En in rood blijft er in beeld Controllers not found, terwijl ik ze gewoon gebruik en de virtuele handen bewegen, en ik in dat deel van t begin ben gekomen door.. met diezelfde controllers te hebben geklikt voor het calibreren van de handposities...
Bedoel de "press menu button"?

Ik had dat probleem icm Virtual desktop.
bleek dat 2 sec. de thumbsticks indrukken de oplossing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
pirke schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:44:
[Afbeelding]

Ik voel hem niet zitten, hij blijft ook goed op zn plek. Speeltijd is enorm toegenomen.
Het is niet bepaald esthetisch maar als het werkt, werkt het :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Flying Hawkic schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 19:48:
[...]

Het is niet bepaald esthetisch maar als het werkt, werkt het :*)
Als ik die bril op heb maakt de esthetiek echt niks meer uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkangle
[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/5LKt2plZPkAAAAAM/macgyver-approved-macgyver.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

3 uur skyrim verder. Wat is dat toch tof. Toffe quests. Spannend, mooie omgevingen (ondanks de wat verouderde gfx (ondanks de mods (nee ik doe niet meer haakjes))), leuke verhalen.
Heerlijk!

Nooit gedacht dat 3 uur batterijlimiet te weinig zou zijn. Anders speelde ik nog wel even door.
Al zit het toch nog wel beetje vervelend, de bril. Vooral op mn neus en voorhoofd. Ik heb andere paddings besteld, ben benieuwd.

[ Voor 44% gewijzigd door Guillome op 23-12-2022 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Guillome schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 21:19:

Al zit het toch nog wel beetje vervelend, de bril. Vooral op mn neus en voorhoofd. Ik heb andere paddings besteld, ben benieuwd.
Ik heb de paddings en de headband elite van kiwidesign. Dit is al een wereld van verschil met die van Meta.
De hoofdband en de paddings van Meta kan je eigenlijk direct vervangen om het een beetje lang vol te kunnen houden.

[ Voor 23% gewijzigd door Thombias op 23-12-2022 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-10 06:59
[Afbeelding]

Ik doe de powerbank in de achterzak van mijn broek en het kabeltje via de hals door mijn trui of sweater :o

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Ik las veel positieve reacties over Virtual Desktop. Mijn eerste gedachte was altijd wat daar nou zo bijzonder aan was.
Maar wow wat een wereld aan applicaties gaat daar open.
Zelf Half-Life Alyx draait op mijn XPS uit 2018!

Alle dank aan @martijn k. die mij over de streep heeft getrokken om Virtual Desktop aan te schaffen.

[ Voor 18% gewijzigd door Thombias op 23-12-2022 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-10 09:53
Thombias schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 23:28:
Ik las veel positieve reacties over Virtual Desktop. Mijn eerste gedachte was altijd wat daar nou zo bijzonder aan was.
Maar wow wat een wereld aan applicaties gaat daar open.
Zelf Half-Life Alyx draait op mijn XPS uit 2018!

Alle dank aan @martijn k. die mij over de streep heeft getrokken om Virtual Desktop aan te schaffen.
VD is vandaag ook in de aanbieding! 11,52 in de quest store. Ik heb em ook aangeschaft.
Ik kreeg ook een referral code voor 25% korting maar ik weet niet of iemand dat waardeert hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-10 07:12
ik ben nog opzoek naar andere face covers voor mijn oculus rift S (ja, ik weet het, oud ding) maar ik weet niet zo goed wat nou echt goeie is. ik zweet best wel snel (en veel) in vr en zat te kijken naar https://unboundxr.nl/sili...masker-voor-oculus-rift-s maar nu weet ik niet of dit ook een handige is tegen zweet.

hebben jullie aanraders? ik heb nu nog de stock cushions erop zitten en die beginnen ondertussen best wel aan het einde van hun leven te komen

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
ikdedinges schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:05:
[...]

VD is vandaag ook in de aanbieding! 11,52 in de quest store. Ik heb em ook aangeschaft.
Ik kreeg ook een referral code voor 25% korting maar ik weet niet of iemand dat waardeert hier?
Dat zul je net zien. Ik heb de app nu een paar dagen en dan gaat die in de aanbieding, :(
Ach ja, het is maar 8,47 minder.
-knip- geen referral-links aub.

[ Voor 11% gewijzigd door Geronimous op 26-12-2022 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@Thombias In principe plaatsen we geen referral links op het forum. Als mensen willen kunnen ze via een berichtje contact met je opnemen.

[ Voor 4% gewijzigd door pirke op 24-12-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15
Ik zie hier veel mensen praten over VD, zelf gebruik ik Bigscreen Beta.
Deze is gratis en doet, voor zover ik weet, hetzelfde als VD.
Mis ik iets in Bigscreen Beta dat VD wel kan doen?

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Net mn VR optician lenzen uitgeprobeerd. Dat is een stuk fijner en mooier dan met bril op! Ze klikken met magneetjes op de bestaande lenzen, fijn systeem. Ik heb de bril spacer er weer tussenuit gehaald, die is niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:46
Lenzen voor de Pico4 vermoed ik dan, de beslissing om de G2 weg te doen is dan finaal.
Ik hou het zelf bij mijn Quest 2 maar hoop dat ze voor de Quest 3 wel goed afkijken van wat er bij de Pico4 is aangeboden.

Ik gebruik zelf mijn headset nu niet voldoende uren om echt te gaan upgraden/veel geld uit te geven eraan maar hoop wel dat de Quest 3 voldoende verbetering brengt (ook ten opzichte van Pico) om toch onmiddellijk te upgraden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@CedricV ja de G2 is allang geretourneerd. Pico 4 via VD geeft een beter beeld en ik heb geen kabel, dubbel win. Voor de beperkte accuduur een powerbank achterop zodat ik daar ook geen last meer van heb. Zonder brillenpootjes heb ik ook geen lichtlekkage meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:19
apollo13 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 14:48:
Ik zie hier veel mensen praten over VD, zelf gebruik ik Bigscreen Beta.
Deze is gratis en doet, voor zover ik weet, hetzelfde als VD.
Mis ik iets in Bigscreen Beta dat VD wel kan doen?
Je pc besturen is niet waar VD bekend om is. Het is een complete replacement voor het wireless starten en spelen van je games. Dus de basis is VD en van daaruit start je iedere pcvr game of hij nu in pico, Oculus of steamvr geïnstalleerd is. Het is dus vooral een replacement voor bijv de Oculus home waar je een quest eerst in moet starten om pcvr te kunnen doen. VD is sneller en cleaner qua opstarten omdat het gewoon als een Quest native app draait. Voelt veel handiger en daardoor sneller aan.

Big screen is niets meer dan een tool om je pc te besturen en het beeld te delen in een ambiance.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Ik weet niet zeker wat je met de oculus home bedoelt maar als je het letterlijk bedoelt dan kan ik alleen zeggen dat ik oculus home al een jaar niet meer op heb gedaan maar je kan perfect vanuit het hoofdmenu alles opstarten.

Ik heb VD en gebruik Airlink het laatste half jaar eigenlijk meer. Op de Quest is dit eigenlijk minstens even gemakkelijk en eigenlijk makkelijker want je hebt geen streamer app nodig op de pc (dit is gewoon de oculus applicatie op je pc die meestal toch open gaat op het moment dat je koppelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:19
CedricV schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 19:33:
Ik weet niet zeker wat je met de oculus home bedoelt maar als je het letterlijk bedoelt dan kan ik alleen zeggen dat ik oculus home al een jaar niet meer op heb gedaan maar je kan perfect vanuit het hoofdmenu alles opstarten.

Ik heb VD en gebruik Airlink het laatste half jaar eigenlijk meer. Op de Quest is dit eigenlijk minstens even gemakkelijk en eigenlijk makkelijker want je hebt geen streamer app nodig op de pc (dit is gewoon de oculus applicatie op je pc die meestal toch open gaat op het moment dat je koppelt).
Dat hangt ervanaf wat je omslachtig vind denk :) zeker als. Je steamvr spellen via Oculus home wil starten. Die home environment laad ik ook niet meer in.

VD = start VD en start je game in 2 keer klikken. Steamvr of Oculus game maakt niet uit.

Airlink = settings ingaan. Je pc vinden en connect klikken wachten tot je environment geladen is wat ook zonder home even duurt. Steamvr starten vanuit het hoofdmenu. Wachten tot steamvr geladen is. De game starten die je wil doen. Voelt als veel meer overhead dan VD en dan ben ik al snel verveeld.

Streamer app is niet echt eerlijk daar je Oculus software op de pc ook gestart moet zijn. Dus dat is voor beiden hetzelfde. Ik heb ook tijden airlink gebruikt maar VD is de integratie die het on par maakt met wat ik van de Quest verwacht.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Oww ja, was vergeten melden dat ik een bat-file heb lopen waarmee elk spel in de steam VR automatisch een air-link snelkoppeling maakt op mijn desktop.

Bij mij is de flow:
Airlink = settings ingaan. (Je pc vinden en) connect klikken wachten tot je environment geladen is (wat ongeveer 3 seconden duurt bij mij (10600K + 3080, weet niet of dat belang heeft).
Dan klik ik op "desktop icoon" in de balk en dubbelklik op de snelkoppeling van het spel.

De reden waarom ik airlink meer ben gaan gebruiken in de laatste maanden is omdat deze bij mijn testen net wat scherper was. Het grappige is 12 maanden geleden was VD echt wel scherper.
Nu zou de versie 12 van VD wel wat performance moeten gewonnen hebben dus ik zou het nog eens opnieuw moeten testen.
De laatste reden was dat de huidtinten bij films soms grouwer zijn met VD dan met airlink en ik weet niet waar dat aan lag maar het was een redelijk groot verschil. Ik vermoed dat het met de codec te maken had maar heb dat nooit echt begrepen.
Ik ga wel de komende week eens testen of VD terug "beter" is qua kwaliteit van het beeld.

De hoofdreden waarom ik VD wel goed vind momenteel is omdat, moest ik een pico kopen ik sowieso mijn PCVR games wil spelen via VD (denk maar aan Pico).

Bedankt voor je feedback was vergeten dat de meeste mensen SteamVR nog moeten laden. Het is zeker en vast de moeite om VD te kopen denk ik al was het maar omdat ik merk dat afhankelijk van de hardware het toch wel een groot verschil maakt bij mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Half Life Alyx in de aanbieding op steam: 23,59 euro. Heb er 10 dagen geleden nog de volle mep voor betaald (59 euro) :(

Wel 15 uur plezier van gehad, ik zag al een leuke bioshock mod in de workshop staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:08
pirke schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:34:
Half Life Alyx in de aanbieding op steam: 23,59 euro. Heb er 10 dagen geleden nog de volle mep voor betaald (59 euro) :(

Wel 15 uur plezier van gehad, ik zag al een leuke bioshock mod in de workshop staan.
Levitation staat ook in de workshop en is echt een aanrader. Bioshock is ook zeker gaaf, maar levitation heeft net die polish waar juist alyx zo in uitblinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Kan je Skyrim via ModOrganizer ook via VD doen dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-10 14:30

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Mirage schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:04:
[...]

Airlink = settings ingaan. Je pc vinden en connect klikken wachten tot je environment geladen is wat ook zonder home even duurt. Steamvr starten vanuit het hoofdmenu. Wachten tot steamvr geladen is. De game starten die je wil doen. Voelt als veel meer overhead dan VD en dan ben ik al snel verveeld.
Oculus Killer = Quest aanzetten en meteen in je Steam VR zitten :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Cybergamer schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 23:10:
[...]

Oculus Killer = Quest aanzetten en meteen in je Steam VR zitten :)
Is dat niet gewoon een batch als het ware? Ofwel: minder klikken maar nog wel de overhead gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Guillome schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 23:35:
[...]

Is dat niet gewoon een batch als het ware? Ofwel: minder klikken maar nog wel de overhead gestart?
Geen idee wat je precies bedoeld. Maar het zorgt ervoor dat ik meteen in SteamVR kom. En doordat die je Oculus Home niet opstart scheelt het ook veel resources. Iets wat wel merkbaar is.

En het werkt zowel bekabeld als wireless. Perfect voor PCVR IMHO! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cybergamer op 24-12-2022 23:43 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Je snapte me niet maar gaf wel t antwoord haha.

Mooie .. ehh wat is het? Plugin? Hack? Mod?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-10 09:16
pirke schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:34:

Tip: check voor je een game koopt wat de aanbiedings cyclus is op : isthereanydeal.com
Daar zie je vrij snel om de hoeveel tijd de game in de aanbieding was. Zo kun je snel uitrekenen wanneer hij weer in de aanbieding zal zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
remcheese schreef op zondag 25 december 2022 @ 22:01:
[...]

Tip: check voor je een game koopt wat de aanbiedings cyclus is op : isthereanydeal.com
Daar zie je vrij snel om de hoeveel tijd de game in de aanbieding was. Zo kun je snel uitrekenen wanneer hij weer in de aanbieding zal zijn. :)
Thx, handige link voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Guillome schreef op zondag 25 december 2022 @ 00:47:
Je snapte me niet maar gaf wel t antwoord haha.

Mooie .. ehh wat is het? Plugin? Hack? Mod?
Haha! :)

Het is een hack, het vervangt de originele OculusDash.exe met een versie die je meteen doorstuurt naar SteamVR ipv. Oculus home.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dus eigenlijk is dat een Native Oculus SteamVR-app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Mijn 4080 gaat weer retour. Volgens mij heb ik een incompatibiliteit met mijn moederbord, het systeem geeft random reboots.

Laatste bios, memtest86 ok, furmark ok, CPU burnin test ok, maximaal power draw amper de helft van wat de voeding kan leveren, alle temps bleven acceptabel. Toch had ik regelmatig random reboots. GPU acceleratie in Adobe Lightroom bijvoorbeeld was een zeer betrouwbare factor. Ook steam hardware acceleratie gaf problemen.

Als test nog een compleet schone installatie van Windows 11 gedaan op een nieuwe gepartitioneerde schijf, als de drivers eenmaal up en running zijn is het regelmatig raak. 4080 eruit, 1080 er weer in, alle problemen voorbij.

Geen idee of het toevallig dit exemplaar is, of dat het een clash is tussen mijn Asus moederbord en de Inno3D 4080, maar dit was niet werkbaar. Dan is het nu kijken of ik een ander merk 40xx wil, maar dan heb ik ook een andere kast nodig, dit was de enige 40xx kaart zonder waterkoeling die in deze kast past :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
pirke schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:47:
Mijn 4080 gaat weer retour. Volgens mij heb ik een incompatibiliteit met mijn moederbord, het systeem geeft random reboots.

Laatste bios, memtest86 ok, furmark ok, CPU burnin test ok, maximaal power draw amper de helft van wat de voeding kan leveren, alle temps bleven acceptabel. Toch had ik regelmatig random reboots. GPU acceleratie in Adobe Lightroom bijvoorbeeld was een zeer betrouwbare factor. Ook steam hardware acceleratie gaf problemen.

Als test nog een compleet schone installatie van Windows 11 gedaan op een nieuwe gepartitioneerde schijf, als de drivers eenmaal up en running zijn is het regelmatig raak. 4080 eruit, 1080 er weer in, alle problemen voorbij.

Geen idee of het toevallig dit exemplaar is, of dat het een clash is tussen mijn Asus moederbord en de Inno3D 4080, maar dit was niet werkbaar. Dan is het nu kijken of ik een ander merk 40xx wil, maar dan heb ik ook een andere kast nodig, dit was de enige 40xx kaart zonder waterkoeling die in deze kast past :(
Denk dat het beter is een ander topic hiervoor aan te maken, maar wat is de voeding die je hebt? 1080 trekt een stuk minder dan de 4080 natuurlijk.
Dit had ik eerder ook met een 3070 en was koppig en geloofde niet dat het mijn voeding was, toch maar even vervangen en was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Koldur schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:01:
[...]

Denk dat het beter is een ander topic hiervoor aan te maken, maar wat is de voeding die je hebt? 1080 trekt een stuk minder dan de 4080 natuurlijk.
Dit had ik eerder ook met een 3070 en was koppig en geloofde niet dat het mijn voeding was, toch maar even vervangen en was opgelost.
Corsair SF750. Single rail, dus ook daar geen potentiële problemen.

Niks overgeklokt. Tijdens heavy use (gaming of burn test) geen problemen, tijdens desktop gebruik random restart.

Ook had ik een vreemd gedrag op een USB poort: als ik een stick erin deed stopte mijn toetsenbord met werken. Zowel voor als na clean windows installatie. Nu met mijn oude GPU erin geen problemen meer. Verschillende merken kunnen onderling conflicten geven, heb ik vaker gezien in het verleden.

Maar dit is niet het topic inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
pirke schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:20:
[...]

Corsair SF750. Single rail, dus ook daar geen potentiële problemen.

Niks overgeklokt. Tijdens heavy use (gaming of burn test) geen problemen, tijdens desktop gebruik random restart.

Ook had ik een vreemd gedrag op een USB poort: als ik een stick erin deed stopte mijn toetsenbord met werken. Zowel voor als na clean windows installatie. Nu met mijn oude GPU erin geen problemen meer. Verschillende merken kunnen onderling conflicten geven, heb ik vaker gezien in het verleden.

Maar dit is niet het topic inderdaad.
Het kan altijd incompatibiliteit zijn ja, ik dacht dat het onder gamen was. Dan was de voeding een aardige verdachte, maar onder normaal gebruik lijkt mij dat niet het geval nee.

Succes met het oplossen in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

pirke schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 19:57:
[...]

Als ik die bril op heb maakt de esthetiek echt niks meer uit :)
Ik kan met mn 5000mah gekregen powerbankje nu dik 4.5 VR-en, die van mij ligt in mn hoodie 8) :o

Edit:
Vervelend man van je 4080 pirke. Denk dat je in het 40xx ervaringentopic idd we meer hulp kan krijgen hiervoor

[ Voor 17% gewijzigd door Guillome op 27-12-2022 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-10 15:02
4,5 uur? Hoe ben je daarna eraan toe? Ik ben na een uurtje à ander half uurtje - wat ongeveer de duur is van de Quest 2 - echt wel klaar met VR voor dat moment. Eigenlijk ben ik wel blij dat die niet langer mee gaat, want poe ;) soms wel intensief! Wat het dan ook is (Racen/Vliegen/FPS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik speel dan Skyrim. Misschien is dat anders? VR is intensief (en daarom juist zo gaaf). Dus als ik dan klaar ben is het wel altijd even pfoeehh. Maar het is dat mn batterij leeg is, anders kon ik wel door. Kan hier iig heel goed tegen blijkbaar. Rondrennen, springen, vechten vallen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Guillome schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:56:
[...]

Vervelend man van je 4080 pirke. Denk dat je in het 40xx ervaringentopic idd we meer hulp kan krijgen hiervoor
Het schijnt dat een Gigabyte 4090 windforce ook in mijn kast past volgens een redditor die het gelukt is (specificaties zeggen wat anders, maar ik geloof het foto bewijs :)). Ga ik dat maar eens proberen, kijken of dat geen compatibiliteitsconflict geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricV
Hi Pirke, wat had je voor de 4080?
Ik heb zelf een 3080 (nu ongeveer 15 maanden) en ik weet eigenlijk niet goed hoeveel verschil ik kan verwachten met een 4080...

Als ik zelf kijk wat ik nog voor mijn 3080 (Gaming OC van gigabyte) kan krijgen dan ik dit de laatste week onder de 700€ gezakt en mijn kaart is 15 maanden oud.

Voor een 4090 ga je toch al snel 3x zo veel betalen en ik vraag me oprecht af wat je er in het geval van VR gaming met een pico4 voor terug krijgt. Heb je zelf een idee hiervaan?
(Het speelt namelijk bij mij ook wel in mijn hoofd of de upgrade nu 1200+€ waard is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Guillome schreef op woensdag 28 december 2022 @ 00:03:
Ik speel dan Skyrim. Misschien is dat anders? VR is intensief (en daarom juist zo gaaf). Dus als ik dan klaar ben is het wel altijd even pfoeehh. Maar het is dat mn batterij leeg is, anders kon ik wel door. Kan hier iig heel goed tegen blijkbaar. Rondrennen, springen, vechten vallen etc.
Powerbank in je achterzak met een kabel die lang genoeg is en je kan zo een paar uurtjes langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
CedricV schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:01:
Hi Pirke, wat had je voor de 4080?
Ik heb zelf een 3080 (nu ongeveer 15 maanden) en ik weet eigenlijk niet goed hoeveel verschil ik kan verwachten met een 4080...

Als ik zelf kijk wat ik nog voor mijn 3080 (Gaming OC van gigabyte) kan krijgen dan ik dit de laatste week onder de 700€ gezakt en mijn kaart is 15 maanden oud.

Voor een 4090 ga je toch al snel 3x zo veel betalen en ik vraag me oprecht af wat je er in het geval van VR gaming met een pico4 voor terug krijgt. Heb je zelf een idee hiervaan?
(Het speelt namelijk bij mij ook wel in mijn hoofd of de upgrade nu 1200+€ waard is)
Het verschil is fenomenaal oor VR, beste upgrade ooit! Wel ietwat buitensporig, maar als je VR wil spelen zonder teveel gedoe met settings e.d. het voor mij waard. Ik kwam van een 3080 10GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
dankjewel @Koldur , dan gaan mijn handjes toch weer net wat meer jeuken :-P
Zit ook nog wel op een 10600K dus voor je het weet "moeten" we die weer upgraden hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
CedricV schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:24:
dankjewel @Koldur , dan gaan mijn handjes toch weer net wat meer jeuken :-P
Zit ook nog wel op een 10600K dus voor je het weet "moeten" we die weer upgraden hahahaha
Ja, maar je kan het natuurlijk altijd even proberen in jouw systeem. PCIe 3.0 schijnt zo goed als geen bottleneck te zijn. Bevalt het niet, kan je dat altijd nog upgraden.
No Man's Sky draaide echt voor geen meter eerst, nu zeer goed. Half Life Alyx ook gewoon vol.

Ik heb overigens een Quest 2, dan zal het voor een Pico 4 theoretisch een nog nuttigere upgrade zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Nou, t jeukt hier ook als een malle..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@CedricV ik kom van een 1080. Die trekt de resolutie vd pico (inclusief 150% supersampling) niet, of alleen als alle graphics op minimaal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Guillome schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:45:
Alleen doen als je het geld makkelijk kan missen is mijn persoonlijk advies. Anders is het wel een buitensporige aankoop lijkt mij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Darkangle
Guillome schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:45:
Afbeeldingslocatie: https://www.homediq.com/wp-content/uploads/2022/10/Group-127-NL.png

😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

De handjes! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://www.voedingssupplementennederland.nl/16641-large_default/leidapharm-miconazol-20mg-g-creme-30g.jpg

U vraagt wij draaien O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik dacht zelf meer aan:
Afbeeldingslocatie: https://www.proshop.nl/Images/915x900/3104778_428e01136fcf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Of eender-ander merk O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Guillome op 28-12-2022 12:30 ]

Pagina: 1 ... 83 ... 124 Laatste