Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ake_40
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 02-05-2024
Nederlandhc schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:53:
[...]

Heb je de experimental features aangezet?
Ik moet zelf vanavond nog even kijken maar wat ik zo kan vinden moet die toggle in ieder geval aanstaan.
ik heb de experimental features aanstaan, alleen ik zie geen opties meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michavb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 22:50
Ake_40 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:08:
[...]

ik heb de experimental features aanstaan, alleen ik zie geen opties meer.
Eerst de Experimental Features resetten naar default en daarna je headset herstarten zou moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-10 14:25
Vanavond om 19u is het Meta Connect met de officiële aankondiging van de Quest Pro. Ookal zal de focus liggen op de zakenwereld hoop ik toch dat we iets te zien gaan krijgen van GTA San Andreas.

Bonelabs vond ik niets, hier heb ik een refund voor gevraagd. Dus nu weer niets om te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
Matomatisch schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:45:

Bonelabs vond ik niets, hier heb ik een refund voor gevraagd. Dus nu weer niets om te spelen...
Ik vind dat altijd zo'n vreemde uitspraak. Ik heb hier meer dan 400 vr games (pcvr en quest, met wel overlap hier en daar), en ik heb altijd wel iets om uit te proberen. Als iemand een statement doet dat het allemaal van 1 game afhing dan is er altijd onbegrip vannuit mijn kant, alsof het meer een dramatische power statement is dan een mededeling. Een statement van persoonlijke teleurstelling door de "dus" statement...

Als je geluk of plezier afhing van de hypetrain, misschien is gewoon gamen een stuk handiger dan? Veel meer hype trains om je wagentje aan te haken.

Zeker niet naar bedoeld maar zo te zien is je verwachtings patroon leidend ipv gewoon domweg lol hebben? Ik kan er natuurlijk heel ver naast zitten, maar een blanket statement dat alle schijn doet dat het allemaal van een game afhing is typisch voor die conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
Darkangle schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:55:
[...]

Ik vind dat altijd zo'n vreemde uitspraak. Ik heb hier meer dan 400 vr games (pcvr en quest, met wel overlap hier en daar), en ik heb altijd wel iets om uit te proberen. Als iemand een statement doet dat het allemaal van 1 game afhing dan is er altijd onbegrip vannuit mijn kant, alsof het meer een dramatische power statement is dan een mededeling. Een statement van persoonlijke teleurstelling door de "dus" statement...

Als je geluk of plezier afhing van de hypetrain, misschien is gewoon gamen een stuk handiger dan? Veel meer hype trains om je wagentje aan te haken.

Zeker niet naar bedoeld maar zo te zien is je verwachtings patroon leidend ipv gewoon domweg lol hebben? Ik kan er natuurlijk heel ver naast zitten, maar een blanket statement dat alle schijn doet dat het allemaal van een game afhing is typisch voor die conclusie.
Ik heb Bonelabs inderdaad geprobeerd omwille van de hype. Het blijkt niets voor mij, dus refund.

Ik heb verder inderdaad niets te spelen nu op de Quest, ik heb geen PC dus er valt al veel af. Verder is er veel online gebeuren waar ik weinig mee heb. Dan blijven er nog wat single players games over en dat zijn er niet zo heel erg veel waar diepgang in zit. Ik heb het niet met Beat Saber en andere 'tussendoor' spelletjes als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik zoek console achtige singel player games ala GTA, en dat aanbod is klein helaas. Ik heb de Quest gekocht omdat ik het een leuke technologie vind, ik mis alleen de AAA games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Matomatisch schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:53:
[...]

Ik heb Bonelabs inderdaad geprobeerd omwille van de hype. Het blijkt niets voor mij, dus refund.

Ik heb verder inderdaad niets te spelen nu op de Quest, ik heb geen PC dus er valt al veel af. Verder is er veel online gebeuren waar ik weinig mee heb. Dan blijven er nog wat single players games over en dat zijn er niet zo heel erg veel waar diepgang in zit. Ik heb het niet met Beat Saber en andere 'tussendoor' spelletjes als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik zoek console achtige singel player games ala GTA, en dat aanbod is klein helaas. Ik heb de Quest gekocht omdat ik het een leuke technologie vind, ik mis alleen de AAA games.
En zo is dat voor velen. De Triple AAA games zoals HLA is er gewoon (nog) niet. Er is wel de mod ervoor beschikbaar. Half-Life Alyx Levitation: nieuws: Nieuwe Half-Life: Alyx-mod Levitation krijgt singleplayercampagne van...

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Matomatisch schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:53:
[...]

dan is er inderdaad een grote mismatch tussen wat je wil en wat er kan. AAA games zijn nog niet erg luceratief, dus zal je alleen een paar kunnen vinden die de gok wagen (roi is niet dat er winst is nadat de kosten gedekt zijn helaas voor devs).

AAA blijf je al snel steken bij grote namen zoals Saints and Sinners etc.

Het is aanteraden om eens de roguelikes te bekijken... Ik merk dat ik bijvoorbeeld een obscene amount of tijd aan Ancient dungeon besteed heb. Even snel een paar runs telt bijzonder snel op als je dat elke dag doet. Voor je het weet heb je zo 80+ uur er in zitten. En zo zijn er wel meer.

Pin me er niet op vast, maar ik dacht dat Ancient Dungeon ondertussen ook gereleased is op de quest 2.

Verwachtingen aanpassen en gewoon lol hebben zijn mijn grootste geheime wapen om lol te hebben (dat en hype doet me niets meer, teveel jaren met hele grote marketing campaigns meegedraaid. Die magie is dood en begraven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Xtr3me4me schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:13:
[...]

En zo is dat voor velen. De Triple AAA games zoals HLA is er gewoon (nog) niet. Er is wel de mod ervoor beschikbaar. Half-Life Alyx Levitation: nieuws: Nieuwe Half-Life: Alyx-mod Levitation krijgt singleplayercampagne van...
Zonder pc word dat hem zowieso niet voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Darkangle schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:55:
[...]

Ik vind dat altijd zo'n vreemde uitspraak. Ik heb hier meer dan 400 vr games (pcvr en quest, met wel overlap hier en daar), en ik heb altijd wel iets om uit te proberen.
Niet iedereen heeft zoveel geld te makken... een beetje spel kost 20 tot 60 euro..

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matomatisch
Dank voor jullie reacties, Ancient Dungeon is op applab zie ik. Die ga ik zeker eens bekijken, bedankt voor de tip.

Vind het overigens niet heel erg dat er weinig te spelen is, vind het alleen zonde van het apparaat want het heeft veel potentie. Ik volg de ontwikkelingen op de voet op en zal de opvolger van de Quest 2 waarschijnlijk ook weer aanschaffen(maar niet de Pro want €€€), want ik ben een nerd :+

[ Voor 3% gewijzigd door Matomatisch op 11-10-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Guillome schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:24:
[...]

Niet iedereen heeft zoveel geld te makken... een beetje spel kost 20 tot 60 euro..
Focus even op het andere gedeelte. Ik kijk nooit in iemands portemonnee, maar geef aan dat als je iets zoekt er altijd wel iets te vinden is (en de Q2 draait op android, dus een apk staat er zo op voor een tweaker... #hint hint#FFA#hint hint#).

En die 400+ heb ik niet gekocht, die staan op onze werk steam/quest groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Darkangle schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:19:
[...]

Zonder pc word dat hem zowieso niet voor hem.
Ahhh ja klopt. Nee dan houd dat idd op.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Darkangle schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:34:
[...]

Focus even op het andere gedeelte. Ik kijk nooit in iemands portemonnee, maar geef aan dat als je iets zoekt er altijd wel iets te vinden is (en de Q2 draait op android, dus een apk staat er zo op voor een tweaker... #hint hint#FFA#hint hint#).

En die 400+ heb ik niet gekocht, die staan op onze werk steam/quest groep.
hm. Net even gekeken op mijn persoonlijke account, kom ook aardig in de buurt. Zeker als je de vr compatible games mee telt zoals sims en de vreemde eend in de bijt (phantasmaphobia etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:02
Matomatisch schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:26:
Dank voor jullie reacties, Ancient Dungeon is op applab zie ik. Die ga ik zeker eens bekijken, bedankt voor de tip.

Vind het overigens niet heel erg dat er weinig te spelen is, vind het alleen zonde van het apparaat want het heeft veel potentie. Ik volg de ontwikkelingen op de voet op en zal de opvolger van de Quest 2 waarschijnlijk ook weer aanschaffen(maar niet de Pro want €€€), want ik ben een nerd :+
Hoewel het duur is, de echte grote titels en toffe SP-games zitten (helaas) op de PC. Denk aan HL:Alyx, F1'22, Lone Echo, DCS of Flight Simulator, maar dan is het ook weer afhankelijk wat je leuk vind.

Zelf ben ik verschillende dingen gaan uitzoeken, op zowel de Q2-Native als via de PC.
Ben zelf zweefvlieger dus het vlieg-genre sprak me ook aan.

De ervaring met een stick & VR-bril op in een Arcade game (Project Wingman) is in mijn ogen heel gaaf en ben aan het wachten op de update van MSFS dat zweefvliegtuigen toevoegd.

Echter heeft de Q2 (native) ook wat leuks in de aanbieding:
Warplanes: WW1 Fighters of Ultrawings (1 of 2).

Bijzondere ervaring omdat je ingame de stick vast moet houden, geen controller en/of fysieke stick.
Je moet ervan houden, maar wellicht is het leuk om een keer te proberen, omdat je dingen zoekt om te doen op de Q2 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-10 16:30
ShAd0w schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:49:
[...]

Bijzondere ervaring omdat je ingame de stick vast moet houden, geen controller en/of fysieke stick.
Je moet ervan houden, maar wellicht is het leuk om een keer te proberen, omdat je dingen zoekt om te doen op de Q2 ;)
WC ontstopper kopen, controller er aan vast tapen en je hebt een fysieke stick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:03
Tadango schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:10:
[...]

WC ontstopper kopen, controller er aan vast tapen en je hebt een fysieke stick :)
Spel doet aan handtracking, dus je hand zweeft een beetje in het luchtledige. Dat is wat raar in het begin. Zelfde is met DCS, die kan ook overweg met handtracking. Misschien werkt het inderdaad als je een soort fles of stok gebruikt...

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Soliest schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:21:
[...]

Spel doet aan handtracking, dus je hand zweeft een beetje in het luchtledige. Dat is wat raar in het begin. Zelfde is met DCS, die kan ook overweg met handtracking. Misschien werkt het inderdaad als je een soort fles of stok gebruikt...
Ze kunnen van alles tracken tegenwoordig dus het zou enorm grappig zijn als ze een soort stok tracking inbouwen voor dat soort spellen. Of bv hotas tracking als je via de PC speelt. Zal wel niet snel gebeuren vanwege de complexiteit maar in de toekomst voor DCS of MSFS tracking van fysieke objecten / controls zou wel erg gaaf zijn, al moet je ze op de juiste plek neerzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:25
Racing in VR is ook echt bizar gaaf. Je moet er wel een beetje tegen kunnen en oppassen met achteruit rijden (als je denkt achteruit te gaan en je gaat per ongeluk toch vooruit of andersom kan een beetje een maag momentje zijn ;) ).
De beleving is echt zo gaaf, dat ik weer ben gaan racen in games. Dat vond ik altijd maar niets, VR heeft dat veranderd. Enige is dat een goed stuur er wel een belangrijke factor in is, dus zeer zeker niet goedkoop.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:25
Niks hier op tweakers over het laatste nieuws? Meta komt met de Quest Pro. Ding kost 1800 euro en schijnt op dit moment het beste VR apparaat te zijn voor gaming en work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
Playa del C. schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:11:
Niks hier op tweakers over het laatste nieuws? Meta komt met de Quest Pro. Ding kost 1800 euro en schijnt op dit moment het beste VR apparaat te zijn voor gaming en work.
Dat ding wordt nú aangekondigd... Alsin, de livestream is nog altijd bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
ShAd0w schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:20:
[...]

Alle info over het ding is al 30 minuten geleden. Sterker nog, heb er al 20 minuten geleden één besteld. (Kan nog altijd annuleren trouwens, want ik wacht nog wel een goede review af).
Daarnaast: https://m.nieuwsblad.be/c...6219911?utm_source=google
is al een eerste artikel erover, ook al is de inhoud niet helemaal volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-10 06:59
Mja, ik heb de Pico 4 pre-ordered een paar dagen terug, goede keuze gezien de Quest pro prijs. Displays zullen ongetwijfeld beter zijn, maar geen € 1400,- beter :)

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ShAd0w schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:20:
[...]

De livestream was ook te zien in VR, was wel geinig toen ze de nieuwe avatars lieten zien.

De Pro zelf... Tja. 1800 is echt extreem veel. Was het 1000 geweest dan had ik de bestelling wel ingeschoten.

Ik heb nu 3x quest (eentje Q1 en twee Q2's) maar zelfs als ik die allemaal verkoop dan kost het me nog meer dan 1000 euro bij elkaar. En dat voor 37% meer pixels en een toegegeven wel mooie AR functie. De body tracking boeit me minder.

Ik wacht de volgende Quest 3 wel af, volgens de geruchten heeft die een nog snellere chip (XR2+ Gen2 ipv Gen1 bij de Pro) en voor de rest dezelfde optics en LCD's.

PS: De reden dat ik er 3 heb: De Q1 levert gewoon te weinig op om te verkopen dus die gebruik ik als ik op reis ga (bovendien is de hardware op veel punten veel beter dan de Q2). De tweede Q2 had ik gekocht voor werk (zou hem gaan declareren) maar uiteindelijk toch zelf gehouden, nu heb ik inmiddels toch nog een andere op het werk liggen :D

Voor mij waren de hoogtepunten:

- Intune support voor de Quest *O* Echt, voor mijn werk maakt dit het zoveel beter omdat we dan eindelijk op de wifi kunnen ermee
- Betere avatars en AR functies (al weer ik nog niet wat ik met AR moet)
- Betere workrooms (beetje "Immersed" achtig maar dan hopelijk met wat betere PC software want die van Immersed is echt drama).
- De andere software van Microsoft. Teams vind ik een vreselijke app (omdat ze er teveel functies in proppen en te weinig naar de performance kijken) maar er mee in VR kunnen bellen gaat wel een hoop schelen.

Dieptepunt:

- Echt geen woord over GTA: San Andreas voor de quest dat vorig jaar met veel bombarie is aangekondigd :(

[ Voor 42% gewijzigd door GekkePrutser op 11-10-2022 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Had snel een preorder geplaatst, maar toch geannuleerd. Voor 1800 euro echt teveel minpuntjes gevonden. Batterijen gaan 1 tot 2 uur mee, van zowel headset als controllers. Daarnaast voor 50 euro een verduisteringssetje nodig. Dan nog de schermen die niet betere resolutie hebben dan de Q2, plus 90 Hz, FOV is <110 graden.

Was wel erg benieuwd naar de pancake-lenzen en de passthrough, maar voor puur gamen is de 1800 euro te veel. Had gehoopt dat het flink superieur zou worden voor die prijs, maar helaas.

Dat wordt wachten op een goede Q3 of nog beter, een Index 2 (Deckard).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Playa del C. schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:13:
Had snel een preorder geplaatst, maar toch geannuleerd. Voor 1800 euro echt teveel minpuntjes gevonden. Batterijen gaan 1 tot 2 uur mee, van zowel headset als controllers.
Dat is idd zeer weinig, dat viel me laatst toen ik de Quest 1 gebruikte zo op, wat een fenomenale accuduur die toch heeft ten opzichte van de Quest 2. Na 2 uur heb je echt nog flink over, 40% ofzo. Nu was ik na de keynote al helemaal leeg. Er waren in het auditorium twee devs heel interessant aan het praten maar ik moest echt weg omdat de accu op het punt stond uit te vallen.

Raar dat de pro dan zo slecht is, zeker omdat ze achterin voor de balans best een flinke accu kwijt kunnen.

Die twee handcontrollers vind ik dan weer extreem overengineered (Zuckerberg noemde het zelf 'ridiculous' overigens, en niet helemaal op een positieve toon, volgens mij vond hij daar zelf ook wel wat van). Dit maakt het te duur en met de tracking van de oude was helemaal niks mis. Ja je had wat problemen met achter je hoofd te tracken maar wanneer doe je dat? Zet dan 1 of 2 camera's in de hoofdband naast de accu en je bent er ook zonder een hele computer met 3 cams in de controllers te maken. En dan gaan ze gewoon maanden mee op een batterijtje zoals nu met de Quest 2.

Bovendien: Camera's in een controller waar je mee loopt te zwaaien? Mensen gaan zo die lenzen bekrassen.

En als laatste argument: Ze zijn zo goed op weg met handtracking, waarom nog zulke dure controllers nodig? Want we gaan ze juist steeds minder gebruiken.
Daarnaast voor 50 euro een verduisteringssetje nodig. Dan nog de schermen die niet betere resolutie hebben dan de Q2, plus 90 Hz, FOV is <110 graden.
Oh dat was me niet eens opgevallen. Die verduisteringsset moet je extra betalen?? :X Dat hele docking station krijg je er dus gratis bij maar die 2 rubber flapjes moeten 50 euro kosten :'( Edit: De 2 rubber flapjes krijg je er wel bij, maar een hele rubber facial interface is extra.

Overigens heeft het wel ietsje meer pixels, 37% zeggen ze zelf. FOV is wel wat hoger maar volgens de hogere dichtheid in het midden door de pancake lenzen kom je in het midden waar het uitmaakt wel hoger uit, zeggen ze zelf.
Dat wordt wachten op een goede Q3 of nog beter, een Index 2 (Deckard).
Ja same here.. De Q2 wordt ongeveer hetzelfde optisch gezien als je de leaks moet geloven maar zal nog wel bijna een jaar kunnen duren.

[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 12-10-2022 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
Wat een geweldige hardware ontwikkelen ze daar toch bij Meta! Een bril UI bedienen met handgebaren, en dat de bril zich aanpast aan hoe je je handen beweegt, ik word er helemaal warm van :P
GekkePrutser schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:03:
[...]

Dieptepunt:

- Echt geen woord over GTA: San Andreas voor de quest dat vorig jaar met veel bombarie is aangekondigd :(
Blij om te zien dat ik niet de enige ben die teleurgesteld was weer niets te zien ;(

Ze hebben wel de ontwikkelaar van Iron Man VR opgekocht, en in november komt dat spel ook naar de Quest. Toch weer iets om te spelen ;)

Nu maar even alle previews bekijken van de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Pimax Crystal (release date November) ook wel interessant al is het jammer vanwege de vrij hoge aanschafprijs.
https://www.roadtovr.com/...ement-price-release-date/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HM0VCNOXD18eXcTjVtsg-y8IckI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qyfOfEQPGwI1f51SNDl3DjaY.jpg?f=fotoalbum_large

QLED displays with MiniLED backlighting at 2,880 x 2,880, 160Hz, aspherical, exchangeable lenses, Qualcomm XR2 (mochten ze van mij wel achterwege laten (zie het meer als pure PCVR headset en dan zou die wat goedkoper zijn). Inside- out tracking dus geen base stations nodig. Draadloos en ook met optie voor WiGig wireless module.
Maar toch wel te duur ($1.900).
Hopelijk komen ze later nog met een goedkopere variant.

[ Voor 36% gewijzigd door Plugin op 12-10-2022 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Plugin schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:36:
Pimax Crystal (release date November) ook wel interessant al is het jammer vanwege de vrij hoge aanschafprijs.
https://www.roadtovr.com/...ement-price-release-date/

[Afbeelding]

QLED displays with MiniLED backlighting at 2,880 x 2,880, 160Hz, aspherical, exchangeable lenses, Qualcomm XR2 (mochten ze van mij wel achterwege laten (zie het meer als pure PCVR headset en dan zou die wat goedkoper zijn). Inside- out tracking dus geen base stations nodig. Draadloos en ook met optie voor WiGig wireless module.
Maar toch wel te duur ($1.900).
Hopelijk komen ze later nog met een goedkopere variant.
pcvr heeft nog steeds slechte software, en ik hoop dat ze hun insideout tracking snel verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Darkangle schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:22:
[...]
pcvr heeft nog steeds slechte software, en ik hoop dat ze hun insideout tracking snel verbeteren.
? Heb geen problemen met inside- out tracking met PCVR, of bedoel je Pimax? Maar dit is de eerste van hun met inside out tracking dacht ik?
Dus dan bedoel je voornamelijk SteamVR dat nog niet goed is qua software? Werkt op zich prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Plugin schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:19:
[...]

? Heb geen problemen met inside- out tracking met PCVR, of bedoel je Pimax? Maar dit is de eerste van hun met inside out tracking dacht ik?
Dus dan bedoel je voornamelijk SteamVR dat nog niet goed is qua software? Werkt op zich prima hier.
ik bedoel pimax inside out en pimax pcvr software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-10 20:12
GekkePrutser schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:03:
[...]

De livestream was ook te zien in VR, was wel geinig toen ze de nieuwe avatars lieten zien.

De Pro zelf... Tja. 1800 is echt extreem veel. Was het 1000 geweest dan had ik de bestelling wel ingeschoten.

Ik heb nu 3x quest (eentje Q1 en twee Q2's) maar zelfs als ik die allemaal verkoop dan kost het me nog meer dan 1000 euro bij elkaar. En dat voor 37% meer pixels en een toegegeven wel mooie AR functie. De body tracking boeit me minder.

Ik wacht de volgende Quest 3 wel af, volgens de geruchten heeft die een nog snellere chip (XR2+ Gen2 ipv Gen1 bij de Pro) en voor de rest dezelfde optics en LCD's.

PS: De reden dat ik er 3 heb: De Q1 levert gewoon te weinig op om te verkopen dus die gebruik ik als ik op reis ga (bovendien is de hardware op veel punten veel beter dan de Q2). De tweede Q2 had ik gekocht voor werk (zou hem gaan declareren) maar uiteindelijk toch zelf gehouden, nu heb ik inmiddels toch nog een andere op het werk liggen :D

Voor mij waren de hoogtepunten:

- Intune support voor de Quest *O* Echt, voor mijn werk maakt dit het zoveel beter omdat we dan eindelijk op de wifi kunnen ermee
- Betere avatars en AR functies (al weer ik nog niet wat ik met AR moet)
- Betere workrooms (beetje "Immersed" achtig maar dan hopelijk met wat betere PC software want die van Immersed is echt drama).
- De andere software van Microsoft. Teams vind ik een vreselijke app (omdat ze er teveel functies in proppen en te weinig naar de performance kijken) maar er mee in VR kunnen bellen gaat wel een hoop schelen.

Dieptepunt:

Wow dat intune is wel erg handig. Die originele B2B offering was vrij duur en daarom gebruikte we dan maar onze persoonlijke facebook accounts op de quests op het werk. Niet echt chill...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Wat is dat intune dan?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Microsoft Intune, dat deel uitmaakt van Microsoft Endpoint Manager, is een cloudgebaseerde beheertool van Microsoft voor mobiele apparaten die bedoeld is om uniform eindpuntbeheer te bieden van zowel bedrijfs- als BYOD-apparatuur op een manier die bedrijfsgegevens beschermt.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Buiten wat @Soliest zegt (wat geheel correct is), bij ons op het werk gebruiken we het heel veel, ik heb het jarenlang beheerd.

Bij ons op het werk kom je alleen op het netwerk met een crypto certificaat en dat kan alleen maar door Intune uitgegeven worden: Handmatig kan je het niet installeren. Het hele verhaal erachter is dat intune je apparaat controleert op de verplichte instellingen en andere veiligheid en alleen een certificaat genereert als alles in orde is. Op het moment dat er iets niet okee is wordt het certificaat onmiddelijk ingetrokken.

Dus zonder cert en dus zonder intune kom je gewoon de bedrijfswifi niet op. Dat is de reden dat ik zo blij ben met intune support: Ik ben een app aan het bouwen om grote hoeveelheden data te visualiseren in VR en het is echt verrekte vervelend om steeds aan te moeten kloten met telefoon hotspots als ik op kantoor ben.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 12-10-2022 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Koldur schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:52:
Racing in VR is ook echt bizar gaaf. Je moet er wel een beetje tegen kunnen en oppassen met achteruit rijden (als je denkt achteruit te gaan en je gaat per ongeluk toch vooruit of andersom kan een beetje een maag momentje zijn ;) ).
De beleving is echt zo gaaf, dat ik weer ben gaan racen in games. Dat vond ik altijd maar niets, VR heeft dat veranderd. Enige is dat een goed stuur er wel een belangrijke factor in is, dus zeer zeker niet goedkoop.
VR is wat mij sinds lang terug aan het racen heeft gebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik kwam er achter, na dat ik mijn samsung Gear VR weer eens had aangezwengeld dat République VR daar ook gratis is te downloaden. Het draait ook nog eens best wel goed. Top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Van de week met de collega`s naar Zero Latency geweest in Rotterdam. Is echt een wereld van verschil als je ook echt de ruimte hebt om te lopen en een fysiek geweer vast hebt. Is echt wel een aanrader, ondanks dat ik een VR bril thuis heb liggen is dit ook een hele gave ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Soliest schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:21:
Van de week met de collega`s naar Zero Latency geweest in Rotterdam. Is echt een wereld van verschil als je ook echt de ruimte hebt om te lopen en een fysiek geweer vast hebt. Is echt wel een aanrader, ondanks dat ik een VR bril thuis heb liggen is dit ook een hele gave ervaring.
Meer ruimte is wat ik ook wel mis bij sommige games.
Bij een game zoals The Room VR a dark matter wordt het speelveld in-game beperkt wat ik een min-punt vindt.
Bij Tea for god kan je gewoon onbeperkt doorlopen. Dit is een aanrader wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
*dubbel*

[ Voor 98% gewijzigd door Darkangle op 14-10-2022 10:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkangle
Als je dat gaaf vind, ga eens met een paar quest 2's en vrienden naar een sport hal en zet een leuke course op in Space Pirate Trainer Multiplayer Arena Mode.

Thank me later 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Darkangle schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:51:
Als je dat gaaf vind, ga eens met een paar quest 2's en vrienden naar een sport hal en zet een leuke course op in Space Pirate Trainer Multiplayer Arena Mode.

Thank me later 😋
Dat ziet er echt gaaf uit! Dank je voor de tip/inspiratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Thonz schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:02:
[...]

Dat ziet er echt gaaf uit! Dank je voor de tip/inspiratie.
Enjoy 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Darkangle schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:51:

Thank me later 😋
Ik kende deze nog niet. Mooie graphics. Ga deze zeker proberen. Bedankt!

Edit: Er is een gratis demoversie.

[ Voor 4% gewijzigd door Thombias op 14-10-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-10 10:30
Ik zit al jaren naar VR te kijken en dacht ik koop er nu eindelijk een.
Wilde een quest 2 aanschaffen, maar vind de pico 4 die eraan komt ook heel interessant.
Pico lijkt op alle hardware fronten beter en goedkoper dan de quest.
Maar software van Meta is natuurlijk veel volwassener.

Ik wil de VR draadloos gebruiken, maar heb ook een 2022 razer blade met een amd 6700 cpu en een 3070 erin. Dus zou die prima moeten kunnen gebruiken om te kunnen streamen naar de bril.
Quest airlink klinkt goed, maar pico komt ook met een dedicated dongle voor streaming eind dit jaar..

Ik neig naar de Pico 4.. Wat denken jullie?

Ik heb ook zitten zoeken naar de 35% korting vouchers als je al een pico 3 hebt, dus als daar tips voor zijn.
Dan wordt het een nobrainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
DarkChylde schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:12:
Wilde een quest 2 aanschaffen, maar vind de pico 4 die eraan komt ook heel interessant.

Ik wil de VR draadloos gebruiken, maar heb ook een 2022 razer blade met een amd 6700 cpu en een 3070 erin. Dus zou die prima moeten kunnen gebruiken om te kunnen streamen naar de bril.
Quest airlink klinkt goed, maar pico komt ook met een dedicated dongle voor streaming eind dit jaar..

Ik heb ook zitten zoeken naar de 35% korting vouchers als je al een pico 3 hebt, dus als daar tips voor zijn.
Je kunt met de Pico 4 ook draadloos streamen met hun eigen tool of Virtualdesktop gebruiken.

De eerste reviews van de Pico 4 zijn lovend en ik heb er ook een in pre-order.

Als je nog niks hebt dan lijkt de Pico 4 een betere optie dan de Quest 2. De software zal zich ontwikkelen.

Ik houd wel rekening met wat 'early adopter'-gedoe met software en compatibiliteit, maar dat maakt me niet uit.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
DarkChylde schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:12:

Als je de spellen op een hoge resolutie wil spelen, dan is de 3070 wel wat licht, zelfs de 3080 moet je oppassen met de hoogte van de resolutie. De 4090 zal je denk ik wel de volledige potentie moeten kunnen benutten.

Dedicated dongle, denk dat die dingen erg veel problemen gaan opleveren. Zijn gewoon Wi-Fi dongles met een stukje software, ik zou gewoon een dedicated router aanschaffen, betere kans op goede stream kwaliteit.

Ik ken heel Pico niet zo goed, maar software is wel echt waar een dergelijke bril mee valt of staat. Reviews afwachten is echt zeer belangrijk als ik hier over na zou denken!

Op dit moment zou ik zelf niet per se hogere resolutie willen hebben dan ik nu heb met de Quest 2. Met de spellen en hardware wat het aanstuurt, is het echt heel mooi nu. Zeker met jouw 3070 zou ik het daar in ieder geval niet voor doen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Wat ik vreemd vind is dat in de Quest 2 Space Pirate Trainer Demo is te selecteren en aan te schaffen. Downloaden duurt enorm lang en is nog bezig.
Space Pirate Trainer Demo is via de app op mijn telefoon niet te vinden.
Foutje in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Koldur schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:52:
[...]

Als je de spellen op een hoge resolutie wil spelen, dan is de 3070 wel wat licht, zelfs de 3080 moet je oppassen met de hoogte van de resolutie. De 4090 zal je denk ik wel de volledige potentie moeten kunnen benutten.

Dedicated dongle, denk dat die dingen erg veel problemen gaan opleveren. Zijn gewoon Wi-Fi dongles met een stukje software, ik zou gewoon een dedicated router aanschaffen, betere kans op goede stream kwaliteit.

Ik ken heel Pico niet zo goed, maar software is wel echt waar een dergelijke bril mee valt of staat. Reviews afwachten is echt zeer belangrijk als ik hier over na zou denken!

Op dit moment zou ik zelf niet per se hogere resolutie willen hebben dan ik nu heb met de Quest 2. Met de spellen en hardware wat het aanstuurt, is het echt heel mooi nu. Zeker met jouw 3070 zou ik het daar in ieder geval niet voor doen.
Ik heb zelf een 3070 en zou het niet direct beschrijven als te licht. Het is natuurlijk wel afhankelijk wat je gaat spelen, maar ik heb nooit het gevoel gehad te weinig te hebben aan een 3070.

En ja die dedicated dongle.. Ik heb het nog niet geprobeerd maar gewoon een dedicated AP met kabel verbonden met je computer werkt het best denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Flying Hawkic op 14-10-2022 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Flying Hawkic schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:34:
[...]

Ik heb zelf een 3070 en zou het niet direct beschrijven als te licht. Het is natuurlijk wel afhankelijk wat je gaat spelen, maar ik heb nooit het gevoel gehad te weinig te hebben aan een 3070.

En ja die dedicated dongle.. Ik heb het nog niet geprobeerd maar gewoon een dedicated AP met kabel verbonden met je computer werkt het best denk ik.
Dat is waar, ik wil met bijvoorbeeld HLA wel op 2496x2592 per oog kunnen spelen via VD, dat is voor zover ik heb gezien niet goed mogelijk met de 3070. Dat verschil met de VD setting op medium (2016x2112) is echt mega voor mij. Maar inderdaad, het is persoonlijk, alleen vind ik dat op 2016x2112 per oog je de Quest 2 niet genoeg doet voor wat het biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Koldur schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:39:
[...]

Dat is waar, ik wil met bijvoorbeeld HLA wel op 2496x2592 per oog kunnen spelen via VD, dat is voor zover ik heb gezien niet goed mogelijk met de 3070. Dat verschil met de VD setting op medium (2016x2112) is echt mega voor mij. Maar inderdaad, het is persoonlijk, alleen vind ik dat op 2016x2112 per oog je de Quest 2 niet genoeg doet voor wat het biedt.
Volgens mij heeft de Quest 2 een resolutie van 1832 x 1920 per oog. In HLA alleszins geen grote problemen ondervonden met Quest 2 en VD. Dat was volgens mij met VD op streamingkwaliteit net een trapje onder het hoogste niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Ik neig ernaar om een pico 4 via coolblue te bestellen.
Je kan dan nog binnen 30 dagen retourneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
DarkChylde schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:23:
Ik neig ernaar om een pico 4 via coolblue te bestellen.
Je kan dan nog binnen 30 dagen retourneren...
Het design van de Pico 4 is sowieso mooier en de ringen op de controllers lijken ook minder hinderlijk en beter ontworpen.

Wel zie ik bij de Pico 4 dat de facial interface van stof lijkt te zijn. De standaard facial interface van de Quest 2 trekt ook op niet veel, maar waarschijnlijk ga je die wel willen vervangen door iets wat beter tegen het zweet kan. Al weet ik niet of die al bestaan voor de Pico 4.

Laat ons zeker jouw bevindingen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Wat mij het voordeel van de pico 4 lijkt zijn die andere vorm van de lenzen. Geen god ray's lijkt mij toch wel erg prettig. In de Q2 zijn ze toch nog wel regelmatig zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Als je nog niets hebt, met wat er nu bekend is met wat er met je data gebeurt is de pico 4 de betere keuze.

Ik heb tot nu toe nog niet geprobeert erop te sideloaden (geen noodzaak toe), maar ik neem aan dat het even gemakkelijk gaat als op de quest 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Flying Hawkic schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:57:
[...]

Volgens mij heeft de Quest 2 een resolutie van 1832 x 1920 per oog. In HLA alleszins geen grote problemen ondervonden met Quest 2 en VD. Dat was volgens mij met VD op streamingkwaliteit net een trapje onder het hoogste niveau.
Hoewel dat klopt, heb je te maken met lens vervorming/barrel distortion:
https://www.reddit.com/r/...y_needs_5408x2736_render/

De high setting van VD is dus echt wat native resolutie geeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkChylde
Besteld. Ik laat wel weten hoe die bevalt.😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
https://www.androidcentra...lity/pico-european-delays

Ik hoop dat we de Pico 4 op tijd krijgen :/

In backorder voor Europa, geen idee of bestaande pre-orders wel de 18e geleverd worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:37
Ik heb inmiddels de pico 4 ontvangen (gisteren) na hem te hebben gepreordered. Ik kom van de Rift1. Moet zeggen. Ding zit heerlijk op je hoofd en het beeld is echt een enorme verbetering. Echt haarscherp. En geen kabel is toch wel erg makkelijk.
HL-alyx ziet er echt fantastisch uit via streaming en dan doe ik dat ook nog via een ziggo router.
Ik merk wel dat bv beatsaber niet echt lekker speelt. Moet dan toch echt wel een wifi6 router aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Werkt viveport infinity op de pico 4? Dat lijkt me een mooie combi. Kan weinig vinden over pico en viveport combi.

Ik ben ook benieuwd of ik geleverd krijg. Pas net besteld😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Changie
Ik gebruik virtualdesktop en die pakt ook gewoon mijn oculusgames.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
YouTube: Hands-On with Mojo Augmented Reality Contact Lens!

Enigszins offtopic. Een AR contactlens die werkt.

Over de Pico4: Zou hem wel willen als vervanging van de Rift CV1, alleen hij mist een kabel en ik doe lange sessies van 2+ uur, waarbij pauzeren geen optie is (iRacing). Het is wachten op de Index 2 (Deckard), maar dat kan nog lang duren. Met de aanname dat die wel een degelijke kabel krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
ETFR + kabel optie zou mooi zijn 😉😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Darkangle schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:57:
ETFR + kabel optie zou mooi zijn 😉😋
En dat is?
Energietransitiefonds Rotterdam?
Endoscopic Trigger Finger Release?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Playa del C. schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 07:04:
[...]

En dat is?
Energietransitiefonds Rotterdam?
Endoscopic Trigger Finger Release?
Je hebt duidelijk dezelfde Google Search gedaan als ik net, maar ik denk net niet ver genoeg gekeken want ik vermoed dat het 'eye tracked foveated rendering' moet zijn (wat iets verder naar beneden staat op die tweede pagina).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkChylde
Playa del C. schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:57:

Over de Pico4: Zou hem wel willen als vervanging van de Rift CV1, alleen hij mist een kabel en ik doe lange sessies van 2+ uur, waarbij pauzeren geen optie is (iRacing). Het is wachten op de Index 2 (Deckard), maar dat kan nog lang duren. Met de aanname dat die wel een degelijke kabel krijgt.
Werkt de pico 4niet ook bedraad? Was er eigenlijk wel vanuit gegaan door aanwezigheid usbc poort. Hij heeft geen dp kabel zoals de 3 inderdaad. Hopelijk ga ik het zien deze week.
Hp reverb is ook dik in de aanbieding bij hp zelf

edit: Bij mij ook vanuit coolblue verzonden. morgen binnen. Bij vr-expert alles uitverkocht. Bij CB nog steeds te bestellen.

[ Voor 6% gewijzigd door DarkChylde op 17-10-2022 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UniMatrix
DarkChylde schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 07:35:
[...]

Werkt de pico 4niet ook bedraad? Was er eigenlijk wel vanuit gegaan door aanwezigheid usbc poort. Hij heeft geen dp kabel zoals de 3 inderdaad. Hopelijk ga ik het zien deze week.
Hp reverb is ook dik in de aanbieding bij hp zelf
De streamer app op de PC geeft twee opties, wireless en USB. Ik heb alleen een paar reviewers gezien die de USB optie niet aan de praat kregen. En sommige allebei niet en daarom Virtual Desktop gebruikten.

Zal aan gewerkt worden en gaan werken denk ik.

[EDIT:] Hier staan diverse troubleshooting opties, link komt uit streamer applicatie: https://flowus.cn/pico/sh...e3-4a1a-a11e-ce47598c1f60

(Lekker vaag, eerst in het Chinees zoals een reviewer al opmerkte :P )

Net bericht van CoolBlue: Pico 4 is verzonden :)

[ Voor 14% gewijzigd door UniMatrix op 17-10-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHeroDude
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-06 16:44
Playa del C. schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:57:

Op Amazon.nl kun je een externe batterij krijgen genaamd de BoboVR B2 voor ongeveer €40. Deze komt met een soort van dock die je achter op de headset kunt vastmaken en er zit evenveel capaciteit op als de Pico 4 zelf, dus je moet er dan makkelijk 3-4 uur uit kunnen halen. Ik had hem vorige week besteld en ik heb het idee dat het van goede kwaliteit is (en de magneet is reuzesterk). Hij is eigenlijk voor de Quest 2 gemaakt, maar hij past makkelijk op elke standalone headset.

Ik heb geen idee hoe de image quality zal zijn draadloos. Algemene mening van reviewers is dat de Reverb G2 de beste headset is voor simulatie games. Over de artifacts verschillen de meningen nogal. Nou ja, mijn IPD is helaas toch net iets te hoog voor een goede comfortabele ervaring met de G2 die ik thuis heb, dus deze Pico 4 zal op veel manieren sowieso voor mij een vooruitgang zijn. Ook heb ik een verrekte hekel aan het vastzitten aan een kabel in VR.

Ik denk dat ik helaas mijn Pico 4 morgen nog niet krijg. Ik heb op 8 Oktober een 128 GB versie besteld bij VR-Expert en ik heb inmiddels nog geen T&T code ontvangen, dus ik ga ervanuit dat dat vandaag niet meer gaat gebeuren. Ik hoop dat ik hem alsnog deze week krijg want nu heb ik nog vakantie, maar het zal wel niet want dat geluk heb ik helaas nooit. In de VK was er wel een winkel die bericht verstuurde dat er genoeg 128 GB versies waren om alles op 18 oktober te leveren, maar dat zal hier wel niet zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Draadloos is ook zeker fijner, alleen dan alleen als de bril standalone alles zelf draait. En dat kan dan weer niet bij de serieuze sims, zoals iRacing, Euro Truck Simulator, DCS World, enz.

Draadloos streamen is niet goed genoeg voor 4k,90fps. "Laggy met artifacts."

Als ik in een VR sim zit, dan gebruik ik een volledige race rig. In zo'n geval is een kabel niet erg.

Ook het accu wisselen is niet eens een echte optie. Tijdens een online race, kun je vrijwel nooit een hand van het stuur hebben. Laat staan dat je op je achterhoofd met een accu moet prutsen. Maar die oplossing werkt verder prima voor de gemiddelde VR sessie.

Ik heb getwijfeld over de Pico 4, maar ik wacht wel op een headset met DP kabel en zonder accu. Of iets wat minstens zo goed is als de Pico 4 voor een goede prijs.

Bedoeld om er jaren mee te doen, dus ik koop niet graag 'dan maar deze' om daarna drie jaar lang te balen, omdat een Index 2 veel beter zou passen voor mij (hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHeroDude
Hangt er vanaf hoeveel van die artifacts er zijn of hoe erg ze zijn. Zonder het zelf te proberen kan ik er moeilijk over oordelen. Echter de bandbreedte is er zeker wel, zelfs bij Wifi 5. Ik heb ergens gelezen dat de XR2 chip niet goed genoeg is om meer te streamen dan het al doet, maar aangezien je al goede kwaliteit video kunt krijgen voor enkele honderden MB's met de goede codecs denk ik dat er zelfs flink wat verbetering mogelijk moet zijn met de huidige hoeveelheid bandbreedte (niet dat ik verwacht dat dat gaat gebeuren, maar het is een hoop).

Lijkt me nogal vreemd als je bij 3-4 uur lang spelen niet 1 enkel moment hebt om accu te wisselen, zelfs als je al zo lang achter elkaar aan 1 stuk door speelt. En mocht je zo'n accu moeten wisselen, dan is dat bij deze gewoon een kwestie van er 1 uithalen en een nieuwe erop stoppen. Veel precisie heb je niet nodig met die sterke magneet achterop en je kunt in de Pico 4 op een makkelijke manier de passthrough inschakelen.

Leuk dat je een voorkeur hebt voor iets met een kabel en de beste kwaliteit, maar je gaat mij niet wijsmaken dat je 4+ uur achter elkaar in VR geconcentreerd aan het racen bent zonder dat je enkele seconden vrij hebt om iets te doen als een accu te verwisselen, naar de wc te gaan, iets te drinken, etc.

Wat betreft het wachten... ik heb niet het idee dat er snel iets beters uit gaat komen dat draadloze PC VR ondersteunt. Althans, niet iets wat betaalbaar is. De Meta Quest Pro heeft een beter contrastniveau, maar is veel te duur. Het duurt waarschijnlijk nog zo'n 6+ maanden voordat de Quest 3 verschijnt. En de paar andere VR sets die draadloze PC VR ondersteunen zitten rond hetzelfde niveau. Nou ja, misschien de Arpara AIO, maar die is al een half jaar te laat en het is nog maar de vraag of de Kickstarter backers er nog wel 1 krijgen opgestuurt. De beeldkwaliteit van het apparaat zelf is fantastisch dankzij de micro OLED schermen, maar qua software mankeerde er nogal veel aan prerelease en het gebrek aan felheid was een nogal veel voorkomende klacht die ik ook in het eindproduct verwacht.

3 Jaar is natuurlijk een beste tijd. Ikzelf denk dat de Pico 4 goedkoop genoeg is om 1-2 jaar mee te doen totdat er daadwerkelijk een zeer goede draadloze PC VR headset is.

[ Voor 4% gewijzigd door RedHeroDude op 17-10-2022 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Playa del C. schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:02:
Draadloos is ook zeker fijner, alleen dan alleen als de bril standalone alles zelf draait. En dat kan dan weer niet bij de serieuze sims, zoals iRacing, Euro Truck Simulator, DCS World, enz.

Draadloos streamen is niet goed genoeg voor 4k,90fps. "Laggy met artifacts."

Als ik in een VR sim zit, dan gebruik ik een volledige race rig. In zo'n geval is een kabel niet erg.

Ook het accu wisselen is niet eens een echte optie. Tijdens een online race, kun je vrijwel nooit een hand van het stuur hebben. Laat staan dat je op je achterhoofd met een accu moet prutsen. Maar die oplossing werkt verder prima voor de gemiddelde VR sessie.

Ik heb getwijfeld over de Pico 4, maar ik wacht wel op een headset met DP kabel en zonder accu. Of iets wat minstens zo goed is als de Pico 4 voor een goede prijs.

Bedoeld om er jaren mee te doen, dus ik koop niet graag 'dan maar deze' om daarna drie jaar lang te balen, omdat een Index 2 veel beter zou passen voor mij (hopelijk).
Ik kan alleen oordelen over de Quest 2, maar daar weet ik dat racen met Air Link echt een no-go is, ziet er niet uit door de slechte encoding van Air Link. Gebruik je Virtual Desktop, dan is het alsof je een andere bril op hebt en werkt het perfect! Je zal altijd wel iets van de compressie zien vergeleken met direct op een DP o.i.d. aangesloten te hebben, maar het is echt minimaal met VD.
Ik weet dat de Pico 4 ook VD ondersteunt en de kwaliteit hetzelfde zou moeten zijn. Als je een goede Nvidia GPU hebt, dan gebruik je HEVC en is de kwaliteit echt super. AMD heeft veel streaming problemen, dus daar zou het moeilijk bij kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Koldur op 17-10-2022 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-10 09:21
Koldur schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:11:
[...]
AMD heeft veel streaming problemen, dus daar zou het moeilijk bij kunnen zijn.
Kan niet wachten tot morgen 😓

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Koldur schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:11:
[...]

Ik kan alleen oordelen over de Quest 2, maar daar weet ik dat racen met Air Link echt een no-go is, ziet er niet uit door de slechte encoding van Air Link. Gebruik je Virtual Desktop, dan is het alsof je een andere bril op hebt en werkt het perfect! Je zal altijd wel iets van de compressie zien vergeleken met direct op een DP o.i.d. aangesloten te hebben, maar het is echt minimaal met VD.
Ik weet dat de Pico 4 ook VD ondersteunt en de kwaliteit hetzelfde zou moeten zijn. Als je een goede Nvidia GPU hebt, dan gebruik je HEVC en is de kwaliteit echt super. AMD heeft veel streaming problemen, dus daar zou het moeilijk bij kunnen zijn.
Klinkt goed, nVidia hier ook inderdaad. Hoe zit het met lag via Wifi ten opzichte van directe kabel?
RedHeroDude schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:20:
Hangt er vanaf hoeveel van die artifacts er zijn of hoe erg ze zijn. Zonder het zelf te proberen kan ik er moeilijk over oordelen. Echter de bandbreedte is er zeker wel, zelfs bij Wifi 5. Ik heb ergens gelezen dat de XR2 chip niet goed genoeg is om meer te streamen dan het al doet, maar aangezien je al goede kwaliteit video kunt krijgen voor enkele honderden MB's met de goede codecs denk ik dat er zelfs flink wat verbetering mogelijk moet zijn met de huidige hoeveelheid bandbreedte (niet dat ik verwacht dat dat gaat gebeuren, maar het is een hoop).
Hoe dan ook. Het pure signaal direct uit de videokaart (via DP) heeft altijd de voorkeur boven alles wat via wifi met compressie en extra lag naar een scherm komt.
Ik heb zelf nog niet een review gevonden die kan onderbouwen dat het bij snelle games (iRacing) niet te merken is qua draadloos vs kabel.
Lijkt me nogal vreemd als je bij 3-4 uur lang spelen niet 1 enkel moment hebt om accu te wisselen, zelfs als je al zo lang achter elkaar aan 1 stuk door speelt. En mocht je zo'n accu moeten wisselen, dan is dat bij deze gewoon een kwestie van er 1 uithalen en een nieuwe erop stoppen. Veel precisie heb je niet nodig met die sterke magneet achterop en je kunt in de Pico 4 op een makkelijke manier de passthrough inschakelen.
Klopt, hier heb ik ook precies over getwijfeld. Het zou op zich moeten kunnen. Het gaat niet over drie of vier uur lang 100% concentratie. Er is een window waarin de accu het einde nadert en je er aan denkt om hem te vervangen. Ik denk aan een tijd van 10 minuten. Als je dan net in een pittige fase van een race zit, dan is het gewoon niet optimaal.
Je kunt de race niet pauzeren. Het beeld mag absoluut niet uitvallen, dan is de race gegarandeerd voorbij. Je wilt tijdens een race niet na hoeven denken over extra zaken.
Ik twijfel dus, want ja, het zou in theorie moeten kunnen. Het is alleen net niet wat ik wil. Plus je moet een accupakket met oplader bijhouden. Met de Rift zette ik het ding op en gaan... Pico 4 is prachtig, maar zul je net zien dat de Index 2 over een maand uitkomt met dezelfde specs alleen mét DP kabel.
Leuk dat je een voorkeur hebt voor iets met een kabel en de beste kwaliteit, maar je gaat mij niet wijsmaken dat je 4+ uur achter elkaar in VR geconcentreerd aan het racen bent zonder dat je enkele seconden vrij hebt om iets te doen als een accu te verwisselen, naar de wc te gaan, iets te drinken, etc.
Die accu wisselen zou mogelijk kunnen, alleen ik heb er geen ervaring mee en het is niet optimaal voor een cockpit-setting. De rest van wat je noemt: ik ga voor een sessie serieus naar de wc, plan het in met het gezin en eet en drink er omheen. Tijdens de sessie, zo'n twee uur lang trouwens met een kwalificatie en daarna een race, ben ik 100% bezig. Kom er vermoeid uit. Ik kan dan twee uur lang niet naar de wc of iets drinken, letterlijk. Als ik een korte race doe, dan zou het een sessie van een uur zijn. Er zijn ook langere races en dan zou het een drie uur duren. iRacing heeft ook 24 uursraces waarbij een coureur wisselt met een tweede coureur. Door sommige tweakers gedaan, maar ook door o.a. Max Verstappen zelf. En een deel van die coureurs doet dat ook in VR. Los van of het op zich met een accuwissel wat gerekt kan worden, het is nogal beperkend voor als je ambitieus bent met iRacing. Mocht ik ooit een 24-uurs race doen, dan is de Pico 4 met accuwissel geen sterke optie.
Ik twijfel dan ook met name meer over hoe lang ik de Pico 4 dan ga gebruiken. Accuwisselpakket kost ook een 100 euro extra trouwens.
Moet zeggen dat voor andere VR-zaken het best wel weer goed is om draadloos te kunnen gamen. Losse DP-poort is wat ik hoop voor de Index 2, ben bang dat dat niet komt.
Wat betreft het wachten... ik heb niet het idee dat er snel iets beters uit gaat komen dat draadloze PC VR ondersteunt. Althans, niet iets wat betaalbaar is. De Meta Quest Pro heeft een beter contrastniveau, maar is veel te duur. Het duurt waarschijnlijk nog zo'n 6+ maanden voordat de Quest 3 verschijnt. En de paar andere VR sets die draadloze PC VR ondersteunen zitten rond hetzelfde niveau. Nou ja, misschien de Arpara AIO, maar die is al een half jaar te laat en het is nog maar de vraag of de Kickstarter backers er nog wel 1 krijgen opgestuurt. De beeldkwaliteit van het apparaat zelf is fantastisch dankzij de micro OLED schermen, maar qua software mankeerde er nogal veel aan prerelease en het gebrek aan felheid was een nogal veel voorkomende klacht die ik ook in het eindproduct verwacht.

3 Jaar is natuurlijk een beste tijd. Ikzelf denk dat de Pico 4 goedkoop genoeg is om 1-2 jaar mee te doen totdat er daadwerkelijk een zeer goede draadloze PC VR headset is.
Eens. Bij gebrek aan beter.. Ik zal nog wat reviews afwachten, met name over iRacing en Pico 4. Heb nu de Rift CV1 en die is op genoeg punten nogal inferieur aan de Pico 4. (Behalve betrouwbaarheid van de stroomvoorziening -O- )

Ter info:
https://www.reddit.com/r/...2bye0/pico_4_and_iracing/

https://www.reddit.com/r/..._4_or_buy_something_else/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
De headset met de kabel aan de pc of een adapter hangen voor de stroom EN virtual desktop gebruiken kan natuurlijk ook heren. Geen accu-gedoe en prima bij seated games.

Verder ben ik het eens met de volgende volgorde qua beeldkwaliteit en latency
  1. Displayport
  2. Link over usb
  3. Virtual desktop
  4. Air link
Met AMD is air link minder, virtual desktop beter en usb link prima. Ik heb ervaring met een 6800 en 6900 XT.

En 4k (ultra) 90 fps? Kijk eens naar de prestatiescore games van Tweakers, zelfs een 3090ti haalt dat amper, laat staan voor VR met een native resolutie van 4320x2160 en nog hogere supersampling. 4090 trekt dat wel en wil ik dus ook, eigenlijk. :D

review: Nvidia GeForce RTX 4090 - Olifant in de porseleinkast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Playa del C. schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 06:07:
[...]

Klinkt goed, nVidia hier ook inderdaad. Hoe zit het met lag via Wifi ten opzichte van directe kabel?
De extra lag is 5-8ms voor netwerk en, iets wat bij de Quest en Pico sowieso is omdat ook via kabel streaming verloopt, encoding 5-10ms.

Bij de Quest laadt hij ook op terwijl je via de USB aangesloten bent, dus daar heb je tijdens een race geen last van. Heeft de Pico dat ook niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Koldur op 18-10-2022 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Playa del C. schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 06:07:
[...]

[...]

Hoe dan ook. Het pure signaal direct uit de videokaart (via DP) heeft altijd de voorkeur boven alles wat via wifi met compressie en extra lag naar een scherm komt.
Ik heb zelf nog niet een review gevonden die kan onderbouwen dat het bij snelle games (iRacing) niet te merken is qua draadloos vs kabel.

[...]

Klopt, hier heb ik ook precies over getwijfeld. Het zou op zich moeten kunnen. Het gaat niet over drie of vier uur lang 100% concentratie. Er is een window waarin de accu het einde nadert en je er aan denkt om hem te vervangen. Ik denk aan een tijd van 10 minuten. Als je dan net in een pittige fase van een race zit, dan is het gewoon niet optimaal.
Je kunt de race niet pauzeren. Het beeld mag absoluut niet uitvallen, dan is de race gegarandeerd voorbij. Je wilt tijdens een race niet na hoeven denken over extra zaken.
Ik twijfel dus, want ja, het zou in theorie moeten kunnen. Het is alleen net niet wat ik wil. Plus je moet een accupakket met oplader bijhouden. Met de Rift zette ik het ding op en gaan... Pico 4 is prachtig, maar zul je net zien dat de Index 2 over een maand uitkomt met dezelfde specs alleen mét DP kabel.

[...]

Die accu wisselen zou mogelijk kunnen, alleen ik heb er geen ervaring mee en het is niet optimaal voor een cockpit-setting. De rest van wat je noemt: ik ga voor een sessie serieus naar de wc, plan het in met het gezin en eet en drink er omheen. Tijdens de sessie, zo'n twee uur lang trouwens met een kwalificatie en daarna een race, ben ik 100% bezig. Kom er vermoeid uit. Ik kan dan twee uur lang niet naar de wc of iets drinken, letterlijk. Als ik een korte race doe, dan zou het een sessie van een uur zijn. Er zijn ook langere races en dan zou het een drie uur duren. iRacing heeft ook 24 uursraces waarbij een coureur wisselt met een tweede coureur. Door sommige tweakers gedaan, maar ook door o.a. Max Verstappen zelf. En een deel van die coureurs doet dat ook in VR. Los van of het op zich met een accuwissel wat gerekt kan worden, het is nogal beperkend voor als je ambitieus bent met iRacing. Mocht ik ooit een 24-uurs race doen, dan is de Pico 4 met accuwissel geen sterke optie.
Ik twijfel dan ook met name meer over hoe lang ik de Pico 4 dan ga gebruiken. Accuwisselpakket kost ook een 100 euro extra trouwens.
Moet zeggen dat voor andere VR-zaken het best wel weer goed is om draadloos te kunnen gamen. Losse DP-poort is wat ik hoop voor de Index 2, ben bang dat dat niet komt.

[...]

Eens. Bij gebrek aan beter.. Ik zal nog wat reviews afwachten, met name over iRacing en Pico 4. Heb nu de Rift CV1 en die is op genoeg punten nogal inferieur aan de Pico 4. (Behalve betrouwbaarheid van de stroomvoorziening -O- )

Ter info:
https://www.reddit.com/r/...2bye0/pico_4_and_iracing/

https://www.reddit.com/r/..._4_or_buy_something_else/
Waarom ga je niet gewoon voor een Quest 2? Ik doe simracing met een Quest 2 en die batterij (met de Elite headstrap met extra batterij) houdt het netjes uit voor de volledige race (tot 3-4 uren met AMS2 en Virtual Desktop). Ik begrijp dat je geen batterij wilt vervangen tijdens een race, dat zie ik mezelf ook niet doen. Nu, zelfs bekabeld kan je met de Quest 2 niet ongelimiteerd doorgaan, want die batterij loopt (heel traag) leeg, zelfs als je bekabeld speelt. Maar dat gaat zo traag, dat je ondertussen al lang naar het toilet bent moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Koldur schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 07:49:
[...]

Bij de Quest laadt hij ook op terwijl je via de USB aangesloten bent, dus daar heb je tijdens een race geen last van. Heeft de Pico dat ook niet?
Als je één keer gewoon bent zonder kabel te racen, dan zit die toch nog steeds in de weg als je je hoofd beweegt. Niet heel hinderlijk, maar je voelt hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Quest 2 met een Bobo VR strap heeft eenvoudig verwisselbare externe accu's. Als je een paar opgeladen hebt liggen kan je een hele dag blijven spelen. De accu's zitten met een magneet vast dus je vervangt ze blind. Heel slim systeem.

Afbeeldingslocatie: https://unboundxr.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/600x600/e4d92e6aceaad517e7b5c12e0dc06587/b/o/bobo_elite_strap.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHeroDude
Deze zijn ook te gebruiken met de Pico 4. Kost €40 voor 1 batterij + dock. Ik heb m'n bestelling maar afgezegd bij VR-Expert en ben voor die van Coolblue gegaan. Die was binnen 20 minuten na bestelling gisteravond al verzonden. Ik had om 21:30 nog geen bevestiging van VR-Expert dus heb maar gewisseld. Hij moet over een paar uurtjes binnen zijn dus ik zal m'n indrukken achterlaten over de beeldkwaliteit van PC VR streamen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DarkChylde
pico is binnen. even kort geprobeerd en zit goed en ziet er goed uit.
Moet eerst een systeem update binnenhalen van 1,2 gb die zeer langzaam gaan.
edit: download snelheid lag aan mij. Was allemaal VR dingen aan het downloaden op steam |:(

Pico 4 werkt gewoon terwijl hij oplaad met usbc kabel.
edit:

gebruik deze link voor de streaming assistant:
https://www.picoxr.com/global/software/pico-link

directe link:
https://static.us-pui.pic...Setup-9.1.0.1_release.exe

pak niet een 8.x versie. die werkt niet en update ook niet.

Nu werkt steam VR en ook viveport. Even aan het stoeien met ultimechs.
Tot nu toe wel gaaf.

De facemask is wat breed dus ik heb aan de zijkant wat lichtlekkage / weerspiegeling.
Merk ik niet tijdens gamen, maar wel bij statisch beeld.

[ Voor 66% gewijzigd door DarkChylde op 18-10-2022 13:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedHeroDude
Ik heb inmiddels de Pico 4 binnen en ik heb ook Virtual Desktop aan de gang gekregen. Het moeilijkste was... een betaalmiddel instellen. Dat moet via de Pico VR Assistant van de play store (waarschijnlijk ook op de Apple store). Tegen die tijd dat ik wat had rondgekeken en de Virtual Desktop app had ingesteld was de deels opgeladen batterij al bijna leeg, dus ik heb maar 5 minuten Half-Life Alyx gespeeld om het even te testen.

Zonder iets in te stellen ben ik best wel onder de indruk. Geen gepeuter met het netwerk, gewoon op de desktop PC de streaming assistant downloaden, een paar instellingen veranderen die aanbevolen werden om te veranderen door de app zelf en dan gebeurd de rest bijna vanzelf. Ik moest wel de app even opnieuw opstarten na het geven van toestemming.

Ik geef morgen wel wat meer indrukken of later vanavond. Ik zag zelf bij het streamen van Half-Life Alyx helemaal geen artifacts. Had ik wel verwacht, maar nee, ziet er net zo uit als op de Reverb G2 en het zwartniveau is zelfs een klein stukje beter. Extra input delay heb ik niet veel van gemerkt... misschien een klein tikkie meer, maar ik denk niet dat dat een probleem zal zijn buiten misschien de meest competitieve VR games om. Voor alle solo games is het meer dan responsief genoeg (en ik merk zulke dingen wel, de klassieke Mega Man (en X) games voor de Switch vind ik bv bijna onspeelbaar vanwege de extra input delay).

Ik kijk straks wel over er nog instellingen zijn om het beeld nog een tikkie beter te maken en of 'm aan het werk krijg met games die alleen met mods in VR gespeelt kunnen worden zoals Monster Hunter Rise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
RedHeroDude schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:14:
Ik heb inmiddels de Pico 4 binnen en ik heb ook Virtual Desktop aan de gang gekregen. Het moeilijkste was... een betaalmiddel instellen. Dat moet via de Pico VR Assistant van de play store (waarschijnlijk ook op de Apple store). Tegen die tijd dat ik wat had rondgekeken en de Virtual Desktop app had ingesteld was de deels opgeladen batterij al bijna leeg, dus ik heb maar 5 minuten Half-Life Alyx gespeeld om het even te testen.

Zonder iets in te stellen ben ik best wel onder de indruk. Geen gepeuter met het netwerk, gewoon op de desktop PC de streaming assistant downloaden, een paar instellingen veranderen die aanbevolen werden om te veranderen door de app zelf en dan gebeurd de rest bijna vanzelf. Ik moest wel de app even opnieuw opstarten na het geven van toestemming.

Ik geef morgen wel wat meer indrukken of later vanavond. Ik zag zelf bij het streamen van Half-Life Alyx helemaal geen artifacts. Had ik wel verwacht, maar nee, ziet er net zo uit als op de Reverb G2 en het zwartniveau is zelfs een klein stukje beter. Extra input delay heb ik niet veel van gemerkt... misschien een klein tikkie meer, maar ik denk niet dat dat een probleem zal zijn buiten misschien de meest competitieve VR games om. Voor alle solo games is het meer dan responsief genoeg (en ik merk zulke dingen wel, de klassieke Mega Man (en X) games voor de Switch vind ik bv bijna onspeelbaar vanwege de extra input delay).

Ik kijk straks wel over er nog instellingen zijn om het beeld nog een tikkie beter te maken en of 'm aan het werk krijg met games die alleen met mods in VR gespeelt kunnen worden zoals Monster Hunter Rise.
Wat zijn de specs van jouw PC en welke VD setting had je gebruikt? Low/Med/High/Ultra?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• UniMatrix
Ook hier de Pico 4 binnen :)

Met 3 dozen was het een échte unboxing.

Inderdaad meteen een systeemupdate inclusief controllers update.

Account had ik al gemaakt en software op mobiel en PC gedownload.

Setup was simpel en de streaming via WiFi en USB van Pico werkte out of the box. Met een 3070ti de settings op 72Hz en HD gezet. Het meeste gekl**t was nog de SteamVR room setup.

Dan de visuals... vrij persoonlijk natuurlijk, maar toch. Ik had al lens inserts van VR Optician besteld en die klikken ook magnetisch vast, perfect. In vergelijking met de Q2 vond ik...
  • FOV en sweetspot duidelijk groter.
  • Geen god rays.
  • Wat glare bij lichte dingen op donkere achtergrond.
  • Zwartwaarde leek me iets beter.
  • Resolutie zeker hoger maar... ik zie nog steeds het raster, dat viel me wel iets tegen, blijkbaar ben ik een zeur wat dat betreft of ik heb een hoog oplossend vermogen want anderen zeggen het niet meer te zien bij 2160x2160 panels.
Maar... de beeldkwaliteit bij VD vond ik hoger dan bij de oplossingen van Pico en bij het opstarten van diverse games had ik wel echt iets van wauw, dit is toch de moeite waard! En verdient een high end GPU...

Comfort was goed, lichter en meer in balans dan Q2 die bij mij altijd langzaam naar beneden zakt waardoor het beeld onscherp wordt.

De store, tsja, een gratis Chinese beatsaber ding, echt alleen in het Chinees. Verder geen demo's of zo. Ik ga er niks kopen, ik houd het bij SteamVR om niet aan een headset fabrikant vast te zitten en houd de Quest 2 ook voor de kinderen. Oculus games via VD zien er beter uit dan op de Oculus :)

Ook leuk dat ik meteen films vanaf mijn NAS kon starten maar hier vind ik de resolutie toch te laag voor.

Ik hoop dat VR Cover nog met een luxere facemask komt die geen zweet opneemt en wat zachter is.

Nu nog een 4090 regelen voor de feestdagen :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RedHeroDude
Koldur schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:49:
[...]

Wat zijn de specs van jouw PC en welke VD setting had je gebruikt? Low/Med/High/Ultra?
Ik heb een RTX 3080 Ti. Router is gewoon zo'n 5 GHz/2.4 GHz router van KPN. De eerste keer had ik gewoon de basissetting gebruikt van VD, dus medium voor de videokwaliteit. Maar ik heb inmiddels alles naar de max opgeschoven en het werkt ook gewoon prima voor de games die ik heb getest. De beeldkwaliteit van de stream is net een stukje beter als alles op de maximale bitrate staat, maar ik zag sowieso al geen artifacts. De 'lag' is 40-50 ms. Niet laag genoeg om superresponsief te zijn, maar ook niet hoog genoeg om storend te zijn. Monster Hunter Rise spelen ging me prima af.

De games die zelf geen VR hebben maar wel zijn gemod om dat te hebben werken ook gewoon prima... euh, tja tenminste niet echt meer problemen als je normaal zou hebben. Zoals Monster Hunter Rise, met OpenVR zijn er heel veel jaggies vanwege de lage resolutie, maar ik zou niet weten hoe ik dat moet veranderen want REframework reageert niet goed. Met OpenXR lijkt ie er beter uit te zien en werkt REframework prima, maar alles zit dan linksboven in de hoek gedrukt. Dus is niet echt Pico 4-specificieke problemen daarmee maar gewoon meer typische mod problemen. Met de Reverb G2 moest ik om de haverklap mijn PC opnieuw opstarten omdat een groot deel van de tijd zelfs de headset van je hoofd verwijderen al genoeg was voor een software crash die alleen met opnieuw opstarten op te lossen was (tenminste in combinatie met mods voor games die normaal geen VR ondersteunen).

Met de hoogste bitrate settings lijken er wel ietsjes meer connectiehiccups te zijn. Kan niet zeggen of het zo vaak voorkomt dat het echt storend is... tot nu toe niet, maar aangezien de beeldkwaliteit nauwelijks achteruit gaat bij terugschalen kan ik dat altijd nog proberen als ik er te veel last van heb.

Voor de rest ben ik dol op de bewegingsvrijheid. Comfort zelf is redelijk... de Reverb G2 zit wat comfortabeler op het hoofd omdat alles superzacht is, maar deze is een stuk lichter, ondersteunt een IPD die ideaal is voor mij en dankzij de pancake lensen is het beeld ook scherp als je bijvoorbeeld niet in het midden van de lens kijkt.

Een nadeel is wel de omgevingen van de Pico 4 zelf. Volgens mij van die standaard bagger gemaakt voor VR van jaren terug (is overigens niet alleen Pico 4, vond ik ook bagger bij de Reverb G2 en volgens mij is dat standaard voor bijna alle VR sets). Dus dan heb je zo'n open huis met een megablurry achtergrond die ongeveer 1/10 van de resolutie is die het moet zijn. Echter in Virtual Desktop ziet alles er goed uit. De achtergronden hier zijn wel kwaliteit. Het apparaat is ook goed voor het kijken van filmpjes enzo overigens. Zal ik zelf niet zo heel veel doen omdat ik een uitstekende 4K TV heb die heel goed is in HDR, maar misschien dat ik zo nu en dan deze headset gebruik om iets in 3D te kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door RedHeroDude op 18-10-2022 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Ik heb VD nog niet gekocht, maar als het goed lees is het dus echt beter dan de streaming van pico zelf?

Net maar gedaan. Ik heb de virtual desktop streamer app gestart op de laptop.
Aangekocht en geinstalleerd op de pico. Maar ik zie op de pico niks verschijnen...
Ze zitten op hetzelfde wifi netwerk en ik heb voor de zekerheid de windows firewall uitgezet

[ Voor 55% gewijzigd door DarkChylde op 20-10-2022 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-10 20:46

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

DarkChylde schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:30:
Ik heb VD nog niet gekocht, maar als het goed lees is het dus echt beter dan de streaming van pico zelf?

Net maar gedaan. Ik heb de virtual desktop streamer app gestart op de laptop.
Aangekocht en geinstalleerd op de pico. Maar ik zie op de pico niks verschijnen...
Ze zitten op hetzelfde wifi netwerk en ik heb voor de zekerheid de windows firewall uitgezet
Je moet je Pico Username in de desktop app zetten van VD voordat je hem op je Pico kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkChylde
Militia Pilot schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:10:
[...]

Je moet je Pico Username in de desktop app zetten van VD voordat je hem op je Pico kan zien.
Dat had ik ook gedaan. Exacte spelling zoals in pico.
Er zit wel een hoofdletter in het midden, maar ik mag hopen dat dat niet uitmaakt.

Net ook de headset even een fabrieksinstellingen reset gegeven, VD weer geinstalleerd en nog geen soelaas.

Exacte melding
Unable to retrieve your computers
The pico platform encountered an error:
“Invalid status code: -3000”

[ Voor 24% gewijzigd door DarkChylde op 20-10-2022 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
De PC moet bekabeld met de router/ het netwerk aangesloten zijn. Je zegt "beiden zitten op hetzelfde Wifi netwerk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Changie
Bij mij haalde hij automatisch de naam over. En ik zat gewoon op de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
VD werkt hier op de Pico 4 prima, met merkbaar beter beeld dan de stock streaming app.

Accuduur vind ik wel echt slecht, is ongeveer twee uur. Inclusief hoorbare fan. Qua beeld op zich wel tevreden, heb alleen (heel korte want vond super slecht) ervaring met PSVR maar op deze bril is de SDE (voor mij) niet zichtbaar. Contrast niet optimaal maar ja het blijft LCD.

Enige dat nog niet is gelukt is om Oculus software te zien in VD, ondanks toevoegen van de username. Plan was om die bril te gaan kopen en had reeds daarvoor wat games aangeschaft. Beetje zonde om deze nu geheel ongebruikt te laten :)

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 20-10-2022 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
Brad Pitt schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:02:
VD werkt hier op de Pico 4 prima, met merkbaar beter beeld dan de stock streaming app.

Accuduur vind ik wel echt slecht, is ongeveer twee uur. Inclusief hoorbare fan. Qua beeld op zich wel tevreden, heb alleen (heel korte want vond super slecht) ervaring met PSVR maar op deze bril is de SDE (voor mij) niet zichtbaar. Contrast niet optimaal maar ja het blijft LCD.

Enige dat nog niet is gelukt is om Oculus software te zien in VD, ondanks toevoegen van de username. Plan was om die bril te gaan kopen en had reeds daarvoor wat games aangeschaft. Beetje zonde om deze nu geheel ongebruikt te laten :)
Ik neem aan dat je de Oculus software op je PC hebt staan, ingelogd bent met die username en Rift games hebt gekocht die ook geïnstalleerd zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
UniMatrix schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:09:
[...]
Ik neem aan dat je de Oculus software op je PC hebt staan, ingelogd bent met die username en Rift games hebt gekocht die ook geïnstalleerd zijn?
Wist niet dat ik ze eerst moest installeren op de pc, stommm.
Doet prima nu, Mare even gespeeld, was mooi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkChylde
Yes. Opgelost. Het lag niet aan VD, maar aan de pico software.
Op een of andere manier was die niet goed geinitialiseerd.
Ik had wel een internet verbinding, maar de pico software was niet goed verbonden of zo.
Paar keer in en uit gelogd met mijn pico account en daarna werkte het feilloos.
Beeld is echt veel beter :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
AMD lijkt eindelijk de encoder problemen te hebben opgelost voor HEVC. Als je VD gebruikt en een AMD kaart hebt, moet het lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Koldur schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:05:
AMD lijkt eindelijk de encoder problemen te hebben opgelost voor HEVC. Als je VD gebruikt en een AMD kaart hebt, moet het lukken!
Dit biedt hoop voor de volgende genratie AMD kaarten!

EDIT: Ik hoop wel dat Pico de USB kwaliteit nog op gaat voeren, want Oculus Link met USB is naar mijn mening toch net weer iets beter (qua beeld, en performance) dan VD.

No Mans Sky b.v. is via Oculus Link USB goed speelbaar maar VD gaat direct in Space Warp en als je dat uitzet maar 50fps, terwijl Link USB gewoon 72 haalt met dezelfde beeldkwaliteit. Het is een draak van een ongeoptimaliseerde game, I know, maar toch.

[ Voor 41% gewijzigd door UniMatrix op 21-10-2022 17:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:34
Ik ben volledig nieuw met Vr. Ik heb om het te proberen de PlayStation Vr V2 gekocht om te kijken hoe het bevalt. Deze is in de aanbieding bij Gamemania en Nedgame. Voor 228 euro wil ik het zeker proberen. Ben heel benieuwd en er zaten ook allemaal al spellen bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
elaho schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:13:
Ik ben volledig nieuw met Vr. Ik heb om het te proberen de PlayStation Vr V2 gekocht om te kijken hoe het bevalt. Deze is in de aanbieding bij Gamemania en Nedgame. Voor 228 euro wil ik het zeker proberen. Ben heel benieuwd en er zaten ook allemaal al spellen bij.
Wordt vast leuk! Heb zelf die headset niet geprobeerd nog. Laat maar horen hoe je het vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
elaho schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:13:
Als ik het goed begrijp is dat de eerste versie, maar dan versie 2, niet PSVR2, toch?
Lekker duidelijk... Uhm:

PSVR v2 ≠ PSVR2

Een maat van me heeft er ook interesse in met een PS5, maar weet niet of ik deze dan moet aanraden of niet. Ben benieuwd wat je er van vind, want lijkt wel een mooie aanbieding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

ShAd0w schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:33:
[...]

Als ik het goed begrijp is dat de eerste versie, maar dan versie 2, niet PSVR2, toch?
Lekker duidelijk... Uhm:

PSVR v2 ≠ PSVR2

Een maat van me heeft er ook interesse in met een PS5, maar weet niet of ik deze dan moet aanraden of niet. Ben benieuwd wat je er van vind, want lijkt wel een mooie aanbieding!
De PSVR1 is al een aantal keer voor deze prijs in de aanbieding geweest, ik heb hem geloof ik 2 jaar geleden gekocht voor dezelfde prijs ook rond deze tijd van het jaar ongeveer.
En je hebt inderdaad verschillende versies, ik heb de v3 v2 megapack 3, dat is geloof ik de laatste tenzij er nog nieuwere modellen uit zijn gekomen, maar er is weinig onderscheid tussen de verschillende versies, sowieso niets met betrekking tot performance o.i.d.

Wat betreft deze headset aan te raden, mwa, het beeld is niet geweldig om het zacht uit te drukken, ik zou wachten tot de PSVR2 uit komt, maar die gaat wel een stuk duurder zijn vermoed ik, zal me niet verbazen als hij rond de 550-650 zal zitten

[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 24-10-2022 23:21 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faisalovic
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-09 21:09
Ik heb een vraag aangaande VR hallen in Nederland.
De bedoeling is dat ik een aantal vrienden mee ga nemen naar een VR hal opdat ze kennis maken met VR.
Ikzelf heb VR tot nu toe alleen thuis gebruikt (Quest & Vive pro eye), dus ik ben nooit naar een dergelijke hal geweest.
Het liefst wil ik dat we vrij kunnen rondlopen in een grote hal, waarbij we tegen elkaar of met elkaar gewapend de strijd moeten aangaan.
De techniek en de games moeten t liefst ook van deze tijd zijn (en niet 5 jaar terug).
Iemand bekend met een dergelijke hal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Faisalovic schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:06:
Ik heb een vraag aangaande VR hallen in Nederland.
De bedoeling is dat ik een aantal vrienden mee ga nemen naar een VR hal opdat ze kennis maken met VR.
Ikzelf heb VR tot nu toe alleen thuis gebruikt (Quest & Vive pro eye), dus ik ben nooit naar een dergelijke hal geweest.
Het liefst wil ik dat we vrij kunnen rondlopen in een grote hal, waarbij we tegen elkaar of met elkaar gewapend de strijd moeten aangaan.
De techniek en de games moeten t liefst ook van deze tijd zijn (en niet 5 jaar terug).
Iemand bekend met een dergelijke hal?
Toevallig deze maand naar Zero Latency geweest in Rotterdam. Goede headsets, "veel" keuze uit games.
Het 5 jaar terug verhaal maakt voor de meeste nieuwe spelers niet uit. Zodra ze de headset opzetten en in de andere wereld stappen zijn ze helemaal om. Mijn vrouwelijke collega van 47 had een aversie tegen alles wat gamen is en vooral VR, maar na het personeelsuitje in deze VR room is ze helemaal om en wil nu eigenlijk een VR headset voor thuis gaan kopen ;)

https://www.zerolatencyvr.nl/vr-spellen/

[ Voor 21% gewijzigd door Soliest op 27-10-2022 11:21 ]

Pagina: 1 ... 79 ... 124 Laatste