"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
ik heb wel interessesteveman schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:41:
Aangezien ik VTOL VR al in m'n library had en deze ook in de humble bundle zat en niemand m'n getal onder pi heeft geprobeerd te raden...
Wie wil hem als gift? Quote me even, dan weten we gelijk dat ie vergeven is. Doen we de overdracht even per DM.
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Tevens fijn dat er nu bij nieuwsberichten niemand meer kan zeiken over die verplichting van het Facebook account en kunnen de anti-FB groep mensen ook een Quest 2 kopen. Al moeten ze er nu toch wel ff € 100 extra voor dokken.
Kan je dat nu eindelijk opzeggen dan? Als ik op Oculus.com kijk zie ik nog steeds alleen een "log in with facebook" optie en als ik inlog zie ik de loskoppel optie ook nergensEdwinB schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:43:
Wel fijn die switch naar een Meta account. Alles is nog hetzelfde op de Quest 2, maar een grote reden om mijn Facebook account niet op te kunnen zeggen is hiermee wel weggenomen.
Tevens fijn dat er nu bij nieuwsberichten niemand meer kan zeiken over die verplichting van het Facebook account en kunnen de anti-FB groep mensen ook een Quest 2 kopen. Al moeten ze er nu toch wel ff € 100 extra voor dokken.
Of het moet onder "Meta or Oculus Account Settings" zitten maar die pagina wil bij mij helemaal niet laden (blijft leeg).
Ze maken het niet bepaald makkelijk, zal wel expres zijn (dark patterns).
Ik weet het even niet precies, maar ik heb mail gehad om een Meta account aan te maken. Tijdens dat proces heb je de keuze om je Facebook niet gekoppeld te laten nadat je gegevens zijn overgezet.GekkePrutser schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:44:
[...]
Kan je dat nu eindelijk opzeggen dan? Als ik op Oculus.com kijk zie ik nog steeds alleen een "log in with facebook" optie en als ik inlog zie ik de loskoppel optie ook nergens
Of het moet onder "Meta or Oculus Account Settings" zitten maar die pagina wil bij mij helemaal niet laden (blijft leeg).
Ze maken het niet bepaald makkelijk, zal wel expres zijn (dark patterns).
Ahhh nu zie ik het. In mijn spambox. Bedankt voor de tip!EdwinB schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:45:
[...]
Ik weet het even niet precies, maar ik heb mail gehad om een Meta account aan te maken. Tijdens dat proces heb je de keuze om je Facebook niet gekoppeld te laten nadat je gegevens zijn overgezet.
Ikzelf heb een Quest 1 en heb altijd een Oculus account gebruikt (dus geen FB account).
Gelukkig blijk ik niet de enige te zijn als ik de support fora zo eens in de gaten houdt:
Ik voorzie een fix in de zeer nabije toekomst.
https://forums.oculusvr.c...r-Meta-Account/m-p/980658
Ik ben één van de mensen die geen quest 2 heeft gehaald vanwege de FB eisen, maar zal dit nu nog niet doen, enkel omdat de naam van het bedrijf is veranderd.EdwinB schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:43:
offtopic:
Het mes snijdt wat mij betreft een beetje aan 2 kanten. Aan de ene kant vind ik de anonimiteit van het huidige/eerdere internet een zeer groot goed. Aan de andere kant zie ik dat er veel te makkelijk misbruik van gemaakt kan worden en juich ik een soort e-paspoort alleen maar toe. Een toekomst van een metaverse die VR mogelijk maakt, zal een dergelijke stok achter de deur om verkeerd gedrag tegen te gaan alleen maar logischer maken.
Ik had lensen bij ze besteld met de scherpte van me leesbril, de VR-bril zit immers vlak voor je ogen.
Krijg de lensen binnen en alles compleet blurry.
ik mailen met VROptician en snel bleek dat ik dom geweest was, staat zelfs in op de site dat je je prescription voor veraf moet gebruiken.
Maar met die gasten mailen, steeds snel antwoord (zelfs in weekend) en nu mag ik ze gratis omruilen.
Echt top service
p.s.
Snap alleen niet waarom je je leesbril niet nodig hebt
De lenzen emuleren een scherm ver weg. Werkt voor mij ook prima terwijl ik voor een normaal scherm eigenlijk een bril nodig heb, maar voor ver weg niet.richards3 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 20:55:
Wat een fantastische service bij VROptician.
Ik had lensen bij ze besteld met de scherpte van me leesbril, de VR-bril zit immers vlak voor je ogen.
Krijg de lensen binnen en alles compleet blurry.
ik mailen met VROptician en snel bleek dat ik dom geweest was, staat zelfs in op de site dat je je prescription voor veraf moet gebruiken.
Maar met die gasten mailen, steeds snel antwoord (zelfs in weekend) en nu mag ik ze gratis omruilen.
Echt top service
p.s.
Snap alleen niet waarom je je leesbril niet nodig hebt
@richards3 kan je een review geven als je ze hebt??
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
https://www.humblebundle.com/games/valiant-vr
[ Voor 5% gewijzigd door Akemi op 29-08-2022 08:48 ]
Kuch kuch was al netjes benoemd 😉Akemi schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:48:
Voor de liefhebbers weer een VR bundle van Humble:
https://www.humblebundle.com/games/valiant-vr
Nu ben ik niet @richards3, maar ik heb wel al een hele tijd VR Optician inzetlenzen. En voor mij was het alsof ik VR voor het eerst beleefde zoals het écht bedoeld wasZorg schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:38:
Ik twijfel nog aan extra lensen. Ik draag een bril maar heb er niet echt super veel last van. Het op en af doen vergt wat oefening maar is nu een handigheid. Alleen soms bij actieve sessies dat ik het even goed moet zetten.
@richards3 kan je een review geven als je ze hebt??
@richards3: De lenzen die standaard in je VR-bril zitten zijn bedoeld om de displays 'virtueel ver weg' te zetten. Stel je voor dat je daadwerkelijk de hele tijd moet focussen op displays die zó dicht bij je ogen staan, dan zou je in twee minuten scheel kijken. Daarnaast kijk je in-game in VR natuurlijk over het algemeen niet zo dichtbij, dus dan zou de in-game ervaring ook verre van overeen komen met wat je ogen fysiek doen.
[ Voor 20% gewijzigd door Wormaap op 29-08-2022 09:16 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ook een keer ervaren. Voor mij was het toen op beide locaties (op de PC en op de bril) Airlink letterlijk 'off/on' gezet, waarna ze elkaar weer vonden.madpilot0 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:20:
Vreemd, na de laatste update met het meta account krijg ik Airlink op mijn Quest 2 met geen mogelijkheid meer aan de gang. Blijft hangen op "Searching for PC's". Met de kabel werkt het nog prima (maar iets meer lag..). Heeft er iemand nog een goeie suggestie? Heb de Oculus PC app ook op beta gezet voor v43 maar dat mocht ook niet baten.
Eerst paar keer bril uit en aan gezet, alsook de oculus app opnieuw starten, PC opnieuw starten en niets hielp. Tot ik de feature dus daadwerkelijk uitgezet heb.
Wat @ShAd0w aangeeft. Een keertje de feature uit en aanzetten.madpilot0 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:20:
Vreemd, na de laatste update met het meta account krijg ik Airlink op mijn Quest 2 met geen mogelijkheid meer aan de gang. Blijft hangen op "Searching for PC's". Met de kabel werkt het nog prima (maar iets meer lag..). Heeft er iemand nog een goeie suggestie? Heb de Oculus PC app ook op beta gezet voor v43 maar dat mocht ook niet baten.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
ShAd0w schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:59:
[...]
Ook een keer ervaren. Voor mij was het toen op beide locaties (op de PC en op de bril) Airlink letterlijk 'off/on' gezet, waarna ze elkaar weer vonden.
Eerst paar keer bril uit en aan gezet, alsook de oculus app opnieuw starten, PC opnieuw starten en niets hielp. Tot ik de feature dus daadwerkelijk uitgezet heb.
Thanks voor de reacties. Vinkje Airlink uitzetten uiteraard geprobeerd, maar aan (of uit) blijft hij staan op Searching for PC's. Ook heb ik op de PC geprobeerd om onder devices te koppelen via 'Wireless' maar geen geluk helaas.Soliest schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:11:
[...]
Wat @ShAd0w aangeeft. Een keertje de feature uit en aanzetten.
https://stepsboard.com/nl...ren-werkt-niet-op-windowsmadpilot0 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:18:
[...]
[...]
Thanks voor de reacties. Vinkje Airlink uitzetten uiteraard geprobeerd, maar aan (of uit) blijft hij staan op Searching for PC's. Ook heb ik op de PC geprobeerd om onder devices te koppelen via 'Wireless' maar geen geluk helaas.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Heb het probleem lang geleden ook gehad. Ben dan overgeschakeld naar Virtual Desktop. Dat werkt trouwens ook beter voor simracing wat ik voornamelijk doe.madpilot0 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:18:
[...]
[...]
Thanks voor de reacties. Vinkje Airlink uitzetten uiteraard geprobeerd, maar aan (of uit) blijft hij staan op Searching for PC's. Ook heb ik op de PC geprobeerd om onder devices te koppelen via 'Wireless' maar geen geluk helaas.
Zal er eens naar kijken.Flying Hawkic schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:45:
[...]
Heb het probleem lang geleden ook gehad. Ben dan overgeschakeld naar Virtual Desktop. Dat werkt trouwens ook beter voor simracing wat ik voornamelijk doe.
Simracen doe ik wel via de kabel, zo mobiel ben ik dan toch niet achter het stuur
Bedankt voor je reactie. Misschien toch eens overwegen maar ga het eerst eens gewoon met lenzen proberen. Heb nog een setje liggen (daglenzen voor het zeilen) die ik kan gebruiken
Hier ook een blije gebruiker van VR lenzen. Echt een verademing. Was bij mij ook wel nodig aangezien ik een vrij breed montuur / hoofd heb. Contactlenzen ook wel eens geprobeerd, maar blijft wel een actie elke keer als je wil gaan VR-en. Voordeel is wel dat je nog scherp ziet als je de VR bril afzet. Met mijn -4,5 moet ik toch echt meteen mijn bril weer opzetten zodra de VR bril af gaat.Zorg schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:21:
@Wormaap
Bedankt voor je reactie. Misschien toch eens overwegen maar ga het eerst eens gewoon met lenzen proberen. Heb nog een setje liggen (daglenzen voor het zeilen) die ik kan gebruiken
Dit is inmiddels opgelost door in windows -> configuratiescherm -> apps -> oculus app -> "wijzigen of verwijderen" -> "repareren" te kiezen.remcheese schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:05:
hmm, mn oculus app doet t niet meer op de pc.
Gelukkig blijk ik niet de enige te zijn als ik de support fora zo eens in de gaten houdt:
Ik voorzie een fix in de zeer nabije toekomst.
https://forums.oculusvr.c...r-Meta-Account/m-p/980658
Het werkt inmiddels weer. Na wat rondzoeken kwam ik op een tip dat ik de igmp settings op m'n unifi spul aan moest passen. Daarna werkte het direct weer. Het vreemde blijft dat het spontaan is gestopt met werken na die laatste update en ik niks in de UDM veranderd heb.madpilot0 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:20:
Ik vind het tof van Meta dat je nu je facebook account los kan koppelen. Maar ik vind het nogal een rotstreek om het zo door je strot te duwen.
Ik doe net 1 van mijn Quest 2's op, en krijg een melding: "Als je nu gebruik wil maken van VR moet je eerst je meta account aanmaken!". Dus ik druk op okee, maar de volgende melding is: "Je moet nu een mobiel apparaat of desktop bij je hebben". Nja die heb ik dus niet want de meta site werkt niet in firefox (hij redirect naar auth.meta.com en die pagina blijft leeg). En ik doe niet aan Chrome op mijn thuis PC's. Dus, ik kan niet VR'en door een keuze van Meta. Gelukkig kon ik door wat spelen met de knopjes toch in het menu komen en de app starten.
Vervolgens denk ik later van okee, nu maar ff dat accountgedoe aanmaken. Log ik in op Meta, krijg ik dit weer:
/f/image/6VLFqn8zJLDWceXZ7sxmBZRV.png?f=fotoalbum_large)
Zo blijf je toch ook bezig.. Moet ik mijn oude quests weer updaten voor ik verder kan. Zelfs nadat ik ze had geupdate, bleven de site hierom vragen dus ik ben maar op goed geluk doorgegaan.
Hierna moest ik ook nog eens elke headset opnieuw linken met een code.
Ik snap dat ze willen dat iedereen het zo snel mogelijk doet maar het produkt onbruikbaar maken ("Je moet dit eerst doen anders mag je niet doorgaan") vind ik echt niet kunnen.
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 01-09-2022 18:05 ]
De tekst van die melding van jouw screenshot kreeg ik in VR te zien. Maar het was mij niet duidelijk wat ik ermee moest. Heb hem dan met USB aan de pc gehangen (als je die kabel niet hebt, hoe kan je dan trouwens hem opzetten en tegelijk aan de stroom hangen...) en dan kon ik hem gewoon weer gebruiken. Heel vreemde notificatie was dat. Heb precies geen update geïnstalleerd, heb enkel op downloaden geklikt onder updates en er gebeurde niets maar kon mijn headset wel gewoon gebruiken.GekkePrutser schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:07:
Hmmz..
Ik vind het tof van Meta dat je nu je facebook account los kan koppelen. Maar ik vind het nogal een rotstreek om het zo door je strot te duwen.
Ik doe net 1 van mijn Quest 2's op, en krijg een melding: "Als je nu gebruik wil maken van VR moet je eerst je meta account aanmaken!". Dus ik druk op okee, maar de volgende melding is: "Je moet nu een mobiel apparaat of desktop bij je hebben". Nja die heb ik dus niet want de meta site werkt niet in firefox (hij redirect naar auth.meta.com en die pagina blijft leeg). En ik doe niet aan Chrome op mijn thuis PC's. Dus, ik kan niet VR'en door een keuze van Meta. Gelukkig kon ik door wat spelen met de knopjes toch in het menu komen en de app starten.
Vervolgens denk ik later van okee, nu maar ff dat accountgedoe aanmaken. Log ik in op Meta, krijg ik dit weer:
[Afbeelding]
Zo blijf je toch ook bezig.. Moet ik mijn oude quests weer updaten voor ik verder kan. Zelfs nadat ik ze had geupdate, bleven de site hierom vragen dus ik ben maar op goed geluk doorgegaan.
Ik snap dat ze willen dat iedereen het zo snel mogelijk doet maar het produkt onbruikbaar maken ("Je moet dit eerst doen anders mag je niet doorgaan") vind ik echt niet kunnen.
Zit er verschil tussen de store op het apparaat zelf en de algemene store?
Kan je via een website gewoon kopen voor de meta quest 2? Hij heeft geen creditcard of PayPal.
Zag hij de aanbieding op de store in de headset zelf? Beetje meer info zo welkom zijn, redelijk onduidelijk wat je nu vraagt.jaydenjarno schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:04:
Mn zoontje heeft de meta quest 2. Nu zei hij dat hij beat saber met uitbreiding voor 20 euro zag. Als.ik. via internet zoek zie ik alleen de basis voor 29,95.
Zit er verschil tussen de store op het apparaat zelf en de algemene store?
Kan je via een website gewoon kopen voor de meta quest 2? Hij heeft geen creditcard of PayPal.
Ik neem ook aan dat hij zonder pc speelt?
Heb wel gevonden dat er een app is..die nu nog koppelen en dan gaat het denk goed.komen
Er zit inderdaad een verschil tussen spellen kopen op de headset zelf of op bijvoorbeeld Steam op de pc. Op de headset zelf kun je hem dan meteen spelen zonder tussenkomst van een pc. Mocht je een spel kopen op Steam of via de Store op de pc moet de pc meestal aan staan en speel je het spel op de headset via de pc. Sommige spellen zijn cross platform, dus 1 x kopen en dan kun je zowel de pc als de quest versie spelen.jaydenjarno schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:58:
Hij zag het op het apparaat. Vandaar de vraag of er verschil zit
Heb wel gevonden dat er een app is..die nu nog koppelen en dan gaat het denk goed.komen
Op de pc versie zitten vaak ook wat meer opties of zijn de gfx een stuk beter. Met Beatsaber kun je ook gemakkelijker je eigen liedjes en levels inladen/maken.
Hoewel ik mijn FB account puur hiervoor had gemaakt en er helemaal geen last mee had, wel beter om een specifiek platform account te hebben.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Sta voor nu ff in een early bird pack, kan altijd nog annuleren.
Maar heeft iemand nog zin om een EARLY BIRD: 2x Pack Bundle, 40 plekken over, samen te doen? Ongeveer ~€330,- met verzendkosten denk ik, kan nog X euro veranderen.
Als iemand interese heeft aub PM. (wel direct het geld willen overmaken naar mij graag). [i]Kan ook met een paar uur meer al weer weg zijn. (nu 5:30)
31 over nu.
[ Voor 10% gewijzigd door The Chosen One op 06-09-2022 08:34 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Mooi product, jammer dat het aan het eind vd lifecycle geintroduceerd word.The Chosen One schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 05:26:
Nofio heeft de wireless adapter kickstarter gelaunched; https://www.kickstarter.c..._watched_project_launched
Maar heeft iemand nog zin om een EARLY BIRD: 2x Pack Bundle, 40 plekken over, samen te doen? Ongeveer ~€330,- met verzendkosten denk ik, kan nog X euro veranderen.
Als iemand interese heeft aub PM. (wel direct het geld willen overmaken naar mij graag). [i]Kan ook met een paar uur meer al weer weg zijn. (nu 5:30)
31 over nu.
Ik meen dat ze de techniek ook wilden verkopen aan headset fabrikanten om gelijk te integreren (tijdje terug een video gezien over dit product). Een index 2 die gelijk draadloos is zou leuk zijnDarkangle schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:06:
[...]
Mooi product, jammer dat het aan het eind vd lifecycle geintroduceerd word.
Gamertag: FinrazielNL
Erg gaaf, maar op dit moment het geld niet voor (over).The Chosen One schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 05:26:
Nofio heeft de wireless adapter kickstarter gelaunched; https://www.kickstarter.c..._watched_project_launched
31 over nu.
Maar zeker iets wat ik ooit zou kopen of gewoon als het uit komt de Index voor verkoop en de Index 2 aan schaf.
Denk niet dat ik hem zou kopen voor bijv. richting €500 als ze hem later los verkopen en de prijs mogelijk hoger is.
Dat gezegd, nog 25 dubbele packs (goedkoper dan 1 losse) over. Pm voor interesse.
[ Voor 17% gewijzigd door The Chosen One op 06-09-2022 11:35 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Valve had geen interesse.Finraziel schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:00:
[...]
Ik meen dat ze de techniek ook wilden verkopen aan headset fabrikanten om gelijk te integreren (tijdje terug een video gezien over dit product). Een index 2 die gelijk draadloos is zou leuk zijn
Aah te laat, ik had wel interesse.The Chosen One schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 05:26:
31 over nu.
Maar nog steeds is deze uitbreiding bijna zo duur als een losse Quest 2... Ik denk niet dat ik in de toekomst genoeg ga spelen om dit te verantwoorden... Zeker gezien dat er vast nog wel een nieuwe high-end VR bril uitkomt die beter is dan de Index én dan ook nog eens draadloos.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ze werken altijd aan een heleboel dingen. De vraag zou meer moeten zijn; als ze aan iets werken, komt het dan ook daadwerkelijk uit?Flying Hawkic schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:16:
[...]
Werken misschien zelf al aan iets?
Oneindige zakken met geld en veel geduld is een nare combo voor de mensen die zitten te wachten op de kleine/tussenstap upgrades. Netter kan ik het niet verwoorden.
nieuws: Meta lijkt nieuwe high-end VR-bril op 11 oktober te onthullen
Dat gaat interessant worden. De Q2 is leuk, maar zit nu toch te kijken naar een upgrade voor bijvoorbeeld Flightsimulator. Dus nog maar even afwachten wat dit gaat doen ten opzichte van de HP R2
Kort samengevat is mijn persoonlijke keus Flight Simulator 2020, maar ik hoop dat met de volgende update DLSS beschikbaar is en de prestaties een stuk beter zullen worden want mijn RTX 3070 trekt het maar net op lage instellingen.
Qua besturing blijft VTOL VR echter een stuk prettiger spelen. Daar kan je ze seim-natuurlijk bedienen in plaats van dat je met een laserpointer ergens op moet mikken.
[ Voor 11% gewijzigd door jacobras op 08-09-2022 22:34 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Zorg schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:35:
Ik ben zelf wat aan het overwegen om https://www.plutosphere.com/ te testen. Hierbij heb je een gamepc in de cloud met specs om bijvoorbeeld flight simulator of F1 te kunnen spelen. Punt is alleen dat deze 2 titels mij niet echt trekken. Iemand nog titels op PCVR via Steam die echt VR goed zijn?
msnguy schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:27:
[...]
Ik vond het erg tegen vallen. Je kan (nog steeds) geen Bluetooth Controller direct van de Quest koppelen, de Desktop interface vanuit de webbrowser is buggy, Je moet telkens alle spellen opnieuw installeren want je krijgt geen Cloudopslag en het installeren zelf kost ook tokens. De videokaart is slechter dan een GTX 1080 qua prestaties.
Ik blijf voorlopig wel bij Shadow i.c.m. Virtual Desktop.
En het valt me mee hoe fijn dat ding eigenlijk is... De Quest 2 is echt iets te beknibbeld om het prijspeil te halen (dat bovendien nu alweer ongedaan gemaakt is, hij is nu even duur als de Quest 1).
Van die kleine dingetjes die het hem doen:
- Veel groter contrast en diepere kleuren door het OLED scherm (ja ik weet het, niet helemaal zwart maar de Q2 is gewoon lichtgrijs!)
- Veel prettigere afwerking: Rubber op de controllers voelt zoveel beter aan, geeft meer grip, de stoffen bekleding op de headset. De magneetsluiting voor het batterijklepje (op die van de Q2 moet je echt de 'greep' weten om hem er normaal af te krijgen)
- De IPD aanpassing, alhoewel ik 'gewoon' 63mm heb, is het voor familie wel handig
- De hoofdband is enorm fijn en door het elastische hoef je hem niet steeds open/dicht te doen, je trekt hem gewoon over je hoofd heen en dan springt hij precies goed in vorm. Veel prettiger zelfs dan de dure elite strap voor de Q2, die nog eens te makkelijk breekt ook. Logisch dat er geen elite strap voor de Q1 was want deze is gewoon perfect.
- De stoffen binnenboel in de Q1, zorgt voor minder strooilicht daar
- De hoofdband zonder allergische shit waardoor die siliconen band er niet overheen hoeft. De opening is ook wat breder dan bij de Q2 (brildragers)
- Beter geluid. Duidelijk beter.
- Veel betere accuduur. Met de Q1 ben ik altijd een beetje moe aan het worden als de accu leeg is en dat is dan wel een reden om te stoppen, maar eigenlijk had ik nog wel even door kunnen gaan. Hier ben ik helemaal uitgespeeld en dan heb ik nog over. Hij laadt trouwens ook merkbaar sneller op dan de Quest 2(!).
- Klein puntje maar de haakse USB-C kabel die er bij zit is ook fijn als je hem in de koffer legt terwijl hij oplaadt. Met een rechte zoals bij de Q2 steekt dat teveel uit.
Ik hoop echt dat Meta de volgende versie wat minder uitgekleed maakt, want de Q2 is echt iets te beknibbeld vind ik. Buiten de duidelijk hogere resolutie en de snellere CPU is er weinig dat aantrekkelijk is boven de Q1. Er is gewoon duidelijk veel meer nagedacht over gebruiksgemak bij de Q1 en de Q2 is puur een naar een bepaalde prijs gemaakt produkt. Gezien het doel van Meta om VR naar de massa te brengen snap ik het wel, maar ik zou zelf wel 100 euro extra over hebben voor al deze extra's.
PS: Ik zeg niet dat mensen nu een Quest 1 moeten gaan kopen trouwens, maar ik vind dat de kantjes die Meta ervan afgeschaafd heeft om die 100 euro te besparen bij de Quest 2 net een beetje te scherp zijn. Maar als je nu een headset koopt is de Quest 2 natuurlijk de enige logische keuze.
Ook heb ik trouwens zitten spelen met plutosphere. Edit: Ik zie net dat @Zorg het ook noemde, had het topic nog niet bijgelezen. Maar hierbij mijn ervaringen dus.
Dit is een dienst voor mensen die wel een Quest hebben maar geen PC en toch PC willen gamen. Ik heb wel een PC maar die heb ik hier niet bij me, vandaar. Het is nog in early access, en je kan 600 credits (1 uur) per week gratis krijgen. Zelf ik heb ik er wat gekocht ($2 per uur). Voor permanente opslag op je cloud PC (128GB) moet je ook betalen, $10 per maand. Dit heb ik voor een maandje genomen omdat ik nu op vakantie ben. Als je dat niet neemt dan moet je elke keer alles weer installeren en dat wordt snel vervelend. Deze optie is er pas sinds kort vandaar dat @msnguy het in Februari nog noemde, maar nu is het er dus wel, tegen extra kosten.
De desktop omgeving in de browser vond ik niet buggy (en ik gebruik hem nog wel in Firefox op FreeBSD!) maar de Quest client dus wel. Crasht regelmatig en je kan je virtuele PC er ook niet mee aan/uit zetten of bedienen (wel via SteamVR Desktop maar die crasht dus soms en crasht de plutosphere app) dus ik moet elke keer naar de computer toe lopen om SteamVR te herstarten als er wat misloopt. Ik heb hier wel een computer maar geen GPU er in, voor wie het zich afvraagt.
In de praktijk werkt het wel redelijk. Je kan je PC bedienen in een browser window, inloggen op steam enz. Er is een APK als client die je via SideQuest moet installeren. Wel moet ik zeggen dat die client vaak crasht, of dat er iets anders raar gebeurt op de PC. Hij raakt steeds mijn X-Plane licentiecode kwijt omdat alleen de D-Drive persistent is en kennelijk wordt dat ergens op C opgeslagen.
Maar Steam VR Home, X-Plane 11 en Eagle Flight werkten goed. In X-Plane moet ik hem wel op medium settings zetten, hoger wordt hakkelig. De GPU is inderdaad niet high-end maar ook niet vreselijk. De storage is wel snel, spellen starten duidelijk sneller op dan op mijn 970 Evo Plus wat toch geen slechte SSD is. X-Plane 12 is helemaal hakkelig maar dat is sowieso zelf nog maar net in beta. MSFS 2020 (Microsoft Flightsim) past helaas NET niet op de 128GB dus kon ik helaas niet proberen
Ik ga morgen ff alles uit de kast trekken om HL:Alyx te proberen. Maar over het algemeen ben ik er wel tevreden mee. Er zijn wat hikjes en crashes, maar als je geen PC hebt is het beter dan niks. Als ik terug ga zal ik wat meer over mijn ervaringen schrijven. Maar het is minder laggy dan ik had verwacht.
ShadowPC heb ik ook wel eens naar gekeken maar die hadden toen een gruwelijk lange wachttijd (> 6 maanden) dus voor ff spelen op vakantie niet geschikt. En je moet dan zelf de VR forwarding regelen. Maar verder dus niet kunnen proberen vanwege die wachttijd.
Edit: Die wachttijd is er nu niet meer maar wel kost het 30 euro per maand onbeperkt + 30 euro activatiekosten (nu "tijdelijk zonder"). Als ik het dan voor een maandje zou gebruiken voor de vakantie dan zou het meteen 60 euro zijn, dan is plutosphere een veel goedkopere oplossing voor mij. Zoveel speel ik toch niet. Maar ShadowPC lijkt me dan meer voor als je helemaal geen PC hebt en het echt continu gebruikt, dan heb je niet zo'n last van die activatiekosten en zijn die 30 euro per maand ook niet zo zwaar.
[ Voor 27% gewijzigd door GekkePrutser op 11-09-2022 21:22 ]
Updateje:
Heb een spel wat ik wil proberen met cloud gaming pc
https://store.steampowere...egatta__The_Sailing_Game/
Ben al een tijdje bezig om een zeilboot te restaureren en dus geen tijd om effectief te zeilen. Deze game is ook niet in de oculus store te vinden. Nu staat er op de steam site: Windows Mixed Reality. Is dit PCVR?
[ Voor 31% gewijzigd door Zorg op 10-09-2022 10:54 ]
Zijn er nog tips waar ik naar kan kijken? (Behalve chromecast halen)
Op telefoon kan ik gewoon meekijken
https://www.reddit.com/r/...ot_working_on_hisense_tv/jaydenjarno schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:04:
Zoon heeft de quest 2. Vindt het geweldig. Maar casten naar mn tv werkt niet. Zit wel op dezelfde wifi. Is een Hisense van 2021.
Zijn er nog tips waar ik naar kan kijken? (Behalve chromecast halen)
Op telefoon kan ik gewoon meekijken
Lijkt me ook geen onderwerp voor in dit topic, aangezien de Q2 gewoon werkt qua casten. Het ligt in dit geval aan je TV en 2min zoeken op internet geeft veel van dit soort issues met een Hisense TV.
ShAd0w schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:12:
[...]
https://www.reddit.com/r/...ot_working_on_hisense_tv/
Lijkt me ook geen onderwerp voor in dit topic, aangezien de Q2 gewoon werkt qua casten. Het ligt in dit geval aan je TV en 2min zoeken op internet geeft veel van dit soort issues met een Hisense TV.
Vr ervaringen topic. Dit is een ervaring met vr. Heb internet bezocht en daar staat vaak dat het wel werkt als je op dezelfde wifi zit. Alleen dat doet die niet. Denk dat ik toch naar een Chromecast halen dan
Ik ga even ergens anders heen. Hopelijk daar behulpzamer...
De mensen hier zijn meestal erg behulpzaam, soms zitten er mensen tussen die te snel vervelend doen, maar als je ook maar een keer op een zoekmachine dit probleem had gezocht had je een antwoord gehad.jaydenjarno schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:42:
Dank voor alle hulp ....
Ik ga even ergens anders heen. Hopelijk daar behulpzamer...
Als je verwacht dat mensen hier als helpdesk zitten, dan ben je inderdaad beter uit om ergens anders met problemen aan te komen.
Jammer dat je met een Hisense een aparte Chromecast moet kopen en dat dit misschien voor jouw een grote irritatie/niet willen accepteren dat het zo is. Helaas is techniek niet altijd, zelfs meestal niet, zo meewerkend en dit zeker als je budget opties kiest.
Voor de rest, fijn dat je nu de oplossing hebt en op de TV mee kan kijken. Dat vind ik echt een killer feature van de Quest 2.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Vanuit een ander forum doorgekregen dat alleen een Hisense met build in chromecast het kan. En niet.die met een andere casting variant.
Eventueel met screen mirror etc zou het nog.kunnen. maar dat is dan heel omslachtig
Dan maar een chromecast zodat het snel en vloeiend gaat
Ps: zoekfunctie van dit forum gaf geen resultaten helaas
Ja precies, daarom was ik zelf ook benieuwd. Enkele vrienden van me hebben door mijn enthousiasme een Quest 2 gekocht maar waren er gauw op uitgekeken omdat de native games gewoon erg simpel zijn en ze geen geschikte PC hebben. Van zoiets als beat saber moet je echt houden. Er is wel meer maar het is niet allemaal voor iedereen. Dus mijn interesse was ook een beetje op die hoek gericht, zodat zij wat verder kunnen met hun quest. En als ik onderweg ben. HL:Alyx moet ik nog steeds proberen trouwens.Zorg schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:18:
Bedankt voor de uitgebreide review! Het was sowieso niet direct om flight simulator te spelen. Maar gewoon uit interesse of er betere games zijn. Er werd al eens eerder in dit topic door iemand gezegd dat de game ervaring vele malen beter was. Zou dat graag eens willen testen zonder direct 3k aan een gaming pc uit te geven en dan is dit wel een goeie oplossing voor de minder die hard gamers
Ja, dat is PCVR. Alles wat op steam staat is per definitie PCVR. Want Steam kan helemaal geen Quest games verkopen, die kan je alleen in de Oculus Store en SideQuest halen. Hij ondersteunt ook SteamVR en Oculus Rift trouwens dus dat zou moeten werken.Zorg schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:18:
Updateje:
Heb een spel wat ik wil proberen met cloud gaming pc![]()
https://store.steampowere...egatta__The_Sailing_Game/
Ben al een tijdje bezig om een zeilboot te restaureren en dus geen tijd om effectief te zeilen. Deze game is ook niet in de oculus store te vinden. Nu staat er op de steam site: Windows Mixed Reality. Is dit PCVR?
@jaydenjarno Als je het niet zo vaak nodig hebt dat een chromecast aanschaffen zin heeft, kan je het ook met een browser doen. Dan moet je gaan naar https://www.oculus.com/casting (in Chrome of Edge, helaas geen Firefox) en dan kan je casten vanaf je headset als je op dezelfde wifi zit.
Is misschien een optie voor als je het weinig nodig hebt. Die laptop kan je dan natuurlijk weer op de TV aansluiten als je een groot scherm wil.
Ik heb pas nog zo gecast tijdens een presentatie, werkte prima.
[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 11-09-2022 17:55 ]
Aha, maar dat is dan toch logisch? Als je geen built in Chromecast hebt dan kan je ook niet casten daarnaar met de Quest 2. Want deze kan alleen via Chromecast casten.jaydenjarno schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:36:
Was meer dat ze dan beter niet kunnen reageren. Op internet staan dus veel verschillende zaken. Hisense moet het kunnen en dan weer niet.
Vanuit een ander forum doorgekregen dat alleen een Hisense met build in chromecast het kan. En niet.die met een andere casting variant.
Eventueel met screen mirror etc zou het nog.kunnen. maar dat is dan heel omslachtig
Dan maar een chromecast zodat het snel en vloeiend gaat
Ps: zoekfunctie van dit forum gaf geen resultaten helaas
Een ingebouwde casting is voor proprietary troep wat alleen samen via specifieke zaken werkt.
Veel mensen nemen aan dat als er iets van casting in een apparaat zit dat het altijd zal werken, maar dat heb je gemerkt, is niet het geval.
Maar het is dus helaas niet zo
Dat is ook niet waar. Beetje misplaatst door Meta, zoals het op de site staat.jaydenjarno schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:10:
Was meer omdat de site van de quest aangeeft dat je dat kan als ze op een zelfde wifi zitten. Dus ook zonder chromecast.
Maar het is dus helaas niet zo
Daar staat inderdaad:
Aan de slag met casten
Zorg dat al je apparaten met hetzelfde Wi-Fi-netwerk zijn verbonden
Maar als je op dat plusje drukt lees je dat het alleen kan met een computer, telefoon of Chromecast ondersteund apparaat.
Er zijn verschillende (helaas) casting-protocollen waarbij die van Chrome het meest gebruikte is alsook de standaard die we eigenlijk kennen/willen.
Echter hebben veel TVs ook een eigen protocol (Samsung, LG en dus ook Hisense) welke dus niet heel erg fijn zijn
Je kreeg 2x een antwoord. Als het je niet bevalt misschien niet in een slachtoffer rol kruipen of je verongelijkt voelen (werkt nooit goed, laat alleen maar zien dat je kleinzerig bent en graag kalimero uithangt).jaydenjarno schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:36:
Was meer dat ze dan beter niet kunnen reageren.
Er zat geen malice in mijn antwoord, maar wat je bedoelt te zeggen is dat geen enkele woorden aan je besteed zijn.
Helaas is dit een forum waar ook andere mensen zitten dan 100% clonen van jezelf dus misschien even iets anders opstellen en je kan er verder mee (en ja, minimale googlefu word wel verwacht op tweakers meestal).
Jammer.
Azijn was in de aanbieding zie ik. Als je het geen goede vraag vindt. Dan antwoord je niet.Darkangle schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:33:
[...]
Je kreeg 2x een antwoord. Als het je niet bevalt misschien niet in een slachtoffer rol kruipen of je verongelijkt voelen (werkt nooit goed, laat alleen maar zien dat je kleinzerig bent en graag kalimero uithangt).
Er zat geen malice in mijn antwoord, maar wat je bedoelt te zeggen is dat geen enkele woorden aan je besteed zijn.
Helaas is dit een forum waar ook andere mensen zitten dan 100% clonen van jezelf dus misschien even iets anders opstellen en je kan er verder mee (en ja, minimale googlefu word wel verwacht op tweakers meestal).
Jammer.
lees mijn antwoord eens op zijn vraag. Lijkt me geen azijn in te zitten, alleen als je het er zelf in miktjaydenjarno schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:49:
[...]
Azijn was in de aanbieding zie ik. Als je het geen goede vraag vindt. Dan antwoord je niet.
edit: ah, was je zelf. Zie daar je antwoord.
Als je alles als slachtoffer leest is alles ook automagisch een aanval. Maargoed, laten we het lekker over lol hebben hebben, veel leuker dan kleinzerig gedoe.
[ Voor 24% gewijzigd door Darkangle op 11-09-2022 18:52 ]
En als er niemand gereageerd had dan had je ongetwijfeld even later hier net zo zitten zeuren maar dan waarom niemand je wil helpen.jaydenjarno schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:49:
[...]
Azijn was in de aanbieding zie ik. Als je het geen goede vraag vindt. Dan antwoord je niet.
Gamertag: FinrazielNL
Das nogal een aanname..maar jaFinraziel schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:45:
[...]
En als er niemand gereageerd had dan had je ongetwijfeld even later hier net zo zitten zeuren maar dan waarom niemand je wil helpen.
Nogmaals en dan is het klaar. Was gewoon een oprechte vraag of iemand iets wist. Vooral vanwege de wisselende antwoorden op internet.
Maar vr is dus echt heerlijk. Tot nu toe is de beat saber favoriet. Heerlijk gaan. Langzaamaan steeds wat beter.
Doos:
https://www.reddit.com/r/...s_to_sources_in_comments/
Unboxing:
https://www.facebook.com/...38671195147?fs=e&s=TIeQ9V
Benieuwd hoe deze in de markt gezet gaat worden. Helaas staat mijn Quest 2 al maanden stof te happen, er zijn niet echt spellen die mij kunnen boeien...
EDIT: voor zij die niet op een link van Facebook willen klikken, hierbij een re-upload op reddit:
https://www.reddit.com/r/...nboxing_zectariuz_gaming/
[ Voor 17% gewijzigd door Matomatisch op 12-09-2022 09:39 ]
:strip_exif()/f/image/ycXZdGj7l8JUyywBXyaxshLO.jpg?f=fotoalbum_small)
De Half-Life 2: VR mod is gelanceerd en het is een knap staaltje werk!
:strip_exif()/f/image/Mnx2ezqra5RXPQ3OifrITxGH.jpg?f=fotoalbum_small)
HUD zit op je handschoen en op je wapen, standaard VR-UX.
:strip_exif()/f/image/5zOZtnH44GkkciCFLGD5FvLe.jpg?f=fotoalbum_small)
En uiteraard heb je een crowbar. Gaat prima! Niet supergoed uitgewerkt.. je hebt niet echt het gevoel dat je veel impact maakt. Maar het is bruikbaar.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BaO7Zg1jNg1oNYlFNcS4M18n.jpg?f=user_large)
Wapen selector screenshotten lukte niet, maar rechter touchpad induwen = selectierondje. Net als HL:Alyx, alleen heb je hier veel meer wapens. Controls zijn oké. Je gaat een stuk harder dan in Alyx, omdat je nou eenmaal stukken hebt dat je moet rennen. Dat lijkt bij mij overigens niet te werken, trigger = rennen. Gordon rent standaard al, lijkt het.
Items verzamelen gaat met knijpen (oppakken), dingen triggeren met .. trigger. Wapen reloaden is net als HL:Alyx. Ammo uit je rugzak, mag fysiek ejecten + doorladen. Torch is een knopje op je gezicht. Simpel!
Wapen voelt qua alignment anders dan in andere games (incl. Alyx), maar went snel en dan niet storend oid. Feedback voelt minder hard dan in Alyx, beter in Alyx. Maar prima. Weet niet zeker of het wapen-feedback of enemy impact-feedback is wat te licht voelt. Iig is het mooi mikken en schieten. Het is supervet
Grote vraag is natuurlijk: hoe doen ze controls als het racen over water? Of zwemmen onder water? Levels aangepast of controls aangepast? Eerste stukje water zwom je zonder te zinken naar de bodem. Wat heel prettig is, want gevoel van geen bodem in VR is raar.
Ik maak me nu al druk over Ravenholm.
En: het is een gratis mod! https://store.steampowered.com/app/658920/HalfLife_2_VR_Mod/
Same here. Misschien toch nog even verpatsen samen met de PSVR en het geld opzij zetten voor de PSVR2.Matomatisch schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:48:
Afgelopen nacht is een een screenshot verschenen van de doos van de Meta Quest Pro, op facebook staat ook al een unboxing video:
Doos:
https://www.reddit.com/r/...s_to_sources_in_comments/
Unboxing:
https://www.facebook.com/...38671195147?fs=e&s=TIeQ9V
Benieuwd hoe deze in de markt gezet gaat worden. Helaas staat mijn Quest 2 al maanden stof te happen, er zijn niet echt spellen die mij kunnen boeien...
Die wordt nu uitgerold, gaat altijd in fases. Je weet nooit wanneer je aan de beurt bent.Ake_40 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:30:
iemand enig idee wanneer de V44 update in nederland uit komt?
Wat zit er in de update dat je interessant vindt?
ironisch dat ons naam bijna hetzelfde is XD,Akemi schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:45:
[...]
Die wordt nu uitgerold, gaat altijd in fases. Je weet nooit wanneer je aan de beurt bent.
Wat zit er in de update dat je interessant vindt?
nou de screen record optie van 19:9 daar wacht ik al best lang op.
ik heb veel opnamens gedaan via mn pc terwijl ik game, maar je merkt wel dat het dan doet stotteren.
maar ik denk dat als mn pc alleen bezig is met de game en mn record via mn quest gaat dat het minder doet stotteren.
[ Voor 43% gewijzigd door Darkangle op 23-09-2022 20:24 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Vannuit alyx zelf, mods.Guillome schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:31:
Iemand een idee hoe ik Alyx Levitation installeer?
Als je een gehackede versie hebt, beats me.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Hm. Is ie al officieel uit?Guillome schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:35:
Heb officiele versie maar kan m niet vinden tussen de mods in steam..
Voor zover ik kan vinden, nog niet. (En kende deze ook nog niet).
Andere vraag:
Windows wil versie 11 nog altijd pushen, maar vooralsnog niet overgegaan omdat ik meerdere issues las in dit topic over de Quest2 AirLink icm W11.
Nu ben ik ondertussen overgestapt naar Virtual Desktop, maar nog altijd niet overgestapt naar W11.
Kan ik dit zonder problemen doen?
Thanks.
11400F - ASUS TUF B560 -RTX 2060
De sfeer, de muziek, die geluiden, echt heel erg gaaf. Ondanks de tekortkomingen is het een ware beleving.
Tweakers: ...
Wederom een gemiste kans. Niet echt vooruitstrevend.
Dit weekend maar eens proberen of het wat is voor me
Kan er weinig over vinden, maar is het nu een sequel of een gepolijste nieuwe versie van Boneworks?Darkangle schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:49:
Yup. Bonelabs is uit, top 10 meest verkochte spellen op steam op nr 1 (lees alle, dus ook non vr).
Tweakers: ...
Wederom een gemiste kans. Niet echt vooruitstrevend.
Alsin, ik heb Boneworks (nog) niet en ben zeer benieuwd naar Bonelab. Maar de vraag qua story (als dat er in zit) of je eerst Boneworks moet oppakken
Edit: twijfel omdat ik dacht dat Boneworks een soort van tech-demo was van VR ipv een echt (story-driven) spel. Beetje als Valve's The Lab
[ Voor 12% gewijzigd door ShAd0w op 02-10-2022 11:36 ]
Dat is waarom ik 'm oversla. Boneworks was de grootste VR-tegenvaller voor mij; voelde als één lange, saaie techdemo. De physics vond ik eerder beroerd dan goed uitgewerkt en er was weinig te doen. Overhyped, net als de nieuwe, ben ik bang.ShAd0w schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:36:
[...]
Edit: twijfel omdat ik dacht dat Boneworks een soort van tech-demo was van VR ipv een echt (story-driven) spel. Beetje als Valve's The Lab
Verhaal is niet heel erg aanwezig / uitgebreid uitgelegd maar het is er wel degelijk. Physics zijn een stuk beter als je je mindset van ‘ik speel een spel en zo werkt het in spellen’ loslaat en het meer als ‘echt’ benaderd. Ja het is zeker niet perfect en af en toe wel wat janky te noemen maar het is wat mij betreft beter dan wat dan ook. Het is een van de weinige spellen waar ik mij echt weer even moet oriënteren als ik m’n vr bril afzet.
En de soundtrack, perfect
Ik snap wel weer dat sommigen het minder zullen vinden, minder hands-on verhaal en geen enkele comfort opties (vr legs aan te raden). Daarmee veel gave dingen gedaan in vr die andere ontwikkelaars gewoon niet durven. Springen, vallen van grote hoogte, gewicht van items, lichaam, etc.
enkel een tech demo is het zeker niet.. campaign van 10+ uur zegt al genoeg denk ik.
Bonelab zelf nog niet gespeeld overigens, doe ik nadat ik boneworks weer uit heb. Naar wat ik begrijp soort van sequel maar vast ook prima losstaand te spelen.
[ Voor 7% gewijzigd door mnugter op 02-10-2022 18:37 ]
PTC uitzetten op desktop.Tadango schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:59:
In de zomermaanden heb ik een andere hobby maar nu het weer minder wordt pak ik VR weer op. Ik heb net alle Oculus updates en dergelijke doorlopen maar nu heb ik een probleem met Oculus Link. Ik zie geen mogelijkheid meer om het Windows / monitor scherm te tonen in Link. Dit hebben ze toch niet verwijderd hoop ik? Ik gebruik dit om tools te starten die ik nodig heb voordat ik ga spelen. Ik kan nergens een optie vinden om dit aan of uit te zetten. Is daar wel een optie voor ergens?
PTC????
Edit: Blijkbaar betekend dat Public Test Channel...... moet je ook maar weten
[ Voor 21% gewijzigd door Tadango op 03-10-2022 08:55 ]
Ja, dat was iets te kort door de bocht van @Furfoot (vermoedelijk reageerde hij/zij via mobiel, gezien de schrijfwijze). Maar toch een duimpje voor de moeite.Tadango schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:44:
[...]
PTC????
Edit: Blijkbaar betekend dat Public Test Channel...... moet je ook maar weten
[ Voor 6% gewijzigd door Cybergamer op 03-10-2022 11:25 ]
Heb je de experimental features aangezet?Ake_40 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:45:
V44 update is aangekomen. alleen kan geen advanced camera settings vinden weet iemand hier iets meer over?
Ik moet zelf vanavond nog even kijken maar wat ik zo kan vinden moet die toggle in ieder geval aanstaan.