Ik heb de Quest 2 gekocht, Facebook account vind ik wel een dingetje, maar toch maar gedaan. Doe er voor de rest niets mee, kunnen ze alleen zien wat ik doe op de Oculus.
Wel een heel gave ervaring hoor! Half Life Alyx gewoon draadloos streamen, niet normaal wat een manier om spellen te spelen zeg! Had al met mijn Samsung telefoons en de Gear VR ervaringen opgedaan, maar dit is toch echt wel van een ander niveau.
Heb een kabel besteld om te kijken of het via Link beter is, kabel op Amazon voor €30 gekocht, dus geen probleem als het geen groot verschil is. Sowieso voor Beat Saber wel handig, want dat streamen heeft heel soms een kleine hiccup, als je dan een vrij heftig nummer hebt, kan het de hele ervaring overhoop helpen. En ga Squadrons ook nog kopen, daarbij verwacht ik dat de kabel ook een hele fijne toevoeging kan zijn, is toch een stationary position.
Beat Saber demo voor de Oculus zelf miste ik toch echt wel wat grafische power (vooral in het brede blikveld), dus maar via Steam VR nu en dat is echt mooi. Misschien dat de volledige versie op de Oculus store beter is hierin? Ga ik later wel testen binnen de refund mogelijkheden, want voor dergelijke spellen is lokaal spelen toch wel een must (of dus via kabel).
Met Half Life Alyx merk ik eigenlijk helemaal nooit dat ik draadloos zit te streamen, in negatieve zin dan, wel positief, want je waant je echt in die wereld. Wilde gisteren zelfs die headset afzetten want ik snapte even in een vlaag van verstandsverbijstering niet waarom ik hem op moest, zo ging ik op in de wereld.
Wat ook een van de key features is van een goede ervaring, de controllers, dat merkte ik meteen met de demo van de Q2, niet normaal, de digitale handen voelen echt van jezelf. Ik denk dat op deze manier binnen vijf jaar VR gaming echt mainstream gaat worden. Zeker als de ontwikkelingen in draadloos of stand-alone VR gaming (zonder draad dus) echt goed doorzetten en er moeten (zoals al meer hier gezegd) wel meer spellen voor gaan komen. Maar met de Q2 staat de deur wagenwijd open voor game studio's om in te stappen als je het mij vraagt.
[
Voor 5% gewijzigd door
Koldur op 29-10-2020 11:37
]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm