Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParkOverall schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:34:
[...]Goede tip die Pigasus, maar wat een slechte audio support, je moet de LibVLC ergens vandaan halen om dts en ac3 te kunnen spelen.
Klopt maar ik denk dat dat eerder een beperking is vanwege Oculus. Aangezien het om een licentiecodec gaat en Oculus waarschijnlijk eist dat het officieel gaat (in tegenstelling tot VLC). Als klein bedrijf krijg je die niet zomaar.

Ik vond het ook jammer maar het was gelukkig snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De eerste reviews van Agos zijn helaas redelijk belabberd: https://store.steampowere...00/AGOS__A_Game_Of_Space/

En dat deed me denken: Wat hebben we nu eigenlijk met VR. En dat valt tegen imo. De best selling lijst op zowel Oculus Store als SteamVR veranderd nauwelijks in jaren. Ja we hebben nu Population One. Nu is een VR battleroyale cartoon stijl game sowieso niet echt mijn ding, maar dit is ook wel relevant gezien de eerdere discussie hier:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/c4tgxzqevuv51.png

Star Wars Squadrons is er natuurlijk, waar VR redelijk simpel was te implementeren voor ze. Schijnbaar ook een patch nu die FPS problemen moet oplossen. Maar onder de streep heeft VR toch heel veel moeite om meer dan wat indie ontwikkelaars ervoor te krijgen, en met de focus van Oculus op mobile VR zullen we daar geen bijzonder PCVR spellen meer van hoeven te verwachten, terwijl die oorspronkelijk juist een aantal van de beste hadden uitgebracht.

De komende MoH zal nog wel wat zijn. Zal niet teveel klagen hoe het laat zien hoever VR grafisch nog achterloopt :P. Maar ook dat is iets van Oculus die nog in de pijplijn zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Sissors schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:22:
De eerste reviews van Agos zijn helaas redelijk belabberd: https://store.steampowere...00/AGOS__A_Game_Of_Space/

En dat deed me denken: Wat hebben we nu eigenlijk met VR. En dat valt tegen imo. De best selling lijst op zowel Oculus Store als SteamVR veranderd nauwelijks in jaren. Ja we hebben nu Population One. Nu is een VR battleroyale cartoon stijl game sowieso niet echt mijn ding, maar dit is ook wel relevant gezien de eerdere discussie hier:
[Afbeelding]

Star Wars Squadrons is er natuurlijk, waar VR redelijk simpel was te implementeren voor ze. Schijnbaar ook een patch nu die FPS problemen moet oplossen. Maar onder de streep heeft VR toch heel veel moeite om meer dan wat indie ontwikkelaars ervoor te krijgen, en met de focus van Oculus op mobile VR zullen we daar geen bijzonder PCVR spellen meer van hoeven te verwachten, terwijl die oorspronkelijk juist een aantal van de beste hadden uitgebracht.

De komende MoH zal nog wel wat zijn. Zal niet teveel klagen hoe het laat zien hoever VR grafisch nog achterloopt :P. Maar ook dat is iets van Oculus die nog in de pijplijn zat.
Met je eens, het blijft allemaal enigszins gimmick. Maar aan de andere kant: ik beleef de afgelopen dagen meer plezier aan Table Tennis Eleven dan dat ik de afgelopen jaren heb beleefd aan andere games. En dat is ook wat waard ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:54

[Afbeelding]

beetje flauw om dan het beeld van de Quest 1 te pakken voor zo'n vergelijking. Die is van begin 2019. En de Quest 2 is een meer dan significante upgrade.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Maverick schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 07:54:
[...]

beetje flauw om dan het beeld van de Quest 1 te pakken voor zo'n vergelijking. Die is van begin 2019. En de Quest 2 is een meer dan significante upgrade.
Gezien de Q1 niet beter is qua beeld dan de PCVR versie, als de Q2 versie wel veel beter is, dan zou die dus beter beeld hebben als op PC!

(Overigens heb ik die niet zelf gemaakt maar gewoon van Reddit gepakt).

@Timbox88 Klopt, VR blijft ook wel een bijzonder iets. Dus ik ga mijn G2 nog niet annuleren ;). Maar los van Beatsaber die ik nu regelmatig doe om beweging te hebben sinds ik 7 maanden al thuiswerk, verwacht ik dat het helaas wel net zoals de afgelopen jaren met mijn CV1 gaat zijn: Best leuke en bijzondere spellen, en daarna ligt hij weer weken stof te verzamelen tot er iets komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Sissors schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:06:
@Timbox88 Klopt, VR blijft ook wel een bijzonder iets. Dus ik ga mijn G2 nog niet annuleren ;). Maar los van Beatsaber die ik nu regelmatig doe om beweging te hebben sinds ik 7 maanden al thuiswerk, verwacht ik dat het helaas wel net zoals de afgelopen jaren met mijn CV1 gaat zijn: Best leuke en bijzondere spellen, en daarna ligt hij weer weken stof te verzamelen tot er iets komt.
Ik volg de ontwikkelingen van VR niet op de voet maar sinds de aankondiging van de G2 in juli wat intensiever, het aanbod van goede pcvr games lijkt inderdaad nog erg beperkt. Het lijkt een beetje een kip en ei probleem: wat moet er eerst komen: genoeg spelers die hun portemonnee willen legen op pcvr spellen of genoeg genoeg goede games om meer spelers aan te trekken. Zal van beide kanten moeten komen en met de recentste generatie hmd's (G2 en Q2) zal het spelersaantal wel wat stijgen. Hopelijk is het genoeg om aantrekkelijk te worden voor meer game studio's.

Volgens mij is er voor VR echt veel meer mogelijk om een grotere spelersbase te creëren, zowel voor standalone als pcvr. Social games/hubs, wave shooters, battle royals, en misschien nieuwe genres die niet voor pancake gaming geschikt zijn. Het lijkt mij gaaf om een pcvr RTS te spelen á la Age of Empires of Anno waarbij je als een god boven je civilization hangt en waar je op de vloer van je woonkamer de veldslagen uitvoert. Wellicht zijn real life objecten te gebruiken voor het terrein, dus een stoel of tafel om als heuvel te dienen. Misschien is het dagdromen maar het lijkt mij toch al wel mogelijk met de huidige tech.

Ben zeer benieuwd naar de beeldkwaliteit van de G2, begin het nu toch wel een beetje irritant vinden dat het nét niet scherp genoeg is op de Q1. Zeker bij objecten die ver weg zijn. Nog 2/3 weken geduld hebben.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 12:39

[Afbeelding]

VR is gewoon nog een beetje pionieren, je zit in de begintijd.

Mijn kinderen (10&12) vinden fotorealistiche graphics normaal, ik kom uit de tijd dat mijn mond openviel toen ik mijn eerste 3Dfx Voodoo kaart in de PC stopte. En al gauw 2 :) want: 1024x768 kon je dan spelen!

Een lichte, comfortabele VR bril met soepele fotorealistische graphics zonder screendoor is er qua VR bril en GPU nog niet, maar het gaat snel en daarmee verouderd ook je gekochte hardware snel.

Ook zaken als controls moeten nog uitkristaliseren, ik vond Shadow Legends daarin gaaf, je doet alles met je handen, niks menu's.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21
Maverick schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 07:54:
[...]

De reden is heel anders. Omdat het een game is met cross-play wil je dat iedereen hetzelfde ziet en niet dat een speler op een bepaald platform een nadeel heeft door slechtere draw distance, minder detail etc.

Voor games met cross-play zal de minste headset de standaard zetten. De situatie is momenteel dat alle games de quest 1 ook moeten ondersteunen waardoor ook de gebruikers van de quest 2 met minder genoegen moeten nemen.

Voor games zonder cross-play zie je dat er al heel snel upgrades kwamen voor de quest 2 waarbij de game er mooier uitziet (shaduwen, reflecties) en in de toekomst zullen denk ik alle games kijken op welke headset ze gespeeld worden en op basis daarvan meer of minder visueel eruit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 15:55
Na een paar weken in VR te hebben gespeeld kan ik wel zeggen dat VR nog inderdaad wel gimmicky is, maar heeft wel enorme potentie om nog groter te worden. Er valt gewoon nog niet veel geld mee te verdienen en daarom zijn er niet heel veel echt goede games voor te vinden.

Beat Saber en Half-Life: Alyx zijn echt geweldige AAA titels en buiten die 2 games speel ik af en toe nog Eleven: Table Tennis VR en The Thrill of the Fight die allebei niet slecht zijn, maar nog zo onafgewerkt lijken.

Elder Scrolls Skyrim in VR oogt echt lelijk, zelfs met een lading mods, deze zou ik annuleren als ik hem op Steam had gekocht.

In Until You Fall doe je elke minuut hetzelfde alleen dan met een iets beter geupgrade wapen. Deze had ik terug laten betalen. Al is het wel een heel mooi en afgewerkt spel, maar goed zo kan iedereen een spel afwerken als er zo weinig content is XD

Er moeten echt meer games zoals Alyx uitkomen of volwaardige shooters, mmo's of gewone rpg's.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21
JohnnieWbl schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:30:
[...]

Ik volg de ontwikkelingen van VR niet op de voet maar sinds de aankondiging van de G2 in juli wat intensiever, het aanbod van goede pcvr games lijkt inderdaad nog erg beperkt. Het lijkt een beetje een kip en ei probleem: wat moet er eerst komen: genoeg spelers die hun portemonnee willen legen op pcvr spellen of genoeg genoeg goede games om meer spelers aan te trekken. Zal van beide kanten moeten komen en met de recentste generatie hmd's (G2 en Q2) zal het spelersaantal wel wat stijgen. Hopelijk is het genoeg om aantrekkelijk te worden voor meer game studio's. [...]
Helemaal mee eens. Daarom denk ik ook dat de Quest 2 uiteindelijk ook de redding is van de PCVR. Een game als population one is alleen leuk als er een grote player base is. Daarnaast verdient de studio hopelijk goed geld aan de gestegen aantallen spelers waardoor er verder ontwikkeld wordt.

Het lastige van PCVR is dat je een dure PC nodig hebt, een dure headset en ook nog een beetje technisch verstand om het allemaal goed werkend te krijgen. De Quest 2 is letterlijk aanzetten en spelen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:54
De Quest 1 is doorgeschoven naar mijn vader, die vond het toch wel erg leuk. Hij speelt nu nog op mijn account, voor multiplayer op een single account zoals Eleven table tennis moet je zeker op hetzelfde LAN zitten? Iemand daar toevallig ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Gister voor het eerst de quest 2 gebruikt icm virtual desktop, wat een verademing t.o.v. met kabel!
Ook voor het eerst coop Pavlov VR gespeeld met een maat, we hebben 2 uur lang dubbel gelegen. Er ging echt een hele nieuwe wereld voor me open.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Ik heb de Quest 2 gekocht, Facebook account vind ik wel een dingetje, maar toch maar gedaan. Doe er voor de rest niets mee, kunnen ze alleen zien wat ik doe op de Oculus.

Wel een heel gave ervaring hoor! Half Life Alyx gewoon draadloos streamen, niet normaal wat een manier om spellen te spelen zeg! Had al met mijn Samsung telefoons en de Gear VR ervaringen opgedaan, maar dit is toch echt wel van een ander niveau.

Heb een kabel besteld om te kijken of het via Link beter is, kabel op Amazon voor €30 gekocht, dus geen probleem als het geen groot verschil is. Sowieso voor Beat Saber wel handig, want dat streamen heeft heel soms een kleine hiccup, als je dan een vrij heftig nummer hebt, kan het de hele ervaring overhoop helpen. En ga Squadrons ook nog kopen, daarbij verwacht ik dat de kabel ook een hele fijne toevoeging kan zijn, is toch een stationary position.

Beat Saber demo voor de Oculus zelf miste ik toch echt wel wat grafische power (vooral in het brede blikveld), dus maar via Steam VR nu en dat is echt mooi. Misschien dat de volledige versie op de Oculus store beter is hierin? Ga ik later wel testen binnen de refund mogelijkheden, want voor dergelijke spellen is lokaal spelen toch wel een must (of dus via kabel).

Met Half Life Alyx merk ik eigenlijk helemaal nooit dat ik draadloos zit te streamen, in negatieve zin dan, wel positief, want je waant je echt in die wereld. Wilde gisteren zelfs die headset afzetten want ik snapte even in een vlaag van verstandsverbijstering niet waarom ik hem op moest, zo ging ik op in de wereld.

Wat ook een van de key features is van een goede ervaring, de controllers, dat merkte ik meteen met de demo van de Q2, niet normaal, de digitale handen voelen echt van jezelf. Ik denk dat op deze manier binnen vijf jaar VR gaming echt mainstream gaat worden. Zeker als de ontwikkelingen in draadloos of stand-alone VR gaming (zonder draad dus) echt goed doorzetten en er moeten (zoals al meer hier gezegd) wel meer spellen voor gaan komen. Maar met de Q2 staat de deur wagenwijd open voor game studio's om in te stappen als je het mij vraagt.

[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 29-10-2020 11:37 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:45
Markos schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

VD is alleen (vooral?) voor draadloos toch? Bekabeld heb je dat toch niet nodig? Is de latency met kabel ook zo hoog? (niet met de langzame USB 2.0 kabel dan)
Zelf gebruik ik geen VD met de Q2, alleen of los, of met een USB3 kabel. Met de kabel ondervind ik geen latency.
VD is eigenlijk niets meer dan een virtuele desktop waarin je de schermen van je pc in je VR bril kunt toveren. Nu met een goede WiFi verbinding en wat gedoe in de Quest headset en Oculus en Sidequest kun je het dan ook draadloos gebruiken.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Soliest schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:48:
[...]

Zelf gebruik ik geen VD met de Q2, alleen of los, of met een USB3 kabel. Met de kabel ondervind ik geen latency.
VD is eigenlijk niets meer dan een virtuele desktop waarin je de schermen van je pc in je VR bril kunt toveren. Nu met een goede WiFi verbinding en wat gedoe in de Quest headset en Oculus en Sidequest kun je het dan ook draadloos gebruiken.
In de basis heb je gelijk dat VD bedoelt is voor het laten zien van je desktop in VR maar met de patch via sidequest (wat native in VD zat maar Facebook dus niet wilde) kan je alle PC games (zowel steam als oculus Rift games) spelen zoals het ook met de link kabel kan maar dan draadloos. Het is deze functie wat voor mij 99% van de waarde van VD is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Koldur schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:33:

Beat Saber demo voor de Oculus zelf miste ik toch echt wel wat grafische power (vooral in het brede blikveld), dus maar via Steam VR nu en dat is echt mooi. Misschien dat de volledige versie op de Oculus store beter is hierin? Ga ik later wel testen binnen de refund mogelijkheden, want voor dergelijke spellen is lokaal spelen toch wel een must (of dus via kabel).
Er is geen verschil tussen de versie van beatsaber via de Oculus store of steam store. De demo in de Oculus store is gelijkwaardig tav de kwaliteit als de volledige versie maar mogelijk dat de volledige versie nog een Q2 update krijgt. Overigens zag ik zelf weinig verschil tussen de demo en de steam versie van beat saber...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
FreeMen schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:39:
[...]

Er is geen verschil tussen de versie van beatsaber via de Oculus store of steam store. De demo in de Oculus store is gelijkwaardig tav de kwaliteit als de volledige versie maar mogelijk dat de volledige versie nog een Q2 update krijgt. Overigens zag ik zelf weinig verschil tussen de demo en de steam versie van beat saber...?
Wat ik bedoel met de demo via de oculus store, is dat ik daarmee echt duidelijk een soort tunnelvisie heb op de blokken, met de Steam versie is er ook buiten dat om een stuk meer aandacht voor graphics wat mij meteen opviel in het nadeel van de Oculus versie.
Maar jij weet dus zeker dat de demo qua graphics hetzelfde is als het volledig spel?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Koldur schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:23:
[...]

Wat ik bedoel met de demo via de oculus store, is dat ik daarmee echt duidelijk een soort tunnelvisie heb op de blokken, met de Steam versie is er ook buiten dat om een stuk meer aandacht voor graphics wat mij meteen opviel in het nadeel van de Oculus versie.
Maar jij weet dus zeker dat de demo qua graphics hetzelfde is als het volledig spel?
Ah zo, ik kan niet zeggen dat mij dat opgevallen is tussen de demo en de steam versie maar je zegt het zelf overtuigend dus dan zal het ongetwijfeld zo zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat de demo dat zou hebben en de volledige versie niet maar aangezien ik de volledige versie niet native oculus heb durf ik dit niet te zeggen.

Ik speel hem via VD op expert en ja af en toe een hikup maar dit heeft mij tot op heden nog maar 1x een level gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
FreeMen schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:28:
[...]

Ah zo, ik kan niet zeggen dat mij dat opgevallen is tussen de demo en de steam versie maar je zegt het zelf overtuigend dus dan zal het ongetwijfeld zo zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat de demo dat zou hebben en de volledige versie niet maar aangezien ik de volledige versie niet native oculus heb durf ik dit niet te zeggen.

Ik speel hem via VD op expert en ja af en toe een hikup maar dit heeft mij tot op heden nog maar 1x een level gekost.
Ja, verwacht ook geen verschil hoor, maar ben iemand van het zeker weten haha. Voornaamste reden van twijfel is dat de demo maar iets van 68MB is en dat wel heel klein lijkt. Daarbovenop komt dat jouw blikveld misschien minder breed is dan de mijne.

Heb jij als je via VD speelt alleen de Oculus gekoppeld aan de 5Ghz band of heb je ook nog andere apparaten lopen via 5Ghz op dat moment? De hiccups zijn al een stuk minder sinds ik V-Sync uit heb gezet (had ik als tip gelezen en maakt voor mij duidelijk uit), maar draadloos blijft altijd een dingetje ;)
Wat ik ook nog niet 100% zeker weet, is hoe zwaar het spel is voor een PC, ik heb een relatief oude PC, maar Half Life Alyx draait zeer soepeltjes op mijn i5 4670K met 16GB RAM en een GTX 980Ti 4GB op medium settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:26
Beat Saber voor Quest (native) ziet er inderdaad een stuk slechter uit dan de PCVR versie welke in Steam en Oculus store te krijgen is.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Koldur schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:31:
[...]

Heb jij als je via VD speelt alleen de Oculus gekoppeld aan de 5Ghz band of heb je ook nog andere apparaten lopen via 5Ghz op dat moment? De hiccups zijn al een stuk minder sinds ik V-Sync uit heb gezet (had ik als tip gelezen en maakt voor mij duidelijk uit), maar draadloos blijft altijd een dingetje ;)
Wat ik ook nog niet 100% zeker weet, is hoe zwaar het spel is voor een PC, ik heb een relatief oude PC, maar Half Life Alyx draait zeer soepeltjes op mijn i5 4670K met 16GB RAM en een GTX 980Ti 4GB op medium settings.
Mijn 5GHZ net is dedicated voor de bril maar het de 2.4GHZ op dezelfde modem wordt wel gebruik en dat schijnt ook te kunnen storen. V-sync heb ik nog niet geprobeerd uit te zetten maar heb ook G-sync en die zet ik liever niet uit. Daarnaast hangt hij in de meterkast wat ook niet echt helpt maar goed, al met al te weinig issues om er een losse 5ghz router voor aan te schaffen.

Ik moet overigens wel zorgen dat ik de game nooit actief heb staan in de taakbalk maar een willekeurige andere programma aan klik want als ik dat niet doe kakt de fps in de bril terug naar 60fps. Blijkt dat mijn mirror scherm automatisch naar 60hz terug zakt ipv 120hz (alienware ultra wide :P ) wat de 60fps verklaard. Geen idee waarom dit gebeurt maar ik krijg het niet gefixt 8)7

EDIT:
misschien toch maar eens kijken naar een losse access point direct bij de PC om de laatste hickupjes ook weg te werken. Iemand een tip voor een betaalbare maar goede AP?

[ Voor 11% gewijzigd door FreeMen op 29-10-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Jongens, welke racegame is het tofst om via pc VR te spelen? Ik heb een Logitech G29 stuur met pedalen, dus ben wel op zoek naar een toffe, online en competitieve racegame met het liefst een actieve community. Voorwaarde is dus wel dat ik hem eenvoudig ook met mijn Quest 2 in VR kan spelen!

Er zijn best wel wat verschillende games geloof ik, maar welke is het tofst om te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Timbox88 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:33:
Jongens, welke racegame is het tofst om via pc VR te spelen? Ik heb een Logitech G29 stuur met pedalen, dus ben wel op zoek naar een toffe, online en competitieve racegame met het liefst een actieve community. Voorwaarde is dus wel dat ik hem eenvoudig ook met mijn Quest 2 in VR kan spelen!

Er zijn best wel wat verschillende games geloof ik, maar welke is het tofst om te pakken?
Denk de Assetto Corsa games, daar hoor ik alleen maar goede verhalen over in VR. Zit zelf ook te denken om een G29 te kopen of iets beters enkel om te racen in VR.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UniMatrix
Star Wars Squadrons is nu 25% off op Steam, 29,99.

EDIT: en Virtual Desktop 13.99 ipv 19.99

[ Voor 30% gewijzigd door UniMatrix op 29-10-2020 18:51 ]

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
DutchEZmoder schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:14:
[...]

Denk de Assetto Corsa games, daar hoor ik alleen maar goede verhalen over in VR. Zit zelf ook te denken om een G29 te kopen of iets beters enkel om te racen in VR.
Maar dat zijn er ook een hoop! Competizione is de nieuwste geloof ik...
Hoor ook goede verhalen over Project Cars 2 (al schijnt 3 dan weer minder te zijn ofzo)...

[ Voor 11% gewijzigd door Timbox88 op 29-10-2020 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Project Cars 2 ligt ook om mijn G2 te wachten. Schijnt een van de betere race games in VR te zijn. En slechts €6 via g2a.com. kun je geen buil aan vallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Thodekroo schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:48:
Project Cars 2 ligt ook om mijn G2 te wachten. Schijnt een van de betere race games in VR te zijn. En slechts €6 via g2a.com. kun je geen buil aan vallen!
Krijg je voor dat bedrag gewoon een legale steam key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Timbox88 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:54:
[...]

Krijg je voor dat bedrag gewoon een legale steam key?
Je krijgt in ieder geval een werkende Steam key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:26
UniMatrix schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:33:
Ik begreep van tutorials op internet voor de Quest 2 dat je Virtual Desktop moet kopen voor de Quest op de Oculus Store en dan de gratis Streamer app op je PC. Of kun je ook Virtual Desktop op de PC kopen en dit gebruiken om PCVR te streamen naar de Quest?

[ Voor 3% gewijzigd door menne op 29-10-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
menne schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:06:
[...]

Ik begreep van tutorials op internet voor de Quest 2 dat je Virtual Desktop moet kopen voor de Quest op de Oculus Store en dan de gratis Streamer app op je PC. Of kun je ook Virtual Desktop op de PC kopen en dit gebruiken om PCVR te streamen naar de Quest?
Dit was in de Oculus store op de pc, een collega zei net dat hij in de app gewoon 19. 99 is. Beetje vreemd, zou er een aparte zijn voor de Rift of is het crossbuy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
UniMatrix schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:33:
Star Wars Squadrons is nu 25% off op Steam, 29,99.

Oef, gigantisch veel korting zie ik op zo'n beetje m'n hele verlanglijstje, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 22:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Voor de Quest zul je echt 19,99 moeten betalen via de Oculus store. Daarna een developer account aanmaken en
een patch laden via sidequest.

Het is het geld overigens dubbel en dwars waard.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:38
UniMatrix schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:12:
[...]

Dit was in de Oculus store op de pc, een collega zei net dat hij in de app gewoon 19. 99 is. Beetje vreemd, zou er een aparte zijn voor de Rift of is het crossbuy?
Ongeveer de enige app zonder crossbuy, maar het is de 19.99 zoals anderen ook al zeggen zeker waard!

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
[...]

Let op met de VD versie. De enige versie die werkt is de native oculus quest versie van € 19.99
De rift versie (€ 15) werkt niet noch elke andere versie welke je koopt buiten de oculus store zelf!

[ Voor 169% gewijzigd door FreeMen op 29-10-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
In de aanbieding op steam. Heb 'm zelf nog niet maar denk dat ik 'm met deze aanbieding wel aanschaf. Ziet er wel leuk uit op youtube. Spel is nog in ontwikkeling..
-45% van €21 voor €11,54
Vox Machinae
https://store.steampowered.com/app/334540/Vox_Machinae/

Mech warrior VR zeg maar.

[ Voor 7% gewijzigd door Plugin op 29-10-2020 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fleros
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 23:19
Zojuist HA:Alyx aangeschaft in de aanbieding op Steam (€37,50). Nu alleen nog wachten op mijn G2 :)

[ Voor 6% gewijzigd door fleros op 30-10-2020 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ik HA: Alyx, Arizona Sunshine en Arsetto Competizione gekocht! Laat de VR-actie nu maar echt beginnen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:23

Hu9o

Schokkend

Timbox88 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 06:25:
Ik HA: Alyx, Arizona Sunshine en Arsetto Competizione gekocht! Laat de VR-actie nu maar echt beginnen!
Bijna hetzelfde;

HL Alyx
Walking Dead Saints & Sinners
Assetto Corsa
VTOL VR
Phasmophobia

Nu moet m'n G2 nog eens komen!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Hu9o schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:31:
[...]

Bijna hetzelfde;

HL Alyx
Walking Dead Saints & Sinners
Assetto Corsa
VTOL VR
Phasmophobia

Nu moet m'n G2 nog eens komen!
Mooi lijstje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Assetto Corsa, Payday 2, Pavlov, Elite Dangerous, samen € 23,61

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 08:49

Heb zelf ook met deze vraag gezeten. Ben begonnen met Project Cars 2 op mijn quest. Vond dat spel opzich wel ok ogen maar ik wou meer. Ben daarna uitgekomen op ACC (assetto corsa competizione) En daar heb ik nog geen spijt van gehad.

Heb ook nog dirt rally 2 liggen maar dat beeld is zo lelijk en flets in mijn quest dat ik er meteen op afknap.

Overigens als je ACC koopt hij is vrij zwaar in VR. Volg vooral dit topic even voor je recommended settings. er zijn een boel instellingen die je middels een config kunt instellen die performance en beeld nog verder verbeteren. (Je hebt wel een account nodig)

https://www.assettocorsa....s-engine-ini.64627/page-7

Ik wacht zelf overigens met smart op mijn G2. Ik verwacht dat dat echt een eye opener gaat zijn qua graphics. Draadloos is heel tof en fijn dat er niks aan je hoofd trekt maar ik ga dan toch liever voor stabiele performance en latency en de beste kwaliteit. Draadloos VR is er nog niet maar het is zeker de toekomst wat mij betreft.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Gisteravond na een drukke dag de headset weer opgedaan. man man man... dat moet ik dus niet meer doen. ;)
Je moet wel redelijk wakker zijn om met die VR bril te gaan gamen. Ook al deed ik "maar" Elite dangerous en is die niet al te snel, maar bij snelle hoofdbewegingen ging het niet echt lekker.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:03

Alle spellen hieronder supporten VR:

Ik ben begonnen met Project Cars 2. Ik vind die er toch wel heel goed uitzien, online lijkt toch wat minder te zijn. Ik vond hem wel erg fijn rijden. Volgens de pros verschilt dit overigens per auto of hij realistisch rijdt of niet. Maar met een goedkoop stuurtje ga je aan de FFB toch dat verschil niet heel erg merken. (Heb ik ook met mijn T150. Dit wordt denk ik pas interessant als je richting de Direct Drive sturen gaat.)

Daarna heb ik Assetto Corsa (de originele) gekocht. Dit is ook een geweldig spel. Vooral veel meer online community eromheen, honderden mods met extra auto's, extra banen, betere shaders, etc. Out of the box heeft het geen support voor autolichten, dus je hebt ook een mod nodig om uberhaupt fatsoenlijk 's nachts te spelen. Maar ondanks dat, ziet het er overdag ook echt goed uit.

ACC verbetert weer een hoop, wel day-night cycles met fatsoenlijke lichten etc. Maar de VR support scheen in het begin echt belabberd te zijn, en net na release ook er eventjes uit te zijn gehaald. Van wat ik hoor is dat inmiddels weer opgelost overigens. Deze heb ik nog niet, maar veel online race events gebeuren ook in ACC. Geen mod support overigens, dus je zit vast aan de banen en auto's die de makers uitbrengen, dat maakt het wat duurder om gevarieerd te rijden.

Dan is er iRacing. Ben ik zelf niet aan begonnen. Als je hier een beetje mee wil komen dan kost het je het eerste jaar ~350 euro, en daarna zo'n 60 euro per jaar, puur om de content te kopen waarmee gereden wordt, als ik de reviews mag geloven. Dus je moet er wel echt heel erg in zitten om hieraan mee te doen. Schijnt wel echt goed te rijden, en ziet er ook goed uit. Ook hier is de online community erg groot, en zijn veel race events hierin.

Ook hebben we nog Race Room. Deze is gratis, maar dan heb je een paar auto's en 3 of 4 circuits. Dus hier kan ook weer veel geld in gaan zitten. Ik heb de gratis versie gespeeld. In VR vond ik de schaal er vreemd uit zien, dat kon je wel aanpassen, maar ik vond het er nooit echt heel goed uitzien. En de auto's voelden in mijn ogen niet heel realistisch aan, als je van Assetto Corsa afkomt. Schijnbaar hier overigens wel weer grote online community, maar ik heb er nog niet heel veel naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
In de Steam sale Subnautica en Saints & Sinners gekocht. De VR bibliotheek blijft maar groeien :P
No Mans Sky ga ik denk ik weer deinstalleren, krijg het niet lekker draaiende met de gewenste graphics. Zonde van de centjes wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ok alvast gekocht voor mijn G2.

Half Life Alyx
The Walking Dead: Saints & Sinners
TheBlu voor me ouders te laten zien.

Ben zelf niet van auto race sim, dus die laat ik links liggen aangezien ik die toch nooit zal spelen.

Heb al andere tig VR games al klaar liggen van mijn tijd met Oculus CV1 en Oculus Rift S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Mirage schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:53:
[...]

Heb zelf ook met deze vraag gezeten. Ben begonnen met Project Cars 2 op mijn quest. Vond dat spel opzich wel ok ogen maar ik wou meer. Ben daarna uitgekomen op ACC (assetto corsa competizione) En daar heb ik nog geen spijt van gehad.

Heb ook nog dirt rally 2 liggen maar dat beeld is zo lelijk en flets in mijn quest dat ik er meteen op afknap.

Overigens als je ACC koopt hij is vrij zwaar in VR. Volg vooral dit topic even voor je recommended settings. er zijn een boel instellingen die je middels een config kunt instellen die performance en beeld nog verder verbeteren. (Je hebt wel een account nodig)

https://www.assettocorsa....s-engine-ini.64627/page-7

Ik wacht zelf overigens met smart op mijn G2. Ik verwacht dat dat echt een eye opener gaat zijn qua graphics. Draadloos is heel tof en fijn dat er niks aan je hoofd trekt maar ik ga dan toch liever voor stabiele performance en latency en de beste kwaliteit. Draadloos VR is er nog niet maar het is zeker de toekomst wat mij betreft.
Toevallig gisteren in de sale ACC gekocht dus daar zsm mee aan de slag! Specs zullen geen probleem zijn, heb gelukkig een krachtige laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
ThoNohT schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

Alle spellen hieronder supporten VR:

Ik ben begonnen met Project Cars 2. Ik vind die er toch wel heel goed uitzien, online lijkt toch wat minder te zijn. Ik vond hem wel erg fijn rijden. Volgens de pros verschilt dit overigens per auto of hij realistisch rijdt of niet. Maar met een goedkoop stuurtje ga je aan de FFB toch dat verschil niet heel erg merken. (Heb ik ook met mijn T150. Dit wordt denk ik pas interessant als je richting de Direct Drive sturen gaat.)

Daarna heb ik Assetto Corsa (de originele) gekocht. Dit is ook een geweldig spel. Vooral veel meer online community eromheen, honderden mods met extra auto's, extra banen, betere shaders, etc. Out of the box heeft het geen support voor autolichten, dus je hebt ook een mod nodig om uberhaupt fatsoenlijk 's nachts te spelen. Maar ondanks dat, ziet het er overdag ook echt goed uit.

ACC verbetert weer een hoop, wel day-night cycles met fatsoenlijke lichten etc. Maar de VR support scheen in het begin echt belabberd te zijn, en net na release ook er eventjes uit te zijn gehaald. Van wat ik hoor is dat inmiddels weer opgelost overigens. Deze heb ik nog niet, maar veel online race events gebeuren ook in ACC. Geen mod support overigens, dus je zit vast aan de banen en auto's die de makers uitbrengen, dat maakt het wat duurder om gevarieerd te rijden.

Dan is er iRacing. Ben ik zelf niet aan begonnen. Als je hier een beetje mee wil komen dan kost het je het eerste jaar ~350 euro, en daarna zo'n 60 euro per jaar, puur om de content te kopen waarmee gereden wordt, als ik de reviews mag geloven. Dus je moet er wel echt heel erg in zitten om hieraan mee te doen. Schijnt wel echt goed te rijden, en ziet er ook goed uit. Ook hier is de online community erg groot, en zijn veel race events hierin.

Ook hebben we nog Race Room. Deze is gratis, maar dan heb je een paar auto's en 3 of 4 circuits. Dus hier kan ook weer veel geld in gaan zitten. Ik heb de gratis versie gespeeld. In VR vond ik de schaal er vreemd uit zien, dat kon je wel aanpassen, maar ik vond het er nooit echt heel goed uitzien. En de auto's voelden in mijn ogen niet heel realistisch aan, als je van Assetto Corsa afkomt. Schijnbaar hier overigens wel weer grote online community, maar ik heb er nog niet heel veel naar gekeken.
Thanks voor de uitgebreide feedback! Heb dus ACC gekocht in de sale, dus die ga ik checken. Klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Dennisvw schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:02:
In de Steam sale Subnautica en Saints & Sinners gekocht. De VR bibliotheek blijft maar groeien :P
No Mans Sky ga ik denk ik weer deinstalleren, krijg het niet lekker draaiende met de gewenste graphics. Zonde van de centjes wel :X
Refunden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:38
Zijn er race sims die een beetje te doen zijn met de oculus controllers? Lijkt me prachtig om te spelen, maar het budget is er momenteel niet echt om meteen een stuur aan te schaffen. O-)

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
Heb er al een uur of 10 in gestopt dus refunden gaat niet meer lukken ;)
Het is ook de combinatie van performance en gameplay wat mij tegenvalt. Het voelde allemaal te doelloos voor mij voor de korte speelsessies. Wellicht dat ik het nog eens in 2d ga spelen, dat speelt wat sneller en met veel betere graphics. Momenteel heb ik echter geen behoefte aan oldschool gamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Dennisvw schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

Het is ook de combinatie van performance en gameplay wat mij tegenvalt. Het voelde allemaal te doelloos voor mij voor de korte speelsessies. Wellicht dat ik het nog eens in 2d ga spelen, dat speelt wat sneller en met veel betere graphics. Momenteel heb ik echter geen behoefte aan oldschool gamen :P
Ah ja, dan wordt refunden inderdaad lastig. Ik hink bij No Man's Sky ook steeds op twee gedachtes en heb al meerdere malen getwijfeld over een aanschaf. Iedere keer komt het er niet van, vooral ook door de punten die jij aanhaalt. Denk dat ik hem uiteindelijk beter links kan laten liggen of wellicht ooit eens voor een tientje oppik ofzo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Binnen 14 dagen kun je je geld terug vragen! Krijg je altijd terug als je minder dan 2 uurtjes hebt gespeeld, maar soms ook na die 2 uur.

Edit: werd al gezegd 🙈

[ Voor 3% gewijzigd door DutchEZmoder op 30-10-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Dennisvw schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

Heb NmS al meer dan 100 uur in 2D gespeeld en vond het een fantastisch spel. Met de VR bril op geeft het wel inderdaad wel een extra dimensie, maar ik vind het zelf niet goed speelbaar. Wel leuk om met de controllers je schip te kunnen besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
frankv120 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:29:
[...]

Zijn er race sims die een beetje te doen zijn met de oculus controllers? Lijkt me prachtig om te spelen, maar het budget is er momenteel niet echt om meteen een stuur aan te schaffen. O-)
Van wat ik hoor is dat echt niet te doen met VR controllers. Breekt ook de immersie enorm. Ik ga morgen denk ik eens een g29 bij MediaMarkt kopen, is VR racen niks dan breng ik het stuur weer terug 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Zijn die problemen met jouw systeem (zo ja, wat voor systeem heb jij?) of generiek met No Man's Sky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Misschien als een spel ze als een reguliere (xbox) controller accepteert. Oftewel gewoon sturen met de joystickjes, en niet als motion controller. Als je serieus wil racen zal dat niks zijn, maar genoeg mensen spelen racespellen op een console met alleen de standaard controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
DutchEZmoder schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:44:
[...]

Van wat ik hoor is dat echt niet te doen met VR controllers. Breekt ook de immersie enorm. Ik ga morgen denk ik eens een g29 bij MediaMarkt kopen, is VR racen niks dan breng ik het stuur weer terug 😋
VTOL VR werkt ERG goed met controllers (ook geen andere manier om te spelen), is dan geen race- maar een flight (straaljagers) sim. Zou perfect zijn voor star wars squadrons als die ook op die manier met je controllers zou werken. Je pakt de stick & throttle dus met de controllers en elk knopje kan je dus ook bedienen met je controllers. Enige wat jammer is dat het spel er grafisch niet zo mooi uit ziet maar het vliegen- en de wapensystemen zelf is leuk gedaan. En breekt zeker niet de immersie op deze manier, integendeel.

Hoor niemand trouwens over automobilista 2? Ben niet echt in race sims maar overweeg deze in de aanbieding te kopen als ik toch een keer een stuurtje koop later.

[ Voor 20% gewijzigd door Plugin op 30-10-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Plugin schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:57:
[...]

VTOL VR werkt ERG goed met controllers (ook geen andere manier om te spelen), is dan geen race- maar een flight (straaljagers) sim. Zou perfect zijn voor star wars squadrons als die ook op die manier meet je controllers zou werken. Je pakt de stick & throttle dus met de controllers en elk knopje kan je dus ook bedienen met je controllers. Enige wat jammer is dat het spel er grafisch niet zo mooi uit ziet maar het vliegen- en de wapensystemen zelf is leuk gedaan.

Hoor niemand trouwens over automobilista 2? Ben niet echt in race sims maar overweeg deze in de aanbieding te kopen als ik toch een keer een stuurtje koop later.
Hoe zit dat met motion sickness? Ik speelde laatst een soort flight sim met een futuristisch schip en daar werd ik echt heel snel misselijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Sissors schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:47:
[...]

Misschien als een spel ze als een reguliere (xbox) controller accepteert. Oftewel gewoon sturen met de joystickjes, en niet als motion controller. Als je serieus wil racen zal dat niks zijn, maar genoeg mensen spelen racespellen op een console met alleen de standaard controller.
Idem hier, speel Elite Dangerous met een Xbox controller. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
DutchEZmoder schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Hoe zit dat met motion sickness? Ik speelde laatst een soort flight sim met een futuristisch schip en daar werd ik echt heel snel misselijk van.
Ik heb sowieso weinig last van motion sickness maar omdat je in je stoel zit dan heb ik er helemaal geen last van. Belangrijk is ook goede fps (met dit spel sowieso goede fps zonder drops). Vraag me af of je ipd ook goed staat bv of dat er iets anders speelt waardoor je wat misselijk wordt zeg maar.
In het begin had ik wel wat last met L.A. Noire: the VR case files (best leuk spel) dat wanneer je gaat lopen je lichaam dus stil blijft maar je met je armen moet bewegen om vooruit te gaan. Of bv staand rijden wat niet plezierig is maar wanneer je dan op een stoel gaat zitten en rijdt heb ik nergens last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Dan ben je niet de enige tav no man sky, ook bij mij werkt het niet (ondanks 2080rtx...) noch bij 2 kennissen. Ik krijg hem niet boven de 35 fps waarbij de gpu maar 50% werkt. Deze game is echt slecht geoptimaliseerd voor VR, helaas. Het is echt een mooie setting om in VR te spelen. Op Q1 heb ik hem aardig aan de gang gekregen en er 60 uur in zitten maar op de Q2 wil het om één of andere reden niet.

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 30-10-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:46

XanderDrake

Build the future!

Soliest schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:39:
[...]

Heb NmS al meer dan 100 uur in 2D gespeeld en vond het een fantastisch spel. Met de VR bril op geeft het wel inderdaad wel een extra dimensie, maar ik vind het zelf niet goed speelbaar. Wel leuk om met de controllers je schip te kunnen besturen.
Ja ik heb hem ook 2D gespeeld en zat te denken om er in VR nog eens naar te kijken. Hoe bevalt dat? Is het buggy? Of misselijkmakend?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
No Mans Sky is voor 15 ~ 20 te krijgen via de bekende key resellers... :X

Gelukkig ligt het niet aan mij dat het beroerd loopt in VR blijkbaar (Ryzen 5 3600 - RTX2070). Zal met de nieuwe update niet veel beter worden. Of misschien juist wel?

[ Voor 53% gewijzigd door UniMatrix op 30-10-2020 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
Koldur schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:47:
[...]

Zijn die problemen met jouw systeem (zo ja, wat voor systeem heb jij?) of generiek met No Man's Sky?
Betere hardware zal vast helpen, ik draai het op een RTX2060 i9-9880. Ik heb de indruk dat het slecht geoptimaliseerd is en te veel op de CPU hangt. Mijn GPU draait maar op 60% en krijg het niet voor elkaar daar meer uit te persen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
XanderDrake schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

Ja ik heb hem ook 2D gespeeld en zat te denken om er in VR nog eens naar te kijken. Hoe bevalt dat? Is het buggy? Of misselijkmakend?
Buggy, meh
Misselijkmakend, redelijk. Je kunt ook hier op verschillende manieren rondlopen. Motion of teleport. Teleport werkt dan wel ok, maar als je gewend bent om "snel" rond te kunnen lopen met het toetsenbord, dan is dit wel lastiger. Voordeel wel dat je gewoon je teleport overal kunt neerzetten en je er dan gewoon staat.
Ook leuk dat je met de vr controllers de canopy van je schip moet opentrekken en je joystick kunt "vastpakken". Je kunt ook je scanner uit je tas halen door je hand achter je hoofd te houden.
Ik denk dat ik `m in VR niet echt ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Plugin schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

Ik heb sowieso weinig last van motion sickness maar omdat je in je stoel zit dan heb ik er helemaal geen last van. Belangrijk is ook goede fps (met dit spel sowieso goede fps zonder drops). Vraag me af of je ipd ook goed staat bv of dat er iets anders speelt waardoor je wat misselijk wordt zeg maar.
In het begin had ik wel wat last met L.A. Noire: the VR case files (best leuk spel) dat wanneer je gaat lopen je lichaam dus stil blijft maar je met je armen moet bewegen om vooruit te gaan. Of bv staand rijden wat niet plezierig is maar wanneer je dan op een stoel gaat zitten en rijdt heb ik nergens last van.
IPD staat goed en FPS op 143/144 met 144hz dus dat is wel in orde. Ook op m'n stoel krijg ik er last van, niet met alle games zoals beat saber, en boks games. HLA ook nu minder. Net Assetto Corsa even een testritje gegeven gewoon met toetsenbord en daar heb ik ook best wel last van motion sickness, niet heel veel maar ik merk het soms toch een beetje. Die draait ook op 143 fps met wat getweak in de settings. Dus ik ben eigenlijk nog niet helemaal overtuigd om een G29 te kopen :P Het spel is ook niet zo heel mooi ook al heb ik een 2080 ti die wat overklokt is.

Is ACC beter geoptimaliseerd in VR dan AC? Iemand die dit weet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreeMen
XanderDrake schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

In VR is het echt heel erg vet en echt een all in belevenis met alles wat je kan doen echter grafisch erg slecht door de enorm lage resolutie (zeker op afstand). Op de Q1 had ik hem op/rond 72 fps lopen en was totaal niet misselijkmakend maar ik gebruikte wel teleporteren en niet lopen. Ik kan daar echt niet goed tegen maar dat verschilt per persoon. Helaas krijg ik hem nu totaal niet meer goed aan de gang. 35fps (via VD en via link zelfs nog minder...) is dus wel echt misselijk makend en dan ook nog eens met een resolutie wat meer lijkt op 640x480 dan HD...

Echt zo jammer want de gameplay is in VR echt super dik.

EDIT
Kom zojuist onderstaande video tegen... vanavond eens allemaal gaan testen, ik krijg spontaan hoop gezien het probleem exact overeen komt met wat wij ervaren! :o

YouTube: No Man's Sky Beyond VR is BROKEN - HOW TO FIX IT

EDIT 2
Voor de geintresseerde, de tool welke hij ingame gebruikt voor de performance is fpsVR, te koop in steam voor € 3,50. Echt een aanrader om het optimale uit je steam settings te halen!

[ Voor 22% gewijzigd door FreeMen op 30-10-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Dennisvw schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:18:
[...]

Betere hardware zal vast helpen, ik draai het op een RTX2060 i9-9880. Ik heb de indruk dat het slecht geoptimaliseerd is en te veel op de CPU hangt. Mijn GPU draait maar op 60% en krijg het niet voor elkaar daar meer uit te persen.
Dit dus, zelfde issue met mijn rtx2080, 35 fps en 50% gpu ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
[...]

Daar heb ik in ieder geval niet van gehoord. Je zou eventueel sommige spellen nog met controller kunnen spelen. Het gevoel van een echt stuur, en vooral ook pedalen (die kun je met je controllers niet emuleren) voegt toch wel echt heel veel toe hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:46

XanderDrake

Build the future!

FreeMen schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:24:
[...]

In VR is het echt heel erg vet en echt een all in belevenis met alles wat je kan doen echter grafisch erg slecht door de enorm lage resolutie (zeker op afstand). Op de Q1 had ik hem op/rond 72 fps lopen en was totaal niet misselijkmakend maar ik gebruikte wel teleporteren en niet lopen. Ik kan daar echt niet goed tegen maar dat verschilt per persoon. Helaas krijg ik hem nu totaal niet meer goed aan de gang. 35fps (via VD en via link zelfs nog minder...) is dus wel echt misselijk makend en dan ook nog eens met een resolutie wat meer lijkt op 640x480 dan HD...

Echt zo jammer want de gameplay is in VR echt super dik.

EDIT
Kom zojuist onderstaande video tegen... vanavond eens allemaal gaan testen, ik krijg spontaan hoop gezien het probleem exact overeen komt met wat wij ervaren! :o

YouTube: No Man's Sky Beyond VR is BROKEN - HOW TO FIX IT

EDIT 2
Voor de geintresseerde, de tool welke hij ingame gebruikt voor de performance is fpsVR, te koop in steam voor € 3,50. Echt een aanrader om het optimale uit je steam settings te halen!
Goede tips. Ik ben nu wel gemotiveerd om het uit te proberen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
DutchEZmoder schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:22:
[...]

Is ACC beter geoptimaliseerd in VR dan AC? Iemand die dit weet?
Ik hoorde juist dat AC beter werkte in VR dan ACC. Ik heb met AC iig al veel plezier mee gehad op mijn Rift S met 7700K en GTX1070. ACC nog niet geprobeerd, dus de vergelijking weet ik niet.

[ Voor 22% gewijzigd door ThoNohT op 30-10-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
ThoNohT schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

Ik hoorde juist dat AC beter werkte in VR dan ACC. Ik heb met AC iig al veel plezier mee gehad op mijn Rift S met 7700K en GTX1070. ACC nog niet geprobeerd, dus de vergelijking weet ik niet.
Zojuist Automobilista 2 gekocht, had gelezen dat die veel beter geoptimaliseerd is voor VR dan de AC games. Het mooie is dat als het niks is dat ik weer een refund kan claimen :P

Als AC al beter geoptimaliseerd is dan ACC dan ga ik echt geen stuurwiel aanschaffen, want die is al belachelijk slecht geoptimaliseerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
DutchEZmoder schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:44:
[...]

Zojuist Automobilista 2 gekocht, had gelezen dat die veel beter geoptimaliseerd is voor VR dan de AC games. Het mooie is dat als het niks is dat ik weer een refund kan claimen :P

Als AC al beter geoptimaliseerd is dan ACC dan ga ik echt geen stuurwiel aanschaffen, want die is al belachelijk slecht geoptimaliseerd 8)7
AC niet gespeeld daar deze graphics wat outdated zijn zeker in VR van wat ik las en zag. ACC werkt perfect in VR alleen de performance is slechter geoptimaliseerd. Maar middels de eerdere link die ik posste de engine.ini aangepast en draai met een 2080TI op minimaal 70fps met een 1.5SS. Zover ik gezien en gelezen heb ziet ACC er vele malen beter uit dan AC iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
DutchEZmoder schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:44:
[...]

Ik weet niet wat de huidige toestand is hoor van ACC. Maar ik heb echt geen problemen met AC in VR.

Maar nu je het zegt, er zijn ook nog;

- Automobilista (1/2) Automobilista 2 is gebaseerd op de Project Cars 2 engine volgens mij. Dus daar zul je vergelijkbare performance halen als PC2. Staat wel bekend om hele goede auto's en tracks te hebben, heel realistisch te zijn. Maar het zijn wel meer de Braziliaanse tracks/auto's.

- rFactor2 (1/2) Weet ik nog minder van, behalve dat die ook erg realistisch zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Mirage schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:48:
[...]

AC niet gespeeld daar deze graphics wat outdated zijn zeker in VR van wat ik las en zag. ACC werkt perfect in VR alleen de performance is slechter geoptimaliseerd. Maar middels de eerdere link die ik posste de engine.ini aangepast en draai met een 2080TI op minimaal 70fps met een 1.5SS. Zover ik gezien en gelezen heb ziet ACC er vele malen beter uit dan AC iig.
Dadelijk ga ik ACC ook maar eens kopen dan, als ik dit soort verhalen allemaal hoor. :D Maar de graphics van AC vind ik echt niet verouderd eruit zien. Alleen de lighting, de engine ondersteunt maar 1 lamp; de zon.
dit vind ik er toch echt niet slecht uitzien bijvoorbeeld.

[ Voor 17% gewijzigd door ThoNohT op 30-10-2020 12:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mirage
ThoNohT schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:48:
[...]

Ik weet niet wat de huidige toestand is hoor van ACC. Maar ik heb echt geen problemen met AC in VR.

Maar nu je het zegt, er zijn ook nog;

- Automobilista (1/2) Automobilista 2 is gebaseerd op de Project Cars 2 engine volgens mij. Dus daar zul je vergelijkbare performance halen als PC2. Staat wel bekend om hele goede auto's en tracks te hebben, heel realistisch te zijn. Maar het zijn wel meer de Braziliaanse tracks/auto's.

- rFactor2 (1/2) Weet ik nog minder van, behalve dat die ook erg realistisch zou zijn.
@DutchEZmoder @Timbox88

Misschien lichtelijk offtopic hier maar hierbij mijn settings in ACC na heel veel experimenteren.
Let op: ik heb een Quest 1 en een 2080ti als hardware.
De quest is 70hz en die haal ik hier steady met andere auto's op de baan.

Dit zijn mijn toegevoegde engine.ini settings voor ACC op mijn Quest. (dus niet dit bestand overschrijven maar alleen onderstaande toevoegen)
C:\Users\xxxxx\AppData\Local\AC2\Saved\Config\WindowsNoEditor

Engine.ini
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
[ConsoleVariables]
r.Streaming.FullyLoadUsedTextures=1
r.PostProcessAAQuality=4
r.TemporalAACurrentFrameWeight=0.1
r.TemporalAASamples=8
r.TemporalAASharpness=0.8
r.Tonemapper.Sharpen=4
r.VolumetricFog=0
r.RenderTargetPoolMin=350
r.BloomQuality=4
r.AOquality=0
r.LensFlareQuality=0
r.SceneColorFormat=3
r.SceneColorFringeQuality=0
r.EyeAdaptationQuality=0
r.AmbientOcclusionLevels=1
r.AmbientOcclusionRadiusScale=1.7
r.TranslucencyLightingVolumeDim=24
r.ShadowQuality=4
R.DFshadowquality=1
r.Shadow.MaxResolution=512
r.DepthOfFieldQuality=0
r.MipMapLODBias=-0.8
r.HZBOcclusion=0
r.SSR.quality=0
r.SSR.MaxRoughness=0.1
r.RHICmdBypass=0
r.Shadow.CSM.MaxCascades=2
r.LightShaftDownSampleFactor=4
r.TiledDeferredShading.MinimumCount=10
FX.AllowGPUSorting=0
vr.InstancedStereo=1
vr.RoundRobinOcclusion=1

[/script/engine.renderersettings]
a.URO.ForceAnimRate=2
a.URO.ForceInterpolation=1
r.OptimizeForUAVPerformance=1
r.Streaming.Boost=0
r.Streaming.DefragDynamicBounds=1
r.Streaming.FramesForFullUpdate=1
r.Streaming.HLODStrategy=2
r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM=1
r.Streaming.PoolSize=0
r.UseShaderCaching=1
r.UseShaderPredraw=1
r.bForceCPUAccessToGPUSkinVerts=True

En dit kun je als basis config gebruiken welke je in de videosettings kunt importeren.
C:\Users\xxxxx\Documents\Assetto Corsa Competizione\Customs\VideoSettings
Dit kun je opslaan als bijv VR.json en deze kun je in ACC vanaf je video settings laden als configuratie dan heb je een aardige basis om een 2080ti mee onder druk te zetten!.

Let op dat de ResolutionQuality de zwaarste setting in ACC is. Deze 100% is een slecht idee daar je Super samling omhoog gooien meer effect heeft en minder performance kost... Daarom heb ik die ook op 85% staan. (je leest ook veel 70%) Mocht je de FPS niet halen zou ik dingen van Epic op high zetten en de Resolution Quality naar 70% zetten voordat je met andere settings gaat klooien.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
{
    "resolutionQuality": 85,
    "viewDistanceQuality": 3,
    "antiAliasingQuality": 3,
    "shadowQuality": 2,
    "postProcessQuality": 3,
    "textureQuality": 2,
    "effectsQuality": 2,
    "foliageQuality": 0,
    "mirrorQualityLevel": 1,
    "maxCarsVisible": 12,
    "isAATemporal": true,
    "aACustom": 0,
    "pixelDensity": 1.5999999046325684,
    "mirrorDistance": 7000,
    "advancedSharpenFilter": false,
    "materialsQuality": 1,
    "temporalUpsampling": true,
    "volumetricFog": 0,
    "bloomLevel": 0,
    "bloomQuality": 4,
    "mirrorsResolution": 1,
    "foliageLodQuality": 2,
    "carLODSet": 90,
    "hLODEnabled": true,
    "shadowDistanceQuality": 2,
    "frameLimit": 0,
    "isMBlurEnabled": 1,
    "colorSaturation": 1.1999999284744263,
    "sharpen": 2.7999999523162842,
    "cameraDirtLevel": 1,
    "whiteBalance": 9300,
    "imageExposureGain": 0.39999997615814209,
    "imageContrast": 0.5,
    "hmdWorldToMeters": 100,
    "fpsCapUI": true,
    "useLegacyTonemapper": false,
    "hDRColorGamut": 2,
    "hDRUILevel": 1
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Mirage schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:05:
[...]

@DutchEZmoder @Timbox88

Misschien lichtelijk offtopic hier maar hierbij mijn settings in ACC na heel veel experimenteren.
Let op: ik heb een Quest 1 en een 2080ti als hardware.
De quest is 70hz en die haal ik hier steady met andere auto's op de baan.

Dit zijn mijn toegevoegde engine.ini settings voor ACC op mijn Quest. (dus niet dit bestand overschrijven maar alleen onderstaande toevoegen)
C:\Users\xxxxx\AppData\Local\AC2\Saved\Config\WindowsNoEditor

Engine.ini
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
[ConsoleVariables]
r.PostProcessAAQuality=4
r.TemporalAACurrentFrameWeight=0.1
r.TemporalAASamples=8
r.TemporalAASharpness=0.8
r.Tonemapper.Sharpen=4
r.VolumetricFog=0
r.RenderTargetPoolMin=350
r.BloomQuality=4
r.AOquality=0
r.LensFlareQuality=0
r.SceneColorFormat=3
r.SceneColorFringeQuality=0
r.EyeAdaptationQuality=0
r.AmbientOcclusionLevels=1
r.AmbientOcclusionRadiusScale=1.7
r.TranslucencyLightingVolumeDim=24
r.ShadowQuality=4
R.DFshadowquality=1
r.Shadow.MaxResolution=512
r.DepthOfFieldQuality=0
r.MipMapLODBias=-0.8
r.HZBOcclusion=0
r.SSR.quality=0
r.SSR.MaxRoughness=0.1
r.RHICmdBypass=0
r.Shadow.CSM.MaxCascades=2
r.LightShaftDownSampleFactor=4
r.TiledDeferredShading.MinimumCount=10
FX.AllowGPUSorting=0
vr.InstancedStereo=1
vr.RoundRobinOcclusion=1

[/script/engine.renderersettings]
a.URO.ForceAnimRate=2
a.URO.ForceInterpolation=1
r.OptimizeForUAVPerformance=1
r.Streaming.Boost=0
r.Streaming.DefragDynamicBounds=1
r.Streaming.FramesForFullUpdate=1
r.Streaming.HLODStrategy=2
r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM=1
r.Streaming.PoolSize=0
r.UseShaderCaching=1
r.UseShaderPredraw=1
r.bForceCPUAccessToGPUSkinVerts=True

En dit kun je als basis config gebruiken welke je in de videosettings kunt importeren.
C:\Users\xxxxx\Documents\Assetto Corsa Competizione\Customs\VideoSettings
Dit kun je opslaan als bijv VR.json en deze kun je in ACC vanaf je video settings laden als configuratie dan heb je een aardige basis om een 2080ti mee onder druk te zetten!.

Let op dat de ResolutionQuality de zwaarste setting in ACC is. Deze 100% is een slecht idee daar je Super samling omhoog gooien meer effect heeft en minder performance kost... Daarom heb ik die ook op 85% staan. (je leest ook veel 70%) Mocht je de FPS niet halen zou ik dingen van Epic op high zetten en de Resolution Quality naar 70% zetten voordat je met andere settings gaat klooien.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
{
    "resolutionQuality": 85,
    "viewDistanceQuality": 3,
    "antiAliasingQuality": 3,
    "shadowQuality": 2,
    "postProcessQuality": 3,
    "textureQuality": 2,
    "effectsQuality": 2,
    "foliageQuality": 0,
    "mirrorQualityLevel": 1,
    "maxCarsVisible": 12,
    "isAATemporal": true,
    "aACustom": 0,
    "pixelDensity": 1.5999999046325684,
    "mirrorDistance": 7000,
    "advancedSharpenFilter": false,
    "materialsQuality": 1,
    "temporalUpsampling": true,
    "volumetricFog": 0,
    "bloomLevel": 0,
    "bloomQuality": 4,
    "mirrorsResolution": 1,
    "foliageLodQuality": 2,
    "carLODSet": 90,
    "hLODEnabled": true,
    "shadowDistanceQuality": 2,
    "frameLimit": 0,
    "isMBlurEnabled": 1,
    "colorSaturation": 1.1999999284744263,
    "sharpen": 2.7999999523162842,
    "cameraDirtLevel": 1,
    "whiteBalance": 9300,
    "imageExposureGain": 0.39999997615814209,
    "imageContrast": 0.5,
    "hmdWorldToMeters": 100,
    "fpsCapUI": true,
    "useLegacyTonemapper": false,
    "hDRColorGamut": 2,
    "hDRUILevel": 1
}
Thanks maat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
De kabel van mijn Rift S moet worden vervangen.
Hoe zijn de ervaringen van de kabels die je via Aliexpress aanschaft?
Is dat beettje fatsoenlijke kwaliteit of is het toch beter aangeraden om er een via oculus zelf te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Iemand Squadrons al fijn weekend met een Nintendo Switch Pro controller op een makkelijke manier? Ik heb Squadrons laten refunden. Waarom werkt een Xbox controller wel maar kunnen de Quest controllers niet terwijl deze volgens mij nog meer knoppen hebben dan de Xbox controller, beetje vaag dus.

Of zijn er nog andere tips om Squadrons makkelijk werkend te krijgen met de Quest 2? Google heeft mij weinig wijs gemaakt, behalve het advies om voor een dure HOTAS te gaan of een Xbox controller te kopen waar ik beide niet op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee hoeveel knoppen nodig zijn, gezien ik hem nog niet heb geprobeerd. Maar een Xbox controller heeft zeker meer knoppen dan een Quest controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Sissors schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:50:
Geen idee hoeveel knoppen nodig zijn, gezien ik hem nog niet heb geprobeerd. Maar een Xbox controller heeft zeker meer knoppen dan een Quest controller.
Als je beide controllers bij elkaar optelt dan zie ik weinig verschil om eerlijk te zijn. Als je er maar één bekijkt, ja, maar met beide is het om het even qua knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:28

MazeWing

The plot thickens...

Koldur schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:58:
[...]

Als je beide controllers bij elkaar optelt dan zie ik weinig verschil om eerlijk te zijn. Als je er maar één bekijkt, ja, maar met beide is het om het even qua knoppen.
Afgezien van de D-pad ja...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zou ik nog een keer gaan tellen :P . Redelijk gedeelte is inderdaad vergelijkbaar, naast de Oculus Home knop, hebben je Quest controller nog één menu knop, Xbox controller heeft er twee. Grotere verschil is dat de Xbox nog de D-pad heeft, die jouw Quest controllers niet hebben, en daar heb je dus vier extra knoppen.

Of deze daadwerkelijk gebruikt worden in Squadrons weet ik niet, maar ze zijn er wel :P .

Heb overigens zelf tijdje geleden xbox controller voor wat spellen die ik op de PC speel gekocht. En die heb ik ook bij wat oudere VR spellen gebruikt die niet voor touch waren gemaakt, en dat speelt toch een hoop beter dan de touch controllers gebruiken als Xbox controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Wow! Moss is een echte VR parel! Begin is erg goed en moeilijkheidsgraad gaat dan langzaam omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Sissors schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:12:
Dan zou ik nog een keer gaan tellen :P . Redelijk gedeelte is inderdaad vergelijkbaar, naast de Oculus Home knop, hebben je Quest controller nog één menu knop, Xbox controller heeft er twee. Grotere verschil is dat de Xbox nog de D-pad heeft, die jouw Quest controllers niet hebben, en daar heb je dus vier extra knoppen.

Of deze daadwerkelijk gebruikt worden in Squadrons weet ik niet, maar ze zijn er wel :P .

Heb overigens zelf tijdje geleden xbox controller voor wat spellen die ik op de PC speel gekocht. En die heb ik ook bij wat oudere VR spellen gebruikt die niet voor touch waren gemaakt, en dat speelt toch een hoop beter dan de touch controllers gebruiken als Xbox controller.
Ik dacht eerst begrepen te hebben dat de dpad niet werd gebruikt, maar na wat meer onderzoek blijkt dat wel het geval. Dus dan scheelt het aanzienlijk idd.

Dit is mijn eerste niet touch controller spel, wie weet dat het in de nabije toekomst anders wordt en ik er toch een aan ga schaffen. Vond het wel een leuke ervaring op zich, maar met toetsenbord en muis was toch een mindere immersie. Zal met een xbox controller ook wel zo zijn, maar zal een stuk makkelijker meteen te gebruiken zijn en zit dan niet vast aan bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Goede prijzen op Steam nu voor echt heel veel games. Omdat ik wel hou van adventure en puzzle games heb ik alvast deze bundel gekocht: The Wonder of VR Collection.

Ik geloof dat alle vier de games in de bundel boven de 85% scoren op de reviews voor 32,62€ kun je er denk ik wel echt wat uren uithalen.

Op Reddit las ik een interessante reden om pas met Alyx te beginnen als je al een aantal VR games hebt gespeeld: het is zo'n goede game dat het lastig is om daarna andere VR titels te waarderen omdat er eigenlijk niks in de buurt komt van het verhaal en de immersion. Ben nog ff niet zeker dus maar ik kijk over een paar maanden wel of ik alsnog Alyx wil spelen, misschien bij een volgende sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Soliest schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:57:
Wow! Moss is een echte VR parel! Begin is erg goed en moeilijkheidsgraad gaat dan langzaam omhoog.
Dank voor de tip! Ga hem kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 17:45
@FreeMen Heb je al een goede access point gevonden? Het internet staat vol met AC1750 van TP. Maar misschien heb jij intussen al iets gevonden. Zit met hetzelfde :)

En bedankt allen voor de Steam promo's. Interessanter dan Oculus store aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:26
Spacewide schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:08:
En bedankt allen voor de Steam promo's. Interessanter dan Oculus store aankopen.
Ik wordt na een paar weken al zat van die Oculus Store, wat een premium prijzen vragen ze daar (en blijven ze vragen). Bij Steam weet je tenminste dat er 4x per jaar een leuke sale is. Zoals die Wonder of VR collection, die is even duur als enkel Moss in de Oculus store... dus heb je er via Steam 3 games gratis bij.

Ik Ga toch maar kijken voor een GPU upgrade, de eerste €100 of €150 heb je er zo uit als je alleen tijdens sales je VR games koopt op Steam (of via key shops als je daar oké mee bent) ipv bij Oculus.

[ Voor 9% gewijzigd door menne op 31-10-2020 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
Voor de geïnteresseerden: TheBlu nu ook in de aanbieding. Geen spel maar meer een onderwater ervaring. Heb hem zelf nog niet gedaan maar lees veel positieve reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FreeMen Heb je al een goede access point gevonden? Het internet staat vol met AC1750 van TP. Maar misschien heb jij intussen al iets gevonden. Zit met hetzelfde :)

Welke router is dat precies van TP-Link? Ze hebben meerdere modellen met AC1750. Ik kan het niet goed vinden.

Ik heb zelf een AC-LITE van Unifi hangen, helaas is dat nogal drama. Veel gestotter. Nu hoorde ik dat het er door komt dat ik veel andere apparaten op 5Ghz heb. Dat klopt. En ik wil niet alles van de 5Ghz af gooien.

Qua verbinding werkt het uitstekend, heb constant 866Mhz. Logisch ook want het ding hangt letterlijk boven mijn hoofd aan het plafond, dus geen enkele obstructie.

Ik wachtte eigenlijk op de AC-6 van Unifi zodat ik mijn LITE kan vervangen, en dan de oude LITE gebruiken alleen voor mijn Quest. Dan gebruik ik 1 van de hogere kanalen speciaal daarvoor. Maar helaas duurt dat nogal lang (de WiFi 6 versie is al 6 maanden in early access / beta programma).

Dus misschien toch maar kijken naar een TP-Link of wat anders. Aangezien er hier in Spanje waarschijnlijk wel weer een lockdown aan zit te komen :'(

Edit: Bedankt @Spacewide ! Misschien toch maar die aanschaffen dan. Prijs valt me mee.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 31-10-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 13:22
Koldur schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 06:12:
Iemand Squadrons al fijn weekend met een Nintendo Switch Pro controller op een makkelijke manier? Ik heb Squadrons laten refunden. Waarom werkt een Xbox controller wel maar kunnen de Quest controllers niet terwijl deze volgens mij nog meer knoppen hebben dan de Xbox controller, beetje vaag dus.

Of zijn er nog andere tips om Squadrons makkelijk werkend te krijgen met de Quest 2? Google heeft mij weinig wijs gemaakt, behalve het advies om voor een dure HOTAS te gaan of een Xbox controller te kopen waar ik beide niet op zit te wachten.
Je kunt met Virtual Desktop (Oculus Quest Store) wireless streamen naar de Quest en deze heeft ook de mogelijkheid om de Touch Controllers als X360 controller te gebruiken. Werkt prima in Squadrons.

Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
Ik heb ook soms gestotter, maar mijn pc staat in een kamer zonder UTP aansluiting. Ik werk dus met 1200 Devolo powerline adapters die het signaal terug naar de woonkamer moet sturen. Daar is de Oculus verbonden aan een Orange ISP modem/router en die is echt brak, maar voldoende als je niet beter weet.

Het gaat om deze; pricewatch: TP-Link AC1750 Draadloze dual-band gigabit router Archer C7 (v1 -...

Die enkel te gebruiken voor de Oculus. Een accessoire m.a.w. ..

Wat denken jullie? Wifi 6 is te relatief te duur.

@GekkePrutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Furfoot schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:16:
[...]

Je kunt met Virtual Desktop (Oculus Quest Store) wireless streamen naar de Quest en deze heeft ook de mogelijkheid om de Touch Controllers als X360 controller te gebruiken. Werkt prima in Squadrons.
Ja, had ik wel gezien, maar dat ik gisteren bezig was vond ik dat teveel gedoe. Als dat kan, had EA ook support kunnen leveren out of the box. Vind dat voor VR wel een kleine must, maar ieder zijn ding natuurlijk! Had geen zin bijna twee uur bezig te zijn alles goed in te stellen en geen refund meer te kunnen vragen. Spel laadt ook ontzettend traag. Denk dat ik het gewoon even afwacht totdat het beter wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen

Ik wil geen € 300 uitgeven voor een echte game router dus ik ga voor de TP-link Archer AX10 maar ik wacht nog even totdat hij weer in de aanbieding komen. Hij is half wifi 6 (enkel 5GhZ) maar heeft iig wel de techniek aan boort wat de stabiliteit en snelheid bevorderd. Tov de C7 is de range wel iets minder schijnt maar er zijn ook reviews welke aangeven dat de range juist bijzonder goed is. In ieder geval krijgt hij erg goede reviews. Optioneel zijn er ook de de AX20 en AX50 welke nog een tandje beter zijnmaar zijn ook weer duurder.

pricewatch: TP-Link Archer AX10
pricewatch: TP-Link Archer AX20
pricewatch: TP-Link Archer AX50

Hij komt direct op de PC in de kamer aan de muur achter het gordijn te hangen wat neer kom op een vrije lijn naar de headset van ca 3 a 4 meter. Een veel betere aansluiting kan je niet maken denk ik.
Wat ik gemerkt heb is dat je echt zo min mogelijk hubs tussen de PC en de headset moet hebben. De PC op de modem van ziggo in de meterkast (!) maar wel direct naar de bril werkt aanzienlijk beter dan PC->modem->router in de kamer->Quest. Teveel hubs...

[ Voor 28% gewijzigd door FreeMen op 31-10-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Bedankt voor de mooie samenvatting. Scheelt weer 3 uur forums afschuimen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
Koldur schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:51:
[...]

Ja, had ik wel gezien, maar dat ik gisteren bezig was vond ik dat teveel gedoe. Als dat kan, had EA ook support kunnen leveren out of the box. Vind dat voor VR wel een kleine must, maar ieder zijn ding natuurlijk! Had geen zin bijna twee uur bezig te zijn alles goed in te stellen en geen refund meer te kunnen vragen. Spel laadt ook ontzettend traag. Denk dat ik het gewoon even afwacht totdat het beter wordt.
Afwachten is beter. Via link stottert de cockpit ook na 10min spelen. Dat is na weken nog niet opgelost....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royytje
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:28
na veel gelezen te hebben in dit topic vandaag ook maar een quest aangeschaft, probeer nu side quest te instaleren, maar kan geen developers account aanmaken aangezien ik geen credit card heb. zijn er andere mogelijk heden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:33
Royytje schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:52:
na veel gelezen te hebben in dit topic vandaag ook maar een quest aangeschaft, probeer nu side quest te instaleren, maar kan geen developers account aanmaken aangezien ik geen credit card heb. zijn er andere mogelijk heden ?
Creditcard nemen, heb je binnen paar dagen en is super handig.

Anders prepay card nemen.
Pagina: 1 ... 23 ... 123 Laatste