Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThoNohT schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:50:
[...]

https://www.reddit.com/r/...y_gpu_good_enough_please/
Halve resolutie dus. Oke, sommige spellen misschien wel vol, maar het is onder de recommended specs vanuit HP voor volle resolutie gamen.
Verschilt natuurlijk een hoop afhankelijk van wat je erop speelt. Sowieso is er weinig reden om half res te gebruiken: Je kan in SteamVR ook resolutie in veel kleinere stappen aanpassen, ipv enkel kiezen tussen full res of half res.

Maar het helpt niet dat de Vega series gewoon belabberd VR doen, tov hun reguliere prestaties. Dan nog steeds, als een spel op een Quest native draait, moet een Vega64 hem ook probleemloos draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Het doel is vooral om flightsims en tactische shooters te gaan spelen met VR. Misschien moet ik er een RX6900XT bij kopen als die straks uitkomt :)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 08:49
GekkePrutser schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:42:
[...]

Lighthouse kan je bij de G2 alleen gebruiken voor de controllers he (en dan moet je ook andere controllers kopen). Niet voor de headset zelf.

Ik heb zelf een stuk minder problemen met de tracking van de Quest 1 en 2 dan met de Rift CV1. En ik heb maar liefst 4 IR sensoren voor de Rift! Maar zelfs dan nog heb ik regelmatig dat hij regelmatig even mijn positie corrigeert, en dat voelt niet fijn. Overigens heb ik het ook met 2 en 3 sensoren geprobeerd. Maar het gebeurt altijd, periodiek. Het voelt alsof er ergens een drift in zit die na een tijdje wordt opgemerkt en hij in 1x recht zet.

En ja die granaat / airvent actie van Alyx is niet fijn, was met mijn CV1 ook vele malen proberen :X Al ben ik nogal klunzig op 'sport' gebied.
Haha ja heb wel een half uur staan vloeken hehehe. Maar goed om te horen dat ik niet helemaal de enige ben :P En goede tip van dat lighthouse. nog niet bij stilgestaan dat dit niet voor de headset is idd. Nu had ik ook niet direct het plan om inderdaad de hele lighthouse setup te halen :)
UniMatrix schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:44:
Ik heb het idee dat de tracking van de Q2 beter is dan de Q1.

Ik had bij Robo Recall vaak het probleem dat ik bij snel wapens pakken steeds met lege handen stond, met de Q2 veel minder.

In 'Sacralith: an archers tale' pakte ik met de Q1 steeds mis en had ik geen pijl in handen, gisteravond met de Q2 twee levels doorgespeeld en eigenlijk zelden misgepakt.
Dat klinkt in ieder geval positief :). heb ook al wel getwijfeld of ik nu gewoon een zeur ben of dat er toch iets niet helemaal 100% werkt in mijn controllers. Maar inderdaad zijn dit soort dingen vaak in the heat of the moment idd. je pakt je zwaard/geweer snel en staat met lege handen. Wat dat betreft lijkt het (met lege handen staan) wel weer op mijn RL :P
FreeMen schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:44:
[...]

Ik ben vrij zeker dat je geen 20ms hebt maar 40-50 met spikes richting de 100. Ik had namelijk precies hetzelfde en als ik op mijn scherm kijk staat er ook 20ms maar als je eenmaal ingame zit dan bleek hij toch hoger te zijn. Zeer de bril maar eens half op je hoofd en ga naar eens flink met je hoofd bewegen en controllers zwaaien en ondertussen kijken naar je latency.

Oplossing was simpel bij mij , bitrate stond op 90mbps, terug gezet op 66mbps en nergens meer last van.
Ik heb dit net gecontroleerd. inderdaad zit ik dan gemiddeld rond de 50ms constant op 99mbps. Zag eigenlijk geen groot verschil met 66mbps in de performance had ook geen spikes als ik snel met mijn zwaard en bijl rond ging zwaaien in ashgard's wrath.

[ Voor 32% gewijzigd door Mirage op 26-10-2020 11:24 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Laatst online: 15-09 16:36
FreeMen schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:44:
[...]

Ik ben vrij zeker dat je in VD geen 20ms hebt maar 40-50 met spikes richting de 100. Ik had namelijk precies hetzelfde en als ik op mijn scherm kijk staat er ook 20ms maar als je eenmaal ingame zit dan bleek hij toch hoger te zijn. Zet de bril maar eens half op je hoofd en beweeg je hoofd en controllers waarbij je ondertussen je latency bekijkt.

Oplossing was simpel bij mij , bitrate stond op 90mbps, terug gezet op 66mbps en nergens meer last van buiten heel af en toe een hickup maar dat ben ik voor lief.
20 is wel extreem laag. Met de resolutie niet te hoog zit ik rond de 45 bij de zwaardere spellen in VR, 35 is het laagste met simpele spellen. Heeft de kaart het wat moeilijk gaat dat snel naar 60+. Als je af en toe spikes hebt is het inderdaad de bandbreedte die te hoog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Tadango schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:22:
[...]

20 is wel extreem laag. Met de resolutie niet te hoog zit ik rond de 45 bij de zwaardere spellen in VR, 35 is het laagste met simpele spellen. Heeft de kaart het wat moeilijk gaat dat snel naar 60+. Als je af en toe spikes hebt is het inderdaad de bandbreedte die te hoog staat.
ik zie 20ms vaker voorbij komen maar ik vermoed dat de meeste naar VD kijken als ze op hun desktop kijken terwijl de game in de achtergrond draait dan wel in de bril naar de VD desktop gekeken wordt. Dit is echter totaal niet representatief. Ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om de latency welke VD weer geeft ingame weer te geven. Om de werkelijke latency te testen hou ik de bril vast met mijn hand voor de lenzen door zodat de bril actief blijft. Als je dan met je hand beweegt krijg je realistische latency cijfers.

Ik heb trouwens niet het idee dat de resolutie of gpu load iets doet met de latency. Beatsaber draait namelijk op 72fps steady op 150% native Q2 resolutie waarbij de gpu niet hogere belast wordt dan 50-60%. Dit op zowel 99mbps bitrate als 66mbps maar opj 99mbps wordt de latency naar ong. 30sec onspeelbaar hoog tegen een stabiele 35-40ms op 66.

Gevoelsmatig heeft de bitrate meer te doen met wat je netwerk (lees: signaalsterkte/kwaliteit) aan kan. Bij een TV stream wordt er vooruit gebufferd en worden hickups of tijdelijke dips opgevangen op het moment dat er meer capaciteit is dan er nodig is. Dit gaat bij een gamestream uiteraard niet dus dan gaat het mis met als gevolg hickups of hogere latency waardoor je bewegingen achter de feiten aan lopen.

Aldus de tip, heb je last van "achterlopen" van je actie, schroef je bitrate iets naar beneden. Kwalitatief zag ik overigens geen enkel verschil op 99mbps vs 66mbps @ 150% Q2 res. 66 naar 35 is echter wel heel duidelijk te zien in de vorm van aanzienlijk minder scherp beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik zit te denken om een Oculus Quest 1 te kopen, tweedehands. Waar moet ik hierbij op letten?
Of raden jullie dit erg af?
En zou ik eigenlijk altijd voor de 128Gb moeten gaan?

Zijn er tevens ook accessoire opties waar ik op kan letten? Of is elk "quest 1 pakket" hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 12:39
Markos schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:53:
Ik zit te denken om een Oculus Quest 1 te kopen, tweedehands. Waar moet ik hierbij op letten?

Zijn er tevens ook accessoire opties waar ik op kan letten? Of is elk "quest 1 pakket" hetzelfde?
Een betere headstrap en een andere facemask of cover die geen zweet opzuigen zijn wel een must vind ik. Ik heb indertijd voor 64 gekozen omdat ik 100 euro meerprijs te veel vond en ik ook veel PC VR wilde doen.

Ik hoop dat je de mijne uitkiest in V&A O-)

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11

En het geheugen gaat echt niet snel vol. Mijn 64Gb is ook meer dan voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen

Goede vraag. Q1 is zeker nog de moeite waard maar je moet er niet veel meer voor betalen dan ca € 200 voor een 64GB zonder extra's.

In de basis is elke quest 1 hetzelfde. 64GB is ruim voldoende zou ik zeggen maar hangt van de meerprijs af. Native quest games zijn max ca 2 GB maar veelal stuk kleiner dus echt nodig is het niet. Garantiebon aanwezig en geen dode of hot pixels.

Daarnaast even kijken wat je er allemaal bij krijgt, er zijn veel upgrades voor te krijgen. Een hoofdband "kussen" is bijv. erg prettig evenals evt. een extra accu. Mocht je ook via de PC willen gaan gamen dan is een 3.0 usb kabel van 3 of 5 meter ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

@UniMatrix @Timbox88 @FreeMen dankjulliewel voor de snelle reacties.

Ik zie/zag een aantal 128GB versies voor 200 euro, maar deze zijn helaas niet in de buurt. Dus dat is eigenlijk een beetje het doel wat ik heb, een 128GB voor max 200 euro. Daarom wil ik eigenlijk geen 64GB kopen tenzij deze echt een heel stuk goedkoper is.

- Is de garantie alleen via de bon of ook via het serienummer?
- Komen hot/dead pixels vaak voor? Want dat zou betekenen dat ik niet zo snel de gok zal wagen om er een via de post te kopen.
- Is er ergens een overzicht wat er standaard bij zit en welke upgrades er zijn?
- De usb 3.0 kabel is in principe universeel toch? Dus elk (noname) usb kabel zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
@Markos Hier recent ook een Q1 overgenomen van een medetweaker, 128GB model voor 200 euro. Was zelf bereid max 220 voor deze versie te betalen en 200 voor de 64 GB maar uiteraard is het een kwestie "wat de gek ervoor geeft". Kon deze redelijk dichtbij zelf ophalen wat een groot pluspunt was.

Ik heb niet voldoende kennis om alles te kunnen checken, maar simpel foto's beoordelen en vragen stellen mbt gebreken kan elke potentiele koper. Extra's kunnen indd meerwaarde hebben maar dat is persoonlijk, kreeg er een travelcase bij waarvan de rits hapert, die is wel ideaal om de headset in op te bergen.

Wat ik mezelf nu afvraag is welke kabel ik moet halen om fatsoenlijk de Q1 als pcvr hmd te gebruiken, de bijgeleverde kabel werkt maar is te kort imo (3m?). Ik kan eigenlijk alleen deze vinden, en stiekem lijkt me 6 meter nog wat fijner. De G2 komt hopelijk over c.a. 3 weken ook binnen voor het echt bekabelde werk en de Q1 is meer gehaald om het standalone gebeuren (wat echt gaaf is). Maar ik zou de mogelijkheid om de Oculus exclusives wel open willen houden (zonder revive). Iemand tips?

@UniMatrix De bijgeleverde USB (2.0) werkt ook, al weet ik niet in hoeverre het de prestaties hindert. Bij aanschaf van een nieuwe kabel zou ik sowieso voor een 5 Gbit/s of beter gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door JohnnieWbl op 26-10-2020 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
@Markos

Standaard zit er alleen een spacer voor een bril,de lader, USB (Niet 3.0!) kabel en de HMD en controllers bij.

De kabel moet wel USB 3 zijn, dus blauwe connectors. Ik heb een 5M USB A naar C die 3 tientjes was op Amazon. (doe ik er evt bij)

Ook ondersteunt niet elk moederbord de juiste USB protocollen trouwens.

Als je een 'kale' Quest koopt denk ik toch dat je al gauw weer 50 a 75 euro uitgeeft aan comfort accesoires, en die kabel, dus als ze erbij zitten...

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Timbox88 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:02:
[...]

En het geheugen gaat echt niet snel vol. Mijn 64Gb is ook meer dan voldoende!
Voor de "2" ook denk je? Wil er sowieso eentje gaan halen, maar twijfel zelf tussen 64 en 256. Gaat voorlopig enkel als standalone gebruikt worden.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Peter_Aragorn schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

Voor de "2" ook denk je? Wil er sowieso eentje gaan halen, maar twijfel zelf tussen 64 en 256. Gaat voorlopig enkel als standalone gebruikt worden.
Zijn en blijven dezelfde games. 256GB is echt niet nodig tenzij je er films op gaat zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
[...]

Ik heb een Quest 2! Games zijn simpelweg niet groot qua opslagruimte, dus met 64GB kun je echt goed uit de voeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
JohnnieWbl schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:48:
@Markos Hier recent ook een Q1 overgenomen van een medetweaker, 128GB model voor 200 euro. Was zelf bereid max 220 voor deze versie te betalen en 200 voor de 64 GB maar uiteraard is het een kwestie "wat de gek ervoor geeft". Kon deze redelijk dichtbij zelf ophalen wat een groot pluspunt was.

Ik heb niet voldoende kennis om alles te kunnen checken, maar simpel foto's beoordelen en vragen stellen mbt gebreken kan elke potentiele koper. Extra's kunnen indd meerwaarde hebben maar dat is persoonlijk, kreeg er een travelcase bij waarvan de rits hapert, die is wel ideaal om de headset in op te bergen.

Wat ik mezelf nu afvraag is welke kabel ik moet halen om fatsoenlijk de Q1 als pcvr hmd te gebruiken, de bijgeleverde kabel werkt maar is te kort imo (3m?). Ik kan eigenlijk alleen deze vinden, en stiekem lijkt me 6 meter nog wat fijner. De G2 komt hopelijk over c.a. 3 weken ook binnen voor het echt bekabelde werk en de Q1 is meer gehaald om het standalone gebeuren (wat echt gaaf is). Maar ik zou de mogelijkheid om de Oculus exclusives wel open willen houden (zonder revive). Iemand tips?

@UniMatrix De bijgeleverde USB (2.0) werkt ook, al weet ik niet in hoeverre het de prestaties hindert. Bij aanschaf van een nieuwe kabel zou ik sowieso voor een 5 Gbit/s of beter gaan.
Ik zou even op Amazon kijken voor 'quest link cable'. Ik heb deze https://www.amazon.nl/gp/product/B086GB5M3D/ (UnboundVR lijkt erop dat ze gewoon Amazon spul doorverkopen voor een tientje meer en headsets als affiliate via Coolblue)

Het werkt echt niet met elk 'blauw' USB poortje, zeker als je wilt dat de Quest ook stroom krijgt / opgeladen blijft. Je moet echt USB 3.1 Gen2 hebben en een bepaalde power rating. Vaak is dit een apart blokje met een USB A en C poortje in een andere kleur.

[ Voor 6% gewijzigd door UniMatrix op 26-10-2020 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Laatst online: 10:21
[...]

Ik heb de 256gb maar is tot nu toe beetje overkill :) Alle spellen zijn onder de 1gb :) Tenzij je dus films erop gaat zetten is denk ik de 64gb meer dan genoeg

Ik maak zelf ook VR vakantie filmpjes en heb daarom de 256gb versie gekocht, maar uiteindelijk niet nodig omdat DeoVR ook DNLA ondersteun dus ik kan alles vanaf mijn NAS streamen.

[ Voor 17% gewijzigd door R.van.M op 26-10-2020 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Check allen, over 64vs256. Momenteel is natuurlijk ook alleen Walking Dead écht wat groter. Zullen vast meer grotere games komen, maar denk dat ik aan 64gb wel voldoende heb inderdaad. Films kijken, ga ik niet doen in principe :)

Dan zo de 64gb bestellen :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
UniMatrix schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:05:
Ik zou even op Amazon kijken voor 'quest link cable'. Ik heb deze https://www.amazon.nl/gp/product/B086GB5M3D/ (UnboundVR lijkt erop dat ze gewoon Amazon spul doorverkopen voor een tientje meer en headsets als affiliate via Coolblue)

Het werkt echt niet met elk 'blauw' USB poortje, zeker als je wilt dat de Quest ook stroom krijgt / opgeladen blijft. Je moet echt USB 3.1 Gen2 hebben en een bepaalde power rating. Vaak is dit een apart blokje met een USB A en C poortje in een andere kleur.
Dank, ik kon alleen max 3m lange kabels vinden.. :s In principe vermijd ik Amazon zoveel mogelijk als er een redelijk alternatief te vinden is.

Ik kan helaas niet met zekerheid zeggen of de 3m lange kabel die bij mijn 2e hands quest zat de originele is of ook eentje met hogere rating, maar ik neem dat het een originele 2.0 is en: nieuws: Oculus voegt ondersteuning usb 2.0-kabels toe aan Link-software voor ...

Maakt het dan uit in welke poort je de 2.0 kabel plugt (wel een 10 Gbit/s type-C in mijn geval) ? Kabel blijft de bottleneck toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Wel jammer voor Oculus / FB want ik las ergens dat het verdienmodel is dat dat 256GB chipje maar een paar dollar duurder is en ze er 100 extra voor vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
@JohnnieWbl De Oculus software gaat dan zeuren dat het geen USB 3 is en de bandbreedte 480Mbit, maar het werkt wel. Je hebt alleen geen 'groen bolletje' maar een oranje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timbox88
Ik moet wel zeggen: ben erg blij met mijn Quest 2. Ben nu aan het werk maar zit gewoon de hele dag uit te kijken naar weer wat potjes tafeltennis vanavond hahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:15
JohnnieWbl schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

Dank, ik kon alleen max 3m lange kabels vinden.. :s In principe vermijd ik Amazon zoveel mogelijk als er een redelijk alternatief te vinden is.
https://www.bol.com/nl/p/...r-usb-c/9300000005813694/
regelmatig kijken, is vaak uitverkocht ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dit is dus het enige wat bij een standaard Quest 1 zit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyQuKHXCT2BeN2AMFutmR_DJLIY=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/486826/1HtbQF1R1xWPbH7TeOMbDIVFTJiWoVpjaTcGQTNGGpb2J6Np79
(bron: productreview: Oculus Quest 64GB review door venqwish)

@FreeMen welke accessoires zijn er dan allemaal? Ik zie vooral een hoofdkussen en case die handig lijken. En dan een lange usb 3.0 kabel. Verder kan ik zo snel niet echt iets vinden. Je hebt het ook over een accu, bedoel je dan gewoon een powerbank?

Ik las dat OTG wel een soort van werkt maar niet bruikbaar is? Zou dit mogelijk nog veranderen?

Klopt het overigens dat je de quest goed kunt gebruiken met een bril op? Eventueel zelfs zonder de spacer (wat ik in die review zag staan)

[ Voor 8% gewijzigd door Markos op 26-10-2020 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
@Markos Yep, dit is de standaard. Volgens mij vaak gekocht:
  1. Padding of vervanging headstrap
  2. Cover of vervanging facemask
  3. USB 3.0 'link' kabel
En let op: niet elke powerbank levert voldoende vermogen... 2.4 of 3 A is aan te raden. Het 5v 2A ding wat ik had liggen deed in elk geval niks voor de Quest. Google is your friend.

[ Voor 6% gewijzigd door UniMatrix op 26-10-2020 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
UniMatrix schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:57:
@Markos Yep, dit is de standaard. Volgens mij vaak gekocht:
  1. Padding of vervanging headstrap
  2. Cover of vervanging facemask
  3. USB 3.0 'link' kabel
En let op: niet elke powerbank levert voldoende vermogen... 2.4 of 3 A is aan te raden. Het 5v 2A ding wat ik had liggen deed in elk geval niks voor de Quest. Google is your friend.
Mijn oude xiaomi 5V/2A met 10.000mAh houdt de Quest 1 anders prima op 100% totdat de powerbank leeg is. Dat duurt ongeveer 5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Hm, bij mijn 'Intenso' 5000 5v2A liep het percentage van de Quest toch terug.

Ik zou zeggen, proberen wat je hebt liggen en als je toch wat gaat kopen voor een hogere rating gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
UniMatrix schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:01:
Hm, bij mijn 'Intenso' 5000 5v2A liep het percentage van de Quest toch terug.

Ik zou zeggen, proberen wat je hebt liggen en als je toch wat gaat kopen voor een hogere rating gaan?
Dat is het beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik las bij een advertentie dat zijn Quest is gejailbreakt en overgeclockt op 92Hz, alleen via google vind ik hier weinig over. In hoeverre klopt dit? En wat kan je allemaal met jailbreaken en overclocken?

Ik weet niet of ik mag linken naar marktplaats maar hier wordt het genoemd:
https://link.marktplaats.nl/m1598214056

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:15
Markos schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:06:
Ik las bij een advertentie dat zijn Quest is gejailbreakt en overgeclockt op 92Hz, alleen via google vind ik hier weinig over. In hoeverre klopt dit? En wat kan je allemaal met jailbreaken en overclocken?

Gejailbreakt zal nog niet, maar je kunt hem wel in een developer modus zetten en dan middels commando`s de 90 Hz activeren. Je kunt de Q2 middels deze manier ook een hogere resolutie geven in de Home omgeving. Let er wel op, dat je zelf ook een Oculus developer account moet hebben om die settings op een bril aan te zetten.
Zoek op Sidequest en Qust2 90Hz mode.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Markos schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:06:

IOS jaibreak je, Android root je. Daarnaast gaat het om 90Hz ipv 92Hz. Dat gerucht gaat al heel lang rond maar een echte root is er nog niet. Dus ik zou ver weg blijven van dit soort advertenties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Markos schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:46:
Dit is dus het enige wat bij een standaard Quest 1 zit?
[Afbeelding]
(bron: productreview: Oculus Quest 64GB review door venqwish)

@FreeMen welke accessoires zijn er dan allemaal? Ik zie vooral een hoofdkussen en case die handig lijken. En dan een lange usb 3.0 kabel. Verder kan ik zo snel niet echt iets vinden. Je hebt het ook over een accu, bedoel je dan gewoon een powerbank?

Ik las dat OTG wel een soort van werkt maar niet bruikbaar is? Zou dit mogelijk nog veranderen?

Klopt het overigens dat je de quest goed kunt gebruiken met een bril op? Eventueel zelfs zonder de spacer (wat ik in die review zag staan)
Dit is inderdaad alles.

OTG geen idee of dat werkt, wat wil je er mee bereiken?

Bril is altijd een issue bij VR, hangt erg af van model montuur.

Met accu bedoelde ik inderdaad powerbank. De bril is met 2 uur wel leeg en dan is een powerbank echt wel prettig en zeker ook als tegenwicht achterop want zeker de Q1 is echt wel front heavy en drukt op je neus/kaakholte wat na ca 30min echt wel begint te vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
OTG als in USB Stick met films aansluiten om te bekijken. USB Joystick werkt hier ook. Met VD kan je zelfs de joystick doorsturen naar Windows :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ben benieuwd wat dit gaat betekenen: https://twitter.com/oculus/status/1320745195068010498?s=19 voor de Quest...

[ Voor 8% gewijzigd door Hydra op 26-10-2020 16:24 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
En deze: nieuws: Facebook werkt aan ondersteuning meerdere gebruikers op Oculus Quest

Ik wilde al even gaan testen of het mogelijk is om tegelijk zowel de native versie van een game op de Q1 te draaien en de Oculus / Steam versie op de Q2 onder hetzelfde FB account.

Dat schijnt dus te kunnen...

[EDIT] ik denk dan Population:one = crossbuy Quest/Rift en kun je dan op twee Quest devices spelen? Sowieso als je de Steam EN de Oculus versie koopt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling :D

[ Voor 19% gewijzigd door UniMatrix op 26-10-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:25
De Quest2 is vanmiddag binnen gekomen, en damn, wat een ervaring. Zoals verwacht gaat de batterij wel redelijk snel leeg, zeker aangezien ik constant cast zodat mijn vriendin kan mee kijken en andersom. Tijd dus voor een powerbank. Hebben jullie aanraders? Ik lees dat een 20000 mAh aan de zware kant is maar ik kan mij zelf moeilijk voorstellen dat dat zon groot probleem is.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 16:25
Okay maar hoe zet je nu films op het interne geheugen indien je pc enkel usb-2 heeft? Kun je een usb-c naar usb-a adapter kopen met een usb-c plug (male) en een usb-a 3.1gen.2/3.2 female (met het oog op toekomstig gebruik) en die met een usb-a kabel koppelen aan je pc (met usb-2) of moet de adapter een usb-a 2 kant hebben om te matchen met de usb-a 2 van de pc. Betreft de Quest2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParkOverall schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 01:12:
Okay maar hoe zet je nu films op het interne geheugen indien je pc enkel usb-2 heeft? Kun je een usb-c naar usb-a adapter kopen met een usb-c plug (male) en een usb-a 3.1gen.2/3.2 female (met het oog op toekomstig gebruik) en die met een usb-a kabel koppelen aan je pc (met usb-2) of moet de adapter een usb-a 2 kant hebben om te matchen met de usb-a 2 van de pc. Betreft de Quest2.
Ja je kan gewoon een USB-A naar C kabel kopen (als je die al niet hebt van een telefoon). Of een USB-3 kabel ook in USB-2 mode werkt, weet ik niet. Maar het gaat niet om enorme bedragen hier, laten we wel wezen ;) Dit is eurootjeswerk. Ik gebruik altijd gewoon de kabel (USB-A 2.0 naar USB-C) van mijn Samsung telefoon.

Overigens zou ik gewoon films streamen. Met Pigasus kan dat gewoon vanaf een Samba share vanaf je PC!

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 27-10-2020 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:10:
[...]
Gejailbreakt zal nog niet, maar je kunt hem wel in een developer modus zetten en dan middels commando`s de 90 Hz activeren. Je kunt de Q2 middels deze manier ook een hogere resolutie geven in de Home omgeving. Let er wel op, dat je zelf ook een Oculus developer account moet hebben om die settings op een bril aan te zetten.
Zoek op Sidequest en Qust2 90Hz mode.
Die developer modus commando's werken echter alleen maar tot je hem herstart (of uitzet) dus is een beetje raar om dat aan te prijzen bij een tweedehands verkoop. En volgens mij kon de Quest 1 dit helemaal niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
Het is hier wel vaker over gegaan, zwart bij de Q2.
Ik heb Vader Immortal episode 1 gespeeld en op zich is dat wel vet om te doen, echter ik had het gevoel dat ik me continu in een donkergrijze mist bevond. Daar schrok ik toch wel van van. Terwijl als ik bijvoorbeeld mijn naam moet intypen in beat saber dat mij echt zwart lijkt. Heeft wellicht met contrast te maken met de omgeving.
Heeft iemand deze in Q1 gespeeld en kan het vergelijken met de Q2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Q2 is inderdaad veel grijzer maar de Q1 was ook niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 23:42
mytheory schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:45:
Het is hier wel vaker over gegaan, zwart bij de Q2.
Ik heb Vader Immortal episode 1 gespeeld en op zich is dat wel vet om te doen, echter ik had het gevoel dat ik me continu in een donkergrijze mist bevond. Daar schrok ik toch wel van van. Terwijl als ik bijvoorbeeld mijn naam moet intypen in beat saber dat mij echt zwart lijkt. Heeft wellicht met contrast te maken met de omgeving.
Ik zag dit ook bij Gunclub, hier zijn ook opdrachten in het donker, op de Q2 was het een grijze brei. Ik denk dat we ook natuurlijk verwend zijn met oled tv's, en LCD monitoren/tv's met local dimming. Dat heeft de Q2 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 15:55
Vader Immortal had ik eventjes gespeeld op de Index, ik vond het spel veel te donker (misschien om de low poly modellen te verdoezelen?) Speelde niet heel erg lekker vond ik zelf en er was een bug dat ik niet verder kwam nadat ik die light saber had opgepakt. Refund gisteren aangevraagd voor die paar euro maarja, ik speel toch eigenlijk nooit via de Oculus store.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
mytheory schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:45:
Ik kan het alleen vergelijken met de PSVR en daar zie je inderdaad een verschil. Maar ik merk ook dat het me na een paar dagen niet meer opvalt.

Had trouwens zo 100E meer betaald voor een nog wat beter scherm; voor de rest ben ik er enorm tevreden mee.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
frankv120 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:41:
De Quest2 is vanmiddag binnen gekomen, en damn, wat een ervaring. Zoals verwacht gaat de batterij wel redelijk snel leeg, zeker aangezien ik constant cast zodat mijn vriendin kan mee kijken en andersom. Tijd dus voor een powerbank. Hebben jullie aanraders? Ik lees dat een 20000 mAh aan de zware kant is maar ik kan mij zelf moeilijk voorstellen dat dat zon groot probleem is.
Je moet oppassen met een te zwaar gewicht achterop. Als je je hoofd wat sneller beweegt wil zo'n "blok" nog wel eens flink natrekken doordat het een compact gewicht is. Dit is niet prettig want trekt dus ongewenst je bril naar links en rechts. Ik had een 15000 mah en voelde het daarbij al redelijk, nu 10000 icm elite strap wat een stuk beter in balans is wat dat betreft.

Zie pagina 76 met foto's zoals ik het nu heb zitten en tevens de link naar de powerbank.
Deze powerbank heeft een 18watt usb-c in uitgang in één. Hij laadt hierdoor zelf snel op en houdt de bril nagenoeg altijd op 100%. Je kan de bril er iets meer dan 2x volledig mee opladen.

[ Voor 14% gewijzigd door FreeMen op 27-10-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:46

XanderDrake

Build the future!

FreeMen schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:51:
Dat leek mij ook erg vet totdat ik zag dat je kan bouwen met zoals in fortnite. Daar knap ik totaal op af, breekt wat mij betreft de hele gameplay in fortnite en hier dus ook.
Heb nu 4-5 uur PopOne gespeeld en het is echt lekkere actie. Sommige spelers doen wel een beetje bouwen maar bij 90% van de potjes zie ik het niet voorbij komen. Ikzelf doe het ook niet en dat is geen tactisch nadeel.

Wat ik vooral vet vind aan PopOne: Soepele cross-play tussen verschillende platformen. Ik speel heb een Index maar vrienden van me hebben de Quest2, werkt zonder gedoe, in tegenstelling tot andere games.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
XanderDrake schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:46:
[...]

Heb nu 4-5 uur PopOne gespeeld en het is echt lekkere actie. Sommige spelers doen wel een beetje bouwen maar bij 90% van de potjes zie ik het niet voorbij komen. Ikzelf doe het ook niet en dat is geen tactisch nadeel.

Wat ik vooral vet vind aan PopOne: Soepele cross-play tussen verschillende platformen. Ik speel heb een Index maar vrienden van me hebben de Quest2, werkt zonder gedoe, in tegenstelling tot andere games.
Hmmm, klinkt goed maar vraag mij af of dat bouwen niet een must gaat worden en de hele gameplay alsnog eraan gaat. Misschien toch maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

De killer app van PopOne versus andere Battle royals (ik heb 150 uur PUBG gespeeld, BF Firestorm, Apex Legends, etc) is de toch het klimmen, vliegen, uit de pols schieten en andere 'fysieke' dingen in het spel. Daar concentreren de spelers zich ook op.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
[...]

Vandaag heb ik alleen steeds probs met de servers, jij ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Oh nee, nog niet gespeeld vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
FreeMen schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:54:
[...]
Je moet oppassen met een te zwaar gewicht achterop. Als je je hoofd wat sneller beweegt wil zo'n "blok" nog wel eens flink natrekken doordat het een compact gewicht is. Dit is niet prettig want trekt dus ongewenst je bril naar links en rechts. Ik had een 15000 mah en voelde het daarbij al redelijk, nu 10000 icm elite strap wat een stuk beter in balans is wat dat betreft.

Zie pagina 76 met foto's zoals ik het nu heb zitten en tevens de link naar de powerbank.
Deze powerbank heeft een 18watt usb-c in uitgang in één. Hij laadt hierdoor zelf snel op en houdt de bril nagenoeg altijd op 100%. Je kan de bril er iets meer dan 2x volledig mee opladen.
Thanks, ik had de fotos inderdaad al gezien en bedacht mij ondertussen dat 2x laden sowieso wel genoeg zal zijn, dus ben voor een Anker Powercore Slim 10000mAh PD gegaan (In het wit zodat het er ook allemaal netjes uit blijft zien uiteraard ;) ). Binnenkort eens even langs bij een kennis met een 3D printer O-)

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
frankv120 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:03:
[...]

Thanks, ik had de fotos inderdaad al gezien en bedacht mij ondertussen dat 2x laden sowieso wel genoeg zal zijn, dus ben voor een Anker Powercore Slim 10000mAh PD gegaan (In het wit zodat het er ook allemaal netjes uit blijft zien uiteraard ;) ). Binnenkort eens even langs bij een kennis met een 3D printer O-)
Goede keus 😉👍

Mocht je de elite strap hebben net zoals ik dan kan ik je het 3d model wel in een PB mailen als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
FreeMen schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

Goede keus 😉👍

Mocht je de elite strap hebben net zoals ik dan kan ik je het 3d model wel in een PB mailen als je wil.
Bedankt voor het aanbod maar gelukkig had ik die nog niet besteld met de problemen die ik er over lees. Ik vind de standaard strap eerlijk gezegd echt prima zitten, maar wellicht dat ik er binnekort ook een upgrade voor laat printen.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
[...]

Yup! Ik heb het inmiddels ook aangeschaft. Waar ik op de PC altijd binnen 1min dood ben bij battle royale games gaat het hier een stuk beter. De learning curve is een stuk kleiner. Heb alleen nog wat goede teammates nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
FreeMen schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:50:
[...]

Hmmm, klinkt goed maar vraag mij af of dat bouwen niet een must gaat worden en de hele gameplay alsnog eraan gaat. Misschien toch maar eens proberen.
Ik denk het niet, je bent toch niet heel veel op 1 plek en het bouwen gaat daar te langzaam voor vind ik. Ik hoop ook dat het niet echt nuttig wordt.. lekker rennen en schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Timbox88 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:14:
[...]

Vandaag heb ik alleen steeds probs met de servers, jij ook?
Nope, ik heb verspreid over de dag gespeeld en geen problemen ervaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
R.van.M schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:16:
[...]

Nope, ik heb verspreid over de dag gespeeld en geen problemen ervaren
Ik later ook niet meer. Denk dat er ff een half uurtje/uurtje problemen waren!

Ik blijf het vooral irritant vinden dat ik gewoon nooit te horen ben als ik via SteamVR speel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik zie dat ze ook Among Us in VR hebben, dat ziet er wel heel grappig uit.

Werkt dat ook met de Quest 1 goed? Want ik zie dat ze ook hand gestures gebruiken maar het lijkt mij dat dat lastig gaat als je de controllers ook moet vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Markos schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:52:
Ik zie dat ze ook Among Us in VR hebben, dat ziet er wel heel grappig uit.
[YouTube: So we played Among Us in VR...]
Werkt dat ook met de Quest 1 goed? Want ik zie dat ze ook hand gestures gebruiken maar het lijkt mij dat dat lastig gaat als je de controllers ook moet vasthouden.
De Quest heeft een aantal gestures door middel van sensoren in de knoppen, dus er kan een hoop. Nu weet ik niet of de Oculus Link die gestures ook doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sebastius schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:13:
[...]

De Quest heeft een aantal gestures door middel van sensoren in de knoppen, dus er kan een hoop. Nu weet ik niet of de Oculus Link die gestures ook doorgeeft.
Dat denk ik wel, want de Rift CV1 en S hebben dat ook gewoon! Ik heb het nog niet getest maar je kan het zien als je je vinger op de knoppen legt, dan zie je dat in-game op de controllers ook (als de game het ondersteunt, zoals de standaard oculus home omgeving).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
https://www.reddit.com/r/...w9/hp_reverb_g2_shipping/
HP Reverb G2 Shipping
Hello! We have received our final units and are so excited about the HP Reverb G2 product. We are officially in production and started shipping the first units to our channel partners.

What does that mean for you?

Pre-orders will start being delivered in early/mid November and continue throughout November and December.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Hebben jullie ook zo veel last van het wegvallen van de wifi of internet bij de Q2?
Heel vaak als ik mijn headset na een tijdje weer wil gaan gebruiken dan is de connectie met wifi verbroken of heb ik geen internet. Dan moet ik hem uit en aanzetten en dan alles weer in orde. Dit heb ik zowel met 2,4 als bij 5Ghz en bij 2 verschillende wifi aansluitingen.

Ik las op reddit dat meer mensen hier last van hebben.
Hopelijk wordt dit nog gefixt in een patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Jups, ben alleen benieuwd wat de lengte is van de kabel die erbij zit.

Zit al te kijken maar ken het niet terug vinden.
Tevens ook gemaild en reply gekregen van de store waar ik hem op pre-order heb staan. 100% garantie ik hem 13 november binnen heb *O*

Eerste keer voor mij dat ik met MixVR ga werken, aangezien ik hiervoor alleen maar met Oculus werkte.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +2 Henk 'm!
R.van.M schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:15:
[...]

Yup! Ik heb het inmiddels ook aangeschaft. Waar ik op de PC altijd binnen 1min dood ben bij battle royale games gaat het hier een stuk beter. De learning curve is een stuk kleiner. Heb alleen nog wat goede teammates nodig :D
Ik denk eerder dat er nog niet genoeg scholieren zijn die het 24/7 hebben gespeeld en alle ins en outs van de maps kennen en het helemaal in de vingers hebben ;) In het begin heb je nog een level playing field...

Dit soort spellen zouden meer moeten doen aan het segmenteren van spelers met gelijk niveau, vind ik. Anders wordt het al gauw vervelend voor de n00bs.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 28-10-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:31
Sinds afgelopen maandag ook in het bezig van de Quest 2. Heel veel twijfel over het stukje privacy gehad maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt.

Qua kabel voor verbinding met de PC, ik zag een aantal opties voorbij komen maar allemaal met opmerkingen. Is dit wat? Ik ga hem aansluiten op een Gigabyte x470 Aorus. Wil voorkomen dat ik straks meerdere kabels moet gaan testen, voor zover dat kan natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-08 23:04
Xtr3me4me schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:39:
[...]
De totale lengte is 6m. 5 meter vanaf de connect box, en 1 meter van pc naar de box.
[...]
Tevens ook gemaild en reply gekregen van de store waar ik hem op pre-order heb staan. 100% garantie ik hem 13 november binnen heb *O*
Heb je besteld bij de rekenwinkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Eerste keer voor mij dat ik met MixVR ga werken, aangezien ik hiervoor alleen maar met Oculus werkte.
Die garantie kunnen ze niet geven gezien een paar dagen geleden de Duitse webshop nog heeft gezegd nul informatie te hebben van HP. Ik hoop dat ik hem dan ook heb, maar garantie zou ik niet vanuit gaan.

Lengte van de kabel is 1m naar de connect box die de kabels combineert, en dan 5m naar de headset zelf. Dus wat ik verwacht dat veel zullen doen is die box ergens bij de voorkant van hun PC vastmaken, en dan heb je vanaf de voorkant van je PC nog 5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Electromonkey schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:49:
Qua kabel voor verbinding met de PC, ik zag een aantal opties voorbij komen maar allemaal met opmerkingen. Is dit wat?
3 meter is wel heel erg kort voor roomscale. Verder ken ik deze kabel niet, maar hoe dan ook zou ik hem alleen geschikt vinden voor zittend gebruik (sims enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Tostikoning schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

De totale lengte is 6m. 5 meter vanaf de connect box, en 1 meter van pc naar de box.

[...]

Heb je besteld bij de rekenwinkel?
Ja heb hem besteld bij de Rekenwinkel, bestel daar wel vaker wat aangezien zij ook gold partner zijn van HP.
Zij hebben trouwens wat meer inside info vanuit HP zelf.
Ons bedrijf koopt soms daar ook wel in.

Zit alleen te kijken naar de kabel, want USB-C met de DP 1.3. Of er moet een USB-C naar USB 3.1A adapter erbij zitten of ik moet er 1 kopen. Moet even me mobo nalopen of dit er niet standaard al op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Is er iemand die mij wil helpen met het geluid via SteamVR? Ik heb echt geen idee, heb voor zover ik kan beoordelen alles geprobeerd, maar als ik via Steam games speel, ben ik nooit te horen voor andere spelers. Speel ik dezelfde game via Oculus zelf, dan kunnen mensen mij wel horen.

Gek genoeg speelde ik net Population One via Steam en was ik 1 van de 10 potjes (in totaal) ineens wel te horen. De overige 9 dus weer niet. Als ik op mijn laptop kijk, heb ik volgens mij gewoon de oculus als input en output audio geselecteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Sissors schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:52:
[...]

Die garantie kunnen ze niet geven gezien een paar dagen geleden de Duitse webshop nog heeft gezegd nul informatie te hebben van HP. Ik hoop dat ik hem dan ook heb, maar garantie zou ik niet vanuit gaan.

Lengte van de kabel is 1m naar de connect box die de kabels combineert, en dan 5m naar de headset zelf. Dus wat ik verwacht dat veel zullen doen is die box ergens bij de voorkant van hun PC vastmaken, en dan heb je vanaf de voorkant van je PC nog 5 meter.
Ik heb de info vanuit de gold partner van HP, ons bedrijf koopt er wel vaker uit van de Rekenwinkel.
Hun krijgen de 12e de headsets binnen, deze info hebben zij ook direct vanuit HP gekregen.
(Altijd handig als je de mensen kent die daar werken, zoals managers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xtr3me4me schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:56:
[...]

Ja heb hem besteld bij de Rekenwinkel, bestel daar wel vaker wat aangezien zij ook gold partner zijn van HP.
Zij hebben trouwens wat meer inside info vanuit HP zelf.
Ons bedrijf koopt soms daar ook wel in.

Zit alleen te kijken naar de kabel, want USB-C met de DP 1.3. Of er moet een USB-C naar USB 3.1A adapter erbij zitten of ik moet er 1 kopen. Moet even me mobo nalopen of dit er niet standaard al op zit.
Gezien de veel grotere Duitse retailer geen inside info had, vermoed ik zo dat Rekenwinkel die ook niet heeft. Maar er zit een USB A -> USB C adapter bij in.

En die info die ze direct van HP hebben gekregen is vast net als de info dat het half september, of nee eind september, nee ergens oktober, en nu halverwege november is geworden. Ook allemaal info van HP. We zullen hem vast wel in November krijgen hoor, maar ik zou nog niet de 13de vrij nemen.

[ Voor 17% gewijzigd door Sissors op 28-10-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Sissors schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Gezien de veel grotere Duitse retailer geen inside info had, vermoed ik zo dat Rekenwinkel die ook niet heeft. Maar er zit een USB A -> USB C adapter bij in.
Nou de manager verzekerde mij het en aangezien we al 12 jaar zaken met hun doen, neem ik niet aan dat ze dingen uit hun duim zuigen.
Daarnaast waren de woorden: Levering vanuit HP direct ligt nog steeds op koers, tenzij er tijdens shipment vervoer vertraging oploopt maar hij verwachte dat niet. 12 november staat nog steeds in het systeem.

Zie net mijn mobo ook 1 x Type USB-C aansluiting heeft :9

Ik neem ook de 13e niet vrij :P Moet helaas gewoon werken. Maar het komt wel overeen met wat HP aangaf, eerste batch zullen bij mensen aankomen mid nov.

Moet toch alles nog uitvogelen en of ik software moet downloaden voor WMR en om het daarna in steamVR werkend te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Xtr3me4me op 28-10-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:39
mytheory schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:20:
Hebben jullie ook zo veel last van het wegvallen van de wifi of internet?
Heel vaak als ik mijn headset na een tijdje weer wil gaan gebruiken dan is de connectie met wifi verbroken of heb ik geen internet. Dan moet ik hem uit en aanzetten en dan alles weer in orde. Dit heb ik zowel met 2,4 als bij 5Ghz en bij 2 verschillende wifi aansluitingen.

Ik las op reddit dat meer mensen hier last van hebben.
Hopelijk wordt dit nog gefixt in een patch.
Met de Quest 1 of 2? Ik speel heel veel Echo Arena en dat spel is ontzettend gevoelig voor een slechte verbinding. Veel gebruikers rapporteren problemen met Wifi maar ik heb nergens last van. Het helpt dat er een Unifi lite access point in dezelfde kamer aanwezig is. Bij twijfel is een goed access point in je speelkamer wel de beste oplossing.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Tassadar32 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:23:
[...]

Met de Quest 1 of 2? Ik speel heel veel Echo Arena en dat spel is ontzettend gevoelig voor een slechte verbinding. Veel gebruikers rapporteren problemen met Wifi maar ik heb nergens last van. Het helpt dat er een Unifi lite access point in dezelfde kamer aanwezig is. Bij twijfel is een goed access point in je speelkamer wel de beste oplossing.
Nee sorry bij de Q2, was het vergeten te vermelden.
De wifi verbinding is verder wel perfect en nog geen problemen gehad.
Alleen als ik de headset wil gaan gebruiken dan heb ik of geen wifi verbinding of geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:30
Trouwens... wat een geweldig najaar voor de mensen die nieuw zijn op VR (waaronder ik). Voor de mensen die goedkoper op de eerst rang willen zitten de Q2 en daarnaast nog de release van de HP headset. Eigenlijk veel problemen die in het begin waren met VR opgelost. Zeker nu ook de nieuwe videokaarten van AMD en NVidea voor veel minder geld de juiste aantal frames kunnen halen. Hopelijk is dit voor veel ontwikkelaars een stap om echt in te zetten in VR.

Vanavond in ieder geval weer verder met de Walking dead en wie weet koop ik Population one wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Xtr3me4me schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Nou de manager verzekerde mij het en aangezien we al 12 jaar zaken met hun doen, neem ik niet aan dat ze dingen uit hun duim zuigen.
Daarnaast waren de woorden: Levering vanuit HP direct ligt nog steeds op koers, tenzij er tijdens shipment vervoer vertraging oploopt maar hij verwachte dat niet. 12 november staat nog steeds in het systeem.

Zie net mijn mobo ook 1 x Type USB-C aansluiting heeft :9

Ik neem ook de 13e niet vrij :P Moet helaas gewoon werken. Maar het komt wel overeen met wat HP aangaf, eerste batch zullen bij mensen aankomen mid nov.

Moet toch alles nog uitvogelen en of ik software moet downloaden voor WMR en om het daarna in steamVR werkend te krijgen.
Goed om te horen. Zoiets had ik al verwacht na het lezen van het bericht op Reddit van HP zelf over de bevestiging van shipping naar de partners. Rekenwinkel heeft tussendoor op hun website een aantal keer de verwachte leverdatum aangepast wat dus duid op een (goede) bron van informatie.

Ik neem ook geen vrij op de 13e, het weekend is meteen daarna dus alle tijd om er mee aan de slag te gaan. Dit word voor mij de eerste VR ervaring en ben nog op zoek naar wat tips om er goed mee te starten.

Ik wil de roomscale gaan gebruiken op zolder en ben heel erg benieuwd of jullie 'last' hebben van de kabel als jullie er gewoon mee rondlopen en bewegen. Ik wilde namelijk van die KIWI design kabelclips kopen van amazon om goed voorbereid te zijn maar ik kan het natuurlijk ook gewoon even afwachten want ik denk dat het monteren op een schuin dak irritant gaat zijn., :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Blaim schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

Goed om te horen. Zoiets had ik al verwacht na het lezen van het bericht op Reddit van HP zelf over de bevestiging van shipping naar de partners. Rekenwinkel heeft tussendoor op hun website een aantal keer de verwachte leverdatum aangepast wat dus duid op een (goede) bron van informatie.

Ik neem ook geen vrij op de 13e, het weekend is meteen daarna dus alle tijd om er mee aan de slag te gaan. Dit word voor mij de eerste VR ervaring en ben nog op zoek naar wat tips om er goed mee te starten.

Ik wil de roomscale gaan gebruiken op zolder en ben heel erg benieuwd of jullie 'last' hebben van de kabel als jullie er gewoon mee rondlopen en bewegen. Ik wilde namelijk van die KIWI design kabelclips kopen van amazon om goed voorbereid te zijn maar ik kan het natuurlijk ook gewoon even afwachten want ik denk dat het monteren op een schuin dak irritant gaat zijn., :>
Het ligt eraan welke games je ermee gaat spelen. Simulator games, kun je gewoon zittend spelen. Op de Oculus Rift S, hing de kabel achter mijn rug, langs de stoel. Geen last van gehad tijdens simulator games zoals Elite Dangerous etc...

Voor games zoals Alyx en andere games waarbij je wel moet staan voor de immersion. Ja kan de kabel je nog wel eens uit die game wereld halen, omdat het een beetje in de weg zit.

5 meter is behoorlijk voor mij doen, immers is het geen standalone HMD, dus de kamer doorwandelen hoef ik niet.
Ik zelf laat de kabel gewoon en ga niks bevestigen aan het plafond of wat dan ook. Veel last had ik er niet van op de Rift S en zal denk ik ook niet hebben met de G2.

En klopt vrijdag valt op de 13e, lekkere dag ook.... 8)7
Maar weekend valt daarna meteen, dus ik zal ook volop ermee bezig zijn. Ik had al wat VR games op me steam account, daarnaast Alyx gekocht en Until you Fall. Tevens kan ik ook weer Robinson: The Journey oppakken (zo mooi spel) en uiteraard The Great C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Laatst online: 08:39
mytheory schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:25:
[...]
Nee sorry bij de Q2, was het vergeten te vermelden.
De wifi verbinding is verder wel perfect en nog geen problemen gehad.
Alleen als ik de headset wil gaan gebruiken dan heb ik of geen wifi verbinding of geen internet.
Klinkt also je wifi niet helemaal perfect is ;). Feit blijft dat de Quest een mobiele chipset gebruikt, een kleine wifi-antenne heeft en continue aan een groot, waterig object vastgebonden zit. Waar een laptop een goede verbinding heeft kan de Quest een stuk minder goed werken. Aan de kant van de Quest kan je niet heel veel veranderen en je zal het dus al gauw aan de kant van je WiFi setup moeten aanpakken.

[ Voor 3% gewijzigd door Tassadar32 op 28-10-2020 11:55 ]

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Tassadar32 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:54:
[...]

Klinkt also je wifi niet helemaal perfect is ;). Feit blijft dat de Quest een mobiele chipset gebruikt, een kleine wifi-antenne heeft en continue aan een groot, waterig object vastgebonden zit. Waar een laptop een goede verbinding heeft kan de Quest een stuk minder goed werken. Aan de kant van de Quest kan je niet heel veel veranderen en je zal het dus al gauw aan de kant van je WiFi setup moeten aanpakken.
Nogmaals mijn wifi is wel perfect, nog geen enkel probleem gehad met mijn Q2. Daar was ik misschien niet duidelijk in. Zelfs met VD werkt het als een speer. Daar ligt het zeker niet aan.
Ik geef alleen aan als ik hem aanzet dat dan wifi verbinding er niet is of geen internet heb. Lijkt meer op een sleep dingetje of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
[...]

Voor mij ook de overstap van Oculus naar Mixed Reality. Waar heb jij de Reverb beteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Count_B schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:11:
[...]

Voor mij ook de overstap van Oculus naar Mixed Reality. Waar heb jij de Reverb beteld?
Bij de Rekenwinkel al enige tijd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Same here! Nu nog even kijken of ik een mooie GPU upgrade te pakken krijg voordat de G2 binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Ik gister bij Rekenwinkel besteld en ben benieuwd hoe lang het bij mij gaat duren voordat ik de G2 binnen heb. Zal in ieder geval sneller zijn dan de RTX 3080 kaart ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thodekroo
Het is nog niet te laat om naar een 6900xt te switchen ;). Om 17:00 de aankondiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de G2 en of ik spijt krijg dat ik hem geannuleerd heb en de Quest 2 heb gekocht :)

Aan de andere kant, bestellers bij de Rekenwinkel zijn vorige week wel een plaatsje opgeschoven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Laatst online: 11:03
Als ik hoor wat voor latencies je hebt met VD op de quest, dan heb ik iig nog geen spijt dat ik bij de G2 ben gebleven :) Ik doe vooral simracing op het moment, en daar lijkt het me toch echt wel fijn als je snel kunt reageren, en als je dan toch een kabel gebruikt dan lijkt bij de G2 toch beter.

Anyway, mijn 3080 is binnen, dus ik ga hem gelijk op volle kracht uitproberen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

3090FE hier, dus zal alles wel makkelijk kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

ThoNohT schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:28:
Als ik hoor wat voor latencies je hebt met VD op de quest, dan heb ik iig nog geen spijt dat ik bij de G2 ben gebleven :) Ik doe vooral simracing op het moment, en daar lijkt het me toch echt wel fijn als je snel kunt reageren, en als je dan toch een kabel gebruikt dan lijkt bij de G2 toch beter.

Anyway, mijn 3080 is binnen, dus ik ga hem gelijk op volle kracht uitproberen straks.
VD is alleen (vooral?) voor draadloos toch? Bekabeld heb je dat toch niet nodig? Is de latency met kabel ook zo hoog? (niet met de langzame USB 2.0 kabel dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Markos schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

VD is alleen (vooral?) voor draadloos toch? Bekabeld heb je dat toch niet nodig? Is de latency met kabel ook zo hoog? (niet met de langzame USB 2.0 kabel dan)
Dat weet ik niet, misschien dat wat quest gebruikers dat kunnen vertellen. Het zal sowieso iets hoger zijn aangezien je pc eerst moet encoden, en daarna de Q2 het weer moet decoden. Maar als ik dan toch bekabeld ga spelen, dan doe ik het liever met de G2 ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ThoNohT op 28-10-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Had ooit eens gelezen iets van 40-50ms met de originele quest + link kabel.

Snap sowieso niet dat ze voor een usb connectie zijn gegaan, quest 2 met een displayport connectie is toch makkelijker en beter en dan hadden ze gelijk ook een pcvr killer headset (voor die prijs).
Maar goed Oculus maakt wel vaker vreemde keuzes.

Maar dus betere latency, geluid,comfort, ipd slider, helderheid&iets scherper + betere kleuren voor de G2 maakt mijn keuze vrij makkelijk (G2 dus). De Oculus controllers zijn wel beter.

Kan niet wachten maar goed dat doe ik al vrij lang :)

[ Voor 27% gewijzigd door Plugin op 28-10-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Ik zie de Quest ook meer iets voor onderweg op vakantie of als je op de bank even Netflix wilt kijken. Als je vaak achter de PC zit is een G2 toch de betere optie, mits je budget het toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Count_B schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:50:
Ik zie de Quest ook meer iets voor onderweg op vakantie of als je op de bank even Netflix wilt kijken. Als je vaak achter de PC zit is een G2 toch de betere optie, mits je budget het toelaat.
Als ik op de bank Netflix wil kijken zet ik de tv aan hoor :9 Maar ik snap het helemaal voor onderweg etc, en makkelijker vrienden laten proberen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Count_B schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:50:
Had de quest 2 in pre-order vanwege draadloos en omdat je anderen makkelijker VR kan laten ervaren. Bv je neemt hem mee naar je werk (na het werk voor het weekend bv), of familie en inderdaad vakantie etc.
Maar dan wordt het meer een backup vr headset voor bijzondere settings in mijn geval. Wel leuk om te hebben maar omdat ik de quest 2 dan zeer sporadisch zal gebruiken maar gecanceld.
Kan 'm altijd nog een keer aanschaffen, geen haast mee, maar inderdaad voor pcvr is de G2 zoveel beter.

[ Voor 35% gewijzigd door Plugin op 28-10-2020 16:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mytheory
Ik heb nog geen spijt van mijn switch van de bedraad (rift cv1) naar draadloos. Snel even opzetten en gamen maar.
En als ik Alyx wil spelen pak ik mijn game laptop uit de kast, kabel erin en spelen maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreeMen
Plugin schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:03:
[...]

Had de quest 2 in pre-order vanwege draadloos en omdat je anderen makkelijker VR kan laten ervaren. Bv je neemt hem mee naar je werk (na het werk voor het weekend bv), of familie en inderdaad vakantie etc.
Maar dan wordt het meer een backup vr headset voor bijzondere settings in mijn geval. Wel leuk om te hebben maar omdat ik de quest 2 dan zeer sporadisch zal gebruiken maar gecanceld.
Kan 'm altijd nog een keer aanschaffen, geen haast mee, maar inderdaad voor pcvr is de G2 zoveel beter.
Het is maar waar je waarde aan hecht. Geen kabel verslaat voor mij iig makkelijk de extra beeldkwaliteit van de G2 tov de Q2 en al helemaal met de wetenschap dat je 2 quests hebt voor de prijs van de G2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
mytheory schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:37:
Ik heb nog geen spijt van mijn switch van de bedraad (rift cv1) naar draadloos. Snel even opzetten en gamen maar.
En als ik Alyx wil spelen pak ik mijn game laptop uit de kast, kabel erin en spelen maar.
En waarom die niet draadloos dan via VD? Werkt minstens zo goed als met link (zelf diverse malen getest).
Mensen met latency problemen via VD hebben echt verkeerde instellingen of een brak netwerk. Ik speel gewoon via de ziggo standaard ac modem in de meterkast (verre van optimale plek!) en het werkt nagenoeg vlekkeloos.

[ Voor 19% gewijzigd door FreeMen op 28-10-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
FreeMen schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

En waarom die niet draadloos dan via VD? Werkt minstens zo goed als met link (zelf diverse malen getest).
Mensen met latency problemen via VD hebben echt verkeerde instellingen of een brak netwerk.
Dan moet ik toch een LAN kabel aansluiten, dat vind ik een hoop gedoe. Verder vind ik het met de link kabel net wat soepeler spelen. Van de USB kabel heb ik geen last, die loopt via een klittenband achter mijn rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Thodekroo schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:54:
Het is nog niet te laat om naar een 6900xt te switchen ;). Om 17:00 de aankondiging!
Dat wordt dus zéker een 6900XT als ik er 1 weet te bemachtigen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 16:25
GekkePrutser schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:17:
[...]

Films kijken doe ik sowieso altijd over het netwerk met Pigasus. Die kan gewoon vanaf SMB streamen, werkt super.

Verder vind ik het moeilijk te zeggen. Met de Quest 1 was het 100 euro meer voor 128GB en dat was moeilijk te verantwoorden. Nu krijg je wel 2x zo veel voor die 100 euro.

Maar momenteel kan ik op de Quest 1 met 64GB nog prima uit de voeten. Het kan zijn dat de games wat groter worden maar dan nog...

Vergeet niet dat in de VS hij maar $300 is en voor de meeste tech liefhebbers is $100 niet veel meer. Want in Silicon Valley liggen de salarissen enorm hoog (maar de leefkosten ook). $100 is dan wisselgeld :P
Goede tip die Pigasus, maar wat een slechte audio support, je moet de LibVLC ergens vandaan halen om dts en ac3 te kunnen spelen.
Pagina: 1 ... 22 ... 123 Laatste