Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Sissors schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:38:
[...]

Op native resolutie moet je voor de Q2 moet je 50% meer pixels renderen, en daarbovenop heb je ook nog een extra encoding stap die de Index niet heeft. Als je een 2080Ti nodig hebt om de hogere framerate van een Index te gebruiken, dan heb je dat helaas ook nodig om een Q2 op 90Hz te gebruiken.

Oké niet helemaal waar, framerate gaat niet lineair met het aantal pixels. Maar blijft wel dat imo het wel heel makkelijk wegstrepen van voordeel van de Index is.

Mee eens dat het niet eerlijk is een Q2 als een Switch neer te zetten hoor. Maar mijn inziens streep jij ook wel voordelen van andere headsets makkelijk weg. (Bijvoorbeeld dat G2 enkel resolutie mee heeft, terwijl hij ook veel beter geluid heeft en comfortabeler moet zijn gebaseerd op de reviews).
De index was een super apparaat een jaar geleden maar de tijd (lees: concurrentie) heeft hem erg snel ingehaald. De prijs was altijd al stevig maar lijkt nu inmiddels ver overpriced tov de concurrentie.

De enige USP welke het heeft tov alle andere brillen is enkel nog zijn fps waar hij ongeveer een jaar geleden simpelweg overal beter in was behalve dat hij een draad heeft. Geluid mag beter zijn dan de Q2 maar aangezien het een pc bril is zullen de meeste en losse headset gebruiken wat ook kan met de Q2 (via pc)

Ik kan mij niet voorstellen dat de index nog veel exemplaren weet te verkopen met zijn huidige prijs, maar kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
FreeMen schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:56:
[...]

Geluid mag beter zijn dan de Q2 maar aangezien het een pc bril is zullen de meeste en losse headset gebruiken wat ook kan met de Q2 (via pc)
Ik heb letterlijk nog nooit iemand een losse (audio)headset zien gebruiken bij een Index (of G2). Juist omdat het geluid daarvan zo goed is. Ik heb een Q2 opgehad met wireless headset (zonder extra battery) en vond het echt zeer onprettig. Werd er bijna cloustrofobisch van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben het eens dat je tegenwoordige met huidige prijspeil van een Index, het een lastige is om te adviseren. Ik zou het niet snel doen. Dat gezegd hebbende:

Een losse audio headset over je VR headset? Lijkt mij toch echt een behoorlijk nadeel. Ja het kan, maar je moet altijd weer iets extra afzetten en vasthouden. Qua gebruiksgemak is het verre van ideaal. Gezien als ik een Q2 had gekocht, ik hem toch primair voor PCVR had gebruikt, en ik een draadloze headset heb, had ik dat kunnen doen. Maar mij lijkt het echt geen geweldige oplossing.

En een Index zal behalve framerate het ook nog winnen op gebied van audio dus, en comfort. Ik ben ook wel benieuwd naar een meting van contrast, helderheid en kleuren van verschillende headsets. Is dat €1000+ waard tov alternatieven? Imo nee. Echter voor degene die nu een HTC Vive hebben, is een upgrade helemaal niet bijzonder duur meer. De knuckles controllers erbij kosten wel behoorlijk wat, maar die worden gemiddeld gezien ook als de beste VR controllers. (Los van kwaliteitsproblemen).

Als laatste: Native SteamVR. Maakt dat onder de streep veel uit? Ik betwijfel het, maar icm de Valve merknaam verkoopt het volgens mij wel best behoorlijk, meer dan ik had verwacht bij de aankondiging.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 23-10-2020 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Thodekroo schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:01:
[...]

Ik heb letterlijk nog nooit iemand een losse (audio)headset zien gebruiken bij een Index (of G2). Juist omdat het geluid daarvan zo goed is. Ik heb een Q2 opgehad met wireless headset (zonder extra battery) en vond het echt zeer onprettig. Werd er bijna cloustrofobisch van.
Q2 met de logitech 633 wireless headset werkt anders erg goed, je merkt er nauwelijks iets van dat je hem op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Population One is ook wel vet hoor jongens! Speelt lekker weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreeMen schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:58:
[...]

Q2 met de logitech 633 wireless headset werkt anders erg goed, je merkt er nauwelijks iets van dat je hem op hebt.
Maar je moet alsnog twee losse apparaten op je hoofd zetten... Dat is voor mij de reden dat ik meestal gewoon de speakers van mijn Quest gebruik ook al is het geluid niet top. Ik vind het veel te handig dat ik de Quest gewoon even omhoog kan schuiven wanneer ik wil maar dat gaat niet echt meer als er een koptelefoon overheen zit.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:40
Ik vind het geluid best meevallen eigenlijk. Ik speel meestal zonder headset op de Q2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R.van.M schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:14:
Ik vind het geluid best meevallen eigenlijk. Ik speel meestal zonder headset op de Q2
Ik kan dit ook bevestigen. Vind het geen probleem op zich. Van de Rift is beter absoluut, maar ik vind het ook niet waardeloos op de Q2 ofzo. Prima te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
FreeMen schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:58:
[...]

Dan heb je dus 287+503 = 790gram op je hoofd, exclusief extra accu... Dat is ruim 50% meer dan een Index en een G2 wegen. Dat vind ik echt te veel, los van het bedrukkende gevoel dat een apparaat op mijn ogen en een apparaat op mijn oren me geeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Thodekroo op 23-10-2020 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
menne schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:38:
Heeft iemand al een goede niet officiële (en goedkopere) travel case gevonden voor de Quest 2 met een Elite Strap? Ik kom wel het e.e.a tegen op bijvoorbeeld Amazon maar dat lijkt allemaal bedoeld voor de originele strap die flexibel/kleiner is of voor de quest 1. Ook op bol.com zie ik niet echt iets dat geschikt lijkt.
"Hardshell Travel Case voor Oculus Quest & Quest 2 | Unbound VR" https://unboundvr.nl/oculus-quest-harde-etui-draagtas. Of hij past met elite strap is de vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 23-10-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Thodekroo schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:33:
[...]

Dan heb je dus 287+503 = 790gram op je hoofd, exclusief extra accu... Dat is ruim 50% meer dan een Index en een G2 wegen. Dat vind ik echt te veel, los van het bedrukkende gevoel dat een apparaat op mijn ogen en een apparaat op mijn oren me geeft.
https://www.amazon.com/Bi...6k_applink_bb_marketplace

Iemand anders heeft eerder in deze thread al foto's gepost van zijn bril met deze erop. Ze lijken wel voor de Q2 gemaakt te zijn, zo goed staan ze er bij maar ik vind ze net te prijzig.

[ Voor 19% gewijzigd door FreeMen op 23-10-2020 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Timbox88 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:01:
Population One is ook wel vet hoor jongens! Speelt lekker weg!
Dat leek mij ook erg vet totdat ik zag dat je kan bouwen met zoals in fortnite. Daar knap ik totaal op af, breekt wat mij betreft de hele gameplay in fortnite en hier dus ook.

[ Voor 15% gewijzigd door FreeMen op 23-10-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
FreeMen schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:51:
[...]

Dat leek mij ook erg vet totdat ik zag dat je kan bouwen met zoals in fortnite, next....
Same here, maar niemand gebruikt het tot nu toe. Dus dat scheelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:57
Man man man, hadden jullie in het begin ook zoveel last van motion sickness? Net even Phantom Covert Ops geprobeerd, bij de eerste peddle naar voren voelde ik hem er al in knallen. Niet meer dan 10 meter gevaren voordat ik maar ff een break heb genomen.

Kwestie van langzaam wennen of ben ik (over) gevoelig op dit vlak?

[ Voor 12% gewijzigd door menne op 23-10-2020 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MazeWing schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:38:
[...]

En sorry hoor... maar dit gaat het dus bij mij thuis echt niet worden...

[Afbeelding]
Nee, die broek is een brug te ver, agree

FOV Comparison: HP Reverb G2 MEASURED and compared to all other VR headsets on the market

Dear all,

this is Sebastian from MRTV. Since I have all the VR headsets that are currently on the market (and a few that aren't) I thought I should finally do a big FOV comparison, simply measuring them all! Lots of FOV specs provided by the manufacturers are simply wrong. For the measurements I used the ROV TestHMD environment.

Since I do not wanna force you to watch my video, let's directly do this here:

Oculus Rift S 86°/110° (horizontal/vertical)

Vive Cosmos 82°/112°

HP Reverb G2 98°/114°

HP Reverb G1 94°/106°

HTC Vive Pro 98°/126°

Valve Index Max 108°/130°

Valve Index Min 100°/112°

Odyssey+ 102°/130°

Oculus Quest 92°/116°

Pimax Artisan 128°/124°

Pimax 8KX 140° (*) /124°

[ Voor 46% gewijzigd door max3D op 23-10-2020 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
menne schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:01:
Man man man, hadden jullie in het begin ook zoveel last van motion sickness? Net even Phantom Covert Ops geprobeerd, bij de eerste peddle naar voren voelde ik hem er al in knallen. Niet meer dan 10 meter gevaren voordat ik maar ff een break heb genomen.

Die game niet kunnen testen, maar toen ik twee weken terug voor het eerst een shooter speelde ook misselijk na een minuut. Dat heb ik nu helemaal niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo

Als je er geen problemen mee hebt om pillen te slikken om een beetje te kunnen gamen:

https://www.etos.nl/produ...tten-25-mg-120257142.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menne
Timbox88 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:18:
[...]

Die game niet kunnen testen, maar toen ik twee weken terug voor het eerst een shooter speelde ook misselijk na een minuut. Dat heb ik nu helemaal niet meer!
Ik ben benieuwd, ik ben na een paar seconden al duizelig. Langzaam opbouwen dan maar, en misschien dan toch voorlopig alleen games met rating ‘comfort’ uitzoeken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Veelbelovend, voor 450$ een Reverb G2 killer?

https://www.google.com/am...odo-simulation-games/amp/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dujjcplpIeIzSnE6bczmbmLU-nI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bkvbsh8HiehrFhAfQBY9iRC5.jpg?f=user_large

[ Voor 43% gewijzigd door NosferatuX op 23-10-2020 22:30 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik ken die game niet, maar dat klinkt dus als jij zit/staat stil en de wereld beweegt om je heen. Ja dat is vr voor gevorderden :)
Begin met roomscale ervaringen waar de enige beweging is wat jij zelf echt beweegt. Pas als je daar geen problemen meer mee hebt zou ik gaan experimenteren met andere dingen. Daarbij kun je in bepaalde games ook nog instellingen wijzigen zoals het zien van een grid of het verkleinen van de fov terwijl je beweegt. Dat kan ook een hoop schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 17:00
Klinkt allemaal wel heel goed. Maar hier denk ik toch eerst zien dan geloven. Wireless pcvr voor 50 euro zou wel echt geweldig zijn natuurlijk, bovenop zo'n goedkope hmd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:46

MazeWing

The plot thickens...

ThoNohT schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:00:
[...]

Klinkt allemaal wel heel goed. Maar hier denk ik toch eerst zien dan geloven. Wireless pcvr voor 50 euro zou wel echt geweldig zijn natuurlijk, bovenop zo'n goedkope hmd.
Gezien het feit dat het product uit het niets kwam en de persoon achter deze headset nu geen fantastische staat van dienst heeft, (The venture, purportedly based in Singapore, is headed by CEO Or Kuntzman who, according to his LinkedIn profile, has co-founded two companies between 2004 and 2013, and was most recently the Managing Director at a now-defunct studio called Betastamp, which described itself as a sort of startup-idea incubator.) verwacht ik een typisch gevalletje van “If it is too good to be true it probably isn't.”

Ook de prijs is onrealistisch laag. Ik verwacht dat een bedrijf zoals HP (1 van de grotere in de tech-industrie) onderdelen zeer scherp kan inkopen. Als je ziet dat zij dan alsnog $699 vragen voor een Reverb G2, je voor $450 onmogelijk een headset kan krijgen met dusdanige specs. Zeker wanneer je de onderdelen tegen aanzienlijk hogere prijzen moet inkopen. Nog even los van heel de R&D. Ook de Quest 2 zal waarschijnlijk flink onder kostprijs verkocht worden (alhoewel dat vergelijk niet helemaal eerlijk is vanwege de ingebouwde soc).

Ik vermoed dat dit bedrijf gewoon meelift op het succes en de (hernieuwde) populariteit van VR en op die manier investeerders wil aantrekken... :X

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overal lees ik van dat ding dat de prijs onrealistisch laag zou zijn, maar kan iemand mij dat uitleggen? We nemen een Q2, we halen daar een high-end SoC uit, we halen de batterij eruit, de antennes, geheugen, opslag, al het andere wat rond een SoC nodig is. Dan voegen we er twee camera's aan toe voor €3 per stuk, en maken we hem $150 duurder. En dat is onrealistisch goedkoop? Ik snap het niet in ieder geval.

Ik zou er zeker geen vertrouwen in hebben, van een bedrijf zonder enige staat van dienst, die toch een behoorlijk complex product moet afleveren, en dan in de pre-order. Maar voor een toekomstig Chinees product lijkt mij de prijs echt niks bijzonders. Wireless is natuurlijk een enorme pré, maar die moet er nog naast worden gekocht. Voor het basismodel, vergeleken met de Reverb G2 is enige echte voordeel de controllers (tracking ring lijkt overigens onder hele vreemde hoek te staan imo) en dat hij goedkoper is. Dan heb je hele hoop potentiele nadelen van dingen die ze verkeerd gedaan kunnen hebben, en zou voor mij een duurdere prijs onrealistisch zijn als ze nog wat willen verkopen.

(Had die controllers WMR compatible gemaakt en uitgebracht, wat realistischer eerste product, en je zou er genoeg verkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 20:27

Cyphax

Moderator LNX

Ik kan je niks beloven, maar dat had ik in het begin ook en nu totaal niet meer. Ik heb me een beetje afzijdig gehouden van motion in games (dwz games waarin je uberhaupt stil staat, veel Beat Saber) en waar mogelijk teleport controls gebruikt. Daar werd ik nooit misselijk van. Een paar maanden later probeerde ik Assetto Corsa maar weer eens uit en was die motion sickness schijnbaar verdwenen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 22:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Sinds dinsdag ook mijn eerste vr set (Quest 2) binnen. En wat een ervaring voor een relatief klein prijsje.

Ik heb ook wel een beetje last van motion sickness. Maar dan inderdaad vooral in spellen waar veel beweging in zit. Hellblade speel ik daarom voorlopig niet langer dan een half uurtje. Mijn laptop met GTX 1070 trekt dit spel net op medium settings en vr desktop. Sowieso ook erg leuk om met deze nieuwe streaming technieken te kunnen spelen. Ik ben ook wel benieuwd of ik half life zou kunnen spelen op deze manier.

Tot nu toe vindt ik crisis vrigade het leukste om te spelen. Nog tips van spellen die hier op lijken? ( En ietsje makkelijker mag wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 15:55
$450 zonder die wireless adapter. Die zal ook nog wel wat kosten denk ik :)

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hoop dat Valve met een wireless module komt voor de Index. Dat dat gewoon in de usb port geschoven kan worden met een wifi6 module ofzo. Dat zou wel cool zijn.

Al twijfel ik nog steeds om de G2 te kopen icm de controllers van de Index te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Yzord schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:35:
Hoop dat Valve met een wireless module komt voor de Index. Dat dat gewoon in de usb port geschoven kan worden met een wifi6 module ofzo. Dat zou wel cool zijn.

Al twijfel ik nog steeds om de G2 te kopen icm de controllers van de Index te gebruiken.
Als je draadloos echt heel belangrijk vind zou ik die G2 kopen icm de Index controllers, als je dat niet veel uitmaakt het volledige Index pakketje. Draadloos brengt wel een stuk meer latency met zich mee, helemaal op zulke hoge resoluties lijkt mij.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
DutchEZmoder schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

$450 zonder die wireless adapter. Die zal ook nog wel wat kosten denk ik :)
50$
Maar zelfs zonder die wireless adapter zou dit de koning van alle headsets zijn

[ Voor 16% gewijzigd door NosferatuX op 24-10-2020 14:38 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NosferatuX schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

50$
Maar zelfs zonder die wireless adapter zou dit de koning van alle headsets zijn
Lezen we nou echt een ander artikel? Zo spannend is het toch allemaal niet? Ja de kruising tussen Index controllers en reguliere controllers is leuk. Maar op welk ander punt is hij beter dan een G2? Een stel cameras die een absolute gimmick zijn voor iedereen die niet verslaafd is aan VRChat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik ga een startup beginnen om een nieuwe VR-bril op de markt te zetten. Hij komt wel pas in 2022 op de markt. Prototypes zijn nu al te zien in Ready Player One.

De prijs zal zo rond de $199 komen liggen.

Bovenstaand is ongeveer net zo betrouwbaar als dat betreffende nieuwsbericht...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Sissors schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:54:
[...]

Lezen we nou echt een ander artikel? Zo spannend is het toch allemaal niet? Ja de kruising tussen Index controllers en reguliere controllers is leuk. Maar op welk ander punt is hij beter dan een G2? Een stel cameras die een absolute gimmick zijn voor iedereen die niet verslaafd is aan VRChat?
Blijkbaar.
Goedkoper en meer features.
Op welke punten is een G2 beter?
MazeWing schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:59:
Ik ga een startup beginnen om een nieuwe VR-bril op de markt te zetten. Hij komt wel pas in 2022 op de markt. Prototypes zijn nu al te zien in Ready Player One.

De prijs zal zo rond de $199 komen liggen.

Bovenstaand is ongeveer net zo betrouwbaar als dat betreffende nieuwsbericht...
Kijk van jou weten we dat dit een leugen is haha.
Het is overigens een beetje onzinnig om een nieuw aangekondigd product te gaan bashen omdat je het niet geloofd. Dan kan je alle nieuwe producten wel gaan bashen

[ Voor 39% gewijzigd door NosferatuX op 24-10-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Zij hier al mensen die Population: One gespeeld hebben? Is het wat? Vond Fortnite echt een hol aan maar de dingen die ik daar niet leuk vond (20 minuten rennen, 2 minuten knallen, bouwen) schijnen beter te zijn in Pop: One.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
NosferatuX schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:25:
Het is overigens een beetje onzinnig om een nieuw aangekondigd product te gaan bashen omdat je het niet geloofd. Dan kan je alle nieuwe producten wel gaan bashen
Is niet zozeer een kwestie van 'bashen', meer dat de demo video overduidelijk fake is, en je (denk ik) wel gek zou moeten zijn bij zo'n onbekend bedrijf te preorderen.

Ik vind ook niet dat dat ding 'te goedkoop is' als je ziet waar de Q2 voor verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 17:45
Ik heb paar avondjes eens SuperHot via SteamVR + Virtual Desktop over WiFi geprobeerd op de Quest2. Ik voel wat vertraging, mogelijk komt dit door de powerline adapters.

Leuk dat het kan, maar zodra ik een werkende USB hub via pci-e heb kan ik eens een bedrade test uitvoeren. Nu wachten op HL-A promo.

Ik heb wel het idee dat de accu heel wat langer meegaat op deze manier. Ergens logisch natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Ben wat actiever in de weer met beatsaber de laatste tijd en wilde graag wat beter geluid dan er uit de standaard Q2 komt dus ik gebruik tot op heden mij draadloze G533 (beatsaber heb ik via steam) maar merk dat de totale combinatie van bril en headset wel erg warm wordt dus ben op zoek gegaan naar in-ears.

Voor de Q1 vind je talloze varianten maar voor de Q2 dus niet. Ik wil geen meter kabel eraan dus gewone in-ears vallen af. Nu zag ik dat logitech de g333 speciaal voor de quest Q2 heeft maar deze zijn (nog) nergens te krijgen. Na wat verder zoekwerk kwam ik onderstaande tegen welke ook op de Oculus Go passen en op amazon zeer goede recenties krijgt. Ik heb ze zojuist op amazon.nl besteld, € 15 gratis geleverd kan ik mij iig geen bult aan vallen.

Wellicht ook interessant voor andere Q2 eigenaren.

https://www.amazon.de/-/e...ywords=inear+quest&sr=8-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Hydra schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:55:
[...]

Is niet zozeer een kwestie van 'bashen', meer dat de demo video overduidelijk fake is, en je (denk ik) wel gek zou moeten zijn bij zo'n onbekend bedrijf te preorderen.

Ik vind ook niet dat dat ding 'te goedkoop is' als je ziet waar de Q2 voor verkocht wordt.
Niemand zegt dat je hoeft te preorderen maar niemand kan dit negeren, vandaar dat dit letterlijk hoofdpagina nieuws is bij zo goed als alle VR informatie kanalen omdat ja de prijs hele laag is en ja indien waar dit de king of all headsets zou zijn voor die prijs.

Zoals overal te lezen is het afwachten en niet verstandig om te preorderen maar ontkennen dat dit geen epic set zou zijn is gewoon ronduit .. juist.

Q2 is geen vergelijkingsmateriaal. Deze headset is een dedicated PCVR headset met de beste specs en ook nog eens met de meeste features voor een fractie van de prijs en die ook nog eens met een 50 dollar kostende mod volledig draadloos te maken is.

Kijk, je kan twijfelen aan de authenticiteit ervan maar gaan roepen dat dit niet beter zou zijn dan wat er momenteel verkrijgbaar is dat is gewoon absurd.

Maar goed, don't shoot the messenger. Dit is hoe de toonaangevende VR scene erover denkt. Ik linkte puur een van de vele nieuwsberichten hierover :)

[ Voor 12% gewijzigd door NosferatuX op 24-10-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NosferatuX schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:25:
[...]

Blijkbaar.
Goedkoper en meer features.
Op welke punten is een G2 beter?
Levertijd. Goede kans op op audio, kleuren, helderheid, tracking, etc. Maar gezien er geen enkele echte info is over die nieuwe weet je dat niet zeker natuurlijk.

Onder de streep is het basismodel grotendeels gelijk aan g2, met paar gimmicks erbij. Gezien hij pas ergens volgend jaar komt, en het een onbekende fabrikant is die wat moet bewijzen, moet hij wel scherper qua prijs in de markt gezet worden.

En voor 75% van de prijs van een g2 vind ik niet een fractie van de prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 24-10-2020 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spacewide schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:56:
Ik voel wat vertraging, mogelijk komt dit door de powerline adapters.
Ehhhh... Ja, dat denk ik wel ja. Powerline is naar mijn idee eigenlijk altijd redelijk crap, het verbaast me dat het wel speelbaar was. Als je de mogelijkheid hebt zou ik toch ook eens proberen om even je access point met een gewone netwerk kabel aan je pc te hangen en dan nog eens testen (eventueel je ap even daarvoor verplaatsen, als er daardoor niet ineens te veel afstand/interferentie tussen de ap en Quest zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Weet iemand trouwens of Quest 1 games die niet aangepast zijn voor de Quest 2 wel op de hogere Quest 2 resolutie draaien? Heb gezocht op Google maar kon het niet vinden.

Zo zag ik dat Gun Club VR nu specifiek vermeld dat het nu voor de Quest 2 met een hogere resolutie is optimized. Betekent dit dat standaard de andere Quest 1 games dit niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Table Tennis VR net gekocht en gespeeld, echt leuk om te doen in online multiplayer! Iemand die dat ook speelt? Dan kunnen we elkaar toevoegen aan de friend list :D

Ik vind het alleen wel jammer dat 9 van de 10 VR games nog zo onafgewerkt zijn, ze kunnen bijna allemaal nog net even wat betere UI, uitleg en opgepoetst worden. Maar het wordt allemaal maar snel uitgebracht om geld te verdienen. Table tennis is leuk, maar lijkt net als wat andere games die ik had gekocht op een Beta versie terwijl het al jaren uit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:42
Ook even wat tijd gespendeerd met de Quest 2, had iets meer verwacht van het scherm, maar het screendoor is idd nagenoeg weg. De zwartwaardes zijn wel aanzienlijk slechter, maarja dat is logisch. De standaard strap valt mij ook allezins mee, qua comfort, kon best lange sessies doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Zojuist roeven table tennis ook gekocht en gedaan. Briljant! Het gevoel en de gehele ervaring is erg goed gedaan. Het benaderd behoorlijk het “camping” gevoel. Nu nog in multiplayer “rond de tafel” en m’n leven is compleet :D

Wel vind ik het behoorlijk aan de prijs. Maar dat gaat eigenlijk op voor 9/10 VR-spellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
MazeWing schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:01:
Wel vind ik het behoorlijk aan de prijs. Maar dat gaat eigenlijk op voor 9/10 VR-spellen...
Heb je het nu over de Oculus store? Want via g2a.com koop je de meeste Steam games voor een paar euro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb net een paar van de populairdere steam VR spellen bekeken, maar gemiddeld lijkt een g2a een 5-10% te schelen, en je hebt dan standaard geen refund mogelijkheden volgens mij. Er zijn vast een hoop VR spellen voor een paar euro te krijgen, maar vaak is er dan ook een reden dat ze maar een paar euro kosten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Sissors schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:12:
Ik heb net een paar van de populairdere steam VR spellen bekeken, maar gemiddeld lijkt een g2a een 5-10% te schelen, en je hebt dan standaard geen refund mogelijkheden volgens mij. Er zijn vast een hoop VR spellen voor een paar euro te krijgen, maar vaak is er dan ook een reden dat ze maar een paar euro kosten :P.
Ja merkte ik ook, Tilt Brush had ik voor iets meer dan €2 ipv €20 dus dat scheelt enorm, maar de meeste zijn €2 goedkoper. Geen refunds nee. Als de prijs bijna hetzelfde is koop ik het liever via Steam.

(Tilt Brush vond ik best tegenvallen dus gelukkig geen €20 betaald :P)

[ Voor 5% gewijzigd door DutchEZmoder op 24-10-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phantom Covert Ops vond ik ook best lastig terwijl ik behoorlijk gewend ben aan VR. Wat helpt is de kano in de gaten blijven houden want dat geeft je stabiliteit (net zoals een cockpit dat doet waardoor games als Elite me veel minder problemen geven).

Ook voelen de 'sharp turns' (waarbij je die ene knop ingedrukt houdt) niet goed. Ik doe het liever door gewoon met de ene peddel terug te peddelen. Als ik die knop ingedrukt houdt, klopt het voor mijn gevoel echt niet, en dat voelt meteen niet goed.

Ik vind de game trouwens ook wel tegenvallen. Wat me vooralsnog het meeste boeide op de Quest was Red Matter.

PS: Het schijnt dat de Elite strap scheuren echt een groot probleem zijn nu. Facebook heeft in alle landen de beide Elite straps op 'niet beschikbaar' gezet. https://www.oculus.com/accessories/quest-2-elite-strap/

De mijne was net gisteren binnen gekomen (besteld voordat ik begreep hoe groot het probleem was, ik had wel 1 of 2 mensen op reddit gezien maar niet dat het er zo veel waren). Hoop dat ze ze allemaal omruilen in plaats van ons te laten wachten tot ze breken (en dan met mogelijke schade aan de headset door het vallen)

[ Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 24-10-2020 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Sissors schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:12:
Ik heb even gekeken en ik heb de afgelopen weken gekocht:

Project cars 2 €6
Elite dangerous €6
No man's sky €16
Space pirate trainer €9
Tilt brush €2

Samen €39. Ik heb het opgezocht en op Steam had me dat €170 gekost. Toegegeven, de eerste 3 zijn geen originele VR titels, maar dat maakt ze voor mij niet minder goed in VR.

Ik heb ook nog even een paar populaire VR games als Beat Saber, Alyx en Boneworks gekeken en dan scheelt het inderdaad maar een euro of €5 per game.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Thodekroo schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:53:
[...]

Ik heb even gekeken en ik heb de afgelopen weken gekocht:

Project cars 2 €6
Elite dangerous €6
No man's sky €16
Space pirate trainer €9
Tilt brush €2

Samen €39. Ik heb het opgezocht en op Steam had me dat €170 gekost. Toegegeven, de eerste 3 zijn geen originele VR titels, maar dat maakt ze voor mij niet minder goed in VR.

Ik heb ook nog even een paar populaire VR games als Beat Saber, Alyx en Boneworks gekeken en dan scheelt het inderdaad maar een euro of €5 per game.
Ja zo kan ik het ook. De meeste zijn gewoon "normale" spellen met een toegevoegde VR mode.
Ik heb het echt over VR-only spellen. Die zijn gewoon behoorlijk aan de prijs voor hetgeen je krijgt.

Neem nu eleven table tennis. Als dit geen VR was en men zou er nog steeds €20 voor vragen zouden ze er nauwelijks iets van verkopen. Soortgelijke spellen heb je echt letterlijk voor een paar euro zo niet gratis. Maar schijnbaar VR=duurder.

Dit zie je ook terug bij sommige "grote jongens" zoals Bethesda. Waarom geen gratis VR mode aan je bestaande Fallout 4 of Skyrim toevoegen als je ook gewoon €60 kan vragen voor 99,9% voor hetzelfde product. 8)7
En dat zijn dan nog AAA games met een behoorlijke speelduur. Dus dat is nog enigszins te verantwoorden (even ervan uitgaande dat je nog niet de "normale" versie van bovengenoemde spellen hebt). Wat mij echter stoort is de erg korte (lees: enkele uren) spellen in VR die eigenlijk meer een gimmick zijn dan een daadwerkelijk diepgaand spel. Als daar zonder blikken of blozen een prijskaartje van €20-€30 op wordt geplakt is dat best wel treurig...

Dat een Alyx €50 kost kan ik uitstekend mee leven en is gewoon een normale prijs. Als je dan kijkt wat er allemaal rond de €20-€30 wordt aangeboden dan is dit absoluut niet in verhouding met elkaar. Of wat de denken van een Arizona Sunshine. Maar liefst €10 goedkoper dan Alyx maar in elk opzicht een zeer "goedkoop" spel dat het enkel van VR moet hebben. Zonder VR was het nauwelijks de moeite waard. Iets wat dus niet opgaat voor Alyx.

[ Voor 11% gewijzigd door MazeWing op 25-10-2020 08:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MazeWing schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:14:
[...]

Ja zo kan ik het ook. De meeste zijn gewoon "normale" spellen met een toegevoegde VR mode.
Ik heb het echt over VR-only spellen. Die zijn gewoon behoorlijk aan de prijs voor hetgeen je krijgt.

Neem nu eleven table tennis. Als dit geen VR was en men zou er nog steeds €20 voor vragen zouden ze er nauwelijks iets van verkopen. Soortgelijke spellen heb je echt letterlijk voor een paar euro zo niet gratis. Maar schijnbaar VR=duurder.

Dit zie je ook terug bij sommige "grote jongens" zoals Bethesda. Waarom geen gratis VR mode aan je bestaande Fallout 4 of Skyrim toevoegen als je ook gewoon €60 kan vragen voor 99,9% voor hetzelfde product. 8)7
En dat zijn dan nog AAA games met een behoorlijke speelduur. Dus dat is nog enigszins te verantwoorden (even ervan uitgaande dat je nog niet de "normale" versie van bovengenoemde spellen hebt). Wat mij echter stoort is de erg korte (lees: enkele uren) spellen in VR die eigenlijk meer een gimmick zijn dan een daadwerkelijk diepgaand spel. Als daar zonder blikken of blozen een prijskaartje van €20-€30 op wordt geplakt is dat best wel treurig...

Dat een Alyx €50 kost kan ik uitstekend mee leven en is gewoon een normale prijs. Als je dan kijkt wat er allemaal rond de €20-€30 wordt aangeboden dan is dit absoluut niet in verhouding met elkaar. Of wat de denken van een Arizona Sunshine. Maar liefst €10 goedkoper dan Alyx maar in elk opzicht een zeer "goedkoop" spel dat het enkel van VR moet hebben. Zonder VR was het nauwelijks de moeite waard. Iets wat dus niet opgaat voor Alyx.
Ik ben het vanuit een consumenten perspectief met je eens, maar het probleem is dat de afzetmarkt voor vr games voor nu nogal klein is. Je gaat dus niet erg veel verkopen. Daarmee is het lastiger om uit de kosten te komen en is het wat mij betreft dus ook weer logischer dat VR games duurder zijn.
Met een lagere prijs zou je wellicht wel wat meer verkopen maar door de kleine markt waarschijnlijk nooit zoveel meer om de lagere opbrengst per sale goed te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
MazeWing schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:14:
[...]

Dat zei je er niet bij ;). Maar zoals ik al zei, mijn vergelijk was misschien niet helemaal eerlijk. Maar dan nog boeit het me niet of een game VR only is of niet. Het gaat erom hoeveel plezier ik ervan heb voor het geld wat ik ervoor neer leg.

En voor wat betreft Skyrim VR: €11,48 op g2a.com ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wil daarbij trouwens toch wel even kwijt dat g2a erg slecht aangeschreven staat in de zin van dat het een open marktplaats is waar de legaliteit van de aangeboden keys nogal twijfelachtig is. Geregeld worden er keys aangeboden die bijvoorbeeld met gestolen creditcards gekocht zijn waardoor de uitgever er zelfs geld aan verliest (ze moeten het bedrag terug betalen plus kosten). Er is daarom wel eens door ontwikkelaars gesteld dat ze nog liever hebben dat je pirate dan dat je dingen via g2a koopt...

Zelf koop ik wel eens wat bij cdkeys.com want hoewel zij geen officiële reseller zijn en wel aan grijze import doen (wat ook niet helemaal in de haak is, geef ik toe), verkopen ze voor zover ik weet in ieder geval geen gestolen keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:54:
[...]

Phantom Covert Ops vond ik ook best lastig terwijl ik behoorlijk gewend ben aan VR. Wat helpt is de kano in de gaten blijven houden want dat geeft je stabiliteit (net zoals een cockpit dat doet waardoor games als Elite me veel minder problemen geven).

Ook voelen de 'sharp turns' (waarbij je die ene knop ingedrukt houdt) niet goed. Ik doe het liever door gewoon met de ene peddel terug te peddelen. Als ik die knop ingedrukt houdt, klopt het voor mijn gevoel echt niet, en dat voelt meteen niet goed.

Ik vind de game trouwens ook wel tegenvallen. Wat me vooralsnog het meeste boeide op de Quest was Red Matter.

PS: Het schijnt dat de Elite strap scheuren echt een groot probleem zijn nu. Facebook heeft in alle landen de beide Elite straps op 'niet beschikbaar' gezet. https://www.oculus.com/accessories/quest-2-elite-strap/

De mijne was net gisteren binnen gekomen (besteld voordat ik begreep hoe groot het probleem was, ik had wel 1 of 2 mensen op reddit gezien maar niet dat het er zo veel waren). Hoop dat ze ze allemaal omruilen in plaats van ons te laten wachten tot ze breken (en dan met mogelijke schade aan de headset door het vallen)
Ik ben bang dat het een design flaw is mbt de strap. Het ligt natuurlijk aan iemands hoofd maar zowel bij mij als veel andere moet je de strap eerst omhoog doen, dan de bril tegen he gezicht duwen en dan aan de achterkant de strap naar beneden duwen. Op die manier komt er aardig wat kracht op het dunne plastic precies op de plek waar die scheurtjes komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Finraziel schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:17:
Wil daarbij trouwens toch wel even kwijt dat g2a erg slecht aangeschreven staat in de zin van dat het een open marktplaats is waar de legaliteit van de aangeboden keys nogal twijfelachtig is. Geregeld worden er keys aangeboden die bijvoorbeeld met gestolen creditcards gekocht zijn waardoor de uitgever er zelfs geld aan verliest (ze moeten het bedrag terug betalen plus kosten). Er is daarom wel eens door ontwikkelaars gesteld dat ze nog liever hebben dat je pirate dan dat je dingen via g2a koopt...

Zelf koop ik wel eens wat bij cdkeys.com want hoewel zij geen officiële reseller zijn en wel aan grijze import doen (wat ook niet helemaal in de haak is, geef ik toe), verkopen ze voor zover ik weet in ieder geval geen gestolen keys.
Volgens mij is dit onzin. Ergens had ik een keer gelezen dat g2a en andere key marktplaatsen 30 dagen het geld van de verkoper vast houden na aankoop van een klant. Mocht een key niet werken dan kan de klant een klacht indienen en z'n geld terug krijgen. De verkoper krijgt zo niks uitgekeerd. Scammers worden hierdoor verbannen van de site en hou je alleen nog legitieme verkopers over. Ze hadden het er ook over dat ontwikkelaars keys in grote getalen verkopen aan zulke resellers om snel geld te verdienen en dat ze daarom de games voor minder kunnen aanbieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Finraziel schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:37:
[...]

Ik ben het vanuit een consumenten perspectief met je eens, maar het probleem is dat de afzetmarkt voor vr games voor nu nogal klein is. Je gaat dus niet erg veel verkopen. Daarmee is het lastiger om uit de kosten te komen en is het wat mij betreft dus ook weer logischer dat VR games duurder zijn.
Met een lagere prijs zou je wellicht wel wat meer verkopen maar door de kleine markt waarschijnlijk nooit zoveel meer om de lagere opbrengst per sale goed te maken.
Precies. De hoop is nu dat de quest 2 een enorm succes wordt waardoor de afzetmarkt groeit. Hate or love facebook, het feit dat ze deze headset voor een lage prijs op de markt brengen kan het zetje zijn wat de VR game markt nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:31
Aan de andere kant heb ik met het spelen van simpele VR-games tot nu toe veel meer plezier als de zoveelste AAA-game die voor 60 euro wordt verkocht. Overgens mogen wel meer spelen van het niveau Half Life Alyx uitkomen. Op dat gebied vind ik het momenteel nog te mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil je nou meer simpele spellen of meer volledige AAA speller in VR :P

Dat is trouwens wel de reden dat ik voor PCVR blijf gaan voorlopig. Er zijn best een aantal spellen die prima op een Quest kunnen draaien en die ik geweldig vind/vond. Maar veruit het merendeel van de spellen die ik echt geweldig vond in VR, gaat nooit native op een Quest draaien.
R.van.M schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:12:
[...]

Precies. De hoop is nu dat de quest 2 een enorm succes wordt waardoor de afzetmarkt groeit. Hate or love facebook, het feit dat ze deze headset voor een lage prijs op de markt brengen kan het zetje zijn wat de VR game markt nodig heeft.
Aan ene kant wel, aan andere kant zal Facebook de hele handel naar native Quest willen duwen, en hebben ze niks met PCVR. Waarbij je misschien nog een belabberde mobile port naar PC krijgt.

[ Voor 18% gewijzigd door Sissors op 25-10-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Sissors schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:35:
Wil je nou meer simpele spellen of meer volledige AAA speller in VR :P

Dat is trouwens wel de reden dat ik voor PCVR blijf gaan voorlopig. Er zijn best een aantal spellen die prima op een Quest kunnen draaien en die ik geweldig vind/vond. Maar veruit het merendeel van de spellen die ik echt geweldig vond in VR, gaat nooit native op een Quest draaien.

[...]

Aan ene kant wel, aan andere kant zal Facebook de hele handel naar native Quest willen duwen, en hebben ze niks met PCVR. Waarbij je misschien nog een belabberde mobile port naar PC krijgt.
Welke AAA VR games kun jij aanraden? HLA heb ik, geweldig, maar ik speel eigenlijk vaker Beat Saber en andere kleinere games. Meer omdat ik niet echt AAA titels kan vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Niet echt een game en een oudje maar geweldig om even te chillen en gratis.
Sidequest res textures op 2056, 90hz enabled, steam sampling op 200% en een beetje genieten van het uitzicht.

https://store.steampowered.com/app/1073390/Aircar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

NosferatuX schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:13:
Niet echt een game en een oudje maar geweldig om even te chillen en gratis.
Sidequest res textures op 2056, 90hz enabled, steam sampling op 200% en een beetje genieten van het uitzicht.

https://store.steampowered.com/app/1073390/Aircar/
Huh? Als het een pc spel is dan heeft hogere resolutie voor texturen tocht geen nut. Ook 90hz heeft alleen nut als je VD gebruikt, anders zit je vast aan 72hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Ik gebruik VD maar volgens mij kan je ook gewoon 90hz instellen als je een link kabel gebruikt en een hogere supersampling heeft altijd wel enig effect lijkt mij. Quest res aanpassen voor native games is ook gewoon supersampling, het is niet zo dat je meer hardware pixels te voorschijn tovert. De game wordt in een hogere res gerenderd en vervolgens gedownsampled. Ik zie iig verschil en deze "game" ziet er geweldig uit.

[ Voor 71% gewijzigd door NosferatuX op 25-10-2020 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchEZmoder schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

Welke AAA VR games kun jij aanraden? HLA heb ik, geweldig, maar ik speel eigenlijk vaker Beat Saber en andere kleinere games. Meer omdat ik niet echt AAA titels kan vinden...
Echte AAA VR games zijn er inderdaad weinig, daarom zou ik willen dat er meer kwamen :P. Zelfs een HL Alyx is grafisch gezien echt simpel als je wat beter kijkt tov reguliere spellen.

Maar wat imo mooie spellen zijn:
Lone Echo
RoboRecall
Asgards Wraith
The Gallery (Heart of Emberstone, Call of Starseed, wel in aanbieding kopen, want heel lang zijn ze niet)
Arktika.1 (nodal teleport, vinden hoop mensen niks, ik vond hem wel leuk)
Arizona sunshine
Moss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Sissors schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:35:

Precies hier ben ik heel bang voor... Als de Quest (te) groot wordt krijgen we straks alleen nog maar games met belabberde graphics. Laten we dus hopen dat er meer PCVR hmd's uitkomen met ook een goede wireless oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NosferatuX schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:38:
[...]

Ik ben bang dat het een design flaw is mbt de strap. Het ligt natuurlijk aan iemands hoofd maar zowel bij mij als veel andere moet je de strap eerst omhoog doen, dan de bril tegen he gezicht duwen en dan aan de achterkant de strap naar beneden duwen. Op die manier komt er aardig wat kracht op het dunne plastic precies op de plek waar die scheurtjes komen.
Dit ja, maar ik zag ook dat er 2 kleine gaatjes in zitten aan de linkerkant boven en onder de strap (en een minder diep rondje in het midden). Die veroorzaken een zwakheid die ideaal is om een scheur te beginnen. Geen wonder dat het steeds op dezelfde plek ontstaat.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 25-10-2020 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Thodekroo schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:54:
Precies hier ben ik heel bang voor... Als de Quest (te) groot wordt krijgen we straks alleen nog maar games met belabberde graphics.
Er is geen enkele reden waarom je geen hoger detail zou kunnen hebben op andere systemen. Dat werkt met Saints en Sinners ook zo. Waarom zou ene uitgever op voorhand al de hele SteamVR en PSVR markt uitsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hydra schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:20:
[...]

Er is geen enkele reden waarom je geen hoger detail zou kunnen hebben op andere systemen. Dat werkt met Saints en Sinners ook zo. Waarom zou ene uitgever op voorhand al de hele SteamVR en PSVR markt uitsluiten?
Als de Quest markt de grootste is, maken ze daarvoor. En dan krijg je best case een port van mobile naar PC. Ziet er vast beter uit op PC, maar lang niet zo goed als iets wat voor PC is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Sissors schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:22:
Als de Quest markt de grootste is, maken ze daarvoor. En dan krijg je best case een port van mobile naar PC. Ziet er vast beter uit op PC, maar lang niet zo goed als iets wat voor PC is gemaakt.
Ik vind dit enorm voorbarig, maargoed. Agree to disagree danmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar wat denk je dat voorbarig is? Dat als de Quest markt de grootste is, dat ontwikkelaars zich daarop richten? Of dat een mobile port er nooit zo goed uit zal zien als iets wat direct gemaakt is voor PC? (Om het nog niet hebben over dingen als hoeveel vijanden er kunnen zijn, hoe hun AI werkt, etc). Kijk wat er met Onward is gebeurd, en dat was al een spel dat oorspronkelijk op PCVR is begonnen.

Uiteraard hoop ik dat het niet gebeurd, en het is ook niet een vaststaand feit. Maar het lijkt me wel een reëel risico.

[ Voor 13% gewijzigd door Sissors op 25-10-2020 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Tuurlijk is dat voorbarig. Het is immers nog niet zo ver. Maar áls Facebook een overgroot marktaandeel weet te pakken dan is het een zeer realistisch scenario. Het is duidelijk dat FB het PCVR schip heeft verlaten, daarom is het te hopen dat er genoeg concurrentie blijft vanuit die hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartnK
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 13:58
Hallo mensen!

Ik heb sinds vrijdag een Oculus Quest 2. Ik vroeg me af of iemand het voor elkaar heeft gekregen om de quest draadloos via virtual desktop werkend op Discord te krijgen.
Discord ziet/hoort mijn stem namelijk niet, ik hoor anderen op discord wel.

De vraag is vooral, is het uberhaupt mogelijk?

Op zoek naar een gezellige crew en wil je graag in goed teamverband gamen? Join dan nu Grand Theft Holland op social club! (PS4) http://youtu.be/5coAzmA-yws -------------------------------- http://socialclub.rockstargames.com/crew/grand_theft_holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
MartnK schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:50:
Hallo mensen!

Ik heb sinds vrijdag een Oculus Quest 2. Ik vroeg me af of iemand het voor elkaar heeft gekregen om de quest draadloos via virtual desktop werkend op Discord te krijgen.
Discord ziet/hoort mijn stem namelijk niet, ik hoor anderen op discord wel.

De vraag is vooral, is het uberhaupt mogelijk?
Nog niks mee geprobeerd dus puur even een gok maar heb je in de VD streamer app op de PC de juiste audio opties aan staan en in Discord de juiste microfoon geselecteerd? Ik neem aan dat je dan in discord de quest2 oid als microfoon moet kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
DutchEZmoder schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

Asgards wrath komt verdraaid dicht bij een AAA game. Zeer imposante game en interessante gameplay. Grafisch ook erg mooi. Erg grote game ook, geloof 80GB.

[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 25-10-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:28
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen over een VR set, en was er al voor 90% over uit om na het afronden van mijn master komende zomer een nieuwe PC en een Index, G2 of andere beste VR optie op dat moment te halen zodra er geld voor beschikbaar zou zijn. De aankondiging van de Quest2 een tijdje terug heeft die gedachte toch veranderd, en aangezien ik er in principe geen nieuwe PC voor nodig heb zou ik die ook nu al kunnen aanschaffen. Nu zijn er alleen nog twee dingen waar ik erg over twijfel namelijk:

1. Denken jullie dat de Quest 2 tijdens black friday al afgeprijst zal worden? Zeker met de problemen met de elite strap zou ik het niet heel erg vinden om wat langer te wachten, maar door het inlezen over VR sets begint het toch ook steeds meer te kriebelen.

2. Hoe goed moet mijn PC zijn om de spellen die de Quest2 uit zichzelf kan draaien met een PC te streamen? Een spel als Beat Saber zou ik niet erg vinden om in de Oculus store te kopen zodat ik het overal kan doen en laten zien, maar het liefst houd ik toch alles bij elkaar in mijn steam library. Mijn huidige PC is al wat ouder dus ik weet dat hij Alyx zal draaien met zijn GTX 970, maar zou het wel mogelijk zijn simpelere spellen te streamen?

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alyx is waarschijnlijk best geoptimaliseerde VR spel dat er is, die draait misschien ook nog op een 970. En tja, andere spellen draaien op mobiele SoC, dus er zal vast wel wat in de steam store staan dat op een 970 draait. Maar genoeg zal niet lekker draaien, ook door beperkte hoeveelheid VRAM. (Mijn R9 Fury deed het bijvoorbeeld best redelijk, maar sommige spellen was 4GB VRAM volgens mij de beperking).

1060 6GB is minimum wat algemeen gerekend wordt voor VR, en daar zit je natuurlijk niet heel ver vanaf, behalve qua VRAM. Maar tegelijk dat was voor de originele Rift CV1 en HTC Vive. Met een Quest 2 vermoed ik dat er bij behoorlijk wat spellen geundersampled moet worden als het nog een speelbare framerate moet geven.

[ Voor 54% gewijzigd door Sissors op 25-10-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
FreeMen schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:32:
[...]

Asgards wrath komt verdraaid dicht bij een AAA game. Zeer imposante game en interessante gameplay. Grafisch ook erg mooi. Erg grote game ook, geloof 80GB.
Denk dat ik die dan binnenkort eens ga proberen via Revive :) 133GB staat op hun site, dat duurt nog wel een tijdje met mijn 3mb per seconde dorpse internet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
frankv120 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:01:
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen over een VR set, en was er al voor 90% over uit om na het afronden van mijn master komende zomer een nieuwe PC en een Index, G2 of andere beste VR optie op dat moment te halen zodra er geld voor beschikbaar zou zijn. De aankondiging van de Quest2 een tijdje terug heeft die gedachte toch veranderd, en aangezien ik er in principe geen nieuwe PC voor nodig heb zou ik die ook nu al kunnen aanschaffen. Nu zijn er alleen nog twee dingen waar ik erg over twijfel namelijk:

1. Denken jullie dat de Quest 2 tijdens black friday al afgeprijst zal worden? Zeker met de problemen met de elite strap zou ik het niet heel erg vinden om wat langer te wachten, maar door het inlezen over VR sets begint het toch ook steeds meer te kriebelen.

2. Hoe goed moet mijn PC zijn om de spellen die de Quest2 uit zichzelf kan draaien met een PC te streamen? Een spel als Beat Saber zou ik niet erg vinden om in de Oculus store te kopen zodat ik het overal kan doen en laten zien, maar het liefst houd ik toch alles bij elkaar in mijn steam library. Mijn huidige PC is al wat ouder dus ik weet dat hij Alyx zal draaien met zijn GTX 970, maar zou het wel mogelijk zijn simpelere spellen te streamen?

Ik acht de kans op een aanbieding van de Q2 nagenoeg nihil. Als je de prijsontwikkeling van de Q1 bekijkt is hij sinds introductie nooit onder de normale prijs geweest alleen fors hoger door grotere vraag dan aanbod.

De problemen met de elitestrap zijn ook geen issue, gewoon niet kopen. Sterker nog, hij is naar het schijnt niet eens meer te koop.

Tav je systeem, het kan maar je zult niet het optimale eruit kunnen halen nu maar steam games schalen met de power dus hij is prima bruikbaar al durf ik niet te zeggen hoeveel je de kwaliteit naar beneden zult moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M

1) vrijwel zeker niet. De headset is pas net uit. Te vroeg voor een sale.
2) Ik heb de minimum specs GTX1060 6gb/ Intel Core i7-7700HQ. Hiermee kan ik alle games net draaien op lage/medium settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
Top, bedankt voor de reacties! Nu vraag ik mij alleen steeds meer af of de spellen uit de oculus store alleen de aanschaf wel waard zijn dan om ook veel en lang te spelen, of zijn het echt meer gimmick spellen?

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
frankv120 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:09:
Top, bedankt voor de reacties! Nu vraag ik mij alleen steeds meer af of de spellen uit de oculus store alleen de aanschaf wel waard zijn dan om ook veel en lang te spelen, of zijn het echt meer gimmick spellen?
Hangt er natuurlijk ook een beetje af van wat voor spellen je verwacht te spelen in VR denk ik. Ik kom ook pas net kijken qua VR, maar je leest genoeg dat de een tientallen of honderden uren in games als Beat Saber kan stoppen, terwijl de ander misschien meer uit is op " reguliere" langere spellen. Dus het is ook maar net wat je zoekt.

Wat ik zelf merk als nieuweling in VR is dat de ervaring niet te vergelijken is met reguliere games. Dus dat je bepaalde games in VR bijvoorbeeld ook veel leuker kunt vinden, omdat het zoveel interactiever is of met je hele lijf/handen etc. De physics van VR vind ik ook heel gaaf, dus game werelden bieden echt wat anders dan pancake met keyboard en muis.

Anders koop je een Quest 2 en test je hem zorgvuldig, zodat je hem altijd nog kan retouren. Veel spellen in de Oculus store hebben ook een refund policy (binnen 14 dagen en minder dan 2 uur gespeeld). Dan kan je kijken of het wat is.

[ Voor 4% gewijzigd door menne op 25-10-2020 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
menne schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:18:
[...]

Hangt er natuurlijk ook een beetje af van wat voor spellen je verwacht te spelen in VR denk ik. Ik kom ook pas net kijken qua VR, maar je leest genoeg dat de een tientallen of honderden uren in games als Beat Saber kan stoppen, terwijl de ander misschien meer uit is op " reguliere" langere spellen. Dus het is ook maar net wat je zoekt.

Wat ik zelf merk als nieuweling in VR is dat de ervaring niet te vergelijken is met reguliere games. Dus dat je bepaalde games in VR bijvoorbeeld ook veel leuker kunt vinden, omdat het zoveel interactiever is of met je hele lijf/handen etc. De physics van VR vind ik ook heel gaaf, dus game werelden bieden echt wat anders dan pancake met keyboard en muis.

Anders koop je een Quest 2 en test je hem zorgvuldig, zodat je hem altijd nog kan retouren. Veel spellen in de Oculus store hebben ook een refund policy (binnen 14 dagen en minder dan 2 uur gespeeld). Dan kan je kijken of het wat is.
Dit was exact de info waar ik naar opzoek was, bedankt hiervoor. Met hoe leuk ik guitar hero vroeger vond zal ik mij met beat saber ook sowieso wel een tijdje vermaken, en hoewel ik als student niet elk spel meteen zal komen geeft die refund policy mij wel meer hoop dus momenteel is het meer een kwestie of ik de trekker om hem te bestellen vandaag al of morgen pas overhaal 8)

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menne
Haha, doe vandaag maar ;) Games vermelden overigens expliciet erbij of de refund policy van toepassing is. Volgens mij (vrijwel?) overal op, ben nog niets tegengekomen waar het niet zo was.

Waar je misschien ook rekening mee moet houden is dat je lang niet alles direct kunt spelen, terwijl je het misschien wel gaaf vind. Ik zou bijv. heel graag Onward en Phantom Covert Ops spelen, maar bij beiden krijg ik echt nog veel te veel motion sickness. Dus ik ga komende maand of maanden(?) eerst meer comfortabeler games spelen en steeds een paar minuten opbouwen in de wat “heftigere”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope. Verwacht het niet. Vorig jaar was de Quest 1 ook niet afgeprijsd en die was toen al veel langer op de markt. Je kreeg er alleen wat gratis games bij.

De Rift S en de Go was wel afgeprijsd en ik verwacht dat dit jaar ook wel weer. De Go is al weg en ik denk dat ze de Rift S wel uit willen verkopen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Thodekroo schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:31:
Tuurlijk is dat voorbarig. Het is immers nog niet zo ver. Maar áls Facebook een overgroot marktaandeel weet te pakken dan is het een zeer realistisch scenario. Het is duidelijk dat FB het PCVR schip heeft verlaten, daarom is het te hopen dat er genoeg concurrentie blijft vanuit die hoek.
Je hebt ten eerste nog een hele grote PCVR markt. FB heeft die markt niet verlaten; de Quests zijn ook te gebruiken als PCVR headsets. Het is dus 'en', niet 'of'. Daarnaast gaat Sony met een PSVR2 uitkomen en zijn er geruchten dat Microsoft nu ook eens de gok gaat wagen met XBox VR. De markt gaat hoe dan ook groter zijn dan alleen Oculus.

Komt nog eens bij dat games als Saints and Sinners prima gebouwd kunnen worden voor PCVR/PSVR en dan gedownscaled kunnen worden om op de Quest te draaien. Het is veel simpeler een game te bouwen die op verschillende platformen draait, dan puur voor de Oculus te ontwikkelen en daarna nog eens een keer diezelfde game te gaan downscalen.

Komt ook nog eens bij dat er gewoon een hele grote kans is dat we in 1/2 jaar een Quest 3 gaan hebben, die meer rekenkracht zal gaan hebben. Dan wil je wel dat je game er beter uit gaat zien op de Q3.

Zoals ik al zei; nu al claims dat dit gaat betekenen dat er alleen voor de quest ontwikkeld gaat worden is echt extreem voorbarig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
frankv120 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:09:
Beat Saber, Pistol Whip, Walking Dead: Saints and Sinners en Thrill of the fight zijn wat mij betreft echt hele goeie games. Vooral Beat Saber speel ik vrijwel dagelijks. Het is een ideale game voor 'even tussendoor'. Wat je niet hebt, en denk ik voorlopig niet gaat krijgen, zijn massive open world games zoals Skyrim of Assassins Creed. Daar heft de Quest 2 niet de power voor. Daarnaast zijn dat vaak hele grote games en richten ze zich, vanwege de kosten, vooral op de grote markten. En dat is VR niet; het is nog steeds vrij niche. Skyrim VR is daar een uitzondering in, dat er een VR port voor is.

Half-Life:Alyx is waarschijnlijk wat het meest dichtbij een 'klassiek' triple-A game komt, maar daarvoor heb je dus een PC nodig die het kan draaien, en dan via een link-cable of virtual desktop naar je headset. Hetzelfde geldt overigens voor Skyrim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Nu online
Afgezien van de specs van je PC zal link of VD altijd een beetje lag introduceren. Bij erg snelle spellen zoals Beat Saber, Eleven Table tennis en Pistol Whip is dat wel degelijk merkbaar en hinderlijk. Zulke games (die ook qua graphics op de Quest niet onderdoen voor PCVR) zou ik gewoon native op de Quest zelf draaien.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 12:39
Wat ik wel zie zitten is de komst van een headset met een mooie resolutie (zeg ReverbG2 of +) en oled waarvan de chip zich niet richt op het lokaal draaien van games maar op het dedicated streamen vanaf een VR capable PC in zo hoog mogelijke kwaliteit. Dus iets met een goede antenne erin verwerkt of achterop en een dongle in de PC met een dedicated wifi6 link, of zoiets. Misschien wel met een los battery pack (draadje, 'kontzak') om de bril licht te houden.

Ik merk dat ik de Q2 echt veel prettiger vind dan de Q1 omdat hij lichter en compacter is, minder 'front-heavy' en het wireless gaat ook in de hogere resolutie echt perfect en is wat mij betreft een killer-feature. Gister voor de grap met een link cable 'Eye of the Temple: First Steps' demo uitgespeeld en de kabel zit regelmatig rond je benen, bijna struikelen, enz.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
UniMatrix schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:59:
Wat ik wel zie zitten is de komst van een headset met een mooie resolutie (zeg ReverbG2 of +) en oled waarvan de chip zich niet richt op het lokaal draaien van games maar op het dedicated streamen vanaf een VR capable PC in zo hoog mogelijke kwaliteit. Dus iets met een goede antenne erin verwerkt of achterop en een dongle in de PC met een dedicated wifi6 link, of zoiets. Misschien wel met een los battery pack (draadje, 'kontzak') om de bril licht te houden.

Ik merk dat ik de Q2 echt veel prettiger vind dan de Q1 omdat hij lichter en compacter is, minder 'front-heavy' en het wireless gaat ook in de hogere resolutie echt perfect en is wat mij betreft een killer-feature. Gister voor de grap met een link cable 'Eye of the Temple: First Steps' demo uitgespeeld en de kabel zit regelmatig rond je benen, bijna struikelen, enz.
Is ook een kwestie van hoe je hem gebruikt. Ik leg hem vooraf altijd zorgvuldig neer en heb eigenlijk nergens last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UniMatrix schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:59:

Dat zou mooi zijn ja. Fabrikanten doen nu net alsof LCD beter is dan OLED, terwijl het enkel eigenlijk erom gaat dat huidige OLED display niet 3 subpixels per pixel hebben, maar twee. Sowieso hoop ik echt op HDR en goede ondersteuning daarvan in spellen. Zodat als je naar de zon kijkt in Arizona Sunshine, je het gevoel hebt dat het fel is, ipv alleen een zooi witte pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sissors schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:10:
[...]

Dat zou mooi zijn ja. Fabrikanten doen nu net alsof LCD beter is dan OLED, terwijl het enkel eigenlijk erom gaat dat huidige OLED display niet 3 subpixels per pixel hebben, maar twee. Sowieso hoop ik echt op HDR en goede ondersteuning daarvan in spellen. Zodat als je naar de zon kijkt in Arizona Sunshine, je het gevoel hebt dat het fel is, ipv alleen een zooi witte pixels.
Ja ik heb dit altijd al heel jammer gevonden. Samsung gebruikte in bepaalde situaties wel gewoon RGB OLED displays zoals in hun tablets waar de pixels wat groter zijn. Omdat je in een VR headset eigenlijk via een vergrootglas naar die pixels kijkt, zou dat juist zeer welkom zijn natuurlijk. Zonde dat dit niet gedaan wordt want dat is wat mij betreft het beste van alle opties. OLED betekent niet per definitie PenTile.

PS: Naast de Quest 2 zijn elite strap problemen zijn er ook veel problemen met de draagcase gevonden op reddit. Bij verschillende gebruikers is de rits al uitgescheurd. Jammer want die van de Quest 1 was wel prima van kwaliteit.

Ik heb trouwens mijn Reverb G2 preorder gecanceld gisteren... Jammer maar de Quest 2 komt aardig in de buurt en heeft ook nog een standalone functionaliteit. De Reverb kost bijna 2x zo veel maar ik verwacht niet dat deze 2x zo goed wordt (bovendien wilde ik de Q2 toch hebben).

En vanwege de nieuwe lockdowns hier (Spanje) wil ik ook niet te veel geld uitgeven omdat tijdens de vorige mijn uren ook flink waren gekort. Dus ik heb gevraagd het voorbetaalde geld terug te krijgen (en meteen al ontvangen vanmorgen, netjes)... Als dat toch meevalt kan ik dat geld dan ook aan een nieuwe videokaart uitgeven.

[ Voor 33% gewijzigd door GekkePrutser op 26-10-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
FreeMen schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:44:
[...]

Ik acht de kans op een aanbieding van de Q2 nagenoeg nihil. Als je de prijsontwikkeling van de Q1 bekijkt is hij sinds introductie nooit onder de normale prijs geweest alleen fors hoger door grotere vraag dan aanbod.
Ik acht de kans op kortingsacties op zo'n korte termijn ook klein. De Q1 is echter wel wat afgeprijsd geweest, wat niet terug te vinden is in de pricewatch. Ik heb in april mijn Q1 64GB voor €415 gekocht en een 128GB voor €504, bij Amazon. Was overigens wel bijzonder want het was toen vrijwel nergens leverbaar, leek haast een fout van Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 08:49
Hoe vind iedereen de inside out tracking van de quest1/2? Ben hier eigenlijk wel benieuwd naar. Daar ik dit het grootste probleem vind van de Quest. Dit is eigenlijk wel een immersion breaker.

Issues: Beatsaber vooral mijn linker controller om een of andere reden lagt na. hierdoor wordt je uit je ritme gehaald omdat je noten mist die je niet zou moeten missen. Vooral op expert begin ik dit te merken.

Half life Alyx. Algemeen controller falen maar vooral de precisie bij bijv een stuk waar je granaten door een airvent moet gooien heeft me 300 granaten gekost.(via VD was dit al helemaal niet te doen)

Zwaardvechten in Asgards Wrath is ook vaak hit en miss. vooral blocken is qua timing belangrijk en gaat vaak mis met de quest controllers.

Dit irriteert mij behoorlijk eigenlijk. En als ik dan draadloos speel wat fantastisch is via VD is dit nog een paar tandjes erger. Dit maakt dus eigenlijk het spelen eerder frustrerend dan een bevrijding. En persoonlijk vind ik de kwaliteit in HL alyx tegenvallen via streamen. heb niet voor niks een 2080ti en de kwaliteit via kabel is toch wel vele malen hoger in dit spel in ieder geval.

En ja ik stream met 855mbit en de laagste mogelijke latency rond de 20ms.

Ook heb ik voor de controllers al andere batterijen gehaald die gedurende hun hele cycle 1.5v leveren. Dit maakte 0 verschil. https://www.amazon.nl/cap.../dp/B0821ZNWKW/ref=sr_1_2? Wel goede batterijen en zeker een aanrader. controllers doen het er weken op.

Daarnaast een infrarood lamp gekocht om te kijken of dit het verbeterde. Met diverse lamp en licht instellingen zitten klooien maar het probleem blijft bestaan helaas.

Heb nu een HP reverb g2 in preorder staan. Dezelfde tracking ik weet het maar dit is vooral voor mijn racesims waarbij de quest me toch het idee geeft dat ik door een vieze bril kijk in de verte. (ja luxe probleem) En ik kan altijd nog het lighthouse systeem hieraan koppelen.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mirage schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:38:
Hoe vind iedereen de inside out tracking van de quest1/2? Ben hier eigenlijk wel benieuwd naar. Daar ik dit het grootste probleem vind van de Quest. Dit is eigenlijk wel een immersion breaker.

Issues: Beatsaber vooral mijn linker controller om een of andere reden lagt na. hierdoor wordt je uit je ritme gehaald omdat je noten mist die je niet zou moeten missen. Vooral op expert begin ik dit te merken.

Half life Alyx. Algemeen controller falen maar vooral de precisie bij bijv een stuk waar je granaten door een airvent moet gooien heeft me 300 granaten gekost.(via VD was dit al helemaal niet te doen)

[...]

Heb nu een HP reverb g2 in preorder staan. Dezelfde tracking ik weet het maar dit is vooral voor mijn racesims waarbij de quest me toch het idee geeft dat ik door een vieze bril kijk in de verte. (ja luxe probleem) En ik kan altijd nog het lighthouse systeem hieraan koppelen.
Lighthouse kan je bij de G2 alleen gebruiken voor de controllers he (en dan moet je ook andere controllers kopen). Niet voor de headset zelf.

Ik heb zelf een stuk minder problemen met de tracking van de Quest 1 en 2 dan met de Rift CV1. En ik heb maar liefst 4 IR sensoren voor de Rift! Maar zelfs dan nog heb ik regelmatig dat hij regelmatig even mijn positie corrigeert, en dat voelt niet fijn. Overigens heb ik het ook met 2 en 3 sensoren geprobeerd. Maar het gebeurt altijd, periodiek. Het voelt alsof er ergens een drift in zit die na een tijdje wordt opgemerkt en hij in 1x recht zet.

En ja die granaat / airvent actie van Alyx is niet fijn, was met mijn CV1 ook vele malen proberen :X Al ben ik nogal klunzig op 'sport' gebied.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 26-10-2020 10:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
Afgelopen weekend heel veel lol beleefd aan Walkabout Mini Golf (Quest game) samen met mijn moeder. Zondag in totaal 3 uur geminigolfd en 1 uur getafeltennist. Best een prestatie voor iemand van halverwege de 50 die tot een week geleden nog geen uur totaal had gegamed in heel haar leven.

wat betreft het golfen:
Lekker relaxt spel met 4 x 18 holes, welke in een easy en een hard modus te spelen zijn. Hoe hoog de herspeelbaarheid is durf ik nog niet te zeggen. Single player zal ik het niet gaan spelen, maar mijn moeder vindt het helemaal geweldig, dus multiplayer kunnen we alle banen/werelden meerdere keren spelen zonder dat het gaat vervelen denk ik.
Het kost €15 en die prijs vind ik wel te rechtvaardigen.

Ik ben sowieso anders naar de prijzen van VR-games gaan kijken, en vergelijk ze niet meer met de prijzen van gewone games (die ik altijd een jaar na verschijnen pas kocht). Aangezien het voor mij meer een beleving is dan alleen maar gamen vergelijk ik de prijs liever met bijvoorbeeld een avondje bioscoop. Of in het geval van Minigolf, met een potje real life minigolf.

Mijn moeder is helemaal geen gamer en dus ook niet bekend met de prijzen van 'gewone' games. Zij vond de €15 in eerste instantie best prijzig, totdat ik haar uitlegde dat je het spel koopt en niet één rondje of een dagje minigolf. Onbeperkt kunnen minigolfen voor €15 vond ze dan weer een prima prijs. Ze probeert nu haar zussen over te halen een Quest te kopen zodat ze samen kunnen gaan minigolfen _O-

Net als de Wii kan de Oculus Quest gamen naar een ander publiek brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
Ik heb het idee dat de tracking van de Q2 beter is dan de Q1.

Ik had bij Robo Recall vaak het probleem dat ik bij snel wapens pakken steeds met lege handen stond, met de Q2 veel minder.

In 'Sacralith: an archers tale' pakte ik met de Q1 steeds mis en had ik geen pijl in handen, gisteravond met de Q2 twee levels doorgespeeld en eigenlijk zelden misgepakt.

[EDIT: dit was met VD en 65Mbps]

[ Voor 4% gewijzigd door UniMatrix op 26-10-2020 10:46 ]

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Mirage schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:38:

Zwaardvechten in Asgards Wrath is ook vaak hit en miss. vooral blocken is qua timing belangrijk en gaat vaak mis met de quest controllers.

Dit irriteert mij behoorlijk eigenlijk. En als ik dan draadloos speel wat fantastisch is via VD is dit nog een paar tandjes erger. Dit maakt dus eigenlijk het spelen eerder frustrerend dan een bevrijding. En persoonlijk vind ik de kwaliteit in HL alyx tegenvallen via streamen. heb niet voor niks een 2080ti en de kwaliteit via kabel is toch wel vele malen hoger in dit spel in ieder geval.

En ja ik stream met 855mbit en de laagste mogelijke latency rond de 20ms.

Ook heb ik voor de controllers al andere batterijen gehaald die gedurende hun hele cycle 1.5v leveren. Dit maakte 0 verschil. https://www.amazon.nl/cap.../dp/B0821ZNWKW/ref=sr_1_2? Wel goede batterijen en zeker een aanrader. controllers doen het er weken op.

Daarnaast een infrarood lamp gekocht om te kijken of dit het verbeterde. Met diverse lamp en licht instellingen zitten klooien maar het probleem blijft bestaan helaas.

Ik ben vrij zeker dat je in VD geen 20ms hebt maar 40-50 met spikes richting de 100. Ik had namelijk precies hetzelfde en als ik op mijn scherm kijk staat er ook 20ms maar als je eenmaal ingame zit dan bleek hij toch hoger te zijn. Zet de bril maar eens half op je hoofd en beweeg je hoofd en controllers waarbij je ondertussen je latency bekijkt.

Oplossing was simpel bij mij , bitrate stond op 90mbps, terug gezet op 66mbps en nergens meer last van buiten heel af en toe een hickup maar dat ben ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik ben ook maar achter aan de rij aangeschoven voor een G2. Nu maar hopen dat mijn systeem dat aan zal kunnen. (1900X + Vega 64)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
Timbox88 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:02:
[...]

Is ook een kwestie van hoe je hem gebruikt. Ik leg hem vooraf altijd zorgvuldig neer en heb eigenlijk nergens last van :)
Uitendelijk heb ik de kabel door mijn trui (bij de hals er in) en aan de achterkant er onder uit gedaan.Dat ging beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Laatst online: 16-09 17:00
ocf81 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:48:
Ik ben ook maar achter aan de rij aangeschoven voor een G2. Nu maar hopen dat mijn systeem dat aan zal kunnen. (1900X + Vega 64)
https://www.reddit.com/r/...y_gpu_good_enough_please/
Halve resolutie dus. Oke, sommige spellen misschien wel vol, maar het is onder de recommended specs vanuit HP voor volle resolutie gamen.
Pagina: 1 ... 21 ... 123 Laatste