De index was een super apparaat een jaar geleden maar de tijd (lees: concurrentie) heeft hem erg snel ingehaald. De prijs was altijd al stevig maar lijkt nu inmiddels ver overpriced tov de concurrentie.Sissors schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:38:
[...]
Op native resolutie moet je voor de Q2 moet je 50% meer pixels renderen, en daarbovenop heb je ook nog een extra encoding stap die de Index niet heeft. Als je een 2080Ti nodig hebt om de hogere framerate van een Index te gebruiken, dan heb je dat helaas ook nodig om een Q2 op 90Hz te gebruiken.
Oké niet helemaal waar, framerate gaat niet lineair met het aantal pixels. Maar blijft wel dat imo het wel heel makkelijk wegstrepen van voordeel van de Index is.
Mee eens dat het niet eerlijk is een Q2 als een Switch neer te zetten hoor. Maar mijn inziens streep jij ook wel voordelen van andere headsets makkelijk weg. (Bijvoorbeeld dat G2 enkel resolutie mee heeft, terwijl hij ook veel beter geluid heeft en comfortabeler moet zijn gebaseerd op de reviews).
De enige USP welke het heeft tov alle andere brillen is enkel nog zijn fps waar hij ongeveer een jaar geleden simpelweg overal beter in was behalve dat hij een draad heeft. Geluid mag beter zijn dan de Q2 maar aangezien het een pc bril is zullen de meeste en losse headset gebruiken wat ook kan met de Q2 (via pc)
Ik kan mij niet voorstellen dat de index nog veel exemplaren weet te verkopen met zijn huidige prijs, maar kan het mis hebben.