Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
FreeMen schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

Deze waren in de US ook allang uitverkocht voor release datum. Ik vond de meerprijs te stevig dus heb ik de elite zonder batterij besteld en zojuist uitgerust met een batterij voor 1/4 van de extra kosten van de batterij versie met ook nog eens 2x zoveel power. Ik heb hem bewust aan het frame gemaakt ivm het tegengewicht van de bril net zoals de elite zelf ook is. Aan de band zelf merkte ik nauwelijks iets van het tegengewicht maar nu is hij perfect in balans.

Kost 2 avondjes ontwerpen en 4 uurtjes printen met de 3d printer maar dan heb je ook wat 8)

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

NB, accu is een 10.000mah poweradd 18w usb C powerbank. Compact, goedkoop (€ 20 maar ik had hem zelfs met 40% korting) en goede ervaring met dit merk met voorgaande accu's. Komt van amazon.
Heb je een linkje? :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
van de accu?
https://www.amazon.de/-/e...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
(zie net dat hij nu weer met 30% korting is :))

Het 3d model heb ik zelf gemaakt en staat nergens maar kan ik je evt wel mailen.

[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 21-10-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
FreeMen schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

van de accu?
https://www.amazon.de/-/e...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
(zie net dat hij nu weer met 30% korting is :))

Het 3d model heb ik zelf gemaakt en staat nergens maar kan ik je evt wel mailen.
Kan hem wel overwegen. Is bekend hoeveel mah de q2 zelf is? Maw, hoeveel ga je er hiermee op vooruit?
Houdertje kan ik zelf wel maken, heb ook geen elite strap, dus hij moet ook anders worden.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Maverick schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:11:
[...]

Kan hem wel overwegen. Is bekend hoeveel mah de q2 zelf is? Maw, hoeveel ga je er hiermee op vooruit?
Houdertje kan ik zelf wel maken, heb ook geen elite strap, dus hij moet ook anders worden.
Bril is ca 5000mah. Accu 2x dat + tegengewicht aan frame is echt prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
5000? Ik dacht eerder 3300

Edit: Het is een 3640mAh cel blijkbaar. Deze gaat tot 4.4V en is nominaal 3.85V.

[ Voor 67% gewijzigd door Tadango op 21-10-2020 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Tadango schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:27:
5000? Ik dacht eerder 3300

Edit: Het is een 3640mAh cel blijkbaar. Deze gaat tot 4.4V en is nominaal 3.85V.
Ah ok, dan kan ik dus bijna 3x de bril laden met de accu achterop d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
FreeMen schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

Ah ok, dan kan ik dus bijna 3x de bril laden met de accu achterop d:)b
Nee, zo werkt het niet helaas. Bij de omzetting van jouw accu naar 5V gaat energie verloren. Bij het laden van de accu / omzetten naar de werk spanning ook weer. Je moet het omrekenen naar capaciteit. Als je een 10.000 mAh LiOn powerbank hebt is dat nominaal op 3.7V. Dus 37,0 Wh. De interne accu is 14.0Wh. Je powerbank inclusief verliezen zal een 85% rendement halen gok ik, dus 31.45Wh effectief. Je speeltijd zal dus 2.25x verlengd worden met een 10.000mAh powerbank als deze capaciteit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Ik zojuist Pokerstart VR gedaan. Gratis game en het is serieus echt leuk. Niet omdat het pokeren nou zo geweldig is uitgewerkt (al werkt het prima) maar vooral omdat het een mooi sociaal aspect heeft. Je kunt live praten met iedereen aan tafel en het was gewoon echt gezellig haha. Wilde het even paar minuten testen, maar was ineens een uur verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Tadango schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

Nee, zo werkt het niet helaas. Bij de omzetting van jouw accu naar 5V gaat energie verloren. Bij het laden van de accu / omzetten naar de werk spanning ook weer. Je moet het omrekenen naar capaciteit. Als je een 10.000 mAh LiOn powerbank hebt is dat nominaal op 3.7V. Dus 37,0 Wh. De interne accu is 14.0Wh. Je powerbank inclusief verliezen zal een 85% rendement halen gok ik, dus 31.45Wh effectief. Je speeltijd zal dus 2.25x verlengd worden met een 10.000mAh powerbank als deze capaciteit klopt.
Ok dan... dat is iets te technisch maar ik ben happy met net iets meer dan 2x. Hiermee hoef ik hem niet constant op te laden en is de bril altijd vol als ik hem pak. Daarnaast kostte me dit € 15 tegenover de € 90 voor de elite met batterij.

Wat ik mij ook realiseerde is dat de batterij geen eeuwig leven heeft en dit is eenvoudig vervangbaar iets wat de bij de batterij in de strap niet zal zijn. Daarnaast vraag ik mij af hoe degelijk het mechanisme in de de elite strap (ongeacht het type) is want die draaischijf wil nu al wel eens terugschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 15:55
Vader Immortal had ik net even gespeeld via Revive zodat ik gewoon op m'n Index kan spelen. Echt een leuk spel, je ziet wel dat de graphics een stuk minder zijn dan een titel gemaakt voor PCVR, maar dit is eigenlijk helemaal niet storend. Als iemand de Index wilt vanwege betere graphics dan zou ik zeggen het gaat toch wel echt meer om de gameplay :P Ik kwam alleen vast te zitten nadat ik die lightsaber had gevonden, die droid gaat dan met iets kloten en dat duurde eeuwig. Ik kon ook niet lopen ofzo om te kijken of ik zelf iets moest doen.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
FreeMen schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:39:
Daarnaast kostte me dit € 15 tegenover de € 90 voor de elite met batterij.
Het klinkt duur maar er zit ook een opberghoes bij (die los 50e kost), die zit niet bij de gewone 'elite' strap. Dus het is minder duur dan het lijkt. Heb 'em zelf besteld, helaas is 'ie op dit moment overal uitverkocht.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WesleyRBK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 00:41
SacreBleu schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:35:
Zijn er mensen die de Elite Strap met Batterij bij Coolblue hebben besteld? Ik kreeg een dag voor de levering een email dat ze vertraging hadden met de strap en dat ik die morgen zou krijgen. Maar ik heb nog geen verzendbevestiging gehad. En op de website staat er nog geen voorraad.
Kreeg net een mail dat ze weer op voorraad zijn. Heb er meteen 1 besteld en zou die morgen moeten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 11:44
WesleyRBK schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:46:
[...]

Kreeg net een mail dat ze weer op voorraad zijn. Heb er meteen 1 besteld en zou die morgen moeten ontvangen.
Ja, ik kreeg vanochtend een mail. De mijne is opgestuurd met VandaagNog dus komt vanavond binnen. De Elite Strap met Batterij is nu weer uitverkocht.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SacreBleu schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:48:
[...]
Ja, ik kreeg vanochtend een mail. De mijne is opgestuurd met VandaagNog dus komt vanavond binnen. De Elite Strap met Batterij is nu weer uitverkocht.
Over die Elite Strap: Heb hem zelf besteld op Oculus.com afgelopen weekend (zondag). Hij stond op verwachte leverdatum 4 November, maar vannacht ging hij al naar "verzendklaar maken" en werd het geld afgeschreven. Zojuist tracking nummer ontvangen.

Dus de levertijd bij Oculus zelf lijkt niet zo traag als ze voordoen.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 21-10-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Heeft iemand een idee over het volgende:

Als ik Pokerstars VR via de Oculus Store speel, dus op mijn Quest 2 zelf, dan kunnen andere spelers me allemaal horen. Als ik hem via SteamVR (Link Cable) speel, hoort niemand mij. Heb in instellingen steam vr gekeken en daar staat bij audio gewoon dat mijn in en output voice aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:27
Ik die op reddit veel elitestraps die kapot gaan omdat mensen m te strak aandraaien. Het lijkt erop dat de kwaliteit niet zo geweldig is dus aangezien iedereen m pas een week heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:42
Misschien is het al aan bod gekomen, maar ik heb momenteel de Quest 1, en de Quest 2 ziet er toch wel interessant uit. Met name aanzienlijk minder screendoor effect tov de Quest 1. Ik lees bij sommige dat de controllers ook een tandje minder goed reageert, is dat jullie ervaring ook?

En ja facebook, daar is al genoeg over gezegd..

Edit: en hebben jullie de Quest 1 nog een beetje goed kunnen verkopen, bij een upgrade naar de 2?

[ Voor 13% gewijzigd door Romius op 21-10-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 11:44
Romius schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:40:
Misschien is het al aan bod gekomen, maar ik heb momenteel de Quest 1, en de Quest 2 ziet er toch wel interessant uit. Met name aanzienlijk minder screendoor effect tov de Quest 1. Ik lees bij sommige dat de controllers ook een tandje minder goed reageert, is dat jullie ervaring ook?

Heb ik zelf weinig van gemerkt. Ik kan ze niet vergelijken met de Q1 maar wel met de Rift S. Misschien dat ze iets minder betrouwbaar zijn als ze niet in het zicht zijn. Maar verder nog niets noemswaardig.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Romius schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:40:

Edit: en hebben jullie de Quest 1 nog een beetje goed kunnen verkopen, bij een upgrade naar de 2?
Controllers doen het net zo goed maar zijn net een tandje groter waardoor ze iets minder makkelijk (lang) in de hand liggen. Daarvoor heb ik weer van die rubbere grips gekocht, beviel bij de Q1 ook erg goed.

Tav de kwaliteit moet ik toch zeggen dat de Q2 echt wel een flinke step-up mn om het screendooreffect, resolutie en hij voelt ook echt minder bulky. Al met al ben ik erg blij met de upgrade van Q1 naar Q2. De Q1 kom je waarschijnlijk makkelijk kwijt voor € 200-€ 250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:57
Vandaag de Quest met de elite strap geprobeerd, ik moet zeggen dat dit echt veel fijner is! Ook helemaal geen nekpijn meer. Dus mochten mensen twijfelen, ik zou het zeker aanraden als de reguliere strap niet helemaal goed voor je werkt.

Heb net ook nog wat Onward gedaan (die staat al sinds de eerste versie hoog op mijn lijstje). Bewegen met de thumbstick is wel wennen. Misschien twee keer een stukje gelopen in de tutorial, voel al wat motion sickness / duizeligheid nu :p

[ Voor 33% gewijzigd door menne op 21-10-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Timbox88 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:35:
Heeft iemand een idee over het volgende:

Als ik Pokerstars VR via de Oculus Store speel, dus op mijn Quest 2 zelf, dan kunnen andere spelers me allemaal horen. Als ik hem via SteamVR (Link Cable) speel, hoort niemand mij. Heb in instellingen steam vr gekeken en daar staat bij audio gewoon dat mijn in en output voice aanstaat...
Iemand toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Heb je de oculus mic ook ingesteld in windows zelf?
Rechtermuisknop op de speaker in de windowsbalk en dan optie geluidsinstellingen.
Vervolgens moet er bij invoer de headset microphone (oculus virtual audio device) staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
FreeMen schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:23:
[...]

Rechtermuisknop op de speaker in de windowsbalk en dan optie geluidsinstellingen.
Vervolgens moet er bij invoer de headset microphone (oculus virtual audio device) staan.
Thanks! Dit zal ik straks eens checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
menne schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:58:
Vandaag de Quest met de elite strap geprobeerd, ik moet zeggen dat dit echt veel fijner is! Ook helemaal geen nekpijn meer. Dus mochten mensen twijfelen, ik zou het zeker aanraden als de reguliere strap niet helemaal goed voor je werkt.
Heb er een met batterij besteld (2.5 uur accu is net te weinig en je krijgt er een mooie hoes bij) maar ik lees op Reddit wel heel erg veel mensen die scheuren krijgen in het plastic. Hoop echt dat die van mij daar geen last van gaat hebben. Sowieso wordt 't pas Nov dat 'ie komt, dus ik hoop dat die issues nu gewoon een slechte batch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:19
Ik heb gisteren de Elite strap + Battery ontvangen en die zit wel erg fijn. Hopelijk breekt hij hier niet, maar gezien het aantal mensen op Reddit wat er last van heeft verwacht ik dat een RMA niet veel gezeur zal zijn.

Gisteren ook maar meteen even Alyx op Steam gekocht, die is ook wel erg tof!
Ziet er goed uit, maar je merkt ook meteen dat hij ontzettend gepolished is. Gelukkig ook een nieuw Wifi netwerk opgezet, de game streamen naar de Quest werkt bijna vlekkeloos :)

Eergisteren had ik ook nog Pistol Whip gekocht op de Oculus store, maar daar heb ik na een half uurtje maar een refund voor aangevraagd. Ik ben een enorme fan van Rhythm games, maar dit was het nèt niet. De muziek vond ik niet echt indrukwekkend en qua gameplay was het allemaal niet zo spannend. Verder wel een redelijke game, maar niet voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Hydra schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:46:
[...]
Heb er een met batterij besteld (2.5 uur accu is net te weinig en je krijgt er een mooie hoes bij) maar ik lees op Reddit wel heel erg veel mensen die scheuren krijgen in het plastic. Hoop echt dat die van mij daar geen last van gaat hebben. Sowieso wordt 't pas Nov dat 'ie komt, dus ik hoop dat die issues nu gewoon een slechte batch zijn.
ik ben niet bekend met de issues, maar dat klinkt niet goed. Gelukkig zit er 2 jaar garantie op, dus dat moet dan uiteindelijk ook wel goed komen neem ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Timbox88 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:39:
Ik zojuist Pokerstart VR gedaan. Gratis game en het is serieus echt leuk. Niet omdat het pokeren nou zo geweldig is uitgewerkt (al werkt het prima) maar vooral omdat het een mooi sociaal aspect heeft. Je kunt live praten met iedereen aan tafel en het was gewoon echt gezellig haha. Wilde het even paar minuten testen, maar was ineens een uur verder....
Als je het sociaal aspect van pokerstars leuk vind zou je eens Echo Arena (gratis!) moeten proberen. Contactsport in VR is geniaal!

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
FreeMen schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:23:
[...]

Ik snap er echt niks meer van want ja, daar staat die gewoon ingesteld. Maar toch hoort niemand me via steam, via oculus zelf dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:33
SteamVR heeft ook weer zn eigen audio settings. Daar al eens gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Mythling schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:03:
SteamVR heeft ook weer zn eigen audio settings. Daar al eens gekeken?
Jep, ook daar staat alles qua invoer/uitvoer gewoon op de headset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Dus via het 'vrienden lijstje' en dan rechtsboven settings en daar de correcte sound device geselecteerd etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Plugin schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:12:
Dus via het 'vrienden lijstje' en dan rechtsboven settings en daar de correcte sound device geselecteerd etc?
Als ik SteamVR speel heb ik op mijn laptop onderin altijd zo'n klein schermpje. Als ik daar dan bovenin klik kan ik instellingen en audio selecteren. Daar staat alles goed. Maar via vriendenlijst heb ik het niet geprobeerd en ik weet eigenlijk ook niet zo goed waar ik dat kan vinden? Dan wil ik dat zeker ook nog ff proberen !

[ Voor 4% gewijzigd door Timbox88 op 22-10-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Is Superhot VR het proberen waard? Of ben je daar snel doorheen?

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:01

m0nk

16-09-2003 15.15

DutchEZmoder schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:29:
Ik vond Superhot echt leuk om door te spelen en later de challenges te doen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Ik merk trouwens wel dat ik veel meer aan games uitgeef dan normaal sinds ik een Index heb. Normaal 1x in het half jaar dat ik een game kocht en nu heb ik al een hele waslijst gekocht enkel voor VR 😂 misschien toch maar wachten tot black friday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
m0nk schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:31:
[...]

Ik vond Superhot echt leuk om door te spelen en later de challenges te doen.
Hoe lang was je daar ongeveer mee zoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:01

m0nk

16-09-2003 15.15

DutchEZmoder schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:32:
[...]

Hoe lang was je daar ongeveer mee zoet?
Paar uurtjes. Daarna af en toe extra's/challenges etc wel even mee bezig geweest.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
m0nk schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:35:
[...]

Paar uurtjes. Daarna af en toe extra's/challenges etc wel even mee bezig geweest.
Oké ook niet echt erg lang, maar voor dat tientje misschien wel leuk ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Probeer het, refund als je het niks vind (zoals ik :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ik net mijn eerste play gedaan en de tutorial doorgespeeld. Het zal idd niet de langste game zijn, maar het speelt wel heel erg tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Gisteren lekker bezig geweest met Blade & Sorcery via Virtual Desktop. Alles liep smooth.

Vandaag ineens random stutters. Om de 10 sec of 20, een enkele frame die dropt.. Niks veranderd ten opzichte van gisteren. Om gallisch van de worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Matthias87 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:06:
Gisteren lekker bezig geweest met Blade & Sorcery via Virtual Desktop. Alles liep smooth.

Vandaag ineens random stutters. Om de 10 sec of 20, een enkele frame die dropt.. Niks veranderd ten opzichte van gisteren. Om gallisch van de worden.
Meer netwerk activiteit vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
Tadango schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:11:
[...]

Meer netwerk activiteit vandaag?
Ja, ik begrijp niet zo goed van wat. Heb boven deze (pricewatch: TP-Link Archer AX50) dedicated staan voor de Quest. Heb er voor de rest geen apparaten aan gekoppeld.

Of mijn buren moeten druk bezig zijn op dezelfde frequentie? Hmm, vaag weer dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Matthias87 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:17:
[...]

Ja, ik begrijp niet zo goed van wat. Heb boven deze (pricewatch: TP-Link Archer AX50) dedicated staan voor de Quest. Heb er voor de rest geen apparaten aan gekoppeld.

Of mijn buren moeten druk bezig zijn op dezelfde frequentie? Hmm, vaag weer dit..
Dat kan. Mijn hoofd wifi zit op 2.4Ghz thuis, en mijn telefoon dus ook, maar als ik die bij de Quest in de buurt heb (Quest zit op een op 5Ghz wifi) en data ga gebruiken merk ik dat al. Laat staan als er ander 5GHz verkeer in de buurt actief is (valt mee gelukkig hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Sissors schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

Probeer het, refund als je het niks vind (zoals ik :P ).
Zit wel een max van 5 per maand aan geloof ik. SuperHot heeft een demo.

Heb zelf FitXR gerefund. Iemand op Reddit raadde 'em aan, maar ik vond het supersaai. Daarbij is Thrill of the Fight een betere workout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:58
Matthias87 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:06:

Zoiets heb ik nu dus ook met Elite Dangerous. Eergisteren gewoon gespeeld. Nu krijg ik bij het opstarten meteen al een foutmelding en kom niet eens voorbij de launcher. |:(
Hoe cool dat VR ook is, het blijft voor de meeste games nog steeds aanmodderen met settings etc..

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Laatst online: 12-09 16:57
Daarom vind ik een standalone headset als de quest 2 zo nice, gewoon daar op runnen. Hopelijk met nieuwe technieken is er elk jaar gewoon een flinke stap voor uit.
Of misschien zelfs icm iets als Google Stadia. Als dat zou kunnen. :o

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
Voor mensen die het interessant vinden. Na de hele middag etteren ben ik erachter gekomen wat mij de stutters opleverde. Wifi 6 (AX). Als ik mijn router force op Wifi 5 (AC) is het probleem verdwenen.

Bijzonder dit. Mogelijk een bug wat nog gefixed moet worden? De Q2 hoort immers Wifi 6 te ondersteunen. Dat is mede de reden geweest van het aanschaffen van deze router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:30
Net de elite strap voor de Quest 2 kunnen bestellen en verstuurd door Alternate, misschien hebben ze hadden na bestellen nog wat voorraad.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:10
robbinonline schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:51:
Net de elite strap voor de Quest 2 kunnen bestellen en verstuurd door Alternate, misschien hebben ze hadden na bestellen nog wat voorraad.
Hou die strap goed in de gaten. Op Reddit verschijnen continu mensen waarbij de elite straps scheuren, hier een setje berichten die allemaal op 1 dag gepost zijn, alle straps rond het zelfde punt gescheurd:

https://www.reddit.com/r/...ne_with_a_cracked_straps/
https://www.reddit.com/r/...strap_just_to_mix_things/
https://www.reddit.com/r/...e_strap_after_gentle_use/
https://www.reddit.com/r/...applied_much_pressure_on/
https://www.reddit.com/r/...rmal_usage_im_beat_saber/
https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/jfw0nj/metoo/
https://www.reddit.com/r/...now_when_i_saw_the_other/

[ Voor 9% gewijzigd door xoniq op 22-10-2020 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ugh ja... Erg he? Ik zag het ook al. Als de mijne niet al onderweg was, had ik hem geannuleerd.

Ik zag wel een discussie in een van die topics waarbij iemand zei dat het waarschijnlijk kwam doordat mensen de headset omhoog kantelen tijdens het afzetten (zoals je met de oude quest kon doen). Waardoor de strap op die plek veel kracht te verduren krijgt. Ik ga zelf dan ook proberen hem helemaal los te schroeven elke keer.

Niettemin is het gewoon razend vervelend om ultravoorzichtig te moeten doen met een produkt van 50 euro. Ik neem aan dat FB ze wel vervangt als het gebeurt maar momenteel is het gewoon een design flaw dus krijg je er een met hetzelfde probleem. Ook ben ik bang dat mijn headset tegen de grond klapt als hij losbreekt, en dan is het een stuk moeilijker te bewijzen dat de schade daardoor komt.

Ik zag trouwens ook mensen waarbij het zwarte 'schoteltje' aan de achterkant van je hoofd los ging, schijnt maar met 2 kleine schroefjes vast te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Heeft iemand al een goede niet officiële (en goedkopere) travel case gevonden voor de Quest 2 met een Elite Strap? Ik kom wel het e.e.a tegen op bijvoorbeeld Amazon maar dat lijkt allemaal bedoeld voor de originele strap die flexibel/kleiner is of voor de quest 1. Ook op bol.com zie ik niet echt iets dat geschikt lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
GekkePrutser schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:02:
[...]

Ugh ja... Erg he? Ik zag het ook al. Als de mijne niet al onderweg was, had ik hem geannuleerd.

Ik zag wel een discussie in een van die topics waarbij iemand zei dat het waarschijnlijk kwam doordat mensen de headset omhoog kantelen tijdens het afzetten (zoals je met de oude quest kon doen). Waardoor de strap op die plek veel kracht te verduren krijgt. Ik ga zelf dan ook proberen hem helemaal los te schroeven elke keer.

Ik zag trouwens ook mensen waarbij het zwarte 'schoteltje' aan de achterkant van je hoofd los ging, schijnt maar met 2 kleine schroefjes vast te zitten.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben gezien de scheur vanuit onder begint. De bril af doen zonder hem open te maken met de schijf is een zeer begrijpelijke actie en heb ik ook al een paar keer gedaan, toch nog maar eens extra op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Ik heb de Quest 2 ook maar besteld bij de blauwe club. Had vanavond nog een potje Assetto Corsa gedaan met de 1, de scherpte mis ik toch wel. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Laatst online: 16-09 17:00
Romius schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:20:
Ik heb de Quest 2 ook maar besteld bij de blauwe club. Had vanavond nog een potje Assetto Corsa gedaan met de 1, de scherpte mis ik toch wel. Ik ben benieuwd!
Oh boy, toevallig ik ook. Hoe vaak ik alleen vanavond al van de baan ben gevlogen omdat ik even niet oplette en een 100 bordje voor 200 aanzag met mijn Rift S 8)7 Maar bij mij moet de Reverb G2 de verlichting gaan bieden, dus ik wacht nog even geduldig.

Overigens, ik neem aan dat je meer doet dan alleen sim racen met je VR bril? Want anders zou een dedicated desktop VR headset wel echt beter voor je zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door ThoNohT op 22-10-2020 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
ThoNohT schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:42:
[...]

Oh boy, toevallig ik ook. Hoe vaak ik alleen vanavond al van de baan ben gevlogen omdat ik even niet oplette en een 100 bordje voor 200 aanzag met mijn Rift S 8)7 Maar bij mij moet de Reverb G2 de verlichting gaan bieden, dus ik wacht nog even geduldig.

Overigens, ik neem aan dat je meer doet dan alleen sim racen met je VR bril? Want anders zou een dedicated desktop VR headset wel echt beter voor je zijn.
Ja zeker, ik sta ook regelmatig iemand af te ranselen met boksen in de thrill of the fight :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb zelf nu ook een week de Quest 2 (met elite strap die nog geen scheuren heeft) en ben erg onder de indruk van het product. Heb ook nog een Reverb G2 in bestelling die ik een maand geleden ofzo besteld had, maar ga die waarschijnlijk annuleren.

Waarom: omdat de draagbaarheid van de quest 2 toch ook wat waard is. Mijn vriendin was eerst behoorlijk sceptisch en vond het hele product maar onzin, totdat ook zij het afgelopen maandag eindelijk eens geprobeerd had (de first steps demo en daarna beat saber) en ze is 180 graden gedraaid en helemaal om. Ze vindt het product fantastisch en wil onder geen beding dat ik het terug stuur.

Ook heb ik de afgelopen dagen er meerdere mensen (allen niet tot nauwelijks ervaring met VR) en stuk voor stuk zijn ze zeer onder de indruk. De toegankelijkheid van het hele product (icm het feit dat ie stand alone is) is gewoon zeer goed. Praktisch iedereen kan gewoon een spelletje spelen en dit is toch aanzienlijk makkelijker als een pc headset.

Ook als ik de quest 2 aansluit op de pc (middels de officiële link kabel die nog retour gaat als mijn goedkoper alternatief er is) of via virtual desktop zijn gewoon goed. Ik kan goed genieten van een HL:Alyx of Project Cars 2 en heb niet echt het idee dat ik echt wat tekort kom.

Uiteraard zal de Reverb G2 net wat beter zijn, echter gaat ie wel op 1 heel groot punt inleveren en dat is de toegankelijkheid. En juist die toegankelijkheid is hetgeen wat er voor gezorgd heeft dat het product door de wederhelft is "goedgekeurd". Daarnaast verwacht ik dat de komende jaren er wel weer verbeteringen komen en is een product van €400 (incl. elite strap) beter te verantwoorden dan die van €650-700 (afhankelijk van waar je 'm gekocht hebt). Zeker als ie binnen een paar jaar praktisch obsolete gaat worden omdat er veel betere te krijgen zijn...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
MazeWing schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 06:24: Daarnaast verwacht ik dat de komende jaren er wel weer verbeteringen komen en is een product van €400 (incl. elite strap) beter te verantwoorden dan die van €650-700 (afhankelijk van waar je 'm gekocht hebt). Zeker als ie binnen een paar jaar praktisch obsolete gaat worden omdat er veel betere te krijgen zijn...
Ik vind het niet helemaal eerlijk om een product dat je met je data betaalt (plus €400!) te vergelijken met bijvoorbeeld een Reverb G2. Ik zie dat de laatste weken toch wel erg vaak gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik zelf ga helemaal voor de HP Reverb G2. Heb hem ook in pre-order al een tijd staan.

Ik heb de Oculus DK2, CV1, Rift-S en Quest 1 gehad.
Allemaal behalve DK2 heb ik teruggestuurd. De resolutie sprak me gewoon niet aan. Te weinig verbetering en teveel tellende pixels, ghosting etc...

Als voorbeeld te noemen, Elite dangerous. Op me monitor 1440p alles haarscherp en mooie kleuren die vaak ook adembenemend zijn.
Ik zette mij. Quest 1 op en mja, was gewoon niet onder de indruk.
Nog steeds vond ik de resolutie te laag en immers ook bij de Quest 2.

Nu komt de HP Reverb G2, en ja je zit vastgekoppeld met een kabel aan je pc en ja koste mij 650€ (kreeg 50€ korting)
Maar de “through the lens” gaf echter wel heel goed de doorslag qua scherpte en helderheid. 2160x2160 x 2160p dus met andere woorden, 4k per oog.

De Reverb G2, laat de andere HMD’s betreft juist de punten waarbij VR oh zo belangrijk is voor immersion ver achter zich.

Spellen zoals Robinsons, Alyx, Elite dangerous etc...spellen die ansich prachtig zijn wanneer je alle toeters en bellen open zet op je monitor, hetzelfde scherpte/helderheid en contrast te krijgen op je Reverb G2 geeft een veel meer immersion gevoel dan de Quest 2 mij kan geven.

Ik ben zelf geen beatsaber persoon of dat soort spellen.
Denk namelijk “het soort spel genre” je leuk vind, vaak ook de doorslag is voor de HMD die je kiest.

Schietspellen etc...werkt ook allemaal prima op een HMD met kabel eraan, immers speel je het in je woonkamer / Slaapkamer en is je speelruimte alsnog vrij beperkt.

Naast het feit dat Steam VR ook volledig ondersteunt word door Reverb G2, maakt de toegang tot spellen alleen maar makkelijker en groter.
Zoals Tyriel Woods al zegt op zijn youtube video’s met de verschillen tussen alle HMD’s, de HP Reverb G2 zit op een ongekende hoogte tov de andere HMD’s.

Ja de Quest 2 heeft het gemak van Wireless, maar 1 je speelt niet op straat ermee maar gewoon thuis.
Ja je kan hem meenemen en showen aan collega’s en familie etc...
Maar ik doe dat soort dingen niet, puur uit hygiëne en nu helemaal met de Corona uitbraak die we hebben.
En ik blijf niet tig schuimrubberen facestraps kopen.

Through the Lens video’s gaf me eigenlijk al de doorslag voor welke ik moest gaan. Verschil is gewoon te enorm en je moet bedenken, dit is opgenomen met een camera door de lens zelf en dat is altijd niet hetzelfde als met je eigen ogen door de lens te kijken, aangezien scherpte etc...alleen maar beter word.

Al met al, denk dat je echt moet kijken naar een aantal scenario’s.

1- Wat voor soort spellen speel je of ga je spelen op je HMD?

2- Is je speelruimte al beperkt of niet?

3- Heb je een redelijke sterke gaming PC met een 2070S / 2080S of hoger erin of bezig je PC upgrade te geven ernaar toe of niet?

4- Wat zijn je verwachtingen in VR, wat is voor jou belangrijker. Mobiel zijn of meer immersion.

Ik zie persoonlijk als mijn eigen mening:

Quest 2 = Nintendo Switch

Valve Index = Playstation 4 / Xbox one X

HP Reverb G2 = Playstation 5 / Xbox Series X

Dit puur op basis van resolutie en immersion.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Thodekroo schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 07:42:
[...]

Ik vind het niet helemaal eerlijk om een product dat je met je data betaalt (plus €400!) te vergelijken met bijvoorbeeld een Reverb G2. Ik zie dat de laatste weken toch wel erg vaak gebeuren.
Dit ligt natuurlijk bij iedereen anders. Ik gebruik zelf al jaren geen facebook en heb enkel het account ooit voor een bedrijfspagina gemaakt. Ik heb 0 vrienden en er staat praktisch geen verdere informatie over me.

Niet dat dat ook maar iets uitmaakt want dankzij anderen heeft facebook waarschijnlijk toch een zeer goed profiel over mij. Maar maakt het mij wat uit? Nee. Ik heb verder niets te verbergen en word er niet warm of koud van als facebook middels de quest 2 een boel info over mij te weten komt.

Uiteraard is dit voor iedereen persoonlijk en is er geen goed of fout in mijn ogen. Zou ik €100 meer betalen om helemaal verlost van facebook te zijn? Nee, ik denk het niet. Daarnaast vergaart een Valve met Steam natuurlijk ook een boel info en laten we google maar even helemaal buiten beschouwing laten...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Xtr3me4me schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 07:45:

Ik zou de Quest 2 niet onder de noemer "switch" plaatsen. Op een zeer belangrijk punt; resolutie, is ie namelijk een stuk beter dan de Valve Index (ook te zien in Tyrel's videos). De Index moet het vooral hebben van zijn hoge refresh rate en grotere VOF. OLED is natuurlijk mooi voor de zwartwaardes, echter is er nog steeds sprake van een behoorlijk screendoor effect.

Ik ben met je eens dat de Reverb G2 qua resolutie weer een stap hoger is, echter is de stap van de Quest 2 naar G2 kleiner dan die van andere headsets naar de G2. Dit omdat de Quest 2 ook al een behoorlijk hoge resolutie heeft (vergeleken met de anderen)

Maar zoals ik al zei is voor mij het grote verschil:
- Quest 2: een apparaat waar "iedereen" gebruik van kan maken (en dit ook doet)
- Reverb G2 (of een andere pcvr-set): een apparaat dat enkel door mij alleen gebruikt zal worden en voor de vriendin een heel duur stuk plastic is.

En ik moet zeggen gamen zonder draad ook wel echte voordelen heeft. Ik heb Alys zowel met kabel (link) als draadloos gespeeld en draadloos heeft echt mijn voorkeur. Niet zozeer vanwege de kwaliteit (die op dit moment zelfs iets beter is met virtual desktop) maar meer omdat ik verschillende keren met de kabel "in de knoop zat". Ik ben iemand die door de ruimte loopt (zeker bij Alyx) en ik moest toch een paar keer bewust over de kabel heenstappen of opletten dat ik niet zou struikelen.

Uiteraard gaat bovenstaand argument niet op bij "statische" spellen zoals racen, spacesims, etc.
Hoe dan ook is het eigenlijk ongekend wat je voor het geld van een quest 2 krijgt. Zeker wanneer FB geen probleem voor je is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Als je een pulley ophangsysteempje via Amazon of ome Ali besteld dan zijn die kabels geen enkel probleem meer
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LJDS9kkk/IMG-20201023-080417.jpg
VOF, 144hz, controllers en de tracking van de Index geeft echt wel een stuk meer immersie vind ik. Als ik iemand over de vloer heb is het net zo toegankelijk voor hun, ik kan die Index alleen nergens naartoe nemen (ik kom m'n huis toch niet uit XD)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

DutchEZmoder schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:15:
Als je een pulley ophangsysteempje via Amazon of ome Ali besteld dan zijn die kabels geen enkel probleem meer
[Afbeelding]
VOF, 144hz, controllers en de tracking van de Index geeft echt wel een stuk meer immersie vind ik. Als ik iemand over de vloer heb is het net zo toegankelijk voor hun, ik kan die Index alleen nergens naartoe nemen (ik kom m'n huis toch niet uit XD)
Ik ben bekend met dat pulley systeem, echter vereist het wel weer aanpassingen in de ruimte. Net zoals die tracking stations.

Feit is en blijft dat draadloos de toekomst heeft en zeer veel voordelen heeft. Ook qua tracking verwacht ik dat inside-out de toekomst heeft, zeker als er ook wat camera's in de band (zijkanten en achterkant) worden geplaatst. Als je ziet hoe goed de tracking van de quest is (afgezien achter je) dan wordt de noodzaak voor aparte tracking stations steeds kleiner.

Maar het is geen welles nietes discussie. De quest 2 heeft een aantal zeer grote voordelen en een paar (flinke) nadelen. Voor mezelf wogen de voordelen meer dan de nadelen.

En sorry hoor... maar dit gaat het dus bij mij thuis echt niet worden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQ2PNQlX9EzuHGgxgP5aCNbf22Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXieB1pEAum9L4tUUU6nQt0F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door MazeWing op 23-10-2020 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:38:
[...]

Ik ben bekend met dat pulley systeem, echter vereist het wel weer aanpassingen in de ruimte. Net zoals die tracking stations.

Feit is en blijft dat draadloos de toekomst heeft en zeer veel voordelen heeft. Ook qua tracking verwacht ik dat inside-out de toekomst heeft, zeker als er ook wat camera's in de band (zijkanten en achterkant) worden geplaatst. Als je ziet hoe goed de tracking van de quest is (afgezien achter je) dan wordt de noodzaak voor aparte tracking stations steeds kleiner.

Maar het is geen welles nietes discussie. De quest 2 heeft een aantal zeer grote voordelen en een paar (flinke) nadelen. Voor mezelf wogen de voordelen meer dan de nadelen.

En sorry hoor... maar dit gaat het dus bij mij thuis echt niet worden...

[Afbeelding]
Pulley systeem kan prima als je echt een ruimte voor (VR) gamen hebt, of als het je echt niet uitmaakt. Maar ik speel in mijn woonkamer, en dat komt er inderdaad niet in :P . Basisstations zijn niet het grootste probleem, maar inside out blijft netter.

Voor mij is het enige echte voordeel van de Quest 2 draadloos PCVR. Oké en native toegang tot Oculus store. Het blijft alleen zo lastig te bepalen hoe goed Q2 PCVR streaming is. En ik geloof direct dat het prima speelbaar is als het spel niet te snel is hoor! Maar als voorbeeld, paar dagen geleden op r/oculus: Iemand die PCVR streamde via Link op zijn nieuwe Q2. Was zoveel beter dan de Index, veel betere immersion, vloeiend, etc. Wat bleek al snel: Hij speelde op 72Hz met de default Q1 streaming instellingen, oftewel die significante compressie artifacts geeft, om het nog niet over 72Hz te hebben. Dus tja, als die mensen vertellen dat het net zo goed, of beter is, als native PCVR, dan weet ik niet meer welke ik serieus kan nemen.

Ach ja, ik heb de keuze gemaakt dat ik deze generatie nog wel een draadje accepteer, en dan de G2 koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
menne schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:38:
Heeft iemand al een goede niet officiële (en goedkopere) travel case gevonden voor de Quest 2 met een Elite Strap? Ik kom wel het e.e.a tegen op bijvoorbeeld Amazon maar dat lijkt allemaal bedoeld voor de originele strap die flexibel/kleiner is of voor de quest 1. Ook op bol.com zie ik niet echt iets dat geschikt lijkt.
;)
https://www.thingiverse.com/thing:4627782

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Heeft iemand nog tips voor overlay apps? Ik zou graag een applicatie vrij in mijn vr spel willen plaatsen. Ik doe dit nu door in Oculus home een van mijn schermen te "pinnen" en dan het spel opstarten. Dan blijft dat scherm dus zichtbaar ook tijdens het gamen. Enige is dat de app die erop staat regelmatig "zwart" wordt en dus niet meer te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Het punt is dus dat de Quest helemaal niet meer in de originele doos past met de Elite Strap :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Ohw ja.. tuurlijk. Stom van me. Wellicht dat iemand een Elite strap + battery pack heeft gekocht en die case zelf niet nodig heeft. Misschien ook op Vraag & Aanbod zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spelen zonder draad gaat bij mij niet om rond kunnen lopen maar om het vrij kunnen draaien. In shooter games gebruik ik alleen de rechter linker stick nog om te bewegen (voor- en achteruit en zijwaarts/strafen). Draaien doe ik helemaal zelf en dat maakt de game veel meer immersive.

Toen ik nog de rift cv1 had moest ik vanwege de draad toch altijd weer corrigeren met de rechter stick (draaien) en fysiek weer correct gaan staan. Nou was dat bij de cv1 natuurlijk ook vanwege de sensors, maar ook de draad voelde ik dan alweer tegen me aan als ik ver draaide. Een pulley systeem zou dat misschien ook wel iets verlichten maar je kunt niet eindeloos rond blijven draaien lijkt me.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29

Het kwaliteitsverschil tussen de G2 en Quest 2 zal groot zijn, maar met jouw verwachtingen van de G2 kun je alleen maar teleurgesteld worden denk ik. Indien je de Quest 2 een Nintendo Switch vindt, dan zal de G2 eerder een Playstation 4 zijn dan een 5. Nog steeds een mooie verbetering, maar minder groot dan dat jij schetst. Daarnaast gaat je pc bepalen hoe groot die verbetering echt gaat zijn.

Desalniettemin haal je met de G2 in mijn ogen de beste headset in huis die momenteel (bijna) beschikbaar is. Maar de scherpte e.d. van een 1440p monitor kan het je nog niet geven. In ieder geval niet in je gehele FOV.

Nog even afsluiten met mijn mening m.b.t. immersion/beleving. Graphics zijn m.i. misschien goed voor 60% van de beleving. De rest wordt bepaald door het verdwijnen van de link met de echte wereld. Dat bereik je door draadloos te zijn, goede controllers, goed geluid, etc. De stap naar draadloos is al een grote stap. Geluid is bij de Index en G2 ook al goed. Qua controllers valt er nog veel te winnen. Controllers zouden m.i. handschoenen moeten worden die zich kunnen vormen / tegendruk kunnen geven aan de hand van wat je ingame aanraakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Laatst online: 16-09 17:00
Dennisvw schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:34:
Controllers zouden m.i. handschoenen moeten worden die zich kunnen vormen / tegendruk kunnen geven aan de hand van wat je ingame aanraakt :P
Handschoen-controllers die een tafel, of een force-feedback stuur kunnen emuleren. Ik zie het helemaal zitten. Niet langer is het een probleem dat je op een denkbeeldige tafel leunt in VR, en als we ook zo'n schoenen maken dan heb je niet eens meer een sim rig nodig om te racen, stuur en pedalen worden gewoon volledig ge-emuleerd! d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:46
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.7e064c4dWrF7Fj
Ik heb deze halo nu voor de quest 2 besteld bij ali, ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:27
Darklance schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:48:
Ben benieuwd. Ziet er inderdaad mooi uit. Voor mij is de orginele strap eigenlijk prima, maar het probleem is dat als mijn vriend speelt alles anders ingesteld moet worden waardoor je dus niet snel om de beurt een potje beatsaber kunt spelen. Met zo een Halo lijkt me dat makkelijker/sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
Ziet er goed uit, ben benieuwd naar jouw ervaring ermee. Vraag mij wel af hoe het bevestigd wordt op de 'pootjes' van de Quest 2? Ze schuiven de halo over de pootjes heen, maar hoe zetten ze het vervolgens vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
R.van.M schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:55:
[...]

Ben benieuwd. Ziet er inderdaad mooi uit. Voor mij is de orginele strap eigenlijk prima, maar het probleem is dat als mijn vriend speelt alles anders ingesteld moet worden waardoor je dus niet snel om de beurt een potje beatsaber kunt spelen. Met zo een Halo lijkt me dat makkelijker/sneller
Ik heb de versie van die Halo voor de Quest 1. Zit prima maar is wel een boel plastic om je hoofd (gewicht). Ook zit ie niet zo strak als bijvoorbeeld de Elite strap dus met wat actievere games blijft de headset niet perfect op z'n plaats. Ik vind persoonlijk de Elite battery strap een betere koop.

Ik had overigens twee Q2's besteld omdat ik hem perse op release dag wilde hebben. Mijn Coolblue exemplaar is pas net de Elite Battery strap van binnengekomen. De oculus bestelling was echter op launch day binnen dus die blijft. De Coolblue Q2 256 met Elite Battery strap en case mag dus voor nieuwprijs naar iemand in de buurt (vandaag nog af te halen) anders gaat deze retour naar Coolblue (zie V&A).

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Tassadar32 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

Ik heb de versie van die Halo voor de Quest 1. Zit prima maar is wel een boel plastic om je hoofd (gewicht). Ook zit ie niet zo strak als bijvoorbeeld de Elite strap dus met wat actievere games blijft de headset niet perfect op z'n plaats. Ik vind persoonlijk de Elite battery strap een betere koop.
Gek, ik heb die halo ook voor de Q1 en die kan zo strak dat het voelt alsof mijn hoofd in een bankschroef zit. Zwaar is deze ook zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Tadango schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:26:
[...]

Gek, ik heb die halo ook voor de Q1 en die kan zo strak dat het voelt alsof mijn hoofd in een bankschroef zit. Zwaar is deze ook zeker niet.
Ja, dat voelt dus niet lekker. De elite strap van de Q2 verdeelt de druk veel beter waardoor die strakker kan zonder het bankschroef gevoel. Ik had ook weinig problemen met de originele Quest strap maar Mevrouw is er niet echt weg van (vandaar Halo strap). Overigens vindt Mevrouw de Elite Battery strap wel comfortabel dus de Q1 gaat waarschijnlijk weer terug naar de originele strap (als we samen spelen kaapt Mevrouw altijd de Q2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 12:39
N.a.v. de berichten over de Elte Strap heb ik die gecancelled en ook deze besteld.

De versie voor de 1 gebruik ik ook en is vrij goed. Makkelijk is dat je achterkant kunt opklappen om de bril af te zetten en als je hem alleen gebruikt niet hoeft te verstellen.

Nu nog een face cover voor de Q2 die geen zweet opzuigt :)

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deDenDen
Vorige week mijn Quest 1 aan mijn ouders gegeven nadat ze enthousiast werden van een potje Eleven table tennis.
Deze week bijna 2 uur aan één stuk tegen mijn ouders getafeltennist. Ze vinden het geweldig om met mij te kunnen kletsen en lachen tijdens het spelen. In plaats van even facetimen wordt er nu gegamed. Aangezien mijn ouders regelmatig enkele weken in Zuid-Europa vertoeven is de meerwaarde van de Quest best wel groot. Ze moeten e.e.a. nog onder de knie krijgen en leren omgaan met de Quest, maar nu ze de meerwaarde ervan gezien hebben gaat dat wel goedkomen.
De gebruiksvriendelijkheid van de Quest helpt in deze situatie enorm. Een gamepc hebben mijn ouders niet en pcvr zouden ze waarschijnlijk ook te omslachtig vinden.

Het was overigens hilarisch om hun reacties op alles in vr te kunnen zien. Ze zien rondkijken in de ruimte met het bijbehorende commentaar op hoe mooi het uitzicht is of hoe mooi/lelijk sommige spullen in de ruimte zijn; tafeltennisballetje zien oppakken en door de ruimte slaan; na afloop de batjes proberen op de tafel te leggen.. _O-
De laatste jaren was ik wat afgestapt van multiplayer games, omdat je als casual gamer vaak niet mee kunt komen met de rest. Het sociale aspect van multiplayer is in vr echter zoveel groter dan dat het vroeger was. Dat maakt multiplayer voor mij weer een stuk leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Dennisvw schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:49:
Vorige week mijn Quest 1 aan mijn ouders gegeven nadat ze enthousiast werden van een potje Eleven table tennis.
Deze week bijna 2 uur aan één stuk tegen mijn ouders getafeltennist. Ze vinden het geweldig om met mij te kunnen kletsen en lachen tijdens het spelen. In plaats van even facetimen wordt er nu gegamed. Aangezien mijn ouders regelmatig enkele weken in Zuid-Europa vertoeven is de meerwaarde van de Quest best wel groot. Ze moeten e.e.a. nog onder de knie krijgen en leren omgaan met de Quest, maar nu ze de meerwaarde ervan gezien hebben gaat dat wel goedkomen.
De gebruiksvriendelijkheid van de Quest helpt in deze situatie enorm. Een gamepc hebben mijn ouders niet en pcvr zouden ze waarschijnlijk ook te omslachtig vinden.

Het was overigens hilarisch om hun reacties op alles in vr te kunnen zien. Ze zien rondkijken in de ruimte met het bijbehorende commentaar op hoe mooi het uitzicht is of hoe mooi/lelijk sommige spullen in de ruimte zijn; tafeltennisballetje zien oppakken en door de ruimte slaan; na afloop de batjes proberen op de tafel te leggen.. _O-
De laatste jaren was ik wat afgestapt van multiplayer games, omdat je als casual gamer vaak niet mee kunt komen met de rest. Het sociale aspect van multiplayer is in vr echter zoveel groter dan dat het vroeger was. Dat maakt multiplayer voor mij weer een stuk leuker.
Zijn er online ook veel/genoeg 'andere/vreemde' spelers actief? Ik speelde Table Fury en daar waren dus serieus 0 en later 2 mensen online. Game toen maar gerefund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
Timbox88 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:11:
[...]

Zijn er online ook veel/genoeg 'andere/vreemde' spelers actief? Ik speelde Table Fury en daar waren dus serieus 0 en later 2 mensen online. Game toen maar gerefund...
Geen idee.. nog niet in de lobby gekeken. Kom ik op terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IMaar de “through the lens” gaf echter wel heel goed de doorslag qua scherpte en helderheid. 2160x2160 x 2160p dus met andere woorden, 4k per oog.

De Reverb G2, laat de andere HMD’s betreft juist de punten waarbij VR oh zo belangrijk is voor immersion ver achter zich.
"4K" staat normaal voor 4096x2160 of 3840x2160 dus je zit nog steeds maar op de helft van de pixels daarvan (per oog). Bovendien, al die pixels worden over een behoorlijk gebied uitgesmeerd. Net als bij de Quest 2.

Ik heb de Quest 2 nu zelf binnen, verder heb ik ook de Rift CV1 en Quest 1. En de HP G2 vooralsnog in bestelling staan (overigens: ik had deze al gepreorderd voor de Quest 2 bekend werd). De Quest 2 had ik gekocht omdat ik toch een Amazon kadobon had gekregen van mijn werk.

Ik vind de Q2 echt een enorme vooruitgang op resolutiegebied. Wel vind ik het contrast erg teleurstellend. Maar als ik Alyx speel via Link, zie ik nu al een behoorlijke vooruitgang en dat is nog zonder de Quest 2 optimalisatie die er nog niet in schijnt te zitten.

Aangezien ik nu voor 350 al dergelijke kwaliteit heb, vraag ik me af of de aanschaf van de G2 nog wel loont voor 600 euro (400 vooruitbetaald). Ja het zal beter zijn, iets qua scherpte en veel qua contrast. Ook zal het soepeler zijn omdat er geen compressie nodig is. Maar 600 euro beter? Ik betwijfel het.

Dus ik denk dat ik de G2 ga annuleren en het geld stop in een 3080 (op het moment dat deze daadwerkelijk leverbaar worden :X). Ik heb nu een 1080Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Dennisvw schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:19:
[...]

Ik zou dit wel graag willen weten, want vraag me af of er solo genoeg te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Mensen die vandaag al aan de gang zijn geweest met Population One? Zo ja: is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03:08
Dennisvw schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:49:

Haha hier precies hetzelfde met mijn ouders :P Zelfs in de begin "Lobby" van de quest 2 vinden ze het uitzicht (Wow de Grand Canyon) al imponerend :P :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik kreeg gister mijn Widmo VR lenzen binnen om op de Quest2 te klikken. WOW. Wat een verschil. Ik draag al jaren geen bril meer (kleine afwijking die niet gelaserd kan worden) maar volgens mij zie ik de virtuele wereld nu scherper dan de echte :P Het beeld is NOG veel beter. Wel wat kramp aan de ogen omdat ze ineens anders moeten accomoderen, hopelijk trekt dat weg.

Mocht je de Quest2 niet fijn vinden werken: laat je ogen eens testen. Een kleine afwijking kan gewoon heel veel uitmaken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 17:41
Weet iemand hoe het zit met de wettelijke garantie op de HP reverb G2 ?

Ik heb net de rekenwinkel gebeld en die zei 1 jaar ik vind dat zelf wel een beetje kort voor een apparaat van 700 euro. HP zelf zegt 1 jaar (HP zelf zegt dat een accesoire is en daarom maar 1 jaar aangeboden hoeft te worden) en dan voor het tweede jaar de verkoper garant moet staan. Helaas zijn er volgens mij niet veel verkopers op het moment die voor dat tweede jaar garant willen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Dennisvw schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:19:
[...]

Kon m'n nieuwsgierigheid al niet bedwingen, dus heb hem maar gewoon gekocht zojuist. En vet hoor, superveel online spelers dus net mijn eerste potjes gespeeld. Speelt lekker weg en precies wat je zegt: ondertussen een beetje lullen. Had de grootste lol met een Engelsman!

Als je zin hebt om me toe te voegen en eens een potje te spelen: Timbox88

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
Bartosy schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:28:
Weet iemand hoe het zit met de wettelijke garantie op de HP reverb G2 ?

Ik heb net de rekenwinkel gebeld en die zei 1 jaar ik vind dat zelf wel een beetje kort voor een apparaat van 700 euro. HP zelf zegt 1 jaar (HP zelf zegt dat een accesoire is en daarom maar 1 jaar aangeboden hoeft te worden) en dan voor het tweede jaar de verkoper garant moet staan. Helaas zijn er volgens mij niet veel verkopers op het moment die voor dat tweede jaar garant willen staan.
Voor zover ik weet heb je vanuit het Europees recht, recht op (minimaal) 2 jaar garantie op alle aankopen binnen de EU. De Rekenwinkel moet m.i. dus ook gewoon 2 jaar garantie bieden.

Of iets een accessoire is of niet mag natuurlijk niet uitmaken.

Iets meer info: In de eerste 6 maanden na aankoop hoef je nog niet zelf aan te tonen dat het een gebrek van het product zelf is (de verkoper mag wel onderzoeken of je er normaal mee om bent gegaan). In de 1,5 jaar daarna ligt de bewijslast wel bij de koper. Je moet dan kunnen aantonen dat het een gebrekkig product is en je er geen gekke dingen mee hebt gedaan.

Meer info vanuit betrouwbaardere bron: https://www.rijksoverheid...ten-bij-aankoop-in-europa
Tevens: https://europa.eu/youreur...r-guarantees/index_nl.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twee jaar is minimum van Europees recht. Binnen Nederlands recht moet het conform verwachting zijn, wat natuurlijk nogal vaag is. Ik vind dat een VR headset van €700 langer dan twee jaar mee moet gaan, maar winkel daarvan overtuigen is makkelijker gezegd dan gedaan.

Maar twee jaar heb je in iedergeval. Los daarvan heb je altijd het potentiele probleem dat ze zaken op user abuse kunnen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Maf. Heb een Oculus Elite strap besteld via de store (CoolBlue had 'em niet meer) en de verwachtte leverdatum stond op Nov 3. Ik wou het nog ff aanzien, gezien de issues met brekende straps, en overwoog 'em te annulerne. Kreeg ik gister een mailtje dat 'ie vanochtend bezorgd zou worden. Oops :)

Nouja, ben er an sich blij mee. Nu maar hopen dat 'ie niet stukgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Wat betreft die 2 jaar garantie. Dat is typisch een gevalletje recht hebben en recht krijgen. Als je in het 2e jaar een defect krijgt (dat normaliter onder garantie valt) en noch de fabrikant, noch de winkelier wil iets doen, dan zit je gewoon met de gebakken peren.

Je mag dan gaan procederen en allemaal kosten maken. De kans dat je wint is denk ik best groot, echter is het de vraag of je daar de tijd, energie en in eerste aanleg geld (dat je vervolgens weer kan terugvorderen) erin wil steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
MazeWing schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:13:
Wat betreft die 2 jaar garantie. Dat is typisch een gevalletje recht hebben en recht krijgen. Als je in het 2e jaar een defect krijgt (dat normaliter onder garantie valt) en noch de fabrikant, noch de winkelier wil iets doen, dan zit je gewoon met de gebakken peren.

Je mag dan gaan procederen en allemaal kosten maken. De kans dat je wint is denk ik best groot, echter is het de vraag of je daar de tijd, energie en in eerste aanleg geld (dat je vervolgens weer kan terugvorderen) erin wil steken...
Daarom wacht ik tot de G2 bij de bekendere winkels te leveren is. Zal vast ook niet heel lang duren na de launch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:13:

Tbh ik zou me niet heel druk maken over dat tweede jaar garantie, lijkt me onwaarschijnlijk dat een bedrijf dat nog gaat weigeren (tenzij ze het op user abuse gooien, maar dat kan altijd gebeuren). Het (bijvoorbeeld) derde jaar is lastiger, ook al kan je er wettelijk recht op hebben, dat krijgen is een ander verhaal. Maar er zijn zat verhalen hier waarbij je ook bij een Coolblue niet hoeft te verwachten een dag meer dan 2 jaar garantie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
I

Dan is het toe wel lullig dat een switch de playstation 4 verslaat op alles behalve op het aantal (theoretische) fps. Theoretisch want de 144hz is een weinig interessante extra tov 90hz voor iedereen met een PC zonder 2080ti of hoger. En ja, je zult het best halen als je de meeste instellingen terug schroeft maar dan is de beleving er ook wel vanaf.

Quest 1 = Nintendo switch zou ik mij nog in kunnen vinden ook al gaat het daar mank aangezien de Q1 ook al aan de PC te hangen is en daarmee het switch gehalte zwaar overstijgt.
De Q2 en Index mag je beide echt wel op eenzelfde hoogte zetten van de PS4 en de reverb G2 heeft enkel zijn resolutie mee, er zit verder 0,0 hardware in, dat is je PC dus feitelijk is een Reverb G2 een playstation 5/xbox series X ombouw/kast zonder inhoud... bekabelde switch zonder hardware maar wel met een heel goed scherm :+

[ Voor 10% gewijzigd door FreeMen op 23-10-2020 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
DutchEZmoder schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:15:
[Afbeelding]
lol, dit gaat er in 9 vd 10 huizen niet in komen. Een kabel aan het plafond in de woonkamer, de vrouw des huizes ziet mij al aankomen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
dat ziet er nog beter uit dan de elite. Wellicht een leuke opvolger als mij huidige elite het begeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
GekkePrutser schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:28:
[...]

Aangezien ik nu voor 350 al dergelijke kwaliteit heb, vraag ik me af of de aanschaf van de G2 nog wel loont voor 600 euro (400 vooruitbetaald). Ja het zal beter zijn, iets quaus ik denk dat ik de G2 ga annuleren en het geld stop in een 3080 (op het moment dat deze daadwerkelijk leverbaar worden :X). Ik heb nu een 1080Ti.
Persoonlijk zou ik hem niet annuleren en gewoon kijken of je het verschil de moeite waard vindt. Retourneren kan altijd nog. Of verkopen... Je hebt hem immers onder de huidige prijs besteld!

Daarnaast zou ik zéker even wachten op Big Navi, waarschijnlijk een stuk meer bang for buck. Maar goed, wachten moet je toch als je een 3080 wil, die ga je in 2020 niet meer ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thodekroo schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:15:
[...]

Persoonlijk zou ik hem niet annuleren en gewoon kijken of je het verschil de moeite waard vindt. Retourneren kan altijd nog. Of verkopen... Je hebt hem immers onder de huidige prijs besteld!

Daarnaast zou ik zéker even wachten op Big Navi, waarschijnlijk een stuk meer bang for buck. Maar goed, wachten moet je toch als je een 3080 wil, die ga je in 2020 niet meer ontvangen.
Probleem is dat bij bij de lokale reseller heb besteld (in Spanje) en ik weet niet hoe goed hun retourbeleid is. Het is met name een zakelijke leverancier. Maar ik denk er nog over na ja. Denk echter wel dat ik hem ga annuleren. Ik ga het dit weekend beslissen als ik meer tijd heb om met Oculus Link te spelen.

En ja big Navi is wel een optie op zich, maar met de eerdere Navi vond ik het prijsverschil erg matig. Als je een alternatief voor de #1 speler op de markt neer wil zetten (terwijl je zelf een hele kleine speler bent tegenwoordig) dan moet je wel een goede korting neerzetten. Met name omdat AMD geen RTX doet.

Op zich ben ik wel geinteresseerd omdat het geheugen van de 3080 tegenvalt en er geen versie met meer geheugen meer komt (voorlopig).

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 23-10-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreeMen schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:44:
[...]

Dan is het toe wel lullig dat een switch de playstation 4 verslaat op alles behalve op het aantal (theoretische) fps. Theoretisch want de 144hz is een weinig interessante extra tov 90hz voor iedereen met een PC zonder 2080ti of hoger. En ja, je zult het best halen als je de meeste instellingen terug schroeft maar dan is de beleving er ook wel vanaf.
Op native resolutie moet je voor de Q2 moet je 50% meer pixels renderen, en daarbovenop heb je ook nog een extra encoding stap die de Index niet heeft. Als je een 2080Ti nodig hebt om de hogere framerate van een Index te gebruiken, dan heb je dat helaas ook nodig om een Q2 op 90Hz te gebruiken.

Oké niet helemaal waar, framerate gaat niet lineair met het aantal pixels. Maar blijft wel dat imo het wel heel makkelijk wegstrepen van voordeel van de Index is.

Mee eens dat het niet eerlijk is een Q2 als een Switch neer te zetten hoor. Maar mijn inziens streep jij ook wel voordelen van andere headsets makkelijk weg. (Bijvoorbeeld dat G2 enkel resolutie mee heeft, terwijl hij ook veel beter geluid heeft en comfortabeler moet zijn gebaseerd op de reviews).
Pagina: 1 ... 20 ... 123 Laatste