Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
SeenD schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:28:
Via Sidequest Quake 2 en Crisis VRigade gespeeld. Erg vermakelijk.

Bij Quake 2 met lopen werd ik wel een beetje wankelig. :) Teleporten in dit soort spellen vind ik toch fijner, maar ik moet ook gewoon nog ff wennen.

Crisis Vrigade, ik voel me best slecht, want ik kom niet ver en dan heb ik ook nog de makkelijke setting gekozen. Na de shootout in de hal, dan moet je naar kantoor of lobby, maar dat is veel te open, ik ga te makkelijk dood dan.
Ik wordt niet wankel als ik loop, maar krijg het warm en voel me langzaam misselijk worden. Dat duurt een paar uur voor het weer over is. Kortsluiting in de bovenkamer die het gewoon niet aankan. Teleport is dan de beste optie maar die oude spellen hebben dat niet.

Crisis Vrigade is niet makkelijk, maar dat maakt het ook wel leuk. Elke keer gaat wat beter en kom je verder. De aanvallers zijn immers elke keer hetzelfde. Ik kan ook niet wachten tot V2 uit is (voor de PC alleen denk ik) met veel betere graphics, al speelt het erg goed op de Quest zelf ondanks de simpele graphics..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Soliest schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:44:
Gisteren mijn vrouw eens laten spelen. Zij heeft een bril, dus ik heb die spacer er tussen gezet en de beschermers geprint en gemonteerd. Helaas zit het bij haar niet lekker met de bril, deze past niet goed in de Q2. Ze gaf ook aan dat doordat ze door haar eigen bril naar het schermpje keek niet alles duidelijk was. Binnen 2 seconden was ze al erg duizelig.. duidelijk niet voor haar weggelegd.
Wat je vrouw zegt kan ik beamen. Mijn bril zit te strak (zijkanten) in de Quest 2 en ik loop ook tegen wazig/onduidelijk beeld aan, behalve recht vooruit

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29

Ver heb ik Star Trek bridge crew nog gekocht, alleen daar heb ik een issue dat ik de ubisoft account niet kan linken aan de oculus, iemand enig idee? Oculus support wijst naar Ubisoft, Ubisoft zegt er mee bezig te zijn.

Wat is eigenlijk de afkorting van Oculus Quest 2, OQ2? Aangezien dit een algemene VR is, misschien handig om af en toe te vermelden welke headset iemand heeft.
Er zijn geloof ik wat problemen met Star Trek bridge crew, dacht zoiets op Reddit voorbij zien komen vanochtend (Oculus Quest Reddit).

Wat betreft de afkorting lijkt mij zowel OQ2 als Q2 prima, inderdaad handig als men dat vermeld in discussies.

Return to Castle Wolfenstein schijnt ook op de Quest speelbaar te zijn, middels de Steam game en Sidequest, zie: https://www.rtcwquest.com/
Ga ik dit weekend even proberen als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Zijn er ook open source IPD apps die je zonder play store kan downloaden? Ik heb een google-loze telefoon, en dat wil ik graag zo houden :)
Hoe werken die IPD apps eigenlijk? Misschien ga ik er zelf wel een maken voor sailfish.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
ocf81 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:25:
Zijn er ook open source IPD apps die je zonder play store kan downloaden? Ik heb een google-loze telefoon, en dat wil ik graag zo houden :)
Hoe werken die IPD apps eigenlijk? Misschien ga ik er zelf wel een maken voor sailfish.
Een foto maken met een lineaal op je voorhoofd kan ook lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:00
ocf81 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:25:
Degene die ik zie verwachten dat je een kaart met magneetstrip (credit card / bibliotheekkaart etc) boven je ogen houdt, (ik had er ook nog een gezien die het met QR code deed, maar daar had ik 2 telefoons voor nodig? Dus niet geprobeerd). Deze gebruikt hij om de schaal te meten. Daarna moet je in de camera kijken (je hebt altijd de neiging om naar het scherm te kijken), en dan meet hij de afstand tussen (het midden van?) je pupillen, en schaalt dat adhv de gemeten lengte van de kaart of magneetstrip.

[ Voor 7% gewijzigd door ThoNohT op 16-10-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:57
Wat ik ook heb gemerkt is dat de Q2 met mijn link kabel niet oplaadt tijdens het gamen :(
Kan dus hooguit 2 tot 3 uurtjes spelen helaas.
Ik begreep dat hij wel zou moeten laden, maar niet snel genoeg dat hij uiteindelijk toch langzaam leeg loopt. Ligt het aan je kabel denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:45
Via Sidequest Quake 2 en Crisis VRigade gespeeld. Erg vermakelijk.

Bij Quake 2 met lopen werd ik wel een beetje wankelig. :) Teleporten in dit soort spellen vind ik toch fijner, maar ik moet ook gewoon nog ff wennen.

Crisis Vrigade, ik voel me best slecht, want ik kom niet ver en dan heb ik ook nog de makkelijke setting gekozen. Na de shootout in de hal, dan moet je naar kantoor of lobby, maar dat is veel te open, ik ga te makkelijk dood dan.

Pavlov moet ik nog proberen van sidequest, hopelijk vanavond even tijd voor.

Ver heb ik Star Trek bridge crew nog gekocht, alleen daar heb ik een issue dat ik de ubisoft account niet kan linken aan de oculus, iemand enig idee? Oculus support wijst naar Ubisoft, Ubisoft zegt er mee bezig te zijn.

Wat is eigenlijk de afkorting van Oculus Quest 2, OQ2? Aangezien dit een algemene VR is, misschien handig om af en toe te vermelden welke headset iemand heeft.
Quake moet ik nog uitproberen.
Ik ben bij hetzelfde moment gestopt met Vrigade. Ik kon die kantoren niet binnen lopen want ik liep gelijk tegen de zetel aan. In Parlov werd ik zo scheel als een krab. Multiplayer getest en wat een knap spel, maar vaak gillende, teamkillende kids. Mogelijks probeer ik Onward uit.

Op Reddit kom ik vaak q2 uit als afkorting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Dag twee van eigenaarschap van de Quest 2 hier. Gisteren moest ik nog erg wennen aan de overstap naar de Quest 2 vanaf de PSVR. Niet dat ik spijt had; verre van (meteen de elite strap met accu's besteld), maar ik moest wel wennen. Beat Saber voelde echt anders.

Vandaag even tijdens de lunch een uurtje Beat Saber gespeeld. Ik merk dat ik nu gewend ben aan dat het anders is dan op de PSVR en ik ben nu gewoon VEEL beter. Ik had een paar LinkedIn nummers waar ik op hard niet doorheen kwam, en die deed ik nu eigenlijk gewoon in een keer goed. Je merkt daarin heel duidelijk dat de tracking van de Q2 wel echt heel veel beter is dan die van de PSVR; daar zit een vertraging in die je vooral merkt met snelle bewegingen. Op 't laatste moment corrigeren is daar veel moeilijker.

Toen ontdekte ik dat er naast de 90-graden optie (heb je op PSVR ook), ook een 360 graden optie is. Wow. Dan merk je pas echt hoe enorm vet het is dat dit allemaal kan zonder draden! Daarna ook nog een stukje mijn guardian area utigebreid tot de hele kamer en toen gewoon domweg een beetje rondgelopen. Echt mind-blowing.

Wat je ook es moet proberen is gewoon die virtuale 'home' starten (spaceship ofzo) en dan (voorzichtig) uit je guardian area stappen (zodat je die zwart-wit view van je omgeving krijgt), en daarna er weer in. Omdat die omgevingsview wat vertraagd en zwart wit is,lijkt het echt alsof je virtual home de 'echte' wereld is.

De Q2 is misschien niet de allerbeste hardware, maar voor dit geld een wireless systeem is echt fantastisch. Wireless is echt de toekomst, zoveel is mij duidelijk. Ik hoop dat er meer games komen waarbij je gebruik kunt maken van een grote playspace waar je in rond kan lopen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
ThoNohT schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:30:
Degene die ik zie verwachten dat je een kaart met magneetstrip (credit card / bibliotheekkaart etc) boven je ogen houdt, (ik had er ook nog een gezien die het met QR code deed, maar daar had ik 2 telefoons voor nodig? Dus niet geprobeerd). Deze gebruikt hij om de schaal te meten. Daarna moet je in de camera kijken (je hebt altijd de neiging om naar het scherm te kijken), en dan meet hij de afstand tussen (het midden van?) je pupillen, en schaalt dat adhv de gemeten lengte van de kaart of magneetstrip.
Kun je niet gewoon een foto van jezelf maken met een meetlint voor je hoofd? Het is toch gewoon de afstand tussen je pupillen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
Probeer de volgende keer eens te spelen op een groot weiland oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Tadango schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:24:
Probeer de volgende keer eens te spelen op een groot weiland oid :)
Volgens de handleiding mag je niet buiten spelen, maar ik overweeg serieus eens een area in m'n tuin uit te zetten :) Daar is in ieder geval meer ruimte dan binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Zorg dat er geen zon op de lenzen schijnt en ga lekker naar buiten ;) Met veel zon is de tracking wel slecht. Je moet dan zonnebrillen op de camera's maken. Bij bewolkt weer is het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadango schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:26:
Zorg dat er geen zon op de lenzen schijnt en ga lekker naar buiten ;) Met veel zon is de tracking wel slecht. Je moet dan zonnebrillen op de camera's maken. Bij bewolkt weer is het perfect.
Is dat eigenlijk nog zo met de Quest 2? De amoled displays van de quest 1 waren inderdaad enorm gevoelig voor zonlicht. Maar ik vraag me af of dit met de LCD van de Q2 ook nog zo is.

En nee ik ga het niet zelf proberen O-)

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 16-10-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
GekkePrutser schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

Is dat eigenlijk nog zo met de Quest 2? De amoled displays van de quest 1 waren enorm gevoelig voor zonlicht. Maar ik vraag me af of dit met de LCD van de Q2 ook nog zo is.
De lenzen focussen licht. Mijn telefoon met oled ligt ook in de zon zonder problemen. Wellicht is het voor oled erger maar ook met lcd zou ik erg goed uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Gisteren mijn vrouw eens laten spelen. Zij heeft een bril, dus ik heb die spacer er tussen gezet en de beschermers geprint en gemonteerd. Helaas zit het bij haar niet lekker met de bril, deze past niet goed in de Q2. Ze gaf ook aan dat doordat ze door haar eigen bril naar het schermpje keek niet alles duidelijk was. Binnen 2 seconden was ze al erg duizelig.. duidelijk niet voor haar weggelegd.
Voordeeltje wat ik er wel mee had, nadat ik hem opzette met die bril spacer er nog in, leek het alsof het beeld beter was. Die laat ik er nu dus gewoon lekker tussen zitten.

Helaas had ze ook nog de stekker uit het stopkontact getrokken terwij mijn 3d printer nog bezig was met die halo. Heb een Ender3 dus zou vanavond weer gewoon verder moeten kunnen gaan van waar hij was. Zal alleen wel een lelijke plek geven.

Wat ik ook heb gemerkt is dat de Q2 met mijn link kabel niet oplaadt tijdens het gamen :(
Kan dus hooguit 2 tot 3 uurtjes spelen helaas.
Zijn het de zijkanten die te krap zijn met bril? Misschien dat zo een opzetstuk uit het fitpack hier tegen helpt, volgens mij zit daar een bredere in.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Voor de mensen die snel misselijk worden, ik lees op de Quest-subreddit dat een ventilator ook kan helpen om je wat te blijven oriënteren waar je lichaam echt is. Die mismatch tussen wat je ziet en wat je lichaam voelt zorgt voor misselijkheid, maar zo'n briesje van een ventilator zou moeten helpen. Zelf had ik m'n speakerset aan staan de laatste dagen waardoor ik die mismatch al wat minder heb.
Zelf misschien m'n ventilator ook maar weer uit de schuur pakken, heb ik juist een paar dagen terug eindelijk opgeruimd :+

[ Voor 10% gewijzigd door MacorgaZ op 16-10-2020 15:02 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
MacorgaZ schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:02:
Voor de mensen die snel misselijk worden, ik lees op de Quest-subreddit dat een ventilator ook kan helpen om je wat te blijven oriënteren waar je lichaam echt is. Die mismatch tussen wat je ziet en wat je lichaam voelt zorgt voor misselijkheid, maar zo'n briesje van een ventilator zou moeten helpen.
Zelf misschien m'n ventilator ook maar weer uit de schuur pakken, heb ik juist een paar dagen terug eindelijk opgeruimd :+
Dat is ook 1 van de redenen dat ik een wind simulator (ventilator die geregeld wordt door de voertuig snelheid) heb gemaakt voor op de race stoel. Het is leuk dat als je harder gaat je meer wind voelt maar het helpt ook tegen de (anti?) bewegingsziekte verschijnselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Hydra schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:23:
[...]

Kun je niet gewoon een foto van jezelf maken met een meetlint voor je hoofd? Het is toch gewoon de afstand tussen je pupillen?
Ik legde vooral uit hoe de apps werkten.

Als je het zelf doet is dat een optie denk ik, alhoewel me dat lastig lijkt in je eentje. De methode die ik online heb gevonden is voor de spiegel staan met een liniaal; rechter oog dicht, en de 0 op je linkerpupil eiken, daarna linker oog dicht en kijken op welk punt je rechterpupil zit.

Ik moet trouwens zeggen dat toen ik date vanochtend nog een keer probeerde kwam ik ook dichter bij de 59mm uit, dus waarschijnlijk is de app wel vrij betrouwbaar maar had ik origineel niet goed gemeten :) Nooit gemerkt dat ik op mijn Rift S geen fatsoenlijke IPD had ingesteld :9 Vraag me nog steeds af hoeveel effect die software slider heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door ThoNohT op 16-10-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:58
menne schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:39:
[...]

Ik begreep dat hij wel zou moeten laden, maar niet snel genoeg dat hij uiteindelijk toch langzaam leeg loopt. Ligt het aan je kabel denk je?
Dat zou zomaar kunnen, het is niet de originele van Oculus zelf.. maar ja.. 99 euro voor een kabel.. Bij Coolblue was hij zelfs een keer 106 euro.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Tadango schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:26:
[...]

Een foto maken met een lineaal op je voorhoofd kan ook lijkt me ;)
Stap 1 - Uw pupilafstand kunt u meten met een millimeter liniaal. Houd de liniaal tot aan de brug van uw neus.

Stap 2 - Laat een vriend op armlengte afstand van u af staan of kijk naar een spiegel.

Stap 3 - Sluit uw rechteroog en zorg ervoor dat de nul van de liniaal is uitgelijnd met uw linker pupil die in de spiegel kijkt of een vriend bekijkt.

Stap 4 - Houd de liniaal stil en kijk recht vooruit, sluit uw linkeroog en open uw rechteroog.

Stap 5 - Lees (of laat uw vriend u voorlezen) het nummer dat op één lijn ligt met het midden van uw rechter pupil. Dit nummer is uw pupilafstand.

Stap 6 - Herhaal het proces om het meest nauwkeurige resultaat te garanderen. "

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
ThoNohT schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:29:
[...]

Zoo, ook eens geprobeerd. Mijn eigen meting zei 64mm. Maar volgens de app is het 59.5. Nu ben ik toch benieuwd wie er dan zover vanaf zit :?
Ik heb een meting van de opticien en die zegt 62mm en de app komt uit op 61,5mm. Volgens dit N=1 onderzoek is de app dus vrij nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
ThoNohT schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:15:
Ik legde vooral uit hoe de apps werkten.
Het is gewoon een vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 13:48
Casten naar een chromecast v1 lukt me niet met de Quest 2
Toevallig iemand die hier wel succes mee heeft?

Quest lijkt hem wel te herkennen en de chromecast lijkt over te schakelen maar TV beeld blijft vervolgens zwart.
Ik twijfel even of dit er aan kan liggen dat Chromecast v1 op de 2,4GHz band zit en de Oculus op 5GHz
Draadloos netwerk is hier mix van de 2,4 en 5 band samen met 1 naam, AP punten zijn van ubiquity

Of kan de 1e versie van de chromecast dit gewoon niet aan?
Zoektocht in dit topic of op Google maakt me zo nog niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Wifi mix maakt niets uit, zolang ze maar op hetzelfde netwerk (LAN) zitten. Met mijn Quest 1 werkt die prima dus lijkt me met de Quest 2 ook te moeten werken.

Herstart de Quest eens. casten werkt hier vaak niet na een tijdje spelen. Na een reboot werkt het altijd. Het is beta en hapert vaak......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Ik lees hier veel over Sidequest, maar wat is dat eigenlijk? Een streamingdienst ofzo?

En zijn er hier mensen die ervaring hebben met 'Eleven Table Tennis'? Zo ja: is dat wat? Ziet er vet uit, maar geen idee of het beetje lekker werkt?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 15:55
Een tijdje geleden had ik gezegd dat ik een Woojer Strap Edge had besteld. Een soort portable bass die je op je lichaam bevestigd, leek me perfect voor VR! Zie deze post als een review van dat ding. Skip als je geen interesse hebt :P

Gisteren binnen gekregen, voor gebruik moest het eerst minimaal 3 uur op de lader. Nou goed, na het laden leek het me leuk om het eerst uit te proberen op m'n mobiel (Huawei P20 pro), deze ondersteunt meerdere bluetooth aansluitingen, dus ik dacht dat dat wel zou werken. Niet dus, ik kon wel met m'n headset en Strap tegelijk connecten, maar ik kon slechts 1 audio output selecteren. Via een audio kabel van de Strap naar m'n headset werkte ook niet, m'n headset dacht dat ik geen headset output meer wou en enkel audio output naar de Strap. Wat dus niet werkt.

Op de PC werkte het alleen bedraad gekoppeld aan m'n andere (gaming) headset. Metro: Exodus ermee geprobeerd, maar dat ding trilt al als een Russische gozer een beetje praat. En tijdens gevechten voegt het eigenlijk niks toe, het hinderde mij alleen een beetje.

In VR kon ik gelukkig een optie in SteamVR selecteren om audio te mirroren naar 2 devices. Dus naar m'n Index en Strap. In Beat Saber werkte dit goed. Maar de bass werd niet heel vaak getriggered om er echt plezier van te hebben. Dit verschilt natuurlijk per nummer. Een nummer moet veel lage tonen hebben om de Strap te triggeren. Zou tof zijn als Beat Saber de bass verhoogt elke keer als je een blok door midden hakt, maar dat is op het moment niet zo.

Daarna ging ik verder met een horror serie op Netflix, koppelen via m'n tv ging vlekkeloos, en dat terwijl ik nog steeds via m'n soundbar geluid kreeg. Ik ben meestal niet zo schrikkerig bij horror films en series, maar bij schrik momenten werd vaak een bass gebruikt, wat de Strap triggered, en daar moest ik toch wel soms van schrikken :P Voegde wel wat toe.

Was dit het geld waard? $129 + $18 verzendkosten + $29,40 VAT, totaal van $176,40. Voor mijn gevoel niet, ik ben enorm blij dat ik het vest niet had besteld, en ik zou de Strap ook niet opnieuw kopen.

Retour sturen is ook niet redelijk. Je krijgt de VAT niet terug, de verzendkosten krijg je niet terug en je moet zelf natuurlijk nogmaals verzendkosten betalen om het terug te kunnen sturen. Daar koop je bijna nog een Strap voor.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan! ;)

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Timbox88 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:49:
En zijn er hier mensen die ervaring hebben met 'Eleven Table Tennis'? Zo ja: is dat wat? Ziet er vet uit, maar geen idee of het beetje lekker werkt?
Vraag ik me ook af, die staat al een tijdje op m'n verlanglijstje :P Bij de enige review die ik had gezien werkte het niet zo lekker in multiplayer. Maar de reviewer zei er ook bij dat de developer een nieuwe versie heeft uitgebracht wat de latency verhelpt ofzo.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
DutchEZmoder schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:56:
[...]

Vraag ik me ook af, die staat al een tijdje op m'n verlanglijstje :P Bij de enige review die ik had gezien werkte het niet zo lekker in multiplayer. Maar de reviewer zei er ook bij dat de developer een nieuwe versie heeft uitgebracht wat de latency verhelpt ofzo.
Ik weet niet zeker of het deze game is. Maar een tijd geleden was een collega helemaal lyrisch over een multiplayer tafeltennis game, en dat zou zomaar deze kunnen zijn. Zelf heb ik hem nooit geprobeerd, dus ik kan er ook niet meer zinnigs over zeggen 8)7 Maar het is iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
Ik lees hier veel over Sidequest, maar wat is dat eigenlijk? Een streamingdienst ofzo?
Wat ik in twee dagen teweten gekomen ben is dat de Quest2 ook op android werkt. En waarop je dus .apk bestanden kan sideloaden via adb.
Dit kan dus gemakkelijk met Sidequest wat eigenlijk gewoon de interface is van heel dit gebeuren.
SQ heeft ook een store met heel wat gratis games die dan via de interface op je Q2 geïnstalleerd kunnen worden.

Via deze Youtube video geleerd.
YouTube: How To Side Load Games On Oculus Quest In Under 2 Minutes!

[ Voor 0% gewijzigd door Spacewide op 16-10-2020 19:56 . Reden: Zoveel fouten sinds qwerty ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
ThoNohT schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

Ik weet niet zeker of het deze game is. Maar een tijd geleden was een collega helemaal lyrisch over een multiplayer tafeltennis game, en dat zou zomaar deze kunnen zijn. Zelf heb ik hem nooit geprobeerd, dus ik kan er ook niet meer zinnigs over zeggen 8)7 Maar het is iets.
Het is een fantastisch realistisch tafeltennis spel met een prima multiplayer. Je kan mensen uitdagen in de lobby (niveau van de player staat erbij). Ik kan zelf vrij aardig tafeltennissen IRL en ook met Eleven gaat het heel aardig, speel eigenlijk precies hetzelfde spelletje als IRL.

Voor mij het meest gespeelde spel op de Quest. Speel het ook regelmatig met een collega nu we al een half jaar thuis werken en de tafeltennistafel op kantoor niet meer kunnen gebruiken ;)

Heb ook Racket Fury geprobeerd. Misschien leuk als je totaal niet kan tafeltennissen en een soort van Beat Saber wil spelen. Haalt het bij lange na niet op het gebied van realisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:10
Spacewide schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:19:
[...]

Wat ik in twee dagen teweten gekomen ben is dat de Quest2 ook op android werkt. En waarop je dus .apk bestanden kan sideloaden via adb.
Dit kan dua gemakkelijk met Sidequest wat eigenlijk gewoon de interface is van heel dit gebeuren.
SQ heeft ook een store met heel wat gratis games die dan via de interface op je Q2 geïnstalleerd worden.

Via deze Youtube video geleerd.
YouTube: How To Side Load Games On Oculus Quest In Under 2 Minutes!
Zo speelde ik Call of Duty Mobile op de Quest 1 met een PS4 controller. Of PS Remote Play om PS4 games te spelen op de Quest als de vrouw GTST aan het kijken was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
SideQuest is eigenlijk een alternatieve app store voor de Quest (2). Hiermee kan je spellen en apps 'sideloaden' op de Quest buiten Oculus om. Hier zitten veel gratis pareltjes tussen. Zoals:
  • HiBow
  • Pavlov (een van de populairste VR shooters, beetje Counter Strike achtig)
  • Contractor$ (ook een gratis online shooter, meer als Call of Duty)
  • CrisisVrigade
En nog een wereld aan gratis games. In feite gebruik je daarmee je PC/Mac om games op de Quest te installeren dus. En daar zitten veelal gratis games tussen en soms betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Vergeet CrisisVrigade niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Toegevoegd. Was die even vergeten. Had de Q1, die verkocht bij de eerste Q2 geruchten, maar nu heb ik ineens een andere financiële (binnenkort wordt m'n dochter geboren) prioriteit waardoor de Q2 even op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
xoniq schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:07:
[...]

SideQuest is eigenlijk een alternatieve app store voor de Quest (2). Hiermee kan je spellen en apps 'sideloaden' op de Quest buiten Oculus om. Hier zitten veel gratis pareltjes tussen. Zoals:
  • HiBow
  • Pavlov (een van de populairste VR shooters, beetje Counter Strike achtig)
  • Contractor$ (ook een gratis online shooter, meer als Call of Duty)
  • CrisisVrigade
En nog een wereld aan gratis games. In feite gebruik je daarmee je PC/Mac om games op de Quest te installeren dus. En daar zitten veelal gratis games tussen en soms betaald.
En Sidequest is gewoon gratis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Timbox88 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:14:
[...]

Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Timbox88 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:14:
[...]

Yes.

https://sidequestvr.com/

Is gewoon een PC / Mac applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Zijn het dan ook allemaal games ontwikkelt voor de Quest, of kan het ook om andere games gaan die je niet via de Oculus store kunt krijgen? Net even gegoogled maar werd me nog niet helemaal duidelijk.

Edit: gevonden, dus (ook) content niet beschikbaar bij Oculus :)

[ Voor 31% gewijzigd door menne op 16-10-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
IK heb iets heel raars in Beat Saber: dacht zojuist ff de campaign te willen opstarten, maar die 'map' met levels die dan verschijnt, scrollt bij mij automatisch helemaal naar boven. Waar ik ook op druk of scroll, hij gaat niet naar beneden en dus kan ik het eerste level niet selecteren. Wat gaat er fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Timbox88 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:26:
IK heb iets heel raars in Beat Saber: dacht zojuist ff de campaign te willen opstarten, maar die 'map' met levels die dan verschijnt, scrollt bij mij automatisch helemaal naar boven. Waar ik ook op druk of scroll, hij gaat niet naar beneden en dus kan ik het eerste level niet selecteren. Wat gaat er fout?
Dat is apart... gisteren ook nog gedaan (via steam) en geen last van gehad.
Speel je hem native bril of via de PC? Lijkt wel of je controller niet lekker is, heb je het alleen in beatsaber?

Wat ik bij beatsaber wel merkte icm virtual desktop is dat de 90mbps bitrate in ieder geval bij mij een veel te hoge latentie opleverde waardoor beatsaber niet te doen was. Na de bitrate op 65 terug gezet te hebben loopt het weer prima maar kan me voorstellen dat op hard + en hoger hij wellicht nog lager gezet moet worden. Ik zie overigens weinig (lees: geen) kwalitatief verschil tussen 90 en 65.

[ Voor 24% gewijzigd door FreeMen op 16-10-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Hydra schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:22:

Wat je ook es moet proberen is gewoon die virtuale 'home' starten (spaceship ofzo) en dan (voorzichtig) uit je guardian area stappen (zodat je die zwart-wit view van je omgeving krijgt), en daarna er weer in. Omdat die omgevingsview wat vertraagd en zwart wit is,lijkt het echt alsof je virtual home de 'echte' wereld is.

De Q2 is misschien niet de allerbeste hardware, maar voor dit geld een wireless systeem is echt fantastisch. Wireless is echt de toekomst, zoveel is mij duidelijk. Ik hoop dat er meer games komen waarbij je gebruik kunt maken van een grote playspace waar je in rond kan lopen.
Ik vermoed dat de meeste het niet weten maar je kunt je "see through" (zwart-wit view) met een dubble tik tegen de zijkant van je bril ook activeren onder experimentele functies. hiervoor moet je wel bovenin bij het radar wieltje je settings op "experimenteel" zetten en vervolgens bij de instellingen naar experimentele functies gaan. Super handige functie!

Tav de Q2 niet de beste hardware, ik denk dat je je daar nog wel eens in kan vergissen. Nee het heeft niet de beeldkwaliteit van een reverb g2, niet de hz van de index en de tracking werkt niet op je rug maar verder verslaat het zo'n beetje alle features van alle brillen en dat voor een 50% van de prijs van alle "concurrenten".

[ Voor 13% gewijzigd door FreeMen op 16-10-2020 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
FreeMen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:01:
[...]

Dat is apart... gisteren ook nog gedaan (via steam) en geen last van gehad.
Speel je hem native bril of via de PC? Lijkt wel of je controller niet lekker is, heb je het alleen in beatsaber?

Wat ik bij beatsaber wel merkte icm virtual desktop is dat de 90mbps bitrate in ieder geval bij mij een veel te hoge latentie opleverde waardoor beatsaber niet te doen was. Na de bitrate op 65 terug gezet te hebben loopt het weer prima maar kan me voorstellen dat op hard + en hoger hij wellicht nog lager gezet moet worden. Ik zie overigens weinig (lees: geen) kwalitatief verschil tussen 90 en 65.
Ik speel Beat Saber ook via Steam en heb het alleen bij die campaign map...in geen enkele andere game en ook de rest van beat Saber werkt perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Soliest schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:38:
[...]

Bij mij drukt hij op m`n jukbeenderen onder mijn ogen. Is denk ik gewoon de gewichtsverdeling. Ben nu een halo aan het printen, kijken of dat wat helpt en anders die andere strap kopen.

https://www.thingiverse.com/thing:4623392
En hoe is de toevoeging van de halo? Bij een normale strap heb je hem toch, of al met de Elite Strap?

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sanderman1991 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:33:
[...]
Is dit echt de norm met VR? Heb een Q2 gehaald als mijn eerste VR headset maar ben toch wel erg teleurgesteld in het kleine gebied dat scherp is en de chroma aberration en vervorming van letters als ik mijn hoofd beweeg. Hoort dit erbij of komt het door mijn IPD (70mm)? Zit er nu aan te denken om mijn Q2 te retourneren en een Q1 te kopen met de IPD slider.
Ik vind dit eigenlijk erg meevallen. En ik gebruik ook nog eens een bril onder mijn Quest. Wel heb ik de perfecte IPD voor de middelste stand (63mm). Waar je wel op moet letten is dat hij precies goed op je hoofd zit qua hoogte. De focus verstelling van de Quest werkt namelijk door middel van hoogteverstelling (een beetje het varifocus idee).

Maar ik denk niet dat je met een Q1 beter af gaat zijn. Het verschil in resolutie is erg groot en maakt een wellicht wat betere scherpte door een betere IPD match zeker niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Ok, toch maar iets anders verzinnen. Mijn bril pas dus echt niet in de quest 2. Heb een montuur dat valt onder klein maar het is veel te krap.

Mijn bril is 136mm breed en oculus geeft aan dat brillen tot een breedte van 142mm ondersteund worden maar mijn bril wordt dus ech gewoon te hard geklemd door de zijkanten

[ Voor 38% gewijzigd door NosferatuX op 17-10-2020 01:16 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Je hebt van die 3d-print houdertjes om glazen op sterkte voor de lenzen te kunnen houden. Moet je die glazen wel kunnen bestellen, in Amerika lekker goedkoop (zennioptical $20 ofzo) maar hier niet zo goedkoop gevonden.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieGozerDaar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:07
NosferatuX schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:51:
Ok, toch maar iets anders verzinnen. Mijn bril pas dus echt niet in de quest 2. Heb een montuur dat valt onder klein maar het is veel te krap.

Mijn bril is 136mm breed en oculus geeft aan dat brillen tot een breedte van 142mm ondersteund worden maar mijn bril wordt dus ech gewoon te hard geklemd door de zijkanten
Mijn bril is lekker klein en toch klemt ie bij mij ook flink aan de zijkanten na 15 minuutjes. Vreemd genoeg merk ik er niks meer van als ik in een intense beat saber sessie zit en ik kan dan wel 2 uur lang probleemloos spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

zijn er al wasbare maskers voor de Q2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
NosferatuX schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:51:

Ik zou VR lenses proberen: https://vroptician.com/pr...ns-inserts/oculus-quest2/

Collega heeft deze en is er lyrisch over. Denk dat ik ze zelf ook ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Soliest schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

Zelf deze gekocht en doet het erg goed als is hij wel een beetje stug. Merk:AMVR lengte:5meter. Zie dat hij bij bol is uitverkocht helaas.
https://www.bol.com/nl/p/...r-usb-c/9300000005813694/
De snoer is weer op voorraad bij Bol.com.

https://www.bol.com/nl/p/...r-usb-c/9300000005813694/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

Cyphax

Moderator LNX
Timbox88 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:26:
Ik had ook last van auto-scroll na die update. Bij mij was de oplossing alle andere controllers loskoppelen (XBox-360 dongle, een HOTAS-set en een stuurtje), dus als je nog controllers aangesloten hebt, probeer eens die los te koppelen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
thecompany schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 07:47:
[...]

Ik zou VR lenses proberen: https://vroptician.com/pr...ns-inserts/oculus-quest2/

Ik wist niet eens dat dat bestond, ik heb -0,75 aan beide ogen, zou dit werken als je bijziend bent? Je zit ten slotte al dicht tegen de lenzen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
thecompany schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 07:47:
[...]

Ja iemand had mij die al aangeraden maar zou dik 140 euro ex verz zijn dus hoopte echt dat een bril zou passen zonder gezeur. En mijn reserve bril is het drie dubbele dus om daar de lenzen uit te drukken om in een 3d print te stoppen is ook niet echt een optie.

Hoopte ook dat het met bril zou passen omdat ik het uitermate vervelend vind wanneer ik VR achter de PC gebruik en ik niet even snel mijn set omhoog kan doen om op me monitor te kijken zonder me bril ook steeds op en af te moeten doen.

Ik wacht nog even op een goede vergelijking van standaard en fitpack opties. Misschien dag die meer ruimte geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Cyphax schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:05:
[...]

Ik had ook last van auto-scroll na die update. Bij mij was de oplossing alle andere controllers loskoppelen (XBox-360 dongle, een HOTAS-set en een stuurtje), dus als je nog controllers aangesloten hebt, probeer eens die los te koppelen.
Ah! Dat had ik inderdaad, dus wellicht is dat het. Thanks, ik ga het straks proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had er last van, maar bleek mijn andere controller met joystickje tegen mijn been te hebben. Hele joystick scrollen is nieuw :P .

(Nu hopen dat mods snel weer werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Vraagje aan degene met een Q2 originele link kabel. Laadt de Q2 bij jullie wel op tijdens het gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchEZmoder schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:10:
[...]

Ik wist niet eens dat dat bestond, ik heb -0,75 aan beide ogen, zou dit werken als je bijziend bent? Je zit ten slotte al dicht tegen de lenzen aan.
Heb je met zo'n lage afwijking dan überhaupt een bril of lenzen nodig in VR? De headset projecteert het beeld namelijk niet op oneindig maar wat dichterbij. De exacte afstand kon ik zo snel niet vinden maar bij de Quest 1 schijnt het 1,3 of 2 meter te zijn (vond tegenstrijdige informatie).

Zelf was mijn laatste meting -1,5 waarbij een van de twee ogen nog een -0,75 cilinder had... Maar dat was meer dan 10 jaar geleden en met de jaren zijn mijn ogen langzaam beter geworden (bleek toen ook al uit de meting want die was al kleiner dan daarvoor). Op een gegeven moment heb ik gewoon mijn bril niet meer gebruikt en heb dus ook geen nieuwe meting meer gedaan... Ik merk het nog wel een beetje bij tv kijken op 3 meter of zo, maar niet meer storend. In VR heb ik er echter volgens mij helemaal geen last meer van, vandaar dat het me vreemd lijkt om voor zo'n kleine afwijking speciaal passende lenzen te gaan bestellen...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Finraziel schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:16:
[...]

Heb je met zo'n lage afwijking dan überhaupt een bril of lenzen nodig in VR? De headset projecteert het beeld namelijk niet op oneindig maar wat dichterbij. De exacte afstand kon ik zo snel niet vinden maar bij de Quest 1 schijnt het 1,3 of 2 meter te zijn (vond tegenstrijdige informatie).

Zelf was mijn laatste meting -1,5 waarbij een van de twee ogen nog een -0,75 cilinder had... Maar dat was meer dan 10 jaar geleden en met de jaren zijn mijn ogen langzaam beter geworden (bleek toen ook al uit de meting want die was al kleiner dan daarvoor). Op een gegeven moment heb ik gewoon mijn bril niet meer gebruikt en heb dus ook geen nieuwe meting meer gedaan... Ik merk het nog wel een beetje bij tv kijken op 3 meter of zo, maar niet meer storend. In VR heb ik er echter volgens mij helemaal geen last meer van, vandaar dat het me vreemd lijkt om voor zo'n kleine afwijking speciaal passende lenzen te gaan bestellen...
Ja dat dacht ik ook. Maar als ik in VR ben zie ik niet haarscherp en ik heb geen flauw idee of het komt door de resolutie of m'n zicht. In het midden is het natuurlijk scherper dan aan de zijkanten van het beeld, maar niet helemaal. Een uitleg die ik kreeg via YouTube was dat het beeld geprojecteerd wordt op een afstand van zo'n 2 meter en dat het zelfs een verschil kan maken met -0,75.

Ik heb een setje besteld (wel via een andere site, die FOV scheen beter intact te blijven.) Ach ik ga het wel merken, alles wat de VR ervaring kan verbeteren wil ik gebruiken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Soliest schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:33:
Vraagje aan degene met een Q2 originele link kabel. Laadt de Q2 bij jullie wel op tijdens het gamen?
Jep, bij mij wel! (niet heel snel overigens, maar hij laadt dus wel op)

[ Voor 10% gewijzigd door Timbox88 op 17-10-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Timbox88 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:33:
[...]

Jep, bij mij wel! (niet heel snel overigens, maar hij laadt dus wel op)
Q1 met mijn 3m Joto kabel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Is deze kabel niet ontzettend dik en stug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Voor degenen die ervaring hebben met PCVR, is het in mijn geval (i5 4670K @ 3.4Ghz met 16GB ram, RX470) nou de moeite waard om enkel een GPU upgrade te doen, om toch nog een beetje fatsoenlijk mee te kunnen komen met PCVR met de Quest 2? Ik zit dan dus te denken aan een videokaart van rond de €200. Idealiter zou ik dan ook een beetje normaal HL Alyx willen kunnen doen enzo (en dan niet alles op low te moeten zetten). Of is dat echt volledig kansloos/zinloos met een dergelijke oude cpu/ram en een dergelijke prijs voor een GPU?

Sowieso merk ik dat ik het liefste alles voor de Quest 2 via Steam (sales) koop als het daar beschikbaar is, omdat ik het niet headset afhankelijk wil hebben. Ik moet nog gaan testen met VD etc, maar snap uiteraard dat mijn machine überhaupt nog niet echt VR ready is. Vandaar ook even het idee om met redelijk klein budget van €200 gpu upgrade misschien toch PCVR mee te kunnen pakken :) dus help me uit de droom als dat nodig is :p

[ Voor 3% gewijzigd door menne op 17-10-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
NosferatuX schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:30:
[...]

Inderdaad, zo blijkt.
YouTube: Oculus Link for Quest - A New Great Official Cable Alternative by AM...
Hoe embed je Youtube hier eigenlijk?

Unboundvr shop;
https://unboundvr.nl/ocul...abel-5m?sqr=Amvr%20kabel&

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als het gaat om de spullen van AMVR heb ik ook wat slechte ervaring. Ik had lens protector ringen gekocht voor de Quest 1, en hoewel die goed pasten, stinken ze een uur in de wind. Een heel vieze chemische geur. Ik word er meteen misselijk van.

Heb ze een tijdje in de zon laten liggen om te 'outgassen' maar ik ruik het nog steeds erg na een paar minuten. Helpt ook niet dat je neus gewoon tegen die dingen aan zit natuurlijk.

Gekke is dat geen een review (inclusief bovenstaande) het hierover had, en ik heb zowel de zwarte als de rode/blauwe ringen gecheckt maar ze stinken allemaal zo erg :( Gewoon niet te gebruiken zo.

Ik heb trouwens de officiele link kabel van Oculus zelf maar duur is die wel (zie dat hij ook nog eens 10 euro duurder is geworden sinds ik hem kocht in Februari).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:21:
[...]

Als het gaat om de spullen van AMVR heb ik ook wat slechte ervaring. Ik had lens protector ringen gekocht voor de Quest 1, en hoewel die goed pasten, stinken ze een uur in de wind. Een heel vieze chemische geur. Ik word er meteen misselijk van.

Heb ze een tijdje in de zon laten liggen om te 'outgassen' maar ik ruik het nog steeds erg na een paar minuten. Helpt ook niet dat je neus gewoon tegen die dingen aan zit natuurlijk.

Gekke is dat geen een review (inclusief bovenstaande) het hierover had, en ik heb zowel de zwarte als de rode/blauwe ringen gecheckt maar ze stinken allemaal zo erg :( Gewoon niet te gebruiken zo.

Ik heb trouwens de officiele link kabel van Oculus zelf maar duur is die wel (zie dat hij ook nog eens 10 euro duurder is geworden sinds ik hem kocht in Februari).
Ik heb die lens dingen net geinstalleerd op de quest 2 maar ze ruiken nergens naar om eerlijk te zijn. Misschien gebruiken ze nu ander materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Zou het lukken om Xbox Xstream werkende te krijgen op de Quest? De Quest ondersteund gamepads en het APK bestand kan ik gewoon sideloaden. Dadelijk even proberen.

En wat vervelend dat die lenzen een chemische geur vrijgeven. Doet me denken aan AliExpress prullen.

[ Voor 4% gewijzigd door Spacewide op 17-10-2020 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NosferatuX schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:11:
[...]

Ik heb die lens dingen net geinstalleerd op de quest 2 maar ze ruiken nergens naar om eerlijk te zijn. Misschien gebruiken ze nu ander materiaal.
Ah bedankt, wat gek. De mijne ruiken echt sterk. Alsof je lijm snuift 8)7 (Niet dat ik daar ervaring mee heb maar dat is hoe ik het me voorstel O-) )

Waar heb je ze besteld? Misschien bestel ik daar ook nog een setje, zo duur zijn ze niet en de lenzen zijn veel duurder als je ze beschadigt (en niet te vervangen)
Spacewide schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:24:
Zou het lukken om Xbox Xstream werkende te krijgen op de Quest? De Quest ondersteund gamepads en het APK bestand kan ik gewoon sideloaden. Dadelijk even proberen.

En wat vervelend dat die lenzen een chemische geur vrijgeven. Doet me denken aan AliExpress prullen.
Het zijn niet de lenzen zelf hoor! Maar de beschermingsringetjes van AMVR die ik had gekocht. En dan om precies te zijn de rubber gedeeltes (er is ook een hard plastic stuk en dat ruikt niet).

[ Voor 32% gewijzigd door GekkePrutser op 17-10-2020 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de grips van amvr, die vind ik echt briljant :)
Op basis daarvan zou ik zo andere spullen van hun proberen...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
menne schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:20:
Voor degenen die ervaring hebben met PCVR, is het in mijn geval (i5 4670K @ 3.4Ghz met 16GB ram, RX470) nou de moeite waard om enkel een GPU upgrade te doen, om toch nog een beetje fatsoenlijk mee te kunnen komen met PCVR met de Quest 2? Ik zit dan dus te denken aan een videokaart van rond de €200. Idealiter zou ik dan ook een beetje normaal HL Alyx willen kunnen doen enzo (en dan niet alles op low te moeten zetten). Of is dat echt volledig kansloos/zinloos met een dergelijke oude cpu/ram en een dergelijke prijs voor een GPU?

Sowieso merk ik dat ik het liefste alles voor de Quest 2 via Steam (sales) koop als het daar beschikbaar is, omdat ik het niet headset afhankelijk wil hebben. Ik moet nog gaan testen met VD etc, maar snap uiteraard dat mijn machine überhaupt nog niet echt VR ready is. Vandaar ook even het idee om met redelijk klein budget van €200 gpu upgrade misschien toch PCVR mee te kunnen pakken :) dus help me uit de droom als dat nodig is :p
Q2 is een behoorlijke aanslag voor je videokaart met zijn resolutie en dan heb ik het nog niet eens over 90hz. De CPU zal nog wel gaan denk ik, het is de resolutie wat de killer is en dan heeft een CPU relatief weinig te doen alhoewel hij wel minimaal 72 frames moet kunnen renderen.

Een GPU kaart van ca € 200 gaat op 72fps kantje boort worden vrees ik. Mijn RTX2080 heeft op 72fps net genoeg capaciteit over op 120% resolutie om 90fps mogelijk te maken met dezelfde setting. Een maat van me heeft de RX590 en hij "klaagt" dat hij de setting op de Q1 (welke hij van mij heeft overgenomen) toch wel redelijk moet terug schroeven om 72fps te halen.

Ik vermoed dat je voor € 200 nu net wat meer power koopt dan een RX590 maar de Q2 vraagt wel minimaal 50% meer power van je videokaart op 72fps en zelfs 90% op 90fps tegenover een Q1. Nu doet de nieuwe RTX 30xx generatie het wel veel beter voor het geld dan mijn 20xx en zou een rtx3060 een hele mooie kaart voor het geld kunnen worden maar dan nog moet je denken aan prijzen rond de € 350 vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Hier mensen ervaring met The Walking Dead Saints & Sinners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:26:
[...]

Ah bedankt, wat gek. De mijne ruiken echt sterk. Alsof je lijm snuift 8)7 (Niet dat ik daar ervaring mee heb maar dat is hoe ik het me voorstel O-) )

Waar heb je ze besteld? Misschien bestel ik daar ook nog een setje, zo duur zijn ze niet en de lenzen zijn veel duurder als je ze beschadigt (en niet te vervangen)
Dat lijkt me niet zo een lekker geurtje nee haha
Bij amazon
https://www.amazon.de/-/n...ens&qid=1603011106&sr=8-1

------

Kan je trouwens ergens zien of je oculus account developer status heeft? Ik heb gisteren namelijk een dev accout aangemaakt echter ik heb ook nog een oude oculus account ooit aangemaakt voor een GearVR en gebruik het liefst die maar geen idee of dat een dev account is?

Of kan je van elke account een dev account maken door een organisatie aan te maken

EDIT

Ok ik kan nu niks meer. De dev account die ik gisteren heb aangemaakt daar kan ik niet op inloggen omdat de SMSjes met inlog codes niet verstuurd worden.
Op mijn oude account heb ik nu ook een organisatie aangemaakt wat dus gewoon kon en vervolgens ook SMS verificatie aangezet maar ook daarvoor worden er nu geen SMSjes meer verzonden. |:(

[ Voor 38% gewijzigd door NosferatuX op 18-10-2020 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Timbox88 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 06:56:
Hier mensen ervaring met The Walking Dead Saints & Sinners?
Ja. M.i. een van de beste VR games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ik begin aardig de smaak te pakken te krijgen hoor! Net een half uurtje Nividia Funhouse gedaan en daarna half uurtje Steam The Lab en oké, dan ben je er ook wel weer klaar mee, maar hele mooie 'demo' van wat er allemaal mogelijk is.

En tja, Beat Saber, daar is moeilijk vanaf te blijven hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Toch maar de VRoptician lenzen besteld, 4 a 5 weken levertijd volgens de site. Ik hoop sneller. Wel 140 euro *ouch*

Geeft hopelijk toch wat meer comfort en beter zicht dan een oude bril (had een oude kleine gevonden die goed paste) die toch steeds wat scheef komt te zitten waardoor je zicht minder wordt.

Volgens mij heb ik inmiddels aan Q2 + accessoires net zoveel uitgegeven als twee keer een reverb G2 en dan ben ik eigenlijk nog niet helemaal klaar :X

[ Voor 13% gewijzigd door NosferatuX op 18-10-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Laatst online: 14-07 10:33
Dacht vandaag eens naar Sidequest te kijken.
Stap 1; verifieer je developers account door creditcard gegevens in te vullen.
Prima, ingevuld via oculus website > "Er is een fout opgetreden bij het toevoegen van je betalingsmethode."
Paar uur later weer geprobeerd, dezelfde fout.
Ook via Edge browser, precies hetzelfde dus enige wat ik nog bedenken was via Oculus app op iPhone na m'n Paypal ook creditcard toe te voegen. Daarbij lijkt het goed te gaan, krijg de verificatie van Rabobank ook tevoorschijn, maar na verfifieren terug op de Oculus site blijft het verificatie venster gewoon wit (na 10 minuten maar afgesloten).

Iemand nog een geniaal idee om toch creditcard te kunnen koppelen aan een Oculus account zodat ik developer acount kan acitveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu een tijdje de Quest 2 gebruikt en ik moet wel zeggen: De zwartwaarden zijn wel behoorlijk teleurstellend. Zoals veel wordt genoemd zijn de zwartwaarden van de Quest 1 ook niet 100% zwart, omdat de pixels een tijdje nodig hebben om aan te gaan. Ik heb de Quest 1 ook namelijk.

Maar desalniettemin is het 'zwart' van de Quest 2 gewoon grijs en helemaal niet zo donker. Wel goed egaal overigens. En ook geen 'mura' dat de Quest 1 wel heel flink had. Tijdens een felle speelsessie merk je het niet zo maar als je hem opstart en je ziet het witte Oculus logo op een 'zwarte' achtergrond dan is het een wereld van verschil tussen beide.

Ik moet nog ruimtespellen gebruiken zoals Elite Dangerous, ik ben benieuwd in hoeverre je dat daar gaat merken omdat het beeld daar altijd vrij donker is. Maar dit is wel iets dat ik wel jammer vind.

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 18-10-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Wat mij vooral opvalt hoe bizar lang de controllers meegaan. Heb er toch al aardig wat uren mee gespeeld en ze staan gewoon nog steeds op 100 procent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
Dit is dus de reden dat ik geen Q2 wil: Facebook Is Permabanning Oculus Quest 2 Owners for Owning an Oculus Quest 2

[ Voor 21% gewijzigd door Lizard op 18-10-2020 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dat is dus gewoon een onzinverhaal. Niemand wordt gepermbanned laat staan 'omdat' je een Quest 2 gekocht hebt. Er gaat wat mis met een erg klein aantal mensen en Facebook is dat aan het fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
Hydra schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:42:
[...]

Dat is dus gewoon een onzinverhaal. Niemand wordt gepermbanned laat staan 'omdat' je een Quest 2 gekocht hebt. Er gaat wat mis met een erg klein aantal mensen en Facebook is dat aan het fixen.
Het gaat mis voor deze mensen op het moment dat ze hun Q2 willen linken. Ik snap dat er ergens in het automatische proces iets mis gaat. Maar voor de mensen die getroffen zijn, is de ervaring wel zo dat ze daardoor geband zijn. Facebook had dit beter kunnen aanpakken en ook de bewoording in de bantekst iets milder kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Wat er volgens mij mis gaat is dat mensen een nieuw FB account aanmaken of een oude account her-activeren en vervolgens niet door de verificatie komen omdat FB wilt dat je je echte gegevens gebruikt.
Wanneer je dan een locked FB account hebt kan je denk ik je gelinkte oculus account tijdelijk niet gebruiken. Om je FB account te ontrendelen moet je soms gekke dingen doen, je naam etc op een A4tje schrijven, die naast je hoofd houden en er een selfie van maken. Dat wordt dan weer handmatig gecontroleerd door een mens en dat proces duurt soms lang.

-------

sick 😋
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8UXycPVBta2T1e1FUUOcQ4QvXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUUJrEpw5K0bjjjqvYXKWdSy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door NosferatuX op 18-10-2020 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timbox88 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:02:
Wat mij vooral opvalt hoe bizar lang de controllers meegaan. Heb er toch al aardig wat uren mee gespeeld en ze staan gewoon nog steeds op 100 procent!
Nu weet ik niet hoe het bij de Q2 is, maar mijn CV1 controllers gaan wel direct van 100% naar bijna geheel leeg, dan kan ik nog een 10 minuten max ermee doen met steeds vaker wegvallende verbinding (met oplaadbare batterijen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Vraag: Ik heb al sinds de eerste VR headsets interesse in vr maar was nog niet bezweken. De quest 2 lijkt me echt heel gaaf. Nu heb ik de volgende vraag: zijn de spellen in 'niet aangesloten op pc' modus een beetje te doen/leuk? En zijn de tech demo;s enz van voldoende niveau?

Ik vraag dit omdat ik begin volgend jaar pas een nieuwe pc koop als nieuwe processoren er zijn en meer duidelijkheid over de nieuew videokaarten. Op dit moment zit ik nog op een i54690k met nvidia 970. Te weinig voor serieus vr spul denk ik.

Een spel als star trek bridge crew lijkt me bv heel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
xxxMaverick schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:11:
Vraag: Ik heb al sinds de eerste VR headsets interesse in vr maar was nog niet bezweken. De quest 2 lijkt me echt heel gaaf. Nu heb ik de volgende vraag: zijn de spellen in 'niet aangesloten op pc' modus een beetje te doen/leuk?
Of spellen leuk zijn is nogal subjectief natuurlijk. Maar ben zelf zeker een fan van Beat Saber en Walking Dead: Saints and Sinners. Heb ook gister Pistol Whip aangeschaft en vandaag The Trill of The Fight; laatste is een boks-spel wat echt een goeie workout it. Was in no time aan het zweten :)
Kijk met dat spel wel vooraf ff op internet of de problemen ondertussen opgelost zijn. Heb het spel zelf niet, maar er schijnen issues te zijn met ubisoft accounts waardoor het niet speelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Lizard schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:47:
Facebook had dit beter kunnen aanpakken
Ik weet vrij zeker dat als ze dit hadden zien aankomen, ze het anders gedaan hadden. Hindsight is 20/20. Maar veel mensen die issus hebben, hebben die issues omdat ze zich niet aan de FB account regels gehouden hebben.

Als dit hele gebeuren voor jou een reden is 'em niet te kopen; prima toch? Vote with your wallet.

[ Voor 11% gewijzigd door Hydra op 18-10-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Wat hier ook speelt is de 0,1% die je vooral hoort een ziet in de posts. De 99,9% welke geen enkel probleem heeft die posten niet dat het wel werkt .

Ik vind wil dat Facebook en stap te ver gaat met de privacy (schending) maar dit is nu eenmaal waar het allemaal heb gaat helaas.

Dev modus hebben ze wel stuk lastiger gemaakt maar waar ik nog wel iets bij kan bedenken vanuit Facebook. Als je het strikt bekijkt het het nog altijd wel erg makkelijk voor een "non" developer.

[ Voor 10% gewijzigd door FreeMen op 18-10-2020 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
GekkePrutser schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:14:
Ik heb nu een tijdje de Quest 2 gebruikt en ik moet wel zeggen: De zwartwaarden zijn wel behoorlijk teleurstellend. Zoals veel wordt genoemd zijn de zwartwaarden van de Quest 1 ook niet 100% zwart, omdat de pixels een tijdje nodig hebben om aan te gaan. Ik heb de Quest 1 ook namelijk.

Maar desalniettemin is het 'zwart' van de Quest 2 gewoon grijs en helemaal niet zo donker. Wel goed egaal overigens. En ook geen 'mura' dat de Quest 1 wel heel flink had. Tijdens een felle speelsessie merk je het niet zo maar als je hem opstart en je ziet het witte Oculus logo op een 'zwarte' achtergrond dan is het een wereld van verschil tussen beide.

Ik moet nog ruimtespellen gebruiken zoals Elite Dangerous, ik ben benieuwd in hoeverre je dat daar gaat merken omdat het beeld daar altijd vrij donker is. Maar dit is wel iets dat ik wel jammer vind.
Ik had hetzelfde idee als jij tav het zwart maar ik ben daar op terug gekomen en wel omdat ik sterk de indruk heb dat wat je ziet bij het opstarten niet zwart is maar grijs. Ik zie wel degelijk veel dieper zwart als je eenmaal in de omgeving zit. Een mooi voorbeeld is in Virtual desktop de "PC kamer omgeving". Kijk maar eens op je scherm als hij zwart is, dit is toch wel echt zwart en niet grijs.
In donkere games (bv the room VR en HLalxy zit er wel een lichte "grijs waas" over de games maar ik twijfel of ik die niet ook had in de q1. Kan het helaas niet meer testen want ik heb de Q1 niet meer.
De "opstart" met het witte oculus logo is iig zeker niet representatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Vraag: Ik heb al sinds de eerste VR headsets interesse in vr maar was nog niet bezweken. De quest 2 lijkt me echt heel gaaf. Nu heb ik de volgende vraag: zijn de spellen in 'niet aangesloten op pc' modus een beetje te doen/leuk? En zijn de tech demo;s enz van voldoende niveau?

Ik vraag dit omdat ik begin volgend jaar pas een nieuwe pc koop als nieuwe processoren er zijn en meer duidelijkheid over de nieuew videokaarten. Op dit moment zit ik nog op een i54690k met nvidia 970. Te weinig voor serieus vr spul denk ik.

Ik heb in beat saber nu al significant meer uren geklokt dan ik in welk ander spel op welk ander platform dan ook de afgelopen 20 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Laatst online: 12-09 16:57
Misschien moet ik de demo van beatsaber proberen, het spel lijkt me echt niks. Maar ik moet toch wel eerst eens proberen voordat ik er een mening over kan vormen. Tot nu toe laat ik t vooral links liggen. :)

Ik ben nu met Tilt Brush aan het experimenteren. https://poly.google.com/view/5Hl2lWS8M2P Erg leuk om mee te tekenen.

Trouwens voordat de Oculus Quest 2 uit was, had je dagaanbiedingen en bundelaanbiedingen, ik heb er daar toen 1tje van gekocht voor ik de Quest had. Alleen die aabiedingen zijn miraculeus gestopt, toen de quest 2 werd geleverd. Enig idee of ze dat vaker doen? En zou het nog terugkomen? Misschien als de hype een beetje voorbij is wel?

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreeMen schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:44:
[...]
Ik had hetzelfde idee als jij tav het zwart maar ik ben daar op terug gekomen en wel omdat ik sterk de indruk heb dat wat je ziet bij het opstarten niet zwart is maar grijs. Ik zie wel degelijk veel dieper zwart als je eenmaal in de omgeving zit. Een mooi voorbeeld is in Virtual desktop de "PC kamer omgeving". Kijk maar eens op je scherm als hij zwart is, dit is toch wel echt zwart en niet grijs.
In donkere games (bv the room VR en HLalxy zit er wel een lichte "grijs waas" over de games maar ik twijfel of ik die niet ook had in de q1. Kan het helaas niet meer testen want ik heb de Q1 niet meer.
De "opstart" met het witte oculus logo is iig zeker niet representatief.
Hmm zou dit niet zijn omdat het scherm dan op zijn hardst staat? Want het Oculus logo is ook feller. Dat was bij de Quest 1 ook zo, tijdens het opstarten was hij heel fel. Als hij dynamische achtergrondverlichting gebruikt tijdens de games kan het zijn dat hij daarom donkerder is. Maar de highlights dan ook (dus het contrast niet beter). Ik zal er volgende keer op letten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
SeenD schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:39:
Misschien moet ik de demo van beatsaber proberen, het spel lijkt me echt niks. Maar ik moet toch wel eerst eens proberen voordat ik er een mening over kan vormen. Tot nu toe laat ik t vooral links liggen. :)
Hier vijf seconden de demo gespeeld - oké oké, een paar minuten - en toen meteen de full version gekocht. Topgame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
menne schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:20:
Of is dat echt volledig kansloos/zinloos met een dergelijke oude cpu/ram en een dergelijke prijs voor een GPU?
Sommige pcvr games zijn niet geweldig omgezet naar vr games en vragen dan nog aardig wat van je cpu.
No Mans Sky is een voorbeeld waar je cpu de bottleneck kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Laatst online: 12-09 16:57
Hydra schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:19:
[...]
Kijk met dat spel wel vooraf ff op internet of de problemen ondertussen opgelost zijn. Heb het spel zelf niet, maar er schijnen issues te zijn met ubisoft accounts waardoor het niet speelbaar is.
Het schijnt mogelijk opgelost te zijn.
https://forums.ubisoft.co...ar-Trek-Bridge-Crew/page2
Ik kan het alleen niet meer uitproberen, want ik had een refund aangevraagd, ik had een paar keer gebeld met Oculus en Ubisoft en die wezen naar elkaar dat ik niet een idee had dat het snel opgelost zou zijn. Ik wacht nog ff een maandje en dan check ik wat forums en dan ga ik 't misschien opnieuw kopen.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Dennisvw schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:51:
[...]

Sommige pcvr games zijn niet geweldig omgezet naar vr games en vragen dan nog aardig wat van je cpu.
No Mans Sky is een voorbeeld waar je cpu de bottleneck kan zijn.
Sterker nog, krijg no man sky niet boven de 30fps op de Quest 2 (rtx 2080). Op de Q1 had ik hem tussen de 60 en 72fps maar dat was maanden geleden.

De gpu komt niet hoger dan 50% waar volgens mij het probleem schuilt maar geen idee wat er aan te doen.

Wel jammer, het is een erg uitgebreide game met veel leuke dingen te doen maar de graphics zijn echt slecht in VR en icm 30fps is het al helemaal geen lol meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
sebastius schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:26:
[...]

Ik heb in beat saber nu al significant meer uren geklokt dan ik in welk ander spel op welk ander platform dan ook de afgelopen 20 jaar.
Je kan je echt geen bult vallen aan de Q2. Gisterenavond weer paar uurtjes mee zitten spelen en zoals al aangegeven is beatsaber echt een must have en wat is HL Alyx (PC) meesterlijk. HL Alyx is echt een voorbeeld van hoe goed optimalisatie kan bijdragen aan de kwaliteit van een game, zou mij niets verbazen als die ook op jou PC met wat mindere settings toch zou lopen. Of je het zou moeten willen laat ik even in het midden want met alles open is hij toch wel op zijn mooist en hoe hij gespeeld zou moeten worden. Dus wellicht even op de plank laten liggen totdat de PC er is ;)

Er zijn redelijk wat games op native quest welke de moeite waard zijn als je (nog) geen game pc hebt. Echte grafische pareltjes zijn het niet tov bv HL Alyx maar ik verwacht dat die wel zullen verschijnen de komende maanden nu de krachtige Q2 er is. Het is wel zo dat ze allemaal ook op steam te krijgen zijn.

Met games zoals hieronder kun je je best wel enkele honderden uren vermaken
- beat saber
- pistol whip
- moss
- I expect you to die
- robo recall
- echo arena (online mp)
- super hot
- the room VR

en nog veel meer afh van je intresses

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nu de krachtige Q2 er is
Als je meeneemt dat de Q2 zijn SoC behoorlijk underclocked is, terwijl die van de Q1 als ik het goed herinner overclocked is, de Q2 veel meer pixels moet renderen, en de Q2 op significant hogere framerate moet renderen, zou ik niet teveel grafische pracht en praal verwachten.

En natuurlijk, die hogere resolutie en refresh rate maken het ook mooier, maar het is niet dat ze ineens veel betere textures en lighting kunnen gaan gebruiken met een Q2, tenzij ze hem op 72Hz en in lage resolutie willen laten renderen. Er zullen vast spellen komen die verrassend zijn wat nog uit een mobile SoC kan worden gehaald, maar je moet ook niet vergeten dat het een mobieltje is effectief, elke dedicated GPU rend rondjes daaromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
[...]

redelijk dik en een beetje stug, als je hem wat langer gebruikt begint hij wat losser te worden. Ik vind hem wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest

Ja! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Laatst online: 31-08 14:53
Gratis:
- Echo Arena (multiplayer zero-g sport, mijnsinziens het leukste spel op de Quest)
- Rec Room (multiplayer social/minigames)
- VRchat (multiplayer chat)

Rythm:
- Beat Saber (mevrouw vind dit de beste game op de Quest)
- Pistol Whipped

Andere aanraders:
- Red matter (puzzle)
- Lies beneath (FPS)
- Superhot (FPS)
- The Climb (rotsklimmen)
- Space Pirate Trainer (arcade shooter)
- Robo Recall unplugged (arcade shooter)
- Vader immortal I, II, III (scripted shooter, dojo is leuk!)
- Mission ISS (ISS simulatie, pas op! hoge puke-factor)

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Pagina: 1 ... 18 ... 123 Laatste