Een tijdje geleden had ik gezegd dat ik een
Woojer Strap Edge had besteld. Een soort portable bass die je op je lichaam bevestigd, leek me perfect voor VR! Zie deze post als een review van dat ding. Skip als je geen interesse hebt
Gisteren binnen gekregen, voor gebruik moest het eerst minimaal 3 uur op de lader. Nou goed, na het laden leek het me leuk om het eerst uit te proberen op m'n mobiel (Huawei P20 pro), deze ondersteunt meerdere bluetooth aansluitingen, dus ik dacht dat dat wel zou werken. Niet dus, ik kon wel met m'n headset en Strap tegelijk connecten, maar ik kon slechts 1 audio output selecteren. Via een audio kabel van de Strap naar m'n headset werkte ook niet, m'n headset dacht dat ik geen headset output meer wou en enkel audio output naar de Strap. Wat dus niet werkt.
Op de PC werkte het alleen bedraad gekoppeld aan m'n andere (gaming) headset. Metro: Exodus ermee geprobeerd, maar dat ding trilt al als een Russische gozer een beetje praat. En tijdens gevechten voegt het eigenlijk niks toe, het hinderde mij alleen een beetje.
In VR kon ik gelukkig een optie in SteamVR selecteren om audio te mirroren naar 2 devices. Dus naar m'n Index en Strap. In Beat Saber werkte dit goed. Maar de bass werd niet heel vaak getriggered om er echt plezier van te hebben. Dit verschilt natuurlijk per nummer. Een nummer moet veel lage tonen hebben om de Strap te triggeren. Zou tof zijn als Beat Saber de bass verhoogt elke keer als je een blok door midden hakt, maar dat is op het moment niet zo.
Daarna ging ik verder met een horror serie op Netflix, koppelen via m'n tv ging vlekkeloos, en dat terwijl ik nog steeds via m'n soundbar geluid kreeg. Ik ben meestal niet zo schrikkerig bij horror films en series, maar bij schrik momenten werd vaak een bass gebruikt, wat de Strap triggered, en daar moest ik toch wel soms van schrikken

Voegde wel wat toe.
Was dit het geld waard? $129 + $18 verzendkosten + $29,40 VAT, totaal van $176,40. Voor mijn gevoel niet, ik ben enorm blij dat ik het vest niet had besteld, en ik zou de Strap ook niet opnieuw kopen.
Retour sturen is ook niet redelijk. Je krijgt de VAT niet terug, de verzendkosten krijg je niet terug en je moet zelf natuurlijk nogmaals verzendkosten betalen om het terug te kunnen sturen. Daar koop je bijna nog een Strap voor.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan!
Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf