Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 11:44
Timbox88 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:23:
Ik heb gisteravond een half uurtje Pavlov gespeeld en ik moet zeggen, het idee vind ik erg tof, maar op de een of andere manier heb ik erg veel moeite met de besturing. Waar ik normaal een shooter met controller of muis/toetsenbord binnen een minuut oppak, bleef ik hier priegelen met hoe goed te bewegen, maar ook met zaken als het reloaden, granaat gooien, dat toch niet helemala intuitief voelt met alle knoppen die je dan moet indrukken etc.

Hebben meer mensen daar last van? Heeft dat tijd nodig of kan ik beter de conclusie trekken dat deze game dan niet zozeer iets voor mij is? Nu kan ik evt nog gratis refunden namelijk haha (binnen de 2 uur op steam).
Hmm, dat is heel erg vaag. Pavlov is voor mij juist een van de meer intuïtieve shooters. Het is soms alleen even wennen of je nu iets moet pakken met de trigger of met de grip. Dat is soms nog weleens verwarrend. Ook hebben sommige wapens een magazine release. Dan druk je op A om het magazijn uit het wapen te ejecten. Sommige wapens hebben dat niet daar moet je het magazijn beetpakken en er zelf uithalen. Maar voor de rest speelt het lekker weg.

Nu moet ik wel eerlijk zijn dat ik Pavlov al sinds early access speel.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Timbox88 Denk dat bijna iedereen aan het begin wel moeite heeft met dingen als herladen, vooral als je het snel wil doen in een stressvolle situatie. Of het wat voor je is, is iets anders :P . Heb het weleens gespeeld, en mijn conclusie is dat ondanks dat ik bij regulier gamen eigenlijk puur en alleen multiplayer doe, ik voor VR gamen liever single player doe in mijn eigen tempo.
GekkePrutser schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:00:

[...]

Met de CV1 had ik alleen nog wel eens dat ik begon te spelen, het ding op een gegeven moment afdeed en dan van "huh?? ik zit in het donker 8) ".
Herkenbaar ja :P

Ondertussen gaat het lekker op Oculus Reddit. Uiteraard zal het voor veruit meeste mensen prima gaan, maar ook genoeg die een nieuw Facebook account maken omdat ze er nog geen hebben, krijgen per direct een perma ban. Waarbij niemand weet waarom, want het is Facebook. Dat is al erg kut als je je nieuwe Quest wil gebruiken. Wat echter nog erger is: Er zijn er ook bij die al een Oculus account hebben, die naar Facebook moeten omzetten voor de Quest 2, en dat account direct een permaban heeft. Dus die zijn hun complete game collectie kwijt totdat Facebook hun troep oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
SacreBleu schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:32:
[...]

Hmm, dat is heel erg vaag. Pavlov is voor mij juist een van de meer intuïtieve shooters. Het is soms alleen even wennen of je nu iets moet pakken met de trigger of met de grip. Dat is soms nog weleens verwarrend. Ook hebben sommige wapens een magazine release. Dan druk je op A om het magazijn uit het wapen te ejecten. Sommige wapens hebben dat niet daar moet je het magazijn beetpakken en er zelf uithalen. Maar voor de rest speelt het lekker weg.

Nu moet ik wel eerlijk zijn dat ik Pavlov al sinds early access speel.
Ja maar dit is dus precies waar ik moeite mee heb! Ik vergis me steeds tussen grip en trigger en idd ook of ik de magazines handmatig moet reloaden of met B (volgens mij is het B, geen A). En dat kost me dus echt veel tijd om aan te wennen, waardoor het heel erg behelpen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Sissors schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:35:
@Timbox88 Denk dat bijna iedereen aan het begin wel moeite heeft met dingen als herladen, vooral als je het snel wil doen in een stressvolle situatie. Of het wat voor je is, is iets anders :P . Heb het weleens gespeeld, en mijn conclusie is dat ondanks dat ik bij regulier gamen eigenlijk puur en alleen multiplayer doe, ik voor VR gamen liever single player doe in mijn eigen tempo.
Ja, dat is idd ook nog een dingetje. Nu overigens alleen nog SP van Pavlov gedaan (tutorial en die shooting range) maar kan me zo voorstellen dat MP nog veel hectischer/ingewikkelder is hahaha.

Maar geen paniek hoor, vermaak me enorm met Beat Saber! Later nog half uurtje Pavlov proberen en dan kan ik altijd nog refunden en wat anders zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
Voor iedereen die SteamVR draait als beginner, probeer ook The Lab van Valve. Is gratis en een demo voor VR. Vermaak ik nog vaak mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Tadango schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:41:
Voor iedereen die SteamVR draait als beginner, probeer ook The Lab van Valve. Is gratis en een demo voor VR. Vermaak ik nog vaak mee :)
Thanks voor de tip! Ga ik morgen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Owja, bekijk ook NVIDIA VR Funhouse. Ook een leuke demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:25
Op mijn game laptop heb ik 1x type-C USB 3.1 Gen2, 1x type-A 3.1 Gen2 en 2x type-A 3.1 Gen1 poorten.
Sluit ik mijn (ali express) USB 3.2 Gen1 kabel aan één van de poorten van Gen2 dan doet ie het even maar ontkoppelt dan. Dan moet ik Oculus link weer koppelen en dan doet ie het weer even.
Als ik deze kabel aan één van de de Gen1 poorten aansluit heb ik nergens last van.
Heeft iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik neem aan dat de Quest een Gen2 USB poort heeft. Zover mij bekend checkt USB niet de link kwaliteit zoals Ethernet doet, dus ik kan me voorstellen dat je hebt als ze verbinding maken:

- Ik ben USB3 gen 2
> Ik ook
- Dan gaan we op USB 3 gen 2 snelheid praten
Data doet Brrrrrrrr. Handel crasht omdat jouw kabel de snelheid helemaal niet aan kan.

Ook al hoeft er weinig data verstuurd te worden, een USB pakket zal altijd op volle snelheid erdoorheen gestuurd worden.

Alternatief is:

- Ik ben USB3 gen 2
> Ik ben USB3 gen 1
- Dan gaan we op USB3 gen1 snelheid praten
Data doet Br Br Br Br. Handel werkt wel, omdat je kabel die snelheid wel aan kan.

Anyway, weet niet of het helemaal te begrijpen en juist is, maar vermoed dat het zoiets is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Timbox88 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:38:
[...]

Ja maar dit is dus precies waar ik moeite mee heb! Ik vergis me steeds tussen grip en trigger en idd ook of ik de magazines handmatig moet reloaden of met B (volgens mij is het B, geen A). En dat kost me dus echt veel tijd om aan te wennen, waardoor het heel erg behelpen is..
Haha, kan ook 'B' zijn, inderdaad. Maar daar wen je uiteindelijk wel aan. Je zult uiteindelijk een aantal wapens hebben die je als favoriet hebt en uiteindelijk kun je herladen zonder naar het wapen te kijken.
In het begin is het wat klooien, omdat de bindings soms niet logisch lijken, uiteindelijk wordt het muscle memory.

Ik heb gisteren wat zitten experimenteren met Oculus Link. Ik heb hier nog een Ali-kabel liggen met USB-C. Dacht dat USB-C altijd hoger was dan 2.0 maar de app gaf meteen aan dat de link met 2.0 was.
De poort was wel gewoon USB 3.0. Dus de kabel was gewoon goedkope troep.
Waarvan ik wel onder de indruk was, is hoe goed de kabel werkte. Misschien heb ik slechte ogen, maar ik merkte geen vertraging en zag ook geen compression artifacts. De resolutie was duidelijk lager dan de native resolutie. Maar ik had begrepen dat Link nog functioneert op Q1 settings.

Wat mij verder óók opviel, is dat ik met Virtual Desktop geen noemenswaardige verbetering merkte. Het beeld zag er - misschien - iets beter uit. Maar ik zag geen grote verbetering. Misschien moet ik een setting nog even op 'High' zetten. Maar de bitrate staat op 100. Alles hoger en dan merk ik wel een delay alsof ik constant in Asynchronous Timewarp zit.

Dat gezegd te hebben, Virtual Desktop werkt wel fantastisch. Heb er speciaal een oude AC-router voor uit de kast getrokken en in de meterkast gebouwd. Zitten twee deuren tussen, maar ik heb geen één keer een hiccup gehad oid. Lijkt er gewoon op alsof ik het spel vanaf de Quest afspeel en niet mijn PC die op zolder staat. Bizar.

[ Voor 46% gewijzigd door SacreBleu op 15-10-2020 09:13 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Zojuist m'n Quest 2 bezorgd gekregen! Set-up begonnen; hij's bezig met het installeren van een update nu. Vind het sowieso een mooi apparaat en het komt in een stevige doos die je toch, ondanks de lage prijs, best wel een 'premium' gevoel geeft. Goeie eerste indruk in ieder geval :)

Na de installatie ga ik (weer) BeatSaber aanschaffen; kijken hoe zich dat verhoudt met de PSVR.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:35:
@Timbox88
Ondertussen gaat het lekker op Oculus Reddit. Uiteraard zal het voor veruit meeste mensen prima gaan, maar ook genoeg die een nieuw Facebook account maken omdat ze er nog geen hebben, krijgen per direct een perma ban. Waarbij niemand weet waarom, want het is Facebook. Dat is al erg kut als je je nieuwe Quest wil gebruiken. Wat echter nog erger is: Er zijn er ook bij die al een Oculus account hebben, die naar Facebook moeten omzetten voor de Quest 2, en dat account direct een permaban heeft. Dus die zijn hun complete game collectie kwijt totdat Facebook hun troep oplost.
Ja ik heb zelf een maand geleden al een FB account aangemaakt omdat ik de bui al zag hangen. En niet meteen gekoppeld, dan kon ik een tijdje afwachten of hij geband zou worden. Ik had er vroeger eentje maar die heb ik gesloten en ik wil niet meer dat mensen me gaan zoeken en proberen te frienden enzo. Mij FB profiel wil ik 100% leeg houden. Dus geen avatar, niks in de bio enzo. Ik hoop dat dat goed gaat.

PS: Als je "Quest 2" niet als optie ziet in de Oculus app als je een nieuwe headset toevoegt, check of hij de laatste versie is (was bij mij het geval) en force quit hem ff, dat laatste hielp bij mij.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 15-10-2020 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:22
Virtual Desktop krijg ik niet zo goed als Link, met VD is er te veel sharpening toegevoegd waardoor games zoals Dirt Rally 2 er niet uit zien ook is de compressie niet al te best.

Iemand al een goed werkend alternatief 5M (3M net te kort) kabel gevonden voor de Quest 2? Was met met mijn CV1 ook zo'n zoek tocht naar extensie kabels. Ik heb alle mogelijke aansluit varianten op mijn mobo (USB 3 gen1 en 2 met USB-C of USB-A aansluiting en ook Thunderbolt 3)

Zo veel tegenstrijdige reviews met onderstaande kabels:

https://www.amazon.nl/Ama...d=1602746715&sr=8-13&th=1

https://www.amazon.nl/KIW...M3D/ref=sr_1_2?__mk_nl_NL

[ Voor 41% gewijzigd door Furfoot op 15-10-2020 10:51 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Furfoot schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:47:
Virtual Desktop krijg ik niet zo goed als Link, met VD is er te veel sharpening toegevoegd waardoor games zoals Dirt Rally 2 er niet uit zien ook is de compressie niet al te best.

Iemand al een goed werkend alternatief 5M (3M net te kort) kabel gevonden voor de Quest 2? Was met met mijn CV1 ook zo'n zoek tocht naar extensie kabels. Ik heb alle mogelijke aansluit varianten op mijn mobo (USB 3 gen1 en 2 met USB-C of USB-A aansluiting en ook Thunderbolt 3)

Ik zie bij veel van de slechte reviews dingen staan als dat de verbinding wegvalt of dat het niet via elke USB poort werkt en dat soort dingen. Overduidelijk gebruikers met brakke systemen of een misproductie kabel wat zelfs bij de 100 euro kostende oculus kabel kan voorkomen als je pech hebt maar het overgrote deel van die slechte reviews zijn volgens mij gewoon allemaal gebruikersfouten

Ik had trouwens begrepen dat VD juist veel betere kwaliteit geeft dan link kabel?

[ Voor 3% gewijzigd door NosferatuX op 15-10-2020 11:02 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik heb de Quest 1 getest met 2 goedkope usb kabels en 2 usb 2 hubs ertussen. Zelfs dat is stabiel, alleen de beeldkwaliteit is om te huilen. Mijn USB 3.1 Gen 1 poort werkt ook perfect. Wellicht is Gen 2 gevoeliger. Misschien een 3.1 Gen 1 hub er tussen zetten?

Ik heb het zelfs over een 20mbit wireless usb verbinding getest en ook dat is stabiel, maar je zit op 1 fps :) De software lijkt geen probleem ivm stabiliteit, de hardware eerder. Dus kabel of poort of hub oid.

[ Voor 29% gewijzigd door Tadango op 15-10-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Heeft iemand dit al geprobeerd icm link of VD?
Mijn set zit nog in gesealde doos dus zelf nog niks uitgeprobeerd.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NosferatuX schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:00:
[...]

Ik zie bij veel van de slechte reviews dingen staan als dat de verbinding wegvalt of dat het niet via elke USB poort werkt en dat soort dingen. Overduidelijk gebruikers met brakke systemen of een misproductie kabel wat zelfs bij de 100 euro kostende oculus kabel kan voorkomen als je pech hebt maar het overgrote deel van die slechte reviews zijn volgens mij gewoon allemaal gebruikersfouten

Ik had trouwens begrepen dat VD juist veel betere kwaliteit geeft dan link kabel?
Een Quest 1 gebruikt 150mbps ofzo via USB. Hoe kan je in hemelsnaam een gebruikersfout hebben bij het in twee USB poorten drukken van een kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
NosferatuX schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:05:

[YouTube: BOOST the Oculus Quest 2 Graphics with Link w/ this Easy trick!]
Werkt voor de 1 ook, dus voor de 2 ook lijkt me. Alleen de pixels override reset na een reboot. Let er alleen wel op dat het verhogen van de render resolutie ook flink wat meer performance kost. Je hebt dan wel een 3080 of hoger nodig voor een fatsoelijke framerate met details. Mijn 2070S doet 23xx zonder dat het merkbaar instort bij Project Cars 2 bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:07:
[...]

Een Quest 1 gebruikt 150mbps ofzo via USB. Hoe kan je in hemelsnaam een gebruikersfout hebben bij het in twee USB poorten drukken van een kabel?
Wanneer iemand 5 USB poorten heeft en de kabel werkt er op 2 goed en op 3 niet dan is die kabel gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
NosferatuX schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:10:
[...]

Wanneer iemand 5 USB poorten heeft en de kabel werkt er op 2 goed en op 3 niet dan is die kabel gewoon goed.
Niet als 2 poorten USB 2 zijn en de 3 niet werkende Usb 3.1 ;) De kabel en de poorten moeten allemaal de snelheid aan kunnen. Een brakke kabel op Usb 2 werkt vaak prima maar zodra Usb 3.1 data wil gaan sturen op hoge snelheid geeft de kabel teveel storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Ok dan koop je geen kabel want elke kabel heeft dat soort reviews er tussen zitten. Moet het een beetje weten te filteren op waar het probleem werkelijk zit, zo niet dan kom je nergens

Wanneer de slechte reviews gebaseerd zijn op dit soort dingen;

only worked on 2 of the 4 rear USB 3 ports, the front didn't work at all.

en de rest van de reviews zijn goed dan kan je er gewoon vanuit gaan dat dit een fout is bij de gebruiker want anders kan je net zo goed niks kopen want alle producten hebben wel een paar slechte reviews die of door een misproductie komen of door een fout bij de gebruiker,

[ Voor 53% gewijzigd door NosferatuX op 15-10-2020 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
NosferatuX schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:14:
Ok dan koop je geen kabel want elke kabel heeft dat soort reviews er tussen zitten. Moet het een beetje weten te filteren op waar het probleem werkelijk zit, zo niet dan kom je nergens

en de rest van de reviews zijn goed dan kan je er gewoon vanuit gaan dat dit een fout is bij de gebruiker want anders kan je net zo goed niks kopen want alle producten hebben wel een paar slechte reviews die of door een misproductie komen of door een fout bij de gebruiker,
Daarom koop je een kabel op advies van een mede tweaker die hem zelf ook gebruikt. Dat is de enige betrouwbare review. Ik weet alleen een goede goedkope 3m kabel welke perfect werkt op 3.1 Gen 1 poorten (ik heb niet anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Tadango schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:23:
[...]

Daarom koop je een kabel op advies van een mede tweaker die hem zelf ook gebruikt. Dat is de enige betrouwbare review. Ik weet alleen een goede goedkope 3m kabel welke perfect werkt op 3.1 Gen 1 poorten (ik heb niet anders).
Als je alleen maar dingen koopt die een mede tweaker aanraad dan beperk je je heel erg maar goed. Ik koop liever een kabel op eigen onderzoek, afweging en waarbij ik een conclusie uit meerdere reviews getrokken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NosferatuX schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:14:

Dat is absoluut geen bewijs dat de kabel prima is en de gebruiker het fout doet. Het betekend ook niet dat de kabel fout is, al is dat wel degelijk mogelijk! We hebben echter nog andere partijen. Zoals de moederbord fabrikant, en de Oculus/Facebook drivers die toch ook wel erg goed zijn in USB problemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu

Dit heb ik nog niet geprobeerd. Ik ben er wel achter gekomen dat VD en Link er identiek uitzien, en mijn kabel was een 2.0 kabel. Dit komt omdat de resolutie op beide even hoog is.

Wat wél werkt in als je een SteamVR spel speelt. Je kunt met SteamVR namelijk de resolutie wél precies aanpassen en dat maakt enorm verschil! Als je een goede WiFi opstelling heb dan is VD zeker aan te raden boven de kabel. Het nadeel is wel dat je Quest eerder leeg is. Daarom heb ik de Elite Battery Strap besteld.
Misschien dat ik ooit nog een powerbank ofzo bestel, die ik dan in mijn zak doe, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:58

Ik zag deze gisteravond pas nadat ik de headset uit had gedaan en op weg was naar bed. Heb nog wel even snel de settings aangepast, maar dus nog niet gekeken. Vanavond ga ik dat uitproberen.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Dat is absoluut geen bewijs dat de kabel prima is en de gebruiker het fout doet. Het betekend ook niet dat de kabel fout is, al is dat wel degelijk mogelijk! We hebben echter nog andere partijen. Zoals de moederbord fabrikant, en de Oculus/Facebook drivers die toch ook wel erg goed zijn in USB problemen veroorzaken.
Ja natuurlijk. Zoals ik al zei de kabel kan ook een misproductie zijn.
Maar als 90% van de reviews gewoon goed zijn, 5 % redelijk en 5 slecht dan kan je er gewoon van uit gaan de de kabel in essentie niet het probleem is. Het zijn gewoon zeer goed beoordeelde kabels lol. Hoe moeilijk wil je het maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Soliest schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:30:
[...]

Ik zag deze gisteravond pas nadat ik de headset uit had gedaan en op weg was naar bed. Heb nog wel even snel de settings aangepast, maar dus nog niet gekeken. Vanavond ga ik dat uitproberen.
Wel alles opnieuw controleren want niet alle instellingen blijven staan na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Soliest schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:30:
[...]

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Ik heb de settings net toegepast, ga het zometeen proberen, dus ik denk dat ik over een uurtje
iets nuttigs kan zeggen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
SacreBleu schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:30:
[...]

Dit heb ik nog niet geprobeerd. Ik ben er wel achter gekomen dat VD en Link er identiek uitzien, en mijn kabel was een 2.0 kabel. Dit komt omdat de resolutie op beide even hoog is.

Wat wél werkt in als je een SteamVR spel speelt. Je kunt met SteamVR namelijk de resolutie wél precies aanpassen en dat maakt enorm verschil! Als je een goede WiFi opstelling heb dan is VD zeker aan te raden boven de kabel. Het nadeel is wel dat je Quest eerder leeg is. Daarom heb ik de Elite Battery Strap besteld.
Misschien dat ik ooit nog een powerbank ofzo bestel, die ik dan in mijn zak doe, ofzo.
Heb er een nieuwe AX router bijbesteld dus draadloos moet zeker lukken hoop ik. Zat zelf ook te twijfelen tussen de gewone elite strap of die met bat maar dacht is weer extra gewicht op mijn hoofd, dan doe ik liever inderdaad een pwrbank in me zak en die aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Furfoot schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:47:

Zelf deze gekocht en doet het erg goed als is hij wel een beetje stug. Merk:AMVR lengte:5meter. Zie dat hij bij bol is uitverkocht helaas.
https://www.bol.com/nl/p/...r-usb-c/9300000005813694/

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
NosferatuX schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:34:
[...]

Heb er een nieuwe AX router bijbesteld dus draadloos moet zeker lukken hoop ik. Zat zelf ook te twijfelen tussen de gewone elite strap of die met bat maar dacht is weer extra gewicht op mijn hoofd, dan doe ik liever inderdaad een pwrbank in me zak en die aangesloten.
Ik maak nog gebruik van een D-Link DIR-868L als dedicated router voor de Quest 2. Geen ander apparaat is erop aangesloten. En dat werkt, tot nu toe, nog helemaal fantastisch. Zelfs net nog even Gorn gespeeld op 3k resolutie en dat zag er fantastisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
SacreBleu schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

Ik maak nog gebruik van een D-Link DIR-868L als dedicated router voor de Quest 2. Geen ander apparaat is erop aangesloten. En dat werkt, tot nu toe, nog helemaal fantastisch. Zelfs net nog even Gorn gespeeld op 3k resolutie en dat zag er fantastisch uit.
Nice, scheelt weer. Mijn oude router was al niet zo heel goed meer dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Ik wil dus idd eigenlijk de officiele link kabel maar dan goedkoper :) Met onderstaande specs:

- Quest > USB-C met 90 graden aansluiting
- PC > USB 3 gen 1 verbinding (USB-A of USB-C) @ 5GBps
- 3A Power supply
- 5M lang

Dus in de oculus test die je kunt doen in de Oculus desktop software moet dit allemaal op USB 3 snelheden werken.

VD is wel leuk maar in sommige games is zelfs 80 Mbps gewoon niet goed genoeg, ook vind ik de overdreven kleuren, contrast en sharpening niet fijn (dit is allemaal bijgesteld door de VD ontwikkelaar naar zijn eigen smaak, mijn voorkeur gaat uit naar default Oculus en wat de ontwikkelaar voor ogen had). Bijvoorbeeld gravel renderen op hoge snelheid in Dirt Rally 2 is lastig omdat er weinig definitie in zit daarom zie je in VD daar dus ook vaak een glad vlak onstaan door compressie artifacts..

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Furfoot schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:38:
Ik wil dus idd eigenlijk de officiele link kabel maar dan goedkoper :) Met onderstaande specs:

- Quest > USB-C met 90 graden aansluiting
- PC > USB 3 gen 1 verbinding (USB-A of USB-C) @ 5GBps
- 3A Power supply
- 5M lang

Dus in de oculus test die je kunt doen in de Oculus desktop software moet dit allemaal op USB 3 snelheden werken.

VD is wel leuk maar in sommige games is zelfs 80 Mbps gewoon niet goed genoeg, ook vind ik de overdreven kleuren, contrast en sharpening niet fijn (dit is allemaal bijgesteld door de VD ontwikkelaar naar zijn eigen smaak, mijn voorkeur gaat uit naar default Oculus en wat de ontwikkelaar voor ogen had). Bijvoorbeeld gravel renderen op hoge snelheid in Dirt Rally 2 is lastig omdat er weinig definitie in zit daarom zie je in VD daar dus ook vaak een glad vlak onstaan door compressie artifacts..
Heb je de auto bitrate adjust aanstaan in de streamer app? 100Mbps is voor de 1 voldoende voor erg veel fijne details. Daar was geen compressie in te vinden. Voor de 2 zou je 150Mbps moeten verbruiken volgend VD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Tadango schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:42:
[...]

Heb je de auto bitrate adjust aanstaan in de streamer app? 100Mbps is voor de 1 voldoende voor erg veel fijne details. Daar was geen compressie in te vinden. Voor de 2 zou je 150Mbps moeten verbruiken volgend VD.
Daarnaast hoe hoger de bitrate hoe meer je van die hele kleine frametime spikes krijgt zelfs met een AX router, 150Mbps haalt niemand met perfecte latency/frametimes @ 90hz. Ja of je strapt de router aan je quest vast :)

Verschilt allemaal per game Alyx kun je prima spelen op 100 Mbps en ook op 50Mbps, maar iets wat met een constante snelheid op je afkomt (beat saber ook een goed voorbeeld) zie je al snel de hele kleine latency/frame spikes. Daarom is iedereen z'n ervaring anders.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Ik heb deze kabel dus gekocht (die van 5m C naar A):
https://a.aliexpress.com/_BUUItV
En zoals ik al eerder schreef werkt ie niet voor mijn USB poort 3.1 Gen2 maar wel bij de 3.1 Gen1
Gisteravond 15 minuten gespeeld in Alyx en zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
mytheory schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:47:
Ik heb deze kabel dus gekocht (die van 5m A naar C):
https://a.aliexpress.com/_BUUItV
En zoals ik al eerder schreef werkt ie niet voor mijn USB poort 3.1 Gen2 maar wel bij de 3.1 Gen1
Gisteravond 15 minuten gespeeld in Alyx en zonder problemen.
Dus in de Oculus desktop software USB test krijg je USB 3.0 te zien?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Furfoot schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:49:
[...]

Dus in de Oculus desktop software USB test krijg je USB 3.0 te zien?
Ja klopt, alles is groen.
Ik hoor in reviews dat die kabel van Anker ook wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:08
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om Developer Mode te activeren d.m.v. een telefoonnummer ipv Credit Card?

En is het beter om een USB C (Videokaart) naar USB C (Quest 2) kabel te gebruiken ipv. USB 3 (PC) naar USB C (Quest 2) ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
impactftw schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:02:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om Developer Mode te activeren d.m.v. een telefoonnummer ipv Credit Card?

En is het beter om een USB C (Videokaart) naar USB C (Quest 2) kabel te gebruiken ipv. USB 3 (PC) naar USB C (Quest 2) ? ;)
Zag inderdaad dat je nu dus een creditcard moet opgeven. Het invullen van een telefoonnummer krijg ik niet eens te zien en kan het dus niet uitproberen. Vind het nog steeds lomp dat je dat middels een credit card moet doen.

Het maakt voor de Quest niet uit vanaf welke USB poort het komt, als het maar USB3 aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
Soliest schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:10:
[...]

Zag inderdaad dat je nu dus een creditcard moet opgeven. Het invullen van een telefoonnummer krijg ik niet eens te zien en kan het dus niet uitproberen. Vind het nog steeds lomp dat je dat middels een credit card moet doen.

Het maakt voor de Quest niet uit vanaf welke USB poort het komt, als het maar USB3 aankan.
Ah oke bedankt voor je antwoord.
Ja daar zit ik dus ook mee.. om alleen een Credit Card in te stellen voor Developer Mode ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu

In virtual desktop merkte ik geen verschil met Oculus games. Ze blijven op de resolutie van de Quest draaien voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
mytheory schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:51:
[...]

Ja klopt, alles is groen.
Ik hoor in reviews dat die kabel van Anker ook wel goed is.
En dan nog de 3A requirement, hoe je dat kan testen geen idee :)

Iig bedankt voor je info!

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:57
Krijgen anderen ook na ff spelen met de quest (15min) dat je het echt aardig voelt aan je voorhoofd (alsof je continue hebt zitten fronsen)? Mijn nek krijgt ook echt al na 30 seconden pijn. Is dit iets waar je lijf gewoon aan moet wennen? Of zit het meer in de gewichtsverdeling van de Quest 2?

Ben benieuwd of anderen dit ook (hebben) ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
impactftw schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:02:
Yup, deze optie stond er voor mij gewoon bij. Hoefde hiervoor niets te doen. Geen idee waarom deze optie er bij mensen niet bij staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
menne schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:08:
Krijgen anderen ook na ff spelen met de quest (15min) dat je het echt aardig voelt aan je voorhoofd (alsof je continue hebt zitten fronsen)? Mijn nek krijgt ook echt al na 30 seconden pijn. Is dit iets waar je lijf gewoon aan moet wennen? Of zit het meer in de gewichtsverdeling van de Quest 2?

Probeer de Quest eens anders af te stellen, bij mij was het ook even zoeken naar de perfecte afstelling. Met name het band wat bovenlangs loopt maakte bij mij verschil (moest langer). De bril ging toen maar achter aan mijn hoofd hangen, waardoor ik het minder strak tegen mijn gezicht hoefde te trekken met de banden aan de zijkant. Na een tijdje dragen heb ik wel een lichte afdruk op mijn gezicht, maar pijnlijk wordt het zeker niet.
Even wennen zal het ook wel zijn, maar begin met de perfecte afstelling! Even experimenteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:04

Ik moest de eerste dag ook erg wennen. Gisteren voelde het al wat beter. Ik merk wel dat je het apparaat echt strak op je hoofd moet hebben (dat is voelt voor de balans een stuk beter), nadeel is wel dat ik het erg op mijn voorhoofd voel. Zelfs met de elite strap moet je de boel behoorlijk 'aantrekken'. Maar, zoals gezegd, de tweede dag voelde het beter (het zal dus op een of andere manier wel wennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Heel belangrijk is dat je de Quest en Q2 ook kan kantelen. Je kan zo de druk balanceren tussen je voorhoofd en jukbeenderen. Gewoon vastpakken en naar boven/beneden kantelen.

Blijf je het oncomfortabel vinden is een Halo strap misschien een oplossing. Die zijn voor de Q1 al beschikbaar en zullen binnenkort ook voor de Q2 uitkomen. Voor mijn vrouw was het in ieder geval een grote verbetering qua comfort, mij maakte het niet zoveel uit.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Dennisvw schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

Met name het band wat bovenlangs loopt maakte bij mij verschil (moest langer). De bril ging toen maar achter aan mijn hoofd hangen, waardoor ik het minder strak tegen mijn gezicht hoefde te trekken met de banden aan de zijkant.
Hier kwam ik gisteravond dus ook achter.
Ik had de bovenband van mijn elite strap veel te kort gemaakt en daardoor werd mijn achterkapje scheef getrokken. Nu de band veel langer gemaakt en zit het kapje veel beter achter op mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest

Bij mij drukt hij op m`n jukbeenderen onder mijn ogen. Is denk ik gewoon de gewichtsverdeling. Ben nu een halo aan het printen, kijken of dat wat helpt en anders die andere strap kopen.

https://www.thingiverse.com/thing:4623392

[ Voor 3% gewijzigd door Soliest op 15-10-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
mvz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:03:
[Afbeelding]

Tevens passen de VROptician lenzen welke ik voor m'n Quest 1 heb, perfect op de Quest 2!

[Afbeelding]
Zat ook naar die lenzen te kijken, zou voor mij minimaal 140 euro worden excl verzendkosten dus wacht daar nog even mee.
Heb nu deze siliconen beschermringen besteld, hoop dat het icm de spacer werkbaar is met mijn bril/hoofd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_EBhbwdy83b2lspx9bdfIdp6Lw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jOXDltNd0m7mbCfLIF8aE5qP.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
NosferatuX schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

Zat ook naar die lenzen te kijken, zou voor mij minimaal 140 euro worden excl verzendkosten dus wacht daar nog even mee.
Heb nu deze siliconen beschermringen besteld, hoop dat het icm de spacer werkbaar is met mijn bril/hoofd

[Afbeelding]
https://www.thingiverse.com/thing:4623350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Zou een optie zijn maar de lenzen die ik dan uit mijn reserve bril moet slopen zijn dan weer 3 x zo duur als van VR optician dus dan zou ik eerder voor die lenzen gaan als het met bril te lastig wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Soliest schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:38:
[...]

Bij mij drukt hij op m`n jukbeenderen onder mijn ogen. Is denk ik gewoon de gewichtsverdeling. Ben nu een halo aan het printen, kijken of dat wat helpt en anders die andere strap kopen.

https://www.thingiverse.com/thing:4623392
Vet dat dit al is ontworpen, laat weten hoe het is! Edit: is natuurlijk gewoon een mod van de Quest 1-versie :+
Zelfs met de Elite Strap voel ik nog echt druk op m'n voorhoofd, meer dan comfortabel is voor langere tijd.
Maar ik weet niet in hoeverre het normaal is, door het design zal er sowieso wel een druk op je voorhoofd komen.

[ Voor 4% gewijzigd door MacorgaZ op 15-10-2020 14:51 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ik heb btw nog helemaal geen vrienden op Oculus dus kan ook nog geen highscores vergelijken. Als mensen het leuk vinden om me toe te voegen, meer dan welkom!

Timbox88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
Timbox88 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:54:
Ik heb btw nog helemaal geen vrienden op Oculus dus kan ook nog geen highscores vergelijken. Als mensen het leuk vinden om me toe te voegen, meer dan welkom!

Timbox88
Ik heb je zojuist toegevoegd (Maltissa). Welkom in mijn vriendenlijst, je bent de eerste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Dennisvw schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

Ik heb je zojuist toegevoegd (Maltissa). Welkom in mijn vriendenlijst, je bent de eerste :P
haha cool! Ik ben nu niet thuis, maar ga je accepteren als ik er vanavond (of morgen) weer ff op ga! Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
SacreBleu schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

Yup, deze optie stond er voor mij gewoon bij. Hoefde hiervoor niets te doen. Geen idee waarom deze optie er bij mensen niet bij staat.
Ben jij verbonden met je Oculus Account of een Facebook account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
impactftw schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:56:
[...]

Ben jij verbonden met je Oculus Account of een Facebook account?
Facebook. Had mijn Oculus account jaren terug al gelinked. Ik heb in ieder geval ingelogd met Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
SacreBleu schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:57:
[...]

Facebook. Had mijn Oculus account jaren terug al gelinked. Ik heb in ieder geval ingelogd met Facebook.
Mm oke. Misschien dat het daar aan ligt? Welke betaalmethodes heb je gekoppeld als ik vragen mag? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:45
@impactftw hier paypal op accounts van gisteren. Kakelvers. SidequestVR werkt perfect.

[ Voor 18% gewijzigd door Spacewide op 15-10-2020 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
Spacewide schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:14:
@impactftw hier paypal op accounts van gisteren. Kakelvers. SidequestVR werkt perfect.
Ah oke. Hier ook paypal. Maar geen telefoon inputveld :( 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08

let op, dit is iets wat helemaal niet nodig is als je steam games speelt. Steam doet dit automatisch na gelang je PC power. Als je dat progje gebruikt gaat het exponentieel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Schijnt dat alle nieuwe accounts met facebook geen sms verificatie optie hebben. Maar gelukkig is er een workaround.

-Make a fresh oculus account (without facebook on developer.oculus.com)
-Do the phone verification thing (this option appears when you don't have a fb account linked)
-Follow these steps to create a organization: https://developer.oculus....o/#create-an-organization
-Follow the steps to add a user (type in the name of your main oculus account that is linked with your fb)
-Change the role of your new user (your main oculus account) to "admin"
Now you can switch on dev mode in the companion app :slight_smile:

Graag gedaan ;)

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
SacreBleu schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:27:
[...]

In virtual desktop merkte ik geen verschil met Oculus games. Ze blijven op de resolutie van de Quest draaien voor mijn gevoel.
werkt volgens mij ook niet in VD, is een client voor oculus app met link.

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 15-10-2020 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
Daanieyel schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:18:
Schijnt dat alle nieuwe accounts met facebook geen sms verificatie optie hebben. Maar gelukkig is er een workaround.

-Make a fresh oculus account (without facebook on developer.oculus.com)
-Do the phone verification thing (this option appears when you don't have a fb account linked)
-Follow these steps to create a organization: https://developer.oculus....o/#create-an-organization
-Follow the steps to add a user (type in the name of your main oculus account that is linked with your fb)
-Change the role of your new user (your main oculus account) to "admin"
Now you can switch on dev mode in the companion app :slight_smile:

Graag gedaan ;)
Super! Het is gelukt ;) >:)

Waar heb je dit gevonden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Een Discord server die bedoeld is voor zaken die hier niet besproken mogen worden >:)

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Laatst online: 12-09 16:57
Gebruik nu al met plezier enkele dagen de Quest 2.
En volgende week komt een vriend langs, en die wilt hem ook proberen. Alleen dat schuim vind ik niet zo corona-proof. Sowieso maak ik hem helemaal schoon enzo.
Bij een VR-arcade waar ik vorig jaar een keer was, hadden ze leren of nepleren gezichtcovers, die konden ze makkelijk schoonmaken, lijkt me ook wel makkelijker in de zomer.

Ik zag er wel eentje op de oculus quest accessoire website staan: https://www.oculus.com/ac...ace-foam-replacement-set/

Iemand enig idee waar ik die of iets vergelijkbaars in NL kan kopen? of zal ik hem gewoon daar bestellen en hopen dat deze op tijd is? (Het schijnt dat je de oculus quest 1 face-covers ook kan gebruiken, maar ik kan de bron niet vinden daarvan)

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
En facebook banned je account niet als ze erachter komen dat je geen developer bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
SeenD schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:56:
En volgende week komt een vriend langs, en die wilt hem ook proberen. Alleen dat schuim vind ik niet zo corona-proof. Sowieso maak ik hem helemaal schoon enzo.
Bij een VR-arcade waar ik vorig jaar een keer was, hadden ze leren of nepleren gezichtcovers, die konden ze makkelijk schoonmaken, lijkt me ook wel makkelijker in de zomer.

Ik zag er wel eentje op de oculus quest accessoire website staan: https://www.oculus.com/ac...ace-foam-replacement-set/

Iemand enig idee waar ik die of iets vergelijkbaars in NL kan kopen? of zal ik hem gewoon daar bestellen en hopen dat deze op tijd is? (Het schijnt dat je de oculus quest 1 face-covers ook kan gebruiken, maar ik kan de bron niet vinden daarvan)
Zou eerder gaan voor katoen, neemt meer vocht op. Ik heb ze van VRcover van de Q1 maar deze passen ook prima op de Q2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyphax schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:46:
[...]

Het is een beetje apart geimplementeerd, maar weet je, ik zat eigenlijk ook niet te wachten op multiplayer, geen interesse in. Maar ik probeerde het toch maar even uit, en toen kreeg ik wel weer dat gevoel dat ik van BS al heel lang niet meer gehad heb. Ik vond 't echt heel leuk! Het is zo anders, een soort interactie met andere mensen, in real-time. :)
Nog een keer geprobeerd vandaag, nu enkel OST tracking ingeschakeld, dus dan iig geen nummers die ik niet heb. Puur mijn mening, maak ervan wat je wil :P

Positief is dat je geen nummers hoeft te kiezen. Andere doen dat voor je :P . Schijnen nogal wat mensen te zijn die enkel Camelia nummers selecteren, en zelf het dan ook niet kunnen, maar gelukkig had ik dat probleem niet. Alsnog zit je enkel op OST nummers dan, en geen custom, maar goed, dat is dan zo.

Interactie met andere vind ik verwaarloosbaar. Ja je kan voor het begint naar elkaar zwaaien, maar daar houdt het ook op. Ook als je aan het spelen bent, ik kan hooguit net volgen hoeveelste ik sta, maar ik heb echt geen tijd om daadwerkelijk enige aandacht aan andere te besteden. Dat zal natuurlijk altijd een probleem blijven bij een Beatsaber, maar ze hadden het wel wat inzichtelijker kunnen maken, bijvoorbeeld visueel laten zien hoe hoog de score van iedereen is, zodat het een soort 'race' wordt. En dat kan je dan ook direct gebruiken om tegen jezelf te spelen: Je vorige poging, of je high score, proberen te verbeteren.

En dan ook moeten ze no-fail inschakelen. Waarbij als je gefaald had, je score onderaan komt, maar je niet net zo goed koffie kan gaan halen tot het nummer voorbij is.

Onder de streep zal het beperkte voordeel wat ik zie aan multiplayer niet genoeg zijn om mij van de custom maps af te halen vermoed ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
SeenD schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:56:

Gisteren dit nog gelinkt naar men vriendin.

https://a.aliexpress.com/_mKBYfPv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

Cyphax

Moderator LNX
Sissors schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:25:
[...]
Interactie met andere vind ik verwaarloosbaar. Ja je kan voor het begint naar elkaar zwaaien, maar daar houdt het ook op. Ook als je aan het spelen bent, ik kan hooguit net volgen hoeveelste ik sta, maar ik heb echt geen tijd om daadwerkelijk enige aandacht aan andere te besteden. Dat zal natuurlijk altijd een probleem blijven bij een Beatsaber, maar ze hadden het wel wat inzichtelijker kunnen maken, bijvoorbeeld visueel laten zien hoe hoog de score van iedereen is, zodat het een soort 'race' wordt.
Het is sowieso een race; er staat op de grond welke plek je hebt, maar andere stats leiden mij altijd teveel af, dus ergens is het ook hoe minder hoe beter. :+

Ik schreef wel "interactie" maar het is heel beperkt (ik zou het wel leuk vinden om andere spelers te kunnen complimenteren ofzo maar verder zou het maar gescheld opleveren denk ik :+); ik bedoel meer het idee dat die andere spelers daar op dat moment ook staan. Zo heb ik BS nog nooit gespeeld in al die tijd.
Nou denk je misschien "ja net zoals bij elke andere online game" maar ik ben dus geen multiplayer-speler, dus voor mij is dat anders dan wat ik gewend ben (het is ook maar goed dat het zo laagdrempelig en simpel is in eerste instantie). En ik merk dat dat toch motiveert om te spelen, want ik was dat al maanden een beetje kwijt. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
impactftw schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Mm oke. Misschien dat het daar aan ligt? Welke betaalmethodes heb je gekoppeld als ik vragen mag? ;)
Het Oculus account is gekoppeld met PayPal. Niet via CC maar directe koppeling met mijn bank. Verder heb ik niets bijzonders tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Net Star Wars Squadrons gekocht, en man dat heeft potentie! Helaas is het technisch een ramp nog. Als het uiteindelijk werkt (totdat alles begint te haperen door bugs) is het geweldig. Het begin gaat lang niet zo soepel als bv elite dangerous... Controls zijn standaard een ramp. Mijn stuur zat ook aangesloten en dan werkt de joystick niet bv. De standaard indeling is om te huilen, menu's zijn onduidelijk (hoe ga je terug naar het begin als je ergens in zit????). Als je eenmaal rondvliegt en bezig bent is het prachtig en geweldig... voor even, dan hapert de boel. Ik hoop dat er snel een update komt want hier heb ik erg veel zin in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeenD
Hahahaha, dat laatste plaatje...
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/H686adb3b04dd458ea3ac4b113234a8f0r.jpg

Goeie marketing, nu wil ik t wel kopen. 8)7
Zoiets is misschien ook nog wel wat voor als je een hoop vrienden hebt die t willen proberen. Hebben ze alleen pech dat het "lockdown" is.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
DutchEZmoder schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:02:
Ik was helemaal vergeten dat sites als g2a en hrk bestaan om goedkope games te scoren. Zojuist Tilt Brush en Beat Saber gekocht voor samen €25,65 en ik krijg een gratis game erbij, maar het is random welke dat word.
Dat kan voor Quest ook? Heb de mijne nog niet gekocht, dus ben daar nog vrij nieuw in :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
Peter_Aragorn schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:42:
[...]

Dat kan voor Quest ook? Heb de mijne nog niet gekocht, dus ben daar nog vrij nieuw in :)
Hij heeft het over Steam keys. En vervolgens linkt hij z'n SteamVR aan de Quest met Virtual Desktop of een snoer.

Ik heb volgende 3m snoer besteld in afwachting op een 5m 3.1 gen2 c naar a.

https://www.amazon.de/dp/B08FY1VPV4/
(Bizar, gekocht voor 14 euro)

En welkom: ik ben ook nieuw maar hier leer je snel bij :D

[ Voor 11% gewijzigd door Spacewide op 15-10-2020 22:20 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Spacewide schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:54:
[...]

Hij heeft het over Steam keys. En vervolgens linkt gij z'n SteamVR aan de Quest met Virtual Desktop of een snoer.
Aaah logisch ook. Is het mogelijk om de games überhaupt elders te kopen voor de Quest dan? Als je enkel op de headset zelf speelt, zonder pc.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 15:55
Spacewide schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:54:
[...]

Hij heeft het over Steam keys. En vervolgens linkt gij z'n SteamVR aan de Quest met Virtual Desktop of een snoer.

Ik heb volgende 3m snoer besteld in afwachting op een 5m 3.1 gen2 c naar a.

https://www.amazon.de/dp/B08FY1VPV4/
(Bizar, gekocht naan 14 euro)

En welkom: ik ben ook nieuw maar hier leer je snek bij :D
Ik heb zelf een Valve Index dus ik kan ze direct opstarten vanaf SteamVR :P Maar wel handig dat het ook via Virtual Desktop kan!

Vandaag via AliExpress een handig ophangsysteempje binnen gekregen zodat de kabel niet over de vloer ligt, echt super handig en het is toch wel de beste kwaliteit die ik ooit via Ali heb gekregen _/-\o_
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.61b24c4dXDC2Ck

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik zie in V&A 2 advertenties voor vive pro sets voor €600, maar mijn gut feeling zegt dat het eerder 500 zou moeten zijn. Wat zou een redelijke prijs zijn? Zelf zit ik meer aan ca. €500 te denken.

[ Voor 13% gewijzigd door ocf81 op 15-10-2020 21:36 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NosferatuX schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:00:
En facebook banned je account niet als ze erachter komen dat je geen developer bent?
Nee, bijna iedereen heeft dat, anders kan je ook niet sideloaden. Oculus is bekend met dit fenomeen maar ze willen dat redelijk in de hand houden.

Volgens de ontwikkelaar van SideQuest zijn Oculus ook bezig met een serieuzere optie. Ik hoop dat ze dan niet al die dev accounts gaan blokkeren want ik wil zelf ook gaan ontwikkelen.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 15-10-2020 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Basestations zijn wel €100 waard. Deluxe audio strap soortgelijk iets (Als hij goede kwaliteit is). Doe dan nog eens €200 voor de headset zelf, en je komt op €400 uit. Meer dan dat zou ik er echt niet voor betalen, en imo rond ik dan al omhoog af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Sissors schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:25:
Basestations zijn wel €100 waard. Deluxe audio strap soortgelijk iets (Als hij goede kwaliteit is). Doe dan nog eens €200 voor de headset zelf, en je komt op €400 uit. Meer dan dat zou ik er echt niet voor betalen, en imo rond ik dan al omhoog af.
Welke prijs zou je op de vive controllers plakken?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:30:
[...]

Welke prijs zou je op de vive controllers plakken?
Een pak stroopwafels.

Nee serieus, ik had die bewust niet meegeteld. Natuurlijk heb je controllers nodig, en ze werken, maar ze zijn ook wel de minste van alle beschikbare en komende controllers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tadango
Net een gratis goede IPD app voor Android gevonden. Ik zet mijn Quest altijd op 67-68mm en de app geeft 67,5mm aan :) Lijkt me een handige tool om te delen ;)

https://play.google.com/s...=com.sixoversix.copyglass

[ Voor 18% gewijzigd door Tadango op 15-10-2020 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:00
Tadango schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:14:
Net een gratis goede IPD app voor Android gevonden. Ik zet mijn Quest altijd op 67-68mm en de app geeft 67,5mm aan :) Lijkt me een handige tool om te delen ;)

Zoo, ook eens geprobeerd. Mijn eigen meting zei 64mm. Maar volgens de app is het 59.5. Nu ben ik toch benieuwd wie er dan zover vanaf zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 15:55
Tadango schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:14:

Nice, net 2x geprobeerd en de eerste keer gaf ie 61 aan en de tweede keer 60.5. Ik zet m'n bril altijd op 60 dus die kan wel ietsje omhoog :)

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:55

Damian

Insane Obtrusion

https://apps.apple.com/gb/app/eyemeasure/id1417435049

Die gebruik ik op mijn iPhone. Kwam precies overeen met waar ik mijn Rift op heb staan (62mm)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Android app kwam bij mij op 63 uit, exact correct met mijn bril gegevens. Mijn Rift staat wat kleiner, simpelweg omdat ik dan het scherpste beeld heb volgens de ingebouwde test. Dus ik laat hem lekker daarop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Laatst online: 22:27
Sissors schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:44:
Die Android app kwam bij mij op 63 uit, exact correct met mijn bril gegevens. Mijn Rift staat wat kleiner, simpelweg omdat ik dan het scherpste beeld heb volgens de ingebouwde test. Dus ik laat hem lekker daarop staan.
Bij mij op 71, wat overeen komt met de handmatige meting die ik gedaan heb. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
Nou, eergisteren mijn CV1 verkocht. Gisteravond de Q2 binnengekregen. Was toch wel een beetje spannend of het een grote upgrade zou zijn.
Heb er nog maar heel even kort mee kunnen spelen, en heb nog niet de kans gehad om hem aan de PC te hangen. Maar was wel direct onder de indruk van het beeld. Ik heb de 2 headsets niet naast elkaar kunnen vergelijken, maar dit is echt een stuk scherper dan wat de CV1 op het beeld kon toveren. FOV lijkt me praktisch gelijk aan de CV1. Op ipd3 zie je idd een blauwe rand rondom het beeld, maar dan moet je er wel op letten. Ik zit zelf op ipd2, dus nergens last van.
Draadloos is echt fantastisch. Vanavond maar eens virtual desktop installeren en aan het serieuze werk beginnen. :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R.van.M schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:02:
[...]

Bij mij op 71, wat overeen komt met de handmatige meting die ik gedaan heb. :'(
Ik kom op 72,5, twee metingen gaven hetzelfde resultaat. Komt wel overeen met mijn ervaring met de ipd setting. Met de cv1 duwde ik het ding zo ver naar buiten als maar kon. Hij zou officieel naar 72 moeten kunnen maar hij veerde bij mij altijd een beetje terug dus moest echt een beetje duwen aan het einde. De Quest ging wat makkelijker maar zet ik dus ook op het maximum (wat ook 72 zou moeten zijn).
Misschien dus ook maar goed dat ik geen Quest 2 besteld heb want ik had waarschijnlijk geen scherp beeld kunnen krijgen.

Edit: ik zie dat de reverb g2 dus ook waarschijnlijk geen optie is voor mij want die gaat maar tot 68. De index gaat tot 70, dat zou misschien nog kunnen... Ik hoop dat toekomstige headsets wel nog rekening blijven houden met ons freaks die blijkbaar zo ver van het gemiddelde af liggen. Blijkbaar was Oculus vroeger het meest inclusief maar in de jacht naar goedkoper nu juist niet meer... :(

[ Voor 21% gewijzigd door Finraziel op 16-10-2020 09:57 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomolone
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-07 22:35
IPD van 69, randje van wat kan met de quest 2 (Gaat tot 68 vgm). Toch maar bestellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 13:48
Ik zie nu meerdere reacties over virtual desktop, maar is dat nu echt zo veel beter?
Zelf gebruik ik ALVR tot nu, is gratis, en alles lijkt gewoon normaal te fuctioneren, geen haperingen of stotteringen tot nu toe waargenomen.

Is er dus meerwaarde die ik even zo snel niet zie om betaalde variant in de vorm van virtual desktop te nemen ipv AVLR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Cujo74 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:51:
Ik zie nu meerdere reacties over virtual desktop, maar is dat nu echt zo veel beter?
Zelf gebruik ik ALVR tot nu, is gratis, en alles lijkt gewoon normaal te fuctioneren, geen haperingen of stotteringen tot nu toe waargenomen.

Is er dus meerwaarde die ik even zo snel niet zie om betaalde variant in de vorm van virtual desktop te nemen ipv AVLR?
Zover ik kan zien: ALVR is gratis en werkt goed, maar niet echt plug en play en zo mooi gepolijst als VD is. VD heeft een goede app op de quest met veel updates en vergt erg weinig moeite om werkend te krijgen. Het is gewoon veel makkelijker in het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Via Sidequest Quake 2 en Crisis VRigade gespeeld. Erg vermakelijk.

Bij Quake 2 met lopen werd ik wel een beetje wankelig. :) Teleporten in dit soort spellen vind ik toch fijner, maar ik moet ook gewoon nog ff wennen.

Crisis Vrigade, ik voel me best slecht, want ik kom niet ver en dan heb ik ook nog de makkelijke setting gekozen. Na de shootout in de hal, dan moet je naar kantoor of lobby, maar dat is veel te open, ik ga te makkelijk dood dan.

Pavlov moet ik nog proberen van sidequest, hopelijk vanavond even tijd voor.

Ver heb ik Star Trek bridge crew nog gekocht, alleen daar heb ik een issue dat ik de ubisoft account niet kan linken aan de oculus, iemand enig idee? Oculus support wijst naar Ubisoft, Ubisoft zegt er mee bezig te zijn.

Wat is eigenlijk de afkorting van Oculus Quest 2, OQ2? Aangezien dit een algemene VR is, misschien handig om af en toe te vermelden welke headset iemand heeft.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Gisteren mijn vrouw eens laten spelen. Zij heeft een bril, dus ik heb die spacer er tussen gezet en de beschermers geprint en gemonteerd. Helaas zit het bij haar niet lekker met de bril, deze past niet goed in de Q2. Ze gaf ook aan dat doordat ze door haar eigen bril naar het schermpje keek niet alles duidelijk was. Binnen 2 seconden was ze al erg duizelig.. duidelijk niet voor haar weggelegd.
Voordeeltje wat ik er wel mee had, nadat ik hem opzette met die bril spacer er nog in, leek het alsof het beeld beter was. Die laat ik er nu dus gewoon lekker tussen zitten.

Helaas had ze ook nog de stekker uit het stopkontact getrokken terwij mijn 3d printer nog bezig was met die halo. Heb een Ender3 dus zou vanavond weer gewoon verder moeten kunnen gaan van waar hij was. Zal alleen wel een lelijke plek geven.

Wat ik ook heb gemerkt is dat de Q2 met mijn link kabel niet oplaadt tijdens het gamen :(
Kan dus hooguit 2 tot 3 uurtjes spelen helaas.

Pagina: 1 ... 17 ... 123 Laatste