Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:45
FreeMen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:31:
[...]

Q1 ging ca 2 uurtjes mee maar ik heb altijd met een 15.000mah accupack gespeeld en dan hoef je echt nergens op te letten. Ik ga ook zeker aan de Q2 minimaal een 10.000mah accupack hangen, zowel voor het tegengewicht als voor de gametijd
Oh misschien kan ik mijn Anker usb-c 20000mah in m'n achterzak dragen. Aan de andere kant gebruik in mijn devices niet graag als ze opladen.

Tegengewicht in de headstrap bedoel je dan, dat is een goei argument!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Spacewide schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:45:
[...]

Oh misschien kan ik mijn Anker usb-c 20000mah in m'n achterzak dragen. Aan de andere kant gebruik in mijn devices niet graag als ze opladen.

Tegengewicht in de headstrap bedoel je dan, dat is een goei argument!
Correct!
Ik heb het geluk een 3d printer te hebben dus ik heb bij de Q1 een mooie houder geprint voor achterop de Q1 voor de batterij. Werkte echt perfect. Voor de Q2 wordt het iets meer uitdaging icm de elite strap maar ik ik ben zeker dat ik in het weekend daar wat op gevonden heb ;)

Wat mij overigens wel wat tegen valt tov de Q1 zijn de controllers, de Q1 versies lagen duidelijk beter in de hand. Moet nog wel een paar rubberen (bescherm)covers bestellen via Ali, dat maakte bij de Q1 controllers ook een mega verschil qua comfort.

[ Voor 16% gewijzigd door FreeMen op 13-10-2020 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 10:33
Net de Quest 2 besteld :)

Hoe zit dat nu precies met de SteamVR games? Moet je die sowieso 'via' een PC spelen? Of zit er iets van een SteamVR app op de Quest waarmee je kunt downloaden en gelijk spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Japie Gijs schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:02:
Net de Quest 2 besteld :)

Hoe zit dat nu precies met de SteamVR games? Moet je die sowieso 'via' een PC spelen? Of zit er iets van een SteamVR app op de Quest waarmee je kunt downloaden en gelijk spelen?
Je moet echt via de PC ja, de quest heeft niet de kracht steam games te spelen. Je streamt het beeld van je pc naar de bril via een kabel of draadloos (aparte software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat moet altijd via een PC. Een Quest2 komt nog geen eens in de buurt van genoeg rekenkracht voor de meeste PCVR spellen. (Nog los van hele probleem van Android-based op ARM vs PC op x86).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Ik ken een tweetal jongens met Arizona Sunshine op Oculus.
Daar kost die 39.99 euro.
Op Eneba koop ik een Steamkey voor 18.18 euro.

Kan ik via steam met Virtual Desktop of link snoer met de Oculus jongens samen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Spacewide schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 00:02:

Kan ik via steam met Virtual Desktop of link snoer met de Oculus jongens samen spelen?
Volgens mij is er maar één versie van die game op de PC. Of je het nu via de Oculus store koop of via steam maakt niets uit.

Edit: ik ben niet 100% zeker dus pin me er niet op vast maar volgens mij kun je steam games ook via oculus launchen (ik heb dat iig al bij een paar steam games gedaan).

Edit 2, even opgezocht, blijkt toch dat het niet standaard is dat oculus games en steam games samen kunnen werken echter in dit geval:

2 years ago
The update also includes a networking overhaul, improving multiplayer stability, and adding a custom-built cross-platform matchmaking system that now also allows the matchmaking between Steam and Oculus Home players.

[ Voor 38% gewijzigd door FreeMen op 14-10-2020 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spacewide schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 00:02:

Op Oculus rift of op quest? Dat is wel een verschil. De Quest versie heeft zo te zien geen crossplay:
https://www.reddit.com/r/...ine_quest_rift_crossplay/

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Ik verwacht niet dat ik sessies langer dan 60/90 mins ga doen, dus een extra batterij is voor mij iig niet nodig. Dat scheelt dan weer!

Is het eigenlijk slecht om je quest onbeschermd, dus niet in een doosje ofzo, te bewaren zolang hij niet in de zon ligt met de lenzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Neu maakt niks uit. Ja er komt wat meer stof dan op. Mijn Rift ligt nu een jaar of 3 al onbeschermd, gebeurd niks mee. Maar dus wel moet je 100% zeker zijn dat er nooit zon op de lenzen zal vallen, want dan is het gewoon einde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:34
Dus met een Occulus Quest 2 + kabel naar goede pc kan ik half-life Alyx (en andere Steam games) spelen? Dat is wel interessant :)

Is dat startpakket nou een must? De prijs voor een Quest 2 start pakket ligt bijna twee keer zo hoog als gewoon een Quest 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:25:
Dus met een Occulus Quest 2 + kabel naar goede pc kan ik half-life Alyx (en andere Steam games) spelen? Dat is wel interessant :)

Is dat startpakket nou een must? De prijs voor een Quest 2 start pakket ligt bijna twee keer zo hoog als gewoon een Quest 2.
Ook zonder kabel kan je via een goede wifi verbinding HLA spelen vanaf je PC ;) En nee, dat start pakket zou ik nooit kopen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 11:17
Timbox88 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 06:45:
Ik verwacht niet dat ik sessies langer dan 60/90 mins ga doen, dus een extra batterij is voor mij iig niet nodig. Dat scheelt dan weer!

Is het eigenlijk slecht om je quest onbeschermd, dus niet in een doosje ofzo, te bewaren zolang hij niet in de zon ligt met de lenzen?
De doos die erbij zat vond ik zelf ook best mooi. Die gebruik ik nu als opbergcase in me kast zodat stof er niet al te makkelijk bij komt. En inderdaad... zolang hij maar niet in de zon komt te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:26
Timbox88 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 06:45:
Ik leg er altijd een opengevouwen zakdoek in als ik hem niet gebruik.
Geef stofje te zien in mijn oude Rift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
niels-cil schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:38:
Ik overweeg een quest 2 te halen. ik heb een ipd van 66/67 dus ik zal de buitenste ipd stand moeten gebruiken. Heeft er al iemand toevallig deze stand kunnen proberen met betrekking tot de field of view? Ik las dat op deze stand de fov minder is.
Ik heb zelf een ipd van 62 en heb uit interesse even stand 3 geprobeerd en daarbij wordt de FOV inderdaad kleiner. Voor mij zelfs dusdanig klein dat ik links en rechts blauwe kaders zag waar het beeld ophield, wat ik erg storend vond. Weliswaar scheelt het maar een klein beetje, maar voor mij dus net te veel. Wellicht dat een hogere ipd daar minder last van heeft op stand 3, geen idee hoe dat precies werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Dennisvw schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:53:
[...]

Ik heb zelf een ipd van 62 en heb uit interesse even stand 3 geprobeerd en daarbij wordt de FOV inderdaad kleiner. Voor mij zelfs dusdanig klein dat ik links en rechts blauwe kaders zag waar het beeld ophield, wat ik erg storend vond. Weliswaar scheelt het maar een klein beetje, maar voor mij dus net te veel. Wellicht dat een hogere ipd daar minder last van heeft op stand 3, geen idee hoe dat precies werkt.
Hier dezelfde ervaring. Ik zit qua IPD net op 2 en zie op zowel 3 als 1 blauwe kaders.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 15:55
Ik was helemaal vergeten dat sites als g2a en hrk bestaan om goedkope games te scoren. Zojuist Tilt Brush en Beat Saber gekocht voor samen €25,65 en ik krijg een gratis game erbij, maar het is random welke dat word.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Gisteren al lekker met de Q2 kunnen spelen (Echo Arena, Beat Saber, Pistol Whip). Hogere resolutie is direct merkbaar en mevrouw vind het beeld nu wel acceptabel (dus de tweede Q2 blijft mogelijk hier ipv retour). 90hz is al te unlocken met adb (zie hieronder) en dat ziet er wel erg strak uit in Echo Arena. Overigens is de tracking wel anders maar opzich niet slechter. Beat Saber en Pistol Whip merkte ik niks ervan, in Echo Arena vergt het wel een beetje aanpassen.

code:
1
adb shell setprop debug.oculus.refreshRate 90

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Sissors schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:08:
Neu maakt niks uit. Ja er komt wat meer stof dan op. Mijn Rift ligt nu een jaar of 3 al onbeschermd, gebeurd niks mee. Maar dus wel moet je 100% zeker zijn dat er nooit zon op de lenzen zal vallen, want dan is het gewoon einde verhaal.
En je kunt de lenzen gewoon stofvrij maken met een doekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Tomahawk_nr1 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:36:
[...]

De doos die erbij zat vond ik zelf ook best mooi. Die gebruik ik nu als opbergcase in me kast zodat stof er niet al te makkelijk bij komt. En inderdaad... zolang hij maar niet in de zon komt te liggen.
True maar die doos is zo groot haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
mytheory schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:37:
[...]

Ik leg er altijd een opengevouwen zakdoek in als ik hem niet gebruik.
Geef stofje te zien in mijn oude Rift.
Ah, slim idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:59
Ik heb zojuist mijn IPD gemeten en kom op 72 uit :/ Hopelijk is valt het mee, maar maak me nu toch wel beetje zorgen na alle negatieve feedback van de mensen met een hoge IPD. Dit weekend komt mijn quest dus dan kunnen we het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
R.van.M schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:21:
Ik heb zojuist mijn IPD gemeten en kom op 72 uit :/ Hopelijk is valt het mee, maar maak me nu toch wel beetje zorgen na alle negatieve feedback van de mensen met een hoge IPD. Dit weekend komt mijn quest dus dan kunnen we het testen.
Komt denk ik goed. Weet het natuurlijk niet zeker, maar je kunt best wat ondervangen met de verschillende standen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timbox88 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:13:
[...]

En je kunt de lenzen gewoon stofvrij maken met een doekje?
In principe ja. Maar ik leg hem meestal op zijn 'rug' neer, dus dan liggen de lensen verticaal, en valt er uberhaupt geen stof op.

Schoonmaken doe je in principe met een microvezel doekje, dan is er nul risico. Als dat niet werkt, haal een nieuwe bij de Hans Anders ofzo, want een schoon microvezeldoekje lost bijna alles op. Als dat echt niet werkt, dan kan je naar een plan B gaan kijken, maar moet je wel voorzichtig zijn, sommige van die alcoholdoekjes zijn ook desastreus voor VR lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Sissors schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:30:
[...]

In principe ja. Maar ik leg hem meestal op zijn 'rug' neer, dus dan liggen de lensen verticaal, en valt er uberhaupt geen stof op.

Schoonmaken doe je in principe met een microvezel doekje, dan is er nul risico. Als dat niet werkt, haal een nieuwe bij de Hans Anders ofzo, want een schoon microvezeldoekje lost bijna alles op. Als dat echt niet werkt, dan kan je naar een plan B gaan kijken, maar moet je wel voorzichtig zijn, sommige van die alcoholdoekjes zijn ook desastreus voor VR lenzen.
Thanks! Wat bedoel je met 'ik leg hem op zijn rug'. Je bedoelt dus dat je hem met het gezichtsvlak naar beneden legt, waardoor de lenzen dus als het ware naar de grond liggen toch?

Ik merk met opzetten trouwens ook nog wel eens dat ik de lenzen even tegen mijn gezicht krijg omdat je hem dan even schuin op hebt. Hebben jullie dat ook of doe ik iets verkeerd whaha?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik bedoel dat hij op zijn kop ligt, vergeleken met hoe je hem normaal op je hoofd hebt. Dus niet met de voorkant op de grond (of nou ja, op het kastje), maar met wat normaal de bovenkant van de hoofdband is.
Met gezichtsvlak naarbeneden kan niet bij mijn Rift CV1, een Quest met slappe hoofdband kan dat waarschijnlijk wel, en zal al helemaal goed zijn.

Algemeen maakt het allemaal niet veel, alleen als je hem met de voorkant naarbeneden legt, ja dan gaan je lenzen wel stof verzamelen.

Wat betreft opzetten: Hem recht op doen, en wat meer misschien van de rek van de hoofdband gebruik maken? Dat je de lenzen tegen je gezicht krijgt maakt in principe niks kapot ofzo, maar het maakt de lenzen wel vuil. Dus vooral voor jezelf handiger als je dat kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Sissors schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:40:
Ik bedoel dat hij op zijn kop ligt, vergeleken met hoe je hem normaal op je hoofd hebt. Dus niet met de voorkant op de grond (of nou ja, op het kastje), maar met wat normaal de bovenkant van de hoofdband is.
Met gezichtsvlak naarbeneden kan niet bij mijn Rift CV1, een Quest met slappe hoofdband kan dat waarschijnlijk wel, en zal al helemaal goed zijn.

Algemeen maakt het allemaal niet veel, alleen als je hem met de voorkant naarbeneden legt, ja dan gaan je lenzen wel stof verzamelen.

Wat betreft opzetten: Hem recht op doen, en wat meer misschien van de rek van de hoofdband gebruik maken? Dat je de lenzen tegen je gezicht krijgt maakt in principe niks kapot ofzo, maar het maakt de lenzen wel vuil. Dus vooral voor jezelf handiger als je dat kan voorkomen.
Ah zo! En yes, thanks, ga ik doen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• deDenDen
Mijn verwachtingen voor de Quest 2 waren iets te hoog vrees ik. Het is m.i. zeker een verbetering t.o.v. de Quest1, maar of het de nieuwe investering van ca. €400 (incl. elite strap) waard is betwijfel ik. Ik besefte mij gisteren wel dat de Q1 ook al een mooi apparaat was. Inmiddels besef ik mij dat een echte grote upgrade een grotere fov zou zijn en grotere sweetspot, maar dat zal nog wel even duren voordat zulke draadloze headsets te koop zijn. Desalniettemin weet ik wat mijn voorwaarden zijn bij een volgende upgrade.

Het was best wel zoeken naar de verschillen tussen de headsets. Je went heel snel aan de beeldkwaliteit wanneer je een andere headset opzet. Uiteindelijk op Youtube wat 4k video's bekeken (zoek bijvoorbeeld op 8k bulgaria) en daarbij kon ik goed de verschillen tussen de Q1 en de Q2 zien. Het beeld was echt een stuk scherper op de Q2, waardoor meer kleine details in de video te zien waren. Op het zwart na vind ik de kleuren op de Q2 in veel gevallen beter dan de Q1. De kleuren ogen wat natuurlijker, waar de Q1 regelmatig te levendige kleuren toonde. Dat is uiteraard mijn persoonlijke voorkeur, ik vind bijvoorbeeld vaak ook televisies te kleurrijk afgesteld.
In donkere scènes mis je het OLED scherm wel echt, veel details gaan dan met het LCD scherm verloren. Aangezien ik geen horror liefhebber ben speel ik nauwelijks donkere games. Donkere scènes in films zullen op de Q2 minder mooi zijn, alle andere scènes zullen stukken beter zijn dankzij de extra scherpte.

Al met al zou ik VR nieuwkomers de Q2 zeker aanraden, dan is het gewoon een top apparaat. Heb je al de Q1 en twijfel je over de Q2, dan zou ik nog een paar weken/maanden geduld hebben en afwachten wat de toekomstige updates aan verbeteringen gaan brengen. Je gaat m.i. nu van de Q2 niet aanzienlijk meer plezier beleven dan van de Q1.

Virtual desktop moet ik nog testen.

Pluspunten:
- scherper beeld, minder screendoor effect
- kleuren lijken soms wat natuurlijker, minder levendig.
- elite strap zit echt beter (standaard strap bewaar ik voor wanneer ik een filmpje liggend wil kijken.
- headset kan beter gepositioneerd worden (kantelbaar)
- alles werkt een stuk vlotter, menu's, browser, etc.
- geluid lijkt beter

Minpunten:
- het mooie zwart van het OLED mis ik wel een beetje (zal minder gaan opvallen)
- het schuimkussen zit minder prettig dan het kussen in de Q1 en wordt sneller vies door huidvet/schilfers/etc. (kan vervangen worden)
- controllers vind ik minder prettig in de hand liggen (even wennen)

Minpunten die voor mij niet van toepassingen zijn:
- slechtere ipd afstelling (met mijn 62 is stand 2 prima voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Okee, voor spellen als Elite Dangerous / Starwars Squadrons is de Q2 dan geen echte upgrade (gezien de ruimte toch echt zwart is). Dat zijn wel de spellen waar ik het meeste van ga genieten. Ik ben benieuwd hoe de G2 straks is met donkere beelden. Wellicht komt die dan hier voor aan de PC en blijft de Q1 voor het draadloze spelen. Wachten op een oled versie met hoge resolutie en goede draadloze opties kan wel lang gaan duren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mytheory schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:17:
Eindelijk ook de Q2 binnen.
Maar waarom moet ik alle spellen die ik voor de rift gekocht heb weer kopen voor de Q2?
Als ik in de Oculus app klik op rift dan staat beat saber op gratis. Doe ik dat op Q2 dan moet ik weer 30 euro betalen.
Hm dat klopt niet.. Zitten ze echt wel aan hetzelfde account gekoppeld? Ik heb de mijne nog niet binnen maar zo werkt het niet als je meerdere quests 1s had in elk geval. Ik heb de mijne geretourneerd en een nieuwe gekocht (ivm dode pixels) en ik had beide een tijdje in de app staan en kon gewoon op beiden alles installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
GekkePrutser schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:01:
[...]

Hm dat klopt niet.. Zitten ze echt wel aan hetzelfde account gekoppeld? Ik heb de mijne nog niet binnen maar zo werkt het niet als je meerdere quests 1s had in elk geval. Ik heb de mijne geretourneerd en een nieuwe gekocht (ivm dode pixels) en ik had beide een tijdje in de app staan en kon gewoon op beiden alles installeren.
Hij bedoeld dat hij de rift versie gekocht heeft en nu niet de quest versie gratis mag toevoegen. Dus geen crossbuy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
GekkePrutser schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:01:
[...]

Ja heb ze aan hetzelfde account gekoppeld.
Er zit blijkbaar een verschil tussen Rift en de Quest.
Dat zie je ook aan de prijzen in de Oculus app.
VD kost op de rift 15 euro terwijl die op de quest 20 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Dennisvw schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:51:
Mijn verwachtingen voor de Quest 2 waren iets te hoog vrees ik. Het is m.i. zeker een verbetering t.o.v. de Quest1, maar of het de nieuwe investering van ca. €400 (incl. elite strap) waard is betwijfel ik. Ik besefte mij gisteren wel dat de Q1 ook al een mooi apparaat was. Inmiddels besef ik mij dat een echte grote upgrade een grotere fov zou zijn en grotere sweetspot, maar dat zal nog wel even duren voordat zulke draadloze headsets te koop zijn. Desalniettemin weet ik wat mijn voorwaarden zijn bij een volgende upgrade.

Het was best wel zoeken naar de verschillen tussen de headsets. Je went heel snel aan de beeldkwaliteit wanneer je een andere headset opzet. Uiteindelijk op Youtube wat 4k video's bekeken (zoek bijvoorbeeld op 8k bulgaria) en daarbij kon ik goed de verschillen tussen de Q1 en de Q2 zien. Het beeld was echt een stuk scherper op de Q2, waardoor meer kleine details in de video te zien waren. Op het zwart na vind ik de kleuren op de Q2 in veel gevallen beter dan de Q1. De kleuren ogen wat natuurlijker, waar de Q1 regelmatig te levendige kleuren toonde. Dat is uiteraard mijn persoonlijke voorkeur, ik vind bijvoorbeeld vaak ook televisies te kleurrijk afgesteld.
In donkere scènes mis je het OLED scherm wel echt, veel details gaan dan met het LCD scherm verloren. Aangezien ik geen horror liefhebber ben speel ik nauwelijks donkere games. Donkere scènes in films zullen op de Q2 minder mooi zijn, alle andere scènes zullen stukken beter zijn dankzij de extra scherpte.

Al met al zou ik VR nieuwkomers de Q2 zeker aanraden, dan is het gewoon een top apparaat. Heb je al de Q1 en twijfel je over de Q2, dan zou ik nog een paar weken/maanden geduld hebben en afwachten wat de toekomstige updates aan verbeteringen gaan brengen. Je gaat m.i. nu van de Q2 niet aanzienlijk meer plezier beleven dan van de Q1.

Pluspunten:
- elite strap zit echt beter (standaard strap bewaar ik voor wanneer ik een filmpje liggend wil kijken.
- geluid lijkt beter

Minpunten:
- het schuimkussen zit minder prettig dan het kussen in de Q1 en wordt sneller vies door huidvet/schilfers/etc. (kan vervangen worden)

Ik kan geen headsets vergelijken aangezien de Index m'n eerste is, maar ik kan me wel vinden in je punten... Als ik ga upgraden in de toekomst moet de sweet spot absoluut groter zijn, ik weet niet hoe het bij de Quest 2 zit, maar bij de Index is echt een piepklein puntje in het midden scherp. Ingame niet heel storend maar in menu's zeer duidelijk.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadango schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:02:
[...]
Hij bedoeld dat hij de rift versie gekocht heeft en nu niet de quest versie gratis mag toevoegen. Dus geen crossbuy.
Ahhh sorry ik had de Rift opmerking gemist. Ja inderdaad, Beat Saber heeft geen crossbuy maar vele andere spellen wel! De uitgever kan dat zelf kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 14-10-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
GekkePrutser schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:08:
[...]

Ahhh sorry ik had de Rift opmerking gemist. Ja inderdaad, Beat Saber heeft geen crossbuy maar vele andere spellen wel!
Maar als ik zoek op dat crossbuy dan kom ik op deze site uit waar ze op een rijtje staan:
https://www.oculus.com/ex...section/2336123376469541/
Maar spellen als Rush heb ik ook gekocht op de Rift maar moet deze toch weer aanschaffen op de Quest terwijl deze wel in deze lijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mytheory schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:10:
[...]

Maar als ik zoek op dat crossbuy dan kom ik op deze site uit waar ze op een rijtje staan:
Maar spellen als Rush heb ik ook gekocht op de Rift maar moet deze toch weer aanschaffen op de Quest terwijl deze wel in deze lijst staan.
Okee dan klopt het toch niet. Rush heb ik zelf niet maar met wat anderen werkte het prima. Ik zou dan even contact opnemen met Oculus support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
mytheory schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:10:
[...]

En je Oculus login had je al aan je Facebook account gekoppeld eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Tadango schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:12:
[...]

En je Oculus login had je al aan je Facebook account gekoppeld eerder?
Als ik inlog op mijn PC en kijk op mijn Oculus rift bij de account instellingen dan zie ik dat deze gekoppeld is aan FB. En gebruik hetzelfde oculus account.
Dat had ik voorheen dus al gedaan.

Edit: ik zie nu dat het wel klopt.
Rush had ik dus met mijn Galaxy VR ooit gekocht.
Andere games die in de lijst staan werken wel :)

[ Voor 19% gewijzigd door mytheory op 14-10-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-cil
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 15:59
thecompany schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:51:
[...]

Precies mijn probleem. Heb in principe een ipd van 68 maar de fov is zoveel minder op deze stand dat ik um gewoon op 2 laat staan. Dacht dat ik iets verkeerd deed maar helaas.
Ik ben (nog) niet helemaal thuis in de VR (brillen) dus misschien domme vraag maar heeft een verkeerde ipd stand dan geen andere nadelige effecten op het gebruik van de bril?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EightGear
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-08 09:20
Weet iemand wat de latency is van de Quest 2 als hij (bedraad) is gekoppeld aan een PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Laatst online: 17:00
niels-cil schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

Ik ben (nog) niet helemaal thuis in de VR (brillen) dus misschien domme vraag maar heeft een verkeerde ipd stand dan geen andere nadelige effecten op het gebruik van de bril?
Het beeld is dan minder scherp. Afhankelijk van hoe groot de sweet spot is kun je er een beetje naast zitten zonder al te vervelende effecten, alleen wordt het steeds nauwkeuriger hoe je hem opzet, want binnen in de sweet spot kun je ook verticaal meer bewegen dan aan de rand ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Laatst online: 17:00
EightGear schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:46:
Weet iemand wat de latency is van de Quest 2 als hij (bedraad) is gekoppeld aan een PC?
Ik had ergens in een review iets van 20-30ms gezien geloof ik. Maar ik kan me niet meer herinneren waar dat was. Draadloos spikes tot de 40ms (met fatsoenlijk wifi6 AP in de buurt). Het scheen allemaal niet heel bezwaarlijk te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door ThoNohT op 14-10-2020 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
DutchEZmoder schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:02:
Ik was helemaal vergeten dat sites als g2a en hrk bestaan om goedkope games te scoren. Zojuist Tilt Brush en Beat Saber gekocht voor samen €25,65 en ik krijg een gratis game erbij, maar het is random welke dat word.
Heb je het dan over steam keys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Spacewide schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:39:
[...]

Heb je het dan over steam keys?
Ja :) Beat Saber was dacht ik een steam gift key, maar werkt gewoon als je die aan jezelf geeft. En Tilt brush was een normale product key. Werkt perfect. De gratis game was alleen bagger, dus ik zou die 2 sites gewoon vergelijken en de goedkoopste nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
ThoNohT schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:16:
[...]

Ik had ergens in een review iets van 20-30ms gezien geloof ik. Maar ik kan me niet meer herinneren waar dat was. Draadloos spikes tot de 40ms (met fatsoenlijk wifi6 AP in de buurt). Het scheen allemaal niet heel bezwaarlijk te zijn.
Dat is nog best veel, Index heeft max 6ms latency bij mij. Ik schommel tussen de 4.6 en 6ms. Maar is dat te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze doen bij de headset nog wel compensatie voor de latency, met zelfde algoritmes die meespelen als je framerate tel laag wordt. Voor een Alyx moet het prima zijn. Voor Beat Saber op Expert+? Er was laatst een video die stelde dat met de Quest 2 Beat Saber via wifi kon, maar ik ben skeptisch als je wat sneller speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
DutchEZmoder schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

Dat is nog best veel, Index heeft max 6ms latency bij mij. Ik schommel tussen de 4.6 en 6ms. Maar is dat te merken?
Die latency is end to end over wifi. Via een kabel is het lager, maar ik weet niet hoeveel (kan je dat ergens zien?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
Dennisvw schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:51:

Pluspunten:
- geluid lijkt beter

Minpunten:

Ik sluit mij 100% aan bij al je bevindingen, ik heb precies dezelfde ervaring!

Hierbij opgemerkt dat de Q2 echt een super bril is voor het geld en ik deze verkies boven welke andere bril dan ook er te koop is. Daarbij is de upgrade ca € 200 als je de oude voor € 200 kan verkopen. € 200-€250 is voor de Q1 een mooie prijs voor iemand die de Q2 te duur vindt.
De € 200 welke ik heb moeten bijleggen is het zeker wel waard. Mn het scherpere beeld en geen screendoor effect zijn de grootste plussen die het waard maken.

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 14-10-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Beetje 'on the fence' over de Q2. An sich gezien de reviews hier denk ik dat het zeker wel een upgrade gaat zijn t.o.v. de PSVR die ik nu heb kwa hardware. Aan de andere kant heb ik nu geen game PC (er gaat wel dit jaar een nieuwe macbook pro komen, die kan 'redelijk' 3D), dus de PSVR die ik nu heb heeft gewoon veel meer content.

Keuzes...keuzes.

Wel blij de reviews hier te lezen, dus keep 'em coming!

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
mytheory schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:03:
[...]

Ja heb ze aan hetzelfde account gekoppeld.
Er zit blijkbaar een verschil tussen Rift en de Quest.
Dat zie je ook aan de prijzen in de Oculus app.
VD kost op de rift 15 euro terwijl die op de quest 20 euro kost.
let op, als je VD koopt NIET de rift versie kopen, daarmee werkt de quest niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
EightGear schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:46:
Dat hangt enorm af van je setup maar bij mij is het een constante 30-35ms met de ziggo box in de meterkast, op 5 meter met 2 deuren/muren er tussen. Snelheid is 866mbps. Weinig tot geen issues met de latency hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
DutchEZmoder schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:08:
[...]

Ik kan geen headsets vergelijken aangezien de Index m'n eerste is, maar ik kan me wel vinden in je punten... Als ik ga upgraden in de toekomst moet de sweet spot absoluut groter zijn, ik weet niet hoe het bij de Quest 2 zit, maar bij de Index is echt een piepklein puntje in het midden scherp. Ingame niet heel storend maar in menu's zeer duidelijk.
Idem met de quest 2, piepklein wil ik het niet noemen maar het is klein genoeg om je hoofd contants te moeten verplaatsen naar het te lezen stukje tekst. Het is wel leesbaar maar net niet scherp anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Sissors schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:08:
Ze doen bij de headset nog wel compensatie voor de latency, met zelfde algoritmes die meespelen als je framerate tel laag wordt. Voor een Alyx moet het prima zijn. Voor Beat Saber op Expert+? Er was laatst een video die stelde dat met de Quest 2 Beat Saber via wifi kon, maar ik ben skeptisch als je wat sneller speelt.
hard en expert gaat prima maar expert +...geen idee, dat haal ik zelf niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 14:44
Hydra schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:55:
Beetje 'on the fence' over de Q2. An sich gezien de reviews hier denk ik dat het zeker wel een upgrade gaat zijn t.o.v. de PSVR die ik nu heb kwa hardware. Aan de andere kant heb ik nu geen game PC (er gaat wel dit jaar een nieuwe macbook pro komen, die kan 'redelijk' 3D), dus de PSVR die ik nu heb heeft gewoon veel meer content.

Keuzes...keuzes.

Oculus Link werkt voor zover ik weet niet op een Mac. Virtual Desktop wellicht wel (geen ervaring mee), maar een simpele plug & play-ervaring ga je dus niet krijgen als je PCVR via de Quest wil gebruiken.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Wormaap schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:07:
Oculus Link werkt voor zover ik weet niet op een Mac. Virtual Desktop wellicht wel (geen ervaring mee), maar een simpele plug & play-ervaring ga je dus niet krijgen als je PCVR via de Quest wil gebruiken.
Ja, en sowieso zijn veel games gewoon niet beschikbaar voor Mac. Dus ik vrees ook dat als er een Q2 komt, de volgende stap een game PC is. Terwijl ik me voorgenomen had dat niet meer te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Vond dit wel een interessante review:

YouTube: Oculus Quest 2 Review: The New VR Standard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderman1991
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-02-2024
FreeMen schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:59:
[...]

Idem met de quest 2, piepklein wil ik het niet noemen maar het is klein genoeg om je hoofd contants te moeten verplaatsen naar het te lezen stukje tekst. Het is wel leesbaar maar net niet scherp anders.
Is dit echt de norm met VR? Heb een Q2 gehaald als mijn eerste VR headset maar ben toch wel erg teleurgesteld in het kleine gebied dat scherp is en de chroma aberration en vervorming van letters als ik mijn hoofd beweeg. Hoort dit erbij of komt het door mijn IPD (70mm)? Zit er nu aan te denken om mijn Q2 te retourneren en een Q1 te kopen met de IPD slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Tadango schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:10:
[...]

Die latency is end to end over wifi. Via een kabel is het lager, maar ik weet niet hoeveel (kan je dat ergens zien?)
Bij de Index staat bij de instellingen ergens iets van statistieken weergeven. Dan krijg je live te zien hoeveel ms vertraging je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Sanderman1991 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:33:
[...]

Is dit echt de norm met VR? Heb een Q2 gehaald als mijn eerste VR headset maar ben toch wel erg teleurgesteld in het kleine gebied dat scherp is en de chroma aberration en vervorming van letters als ik mijn hoofd beweeg. Hoort dit erbij of komt het door mijn IPD (70mm)? Zit er nu aan te denken om mijn Q2 te retourneren en een Q1 te kopen met de IPD slider.
Deels ontkom je er niet aan. De Q1 heeft dat ook maar het stoort me niet. Je beweegt je hoofd, niet je ogen dus het moet scherp blijven. Als het minder scherp wordt zit de bril niet strak genoeg lijkt me. Voor mijn gevoel heeft de Q1 ongeveer 60% scherp, 20% redelijk scherp en 20% onscherp. Dat is echt een gevoels kwestie.

Bv bij Elite Dangerous kijk je naar een scherm en zie je iets aan de rand van het beeld. Dat is dan niet scherp en lastig leesbaar zonder je hoofd te bewegen (wat de panelen deactiveert). Ik zou graag een Quest 2 proberen om te vergelijken. Wellicht bestel ik er later 1 als de G2 me toch te duur blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Zijn er eigenlijk websites die zich focussen op het reviewen van vr-games? Kan zo snel niks vinden, maar lijkt me mooi om iets meer overzicht te hebben van wat er nog komen gaat etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
Timbox88 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:04:
Zijn er eigenlijk websites die zich focussen op het reviewen van vr-games? Kan zo snel niks vinden, maar lijkt me mooi om iets meer overzicht te hebben van wat er nog komen gaat etc!
uploadvr.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
SideQuest heeft zojuist in opties de mogelijkheid toegevoegd om 90hz aan te zetten, zo kan je alvast kijken hoe dat eruit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Tassadar32 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:32:
SideQuest heeft zojuist in opties de mogelijkheid toegevoegd om 90hz aan te zetten, zo kan je alvast kijken hoe dat eruit ziet.
Dit is na een reboot wel weer terug op 72 denk ik (is met meer zo). Opzich niet erg, maar dat je even weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Quest 2 gisteren ontvangen en ik ben er behoorlijk positief over. Op 1 ding na: ik krijg wat blurryness rondom teksten bijvoorbeeld. Met de Quest 1 had ik daar gevoelsmatig minder last van. Ik vermoed dat het komt omdat je nu niet meer naadloos de IPD af kunt stellen (ik heb een IPD van 66mm, symmetrisch) of dat het komt door mijn geringe afwijking in het linker oog (links -0.75, rechts +0,25). Ik heb bij WidmoVR een setje lenzen besteld om er in te klikken, kijken wat dat doet.

Maar snappyness en 'mooiheid' van het beeld: fenomenaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:39
Op 9 juli de G2 bij Bestware besteld en als opmerking gevraagd waarom de set 609,- euro was ipv iets minder dan 600. Uiteindelijk zelf achterhaald dat Duitsland tijdelijk met 16% BTW zat, maar dit is nu ook bevestigd door Bestware 3 maanden later :D

Overigens al 3mnd wachten en nog een maand te gaan op z'n minst :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wormaap schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:07:
[...]

Virtual Desktop is in beta voor Mac. Maar er zijn op Mac geen VR spellen omdat er gewoon geen VR platform is dat compatible is met mac. Het hele SDK gebeuren mist gewoon.

Niettemin kan je het wel gewoon als 'virtual desktop' gebruiken met die beta.
Hydra schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:55:

Keuzes...keuzes.

Een Quest 2 zou ik meer zien als iets voor 'naast' een PSVR, niet als vervanger daarvan. Qua hardware is het zeker een upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Volgens mijn zusje is de Quest2 een plakkerige boel welke ze met mijn Index niet had. Vooral de pad rondom haar ogen en neus zou op de duur drassig aanvoelen. Alsof het haar zweet niet goed kan verwerken en dat de Quest2 ook warmer wordt. Qua resolutie was ze wel te spreken, maar de nattigheid vond ze maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Sanderman1991 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:33:
[...]

Enige verschil tussen q1 en Q2 is (naar mijn mening) iets minder chroma aberration (godrays) door, naar ik vermoed, het oled display. Het scherpte gebied is niet meer of minder al kan dat misschien zo lijken doordat in de Quest alles scherper is. Ik zou de Quest 2 hiervoor zeker niet omruilen voor een Q1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Yzord schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:57:
Volgens mijn zusje is de Quest2 een plakkerige boel welke ze met mijn Index niet had. Vooral de pad rondom haar ogen en neus zou op de duur drassig aanvoelen. Alsof het haar zweet niet goed kan verwerken en dat de Quest2 ook warmer wordt. Qua resolutie was ze wel te spreken, maar de nattigheid vond ze maar niks.
Daar zijn mooie oplossingen voor in de vorm van "cotton face covers". Ik heb de oude van vrcovers voor de Q1 en deze past ook prima op de Q2. Daarmee heb je daar totaal geen last meer van. Je krijgt er 2 en zijn uitwasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
GekkePrutser schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:28:
Een Quest 2 zou ik meer zien als iets voor 'naast' een PSVR, niet als vervanger daarvan. Qua hardware is het zeker een upgrade!
Ja, da's het idee ook hoor. De PSVR gaat ook niet weg tot de nieuwe PSVR2 er is, en dat zal nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Wat betreft de Q2; is 64 GB genoeg trouwens? Vind 100E extra voor de grotere versie wel een beetje gortig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mytheory
Hydra schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:26:
Wat betreft de Q2; is 64 GB genoeg trouwens? Vind 100E extra voor de grotere versie wel een beetje gortig.
Wat ik overal gelezen heb is 64gb meer dan voldoende.
Alleen als je veel en grote video's heb dan kan het een voordeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hydra schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:26:
Van wat ik heb begrepen van zusje was 64gb ruim zat. Ze heeft er al een hoop spellen op staan en ze had nog meer dan zat aan lege ruimte.

Wel vond ze de band rondom haar hoofd ook niet lekker zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
Ah fuck it. Besteld bij CoolBlue. Als 't tegenvalt kan ik 'em altijd terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Yzord schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:47:
Wel vond ze de band rondom haar hoofd ook niet lekker zitten.
Ik denk dat ik uiteindelijk die elite strap met batterypack erbij ga kopen. Met die hoes erbij is 'ie niet veel duurder dan de elite strap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieGozerDaar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 18:56
Zijn er anderen hier die wat onderzoek hebben gedaan naar de (goedkoopste) Oculus link kabel die goed zal werken met de Quest 2?

De officiële kabel van 89 euro lijkt me veel te veel voor een kabel. Op de officiële Oculus site over de compatibility geven ze als alternatief de Anker kabel op amazon.de aan van 9,99 + 3,49 verzendkosten, maar die heeft geen hoek van 90 graden dus ik ben bang dat de port op de Quest sneller kapot kan gaan als ik per ongeluk eraan trek. Dezelfde kabel kost op amazon.nl 16,99 om een of andere reden.

Heb nog gekeken naar aliexpress als goedkoper alternatief maar die heeft zo'n breed aanbod dat ik niet weet waar ik aan moet beginnen. Zou fijn zijn als er al een bestaande discussie is hierover met eventueel een google doc linkje :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
DieGozerDaar schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:04:
Zijn er anderen hier die wat onderzoek hebben gedaan naar de (goedkoopste) Oculus link kabel die goed zal werken met de Quest 2?

De officiële kabel van 89 euro lijkt me veel te veel voor een kabel. Op de officiële Oculus site over de compatibility geven ze als alternatief de Anker kabel op amazon.de aan van 9,99 + 3,49 verzendkosten, maar die heeft geen hoek van 90 graden dus ik ben bang dat de port op de Quest sneller kapot kan gaan als ik per ongeluk eraan trek. Dezelfde kabel kost op amazon.nl 16,99 om een of andere reden.

Heb nog gekeken naar aliexpress als goedkoper alternatief maar die heeft zo'n breed aanbod dat ik niet weet waar ik aan moet beginnen. Zou fijn zijn als er al een bestaande discussie is hierover met eventueel een google doc linkje :]
€ 17 voor een goede usb 3.0 kabel is nog altijd niet veel hoor, als daar meteen een 90 graden hoek op zit zou ik niet niet verder zoeken voor die paar euro. Je kan voor € 5 een 90 graden hoek erbij kopen maar dat maakt de verbinding er niet beter op en zit je nog op € 15

[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 14-10-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieGozerDaar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 18:56
FreeMen schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:15:
[...]

€ 17 voor een goede usb 3.0 kabel is nog altijd niet veel hoor, als daar meteen een 90 graden hoek op zit zou ik niet niet verder zoeken voor die paar euro. Je kan voor € 5 een 90 graden hoek erbij kopen maar dat maakt de verbinding er niet beter op en zit je nog op € 15
Goed punt, ik haal wel de kabel van amazon.de en nog een goedkope adapterje van aliexpress die ik dan over paar weken kan gebruiken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
DieGozerDaar schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:22:
[...]

Goed punt, ik haal wel de kabel van amazon.de en nog een goedkope adapterje van aliexpress die ik dan over paar weken kan gebruiken :>
zou ik niet doen, de kwaliteit van ali is leuk voor alles wat niet te zwaar belast moet worden maar voor zaken zoals link is de kans vrij groot dat het niet lekker werkt. Amazon is gratis retour, ali is gratis prullenbak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:57
Ik heb net eindelijk even een paar minuten met de Quest 2 kunnen proberen thuis.

Klopt het dat je de zwarte randen van de headset heel duidelijk blijft zien, als een soort goggles waar je continue doorheen kijkt?

Wat mij ook opvalt is dat ik langs mijn neus kan kijken naar beneden en dat hier ook gewoon licht doorheen komt (heb redelijk smalle neus). Volgens mij zit de headset wel goed op mijn hoofd (zou niet weten wat ik nog meer kan doen).

Hopelijk vanavond nog wat meer testen en proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is je Field of View (FoV), en ja, die is beperkt bij headsets. Enkel Pimax headsets gaan echter veel beter qua FoV, en Index wat beter. Maar het is een afweging, waarbij duurdere lensen nodig zijn bij hogere FoV, en je je pixels over een groter gebied uitsmeert, dus het centrum minder mooi is.

Bij mijn CV1 komt er ook licht bij mijn neus langs naarbinnen, ik weet natuurlijk niet hoeveel het is bij je, maar ik merk dat echt niet op als ik daadwerkelijk speel.

En onder het kopje "Joepie": BeatSaber heeft een grote update gehad. Oftewel geen enkele mod werkt momenteel (niet overdreven, ModAssistent geeft aan dat geen enkele werkt met huidige versie). Goed, dat hoort bij BeatSaber updates. Wat hebben we gekregen? Een nieuwe interface. Nu is nieuw altijd wennen, maar deze vind ik wel erg twijfelachtig qua indeling. Wil je ook weten hoe lang een nummer duurt? Tijd voor wiskunde, want alleen noten per seconde en totaal aantal noten wordt nog aangegeven.

Wat hebben we dan wel gekregen, naast de nieuwe bugs? Multiplayer. Zat ik niet op te wachten, een hoop schijnbaar wel, dus die zijn blij. Of nou ja, sommige zijn blij :P . Multiplayer werkt niet met custom nummers. Tot zover geen verrassing. Multiplayer werkt wel met DLC nummers, ook weinig verrassend. Maar de grapjassen hebben gemaakt dat als andere spelers een nummer selecteren die jij niet hebt, en die gaat gespeeld worden, dan is het enige wat je kan doen, kijken van een afstandje hoe andere spelen zonder geluid.

Ik begrijp dat ze DLC nummers willen verkopen, en dat je met licentie geneuzel zit voor muziek, maar dit lijkt me toch echt niet de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
menne schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:29:
Ik heb net eindelijk even een paar minuten met de Quest 2 kunnen proberen thuis.

Klopt het dat je de zwarte randen van de headset heel duidelijk blijft zien, als een soort goggles waar je continue doorheen kijkt?

Wat mij ook opvalt is dat ik langs mijn neus kan kijken naar beneden en dat hier ook gewoon licht doorheen komt (heb redelijk smalle neus). Volgens mij zit de headset wel goed op mijn hoofd (zou niet weten wat ik nog meer kan doen).

klopt beide.

De "goggles" komen door de FOV (field of view). Is bij alle vr brillen zo muv één (weet zo even de naam niet) welke een hele wijde FOV heeft.
De neus klopt ook maar daar zijn addons voor te krijgen als je dat wil. Hoe je de bril op je hoofd zet en hoe strak maakt hier nog wel wat uit. Als je de bril "naar beneden" kantelt wordt het minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 13:48
DutchEZmoder schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:02:
Even complete noob vraag, maar als je bij deze shops koopt kun je de games dan op de Oculus zetten of is het dan in steam en moet je het dan op pc/laptop draaien?

Heb de bril vandaag binnen gekregen voor de kinderen, eerste VR bril, en moet dus zo simpel mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Cujo74 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:05:
[...]

Even complete noob vraag, maar als je bij deze shops koopt kun je de games dan op de Oculus zetten of is het dan in steam en moet je het dan op pc/laptop draaien?

Heb de bril vandaag binnen gekregen voor de kinderen, eerste VR bril, en moet dus zo simpel mogelijk.
Steam only. Native quest games voor direct in de bril zonder pc kun je ip alleen via de oculus store kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 13:48
FreeMen schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:06:
[...]

Steam only. Native quest games voor direct in de bril zonder pc kun je ip alleen via de oculus store kopen.
Oke, dank voor zeer snelle reactie. Dan ga ik nu even maar 1 a 2 games bij Oculus aanschaffen en dan kijk ik van het weekend wel even naar dat link gebeuren en of dat redelijk ook voor de kinderen te doen is als ze ook de pc moeten aanzetten etc.

Ding moet nu uiteraard direct vol uitgeprobeerd worden😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderman1991
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-02-2024
FreeMen schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:01:
[...]

Enige verschil tussen q1 en Q2 is (naar mijn mening) iets minder chroma aberration (godrays) door, naar ik vermoed, het oled display. Het scherpte gebied is niet meer of minder al kan dat misschien zo lijken doordat in de Quest alles scherper is. Ik zou de Quest 2 hiervoor zeker niet omruilen voor een Q1.
Het verschil is dat ik daar de IPD zou kunnen instellen, al krijg ik steeds meer het idee dat dat niet het probleem is. Na nog wat meer spelen merk ik dat het echt alleen bij tekst is. Ook helpt het om mijn hoofd te bewegen om naar de zijkanten te kijken in plaats van pupillen te focussen erop zoals ik dat bij een normaal scherm gewend ben. Misschien is het dus toch wennen aan VR, ik kijk het de komende dagen even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Sanderman1991 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:16:
[...]

Het verschil is dat ik daar de IPD zou kunnen instellen, al krijg ik steeds meer het idee dat dat niet het probleem is. Na nog wat meer spelen merk ik dat het echt alleen bij tekst is. Ook helpt het om mijn hoofd te bewegen om naar de zijkanten te kijken in plaats van pupillen te focussen erop zoals ik dat bij een normaal scherm gewend ben. Misschien is het dus toch wennen aan VR, ik kijk het de komende dagen even aan.
Dat is waarschijnlijk het beste inderdaad. Ik heb er ook "last" van in de oculus room met de menuschermen maar in games is het mij totaal nog niet opgevallen en dat zegt mij eigenlijk wel genoeg. Ik heb het effect van stand 1, 2 en 3 een aantal keer getest maar maakt voor dit probleem nagenoeg niets uit. In alle standen is het effect nagenoeg gelijk dus een manuele slider gaat hier weinig aan veranderen. Grafisch is de Q2 aanzienlijk beter dan de Q1 e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:57
Net de eerste echte VR ervaring gedaan (First Steps), nou dat was eigenlijk al gaaf! Hoe je zo met je handen van alles kunt oppakken, weggooien en doen. Heel tof die full body ervaring! Doet mij heel erg denken toen ik voor het eerst bij heli flight sims eindelijk eens rudder pedals gebruikte. Totaal extra dimensie. Wel na 5 minuten meteen zware pijn in mijn nek, dus ik denk dat ik nog niet helemaal natuurlijk sta :P Moet zeggen dat je tijdens de ervaring eigenlijk inderdaad best snel de FoV randen vergeet / niet meer opmerkt.

[ Voor 30% gewijzigd door menne op 14-10-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
menne schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:38:
Net de eerste echte VR ervaring gedaan (First Steps), nou dat was eigenlijk al gaaf! Hoe je zo met je handen van alles kunt oppakken, weggooien en doen. Heel tof die full body ervaring. Wel na 5 minuten meteen zware pijn in mijn nek, dus ik denk dat ik nog niet helemaal natuurlijk sta :P
TIP: download ook oculus first contact vanuit de bril, is gratis tech demo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NlqavBtvLOKsb0YQ182oH8DcfVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYzm6HljLf6npcECqKLCZV6X.jpg?f=fotoalbum_large

De Bionik Mantis headphones ( voor PSVR ) passen geweldig! en zien er ook nog uit alsof ze er zo op horen te zitten.
Voor je gevoel passen ze niet, omdat ze niet ver genoeg uitgetrokken kunnen worden.. maar je kan gewoon verder trekken tot het metalen stripje tevoorschijn komt, en dan nog zit het vast, en is het springloaded.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jS_8m__iSBOhViGFANaT9ndVvUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQqOuLN2XhA05qNTuu24X8i7.jpg?f=fotoalbum_large

Tevens passen de VROptician lenzen welke ik voor m'n Quest 1 heb, perfect op de Quest 2!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFwv6ISctoCXvsUt1cH2dX9t_qo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kn3Q9byjIZC757SkjR3YijXr.jpg?f=user_large

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:17

Cyphax

Moderator LNX
Sissors schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:38:

En onder het kopje "Joepie": BeatSaber heeft een grote update gehad. Oftewel geen enkele mod werkt momenteel (niet overdreven, ModAssistent geeft aan dat geen enkele werkt met huidige versie). Goed, dat hoort bij BeatSaber updates. Wat hebben we gekregen? Een nieuwe interface. Nu is nieuw altijd wennen, maar deze vind ik wel erg twijfelachtig qua indeling. Wil je ook weten hoe lang een nummer duurt? Tijd voor wiskunde, want alleen noten per seconde en totaal aantal noten wordt nog aangegeven.

Wat hebben we dan wel gekregen, naast de nieuwe bugs? Multiplayer. Zat ik niet op te wachten, een hoop schijnbaar wel, dus die zijn blij. Of nou ja, sommige zijn blij :P . Multiplayer werkt niet met custom nummers. Tot zover geen verrassing. Multiplayer werkt wel met DLC nummers, ook weinig verrassend. Maar de grapjassen hebben gemaakt dat als andere spelers een nummer selecteren die jij niet hebt, en die gaat gespeeld worden, dan is het enige wat je kan doen, kijken van een afstandje hoe andere spelen zonder geluid.
Het is een beetje apart geimplementeerd, maar weet je, ik zat eigenlijk ook niet te wachten op multiplayer, geen interesse in. Maar ik probeerde het toch maar even uit, en toen kreeg ik wel weer dat gevoel dat ik van BS al heel lang niet meer gehad heb. Ik vond 't echt heel leuk! Het is zo anders, een soort interactie met andere mensen, in real-time. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Vanavond virtual desktop geprobeerd. Wat is dat een fijne app zeg.
Half life Alyx gespeeld en dat ging zelfs al vloeiend met alleen WiFi 5G.

Valt mij trouwens op dat als ik de Quest 2 headset op heb alles zo flikkert. Dat heeft natuurlijk met die 72Hz te maken. Ik ben daar wel gevoelig voor. Straks met die 90Hz zal dat wel beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
mytheory schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:03:
Vanavond virtual desktop geprobeerd. Wat is dat een fijne app zeg.
Half life Alyx gespeeld en dat ging zelfs al vloeiend met alleen WiFi 5G.

Valt mij trouwens op dat als ik de Quest 2 headset op heb alles zo flikkert. Dat heeft natuurlijk met die 72Hz te maken. Ik ben daar wel gevoelig voor. Straks met die 90Hz zal dat wel beter worden.
Flikkert op 72hz? Dat zou toch echt niet mogen. Ik zie dat in ieder geval totaal niet. Op 60hz setting echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:48

Emiel1984

Made in NL

FreeMen schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:05:
[...]

Flikkert op 72hz? Dat zou toch echt niet mogen. Ik zie dat in ieder geval totaal niet. Op 60hz setting echter wel.
Wellicht dat hij een hogere frequentie gewend is en is de omschrijving een beetje verwarrend.
Echter kan het ook komen door de maximale bandbreedte die de router geeft.
Ik begreep dat je die kan controleren in de app (gezien in een review die ik vorige week had gezien op youtube ergens).
Ook heb je een krachtige PC nodig (lees goede GPU). Begreep dat een GTX2070 toch wel aangeraden is.

[ Voor 10% gewijzigd door Emiel1984 op 14-10-2020 21:24 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Ik kom net uit op SidequestVR. Dit verbreed de horizon weer wat, maar ben nog een startende Quester. Iemand goede ervaring het sideloaden op de quest2?

En ten tweede een zoomende rechterspeaker blijft storend.. mijn vriendin haar quest2 heeft er niks last van. ;( Die vent van UPS gooide m'n doos zag ik op de camerabeelden, maar zal wek eerder een fabrieksfout zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Spacewide op 14-10-2020 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Emiel1984 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:22:
[...]

Wellicht dat hij een hogere frequentie gewend is en is de omschrijving een beetje verwarrend.
Echter kan het ook komen door de maximale bandbreedte die de router geeft.
Ik begreep dat je die kan controleren in de app (gezien in een review die ik vorige week had gezien op youtube ergens).
Ook heb je een krachtige PC nodig (lees goede GPU). Begreep dat een GTX2070 toch wel aangeraden is.
Klopt het waren twee verschillende opmerkingen. Ook zonder virtual desktop vind ik hem bij vooral witte achtergronden (licht) flikkeren.
Zoals gezegd ik ben daar wel gevoelig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreeMen schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:39:
[...]De "goggles" komen door de FOV (field of view). Is bij alle vr brillen zo muv één (weet zo even de naam niet) welke een hele wijde FOV heeft.
Pimax. Ik heb er nooit een opgehad maar de reviews vallen nogal tegen. Aan de zijkant schijnt het beeld nauwelijks scherp te zien. Op zich prima, daar kijk je toch niet zo vaak naar, maar het heeft daar wel dezelfde resolutie die op dezelfde kwaliteit wordt gerenderd. Met foveated rendering zouden de nadelen (minder pixeldichtheid per beeldhoekgraad en GPU belasting) minder zwaar wegen.
Spacewide schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:30:
Ik kom net uit op SidequestVR. Dit verbreed de horizon weer wat, maar ben nog een startende Quester. Iemand goede ervaring het sideloaden op de quest2?
Ja, het werkt gewoon prima. Ik gebruik niet zo vaak Sidequest (meestal gewoon adb) maar het werkt uitstekend. Je moet je wel eerst als developer aanmelden bij Oculus. Met name de Virtual Desktop patch en Pavlov zijn aanraders op Sidequest.
Sissors schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:38:
Bij mijn CV1 komt er ook licht bij mijn neus langs naarbinnen, ik weet natuurlijk niet hoeveel het is bij je, maar ik merk dat echt niet op als ik daadwerkelijk speel.
Ik vind het zelf ook stiekem wel retehandig :P Als je een spel speelt zoals Elite Dangerous dan ontkom je niet aan het toetsenbord zo af en toe en dan komt dat gat bij de neus best van pas. Hoef je hem niet helemaal af te zetten.

Met de CV1 had ik alleen nog wel eens dat ik begon te spelen, het ding op een gegeven moment afdeed en dan van "huh?? ik zit in het donker 8) ". Maar nu met die inside out tracking kan dat niet meer, dan gaat ie op een gegeven moment klagen dat er niet genoeg licht meer is.

[ Voor 52% gewijzigd door GekkePrutser op 14-10-2020 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
menne schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:29:

Ik heb het gevoel dat de FoV een stuk minder is op mijn Q2 vs de Q1. Morgen maar eens beter testen maar zeker op stand 3 (ipd 68) is het echt niet best. Heb hier op de Q1 nooit zo'n last van gehad maar misschien dat ik er nu beter op let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ik heb gisteravond een half uurtje Pavlov gespeeld en ik moet zeggen, het idee vind ik erg tof, maar op de een of andere manier heb ik erg veel moeite met de besturing. Waar ik normaal een shooter met controller of muis/toetsenbord binnen een minuut oppak, bleef ik hier priegelen met hoe goed te bewegen, maar ook met zaken als het reloaden, granaat gooien, dat toch niet helemala intuitief voelt met alle knoppen die je dan moet indrukken etc.

Hebben meer mensen daar last van? Heeft dat tijd nodig of kan ik beter de conclusie trekken dat deze game dan niet zozeer iets voor mij is? Nu kan ik evt nog gratis refunden namelijk haha (binnen de 2 uur op steam).
Pagina: 1 ... 16 ... 123 Laatste