Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
Xtr3me4me schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:11:
Meh, er is een reden waarom ik van CV1 en Rift-S ben afgestapt. Puur om resolutie issues.
Nu zag ik net de review hier op Tweakers en wederom niet tevreden over de resolutie ervan, anders had ik hem ook besteld naast mijn pre-order van Reverb G2.

Het klinkt leuk "draadloos" maar denk toch dat het hier en daar problemen gaat opleveren, puur omwille de latency tussen jouw HMD en Router (aangezien je met Wifi verbonden moet zijn).

Daarbij films kijken met Q2 is hetzelfde als films kijken in 720p. Toch wel weer jammer dat ze de reso niet omhoog hebben geschroefd zoals bij de reverb g2. 4k reso per oog.
Resolutie voor video snap ik, dat is minder op de Quest. Het is handig dat je buiten in de zon lekker een filmpje kan kijken (mooie donkere omgeving :)) maar voor de kwaliteit hoef je het niet te doen. 3D films zijn leuk, maar maakt het niet de moeite waard.

Resolutie tijdens spellen maakt een stuk minder uit. Ik ga mijn Q1 ook niet upgraden, ook niet voor een G2. Daarvoor is de stap me te klein nog. Zoveel beter wordt het er niet van, wel duurder (ook een PC upgrade nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Tadango schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:14:
[...]

Resolutie voor video snap ik, dat is minder op de Quest. Het is handig dat je buiten in de zon lekker een filmpje kan kijken (mooie donkere omgeving :)) maar voor de kwaliteit hoef je het niet te doen. 3D films zijn leuk, maar maakt het niet de moeite waard.

Resolutie tijdens spellen maakt een stuk minder uit. Ik ga mijn Q1 ook niet upgraden, ook niet voor een G2. Daarvoor is de stap me te klein nog. Zoveel beter wordt het er niet van, wel duurder (ook een PC upgrade nodig).
PC heb ik al ge-upgrade, daar zal ik geen problemen bij hebben.

Resolutie bij de G2 is dusdanig hoog, dat scherpte verschil tussen welke andere HMD dan ook, belachelijk goed is.
De testers waren stijl achterover geslagen omtrent de scherpte en details, die je dus ook verkrijgt alsof je achter een 1440p scherm zit te gamen.
Kijk en dat trekt mij zeer sterk aan, games zoals Alyx en andere AAA games, wil je gewoon niet pixels gaan tellen.
Was ook medegedeeld dat met G2, pixels en Ghosting verleden tijd is en dat G2 de echte stap maakt naar wat VR hoort te zijn qua beleving.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
Xtr3me4me schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:11:
Meh, er is een reden waarom ik van CV1 en Rift-S ben afgestapt. Puur om resolutie issues.
Nu zag ik net de review hier op Tweakers en wederom niet tevreden over de resolutie ervan, anders had ik hem ook besteld naast mijn pre-order van Reverb G2.

Het klinkt leuk "draadloos" maar denk toch dat het hier en daar problemen gaat opleveren, puur omwille de latency tussen jouw HMD en Router (aangezien je met Wifi verbonden moet zijn).

Daarbij films kijken met Q2 is hetzelfde als films kijken in 720p. Toch wel weer jammer dat ze de reso niet omhoog hebben geschroefd zoals bij de reverb g2. 4k reso per oog.
Indien je de film kwaliteit van de Q2 erg vindt tegenvallen dan gaat de G2 ook tegenvallen vrees ik.. Zo heel veel scheelt dat namelijk ook weer niet in resolutie.
Netflix streams e.d. zijn inderdaad net 720p (of lager). Films die je lokaal hebt opgeslagen ogen echter veel beter.

Wat betreft de latency kan ik uit ervaring zeggen dat dat minimaal is en alleen bij spellen als Beatsaber een probleem kan vormen. Daarnaast hoef je de Quest niet draadloos te gebruiken, maar kun je het ook bedraad aansluiten.

Desalniettemin is de G2 superieur natuurlijk. Als je het budget hebt en je gaat voor pcvr dan is er m.i. geen betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Tadango schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:07:
[...]

8K streams werken prima (Quest 1) en zelf 12K streams spelen goed. Verschil tussen 4K en 8K is groot. 12K voegt maar een klein beetje toe, maar lijkt we net iets scherper.

[...]

Alles download je gewoon in Steam. SteamVR heb je nodig om de games in VR te spelen, meer niet. Sommige spellen kan je normaal of in VR mode opstarten.
Ahhh zo! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Dennisvw schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:07:
[...]

Ik download de Steam games gewoon via Steam zelf, werkt wel zo makkelijk. Je kunt ze na installatie opstarten in VR.
Helder! Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Dan wacht ik wel op de Q3 want bedraad is wel een merkbare grote stap terug. Een hoop spellen speel je zittend en dan is een draad geen bezwaar, maar er zijn een hoop spellen waar je veel beweegt en dan is draadloos zoveel meer waard. Dan heb je al weer 2 brillen nodig, wat op zich kan met de lage prijs van de Q2 nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Dennisvw schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:17:
[...]

Indien je de film kwaliteit van de Q2 erg vindt tegenvallen dan gaat de G2 ook tegenvallen vrees ik.. Zo heel veel scheelt dat namelijk ook weer niet in resolutie.
Netflix streams e.d. zijn inderdaad net 720p (of lager). Films die je lokaal hebt opgeslagen ogen echter veel beter.

Wat betreft de latency kan ik uit ervaring zeggen dat dat minimaal is en alleen bij spellen als Beatsaber een probleem kan vormen. Daarnaast hoef je de Quest niet draadloos te gebruiken, maar kun je het ook bedraad aansluiten.

Desalniettemin is de G2 superieur natuurlijk. Als je het budget hebt en je gaat voor pcvr dan is er m.i. geen betere keuze.
Kijk je koopt een VR HMD niet voor films, zou eigenlijk ook weird zijn om je geld daar alleen al voor uit te geven.
Je koopt het voor Games en de 360 VR ervaring en dit wil je zo realistisch mogelijk beleven in alle geuren en kleuren.
Q2 klinkt leuk, maar ik zie het meer als:

Q2 = Nintendo Switch
Reverb G2 = PS5

Zoals ik videobeelden heb gezien van testers en screenshots met games.

Maar hoor uiteraard graag jullie ervaring met de Q2. Bedoel ieder neemt zijn ervaring anders waar.
Zelf ben ik erg sceptisch Q2 vs Rift S upgrade qua kwaliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Xtr3me4me op 13-10-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Klopt, maar een spel op een Switch kan leuker zijn dan op een PS5. Uiteraard zie je het verschil in beeld kwaliteit als je het naast elkaar zet, maar los zijn beiden even leuk om te spelen. Tenminste, als je voor het spel gaat en niet alleen van de beeldkwaliteit zit te genieten. Dat is wat ik probeer te zeggen. Beter beeld is altijd leuk, maar het voegt bij een hoop spellen weinig toe. Met FS2020 bv snap ik dat het wel een groot verschil maakt gezien de details daar belangrijk zijn, maar met veel actie zal het een stuk minder verschil maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tadango schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:19:
Dan wacht ik wel op de Q3 want bedraad is wel een merkbare grote stap terug. Een hoop spellen speel je zittend en dan is een draad geen bezwaar, maar er zijn een hoop spellen waar je veel beweegt en dan is draadloos zoveel meer waard. Dan heb je al weer 2 brillen nodig, wat op zich kan met de lage prijs van de Q2 nu...
Ik ga zelf wel voor de G2. Het probleem is dat je altijd wat blijft houden, en ik denk dat de downgrade vooral een probleem is.

Als in, als je nu van een G2 naar een Q2 gaat, vermoed ik dat slechtere resolutie en comfort bijvoorbeeld vies tegen gaat vallen. Maar als je van een Q2 naar een G2 gaat, gaat dat draad vies tegenvallen. Terwijl een G2 gebruiker weinig last heeft van zijn draad, en een Q2 gebruiker het scherm meer dan prima vind.

Zelfde met FoV. Het is iets een beperking, maar geen echt probleem voor de gemiddelde G2/Q2 gebruiker. Kom je echter van een Pimax af, dan denk ik dat het echt een behoorlijk probleem is, simpelweg omdat je beter gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Sissors schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:25:
[...]

Ik ga zelf wel voor de G2. Het probleem is dat je altijd wat blijft houden, en ik denk dat de downgrade vooral een probleem is.

Als in, als je nu van een G2 naar een Q2 gaat, vermoed ik dat slechtere resolutie en comfort bijvoorbeeld vies tegen gaat vallen. Maar als je van een Q2 naar een G2 gaat, gaat dat draad vies tegenvallen. Terwijl een G2 gebruiker weinig last heeft van zijn draad, en een Q2 gebruiker het scherm meer dan prima vind.

Zelfde met FoV. Het is iets een beperking, maar geen echt probleem voor de gemiddelde G2/Q2 gebruiker. Kom je echter van een Pimax af, dan denk ik dat het echt een behoorlijk probleem is, simpelweg omdat je beter gewend bent.
Tja, Beiden system zijn er nog niet (okee, Q2 is vanaf vandaag leverbaar) dus je vergelijking is een beetje scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadango schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:27:
[...]

Tja, Beiden system zijn er nog niet (okee, Q2 is vanaf vandaag leverbaar) dus je vergelijking is een beetje scheef.
Waarom dan? Het lijkt me allemaal nou niet heel vergezocht. Dat is niet anders dat je vroeger probleemloos op een Nintendo64 speelde, maar niet op de enkele retro gamer na niemand het meer om aan te zien vind. Als je eenmaal ergens aan gewend bent, is een downgrade lastig. Of dat nu een draad is, comfort, resolutie of FoV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Laatst online: 21:16
De Quest 2 is dan ook bedoeld voor de massa, aangezien de meeste geen Gaming PC hebben staan voor PC VR. Inderdaad waarschijnlijk te vergelijken met de Nintendo wii qua beeldkwaliteit. Al kon je daar ook heel veel plezier mee hebben.

En als het echt bevalt, kun je er altijd nog een goede gaming pc van 2000 euro naast zetten voor de echte PC VR ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Tadango schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:25:
Klopt, maar een spel op een Switch kan leuker zijn dan op een PS5. Uiteraard zie je het verschil in beeld kwaliteit als je het naast elkaar zet, maar los zijn beiden even leuk om te spelen. Tenminste, als je voor het spel gaat en niet alleen van de beeldkwaliteit zit te genieten. Dat is wat ik probeer te zeggen. Beter beeld is altijd leuk, maar het voegt bij een hoop spellen weinig toe. Met FS2020 bv snap ik dat het wel een groot verschil maakt gezien de details daar belangrijk zijn, maar met veel actie zal het een stuk minder verschil maken.
Games en ervaring verschillen uiteraard. Ene is gek op sims en andere op actie spellen.
Al hoewel VR al een tijdje op de markt is en aardig wat bedrijven zich nu wat meer focussen op developen van VR games.
Games zoals Alyx bied zekers een leuke unieke ervaring in het contrast tov andere games.
En deze ervaring wil je in al zijn glorie ervaren, daar denk ik dus dat de Q2 tegen gaat vallen.

Kijk ik deel alleen mijn ervaring omtrent ik zelf een CV1 en Rift S gebruiker was en zo naar reviewers videobeelden te hebben bekeken, vind ik de resolutie weinig verbetert.
Ja het is goedkoop(er) en ja je zult vast wel leuke games erop kunnen spelen die daarin de vrijheid geeft van bewegen zoals "Climb"
Maar, jammere is dat zodra je andere HMD's ziet en verschil in resolutie dat daarin vaak men afstapt van het goedkopere model a la Q2.

Maar het is een HMD voor het grotere publiek. Jong en Oud zonder een dikke gaming rig op hun bureau te hebben staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Xtr3me4me op 13-10-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
De USB-C oplaadkabel is in ieder geval echt heel kort, minder dan een meter. Heb de Quest zojuist uitgepakt en ben alles aan het instellen. Vet apparaat hoor! Maar die kabel is dus wel echt te kort als je wil verbinden aan je PC, dan toch maar die Link Cable kopen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Laatst online: 15-09 15:55
4k, 6k, 8k etc is het formaat waarmee de video is opgenomen. Maar als je bijv. een 4k video moet strekken om er een 180 of 360 graden video van te maken dan hou je bizar weinig pixels over waarnaar je kan kijken. Daarom zijn de beste VR videos op het moment 8k 180 graden. Dan hou je denk ik ongeveer full HD over waarnaar je kijkt.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Bard1982 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:30:
De Quest 2 is dan ook bedoeld voor de massa, aangezien de meeste geen Gaming PC hebben staan voor PC VR. Inderdaad waarschijnlijk te vergelijken met de Nintendo wii qua beeldkwaliteit. Al kon je daar ook heel veel plezier mee hebben.

En als het echt bevalt, kun je er altijd nog een goede gaming pc van 2000 euro naast zetten voor de echte PC VR ervaring.
Ik heb de Q1 (en net ook de Q2 binnen) dus echt gekocht als gaming headset voor de PC, heb geen enkele native quest game want die zijn allemaal (goedkoper) ook via steam te krijgen.

Waarom dan toch de Quest(s)? Simpel, draadloosheid kan niets tegen op. Dit is mij meer waard dan de (dubbel zo dure) betere schermkwaliteit van de reverb G2. Als je eenmaal in de game zit zie je de resolutie helemaal niet meer maar een irritante kabel trok mij telkens weer uit de game (toen ik nog met de link speelde) en beperkte de vrijheid van bewegen teveel. Enige wat mij regelmatig wel stoorde op de quest was het screendooreffect (zien van het zwart rondom de pixels), iets wat bij de Q2 totaal weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Timbox88 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:41:
De USB-C oplaadkabel is in ieder geval echt heel kort, minder dan een meter. Heb de Quest zojuist uitgepakt en ben alles aan het instellen. Vet apparaat hoor! Maar die kabel is dus wel echt te kort als je wil verbinden aan je PC, dan toch maar die Link Cable kopen!
Dat hebben ze dus gedaan omdat niemand de link kabel kocht. Die van de Q1 is erg lang.

Maar koop aub niet de originele maar gewoon een goede 3 meter USB3.0 kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Tadango schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:42:
[...]

Dat hebben ze dus gedaan omdat niemand de link kabel kocht. Die van de Q1 is erg lang.

Maar koop aub niet de originele maar gewoon een goede 3 meter USB3.0 kabel.
Heb je toevallig een linkje van een goede/geschikte?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
Timbox88 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:42:
[...]

Ik heb deze: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
[...]

https://www.vrdesktop.net/

Doe jezelf een lol en bespaar je de € 20 voor een usb kabel en geef het uit aan virtual desktop ;)

Nb, wel de native quest versie kopen en niet de steam versie!

[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 13-10-2020 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
FreeMen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:44:
[...]

https://www.vrdesktop.net/

Doe jezelf een lol en bespaar je de € 20 voor een usb kabel en geef het uit aan virtual desktop ;)
Toch zit er echt wel een verschil in. Tracking is nooit zo zuiver en soepel als met link. Dat hebben de ontwikkelaren van VD zelf toegeven. Het is echt heel goed, maar je handen zie je iets glitchen / schokken soms. Dat is met link echt 0,0. Alles wat ik zittend kan achter de PC doe ik met link, zoals race en vlieg sims. Alles wat beweging nodig heeft via VD. Beeld kwaliteit is niet het probleem, de minime schokjes in de controls wel. En wifi / netwerk is niet het probleem hier. Daar is zeer uitvoering mee getest. Ik heb ook discussies gehad met de ontwikkelaren en die geven aan dat zonder support van Oculus (toegang tot ruwe data) dat niet beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Tadango schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:48:
[...]

Toch zit er echt wel een verschil in. Tracking is nooit zo zuiver en soepel als met link. Dat hebben de ontwikkelaren van VD zelf toegeven. Het is echt heel goed, maar je handen zie je iets glitchen / schokken soms. Dat is met link echt 0,0. Alles wat ik zittend kan achter de PC doe ik met link, zoals race en vlieg sims. Alles wat beweging nodig heeft via VD. Beeld kwaliteit is niet het probleem, de minime schokjes in de controls wel. En wifi / netwerk is niet het probleem hier. Daar is zeer uitvoering mee getest. Ik heb ook discussies gehad met de ontwikkelaren en die geven aan dat zonder support van Oculus (toegang tot ruwe data) dat niet beter kan.
Apart, echt 0 issue mee. Beatsaber op hard en zelfs hoger werkt prima, kan het zelf niet bijhouden maar dat ligt niet aan de bril. Latency steady op 35ms. Zie zelf ook geen enkel verschil met de link of VD maar het zal ongetwijfeld verschillen per setup.

Ik begreep dat Facebook zelf ook werkt aan een draadloze optie dus dat zal wel de reden zijn dat ze VD niet willen helpen. Ze hebben de steamVR functie niet voor niets niet toegelaten in de originele versie van VD...

[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 13-10-2020 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:26
[...]

Ik heb deze gekocht, binnen 2 weken geleverd
https://a.aliexpress.com/_BUUItV
Mooie kabel, ga hem vanavond testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
FreeMen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

Apart, echt 0 issue mee. Beatsaber op hard en zelfs hoger werkt prima, kan het zelf niet bijhouden maar dat ligt niet aan de bril. Latency steady op 35ms. Zie zelf ook geen enkel verschil met de link of VD maar het zal ongetwijfeld verschillen per setup.
Je merkt het ook niet, maar je ziet het. Als ik met HLA of welk spel dan ook stilsta en mijn handen gemiddeld snel van links naar rechts beweeg zie je af en toen een flits van de handen, alsof er opeens een oudere positie door komt. Dat is minimaal, maar het is er wel. Latency is hier ook 30-35ms in VR. PC load is minimaal en Windows is clean en er draait verder niets. Wifi op 5G is ook gereserveerd voor VR en zelfs met een dedicated AP voor VR direct aan de PC is het effect er nog. Volgens de ontwikkelaar van VD is het er bij hun ook en is het normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Tadango schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

Je merkt het ook niet, maar je ziet het. Als ik met HLA of welk spel dan ook stilsta en mijn handen gemiddeld snel van links naar rechts beweeg zie je af en toen een flits van de handen, alsof er opeens een oudere positie door komt. Dat is minimaal, maar het is er wel. Latency is hier ook 30-35ms in VR. PC load is minimaal en Windows is clean en er draait verder niets. Wifi op 5G is ook gereserveerd voor VR en zelfs met een dedicated AP voor VR direct aan de PC is het effect er nog. Volgens de ontwikkelaar van VD is het er bij hun ook en is het normaal.
Tjsa, dat "nadeel" ruil ik graag in voor de vrijheid, ook op de stoel zittende. Ook met de link waren er regelmatig van dergelijke vreemde minimale hickups. Dat hebben gewone non VR-games ook wel eens als je snel met je muis beweegt. Voor mij iig geen enkele reden om de kabel uit de kast te halen (welke al 6 maanden geen PC en bril meer gezien heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
FreeMen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:00:
[...]

Tjsa, dat "nadeel" ruil ik graag in voor de vrijheid, ook op de stoel zittende. Ook met de link waren er regelmatig van dergelijke vreemde minimale hickups. Dat hebben gewone non VR-games ook wel eens als je snel met je muis beweegt. Voor mij iig geen enkele reden om de kabel uit de kast te halen (welke al 6 maanden geen PC en bril meer gezien heeft)
Maar ik heb geen bijzonder goede verbinding en zit ver van mijn router, dus ik ben sowieso toegewezen op een kabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:47
Ook hier de Quest 2 binnen ;) Een vraagje mijn GTX 2070 heeft wel een USB Type C aansluiting. Kan ik dan gewoon een USB Type C naar USB C Type C 3.0 kabel aanschaffen van Anker (https://www.amazon.de/dp/...8SJ4Y?_encoding=UTF8&th=1)?

Zonder deze er tussen te hangen: https://www.amazon.com/gp...1576ffa84cd36232b0e7c9b7a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

Mijn vraag is of mensen met een hoge IPD (~75mm) in dit forum aanwezig zijn en hun VR ervaring willen delen. Bij het nalopen van de specificaties lijkt een VR bril namelijk niet te werken bij mij.

De afgelopen weken ben ik mij gaan verdiepen in beschikbare VR headsets.
Uiteindelijk denk ik dat voor mij een Oculus Guest het meest ideale zou zijn.
Echter heeft deze een IPD support tot maximaal 68mm volgens specificaties als ik het goed heb begrepen.

Helaas ben ik gisteren erachter gekomen dat mijn hoge IPD (~77mm) ervoor kan zorgen dat het hele plan bij voorbaat gedoemd is om te mislukken. Ik heb dit gemeten met en app op de ipad (Eye Measure).
Ook met zelf meten voor een spiegel kom ik rond die waarde uit.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
impactftw schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:54:
Ook hier de Quest 2 binnen ;) Een vraagje mijn GTX 2070 heeft wel een USB Type C aansluiting. Kan ik dan gewoon een USB Type C naar USB C Type C 3.0 kabel aanschaffen van Anker (https://www.amazon.de/dp/...8SJ4Y?_encoding=UTF8&th=1)?

Zonder deze er tussen te hangen: https://www.amazon.com/gp...1576ffa84cd36232b0e7c9b7a
Ja in principe wel maar de link werkt niet op alle usb poorten even goed maar direct op je videokaart zou in theorie de beste aansluiting moeten zijn. Bij mij werkt(e) het iig prima op de usb-c poort van de 2080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:00
impactftw schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:54:

ja, maar in principe kun je om even te testen ook al je laadkabel van de quest 2 gebruiken voor de connectie, bij de quest 1 die ik heb werkt die kabel perfect en is ook lang genoeg om te gebruiken als je bij je pc zit.

Ik weet niet hoe de kabel van de quest 2 is, maar ik kan me voorstellen dat dit dezelfde kabel is, en dan kun je die gewoon gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Nou, hier is 'ie hoor! Heb er mijn eerste uur op zitten en wat is het vet! Eerst rustig alles ingesteld en wat dingen uitgeprobeerd met een blijkbaar standaard geinstalleerde app 'first steps to oculus'. Soort schietspelletje gespeeld en een of ander dansje met een robot gedaan en het is echt wel heel vet. Het is mijn eerste VR-ervaring, dus dat speelt ongetwijfeld mee!
Daarna nog een of andere muziekvideo bekeken waarin je midden in die clip zat en verrek, je hebt echt het idee 'aanwezig' te zijn. Supervet!

Daarna een gratis Rollercoaster app geprobeerd, maar daar werd ik toch wel serieus misselijk van. Snel weer uitgezet dus hahaha. En tot slot nog even steam geprobeerd en dat werkt ook erg goed. Heb Google Earth VR gecheckt, ook erg tof!

Nou, voor mij nu vooral de vraag: met welke serieuze game zal ik beginnen. Het meest spreken me de volgende games aan:

Pavlov
Half-Life Alyx
Superhot
Beat Saber
Pistol Whip

Met welke game kun je een beetje op het rustigst kennis maken met vr, zonder al te veel motion sickness te ervaren? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KQW7nOVgVmVkkWrX7FRR5cOVd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdiB4DwOmElVQvodVqrNBTRS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Emiel1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:56:
Mijn vraag is of mensen met een hoge IPD (~75mm) in dit forum aanwezig zijn en hun VR ervaring willen delen. Bij het nalopen van de specificaties lijkt een VR bril namelijk niet te werken bij mij.

Echter heeft deze een IPD support tot maximaal 68mm volgens specificaties als ik het goed heb begrepen.

Helaas ben ik gisteren erachter gekomen dat mijn hoge IPD (~77mm) ervoor kan zorgen dat het hele plan bij voorbaat gedoemd is om te mislukken. Ik heb dit gemeten met en app op de ipad (Eye Measure).
Eigenlijk kan ik daar maar één tip op geven en dat is, bestellen, testen, en terugsturen als het niet werkt. Dit is de enige echte goed garantie voor je om er achter te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15

Cyphax

Moderator LNX
Timbox88 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:20:
Nou, hier is 'ie hoor! Heb er mijn eerste uur op zitten en wat is het vet! Eerst rustig alles ingesteld en wat dingen uitgeprobeerd met een blijkbaar standaard geinstalleerde app 'first steps to oculus'. Soort schietspelletje gespeeld en een of ander dansje met een robot gedaan en het is echt wel heel vet. Het is mijn eerste VR-ervaring, dus dat speelt ongetwijfeld mee!
Daarna nog een of andere muziekvideo bekeken waarin je midden in die clip zat en verrek, je hebt echt het idee 'aanwezig' te zijn. Supervet!

Daarna een gratis Rollercoaster app geprobeerd, maar daar werd ik toch wel serieus misselijk van. Snel weer uitgezet dus hahaha. En tot slot nog even steam geprobeerd en dat werkt ook erg goed. Heb Google Earth VR gecheckt, ook erg tof!

Nou, voor mij nu vooral de vraag: met welke serieuze game zal ik beginnen. Het meest spreken me de volgende games aan:

Pavlov
Half-Life Alyx
Superhot
Beat Saber
Pistol Whip

Met welke game kun je een beetje op het rustigst kennis maken met vr, zonder al te veel motion sickness te ervaren? [Afbeelding]
Beat Saber is minste beweging (je kijkt met name recht vooruit en je moet hooguit opzij stappen of bukken). Tenminste, de omgeving is statisch, je beweest zelf des te meer, maar dan in de vorm van zwiepen en zwaaien. :+
De andere games uit die lijst hebben volgens mij veel meer beweging.
Nu is het wel zo dat je bij bijvoorbeeld Half-Life: Alyx kunt teleporten waarbij je strictgenomen ook wel stilstaat, maar het is allemaal wat meer bewogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 13-10-2020 15:25 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
...
Pavlov
Half-Life Alyx
Superhot
Beat Saber
Pistol Whip

Met welke game kun je een beetje op het rustigst kennis maken met vr, zonder al te veel motion sickness te ervaren? [Afbeelding]
Ik heb ze allemaal, mijn advies zou zijn om te beginnen met Beat Saber, een erg vette game waarbij je geen motion sickness zal ervaren.

Daarna zou je kunnen overstappen naar pistol whip (of synth riders), hier ben je ook in beweging, maar beweegt je omgeving zelf ook, dat is zeker in het begin voor motion sickness even wennen maar deze games laten je er wel aan wennen.

Als je eenmaal goed gewend bent dan is Half Life Alyx een must have, dat is bizar hoe gaaf die game op een vr is. De absolute top

Pavlov vind ik zelf niet zo, dat komt met name door de wapens waarbij je je twee controlers op een bepaalde manier moet houden wat ik niet zo lekker vindt spelen, maar op zich is het wel leuk gedaan.

Superhot is ook wel goed, is ook een niet al te drukke game, maar kwa VR ervaring vind ik het niet zo mooi overkomen als de andere games, wel is de gameplay erg goed.

1 die je niet genoemd hebt is star wars squadron, die zou ik zeker overwegen, is echt heel gaaf zowel kwa graphics als gameplay.

[ Voor 8% gewijzigd door robinez op 13-10-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
robinez schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:25:
[...]

Ik heb ze allemaal, mijn advies zou zijn om te beginnen met Beat Saber, een erg vette game waarbij je geen motion sickness zal ervaren.

Daarna zou je kunnen overstappen naar pistol whip (of synth riders), hier ben je ook in beweging, maar beweegt je omgeving zelf ook, dat is zeker in het begin voor motion sickness even wennen maar deze games laten je er wel aan wennen.

Als je eenmaal goed gewend bent dan is Half Life Alyx een must have, dat is bizar hoe gaaf die game op een vr is. De absolute top

Pavlov vind ik zelf niet zo, dat komt met name door de wapens waarbij je je twee controlers op een bepaalde manier moet houden wat ik niet zo lekker vindt spelen, maar op zich is het wel leuk gedaan.

Superhot is ook wel goed, is ook een niet al te drukke game, maar kwa VR ervaring vind ik het niet zo mooi overkomen als de andere games, wel is de gameplay erg goed.

1 die je niet genoemd hebt is star wars squadron, die zou ik zeker overwegen, is echt heel gaaf zowel kwa graphics als gameplay.
Cool, ga ik daarmee beginnen! Squadrons spreekt me niet echt aan en hoor daar veel mensen over dat ze toch wel misselijk worden, dus laat ik daar sowieso nog even mee wachten haha. Andere aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Timbox88 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Cool, ga ik daarmee beginnen! Squadrons spreekt me niet echt aan en hoor daar veel mensen over dat ze toch wel misselijk worden, dus laat ik daar sowieso nog even mee wachten haha. Andere aanraders?
Had het eerder gepost maar nogmaals..

Arcade (ook native quest te krijgen via in de oculus store in de bril)
- Robo recall
- Beatsaber
- Superhot

Puzzle
- Moss (bijzondere "action puzzle" game, kort maar prachtig!)
- The room VR

Action RPG
- No man sky <== ben zeer benieuwd naar deze op de Q2.
- Asgards Wrath

Action
- Half life Alyx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Timbox88 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

FitXR is een erg goede box game voor fitness doeleinden. Ik speel dit heel veel.

Verder maar dat is persoonlijk vind ik de serious sam VR suite erg goed, en boneworks en natuurlijk Arizona Sunshine (de zombie shooter game)

Een andere mega ervaring is Aerofly 2, waarin je in VR kunt vliegen.

En zo gaat het maar door, maar mijn advies zou zijn om niet direct als een fan van alles aan te schaffen maar op de VR sales op steam te wachten, die zijn er regelmatig en dan koop je al dat soort games voor een fractie van de prijs die ze nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
FreeMen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:28:
[...]

Had het eerder gepost maar nogmaals..

Arcade (ook native quest te krijgen via in de oculus store in de bril)
- Robo recall
- Beatsaber
- Superhot

Puzzle
- Moss (bijzondere "action puzzle" game, kort maar prachtig!)
- The room VR

Action RPG
- No man sky <== ben zeer benieuwd naar deze op de Q2.
- Asgards Wrath

Action
- Half life Alyx
I know, thanks man! Maar de vraag was nu meer: welke game leent zich het best om een beetje wegwijs te worden in VR zonder direct motion sickness te ervaren ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Timbox88 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:32:
[...]

I know, thanks man! Maar de vraag was nu meer: welke game leent zich het best om een beetje wegwijs te worden in VR zonder direct motion sickness te ervaren ;-)
Ik denk dat je als beginner in elke game wel motion sickness zal ervaren, al is het in 5 minuten of een half uur. Wat bij mij hielp is gewoon stoppen zodra je dit ervaart, iets anders doen en een paar uur later weer even wat VR games spelen. Elke keer gaat het beter.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Timbox88 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:32:
[...]

dan zou ik beginnen met Beat Saber en FitXR, dat zijn twee top games waarin je veel sport, op muziek dingen doet en die statisch zijn om uberhaupt aan VR te wennen, want dat is best vermoeiend in het begin voor je ogen en hersenen.

Daarna kun je altijd overstappen op bewegende omgevingen en wat meer realistischere beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
robinez schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:32:
[...]

FitXR is een erg goede box game voor fitness doeleinden. Ik speel dit heel veel.

Verder maar dat is persoonlijk vind ik de serious sam VR suite erg goed, en boneworks en natuurlijk Arizona Sunshine (de zombie shooter game)

Een andere mega ervaring is Aerofly 2, waarin je in VR kunt vliegen.

En zo gaat het maar door, maar mijn advies zou zijn om niet direct als een fan van alles aan te schaffen maar op de VR sales op steam te wachten, die zijn er regelmatig en dan koop je al dat soort games voor een fractie van de prijs die ze nu zijn.
Goede tip idd! Mss kan ik dan beter met een andere dan Beat Saber aftrappen, want die is met 30 euro nu juist net het hoogst geprijsd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

Pavlov
Half-Life Alyx
Superhot
Beat Saber
Pistol Whip

Space Pirate Trainer vind ik nog steeds geweldig om in de wereld van VR te stappen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
DutchEZmoder schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:34:
[...]

Ik denk dat je als beginner in elke game wel motion sickness zal ervaren, al is het in 5 minuten of een half uur. Wat bij mij hielp is gewoon stoppen zodra je dit ervaart, iets anders doen en een paar uur later weer even wat VR games spelen. Elke keer gaat het beter.
Jep, goede idd! Zo ga ik het idd ook doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Timbox88 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:35:
[...]

Goede tip idd! Mss kan ik dan beter met een andere dan Beat Saber aftrappen, want die is met 30 euro nu juist net het hoogst geprijsd...
ja, maar dat is die absoluut waard als je van ritme en bewegings games houd, het is echt 1 van de top games om in vr te spelen met een oneindige replay waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Isniedood schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:35:
[...]

Space Pirate Trainer vind ik nog steeds geweldig om in de wereld van VR te stappen.
Klopt die is ook vet om te spelen.
Verder vind ik Dead and buried (vooral deel 1) heel erg tof om samen te spelen met anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Emiel1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:56:

Om eerlijk te zijn als die waardes correct zijn, zit je zover buiten het gemiddelde dat ik een hard hoofd erin heb dat een VR headset fatsoenlijk voor je zal werken.

75mm zit je bij de 0.06% grootste afstand, bij 77mm bij ruwweg de 0.01% grootste afstand. Er zit wel wat marge buiten de officiele specs van VR headsets, maar ik betwijfel of het genoeg is om een leuke ervaring voor jou te zijn. Tenzij je metingen met apps er echt naast zitten. Als je ooit een echte bril hebt gehad, bij factuur daarvan zal ook je IPD normaal gesproken staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
ik bedacht mij net, bij de quest 1 had ik behoorlijk veel demos voor geinstalleerd staan op de quest 1, waaronder beat saber en space pirate trainer, die wii achtige bowling game en nog veel meer. Is dat op de quest 2 niet ook zo? want dan kun je een beetje uitproberen wat je aanspreekt voordat je aanschaffen doet?

[ Voor 3% gewijzigd door robinez op 13-10-2020 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
robinez schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:42:
ik bedacht mij net, bij de quest 1 had ik behoorlijk veel demos voor geinstalleerd staan op de quest 1, waaronder beat saber en space pirate trainer, die wii achtige bowling game en nog veel meer. Is dat op de quest 2 niet ook zo? want dan kun je een beetje uitproberen wat je aanspreekt voordat je aanschaffen doet?
Klopt! Héél toevallig zie ik dat nu dus voorbij komen terwjil ik een beetje door de shop heen scroll! Ben de demo van beat saber alvast aan het binnenhalen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Met welke game kun je een beetje op het rustigst kennis maken met vr, zonder al te veel motion sickness te ervaren?
Ik zou beginnen met Beat Saber aangezien je hierbij gewoon stilstaat. Maar snel daarna zou ik Alyx doen met de motion op teleport. Gewoon rustig aan doorheen gaan en de prachtige omgeving goed bekijken. Want dat is wel de echte WOW ervaring met VR. Nadeel is wel dat alles wat je daarna gaat doen er tegen zal verbleken O-)

Aangezien je duidelijk PCVR hebt, zou ik ook Lone Echo doen. Ik denk dat je dat zweven wat lastiger zal vinden al viel het me persoonlijk heel erg mee. Dus bewaar dat voor wat later zou ik zeggen.

Edit: Oeps dit window stond al even open en het meeste is al gezegd, sorry.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 13-10-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
GekkePrutser schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Ik zou beginnen met Beat Saber aangezien je hierbij gewoon stilstaat. Maar snel daarna zou ik Alyx doen met de motion op teleport. Gewoon rustig aan doorheen gaan en de prachtige omgeving goed bekijken. Want dat is wel de echte WOW ervaring met VR. Nadeel is wel dat alles wat je daarna gaat doen er tegen zal verbleken O-)

Aangezien je duidelijk PCVR hebt, zou ik ook Lone Echo doen. Ik denk dat je dat zweven wat lastiger zal vinden al viel het me persoonlijk heel erg mee. Dus bewaar dat voor wat later zou ik zeggen.
Thanks! Ga ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens, aan je avatar te zien hou je ook van flightsimmen, ik vind zelf X-Plane (in Vulkan mode voor performance!!) een hele fijne flightsim in VR.

Aerofly 2 werd ook al aangeraden maar die heb ik zelf niet geprobeerd. Ik heb hem wel maar het is altijd even 'inwerken' natuurlijk. Maar X-Plane heeft een heel fijne stick control methode waarbij hij alleen naar de stand van de controller kijkt en niet de positie ervan, wat het heel comfortabel maakt.

En verder wacht ik natuurlijk ongelofelijk hard op FS2020 VR support!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
GekkePrutser schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:47:
Trouwens, aan je avatar te zien hou je ook van flightsimmen, ik vind zelf X-Plane (in Vulkan mode voor performance!!) een hele fijne flightsim in VR.

Aerofly 2 werd ook al aangeraden maar die heb ik zelf niet geprobeerd. Ik heb hem wel maar het is altijd even 'inwerken' natuurlijk. Maar X-Plane heeft een heel fijne stick control methode waarbij hij alleen naar de stand van de controller kijkt en niet de positie ervan, wat het heel comfortabel maakt.

En verder wacht ik natuurlijk ongelofelijk hard op FS2020 VR support!!
Ja, ik kan niet wachten op FS2020 idd, daar heb ik het in principe voor gekocht haha!

X-plane 11 heb ik al op Steam, maar die kan ik dus ook VR spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timbox88 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

Ja, ik kan niet wachten op FS2020 idd, daar heb ik het in principe voor gekocht haha!

Ja absoluut! Moet je alleen even aanvinken in de instellingen. En vergeet de 'ergonomic yoke' en Vulkan niet. Zonder die laatste loopt het niet echt 100% soepel, met wel. En de ergonomic yoke voelt me zelfs echter aan dan een flightstick, omdat hij helemaal geen tegendruk geeft en je hem met heeel lichte bewegingen bedient, net als met een echt vliegtuig (die "Powergrip" was 1 van de foute gewoontes die ik had aangeleerd tijdens het simmen die ik moest afleren toen ik in het echt ging vliegen. Continu de instrumenten achterna lopen ook trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Timbox88 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

Yes, maar er zijn wel meer van die sim-games die je in VR kan spelen. Euro Truck Simulator 2 is erg leuk (vraag me niet waarom :+), Elite Dangerous is ronduit ongelooflijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Cyphax schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:53:
[...] Elite Dangerous is ronduit ongelooflijk.
die is inderdaad erg goed, maar totaal ongeschikt voor VR beginners, als je dan echt misselijk wil worden moet je deze maar eens spelen als beginner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
Klopt het om Oculus Developer account te activeren je een Credit Card moet toevoegen aan je account?

[ Voor 6% gewijzigd door impactftw op 13-10-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

Sissors schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

Om eerlijk te zijn als die waardes correct zijn, zit je zover buiten het gemiddelde dat ik een hard hoofd erin heb dat een VR headset fatsoenlijk voor je zal werken.

75mm zit je bij de 0.06% grootste afstand, bij 77mm bij ruwweg de 0.01% grootste afstand. Er zit wel wat marge buiten de officiele specs van VR headsets, maar ik betwijfel of het genoeg is om een leuke ervaring voor jou te zijn. Tenzij je metingen met apps er echt naast zitten. Als je ooit een echte bril hebt gehad, bij factuur daarvan zal ook je IPD normaal gesproken staan.
Heb contact opgenomen met een verkoper en een bedrijf dat VR arrangementen verhuurt met de vraag welke brillen ze hebben. Bij die laatste kan ik voor een uur kijken welke bril mij het beste is voor mij voordat ik tot aanschaf overga.

Is er wellicht ergens omgeving Utrecht niet een winkel waar je de brillen kan 'passen'?
Stukje rijden is overigens geen probleem..

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
impactftw schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:28:
Klopt het om Oculus Developer account te activeren je een Credit Card moet toevoegen aan je account?
Dat heb ik vandaag ook op Reddit voorbij zien komen, lijkt dus te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
Dennisvw schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Dat heb ik vandaag ook op Reddit voorbij zien komen, lijkt dus te kloppen.
Dat is wel *** :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
robinez schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:10:
[...]

die is inderdaad erg goed, maar totaal ongeschikt voor VR beginners, als je dan echt misselijk wil worden moet je deze maar eens spelen als beginner.
Dat geldt dan voor een flight sim toch ook wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
impactftw schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:28:
Creditcard hoeft niet perse, het is of creditcard of tel.nr.
En ja, je nr. wordt gecheckt ..

[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 13-10-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Cyphax schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:48:
[...]

Dat geldt dan voor een flight sim toch ook wel. :P
dat valt reuze mee dat gaat veel langzamer en daar draai je niet echt om je as (als het goed is hehehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
FreeMen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:55:
[...]

Creditcard hoeft niet perse, het is of creditcard of tel.nr.
En ja, je nr. wordt gecheckt ..
Ah oke.
Zal je misschien kunnen aangeven waar ik dan mijn tel. nummer kan invullen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgQfIVGM6I5_JRORkQ6sFOlP0YU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CfR2tVbs9UtRp6sR06nUYRbt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
robinez schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:57:
[...]

dat valt reuze mee dat gaat veel langzamer en daar draai je niet echt om je as (als het goed is hehehe)
Hangt inderdaad af van hoe je vliegt, ik kan me voorstellen dat een sneller vliegtuig in een flight sim best wel misselijkmakend is, en tegelijkertijd kun je in E:D ook niet-misselijkmakend vliegen. :)
Ik denk dat de meeste mensen na een tijdje uberhaupt nergens meer last van krijgen. Ik ben iig immuun geworden voor misselijkheid in VR na 2 jaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Laatst online: 21:16
Heb problemen met het koppelen. Als ik de code invoer, krijg ik steeds: headset niet gevonden...

Edit: app opniew installeren op Android, en nu kan ik opeens Quest 2 kiezen ipv alleen Quest.

[ Voor 33% gewijzigd door Bard1982 op 13-10-2020 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
[...]

Yes, maar er zijn wel meer van die sim-games die je in VR kan spelen. Euro Truck Simulator 2 is erg leuk (vraag me niet waarom :+), Elite Dangerous is ronduit ongelooflijk.
Cool! Ga ik die ook ff installeren, want die heb ik ook haha! Speel je die dan gewoon met de oculus controllers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:47
Timbox88 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:37:
[...]

Cool! Ga ik die ook ff installeren, want die heb ik ook haha! Speel je die dan gewoon met de oculus controllers?
Voor ets kan ik niet spreken. Maar Elite speel je met toetsenbord en muis, gamepad of Hotas. Er is, zover ik weet geen Touch support.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
SacreBleu schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:51:
[...]

Voor ets kan ik niet spreken. Maar Elite speel je met toetsenbord en muis, gamepad of Hotas. Er is, zover ik weet geen Touch support.
Ik zag wel een Oculus Touch profiel in ED vanmiddag. Wellicht later toegevoegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 20:49
[...]

ETS2 heeft geen oculus touch support. De beste manier om ervan te genieten is met een stuurtje. Ik moet ook zeggen dat ik vele uren in ETS2 heb zitten, terwijl de pannenkoek versie totaal niet interessant vind, in VR vind ik het ineens geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:46
Ik heb helaas geen game-pc meer, dus ga de quest 2 standalone gebruiken. Op het werk heb ik wel ooit voor de rift s beatsaber gekocht. Helaas is deze niet cross-platform-buy, dus nu opnieuw moeten aanschaffen...

verder een workout gedaan met FitXR (box-vr) dat was erg leuk en intensief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:13
Ik krijg hem niet gepairt met die app. Quest2 staat er ook niet tussen. Het uitpakken van de q2 voelde premium aan. Net zoals mijn eerste iPhone precies. Leuk. Nu nog kunnen koppelen!

Edit: even alle data van app gewist. Eens proberen
Ok dit was de oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door Spacewide op 13-10-2020 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
[...]

Ik met HOTAS maar Elite is ontzettend configurabel en je kunt controllers door elkaar gebruiken als je wilt. Er is ook een binding voor de touch controllers maar die heb ik nooit geprobeerd omdat ik met HOTAS begon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Nou, net mijn eerste rit in Euro Truck 2 gedaan: erg tof, maar toch werd ik daar na een paar minuten ook nog wat draaierig van. Ik moet er dus nog erg aan wennen.

Maar toen de demo van Beat Saber gedaan en begrijp meteen wat jullie bedoelen: man man man, wat is dat vet zeg!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Hier nog steeds niets ontvangen, Postnl is weer eens veel te laat :(

[ Voor 86% gewijzigd door mytheory op 13-10-2020 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-cil
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 15:59
Ik overweeg een quest 2 te halen. ik heb een ipd van 66/67 dus ik zal de buitenste ipd stand moeten gebruiken. Heeft er al iemand toevallig deze stand kunnen proberen met betrekking tot de field of view? Ik las dat op deze stand de fov minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
niels-cil schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:38:
Ik overweeg een quest 2 te halen. ik heb een ipd van 66/67 dus ik zal de buitenste ipd stand moeten gebruiken. Heeft er al iemand toevallig deze stand kunnen proberen met betrekking tot de field of view? Ik las dat op deze stand de fov minder is.
Als ik hem op stand 3 zet zie ik inderdaad dikkere randen welke ook nog eens "blauwig" overkomen. Nu is mijn ipd 63/64 dus wellicht dat ik dat daardoor zo zie. Zelfde geld overigens ook voor de stand 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
mytheory schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:17:
Hier nog steeds niets ontvangen, Postnl is weer eens veel te laat :(
Ah shit, dat is klote!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
FreeMen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:40:
[...]

Als ik hem op stand 3 zet zie ik inderdaad dikkere randen welke ook nog eens "blauwig" overkomen. Nu is mijn ipd 63/64 dus wellicht dat ik dat daardoor zo zie. Zelfde geld overigens ook voor de stand 1...
Ik heb een ipd van 60.0 mm, hoe weet je dan op welke stand je hem het beste kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Tsja, kwestie van 1 voor 1 uitproberen maar je valt precies tussen 1 en 2 in dus zal één van die 2 moeten worden. Misschien helpt de extra afstandhouder ook nog iets om een beter beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
FreeMen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:52:
Tsja, kwestie van 1 voor 1 uitproberen maar je valt precies tussen 1 en 2 in dus zal één van die 2 moeten worden. Misschien helpt de extra afstandhouder ook nog iets om een beter beeld te krijgen.
Ik had idd wel goed beeld bij zowel 1 als 2, maar ik vroeg me af waar je die standen kon zien. Maar dan weet ik genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
impactftw schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:02:
[...]

Ah oke.
Zal je misschien kunnen aangeven waar ik dan mijn tel. nummer kan invullen?

[Afbeelding]
volgens diverse websites zijn er 2 opties, add credit card en sms

If you're an Oculus developer you need to provide a payment method and/or phone number to help us establish your identity.

Overigens werkt de developermode automatisch als je hem ook al op de Q1 actief had _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Misschien een beetje off-topic maar weet iemand een treinsim die in VR werkt?

Mijn moeder is helemaal gek van treinen en had altijd machinist willen worden maar in die tijd was dat not-done voor vrouwen ;( Ik heb wel eens een PC treinsim voor haar gekocht maar dat was het toch net niet. Ik denk dat VR haar wel heel erg aan gaat staan.

Het enige wat ik zelf heb gevonden was Derail Valley maar dat is niet serieus genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Iemand op de Q2 de setting gevonden om met 2x tikken je omgeving te kunnen zien? Ik kan hem nergens vinden, ook niet onder experimentele functies :?

edit, toch gevonden, de experimentele functies zijn wat buggy en naar een paar keer geswitched te hebben tussen standaard setting en experimenteel staat de optie er ineens wel tussen.

[ Voor 38% gewijzigd door FreeMen op 13-10-2020 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
GekkePrutser schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:09:
[...]

Misschien een beetje off-topic maar weet iemand een treinsim die in VR werkt?

Mijn moeder is helemaal gek van treinen en had altijd machinist willen worden maar in die tijd was dat not-done voor vrouwen ;( Ik heb wel eens een PC treinsim voor haar gekocht maar dat was het toch net niet. Ik denk dat VR haar wel heel erg aan gaat staan.

Het enige wat ik zelf heb gevonden was Derail Valley maar dat is niet serieus genoeg.
Je zou even kunnen kijken naar VorpX, dat is soms een redelijke manier om een niet-vr game naar ve te halen. Dat heeft vast iemand geprobeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 11:17
Ik heb vandaag ook de q2 binnen gekregen. En het is eigenlijk me eerste headset. Wat een ervaring zeg. Heel de dag al Superhot gespeeld. Nu nog een nieuwe grafische kaart en dan kunnen we helemaal los gaan.

Moet zeggen qua oogafstand zie ik erg weinig verschil tussen stand 2 en 3. ook qua fov valt het me erg mee het verschil.

Hebben jullie nog leuke games die stand alone draaien op q2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
FreeMen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:58:
[...]

volgens diverse websites zijn er 2 opties, add credit card en sms

If you're an Oculus developer you need to provide a payment method and/or phone number to help us establish your identity.

Overigens werkt de developermode automatisch als je hem ook al op de Q1 actief had _/-\o_
Mmm.. ja zie het staan. Maar het telefoonnummer inputveld ontbreekt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Hoe zit het met de Quest 2 image quality? Zo'n standalone VR bril moet natuurlijk een cpu, gpu etc aan boord hebben, waar kun je dat mee vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 11:17
DutchEZmoder schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:43:
Hoe zit het met de Quest 2 image quality? Zo'n standalone VR bril moet natuurlijk een cpu, gpu etc aan boord hebben, waar kun je dat mee vergelijken?
Ik zie zelf geen screendooreffect. Volgens mij is de resolutie echt goed. De kleuren zijn mooi, maar vast minder als je er een oledscherm naast houd. Alleen waar ik hem denk ik niet voor ga gebruiken zijn films of series kijken op youtube/netlix. De resolutie is daarvoor niet hoog genoeg en je blijft denk ik leuk voor 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Behalve 360 graden YT video's van 8k of hoger, dat is toch wel gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
DutchEZmoder schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:43:
De spellen standalone zien er niet veel beter uit behalve dan wel scherper beeld vergeleken met de Quest 1. Een aantal bestaande spellen zijn wel iets enhanced voor de Q2 maar dat is maar een klein verschil.
Maar wellicht later dat spellen die speciaal gemaakt worden voor de Quest 2 die er dan wel beter uit zien dan de Q1, maar blijft dus afwachten hoeveel verschil dat gaat maken. Probleem is verder ook had ik begrepen vreemd genoeg dat de nieuwe chip op volle kracht te heet wordt en dus niet op max kan worden uitgebuit.
Had ik ergens gelezen wel stom dat ze de koeling dan niet op orde hebben..

[ Voor 22% gewijzigd door Plugin op 13-10-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Eindelijk ook de Q2 binnen.
Maar waarom moet ik alle spellen die ik voor de rift gekocht heb weer kopen voor de Q2?
Als ik in de Oculus app klik op rift dan staat beat saber op gratis. Doe ik dat op Q2 dan moet ik weer 30 euro betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18:10
mytheory schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:17:
Maar waarom moet ik alle spellen die ik voor de rift gekocht heb weer kopen voor de Q2?
Als ik in de Oculus app klik op rift dan staat beat saber op gratis. Doe ik dat op Q2 dan moet ik weer 30 euro betalen.
Heb zelf geen Q2 maar wellicht werkt dit voor je?

https://www.engadget.com/...alDbzKhQBkBrQrGkr5hdNKgQW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ja, lullig genoeg... sommige games zijn crossbuy maar dat lijkt eerder uitzondering dan de regel. Tenminste, de Quest-versies.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 13-10-2020 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Battterij leeg na anderhalf uurtje draaien. Dan begin je wel te denken aan zo'n elite battery strap, maar goed.. ik heb de gewone elite.
Mijn rechter speaker kraakt gek hard. Ik dacht eerst dat er een vlieg vast zat ik die strap. Dat was een bizarre ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:53
niels-cil schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:38:
Precies mijn probleem. Heb in principe een ipd van 68 maar de fov is zoveel minder op deze stand dat ik um gewoon op 2 laat staan. Dacht dat ik iets verkeerd deed maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
https://www.amazon.de/dp/B01MZIPYPY/

Usb-c 3m snoer 9.99 voor Prime DE klanten

Misschien blijft deze van Ugreen beter zitten.
https://www.amazon.de/dp/B07VKMPH53
Maar er staat niet compatibel met Oculus link. Ik las hier dat elke 3.0 snoer zou werken

[ Voor 56% gewijzigd door Spacewide op 13-10-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Dat hoeft zeker niet! De rift spellen speel je via de quest met link of draadloos met bv virtual desktop.
Beat saber voor de quest is een andere versie en moet je inderdaad kopen maar de pc versie kan je gewoon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spacewide schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:46:
Battterij leef na anderhalf uurtje draaien. Dan begin je wel te denken aan zo'n elite battery strap, maar goed.. ik heb de gewone elite.
Mijn rechter speaker kraakt gek hard. Ik dacht eerst dat er een vlieg vast zat ik die strap. Dat was een bizarre ervaring.
Misschien kunnen Q1 gebruikers dat beantwoorden, maar ik zou me ook afvragen hoe snel die batterij degradeert. Natuurlijk als je in het weekend twee keer speelt zal het wel meevallen, maar als je elke dag speelt, kan ik me voorstellen dat hij wel achteruit gaat. (Al kan je natuurlijk altijd later nog de battery strap kopen).
FreeMen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:25:
[...]

Dat hoeft zeker niet! De rift spellen speel je via de quest met link of draadloos met bv virtual desktop.
Beat saber voor de quest is een andere versie en moet je inderdaad kopen maar de pc versie kan je gewoon spelen.
In principe correct, maar als ik een Q2 had, zou ik waarschijnlijk Beat Saber nou net wel alsnog kopen voor het gemak. (Al zou ik ook eerst nog nakijken hoe makkelijk je custom songs erop kan zetten, en hoe het zit met songs die mods nodig hebben. Ik weet dat custom songs mogelijk zijn, maar geen idee hoeveel gedoe het al dan niet is).

[ Voor 32% gewijzigd door Sissors op 13-10-2020 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
mytheory schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

Ik heb deze gekocht, binnen 2 weken geleverd
https://a.aliexpress.com/_BUUItV
Mooie kabel, ga hem vanavond testen.
Het valt allemaal niet mee vanavond. Deze kabel (5m) getest en werkt niet goed. De verbinding valt af en toe weg. De bijgeleverde kabel werkt trouwens wel.

En inderdaad kan daar alle rift en steam games spelen die ik gekocht heb voor de rift.

[ Voor 10% gewijzigd door mytheory op 13-10-2020 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Spacewide schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:46:
Battterij leef na anderhalf uurtje draaien. Dan begin je wel te denken aan zo'n elite battery strap, maar goed.. ik heb de gewone elite.
Q1 ging ca 2 uurtjes mee maar ik heb altijd met een 15.000mah accupack gespeeld en dan hoef je echt nergens op te letten. Ik ga ook zeker aan de Q2 minimaal een 10.000mah accupack hangen, zowel voor het tegengewicht als voor de gametijd
Pagina: 1 ... 15 ... 123 Laatste