Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Vond dit wel een gave demo van de Q2 met Virtual Desktop: YouTube: Can you play HALF-LIFE: ALYX on QUEST 2?

Ik vrees dat er naast een Q2 ook een fatsoenlijke game PC moet komen... :D

[ Voor 19% gewijzigd door Hydra op 09-10-2020 11:44 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:47
Hydra schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:43:
Vond dit wel een gave demo van de Q2 met Virtual Desktop: YouTube: Can you play HALF-LIFE: ALYX on QUEST 2?

Ik vrees dat er naast een Q2 ook een fatsoenlijke game PC moet komen... :D
En een fatsoenlijke router! Ik heb er gelukkig nog twee waarvan ik er eentje kan gebruiken als dedicated voor de Quest 2 die direct is aangesloten aan mijn PC. Gaat nog iets worden!

Toch ben ik ook benieuwd of de Oculus Link nog updates gaat krijgen. Voor nu hoor ik positievere verhalen over VD dan de Link kabel. Ben dus heul benieuwd.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burt_Reynolds
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-02 22:19
Hoi, ik weet niet of dit de juiste plek is dus als ik fout zit dan hoor ik dat graag.

Ik zou graag eens vr proberen (op mijn eigen pc) en ben dus op zoek naar mogelijkheden om te huren/lenen/ed in de omgeving van Rotterdam. Kunnen jullie mij op weg helpen? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:24
SacreBleu schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:23:
[...]

En een fatsoenlijke router! Ik heb er gelukkig nog twee waarvan ik er eentje kan gebruiken als dedicated voor de Quest 2 die direct is aangesloten aan mijn PC. Gaat nog iets worden!

Toch ben ik ook benieuwd of de Oculus Link nog updates gaat krijgen. Voor nu hoor ik positievere verhalen over VD dan de Link kabel. Ben dus heul benieuwd.
Is het niet het makkelijkst om gewoon zo'n ding in je pc te steken: pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200 ? En dan een hotspot aan te maken ofzo.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Maverick schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:46:
[...]

Is het niet het makkelijkst om gewoon zo'n ding in je pc te steken: pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200 ? En dan een hotspot aan te maken ofzo.
Met een goed netwerk en goed access point hoef je niet perse een dedicated access point of wifi stick te gebruiken. Voor mensen met een crappy router ver weg helpt het echter wel een hoop.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Burt_Reynolds schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:29:
Hoi, ik weet niet of dit de juiste plek is dus als ik fout zit dan hoor ik dat graag.

Ik zou graag eens vr proberen (op mijn eigen pc) en ben dus op zoek naar mogelijkheden om te huren/lenen/ed in de omgeving van Rotterdam. Kunnen jullie mij op weg helpen? Thanks!
Peerby misschien? Een VR set gaat toch op je gezicht wat betekent dat in de huidige pandemie je deze tussen gebruikers toch wel even goed wil ontsmetten.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 16:36
Burt_Reynolds schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:29:
Je kunt ook een keer naar een VR entertainment room gaan. Daar kun je samen met meer mensen VR ontdekken en hebben ze vaak de Quest 1. Zo ben ik erachter gekomen dat de Quest t.o.v. mijn Rift helemaal niet zo slecht was (op tracking na) en heb nu de Quest 2 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Ik krijg net bericht van Coolblue dat de Elite strap met accu later komt. De headset zelf krijg ik wel de 13de. Deze heb ik afgelopen maandag besteld. Dus iedereen die eerder was zou hem ook moeten krijgen.

Ik heb zelf de 256GB versie gehaald.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
Wat een ongelofelijke vette ervaring dat VR zeg! Heb even een potje gebokst in The Thrill of the Fight, super tof! Daarna Half-Life: Alyx gespeeld en echt waanzinnig, dit ongeveer een uur gespeeld tot ik duizelig werd en nu zit ik half gaar achter m'n bureau _O-

Ik wil eigenlijk maar door blijven gaan maar ik ga mezelf niet forceren. De echte wereld lijkt nu een soort droom, heel vaag alles haha

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:03
DutchEZmoder schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:05:Ik wil eigenlijk maar door blijven gaan maar ik ga mezelf niet forceren. De echte wereld lijkt nu een soort droom, heel vaag alles haha
Dat is normaal, daar hoor je heel veel mensen over. Ik had 't ook, gaat na verloop van tijd wel weer weg. Forceer jezelf inderdaad niet, want dan hou je die negatieve associatie icm VR en dat wil je niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Mythling schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:08:
[...]

Dat is normaal, daar hoor je heel veel mensen over. Ik had 't ook, gaat na verloop van tijd wel weer weg. Forceer jezelf inderdaad niet, want dan hou je die negatieve associatie icm VR en dat wil je niet!
Klopt helemaal, je moet het opbouwen en op tijd stoppen als je je wat "naar" begint te voelen. Het vergt veel meer energie van je lichaam en hersenen dan reguliere "plat" gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
SacreBleu schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:58:
Ik krijg net bericht van Coolblue dat de Elite strap met accu later komt. De headset zelf krijg ik wel de 13de. Deze heb ik afgelopen maandag besteld. Dus iedereen die eerder was zou hem ook moeten krijgen.

Ik heb zelf de 256GB versie gehaald.
Hier twijfel ik dus ook nog over. Ik heb nu de strap zonder accu besteld met het idee er weer een losse accu aan te hangen. Ik heb nu voor maar €16 3x zoveel capaciteit en kan hem los opladen zonder de hele bril aan het stroom te hoeven leggen. Zelfs met 3x zoveel capaciteit is hij nog vrij snel leeg dus ik twijfel ernstig of de elite met relatief bescheiden accu zijn geld waard is. Hij is iig wel een stuk mooier afgewerkt zo een zal ongetwijfeld ook beter zitten 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
FreeMen schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:01:
[...]

Hier twijfel ik dus ook nog over. Ik heb nu de strap zonder accu besteld met het idee er weer een losse accu aan te hangen. Ik heb nu voor maar €16 3x zoveel capaciteit en kan hem los opladen zonder de hele bril aan het stroom te hoeven leggen. Zelfs met 3x zoveel capaciteit is hij nog vrij snel leeg dus ik twijfel ernstig of de elite met relatief bescheiden accu zijn geld waard is. Hij is iig wel een stuk mooier afgewerkt zo een zal ongetwijfeld ook beter zitten 🤔
Ik moet zeggen dat het afgewerkte voor mij het meest meespeelde. Volgens reviews gaat hij zo'n vijf uur mee in totaal. Ik vind VR fantastisch maar kan mij niet heugen dat ik per dag zolang met dat apparaat heb opgezeten. Dus een grotere powerbank is voor mij niet nodig.

Het af kunnen koppelen is wel handig. Maar dat neem ik liever toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjgboerma
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-08 21:54
Hoi mede-Tweakers,

Ik heb een vraag/casus waarbij ik hoop dat er mensen de juiste kennis of ervaring hebben om me hier mee te helpen.

Ik hoop binnenkort de Oculus Quest 2 te ontvangen en wil deze o.a. graag via Virtual Desktop gebruiken. Ik heb ervaring met VR-gamen (ex-bezitter van Rift S) maar niet met Virtual Desktop.

Mijn netwerk situatie is als volgt:
- Ik heb glasvezel (KPN) die in de meterkast binnenkomt op een WiFi-6-router/modem (Box 12, zie linkje onderaan post voor info).
- Ik heb een tweede router (Netgear Nighthawk R7000) die via netwerkkabel op de Box 12 is aangesloten. Dit vanwege mijn huisgenoot die wat (oude) apparaten heeft die op een of andere manier niet goed met de WiFi van de KPN modem/router willen verbinden.
- Mijn PC (waarmee ik de Quest 2 middels Virtual Desktop hoop te verbinden) is via netwerkkabel direct op de router aangesloten.

Wat is gegeven bovenstaande de (beste) manier om de Quest 2 middels Virtual Desktop te gaan gebruiken?

- Bovenstaande situatie zo laten: PC is via netwerkkabel verbonden met router en de Quest 2 gaat draadloos met de router verbinden, ongeacht dat beiden óók gebruikt worden voor 'reguliere' WiFi.
- De extra router (Netgear R7000) alleen met PC verbinden via ethernet poort en hiermee de Quest 2 draadloos verbinden (hierdoor zal de Netgear R7000 niet meer voor regulier WiFi gebruikt worden én zal ik een netwerkkaart moeten kopen (gezien de netwerkpoort op PC al gebruikt wordt voor internet via netwerkkabel binnenkomt)
- Een andere optie/constructie, waar ik niet aan heb gedacht?

Ondanks ik redelijk onderlegd ben qua computerkennis, vind ik dit lastige materie. Ik hoop dat iemand licht op de zaak kan werpen. Alvast bedankt :-)

Modem: nieuws: KPN start levering Box 12-modem met wifi 6-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burt_Reynolds
Tassadar32 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

Peerby misschien? Een VR set gaat toch op je gezicht wat betekent dat in de huidige pandemie je deze tussen gebruikers toch wel even goed wil ontsmetten.
Dank voor de suggestie, maar er is hier geen aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burt_Reynolds
mytheory schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:12:
[...]

Je kunt ook een keer naar een VR entertainment room gaan. Daar kun je samen met meer mensen VR ontdekken en hebben ze vaak de Quest 1. Zo ben ik erachter gekomen dat de Quest t.o.v. mijn Rift helemaal niet zo slecht was (op tracking na) en heb nu de Quest 2 besteld.
Ja dat kan, maar ik wil het graag op mijn eigen pc proberen, ik zoek verder en als julle nog meer suggesties hebben dan graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17
Hier kun je ze huren, zelfs voor 1 maand, stond ergens een positief verhaal over:
https://www.grover.com/nl...%3Dtrue%26rental_plan%3D1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Ik probeerde net wat films uit in VR... Maar weet iemand waarom de film nogal blurry is tijdens het afspelen, maar zodra ik het menu open en tegelijkertijd afspeel dan is de film wel scherp... Ook het meekijk schermpje op mijn monitor is gewoon hoge resolutie en scherp.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Burt_Reynolds schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:29:
[...]

Ja dat kan, maar ik wil het graag op mijn eigen pc proberen, ik zoek verder en als julle nog meer suggesties hebben dan graag!
Tweedehands kopen, proberen, en weer verkopen? Enige kans dat je hem voor minder moet doorverkopen natuurlijk, al zal huren ook niet gratis zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Sissors schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:50:
[...]

Tweedehands kopen, proberen, en weer verkopen? Enige kans dat je hem voor minder moet doorverkopen natuurlijk, al zal huren ook niet gratis zijn.
Ik zou inderdaad een 2ehands quest 1 scoren. Prima betaalbaar en ontieglijk leuk. En zelfs al blijf je er mee zitten overleef je het bedrag ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
2e hands inderdaad erg aantrekkelijk :) Ook enkele dagen geleden een Q1 gehaald hier. Erg gaaf om wat mee te spelen, vermaak met prima tot nu toe met de basis dingen.

Via de Oculus app is het eenvoudig om van de Quest te casten naar mijn mobiel (grappig voor anderen om mee te kijken), kan dit ook naar andere apparaten zoals een Win10 PC of een smart tv? De app herkent geen andere apparaten op mijn wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
wjgboerma schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:53:
Hoi mede-Tweakers,

Ik heb een vraag/casus waarbij ik hoop dat er mensen de juiste kennis of ervaring hebben om me hier mee te helpen.

Ik hoop binnenkort de Oculus Quest 2 te ontvangen en wil deze o.a. graag via Virtual Desktop gebruiken. Ik heb ervaring met VR-gamen (ex-bezitter van Rift S) maar niet met Virtual Desktop.

- Ik heb glasvezel (KPN) die in de meterkast binnenkomt op een WiFi-6-router/modem (Box 12, zie linkje onderaan post voor info).
- Ik heb een tweede router (Netgear Nighthawk R7000) die via netwerkkabel op de Box 12 is aangesloten. Dit vanwege mijn huisgenoot die wat (oude) apparaten heeft die op een of andere manier niet goed met de WiFi van de KPN modem/router willen verbinden.
- Mijn PC (waarmee ik de Quest 2 middels Virtual Desktop hoop te verbinden) is via netwerkkabel direct op de router aangesloten.

Wat is gegeven bovenstaande de (beste) manier om de Quest 2 middels Virtual Desktop te gaan gebruiken?

- Bovenstaande situatie zo laten: PC is via netwerkkabel verbonden met router en de Quest 2 gaat draadloos met de router verbinden, ongeacht dat beiden óók gebruikt worden voor 'reguliere' WiFi.
- De extra router (Netgear R7000) alleen met PC verbinden via ethernet poort en hiermee de Quest 2 draadloos verbinden (hierdoor zal de Netgear R7000 niet meer voor regulier WiFi gebruikt worden én zal ik een netwerkkaart moeten kopen (gezien de netwerkpoort op PC al gebruikt wordt voor internet via netwerkkabel binnenkomt)

Ondanks ik redelijk onderlegd ben qua computerkennis, vind ik dit lastige materie. Ik hoop dat iemand licht op de zaak kan werpen. Alvast bedankt :-)

Ik zou beginnen met het laten zoals het is maar wel een didicated 5gz WiFi voor de Quest kan opzetten. Alle andere draadloze apparaten hebben waarschijnlijk meer dan genoeg aan 2.4ghz bandbreedte.

In VD kan je heel snel zien of je signaal en snelheid goed is 866mbs = Max (zover ik weet), ga je richting 300 dan kan kun je problemen gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjgboerma
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-08 21:54
Dank voor je reactie FreeMen!
Gezien de KPN modem/router ook WiFi 6 ondersteund, is het denk ik wenselijk dat ik deze (op 5 ghz band) voor de Quest 2 gebruik. Dan zet ik deze denk in in de woonkamer, zodat deze zonder muur er tussen kan gaan verbinden met de Quest (gaatje in muur tussen meterkast en woonkamer is er al).
Dan gaat vanuit die KPN modem/router een kabel naar PC en een andere kabel naar de andere router (de Netgear) waarmee anderen apparatuur draadloos kan verbinden.
Zou het uitmaken dat de KPN box 12 dan ook het internetverkeer naar de andere router moet verwerken (via kabel), naast de bekabelde verbinding met PC en draadloze verbinding met Quest?
Dank nogmaals voor het meedenken:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
JohnnieWbl schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:47:
2e hands inderdaad erg aantrekkelijk :) Ook enkele dagen geleden een Q1 gehaald hier. Erg gaaf om wat mee te spelen, vermaak met prima tot nu toe met de basis dingen.

Via de Oculus app is het eenvoudig om van de Quest te casten naar mijn mobiel (grappig voor anderen om mee te kijken), kan dit ook naar andere apparaten zoals een Win10 PC of een smart tv? De app herkent geen andere apparaten op mijn wifi.
Alle chromecasts (en de oculus app) kan je naar casten. Chromecast in je TV werkt, maar ook een applicatie zoals AirServer op je desktop (die zich als chromecast voordoet) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Nou, mijn bestelling bij Coolblue staat nog steeds op ontvangst dinsdag 13 oktober, dus hopelijk heb ik overmorgen mijn Oculus Quest 2. Hebben jullie nog tips wat tof is om mee te beginnen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Timbox88 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:16:
Nou, mijn bestelling bij Coolblue staat nog steeds op ontvangst dinsdag 13 oktober, dus hopelijk heb ik overmorgen mijn Oculus Quest 2. Hebben jullie nog tips wat tof is om mee te beginnen? :)
Het eerste wat ik ga doen is Sidequest installeren. Er is een Quake II en Return to Castle Wolfenstein port.
Ook wil ik Gladius, Pavlov en Onward checken.

Sowieso komt Echo VR erop en Rec Room. Red Matter was in de aanbieding samen met Shadow Point dus ook die zijn in de pocket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Gewoon Beatsaber, SuperHot en Vader Immortal episode 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Hebben jullie nog tips wat tof is om mee te beginnen? :)
Een in-depth review hier posten? :P

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:57
Ik heb ook de Quest 2 besteld, eerste keer VR. Ik ben ook wel benieuwd of er tips zijn van gratis test games / demo's om te kijken of VR wat voor je is? Ik heb namelijk ooit lang geleden op een feestje eens op de allereerste Rift DK(?) 5 minuten in een soort fractal design programma rondgezweefd, ik was letterlijk twee dagen lang duizelig. Dat hing vast van allerlei factoren af, maar ben dus een beetje huiverig om meteen allerlei games te kopen, wil vooral eerst testen of mijn lichaam/hersenen VR een beetje aankunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnnieWbl
@menne Heb zelf eerst rustig "First Steps" en Oculus First Contact gedaan, daarna de demo's die aangeraden werden, gewoon rustig wennen aan de controllers en de omgeving, en op je eigen tempo kijken wat je leuk vind en wat er mogelijk is. Op de Q1 zijn apps ingedeeld met een "comfort" classificatie maar nog geen idee of dat realistisch is. Via de YouTube app zijn er leuke filmpjes te vinden iig, maar pak dan niet meteen een rollercoaster ;) Bovenstaande apps doe ik ook meestal als iemand zonder VR ervaring langskomt.

Bigscreen en Rec Room lijken mij erg leuk dus daar zal ik de komende weken wat meer tijd aan besteden denk ik, en schieten blijft leuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:37

Cyphax

Moderator LNX
Naast de suggesties van @sebastius raad ik ook Robo Recall aan. Ontzettend leuke game die een fijn teleport-mechanisme heeft, scheelt een hoop duizeligheid. Ga je 'm aan een PC koppelen? Dan wordt het imho pas echt interessant.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchEZmoder
The Thrill of the Fight kan ik ook aanraden, na 3 dagen het elke dag eventjes te hebben gespeeld werd ik vanochtend wakker met spierpijn. M'n uithoudingsvermogen en stoottechnieken verbeteren ook na elke sessie. Het is een erg klein spel en lijkt wel alsof het nog in Beta is, maar het geeft enorm veel voldoening.

Het is trouwens een boks spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

JohnnieWbl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:19:
@menne Heb zelf eerst rustig "First Steps" en Oculus First Contact gedaan, daarna de demo's die aangeraden werden, gewoon rustig wennen aan de controllers en de omgeving, en op je eigen tempo kijken wat je leuk vind en wat er mogelijk is. Op de Q1 zijn apps ingedeeld met een "comfort" classificatie maar nog geen idee of dat realistisch is. Via de YouTube app zijn er leuke filmpjes te vinden iig, maar pak dan niet meteen een rollercoaster ;) Bovenstaande apps doe ik ook meestal als iemand zonder VR ervaring langskomt.

Bigscreen en Rec Room lijken mij erg leuk dus daar zal ik de komende weken wat meer tijd aan besteden denk ik, en schieten blijft leuk :)
BigScreen en RecRoom vind ik zelf afschuwelijk. Ik heb persoonlijk weinig behoefte aan online andermans herrie of gedoe aanhoren/zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
wjgboerma schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:52:

Zou het uitmaken dat de KPN box 12 dan ook het internetverkeer naar de andere router moet verwerken (via kabel), naast de bekabelde verbinding met PC en draadloze verbinding met Quest?
Dank nogmaals voor het meedenken:)
Ik heb er zelf nog geen issues mee gehad met de Ziggo modem dus denk niet dat je weet last van gaat hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
Hangt af of je "native" quest games wil gaan doen of via steam. Via steam is het aanbod vele malen groter, grafisch stuk beter en vaak ook nog goedkoper ook. Tip: nagenoeg alle steam games koop je 20-50% goedkoper op alternatieve stores welke steamkeys aanbieden. Voor de native quest games ben je helaas gebonden aan de (dure) oculus store.

Er zijn overigen eigenlijk maar heel weinig games die enkel "native" quests zijn. Nagenoeg alles is ook op steam te krijgen voor de rift en dus ook de quest via link dan wel (hoogst aangraden, virtual desktop) en als je een beetje een degelijk PC hebt dan zou ik altijd voor de steam versie gaan. Mocht je ooit upgraden naar een dikkere vr bril (je weet nooit) dan kan je via steam alle games nog spelen. Via oculus store dus niet. Meenemen naar vrienden wordt overigens wel lastiger, daarvoor zijn spellen op de quest wel ideaal voor.

Mijn eerste ervaring was overigens met oculus first contac, een gratis demo via de oculus app op de PC en echt een aanrader om mee te starten! Daarnaast is google earth VR ook gratis, hiermee kun je je ook uren vermaken! Dit zijn overigens ook direct de enige 2 oculus games welke ik heb, al het andere is 100% steam.

Enkele steam aanraders (google voor filmpjes)

Arcade (ook native quest te krijgen via in de oculus store in de bril)
- Robo recall
- Beatsaber
- Superhot

Puzzle
- Moss (bijzondere "action puzzle" game, kort maar prachtig!)
- The room VR

Action RPG
- No man sky
- Asgards Wrath

Action
- Half life Alyx

Uiteraard is er nog veel meer maar dit zijn tot nu toe mijn favorieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
menne schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:18:
Ik heb ook de Quest 2 besteld, eerste keer VR. Ik ben ook wel benieuwd of er tips zijn van gratis test games / demo's om te kijken of VR wat voor je is? Ik heb namelijk ooit lang geleden op een feestje eens op de allereerste Rift DK(?) 5 minuten in een soort fractal design programma rondgezweefd, ik was letterlijk twee dagen lang duizelig. Dat hing vast van allerlei factoren af, maar ben dus een beetje huiverig om meteen allerlei games te kopen, wil vooral eerst testen of mijn lichaam/hersenen VR een beetje aankunnen.
Belangrijkste is dat je "vloeiend lopen" en "vloeiend draaien" via de joystick vermijd in het begin, dit is echt een killer als je ziek wil worden. Ik kan er zelf nog altijd maar slecht tegen en speel toch al maanden met de VR. Dergelijk games zet ik dan ook altijd op "teleporteren" voor lopen en draaien op "snapping" met 30 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
FreeMen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:00:
[...]

Belangrijkste is dat je "vloeiend lopen" en "vloeiend draaien" via de joystick vermijd in het begin, dit is echt een killer als je ziek wil worden. Ik kan er zelf nog altijd maar slecht tegen en speel toch al maanden met de VR. Dergelijk games zet ik dan ook altijd op "teleporteren" voor lopen en draaien op "snapping" met 30 graden.
Ik heb precies het omgekeerde, snapping en teleport word ik ontzettend misselijk van. Ik ben echter wel gewend om drones te racen dus draaien met joystick met beeld op m'n neus is voor mij redelijk normaal.

Game op de Quest (dinsdag Q2), geen game PC in huis dus alles native.

Echo Arena (gratis!!) is mijn go-to game. Hele goede inverse kinematics en de devs hebben er voor gezorgd dat je nooit beweegt zonder dat je dit zelf veroorzaakt hebt. Snap turning is mogelijk maar de meeste mensen gebruiken smooth rotation (of draaien gewoon zelf rond).

Rec Room is leuk maar de meeste spelers zijn erg jong. Je moet er tegen kunnen.

Verder veel lol aan Pistol Whip, Beat Saber (echte musthaves). Deze games zijn makkelijk om mee te beginnen omdat je eigenlijk nooit van je plaats af gaat. In dezelfde trend zijn Superhot en Space Pirate Trainer ook heel makkelijk omdat je nooit hoeft te teleporteren of bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
FreeMen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:00:
Daarnaast is google earth VR ook gratis, hiermee kun je je ook uren vermaken! Dit zijn overigens ook direct de enige 2 oculus games welke ik heb, al het andere is 100% steam.
Ligt het aan mij of kan ik Google earth vr niet vinden als native app op de Quest 1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Laatst online: 23-05 15:39
Ik gebruik steam (game pc) en draadloos VR gamen via een betaalde versie van Rifcat. Eenmalige licentie.
En had gestotter en timeout problemen met een tp link router en ziggo router op mijn Oculus quest. 2,4 ghz uitschakelen hielp niet.

Ik ben overgestapt op een router van Asus, de mesh.

Alles werkt erg goed, heb bv Half Life VR helemaal uitgespeeld. Meekijken gebruik ik chromecast, werkt goed hoewel de app van oculus er soms uitvliegt.

hb
wjgboerma schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:53:
Hoi mede-Tweakers,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
JohnnieWbl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:25:
[...]

Ligt het aan mij of kan ik Google earth vr niet vinden als native app op de Quest 1?
klopt, is enkel via de oculus store dan wel via steam (link / vd desktop) .

[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 11-10-2020 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Laatst online: 23-05 15:39
Draadloos in oculus store is er niet.

via (snelle usb C) kabel verbinden en de link aanzetten met je pc.
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:00
[...]

die staat op steam vr, echt hele mooie app, inderdaad even met een usb kavel verbinden met je pc en oculus link starten en dan kun je alle steam vr games spelen waar een oculus symbool bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Naast wat de anderen al gezegd hebben: Je hebt wel Wander. Dat is zeg maar Google Street View voor de Quest, wel van een third party die helaas niet zo vaak update. Daarmee kan je rondlopen, en ook verschillende tijden bekijken (als er meerdere opnamen zijn). En grappige dingetjes als je op een willekeurige plek ter aarde neerzetten, een soort dropping.

De Google Earth VR ervaring op PC is behoorlijk zwaar met hele steden in 3D dus ik kan goed begrijpen dat dit niet op de Quest draait. De meerwaarde daarvan is dat je als superman over de wereld kan vliegen en elk willekeurige plekje kan bereiken. Met street view (wat natuurlijk ook in de echte Google Earth VR zit) heb je toch al een heel interessant onderdeel te pakken dat wel gewoon native op de Quest kan: Het perspectief van de toerist op straat.

Daarom vind ik Wander toch een leuke optie om uit te proberen als je in dit type app geinteresseerd bent en je kan er zeer veel tijd in besteden als het je trekt. Wel vind ik het jammer dat Google er zelf niet een versie van maakt want het is wel een beetje buggy soms.

Edit: Volgens de laatste review op de oculus site is de app eindelijk geupdate en de meeste bugs er uit gehaald.

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 11-10-2020 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Cyphax schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:36:
[...]

Naast de suggesties van @sebastius raad ik ook Robo Recall aan. Ontzettend leuke game die een fijn teleport-mechanisme heeft, scheelt een hoop duizeligheid. Ga je 'm aan een PC koppelen? Dan wordt het imho pas echt interessant.
Dat ga ik zeker doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
FreeMen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:50:
[...]

Hangt af of je "native" quest games wil gaan doen of via steam. Via steam is het aanbod vele malen groter, grafisch stuk beter en vaak ook nog goedkoper ook. Tip: nagenoeg alle steam games koop je 20-50% goedkoper op alternatieve stores welke steamkeys aanbieden. Voor de native quest games ben je helaas gebonden aan de (dure) oculus store.

Er zijn overigen eigenlijk maar heel weinig games die enkel "native" quests zijn. Nagenoeg alles is ook op steam te krijgen voor de rift en dus ook de quest via link dan wel (hoogst aangraden, virtual desktop) en als je een beetje een degelijk PC hebt dan zou ik altijd voor de steam versie gaan. Mocht je ooit upgraden naar een dikkere vr bril (je weet nooit) dan kan je via steam alle games nog spelen. Via oculus store dus niet. Meenemen naar vrienden wordt overigens wel lastiger, daarvoor zijn spellen op de quest wel ideaal voor.

Mijn eerste ervaring was overigens met oculus first contac, een gratis demo via de oculus app op de PC en echt een aanrader om mee te starten! Daarnaast is google earth VR ook gratis, hiermee kun je je ook uren vermaken! Dit zijn overigens ook direct de enige 2 oculus games welke ik heb, al het andere is 100% steam.

Enkele steam aanraders (google voor filmpjes)

Arcade (ook native quest te krijgen via in de oculus store in de bril)
- Robo recall
- Beatsaber
- Superhot

Puzzle
- Moss (bijzondere "action puzzle" game, kort maar prachtig!)
- The room VR

Action RPG
- No man sky
- Asgards Wrath

Action
- Half life Alyx

Uiteraard is er nog veel meer maar dit zijn tot nu toe mijn favorieten
Thanks voor de mooie lijst! Ik ga zeker op PC en dus Steam, dus zal deze lijst eens gaan bekijken :)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dan wordt het lijstje een stuk langer! Assetto Corsa, DiRT Rally, Elite: Dangerous, Half-Life: Alyx, Space Engine, Fallout 4, Skyrim, No Man's Sky, en ik kan nog even doorgaan. Er is heel veel variatie en het heeft allemaal een iets ander appeal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:57
Gaaf om het ook op de PC te kunnen gebruiken, dat is ook mijn lange termijn doel. Volgens steam zit ik nét in het groene gedeelte van de VR performance test. Denk alleen dat ik toch wel wat moet gaan upgraden om VR te kunnen doen. CPU uit 2013 (zou nog wel te overclocken moeten zijn) en videokaart van volgens mij 4 jaar oud...

i5 4670K @ 3.4Ghz
16GB ram
RX470 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
menne schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:50:
Gaaf om het ook op de PC te kunnen gebruiken, dat is ook mijn lange termijn doel. Volgens steam zit ik nét in het groene gedeelte van de VR performance test. Denk alleen dat ik toch wel wat moet gaan upgraden om VR te kunnen doen. CPU uit 2013 (zou nog wel te overclocken moeten zijn) en videokaart van volgens mij 4 jaar oud...

i5 4670K @ 3.4Ghz
16GB ram
RX470 4GB
Door de hoge resolutie van een VR bril is de videokaart veruit het belangrijkste, zeker meer de Q2. Wat dat betreft is een pcvr een fikse investering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder

i5 4670K @ 3.4Ghz
16GB ram
RX470 4GB
Dan moet je echt denken aan alles op low settings en de Valve Index op 90hz zou ik zeggen.
Met mijn 3700x en 2080ti geeft Half-Life al aan dat high m'n recommended settings zijn. (1 setting onder max)
Temperaturen stijgen enorm in m'n case, CPU aan z'n max met ~94 graden en GPU ook zo rond de 85-90 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX

i5 4670K @ 3.4Ghz
16GB ram
RX470 4GB
Als de processor niet te oud is (ik had in den beginne een Phenom X4 ofzo, die miste instructies en daardoor werkte de software van Oculus niet) is het waarschijnlijk een mixed bag. Het kan al snel Beat Saber aan, en daarnaast ook nog wel vergelijkbare games als Audica of Space Pirate Trainer, misschien Robo Recall, maar het is een beetje een kwestie van proberen denk ik. Waarschijnlijk zul je al snel willen gaan upgraden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:36
DutchEZmoder schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:44:
[...]

Dan moet je echt denken aan alles op low settings en de Valve Index op 90hz zou ik zeggen.
Met mijn 3700x en 2080ti geeft Half-Life al aan dat high m'n recommended settings zijn. (1 setting onder max)
Temperaturen stijgen enorm in m'n case, CPU aan z'n max met ~94 graden en GPU ook zo rond de 85-90 graden.
Dat zijn wel erg hoge temp's.. Mijn settings zijn gelijk met HLA met een 2070S en die wordt 67 graden max. CPU nog lager (1800X). Beiden maximaal overgeklokt. Nu draai ik op 72Hz maar Steam VR staat wel op 2272x2468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
DutchEZmoder schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:44:
[...]

94 voor cpu? Dat is well erg heet en ook de gpu is well erg hoog zeg.
Bij wij wordt de 2080 (non Ti) 76c Max en dat vindt ik al heet. Dat ding moet flink wat herrie maken met de fanspeeds op zulke temps. :o
De cpu (2600x met aftermarket cooler) komt nooit boven de 70c, meestal rond 65. Heb jij de stock cooler op de cpu, zo ja, wellicht paar tientjes aan wagen en vervangen voor een goede aftermarket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango

i5 4670K @ 3.4Ghz
16GB ram
RX470 4GB
Ik heb HLA getest met een 1050ti en dat ging op lage settings nog best aardig, zeker speelbaar. Je 470 zou flink wat sneller moeten zijn, dus dat lijkt me zeker het proberen waard. Verwacht alleen geen wonderen, maar voor een eerste indruk moet het zeker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Tadango schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:08:
[...]

Ik heb HLA getest met een 1050ti en dat ging op lage settings nog best aardig, zeker speelbaar. Je 470 zou flink wat sneller moeten zijn, dus dat lijkt me zeker het proberen waard. Verwacht alleen geen wonderen, maar voor een eerste indruk moet het zeker werken.
Dat is dan op de Quest 1, de Quest 2 vraagt 90% meer van je grafische kaart op native resolutie en 90hz.....😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
FreeMen schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:09:
[...]

Dat is dan op de Quest 1, de Quest 2 vraagt 90% meer van je grafische kaart op native resolutie en 90hz.....😬
Dan schroef je de resolutie en framerate gewoon terug. In steam VR kan je dat inregelen (via VD zit je via SteamVR te spelen). Dat gaat ook met een Quest 2 prima. Natuurlijk haal je dan niet het maximale uit je gear, maar dat lukt met die PC nooit. Daar gaat het ook niet om. Speelbaar haal je zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alyx is wel enorm geoptimaliseerd. Dat is een stap die de meeste VR spellen totaal overslaan (budgetten zijn niet zo hoog om daar tijd aan te besteden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Sissors schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:16:
Alyx is wel enorm geoptimaliseerd. Dat is een stap die de meeste VR spellen totaal overslaan (budgetten zijn niet zo hoog om daar tijd aan te besteden).
Klopt, maar icm met de simpelere spellen kan je prima PCVR ervaren op een wat oudere PC. Een goede test om te kijken hoe het bevalt voordat je gaat upgraden (is toch een aardige investering). Daar is HLA geweldig voor. Je moet niet verwachting dat je een andere grote moderne game fatsoenlijk kan spelen inderdaad. Toen ik na HLA Project Cars 2 opstartte met de 1050ti was de lol snel voorbij, dat draaide voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Tadango schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:53:
[...]

Dat zijn wel erg hoge temp's.. Mijn settings zijn gelijk met HLA met een 2070S en die wordt 67 graden max. CPU nog lager (1800X). Beiden maximaal overgeklokt. Nu draai ik op 72Hz maar Steam VR staat wel op 2272x2468
Ik speel op 144hz en Steam VR resolutie per oog op 150%, misschien dat de temps daardoor hoger zijn?
FreeMen schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:07:
[...]

94 voor cpu? Dat is well erg heet en ook de gpu is well erg hoog zeg.
Bij wij wordt de 2080 (non Ti) 76c Max en dat vindt ik al heet. Dat ding moet flink wat herrie maken met de fanspeeds op zulke temps. :o
De cpu (2600x met aftermarket cooler) komt nooit boven de 70c, meestal rond 65. Heb jij de stock cooler op de cpu, zo ja, wellicht paar tientjes aan wagen en vervangen voor een goede aftermarket.
CPU staat op Precision Boost Overclock, dus die haalt volgens mij het maximale eruit totdat de temps te hoog worden. CPU cooler is een Noctua NH-D15, maar de 2e fan past niet in m'n case dus heb ik er een 92mm Noctua fan op geïmproviseerd :P Dat scheelt 10 graden Celcius met normale games op m'n 1440p monitor.

Er staat zelfs een stock fan direct in m'n GPU te blazen vanaf de zijkant. Misschien moet ik toch maar eens een paar stock fans van de case vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
DutchEZmoder schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:21:
[...]

Ik speel op 144hz en Steam VR resolutie per oog op 150%, misschien dat de temps daardoor hoger zijn?

[...]
Speel eens met die resolutie. Ik begin laag en verhoog deze totdat ik geen verschil meer zien. Maar wat is de resolutie? Die 150% zegt niets (gebaseerd op wat?) 144Hz is een stuk meer, maar mijn GPU zit ook aardig te werken met HLA. Deze heb ik nog nooit boven de 70 graden gekregen met benchmarks edg. Nu is een 2070S geen 2080TI uiteraard, maar toch. Wellicht werkt dat Gigabyte Windforce systeem echt zo goed als ze zeggen ;) Mijn case en bouw is ook aardig efficiënt wat enorm helpt. Ik wil nooit throttling wat ik ook probeer. Goede koeling is met VR zeker een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Tadango schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:26:
[...]

Speel eens met die resolutie. Ik begin laag en verhoog deze totdat ik geen verschil meer zien. Maar wat is de resolutie? Die 150% zegt niets (gebaseerd op wat?) 144Hz is een stuk meer, maar mijn GPU zit ook aardig te werken met HLA. Deze heb ik nog nooit boven de 70 graden gekregen met benchmarks edg. Nu is een 2070S geen 2080TI uiteraard, maar toch. Wellicht werkt dat Gigabyte Windforce systeem echt zo goed als ze zeggen ;) Mijn case en bouw is ook aardig efficiënt wat enorm helpt. Ik wil nooit throttling wat ik ook probeer. Goede koeling is met VR zeker een goed idee.
Ga ik doen zodra ik thuis ben :) 150% is oversampling van de max resolutie van de Index, deze weet ik niet uit m'n hoofd. Zou misschien wel wat lager kunnen, vanmiddag ga ik eens grondig testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
Gaan jullie doorgaans voor extra supersampling of hogere ingame settings (textures e.d.)?
Ik ga meestal voor hogere textures e.d. en blijf met de ss dan tussen de 100-120% zitten, ga ik hoger dan worden de meeste spellen onspeelbaar.

Bij No Mans Sky valt het mij overigens op dat alles veel waziger wordt zodra het donker wordt, alsof de kleuren dan te veel uitgesmeerd worden. Deels is dat een logisch gevolg van de donkere beelden, maar het lijkt heftiger dan normaal. De beelden bij (dag)licht zijn echt heel veel scherper.
Ik moet het nog testen of het bedraad beter beeld geeft dan via VD. Hopelijk gaat de 150mbps VD verbinding bij de Quest 2 voor mooiere beelden zorgen.

Ik heb nog gekeken naar zo'n shadowpc, maar die zijn pas vanaf januari weer beschikbaar en de specs van het 'instapmodel' vind ik eigenlijk nog niet voldoende. De specs van de ultra zijn beter, maar €25 per maand vind ik weer vrij prijzig. Weliswaar nog steeds goedkoper dan zelf een VR-ready pc samenstellen, mits de shadowpc eens in de 2/3 jaar ofzo een hardwareupgrade krijgt.

Ik heb overigens wel een pre-order geplaatst, want ik ben benieuwd of het prettig werkt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
Net via UPS bevestiging dat er morgen twee pakketjes van Oculus bezorgd gaan worden. Nog geen tijd, alleen een datum. Op de oculus website staat nog steeds "processing" dus die loopt wat achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dennisvw schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:49:
Gaan jullie doorgaans voor extra supersampling of hogere ingame settings (textures e.d.)?
Hangt ervan af hoe belangrijk tekst is, en hoe groot de letters zijn. Ik heb met bijv. Elite Dangerous de rendering hoger dan 1x staan zodat letters leesbaarder worden, maar dat is bij veel andere games helemaal niet nodig. Dus wisselt heel erg in mijn geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Ik had direct na de introductie de 256GB variant besteld. Maar zie nu dat ik pas de 16e geleverd krijg :'(

Edit: oh nee 8)7 16e besteld. Status is Verwerken voor verzending

[ Voor 26% gewijzigd door CyPh op 12-10-2020 12:29 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
Tadango schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:26:
[...]

Die 150% is bij mij ook standaard in steam voor de Q1. Steam past de supersampeling aan na gelang je PC power. De native resolutie x %. Let wel dat je ingame dan niet ook de supersampeling gaat verhogen want dan gaat het dubbel! Overigens ben ik er wel achter dat alles boven de 130% zinloos is, effect zie je dan niet meer maar je gpu wordt wel flink zwaarder belast.

Wat je ziet is overigens niet wat je altijd krijgt, het is een steam instelling wat niet wil zeggen dat de game dit ook zo accepteert. HLA is een mooi voorbeeld, die zet hem bij mij op 177% (lees: 1,77x de native resolutie van de bril) ongeacht de steam setting. HLA negeert namelijk alle settings van steam wat je ook kiest, daar kwam ik achter toen ik fpsVR had geinstalleerd vanuit steam. Met dit progje kan je ingame door onder op je pols te kijken de performance achterhalen. Hij geeft aan 150% maar als je de optie "werkelijke resolutie uitlezen" aan klikt krijg je de werkelijke resolutie te zien en dan blijkt het regelmatig toch anders te zijn. Tevens kan het on de fly de SS aanpassen voor die games welke er wel op reageren. Voor het geld (€ 3,20) echt een aanrader om je games en VD te tweaken voor optimal performance. Je ziet direct wat een instelling of setting voor een effect heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 12-10-2020 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Dennisvw schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:49:
Ik ga meestal voor hogere textures e.d. en blijf met de ss dan tussen de 100-120% zitten, ga ik hoger dan worden de meeste spellen onspeelbaar.

Bij No Mans Sky valt het mij overigens op dat alles veel waziger wordt zodra het donker wordt, alsof de kleuren dan te veel uitgesmeerd worden. Deels is dat een logisch gevolg van de donkere beelden, maar het lijkt heftiger dan normaal. De beelden bij (dag)licht zijn echt heel veel scherper.
Ik moet het nog testen of het bedraad beter beeld geeft dan via VD. Hopelijk gaat de 150mbps VD verbinding bij de Quest 2 voor mooiere beelden zorgen.

Ik heb nog gekeken naar zo'n shadowpc, maar die zijn pas vanaf januari weer beschikbaar en de specs van het 'instapmodel' vind ik eigenlijk nog niet voldoende. De specs van de ultra zijn beter, maar €25 per maand vind ik weer vrij prijzig. Weliswaar nog steeds goedkoper dan zelf een VR-ready pc samenstellen, mits de shadowpc eens in de 2/3 jaar ofzo een hardwareupgrade krijgt.

Ik heb overigens wel een pre-order geplaatst, want ik ben benieuwd of het prettig werkt :D
Eerste de ingame settings, ss kan de meeste kwalitatieve settings ingame niet mooier maken als het er niet is ;)

Ik ben ook benieuwd naar no man sky op de Q2. Op de Q1 vind ik het grafisch tegen vallen, HL alyx en eigenlijk wel elke andere game laat zien dat dat veel beter kan. Ik vermoed dat de optimalisatie relatief slecht is omdat het geen echte VR titel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
FreeMen schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:28:
[...]

Die 150% is bij mij ook standaard in steam voor de Q1. Steam past de supersampeling aan na gelang je PC power. De native resolutie x %. Let wel dat je ingame dan niet ook de supersampeling gaat verhogen want dan gaat het dubbel! Overigens ben ik er wel achter dat alles boven de 130% zinloos is, effect zie je dan niet meer maar je gpu wordt wel flink zwaarder belast.
Ah dat is vreemd, ik had juist het idee dat je onder "Algemeen" de instellingen kan veranderen voor bijv. het menu. En in het tabje Video de instellingen voor games en films waar je ook kan kiezen per game wat er veranderd moet worden. Raar dat dit dubbel is, thx!

Net in de bios de cpu ondergeklokt op -0.1 volt en dat gaf wel stabiel de cpu op 60 graden, 120hz, met algemene instellingen op 100% en van HLA op 120%. Dus wellicht kan ik de onderklok opschroeven naar -0.05 volt... Spel zag er ook gewoon wel netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Op Steam zie ik allerlei games waarbij staat dat ze geschikt zijn voor de Oculus Rift (en de Quest staat er niet bij). Kun je ze dan wel op je Quest 2 spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Timbox88 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:00:
Op Steam zie ik allerlei games waarbij staat dat ze geschikt zijn voor de Oculus Rift (en de Quest staat er niet bij). Kun je ze dan wel op je Quest 2 spelen?
Dat gaat hier prima. Via Link wordt de Quest als Rift gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Tadango schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Dat gaat hier prima. Via Link wordt de Quest als Rift gezien.
Ah super! Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
DutchEZmoder schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:48:
[...]

Ah dat is vreemd, ik had juist het idee dat je onder "Algemeen" de instellingen kan veranderen voor bijv. het menu. En in het tabje Video de instellingen voor games en films waar je ook kan kiezen per game wat er veranderd moet worden. Raar dat dit dubbel is, thx!
Algemeen is voor alle games behalve degene waar je het overruled. Bij alle games staat standaard dan ook "use general settings" of zoiets totdat je hem aan past naar een eigen setting. Zo kan je elke game tweaken zonder de algemene instelling aan te passen. Werkt wel mooi eigenlijk.
Maar zoals gezegd, lang niet alle games reageren dus op deze instellingen, meeste wel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
Verzendbevestiging vanuit Coolblue is binnen voor mijn Quest2 64GB *O*
De elite strap heb ik separaat besteld, nog geen verzendbevestiging van ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Dennisvw schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:18:
Verzendbevestiging vanuit Coolblue is binnen voor mijn Quest2 64GB *O*
De elite strap heb ik separaat besteld, nog geen verzendbevestiging van ontvangen.
Nice! Wanneer had jij hem gekocht (de Quest 2 zelf dan)? Ik heb nog geen verzendbevestiging helaas!

Wel staat er op de website bij mijn bestellingen 'Je bestelling wordt ingepakt'

[ Voor 10% gewijzigd door Timbox88 op 12-10-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Laatst online: 21:16
Timbox88 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:47:
[...]

Nice! Wanneer had jij hem gekocht (de Quest 2 zelf dan)? Ik heb nog geen verzendbevestiging helaas!

Wel staat er op de website bij mijn bestellingen 'Je bestelling wordt ingepakt'
Ik kreeg hem ook binnen om 15:40 uur. Wordt morgen bezorgd tussen 7:30 en 22:00. Op 5 oktober besteld bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Bard1982 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

Ik kreeg hem ook binnen om 15:40 uur. Wordt morgen bezorgd tussen 7:30 en 22:00. Op 5 oktober besteld bij Coolblue.
Ik een dagje later besteld, 6 oktober dus. Naja, ik zie het wel, krijg hem ongetwijfeld ook gewoon op tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Bard1982 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

Hier om 13:35 binnen en op 22-09 besteld bij Coolblue.
Alleen bij mij staat Verwacht: morgen tussen 17:15 en 19:45
Hoop dat die geschatte tijden nog naar voren worden gehaald, dat wordt wel lang wacht zo :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieGozerDaar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 18:56
Heeft iemand hier duidelijkheid over hoe het zit met de nieuwe policy van Facebook dat ze je account kunnen locken en zelfs bijv je Quest 2 kunnen bricken? Ik zou graag eerst wat cracked games willen uitproberen voordat ik ze aanschaf en het lijkt me vrij vervelend als de hele headset onbruikbaar wordt verklaard door FB. Zou dit onder garantie vallen? Ik weet wel namelijk dat bij Android smartphones dat je wel gewoon garantie krijgt binnen EU ondanks dat je de bootloader unlockt of root toepast. Dit lijkt mij wellicht een soortgelijke situatie en ik vraag me af of er anderen hierover hebben nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
DieGozerDaar schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:32:
Heeft iemand hier duidelijkheid over hoe het zit met de nieuwe policy van Facebook dat ze je account kunnen locken en zelfs bijv je Quest 2 kunnen bricken? Ik zou graag eerst wat cracked games willen uitproberen voordat ik ze aanschaf en het lijkt me vrij vervelend als de hele headset onbruikbaar wordt verklaard door FB. Zou dit onder garantie vallen? Ik weet wel namelijk dat bij Android smartphones dat je wel gewoon garantie krijgt binnen EU ondanks dat je de bootloader unlockt of root toepast. Dit lijkt mij wellicht een soortgelijke situatie en ik vraag me af of er anderen hierover hebben nagedacht.
Je "kraakt" de bril legaal (niets meer of minder dan developer mode) dus daar kunnen ze je niet op pakken.
Illegale apps/games is een ander verhaal. In hoeverre ze daar iets tegen gaan doen zal de tijd uitwijzen maar ze kunnen het ongetwijfeld als ze zouden willen. Dat ze de bril bricken geloof ik niet maar je account blokken waarmee al je games kwijt bent zou reeel kunnen zijn. Daarmee ben je dan waarschijnlijk ook direct je facebook account kwijt.

[ Voor 63% gewijzigd door FreeMen op 12-10-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:43

m0nk

16-09-2003 15.15

Mijn Quest verkocht via V&A en morgen mijn Quest 2 binnen. Kocht dat ding vorig jaar vrij impulsief maar heb er echt veel gebruik van gemaakt. Toen de 2 werd aangekondigd gelijk besteld. Can't wait om nog een Alyx run te doen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Oh yes, die van mij is ook veranderd en komt morgen tussen 9 en 12 binnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeg dat begint aanstekelijk te werken hier, en Coolblue heeft hem gewoon op morgen in huis staan... Gelukkig heb ik eigenlijk net al mijn geld aan andere (zinnige) zaken uitgegeven :+
Hou het nog maar even bij mijn Quest 1...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:09

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Mijn zusje heeft ook de Quest2 besteld en krijgt hem morgen binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Yes! We've got him! Nu nog even werken, maar straks proberen! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOYD_v10zIh_Y5ARM2XiSD9wmhM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zy6wPbVhkpzFbWalJwtxECph.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Timbox88 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:33:
Yes! We've got him! Nu nog even werken, maar straks proberen! [Afbeelding]
Wel grappig, als laatste besteld en als eerste binnen.
Ik was één van de eerste en krijg hem vanavond pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
mytheory schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:35:
[...]

Wel grappig, als laatste besteld en als eerste binnen.
Ik was één van de eerste en krijg hem vanavond pas :)
Haha jep! Dat is het geluk van in een niet al te grote stad te wonen, dan ben je vaak snel aan de beurt omdat PostNL daar begint aan de route :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:12
Nice Timbox, ik verwacht hem eind van de middag. Ik was een early adopter van de Vive, maar heb daar heel lang weinig mee gedaan, alleen natuurlijk afgestoft voor Alyx. Ik ben erg benieuwd naar de upgrade in resolutie en hoe de tracking is vergeleken met het lighthouse systeem.
Ik ga denk ik eerst Star Wars Squadrons proberen. Tip, die zit bij EA Play premium, dus dan kun je het voor een maand spelen ipv helemaal te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Heb ik eigenlijk nog een extra programma nodig om straks via Steam te spelen of is het een kwestie van de oplaadkabel aan de pc/quest 2 hangen, steam game downloaden en gaan met die banaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Timbox88 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:35:
Heb ik eigenlijk nog een extra programma nodig om straks via Steam te spelen of is het een kwestie van de oplaadkabel aan de pc/quest 2 hangen, steam game downloaden en gaan met die banaan?
De Oculus app is voldoende, en SteamVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Tadango schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:38:
[...]

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
Wat is de maximale resolutie die de Quest 2 aan kan? Is dat 4K of hoger?

Komt einde middag binnen. Eerste VR ervaring. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Bard1982 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:53:
Wat is de maximale resolutie die de Quest 2 aan kan? Is dat 4K of hoger?

Komt einde middag binnen. Eerste VR ervaring. Ben benieuwd.
Resolutie waarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
Video streams. Je ziet vaak de aanduidingen 4K, 5K en tegenwoordig zelfs 6K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Bard1982 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:55:
[...]

Video streams. Je ziet vaak de aanduidingen 4K, 5K en tegenwoordig zelfs 6K.
De effectieve resolutie die je ziet in de Quest is veel lager, nog niet eens FHD. Het werkt heel anders ivm de projectie van een virtueel scherm in een 3D ruimte. Wellicht kan hij 4k streams weergeven maar de YT app zal dat nooit gebruiken gezien dat geen nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
Tadango schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:57:
[...]

De effectieve resolutie die je ziet in de Quest is veel lager, nog niet eens FHD. Het werkt heel anders ivm de projectie van een virtueel scherm in een 3D ruimte. Wellicht kan hij 4k streams weergeven maar de YT app zal dat nooit gebruiken gezien dat geen nut heeft.
En als het om een VR video stream gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Bard1982 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:57:
[...]

Ik weet niet welke kwaliteit de app gebruikt daarvoor. Wellicht is dat de zien in de YT app. Je wil dan zo hoog mogelijk, 8K of meer eigenlijk. Een hoop video's online vallen tegen..... Eens kijken of ik een 8K 360 video kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Tadango schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:38:
[...]

Misschien hele stomme vraag hoor, maar download je je steam games dan in steam vr of via steam zelf? (Ik zet de programma's vast op mijn pc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
Bard1982 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:57:
[...]

8K streams werken prima (Quest 1) en zelf 12K streams spelen goed. Verschil tussen 4K en 8K is groot. 12K voegt maar een klein beetje toe, maar lijkt we net iets scherper.
Timbox88 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:01:
[...]

Misschien hele stomme vraag hoor, maar download je je steam games dan in steam vr of via steam zelf? (Ik zet de programma's vast op mijn pc)
Alles download je gewoon in Steam. SteamVR heb je nodig om de games in VR te spelen, meer niet. Sommige spellen kan je normaal of in VR mode opstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
Timbox88 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:01:
[...]

Ik download de Steam games gewoon via Steam zelf, werkt wel zo makkelijk. Je kunt ze na installatie opstarten in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Meh, er is een reden waarom ik van CV1 en Rift-S ben afgestapt. Puur om resolutie issues.
Nu zag ik net de review hier op Tweakers en wederom niet tevreden over de resolutie ervan, anders had ik hem ook besteld naast mijn pre-order van Reverb G2.

Het klinkt leuk "draadloos" maar denk toch dat het hier en daar problemen gaat opleveren, puur omwille de latency tussen jouw HMD en Router (aangezien je met Wifi verbonden moet zijn).

Daarbij films kijken met Q2 is hetzelfde als films kijken in 720p. Toch wel weer jammer dat ze de reso niet omhoog hebben geschroefd zoals bij de reverb g2. 4k reso per oog.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
Wat betreft video streaming vind ik overigens Amazon Prime Video dikke prima op de Quest. Oké, de kwaliteit mag nog wat beter, maar om een keer een aflevering van een serie te kijken is het echt niet slecht :D

De Prime Video omgeving is ook tof gemaakt (beginscherm), vrolijke bedoeling.
Pagina: 1 ... 14 ... 123 Laatste