Hoi mede-Tweakers,
Ik heb een vraag/casus waarbij ik hoop dat er mensen de juiste kennis of ervaring hebben om me hier mee te helpen.
Ik hoop binnenkort de Oculus Quest 2 te ontvangen en wil deze o.a. graag via Virtual Desktop gebruiken. Ik heb ervaring met VR-gamen (ex-bezitter van Rift S) maar niet met Virtual Desktop.
Mijn netwerk situatie is als volgt:
- Ik heb glasvezel (KPN) die in de meterkast binnenkomt op een WiFi-6-router/modem (Box 12, zie linkje onderaan post voor info).
- Ik heb een tweede router (Netgear Nighthawk R7000) die via netwerkkabel op de Box 12 is aangesloten. Dit vanwege mijn huisgenoot die wat (oude) apparaten heeft die op een of andere manier niet goed met de WiFi van de KPN modem/router willen verbinden.
- Mijn PC (waarmee ik de Quest 2 middels Virtual Desktop hoop te verbinden) is via netwerkkabel direct op de router aangesloten.
Wat is gegeven bovenstaande de (beste) manier om de Quest 2 middels Virtual Desktop te gaan gebruiken?
- Bovenstaande situatie zo laten: PC is via netwerkkabel verbonden met router en de Quest 2 gaat draadloos met de router verbinden, ongeacht dat beiden óók gebruikt worden voor 'reguliere' WiFi.
- De extra router (Netgear R7000) alleen met PC verbinden via ethernet poort en hiermee de Quest 2 draadloos verbinden (hierdoor zal de Netgear R7000 niet meer voor regulier WiFi gebruikt worden én zal ik een netwerkkaart moeten kopen (gezien de netwerkpoort op PC al gebruikt wordt voor internet via netwerkkabel binnenkomt)
- Een andere optie/constructie, waar ik niet aan heb gedacht?
Ondanks ik redelijk onderlegd ben qua computerkennis, vind ik dit lastige materie. Ik hoop dat iemand licht op de zaak kan werpen. Alvast bedankt :-)
Modem:
nieuws: KPN start levering Box 12-modem met wifi 6-ondersteuning