5080 moet je heel degelijk VR op kunnen spelen, zeker een goede PC ervoor die je hebt.Major_ton schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:11:
Afgelopen week heb ik een nieuwe PC in elkaar gezet met o.a. een Ryzen 9 9900x, RTX 5080 en 64GB RAM. Nu is deze PC hoofdzakelijk voor werk gebouwd, maar zo af en toe een spel spelen is natuurlijk best leuk :-) We hebben thuis ook een PS5 en een Switch 1 en 2. Daar zijn de kids erg blij mee. Bij de launch heb ik een weekje een PS VR2 geprobeerd, maar toen toch weer teruggestuurd. Anderhalf jaar verder en de VR kriebels komen dankzij de nieuwe PC weer een beetje terug. Hoe goed werkt de PS VR2 ondertussen op PC? Het zou leuk zijn om een VR headset te hebben die op de PS5 en de PC werkt. Is een RTX 5080 snel genoeg voor VR spellen, of dat echt iets voor de RTX 5090?
Gebruiken sommige van jullie een VR headset ook om films en series te kijken? Ik heb ooit een VR bril gehad waar ik mijn Samsung telefoon in kon schuiven en ondanks de lage resolutie was het gevoel dat je naar een scherm van 20 meter zat te kijken best gaaf. Ik denk dat de OLED paneeltjes in de PS VR2 daar erg leuk voor kunnen zijn. Ook spellen spelen die niet voor VR bedoeld zijn, kunnen zo misschien toch extra indrukwekkend zijn?
Als je op de PC en PS5 wilt spelen, moet je een PS VR2 halen met de adapter voor de PC, of twee brillen
Volgens mij heeft de PS VR2 een wat lagere resolutie dan de Quest 3, Pico 4 en meest recente Pimax headsets. Dat zorgt ervoor dat je videokaart het nog makkelijk aan moet kunnen. Maar dat heeft ook weer te maken met hoe hoog je de instellingen zet natuurlijk.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm