Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beakzz schreef op maandag 23 juni 2025 @ 00:30:
[...]

Op de Quest 3 is het ook vrij makkelijk eerlijk gezegd. Had het echt binnen 15 minuten geregeld inclusief een dev account aan maken. Uiteindelijk vind ik het nog beter dan op de PC, want de game update niet automatisch op de Quest dus heb er niks meer aan hoeven doen sinds ik het heb ingesteld vorig jaar.
Op de PC heb ik lang in heel Oculus automatische updates uitgeschakeld, dan kwam er alleen een popup op elke keer of je wilde updaten of niet. Maar tegenwoordig hebben ze bij installatie een beetje verborgen twee opties: Of de laatste versie, of de laatste versie ondersteund door de meeste mods. En die wordt niet vaak geupdate, dus dat blijft lekker werken. En als je toch custom nummers hebt, voegen updates van Beat Saber ook weinig meer toe.

(Voor degene die er niet bekend mee zijn: In principe werken custom nummers met elke versie, maar een gedeelte van de custom nummers gebruikt extra features die mods toevoegen, en die mods worden consistent kapot gemaakt met nieuwe versies van beat saber, dus wil je liever op een oude versie blijven. Daarnaast zijn sommige mods gewoon verrekte handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 02:55
Wailing_Banshee schreef op maandag 23 juni 2025 @ 07:16:
[...]

Juist dit weekend m'n Quest weer opgepakt en Lego Bricktales gekocht (heb hem al in Steam). Heb dit weekend 4x m'n batterij (Bobo) + headset moeten laden :D Ik speel het in MR-modus, prettiger dan VR, omdat je dan geen last hebt dat er ineens een kat op je schoot springt (omdat je hem al ziet aankomen!) En geen last van misselijkheid.

Geen last van temperatuur gehad. En airco hebben we ook niet. Lekker met m'n voetjes omhoog, beetje ongelooflijke lelijke lego creaties bouwen :p
Fijn om zoveel goeds te lezen over Bricktales. Een tijdje geleden zat ik nog te twijfelen om die te kopen tijdens een sale maar er waren zoveel goede games in de aanbieding. Ik zie dat die nu weer in de aanbieding is, ik denk dat ik hem ditmaal ga kopen want ik vind het ook fijn om met VR bezig te zijn terwijl ik met mixed reality op de bank zit. Puzzling Places is wat dat betreft ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23:57
Beakzz schreef op maandag 23 juni 2025 @ 00:30:
[...]

Op de Quest 3 is het ook vrij makkelijk eerlijk gezegd. Had het echt binnen 15 minuten geregeld inclusief een dev account aan maken. Uiteindelijk vind ik het nog beter dan op de PC, want de game update niet automatisch op de Quest dus heb er niks meer aan hoeven doen sinds ik het heb ingesteld vorig jaar.

[...]

YouTube: How to get CUSTOM SONGS in BEAT SABER on Meta Quest 3s / 3 / 2 Modd...

Je moet je headset dus in dev mode krijgen en dat betekent dat je een telefoonnummer of CC aan je account moet hangen (zie video). Zonder dat werkt het niet zo ver ik weet. Mijn CC hing toch al aan de store dus het maakte mij niet zoveel uit en Beat Saber is zoveel leuker en mooier met mods.
Is gelukt alvast hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:09
Llopigat schreef op zondag 22 juni 2025 @ 07:54:
[...]
Weet iemand toevallig een goede app (eenmalig betaald) met rustgevende omgevingen waar je gewoon in kan zitten relaxen? Bijvoorbeeld een waterval, een tuin, op het dak van een gebouw in een stad bij nacht, enz. Met wat bewegende bomen, vogels enz en rustgevende geluiden. Liefst ook wat ASMR erbij.

[...]
De "slaap" ruimtes van VRChat komen nog het meest in de buurt maar die zijn weer niet precies wat ik zoek (meestal binnen). En er komen irritante kinderen binnen schreeuwen steeds.
Je kunt VRChat werelden ook in een Private Instance bezoeken, dan heb je geen last van andere mensen.

Ik heb een verzoekje: kan iemand met een Quest 3 misschien de APK delen van WaveXR Beta? Ik heb die beta gejoined, maar de apk is alleen op Quest 3 te downloaden. Ik heb een Quest 2, en hoewel ik weet dat die niet ondersteund wordt ben ik toch benieuwd of de apk enigszins 'werkt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
[...]

Weet iemand toevallig een goede app (eenmalig betaald) met rustgevende omgevingen waar je gewoon in kan zitten relaxen? Bijvoorbeeld een waterval, een tuin, op het dak van een gebouw in een stad bij nacht, enz. Met wat bewegende bomen, vogels enz en rustgevende geluiden. Liefst ook wat ASMR erbij.

Ik zoek al sinds het begin van VR zoiets. En er zijn veel environment/meditatie apps maar ze hebben allemaal maandelijkse abonnementen (bijv. Mindway) en dat is een dealbreaker. Of hele meditatieprogramma's or wazige shit als alpha wave geluiden eraan vastgeplakt. Of ze proberen groepsdingen of content te verkopen van content makers zoals stemmen die je meditatie proberen te begeleiden (ook weer Mindway bijvoorbeeld). Of allemaal rare abstracte scenes zoals Realms of Flow. Dat wil ik allemaal niet.

Voor audio heb ik al een natuurgeluiden app die ik heel veel gebruik (moodist). Maar voor VR heb ik nooit iets geschikts gevonden.

De "slaap" ruimtes van VRChat komen nog het meest in de buurt maar die zijn weer niet precies wat ik zoek (meestal binnen). En er komen irritante kinderen binnen schreeuwen steeds.

Wat ook in de buurt komt zijn custom home environments. Maar daar zijn er niet zoveel van (sowieso alleen op sidequest want van meta mag het zo te zien niet) en bij de meesten kan je ook niet vrij rondbewegen. En er zitten heel veel beperkingen aan home environments. En ze zijn niet speciaal gericht op relaxing.

Op de Quest zou het fijnst zijn maar PCVR is ook wel okee, vooral als er daarbij een betere kwaliteit is. Als iemand er een weet dan hoor ik het graag. Maar misschien is er gewoon niks want de catalogus van meta is al niet zo uitgebreid en ik heb alles wel gezien volgens mij.

Het hoeft niet gratis te zijn maar een redelijk bedrag en niet gefocused op interactieve wellness content of diensten.
SteamVR heeft veel enviroments die je kan proberen en downloaden. Beetje als VR chat maar dan zonder andere mensen. https://steamcommunity.com/app/250820/workshop/
Omdat het allemaal in de Source engine draait is ook veel te downloaden.
Als je kan mag je zelf wat proberen te maken https://developer.valveso...wiki/SteamVR/Environments

Allemaal gratis. Ik heb zelf de hobbit als default. Lekker zitten bij het vuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18
[...]

Helemaal eens. Ik speel bijna geen VR in de zomer omdat ik geen airco heb. Zelfs met rustige spelletjes is de headset al snel een zweetbak.

Zo'n fan headset heb ik niet maar ik verwachtte ook niet dat dat werkt. Bij 30 graden in huis zweet je gewoon idioot veel, dat is niet anders.

Edit: Hee, vraagje.

Ik zoek al sinds het begin van VR zoiets. En er zijn veel environment/meditatie apps maar ze hebben allemaal maandelijkse abonnementen (bijv. Mindway) en dat is een dealbreaker. Of hele meditatieprogramma's or wazige shit als alpha wave geluiden eraan vastgeplakt. Of ze proberen groepsdingen of content te verkopen van content makers zoals stemmen die je meditatie proberen te begeleiden (ook weer Mindway bijvoorbeeld). Of allemaal rare abstracte scenes zoals Realms of Flow. Dat wil ik allemaal niet.

Voor audio heb ik al een natuurgeluiden app die ik heel veel gebruik (moodist). Maar voor VR heb ik nooit iets geschikts gevonden.

Wat ook in de buurt komt zijn custom home environments. Maar daar zijn er niet zoveel van (sowieso alleen op sidequest want van meta mag het zo te zien niet) en bij de meesten kan je ook niet vrij rondbewegen. En er zitten heel veel beperkingen aan home environments. En ze zijn niet speciaal gericht op relaxing.

Op de Quest zou het fijnst zijn maar PCVR is ook wel okee, vooral als er daarbij een betere kwaliteit is. Als iemand er een weet dan hoor ik het graag. Maar misschien is er gewoon niks want de catalogus van meta is al niet zo uitgebreid en ik heb alles wel gezien volgens mij.

Het hoeft niet gratis te zijn maar een redelijk bedrag en niet gefocused op interactieve wellness content of diensten.
Bigscreen heeft dit ook, je kan een private room aanmaken met een ander thema dan een bisocoop (rooftop, forest, woonkamer etc) en zelf iets van youtube streamen om te relaxen, oja en gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiSaE
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:27
Heeft er nog een iemand een refferal link, Meta Quest, om te delen voor de store tegoed?

[ Voor 8% gewijzigd door TiSaE op 28-06-2025 10:27 ]

Pagina: 1 ... 122 123 Laatste