Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 12:58
Drunkn Bar Fight 2 (Meta Quest) - Early Access nu 50% korting met code DBF2LAUNCH-E2DC7F

link naar de Meta Store : https://www.meta.com/en-g...-access/6085735794771064/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 15:35
RaXz schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:27:
Vanochtend m'n playseat en HOTAS A-10 controller afgestoft, na het werk maar weer pielen om DCS A-10C aan de praat te krijgen in VR, hopelijk draait het nu een beetje op m'n 4070 met het nodige tweaken. Met een 2070 Super was het niet zo'n succes. Anders maar weer terug naar Falcon 4.0 met de BMS mod, die zal nu wel lekker draaien in VR, sowieso het betere spel gezien de dynamische campaign.

Gelijk ook maar Elite Dangerous weer eens spelen, dat blijft een top spel in VR. Ook erachter gekomen dat Ace Combat 7 Skies Unknown een VR mod heeft, misschien een beter spel om mee te starten dan de studie sims. Ik heb dat spel al heel lang in m'n backlog zitten maar nog nauwelijks gespeeld, en is nu ook nog eens flink in de aanbieding.
Falcon 4.0? Bestaat dat nog? Heb je Vtol al geprobeerd? Die heb ik net in m'n winkelmand gegooid want die is op Steam in de aanbieding. Daar zijn de meeste spelers erg positief over.
VTOL VR op Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01:09
GodDamage schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:14:
[...]

Falcon 4.0? Bestaat dat nog? Heb je Vtol al geprobeerd? Die heb ik net in m'n winkelmand gegooid want die is op Steam in de aanbieding. Daar zijn de meeste spelers erg positief over.
VTOL VR op Steam
Jazeker, er komt zelfs weer nieuwe grote BMS update aan. Falcon 4.0 was samen met Half-Life 1 mijn eerste PC spellen voor mijn eerste AT PC toen ik noodgedwongen moest overstappen van de Commodore Amiga. De dynamische campaign van Falcon 4.0 is nog steeds onovertroffen, ik heb er zin in om weer een klein onderdeel te zijn van een veel grotere oorlog. Falcon BMS heeft nu zelfs support voor mixed reality, VR is ook niet zo heel lang geleden geimplementeerd en ik wil echt proberen.

VTOL is top al wel wat simplistisch en de graphics zijn ook niet veel soeps, maar de motion controls maken alles goed, zo fijn om met je handen de hele cockpit te bedienen. Ik kan alleen niet zo goed wennen aan de throttle en stick besturing, dan heb ik toch echt liever een echte controller, ik heb hetzelfde met No Man's Sky in VR. Daarnaast heb ik ook tracking problemen met m'n controllers, waarschijnlijk op te lossen met een PCIe USB kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alubbe75
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16-05 14:11
Het delen van Referral marketing is hier niet toegestaan, ik verwijs je graag naar onze forum huisregels

[ Voor 79% gewijzigd door Linksquest op 21-12-2024 08:09 . Reden: Referral marketing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 20:12
Ik ben inmiddels begonnen aan alien: rogue incursion, ik vind hem gaaf! Performance valt me iets tegen (had verwacht dat hij beter zou draaien op een rtx3060) maar de aliens knallen is leuk! 1x goed geschrokken (er stond er plotseling ineens eentje achter me), verder valt het alles mee qua scares, de ambience is echt top gedaan! Verhaal is goed met leuke elementen, ik ben tevreden!

Maar de background bij Steam zegt PART ONE(!), what does that mean!? Krijgen we een vervolg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:40
Riven op steam in de aanbieding.

https://store.steampowered.com/app/1712350/Riven/

Bla Bla Bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phantoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-05 02:40
Heeft iemand een €60 linkje voor mij ? Tijdens Black Friday een Quest 3 gekocht en wil het nu pas activeren om het kant en klaar onder de kerstboom te zetten (zgn. voor de kinderen :P ).

Trouwens, in de voorwaarden die gedeeld waren door @letsa (zie bericht) hebben ze het over $60 in plaats van €60. Klopt dat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-06 15:50
Phantoman schreef op zondag 22 december 2024 @ 23:21:
Heeft iemand een €60 linkje voor mij ? Tijdens Black Friday een Quest 3 gekocht en wil het nu pas activeren om het kant en klaar onder de kerstboom te zetten (zgn. voor de kinderen :P ).

Trouwens, in de voorwaarden die gedeeld waren door @letsa (zie bericht) hebben ze het over $60 in plaats van €60. Klopt dat ?
PB gestuurd.
De 60 euro is een tijdelijke actie.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 14:56

jacobras

Developer

The Forest is op Steam in de sale met 90% korting voor 1,67 euro. Gisteren gekocht en met een maat ruim anderhalf uur gespeeld. Voor zover ik weet is het een 2D game die VR support erbij heeft gekregen, dus ondanks dat de VR-ondersteuning nieuw(er) is ligt er al een aardige game in de basis. Het is een overlevingsspel waarbij je van alles moet/kan bouwen.

De VR-controls zijn leuk gedaan. Ik heb een paar gifjes (flink verkleind dus slechts om een beeld te geven van de interactie, niet van de grafische kwaliteit).

Rugzak opent uitgeklapt voor je zodat je alles kan zien wat erin zit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NG3O6TsWX0tBSWZdySja1bXi12k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/oSmPiEi2fVf6DOFSMY5k3Rfe.gif?f=user_large

Fakkel aansteken doe je met je aansteker:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P03WQ2OoYXjWv2lFC4ZAKXrDN8s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/yNef6o3YfpYiOIT1K50Xf8pt.gif?f=user_large

Je hebt een handboek waar je blauwdrukken in kan vinden en algemene informatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyCv4ptpYRrmqtZuUvDFabf9kRA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/XysXchImbjXREe9nfeUJH449.gif?f=user_large

En hout hakken gaat zoals je kan verwachten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUiMk8_LmPf5A4nLI8L3OFtfAVc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/NAJiXSHjoiFhT0bfW91aDlmj.gif?f=user_large

Ik hou niet van enge games maar tot dusver is het (in co-op multiplayer) goed te doen. Ook leuk is dat 2D-spelers ook mee kunnen doen in dezelfde game!

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:57
jacobras schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:27:
The Forest is in de sale met 90% korting voor 1,67 euro. Gisteren gekocht en met een maat ruim anderhalf uur gespeeld. Voor zover ik weet is het een 2D game die VR support erbij heeft gekregen, dus ondanks dat de VR-ondersteuning nieuw(er) is ligt er al een aardige game in de basis. Het is een overlevingsspel waarbij je van alles moet/kan bouwen.

De VR-controls zijn leuk gedaan. Ik heb een paar gifjes (flink verkleind dus slechts om een beeld te geven van de interactie, niet van de grafische kwaliteit).

Rugzak opent uitgeklapt voor je zodat je alles kan zien wat erin zit:
[Afbeelding]

Fakkel aansteken doe je met je aansteker:
[Afbeelding]

Je hebt een handboek waar je blauwdrukken in kan vinden en algemene informatie:
[Afbeelding]

En hout hakken gaat zoals je kan verwachten:
[Afbeelding]

Ik hou niet van enge games maar tot dusver is het (in co-op multiplayer) goed te doen. Ook leuk is dat 2D-spelers ook mee kunnen doen in dezelfde game!
Ik zie dit niet in de Meta store staan en ik heb geen PCVR. Het zou in sommige posts wel makkelijk zijn als PCVR even wordt vermeld.

Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
jacobras schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:27:
The Forest is in de sale met 90% korting voor 1,67 euro. Gisteren gekocht en met een maat ruim anderhalf uur gespeeld. Voor zover ik weet is het een 2D game die VR support erbij heeft gekregen, dus ondanks dat de VR-ondersteuning nieuw(er) is ligt er al een aardige game in de basis. Het is een overlevingsspel waarbij je van alles moet/kan bouwen.

..snip..

Heb deze ook al een tijdje in het viezier, maar dat horror gedeelte trekt mij totaal niet. Voor die (nog geen) twee euro kan je hem niet laten liggen, maar zoals ik zie dat als je verder komt in het spel die horror/actie dingen toch wel meer de overhand gaan nemen.. dus ik sla over (of kan dat uitgezet worden?).

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Ook zie ik dat er mods zijn voor The Forest. Even kijken of daar dingen uitgezet kunnen worden.

https://www.nexusmods.com/theforest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Aldoendex schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:31:
[...]

Ik zie dit niet in de Meta store staan en ik heb geen PCVR. Het zou in sommige posts wel makkelijk zijn als PCVR even wordt vermeld.
Check! Heb het er "op Steam" aan toegevoegd, vergeten.
PThijssen schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:41:
[...]

Heb deze ook al een tijdje in het viezier, maar dat horror gedeelte trekt mij totaal niet. Voor die (nog geen) twee euro kan je hem niet laten liggen, maar zoals ik zie dat als je verder komt in het spel die horror/actie dingen toch wel meer de overhand gaan nemen.. dus ik sla over (of kan dat uitgezet worden?).
Ik speel dit alleen co-op met m'n maat, alleen waag ik me er niet aan. Ik ken de game verder niet, dus zie wel hoe ver we komen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WinterMute2025
Naast de Meta Quest shop kerstkorting actie die nu bezig is, heeft Fanatical nu ook een
Meta Quest "Build your own Quest VR bundle (winter Editie)" actie.

keuze uit een aantal spellen vanaf 8,57 euro tot 9 euro per stuk.

Hier is de link: https://www.fanatical.com...-your-own-quest-vr-bundle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 20:04
The forest heb ik ook, ik heb hm tijdens corona redelijk veel gespeeld met vrienden, alleen nog nooit in VR. Ik vind het een heel vermakelijk spel, vooral later als je wat geavanceerde dingen kan doen/maken.
spoiler:
Later in het spel, als je expedities de grotten in gaat doen om je zoon te gaan redden, komt het horror aspect pas echt naar boven.

In VR moet ik hm ook maar eens gaan proberen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PThijssen
Nee een paar weken de Q3 gebruikt. Qua beeld echt een hele grote stap vooruit ten opzichte van de Q2. Bij mij gelukkig een grote sweetspot van... naja... bij mij is gewoon alles scherp waar ik kijk. Alleen 1 a 2 mm langs de randen zie je wat vervorming, maar dat valt tijdens het gamen echt niet op. Ik kan dus mijn hoofd goed stil houden en mijn ogen gebruiken om naar de instrumenten te kijken (FS2024, Elite Dangerous). Ook het screen door effect is mijns inziens niet te zien. Echt super scherp.
Met diverse tools kun je extra schermen in je VR wereld toveren. Hier gebruik ik bijvoorbeeld openkneeboard om websites en andere tools in Flightsimulator of Elite te casten. Ook dit is erg goed te lezen. Soms lijkt het zelfs scherper in de bril dan dat ik het op mijn 3440x1440 scherm zou zien.
Pass through vind ik nog steeds tegen vallen. Ja, het is stukken beter dan bij de Q2, maar nog steeds veel ruis en vervorming.
Ook hierbij gebruik ik openkneeboard om met een 'masker' een specifieke doorkijk naar real life te krijgen tijdens het spelen. Zo kan ik mijn controllers/toetsenbord en handen zien terwijl ik in een vliegtuig zit. Hier heb je wel veel licht voor nodig, want die pass through is daar erg gevoelig voor. Donker is echt donker...
Performance is zeer goed. Opstarten en zo gaat stukken sneller. Alleen bij Riven (native in Q3) duurt het opstarten en laden van volgende levels erg lang.
De controllers zijn ook iets fijner, al mis ik wel soms de ring om hem aan vast te houden als ik ze wil wegleggen.
De standaard hoofdband is echt een ramp. Niet veel beter dan die bij de Q2. Je moet hem redelijk strak trekken waardoor hij bij mij op mijn achterhoofd heel vervelend zit. Na twee minuten heb ik daar gewoon een pijnlijke plek. Deze band dus ook meteen vervangen voor een BOBOVR met accu. Zit echt vele malen beter en door de extra accu kan ik nu uren achterelkaar met de headset op blijven gamen.

Al met al een top upgrade van de 2 naar de Quest3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 14:47
Weet iemand toevallig hoe het probleem op te lossen met SteamVR. Na 5/10 minuten spelen krijg ik een 405 error en stops het spel.
Ik heb al wat gezocht maar krijg nergens een oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:24
Joshuatree schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 21:27:
Weet iemand toevallig hoe het probleem op te lossen met SteamVR. Na 5/10 minuten spelen krijg ik een 405 error en stops het spel.
Misschien de drivers van je GPU upgraden?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Joshuatree schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 21:27:
Op internet staan verschillende dingen.
-Driver updaten of juist een versie terug.
-Directx 12 of juist 11 gebruiken.

Heb je steam VR nodig? Met Virtual Desktop kun je ook een andere VR laag selecteren welke geen Steam gebruikt. Deze gebruik ik meestal als ik FS2024 en Elite Dangerous speel.
Je kunt in ieder geval dat eens proberen of je dan langer kunt spelen zonder vastlopers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WinterMute2025
Meta Quest: Track Craft kortingscode van 50% = TCXMAS-2DD9BC (geldig tijdens de Meta kerstsales)

Link naar het spel: https://www.meta.com/nl-n...k-craft/5802051039897223/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
Thanks voor de tips. Ik zal eens kijken of ik het met Virual Desktop aan de praat kan houden.
Voor de zekerheid ook gekeken of alles up to date was.
Ook wired en wireless geprobeert...

Als ik de oplossing heb laat ik het weten want ik ben niet de enige.
O ja het was een 450 error....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Joshuatree schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:17:
Thanks voor de tips. Ik zal eens kijken of ik het met Virual Desktop aan de praat kan houden.
Voor de zekerheid ook gekeken of alles up to date was.
Ook wired en wireless geprobeert...

Als ik de oplossing heb laat ik het weten want ik ben niet de enige.
O ja het was een 450 error....
405 of 450,mja,dat is wel heel iets anders ;)
https://www.reddit.com/r/...ode_450_and_i_restart_my/

Sinds een tijdje gebruik ik geen airlink meer vanwege dit soort dingen. Blijft maar vastlopen.
Airlink en Virtual Desktop zijn overigens altijd draadloos. Ookal heb je de link kabel er in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:40
WinterMute2025 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 08:53:
Meta Quest: Track Craft kortingscode van 50% = TCXMAS-2DD9BC (geldig tijdens de Meta kerstsales)

Link naar het spel: https://www.meta.com/nl-n...k-craft/5802051039897223/
Thnx, Aangeschaft, lijkt me erg leuk

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
MarchelHoek schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:45:
[...]

Thnx, Aangeschaft, lijkt me erg leuk
Veel plezier met het spelletje. Je kan nadat je tracks gemaakt hebt, ook in 1st person view in de autootjes zitten en racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
@PThijssen Ooo.. da's goed om te weten. Dank je.

Met Virtual Desktop dan heb je het over deze https://www.vrdesktop.net/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben eens Moss 2 begonnen, na Lone Echo 2 uitgespeeld te hebben (mooi spel, net als Lone Echo 1, maar gameplay was imo wel een beetje tegenvallend). Quill in Moss 2 is nog steeds schattig <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PThijssen
Joshuatree schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:21:
@PThijssen Ooo.. da's goed om te weten. Dank je.

Met Virtual Desktop dan heb je het over deze https://www.vrdesktop.net/?
Ja, maar je moet hem wel aanschaffen in de headset zelf, niet op Steam. Dan de streamer software downloaden op de pc en starten.

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 20:12
Sissors schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:41:
Ik ben eens Moss 2 begonnen, na Lone Echo 2 uitgespeeld te hebben (mooi spel, net als Lone Echo 1, maar gameplay was imo wel een beetje tegenvallend). Quill in Moss 2 is nog steeds schattig <3
Wat betreft lone echo helemaal eens, gameplay is wat saai ten opzichte van nieuwere titels, maar deze had ik voor geen goud willen missen, sfeer en verhaal zijn prachtig! Deze zitten zeker in mijn top 5 van beste VR games ooit!

• Joshuatree
@PThijssen Super het werkt nu.
Dank je voor de tips.

• PThijssen
Joshuatree schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:04:
@PThijssen Super het werkt nu.
Dank je voor de tips.
Geen probleem. Goed dat het nu werkt, veel plezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 15:35
We hebben hier thuis met het hele gezin een hoop lol met Walkabout Mini Golf. Heb zelfs de Whole in One bundel gehaald met de 22 extra banen. Spel is nog steeds in de aanbieding voor een euro of €8 bij Meta en het heeft geen zin om de Steam-versie aan te schaffen want de graphics zijn nagenoeg hetzelfde als de Quest-versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vuikie schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:20:
The forest heb ik ook, ik heb hm tijdens corona redelijk veel gespeeld met vrienden, alleen nog nooit in VR. Ik vind het een heel vermakelijk spel, vooral later als je wat geavanceerde dingen kan doen/maken.
spoiler:
Later in het spel, als je expedities de grotten in gaat doen om je zoon te gaan redden, komt het horror aspect pas echt naar boven.

In VR moet ik hm ook maar eens gaan proberen...
Ja idd, ik vond alleen het steeds moeilijker worden nogal vervelend, ik heb het een tijdje samen met iemand gespeeld maar we waren zo hard bezig onze basis steeds te herbouwen dat we nooit aan het exploren van de endgame content toekwamen.

Wat ik wel heel tof vond was dat je als VR speler samen kan spelen met gebruikers die gewoon op een scherm spelen. Dat komt niet veel voor.

Overigens is er nu een opvolger, sons of the forest. Maar die ondersteunt helaas geen VR meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Llopigat op 26-12-2024 17:24 ]

• Vuikie
  • Laatst online: 11-06 20:04
Llopigat schreef op donderdag 26 december 2024 @ 17:24:
[...]

Ja idd, ik vond alleen het steeds moeilijker worden nogal vervelend, ik heb het een tijdje samen met iemand gespeeld maar we waren zo hard bezig onze basis steeds te herbouwen dat we nooit aan het exploren van de endgame content toekwamen.

Wat ik wel heel tof vond was dat je als VR speler samen kan spelen met gebruikers die gewoon op een scherm spelen. Dat komt niet veel voor.

Overigens is er nu een opvolger, sons of the forest. Maar die ondersteunt helaas geen VR meer.
Ik moet d hm nog een keer opnieuw gaan spelen, ik heb een keer advies gekregen om een basis in de bomen te maken, dan heb je, als het goed is, minder last van wat er op je af komt. Dan kan je wat meer gaan exploreren. Is iets wat ik nog een keer wil gaan proberen.

De opvolger had ik nog niet van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:01
is er een mogelijkheid om de quest 2 te koppelen aan een pc die dan draadloos dit in een andere kamer streamt?
Heb een pc in een slaapkamer staan. maar de speelruimte voor de quest 2 is in de woonkamer. die is daar veel groter. maar zou wel eens via Pc willen gamen ipv alleen de headset

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gupfishy schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:46:
is er een mogelijkheid om de quest 2 te koppelen aan een pc die dan draadloos dit in een andere kamer streamt?
Heb een pc in een slaapkamer staan. maar de speelruimte voor de quest 2 is in de woonkamer. die is daar veel groter. maar zou wel eens via Pc willen gamen ipv alleen de headset
Ja, dat is gewoon de standaard Airlink / VirtualDesktop / SteamVR link.

Zolang je PC bedraad verbonden is met het netwerk, en je fatsoenlijk 5GHz/6GHz bereik hebt in je woonkamer zonder teveel andere gebruikers erop moet het goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Sissors schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:51:
[...]

Ja, dat is gewoon de standaard Airlink / VirtualDesktop / SteamVR link.

Zolang je PC bedraad verbonden is met het netwerk, en je fatsoenlijk 5GHz/6GHz bereik hebt in je woonkamer zonder teveel andere gebruikers erop moet het goed gaan.
o das top. en welke va de 3 heb ik dan nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gupfishy schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:58:
[...]

o das top. en welke va de 3 heb ik dan nodig?
Ja.

Als in, er zijn persoonlijke voorkeuren, en simpelweg regelmatig dat bij persoon A oplossing 1 feilloos werkt, en bij persoon B oplossing 2 feilloos werkt.

Maar ik zou beginnen met AirLink of de Steam versie, gezien die gratis zijn. En dan logischerwijs dus degene waar je de meeste spellen op hebt staan. Is dat op Steam, pak de Steam versie, is dat op Oculus desktop, pak Airlink.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
Ook wel even het vermelden waard in dit topic.
nieuws: Meta Quest-bezitters klagen over gebrickte headset na update

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06 22:54
@gupfishy Ik raad je Virtual Desktop aan, kost je eenmalig €20, maar is wel de beste optie van allemaal.

Airlink heeft redelijk slechte kwaliteit als je het mij vraagt. Steam link is OK. Nadeel van beide is dat er dynamische compressie wordt toegepast, wat in een suboptimale omgeving een voordeel kan zijn.
Nadeel van dynamische compressie is, dat je kwaliteit van het beeld constant veranderd. Hoe vaak hangt af van meerdere factoren, maar bij Air-link is het redelijk onduidelijk hoe dit gaat, ten nadele ervan.
Voordeel is dat je framerate redelijk stabiel blijft en dat is wel erg belangrijk bij VR, anders is de ervaring niet meer erg realistisch, maar kun je er ook misselijk van worden.

Wat je uiteindelijk echt wil, als je kwaliteit belangrijk vindt, is de PC met minimaal CAT5e aansluiten in je netwerk en een specifieke (dedicated) goed Access Point kopen met het liefst 6GHz (want deze heeft veel minder kans op interfererende kanalen) en deze in de ruimte plaatsen waar je VR wil gaan streamen.
Dan is de kwaliteit van de stream altijd goed en zal je framerate ook stabiel blijven.

Dat laatste kost je wat inzet en is voor veel mensen een leertrajectje, maar als je dat eenmaal voor elkaar hebt, is de ervaring superieur en we zitten hier op Tweakers ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
Koldur schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:56:
@gupfishy Ik raad je Virtual Desktop aan, kost je eenmalig €20, maar is wel de beste optie van allemaal.

Airlink heeft redelijk slechte kwaliteit als je het mij vraagt. Steam link is OK. Nadeel van beide is dat er dynamische compressie wordt toegepast, wat in een suboptimale omgeving een voordeel kan zijn.
Nadeel van dynamische compressie is, dat je kwaliteit van het beeld constant veranderd. Hoe vaak hangt af van meerdere factoren, maar bij Air-link is het redelijk onduidelijk hoe dit gaat, ten nadele ervan.
Voordeel is dat je framerate redelijk stabiel blijft en dat is wel erg belangrijk bij VR, anders is de ervaring niet meer erg realistisch, maar kun je er ook misselijk van worden.

Wat je uiteindelijk echt wil, als je kwaliteit belangrijk vindt, is de PC met minimaal CAT5e aansluiten in je netwerk en een specifieke (dedicated) goed Access Point kopen met het liefst 6GHz (want deze heeft veel minder kans op interfererende kanalen) en deze in de ruimte plaatsen waar je VR wil gaan streamen.
Dan is de kwaliteit van de stream altijd goed en zal je framerate ook stabiel blijven.

Dat laatste kost je wat inzet en is voor veel mensen een leertrajectje, maar als je dat eenmaal voor elkaar hebt, is de ervaring superieur en we zitten hier op Tweakers ;)
heb nu een PC met cat6 kabel in de slaapkamer en de ziggo 5ghz modem vlak bij de quest 2. dat zou dus best goed moeten gaan l
ijkt mij.
maar ga kijken. super bedankt voor de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
gupfishy schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 14:32:
[...]

heb nu een PC met cat6 kabel in de slaapkamer en de ziggo 5ghz modem vlak bij de quest 2. dat zou dus best goed moeten gaan l
ijkt mij.
maar ga kijken. super bedankt voor de antwoorden
Als je het Ziggo modem gebruikt, is er een kans dat je niet meer dan 100Mbps stabiel zal halen, is geen bijster goede Wi-Fi. Maar dat kun je altijd nog ervaren natuurlijk! Als er maar geen obstakels tussen zitten (geen muren, maar ook geen planten e.d.).

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Koldur schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 16:16:
[...]

Als je het Ziggo modem gebruikt, is er een kans dat je niet meer dan 100Mbps stabiel zal halen, is geen bijster goede Wi-Fi. Maar dat kun je altijd nog ervaren natuurlijk! Als er maar geen obstakels tussen zitten (geen muren, maar ook geen planten e.d.).
Moet zeggen dat die zware modem van Ziggo niet eens zo slecht is. Had een router ertussen en die weggehaald en nu beter. Op mn telefoon in de kamer ernaast dikke 650 mn per seconde .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dx1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-06 17:28

Dx1

actief aanbieden van referrals is helaas niet toegestaan

[ Voor 81% gewijzigd door BM op 27-12-2024 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
gupfishy schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:33:
[...]

Moet zeggen dat die zware modem van Ziggo niet eens zo slecht is. Had een router ertussen en die weggehaald en nu beter. Op mn telefoon in de kamer ernaast dikke 650 mn per seconde .
Met Virtual Desktop zijn mijn, vrij verregaande ervaringen, op hoge bit rates echt niet best met de Ziggo AP en vele andere simpelere APs. Met de AXE75/AXE5400 en mijn vorige Netgear WAX200 is het prima gegaan, maar wat simpelere waren weinig succesvol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
Koldur schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:33:
[...]

Met Virtual Desktop zijn mijn, vrij verregaande ervaringen, op hoge but rates echt niet best met de Ziggo AP en vele andere simpelere APs. Met de AXE75/AXE5400 en mijn vorige Netgear WAX200 is het prima gegaan, maar wat simpelere waren weinig succesvol.
Goed.om te weten. Ik probeer gewoon eerst de Ziggo modem. Kan altijd nog naar een andere router gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PThijssen
gupfishy schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:37:
[...]

Goed.om te weten. Ik probeer gewoon eerst de Ziggo modem. Kan altijd nog naar een andere router gaan
Het gaat meestal wel goed, maar als er meerdere apparaten gebruik maken van hetzelfde device (modem, router of access point) kan het voorkomen dat die het niet meer goed kan bij houden. Sommige data pakketten krijgen voorrang en dat kan ervoor zorgen dat je VR gaat haperen. Kijk in je router of je voorrang kan geven aan je headset of een aparte SSID kunt aanmaken voor alleen je vr headset. Zal ook al een stuk schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:39

R.G

Is nu updaten veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Geen idee. Heb er verder niets meer over gehoord. Heb net zelf nog zitten spelen, maar geen melding gehad over een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:39

R.G

Zag op frontpage een fix maar krijg je die Al of is de brick update nu niet meer te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

[...]

Hier net ook tegenaan gelopen. Maat van me ging game over en toen hij terugkwam was z'n rugzak er niet en in het vliegtuig lag geen bijl voor 'm. Sta je dan met lege handen. Onze basis werd half weggeswiped door een paar grote gasten.
Dat hebben wij ook gedaan. Vanavond niet, maar omdat ik de server "[Plaatsnaam] Forest" had genoemd zodat m'n maat het makkelijk kon vinden (want het Private vinkje werkte niet), joinden er onverwacht twee gasten. Midden in de nacht plots uit het bos "hé, hallo?" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldoendex
R.G schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:09:
Zag op frontpage een fix maar krijg je die Al of is de brick update nu niet meer te krijgen?
Ik las net op Reddit dat Meta de V72 update offline zou hebben gehaald.
Misschien verstandig dat zelf te verifiëren.

Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-06 01:24
PThijssen schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:47:
[...]

Het gaat meestal wel goed, maar als er meerdere apparaten gebruik maken van hetzelfde device (modem, router of access point) kan het voorkomen dat die het niet meer goed kan bij houden. Sommige data pakketten krijgen voorrang en dat kan ervoor zorgen dat je VR gaat haperen. Kijk in je router of je voorrang kan geven aan je headset of een aparte SSID kunt aanmaken voor alleen je vr headset. Zal ook al een stuk schelen.
Een modem of router heeft er niets mee te maken. Het gaat om je accesspoint (of dat onderdeel in een all-in-one oplossing). Er bestaat zoiets als QoS die pakketten voorrang kan geven, maar in een normale thuissituatie is dat niet van toepassing. Mogelijk kan een provider iets knutselen dat er QoS op TV pakketjes wordt gegeven maar dat is dan allemaal bedraad en gaat dan meer over pakketjes prioriteit vanaf het internet. Een aparte SSID aanmaken heeft geen enkel nut als dit op hetzelfde accesspoint gebeurt.

Als je issues hebt is er eigenlijk maar 1 echt goede opstelling
- PC bedraad
- VR bril dedicated koppelen aan een goed wifi 6 accesspoint die nergens anders voor gebruikt wordt. Dat accesspoint moet dan uiteraard ook bedraad aangesloten zijn op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
EdwinB schreef op maandag 30 december 2024 @ 00:37:
[...]

Een modem of router heeft er niets mee te maken. Het gaat om je accesspoint (of dat onderdeel in een all-in-one oplossing). Er bestaat zoiets als QoS die pakketten voorrang kan geven, maar in een normale thuissituatie is dat niet van toepassing. Mogelijk kan een provider iets knutselen dat er QoS op TV pakketjes wordt gegeven maar dat is dan allemaal bedraad en gaat dan meer over pakketjes prioriteit vanaf het internet. Een aparte SSID aanmaken heeft geen enkel nut als dit op hetzelfde accesspoint gebeurt.

Als je issues hebt is er eigenlijk maar 1 echt goede opstelling
- PC bedraad
- VR bril dedicated koppelen aan een goed wifi 6 accesspoint die nergens anders voor gebruikt wordt. Dat accesspoint moet dan uiteraard ook bedraad aangesloten zijn op het netwerk.
Dan heb ik andere apparatuur dan jij. Hier heb ik namelijk wel destijds bij Ziggo een apart kanaal aangemaakt en dat werkte stukken beter. Een aparte AP met een eigen SSID was helemaal de oplossing. Ook hier op dit draadje al meerdere keren naar voren gekomen om je headset niet te laten connecten met het modem/router waar de rest van de apparaten ook op staan. Maar ach. Bij VR en netwerken gewoon doen wat er in je eigen omgeving het beste werkt, het is in elk huis toch weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
Als ik bij de MediaMarkt Outlet een Meta Quest 3S voor 280 euro koop, zit er dan ook nog het Batman spel bij ? Heeft iemand hier bij de Mediamarkt outlet een Quest 3/3S gekoopt die dat weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
  • Laatst online: 22:51
WinterMute2025 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:44:
Als ik bij de MediaMarkt Outlet een Meta Quest 3S voor 280 euro koop, zit er dan ook nog het Batman spel bij ? Heeft iemand hier bij de Mediamarkt outlet een Quest 3/3S gekoopt die dat weet ?
Is dat een probleem. Dat spel kan je zo voor een prikkie kopen mocht ie er niet bijzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
WinterMute2025 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:44:
Zit meestal gekoppeld aan een account en niet aan de hardware. Negen van de tien keer zit hij er dus niet/wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
PThijssen schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:43:
[...]

Zit meestal gekoppeld aan een account en niet aan de hardware. Negen van de tien keer zit hij er dus niet/wel bij.
Hoewel het uiteindelijk aan het account gekoppeld wordt, is het ook gekoppeld aan de hardware. Als een Quest is geactiveerd en het spel erop is aangenomen, dan zal diezelfde Quest het niet meer op een ander account geven helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 21:35
De aankondiging van de 5090 ziet er wel indrukwekkend uit!
Iemand een upgrade aan het plannen omwille van VR?

Ik heb momenteel een RTX4090 en denk al een half jaartje als de RTX5090 uitkomt ga ik upgraden maar ik merk in het laatste jaar ook meer en meer dat de focus op PCVR er gewoon niet meer is.
Nu de announcement er is en ik evalueer wanneer ik mijn RTX4090 echt op zijn maximum getrokken heb dan moet ik bekennen dat dat gewoon (te) weinig gebeurt is.

Hoe zien jullie/wij dat als PCVR gamers en tweakers?
Een RTX4090 gaat duidelijk beter blijven dan een RTX5080 en die kost al snel 1200€ vooraleer de board partners er zich mee bezig houden. Ik ga er vanuit dat de tweedehandsprijzen van de RTX4090 dus boven de 1200€ gaan liggen. maar dat wil nog steeds zeggen een upgrade kost van om en bij de 1000€...

Wie overweegt nog een upgrade van de 4090 => 5090 en wat zijn je use-cases?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CedricV schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:10:
Ik heb momenteel ook een 4090 en ik merk dat ik echt wel meer power nodig heb vooral voor flight simulator in VR. Zelfs met medium settings loopt het amper. Maar de prijs is wel weer enorm. Het hangt er een beetje van af wat de prestatieverschillen zijn (het proces is bijna hetzelfde) en wat ik nog terug kan krijgen voor de 4090.
Ik heb momenteel een RTX4090 en denk al een half jaartje als de RTX5090 uitkomt ga ik upgraden maar ik merk in het laatste jaar ook meer en meer dat de focus op PCVR er gewoon niet meer is.
Nu de announcement er is en ik evalueer wanneer ik mijn RTX4090 echt op zijn maximum getrokken heb dan moet ik bekennen dat dat gewoon (te) weinig gebeurt is.
Dat is wel waar ja. Nieuwe releases zijn er nauwelijks. Voor simming blijft het wel enorm interessant natuurlijk maar dat is een niche.
Een RTX4090 gaat duidelijk beter blijven dan een RTX5080 en die kost al snel 1200€ vooraleer de board partners er zich mee bezig houden.
De OEM boards ga ik sowieso echt nooit voor. Die vind ik lelijk. Ik wil altijd een founders edition. Mooi schoon design, geen exposed PCB (waar je statische electriciteit in kwijt kan tijdens het upgraden). Stevige metalen behuizing. Ik vind het jammer dat de OEM's altijd van die schreewende designs maken met veel RGB.
Ik ga er vanuit dat de tweedehandsprijzen van de RTX4090 dus boven de 1200€ gaan liggen. maar dat wil nog steeds zeggen een upgrade kost van om en bij de 1000€...

Ja zo zit ik er ook in. 1000 euro upgrade is enorm veel. Ik weet het nog niet. Ik wacht de prestaties even af. Voor mij is simming dus wel de usecase. En ook dat ik de investering van de 4090 niet teveel laat verwateren (een upgrade wordt alleen maar duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-06 13:15

Een RTX4090 gaat duidelijk beter blijven dan een RTX5080 en die kost al snel 1200€ vooraleer de board partners er zich mee bezig houden. Ik ga er vanuit dat de tweedehandsprijzen van de RTX4090 dus boven de 1200€ gaan liggen. maar dat wil nog steeds zeggen een upgrade kost van om en bij de 1000€...

Bij mij zal de 5080/90 er voorlopig niet komen, gok ik.
Ik heb het afgelopen jaar aardig wat investeringen gedaan, ook qua hardware voor flight sims.
Ik wacht sowieso wat benchmarks af en wat er nog allemaal gaat komen, het is een flinke uitgave, ook als je je 4080/90 ertegenover zet. Mogelijk gaan de prijzen ook kelderen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SacreBleu schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:44:
[...] Mogelijk gaan de prijzen ook kelderen.
Het zou kunnen ja. De 4090 is ook een beetje gezakt in prijs nadat die uitkwam. Drie keer zelfs: nieuws: Nvidia verlaagt derde keer in half jaar EU-adviesprijs van GeForce RT...

Aan de andere kant staan prijzen onder druk door de enorme interesse in AI nu. Een beetje zoals tijdens de Crypto bubble.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Voor mij wordt het minimaal tot de 60 series wachten, maar waarschijnlijk wel tot de 70 series. Kan er nu alles mee met PCVR en meer scherpte heb ik met de huidige spellen niet nodig.

Wie weet verandert dat met AC EVO, maar verwacht het niet. Gelukkig doe ik niet aan flightsimmen, anders was het waarschijnlijk een lastigere keuze geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-06 17:29
Koldur schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:51:
Voor mij wordt het minimaal tot de 60 series wachten, maar waarschijnlijk wel tot de 70 series. Kan er nu alles mee met PCVR en meer scherpte heb ik met de huidige spellen niet nodig.

Wie weet verandert dat met AC EVO, maar verwacht het niet. Gelukkig doe ik niet aan flightsimmen, anders was het waarschijnlijk een lastigere keuze geweest.
Laat ons hopen dat AC EVO beter geoptimaliseerd is voor VR dan wat we kregen met ACC. Anders kan je nog hardware upgraden maar gaat het niet leiden tot een verbetering in de VR-ervaring; Maar ik heb er wel vertrouwen in dat ze hebben begrepen dat VR toch ook een belangrijk aspect is, want VR heeft net meerwaarde in simracing of flightsims.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Flying Hawkic schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:53:
[...]

Laat ons hopen dat AC EVO beter geoptimaliseerd is voor VR dan wat we kregen met ACC. Anders kan je nog hardware upgraden maar gaat het niet leiden tot een verbetering in de VR-ervaring; Maar ik heb er wel vertrouwen in dat ze hebben begrepen dat VR toch ook een belangrijk aspect is, want VR heeft net meerwaarde in simracing of flightsims.
Mee eens, maar ACC en AC werkt hier prima op mijn systeem, wel zit het met ACC tegen het randje aan.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• WinterMute2025
Galaxy Kart (Meta Quest) heeft een kortingscode voor een flink korting van 90%
Je betaald dan slechts 1,80 euro

Code = GK90-851899

Link naar de Meta store : https://www.meta.com/en-g...xy-kart/5598654356882558/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 11:15
Iemand nog een goede tip voor een standalone shooter? Veil VR lijkt een van de best uitgewerkte.

Weet iemand hier nog goede promo codes voor te vinden toevallig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aldoendex
Vighu schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:26:
Iemand nog een goede tip voor een standalone shooter? Veil VR lijkt een van de best uitgewerkte.

Weet iemand hier nog goede promo codes voor te vinden toevallig?
Deze website heeft oa een mooi overzicht van allerlei kortingsacties.
https://queststoredb.com/on_sale/

Voor app en game referals (15%)moet je eerst elkaar volgen en bevestigen op Meta. Dan kan een bezitter je een werkende referral sturen.

Meta Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-06 16:55
Sinds gisteren ben ik ook lid van de VR club.

Eind vorig jaar besloten dat het nu eindelijk eens word voor mij te investeren in een nieuwe (budget) setup waarmee ik dan eindelijk VR zou kunnen draaien om ook eindelijk eens Half Life Alyx te gaan spelen.

Mijn vorige PC stamde uit 2012, end of generation hardware met enkel een upgrade naar een GTX960. Via de V&A een mooi basissysteempje met een Ryzen 7 3700X opgehaald en voor de grafische kracht een nette 3060ti gescoorde, en dan gister voor de VR een Oculus Rift S in zeer nette staat opgehaald. Niet het nieuwste en het beste maar op alle vlakken nog wel wat ruimte voor een eventuele upgrade. Qua GPU was mijn uitgangspunt een 2070S maar vanwege de nieuwere technieken en daarbij horende betere prestaties gekozen voor een iets duurdere 3060ti.

Gisteravond voor het eerst in eigen huis de VR wereld betreden en mij ruim anderhalf uur zeer goed vermaakt met The Lab op Steam, enkel 1 van de minigames liep steeds vast bij het betreden. Ook Hand Lab nog even geprobeerd maar daar loop je al snel vast omdat ie voor de Index controllers is.

Ik moet zeggen dat de eerste echt fatsoenlijke indruk van VR mij zeer goed bevalt en ik erg enthousiast ben over de mogelijkheden, de Rift S stelt me ook niet teleur, zeker niet voor de €80 die ik ervoor heb betaald. Hij zit comfortabel (De PSVR die ik wel eens had geprobeerd was mij veel te warm) en alhoewel ik wel wat pixels kan zien moet ik misschien ook nog even spelen met de instelmogelijkheden want dingen die dichtbij zijn die zijn juist heel scherp maar iets verder weg beginnen de pixels (alialising) wat op te vallen, misschien dat dit nog met DLSS o.i.d. beter kan. Maar aangezien ik pas net beschik over een PC met al dat soort mogelijkheden moet ik me daar nog in verdiepen.

Ik heb de volgende VR games al in mijn Steam Library:
- Half Life Alyx
- Medal of Honor: Above and Beyond
- Interkosmos
- Star Wars Squadrons

Daarnaast nog een paar in de wishlist:
- Beatsaber
- Boneworks
- Metro Awakening VR
- Reentry
- Myst
- Riven

Strakjes Interkosmos eens proberen en daarna beginnen aan Half Life Alyx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iwaarden schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:03:
Sinds gisteren ben ik ook lid van de VR club.

Daarnaast nog een paar in de wishlist:
- Metro Awakening VR
Ik kan Metro Awakening erg aanraden. Het is een van de weinige "full games" voor de quest. De visuele kwaliteit is ook bijzonder goed voor de quest (zeker voor de quest 2 waar het ook prima op draait).

Maar het hangt er ook vanaf waar je in geinteresseerd bent. Mij boeien arcade games als beat saber me totaal niet. Dat speelt voor mij ook mee.

Trouwens, aangezien je ook PCVR hebt en Myst/Riven leuk vindt, ik kan Obduction ook erg aanraden. Deze is ook VR en van dezelfde makers. Ik vond het ook niet zo hondsmoeilijk als Myst. Het is al wat ouder maar ziet er redelijk uit voor deze tijd (het is ook PCVR natuurlijk wat altijd al voor liep op standalone VR). En Myst is natuurlijk nog veel gedateerder ondanks dat het een opfrisbeurt heeft gehad.

[ Voor 28% gewijzigd door Llopigat op 12-01-2025 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
Llopigat schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:51:
[...]

Ik kan Metro Awakening erg aanraden. Het is een van de weinige "full games" voor de quest. De visuele kwaliteit is ook bijzonder goed voor de quest (zeker voor de quest 2 waar het ook prima op draait).

Maar het hangt er ook vanaf waar je in geinteresseerd bent. Mij boeien arcade games als beat saber me totaal niet. Dat speelt voor mij ook mee.

Trouwens, aangezien je ook PCVR hebt en Myst/Riven leuk vindt, ik kan Obduction ook erg aanraden. Deze is ook VR en van dezelfde makers. Ik vond het ook niet zo hondsmoeilijk als Myst. Het is al wat ouder maar ziet er redelijk uit voor deze tijd (het is ook PCVR natuurlijk wat altijd al voor liep op standalone VR). En Myst is natuurlijk nog veel gedateerder ondanks dat het een opfrisbeurt heeft gehad.
Ik heb alleen de gewone Metro’s nog niet gespeeld, moet ik misschien nog maar eens doen, heb 2033 al wel in the library.

Ik ben ook niet zo van de arcade games maar ik zag dat ze een Metallica pack hebben waar ik dan wel weer fan van ben, dus in de wishlist en als er dan een keer een leuke sale is dan haal ik hem dan wel.

Heb Interkosmos nu 2x gedaan, vond ik erg leuk. Reentry lijkt me daarom ook heel erg vet.

Myst en Riven heb ik nooit gespeeld maar de remakes zien er wel heel cool uit en worden voor VR goed beoordeeld. Vind puzzel spellen en point en clicks wel leuk dus die onthoud ik ook voor een goeie sale. Daarom vind ik die kleine games in the lab ook wel leuk, maar dat zijn minigames die eventjes leuk zijn, niet iets waar je uren in verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iwaarden schreef op zondag 12 januari 2025 @ 22:27:
[...]
Ik heb alleen de gewone Metro’s nog niet gespeeld, moet ik misschien nog maar eens doen, heb 2033 al wel in the library.
Dat maakt niet zo uit. Het is een prequel van een (in dat deel niet speelbaar) personage dat alleen in het eerste deel (2033) voorkomt. Dus qua verhaal word je niet gespoiled ofzo.

Wel is het zo dat 2033 de speler wat meer aan de hand neemt in de wereld die Metro is, dus begrippen en vijanden worden wat meer uitgelegd. In Awakening worden soms bepaalde facties genoemd (zoals Hansa of Red line) zonder achtergrond. Dat mis je dan wel, maar ik denk dat het ook zonder die voorkennis wel goed speelbaar is want voor het verhaal is het niet super belangrijk (nu moet ik zeggen dat ik Awakenings nog niet helemaal heb uitgespeeld ivm tijdsgebrek).

[ Voor 39% gewijzigd door Llopigat op 12-01-2025 22:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iwaarden
Ah, dat scheelt. Dan hoeft dat niet eerst.

Eerste 2 uur Half Life Alyx heb ik erop.

Wow!

Ik vind vooral de interactie met NPC’s heel gaaf, je hebt echt het idee dat je er bent. Het is bijv. echt intimiderend als zo’n vette combine je met een shotgun onder schot houd.

En het speelt heerlijk weg, als vijanden dichtbij komen heb je ook echt stress want fysiek herladen is een echte handeling en het kost echt tijd. Spelen met de gravity gloves werkt heel leuk.

En de graphics zijn heel nice, ook op de Rift S genieten, dat alialising wat ik eerder noemde is hier helemaal niet aanwezig.

Heel vet.

Brengt me echt terug naar het gevoel wat ik had toen ik Half Life 2 op release speelde.

[ Voor 14% gewijzigd door iwaarden op 13-01-2025 01:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 20:29
Als je van puzzels houd, dan kan ik The 7th Guest VR aanraden.

Er zijn ook andere zoals:

The Room VR: A Dark Matter
The House of Da Vinci VR
Red Matter
Red Matter 2

Wat nog uit moet komen:

Ghost Town ( van de maker van The Room)
Wanderer: The Fragments of Fate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-06 21:59

CoeliJoeli

Gamer

Ik merk dat ik na de overstap naar Windows 11, ik last heb van stuttering in Half Life : Alex. Stuttering heb ik niet in Half Life 2 VR Mod.
Iemand anders die tegen stuttering aanloopt na de Windows 11 overstap? Zo ja, hoe heb je dit opgelost?

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
CoeliJoeli schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:16:
Ik merk dat ik na de overstap naar Windows 11, ik last heb van stuttering in Half Life : Alex. Stuttering heb ik niet in Half Life 2 VR Mod.
Iemand anders die tegen stuttering aanloopt na de Windows 11 overstap? Zo ja, hoe heb je dit opgelost?
Iets meer info is wel handig, welke headset, bekabeld, draadloos, Virtual Desktop, Steam Link e.d.
Anders zijn er teveel variabelen om het te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Koldur schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:18:
[...]

Iets meer info is wel handig, welke headset, bekabeld, draadloos, Virtual Desktop, Steam Link e.d.
Anders zijn er teveel variabelen om het te kunnen zeggen.
Ah excuses.
Headset is de PSVR2 headset die ik middels de PSVR2 adapter aansluit. Dit is een bekabelde verbinding. In Steam maak ik gebruik van de PSVR2 app.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 20:29
Op hoeveel hz staat de headset ingesteld?

Het kan zijn dat bijvoorbeeld 120hz te veel is voor de pc en 90hz beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Games schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:23:
Op hoeveel hz staat de headset ingesteld?

Het kan zijn dat bijvoorbeeld 120hz te veel is voor de pc en 90hz beter werkt.
Staat op 90hz ingesteld. Ik denk niet dat mijn systeem 120hz kan trekken:

AMD Ryzen 5600x
GeForce RTX 3070
16GB RAM

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iwaarden schreef op maandag 13 januari 2025 @ 01:14:
Brengt me echt terug naar het gevoel wat ik had toen ik Half Life 2 op release speelde.
Vergeet niet dat er een hele toffe mod is voor alle Half-Life 2 games waarmee je ze in VR kan spelen. Inclusief volledige controller support. https://halflife2vr.com/ Heel goed gemaakt.

Ik heb ze pas opnieuw doorgespeeld en het is erg tof om te doen. En anders dan bij Alyx kan je nu gewoon zwaaien met de koevoet. Wel opletten wat er om je heen staat :+

Het is natuurlijk grafisch een beetje achterhaald maar de immersie van VR maakt veel goed _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Llopigat op 13-01-2025 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Heb het probleem weten op te lossen. Ik moest Steam VR Beta installeren.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Zojuist even een paar holes gespeeld in Golf+ met de VR Golf Club Grip Accessory voor de Q3 van AMVR. Dat is wel een enorm verschil tov spelen met alleen de controller. Ik speel ook wel eens golf in het echt (maar heb geen GVB) en dit komt qua swing toch best wel een beetje in de richting. Ook even Walkabout Mini Golf gespeeld en dat voelt ook heel wat natuurlijker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldoendex
PatrickC schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:46:
Zojuist even een paar holes gespeeld in Golf+ met de VR Golf Club Grip Accessory voor de Q3 van AMVR. Dat is wel een enorm verschil tov spelen met alleen de controller. Ik speel ook wel eens golf in het echt (maar heb geen GVB) en dit komt qua swing toch best wel een beetje in de richting. Ook even Walkabout Mini Golf gespeeld en dat voelt ook heel wat natuurlijker aan.
Hoe lang is die stick?
En ben je niet bang dat je jouw controller per ongeluk, keihard ergens tegenaan mept?

Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Aldoendex schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 23:03:
[...]

Hoe lang is die stick?
En ben je niet bang dat je jouw controller per ongeluk, keihard ergens tegenaan mept?
Bijna 44cm. Dat gaat prima zonder iets te raken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterMute2025
De 256gig versie van de Meta Quest 3S is tijdelijk in de aanbieding met 50 euro korting, bij oa. MediaMarkt en CoolBlue.
Van 439 euro voor 389 euro

Handig als je toch een 3S met 256 gig wilde kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaXz
Underdogs is tot de 20ste 50% in de aanbieding op Steam. Het is een rogue-like spel waar je in een mech moet vechten in een arena.

https://store.steampowered.com/app/2441700/UNDERDOGS/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-06 12:40
Games schreef op maandag 13 januari 2025 @ 04:36:
Als je van puzzels houd, dan kan ik The 7th Guest VR aanraden.
Even een reminder dat Fanatical's Best of Infinity VR Collection een goede deal is, de volgende games voor €7.50 per stuk:En als je eerst een andere aankoop bij Fanatical doet, krijg je doorgaans een coupon voor 5% korting bij je volgende bestelling. Dus extra korting, als die stapelt. En anders kun je coupon "OMENVIP" gebruiken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door letsa op 20-01-2025 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Mooi om te zien dat ze deze actie dus meerdere keren herhalen. De laatste keer had ik Skyrim VR ermee gehaald voor 7,50. A Fisherman`s Tale 2 viel mij persoonlijk erg tegen. Deel 1 was erg goed en leuk gemaakt, maar deel 2 is echt super kinderachtig en klunky. Misschien dat het verderop in het spel leuker gaat worden, maar ja.. ik vermaak me voorlopig wel met Skyrim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaXz
Arken Age lijkt mij een leuk spel, je ziet niet zoveel PSVR spellen op PCVR maar nu dus een keer wel. Normaal zie je meer Quest ports voorbij komen en dat is vaak ook wel te zien aan de graphics.

Het kriebelt wel maar mijn VR backlog is al aardig groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyeg
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-06 12:10
ik twijfel zo erg of ik de Q3 haal heb de Q2 en ben tevreden maar het gewicht en de betere lenzen van de Q3 trekken mij zo erg aan. en met me al maar grotere backlog moet ik toch maar is die knoop doorhakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PThijssen
tommyeg schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:37:
ik twijfel zo erg of ik de Q3 haal heb de Q2 en ben tevreden maar het gewicht en de betere lenzen van de Q3 trekken mij zo erg aan. en met me al maar grotere backlog moet ik toch maar is die knoop doorhakken.
Gewoon voor de Q3 gaan, ik heb de overstap ook maar gedaan en ben echt heeeeel tevreden. Wel een andere strap erbij nemen, die standaard strap is.,.. crap ;)

edit: de 2 had ik maanden (tot een jaar) gewoon op de plank liggen, nu ik de 3 heb zit ik weer dagelijks enkele uren in VR.

[ Voor 11% gewijzigd door PThijssen op 21-01-2025 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
@tommyeg

Ik sluit mij aan bij PThijssen, de Quest 3 is echt een enorme upgrade m.b.t. scherpte en algehele beeldkwaliteit. Andere strap is inderdaad aan te raden.
Het verschil in beeldkwaliteit zie ik in werkelijk alle spellen. Het maakt de VR ervaring voor mij daardoor een stuk meer immersief. En dat is waar VR om draait. Ook draadloos PCVR streamen is een stuk beter geworden i.c.m. Virtual Dekstop, de chip kan hogere bandbreedtes decoderen en dat is de perfect i.c.m. de betere beeldkwaliteit, daardoor zie je nog meer van de betere lenzen terug op de Quest 3.

Dat ik de Quest 3 ontving en tien minuten had gebruikt (na het installeren), had ik meteen mijn Quest 2 te koop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Als je genoeg games hebt die je leuk vind op Q2 is de Q3 een no-brainer, gewoon doen! Maar als je nu al niet echt veel meer gebruik maakt van de Q2 gaat een Q3 niet echt veel toevoegen behalve misschien een paar uur met Batman.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
Fanatical heeft weer een nieuwe Steam VR kortings actie (Build your own Elite VR (New Year Edition))

je betaald dan slechts 1,43 - 1,66 euro per game.

games zijn oa: Hello Cruel World, Tea for God, Startenders: Intergalactic Bartending en Karnage Chronicles
hier is de link: https://www.fanatical.com...-your-own-elite-vr-bundle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterMute2025
50% korting op Richie's Plank Experience met code PLANK50-96EE80. (is 1 week geldig voor Meta Quest)

[ Voor 8% gewijzigd door WinterMute2025 op 21-01-2025 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldoendex
In de Meta store hebben ze een sale tot 26 januari

Deze website is wel handig om door de apps en games heen te spitten.

https://queststoredb.com/on_sale/?sort=-discount

Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
Action Hero heeft 3 dagen lang 25% korting. Het spel heeft vandaag (23-1) ook een patch/update gekregen.

Link naar de Meta Quest store: https://www.meta.com/en-g...on-hero/7021123758002222/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-06 13:33
Ik probeer gebruik te maken van de belgische VTM go app op de quest3. (ik ben belg, die geen geo restriction)

Alles werkt ok totdat ik video wil afspelen, dan hoor ik enkel geluid maar blijft het beeld zwart.
Heeft iemand een idee wat de reden zou kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:44
WinterMute2025 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 23:06:
50% korting op Richie's Plank Experience met code PLANK50-96EE80. (is 1 week geldig voor Meta Quest)
Dit is echt geen game voor mij, de trailer maakt me al misselijk _O-
WinterMute2025 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:49:
Action Hero heeft 3 dagen lang 25% korting. Het spel heeft vandaag (23-1) ook een patch/update gekregen.

Link naar de Meta Quest store: https://www.meta.com/en-g...on-hero/7021123758002222/
Goeie tip, gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-06 13:33
Zijn hier nog mensen die stremio gebruiken?
Ik zou willen dat de "use external player" 4xvr gaat gebruiken, maar ik krijg altijd een melding dat er geen programma gevonden is die de film kan openen. Ik zoek dus een manier om de default te resetten...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koldur
Het probleem met de Quest updates dat deze headsets brickte, blijkt een AOSP bug te zijn geweest.
https://x.com/mrabkin/status/1881131953526849700

Is dus een algemene, vrij zeldzame, bug wat binnen Android zat. Hebben ze dus ook meteen veel potentiële andere apparaten hiervoor behoed.
Laat ook weer eens zien, niet dat het nooit gebeurt dat het aan een fabrikant zelf ligt, dat mensen veel te snel met het vingertje gaan wijzen tegenwoordig. Helaas is sensatie zoekerij en grote bedrijven bashen tegenwoordig een soort reflex.
Nogmaals, zeg niet dat Meta of een andere grote partij heilig is, zeker niet, maar wordt wat moe van het doorgeslagen klagen gebaseerd op hele slechte aannames.

Pagina: 1 ... 120 ... 122 Laatste