Simone96 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:04:
Ik heb contact gehad met Meta support over de referral cash die ik niet ontvangen heb. Ze gaven aan dat ik er geen recht op heb aangezien ik al een Quest 2 had (ook al heb ik die ontkoppeld van mijn account).
Ik zou wellicht nog kunnen proberen om een nieuw account aan te maken en die via mijn eigen account te referren en de headset weer naar fabrieksinstellingen te zetten en dan te configuren met het nieuwe account, nu ik Batman en Quest+ toch al geclaimed heb met mijn eigen account.
Maar ik heb geen idee of dat gaat werken en heb net alles ingesteld en gedownload..
Ik ben je de afgelopen dagen voor gegaan.
Zorg dat je hoofdaccount een device heeft gekoppeld.
(Zonder device kun je vanuit de app geen doorverwijzing zien, en het gebruiken van een bewaarde link geeft €30 ipv €60. Ik had de Q2 al losgekoppeld ivm verkoop.)
Maak een dummy account, volg de referral (check dat er €60 staat) en koppel de VR bril.
(Bij mij liep het vast waardoor ik niet automatisch de Quest cash kreeg. Met support gechat via Whatsapp. Gelukkig had ik een screenshot gemaakt voor het accepteren van de verwijzing. Ik moest 48 uur wachten en kon vandaag alsnog via support de 2x €60 krijgen. Dat duurde lang want de manager moest het goedkeuren.)
Nadat de quest cash asnwezig was.
VR bril verwijderd van de dummy account en gekoppeld aan de hoofdaccount.
Daarna de dummy account als profiel toegevoegd in de hoofdaccount en app sharing aangezet.
In de Dummy account alleen Batman in de bibliotheek gedownload.
De rest van mijn bibliotheek weer in de hoofdaccount geinstalleerd.
Switchen tussen accounts is makkelijk en Batman startte op.
Ik kan de Meta+ claimen in mijn hoofdaccount (nog niet gedaan).
Wat ik ook heb ontdekt:
Vanuit de dummy games cadeau geven aan de hoofdaccount lukte pas, nadat de bril (of een andere devicel gekoppeld was aan de hoofdaccount
Games met een handmatige kortingscode/ promotiecode kun je niet cadeau doen met korting.
Het was een hoop trial and error.
Leer van mijn tegenslagen 😉