Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Misschien handig om even te vermelden dat dit PCVR is. Ik zat voor Jan met de korte achternaam in de Quest bieb te zoeken.PatrickC schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:13:
Halfdeck is bezig met versie 3.0 van Arcade Time Capsule (ATC). Versie 2 was al geweldig, maar het kon dus nog beter.
[YouTube: Arcade Time Capsule Version 3.0 Trailer]
Meta Quest 3
ATC is hier in dit topic al vaker besproken en dit was gewoon een mededeling dat er een nieuwe versie aankomt. Hopelijk heb je niet uren zitten zoeken in de Quest bieb!?Aldoendex schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:52:
[...]
Misschien handig om even te vermelden dat dit PCVR is. Ik zat voor Jan met de korte achternaam in de Quest bieb te zoeken.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Waarom? Dit is toch de algemene VR en niet de Quest VR topic... Alhoewel ik me dat soms wel afvraag...Aldoendex schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:52:
[...]
Misschien handig om even te vermelden dat dit PCVR is. Ik zat voor Jan met de korte achternaam in de Quest bieb te zoeken.
En dan geef je een ander de schuld voor je eigen tekortkomingen

Bijzonder...
Waarom?Vuikie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:03:
[...]
Waarom? Dit is toch de algemene VR en niet de Quest VR topic... Alhoewel ik me dat soms wel afvraag...
En dan geef je een ander de schuld voor je eigen tekortkomingen![]()
Bijzonder...
Omdat niet iedereen van alle games weet op welke platformen of devices ze thuis horen.
Kleine moeite toch om als je iets leuks deelt, je even vermeldt waar iets te vinden is.
'de schuld geven' 'tekortkomingen'
Ik herken me daar niet in.
Meta Quest 3
De Quest kan ook gewoon PCVR handelen dus behalve je teleurstellende zoektocht is er toch geen probleem?Aldoendex schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:06:
[...]
Waarom?
Omdat niet iedereen van alle games weet op welke platformen of devices ze thuis horen.
Kleine moeite toch om als je iets leuks deelt, je even vermeldt waar iets te vinden is.
'de schuld geven' 'tekortkomingen'
Ik herken me daar niet in.
In principe is er ook niets mis met zelf een beetje moeite doen? Een simpele zoektocht op google laat al zien wat ATC precies is en ook in de YT video staat een Discord link.Sissors schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:45:
In principe is er natuurlijk niks mis met erbij zetten voor welk platform het is.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
De nieuwe game is een samenwerking met Wizards of the Coast en heet "Demeo x Dungeons & Dragons: Battlemarked"
Hier is de trailer van de game die voor Meta Quest, Steam VR en PSVR2 uit zal komen.
Oeh! Interessant! Demeo vond ik in het begin erg leuk spelen (en ziet er nog steeds leuk uit). Alleen stoor ik me nu heel erg aan de kleine speelruimte, dobbel met te weinig opties en veel te veel afhankelijk zijn van "geluk". Ik hoop dat ze dat in deze opvolger gaan aanpassen. Met WOTC hebben ze er wel een hard hitter bij als het gaat om verhaal en opties. Ik heb daar veel boeken van liggen. Deze ga ik zeker in de gaten houden.WinterMute2025 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 02:17:
Resolution Games kondigt de opvolger van Demeo (2021) aan.
De nieuwe game is een samenwerking met Wizards of the Coast en heet "Demeo x Dungeons & Dragons: Battlemarked"
Hier is de trailer van de game die voor Meta Quest, Steam VR en PSVR2 uit zal komen.
[YouTube: Demeo x Dungeons & Dragons: Battlemarked | Official Announce Trailer]
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Weer een boel VR Games voor de Meta Quest met flinke kortingen.
Hier is de directe link: https://www.meta.com/en-g.../section/400092996524902/
Hopelijk heeft iemand een andwoord er op alvast bedankt
Ik had hetzelfde en "gelukkig" had mijn Zotac 3080 een defect en kreeg ik die nagenoeg volledig gecrediteerd, dus toen een 4090 gekocht.Virtua schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 01:20:
Ik vond de 3080 voor vr te zwak,is de 4090 wel krachtig genoeg voor steamvr en de quest 3?
Daarna was ik happy, kan nu alles naar tevredenheid spelen. Alleen flight sims staan bekend (die ik zelf overigens niet speel) dat deze nog te zwaar op volle settings.
Ik heb een Quest 3 en speel draadloos via VD, wat ik het meeste in VR doe is racen in Assetto Corsa.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik heb zelf de 3080ti en ben met de meeste VR games nog wel tevreden. Uiteraard is een nieuwere kaart beter en zal het allemaal soepeler gaan, maar ja.. kosten baten analyse geeft aan dat dit nu niet te doen isVirtua schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 01:20:
Ik vond de 3080 voor vr te zwak,is de 4090 wel krachtig genoeg voor steamvr en de quest 3?
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Het spel is cross-buy , dus je krijgt dan ook de Rift S (PC) versie er gratis bij.
link = https://www.meta.com/en-g...ibution/5190288877703616/
Omdat er geen 'van prijs' bijstaat, is dit misschien blijvend i.p.v. een aanbieding?WinterMute2025 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:58:
Meta Quest - The Walking Dead: Saints & Sinners - Chapter 2: Retribution is nu tijdelijk 5,99 euro (normaal 39,99 euro).
Het spel is cross-buy , dus je krijgt dan ook de Rift S (PC) versie er gratis bij.
link = https://www.meta.com/en-g...ibution/5190288877703616/
Meta Quest 3
Ik ben met de 3080 echt nog nooit tegen beperkingen aangelopen met VR, ik draai tot nu toe alles op max. Waarschijnlijk doe je dan simmen? Dan heb je nl. nooit genoeg gpu power 😅Virtua schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 01:20:
Vandaar dat ik dacht aan de 4090 als die straks betaalbaar word als de 5090 leverbaar word
Dan heb je Skyrim VR nog niet gespeeld met 2000 mods...DutchAce schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:32:
[...]
Ik ben met de 3080 echt nog nooit tegen beperkingen aangelopen met VR, ik draai tot nu toe alles op max. Waarschijnlijk doe je dan simmen? Dan heb je nl. nooit genoeg gpu power 😅
Er zijn legio aan spellen die niet lekker op max settings draaien hoor.
edit: nog even aangeven wat
- Elite Dangerous met draait lekker, maar als ik alles op max zet en dan op een planeet land, dan staat mijn kaart op 99% te puffen. Is denk ik wel omdat Frontier de development voor VR heeft stop gezet en het dus niet goed geoptimaliseerd is... maar ja.
- inderdaad de sims vragen echt veel, al draait Flightsimulator redelijk als je niet al teveel dingen op ultra zet.
- Hogwarts Legacy VR draait niet super
- No Mans Sky moet ik ook wel een beetje omlaag zetten
-
[ Voor 36% gewijzigd door PThijssen op 15-02-2025 19:20 ]
Nee wel met ca. 400 mods, draaide voor mij prima. uiteraard kun je games die niet dedicated voor VR vaak niet max draaien. Maar alle dedicated (niet sim) games draaien tot nu toe altijd wel op max zover ik heb ervaren.PThijssen schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:11:
[...]
Dan heb je Skyrim VR nog niet gespeeld met 2000 mods...
Een Humble Bundle met 32 verschillende onderdelen om je te helpen met VR game programming met oa Godot 4 VR Development met WebXR en VR Unreal 5.5 Game Development Bootcamp.
De prijs is 24,23 euro voor het totaal pakket.
Link is hier: https://www.humblebundle....nity-1001-assets-software
Ik vermoed dat menig Quest VR applicatie geen support heeft om op basis van "intent" te werken. En als je Stremio hebt gesideload met de native standard Android app, dan heeft die app geen weet van VR apps zoals 4xvr.fjskmdl2 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:15:
Zijn hier nog mensen die stremio gebruiken?
Ik zou willen dat de "use external player" 4xvr gaat gebruiken, maar ik krijg altijd een melding dat er geen programma gevonden is die de film kan openen. Ik zoek dus een manier om de default te resetten...
Je zou eventueel op de 4xVR Discord (https://discord.gg/KMKtFECcd2) kunnen vragen of ze intent willen/kunnen ondersteunen. Intents voor video players lijken me wel logisch.
Ik heb ook een 3080 (10GB). Toevallig vorige week bezig geweest met de Skyrim VR Mad God Overhaul. Was toch wel effe puzzelen om dat een beetje aan het draaien te krijgenPThijssen schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:11:
[...]
Dan heb je Skyrim VR nog niet gespeeld met 2000 mods...
edit: nog even aangeven wat
- Elite Dangerous met draait lekker, maar als ik alles op max zet en dan op een planeet land, dan staat mijn kaart op 99% te puffen. Is denk ik wel omdat Frontier de development voor VR heeft stop gezet en het dus niet goed geoptimaliseerd is... maar ja.
- inderdaad de sims vragen echt veel, al draait Flightsimulator redelijk als je niet al teveel dingen op ultra zet.
- Hogwarts Legacy VR draait niet super
- No Mans Sky moet ik ook wel een beetje omlaag zetten
-

Uiteindelijk met VRAMr draait het best aardig via Virtual Desktop op Very High.
Ik was van plan om een 4090 op de kop te tikken na de 50 release. Helaas heeft dit de prijzen voor de vorige generatie GPU's enkel opgedreven, dus ik blijf voorlopig nog wel bij mijn 3080.
Heb inderdaad ook die MGO gedaan op mijn SkyurimVR. Met de 3080Ti draait het redelijk al loopt hij wel regelmatig vast. Als ik naar een nieuwe kaart ga, dan wel meteen de nieuwste nu. Loop iedere keer als ik een aankoop doe een of twee series achter. Maar met de prijzen van tegenwoordig ... zucht...Ronster schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:56:
[...]
Ik heb ook een 3080 (10GB). Toevallig vorige week bezig geweest met de Skyrim VR Mad God Overhaul. Was toch wel effe puzzelen om dat een beetje aan het draaien te krijgen![]()
Uiteindelijk met VRAMr draait het best aardig via Virtual Desktop op Very High.
Ik was van plan om een 4090 op de kop te tikken na de 50 release. Helaas heeft dit de prijzen voor de vorige generatie GPU's enkel opgedreven, dus ik blijf voorlopig nog wel bij mijn 3080.
Das ongeveer wat ik er twee jaar geleden nieuw aan betaalde ?!?
Ik zit momenteel een beetje in een dipje wat betreft het VR-gamen en ik moet bekennen dat ik het gevoel heb dat de industrie naar standalone en MR aan het overschakelen is; het lijkt me dus dat je inderdaad een specifieke use-case moet hebben om 3200+€ te betalen voor een videokaart alleen en ik zou dat ook niet doen met het idee om in de toekomst dan bepaalde zaken te kunnen doen in VR maar misschien zie ik dat te pessimistisch. Ik zou alleszins alleen maar een bepaalde GPU kopen als je echt specifiek iets wilt gaan doen. Moest er een Crystal Super zijn van Meta met MR (bvb de Quest 4 pro) die wel echt meer rekenkracht nodig heeft is het natuurlijk een ander verhaal maar de RTX4090 werkt gewoon goed met de Quest 3.
Ja de prijzen voor GPU's zijn echt belachelijk helaas.PThijssen schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:02:
[...]
Heb inderdaad ook die MGO gedaan op mijn SkyurimVR. Met de 3080Ti draait het redelijk al loopt hij wel regelmatig vast. Als ik naar een nieuwe kaart ga, dan wel meteen de nieuwste nu. Loop iedere keer als ik een aankoop doe een of twee series achter. Maar met de prijzen van tegenwoordig ... zucht...
Komt het vastlopen door een tekort aan VRAM? Dat was mijn issue namelijk. Vandaar dat ik VRAMr gebruik, wat wel aanzienlijk scheelt. Samen met de tips van VR Dad in deze video heb ik nu geen problemen meer.
Heb zelf ook een pre-order staan, kan niet wachten.
Heb wel een een aantal VR benchmarks gezien maar de 5090 is zeker een stuk sneller dan de 4090.CedricV schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:17:
Ik was van plan om van de 4090 naar de 5090 te gaan maar ik zie eigenlijk onvoldoende verbetering. Ik zie tweedehands prijzen boven de 2000€ voor een 4090 0_o was ik me niet van bewust.
Das ongeveer wat ik er twee jaar geleden nieuw aan betaalde ?!?
Ik zit momenteel een beetje in een dipje wat betreft het VR-gamen en ik moet bekennen dat ik het gevoel heb dat de industrie naar standalone en MR aan het overschakelen is; het lijkt me dus dat je inderdaad een specifieke use-case moet hebben om 3200+€ te betalen voor een videokaart alleen en ik zou dat ook niet doen met het idee om in de toekomst dan bepaalde zaken te kunnen doen in VR maar misschien zie ik dat te pessimistisch. Ik zou alleszins alleen maar een bepaalde GPU kopen als je echt specifiek iets wilt gaan doen. Moest er een Crystal Super zijn van Meta met MR (bvb de Quest 4 pro) die wel echt meer rekenkracht nodig heeft is het natuurlijk een ander verhaal maar de RTX4090 werkt gewoon goed met de Quest 3.
Vooral met hogere resoluties. Mja met deze prijzen momenteel... Wellicht dat ze over een half jaar of zoiets weer een normale prijs krijgen.
Beginnend met Skyrim VR, liet de GeForce RTX 5090 een voorsprong van 24,5% zien ten opzichte van de RTX 4090 - een bescheiden verbetering die in lijn is met wat gaming benchmarks lieten zien. Bij een resolutie van 300% behaalde de RTX 5090 echter een indrukwekkende verbetering van ~50% ten opzichte van de RTX 4090. In Outer Wilds VR schittert de RTX 5090 nog meer, met een zeer respectabele verbetering van 65% bij 400% resolutie. De verbluffend snelle 1.792 TB/s geheugenbandbreedte bewijst zeker zijn waarde.
/f/image/GTswOxN1GYCs6Zy8wG8r5oQ6.webp?f=fotoalbum_large)
Metro Awakening: The RTX 5090 delivers almost three times the performance of the RTX 4090 at the highest resolution, resulting in a significantly smoother and more immersive gaming experience.
Kayak VR Mirage: At high resolutions and with MSAA enabled, the RTX 5090 almost doubles the performance of the RTX 4090 and masters even the most demanding graphics settings.
Project Wingman (with FSR): At 400% resolution, the 5090 outperforms the 4090 by more than 30 FPS and delivered a playable 77 FPS on average.
Skyrim VR (with mods): While the performance gains here were smaller (22-34% at 100-200% resolution), the 5090 still enabled the ability to play at 400% resolution, which was not possible with the 4090.
Red Matter 2: At 400% resolution, the 5090 consistently delivered almost three times the performance of the 4090.
Geen idee. Ik heb nu ook VRAMr op performance geïnstalleerd en het draait inderdaad beter, maar loopt nog steeds vast. Zal ergens wel iets verkeerd hebben staan, maar ik zou niet weten waar ik naar moet zoeken. Zijn ook iedere keer andere momenten of tijdens verschillende gebeurtenissen dat het vast loopt. Geen touw aan vast te knopen.Ronster schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:21:
[...]
Ja de prijzen voor GPU's zijn echt belachelijk helaas.
Komt het vastlopen door een tekort aan VRAM? Dat was mijn issue namelijk. Vandaar dat ik VRAMr gebruik, wat wel aanzienlijk scheelt. Samen met de tips van VR Dad in deze video heb ik nu geen problemen meer.
Oh bedankt! Ik heb nu een 4090 en dacht de 5090 wel over te slaan want 30% meer performance voor 30% meer stroomverbruik.. Maar dit klinkt toch wel hoopvol. Denk inderdaad ook dat het die bijna dubbele geheugenbandbreedte is.Plugin schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:27:
[...]
Heb wel een een aantal VR benchmarks gezien maar de 5090 is zeker een stuk sneller dan de 4090.
Vooral met hogere resoluties. Mja met deze prijzen momenteel... Wellicht dat ze over een half jaar of zoiets weer een normale prijs krijgen.
Toen de 4090 uitkwam is de adviesprijs in een stuk of 4 stappen in totaal rond de 200 euro gezakt. Hij zakte nog steeds een beetje toen ik hem kocht (in de eerste 3 maanden). Dus er is best een kans dat dat weer gebeurt.
Probleem voor mij in het bijzonder is dat ik mijn nieuwe voeding voor de 4090 een beetje krap heb gekocht (850W) omdat ik niet dacht dat videokaarten ooit meer zouden verbruiken. Dat was een foute inschatting natuurlijk. Dus een nieuwe voeding van > 1kW komt er dus ook nog bij.
Maar bij de 4090 heb ik in het algemeen niet zulke goede resultaten in VR. Dat viel me behoorlijk tegen. Het kan inderdaad echt een pak meer performance gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door Llopigat op 20-02-2025 16:40 ]
Ik heb zelf momenteel deze van 1000W, tweedehands gekocht voor ongeveer 100€
https://tweakers.net/pric...ht-power-12-1000w/aanbod/
Die zou wel nog voldoende moeten zijn denk ik voor de 5090.
Dan ben je in de wissel 50€ kwijt; dat valt dus gelukkig wel mee.
@Llopigat : wat zou je met de 5090 gaan doen of gaat het dan om je huidige PCVR games net wat vlotter spelen? Het blijft wat in mijn achterhoofd hangen maar ik weet niet hoe veel ik zelf bereid ben om uit te geven voor de upgrade. Heb jij daar voor jezelf een bedrag voor in gedachten?
Voedingen koop ik liever nieuw. Vanwege het veiligheidsaspect. Zie dat er nu ook weer smeltproblemen zijn met de 5090. En oudere voedingen (want tweedehands) hebben vaak die 12VHPWR / 12V-2x6 stekker niet, en ik wil geen dikke bundel adapterkabels meer. Bovendien let op dat die stekker ook maar gecertificeerd is voor ongeveer 10x inpluggen! Nouja de nieuwe versie kan iets meer aan (30-40x) maar je weet nooit hoeveel er mee aangekloot is als het tweedehands is.CedricV schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:49:
@Llopigat : wat zou je met de 5090 gaan doen of gaat het dan om je huidige PCVR games net wat vlotter spelen? Het blijft wat in mijn achterhoofd hangen maar ik weet niet hoe veel ik zelf bereid ben om uit te geven voor de upgrade. Heb jij daar voor jezelf een bedrag voor in gedachten?
Goede vraag. Ik had nog niet echt over mijn budget nagedacht. Toen ik naar de 4090 ging, kwam ik van een 3080Ti (FE, de 4090 is ook een FE). De upgrade heeft me ongeveer 1000 euro gekost want voor de 3080Ti kreeg ik niet bijster veel terug.
Dit keer had ik ook een dergelijk bedrag in gedachten maar ik weet niet of dat haalbaar is.
En ja mijn doel is beter gebruik maken van huidige PCVR games, mods zoals die van Luke Ross, en ook het zelf bouwen van content. Al is mijn content vooral op de quest zelf (native) dus daar heb ik eigenlijk geen zware GPU voor nodig. Want PCVR content maak ik momenteel helemaal niet.
[ Voor 14% gewijzigd door Llopigat op 21-02-2025 10:32 ]
Bij mij is het echter zo dat ik eerder een nood voor upgrade ga voelen als er een nieuwe headset zou komen. Die MeganeX is wel interessant maar te veel zaken die voor mij een no go zijn.
Wel leuk om te zien dat blijkbaar één van de beste "beeldervaringen" ook zo ergonomisch gemaakt kan worden.
De Pimax Dream Air ziet er op zich ook leuk uit maar de naam doet vermoeden dat hij draadloos ook werkt maar Pimax maakt geen vermelding dat die met hun WIFI-oplossing ooit zou werken en als Pimax het al niet beweert bij de aankondiging dan weet je al zeker dat hij nooit draadloos gemaakt kan worden.
Verder bevestigd door het feit dat ze geen optie hebben om een accu toe te voegen.
De Pimax Dream Air met een "apple vision-achtige" puck die als draadloze ontvanger en accu dient zou interessant zijn. Je zou de puck dan alleen gebruiken als je draadloos wenst te gaan.
Bij META heeft Andrew Bosworth over een puck wel al letterlijk gezegd dat die dan ook weer compute zou moeten hebben en dat PCVR nu eenmaal onvoldoende verantwoord is om miljarden ontwikkeling in te gaan pompen; lees: hij beschouwt PCVR voor meta zo goed als "dood".
Enigszins offtopic, maar de mating cycles van de 12VHPWR aansluiting is hetzelfde als de 8pin aansluiting en is 30
http://www.jongerow.com/12vhpwr/adapter_testing/index.html
Voor mij was de sprong van een 3080 10GB naar de 4090 wel echt een grote. Heb ook absoluut geen behoefte aan een upgrade met de Quest 3 met de huidige spellen/sims die ik speel.
Ik blijf erbij, dat de 3080 10GB niet ideaal is voor de Quest 3. Daar liep ik met meerdere spellen (ook HL:A) op de hoge instellingen tegen stotters aan, dat was met de 4090 weg. Met Assetto Corsa was het verschil wel een stuk groter.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Via de whatsapp werkt support veel beter/sneller.PatrickC schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:14:
Mijn Quest+ maandabonnement heb ik een tijdje terug opgezegd, dus dat liep op 1 maart af. Ik kreeg op 2 maart een bericht in de horizon app op dat ik een jaarabonnement kon nemen voor €69,99 en dan ook €24 aan promotionele Quest Cash zou ontvangen in mijn portemonnee op dezelfde dag. Dat vond ik wel een mooie deal, dus jaarabonnement afgesloten. Tot op heden echter nog niets ontvangen, dus gisteren maar even een ticket aangemeld. Ik kreeg snel reactie, maar het lijkt dat de support medewerker helemaal niet op de hoogte is van deze promotie en vroeg of ik een screenshot kon opsturen waar dit op staat. Die had ik gelukkig wel gemaakt dus opgestuurd met nog wat info over mijn account. Maar nu krijg ik dus geen reactie meer en mijn Quest portemonnee staat nog steeds op €0.
Wel even toevoegen aan je contacten met de internationale landcode
+13412097243
+ Kun je vervangen door dubbel nul
Meta Quest 3
Zojuist geprobeerd en erg goed geholpen. Het bleek dat de promotie geëindigd was op 28-feb-25, maar ik ‘m toch op één of andere manier nog te zien heb gekregen. Maar ze hebben een exception geregeld en ik heb nu zelfs €25 Quest Cash ontvangen. Dus heb nu omgerekend voor €44,99 een heel jaar Quest+, wat een prima deal is wat mij betreft.Aldoendex schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:31:
[...]
Via de whatsapp werkt support veel beter/sneller.
Wel even toevoegen aan je contacten met de internationale landcode
+13412097243
+ Kun je vervangen door dubbel nul

direct link : https://www.meta.com/en-g.../section/884597817006272/
Behemoth kost 17,99 euro ipv 36,99 euro - https://www.meta.com/en-g...ehemoth/5767635983306831/
[ Voor 31% gewijzigd door WinterMute2025 op 13-03-2025 20:47 ]
Nice, er beginnen zowaar af en toe best goede sales tussen te zitten...WinterMute2025 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:44:
en Meta heeft weer een Spring Sale tot 23 Maart.
direct link : https://www.meta.com/en-g.../section/884597817006272/
Behemoth kost 17,99 euro ipv 36,99 euro - https://www.meta.com/en-g...ehemoth/5767635983306831/
Zelf net de volgende opgepikt:
Holopoint voor 3,99... eerder naar gekeken maar vond hem net iets te duur voor een redelijk beperkt iets waarvan ik twijfel of ik het echt meer dan 1 keer ga spelen. Maar voor 4 euro kan ik me er geen buil aan vallen.
Kartoffl voor 2,99, ziet er uit als een variant op Lemmings, in VR, met goede reviews. Eens proberen
Assassin's Creed Nexus voor 17,99. De volle 40 euro had ik er niet voor over, maar voor minder dan de helft wil ik hem toch wel eens proberen.
Verder zie ik op queststoredb.com ook I Expect You To Die voor 6,25 en Moss voor 5 euro staan, maar daar moet je daar even de coupon voor kopiëren. Ik heb ze beiden al op Steam, maar voor wie ze nog niet heeft zijn het absoluut aanraders, zeker voor die prijs.
Gamertag: FinrazielNL
Ik heb die twee net gekocht.Finraziel schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:52:
[...]
Nice, er beginnen zowaar af en toe best goede sales tussen te zitten...
Zelf net de volgende opgepikt:
Holopoint voor 3,99... eerder naar gekeken maar vond hem net iets te duur voor een redelijk beperkt iets waarvan ik twijfel of ik het echt meer dan 1 keer ga spelen. Maar voor 4 euro kan ik me er geen buil aan vallen.
Kartoffl voor 2,99,
.
Dank voor de tip.
Meta Quest 3
Stand alone als dat mogelijk is. Heb wel grote interesse in de meta quest 3.
Maar ik heb gehoord dat Valve ook aan een stand alone werkt en eind dit jaar uitkomt.
Weet niet wat ik ga doen? Iemand informatie hierover?
Ik denk niet dat iemand hier beter weet wat jij gaat doen dan jij zelfronalnilson schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:44:
Zou willen instappen in de vr wereld.
Stand alone als dat mogelijk is. Heb wel grote interesse in de meta quest 3.
Maar ik heb gehoord dat Valve ook aan een stand alone werkt en eind dit jaar uitkomt.
Weet niet wat ik ga doen? Iemand informatie hierover?
Maar wat betreft een nieuwe VR headset van Valve... tja, daar wachten we met zijn allen een beetje op. Maar "Valve time" is niet voor niets een begrip, er is over het algemeen helemaal niks over te zeggen of ze echt met iets komen en wanneer dan. Er is in ieder geval niks officieel bekends en Valve is ook het type bedrijf dat zelfs als ze al uitgebreide prototypes zouden hebben rustig kan besluiten om het toch niet te doen of terug naar de tekentafel te gaan en pas een paar jaar later echt iets op de markt te brengen. Dus dat die eind dit jaar uit zou komen, dat is puur speculatie van wie dat dan ook zegt, dat is volgens mij helemaal niet bekend.
Ook zit de kans er aardig in dat een headset van Valve een stuk duurder zal zijn dan de Quest 3 (hoewel ook dat maar speculatie is, zou in theorie ook nog kunnen dat ze net als met de Steam Deck juist proberen om heel aggressief te zijn op de prijs, maar daar ga ik zelf niet vanuit).
Sowieso qua stand alone is het heel lastig om een redelijke bibliotheek te krijgen van spellen ervoor, gezien gewoon x64 erop draaien niet veel opschiet: Je kan een steamdeck met VR maken, maar die trekt nooit veruit de meeste SteamVR spellen.
Weet iemand toevallig hoe dat is afgelopen? Kan je hem gewoon aan zetten en updaten of moest er iets speciaals gebeuren?
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Je kunt gewoon updaten. Probleem was opgelost.NosferatuX schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:41:
Zo, quest 3 echt heel lang niet aangeraakt. Laatste keer was nog voordat er opeens een brick bug was door een software update bij units die een tijdje uit hadden gestaan.
Weet iemand toevallig hoe dat is afgelopen? Kan je hem gewoon aan zetten en updaten of moest er iets speciaals gebeuren?
Er is veel veranderd moet ik zeggen. Lone Echo even geïnstalleerd, beviel wel weer goed. Nu nog een paar keer goed testen en dan kijken of ik de Quest 3 ga halen. Denk ook eindelijk maar eens Virtual Desktop halen.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Veel plezier ermee, als je de Quest 2 verwijdert van je account, daarna van iemand een referral link (als je in je directe omgeving niemand kent, mag je het hier niet direct vragen, moet je even iemand een DM sturen) gebruikt, deze persoon volgt in de Meta app en andersom en pas daarna pas de Quest 3 koppelt aan jouw Meta account, dan krijgen jij en die persoon €30 shop tegoed, kun je meteen Virtual Desktop regelen.ronalnilson schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:29:
Aangekocht ben benieuwd.
Het is voor verreweg de meeste mensen een gigantische stap voorwaarts in scherpte van het beeld door de nieuwe lenzen. Was voor mij echt de reden dat ik de Quest 3 veel beter vind.
Als je PCVR gaat streamen, zorg dan voor een goede router/access point (AP) met als het even kan 6GHz ondersteuning (zodat je nagenoeg altijd een kanaal hebt zonder storing). PCVR streamen is vrij gevoelig voor latency en je moet echt een vrij kanaal hebben om het een fijne ervaring te laten maken. Of hele lage streamingskwaliteit, maar dan ga je naar mijn idee een beetje het doel voorbij van PCVR streamen. Dan zal de kwaliteit niet snel beter zijn dan stand-alone spellen.
Ik gebruik zelf nog veel mijn Quest 2 voor als ik bijv. een filmpje kijk. Qua scherpte maakt het voor mij niet zoveel verschil maar de donkere randen vind ik veel irritanter. Bovendien vind ik de Quest 2 controllers fijner, die van de 3 zijn net wat korter en daardoor glippen ze steeds uit mijn hand. Maar ik gebruik die 3 vooral voor ontwikkeling dus dan maakt het niet zoveel uit. Dan doe ik maar 1 of 2 dingen om te testen en dan doe ik hem weer af. Maar daadwerkelijk gebruiken voor entertainment zou ik niet graag doen. Ik vind het jammer dat er zoveel variatie in zit qua kwaliteit.
Volgende week krijgen we er 2 binnen op kantoor en ik ben benieuwd hoe die gaan zijn. Ik heb ook geprobeerd een 3S mee te bestellen maar dat lukte niet helaas. Ik ben wel benieuwd hoe die presteert.
Dus als je er een koopt, bestel hem dan op afstand zodat je hem gewoon terug kan sturen als je dit probleem hebt.
[ Voor 19% gewijzigd door Llopigat op 17-03-2025 12:49 ]
Ok apart. Maakt ook geen verschil met dat verschuif stukje (voor meer of minder afstand van je ogen)? En voor entertainment /films kijken vind ik de Q3 echt stukken beter dan de Q2 (vooral door die pancake lenzen).Llopigat schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:47:
Wel iets om op te letten: Ik heb een tijdje geleden een nieuwe Quest 3 binnen gekregen (ik had er al een) en die had wel heel irritante donkere randen links en rechts van het beeld (een beetje zoals 'vignetting' op een foto). Ik heb er nu twee en eentje heeft het weinig maar de andere (die ik 6 maanden later heb gekocht) heel veel. Ook met dezelfde instellingen qua IPD, dezelfde opzetlenzen, helderheid enz. Bij de eerste had ik het niet eens gemerkt.
Ik gebruik zelf nog veel mijn Quest 2 voor als ik bijv. een filmpje kijk. Qua scherpte maakt het voor mij niet zoveel verschil maar de donkere randen vind ik veel irritanter. Bovendien vind ik de Quest 2 controllers fijner, die van de 3 zijn net wat korter en daardoor glippen ze steeds uit mijn hand. Maar ik gebruik die 3 vooral voor ontwikkeling dus dan maakt het niet zoveel uit. Dan doe ik maar 1 of 2 dingen om te testen en dan doe ik hem weer af. Maar daadwerkelijk gebruiken voor entertainment zou ik niet graag doen. Ik vind het jammer dat er zoveel variatie in zit qua kwaliteit.
Volgende week krijgen we er 2 binnen op kantoor en ik ben benieuwd hoe die gaan zijn. Ik heb ook geprobeerd een 3S mee te bestellen maar dat lukte niet helaas. Ik ben wel benieuwd hoe die presteert.
Dus als je er een koopt, bestel hem dan op afstand zodat je hem gewoon terug kan sturen als je dit probleem hebt.
Nope, zoals ik zei staat de IPD hetzelfde op beiden (63mm).Plugin schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:25:
[...]
Ok apart. Maakt ook geen verschil met dat verschuif stukje (voor meer of minder afstand van je ogen)? En voor entertainment /films kijken vind ik de Q3 echt stukken beter dan de Q2 (vooral door die pancake lenzen).
Ik denk dat doordat ik echt precies de juiste IPD heb voor de middelste stand van de Quest 2, dat die voor mij zo goed werkt. Ik zie bijna geen verschil, zelfs amper in de hoeken. Ik had er zelfs twee en die andere was ook zo scherp. Maar die heb ik verkocht inmiddels.
Maar ik vind dat donkere op de Q3 zo afleidend omdat het meebeweegt met je hoofd. Ik had ook in het begin een Quest 1 met een dode pixel, en dat was dan steeds alsof er een mug rond je hoofd vloog (omdat die dode pixel stilstaat en als je je hoofd beweegt, lijkt het dus juist of die beweegt).
Maar mijn andere Q3 doet het wel goed. Maar die neem ik liever niet mee dus daar heb ik de Quest 2 voor. En die gebruik ik ook veel op de bank terwijl ik met de 3 vooral roomscale doe.
[ Voor 33% gewijzigd door Llopigat op 17-03-2025 13:54 ]
Ik heb het niet over de IPD. In de binnenkant van de face cover zitten aan beide kanten zo'n schuifje met een knopje zodat je je ogen dichterbij of verderweg van de lenzen zet.Llopigat schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:48:
[...]
Nope, zoals ik zei staat de IPD hetzelfde op beiden (63mm).
Ik denk dat doordat ik echt precies de juiste IPD heb voor de middelste stand van de Quest 2, dat die voor mij zo goed werkt. Ik zie bijna geen verschil, zelfs amper in de hoeken. Ik had er zelfs twee en die andere was ook zo scherp. Maar die heb ik verkocht inmiddels.
Maar ik vind dat donkere op de Q3 zo afleidend omdat het meebeweegt met je hoofd. Ik had ook in het begin een Quest 1 met een dode pixel, en dat was dan steeds alsof er een mug rond je hoofd vloog (omdat die dode pixel stilstaat en als je je hoofd beweegt, lijkt het dus juist of die beweegt).
Maar mijn andere Q3 doet het wel goed. Maar die neem ik liever niet mee dus daar heb ik de Quest 2 voor. En die gebruik ik ook veel op de bank terwijl ik met de 3 vooral roomscale doe.
Ahh ja die staat ook hetzelfde. Twee tikje van voren (met de opzet lenzen die ik heb voel ik bij het voorste tikje namelijk net mijn wimpers ergens tegenaan komen)Plugin schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:07:
[...]
Ik heb het niet over de IPD. In de binnenkant van de face cover zitten aan beide kanten zo'n schuifje met een knopje zodat je je ogen dichterbij of verderweg van de lenzen zet.
Ik heb trouwens ook net de officiële siliconen facial interface binnen. Super ding, had er standaard bij moeten zitten. Maar 50€ is enorm duur.
Ik wilde niet zo'n hoesje omdat die met constant demonstraties geven er steeds af valt. Mij gebeurt het nooit maargoed. Mensen grijpen de headset kennelijk op de verkeerde plek vast.
[ Voor 26% gewijzigd door Llopigat op 17-03-2025 14:15 ]
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
OpenXR is een framework. Net zoals die van Meta zelf. Ik heb niet gezien dat dit verschil geeft in kwaliteit eigenlijk. Het verschil zit hem in de compatibiliteit met de verschillende apps.Kloever schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:36:
Vraagje, is OpenXR nog steeds de the to go to app voor de Quest voor scherper beeld ect? Dit samen met een fatsoenlijke router en Virtual Desktop?
En ja ik vind virtual desktop net iets beter. Maar het scheelt niet zo veel. In de praktijk gebruik ik eigenlijk gewoon de meta versie omdat ik dan geen aparte app op hoef te starten op de headset en in windows.
HL:Alyx natuurlijk. Als je Half-Life leuk vindt zijn ook de VR ports van HL2 en de episodes erg tof.ronalnilson schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:38:
Heb nu die meta abbonement nog op onderzoek. Zijn er aanraders? Ook qua games mij steam gelinkt. Skyrim half life no man sky vr chat....
En Metro Awakening vind ik ook een heel goede. Draait ook behoorlijk goed op de headset zelf. Ik vind het indrukwekkend wat ze er uit weten te persen.
VR chat is een wat betere versie van Horizon Worlds. Veel betere graphics. Als dat je ligt zou ik het zeker proberen.
Nouja en verder, wat voor games vind je leuk? Daar hangt het ook vanaf natuurlijk. Shooters, puzzel, exploration, adventure, arcade (er zijn enorm veel arcade games op de quest, denk aan een beat saber, helaas want ik vind daar niks aan).
Redeem iig alles op Quest+. Dan kan je het gewoon laten verlopen en later weer een maandje afsluiten om die games weer te spelen.ronalnilson schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:38:
Heb nu die meta abbonement nog op onderzoek. Zijn er aanraders? Ook qua games mij steam gelinkt. Skyrim half life no man sky vr chat....
Walkabout is wel 1 van de leukere en er zit ook wat dlc in quest plus. Heel persoonlijk allemaal, maar ik vind synth Riders leuk (gemod via sidequest voor custom songs) en Premium Bowling
[ Voor 50% gewijzigd door Guillome op 20-03-2025 11:36 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Daar heb ik me inderdaad ook goed mee vermaakt, al heb ik hem uiteindelijk niet uitgespeeld (en ondertussen mijn abonnement niet verlengd). Op een gegeven moment werd het wel duidelijk dat het eigenlijk wel erg makkelijk is om je te verstoppen voor de dino's, maar toch genoeg erg spannende momenten gehad.j0rDy schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:29:
Misschien past deze niet helemaal in het rijtje maar was aangenaam verrast door jurassic world aftermath, leuke spannende stealthgame!
Blijkbaar kun je ook 30€ krijgen via Meta per vrienverzoek ofzoiets?
Ben nu zo half uur a een uurtje bezig met verkennen van vr. Is echt enorm groot aanbod.
Echt kort spelen in het begin en stoppen voor je draaiierig wordtronalnilson schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:26:
Heb die dino spel zien passeren. Vr chat geprobeerd en soort Mario Kart gespeeld maar kwam wel al snel duizelig. Ferm onder de indruk over het grafisch wereld.
Blijkbaar kun je ook 30€ krijgen via Meta per vrienverzoek ofzoiets?
Ben nu zo half uur a een uurtje bezig met verkennen van vr. Is echt enorm groot aanbod.
Langzaam opbouwen is belangrijk.
En deze site is heel handig.
https://queststoredb.com/
En deze nieuwe game is nu tijdelijk gratis ivm early release
https://www.meta.com/en-g...-arrow/25584542847799691/
Meta Quest 3
Heb Virtual Desktop laatst aangeschaft met een kortingscode, hij is wel heel erg ideaal en makkelijk in gebruik! Aanradertje, net als Quest Optimizer.Kloever schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:40:
Vandaag voor het eerst na mijn motor ongeluk een jaar geleden de Quest 2 weer eens aangesloten om te kijken hoe dat ging gezien mijn brein niet meer geheel goed werkt.
Er is veel veranderd moet ik zeggen. Lone Echo even geïnstalleerd, beviel wel weer goed. Nu nog een paar keer goed testen en dan kijken of ik de Quest 3 ga halen. Denk ook eindelijk maar eens Virtual Desktop halen.
Ik had daarvoor een Sony (10 jaar oud maar werkte prima).
Meestal als ik Virtual Desktop gebruik zet ik mijn tv uit want je hebt via passthrough toch niks aan spiegelen van wat je helderder in de je headset ziet.
Nu is het zo dat bij deze tv combinatie met mijn RTX4090 (die niet gewijzigd werd) Virtual Desktop er ongeveer na 10 seconden de brui aan geeft: stopt met updaten van het beeldmateriaal tot ik de tv terug aan zet en vaststel dat al mijn toetsaanslagen uiteraard nog wel werden omgezet naar acties op mijn pc.
Heeft iemand een idee of dit eigen is aan TCL tv's?
Ik sta eigenlijk op het punt de tv eruit te gooien en een compleet nieuwe te kopen. Voor ik dat doe zoek ik natuurlijk wel graag naar oplossingen maar ook natuurlijk of iemand weet waar je op moet letten als ik dan een nieuwe tv koop.
Ik vermoed dat de meeste moderne tv's dat doen... Volgens mij zit het probleem in Windows die het scherm uit de configuratie verwijdert zodra je de tv uitzet. Wellicht dat de oude Sony in standby nog wel een signaal op de hdmi kabel behield...CedricV schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:58:
Ik heb een atypisch vraagje maar misschien kan iemand hier helpen. Ik heb recentelijk bij Telenet een nieuwe tv "gekregen" bij upgrade van het abonnement. Dat was een TCL 55T7B.
Ik had daarvoor een Sony (10 jaar oud maar werkte prima).
Meestal als ik Virtual Desktop gebruik zet ik mijn tv uit want je hebt via passthrough toch niks aan spiegelen van wat je helderder in de je headset ziet.
Nu is het zo dat bij deze tv combinatie met mijn RTX4090 (die niet gewijzigd werd) Virtual Desktop er ongeveer na 10 seconden de brui aan geeft: stopt met updaten van het beeldmateriaal tot ik de tv terug aan zet en vaststel dat al mijn toetsaanslagen uiteraard nog wel werden omgezet naar acties op mijn pc.
Heeft iemand een idee of dit eigen is aan TCL tv's?
Ik sta eigenlijk op het punt de tv eruit te gooien en een compleet nieuwe te kopen. Voor ik dat doe zoek ik natuurlijk wel graag naar oplossingen maar ook natuurlijk of iemand weet waar je op moet letten als ik dan een nieuwe tv koop.
Een soortgelijk probleem heb ik vroeger wel eens gehad als ik mijn beeld streamde, maar ik weet niet meer of en hoe ik dat opgelost heb. Ik meen wel dat bv Apollo (streaming server, fork van sunshine, net zoiets als de virtual desktop streamer maar dan niet voor vr) de mogelijkheid biedt om virtuele extra schermen aan te maken om dit probleem te voorkomen (en om altijd de juiste resolutie en refreshrate te houden voor je target device), maar ik weet niet of virtual desktop ook zoiets biedt. Maar wellicht is het iets wat je verder kan helpen zoeken naar een oplossing.
Heb je die toevallig verwijderd?
Ik heb op dit moment een oplossing door een extra monitor toe te voegen. Dan ben ik al wel in VD en dan komt daar een monitor onder de naam Linux FHD.
Ik ben in de laatste maanden ook wel op Windows 11 over gegaan maar ik kan me herinneren dat ik met de Sony tv geen probleem had.
Op dit moment los ik het dus op door gewoon een extra monitor aan te maken (ben daar nu op aan het werken) en dan pas de tv uit te zetten.
Ben overigens van de rest van de tv ook niet super enthousiast.
Bedankt voor de reacties alleszins.
Ik vind online wel dat sommige mensen een HDMI tussenstuk erin staken die de GPU wijsmaakte dat het scherm nog aan was; mogelijks is het dus een instelling in de tv over het stand-by gebeuren.
Ik denk ook dat het Windows zou kunnen zijn maar ik vind bij geavenceerd zo niet onmiddellijk de juist instelling.Finraziel schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:32:
[...]
Ik vermoed dat de meeste moderne tv's dat doen... Volgens mij zit het probleem in Windows die het scherm uit de configuratie verwijdert zodra je de tv uitzet. Wellicht dat de oude Sony in standby nog wel een signaal op de hdmi kabel behield...
Een soortgelijk probleem heb ik vroeger wel eens gehad als ik mijn beeld streamde, maar ik weet niet meer of en hoe ik dat opgelost heb. Ik meen wel dat bv Apollo (streaming server, fork van sunshine, net zoiets als de virtual desktop streamer maar dan niet voor vr) de mogelijkheid biedt om virtuele extra schermen aan te maken om dit probleem te voorkomen (en om altijd de juiste resolutie en refreshrate te houden voor je target device), maar ik weet niet of virtual desktop ook zoiets biedt. Maar wellicht is het iets wat je verder kan helpen zoeken naar een oplossing.
Wat me ook opviel en dat is sinds ik ben over gestapt op windows 11 (toevallig ongeveer gelijktijdig de nieuwe NVIDIA app geinstalleerd): in deze NVIDIA app zegt hij ook dat er geen enkel scherm geconnecteerd is...
[ Voor 9% gewijzigd door CedricV op 23-03-2025 18:33 ]
Nu lees ik dat de Meta de colocated VR aan het ontwikkelen is, maar het blijft nog wat vaag wat ik erover gevonden krijg. Heeft iemand van hier ervaring uit eerste hand en zou dit een keuze kunnen zijn om de co-located game ervaring te krijgen?
Dan staat daarnaast qua keuze de HTC vive Focus 3 goed aangeschreven voor co-located gaming op professionele basis, het lijkt erop dat dit mijn keuze wordt als ik van Meta alleen "in ontwikkeling" kan blijven verwachten op korte termijn.
Heeft iemand hier iets wat je me mee wil geven in mijn zoektocht naar een geschikte headset?
Mijn wensen zijn om in elk geval draadloos te kunnen werken. Aanschaf van PC's erbij om de ervaring te verrijken neem ik zeker in overweging. Heb nu in elk geval al een PC(Laptop) die geschikt lijkt om aan een VR headset te koppelen (i7 met een RTX 4050).
Alle input welkom
[ Voor 9% gewijzigd door JdM op 24-03-2025 11:24 ]
Quest Optimizer ken ik niet, zal me er eens in verdiepen.Melodicloud schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:32:
[...]
Heb Virtual Desktop laatst aangeschaft met een kortingscode, hij is wel heel erg ideaal en makkelijk in gebruik! Aanradertje, net als Quest Optimizer.
Als je vragen hebt of wil tips ivm wat me je 30€ te kopen laat maar weten :-D
Je gaat tegenwoordig wel die persoon moeten toevoegen bij je contacten eerst.
Veel vroeger hoefde dat niet.
Officieel hoeft dat niet.CedricV schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:00:
Veel plezier met je nieuwe aanwinst; PM gestuurd.
Als je vragen hebt of wil tips ivm wat me je 30€ te kopen laat maar weten :-D
Je gaat tegenwoordig wel die persoon moeten toevoegen bij je contacten eerst.
Veel vroeger hoefde dat niet.
Maar mocht de referral niet lukken, heb je toch echt allerlei gegevens nodig om het bij de helpdesk recht getrokken te krijgen.
Meta Quest 3
Weet iemand een lifehack om dit toch aan de praat te krijgen of alleen als domme VR bril ala Google Cardboard nog te gebruiken?
Sinds een week ben ik overgestapt van een Valve Index naar een Quest 3 en wireless spelen is echt een verademing.
Ook meta ondersteund deze headset niet meer dus je kan geen nieuwe apps meer downloaden.zx9r_mario schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:55:
Ik heb een Samsung Gear VR met controller (SM-R325) gekregen. Alleen werkt deze met Android 12 op een Samsung S10 niet meer (kon de controller niet pairen)![]()
Weet iemand een lifehack om dit toch aan de praat te krijgen of alleen als domme VR bril ala Google Cardboard nog te gebruiken?
Je kan hem zeker gebruiken als google cardboard. Er is wel het een en ander over te vinden.
Voor de leuk is dit wel grappig maar de besturing is k#t.
Ik heb er ook een liggen ergens op de plank. Maar meer als relic of the past dan dat ik hem ooit gebruik.
(Ook ooit geprobeerd als google cardboard te gebruiken. Lukt wel maar niet erg bestuurbaar dus)
Beter is een Quest 3 aan te schaffen mocht dat in je budget liggen.
[ Voor 12% gewijzigd door Thombias op 10-04-2025 09:26 ]
Ik heb net een GearVR apk "gekocht" en gedownload via de Meta store:Thombias schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:24:
[...]Ook meta ondersteund deze headset niet meer dus je kan geen nieuwe apps meer downloaden.
• (bijvoorbeeld via odeals.net) vind de Meta Store link van de app ( bijvoorbeeld https://www.meta.com/en-g...prologue/947115492064481/ )
• Log in met je Meta account, en "Get".
• Gebruik de Chrome extension DownQ om de apk te downloaden.
• Sideload de apk op je GearVR
Overigens heb ik geprobeerd om deze app werkend te krijgen op mijn Quest2. Dat werkte, maar ik heb juist weer geen GearVR Remote waardoor de controls niet volledig werkten. Ook bevroor mijn headset, maar dat zal aan de app gelegen hebben, en iets met miscompatibiliteit met Quest2.
[ Voor 17% gewijzigd door letsa op 11-04-2025 15:33 ]
128 gig versie kost nu 289 euro (was 329 euro)
256 gig versie kost nu 389 euro (was 439 euro)
Hoe lang deze kortingsactie duurt weet ik niet.
Voor diegenen die een aankoop overwegen.WinterMute2025 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:15:
Sinds 11 April kun je de Meta Quest 3S headset kopen met een tijdelijke korting.
128 gig versie kost nu 289 euro (was 329 euro)
256 gig versie kost nu 389 euro (was 439 euro)
Hoe lang deze kortingsactie duurt weet ik niet.
De Quest 3 heeft een veel beter gezichtsveld dan een 3S. Dat is het extra geld echt waard, als je het hebt.
En denk aan de referral code voor extra winkeltegoed, als je een nieuwe gebruiker bent.
Meta Quest 3
Allemaal waar , maar voor de gebruikers waar de 3s voor op de markt is gezet meestal niet belangrijk. Voor de gemiddelde Tweaker wel gok ik, maar als ik mijn oom,tante,neefje of een andere non gamer de 3S op zal zetten zullen ze net zo goed onder de indruk zijn.Aldoendex schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:35:
[...]
Voor diegenen die een aankoop overwegen.
De Quest 3 heeft een veel beter gezichtsveld dan een 3S. Dat is het extra geld echt waard, als je het hebt.
En denk aan de referral code voor extra winkeltegoed, als je een nieuwe gebruiker bent.
Het verschilt ook van persoon tot persoon... Als je een vrij gemiddelde IPD hebt (rond de 65) dan valt het verschil volgens mij wel mee, maar hoe verder je daar vanaf wijkt hoe erger het wordt. Ik heb zelf 72 en op de Quest 2 was echt alleen het middelste stukje scherp en ik moest er altijd mee zitten te miemelen om het 'goed' te krijgen. De Quest Pro die ik nu heb is alles scherp behalve de buitenste randjes en ik gooi hem op mijn hoofd en gaan zonder gezeur.Beakzz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:28:
[...]
Allemaal waar , maar voor de gebruikers waar de 3s voor op de markt is gezet meestal niet belangrijk. Voor de gemiddelde Tweaker wel gok ik, maar als ik mijn oom,tante,neefje of een andere non gamer de 3S op zal zetten zullen ze net zo goed onder de indruk zijn.
Ok, dat zijn geen 3 en 3s, maar de lenzen van de 3 lijken op die van de pro en de 3s op die van de 2 (als het niet in beide gevallen gewoon dezelfde zijn), dus ik denk dat het verschil redelijk hetzelfde zal zijn.
Ja dat geloof ik zo. Ik had bijvoorbeeld bij de Reverb G2 nergens last van als het om scherpte ging en een vriend van mij zat altijd te klagen over hoe precies hij het moest afstellen om een goede ervaring te hebben.Finraziel schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 16:11:
[...]
Het verschilt ook van persoon tot persoon... Als je een vrij gemiddelde IPD hebt (rond de 65) dan valt het verschil volgens mij wel mee, maar hoe verder je daar vanaf wijkt hoe erger het wordt. Ik heb zelf 72 en op de Quest 2 was echt alleen het middelste stukje scherp en ik moest er altijd mee zitten te miemelen om het 'goed' te krijgen. De Quest Pro die ik nu heb is alles scherp behalve de buitenste randjes en ik gooi hem op mijn hoofd en gaan zonder gezeur.
Ok, dat zijn geen 3 en 3s, maar de lenzen van de 3 lijken op die van de pro en de 3s op die van de 2 (als het niet in beide gevallen gewoon dezelfde zijn), dus ik denk dat het verschil redelijk hetzelfde zal zijn.
Ik weet dat het publiek hier wat is veranderd, maar we zitten hier op Tweakers en ik ga er vanuit dat verreweg de meeste Tweakers echt niet voor minder dan de normale Quest 3 willen gaan. Die lenzen en de FoV zijn gewoon echt veel beter. Als je het voor de gimmick koopt, koop dan een goedkope Quest 2, zeker als je meer PCVR gaat doen, dan merk je het verschil tussen de Quest 2 en 3 bijna niet.Beakzz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:28:
[...]
Allemaal waar , maar voor de gebruikers waar de 3s voor op de markt is gezet meestal niet belangrijk. Voor de gemiddelde Tweaker wel gok ik, maar als ik mijn oom,tante,neefje of een andere non gamer de 3S op zal zetten zullen ze net zo goed onder de indruk zijn.
Dat gaf ik al aan inderdaad, maar ik zou mijn neefje (of mijn niet bestaande kinderen) eerder een Q3s geven dan een Q2 gezien die eerste tenminste wel dezelfde prestaties levert en dus in theorie langer actueel blijft met een redelijke meerprijs. De Q3 vind ik persoonlijk te duur/kwetsbaar voor iedereen onder de 15, maar dat zal voor iedereen verschillend zijn.Koldur schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:35:
[...]
Ik weet dat het publiek hier wat is veranderd, maar we zitten hier op Tweakers en ik ga er vanuit dat verreweg de meeste Tweakers echt niet voor minder dan de normale Quest 3 willen gaan. Die lenzen en de FoV zijn gewoon echt veel beter. Als je het voor de gimmick koopt, koop dan een goedkope Quest 2, zeker als je meer PCVR gaat doen, dan merk je het verschil tussen de Quest 2 en 3 bijna niet.
Q2 is als je cheap PCVR wilt proberen best grappig, maar ik vind alle Quest headsets niet noob friendly voor PCVR eerlijk gezegd.Tenminste niet als je redelijke graphics verwacht.
Quest 2 of Quest 3 hebben beide dezelfde noob friendliness. Wat er vooral belangrijk voor is, is een goed Access Point. Maar ook hier, we zijn geen noobs. Als je al PCVR gaat doen, ben je normaal gesproken geen noob.Beakzz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:15:
[...]
Dat gaf ik al aan inderdaad, maar ik zou mijn neefje (of mijn niet bestaande kinderen) eerder een Q3s geven dan een Q2 gezien die eerste tenminste wel dezelfde prestaties levert en dus in theorie langer actueel blijft met een redelijke meerprijs. De Q3 vind ik persoonlijk te duur/kwetsbaar voor iedereen onder de 15, maar dat zal voor iedereen verschillend zijn.
Q2 is als je cheap PCVR wilt proberen best grappig, maar ik vind alle Quest headsets niet noob friendly voor PCVR eerlijk gezegd.Tenminste niet als je redelijke graphics verwacht.
Quest 2 veel PCVR mee gespeeld zelf. Was op zich prima, alleen de scherpte van het beeld was niet top. Quest 2 headsets zijn nu echt spotgoedkoop te regelen. Ook de wel ergonomische headstraps.
[ Voor 9% gewijzigd door Koldur op 12-04-2025 18:26 ]
Daarom zei ik ook alle Quest headsets. De PC software is gewoon matig en je kan eigenlijk niet zonder de Oculus Tray Tool bij bedraad en Virtual Desktop bij draadloos. Zelfs met al mijn VR ervaring (vanaf de eerste Oculus kickstarter) had ik echt moeite om de Q3 lekker te laten presteren bij racesims in vergelijking met de Reverb G2Koldur schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:24:
[...]
Quest 2 of Quest 3 hebben beide dezelfde noob friendliness. Wat er vooral belangrijk voor is, is een goed Access Point. Maar ook hier, we zijn geen noobs. Als je al PCVR gaat doen, ben je normaal gesproken geen noob.
Quest 2 veel PCVR mee gespeeld zelf. Was op zich prima, alleen de scherpte van het beeld was niet top. Quest 2 headsets zijn nu echt spotgoedkoop te regelen. Ook de wel ergonomische headstraps.
Bij Virtual Desktop doet die hele Oculus Tray tool niets, die draait zijn eigen runtime.Beakzz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:52:
[...]
Daarom zei ik ook alle Quest headsets. De PC software is gewoon matig en je kan eigenlijk niet zonder de Oculus Tray Tool bij bedraad en Virtual Desktop bij draadloos. Zelfs met al mijn VR ervaring (vanaf de eerste Oculus kickstarter) had ik echt moeite om de Q3 lekker te laten presteren bij racesims in vergelijking met de Reverb G2
Als je moeite hebt met VD draadloos te streamen, is je netwerk ergens niet op orde, of je hebt serieuze software problemen. In de meeste gevallen is het probleem de Access Point en instellingen daarvan. Je moet wel echt heel dicht bij je AP zitten en zorgen dat je een redelijk vrij kanaal hebt. Dat moet niet te moeilijk zijn.
Ok dit is nu de 3e keer dat je gewoon niet goed leest (elke reactie begin ik met dat zei ik). Ik zeg Oculus Tray Tool bij BEDRAADKoldur schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:55:
[...]
Bij Virtual Desktop doet die hele Oculus Tray tool niets, die draait zijn eigen runtime.
Als je moeite hebt met VD draadloos te streamen, is je netwerk ergens niet op orde, of je hebt serieuze software problemen. In de meeste gevallen is het probleem de Access Point en instellingen daarvan. Je moet wel echt heel dicht bij je AP zitten en zorgen dat je een redelijk vrij kanaal hebt. Dat moet niet te moeilijk zijn.
Wat je hier boven zegt weet ik allemaal al en dat ging zeker niet vanzelf
Die is echt niet duidelijk daaruit te lezen. Andere keren had ik er even te snel overheen gelezen. Maar die Oculus Tray tool opmerking is wat onhandig. Die heb ik nu drie keer gelezen en blijft voor mij zo te lezen. Maar begrijp nu dat je dat niet zo bedoeld hebt.Beakzz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:59:
[...]
Ok dit is nu de 3e keer dat je gewoon niet goed leest (elke reactie begin ik met dat zei ik). Ik zeg Oculus Tray Tool bij BEDRAAD
Wat je hier boven zegt weet ik allemaal al en dat ging zeker niet vanzelf
Dan nog, Virtual Desktop is echt heel simpel in gebruik. Snap daar echt de kritiek niet op.
Ok ik zie hem niet, maar ik heb het ook getypt dus is mogelijk. Virtual Desktop is niet lastig behalve als je de verkeerde router koopt en dat weet je niet vtv. Ik had eerst een Asus WiFi 6 router die volgens de VD Discord zou moeten werken, maar constant verbinding verloor. TP-link Archer gaf ook al problemen dus vandaar dat het niet vanzelf ging (beiden exclusief voor VR)Koldur schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:03:
[...]
Die is echt niet duidelijk daaruit te lezen. Andere keren had ik er even te snel overheen gelezen. Maar die Oculus Tray tool opmerking is wat onhandig. Die heb ik nu drie keer gelezen en blijft voor mij zo te lezen. Maar begrijp nu dat je dat niet zo bedoeld hebt.
Dan nog, Virtual Desktop is echt heel simpel in gebruik. Snap daar echt de kritiek niet op.
Heb nu een vage WiFi 7 router van ome Ali en eindelijk werkt het redelijk
En je had daar wel vrije kanalen voor gebruikt? Bij mij eigenlijk altijd wel goed gegaan met een Asus die zij hadden aangeraden en nu een AXE5400.Beakzz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:14:
[...]
Ok ik zie hem niet, maar ik heb het ook getypt dus is mogelijk. Virtual Desktop is niet lastig behalve als je de verkeerde router koopt en dat weet je niet vtv. Ik had eerst een Asus WiFi 6 router die volgens de VD Discord zou moeten werken, maar constant verbinding verloor. TP-link Archer gaf ook al problemen dus vandaar dat het niet vanzelf ging (beiden exclusief voor VR)
Heb nu een vage WiFi 7 router van ome Ali en eindelijk werkt het redelijk
Welke AliExpress router heb je gekocht, misschien handig voor anderen hier.
Afgelopen kerstvakantie mijn Rift uit de mottenballen gehaald, SkyrimVR gekocht voor een prikkie en een aantal maanden naar volle tevredenheid SkyrimVR met de Auriels Dream mod gespeeld. Een paar weken geleden met Gigabyte overgeschakeld op de lente en daarna Mad Gods Overhaul 3.5 gespeeld. MGO? OMG! Met alle respect voor alle andere mods en games, dit is next level VR. Wat is dat mooi en uitgebreid. Wel schrikken van survial mode - snachts onderweg naar een stadje om de inventory te verkopen letterlijk doodgevroren in de sneeuw, want ik had geen idee en was te laat met houthakken en kampvuur stoken - en het hoge NSFW gehalte {Falion, de wizard in Mortal, vraagt in een queste doodleuk of je zijn zuster, de innkeeper, een veeg wil geven, vervolgens kom je in een soort subgame terecht, waarin je letterlijk en figuurlijk aan de knoppen zit}. Het is heel erg gedetaileerd allemaal, wil ik ermee zeggen. Niet bevreesd, je kunt mods ingame uitzetten. Mortal is overigens een beetje buggy. NPCs lopen soms tegen het verkoopstalletje op palen in het water, zitten daar in de muur of eronder in het water, maar enkele glitches zijn niet zon probleem. Ik ben een ergere bug tegengekomen. In The Mind Of Madness lag Confidence dood op de grond. Was op te lossen door Raise dead te gebruiken.
Maar goed, het heeft mij zo gegrepen, het is zo mooie en immersive, je moet zelfs trekken - nee, niet NSFW - aan een ketting om hekken open te krijgen, mantella (LLM gedreven conversaties met NPCs) is geintegreerd, dat ik gisteren dacht aan een upgrade naar de Quest 3s voor slechts €289. Twee vergelijkingsreviews later ging dat idee de prullenbak in, omdat de Quest 3 zoveel scherper is en ik door de Rift weet wat de nadelen van fresnellenzen zijn; ondanks de bijna dubbele prijs. ALS PCVR-er interesseert mij stand-alone niet, dus 128GB vs 512GB opslag dat neem ik niet mee). Was de Quest 3 128GB €100 goedkoper, was ik vanmiddag al langs Coolblue in West gereden, vrees ik. Goed, ik doe de aankoop waarschijnlijk toch, heb nog een VVV kerstbon liggen, want ik wil SkyrimVR Mad God in 4K zien. Dit is volgens mij een VR game zoals VR bedoelt is. Nu duimen dat mijn 4070Ti Super MGO op 4K leuk vindt, al heb ik DLSS achter de hand.
MGO is niet voor iedereen, het heeft heel zware hardware eisen, w.o. een SSD met 400GB vrij, minstens 32GB ram, pagefile van 40GB, minimaal een RTX3080/4070 en shader cache van 10GB+.