Ik heb inmiddels een paar dagen mijn Quest 3, tot zover heel leuk speelgoed! Heel wat games geprobeerd, zowel via Steam (was even gekloot om dat werkend te krijgen via de Link kabel, maar toen het eenmaal werkte werkte het ook heel goed) als standalone.
Ik merk wel dat het echt vermoeiend is voor je ogen, en dat er ook veel situaties zijn waar je toch ineens even je zintuigen in de war brengt. Games die je vooral met je handen speelt (zoals bijv. The Climb) zijn prima, games waar bewegen minder belangrijk is (zoals A Fisherman's Tale) zijn goed te doen, maar zo'n achtbaan simulator en ook gewoon de Horizon Worlds of hoe het ook heet krijg ik echt het gevoel alsof ik achteruit in een auto heb gezeten
Vooral Blade & Sorcery was echt niet te doen, die heeft een hele vage camera waarbij als je je handen uitstrekt zonder fysiek je hoofd te bewegen, je hoofd in het spel wel naar achter gaat. Daar word ik echt na minder dan 2 minuten kotsmisselijk van. Jammer, want dat spel zag er op YouTube wel heel vet uit.
Heb ook geprobeerd om wat werk te doen met VR Desktop, Immersed VR en Horizon Workrooms. Jammer dat ze allemaal hun eigen kwaaltjes hebben, uiteindelijk werkt Immersed voor mij het beste. VR Desktop zou beter kunnen zijn, maar die trackt mijn toetsenbord niet en de kleurweergave daarvan is heel slecht (dus niet te doen voor design werk of webdevelopment).
Casten naar een Chromecast lokaal gaat overigens goed, maar die web link die je kunt gebruiken (die ze ook nog eens aanraden) is zo laggy dat je daar echt niks aan hebt..
Naast The Climb 2 inmiddels ook al een paar uur in Beat Saber en Synth Riders zitten, dat is toch wel ff zweten. Alleen jammer dat de song packs so belachelijk duur zijn.
Heb nog een aantal spellen in mijn lijstje staan om te proberen, maar ik neig toch naar spellen met korte sessies (zoals The Climb, Beat Saber en Synth Riders) en niet zo zeer een verhaal of een langere gameplay loop. Dan zijn het vooral rythm games of korte shooters, want andere knallers zoals The Climb ben ik nog niet echt tegengekomen.