• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:17
De eerste hotfix voor Batman is er.

Ik had gehoopt dat ze de audio bug fixten waardoor alle ratking radio opnames exact dezelfde mp3 afspelen. Heeft een van jullie dit ook? Ik kan er nl zo goed als geen info online over vinden en een herinstallatie , het weggooien van mijn cache ( en save helaas) deed niets. Ik zie daarnaast online alleen maar mensen over andere audio issues klagen.

Verder een hele dikke game.

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:39
En er is weer een Herfst Sale in de Meta Quest store.
Hier de link: https://www.meta.com/en-g.../section/580801817708702/

en een kortlijstje met interessante aanbiedingen:

Stack van 14,99 euro naar 99 cent. https://www.meta.com/en-g...s/stack/5366874313435765/

AVICII Invector: Encore Edition van 29,99 euro naar 99 cent https://www.meta.com/en-g...edition/4048766301899067/

The Secret of Retropolis van 9,99 euro voor 2,99 euro https://www.meta.com/en-g...ropolis/4148745208478773/

The Last Worker van 19,99 euro voor 3,99 euro https://www.meta.com/en-g...-worker/5761454780599212/

[ Voor 76% gewijzigd door WinterMute2025 op 25-10-2024 14:26 ]

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:30
remcheese schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:59:
De eerste hotfix voor Batman is er.

Ik had gehoopt dat ze de audio bug fixten waardoor alle ratking radio opnames exact dezelfde mp3 afspelen. Heeft een van jullie dit ook? Ik kan er nl zo goed als geen info online over vinden en een herinstallatie , het weggooien van mijn cache ( en save helaas) deed niets. Ik zie daarnaast online alleen maar mensen over andere audio issues klagen.

Verder een hele dikke game.
Heb ik ook, ik geef de schuld aan de referral code ;)

• WinterMute2025
(Meta Quest) Ghostbusters Rise of the Ghost Lord (van €30 voor €4,80) 84% korting met deze code:
GHOSTBUSTERS1984-2EA3A4

link: https://www.meta.com/en-g...st-lord/4746232908818706/

[ Voor 28% gewijzigd door WinterMute2025 op 27-10-2024 16:59 ]

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12 13:41
Voor degenen die om onverklaarbare reden geen app-referrals kunnen maken, dan kan het zijn dat dit een bewuste keuze van Meta is. Ik ben een van de gelukkigen van een willekeurig gekozen stop.
Heerlijk transparant bedrijf dat Meta.
Hieronder een stukje support met Meta van de afgelopen dagen. De forumpost in de tweede reactie laat zien dat er nog meer gelukkigen zijn.
Ik ga kijken wat mijn opties zijn, maar voorlopig vang ik bot.
Thank you for contacting Meta Store Support. My name is Ja-El and I will be assisting you today. Please accept my sincere apologies for any inconvenience this may have caused you. Please be assured that we will do our utmost to find a solution that meets your needs.

If I understand correctly, the referred 'Apps' section is missing on the referrals page. You tried reinstalling and logging off and on the app, however you are still unable to create app-referrals.

I will be listing the programs rules below, could you kindly read it and confirm whether you met all requirements.
To make a referral, you must have a registered Quest 2, Quest 3, Quest 3S, or Quest Pro
The recipient's Meta account cannot already be associated with any Meta Quest devices.
Older Oculus devices (such as the Oculus Quest 1) should not make a referral ineligible.
The referral recipient must register a new Meta Quest 2, Quest 3, Quest 3S, or Quest Pro.
The device must be new, not refurbished, and not previously registered to another account.
Both accounts must be in a Meta Quest supported country.
You do not need to be in the same country.
The system will automatically convert the referral credit to the currency used by the Meta Quest store for the customer's location.
Both the referrer and the recipient must be at least 18 years old (19 in South Korea)
Program Rules
Starting March 11, 2024, each app referral code can only be redeemed up to three times.
Users can only send a referral for the apps they already own.
Apps need to be of a minimum price of $10 USD or the local equivalent to qualify for referrals.
Senders will be able to redeem the store credit 14 days after their friend buys the app using their referral.
The person receiving the referral will have 7 days to purchase the App. If they choose not to buy the App immediately, they can go back to the App in the Meta Quest Store within 7 days and the Discount will be automatically applied.
Users can earn a maximum of $599 in store credits per year from the referral programs. This limit applies to rewards earned through both the Meta Quest Referral Program and App referrals combined.
Senders will not be eligible to receive the Credit if the referred App is refunded within 14 days of sending the referral to the Friend.
Add-ons, extensions, and in-app purchases are not eligible to the app referral program.
Apps pertaining to the Meta Quest+ catalog are not eligible to the app referral program.
Newly released apps may not be eligible for the App Referral program
Both sender and receiver must be friends on Quest
Please Note: App referrals cannot be combined with any other offer or promotion unless otherwise expressly stated in the terms of an offer. The app referral discount cannot be applied to an app that is currently discounted, regardless of which discount is better.

I hope this information proved helpful. If you have any more additional questions, or if you've run into any problems regarding Meta products, please do not hesitate to get in touch with us again.

I hope you have a wonderful day further.

Kindest Regards,
Ja-El
Meta Store Support
Thanks for your quick support.
I am familiar with the updated rules and as far I am aware, I meet all of these requirements.
What I am trying to achieve is to:
  • Create an app-referral via the Meta Horizon iOS-app for the game 'Arizona Sunshine Remake'.
  • I purchased this game last week for my registered Quest 3. I also own a registered Quest 1, but since the Quest 3 I have not looked back since.
  • Share the app-referral with my quest friend.
  • The same quest friend shared a app-referral for 'Batman: Arkham Shadow' with me, which I was able to collect successfully. So, creating app-referrals is working for my quest friend, but for some reason, not for me.
I found a Meta support thread at https://communityforums.a...01/highlight/true#M320529, which discusses similar issues for which a root cause was found as shared by a Meta representative:

'We are evaluating changes to the App referrals program. As a result, some randomly selected groups of users may periodically not be able to access App referrals. These user groups change frequently, and if an offer is not currently available to you that is available to others, this means that offer is not being given to your group at this time. Please keep an eye out for similar options in your group in the future.'

Perhaps my issue is related?
Thanks for helping out.
Welcome back to Meta Store Support, this is Ja-El again. Please accept my sincere apologies for any inconvenience this may have caused you.

Thank you for confirming that you do meet all the requirements.

So to answer you question regarding your situation, it is related. I am so sorry for this Dennis. However could you kindly keep following that page for any updates regarding the situation as it will pop up there.

If you have any additional questions, or need any explanations regarding Meta products, please do not hesitate to reach out to us.

I hope you have a good day further and that this will be sorted out as soon as possible.

I appreciate your time and patience reaching out to us.

Take care.

Kindest Regards,
Ja-El
Meta Store Support
Hi Ja-El,

Thanks for being straightforward with me.
I can only guess why Meta chooses this path for its customers. Even with reasoning, I do not think the lack of transparency is working well for building healthy customer relationships.
Since I meet all of the requirements, I do not feel I should be punished and would like to request that my account is transferred into the usergroup which are able to create app-referrals.
To me, that sounds a lot more honest.
Can you help with this request?
Thanks in advance.
I do empathize with you regarding your situation Dennis. While I wish I could help you by transferring you into the user group, I have to inform you I have no access to that as the random selection is automatically made by the system. I hope you understand.
I hope this information proved helpful. Please do not hesitate to get in touch with us if you have any additional questions, need any explanations, or if you've run into any problems regarding Meta products.

I hope you have a good day further.

Kindest Regards,
Ja-El
Meta Store Support

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:23
WinterMute2025 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:29:
En er is weer een Herfst Sale in de Meta Quest store.
Hier de link: https://www.meta.com/en-g.../section/580801817708702/

en een kortlijstje met interessante aanbiedingen:

Stack van 14,99 euro naar 99 cent. https://www.meta.com/en-g...s/stack/5366874313435765/

AVICII Invector: Encore Edition van 29,99 euro naar 99 cent https://www.meta.com/en-g...edition/4048766301899067/

The Secret of Retropolis van 9,99 euro voor 2,99 euro https://www.meta.com/en-g...ropolis/4148745208478773/

The Last Worker van 19,99 euro voor 3,99 euro https://www.meta.com/en-g...-worker/5761454780599212/
Is die sale al voorbij? Niets hierover te zien.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• WinterMute2025
De herfst sale van Meta Quest duurt nog 7 dagen.

• PatrickC
WinterMute2025 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:26:
De herfst sale van Meta Quest duurt nog 7 dagen.
“This page isn’t available”.
Ook als ik op de andere links in je post klik zie ik alleen de normale prijzen.
https://www.reddit.com/r/...nt_see_fall_frights_sale/

[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 28-10-2024 00:17 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:34
PatrickC schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 00:04:
[...]

“This page isn’t available”.
Ook als ik op de andere links in je post klik zie ik alleen de normale prijzen.
https://www.reddit.com/r/...nt_see_fall_frights_sale/
Je moet ingelogd zijn om de acties te zien.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• PatrickC
Soliest schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 00:52:
[...]

Je moet ingelogd zijn om de acties te zien.
Ik ben ingelogd.
In de reddit lonk van mijn vorige post…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3zNDQ2HOv_gDM9VgiB_UoGt9JY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqzCII73AOljWs6tCdQu9Ee9.jpg?f=fotoalbum_large
Dit gaat over iemand die ook net een Q3 heeft aangeschaft zoals ik.

[ Voor 56% gewijzigd door PatrickC op 28-10-2024 07:19 ]

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:17
PatrickC schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 07:09:
[...]

Ik ben ingelogd.
In de reddit lonk van mijn vorige post…
[Afbeelding]
Dit gaat over iemand die ook net een Q3 heeft aangeschaft zoals ik.
Op zich is dat ook wel logisch. Als je er net een hebt gekocht ben je mentaal waarschijnlijk eerder geneigd om de volle mep te betalen voor een paar nieuwe games en is het vanuit meta gezien financieel onaantrekkelijk om je een aanbieding te geven.

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:00
Voor de mensen die buiten de selectie vallen van de aanbiedingen.

Maak een extra Meta account(s) aan.
En vanuit de account waarin je wel de kortingen ziet, doe je de aankoop cadeau aan je reguliere account.

Meta Quest 3

• PatrickC
remcheese schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 07:43:
[...]

Op zich is dat ook wel logisch. Als je er net een hebt gekocht ben je mentaal waarschijnlijk eerder geneigd om de volle mep te betalen voor een paar nieuwe games en is het vanuit meta gezien financieel onaantrekkelijk om je een aanbieding te geven.
Een soort van accounts-sale-discriminatie dus. :+ Op die manier maak je meteen wel een goede indruk op nieuwe klanten. In mijn geval… ik heb de Q3 net 2 weken, maar mijn Oculus/Meta account bestaat al meerdere jaren, want ik gebruikte voorheen een Oculus Rift. Maar de aankopen die ik voor die headset gedaan heb waren allemaal op Steam. Voor de Q3 heb ik tot nu toe alleen Virtual Desktop (via cash uit een referral) en 4XVR Video Player Premium Version add-on (via creditcard) aangeschaft. Misschien moet je een bepaald minimum bedrag hebben uitgegeven in de Meta store, wil je voor deze sale in aanmerking komen.

Ik heb Support gevraagd waarom ik de sale niet zie. Ben benieuwd waar ze mee komen…

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 28-10-2024 07:57 ]

• Aldoendex
PatrickC schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 07:55:
[...]

Een soort van accounts-sale-discriminatie dus. :+ Op die manier maak je meteen wel een goede indruk op nieuwe klanten. In mijn geval… ik heb de Q3 net 2 weken, maar mijn Oculus/Meta account bestaat al meerdere jaren, want ik gebruikte voorheen een Oculus Rift. Maar de aankopen die ik voor die headset gedaan heb waren allemaal op Steam. Voor de Q3 heb ik tot nu toe alleen Virtual Desktop (via cash uit een referral) en 4XVR Video Player Premium Version add-on (via creditcard) aangeschaft. Misschien moet je een bepaald minimum bedrag hebben uitgegeven in de Meta store, wil je voor deze sale in aanmerking komen.

Ik heb Support gevraagd waarom ik de sale niet zie. Ben benieuwd waar ze mee komen…
Je hebt gewoon pech, het is willekeur
Check maar op Reddit en Facebook, genoeg klachten zijn er gepost.

Meta Quest 3

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Beetje bizar dit. Stel je eens voor dat een grote steam sale niet voor iedereen geld

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

• PatrickC
Aldoendex schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:04:
[...]

Je hebt gewoon pech, het is willekeur
Check maar op Reddit en Facebook, genoeg klachten zijn er gepost.
Ja, die had ik al gevonden. Echt een slechte zaak dit… maar ja… Meta’s reputatie is natuurlijk al niet zo best, dus verrast ben ik niet.

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Aldoendex schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 07:46:
Voor de mensen die buiten de selectie vallen van de aanbiedingen.

Maak een extra Meta account(s) aan.
En vanuit de account waarin je wel de kortingen ziet, doe je de aankoop cadeau aan je reguliere account.
Dat is wel een goed idee. Overigens zie ik het met mijn jaaaren oude account ook niet. Dus ik weet niet of een nieuw account dat wel gaat oplossen. Maar ik zal het proberen, bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Llopigat op 29-10-2024 00:46 ]

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:55
https://www.uploadvr.com/...ing-openxr-steamvr-input/

Dit is wel vet, nog weinig toevoegend, maar dit is wel echt een mooie stap naar iets wat hand tracking hopelijk een keer kan combineren met knoppen. Nu kun je het helaas niet functioneel gebruiken in het spel, maar het ziet er wel veelbelovend uit.
[Video: https://www.uploadvr.com/content/media/2024/10/Half-Life-Alyx-with-Quest-hand-tracking-via-Steam-Link.mp4]

Grappig dat Valve dit met de Quest toch doet, gaan ze dan in de nabije toekomst toch geen nieuwe headset uitbrengen wat veel mensen dachten?

[ Voor 9% gewijzigd door Koldur op 29-10-2024 23:00 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Wie heeft hier ervaring met het aan de praat krijgen van een G2 op linux via Monado?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-12 13:17
Hoi! Paar jaar geleden heb ik een Quest 2 gehad. Verkocht omdat ik hem niet veel gebruikte. Ik twijfel nu om een Quest 3 te kopen, maar ik vraag me af: is het VR-wereldje wat gegroeid :)? Zijn er veel nieuwe leuke games?

• Koldur
Shattering schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:21:
Hoi! Paar jaar geleden heb ik een Quest 2 gehad. Verkocht omdat ik hem niet veel gebruikte. Ik twijfel nu om een Quest 3 te kopen, maar ik vraag me af: is het VR-wereldje wat gegroeid :)? Zijn er veel nieuwe leuke games?
Op PCVR gebied is er een tool gekomen om unreal spellen VR klaar te maken, wel een hoop geknoei om het goed werkend te krijgen. Ik vind dat zelf niet altijd heel ideaal, maar dat is nieuw.
Verder is er op PCVR gebied niet veel noemenswaardig uitgekomen.

Het meeste nieuwe is stand alone en echt mooier dan de Quest 2. Red Matter 2, Asgard's Wrath 2, Assassin's Creed, Batman, Ghostbusters (niet heel GB achtig) en wat andere zaken.
Wat voor mij vooral meerwaarde heeft op stand alone gebied, is dat de graphics naar mijn mening nu wel goed genoeg zijn vergeleken met PCVR. Zou nog een stapje beter mogen, maar het is nu echt speelbaar.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:14
Shattering schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:21:
Ik moet eerlijk zeggen dat er op PCVR niet heel erg veel is veranderd. Dezelfde games als vanouds doen het nog goed. Ik hoop dat Metro VR wel een goede hit gaat worden.
Vooral op standalone is er vooruitgang geboekt, daar zitten wel parels in. Ik gebruik standalone vaker dan ik deed met de Quest 2.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-12 13:17
SacreBleu schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:43:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat er op PCVR niet heel erg veel is veranderd. Dezelfde games als vanouds doen het nog goed. Ik hoop dat Metro VR wel een goede hit gaat worden.
Vooral op standalone is er vooruitgang geboekt, daar zitten wel parels in. Ik gebruik standalone vaker dan ik deed met de Quest 2.
Heb je misschien wat voorbeelden van die standalone parels? Ik heb al eens gekeken op YouTube, maar in die lijsten komen toch ook wel heel vaak de klassiekers terug .. (zoals Beatsaber 8)7)

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:14
Shattering schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:59:
[...]

Heb je misschien wat voorbeelden van die standalone parels? Ik heb al eens gekeken op YouTube, maar in die lijsten komen toch ook wel heel vaak de klassiekers terug .. (zoals Beatsaber 8)7)
Red Matter heeft recent een update voor de Q3 gehad. Batman is ook goed te pruimen, Ghost Busters zag er ook degelijk uit. Metro VR komt ook naar standalone (en PCVR).
Verder zijn het de klassiekers, inderdaad. Sommige hebben een Q3 update gehad. Zoals The Walking Dead: Saint's and Sinners.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-12 16:37
Voor de mensen die nog (vakantie)geld over hebben. De MeganeX superlicht 8K is inmiddels ook in de EU voor te bestellen. Deze nieuwe headset uit Japan is wat betreft formfactor vergelijkbaar met de bigscreen beyond maar heeft een nog hogere resolutie, zou betere lenzen moeten hebben, en heeft instelbare DPI en diopter. Ik heb zelf de bigscreen en ben er tevreden mee, maar deze nieuwe headset zou de meeste problemen van de bigscreen moeten oplossen. Nu wachten tot Februari/Maart.
Koldur schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 23:00:
https://www.uploadvr.com/...ing-openxr-steamvr-input/

Dit is wel vet, nog weinig toevoegend, maar dit is wel echt een mooie stap naar iets wat hand tracking hopelijk een keer kan combineren met knoppen. Nu kun je het helaas niet functioneel gebruiken in het spel, maar het ziet er wel veelbelovend uit.
[Video]

Grappig dat Valve dit met de Quest toch doet, gaan ze dan in de nabije toekomst toch geen nieuwe headset uitbrengen wat veel mensen dachten?
Valve is niet echt van zaken bewaren om exclusief op hun eigen hardware uit te brengen, ze willen zoveel mogelijk mensen naar hun store leiden en of je daar nou hun hardware voor koopt of je koppelt je Quest aan Steam, dat maakt niet zoveel uit. In beide gevallen wordt het waarschijnlijker dat je games bij ze koopt.
Dus ik denk niet dat dit iets betekent voor of ze wel of niet nog met een nieuwe eigen headset komen.

Gamertag: FinrazielNL

• Llopigat
  • Niet online
SacreBleu schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:14:
[...]

Red Matter heeft recent een update voor de Q3 gehad. Batman is ook goed te pruimen, Ghost Busters zag er ook degelijk uit. Metro VR komt ook naar standalone (en PCVR).
Verder zijn het de klassiekers, inderdaad. Sommige hebben een Q3 update gehad. Zoals The Walking Dead: Saint's and Sinners.
Let op met Metro Awakening: Als je hem op Steam koopt (zoals ik had gedaan) dan krijg je alleen de PCVR versie.

Op Meta krijg je zowel de PC als de Quest versie, want crossbuy is beschikbaar voor deze titel. Bron: https://www.meta.com/en-g...edition/5096918017089406/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riRjDV8qZmNWzl_-LmcrgIR4MXY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/scKNgr58TOhdvqiJNBKaFqDZ.png?f=fotoalbum_large

Ik geef normaal de voorkeur aan Steam maar ik heb mijn preorder om deze reden gecancelled, en koop hem nu op de Meta store, want dan kan ik op zijn minst de standalone versie proberen.

• WinterMute2025
90% korting op Home Invasion(de standalone Mixed reality gameplay van Drop Dead: The Cabin)
via code : INVASION-4D6B9D

je betaald dan slechts 90 eurocent.
De korting is alleen vandaag geldig (31-10)

link naar het spel: https://www.meta.com/en-g...nvasion/7984334048297737/

• Aldoendex
Neem gelijk The Link mee voor €0,90
https://nl.pepper.com/kor...eur899-voor-eur090-329001

En gratis, early access
Ball balance

Meta Quest 3

• Aldoendex
Wat ik me afvraag, ik wil mijn Quest 2 - 256 ,GB verkopen ivm toekomstige upgrade naar 3.

Ik heb de accessoires erbij bobovrm2 band met batterij, bobo facial met ventilator en controller grips.

Twee vragen.

Als geheel verkopen of de bril en accessoires splitsen?

Heeft iemand enig idee van de verkoopwaarde?

Ik heb het idee op marktplaats dat er met nep biedingen wordt geklooid, door andere verkopers.

Meta Quest 3

• Koldur
Aldoendex schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:40:
Wat ik me afvraag, ik wil mijn Quest 2 - 256 ,GB verkopen ivm toekomstige upgrade naar 3.

Ik heb de accessoires erbij bobovrm2 band, bobo facial met ventilator en controller grips.

Twee vragen.

Als geheel verkopen of de bril en accessoires splitsen?

Heeft iemand enig idee van de verkoopwaarde?

Ik heb het idee op marktplaats dat er met nep biedingen wordt geklooid, door andere verkopers.
Ik heb mijn Quest 3 met een BoboVR M2 naar M3 kit gehad en dat was OK maar de S3 Pro is echt een flinke stap omhoog.
Raad je aan het als geheel te verkopen.

Prijs is hier niet de bedoeling, maar denk dat je er weinig voor kunt krijgen. De Quest 2 is op het moment niet erg aantrekkelijk voor de meeste mensen.

• Aldoendex
Koldur schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:43:
[...]

Ik heb mijn Quest 3 met een BoboVR M2 naar M3 kit gehad en dat was OK maar de S3 Pro is echt een flinke stap omhoog.
Raad je aan het als geheel te verkopen.

Prijs is hier niet de bedoeling, maar denk dat je er weinig voor kunt krijgen. De Quest 2 is op het moment niet erg aantrekkelijk voor de meeste mensen.
Goed om te weten, want ik had die omkit set in gedachten.

Wat maakt de S3 pro zoveel beter?
Ik heb een heel klein hoofd en de M2 was niet perfect voor mij.

Meta Quest 3

• Koldur
Aldoendex schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 23:07:
[...]

Goed om te weten, want ik had die omkit set in gedachten.

Wat maakt de S3 pro zoveel beter?
Ik heb een heel klein hoofd en de M2 was niet perfect voor mij.
De S3 heeft een betere pasvorm, net groot genoeg voor mij, de batterij houdt de Quest 3 volledig bij, de ventilatie zorgt er voor mij voor dat de lenzen niet meer beslaan en het klopt gewoon beter.
De S3 is dan ook gemaakt met de Quest 3 in gedachte, dus ook wel logisch.

Ik wilde er eigenlijk niet aan ivm de prijs, maar blij dat ik het gedaan heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Koldur op 31-10-2024 23:10 ]

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:17
WinterMute2025 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:07:
90% korting op Home Invasion(de standalone Mixed reality gameplay van Drop Dead: The Cabin)
via code : INVASION-4D6B9D

je betaald dan slechts 90 eurocent.
De korting is alleen vandaag geldig (31-10)

link naar het spel: https://www.meta.com/en-g...nvasion/7984334048297737/
Werkt vandaag ook nog hoor, net gekocht. Meer onder het motto 'het is maar een euro' dan dat ik echt heb gekeken naar hoe en wat...

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb gisteren mijn Quest 3 binnengekregen, wat een geweldige ervaring. Een jaar of 5 geleden een keer in zo'n VR-hal gespeeld en daarvoor wel eens met een Google Cardboard, maar nooit echt zelf een VR-headset gehad.

Ik moet nog even zoeken waar de echt leuke spellen zitten. Heb Batman er nu gratis bij gekregen en dat is zeker wel een leuke ervaring, maar ik merkte juist met de modus die zo'n donkere rand om het scherm laat zien bij bewegen en de 'snap rotate' dat ik héél snel misselijk word, en bij vloeiende beweging wat minder.

Mocht iemand aanraders hebben voor gratis of goedkope (~10-15 euro) ervaringen die leuk zijn om te proberen dan hoor ik het graag, helemaal als deze ook geschikt zijn om met kerst of pakjesavond met de hele familie te delen :)

• Aldoendex
Oon schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:20:
Ik heb gisteren mijn Quest 3 binnengekregen, wat een geweldige ervaring. Een jaar of 5 geleden een keer in zo'n VR-hal gespeeld en daarvoor wel eens met een Google Cardboard, maar nooit echt zelf een VR-headset gehad.

Ik moet nog even zoeken waar de echt leuke spellen zitten. Heb Batman er nu gratis bij gekregen en dat is zeker wel een leuke ervaring, maar ik merkte juist met de modus die zo'n donkere rand om het scherm laat zien bij bewegen en de 'snap rotate' dat ik héél snel misselijk word, en bij vloeiende beweging wat minder.

Mocht iemand aanraders hebben voor gratis of goedkope (~10-15 euro) ervaringen die leuk zijn om te proberen dan hoor ik het graag, helemaal als deze ook geschikt zijn om met kerst of pakjesavond met de hele familie te delen :)
Je kunt in de app store selecteren op 'meest verkocht', laatste prijs etc

De grotere bekende en leuke alle leeftijden solo spellen zijn (betaaldl

Eleven Table tennis
Walkabout mini golf
Pistol Whip
Beat Saber
Synth ryder
Max mustard

Referrals zijn niet toegestaan op Tweakers.
- Mog

[ Voor 7% gewijzigd door Mog op 07-11-2024 13:26 ]

Meta Quest 3

• Oon
  • Niet online

Oon

Aldoendex schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:50:
[...]

Je kunt in de app store selecteren op 'meest verkocht', laatste prijs etc

De grotere bekende en leuke alle leeftijden solo spellen zijn (betaaldl

Eleven Table tennis
Walkabout mini golf
Pistol Whip
Beat Saber
Synth ryder
Max mustard

-Knip-
Ben nu op kantoor maar ik zal als ik er vanavond aan denke zeker even een DM sturen!

Beat Saber gaat er sowieso komen, voor de rest bedankt voor de tips, straks eens kijken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mog op 07-11-2024 13:27 ]

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-12 20:48
+1 Mad mustard / Beat Saber

Super Hot (weet alleen zo de prijs daarvan niet) is ook erg leuk.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:05

Op de 1 of andere manier werkt Dick Wilde bij veel mensen die in VR beginnen. Heb zo ongeveer alle games voorgeschoteld aan mensen die het probeerden en deze game had hier het meeste succes. Geen idee of deel 2 beter is. Mijn vriendin (geen gamer) vraagt nog steeds weleens naar deze game en Beat Saber, maar mijn setup is nu (helaas?) volledig sim gericht.

Ander tips :

Blazerush (topdown racer)
Racket NX (als je de ruimte hebt)
Thrill of the Fight (boxing game)
Ragnarock / Audiotrip / Synth Riders (alternatieven voor Beat Saber)

(niet gecheckt of het allemaal in de Oclusus store staat, want ik gebruik Steam tegenwoordig)

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:18
Ik heb gisteren mijn Quest 3 binnengekregen, wat een geweldige ervaring.
Ik moet nog even zoeken waar de echt leuke spellen zitten.
Persoonlijk vind ik After The Fall een hele sterke, heb er al vele (en dat is licht uitgedrukt :-) uren inzitten.
Kan zowel multiplayer als singleplayer gespeeld worden.
Cross-buy als je de Quest versie koopt, heb zelf de PCVR (Steam) versie.

7,5kWh thuisbatterij, 5300Wp solar, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2/3

• Soliest

Ga regelmatig langs bij Fanatical. Daar hebben ze regelmatig sales voor Steam games.
Zelf vind ik leuk:
Myst
The 7th Guest
Moss / Moss2
Demeo
Obduction
Skyrim VR
Golf+
The Room VR
A Fishermans Tale (2)
Down the Rabbit Hole
Puzzling places
Elite Dangerous
etc. etc. ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-12 11:04
Ik kijk uit naar Wall Town Wonders.

[ Voor 148% gewijzigd door Sparkiezz op 07-11-2024 14:56 ]

• Aldoendex
Dat ziet eruit als een gave toepassing van mixed reality!

Meta Quest 3

• j0rDy
antimos schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:53:
[...]

Persoonlijk vind ik After The Fall een hele sterke, heb er al vele (en dat is licht uitgedrukt :-) uren inzitten.
Kan zowel multiplayer als singleplayer gespeeld worden.
Cross-buy als je de Quest versie koopt, heb zelf de PCVR (Steam) versie.
Amen, teveel tijd in deze game zitten, blijft leuk want kost veel tijd om alles vrij te spelen (vooral chipsets) en op de hoogste moeilijkheidsgraad blijft hij lastig!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Llopigat schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 03:34:
[...]

Let op met Metro Awakening: Als je hem op Steam koopt (zoals ik had gedaan) dan krijg je alleen de PCVR versie.

Op Meta krijg je zowel de PC als de Quest versie, want crossbuy is beschikbaar voor deze titel. Bron: https://www.meta.com/en-g...edition/5096918017089406/

[Afbeelding]

Ik geef normaal de voorkeur aan Steam maar ik heb mijn preorder om deze reden gecancelled, en koop hem nu op de Meta store, want dan kan ik op zijn minst de standalone versie proberen.
Wel vreemd dat bij de reviews van dit spel op de meta store dat ze zeggen dat de PCVR versie er slecht uit ziet, zelfde als de standalone/quest versie zeg maar.
Misschien iets verkeerds gegaan want de youtube pcvr versies ziet er grafisch heel goed uit.

[ Voor 87% gewijzigd door Plugin op 07-11-2024 23:56 ]

• Llopigat
  • Niet online
Plugin schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:27:
[...]
Wel vreemd dat bij de reviews van dit spel op de meta store dat ze zeggen dat de PCVR versie er slecht uit ziet, zelfde als de standalone/quest versie zeg maar.
Misschien iets verkeerds gegaan want de youtube pcvr versies ziet er grafisch heel goed uit.
Hmm. Zou het kunnen zijn dat de steam versie beter is? En de meta rift store versie meer een quest port?

[ Voor 5% gewijzigd door Llopigat op 08-11-2024 00:04 ]

• Plugin
  • Niet online
Llopigat schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 00:04:
[...]

Hmm. Zou het kunnen zijn dat de steam versie beter is? En de meta rift store versie meer een quest port?
Ja dat zou goed kunnen. Dus als er mensen hier de meta PCVR versie hebben, komt het in de buurt van dit grafisch gezien?:

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 22:10

Ziet er gaaf uit, ben benieuwd of het werkt op Quest. Iemand al geprobeerd?

Er komen de laatste tijd echt heel veel goede games en apps uit zeg. Lijkt erop alsof de VR bibliotheek eindelijk echt goed los begint te komen.

[ Voor 28% gewijzigd door .GoO op 09-11-2024 21:23 ]

• orionis1000
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-12 20:25
Ziet er idd wel tof uit.
maar heb toch vragen bij de handtracking in het filmpje.
Zou het echt zo goed werken?

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12:02
Ik ga een Meta Quest 3 kopen om Metro Awakening en Aliens Rogue Incursion te spelen. Nu is mijn vraag of ik beter voor een 128gb versie kan gaan omdat ik de games via Steam ga spelen en de Meta Quest 3 niet voor andere toepassingen zal gebruiken? En heb ik genoeg aan een basis model voor de PC of moet ik extra gadgets er bij bestellen?

• orionis1000
128GB is voldoende als je vooral steam game zal spelen, doe ik ook.
Je wifi netwerk gaat wel belangrijk zijn, dus zorg dat je dat in orde hebt, zodat het streamen goed gaat.
Steam link werkt best goed, Virtual Desktop beter omdat je meer kan tweaken.

Wat bedoel je met basis model van PC?
VR games zijn best zwaar en voor streaming is een goede encoder ook belangrijk.
Ik vermoed dat je minimum GTX 4060 performance nodig hebt

• Plugin
  • Niet online
Demonslayer schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:08:
Ik ga een Meta Quest 3 kopen om Metro Awakening en Aliens Rogue Incursion te spelen. Nu is mijn vraag of ik beter voor een 128gb versie kan gaan omdat ik de games via Steam ga spelen en de Meta Quest 3 niet voor andere toepassingen zal gebruiken? En heb ik genoeg aan een basis model voor de PC of moet ik extra gadgets er bij bestellen?
Dan is de 128gb versie voldoende. Zou in elk geval een headstrap erbij kopen met een ingebouwde accu (voor extra comfort en langere accu duur). Goedkoop te vinden op AliExpress of anders via amazon.

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12:02
orionis1000 schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:18:
128GB is voldoende als je vooral steam game zal spelen, doe ik ook.
Je wifi netwerk gaat wel belangrijk zijn, dus zorg dat je dat in orde hebt, zodat het streamen goed gaat.
Steam link werkt best goed, Virtual Desktop beter omdat je meer kan tweaken.

Wat bedoel je met basis model van PC?
VR games zijn best zwaar en voor streaming is een goede encoder ook belangrijk.
Ik vermoed dat je minimum GTX 4060 performance nodig hebt
Ik bedoel met basis model waar bij niets extra's zit wat ik misschien wel extra er bij moet kopen. Gaat het renderen niet via de GPU in het algemeen via de cores en geheugen en niet alleen de encoder in de GPU? Ik heb een RTX 4090 dus ik dacht dat die dan wel volledig zal worden benut net zoals ik via een monitor game?

Met wifi zit ik denk ik wel goed. Ik heb de nieuwe wifi6 modem van ZiGGO.
Buiten inderdaad goede WiFi heb je niks direct nodig om te beginnen.
Mogelijk wil je wel kijken voor een betere headstrap want de meeste mensen vinden de standaard strap erg oncomfortabel. Zelf vond ik bij de q2 de bobovr erg fijn, die is eventueel ook met extra accu achterop te krijgen wat niet alleen je speeltijd verlengt maar ook de gewichtsverdeling beter maakt zodat het gewicht minder op je gezicht hangt (ik heb nu een pro waarvan de strap niet te vervangen is maar de q3 bobovr strap is volgens mij praktisch hetzelfde als van de q2).
Verder zou ik zelf ook niet meer zonder grips met handstraps willen spelen. Veel fijner om de controllers niet per se steeds vast te hoeven houden. Ook vind ik de controllers wat aan de kleine kant zelf maar dat hangt van je handen af. Ik heb de vrcover grips die ik erg fijn vind maar ik weet niet of ze ooit nog nieuwe versies er van uitgebracht hebben...
En ik sta op een rond matje waarmee ik met mijn voeten voel of ik een beetje op mijn plek blijf, heb een hekel aan het guardian systeem (de virtuele muren die je waarschuwen dat je bij de grens van je gedefinieerde speelruimte komt) dus dit werkt voor mij een stuk fijner.
Maar dit zijn allemaal dingen waar je ook later naar kunt kijken als je er de behoefte toe voelt.

• orionis1000
Ik bedoel met basis model waar bij niets extra's zit wat ik misschien wel extra er bij moet kopen. Gaat het renderen niet via de GPU in het algemeen via de cores en geheugen en niet alleen de encoder in de GPU? Ik heb een RTX 4090 dus ik dacht dat die dan wel volledig zal worden benut net zoals ik via een monitor game?

Met wifi zit ik denk ik wel goed. Ik heb de nieuwe wifi6 modem van ZiGGO.
Dan zit je goed. Probeer het uit met 128GB model en als het je bevalt, kijk dan om je ervaring nog verder te verbeteren (headstrap, matje,...)

Veel plezier :)

• j0rDy
.GoO schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:22:
[YouTube: djay | Launch Trailer | Meta Quest Platform]

Ziet er gaaf uit, ben benieuwd of het werkt op Quest. Iemand al geprobeerd?

Er komen de laatste tijd echt heel veel goede games en apps uit zeg. Lijkt erop alsof de VR bibliotheek eindelijk echt goed los begint te komen.
Cool, je hebt ook Tribe XR (van pioneer) met echte gear, ze hebben ook workshops en sessies van "bekende" djs, maar het maandelijkse abonnement houdt mij tegen (vooral omdat ik nog nooit iets met DJen/muziek gedaan heb)

• Koldur
Ik zou nu persoonlijk wel voor een 512GB versie gaan. Hoewel ik zelf veel PCVR speel, zijn er de laatste tijd best wat leuke standalone spellen uitgekomen voor de Quest en die zijn vaak ook wel redelijk groot.
Ik heb de 128GB versie en ja, je kunt spellen makkelijk eraf en erop zetten terwijl je savegames gewoon in de cloud staan, maar ik begin daar nu wel tegenaan te lopen dat het irritant is.

Vooral omdat de nieuwe goede spellen helaas alleen standalone aangeboden worden (op Metro na). Als je daar echt geen probleem in zit, om spellen van de Quest te verwijderen en weer te downloaden als je hier en daar wil switchen van spellen, dan is 128GB genoeg, maar de prijs van het 512GB model is op dit moment een stuk lager dan bij intro.

Als je het over draadloos streamen hebt, raad ik je aan te kijken naar een dedicated AP/Router. De Ziggo Wi-Fi (ook de 6 versie) zijn niet zo goed voor draadloos streamen in VR is mijn ervaring. Zeker als je 150+ gaat streamen.
Ook moet je niet vergeten dat wanneer je meerdere apparaten op een AP hebt verbonden en actief gebruik maken van Wi-Fi, dat je echt in de problemen gaat komen omdat Wi-Fi half duplex is.
Een goed draadloos netwerk voor VR streamen is de grootste uitdaging op het moment, de rest is allemaal peanuts en best goed uitgekristalliseerd, maar een goed netwerk zit meer in dan alleen een goed AP/Router aansluiten en gaan.
Hoeveel verschillende hops (verschillende switches/AP, e.d.) heb je tussen de PC en de AP die je gebuikt liggen? Zijn de kabels echt CAT5e (en dus geschikt voor 1Gbps) en zijn de kopjes/wandcontactdozen goed gemaakt?
Dan komt het feit, dat als je buren hebt die meer dan een AP op 5GHz hebben draaien, je geheid tegen interferentie aankomt en momenteel een 6GHz (dat is Wi-Fi 6E of Wi-Fi 7). Met 6GHz en een kwaliteitsAP/-Router, en de bovengenoemde factoren goed zitten, gaat het lukken.

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:25
@Demonslayer : je beantwoordt eigenlijk al zelf je vraag: als je via Steam gaat spelen heeft de interne opslag eigenlijk geen nut/taak. Ikzelf heb de 128Gb versie maar die is nog ruim voldoende.
Ik heb nog maar enkele keren een groot spel eraf gegooid (asgard's wrath 2 enzo) maar dat zijn meestal spellen die een verhaallijn hebben waarna je die er toch kan afgooien.

Ik zou gewoon voor de 128Gb versie gaan; misschien zelfs tweedehands bekijken al het een optie is.

Extra gadgets:
Goede Access Point ( of router die het toe laat ); ik zou anno 2024 niet meer bekabeld met een Quest spelen
Lens Inserts (moest je brildrager zijn en zelfs indien niet zou ik het nog overwegen)
Powerbank + USB-C kabel die lang genoeg is (meer dan 1.5m)
Setje niet oplaadbare batterijen
Head strap is persoonlijk welke je gaat willen maar voor enkele tientjes heb je alvast al een upgrade

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-12 13:28
Ben van plan een Meta Quest 3 aan te schaffen. Misschien is dit een domme vraag maar... Ik kan om één of andere reden geen Facebook account aanmaken. Eerste keer mijn echte naam, daarna een afkorting van mijn voornaam. Het wordt elke keer geweigerd.

Kan ik alsnog een Meta account maken voor de Quest 3? Ook leuke tweedehands deals gezien. Waarop letten?

Alvast bedankt.

• orionis1000
Meta Quest 3 heeft enkel meta account nodig. Ik heb zelf geen facebook account

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 22:10
j0rDy schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:07:
[...]

Cool, je hebt ook Tribe XR (van pioneer) met echte gear, ze hebben ook workshops en sessies van "bekende" djs, maar het maandelijkse abonnement houdt mij tegen (vooral omdat ik nog nooit iets met DJen/muziek gedaan heb)
Deze app betaal je eenmalig voor, misschien wat laagdrempeliger.

• Oon
  • Niet online

Oon

Ik heb inmiddels een paar dagen mijn Quest 3, tot zover heel leuk speelgoed! Heel wat games geprobeerd, zowel via Steam (was even gekloot om dat werkend te krijgen via de Link kabel, maar toen het eenmaal werkte werkte het ook heel goed) als standalone.

Ik merk wel dat het echt vermoeiend is voor je ogen, en dat er ook veel situaties zijn waar je toch ineens even je zintuigen in de war brengt. Games die je vooral met je handen speelt (zoals bijv. The Climb) zijn prima, games waar bewegen minder belangrijk is (zoals A Fisherman's Tale) zijn goed te doen, maar zo'n achtbaan simulator en ook gewoon de Horizon Worlds of hoe het ook heet krijg ik echt het gevoel alsof ik achteruit in een auto heb gezeten :r
Vooral Blade & Sorcery was echt niet te doen, die heeft een hele vage camera waarbij als je je handen uitstrekt zonder fysiek je hoofd te bewegen, je hoofd in het spel wel naar achter gaat. Daar word ik echt na minder dan 2 minuten kotsmisselijk van. Jammer, want dat spel zag er op YouTube wel heel vet uit.

Heb ook geprobeerd om wat werk te doen met VR Desktop, Immersed VR en Horizon Workrooms. Jammer dat ze allemaal hun eigen kwaaltjes hebben, uiteindelijk werkt Immersed voor mij het beste. VR Desktop zou beter kunnen zijn, maar die trackt mijn toetsenbord niet en de kleurweergave daarvan is heel slecht (dus niet te doen voor design werk of webdevelopment).

Casten naar een Chromecast lokaal gaat overigens goed, maar die web link die je kunt gebruiken (die ze ook nog eens aanraden) is zo laggy dat je daar echt niks aan hebt..

Naast The Climb 2 inmiddels ook al een paar uur in Beat Saber en Synth Riders zitten, dat is toch wel ff zweten. Alleen jammer dat de song packs so belachelijk duur zijn.

Heb nog een aantal spellen in mijn lijstje staan om te proberen, maar ik neig toch naar spellen met korte sessies (zoals The Climb, Beat Saber en Synth Riders) en niet zo zeer een verhaal of een langere gameplay loop. Dan zijn het vooral rythm games of korte shooters, want andere knallers zoals The Climb ben ik nog niet echt tegengekomen.

• orionis1000
Je moet je even tijd geven om je VR benen te krijgen.
Rollercoaster sim zou ik niet meteen doen :)
De meeste games hebben locomotion instellingen, om het effect te minderen

Ikzelf doe ook vooral korte games (Beat Saber, mix reality eleven table tennis, Until You Fall), omdat je met VR toch wat weg bent van de wereld (interactie met gezin)
Voor de grote games moet ik wat tijd maken, maar vertaald zich, voor mij, ook naar meer sfeer en immersie.

• Aldoendex
@Oon
Gametips:
Pistolwhip
Racket Pinball (nieuw)
Walkabout minigolf
Racket NX

Etc

Meta Quest 3

• WinterMute2025
Voor nieuwkomers is PistolWhip misschien te snel met bewegingen......

• Oon
  • Niet online

Oon

orionis1000 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:12:
Je moet je even tijd geven om je VR benen te krijgen.
Rollercoaster sim zou ik niet meteen doen :)
De meeste games hebben locomotion instellingen, om het effect te minderen

Ikzelf doe ook vooral korte games (Beat Saber, mix reality eleven table tennis, Until You Fall), omdat je met VR toch wat weg bent van de wereld (interactie met gezin)
Voor de grote games moet ik wat tijd maken, maar vertaald zich, voor mij, ook naar meer sfeer en immersie.
Het geinige is dat ik vaak juist van de teleport opties en van die donkere randen of oogkleppen heel snel misselijk word, als ik ze uit zet en de beweging vloeiend is heb ik daar een stuk minder last van.
Zal hoe dan ook wel een kwestie zijn van 'zeebenen' krijgen maar er zit echt heel veel verschil in hoeveel last ik heb van misselijkheid/duizeligheid per spel.

Ik vind het ook lastig om tijd te maken om Fisherman's Tale af te maken, deels omdat ik die via Steam heb (en dus de Link kabel gebruik, moet nog even een ophangbeugel printen zodat ik die kabel in het midden van mijn ruimte aan het plafond kan hangen) en deels omdat het toch gewoon weer echt een spel is waar je gauw een half uur tot een uur mee kwijt bent.
WinterMute2025 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:28:
Voor nieuwkomers is PistolWhip misschien te snel met bewegingen......
Dat had ik bij Beat Saber al heel erg. Synth Riders iets minder omdat je alleen de ballen die je vast hebt op de juiste plek hoeft te houden, maar als je dan ook nog de juiste kant op moet bewegen wordt het bij de snellere liedjes al heel snel zwaaien.
Maar dat is een kwestie van makkelijk beginnen en opbouwen :) Heb wel spierpijn van de afgelopen dagen :+

• PatrickC
Oon schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:22:
Ik vind het ook lastig om tijd te maken om Fisherman's Tale af te maken, deels omdat ik die via Steam heb (en dus de Link kabel gebruik, moet nog even een ophangbeugel printen zodat ik die kabel in het midden van mijn ruimte aan het plafond kan hangen) en deels omdat het toch gewoon weer echt een spel is waar je gauw een half uur tot een uur mee kwijt bent.
Waarom probeer je niet wireless te spelen via b.v. Virtual Desktop, Air Link of Steam Link?

• Oon
  • Niet online

Oon

PatrickC schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:33:
[...]

Waarom probeer je niet wireless te spelen via b.v. Virtual Desktop, Air Link of Steam Link?
Ik moet nog een keer een wat betere router aanschaffen voor hier op zolder, dat is nu helaas bijna niet te doen. Onze ASUS Blue Cave die een verdieping lager staat geeft helaas te veel latency en te lage bandbreedte om echt draadloos te spelen.

Virtual Desktop en Immersed VR werken prima voor gewoon PC games spelen op een groot virtueel scherm, maar VR games wordt het allemaal hele lage bitrate en dan nog veel vertraging.

• NosferatuX
  • Niet online
Oon schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:57:
[...]

Ik moet nog een keer een wat betere router aanschaffen voor hier op zolder, dat is nu helaas bijna niet te doen. Onze ASUS Blue Cave die een verdieping lager staat geeft helaas te veel latency en te lage bandbreedte om echt draadloos te spelen.

Virtual Desktop en Immersed VR werken prima voor gewoon PC games spelen op een groot virtueel scherm, maar VR games wordt het allemaal hele lage bitrate en dan nog veel vertraging.
Denk dat het beste is om een kabel naar zolder te trekken en daar een extra node te plaatsen.
Hoeft niet eens een "betere" of dure te zijn. Mijn router hangt op de begane grond in de gang tegen de meterkast aan en op zolder staat een node die bekabeld is met de router beneden(zolder is volledig afgesloten)
Voor mijn quest 2 werkte dat perfect. Merkte niks qua latency.

[ Voor 17% gewijzigd door NosferatuX op 12-11-2024 23:29 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

• Flying Hawkic
  • Laatst online: 22-07 16:22
NosferatuX schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:26:
[...]

Denk dat het beste is om een kabel naar zolder te trekken en daar een extra node te plaatsen.
Hoeft niet eens een "betere" of dure te zijn. Mijn router hangt op de begane grond in de gang tegen de meterkast aan en op zolder staat een node die bekabeld is met de router beneden(zolder is volledig afgesloten)
Voor mijn quest 2 werkte dat perfect. Merkte niks qua latency.
Zelfde ervaring hier. Wat je ook probeert, die kabel gaat er moeten komen helaas :)

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-12 23:13
Oon schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 07:22:
Ik heb inmiddels een paar dagen mijn Quest 3, tot zover heel leuk speelgoed! Heel wat games geprobeerd, zowel via Steam (was even gekloot om dat werkend te krijgen via de Link kabel, maar toen het eenmaal werkte werkte het ook heel goed) als standalone.

Ik merk wel dat het echt vermoeiend is voor je ogen, en dat er ook veel situaties zijn waar je toch ineens even je zintuigen in de war brengt. Games die je vooral met je handen speelt (zoals bijv. The Climb) zijn prima, games waar bewegen minder belangrijk is (zoals A Fisherman's Tale) zijn goed te doen, maar zo'n achtbaan simulator en ook gewoon de Horizon Worlds of hoe het ook heet krijg ik echt het gevoel alsof ik achteruit in een auto heb gezeten :r
Vooral Blade & Sorcery was echt niet te doen, die heeft een hele vage camera waarbij als je je handen uitstrekt zonder fysiek je hoofd te bewegen, je hoofd in het spel wel naar achter gaat. Daar word ik echt na minder dan 2 minuten kotsmisselijk van. Jammer, want dat spel zag er op YouTube wel heel vet uit.

Heb ook geprobeerd om wat werk te doen met VR Desktop, Immersed VR en Horizon Workrooms. Jammer dat ze allemaal hun eigen kwaaltjes hebben, uiteindelijk werkt Immersed voor mij het beste. VR Desktop zou beter kunnen zijn, maar die trackt mijn toetsenbord niet en de kleurweergave daarvan is heel slecht (dus niet te doen voor design werk of webdevelopment).

Casten naar een Chromecast lokaal gaat overigens goed, maar die web link die je kunt gebruiken (die ze ook nog eens aanraden) is zo laggy dat je daar echt niks aan hebt..

Naast The Climb 2 inmiddels ook al een paar uur in Beat Saber en Synth Riders zitten, dat is toch wel ff zweten. Alleen jammer dat de song packs so belachelijk duur zijn.

Heb nog een aantal spellen in mijn lijstje staan om te proberen, maar ik neig toch naar spellen met korte sessies (zoals The Climb, Beat Saber en Synth Riders) en niet zo zeer een verhaal of een langere gameplay loop. Dan zijn het vooral rythm games of korte shooters, want andere knallers zoals The Climb ben ik nog niet echt tegengekomen.
Als ritme spellen je ding is zou ik echt eens naar Smash Drums kijken. Additionele song packs (naast een heel aantal kwalitatief goede gratis songs) zijn ook niet duur. 5 euri voor een pack van 4 songs.
Blijft voor mij sinds de release in 2021 mijn favoriete spel op de Quest, maar ik ben dan ook een muziek fanaat.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• Oon
  • Niet online

Oon

Ronster schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:45:
[...]

Als ritme spellen je ding is zou ik echt eens naar Smash Drums kijken. Additionele song packs (naast een heel aantal kwalitatief goede gratis songs) zijn ook niet duur. 5 euri voor een pack van 4 songs.
Blijft voor mij sinds de release in 2021 mijn favoriete spel op de Quest, maar ik ben dan ook een muziek fanaat.
Mijn ding is vooral de vlugge korte spelletjes, gisteravond begonnen met Beat Saber, toen een paar rondjes Synth Riders, toen even geklommen in The Climb, toen weer terug naar Beat Saber.. Na anderhalf uur gestopt omdat het zweet in m'n ogen liep, maar ik heb wat dat betreft echt de aandachtspanne van een 12-jarige met een TikTok verslaving :+

Smash Drums ziet er goed uit, had ik al op m'n wishlist staan. Als ik weer wat bestedingsruimte heb is dat een van de eerste die ik ga kopen :) Lekker rammen op stevige muziek is waarom ik ooit een echt drumstel heb gehad, helaas geen ruimte meer voor maar ben benieuwd hoe dat in VR gaat zijn

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:07

R.G

Blijven oculus games altijd meegaan?

Dus stel over 5 jaar koop ik de quest 6 of een andere variant kan ik Dan nog steeds games spelen van de quest 1?

Als ik nu de quest 1 en quest 2 verkoop en Dan een quest 3 wil Halen.. hoeveel moet je Dan bij leggen?

Is de quest 3 in battery een drama vergeleken met quest 2?

• R.G

R.G

I'm welke locaties of winkels kan je een quest 3 testen?

• Koldur
R.G schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:51:

Dus stel over 5 jaar koop ik de quest 6 of een andere variant kan ik Dan nog steeds games spelen van de quest 1?

Als ik nu de quest 1 en quest 2 verkoop en Dan een quest 3 wil Halen.. hoeveel moet je Dan bij leggen?

Niemand kan met zekerheid zeggen hoeveel generaties de spellen meegaan, dat lijkt mij vooral af te hangen van de SoCs die in de Quest opvolgers zullen zitten. De afgelopen generaties zijn voor zover ik weet, alle spellen mee gegaan.
Niemand kan in de toekomst kijken, maar als de opvolgende Quest headsets weer een compatible SoC krijgen, lijkt het mij aannemelijk dat de spellen backwards compatible blijven.

Hoeveel je mag bijleggen? Dat moet je zelf even zien, vandaag kan jet €200 zijn, maar morgen €300, hangt helemaal af van interesse en is echt de waan van de dag.

De Quest 3 batterij zonder battery pack is, afhankelijk van het spel wat je speelt, niet heel bijster goed. Tussen een uur (met de zwaardere MR spellen) en twee uur kun je er zonder battery pack mee halen.

• Aldoendex
Volgens mij hebben sommige Coolblue filialen een Q3 als demo opgesteld staan. Op hun website staat waar.

Meta Quest 3

• NosferatuX
  • Niet online
Flying Hawkic schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:37:
[...]

Zelfde ervaring hier. Wat je ook probeert, die kabel gaat er moeten komen helaas :)
Ja maar vind het eerlijk gezegd ook niet erg. Mijn desktop etc is dus op zolder ook bekabeld aangesloten en de router die ik daar heb is voor draadloos. Zo heb ik in mijn hele woning maximaal bereik en bekabelde apparatuur heeft de volle mep :)
R.G schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:51:

Ik denk dat je wel aardig wat moet bijleggen. Volgens mij is de quest 1 onverkoopbaar en de quest 2 niet heel erg in trek ivm de 3S. Dat bepaalde nieuwe games niet speelbaar meer zijn op de quest 2 helpt ook niet echt mee.
Vermoed dat je voor de q2 misschien nog iets van 150 kan krijgen. Voor een q3 + eventuele betere strap etc zal je dus best wat moeten bijleggen.

Of oudere games speelbaar blijven weet, zoals andere al aangaven, niemand maar het lijkt me wel voorlopig. Tegenwoordig koop je geen games meer maar een licentie om de game te mogen spelen dus of een game speelbaar blijft is niet eens een zekerheid op het betreffende platform waarop je de game gekocht hebt

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-12 23:13
Golf+ met kortingscode via de Japanse Meta store nu 9 euri:
https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/331370

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• WinterMute2025
Half-Life Alyx is weer eens in de aanbieding. Van 56,98 euro voor 20,05 euro (65% korting)

Hier is de link naar steam, voor de liefhebbers
https://store.steampowered.com/app/546560/HalfLife_Alyx/

• PatrickC
€549 voor een Meta Quest Pro.
https://unboundxr.nl/meta-quest-pro-256gb

Ik ben op zich blij met de mijne, maar ik zou er nu geen meer kopen, zelfs niet voor deze prijs. De Q3 biedt net zulke goede lenzen en een betere soc. Verder de vrijheid van het kunnen kiezen van een andere headstrap. En het is over het algemeen best lastig om informatie te vinden over hoe zaken draaien op de Pro omdat zo weinig mensen hem hebben. De dock is wel fijn (hoewel je op moet letten dat het goed contact maakt), maar een headstrap met zo'n magnetisch er op zittende accu en goede oplaadbare batterijen in de controllers die lekker lang meegaan is misschien nog wel fijner.

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-10 09:53
Wij hebben de laatste tijd ontzettend veel problemen met onze Quest 2. Met alles wat we spelen verliest de headset tracking en zakken we de grond in. Alles is al gereset en ik zorg ook voor extra licht maar helaas helpt het allemaal niet. Lijkt begonnen te zijn met de laatste update van de headset, V71 geloof ik.

Heb meta maar om hulp gevraagd.

• Flying Hawkic
ikdedinges schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:19:
Wij hebben de laatste tijd ontzettend veel problemen met onze Quest 2. Met alles wat we spelen verliest de headset tracking en zakken we de grond in. Alles is al gereset en ik zorg ook voor extra licht maar helaas helpt het allemaal niet. Lijkt begonnen te zijn met de laatste update van de headset, V71 geloof ik.

Is er iets in je ruimte veranderd? Een tapijt weg gedaan? Gordijnen die open zijn?

Te weinig licht kan problemen geven maar ook teveel licht kan problemen geven, denk aan daglicht dat weerkaatst op de vloer.

En heb je gecontroleerd of de camera's niet vuil zijn?

Of hindert kleding of een hoofdtelefoon de camera's niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Flying Hawkic op 17-11-2024 12:04 ]

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-10 09:53
Flying Hawkic schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:03:
[...]

Is er iets in je ruimte veranderd? Een tapijt weg gedaan? Gordijnen die open zijn?

Te weinig licht kan problemen geven maar ook teveel licht kan problemen geven, denk aan daglicht dat weerkaatst op de vloer.

En heb je gecontroleerd of de camera's niet vuil zijn?

Of hindert kleding of een hoofdtelefoon de camera's niet?
Niets veranderd hier, behalve dat we nu in de winter minder licht in huis krijgen. daarom ook geprobeerd te spelen met lampen aan.
Camera's ook gecontroleerd en schoongemaakt inderdaad.
En we spelen altijd in sportkleding.

Maar dat zijn inderdaad ook goede troubleshoot stappen!

• robbertvw
Plugin schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 01:56:
[...]

Ja dat zou goed kunnen. Dus als er mensen hier de meta PCVR versie hebben, komt het in de buurt van dit grafisch gezien?:

[YouTube: One of The Best PC VR Games EVER MADE! // METRO AWAKENING PC VR Gameplay]
Ik speel de PCVR versie van Metro Awakening. En ja grafisch vindt ik het ook wat tegenvallen (in vergelijk met UEVR spellen of Half Life Alyx). Dit valt niet zo op in de Youtube videos. Grootste minpunt is de relatief lage resolutie van textures. Waarschijnlijk doordat de titel ook is ontwikkeld voor de Quest.
De negatieve reviews komen denk ik door het vergelijken met andere PCVR titels.
Anderzijds is de atmosfeer (ook grafisch) wel heel goed gedaan, erg goede lichteffecten.

Tot nu toe vind ik het een heel erg gaaf spel, ook al ben ik een graphics junkie.

• Llopigat
  • Niet online
robbertvw schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:06:
[...]

Ik speel de PCVR versie van Metro Awakening. En ja grafisch vindt ik het ook wat tegenvallen (in vergelijk met UEVR spellen of Half Life Alyx). Dit valt niet zo op in de Youtube videos. Grootste minpunt is de relatief lage resolutie van textures. Waarschijnlijk doordat de titel ook is ontwikkeld voor de Quest.
Anderzijds is de atmosfeer (ook grafisch) wel heel goed gedaan, erg goede lichteffecten.

Tot nu toe vind ik het een heel erg gaaf spel, ook al ben ik een graphics junkie.
Ik heb de pc versie nog niet geprobeerd maar op de Quest 2 vind ik hem fenomenaal. Ik had niet gedacht dat ze zoveel voor elkaar konden krijgen op die oude processor. Het voelt ook echt als een grote game a la Alyx met natuurlijk wel mindere kwaliteit. Maar op de Quest zelf.. wow

Volgende week probeer ik hem op de Quest 3 en pc.

• Flying Hawkic
ikdedinges schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:34:
[...]

Niets veranderd hier, behalve dat we nu in de winter minder licht in huis krijgen. daarom ook geprobeerd te spelen met lampen aan.
Camera's ook gecontroleerd en schoongemaakt inderdaad.
En we spelen altijd in sportkleding.

Maar dat zijn inderdaad ook goede troubleshoot stappen!
Lijkt erop dat je al best wat geprobeerd hebt. Misschien eens andere lampen proberen gewoon om te testen?

Ik speel zelf om mijn Quest 3 en gebruik mijn Quest 2 niet meer. Op mijn Quest 3 merk ik geen problemen.

• PatrickC
Ik begrijp dat wanneer je Metro Awakening koopt via de Meta Store, het een cross buy is en je ook in PVCR kunt spelen. Is die PCVR dan dezelfde versie als wanneer je de game via Steam koopt?

• R.G

R.G

Is Skyrim Al stand alone op quest te spelen?

Ik had een kat vr maar verkcoht re veel hazzle met opstellen en wat een ellende gehad met De verkoop...

Klant was geen expert en heeft mega lastig gedaan..

Wat ik zou Willen:
Naar een sport ruimte gaan gebied tekeken en lekker losgaan met Skyrim game en medal of honor en beatsaber zonder dat je kans hebt dat je wat or iemand raakt..

• Soliest
R.G schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:57:
Is Skyrim Al stand alone op quest te spelen?

Ik had een kat vr maar verkcoht re veel hazzle met opstellen en wat een ellende gehad met De verkoop...

Klant was geen expert en heeft mega lastig gedaan..

Wat ik zou Willen:
Naar een sport ruimte gaan gebied tekeken en lekker losgaan met Skyrim game en medal of honor en beatsaber zonder dat je kans hebt dat je wat or iemand raakt..
- Nee.
- wat?
- vervelend joh
- Voor Skyrim heb je dan wel een mega sportruimte nodig. Ik houd het lekker op spelen op mijn zolderkamertje, zittend op een stoel. Werkt voor mij goed genoeg. Iets meer ruimte zou wel handig zijn, zit nu zo nu en dan in de was :p

• WinterMute2025
Skyrim is NIET standalone te spelen... alleen streamed via een PC.

• robbertvw
PatrickC schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:08:
Ik begrijp dat wanneer je Metro Awakening koopt via de Meta Store, het een cross buy is en je ook in PVCR kunt spelen. Is die PCVR dan dezelfde versie als wanneer je de game via Steam koopt?
Ik zou niet weten waarom die versie niet dezelfde zou zijn als de Steam versie.
Ben inmiddels bij Chapter 6, erg goed spel. Hopelijk verkoopt het goed en zorgt het voor meer interesse in AA/AAA VR spellen bij de grotere uitgevers en developers.

Je zegt dat je alles gereset hebt, maar voor de zekerheid (want sommige mensen zeggen dat en dan hebben ze het ding alleen uit en aan gezet), heb je ook de guardian data verwijderd en opnieuw ingesteld? Of anders zelfs complete fabrieksreset?

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-12 13:24

Ik ervaar de laatste weken ook problemen met tracking verliezen. Bij mij thuis is ook niets veranderd, dezelfde verlichting (heb allemaal hue lampen standaard op een VR-scene staan voor maximaal licht).

Met een Quest 3 trouwens, heb het verder nog niet onderzocht. Ik heb de headset al vanaf de release, speel een paar keer per week en heb deze problemen hiervoor nooit gehad.

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-12 11:48
Voor diegene die tracking problemen hebben en aangeven: "er is niet veel verandert". We zijn de wintertijd in aan het gaan en de zon staat letterlijk lager. Als de zon direct op de camera's schijnt, ziet die camera alleen een blinde vlek en kan de grond bijv. niet zien. Ook Hue lampen op 'maximaal' zetten heeft weinig zin, omdat je dan meerdere blinde vlekken hebt die teveel licht geven en dan kan hij de omgeving niet goed in kaart brengen (dit is althans bij een Quest 2).

Je wilt overal een gematigde lichtbron hebben die de omgeving perfect rustig verlicht; zodat hij alle randen ziet, niet VOL licht. Als de zon bijvoorbeeld op je vloer schijnt; is dat een flinke lichtvlek die hij niet kan inschatten. Het beste wat je nog kunt doen is eigenlijk alle lampen uit zetten en een IR Flood lamp neer zetten; dat werkt voor de Q2 in ieder geval het beste; ben echter niet bekend of de Q3 een andere weg in geslagen is.

Bijvoorbeeld zoiets

• WinterMute2025
Bij de MediaMarkt geven ze tijdelijk een Black Friday korting van 20 euro op de nieuwe
Meta Quest 3s 256gig versie.

Je betaald nu 419 euro ipv 439,99 euro.

Link: https://www.mediamarkt.nl...-vr-bril-wit-1871462.html
ShAd0w schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:08:
Voor diegene die tracking problemen hebben en aangeven: "er is niet veel verandert". We zijn de wintertijd in aan het gaan en de zon staat letterlijk lager. Als de zon direct op de camera's schijnt, ziet die camera alleen een blinde vlek en kan de grond bijv. niet zien. Ook Hue lampen op 'maximaal' zetten heeft weinig zin, omdat je dan meerdere blinde vlekken hebt die teveel licht geven en dan kan hij de omgeving niet goed in kaart brengen (dit is althans bij een Quest 2).

Je wilt overal een gematigde lichtbron hebben die de omgeving perfect rustig verlicht; zodat hij alle randen ziet, niet VOL licht. Als de zon bijvoorbeeld op je vloer schijnt; is dat een flinke lichtvlek die hij niet kan inschatten. Het beste wat je nog kunt doen is eigenlijk alle lampen uit zetten en een IR Flood lamp neer zetten; dat werkt voor de Q2 in ieder geval het beste; ben echter niet bekend of de Q3 een andere weg in geslagen is.

Bijvoorbeeld zoiets
Wat is het voordeel van een IR flood lamp tov een gewone lamp? Behalve dat je nu een flinke IR lichtvlek maakt ipv zichtbaar licht vlek? Nadeel is dat hij (in theorie iig) de IR trackers op je controllers minder goed kan zien. De tracking camera's hebben een filter zodat die relatief sterker door komen, en dat doe je teniet door een IR lamp erop te zetten. In de praktijk loopt het niet zo'n vaart hoor.

Algemeen is een hoop indirect licht beter dan enkel een directe lamp, maar meer licht is eigenlijk ook altijd beter. (In theorie kan teveel licht, in de praktijk niet als we het over binnen gebruik hebben).

Wintertijd dacht ik ook aan, tegelijk moet dat wel betekenen dat je vroeg in de avond / laat in de middag aan het spelen bent. Als je sowieso 's avonds met gordijnen dicht bezig was, dan is er natuurlijk weinig veranderd. (Overigens heb ik zelf geen verschil gemerkt, en gebruik hem vaak wel eind van de middag, wat nu afhankelijk is van mijn ene lamp in mijn kamer).

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-12 13:24
ShAd0w schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:08:

Bijvoorbeeld zoiets
Wintertijd had ik ook aan gedacht inderdaad, maar ik speel altijd in de avonduren dus zou eigenlijk niet veel verschil mogen maken, in m'n gameroom (met 2 ramen naar het noorden) is sowieso weinig daglicht :) Ik heb sowieso nooit tracking problemen gehad (ook afgelopen winter niet) tot een paar weken geleden.

• Llopigat
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:23:
[...]
Wat is het voordeel van een IR flood lamp tov een gewone lamp? Behalve dat je nu een flinke IR lichtvlek maakt ipv zichtbaar licht vlek? Nadeel is dat hij (in theorie iig) de IR trackers op je controllers minder goed kan zien. De tracking camera's hebben een filter zodat die relatief sterker door komen, en dat doe je teniet door een IR lamp erop te zetten. In de praktijk loopt het niet zo'n vaart hoor.
Een voordeel is dat je in het 'donker' kan spelen. Kan belangrijk zijn als je huisgenoten hebt die last hebben van het licht.

• Plugin
  • Niet online
robbertvw schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:06:
[...]

De meta PCVR versie? Vroeg me af omdat er best veel klagen over low textures of dat dan enkel de META PCVR versies zijn... want de youtube review versies die de steam versie gebruiken hebben dat probleem niet (zover ik gezien heb althans).
Zou geen verschil in moeten zijn normaal gesproken maar misschien is er iets mis gegaan met de PCVR META versie.

[ Voor 5% gewijzigd door Plugin op 19-11-2024 22:55 ]

Pagina: 1 ... 117 ... 126 Laatste