• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:56
Ludewig schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:30:
De AMVR is inderdaad degene waar ik nu naar neig en die het meest lijkt op wat ik op mijn Q2 heb en daar goed bevalt.
ok top, ik heb de set besteld, facial interface kijk ik later naar. als het goed is komt de set morgen al :)

is het ook mogelijk om met Netflix oid 3d movies te streamen? Ik krijg het via de browser niet voor elkaar?

[ Voor 14% gewijzigd door TweakerVincent op 07-10-2024 21:57 ]

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
TweakerVincent schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:34:
[...]

ok top, ik heb de set besteld, facial interface kijk ik later naar. als het goed is komt de set morgen al :)

is het ook mogelijk om met Netflix oid 3d movies te streamen? Ik krijg het via de browser niet voor elkaar?
Staan er 3D films op Netflix dan?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Melodicloud
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 14:27
NosferatuX schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:06:
[...]

Ja denk ook niet dat prijzen verder verlaagd worden maar prime day kan wel, dat doe amazon dan zelf voor 2 dagen. Denk alleen niet dat ik tot dan kan wachten haha. Als het al eenmaal in me hoofd zit..
Ik zie wel aanbiedingen voor bv Kiwi straps, maar niet voor de Quest 3 zelf. Had je hem al besteld?

• TweakerVincent
PatrickC schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 23:54:
[...]

Staan er 3D films op Netflix dan?
Dacht ik ergens te lezen te hebben

• PatrickC
  • Nu online
Melodicloud schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 00:24:
[...]

Ik zie wel aanbiedingen voor bv Kiwi straps, maar niet voor de Quest 3 zelf. Had je hem al besteld?
Voor de Quest 3 Kiwi straps zijn er ook Prime Day aanbiedingen.

In de reviews op Amazon lees ik wat negatieve reviews over de batterij van de Kiwi strap. Heeft iemand hier ervaring mee?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• TweakerVincent
Ik mis een hele hoop games, tijd mijn quest 2 niet gebruikt en nu dus een nieuwe quest 3 (de 2 is verkocht)

Ik las ergens dat meta op een bepaald moment je een mail gestuurd heeft of je je games wilt overzetten, klopt dat? Dat zou wel zuur zijn als ik ze kwijt ben?

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
??

Als je hetzelfde account gebruikt op je Quest 3 als eerder op de 2 zou je alle spellen nog moeten hebben.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:44
TweakerVincent schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:30:
Ik mis een hele hoop games, tijd mijn quest 2 niet gebruikt en nu dus een nieuwe quest 3 (de 2 is verkocht)

Ik las ergens dat meta op een bepaald moment je een mail gestuurd heeft of je je games wilt overzetten, klopt dat? Dat zou wel zuur zijn als ik ze kwijt ben?
Er is iets geweest waarbij een Oculus-account overgezet moest worden naar een Meta-account.
Daar zijn wel wat berichten over geweest. Maar ik weet niet meer precies wat daarvan de deadline was.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12 20:56
TweakerVincent schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:34:
[...]

Helaas is het aanbod 3D films compleet bagger wat heel jammer is voor VR. Alles is of oud of het is een enkeling die uit is gekomen.

Ik heb mezelf moeten wenden naar torrents voor 3D films maar films uit 2023 en 2024 zijn er niet volgens mij. De laatste is bij mijn weten Avatar The way of Water 2022 die in ieder geval te verkrijgen is.

Wel jammer wat een VR bril is hier perfect voor. De beste film voor mij blijft nog wel Ghost in the shell in 3D. Via Bigscreen deze ooit gehuurd en gekeken in 3D. Maar ook daar is het aanbod minimaal.

Legaal een goed 3D films aanbod zou top zijn. Maar volgens mij is die markt compleet dood :)

https://www.afrikareisopmaat.nl

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12 13:41
PatrickC schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:01:
[...]

Voor de Quest 3 Kiwi straps zijn er ook Prime Day aanbiedingen.

In de reviews op Amazon lees ik wat negatieve reviews over de batterij van de Kiwi strap. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb zelf al een tijdje de KIWI design Elite Strap SPC voor mijn Q3, maar tot nu toe nog geen enkel probleem ervaren. Welke problemen zouden er spelen dan?
Overigens daarvoor de elite strap met batterij van Meta zelf gehad en uiteindelijk wilde deze niet langer werken wegens een mondiaal probleem met de batterij-firmware. Een halo is niets voor mij, dus vandaar mijn keuze voor Kiwi.

• TweakerVincent
SacreBleu schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:14:
[...]

Er is iets geweest waarbij een Oculus-account overgezet moest worden naar een Meta-account.
Daar zijn wel wat berichten over geweest. Maar ik weet niet meer precies wat daarvan de deadline was.
ja dat las ik idd. Het gaat om de games van de Rift, ik ben nu met support aan het mailen

• PatrickC
  • Nu online
BaggerDeBagger schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:55:
[...]

Ik heb zelf al een tijdje de KIWI design Elite Strap SPC voor mijn Q3, maar tot nu toe nog geen enkel probleem ervaren. Welke problemen zouden er spelen dan?
Overigens daarvoor de elite strap met batterij van Meta zelf gehad en uiteindelijk wilde deze niet langer werken wegens een mondiaal probleem met de batterij-firmware. Een halo is niets voor mij, dus vandaar mijn keuze voor Kiwi.
Ik had wat 1-ster reviews gezien op Amazon waar ze meldden dat de batterij niet veel toevoegt. Maar er zijn ook genoeg kopers tevreden en jij dus ook. Dus heb ‘m maar aangeschaft met de korting nu, Voor dit geld kan ik me er geen bult aan vallen. :)

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:55
PatrickC schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:23:
[...]

Ik had wat 1-ster reviews gezien op Amazon waar ze meldden dat de batterij niet veel toevoegt. Maar er zijn ook genoeg kopers tevreden en jij dus ook. Dus heb ‘m maar aangeschaft met de korting nu, Voor dit geld kan ik me er geen bult aan vallen. :)
Klinkt als defect, een verkeerde lader (gebeurt vaker dan je denk met al die verschillende snellaad standaarden) of verkeerde verwachting. 6400mAH is niet zo heel veel, maar dat staat bij de specs en een defect valt onder garantie.

Als je wat langer VR speelt, is een batterij wel echt een must, zeker als je AR gaat spelen met stand alone spellen. Als je PCVR speelt, heb je in de meeste gevallen veel langer plezier van de batterij.
Mat AR kun je met deze head strap binnen twee uur beide batterijen leeg hebben. Het hangt dus van aardig wat factoren af.

Maar lijkt mij inderdaad geen slechte koop, defecten heb je bij elk merk en heb je gewoon garantie voor.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12 13:41
[...]

Afhankelijk van het gebruik houdt de batterij het bij mij ongeveer 2 uur vol voordat de Q3 accu wordt aangesproken. Bij elkaar toch een uur of 4 voordat ik zonder stroom zit. Je kunt zelfs nog een extra usb-C powerbank op de Kiwi accu aansluiten om nog langer door te gaan.
Mooie aankoop zo met prime.

• PatrickC
  • Nu online
Koldur schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:06:
[...]

Klinkt als defect, een verkeerde lader (gebeurt vaker dan je denk met al die verschillende snellaad standaarden) of verkeerde verwachting. 6400mAH is niet zo heel veel, maar dat staat bij de specs en een defect valt onder garantie.

Als je wat langer VR speelt, is een batterij wel echt een must, zeker als je AR gaat spelen met stand alone spellen. Als je PCVR speelt, heb je in de meeste gevallen veel langer plezier van de batterij.
Mat AR kun je met deze head strap binnen twee uur beide batterijen leeg hebben. Het hangt dus van aardig wat factoren af.

Maar lijkt mij inderdaad geen slechte koop, defecten heb je bij elk merk en heb je gewoon garantie voor.
Ik heb tot nu toe Assetto Corsa, Automobilista 2, Le Mans Ultimars en Virtual Pinball gespeeld via VD (H264+ op 500Mb en 90hz) en Open Composite, en vind de standaard batterij van de Q3 toch behoorlijk snel gaan. En dat is dus allemaal PCVR.

Ik vraag me wel af of er nog iets op de achtergrond actief was, want toen ik de Q3 voor de eerste keer echt wilde uitzetten ipv sleep modus, kreeg ik een scherm dat er nog een update in progress was. Wat wel vreemd was, want bij de system settings stond er bij de firmware update dat er geen update was. Toen ik de Q3 voor de eerste keer gebruikte, heb ik meteen de laatste firmware geïnstalleerd.

Zetten jullie de Q3 trouwens standaard altijd uit of gewoon altijd in sleep modus?

• SacreBleu
PatrickC schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:42:
[...]

Ik heb tot nu toe Assetto Corsa, Automobilista 2, Le Mans Ultimars en Virtual Pinball gespeeld via VD (H264+ op 500Mb en 90hz) en Open Composite, en vind de standaard batterij van de Q3 toch behoorlijk snel gaan. En dat is dus allemaal PCVR.

Ik vraag me wel af of er nog iets op de achtergrond actief was, want toen ik de Q3 voor de eerste keer echt wilde uitzetten ipv sleep modus, kreeg ik een scherm dat er nog een update in progress was. Wat wel vreemd was, want bij de system settings stond er bij de firmware update dat er geen update was. Toen ik de Q3 voor de eerste keer gebruikte, heb ik meteen de laatste firmware geïnstalleerd.

Zetten jullie de Q3 trouwens standaard altijd uit of gewoon altijd in sleep modus?
De constante Wifi-verbinding zuigt de batterij leeg.
Dat is de reden waarom ik een strap met battery wilde.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Koldur
PatrickC schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:42:
[...]

Ik zet hem gewoon altijd uit, als hij op 80% zit. Wil toch de batterij wat ontzien, 20-80% theorie is onderbouwd echt aanzienlijk te helpen de levensduur van Lithium-Ion batterijen te verlengen.

Heb daar met de Quest 2 nooit problemen mee gehad eerlijk gezegd, verwacht wel dat ik de Quest drie langer houd, dus wie weet helpt het. Anders kan ik natuurlijk altijd nog mijn head strap met uitwisselbare batterijen blijven gebruiken.

Wat vind jij snel gaan met PCVR? Ik kan er tegen de 3,5 uur mee, alleen op de Quest batterij. Vind ik prima voor een sessie sim racen o.i.d. haha.

[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 08-10-2024 19:41 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• PatrickC
  • Nu online
Koldur schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:40:
Wat vind jij snel gaan met PCVR? Ik kan er tegen de 3,5 uur mee, alleen op de Quest batterij. Vind ik prima voor een sessie sim racen o.i.d. haha.
Zo lang heb ik nog niet achter elkaar gespeeld, maar er ging zeker 20-25% af in ongeveer een half uur, dus als ik die lijn door trek haal ik maar tussen 2-2,5 uur. Zijn er misschien nog settings die hoger batterijverbruik tegen gaan?

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 08-10-2024 19:46 ]

• Koldur
PatrickC schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:45:
[...]

Zo lang heb ik nog niet achter elkaar gespeeld, maar er ging zeker 20-25% af in ongeveer een half uur, dus als ik die lijn door trek haal ik maar tussen 2-2,5 uur.
Misschien dat het in een eerdere FW versie minder hard ging, tegenwoordig houd ik het niet meer erg bij.

Heb mijn helderheid overigens ook niet voluit staan, 80%. Dat scheelt ook wel wat, vooral door de pancake lenzen kost het de Quest 3 een hoop om helder beeld te geven (pancake lenzen snoepen een heel stuk helderheid af).

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Melodicloud schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 00:24:
[...]

Ja helaas geen echte aanbiedingen maar ik had de Quest 3 inderdaad al besteld. Wel weer eentje met issues. Derde op rij nu.. Deze heeft op willekeurige momenten een crack of een pop in de audio. Echt heel irritant.
Quality controll is volgens mij niet aanwezig bij Meta. Ik heb gewoon geen zin om weer te moeten ruilen, ze zullen me wel zien aankomen bij de Media Markt...

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 13:49

Wailing_Banshee

You're Next

BaggerDeBagger schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:18:
[...]

Afhankelijk van het gebruik houdt de batterij het bij mij ongeveer 2 uur vol voordat de Q3 accu wordt aangesproken. Bij elkaar toch een uur of 4 voordat ik zonder stroom zit. Je kunt zelfs nog een extra usb-C powerbank op de Kiwi accu aansluiten om nog langer door te gaan.
Mooie aankoop zo met prime.
Idem hier. Ik heb die Bobo strap. Ik ben juist niet voor Kiwi gegaan, omdat de Bobo een losse batterij bevat. ik zou een tweede batterij kunnen kopen, die ik onder het gebruik zou kunnen wisselen. Voorlopig is zijn beide batterijen samen (Quest batterij + Bobo batterij) genoeg voor een speelsessie :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• SacreBleu
Ik heb de BoboVR S3 (Pro?).
Deze heeft andere accu's die tweemaal zoveel capaciteit hebben als de eerdere accu's.

Per accu haal ik er met gemak een aantal uur uit. Ik heb een complete set met oplader gehaald. Tegen de tijd dat er een accu leeg is dan is er minimaal eentje weer opgeladen.

Ik zit dus nooit zonder. Dat is heerlijk. Ook met AR gaan de accu's lang genoeg mee.
Ook voor de langere sessies zijn ze geschikt

• Koldur
Ik heb ook de S3 Pro (er is geen niet pro haha) en er iets te enthousiast een tweede batterij bij gekocht. Heb die nog niet nodig gehad zelf, wel prettig om te hebben, maar niet €50 prettig achteraf gezien.

Ze laden wel wat traag op zonder officiële lader van Bobo, daarvoor is het handig een tweede accu te hebben in mijn geval.
Maar als je er maar een hebt, kun je die ook bijladen en later weer erop zetten als de accu van de Quest zelf leeg gaat. Dus als je twijfelt en niet meer dan zes uur speelt (hoogstwaarschijnlijk wel twee uur meer), kun je het op die manier makkelijk doen.

• PatrickC
  • Nu online
Net even rFactor 2 gespeeld op de Q3 via Open Composite en VD. Dat ging niet helemaal soepel. Ik krijg af en toe flinke framedrops en met de VD performance monitor zie ik op dat moment spikes in de network latency (network latency is normaal rond 3-4ms). Dat heb ik bij de andere sim racing games (AC, AMS2, LMU) nog niet gezien. Af en toe wel dat de FPS even heel kort onder de 90 komen (maar nog wel boven de 85), maar met rF2 waren de drops veel zwaarder, frequenter en langer, waardoor ik er ook echt last van had met racen. rFactor 2 werkt in desktop mode en op de Oculus Rift zonder issues, met max settings. Voor de Q3 heb ik de setting al verlaagd.

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 09-10-2024 10:10 ]

• SacreBleu
Koldur schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:53:
Ik heb ook de S3 Pro (er is geen niet pro haha) en er iets te enthousiast een tweede batterij bij gekocht. Heb die nog niet nodig gehad zelf, wel prettig om te hebben, maar niet €50 prettig achteraf gezien.

Ze laden wel wat traag op zonder officiële lader van Bobo, daarvoor is het handig een tweede accu te hebben in mijn geval.
Maar als je er maar een hebt, kun je die ook bijladen en later weer erop zetten als de accu van de Quest zelf leeg gaat. Dus als je twijfelt en niet meer dan zes uur speelt (hoogstwaarschijnlijk wel twee uur meer), kun je het op die manier makkelijk doen.
Ik wist niet zeker of die nog 'Pro' erbij had. :+
Met twee batterijen heb je, als het goed is, al een loop waarbij je niet meer zonder zit.

Bij de batterijen die ze eerst hadden, had ik met drie batterijen niet genoeg om een loop te hebben.
Maar, ik speel geen hele lange sessies meer. Misschien wel wanneer Metro VR is uitgekomen. Daar ben ik op aan het wachten. :9

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-12 18:55
[...]

Heb hem ook maar geen enkel probleem mee. Werkt en zit allemaal goed 😊

• TweakerVincent
SacreBleu schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:14:
[...]

Heb de games gevonden. Wist niet dat rift store anders was :D. Op de pc staan ze gewoon :-)

• TweakerVincent
Op de quest 3 kan ik videoland niet afspelen in de normale browser. Werkt dit wel in een andere browser? Netflix apple tv werkt wel

En als ik de browser gebruik om bv apple tv+ te kijken dan is er een soort grijze waas over het scherm. Is dit met een andere browser beter?

Quest 3

[ Voor 37% gewijzigd door TweakerVincent op 09-10-2024 23:19 ]

• TweakerVincent
Ik heb Green Hell VR ondekt op de quest 3. Nu speel ik het spel op de quest 3 zelf, maar ik bedacht dat het via virtual desktop en steam versie wss nog mooier is?

Werkt dat goed? of moet ik de quest versie blijven gebruiken?

• SacreBleu
TweakerVincent schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:35:
Ik heb Green Hell VR ondekt op de quest 3. Nu speel ik het spel op de quest 3 zelf, maar ik bedacht dat het via virtual desktop en steam versie wss nog mooier is?

Werkt dat goed? of moet ik de quest versie blijven gebruiken?
Over Virutal Desktop staat in dit topic al écht enorm veel informatie.
Daarbij, of het wel of niet goed werkt is afhankelijk van je hardware.

Werkt het (goed)? Ja. Gaat het werken voor jou, geen idee. Dat is afhankelijk van je hardware.

• TweakerVincent
SacreBleu schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:44:
[...]

Over Virutal Desktop staat in dit topic al écht enorm veel informatie.
Daarbij, of het wel of niet goed werkt is afhankelijk van je hardware.

Werkt het (goed)? Ja. Gaat het werken voor jou, geen idee. Dat is afhankelijk van je hardware.
ik ken virtual desktop uiteraard, maar ik wil graag weten of Green hell VR de moeite waard is om de steam versie te kopen.

Het lijkt mij dat de steam Vr versie een stuk beter is dan native quest 3 versie?

de reviews op steam zijn niet best, denk dat ik maar bij quest 3 versie blijf

[ Voor 6% gewijzigd door TweakerVincent op 11-10-2024 11:48 ]

• Shaedwell
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:18
Reactie in het steamforum:
While the game is fun it has been abandoned we haven't had an update in 2 years while psvr and quest both have been updated and got multiplayer announced but not us
Het lijkt erop dat de quest versie beter ondersteund wordt.

• TweakerVincent
Shaedwell schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:50:
Reactie in het steamforum:
[...]

Het lijkt erop dat de quest versie beter ondersteund wordt.
ik las idd de reacties, ik vind het spel in de quest 3 al mooi, maar verwacht dat via VD en mijn 3090 ik het nog een stuk beter krijg. Vandaar mijn vraag. vraag is dan wel of tracking etc goed werkt

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerVincent op 11-10-2024 11:54 ]

• SacreBleu
TweakerVincent schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:53:
[...]

ik las idd de reacties, ik vind het spel in de quest 3 al mooi, maar verwacht dat via VD en mijn 3090 ik het nog een stuk beter krijg. Vandaar mijn vraag. vraag is dan wel of tracking etc goed werkt
Waarom zou de tracking niet goed werken? Dat is exact hetzelfde als hoe je het nu hebt in standalone.

• TweakerVincent
SacreBleu schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:56:
[...]

Waarom zou de tracking niet goed werken? Dat is exact hetzelfde als hoe je het nu hebt in standalone.
heb jij het spel gespeeld? ik zie in yt filmpjes dat ze een controller gebruiken in de standalone pc versie?

• SacreBleu
TweakerVincent schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:58:
[...]

heb jij het spel gespeeld? ik zie in yt filmpjes dat ze een controller gebruiken in de standalone pc versie?
Nee, dit spel heb ik volgens mij nooit gespeeld. Weet niet of er ooit een free weekend was. In VR heb in het in ieder geval nooit gespeeld.

Je tweede zin kan ik niet plaatsen. Wat wil je precies weten?

• TweakerVincent
SacreBleu schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:09:
[...]

Nee, dit spel heb ik volgens mij nooit gespeeld. Weet niet of er ooit een free weekend was. In VR heb in het in ieder geval nooit gespeeld.

Je tweede zin kan ik niet plaatsen. Wat wil je precies weten?
ik snap niet zo goed dat je reageert op mijn post als je het spel niet zelf gespeeld hebt.

Ik wil weten of ik het spel beter via de pc speel en dan dezelfde controls als de quest 3 kan gebruiken. Dat lijkt namelijk niet zo.

• SacreBleu
TweakerVincent schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:23:
[...]

ik snap niet zo goed dat je reageert op mijn post als je het spel niet zelf gespeeld hebt.

Ik wil weten of ik het spel beter via de pc speel en dan dezelfde controls als de quest 3 kan gebruiken. Dat lijkt namelijk niet zo.
Daar kan ik je inderdaad niet bij helpen, maar als dat je vraag is, heb je die wel heel cryptisch gesteld. Aangezien je eerst vroeg of het allemaal wel 'goed zou werken'.

Daarna vroeg je je af of de tracking wel goed zou zijn. En nu komen we pas op je uiteindelijke vraag, of de besturing wel hetzelfde is als de Standalone versie ten opzichte van de VR versie op Steam.

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:39
Green Hell op PC word bijna niet meer bijgewerkt... Support is almost non existent.
Green Hell Quest versie word nog wel prima geupdated.

Tja, als je de beste gfx wilt , en het niet erg vind dat de game dus niet meer geupdated word -> Steam versie

en anders de Quest versie.
De Quest versie is trouwens veel minder free roaming.....

• TweakerVincent
WinterMute2025 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:05:
Green Hell op PC word bijna niet meer bijgewerkt... Support is almost non existent.

Tja, als je de beste gfx wilt , en het niet erg vind dat de game dus niet meer geupdated word -> Steam versie

thanks,

net gelezen dat het idd een andere versie is.

Vraag die nog open staat, zijn de controls in de steam VR wel redelijk gelijk aan de quest, of kan je echt allen met een controller spelen in steam vr versie?

Het lijkt erop dat controllers werken, neem aan dat de quest 3 controllers native goed werken met de PCVR versie?

[ Voor 25% gewijzigd door TweakerVincent op 11-10-2024 15:40 ]

• SacreBleu
TweakerVincent schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:21:
[...]

thanks,

net gelezen dat het idd een andere versie is.

Vraag die nog open staat, zijn de controls in de steam VR wel redelijk gelijk aan de quest, of kan je echt allen met een controller spelen in steam vr versie?
Op de pagina van Green Hell VR staat aangegeven dat het met tracked controllers is.

• TweakerVincent
SacreBleu schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:40:
[...]

Op de pagina van Green Hell VR staat aangegeven dat het met tracked controllers is.
thanks voor meedenken, volgens mij zit het wel goed :) Ik was gisteren echt verbaast hoe vet dit spel is. Denk vnv even de steam edititie testen. Wil de volledige game ipv een kleinere :)

• SacreBleu
TweakerVincent schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:43:
[...]

thanks voor meedenken, volgens mij zit het wel goed :) Ik was gisteren echt verbaast hoe vet dit spel is. Denk vnv even de steam edititie testen. Wil de volledige game ipv een kleinere :)
Met Steam heb je de mogelijk of binnen 14 dagen of binnen 2 uur een refund aan te vragen. Mocht de PCVR versie niet naar wens zijn, is het geen weggegooid geld.

• TweakerVincent
SacreBleu schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:45:
[...]

Met Steam heb je de mogelijk of binnen 14 dagen of binnen 2 uur een refund aan te vragen. Mocht de PCVR versie niet naar wens zijn, is het geen weggegooid geld.
ja das waar idd. Ben benieuwd straks :)

• TweakerVincent
Ik heb nog iets raars met de standaard browser in quest 3. Als ik bv netflix afspeel dat zit er een grijze waas over het scherm. volgens mij komt dit door de optie in de browser zelf. Kan je beter met een andere browser kijken of is dit te fixen?

• Koldur
TweakerVincent schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:48:
Ik heb nog iets raars met de standaard browser in quest 3. Als ik bv netflix afspeel dat zit er een grijze waas over het scherm. volgens mij komt dit door de optie in de browser zelf. Kan je beter met een andere browser kijken of is dit te fixen?
https://www.meta.com/en-g.../netflix/890562797701371/

Ik zou de browser zo min mogelijk voor zaken gebruiken als video afspelen als er een app voor is. Deze is uiteraard gratis.

• TweakerVincent
Koldur schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:55:
[...]

Ik zou de browser zo min mogelijk voor zaken gebruiken als video afspelen als er een app voor is. Deze is uiteraard gratis.
ah thanks, ik gebruikte nog een oude netflix app die niet meer ondersteund werd. Ik gebruik het voor plex/apple tv/videoland (wat niet werkt)

• TweakerVincent
Koldur schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:55:
[...]

Deze app is niet voor quest 3 ? Voor go zie ik

• Koldur
TweakerVincent schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:28:
[...]

Deze app is niet voor quest 3 ? Voor go zie ik
Excuses, je hebt gelijk, Netflix zelf geeft deze info:
https://help.netflix.com/en/node/110502

Dus de browser, beetje ondergeschoven kindje dus. Kan je zelf niet verder helpen, heb geen streaming diensten, dus kan het niet testen.

• TweakerVincent
Koldur schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:33:
[...]

Excuses, je hebt gelijk, Netflix zelf geeft deze info:
https://help.netflix.com/en/node/110502

Dus de browser, beetje ondergeschoven kindje dus. Kan je zelf niet verder helpen, heb geen streaming diensten, dus kan het niet testen.
ja dat las ik ook net. Streamen werkt op zich top, alleeen dus die rare grijze waas.

• TweakerVincent
WinterMute2025 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:05:

De PC versie werkt super goed via VD, alles max op een 3090 :) Thanks voor tip dat PC versie een ander spel is. De tutorial is zelfs al veel uitgebreider.

iets anders, het verbaast mij dat er in dit topic zo weinig over Spacial video van apple gesproken wordt, dat zou ook werken op de quest? Ik ben nog aan het uitzoeken of 4k60hz werkt op de quest 3.

Hoe ervaren jullie dit? Zou voor mij een reden zijn om mijn iphone te upgraden?

en spacial photos zouden ook mogelijk zijn, mits je ze converteert. Hoe is de kwaliteit en voegt het wat toe?

[ Voor 23% gewijzigd door TweakerVincent op 11-10-2024 20:34 ]

• Katseviool
Die Quest Game Optimizer is wel echt briljant. Stuk mooiere resolutie bij al die standalone spellen en erg eenvoudig te installeren :)

Hoe gaan jullie trouwens om met die externe headsets (zoals de KIWI) en batterijen? Want die interne batterij krijgt constant prik van die externe waardoor hij continue op 100% en stand-by blijft. Die groene led blijft ook maar branden - ook als ik hem dus niet gebruik. Terwijl Meta in de app weer adviseert om pas vanaf 50% weer op te laden.

• SacreBleu
Katseviool schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:32:
Die Quest Game Optimizer is wel echt briljant. Stuk mooiere resolutie bij al die standalone spellen en erg eenvoudig te installeren :)

Hoe gaan jullie trouwens om met die externe headsets (zoals de KIWI) en batterijen? Want die interne batterij krijgt constant prik van die externe waardoor hij continue op 100% en stand-by blijft. Die groene led blijft ook maar branden - ook als ik hem dus niet gebruik. Terwijl Meta in de app weer adviseert om pas vanaf 50% weer op te laden.
Wanneer ik weet dat ik hem eventjes niet ga gebruiken dan haal ik de kabel los.

Er zijn veel tips and tricks te vinden op internet om je accu zo gezond mogelijk te houden. Echter, zo hou ik mijzelf voor, zal ik zeer waarschijnlijk een nieuwe headset hebben voordat de interne accu van de Q3 helemaal plat is.

Dus ik ben er niet al te veel mee bezig als ik eerlijk ben.

• Katseviool
Thx, had zelf ook die insteek. Wel jammer dat Kiwi niet even een aan/uit knopje erin heeft gezet.
Katseviool schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:32:

Die van BoboVR gaat vanzelf uit na een bepaalde tijd (ik denk als er minder dan een bepaalde hoeveelheid stroom loopt). Wel lomp als die Kiwi dat niet doet.
In ieder geval bij de strap en accu voor de Q2 was dat zo, ik heb nu een pro dus geen sprake meer van externe accu's... Die staat bij mij overigens ook gewoon altijd op zijn base dus laadt in principe altijd naar 100%.
In het algemeen gebruik ik dit soort gadgets niet lang genoeg dat ik me echt druk maak om de accu. Tegen de tijd dat dat merkbaar wordt (toch minstens wel een paar jaar in mijn ervaring) wil ik meestal toch wel weer wat nieuws :+

edit: Trouwens ik trok die bobovr accu meestal ook gewoon er af als ik klaar was en legde die dan aan de lader. Dus dan gaat hij hoe dan ook niet door met de quest zelf laden.

[ Voor 6% gewijzigd door Finraziel op 12-10-2024 14:35 ]

Gamertag: FinrazielNL

• Koldur
Ik haal gewoon de accu van mijn BoboVR strap af, altijd al gedaan. Houd liever de batterij van mijn Quest iets lager als het kan.
Op die manier nooit gedoe hier.

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:56

peternator

Shoop da whoop.

peternator schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 18:03:

[Heel verhaal]

Ergo, ik zou het tof vinden als jullie eens mee kunnen denken:
- over welke GPU passend is (icm de andere onderdelen van mijn PC)
- wat de staat van AMD's in VR zijn. Of dat ik echt perse naar een Nvidia moet kijken?
Ludewig schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:02:
@peternator

[..]

Overigens kun je er over nadenken om de 5600G te vervangen door een 5700X3D. De G heeft maar PCIe 3 en ook minder cache dan de 5600X. Dus het is een nogal matige gaming-CPU. En de 5600G kun je vermoedelijk nog wel voor een redelijk bedrag verkopen.
Ik heb uiteindelijk een Asus Dual Radeon RX 7900 GRE én een Ryzen 7 5700X3D gekocht (met een 240mm AIO). Net de boel geïnstalleerd en boy, oh, boy: wát een verschil al.

Niets aangepast verder, gewoon de Quest 3 op 90hz en vast 200Mbit streaming gezet en ACC draait nu al als een zonnetje met veel settings op ultra/high. De performance headroom lijkt wel aanwezig. Ik moet nog even zorgen dat (wederom) in de verte iets minder blurry is, maar ik ben al tal van how-to's tegengekomen die ik rustig eens ga bekijken.

* Happy nerd noises *O*

• WinterMute2025
Als ik een Quest 3 bij Meta direct koop, zie ik op hun website staan , dat er slechts 1 jaar garantie op zit.
Bij Coolblue en MediaMarkt krijg ik 2 jaar garantie.

Klopt dit ? Of moet Meta je volgens Europese regels toch 2 jaar garantie geven als je direct bij hun koopt ?

• Koldur
WinterMute2025 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 02:01:
Als ik een Quest 3 bij Meta direct koop, zie ik op hun website staan , dat er slechts 1 jaar garantie op zit.
Bij Coolblue en MediaMarkt krijg ik 2 jaar garantie.

Klopt dit ? Of moet Meta je volgens Europese regels toch 2 jaar garantie geven als je direct bij hun koopt ?
Meta moet voor de Quest 3 gewoon de Europese regels volgend, maar die 2 jaar garantie op zich, staat nergens. Dat is echt iets wat iedereen stelt, maar in de regels nergens staat.

Dat is echt een ding waar ik ook van overtuigd was, maar de wettelijke kaders zijn een stuk minder concreet. Wel is het voor mij duidelijk, dat je in de praktijk wel 2 jaar garantie kan opeisen als het zover komt.

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:30
Gister de eerste volgende stap in immersie gezet, de (budget) gunstock van Amazon kwam binnen. Eerste indruk: met schieten veel fijner, maar alle andere handelingen (reloaden, weapon switch, etc) zijn lastiger, maar dat zal vast gewoon nog even wennen zijn.

Ik heb ook een setje katvr loco s gekocht, komt binnenkort binnen. Ik durfde nog niet de stap te zetten (pun intended) voor een treadmill...

• PatrickC
  • Nu online
Automobilista 2 werkt ineens niet meer met OpenComposite ipv SteamVR. Ik krijg geen beeld op de headset. Geen idee waarom. Als ik de DLL weer naar SteamVR zet, werkt het wel, maar dan wel met SteamVR.

Andere games doen het nog wel met OpenComposite.

Edit: Ik zie alleen de menu's niet als ik OC gebruik. Zo gauw ik een race start, verschijnt het beeld wel.

Edit 2: Op het Reiza forum lees ik dat de laatste update van Virtual Desktop dit probleem veroorzaakt in AMS2.

[ Voor 30% gewijzigd door PatrickC op 16-10-2024 20:23 ]

• WinterMute2025
Hier een tip voor alle nieuwkomers. Als je vaak met de Quest, staand games speelt, is een goedkoop circel/rond matje een uitkomst. Als je dan op je sokken op dat matje staat, kun je dat gebruiken om te voelen (met je voeten) dat je nog in de circel staat. Dit is soms handig om te voorkomen dat je per ongeluk je dure TV kapot slaat met je controller. Ikzelf heb ook zo een rond matje 2 jaar geleden gekocht en het is verdomd handig om te hebben bij staand VR gaming.

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:34
WinterMute2025 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:11:
Hier een tip voor alle nieuwkomers. Als je vaak met de Quest, staand games speelt, is een goedkoop circel/rond matje een uitkomst. Als je dan op je sokken op dat matje staat, kun je dat gebruiken om te voelen (met je voeten) dat je nog in de circel staat. Dit is soms handig om te voorkomen dat je per ongeluk je dure TV kapot slaat met je controller. Ikzelf heb ook zo een rond matje 2 jaar geleden gekocht en het is verdomd handig om te hebben bij staand VR gaming.
Is inderdaad handig. Als opvolging op die tip zou je ook een matje kunnen nemen met aan een kant een ander randje, dan weet je ook ongeveer welke richting je op staat ten opzichte van de muur/tv/kast, na een paar keer draaien kun je die richting namelijk kwijt zijn.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Soliest
Sinds lange tijd maar weer eens wat VR games gekocht en gespeeld.
The 7th Guest, erg cool gedaan. Niet heel lang, maar wel leuke puzzels.
Skyrim VR Ben ik nu helemaal ingezogen. Raak gewoon helemaal de tijd kwijt als ik aan het spelen ben. Wel een hoop mods geïnstalleerd. Ik merk in VR dat de immersie veel beter is dan gewoon op een vlak scherm. Heb nu al meer gevonden dan toen ik het op 2d heb gespeeld.

Meteen ook maar een technische vraag.
Spelen gaat als een trein, maar als ik Quest link afsluit, dan bevriest Windows en moet ik de pc een harde reset geven. Iemand hier ervaring mee?
Quest2, Win11, 3080ti.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• TweakerVincent
Soliest schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:17:
Skyrim VR Ben ik nu helemaal ingezogen. Raak gewoon helemaal de tijd kwijt als ik aan het spelen ben. Wel een hoop mods geïnstalleerd. Ik merk in VR dat de immersie veel beter is dan gewoon op een vlak scherm. Heb nu al meer gevonden dan toen ik het op 2d heb gespeeld.

Meteen ook maar een technische vraag.
Spelen gaat als een trein, maar als ik Quest link afsluit, dan bevriest Windows en moet ik de pc een harde reset geven. Iemand hier ervaring mee?
Quest2, Win11, 3080ti.
Skyrim wil ik ook proberen! Wat voor mods heb je erop gezet?

update:

Ik heb 386 keer op download geklikt via WABBAJACK FUS mod installer voor skyrim. Is nog niet klaar maar ik heb nog een vraag.

Ik wil de Quest 3 via virtual dekstop straks skyrim VR steam draaien. Virtual desktop gebruikt openXR, maar ik moet met mods volgens mij steamVR eerst draaien en dan modmanager en RUN.

Kan ik dan ook direct via virtual desktop gewoon de game opstarten of gaat dat mis?

[ Voor 20% gewijzigd door TweakerVincent op 18-10-2024 23:50 ]

• WinterMute2025
Iemand heeft een teardown gemaakt van de nieuwe Meta Quest 3S. Interessant als je ooit de accu of iets anders wil vervangen.

Hier is de link naar de youtube video die bijna 1 uur duurt. YouTube: Meta Quest 3S Teardown– Full Hardware Breakdown + Quest 3S Giveaway!

• PatrickC
  • Nu online
Ik kreeg vanmiddag een automatische update van VD Streamer en de VD app op de Quest 3 binnen. Nu werkt Automoblista 2 gewoon weer, dus gelukkig snel gefixt.

Ook even de OpenXR Toolkit geïnstalleerd. Nog wat met de settings kunnen tweaken om stabiel 90 FPS te krijgen in Le Mans Ultimate met nog een beetje GPU headroom. Werkt best mooi moet ik zeggen.

En als laatste 4XVR Video Player maar eens gekocht. Ik had beide Avatar films al eerder geript van mijn 3D blu-rays en die spelen feilloos in 3D af zonder verder een conversie te moeten doen. Ziet er echtgeweldig uit op de Quest 3... op het geluid na een bioscoop ervaring. Ik moet eens kijken of ik mijn Bose koptelefoon kan gebruiken hiervoor ipv de speakers in de Q3 headset.

• Soliest
TweakerVincent schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:35:
[...]

Skyrim wil ik ook proberen! Wat voor mods heb je erop gezet?

update:

Ik heb 386 keer op download geklikt via WABBAJACK FUS mod installer voor skyrim. Is nog niet klaar maar ik heb nog een vraag.

Ik wil de Quest 3 via virtual dekstop straks skyrim VR steam draaien. Virtual desktop gebruikt openXR, maar ik moet met mods volgens mij steamVR eerst draaien en dan modmanager en RUN.

Kan ik dan ook direct via virtual desktop gewoon de game opstarten of gaat dat mis?
Hieronder een screenshot van mijn moda, alleen de SkyUI werkt nog niet :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3QYuYs0OzlQIuozKV4hG7ov9hs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GNSPadQNh3HjVuooDVW3hGu2.png?f=user_large

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
WinterMute2025 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:11:
Ik heb hele dikke kartonnen beschermplaten gemaakt voor mijn monitoren (TV staat niet in de buurt). Misschien een extra tip :)

Mijn speelgebied is te groot voor een rond matje maar ik heb er ook wel over gedacht om iets van voelbare randen te maken ja.

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Soliest schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:17:
Aangezien je ook PCVR hebt, ik heb ook een tijdje The Forest gespeeld samen met een vriend van me die alleen 2D doet. Daarbij hielp het ook om vijanden beter te zien aankomen. En het is leuk dat je met 2D spelers samen kan werken.

Ik ben alleen niet zo erg fan van survival horror + base building dus het voelde meer als werk dan entertainment daarom speel ik het niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Llopigat op 19-10-2024 20:59 ]

• Soliest
Llopigat schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:59:
[...]

Aangezien je ook PCVR hebt, ik heb ook een tijdje The Forest gespeeld samen met een vriend van me die alleen 2D doet. Daarbij hielp het ook om vijanden beter te zien aankomen. En het is leuk dat je met 2D spelers samen kan werken.

Ik ben alleen niet zo erg fan van survival horror + base building dus het voelde meer als werk dan entertainment daarom speel ik het niet meer.
Zelf ook geen fan van horror en survival.. daarnaast heb ik ook geen vrienden (die gamen).

• e-calc
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:16:
Ik kreeg vanmiddag een automatische update van VD Streamer en de VD app op de Quest 3 binnen. Nu werkt Automoblista 2 gewoon weer, dus gelukkig snel gefixt.

Ook even de OpenXR Toolkit geïnstalleerd. Nog wat met de settings kunnen tweaken om stabiel 90 FPS te krijgen in Le Mans Ultimate met nog een beetje GPU headroom. Werkt best mooi moet ik zeggen.

En als laatste 4XVR Video Player maar eens gekocht. Ik had beide Avatar films al eerder geript van mijn 3D blu-rays en die spelen feilloos in 3D af zonder verder een conversie te moeten doen. Ziet er echtgeweldig uit op de Quest 3... op het geluid na een bioscoop ervaring. Ik moet eens kijken of ik mijn Bose koptelefoon kan gebruiken hiervoor ipv de speakers in de Q3 headset.
Gisteren heb ik ook een 3D film (Alice Through the Looking Glass) bekeken in 4XVR op mijn MQ3.
Helaas was naar 80 minuten mijn batterij leeg terwijl de laadkabel de gehele tijd erin heeft gezeten.

Op een ander forum had ik gehoord dat SkyBox de voorkeur heeft.
Meteen uitgeprobeerd en wat blijkt de kwaliteit van het beeld is een stuk beter en mijn accu laad zelfs bij i.p.v. dat die terugloopt.

[ Voor 7% gewijzigd door e-calc op 20-10-2024 16:07 ]

• TweakerVincent
Ik heb Skyrim VR geinstalleerd met CANGAR FUS RO DAH modpack via Wabbajack

Ik kan het spel starten etc, maar de intro mist. Ik kom nu in een realm met paarse diamanten waarmee je het spel kunt starten. Alleen heb ik nog nooit skyrim gespeeld en mis nu de intro.

Ik zit op yt te kijken, maar snap niet goed hoe ik nu met FUS moet starten? Ik mis volgens mij een hoop intro verhalen etc?

• Melodicloud
Ik ben voor mijn Quest 3 aan het kijken voor een andere face pad, hebben jullie nog specifieke die jullie zouden aanraden? ^^ Ik wil eentje die makkelijker schoon te maken is (dus waarschijnlijk met zo'n kussentje), maar ik wacht waarschijnlijk weer een Prime Day af. Heeft geen haast allemaal.

• PatrickC
  • Nu online
e-calc schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:10:
[...]

Gisteren heb ik ook een 3D film (Alice Through the Looking Glass) bekeken in 4XVR op mijn MQ3.
Helaas was naar 80 minuten mijn batterij leeg terwijl de laadkabel de gehele tijd erin heeft gezeten.

Op een ander forum had ik gehoord dat SkyBox de voorkeur heeft.
Meteen uitgeprobeerd en wat blijkt de kwaliteit van het beeld is een stuk beter en mijn accu laad zelfs bij i.p.v. dat die terugloopt.
Maar Skybox ondersteunt toch geen MVC 3D?

• Koldur
Melodicloud schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 15:53:
Ik ben voor mijn Quest 3 aan het kijken voor een andere face pad, hebben jullie nog specifieke die jullie zouden aanraden? ^^ Ik wil eentje die makkelijker schoon te maken is (dus waarschijnlijk met zo'n kussentje), maar ik wacht waarschijnlijk weer een Prime Day af. Heeft geen haast allemaal.
Ik heb net de Globular Cluster F3 Magnetic Facial Interface for Quest 3 binnen en die is toch wel echt heel fijn en erg goedkoop als je bedenkt dat je er praktisch drie voor de prijs bij krijgt.
https://www.globular-cluster.com/GCF3.html

Geen lightbleed hier, zit heerlijk, beter dan de VRCover die ik had voor de Quest 2, super makkelijk te installeren en nog makkelijker uitwisselen van de verschillende geleverde inserts.
De PU is af te nemen met een doekje, de andere twee zijn in de wasmachine te wassen en die zitten echt het lekkerst voor mij. PU heeft het voordeel dat het minder gedoe is met schoonmaken, maar het blijft een apart gevoel, zeker vergeleken met de stoffen kussens.
Op deze manier kun je ook makkelijk schakelen tussen een brildrager en niet brildragers. Ik ben er aan verkocht in ieder geval.

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:30
Koldur schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:54:
[...]

Ik heb net de Globular Cluster F3 Magnetic Facial Interface for Quest 3 binnen en die is toch wel echt heel fijn en erg goedkoop.
Op deze manier kun je ook makkelijk schakelen tussen een brildrager en niet brildragers. Ik ben er aan verkocht in ieder geval.
Dank voor de info.
Volgens mij zijn affiliate links niet toegestaan. Of vermeld het anders op zijn minst even

Meta Quest 3

• Koldur
Aldoendex schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:36:
[...]

Dank voor de info.
Volgens mij zijn affiliate links niet toegestaan. Of vermeld het anders op zijn minst even
Wat bedoel je ;) ?

• e-calc
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:48:
[...]

Maar Skybox ondersteunt toch geen MVC 3D?
Dit staat er in het logbestand als ik deze door Mediainfo laat scannen:

General
Format : Matroska
Format version : Version 4 / Version 2
File size : 15.6 GiB
Duration : 1 h 52 min
Overall bit rate : 19.7 Mb/s
Writing application : mkvmerge v9.4.2 ('So High') 64bit
Writing library : libebml v1.3.4 + libmatroska v1.4.5

Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 4 frames
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate : 18.0 Mb/s
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 23.976 (24000/1001) FPS
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.362
Stream size : 14.2 GiB (91%)
Writing library : x264 core 148 r2705 3f5ed56

• Melodicloud
Koldur schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:54:
[...]

Ik heb net de Globular Cluster F3 Magnetic Facial Interface for Quest 3 binnen en die is toch wel echt heel fijn en erg goedkoop als je bedenkt dat je er praktisch drie voor de prijs bij krijgt.
https://www.globular-cluster.com/GCF3.html

Geen lightbleed hier, zit heerlijk, beter dan de VRCover die ik had voor de Quest 2, super makkelijk te installeren en nog makkelijker uitwisselen van de verschillende geleverde inserts.
De PU is af te nemen met een doekje, de andere twee zijn in de wasmachine te wassen en die zitten echt het lekkerst voor mij. PU heeft het voordeel dat het minder gedoe is met schoonmaken, maar het blijft een apart gevoel, zeker vergeleken met de stoffen kussens.
Klinkt goed, vooral dat lightbleeding! Hebben ze ook een extra stukje bij je neus? Want ik kan daar altijd de grond nog zien :+

Hij is op hun site niet beschikbaar en ook niet op Amazon, zie wel in de beschrijving op de site dat ze een versie gaan ontwerpen die op een speciale oplader werkt, wellicht daarom?

• Koldur
Melodicloud schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:25:
[...]

Klinkt goed, vooral dat lightbleeding! Hebben ze ook een extra stukje bij je neus? Want ik kan daar altijd de grond nog zien :+

Hij is op hun site niet beschikbaar en ook niet op Amazon, zie wel in de beschrijving op de site dat ze een versie gaan ontwerpen die op een speciale oplader werkt, wellicht daarom?
Ja, die zit er bij, maar kun je er ook uit halen en later weer terug zetten als je wil. Dit ding is echt goed doordacht, blij met de persoon hier die deze aanraadde!
Die vents zijn i.c.m. de BoboVR S3 Pro ook echt een verademing, nooit meer beslagen lenzen en geeft net dat stukje extra verkoeling.

[ Voor 9% gewijzigd door Koldur op 20-10-2024 20:34 ]

• PatrickC
  • Nu online
e-calc schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:51:
[...]

Dit staat er in het logbestand als ik deze door Mediainfo laat scannen:

General
Format : Matroska
Format version : Version 4 / Version 2
File size : 15.6 GiB
Overall bit rate : 19.7 Mb/s
Writing application : mkvmerge v9.4.2 ('So High') 64bit
Writing library : libebml v1.3.4 + libmatroska v1.4.5

Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 4 frames
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate : 18.0 Mb/s
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 23.976 (24000/1001) FPS
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.362
Stream size : 14.2 GiB (91%)
Writing library : x264 core 148 r2705 3f5ed56
Je weet zeker dat het 3D SBS was? Als je de video afspeelt op je PC, bijv. met VLC, hoe ziet het er dan uit?

De mkv’s die ik gebruik zijn niet opnieuw gerenderd, dus ook meer dan 40GB. Bij de Oculus Rift must ik die eerst nog naar 3D SBS converteren, maar op de Q3 kan ik gewoon de mkv iso gebruiken. Maar die werkt tot nu toe alleen in 4XVR, want die ondersteunt MVC.

• Soliest
TweakerVincent schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 15:52:
Ik heb Skyrim VR geinstalleerd met CANGAR FUS RO DAH modpack via Wabbajack

Ik kan het spel starten etc, maar de intro mist. Ik kom nu in een realm met paarse diamanten waarmee je het spel kunt starten. Alleen heb ik nog nooit skyrim gespeeld en mis nu de intro.

Ik zit op yt te kijken, maar snap niet goed hoe ik nu met FUS moet starten? Ik mis volgens mij een hoop intro verhalen etc?
Zelf gebruik ik Wabbajack niet, kan je er helaas niet bij helpen daar ik niet weet wat hij waar neerzet. Inderdaad wel erg lastig als je nog nooit gespeeld hebt, dan mis je echt een hoop. Misschien gewoon een keertje het eerste stuk zonder mods spelen en daarna mods gaan gebruiken.
Ik heb Skyrim (2d) een paar keer gespeeld, dus wist al wel wat me te wachten stond, daar is niet zoveel verschil in. Alleen om nu met je eigen handen vuur te spuwen en zo is toch echt wel magisch!

Mijn SkyUI nu aan de praat gekregen door deze link te gebruiken. Degene vanuit Nexus werkt dus blijkbaar niet goed. https://github.com/Odie/skyui-vr/releases

• e-calc
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:43:
[...]

Je weet zeker dat het 3D SBS was? Als je de video afspeelt op je PC, bijv. met VLC, hoe ziet het er dan uit?

De mkv’s die ik gebruik zijn niet opnieuw gerenderd, dus ook meer dan 40GB. Bij de Oculus Rift must ik die eerst nog naar 3D SBS converteren, maar op de Q3 kan ik gewoon de mkv iso gebruiken. Maar die werkt tot nu toe alleen in 4XVR, want die ondersteunt MVC.
Die van mij zijn "half SBS"

• TweakerVincent
Soliest schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:13:
[...]

Zelf gebruik ik Wabbajack niet, kan je er helaas niet bij helpen daar ik niet weet wat hij waar neerzet. Inderdaad wel erg lastig als je nog nooit gespeeld hebt, dan mis je echt een hoop. Misschien gewoon een keertje het eerste stuk zonder mods spelen en daarna mods gaan gebruiken.
Ik heb Skyrim (2d) een paar keer gespeeld, dus wist al wel wat me te wachten stond, daar is niet zoveel verschil in. Alleen om nu met je eigen handen vuur te spuwen en zo is toch echt wel magisch!

Mijn SkyUI nu aan de praat gekregen door deze link te gebruiken. Degene vanuit Nexus werkt dus blijkbaar niet goed. https://github.com/Odie/skyui-vr/releases
Ze hebben 2 alternate beginnings geactiveerd las ik (mods), ik zal die eens uitzetten en kijken van de week of het beter gaat

• PatrickC
  • Nu online
e-calc schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:04:
[...]

Die van mij zijn "half SBS"
Dan werkt Skybox inderdaad ook. Maar met half SBS verlies je wel 50% van je resolutie tov MVC, wat 1080p per oog is. Full SBS zou ook moeten werken, maar dat is mij nooit gelukt om goed aan te maken, zodat Skybox er een goed 3D beeld van maakte.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 13:49

Wailing_Banshee

You're Next

Soliest schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:13:
[...]

Houd daar nu eens mee op, straks ga ik het ook weer opstarten...

Maar bedankt voor die modlist, ga ik ook eens proberen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Soliest
Wailing_Banshee schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 07:40:
[...]

Houd daar nu eens mee op, straks ga ik het ook weer opstarten...

Maar bedankt voor die modlist, ga ik ook eens proberen.
HAHA ;)

Vannacht nog maar een paar extra mods gedownload (jammer dat Vortex maar op 3Mb download en ik te gierig ben om ervoor te betalen). Vanavond maar proberen of die extra 20 GB aan textures mijn pc laten smelten :)

• Soliest
Holy moly... Vandaag eerder naar huis gegaan en dacht, laat ik mijn tijd dan ook maar goed gebruiken. Van die extra mod voor textures zie ik nog niet super veel, maar wel genoeg. Vervelende is wel dat ik net ongemerkt 4 uur aan 1 stuk heb zitten spelen.
Skyrim VR is echt wel leuk 😜

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-12 13:24
Soliest schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:28:
Holy moly... Vandaag eerder naar huis gegaan en dacht, laat ik mijn tijd dan ook maar goed gebruiken. Van die extra mod voor textures zie ik nog niet super veel, maar wel genoeg. Vervelende is wel dat ik net ongemerkt 4 uur aan 1 stuk heb zitten spelen.
Skyrim VR is echt wel leuk 😜
Zeg dat nou niet, een jaar geleden skyrimvr geïnstalleerd samen met iets van 400 mods, maar nog niet fatsoenlijk de tijd genomen om dit door te spelen. Begint nu toch wel weer te jeuken 😂

• The-Eagle_2007
  • Registratie: Juni 2007
Na alle Skyrim verhalen vanavond ook Skyrim maar aangeschaft via fanatical.

Nu de tijd vinden

Bla Bla Bla

• TweakerVincent
Fus geinstalleerd met 280 mods oid. Maar je hebt niet echt een tutorial ofzo. Toch maar wat yt kijken, geen idee hoe de controls enzo werken

[ Voor 15% gewijzigd door TweakerVincent op 21-10-2024 23:29 ]

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:17
Wat een straf, Batman geïnstalleerd, 10 minuten kunnen spelen en nu naar t werk moeten...

Anyway: er is een referral discount van 15%. Omdat het overwegend niet gewaardeerd wordt de referral link hier te droppen, kun je een pb sturen, dan geef ik m door.

• WinterMute2025
75% korting op de Meta Quest versie van "Paranormal Activity: The Lost Soul"
Geldig vanaf 22-10 tot 3-11 met code PARANORMALVR-3C5B6A

Bron: https://x.com/pavrgame/status/1848470397211353320

Het spel is wel erg kort, je kan het uitspelen in 1.5 tot 2 uur en bevat momenteel nog steeds veel bugs....

[ Voor 22% gewijzigd door WinterMute2025 op 22-10-2024 08:04 ]

• Koldur
remcheese schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:25:
Wat een straf, Batman geïnstalleerd, 10 minuten kunnen spelen en nu naar t werk moeten...

Anyway: er is een referral discount van 15%. Omdat het overwegend niet gewaardeerd wordt de referral link hier te droppen, kun je een pb sturen, dan geef ik m door.
Net even tien minuten gespeeld, hij ziet er goed uit en voelt echt als Batman!

Wel een pittig prijskaartje, had hem zonder wat Quest Cash waarschijnlijk niet gekocht, maar blij dat ik dat wel gedaan heb. Als het vervolg net zo goed is als het begin, is het echt een toppertje!

Overigens, Moss en Moss II zijn ook geüpdatet en kunnen nu naar mijn mening wel stand alone gespeeld worden i.p.v. PCVR.
Zeker Moss was echt niet om aan te zien op de Quest 3 voor mij, zeker als je Moss via PCVR gespeeld had.
Ik ga daar ook weer lekker mee aan de slag. Compleet anders dan Batman, maar kun je wat relaxter spelen als je even wat moeier bent ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Koldur op 22-10-2024 09:56 ]

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-12 23:13
Koldur schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:47:
[...]

Net even tien minuten gespeeld, hij ziet er goed uit en voelt echt als Batman!

Wel een pittig prijskaartje, had hem zonder wat Quest Cash waarschijnlijk niet gekocht, maar blij dat ik dat wel gedaan heb. Als het vervolg net zo goed is als het begin, is het echt een toppertje!

Overigens, Moss en Moss II zijn ook geüpdatet en kunnen nu naar mijn mening wel stand alone gespeeld worden i.p.v. PCVR.
Zeker Moss was echt niet om aan te zien op de Quest 3 voor mij, zeker als je Moss via PCVR gespeeld had.
Ik ga daar ook weer lekker mee aan de slag. Compleet anders dan Batman, maar kun je wat relaxter spelen als je even wat moeier bent ;)
Moss I en II waren idd heel erg slecht op Quest 3.
Ik heb ze beiden opnieuw standalone uitgespeeld met Quest Games Optimizer. Wat een wereld van verschil!
Zou zomaar kunnen dat de devs gewoon de profielen van QGO hebben overgenomen :)

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• Koldur
Ronster schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:01:
[...]

Moss I en II waren idd heel erg slecht op Quest 3.
Ik heb ze beiden opnieuw standalone uitgespeeld met Quest Games Optimizer. Wat een wereld van verschil!
Zou zomaar kunnen dat de devs gewoon de profielen van QGO hebben overgenomen :)
Nee, er is echt veel meer verbeterd, met QGO vond ik het ook niet goed genoeg. Je had dan wel hogere resolutie, maar textures en andere technieken waren gewoon hetzelfde, zoals water e.d.
Dat vond ik niet te pruimen en is nu echt meer dan goed genoeg.

Hier kun je zien wat er is aangepast:
https://www.polyarcgames....s-update-for-moss-is-live

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-12 23:13
Koldur schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:16:
[...]

Nee, er is echt veel meer verbeterd, met QGO vond ik het ook niet goed genoeg. Je had dan wel hogere resolutie, maar textures en andere technieken waren gewoon hetzelfde, zoals water e.d.
Dat vond ik niet te pruimen en is nu echt meer dan goed genoeg.

Hier kun je zien wat er is aangepast:
https://www.polyarcgames....s-update-for-moss-is-live
Dat wordt dan weer een playthrough :*)

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-12 15:13
Inmiddels kosten AR brillen niet zo bar veel meer - de Xreal air is er soms voor 210 euro, Lenovo Legion glasses voor 275 etc.

Lijkt me leuk, veel reviews te vinden voor gamen, maar voor productiviteit... Daar is het lastig te vinden.
Dus nu ben ik op zoek naar medetweakers die hier wellicht ervaring mee hebben.

Een bril meenemen en daarmee bijvoorbeeld virtueel 3 beeldschermen meedragen, waar ik tussen kan switchen door mijn hoofd te draaien, klinkt echt ideaal. Nu heb ik mijn laptop en een draagbaar scherm mee, als ik daar van kan upgraden is dat altijd welkom.

Note: ik werk met windows, browser based en office applicaties. Standaard kantoorwerk, waarbij de toevoeging van "privacy" doordat alleen ik mijn scherm kan zien ook toegevoegde waarde heeft.

• orionis1000
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-12 20:25
zou ik ook wel in geinteresseerd zijn.
Liefst wel plug & play, dus zonder extra software, gewoon via displayport / usb-c

Ik hoop dan vooral op meer ruimte (heb op kantoor nu maar 2 1080p schermen, thuis 2x 4k) en mogelijkheid om buiten te werken. Gaat nu niet doordat laptop te lage helderheid heeft, maar natuurlijk omdat ik dan helemaal gelimiteerd ben in scherm ruimte.
Pagina: 1 ... 116 ... 126 Laatste