• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:51
SacreBleu schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:57:
[...]

Ik speelde DCS al op mijn Rift S en de Q2 en Q3 waren een grote update.
Je wilt ook niet anders meer nadat je DCS in VR hebt gespeeld.

Oculus/Meta heeft een stukje software waarmee je de Quest koppelt met je computer.
Dat is ook wat je nodig hebt om games die je bij Meta hebt gekocht te spelen in PCVR.
Let wel; voor Standalone heb je dit niet nodig. Dit geldt enkel voor spellen die je in PCVR wil spelen die je in de Meta Store hebt gekocht.

Voor alles wat je op Steam hebt gekocht - bijvoorbeeld DCS - heb je die software dus niet nodig.
Ok ik speel nu in VR (reverb2). Ik lees goede verhalen over de 3.

• TweakerVincent
Net met de quest 3 getest. Mooi ding, alleen gaat de accu wel leeg. Is dat normaal?

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ja, dat is een bekende eigenschap van de Quest 3.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• TweakerVincent
Ludewig schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:04:
Ja, dat is een bekende eigenschap van de Quest 3.
Ik las ook over accu packs, is dat dan een aanrader?

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:55
TweakerVincent schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:09:
[...]

Staan er een aantal in dit topic, maar het is en blijft persoonlijk.

Zelf sinds kort een BoboVR S3 Pro en die is toch wel erg prettig voor mij. Echt een verbetering op de M3 van hen.
Maar je hebt Halo en niet Halo straps, en daar zijn de grootste verschillen over in mening. Heeft te maken met de vorm van je hoofd, wat je prettiger vind voelen en dergelijke.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Ludewig
  • Niet online
TweakerVincent schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:09:
[...]
Ja, ook omdat ze de headset uitbalanceren. Er zijn headsets met accu-optie, of losse accu packs. Bij de Quest 3 was er wel eerst gedoe dat veel Quest 2 accu's niet voldoende vermogen konden leveren.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• TweakerVincent
ik las dat virtual desktop beter resultaat geeft dan bekabeld? is dat niet vreemd?

• Koldur
TweakerVincent schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:50:
ik las dat virtual desktop beter resultaat geeft dan bekabeld? is dat niet vreemd?
Ja en nee, ja, want het zou bekabeld veel beter kunnen zijn en nee, want Meta neemt er de moeite niet voor. Ze hebben de afstelling van het streamen totaal niet geoptimaliseerd.

Voor hen is het is het grootste verdienmodel hun store. Als iedereen PCVR gebruikt ermee, dan verdienen ze er niets aan.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-12 07:58
Ik heb sinds vorige week de Quest 3 gekocht. De beeldkwaliteit van de meta omgeving en de meta games vind ik prima. Prijs/kwaliteit verhouding is m.i. ook prima.
Maar, als ik pc games speel zoals bijv. iRacing en Le Mans Ultimate dan is de beeldkwaliteit van de stilstaande beelden zoals het menu van de game, de binnenzijde van de auto e.d. prima. Maar zodra ik ga rondrijden dan is de beeldkwaliteit van de omgeving echt teleurstellend, het is niet scherp de lijnen een beetje blokkering. Echt een totaal andere beleving dan de meta games.
Ik ben afgelopen week flink bezig geweest met de instellingen in virtual desktop, open xr toolkit (icm opencomposite) en de grafische instellingen van de game. Naar mijn mening heb ik alle instellingen en mogelijke combinaties gehad. Maar het kwaliteit van de omgeving in de twee racegames blijft teleurstellend.

Heeft iemand de goude tip! Doe ik iets verkeert, of kan mijn videokaart het simpelweg niet aan. Afhankelijk van de instellingen haal ik een fps van 45 tot max. 95.

Mijn pc heeft een AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed processor met een ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 7900 XT OC 20 gb videokaart

• Koldur
robb. schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:43:
Ik heb sinds vorige week de Quest 3 gekocht. De beeldkwaliteit van de meta omgeving en de meta games vind ik prima. Prijs/kwaliteit verhouding is m.i. ook prima.
Maar, als ik pc games speel zoals bijv. iRacing en Le Mans Ultimate dan is de beeldkwaliteit van de stilstaande beelden zoals het menu van de game, de binnenzijde van de auto e.d. prima. Maar zodra ik ga rondrijden dan is de beeldkwaliteit van de omgeving echt teleurstellend, het is niet scherp de lijnen een beetje blokkering. Echt een totaal andere beleving dan de meta games.
Ik ben afgelopen week flink bezig geweest met de instellingen in virtual desktop, open xr toolkit (icm opencomposite) en de grafische instellingen van de game. Naar mijn mening heb ik alle instellingen en mogelijke combinaties gehad. Maar het kwaliteit van de omgeving in de twee racegames blijft teleurstellend.

Heeft iemand de goude tip! Doe ik iets verkeert, of kan mijn videokaart het simpelweg niet aan. Afhankelijk van de instellingen haal ik een fps van 45 tot max. 95.

Mijn pc heeft een AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed processor met een ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 7900 XT OC 20 gb videokaart
Wat gebruik je om te streamen? Meta's eigen software, Virtual Desktop of SteamVR?

Hier ziet het er erg goed uit met Assetto Corsair en Virtual Desktop met 500 Mbps

• robb.
Koldur schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:45:
[...]

Wat gebruik je om te streamen? Meta's eigen software, Virtual Desktop of SteamVR?

Hier ziet het er erg goed uit met Assetto Corsair en Virtual Desktop met 500 Mbps
Ik gebruik virtual desktop icm open xr toolkit en opencomposite.

• Ludewig
  • Niet online
@robb.

You need to configure things using the oculus debug tool. This is a good starter, although he runs wired:

YouTube: My VR Setup for IL-2: Great Battles - OpenXR - Quest 3 - Settings an...

• robb.
Ludewig schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:02:
@robb.

You need to configure things using the oculus debug tool. This is a good starter, although he runs wired:

YouTube: My VR Setup for IL-2: Great Battles - OpenXR - Quest 3 - Settings an...
Is de debug tool niet bedoeld voor de linkkabel?

The debug tool is only for the link cable, right? I don't have that because I use Virtual Desktop.

• Ludewig
  • Niet online
Sorry, ik zat even in het Engels te denken. Een deel van de instellingen gaat over de verbinding, maar een deel ook niet. Met name Async Space Warp moet je uitzetten, want dan gaat de headset zelf nog eens een keer je frames verdubbelen, waardoor je veel ghosting krijgt. Dat kan best de oorzaak bij je zijn.

• robb.
Ludewig schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:27:
Sorry, ik zat even in het Engels te denken. Een deel van de instellingen gaat over de verbinding, maar een deel ook niet. Met name Async Space Warp moet je uitzetten, want dan gaat de headset zelf nog eens een keer je frames verdubbelen, waardoor je veel ghosting krijgt. Dat kan best de oorzaak bij je zijn.
Aaah oke, ik zal het proberen. Hopelijk werk het.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:31
robb. schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:57:
[...]

Ik gebruik virtual desktop icm open xr toolkit en opencomposite.
Welke settings gebruik je nu in LMU en Virtual Desktop?

Ik heb vandaag voor de 1e keer de Quest 3 op de PC gebruikt via Virtual Desktop en zit ook nog wat te pielen met de instellingen. Ik heb alleen nog maar AMS2 gespeeld en toen ik die voor de eerste keer opstartte schrok ik wel even. In de performance stats gaf deze maar 35 FPS aan, terwijl ik een RTX 4080 met een AMD Ryzen 7 7800X3D heb. Nu had ik alle settings op maximaal staan in AMS2, omdat dat makkelijk ging in desktop modus (3440x1440) en met de Oculus Rift, maar met de Quest 3 icm Virtual Desktop lukt dat dus helaas niet meer. Een reboot van de PC en met de AMS2 settings een trapje lager (High ipv Ultra) leverde 90 FPS op. Je ziet wel dat het niet het originele beeld is, maar een video stream. Misschien is dat ook wel wat jij ziet? De game startte nog wel met Steam VR op, terwijl ik Oculus VR koos, wat bij de Oculus Rift altijd gewoon zonder Steam VR werkte. Even kijken of ik daar Open Composite werkend kan krijgen.

Ik zal de komende dagen LMU ook eens proberen. Die werkte ook prima in VR met Open Composite op de Oculus Rift met maximum settings, maar dat gaat met de Quest 3 zeker niet lukken. Ik zal mijn ervaringen hier wel even delen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• robb.
PatrickC schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 00:01:
[...]

Welke settings gebruik je nu in LMU en Virtual Desktop?
Ik ben begonnen met de settings zoals in de video wordt uitgelegd en daarna nog alles geprobeerd om het beter te krijgen: YouTube: LMU hat jetzt einen VR Modus (und der ist ganz gut)
Hij maakt weliswaar gebruik van steamvr (heb ik ook nog geprobeerd) maar hiermee krijg ik ongeveer dezelfde resultaten als virtual desktop.

Voor virtual desktop heb ik de instellingen gebruikt vanuit deze video en daarna oneindig getweakt: YouTube: How to optimize Virtual Desktop | Hardware + Best Settings Guide

• PatrickC
robb. schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 06:54:
[...]

Ik ben begonnen met de settings zoals in de video wordt uitgelegd en daarna nog alles geprobeerd om het beter te krijgen: YouTube: LMU hat jetzt einen VR Modus (und der ist ganz gut)
Hij maakt weliswaar gebruik van steamvr (heb ik ook nog geprobeerd) maar hiermee krijg ik ongeveer dezelfde resultaten als virtual desktop.

Voor virtual desktop heb ik de instellingen gebruikt vanuit deze video en daarna oneindig getweakt: YouTube: How to optimize Virtual Desktop | Hardware + Best Settings Guide
Ik zal eens kijken hoe het bij mij werkt in LMU. Het is een game in early access met VR ook nog in ontwikkeling natuurlijk.

Speel je ook nog andere race games zoals AC, ACC, AMS2 of rFactor 2? En hoe zien die er dan uit?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Koldur schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:04:
[...]
Voor hen is het is het grootste verdienmodel hun store. Als iedereen PCVR gebruikt ermee, dan verdienen ze er niets aan.
Niet niets want ze hebben op de PC ook gewoon een store. Maar hun focus ligt er niet omdat ze voor de mainstream gaan en dat zal PCVR nooit worden.

Inderdaad is VD voor mij ook beter.

• Koldur
Llopigat schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:26:
[...]

Niet niets want ze hebben op de PC ook gewoon een store. Maar hun focus ligt er niet omdat ze voor de mainstream gaan en dat zal PCVR nooit worden.

Inderdaad is VD voor mij ook beter.
Ze maken al een jaar geen PCVR spellen meer en alles wat een beetje high profile is, is native only. Ze hebben PCVR echt al een tijdje laten vallen.

• Llopigat
  • Niet online
Koldur schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:43:
[...]
Ze maken al een jaar geen PCVR spellen meer en alles wat een beetje high profile is, is native only. Ze hebben PCVR echt al een tijdje laten vallen.
Ja dat bedoel ik dus met dat hun focus er niet ligt. Maar als ze er wat mee wilden doen dan kon het want de store hebben ze gewoon nog. Het punt is dat ze de markt niet willen oppakken. Niet dat ze het niet kunnen.

Ik vind het een beetje kortzichtig. PCVR is meer bleeding edge, daar komen de echte interessante ontwikkelingen op VR game gebied vandaan omdat het niet zo enorm resource gebonden is. Zie bijv. Half-Life Alyx en Lone Echo. maarja SteamVR werkt gelukkig ook wel aardig.

[ Voor 21% gewijzigd door Llopigat op 03-10-2024 07:48 ]

• Koldur
Llopigat schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:44:
[...]

Ja dat bedoel ik dus met dat hun focus er niet ligt. Maar als ze er wat mee wilden doen dan kon het want de store hebben ze gewoon nog. Het punt is dat ze de markt niet willen oppakken. Niet dat ze het niet kunnen.

Ik vind het een beetje kortzichtig. PCVR is meer bleeding edge, daar komen de echte interessante ontwikkelingen op VR game gebied vandaan omdat het niet zo enorm resource gebonden is. Zie bijv. Half-Life Alyx en Lone Echo. maarja SteamVR werkt gelukkig ook wel aardig.
Klopt, maar het is voor Meta erg logisch het te concentreren op native only.
Dan heb je veel meer een lock-in op jouw eco systeem dan PCVR en verreweg de meeste mensen hebben geen PC die geschikt is en/of zitten niet te wachten op eeuwig tweaken om het lekker werkend te krijgen.

Meta wil met de Quest een simpele ervaring, zodat het gewoon aan zetten is en gaan, waarbij de massa ook in kan stappen. En de lock-in levert ze in de toekomst potentieel meer inkomsten door mensen die door een flinke bibliotheek aan spellen bij Meta hebben deze graag willen kunnen blijven spelen.
De PCVR spellen van Oculus/Meta zijn via simpele tools ook op andere headsets te spelen en kosten een hoop meer R&D. Ik snap ze wel, maar vind het enorm jammer. Speel zelf veel liever PCVR, ziet er gewoon een stuk mooier uit. Maar moet toegeven dan met Red Matter 2 als grootste voorbeeld, de native kwaliteit wel te pruimen begint te worden.

• Ludewig
  • Niet online
Voor Meta is gaming in VR helemaal geen doel, maar een middel om te komen tot een AR-product dat zo populair wordt als de smartphone. En net als de smartphone veel meer toepassingen heeft dan alleen bellen, waar het wel mee begon, moet dat AR-product ook gigantisch veel toepassingen krijgen.

De gamers zijn nu alleen maar de mensen die wel willen betalen voor een gemankeerd product, maar die blijken veel meer een voorkeur te hebben voor standalone dan voor PCVR. Dus Meta volgt gewoon het geld.

En het komt ze ook wel uit, want het doel is uiteindelijk toch om een standalone AR-product te hebben.

• Llopigat
  • Niet online
Ludewig schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 17:06:
Voor Meta is gaming in VR helemaal geen doel, maar een middel om te komen tot een AR-product dat zo populair wordt als de smartphone. En net als de smartphone veel meer toepassingen heeft dan alleen bellen, waar het wel mee begon, moet dat AR-product ook gigantisch veel toepassingen krijgen.

De gamers zijn nu alleen maar de mensen die wel willen betalen voor een gemankeerd product, maar die blijken veel meer een voorkeur te hebben voor standalone dan voor PCVR. Dus Meta volgt gewoon het geld.

En het komt ze ook wel uit, want het doel is uiteindelijk toch om een standalone AR-product te hebben.
Hmm daar ben ik het niet helemaal mee eens. Meta is een van de aanjagers van de term metaverse en dat is meer VR dan AR. Horizon Worlds ook. Dat heeft niks met AR te maken.

Ik denk wel dat ze daar uiteindelijk naartoe willen (een beetje zoals het filmpje van Google Glass destijds, wat Google voor ogen had). Maar dat hun metaverse plannen daar niet zozeer onderdeel van zijn als meer een aparte tak.

Dit filmpje bedoel ik:

• Ludewig
  • Niet online
Het doel is dat de metaverse naar AR toe gaat, dus dat gezellig met een vriend kunt gaan winkelen in een fysieke winkel, maar dat die vriend in werkelijkheid aan de andere kant van de wereld is.

[ Voor 6% gewijzigd door Ludewig op 03-10-2024 17:20 ]

• Llopigat
  • Niet online
Ludewig schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 17:20:
Het doel is dat de metaverse naar AR toe gaat, dus dat gezellig met een vriend kunt gaan winkelen in een fysieke winkel, maar dat die vriend in werkelijkheid aan de andere kant van de wereld is.
Als het ze daar echt om ging dan zouden ze niet zoveel geld in Horizons steken. Een groot deel van die miljarden gaat daar naartoe. Want voor AR hoef je geen hele werelden en content generatie tools te bouwen.

Als hun doel alleen AR was zouden ze veel harder investeren in de techniek en niet in content. Die best veel verlies maakt ook.

Let wel: Ik vind Horizons ook geen goede investering. Want het stelt gewoon veel te weinig voor, voor het geld dat ze er in pompen. VRChat heeft een veel betere ervaring gemaakt met een klein budget. Maarja hoe groter het bedrijf hoe inefficienter ze met geld omgaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Llopigat op 03-10-2024 21:02 ]

Paar keys over van de humble vr rhythm bundel... Voor de liefhebber:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Gamertag: FinrazielNL

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:47
Finraziel schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 23:33:
Paar keys over van de humble vr rhythm bundel... Voor de liefhebber:

***members only***
Iemand heeft ze gebruikt zonder duimpje te geven. ☹️

Wat is dat toch dat mensen die moeite niet nemen ....?

Meta Quest 3

• robb.
PatrickC schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:24:
[...]

Ik zal eens kijken hoe het bij mij werkt in LMU. Het is een game in early access met VR ook nog in ontwikkeling natuurlijk.

Speel je ook nog andere race games zoals AC, ACC, AMS2 of rFactor 2? En hoe zien die er dan uit?
Ik heb inmiddels AC en AMS2 ook geïnstalleerd, die zien er in VR beter uit dan LMU. Maar wat een crime om VR aan de praat te krijgen. Voor deze 2 games heb ik steamvr nodig anders blijven ze in theatermode staan. Heeft iemand deze spellen wel met virtual desktop aan de praat gekregen? En zo ja, met welke walkthrough?

• Ludewig
  • Niet online
@robb.

Ik zou proberen om AC & AMS2 te draaien via OpenComposite: YouTube: OpenXR Toolkit - Setup Guide - FREE VR Performance Boost in ACC, AMS...

OpenComposite vertaalt SteamVR naar OpenXR. Dus de game denkt dat hij met SteamVR werkt, maar door de vertaalslag ziet je computer het als een OpenXR spel. Daardoor hoef je dan geen SteamVR meer te draaien en zijn de prestaties ook een stuk beter.

• Ludewig
  • Niet online
Ik zie mensen trouwens zeggen dat je bij AC ook direct in de Content Manager een native Oculus VR mode kunt kiezen.

Je hebt de Content Manager toch wel? AC is een aardig oud spel en je moet hem eigenlijk meteen gaan modden om hem een beetje bij de tijd te brengen.

• Koldur
@Ludewig @robb.

Ik zou AC zelf niet meer op die manier proberen te draaien:
https://github.com/mbucchia/OpenXR-Toolkit/releases

En deze is nodig om het werkend te krijgen.

Ik heb het eens goed voor elkaar gehad, maar na een update van iets, Windows/CM/Pure/CSP of iets anders, werkte het niet en kreeg ik het ook niet meer aan de praat.

Misschien heb ik makkelijk praten met mijn 4090, maar voor was het prestatieverschil vooral mentaal, in de praktijk merkte ik er niets van.

Ik start Virtual Desktop (VD), dan AC via Content Manager (CM) met Rendering Mode op "Oculus Rift", dan start CM AC in SteamVR en werkt het prima in VR via VD.

[ Voor 14% gewijzigd door Koldur op 04-10-2024 10:46 ]

• robb.
Nou het is gelukt hoor! Ik heb AC, ACC AMS2 en LMU allemaal in VR draaien m.b.v. OpenComposite/OpenXR i.c.m. Virtual Desktop. Alleen voor ACC moet ik opstarten vanuit SteamVR (opencomposite/xr draait wel op de achtergrond).

De grafische weergave in VR met de Quest 3 is voor AMS2 boven verwachting. AC en ACC zijn gelijkwaardig aan elkaar maar iets minder mooi dan AMS2. LMU ziet er niet uit, maar goed die zit nog in de ontwikkelingsfase dus ik hoop dat het grafisch nog een stuk beter wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door robb. op 04-10-2024 12:13 ]

• Koldur
robb. schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:09:
Nou het is gelukt hoor! Ik heb AC, ACC AMS2 en LMU allemaal in VR draaien m.b.v. OpenComposite/OpenXR i.c.m. Virtual Desktop. Alleen voor ACC moet ik opstarten vanuit SteamVR (opencomposite/xr draait wel op de achtergrond).

De grafische weergave in VR met de Quest 3 is voor AMS2 boven verwachting. AC en ACC zijn gelijkwaardig aan elkaar maar iets minder mooi dan AMS2. LMU ziet er niet uit, maar goed die zit nog in de ontwikkelingsfase dus ik hoop dat het grafisch nog een stuk beter wordt.
Hmmm, misschien toch maar weer eens proberen dan haha.

Heb jij die link van Ludewig gebruikt, of iets anders? Kostte het uiteindelijk veel tijd/was het veel gedoe?

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
robb. schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:37:
[...]

Ik heb inmiddels AC en AMS2 ook geïnstalleerd, die zien er in VR beter uit dan LMU. Maar wat een crime om VR aan de praat te krijgen. Voor deze 2 games heb ik steamvr nodig anders blijven ze in theatermode staan. Heeft iemand deze spellen wel met virtual desktop aan de praat gekregen? En zo ja, met welke walkthrough?
Heb je problemen met AMS2 in VR? Dat was bij mij nu eens plug-and-play.

• TweakerVincent
Ik las dat je op de Quest 3 ook films kunt zetten en die in de headset af kunt spelen. Je moet dan een dev account aanmaken (is dat gratis)? En werkt dat goed?

• Ludewig
  • Niet online
Volgens mij hoef je daar geen dev account voor te maken. Je kunt de Quest verbinden met je PC via een USB-kabel en dan zou je de vraag moeten krijgen of je de PC toegang geeft tot de bestanden op de Quest. Dan mount hij als een drive en daar kun je dingen naartoe of vandaan kopieren.

Het is meer gedoe om een goede player te vinden.

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:20
Ludewig schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:22:
Volgens mij hoef je daar geen dev account voor te maken. Je kunt de Quest verbinden met je PC via een USB-kabel en dan zou je de vraag moeten krijgen of je de PC toegang geeft tot de bestanden op de Quest. Dan mount hij als een drive en daar kun je dingen naartoe of vandaan kopieren.

Het is meer gedoe om een goede player te vinden.
Diverse players geprobeerd en voor mij is https://m.4xvr.net/ de winnaar. Werkt zelfs prima met 3D blu-ray ISO’s.
Leest van netwerk, lokaal, USB-stick of HDMI-link.

• Koldur
Ik heb vooralsnog geen 3D ISO's geprobeerd, maar Skybox werkt hier prima voor normale UHD .mkv bestanden, ook netwerk, lokaal of USB-stick.

HDMI-link hier geen interesse in, dus kan daar niets over zeggen.

• TweakerVincent
tnx!

En werkt plex ook in je headset?

• BaggerDeBagger
Koldur schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:34:
Ik heb vooralsnog geen 3D ISO's geprobeerd, maar Skybox werkt hier prima voor normale UHD .mkv bestanden, ook netwerkt, lokaal of USB-stick.

HDMI-link hier geen interesse in, dus kan daar niets over zeggen.
Skybox was mijn eerste poging, maar deze bleek toen geen 3D blu-ray ISO’s te ondersteunen. De devs gaven aan niet over resources te beschikken om ondersteuning toe te voegen.
Net getest en helaas een ‘unsupported’ foutmelding bij een 3D ISO.

• Koldur
TweakerVincent schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:40:
tnx!

Niet getest, dus kan daar niets over zeggen helaas. Ik speel, als het even kan, altijd alles het liefst direct vanaf de locatie waar het staat af zonder tussenkomst van third party zaken.

[ Voor 11% gewijzigd door Koldur op 04-10-2024 19:43 ]

• BaggerDeBagger
TweakerVincent schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:40:
tnx!

Plex werkt in 2D prima.
3D werkt ook, maar is beperkt en ziet er een stuk slechter uit dan via een speler.

• TweakerVincent
BaggerDeBagger schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:49:
[...]

Plex werkt in 2D prima.
3D werkt ook, maar is beperkt en ziet er een stuk slechter uit dan via een speler.
heb je dan een app? ik kan die niet vinden in de oculus shop?

• Koldur
TweakerVincent schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:53:
[...]

Ik gok dat het dan gewoon in de browser geopend wordt, kun je met de weblink doen:
Bijvoorbeeld http://192.168.1.20:32400/web/index.html
Maar dan met het IP adres van jouw lokale Plex server.

[ Voor 7% gewijzigd door Koldur op 04-10-2024 20:06 ]

• TweakerVincent
Werkt top idd lokaal copieren files en met die 2 video apps. nice!

• PatrickC
BaggerDeBagger schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:41:
[...]

Skybox was mijn eerste poging, maar deze bleek toen geen 3D blu-ray ISO’s te ondersteunen. De devs gaven aan niet over resources te beschikken om ondersteuning toe te voegen.
Net getest en helaas een ‘unsupported’ foutmelding bij een 3D ISO.
4XVR Video Player ondersteunt 3D blu-ray ISO’s volgens mij. Staat nog op mijn verlanglijstje voor de Q3, want ik heb een flinke collectie 3D blu-rays liggen.

Edit: Je had ‘m al gevonden zie ik. :+

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 04-10-2024 22:19 ]

• robb.
Koldur schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:25:
[...]

Hmmm, misschien toch maar weer eens proberen dan haha.

Heb jij die link van Ludewig gebruikt, of iets anders? Kostte het uiteindelijk veel tijd/was het veel gedoe?
Nee, ik heb het filmpje van Champion Joe op YouTube gevolgd. Zie een paar posts terug. Het belangrijkste is naast het installeren van OpenComposite/Openxr tool/Virtual desktop is dat de .ddl van OpenComposite in de juiste installatiemap wordt gegooid, dan zou het moeten werken

• TweakerVincent
Zo vandaag met DCS getest. Virtual desktop liep niet lekker, komt denk ook omdat mijn wifi 6 router beneden staat en pc op kamer erboven (wel houten vloer maar toch)

met de kabel werkt het super goed. mooi dit!

Enige verschil tov DCS reverb2 en quest 3 is dat in de F18 cockpit de groene lettertjes van de Ddu minder scherp lijken dan bij de reverb2. Kan dat komen omdat deze groen zijn op een zwarte achtergrond? Mss doet de quest 3 daar iets mee? De rest van de cockpit vind ik mooier.

• Koldur
TweakerVincent schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 00:23:
Zo vandaag met DCS getest. Virtual desktop liep niet lekker, komt denk ook omdat mijn wifi 6 router beneden staat en pc op kamer erboven (wel houten vloer maar toch)

met de kabel werkt het super goed. mooi dit!

Enige verschil tov DCS reverb2 en quest 3 is dat in de F18 cockpit de groene lettertjes van de Ddu minder scherp lijken dan bij de reverb2. Kan dat komen omdat deze groen zijn op een zwarte achtergrond? Mss doet de quest 3 daar iets mee? De rest van de cockpit vind ik mooier.
Dit komt hoogstwaarschijnlijk omdat de Reverb ongecompliceerd beeld heeft en de Quest niet.
Ik vermoed dat met een goede draadloze opstelling, dit met VD beter is. Kun je een keer de PC naar de router verplaatsen of de router naar de PC om dit te controleren?

• Llopigat
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 00:23:
Ja, compressie is minder effectief als er maar 1 van de RGB kleuren gebruikt wordt. De meeste kleuren zijn niet zo verzadigd waardoor er van elke kleur wel een klein beetje in zit. Maar met dit soort dingen kan het inderdaad gebeuren.

Je zag het vroeger in DVD films ook erg met onderzeebootfilms, als het licht rood werd dan werd het opeens erg blokkerig. Zoals Koldur zegt heeft de Reverb ongecomprimeerd beeld omdat die een echte displayport heeft.

Met VD kan je de compressiestandaard kiezen, sommigen zijn er wellicht minder gevoelig voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Llopigat op 05-10-2024 22:52 ]

• Koldur
Llopigat schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:49:
[...]

Ja, compressie is minder effectief als er maar 1 van de RGB kleuren gebruikt wordt. De meeste kleuren zijn niet zo verzadigd waardoor er van elke kleur wel een klein beetje in zit. Maar met dit soort dingen kan het inderdaad gebeuren.

Je zag het vroeger in DVD films ook erg met onderzeebootfilms, als het licht rood werd dan werd het opeens erg blokkerig. Zoals Koldur zegt heeft de Reverb ongecomprimeerd beeld omdat die een echte displayport heeft.

Met VD kan je de compressiestandaard kiezen, sommigen zijn er wellicht minder gevoelig voor.
Dit compressieprobleem is echter wel duidelijk Meta Link gerelateerd. Met Virtual Desktop en hogere bitrates zie je dat nagenoeg niet terug. Meta Link is gewoon een ondergeschoven kindje, vooral m.b.t. kwaliteit.

Jammer dat Meta de USB stack compleet proprietary houdt, daardoor kan VD niet bedraad gebruikt worden.

• TweakerVincent
ik heb het ondertussen mooi werkend. Met VD ging het niet lekker (wss omdat mijn router beneden staat), maar met link en DCS pixel density 1.5 plus 72 hz 1.3 in oculus is het prima zichtbaar en zeer goed speelbaar.

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:56

peternator

Shoop da whoop.

Ik waag er toch even een reply aan, laat vooral weten of een eigen topic openen handiger is:

Ik heb al een poosje een Quest 2 gehad en inmiddels een Quest 3. Sinds begin 2022 heb ik een RX 6700 XT als GPU icm een Ryzen 5 5600G op een B550 bordje van Gigabyte en 32GB DDR4 3200 met 2.5Gbit LAN.

Nu merkte ik met name in simracing (AC, ACC, Dirt 2, PC2) dat er veel blurry was en ik overall gezien niet heel erg tevreden was over de performance, ook niet toen ik de Q3 kreeg. In de verte was het standaard onscherp, wat gewoon afbreuk doet aan de beleving.
Ik had gelezen dat AMD niet altijd even top is qua VR, maar had er in andere games (bijv. Alyx) draait het overall echt wel prima. Daarnaast zijn dat berichten van 2023, en lees ik momenteel maar weinig over de performance van AMD kaarten in VR. Is het dan misschien gewoon goed (inmiddels?)

Nu heb ik (o.a. in dit topic) veel gelezen over de methoden om tot fijne VR ervaringen te komen. Met name door gebruik van Virtual Desktop. Dat is iets wat ik verder ga onderzoeken

Ik heb recent mijn wifi geupgrade naar een TP-Link Omada setup met voor mijn 'gamehoekje' een dedicated BE9300 Wifi7 (en dus ook 6e) AP met 2.5Gbit backhaul.

Ik verwacht dat het niet meer aan de draadloze verbinding tussen Quest en PC zal liggen.

Nu is de videkoaart van mijn zoon gesneuveld en heeft hij mijn 6700XT heeft overgenomen. Ik kan dus op zoek naar een vervanger, die mogelijk iets meer oomph heeft voor VR. Ik hoop rond de 500 euro uit te komen.

Ik neig naar een current-gen kaart vanwege AV1 encoding, wat met name voor draadloos PCVR handig is (toch?). Maar ik vind de specs nou niet perse heel erg denderend t.o.v. de 6000 serie van AMD en de 30 serie van Nvidia. Wachten tot dat de nieuwe generaties uitkomen in 2025 hoeft van mij nou ook weer niet. Misschien even wachten op wat pricedrops wellicht.

Current Gen: 7800 XT of 4070 (Super?) (tweedehands?)
Last Gen: RX 6800 XT of 3080 (tweedehands)

Ergo, ik zou het tof vinden als jullie eens mee kunnen denken:
- over welke GPU passend is (icm de andere onderdelen van mijn PC)
- wat de staat van AMD's in VR zijn. Of dat ik echt perse naar een Nvidia moet kijken?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:32
Net op NOS.nl voa de browser naar WK gravel zitten kijken. Zo, dat is me een grooot scherm zo voor je neus. Leul om te zien zo.

Volgende keer MTB downhill maar eens doen

• Ludewig
  • Niet online
@peternator

Alyx is niet echt een goede graadmeter. Dat spel is heel specifiek geoptimaliseerd voor VR en gebruikt allerlei trucjes, zoals veelal korte zichtlijnen.

Als ik op dit moment zou kopen, zou ik de Asrock 7800 XT voor 470 euro moeilijk kunnen laten liggen. Voor een 4070 Super betaal je al 125 euro meer voor 8% meer prestaties. En je hebt 16 GB op de 7800 XT, wat meer toekomstvast is.

Het verhaal bij AMD is de laatste generaties steeds dat het langer duurt voordat ze de drivers op orde hebben, maar als je laat in de cyclus koopt, dan werkt het meestal prima. Het blijft wel altijd zo dat de meeste adviezen en hulp op Nvidia gericht zijn.

Overigens kun je er over nadenken om de 5600G te vervangen door een 5700X3D. De G heeft maar PCIe 3 en ook minder cache dan de 5600X. Dus het is een nogal matige gaming-CPU. En de 5600G kun je vermoedelijk nog wel voor een redelijk bedrag verkopen.

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:56

peternator

Shoop da whoop.

@Ludewig Thanks!
Alyx is niet echt een goede graadmeter. Dat spel is heel specifiek geoptimaliseerd voor VR en gebruikt allerlei trucjes, zoals veelal korte zichtlijnen.
Dat verklaart waarom dat (soort) spel(len) dus gevoelsmatig 'lekker' draai(t)(en).
Als ik op dit moment zou kopen, zou ik de Asrock 7800 XT voor 470 euro moeilijk kunnen laten liggen. Voor een 4070 Super betaal je al 125 euro meer voor 8% meer prestaties. En je hebt 16 GB op de 7800 XT, wat meer toekomstvast is.
Daar neig ik ook naar, mede omdat ik verder erg tevreden ben over AMD als platform.
Het verhaal bij AMD is de laatste generaties steeds dat het langer duurt voordat ze de drivers op orde hebben, maar als je laat in de cyclus koopt, dan werkt het meestal prima. Het blijft wel altijd zo dat de meeste adviezen en hulp op Nvidia gericht zijn.
Duidelijk. Dat bevestigd mijn vermoeden dat het inmiddels wel 'voldoende' zal zijn. Her en der wat ervaringen van mensen met 7900 XT die gewoon echt prima/goede performance halen in zowel flight als race sims.
Overigens kun je er over nadenken om de 5600G te vervangen door een 5700X3D. De G heeft maar PCIe 3 en ook minder cache dan de 5600X. Dus het is een nogal matige gaming-CPU. En de 5600G kun je vermoedelijk nog wel voor een redelijk bedrag verkopen.
Yes. Die staat inderdaad op het lijstje voor bijv. Black Friday om in de gaten te houden. Vooralsnog leek het niet direct een harde bottleneck, maar verwacht met upgrade aan de GPU kant en met VR daarmee ook grotere vraag aan de rest van het systeem dat ik die wel eens zou kunnen gaan merken.

Vooralsnog eerst overwegen of ik nú een 7800 XT haal, of nog even de kat uit de boom kijk met de verschillende pricedrops die her en der gaande zijn. Hij is natuurlijk al aardig in prijs gezakt, maar wie weet (7600 XT recent ook 30% gedaald).

(bij gebrek aan uberhaupt een dedicated GPU begint het inmiddels wel te jeuken om weer even VR in te duiken.. dus 'wachten' wordt wel steeds lastiger, haha)

• TweakerVincent
Is de normale meta elite strap van meta de beste oplossing tegenwoordig? met of zonder accu?

Ik heb nog een quest 2 elite liggen, is de Quest 3 elite beter of soorgelijk?

Ik neem aan dat ik alleen maar een gaatje moet regelen zodat usb-c werkt? Of toch meer?

[ Voor 41% gewijzigd door TweakerVincent op 06-10-2024 21:32 ]

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:53
peternator schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 18:03:
Ik waag er toch even een reply aan, laat vooral weten of een eigen topic openen handiger is:

Ik heb al een poosje een Quest 2 gehad en inmiddels een Quest 3. Sinds begin 2022 heb ik een RX 6700 XT als GPU icm een Ryzen 5 5600G op een B550 bordje van Gigabyte en 32GB DDR4 3200 met 2.5Gbit LAN.

Nu merkte ik met name in simracing (AC, ACC, Dirt 2, PC2) dat er veel blurry was en ik overall gezien niet heel erg tevreden was over de performance, ook niet toen ik de Q3 kreeg. In de verte was het standaard onscherp, wat gewoon afbreuk doet aan de beleving.
Ik had gelezen dat AMD niet altijd even top is qua VR, maar had er in andere games (bijv. Alyx) draait het overall echt wel prima. Daarnaast zijn dat berichten van 2023, en lees ik momenteel maar weinig over de performance van AMD kaarten in VR. Is het dan misschien gewoon goed (inmiddels?)

Nu heb ik (o.a. in dit topic) veel gelezen over de methoden om tot fijne VR ervaringen te komen. Met name door gebruik van Virtual Desktop. Dat is iets wat ik verder ga onderzoeken

Ik heb recent mijn wifi geupgrade naar een TP-Link Omada setup met voor mijn 'gamehoekje' een dedicated BE9300 Wifi7 (en dus ook 6e) AP met 2.5Gbit backhaul.

Ik verwacht dat het niet meer aan de draadloze verbinding tussen Quest en PC zal liggen.

Nu is de videkoaart van mijn zoon gesneuveld en heeft hij mijn 6700XT heeft overgenomen. Ik kan dus op zoek naar een vervanger, die mogelijk iets meer oomph heeft voor VR. Ik hoop rond de 500 euro uit te komen.

Ik neig naar een current-gen kaart vanwege AV1 encoding, wat met name voor draadloos PCVR handig is (toch?). Maar ik vind de specs nou niet perse heel erg denderend t.o.v. de 6000 serie van AMD en de 30 serie van Nvidia. Wachten tot dat de nieuwe generaties uitkomen in 2025 hoeft van mij nou ook weer niet. Misschien even wachten op wat pricedrops wellicht.

Current Gen: 7800 XT of 4070 (Super?) (tweedehands?)
Last Gen: RX 6800 XT of 3080 (tweedehands)

Ergo, ik zou het tof vinden als jullie eens mee kunnen denken:
- over welke GPU passend is (icm de andere onderdelen van mijn PC)
- wat de staat van AMD's in VR zijn. Of dat ik echt perse naar een Nvidia moet kijken?
Het zou idd in orde moeten zijn met de AMD en relatieve VR performance.

Met jouw budgetwensen zou ik gewoon kijken wat de snelste kaart is die je 2e hands kan krijgen.

https://www.techpowerup.com/review/

• Ludewig
  • Niet online
@TweakerVincent

Ik heb ook van de Quest 3 elite strap weer gehoord dat er QA problemen zijn/waren. Ik zou zelf nu naar third party straps kijken, want Meta vraagt gigantisch veel geld voor matige kwaliteit.

En wat de beste oplossing is hangt heel erg af van hoe je hem gebruikt en wat voor jou comfortabel is.

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:47
TweakerVincent schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:36:
Is de normale meta elite strap van meta de beste oplossing tegenwoordig? met of zonder accu?

Ik neem aan dat ik alleen maar een gaatje moet regelen zodat usb-c werkt? Of toch meer?
Ik zou gaan voor iets met een accupack aan de achterzijde voor de balans.

Bobovr maakt mooi spul en daar betaal je ook voor.

Zelf Q2 met Bobovr pro en fitness facial met ventilator. Als ik ga upgraden, dan zou ik weer zo'n combi nemen

Op Ali is best wel aanbod, alhoewel je niet weet of de accu's goede kwaliteit zijn

Meta Quest 3

• TweakerVincent
Ludewig schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:38:
@TweakerVincent

Ik heb ook van de Quest 3 elite strap weer gehoord dat er QA problemen zijn/waren. Ik zou zelf nu naar third party straps kijken, want Meta vraagt gigantisch veel geld voor matige kwaliteit.

En wat de beste oplossing is hangt heel erg af van hoe je hem gebruikt en wat voor jou comfortabel is.
Ik kwam deze tegen in het topic? Geen idee of het wat is?

https://www.amazon.de/-/n...25252Caps%25252C63&sr=8-3

• TweakerVincent
Aldoendex schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:39:
[...]

Ik zou gaan voor iets met een accupack aan de achterzijde voor de balans.

Bobovr maakt mooi spul en daar betaal je ook voor.

Zelf Q2 met Bobovr pro en fitness facial met ventilator. Als ik ga upgraden, dan zou ik weer zo'n combi nemen

Op Ali is best wel aanbod, alhoewel je niet weet of de accu's goede kwaliteit zijn
Accu is idd handig

• Ludewig
  • Niet online
peternator schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:31:
Vooralsnog eerst overwegen of ik nú een 7800 XT haal, of nog even de kat uit de boom kijk met de verschillende pricedrops die her en der gaande zijn. Hij is natuurlijk al aardig in prijs gezakt, maar wie weet (7600 XT recent ook 30% gedaald).
Dan wel heel goed de prijzen/beschikbaarheid in de gaten houden, want als ze de aanvoer stoppen kan het zo omslaan in schaarste/stijgende prijzen.

• Ludewig
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:44:
[...]
Ik kwam deze tegen in het topic? Geen idee of het wat is?
Ik heb die toevallig, maar dan zonder de batterij. Hij bevalt mij nogal goed. Hij is veel stabieler op m'n hoofd dan de BoboVR M2 op mijn Quest 2, die meer 'zweeft.' Dus met snelle bewegingen bij het rondkijken in combat flight sims blijft hij goed zitten. De BoboVR stuitert eerst nog wat heen en weer.

De hoofdband bovenop doet met mijn hoofdvorm niks. Blijkbaar geen punthoofd :P

Een voordeel van de Aubika is ook dat hij niet conflicteert met third party facial interfaces, wat de BoboVR vaak wel doet.

Maar zoals gezegd is het heel persoonlijk wat je lekker vind zitten. Veel mensen zweren bij de Halo headstraps zoals de BoboVR. En in het topmodel voor de Quest 3 zit een fan, wat wel goed schijnt te werken.

• TweakerVincent
Ludewig schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:56:
[...]

Ik heb die toevallig, maar dan zonder de batterij. Hij bevalt mij nogal goed. Hij is veel stabieler op m'n hoofd dan de BoboVR M2 op mijn Quest 2, die meer 'zweeft.' Dus met snelle bewegingen bij het rondkijken in combat flight sims blijft hij goed zitten. De BoboVR stuitert eerst nog wat heen en weer.

De hoofdband bovenop doet met mijn hoofdvorm niks. Blijkbaar geen punthoofd :P

Een voordeel van de Aubika is ook dat hij niet conflicteert met third party facial interfaces, wat de BoboVR vaak wel doet.

Maar zoals gezegd is het heel persoonlijk wat je lekker vind zitten. Veel mensen zweren bij de Halo headstraps zoals de BoboVR. En in het topmodel voor de Quest 3 zit een fan, wat wel goed schijnt te werken.
Thanks, wel lastig kiezen. Ik gebruik de bril voornamelijk voor DCS en films kijken. Mss af en toe een vr game.

En is zo’n andere face kussen (hoe dat ook heet), ook nodig?

• Ludewig
  • Niet online
Dat hangt er ook weer heel erg van af wat de vorm van je gezicht is, en hoeveel je zweet.

De standaard-facial interface heeft stof dat niet los te halen is, wat lastig schoon te houden is. En de pasvorm werkt bij sommigen goed en bij anderen niet zo goed. Hij is ook vrij hard.

Oblik maakt een facial interface die specifiek voor de vorm van je gezicht wordt gemaakt. Dat zou dus optimaal moeten zijn, maar je betaald er wel voor. En vermoedelijk heb je dan ook nog importkosten, en je moet ook nog eens een iPhone kunnen gebruiken voor de gezichtsscan.

De facial interface van AMVR lijkt er op de facial interface die ik heb voor mijn Quest 2 (van VR Cover) en die mij wel bevalt. Dus misschien ga ik die ook kopen.

• Llopigat
  • Niet online
Ludewig schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:38:
@TweakerVincent

Zucht. Dat was bij de Quest 2 elite strap ook al zo. Scheurde altijd op dezelfde plek.

Het is inderdaad echt belabberde kwaliteit voor de hoge prijs. Duidelijk is hun idee de headset zo goedkoop mogelijk verkopen met zo veel mogelijk ruwe kantjes zodat ze je dan enorm dure accessoires kunnen aansmeren.

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-12 18:55
TweakerVincent schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:36:

Ben zelf tevreden gebruiker van de KIWI elite met batterij icm hun stand. Werkt en zit top. Maar check vooral wat reviews op YT en Reddit zou ik zeggen :)

• Koldur
Llopigat schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:53:
[...]

Zucht. Dat was bij de Quest 2 elite strap ook al zo. Scheurde altijd op dezelfde plek.

Het is inderdaad echt belabberde kwaliteit voor de hoge prijs. Duidelijk is hun idee de headset zo goedkoop mogelijk verkopen met zo veel mogelijk ruwe kantjes zodat ze je dan enorm dure accessoires kunnen aansmeren.
Ik snap jouw beredenatie hier niet helemaal, Meta heeft helemaal geen betere accessoires en moet je het dus zoeken bij derde partijen. Daar heeft Meta totaal geen baat bij.

Wel zijn hun accessoires bizar duur, maar op de Meta knuckle straps na, zijn alle derde partij accessoires van veel betere kwaliteit. Als er echt makkelijkere en betere hand straps waren dan die van Meta, had ik geen officiële accessoire gehad en dat geldt voor de grote meerderheid.
Dus slaan ze hun doel hier voorbij.

Die BoboVR S3 Pro is trouwens wel echt een grote verbetering i.v.g.m. de M3 zeg. Vond die al fijn, maar als je een keer de S3 pro hebt gehad, weet je pas hoeveel beter het kan.

Jammer dat het allemaal zo niche is, anders had je dergelijke accessoires wel ergens kunnen uitproberen. Nu is het toch een beetje kopen op de gok/reviews.

• Llopigat
  • Niet online
Koldur schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:32:
[...]
Ik snap jouw beredenatie hier niet helemaal, Meta heeft helemaal geen betere accessoires en moet je het dus zoeken bij derde partijen. Daar heeft Meta totaal geen baat bij.
Ja maar veel mensen doen dat natuurlijk niet zomaar. Bij first-party is het vertrouwen (dit keer onterecht) groter.

Van de meta quest kopers denk ik dat hooguit 10% van merken als bobo of kiwi gehoord hebben. En die liggen ook niet zo voor het grijpen in de mediamarkt. Meta spul wel. Elke 50 euro elite strap is 48 euro winst en 2 euro goedkoop plastic.

Apple doet hetzelfde. Heel dure accessoires. Alleen zijn ze daar meestal wel het geld waard.

[ Voor 12% gewijzigd door Llopigat op 07-10-2024 13:37 ]

• Koldur
Llopigat schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:35:
[...]

Ja maar veel mensen doen dat natuurlijk niet zomaar. Bij first-party is het vertrouwen (dit keer onterecht) groter.

Van de meta quest kopers denk ik dat hooguit 10% van merken als bobo of kiwi gehoord hebben. En die liggen ook niet zo voor het grijpen in de mediamarkt. Meta spul wel.
Ik denk, als je al het nieuws en reviews om de Quest heen ziet, de wetenschap dat de meeste Quest 3 kopers al hebben geleerd van de Quest 2 en de meeste VR kopers op deze 't moment juist doorgaans de beter ingelezen klanten zijn (want het is echt nog niet bij de massa aangekomen), dat het juist de andere kant op gaat.
Ik zie hier niemand die officiële heasdstrap heeft, ken ook niemand daarmee en je ziet op reviews en social media bijna alleen maar 3rd partij straps e.d.

• Llopigat
  • Niet online
Koldur schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:39:
[...]
Ik denk, als je al het nieuws en reviews om de Quest heen ziet, de wetenschap dat de meeste Quest 3 kopers al hebben geleerd van de Quest 2 en de meeste VR kopers op deze 't moment juist doorgaans de beter ingelezen klanten zijn (want het is echt nog niet bij de massa aangekomen), dat het juist de andere kant op gaat.
Ik zie hier niemand die officiële heasdstrap heeft, ken ook niemand daarmee en je ziet op reviews en social media bijna alleen maar 3rd partij straps e.d.
Ik denk dat je overschat hoeveel mensen op die manier enthousiast zijn over een produkt en zich inlezen. Zeker nu met de goedkope 3S zal je heel veel 'impulse buys' gaan zien, en als kadootje onder de kerstbook. Er zullen ook veel stof gaan liggen happen vrees ik.

Ik heb trouwens de officiele elite strap voor de 2 :P Zoals gezegd niet tevreden over maar de Bobo M2/M3 vond ik ook niet ideaal. Ik vind hem te 'rommelig'. Die nieuwe S versie nog niet geprobeerd.

• Koldur
Llopigat schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:43:
[...]

Ik denk dat je overschat hoeveel mensen op die manier enthousiast zijn over een produkt en zich inlezen. Zeker nu met de goedkope 3S zal je heel veel 'impulse buys' gaan zien, en als kadootje onder de kerstbook. Er zullen ook veel stof gaan liggen happen vrees ik.

Ik heb trouwens de officiele elite strap voor de 2 :P Zoals gezegd niet tevreden over maar de Bobo M2/M3 vond ik ook niet ideaal. Ik vind hem te 'rommelig'. Die nieuwe S versie nog niet geprobeerd.
Dan blijft het een gevoel discussie, lastig hard te maken van beide kanten. Ik blijf het in ieder geval vanuit mijn optiek bekijken ;)

Als iemand een officiële accessoire ziet wat zo duur is, gaan mensen tegenwoordig juist zoeken naar iets goedkopers en op Amazon kom je dan meteen bij een bulk alternatieve opties uit. Zeker als het een goedkoop impuls ding is, zal zo iemand (als zo iemand al een accessoire zal kopen) eerder voor niet officiële producten gaan.

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:44
Koldur schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:47:
[...]

Dan blijft het een gevoel discussie, lastig hard te maken van beide kanten. Ik blijf het in ieder geval vanuit mijn optiek bekijken ;)

Als iemand een officiële accessoire ziet wat zo duur is, gaan mensen tegenwoordig juist zoeken naar iets goedkopers en op Amazon kom je dan meteen bij een bulk alternatieve opties uit. Zeker als het een goedkoop impuls ding is, zal zo iemand (als zo iemand al een accessoire zal kopen) eerder voor niet officiële producten gaan.
Jouw optiek is vanuit een enthousiasteling, die veel tijd (en geld) heeft geinvesteerd in aankopen en onderzoek. Daarbij heb je ervarng met de vorige generatie(s).

Dat werkt jouw in het voordeel. Echter, vergeet niet dat Meta met de Quest vooral het grotere publiek wil bedienen. Dat zijn vooral de personen die het apparaat bij de MediaMarkt tegen het lijf lopen, waar dan de officiële accessoires naast staan.

Die klant zal niet 'ff gauw' allerlei reviews opzoeken en dergelijke. Bovendien wordt in veel reviews alleen gewezen naar de optie die Meta aanbiedt en niet de legio aan andere fabrikanten die ook accessoires maken. Het zijn die klanten die Meta probeert zoveel mogelijk accessoires aan te 'smeren' voor hoge prijzen.

Net als de consolemakers, die de hoofdprijs vragen voor hun controllers of accessoires.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Koldur
SacreBleu schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:15:
[...]

Jouw optiek is vanuit een enthousiasteling, die veel tijd (en geld) heeft geinvesteerd in aankopen en onderzoek. Daarbij heb je ervarng met de vorige generatie(s).

Dat werkt jouw in het voordeel. Echter, vergeet niet dat Meta met de Quest vooral het grotere publiek wil bedienen. Dat zijn vooral de personen die het apparaat bij de MediaMarkt tegen het lijf lopen, waar dan de officiële accessoires naast staan.

Die klant zal niet 'ff gauw' allerlei reviews opzoeken en dergelijke. Bovendien wordt in veel reviews alleen gewezen naar de optie die Meta aanbiedt en niet de legio aan andere fabrikanten die ook accessoires maken. Het zijn die klanten die Meta probeert zoveel mogelijk accessoires aan te 'smeren' voor hoge prijzen.

Net als de consolemakers, die de hoofdprijs vragen voor hun controllers of accessoires.
Ik weet dat Meta dit voor ogen heeft, maar daar vooralsnog niet erg in slaagt.
Ik ken echt niemand die het apparaat op de bonnefooi heeft gekocht.

Dat is het punt nu ook bij de Quest, het wordt nog niet opgepikt door de massa. Verreweg de grootste huidige install base zijn mensen die onderzoek doen.
Dat is ook in meerdere onderzoeken terug gekomen, Quest 3 kopers zijn vooral oudere Quest eigenaren of enthousiastelingen. Er zijn wel een aantal die er niet onder vallen, maar dat is momenteel nog een grote minderheid.

• SacreBleu
Koldur schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:20:
[...]

Verreweg de grootste huidige install base zijn mensen die onderzoek doen.
Dat is ook in meerdere onderzoeken terug gekomen,
Uit welk(e) empirisch(e) onderzoek(en) is dat gebleken?
Dat iemand een Quest 2 heeft gehad, wil nog niet betekenen dat ze óók een Elite strap hebben gehad, die óók nog eens defect is geraakt.

Ik heb mijn Quest 2 gehaald mét een Elite strap en heb daar nooit problemen mee gehad.
Dat betekent niet dat het niet problematisch is, maar voor mij zou het niet zonder meer logisch zijn om niet de Elite strap van de Quest 3 te halen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Koldur
SacreBleu schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:45:
[...]

Uit welk(e) empirisch(e) onderzoek(en) is dat gebleken?
Dat iemand een Quest 2 heeft gehad, wil nog niet betekenen dat ze óók een Elite strap hebben gehad, die óók nog eens defect is geraakt.

Ik heb mijn Quest 2 gehaald mét een Elite strap en heb daar nooit problemen mee gehad.
Dat betekent niet dat het niet problematisch is, maar voor mij zou het niet zonder meer logisch zijn om niet de Elite strap van de Quest 3 te halen.
En welke onderzoeken heb jij hier voor gedaan? Ik lees veel artikelen op verschillende websites en daar is het sentiment hetzelfde. Maar zonder harde cijfers, kunnen we beiden niets volledig hard maken.

• SacreBleu
Koldur schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:46:
[...]

En welke onderzoeken heb jij hier voor gedaan? Ik lees veel artikelen op verschillende websites en daar is het sentiment hetzelfde. Maar zonder harde cijfers, kunnen we beiden niets volledig hard maken.
Ik deel mijn eigen ervaring, hoe moet ik daar onderzoek naar doen?

Het was jij die stelde dat er al meerdere onderzoeken iets hebben laten zien. Nu zijn het geen onderzoeken maar artikelen op 'websites' waarbij je een bepaald sentiment proeft. Nu zijn er geen harde cijfers, terwijl je in een post eerder beweerd dat er onderzoeken zijn.

Het is verder niet erg, ik was er gewoon benieuwd naar. Maar je brengt wel dingen als keihard, nota bene, onderzocht feit, terwijl de realiteit is dat je een mening en gevoel uitspreekt op basis wat je hebt gelezen op diverse sites.

• Koldur
@SacreBleu
Ik heb die onderzoeken niet meer voorhanden, maar er werd daar ook bij verwezen naar bevestiging vanuit Meta, dat zij er meer van hoopte.

Misschien dat dit de afgelopen drie/vier maanden is veranderd, dat weet ik niet.

Hoe dan ook, de elite straps zijn van matige kwaliteit, de knuckle straps (uit eigen ervaring) zijn erg goede kwaliteit, maar niet €50 (alleen heb ik geen enkele alternatieve gevonden die in de buurt komen naar mijn wensen).
De officiële facial interface is een crime om schoon te maken, de officiële siliconen is duur, maar wel goede kwaliteit.

Krijg eerdaags mijn Globular facial interface binnen, het schijnt dat die echt heel fijn is. Zeker met mijn S3, ik ga het meemaken.

• Ludewig
  • Niet online
Koldur schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:32:
[...]
Wel zijn hun accessoires bizar duur, maar op de Meta knuckle straps na, zijn alle derde partij accessoires van veel betere kwaliteit. Als er echt makkelijkere en betere hand straps waren dan die van Meta, had ik geen officiële accessoire gehad en dat geldt voor de grote meerderheid.
Voor een derde van de prijs van de Meta knuckle straps heb je degene die ik gekocht heb, die zo te zien hetzelfde ontwerp hebben:

https://nl.aliexpress.com/item/1005007807022640.html

Deze hadden ook een goede review gekregen van Jaybratt.

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12 20:56
TweakerVincent schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:53:
[...]

Ik heb deze uiteindelijk maar gekocht. Voor die kosten in 1 keer bios je eigen bioscoop kunnen maken is vele malen chiller door de gemakkelijke interactie.

Hiervoor keek ik met virtual desktop en dan de VLC app fullscreen. Veel teveel gedoe en mijn pc moest weer aan. Nu gewoon alles via Plex streamen in top kwaliteit.

https://www.meta.com/en-g...or-plex/6664246617031653/

[ Voor 3% gewijzigd door Mirage op 07-10-2024 16:31 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

• Llopigat
  • Niet online
Mirage schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:30:
[...]
Ik heb deze uiteindelijk maar gekocht. Voor die kosten in 1 keer bios je eigen bioscoop kunnen maken is vele malen chiller door de gemakkelijke interactie.

Hiervoor keek ik met virtual desktop en dan de VLC app fullscreen. Veel teveel gedoe en mijn pc moest weer aan. Nu gewoon alles via Plex streamen in top kwaliteit.
Stomme vraag misschien maar kan je daar ook plex content die anderen (via plex) met je gedeeld hebben mee kijken?

Ik heb zelf geen plex namelijk maar een vriend heeft wat dingen gedeeld.

Edit: Ja dus: http://www.moviedeck.ca/ . Ga hem ook wel kopen, bedankt voor de tip.

[ Voor 6% gewijzigd door Llopigat op 07-10-2024 19:48 ]

• robb.
Ik zag vandaag op youtube het filmpje in de onderstaande link.

YouTube: My Impressions Le Mans Ultimate - VR Update | BigScreen Beyond | VR...

Deze gast gebruikt een BigScreen Beyond icm een 4090 videokaart. Die graphics van LMU in vr zijn toch wel echt mooi! Veel beter dan ik uit mijn Quest 3 met AMD 7900XT haal. Nu zijn mijn specs natuurlijk wel minder dan van zijn settup, maar de grafische kwaliteit in het filmpje is wel wat ik zoek! En een zakgeld, want het is een behoorlijke upgrade :)
Wat ik me wel afvraag, hoe betrouwbaar zijn dit soort filmpjes? Is dit echt de kwaliteit die hij uit zijn setup kan persen? Of zijn dit soort beelden op youtube gemanipuleerd?

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:53
robb. schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:54:
Ik zag vandaag op youtube het filmpje in de onderstaande link.

YouTube: My Impressions Le Mans Ultimate - VR Update | BigScreen Beyond | VR...

Deze gast gebruikt een BigScreen Beyond icm een 4090 videokaart. Die graphics van LMU in vr zijn toch wel echt mooi! Veel beter dan ik uit mijn Quest 3 met AMD 7900XT haal. Nu zijn mijn specs natuurlijk wel minder dan van zijn settup, maar de grafische kwaliteit in het filmpje is wel wat ik zoek! En een zakgeld, want het is een behoorlijke upgrade :)
Wat ik me wel afvraag, hoe betrouwbaar zijn dit soort filmpjes? Is dit echt de kwaliteit die hij uit zijn setup kan persen? Of zijn dit soort beelden op youtube gemanipuleerd?
Dit zijn vermoedelijk geen 'through the lens' beelden maar gewoon een capture van hij ziet (bijvoorbeeld met OBS). Heeft weinig met 'manipulatie' te maken...

Als je die kwaliteit zoekt moet je terug in pancake mode gamen. Of een 4090 of 5090 kopen icm een Varjo Areo om die kwaliteit te kunnen benaderen

https://www.techpowerup.com/review/

• Ludewig
  • Niet online
Dat is idd ongetwijfeld het beeld dat voor 1 oog worden gerendered door de PC. Alles wat er daarna nog overheen komt (correcties, sampling, optical stack) zit er dus niet tussen.

Als je een beter idee wilt hebben wat je echt ziet, dan heb je de 'through the lens' beelden van bijvoorbeeld Tyriel Wood: YouTube: THROUGH THE LENSES - BigScreen BEYOND vs INDEX vs Reverb G2

Zulke beelden maken is erg bewerkelijk, dus maar weinig mensen doen dat.

• TweakerVincent
Ik sta op het punt deze te kopen, 60 euro prima prijs en goede reviews. alleen in dit topic slechts 1 user? wat denken jullie? Er zou ook een beter model zijn met een fan erin zodat hij minder snel beslaat?

https://www.amazon.nl/-/e...unterweight/dp/B0CKYX43LB

en als ik de accu niet gebruik, bv voor pc DCS. Heb je dan veel last van het accu kabeltje?

rechtstreek bestellen bij aubika shop is denk niet handig aangezien het een chinees bedrijf is en je dan lang moet wachten wss plus invoerrechten?

[ Voor 28% gewijzigd door TweakerVincent op 07-10-2024 18:26 ]

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:30
Ludewig schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:28:
[...]

Voor een derde van de prijs van de Meta knuckle straps heb je degene die ik gekocht heb, die zo te zien hetzelfde ontwerp hebben:

Deze heb ik ook, prima kwaliteit en goede materialen, tevreden over!

• robb.
TweakerVincent schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:20:
Ik sta op het punt deze te kopen, 60 euro prima prijs en goede reviews. alleen in dit topic slechts 1 user? wat denken jullie? Er zou ook een beter model zijn met een fan erin zodat hij minder snel beslaat?

https://www.amazon.nl/-/e...unterweight/dp/B0CKYX43LB

en als ik de accu niet gebruik, bv voor pc DCS. Heb je dan veel last van het accu kabeltje?

rechtstreek bestellen bij aubika shop is denk niet handig aangezien het een chinees bedrijf is en je dan lang moet wachten wss plus invoerrechten?
Toevallig heb ik deze vandaag ook bij Amazon besteld. Ben benieuwd hoe die bevalt.
Kan alleen niet zien of hierin ook speakers zijn verwerkt in de hoofdband.

[ Voor 4% gewijzigd door robb. op 07-10-2024 19:23 ]

• Koldur
Ludewig schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:28:
[...]

Mooi dat er nu een alternatief is! Dat ik ze kocht waren bij de alternatieven allemaal binnen een korte tijd de aanhechtingspunten aan de onderkant gescheurd.
Dat lijkt mij deze een stuk beter en Jaybratt is over het algemeen een vrij objectieve reviewer met een frisse kijk op zaken.

• Koldur
Bij mij ziet het racen er in VR bij AC echt erg goed uit moet ik zeggen, doet wel wat onder voor de beyond, maar het komt in de buurt.
AMS2 ook prima, maar race vooral in AC en kan daar het beste wat over melden.

Ik blijf erbij dat via Meta Link, ook bekabeld, de kwaliteit ondermaats is. Virtual Desktop is echt een stuk beter, de streaming profiles zijn daar gewoon veel beter geoptimaliseerd.

"Enige" is dat het een uitdaging is dat goed te krijgen. Je netwerk moet echt in top conditie zijn.
Kabels moeten minimaal echte (helaas zijn er vrij veel CCA of zelfs staal kabels, wat geen echt koper is) koperen aders hebben, bij zelf geknepen moet je de juiste koppen hebben gebruikt voor stranded of solid en het echt goed kunnen met goed gereedschap.
Dan moet je er voor zorgen dat als je er meerder switches tussen hebt, deze ook van goede (hoeft geen duur merk te zijn) kwaliteit zijn. Dan moet je PC ook nog niets anders draaien op het moment van streamen dan VR streamen. Dus geen Windows updates, geen peer to peer filetransfers, geen Steam updates of streamen van video van de PC o.i.d.
Dan moet je nog een goed Access Point hebben op een vrij kanaal en dichtbij.

Dat is echt niet zomaar gedaan, heb daar zelf even over gedaan om dat alles tiptop in orde te hebben. Maar als dat eenmaal is gelukt, is het wel een belevenis, maar niet voor iedereen makkelijk te doen.

• Ludewig
  • Niet online
TweakerVincent schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:20:
Een extra stripje klittenband aan de voorkant doen en zo'n kabeltje zit perfect, los genoeg dat je hem er zo in kunt doen, maar zo strak dat hij altijd naast het plastic blijft en je er geen last van hebt.

Gewoon een beetje klooien met de klittenband totdat hij helemaal naar je zin zit.

• Ludewig
  • Niet online
robb. schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:19:
[...]
Kan alleen niet zien of hierin ook speakers zijn verwerkt in de hoofdband.
Geen speakers. Je houdt gewoon de standaard Quest speakers (die voor mij acceptabel zijn, voor spellen).

• TweakerVincent
Ludewig schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:33:
[...]

Geen speakers. Je houdt gewoon de standaard Quest speakers (die voor mij acceptabel zijn, voor spellen).
ik lees net dat deze headset niet handig is voor mensen met weinig haar (ik dus). Hoe ervaar jij dat?

en is een foam ook aan te raden icm met deze set? En zo ja welke? Dat maakt wss wel uit wat voor setup je hebt?

[ Voor 14% gewijzigd door TweakerVincent op 07-10-2024 21:26 ]

• Ludewig
  • Niet online
TweakerVincent schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:43:
[...]
ik lees net dat deze headset niet handig is voor mensen met weinig haar (ik dus). Hoe ervaar jij dat?
De headstrap klemt bij mij op het achterhoofd en mijn gezicht, waarbij de topstrap los op mijn hoofd ligt en dus niks doet. De enige reden dat ik hem erop laat zitten is dat ik er geen last van heb en het een handig handvat is om het headset op te pakken.

Maar ik heb aardig wat haar.

• TweakerVincent
Ludewig schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:27:
[...]

De headstrap klemt bij mij op het achterhoofd en mijn gezicht, waarbij de topstrap los op mijn hoofd ligt en dus niks doet. De enige reden dat ik hem erop laat zitten is dat ik er geen last van heb en het een handig handvat is om het headset op te pakken.

Maar ik heb aardig wat haar.
heb jij ook foam (of gezichtbedekkingskussen zoals dat officieel heet?) icm deze set?

• Ludewig
  • Niet online
heb jij ook foam (of gezichtbedekkingskussen zoals dat officieel heet?) icm deze set?
Ik heb nog geen vervangende facial interface, maar die gaat er nog wel een keertje komen. Ik heb verder naar boven dat al aardig besproken.

[ Voor 198% gewijzigd door Ludewig op 07-10-2024 21:29 ]

• Ludewig
  • Niet online
De AMVR is inderdaad degene waar ik nu naar neig en die het meest lijkt op wat ik op mijn Q2 heb en daar goed bevalt.

Pagina: 1 ... 115 ... 126 Laatste