• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
De 128GB is nog gewoon te koop in de EU store voor 549 en de 512gb voor 699. In de US store is de 128GB helemaal weg en de 512gb nog gewoon 649. Wel krijg je batman er bij. Beetje vreemd, ze passen het dus wel mbt batman maar niet de prijs.
In de US kan je dus de 128gb niet meer kopen en de 512gb voor de volle prijs. Maw, je kan nu niet echt een quest 3 kopen want de ene is er niet en de andere heeft niet de beloofde prijs

[ Voor 28% gewijzigd door NosferatuX op 25-09-2024 22:52 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:18
In de Meta Quest store, is de Q3 prijsverlaging nu (26-9) geldig.

Q3 128gig van 549,99 euro voor 479,99 euro
Q3 512gig van 699,99 euro voor 549,99 euro

[ Voor 70% gewijzigd door WinterMute2025 op 26-09-2024 01:41 ]

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07-2025
Koldur schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:47:
[...]

Denk daar heel anders over het heeft ook de nieuwe SoC en die is echt een aanzienlijke upgrade, niet alleen voor stand alone spellen, maar ook wireless streaming.
Wat dat betreft is de Quest 3s hetzelfde als de Quest 3
Ah wist ik niet! Als je games hebt die wel op de 3s zijn maar niet op de 2, ja dan kan het de moeite zijn.

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Steeds meer spellen zijn Quest 3 only, dus je kunt meer spelen op de 3s. En we zien dat veel spellen een grafische upgrade hebben gedaan voor de Quest 3, dus daar profiteer je ook van op de 3s (al is het alsnog een stuk minder mooi dan de 3 door de fresnel lenzen).

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-12-2025
Wel scherpe deal nu die Quest 3 512GB, haal je nu gewoon voor 549 Euro met Batman game er gratis bij en via referral link ook nog 30 Euro shop tegoed :)

[ Voor 20% gewijzigd door Katseviool op 26-09-2024 10:53 ]

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-12-2025
Mediamarkt is wel snel bij met de prijs verlaging.. Coolblue licht nog te slapen denk ik.

• Katseviool
raro007 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:53:
Mediamarkt is wel snel bij met de prijs verlaging.. Coolblue licht nog te slapen denk ik.
Vreemde is daar wel dat die game er nu wel bij zit dus dat hebben ze wel geupdate.

• NosferatuX
  • Niet online
Katseviool schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:52:
Wel scherpe deal nu die Quest 3 512GB, haal je nu gewoon voor 549 Euro met Batman game er gratis bij en via referral link ook nog 30 Euro shop tegoed :)
Werkt die referal ook als je al een meta account hebt? Ik dacht me te herinneren dat ie alleen werkt als je een hele nieuwe account aanmaakt. Als je bv al een meta account hebt omdat je een quest 1 of 2 hebt/had werkt het niet

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:58
NosferatuX schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:14:
[...]

Werkt die referal ook als je al een meta account hebt? Ik dacht me te herinneren dat ie alleen werkt als je een hele nieuwe account aanmaakt. Als je bv al een meta account hebt omdat je een quest 1 of 2 hebt/had werkt het niet
Ja, de referral werkt ook als je al een Meta account hebt.
Wat wel van belang is, is dat er op het moment van koppelen van een nieuwe Quest (die ook nog nooit eerder gekoppeld is aan een account), er geen enkele Quest (bijvoorbeeld een oude Quest 2) aan het account hangt.

En sinds kort, moet je ook de persoon die jou de referral link geeft, als contact/vriend hebben gekoppeld voordat de referral ook daadwerkelijk doorgevoerd kan worden. Dit geldt voor zowel hardware als software.

Dus je moet echt in contact zijn om dit werkend te krijgen. Dit hebben ze naar mijn mening terecht gedaan, want je kon echt te makkelijk je referral link delen en echt veel tegoed krijgen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-12-2025
Huh mediamarkt levert niet meer in Twente?
Ik krijg melding helaas is leveren niet meer mogelijk..

• NosferatuX
  • Niet online
Misschien is de beheerder Manchester United fan

• NosferatuX
  • Niet online
Koldur schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:23:
[...]

Ja, de referral werkt ook als je al een Meta account hebt.
Wat wel van belang is, is dat er op het moment van koppelen van een nieuwe Quest (die ook nog nooit eerder gekoppeld is aan een account), er geen enkele Quest (bijvoorbeeld een oude Quest 2) aan het account hangt.

En sinds kort, moet je ook de persoon die jou de referral link geeft, als contact/vriend hebben gekoppeld voordat de referral ook daadwerkelijk doorgevoerd kan worden. Dit geldt voor zowel hardware als software.

Dus je moet echt in contact zijn om dit werkend te krijgen. Dit hebben ze naar mijn mening terecht gedaan, want je kon echt te makkelijk je referral link delen en echt veel tegoed krijgen.
Oke ik had begin deze maand een Q3 en daar lukte het niet mee. Had idd een link vanuit een review gebruikt. Die quest moest ik echter retournen maar wil er wel eentje. Even iemand vinden tegen die tijd dan. Wilde eigenlijk tot 8 okt wachten ivm amazon prime day maar de prijs is van de 128gb nu best mooi. Wellicht met prime day nog beter maar het kan ook zo zijn dat alle 128gb units dan op zijn

• Koldur
@NosferatuX

Het moet wel een Quest zijn die geen tweedekans is geweest en dus met een persoon die aan jouw Meta account gelinkt is.

Ik verwacht zelf eerlijk gezegd niet dat de prijzen verder gaan zakken voorlopig, na de huidige wijzigingen vanuit Meta. De Quest 3 heeft heel af een toe een korting gehad op de 128GB versie, maar inderdaad, die lijkt eruit te gaan als de voorraad op is. Juist daarom verwacht ik daar geen goede deals op.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• NosferatuX
  • Niet online
Koldur schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:03:
@NosferatuX

Het moet wel een Quest zijn die geen tweedekans is geweest en dus met een persoon die aan jouw Meta account gelinkt is.

Ik verwacht zelf eerlijk gezegd niet dat de prijzen verder gaan zakken voorlopig, na de huidige wijzigingen vanuit Meta. De Quest 3 heeft heel af een toe een korting gehad op de 128GB versie, maar inderdaad, die lijkt eruit te gaan als de voorraad op is. Juist daarom verwacht ik daar geen goede deals op.
Ja denk ook niet dat prijzen verder verlaagd worden maar prime day kan wel, dat doe amazon dan zelf voor 2 dagen. Denk alleen niet dat ik tot dan kan wachten haha. Als het al eenmaal in me hoofd zit..

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:15
Is het misschien een idee om een soort GOT referral pooltje op te zetten, zodat we elkaar blij kunnen maken?

Ik weet dat referrals delen op het forum niet is toegestaan. Dus weet zou gauw even niet hoe we dat in een praktische vorm kunnen gieten

Meta Quest 3

• Ludewig
  • Niet online
Dan moet dat dus buiten Tweakers, zoals via Discord. De vraag is dan wel of een verwijzing daarnaar wel toegestaan is, want anders weten mensen het alsnog niet te vinden.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
NosferatuX schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:06:
[...]
Ja denk ook niet dat prijzen verder verlaagd worden maar prime day kan wel, dat doe amazon dan zelf voor 2 dagen. Denk alleen niet dat ik tot dan kan wachten haha. Als het al eenmaal in me hoofd zit..
De volgende prime day is al over anderhalve week (8-9 Oktober), dus wellicht toch een optie om te wachten? Vorige keer had ik een Quest 3 (128GB) voor 418 euro dus dat is wel een behoorlijke korting.

[ Voor 9% gewijzigd door Llopigat op 26-09-2024 14:50 ]

• NosferatuX
  • Niet online
Llopigat schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:50:
[...]

De volgende prime day is al over anderhalve week (8-9 Oktober), dus wellicht toch een optie om te wachten? Vorige keer had ik een Quest 3 (128GB) voor 418 euro dus dat is wel een behoorlijke korting.
Ja ik denk dat wel maar ik heb er toch eentje besteld net. Ik ben een beetje bang dat dan de voorraad 128GB op is. Maar er is een grote kans dat op prime day, als hij er nog is, de 128GB voor 400 te kopen is

• Llopigat
  • Niet online
NosferatuX schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:50:
[...]
Ja ik denk dat wel maar ik heb er toch eentje besteld net. Ik ben een beetje bang dat dan de voorraad 128GB op is. Maar er is een grote kans dat op prime day, als hij er nog is, de 128GB voor 400 te kopen is
Ohh daar heb je ook gelijk in ja. Immers is hij in Amerika al uitverkocht. En 479 is ook een hele goede prijs.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:28
Nou, die prijsverlagingen komen precies op het juiste moment...

Heb als (gecontroleerde) impuls een 2ehands quest 2 gekocht en vind het leuk spul dus zat te kijken naar toch misschien een quest 3 (vooral ivm betere lenzen ed, bij de 2 vind ik het lastig echt fijn/rustig scherp beeld te krijgen en houden). Nu die nieuw voor 550 te krijgen is wordt die 2e hands ook een stukje interessanter.

• Aldoendex
[b]m0ridin schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:12:[. Nu die nieuw voor 550 te krijgen is wordt die 2e hands ook een stukje interessanter.
Probeer dat de verkopers via marktplaats maar wijs te maken.
Die hebben recentelijk € 700,- betaald voor de 512 gb en zullen ineens naar max € 450,- of zoiets, moeten zakken.

Als zij niet weten van de prijsdaling, kan dat zure onderhandelingen opleveren.

Meta Quest 3

• m0ridin
Aldoendex schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:44:
[...]

Probeer dat de verkopers via marktplaats maar wijs te maken.
Die hebben recentelijk € 700,- betaald voor de 512 gb en zullen ineens naar max € 450,- of zoiets, moeten zakken.

Als zij niet weten van de prijsdaling, kan dat zure onderhandelingen opleveren.
Is ook, voor hun zuur maar ja... ik ga niet 550 voor een 2e hands betalen als ik die voor dezelfde prijs nieuw kan krijgen (met spel en 3 maanden quest+ oid op het moment).

Zie aardig wat advertenties staan waar de vraagprijs niet bepaald realistisch meer is. (uberhaupt al, maar nu helemaal niet meer)

Heb net in ieder geval een bod gedaan met uitleg, verder zien we wel...

[ Voor 9% gewijzigd door m0ridin op 27-09-2024 11:44 ]

• NosferatuX
  • Niet online
Weet iemand trouwens hoe je batman moet claimen? Heb geen voucher oid gekregen bij de quest 3. Gaat het automatisch wanneer je hem koppelt of moet je het ergens online claimen?

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:17
NosferatuX schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:49:
Weet iemand trouwens hoe je batman moet claimen? Heb geen voucher oid gekregen bij de quest 3. Gaat het automatisch wanneer je hem koppelt of moet je het ergens online claimen?
https://www.meta.com/nl/l...rms/batman-arkham-shadow/

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:06
Om het Aanbiedingsartikel te ontvangen, moet het In aanmerking komende product voor het eerst worden geactiveerd tussen 25 oktober 2024 - 31 december 2026 (17:00 PST) via een Account waarop Batman: Arkham Shadow eerder niet is geactiveerd ('Activering').”
Dus je mag de Quest 3 niet eerder activeren dan 25 oktober 2024? Of begrijp ik het niet goed?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Koldur
PatrickC schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:37:
[...]

Om het Aanbiedingsartikel te ontvangen, moet het In aanmerking komende product voor het eerst worden geactiveerd tussen 25 oktober 2024 - 31 december 2026 (17:00 PST) via een Account waarop Batman: Arkham Shadow eerder niet is geactiveerd ('Activering').”
Dus je mag de Quest 3 niet eerder activeren dan 25 oktober 2024? Of begrijp ik het niet goed?
Het is wat verwarrend, maar als ik de volledige tekst goed heb gelezen, dan wordt er met "product" verwezen naar "Batman: Arkham Shadow" en niet de Quest.
Moet het ook zijn, want er wordt nu geadverteerd dat het spel er bij zit. Ging zo ook met Asgard's Wrath 2, ook dat was niet heel duidelijk gecommuniceerd.

• NosferatuX
  • Niet online
[...]

Ik vermoed een foutje en dat het 25 sept moet zijn

• SacreBleu
[...]

Het aanbiedingsartikel is het spel, niet de Quest. ;)
NosferatuX schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:46:
[...]

Nee, het spel komt op 22 oktober uit. Als je het spel tussen 22 en 25 zou kopen en activeren, krijg je géén extra kopie. Vanaf 25 oktober zou je dan digitale toegang moeten hebben tot Batman.
De tekst is wat selectief geselecteerd, want in de passage voor de tekst in de quote staan de voorwaarden van de aanschaf van de Quest. Dat is 25 september, inderdaad.
Batman: Arkham Shadow is voor gebruikers boven de 16. Aanbieding geldig bij aankoop van een nieuw Meta Quest 3-apparaat (128 GB), Meta Quest 3-apparaat (512 GB), Meta Quest 3S-apparaat (128 GB) en/of Meta Quest 3S-apparaat (256 GB) ('In aanmerking komend product') gekocht op of na 25 september 2024 tot 30 april 2025 (17:00 PST). Meta-account ('Account') vereist.

[ Voor 45% gewijzigd door SacreBleu op 27-09-2024 14:52 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• PatrickC
We zullen zien, Quest 3 512GB gisteren besteld (lang genoeg gewacht tot die prijsdaling van gisteren), wordt zometeen geleverd. Heb nu nog een good old Oculus Rift, maar daar werd mijn RTX 4080 niet echt warm van. :+ Ben benieuwd naar het verschil. Ik gebruik VR vooral voor sim racing en pinball en wil ook mijn 3D blu-ray collectie weer eens in volle 3D glorie kunnen bekijken zonder eerst allerlei conversies te moeten doen naar 3D SBS en achter een PC te moeten zitten. En de resolutie op de OR was natuurlijk ook niet zo best. 8)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• SacreBleu
spoiler:
Heel groot.

• Koldur
PatrickC schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:52:
We zullen zien, Quest 3 512GB gisteren besteld (lang genoeg gewacht tot die prijsdaling van gisteren), wordt zometeen geleverd. Heb nu nog een good old Oculus Rift, maar daar werd mijn RTX 4080 niet echt warm van. :+ Ben benieuwd naar het verschil. Ik gebruik VR vooral voor sim racing en pinball en wil ook mijn 3D blu-ray collectie weer eens in volle 3D glorie kunnen bekijken zonder eerst allerlei conversies te moeten doen naar 3D SBS en achter een PC te moeten zitten. En de resolutie op de OR was natuurlijk ook niet zo best. 8)
Ik simrace alleen maar in VR en het verschil tussen de Quest 2 en Quest 3 was voor mij al enorm, dus kan mij voorstellen dat de stap voor jou helemaal lekker is!

Wat je nog wel nodig hebt, is een goede Wi-Fi router/AP. Je kunt natuurlijk ook met USB kabel bedraad streamen, maar als je Virtual Desktop gebruikt (kan niet bekabeld, moet altijd via W-Fi) is de kwaliteit een stuk hoger.
Dit heeft te maken met het feit dat Meta niet veel aandacht besteed aan de native PCVR mogelijkheden. Niet zo gek, aangezien ze het vooral van hun online store aankopen moeten hebben.

• PatrickC
Koldur schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:13:
[...]

Ik simrace alleen maar in VR en het verschil tussen de Quest 2 en Quest 3 was voor mij al enorm, dus kan mij voorstellen dat de stap voor jou helemaal lekker is!

Wat je nog wel nodig hebt, is een goede Wi-Fi router/AP. Je kunt natuurlijk ook met USB kabel bedraad streamen, maar als je Virtual Desktop gebruikt (kan niet bekabeld, moet altijd via W-Fi) is de kwaliteit een stuk hoger.
Dit heeft te maken met het feit dat Meta niet veel aandacht besteed aan de native PCVR mogelijkheden. Niet zo gek, aangezien ze het vooral van hun online store aankopen moeten hebben.
Is de kwaliteit via USB kabel lager dan via Virtual Desktop dan? Ik verwacht dat mijn FRITZ!Box 7581 (verdieping lager in de meterkast) wifi niet snel genoeg is, dus zou wel een bedraad wifi access punt in de kamer waar ik game kunnen installeren. Ik heb ook nog een FRITZ!WLAN Repeater 1750E die ik naar die kamer kan verhuizen. Mijn PC zit gewoon bedraad op het netwerk aangesloten (1Gbit).

• Katseviool
Volgens mij kun je nu al claimen maar ontvang je het in oktober. Ik ga het van het weekend wel proberen. Gisteren besteld en heb m net ontvangen :)

• Koldur
PatrickC schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 17:17:
[...]

Is de kwaliteit via USB kabel lager dan via Virtual Desktop dan? Ik verwacht dat mijn FRITZ!Box 7581 (verdieping lager in de meterkast) wifi niet snel genoeg is, dus zou wel een bedraad wifi access punt in de kamer waar ik game kunnen installeren. Ik heb ook nog een FRITZ!WLAN Repeater 1750E die ik naar die kamer kan verhuizen. Mijn PC zit gewoon bedraad op het netwerk aangesloten (1Gbit).
Je kunt het uitproberen, maar de consensus is dat VD zeker beter eruit ziet, Link heeft helaas slechte profielen voor streamen (alles is streamen met de Quest 3).

De Fritzbox is helaas vrij berucht m.b.t. slechte verbinding met VD, die raad ik niet aan. Ik gebruik persoonlijk de TP-Link AXE75 en dat werkt goed met 500Mbps streamen.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:26
Was dit hier al gedeeld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8v56B-w1x_kCLNiFU7mHot_aDYA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JDizASjHhx13dGjo6VGGAxYy.webp?f=fotoalbum_large

https://www.meta.com/nl/e...-3-open-facial-interface/

Ik denk dat dit vooral een uitkomst kan zijn voor mensen die snel last hebben van motion sickness. Zelf heb ik de AMVR interface, maar gebruik ik het rubberen neusflapje niet omdat ik het ook wel prettig vind om nog iets van de buitenwereld te zien.

• PatrickC
NosferatuX schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:46:
[...]

Als je de tekst in het Engels bekijkt, dan staat er ook 25 september. In de NL tekst staat dus inderdaad de foute maand.

• Koldur
Zijn er hier mensen die de officiële Meta Quest 3 siliconen facial cover hebben? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Had de AMVR, maar verkocht omdat deze niet goed samenwerkt met de BoboVR S3 Pro (die overigens echt heel fijn is, goede aankoop geweest).

• Katseviool
Ik heb net de headset geactiveerd en dan kun je gelijk Batman redeemen en €30 store credit via referral is ook gelijk toegevoegd.

Heb daarnaast die Quest+ geactiveerd en kan tot einde van dit jaar die gratis proberen. Kortom mooie deal zo :)

Heb gelijk dat Walkabout Mini Gold geïnstalleerd. Nog tips voor die store credit? Heb een dochter van 9 dus zat te denken aan Beat Saber of zouden jullie iets anders adviseren? En zelf leek me die Wander wel leuk om te proberen maar tips zijn welkom :)

• Koldur
Katseviool schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:16:
Ik heb net de headset geactiveerd en dan kun je gelijk Batman redeemen en €30 store credit via referral is ook gelijk toegevoegd.

Heb daarnaast die Quest+ geactiveerd en kan tot einde van dit jaar die gratis proberen. Kortom mooie deal zo :)

Heb gelijk dat Walkabout Mini Gold geïnstalleerd. Nog tips voor die store credit? Heb een dochter van 9 dus zat te denken aan Beat Saber of zouden jullie iets anders adviseren? En zelf leek me die Wander wel leuk om te proberen maar tips zijn welkom :)
Beat Saber is echt een heel goede om te kopen, iedereen die ik het heb laten proberen, vindt het echt leuk. Dus waarschijnlijk jij zelf ook ;).

• Ludewig
  • Niet online
Ik kan zelf een stuk beter uit de voeten met Synth Riders dan met Beat Saber. Er is ook een gigantische library van gratis liedjes, die heel makkelijk toe te voegen zijn.

• PatrickC
Koldur schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 18:23:
[...]

Je kunt het uitproberen, maar de consensus is dat VD zeker beter eruit ziet, Link heeft helaas slechte profielen voor streamen (alles is streamen met de Quest 3).

De Fritzbox is helaas vrij berucht m.b.t. slechte verbinding met VD, die raad ik niet aan. Ik gebruik persoonlijk de TP-Link AXE75 en dat werkt goed met 500Mbps streamen.
Gebruik je de TP-Link AXE75 dan in Access Point mode? Ben toch aan het kijken om deze aan te schaffen. Dan wordt mijn Wifi voor m’n thuiskantoor ook beter, naast dat ik deze dan voor de Quest 3 kan gaan gebruiken.

Verder… als ik zoek op TP-Link AXE75 icm Quest 3 lees ik over connectie problemen en hoge latency en framedrops. Is dat inmiddels verholpen of nooit last van gehad?

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 28-09-2024 19:43 ]

• Aldoendex
Katseviool schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:16: Heb een dochter van 9 dus zat te denken aan Beat Saber of zouden jullie iets anders adviseren? En zelf leek me die Wander wel leuk om te proberen maar tips zijn welkom :)
Eleven table tennis is ook zeker een aanrader naast Beat Saber en Synth Rider.
Ik kan je referrals aanbieden daarvoor.

Kijk ook even bij de "tijd voor familie" selectie.

Daarnaast heb je puzzel spellen (3D), tekenen, grafitti, 3D ontwerpen, bowlen. Tetris, pinball , arcade games zoals pong. Je kan in een restaurant werken , digitaal koken, met een hogedruk reiniger schoonmaken, fitnessen/dansen etc.

Gratis aanraders : youtube, big screen (bioscoop), cornhole, (Roblox)

Waarschuwing voor veel chat en multi player spellen met losgeslagen (Amerikaanse) tieners. VR schat, gorilla tag etc. Die schelden er op los, dus test dingen zelf ook uit

Meta Quest 3

• Ludewig
  • Niet online
Walkabout Mini Golf is ook een goede, zeker ook voor kinderen.

• Koldur
PatrickC schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:23:
[...]

Gebruik je de TP-Link AXE75 dan in Access Point mode? Ben toch aan het kijken om deze aan te schaffen. Dan wordt mijn Wifi voor m’n thuiskantoor ook beter, naast dat ik deze dan voor de Quest 3 kan gaan gebruiken.

Verder… als ik zoek op TP-Link AXE75 icm Quest 3 lees ik over connectie problemen en hoge latency en framedrops. Is dat inmiddels verholpen of nooit last van gehad?
Ik gebruik hem in AP mode en dan geen enkel ander apparaat gekoppeld als ik ga VRen. Nooit problemen met connectie, framedrops of latency.

• PatrickC
Koldur schreef op zondag 29 september 2024 @ 09:17:
[...]

Ik gebruik hem in AP mode en dan geen enkel ander apparaat gekoppeld als ik ga VRen. Nooit problemen met connectie, framedrops of latency.
Ik heb ‘m gisteren maar gewoon aangeschaft. Zit je game PC dan bedraad op één van de LAN poorten van die router? Ik gebruik nu nog een switch op die kamer die op de Fritz!Box onder in de meterkast zit aangesloten. Op die switch zitten dan verschillende apparaten bedraad aangesloten (game PC, Synology DS, Printer en nog een andere desktop). Mijn idee is dan de switch te vervangen door de D-Link router in AP modus. Werkt dat? Ben niet zo’n netwerk expert. :+

• Flying Hawkic
Koldur schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:13:
Zijn er hier mensen die de officiële Meta Quest 3 siliconen facial cover hebben? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Had de AMVR, maar verkocht omdat deze niet goed samenwerkt met de BoboVR S3 Pro (die overigens echt heel fijn is, goede aankoop geweest).
Nee maar ik heb deze voor mijn BoboVR. Trek je gewoon over de originele interface.

• Koldur
PatrickC schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:28:
[...]

Ik heb ‘m gisteren maar gewoon aangeschaft. Zit je game PC dan bedraad op één van de LAN poorten van die router? Ik gebruik nu nog een switch op die kamer die op de Fritz!Box onder in de meterkast zit aangesloten. Op die switch zitten dan verschillende apparaten bedraad aangesloten (game PC, Synology DS, Printer en nog een andere desktop). Mijn idee is dan de switch te vervangen door de D-Link router in AP modus. Werkt dat? Ben niet zo’n netwerk expert. :+
Neem aan dat je TP Link bedoelt?

Je kunt met de huidige switches zonder problemen doorlinken naar een AP zonder dat de PC direct op die AP staat. Mits het een klein beetje een bekend merk is en van goede kwaliteit (dus niet van die no name switches) en het minimaal ene gigabit switch is.
Kun je gewoon een kabel van die switch trekken naar de AP en ben je klaar.

Wat wel echt belangrijk is, is dat de kabels ook van goede kwaliteit zijn, zijn ze zelf geknipt? Dan goed de snelheid meten van PC naar PC/Laptop o.i.d of het de volledige gigabit snelheid haalt.
Dat is wel erg belangrijk, maar als dat allemaal goed zit, moet het helemaal lukken.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb er helaas geen tijd voor maar er is zoveel kennis in dit topic. Alleen helaas verspreid over 454 paginas. Zou mooi zijn als in de topicstart een mooie opsomming zou komen :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• PatrickC
Koldur schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:29:
[...]

Neem aan dat je TP Link bedoelt?

Je kunt met de huidige switches zonder problemen doorlinken naar een AP zonder dat de PC direct op die AP staat. Mits het een klein beetje een bekend merk is en van goede kwaliteit (dus niet van die no name switches) en het minimaal ene gigabit switch is.
Kun je gewoon een kabel van die switch trekken naar de AP en ben je klaar.

Wat wel echt belangrijk is, is dat de kabels ook van goede kwaliteit zijn, zijn ze zelf geknipt? Dan goed de snelheid meten van PC naar PC/Laptop o.i.d of het de volledige gigabit snelheid haalt.
Dat is wel erg belangrijk, maar als dat allemaal goed zit, moet het helemaal lukken.
Ja, de TP-link. Die heeft ook LAN poorten, dus ik dacht, heb ik dan de switch nog wel nodig? De switch is ook een TP-link trouwens. De TL-SG108, een 8-Port Gigabit switch.

Op mijn game PC haal ik op die switch tegen de 1Gb aan met speedtest en Steam downloads. Ik heb een 1Gb glasvezel internet verbinding thuis. Dus als ik dat op internet haal, zal het intern ook wel ok zijn. :) De kabels komen allemaal van mijn werk en zijn allemaal Cat5e.

• Llopigat
  • Niet online
R.G schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:45:
Komt GTA san andreas VR nog uit en zijn ze er mee bezig? of canceld?
https://www.reddit.com/r/..._auto_san_andreas_vr_has/

"On hold indefinitely" :'(

• Koldur
PatrickC schreef op zondag 29 september 2024 @ 14:08:
[...]

Ja, de TP-link. Die heeft ook LAN poorten, dus ik dacht, heb ik dan de switch nog wel nodig? De switch is ook een TP-link trouwens. De TL-SG108, een 8-Port Gigabit switch.

Op mijn game PC haal ik op die switch tegen de 1Gb aan met speedtest en Steam downloads. Ik heb een 1Gb glasvezel internet verbinding thuis. Dus als ik dat op internet haal, zal het intern ook wel ok zijn. :) De kabels komen allemaal van mijn werk en zijn allemaal Cat5e.
Wees er wel van bewust dat je het AP zo dicht mogelijk in de buurt wil hebben van waar je met de Quest speelt. Dat kan echt een heel groot verschil maken in de snelheid/ervaring.
Voor de rest klinkt het goed en ja, je kunt die TP-Link switch er tussenuit halen als je niet meer poorten nodig hebt en daarmee het AP in "line of sight" en dicht bij de plek waar je de met de Quest speelt. Er mogen absoluut geen muren, ook liever geen planten of andere kleine dingen in de weg zitten.

• Ludewig
  • Niet online
En liefst ook met niks tussen de headset en de AP. Wifi 6E heeft vrij lage range en veel last van obstructies.

• PatrickC
Koldur schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:23:
[...]

Wees er wel van bewust dat je het AP zo dicht mogelijk in de buurt wil hebben van waar je met de Quest speelt. Dat kan echt een heel groot verschil maken in de snelheid/ervaring.
Voor de rest klinkt het goed en ja, je kunt die TP-Link switch er tussenuit halen als je niet meer poorten nodig hebt en daarmee het AP in "line of sight" en dicht bij de plek waar je de met de Quest speelt. Er mogen absoluut geen muren, ook liever geen planten of andere kleine dingen in de weg zitten.
Het AP komt op zo’n 2 meter van de plek waar ik zit met de VR bril, in dezelfde kamer, zonder obstakels er tussen. Dus optimaler kan volgens mij niet. Later vanmiddag wordt de router geleverd, dus dan kan ik aan de slag er mee. :)

• Ludewig
  • Niet online
Het beste is ook om een apart Wifi-netwerk in te richten op 6E, waar je alleen de headset op laat. Dan heb je geen last van andere apparatuur die 6E wil gebruiken en je bandbreedte opsoupeert.

• PatrickC
Ludewig schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:03:
Het beste is ook om een apart Wifi-netwerk in te richten op 6E, waar je alleen de headset op laat. Dan heb je geen last van andere apparatuur die 6E wil gebruiken en je bandbreedte opsoupeert.
Dat was ik ook van plan, om een aparte SSID te gebruiken voor 6E. Mijn laptop van het werk wil ik dan op de 2,4/5Gz laten werken.

• Koldur
PatrickC schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:17:
[...]

Dat was ik ook van plan, om een aparte SSID te gebruiken voor 6E. Mijn laptop van het werk wil ik dan op de 2,4/5Gz laten werken.
Op hetzelfde AP? Dat is over het algemeen niet het verstandigst. Dan zul je op de 6GHz band op zich geen problemen krijgen, maar de SoC kan ook maar zoveel tegelijk aan.
De SoC van de AXE75 is niet geschikt om als volledig AP te werken als je veel bandbreedte verwacht op de andere banden en 500Mbps VR wil streamen.

Als je op 100-150Mbps met HEVC gaat zitten, zal het wel kunnen denk ik.
Dat voldoet in heel veel gevallen, maar als je zou simracen of iets anders waarbij de omgeving supersnel aangepast wordt, is H.264+ de betere keuze op hoge bitrates.

• PatrickC
Koldur schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:41:
[...]

Op hetzelfde AP? Dat is over het algemeen niet het verstandigst. Dan zul je op de 6GHz band op zich geen problemen krijgen, maar de SoC kan ook maar zoveel tegelijk aan.
De SoC van de AXE75 is niet geschikt om als volledig AP te werken als je veel bandbreedte verwacht op de andere banden en 500Mbps VR wil streamen.

Als je op 100-150Mbps met HEVC gaat zitten, zal het wel kunnen denk ik.
Dat voldoet in heel veel gevallen, maar als je zou simracen of iets anders waarbij de omgeving supersnel aangepast wordt, is H.264+ de betere keuze op hoge bitrates.
Als het goed is ben ik geen VR headset aan het gebruiken als ik aan het werk ben. :+

• Koldur
PatrickC schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:57:
[...]

Als het goed is ben ik geen VR headset aan het gebruiken als ik aan het werk ben. :+
Haha, ja, dan zit je wel goed!

• m0ridin
Hmmm, zie nu dat die aktie (gratis spel + 3 maanden quest+) tm vandaag loopt... Denk toch maar gewoon de quest3 nieuw voor 550 te bestellen. Tweedehands blijven de prijzen nog steeds aardig hoog idd (mensen willen niet zakken, snap ik, maar blijkbaar wordt er ook nog steeds stevig op geboden) dus dat zou max 50-100 euro gaan schelen uitiendelijk.

Is dat quest+ een beetje de moeite waard uberhaupt?

• Ludewig
  • Niet online
Quest+ is vooral interessant als je geen idee hebt welke spellen je leuk zou gaan vinden, of houdt van veel variatie in de spellen die je speelt.

Er zit wel een lock-in model in, want je mag elke maand twee spellen redeemen, en die blijf je in de library houden zolang je het abonnement hebt. Maar als je dat opzegt verlies je toegang tot die spellen.

• PatrickC
Ik heb de Quest 3 nu geactiveerd en ook de 3 maanden Quest+ en de Batman game. Maar ik heb nu verschillende e-mails ontvangen waarvan eentje over “Je Quest 3 wordt geleverd met 6 maanden gratis Meta Quest+”. Is het nu 3 maanden of 6 maanden?

Edit:
In de email over de 6 maanden staat in de voorwaarden..
Eindigt op 25 september 2024.”
Stuur die email dan niet meer op 30 september 2024. 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door PatrickC op 30-09-2024 15:16 ]

• Koldur
Ik zou zelf sowieso niet zo snel een tweedehands VR bril kopen. Vooral i.v.m. hygiëne, ook garantie speelt een rol en je komt niet in aanmerking voor de €30 Referral en andere acties.

Als het dan per saldo 30-50 scheelt, zeg ik, koop maar nieuw.

[ Voor 170% gewijzigd door Koldur op 30-09-2024 15:07 ]

• m0ridin
Ludewig schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:44:
Quest+ is vooral interessant als je geen idee hebt welke spellen je leuk zou gaan vinden, of houdt van veel variatie in de spellen die je speelt.

Er zit wel een lock-in model in, want je mag elke maand twee spellen redeemen, en die blijf je in de library houden zolang je het abonnement hebt. Maar als je dat opzegt verlies je toegang tot die spellen.
Oh, dat is wel een nare actie (toegang verliezen bij stoppen quest+). Eigenlijk totaal geen intentie om die te houden namelijk dan.

Nou ja, misschien dan handig om wat spellen te testen idd. Batman is een evt leuk extraatje, beiden niet bijzonder boeiend voor mij persoonlijk of een reden om NU te kopen, maar tegelijk als ik TOCH van plan ben hem maar nieuw te gaan kopen waarom daar niet van profiteren.

Nou ja, kan er nog een paar uurtjes over nadenken ;)

*Edit* Wie hou ik ook voor de gek, heb hem maar besteld meteen

[ Voor 3% gewijzigd door m0ridin op 30-09-2024 15:17 ]

• Koldur
m0ridin schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:07:
[...]

Oh, dat is wel een nare actie (toegang verliezen bij stoppen quest+). Eigenlijk totaal geen intentie om die te houden namelijk dan.

Nou ja, misschien dan handig om wat spellen te testen idd. Batman is een evt leuk extraatje, beiden niet bijzonder boeiend voor mij persoonlijk of een reden om NU te kopen, maar tegelijk als ik TOCH van plan ben hem maar nieuw te gaan kopen waarom daar niet van profiteren.

Nou ja, kan er nog een paar uurtjes over nadenken ;)
Als je later weer het abonnement aanzet, krijg je wel weer toegang tot de spellen die je eerder geredeemed had. Dus je verliest de spellen niet op Quest+ maar de toegang wordt beëindigd als je geen abonnement meer hebt.

Koldur schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:23:
[...]

De ene muur is niet de andere muur, mijn Fritzbox die in de meterkast van mijn appartement staat, met twee binnenmuurtjes ertussen, had prima bereik naar mijn Quest. Uiteindelijk toch maar een Wifi6e router gekocht die direct LoS heeft, en dat levert betere bandbreedte op, maar latency is niet heel anders geworden.

Al had ik nog wel een klein beetje stutters soms, maar dus identiek tussen beide WiFi routers, want jammer was want dat was toch een beetje wat ik hoopte op te lossen. En ik vermoed dat de gemiddelde speler het niet tot nauwelijks zou merken, maar ik ben beetje mierenneuker over zulk soort dingen.

Anyway, hopelijk niet toeval omdat het spectrum net wat schoner was vandaag, maar mijn Q3 heeft nieuwe update gehad sinds laatste keer, en waarschijnlijk relevanter, ik had ook eens de netwerkkaart drivers geupdate (een I225-V, mobo gekocht oa omdat er een goede Intel netwerkcontroller op zou zitten, bleek nou net die serie van Intel problemen te kennen. Gelukkig wel revisie 3 die goed moet werken, al is die op het internet ook niet klachten vrij). Ik kon met de normale ping testen ook onder load absoluut nul problemen zien, maar tja, toen ik toch bezig was, eens de nieuwste drivers erop gezet.
Lang verhaal kort, vandaag was hij echt perfect smooth. Dus hopelijk waren het drivers en blijft hij in het vervolg altijd zo :) .
Ludewig schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:03:
Dat heb ik nu dus zelf, maar een nadeel wat ik merk met een AXE75 die enkel 6GHz kanaal heeft ingesteld: Hij lijkt erg weinig zijn SSID te broadcasten. En snelle Google leert mij dat dat een bekend iets is: https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/668686

Dus heeft de headset weleens even nodig voor hij weer WiFi heeft gevonden.

• Koldur
Sissors schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:11:
[...]

De ene muur is niet de andere muur, mijn Fritzbox die in de meterkast van mijn appartement staat, met twee binnenmuurtjes ertussen, had prima bereik naar mijn Quest. Uiteindelijk toch maar een Wifi6e router gekocht die direct LoS heeft, en dat levert betere bandbreedte op, maar latency is niet heel anders geworden.

Al had ik nog wel een klein beetje stutters soms, maar dus identiek tussen beide WiFi routers, want jammer was want dat was toch een beetje wat ik hoopte op te lossen. En ik vermoed dat de gemiddelde speler het niet tot nauwelijks zou merken, maar ik ben beetje mierenneuker over zulk soort dingen.

Anyway, hopelijk niet toeval omdat het spectrum net wat schoner was vandaag, maar mijn Q3 heeft nieuwe update gehad sinds laatste keer, en waarschijnlijk relevanter, ik had ook eens de netwerkkaart drivers geupdate (een I225-V, mobo gekocht oa omdat er een goede Intel netwerkcontroller op zou zitten, bleek nou net die serie van Intel problemen te kennen. Gelukkig wel revisie 3 die goed moet werken, al is die op het internet ook niet klachten vrij). Ik kon met de normale ping testen ook onder load absoluut nul problemen zien, maar tja, toen ik toch bezig was, eens de nieuwste drivers erop gezet.
Lang verhaal kort, vandaag was hij echt perfect smooth. Dus hopelijk waren het drivers en blijft hij in het vervolg altijd zo :) .
Je Fritzbox met een simpel muurtje ertussen op 500Mbps gaat je echt niet lukken hoor, daar heb je echt een betere router voor nodig met perfecte LoS.

• Koldur
Sissors schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:14:
[...]

Dat heb ik nu dus zelf, maar een nadeel wat ik merk met een AXE75 die enkel 6GHz kanaal heeft ingesteld: Hij lijkt erg weinig zijn SSID te broadcasten. En snelle Google leert mij dat dat een bekend iets is: https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/668686

Dus heeft de headset weleens even nodig voor hij weer WiFi heeft gevonden.
Dit is 6GHz eigen, gebruikt een nieuwe manier van SSID koppelen. Als je een 2.4GHz netwerk met hetzelfde ID hebt draaien, vindt hij hem meteen.
Niet iets op dat SSID koppelen dan hè ;)

Koldur schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:14:
[...]

Je Fritzbox met een simpel muurtje ertussen op 500Mbps gaat je echt niet lukken hoor, daar heb je echt een betere router voor nodig met perfecte LoS.
Eens, maar onder de 500mbps kan je ook prima VR spelen ;) . En natuurlijk, met hogere bitrate kan het nog beter worden, maar in zijn algemeenheid voor iemand die het wil proberen kan je echt met redelijk wat wegkomen, en je bent sowieso veeeeeeel beter dan hoe het er native uit ziet.

Wil je wel het optimalizeren, en ga je toch dingen wijzigen, dan helemaal mee eens dat het het beste is in de kamer waar je hem ook gebruikt het access point te hebben.
Koldur schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:16:
[...]

Dit is 6GHz eigen, gebruikt een nieuwe manier van SSID koppelen. Als je een 2.4GHz netwerk met hetzelfde ID hebt draaien, vindt hij hem meteen.
Niet iets op dat SSID koppelen dan hè ;)
Dat was mijn conclusie ook ja, dat op andere frequenties hij wel direct gevonden werd als die ook aan stonden. Maar ik wil niet dat mijn Q3 ineens besluit dat 2.4GHz ook wel prima is. (Oké dat gebeurde bij Fritzbox ook niet, behalve die keer dat 5GHz weg was vanwege radar die gevonden was).

• Koldur
@Sissors Als je aan simracen doet, vind ik dat er echt wel een aardig verschil te zien is tussen H.264+ @400Mbps en hoger tegenover HEVC/AV1 @150Mbps.
Met andere spellen zie ik het bijna niet, maar met simracen dus des te meer en maakt het voor mij echt waard om voor te gaan. Zorgt ervoor dat ik bochten, chicanes e.d. net even eerder zie en op kan reageren.

Als iemand hier dan om simrace en VR advies vraagt, zal ik altijd dit advies blijven geven. Niets aan je AP waar je op VR speelt hangen en liefst binnen een meter van je af plaatsen. Dat is uit eigen ervaring en wat ik ook heb meegekregen uit het VD Discord.

• Llopigat
  • Niet online
Koldur schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:58:
Ik zou zelf sowieso niet zo snel een tweedehands VR bril kopen. Vooral i.v.m. hygiëne, ook garantie speelt een rol en je komt niet in aanmerking voor de €30 Referral en andere acties.

Als het dan per saldo 30-50 scheelt, zeg ik, koop maar nieuw.
Bij de Quest 2 krijg je toch een siliconen cover die je makkelijk onder de kraan af kwan wassen. Bij de Quest 3 is die 20 euro extra (meta accessory prijzen zijn echt van de pot gerukt) maar is het ook wel waard eigenlijk.

• Koldur
Llopigat schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:46:
[...]

Bij de Quest 2 krijg je toch een siliconen cover die je makkelijk onder de kraan af kwan wassen. Bij de Quest 3 is die 20 euro extra (meta accessory prijzen zijn echt van de pot gerukt) maar is het ook wel waard eigenlijk.
Bij de Quest 3 zit er een vaste stoffen laag op de interface. Die kun je niet zomaar schoonmaken. Die siliconen cover glijdt helaas ook. Maar dan ga je er vanuit dat iedereen die cover heeft en gebruikt, dat is niet het geval natuurlijk. Voor mij is de hygiëne echt een belangrijk punt. Kun je oplossen, door een volledige nieuwe facial interface, van een derde partij voor €30 of €40 of €50 voor de siliconen versie.

Nieuw heeft met een VR bril voor mij teveel voordelen tegenover de uiteindelijke minimale besparingen tweedehands.

• KlaasjeNL
Deze maand Asgard's Wrath 2 gratis bij Quest+. Voelt toch een beetje zuur als je de Q3 vanaf release hebt, Asgard's Wrath 2 daar gratis bij kreeg en ze hem nu "weggeven" aan iedereen (met Quest+), inclusief nieuwe instappers die Batman Arkham Shadow er ook gratis bij krijgen. Dat je als early adopter de hoofdprijs betaalt voor de headset zelf is te begrijpen, maar dit voelt toch een beetje als dubbel gestraft worden. Hopelijk nog iets van een mooie actie met Batman en/of die dadelijk ook gratis op Q+ aanbieden.

• Llopigat
  • Niet online
Koldur schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:59:
[...]
Bij de Quest 3 zit er een vaste stoffen laag op de interface.
Bij de Quest 2 ook. Maar daarbij hadden mensen last van irritatie en daardoor heeft Meta iedereen een siliconen cover erbij gegeven.
[...]
Die kun je niet zomaar schoonmaken. Die siliconen cover glijdt helaas ook. Maar dan ga je er vanuit dat iedereen die cover heeft en gebruikt, dat is niet het geval natuurlijk. Voor mij is de hygiëne echt een belangrijk punt.
Zelfs als de originele eigenaar hem niet met cover heeft gebruikt, kan je die er alsnog overheen doen om te zorgen dat je er niet tegenaan komt. Ik doe dat sowieso omdat hij anders sowieso smoezelig wordt. Als je ook naar aftermarket spul kijkt dan heb je die al voor 7 euro bij amazon: https://www.amazon.nl/Rie...etbestendig/dp/B0CR46B23J
[...]
Nieuw heeft met een VR bril voor mij teveel voordelen tegenover de uiteindelijke minimale besparingen tweedehands.
Dat kan natuurlijk, maar het is niet alsof je maar 30 euro bespaart op de nieuwprijs. Veel mensen gebruiken hem maar een paar keer en verkopen hem dan een jaar later en dan is de hygiene ook niet zo'n probleem omdat hij weinig gebruikt is.

• Koldur
KlaasjeNL schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:10:
Deze maand Asgard's Wrath 2 gratis bij Quest+. Voelt toch een beetje zuur als je de Q3 vanaf release hebt, Asgard's Wrath 2 daar gratis bij kreeg en ze hem nu "weggeven" aan iedereen (met Quest+), inclusief nieuwe instappers die Batman Arkham Shadow er ook gratis bij krijgen. Dat je als early adopter de hoofdprijs betaalt voor de headset zelf is te begrijpen, maar dit voelt toch een beetje als dubbel gestraft worden. Hopelijk nog iets van een mooie actie met Batman en/of die dadelijk ook gratis op Q+ aanbieden.
Met Quest+ is het spel alleen beschikbaar als je een abonnement op Q+ hebt. Loopt die af, dan kun je alle spellen die je met Q+ geredeemed hebt, niet meer spelen.
Ik heb zelf zes maanden gratis Q+ gehad, maar ga daar zelf echt nooit voor betalen.
Dat is nogal een nuance toch?

• Koldur
Llopigat schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:12:
[...]

Bij de Quest 2 ook. Maar daarbij hadden mensen last van irritatie en daardoor heeft Meta iedereen een siliconen cover erbij gegeven.

[...]

Zelfs als de originele eigenaar hem niet met cover heeft gebruikt, kan je die er alsnog overheen doen om te zorgen dat je er niet tegenaan komt. Ik doe dat sowieso omdat hij anders sowieso smoezelig wordt. Als je ook naar aftermarket spul kijkt dan heb je die al voor 7 euro bij amazon: https://www.amazon.nl/Rie...etbestendig/dp/B0CR46B23J

[...]

Dat kan natuurlijk, maar het is niet alsof je maar 30 euro bespaart op de nieuwprijs. Veel mensen gebruiken hem maar een paar keer en verkopen hem dan een jaar later en dan is de hygiene ook niet zo'n probleem omdat hij weinig gebruikt is.
Als dat ding vies is, is een cover eroverheen voor mij en velen anderen echt geen oplossing.
Dat ruikt en kan alsnog bacteriën en dergelijke overdragen. Denk dat jij hier een uitzondering in bent en dat niet als een punt ziet.

• KlaasjeNL
Koldur schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:13:
[...]

Met Quest+ is het spel alleen beschikbaar als je een abonnement op Q+ hebt. Loopt die af, dan kun je alle spellen die je met Q+ geredeemed hebt, niet meer spelen.
Ik heb zelf zes maanden gratis Q+ gehad, maar ga daar zelf echt nooit voor betalen.
Dat is nogal een nuance toch?
Ja en nee. Als je nieuw instapt zit daar ook weer 3 maanden gratis Q+ bij, wat doorgaans meer dan genoeg is voor een single player game als Asgard. Dat is anders dan met games als Synth Riders etc. waar je naar blijft terugkomen.

• Ludewig
  • Niet online
De siliconen cover is alsnog heel matig (hij past ook net niet helemaal lekker). Het was een flinke vooruitgang toen ik voor mijn Quest 2 overstapte naar een faux-leren VR Cover facial interface. Maar die verving vervolgens de oude facial interface, dus als je dat doet, dan maakt de oude interface niet zo heel veel uit.

Overigens heb ik zelf een 2e hands Quest 3 gekocht die echt nauwelijks gebruikt was (originele setje niet-oplaadbare batterijen zat nog in de controllers), dus dan gaat het nog wel qua hygiene. Maar ik zou inderdaad niet de facial interface gebruiken van iemand die er flink gebruik van heeft gemaakt.

Voorlopig gebruik ik mijn Quest 3 met de standaard facial interface trouwens niet voor zweetspellen (daarvoor pak ik de Q2), totdat ik een andere facial interface koop. Maar ik zit nog te dubben welke het beste is voor de Quest 3, en zit eigenlijk ook een beetje te wachten of VR Cover ooit nog eens met wat komt.

[ Voor 14% gewijzigd door Ludewig op 01-10-2024 13:26 ]

• Koldur
Ja, had eigenlijk wel al een tijdje geleden een VRcover versie verwacht, maar blijkbaar niet interessant voor hen om die te maken om welke reden dan ook. Die voor de Quest 2 was erg goed.

De standaard cover/interface heb ik geen problemen mee, behalve dan dat hij niet makkelijk schoon te maken is.

• NosferatuX
  • Niet online
Koldur schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:13:

Ik heb voor de Bobo S3 de Globular Cluster F3 (halo versie) set gekocht. Deze schijnt perfect te werken met de S3.
Het is een interface met magneet systeem en er zitten drie covers bij. Een siliconen, een stoffen en een soert verkoelende.. Het mooie ervan is dat je dus de cover er heel simpel aftrekt door het magneet systeem en met de S3 zou dat zeer prettig zijn als je Mixed Reality gebruikt. Je hebt dan gewoon geen cover. Dit geeft een een heel goed beeld doordat het dan eigenlijk een soort normale bril is die voor je hangt. Zeggen ze.

Ik heb hem zelf nog niet kunnen uitproberen omdat ik mijn bobo s3 had teruggestuurd omdat ik mijn quest 3 had teruggestuurd.
Quest 3 heb ik inmiddels weer, Bobo S3 moet ik alleen weer bestellen (wat een gedoe he lol, inmiddels mijn 3e quest. De 1e was goed echter door bepaalde redenen moest die toch terug. Later een nieuwe besteld, die had slecht beeld. De vervanger daarvan vandaag binnen gekregen, hopelijk is die goed)

Ik zou zeker deze interface in overweging nemen, ondanks ik hem nog niet heb kunnen proberen lijkt hij wel erg goed te passen bij de S3. Wel goed er op letten dat je de halo versie koopt en niet de bredere elite versie. Die schijnt ruk te zijn.

https://www.globular-cluster.com/GCF3.html?aff=afftar6VCod

[ Voor 13% gewijzigd door NosferatuX op 01-10-2024 17:26 ]

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Na wat lezen op dit forum topic toch even een paar vragen.
Ik heb het idee dat als je de Quest3 aan je pc hangt, dat die 128 of 256 GB niets uitmaakt. De Quest3 dient eigenlijk als monitor. Dat geheugen is bedoeld voor VR games van Meta. Klopt dat?
Is in jullie ervaring die 128 GB krap of (nog) prima?

• Flying Hawkic
Fireshade schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:39:
Ik heb het idee dat als je de Quest3 aan je pc hangt, dat die 128 of 256 GB niets uitmaakt. De Quest3 dient eigenlijk als monitor. Dat geheugen is bedoeld voor VR games van Meta. Klopt dat?
Klopt. Als je hem enkel voor PCVR (dus als monitor) gaat gebruiken zoals mij (simracing), dan heeft het geen zin om voor de 256GB variant te gaan. Je slaat immers toch niks op op de headset.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Fireshade schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:39:
Zelfs als je hem niet als PCVR headset gebruikt is die 128GB imho nog voldoende. Als ik een game niet meer speel dan gooi ik hem er vanaf... ruimte genoeg.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Koldur
Als je puur PCVR gaat maakt het echt niets uit, als je graag snel afwisselt tussen spellen vanuit de Meta store en niet lang wil wachten op een download (10-15 voor de grote spellen) dan kan 128GB weinig zijn. Maar het kan gewoon wel.

Je hebt sowieso gratis cloud save game opslag, dus dat blijft ook als je het spel wegknikkert, bewaard. Dat heeft er voor mij voor gezorgd voor de 128GB versie te gaan. Vind het een te stevige meerprijs tegenover de 512GB.

@NosferatuX Ik wacht jouw ervaring even af, wil hem zeker wel kopen, vooral het magnetische spreekt mij zeer aan, maar heb wel even geduld om jouw ervaring af te wachten.

• NosferatuX
  • Niet online
Koldur schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:50:
Als je puur PCVR gaat maakt het echt niets uit, als je graag snel afwisselt tussen spellen vanuit de Meta store en niet lang wil wachten op een download (10-15 voor de grote spellen) dan kan 128GB weinig zijn. Maar het kan gewoon wel.

Je hebt sowieso gratis cloud save game opslag, dus dat blijft ook als je het spel wegknikkert, bewaard. Dat heeft er voor mij voor gezorgd voor de 128GB versie te gaan. Vind het een te stevige meerprijs tegenover de 512GB.

@NosferatuX Ik wacht jouw ervaring even af, wil hem zeker wel kopen, vooral het magnetische spreekt mij zeer aan, maar heb wel even geduld om jouw ervaring af te wachten.
Ik laat het wel even weten, kan hem pas proberen wanneer ik de S3 weer heb maar die koop ik pas op 8 okt op amazon prime day.
Ik denk niet dat deze interface echt lekker werkt zonder halo strap.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:22
Ik overweeg de Quest 3 aan te schaffen (nu reverb2) voor DCS. Ik gebruikte OpenXR, maar dat schijnt niet meer te werken icm quest 3.

Hoe is de performance met DCS zonder openxr met de quest 3?

• SacreBleu
TweakerVincent schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:57:
Ik overweeg de Quest 3 aan te schaffen (nu reverb2) voor DCS. Ik gebruikte OpenXR, maar dat schijnt niet meer te werken icm quest 3.

Hoe is de performance met DCS zonder openxr met de quest 3?
OpenXR werkt gewoon met de Quest 3.

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-12-2025
SacreBleu schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:07:
[...]

Jep, ik gebruik het ook.
Virtual Desktop heeft zelfs VDXR waarmee je buiten SteamVR om gaat.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• SacreBleu
Ronster schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:10:
[...]

Jep, ik gebruik het ook.
Virtual Desktop heeft zelfs VDXR waarmee je buiten SteamVR om gaat.
En ook de Oculus/Meta software. Voordeel is dat het niet op de achtergrond draait, want het lijkt dus wat geheugen van je GPU te snoepen/reserveren.

Enige nadeel is dat meuk die je via de Meta Store hebt gekocht niet gespeeld kan worden
totdat je de software hebt geïnstalleerd. Voor mij persoonlijk geen heel groot probleem, omdat ik het merendeel op Steam heb staan.

• TweakerVincent
SacreBleu schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:07:
[...]

Maar openXR is toch discontinued?

https://github.com/mbucchia/OpenXR-Toolkit/releases

AS OF 2024, SUPPORT FOR OPENXR TOOLKIT IS DISCONTINUED. THERE IS NO NEW DEVELOPMENT AND NO TECH SUPPORT OF ANY SORT. THE DEVELOPER DOES NOT RECOMMEND TO INSTALL/USE OPENXR TOOLKIT, AS IT IS KNOWN TO CAUSE ISSUES WITH MANY OF THE NEWER GAMES RELEASED IN SINCE 2024

?
SacreBleu schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:17:
[...]

En ook de Oculus/Meta software. Voordeel is dat het niet op de achtergrond draait, want het lijkt dus wat geheugen van je GPU te snoepen/reserveren.

Enige nadeel is dat meuk die je via de Meta Store hebt gekocht niet gespeeld kan worden
totdat je de software hebt geïnstalleerd. Voor mij persoonlijk geen heel groot probleem, omdat ik het merendeel op Steam heb staan.
En bedoel je dat je al je oculus games dan niet kunt spelen?

En ik heb nog een link kabel van de quest 2 liggen. Werkt die ook gewoon op de quest 3?

[ Voor 4% gewijzigd door TweakerVincent op 02-10-2024 15:24 ]

• SacreBleu
OpenXR toolkit is niet hetzelfde als OpenXR. OpenXR bestaat gewoon, de toolkit krijgt alleen geen support meer, dit staat los van de API OpenXR.

• TweakerVincent
SacreBleu schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:25:
OpenXR toolkit is niet hetzelfde als OpenXR. OpenXR bestaat gewoon, de toolkit krijgt alleen geen support meer, dit staat los van de API OpenXR.
oh meen je niet! Ik ben nu 2 uur aan het onderzoeken hoe ik DCS werkend krijg met openxr. Ik dacht dat openXR niet meer werkte.

Dus ik kan gewoon DCS met openxr draaien? top Maar die toolkit gebruik je toch voor settings instellen?

• SacreBleu
TweakerVincent schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:27:
[...]

oh meen je niet! Ik ben nu 2 uur aan het onderzoeken hoe ik DCS werkend krijg met openxr. Ik dacht dat openXR niet meer werkte.

Dus ik kan gewoon DCS met openxr draaien? top Maar die toolkit gebruik je toch voor settings instellen?
Met toolkit kon je inderdaad wat instellingen aanpassen. Daar zul je nu gewoon de options in DCS voor moeten gebruiken. Toolkit heb je niet nodig maar was wel een fijne tool om nog wat instellingen te 'tweaken'. Maar geen vereiste om op OpenXR te draaien.

Als je beschikt over een degelijke router, kun je Virtual Desktop eens proberen. Hiermee kun je draadloos streamen naar je headset. Deze ondersteunt ook OpenXR (VDXR) en kun je vrij goed tweaken naar je wensen en je omgeving.

De link kabel voor de Quest 2 kun je ook gebruiken voor de Quest 3.

• TweakerVincent
SacreBleu schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:30:
[...]

Met toolkit kon je inderdaad wat instellingen aanpassen. Daar zul je nu gewoon de options in DCS voor moeten gebruiken. Toolkit heb je niet nodig maar was wel een fijne tool om nog wat instellingen te 'tweaken'. Maar geen vereiste om op OpenXR te draaien.

Als je beschikt over een degelijke router, kun je Virtual Desktop eens proberen. Hiermee kun je draadloos streamen naar je headset. Deze ondersteunt ook OpenXR (VDXR) en kun je vrij goed tweaken naar je wensen en je omgeving.

De link kabel voor de Quest 2 kun je ook gebruiken voor de Quest 3.
Ok helder :)

Ik had bv CAS op 70% en FFR on en override resolutie enzo. Maar dan moet ik dus op een andere manier gaan tweaken. Ik hoop wel dat ik dan soortgelijke resultaten krijg?

Ik heb een quest 2 met virtual desktop. klinkt interessant om wireless Dcs te draaien.

Top dat de kabel gewoon werkt.

• SacreBleu
TweakerVincent schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:40:
[...]

Ok helder :)

Ik had bv CAS op 70% en FFR on en override resolutie enzo. Maar dan moet ik dus op een andere manier gaan tweaken. Ik hoop wel dat ik dan soortgelijke resultaten krijg?

Ik heb een quest 2 met virtual desktop. klinkt interessant om wireless Dcs te draaien.

Top dat de kabel gewoon werkt.
DCS ondersteunt FSR en DLSS. Dus daarvoor had je Toolkit niet nodig. CAS weet ik niet, maar volgens mij zijn FSR en DLSS beide iets beter dan CAS.

DLSS kan alleen op Nvidia kaarten gebruikt worden, FSR kan op alles. Dus als je FSR inschakelt en instelt zul je waarschijnlijk nagenoeg hetzelfde bereiken als wanneer je CAS gebruikt via Toolkit..

• TweakerVincent
SacreBleu schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:43:
[...]

DCS ondersteunt FSR en DLSS. Dus daarvoor had je Toolkit niet nodig. CAS weet ik niet, maar volgens mij zijn FSR en DLSS beide iets beter dan CAS.

DLSS kan alleen op Nvidia kaarten gebruikt worden, FSR kan op alles. Dus als je FSR inschakelt en instelt zul je waarschijnlijk nagenoeg hetzelfde bereiken als wanneer je CAS gebruikt via Toolkit..
ik heb een 3090, had idd DLSS aan staan. Ik ga hem kopen. dank! Was bang dat hij niet ondersteunt werd omdat openxr discontinued was. mooi dat dat gelukkig niet zo is

• SacreBleu
TweakerVincent schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:47:
[...]

ik heb een 3090, had idd DLSS aan staan. Ik ga hem kopen. dank! Was bang dat hij niet ondersteunt werd omdat openxr discontinued was. mooi dat dat gelukkig niet zo is
Dan kun je beter DLSS aanzetten, daar zit ook sharpening in - net zoals CAS - én het is een upscaler. Grote kans dat je dus betere performance krijgt.

• TweakerVincent
SacreBleu schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:48:
[...]

Dan kun je beter DLSS aanzetten, daar zit ook sharpening in - net zoals CAS - én het is een upscaler. Grote kans dat je dus betere performance krijgt.
top! Hoe vind jij DCS met de quest 3?

En wat bedoel je hiermee, ik wil wel graag nog quest 3 games draaien?

• SacreBleu
TweakerVincent schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:51:
[...]

top! Hoe vind jij DCS met de quest 3?

En wat bedoel je hiermee, ik wil wel graag nog quest 3 games draaien?

Ik speelde DCS al op mijn Rift S en de Q2 en Q3 waren een grote update.
Je wilt ook niet anders meer nadat je DCS in VR hebt gespeeld.

Oculus/Meta heeft een stukje software waarmee je de Quest koppelt met je computer.
Dat is ook wat je nodig hebt om games die je bij Meta hebt gekocht te spelen in PCVR.
Let wel; voor Standalone heb je dit niet nodig. Dit geldt enkel voor spellen die je in PCVR wil spelen die je in de Meta Store hebt gekocht.

Voor alles wat je op Steam hebt gekocht - bijvoorbeeld DCS - heb je die software dus niet nodig.

Pagina: 1 ... 114 ... 127 Laatste