Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-06 15:05
Is een refurbished Quest 3 die Coolblue verkoopt voor €499 (dus €50 prijsverschil) het waard of zouden jullie altijd een nieuwe nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katseviool schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 23:37:
Is een refurbished Quest 3 die Coolblue verkoopt voor €499 (dus €50 prijsverschil) het waard of zouden jullie altijd een nieuwe nemen?
Voor dat prijsverschil zou ik zeker voor een nieuwe gaan. En ze zijn af en toe te vinden voor minder. Ik heb pas 418 euro betaald op Amazon met prime dag en hij was pas nog bij de MediaMarkt 469 euro: easygoingfox in "[VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic"

En Black Friday komt er ook alweer aan! Je hebt ook best kans dat die "refurbished" gewoon een open doos is geweest die door iemand is geretourneerd omdat er een defect aan was dat vervolgens niet is opgemerkt door coolblue. Of misschien zitten er krassen op de lenzen..

Natuurlijk kan je hem zelf ook weer retourneren, dat wel. Dus zoveel risico is er ook niet. Maar vooral gedoe.

[ Voor 9% gewijzigd door Llopigat op 27-08-2024 01:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-06 11:20
jaspov schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:47:
Heeft iemand suggesties voor een vr experience om met een groep te doen (omgeving Rotterdam) obv recente ervaringen?

Gekeken naar zero latency, daar hebben ze oa far cry maar weet niet of dat al weer achterhaald is. Via de AH nu korting bij the park playground.

Lastig de verschillende locaties/aanbieders en games te vergelijken. We gaan maar 1 keer dus moet wel tof zijn.
ZeroLatency is wel erg leuk hoor. Maakt niet zo heel veel uit welk spel je doet, met zo`n geweer in de hand en vrienden/collega`s die naast je staan te roepen maakt het al snel een stuk leuker. Zelf ben ik een pixelfkker, maar een zeer verouderde zombie shooter heb ik me ook daar goed vermaakt.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:22
Op Reddit staat een vergelijking tussen de pico 4 Ultra, Quest 3 en Apple Vision Pro.

Die 12 gig geheugen van de nieuwe Pico 4 Ultra vs de 8 gig van de Quest 3 zouden wel een groot verschil kunnen maken in de weergave van de spelletjes.
bij de Quest 2 en 3 word toch het geheugen gedeelt tussen het OS / programma (game) en de graphics ?

Dan lijkt mij die 4 gig extra toch wel een power up te zijn. (meer geheugen beschikbaar voor textures enzo)

Ik ben benieuwd of game designers er ook echt goed gebruik van kunnen maken op de Pico 4 Ultra.

Hier de link naar de vergelijking op Reddit:

https://www.reddit.com/r/...ltra_vision_pro_hardware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:54
WinterMute2025 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:36:
Op Reddit staat een vergelijking tussen de pico 4 Ultra, Quest 3 en Apple Vision Pro.

Die 12 gig geheugen van de nieuwe Pico 4 Ultra vs de 8 gig van de Quest 3 zouden wel een groot verschil kunnen maken in de weergave van de spelletjes.
bij de Quest 2 en 3 word toch het geheugen gedeelt tussen het OS / programma (game) en de graphics ?

Dan lijkt mij die 4 gig extra toch wel een power up te zijn. (meer geheugen beschikbaar voor textures enzo)

Ik ben benieuwd of game designers er ook echt goed gebruik van kunnen maken op de Pico 4 Ultra.

Misschien klopt het wel, maar ik betwijfel het, die SoC is helemaal niet zo krachtig dat de graphics zo mooi weergegeven kunnen worden dat meer dan 8GB ook maar enig nut heeft m.b.t. de graphics.
Zeker als je het over textures hebt, juist die zijn met dergelijke SoCs van lage kwaliteit en niet omdat er niet genoeg geheugen aanwezig is, maar vooral omdat de SoC het niet trekt.

Zou wel een een in depth review hierover willen zien, maar ik betwijfel het.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@WinterMute2025

Zolang de Quest gigantisch veel meer verkoopt zullen spellen zich op die hardware richten en gaan ze echt niet de moeite doen om te optimaliseren voor de Pico. Ik verwacht dus dat de 12 GB weinig uitmaakt. Misschien dat de Pico een beetje profiteert tegen de tijd dat er een Quest 4 uitkomt met meer geheugen, maar dat weet je niet.

Maar op korte termijn zeker niet. Sterker nog, ik verwacht dat je met de Quest Game Optimizer betere kwaliteit gaat krijgen op de Quest. Zolang een dergelijke tool er niet is voor de Pico, zal je die hardware lastig kunnen benutten voor standalone.

Maar de Pico is sowieso niet goed voor standalone met de erg lege store. En voor PCVR maakt het geheugen dan weer niet uit.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-06 12:53
WinterMute2025 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:36:

Ik vermoed dat externe game dev's er niet veel extra moeite in zullen steken om de game mooier te maken tov quest 3, die liggen zo kort bij elkaar dat het gewoon vermoedelijk gewoon porten wordt...

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-06 20:20
Heeft toevallig iemand een goede equalizer voor de Quest die geen latency toevoegt?
Ik heb Wavelet gesideload, waarmee je perfect werkt kan eq-en.
Echter voegt het een kleine latency toe aan het geluid, waardoor het voor rhythm games eigenlijk niet bruikbaar is.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 21:55

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Llopigat schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 00:53:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met die launcher trouwens.
Die Quest App launcher is werkbaar maar fugly.
De Lightning launcher daarentegen werkt perfect, zwevend menu en al, aanrader om je geSideloade apps in een mooie wall met icoontjes te krijgen.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:04

Shabbaman

Got love?

Ik heb nu een Index. Beat Saber, leuk. Synth Wave, leuk. Blade & Sorcery, hee, met de rechter stick kan je spring... aaaaaaaaaaah!!!

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Vraagje voor de weters:
Ik las ergens op Reddit dat je de B100 batterij van de BoboVR S3 Pro strap beter niet tegelijk kan gebruiken EN laden met een externe powerbank (zo van maximaal juice voor marathon gamen).
Ik kan dit nergens geconfirmeerd krijgen, laat staan of dit zou werken, laden en ontladen tegelijk.

Nu heb ik een B100u, zo'n upgrade setje van de B2 batterij van de BoboVR M3 Pro naar de B100 van de S3 Pro, en denk ik om iets te gaan McGyveren.

Ik heb namelijk een Kiwi Design batterijstrap en dacht zo dat ik die B100u daar wel in kon pluggen voor maximale batterij, dus laden en ontladen van de Kiwi strap tegelijk.

Weet iemand of dit gaat werken of is het trial and sparking/error?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@Tijgert
Ik denk nier dat je bang hoeft te zijn voor brand o.i.d. Het probleem zit hem in de warmte snelheid van laden/ontladen. De batterij kan het net aan de Quest 3 bij te laden voor 5 uur speeltijd als je een batterij hebt en 10 uur bij twee batterijen.

Simpele rekensom, dat het niet gaat werken om zowel te laden als te ontladen tegelijk.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Het idee is ook meer dat via de laadpoort van de headstrap de stroom direct door gaat naar de uitgang en naar de quest, dus dat de laatste batterij in de chain als eerste op is.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 22:02
Is er eigenlijk nergens een plek waar de nieuwste VR games en VR utils worden besproken?

• Ludewig
  • Niet online
maartend schreef op donderdag 5 september 2024 @ 17:30:
Is er eigenlijk nergens een plek waar de nieuwste VR games en VR utils worden besproken?
Wat bedoel je precies? Een plek hier op Tweakers, een plek op het Internet waar dit in het Nederlands wordt gedaan, of een plek waar dit in het Engels wordt gedaan?

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-06 11:20
https://www.youtube.com/@Tyrielwood
https://www.youtube.com/@Gamingwithmatteo311
https://www.youtube.com/@VirtualRealityOasis

en dat kanaal vanm die tween nederlandse meiden kan ik ff niet zo snel vinden :p

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• maartend
Ludewig schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:25:
[...]

Wat bedoel je precies? Een plek hier op Tweakers, een plek op het Internet waar dit in het Nederlands wordt gedaan, of een plek waar dit in het Engels wordt gedaan?
Ik heb voor mijn games een blad, gameplay. Zoiets zou ik ook online willen vinden, maar dan voor vr

• Ludewig
  • Niet online

• maartend
Thnx. Had moeten aangeven, ben meer van het lezen. En dan met een conclusie er onder. Zoiets.

Maar ik begin maar eens met YT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:09
maartend schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:39:
Thnx. Had moeten aangeven, ben meer van het lezen. En dan met een conclusie er onder. Zoiets.

Maar ik begin maar eens met YT
Zelf volg ik met regelmaat ontwikkelingen en reviews op https://www.uploadvr.com/, https://www.roadtovr.com/ en https://mixed-news.com/en/ en uiteraard op dit draadje 😁.
Dit zijn aardige sites. Wellicht interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als je je ogen kunt sluiten voor praten over piraterij dan ben je bij VRP op het juiste adres. Op hun Discord wordt veel gesproken over alles Quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Hoe vaak zijn er prijsdalingen van de Quest 3? Een tijdje geleden zag ik hem bij de MM voor iets van 460 euro.. Spijt van dat ik hem toen niet gekocht had.
Gebeurt dat regelmatig?

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NosferatuX schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:09:
Hoe vaak zijn er prijsdalingen van de Quest 3? Een tijdje geleden zag ik hem bij de MM voor iets van 460 euro.. Spijt van dat ik hem toen niet gekocht had.
Gebeurt dat regelmatig?
Niet zo vaak, maar het gebeurt nu wel vaker dan eerder, want voor die tijd heb ik geen prijsdalingen gezien.

Buiten de mediamarkt actie in Nederland was hij hier (Spanje) ook in de aanbieding met Amazon Prime Day.

Ik denk dat hij rond black Friday ook wel weer dropt. Aan de andere kant komen ze nu met de Quest 3S dus wellicht willen ze die niet kannibaliseren. Het is lastig te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Llopigat schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:50:
[...]

Niet zo vaak, maar het gebeurt nu wel vaker dan eerder, want voor die tijd heb ik geen prijsdalingen gezien.

Buiten de mediamarkt actie in Nederland was hij hier (Spanje) ook in de aanbieding met Amazon Prime Day.

Ik denk dat hij rond black Friday ook wel weer dropt. Aan de andere kant komen ze nu met de Quest 3S dus wellicht willen ze die niet kannibaliseren. Het is lastig te voorspellen.
Was ik al een beetje bang voor. In de prijs geschiedenis zie ik verder ook niet dat er ooit een (tijdelijke) verlaging was behalve dan die van laatst

Zou fijn zijn als bij release van de 3S de gewone naar 449 gaat en de 3S op 299 komt. Wishfull thinking maar het zou op zich wel goed zijn denk ik maar waarschijnlijk betekend de komst van de 3S juist dat de prijst muurvast blijft.

[ Voor 14% gewijzigd door NosferatuX op 07-09-2024 22:41 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Ze mogen er wel weer een spel bij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:33

R.G

Wat zouden jullie nog doen met:

Oculus quest 64gb
Oculus quest 2 256gb

ik merk dat ik het niet echt gebruik meer ergens ruimte gebrek etc. Kan niet echt Los gaan??

Je mag het buiten niet gebruiken toch?

Deed het paar keer in een fitness hall maar janben de enige en iedereen vraagt of ze mogen proberen telkens..

Waardoor Al's ik even Kan is zo goed Al's de accu op zelfs met een bobo accu lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-06 21:20
Niet,

Dit is een VR omgeving behorende bij: Archimedes Technopark Museum in Syracuse
https://www.tecnoparco-archimede.com/lo-spazio-virtuale/

Een beleving die je daar dus kan doen

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Het is niet toegestaan om illegale waren te bespreken.
-Mog

[ Voor 73% gewijzigd door Mog op 09-09-2024 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R.G schreef op zondag 8 september 2024 @ 12:16:
Je mag het buiten niet gebruiken toch?
Huh? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Je moet oppassen met zonlicht in de lenzen maar dat geldt vooral voor de lenzen binnenin. Niet de camera lenzen buitenop. Juridisch zie ik geen probleem, je moet alleen oppassen dat mensen je niet voor de voeten lopen.
R.G schreef op zondag 8 september 2024 @ 12:16:
Deed het paar keer in een fitness hall maar janben de enige en iedereen vraagt of ze mogen proberen telkens..
Dat is idd irritant ja. Op het werk heb ik dat ook altijd al is het daar niet zo'n probleem want daar heb ik juist een speciale headset voor liggen.

Maar het is altijd als ik er mee bezig ben dat mensen me aantikken om het ook te proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Llopigat op 09-09-2024 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Net Quest 3 prescription lenzen besteld. Nu moet ik wel een Quest 3 aanschaffen :)
I tricked myself.

Quest 2 echt amper gebruikt. Ben wel van plan de 3 wat vaker te gaan gebruiken. Vooral de betere passthrough en dus AR mogelijkheden geven wat meer mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-06 09:56
Llopigat schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:32:
Dat is idd irritant ja. Op het werk heb ik dat ook altijd al is het daar niet zo'n probleem want daar heb ik juist een speciale headset voor liggen.

Maar het is altijd als ik er mee bezig ben dat mensen me aantikken om het ook te proberen.
Neem aan dat jullie Nederlanders zijn. In Vlaanderen zou er nooit iemand zomaar durven vragen of ze ook mogen proberen. Rare blikken zal je wel krijgen, maar die zie je toch niet met een headset op. Misschien in Vlaanderen gaan fitnessen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Ik zou gewoon nee zeggen als iemand dat vraagt, of het nou in NL of BE is 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Flying Hawkic schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:10:
[...]

Neem aan dat jullie Nederlanders zijn. In Vlaanderen zou er nooit iemand zomaar durven vragen of ze ook mogen proberen. Rare blikken zal je wel krijgen, maar die zie je toch niet met een headset op. Misschien in Vlaanderen gaan fitnessen :)?
Hangt ook af waar dan in NL, denk niet dat iemand hier in de kop van NH dat zou vragen hoor ;)

Ben wel benieuwd naar de 3S versie die straks komt, heb zelf de Q3 al, dus zal hem niet zo snel kopen ;) , maar vind het wel een interessante zet en hoop dat hij goed uitpakt.
VR kan wel een boost gebruiken, ook al zie ik wel dat er meer en meer mensen om mij heen een headset hebben, lijkt de adoptie nog te klein om voor de grotere markt echt los te komen met software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Koldur schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:47:
[...]

Hangt ook af waar dan in NL, denk niet dat iemand hier in de kop van NH dat zou vragen hoor ;)

Ben wel benieuwd naar de 3S versie die straks komt, heb zelf de Q3 al, dus zal hem niet zo snel kopen ;) , maar vind het wel een interessante zet en hoop dat hij goed uitpakt.
VR kan wel een boost gebruiken, ook al zie ik wel dat er meer en meer mensen om mij heen een headset hebben, lijkt de adoptie nog te klein om voor de grotere markt echt los te komen met software.
Sorry, even vergeten dat Nederland een groot land is met ook veel interne verschillen :).

Ik ken zelf bijzonder weinig mensen met een VR-headset in mijn dichte kring; Niemand eigenlijk. Het is zeker nog niet voor het grote publiek.

• Flying Hawkic
Zijn er hier nog mensen met de Bobo VR M3 Pro head strap (voor de Quest 3)?

Ik heb die van mij net toe gekregen en eens geprobeerd, maar doordat er minder druk op de headset zelf zit, beweegt die meer bij horizontale bewegingen van het hoofd. Veel meer dan de Elite Strap die ik had voor mijn Quest 2.

Ik heb al verschillende zaken geprobeerd, waaronder ook het lintje tussen de interface en de head strap wegnemen, zodat ik meer ruimte heb daar om de headset tegen mijn hoofd te duwen.

Ik gebruik mijn Quest 3 voor simracing en dan moet je soms snelle bewegingen met je hoofd maken om eventueel naast je te kijken.

Nog mensen die hetzelfde ervaren of suggesties hebben?

• NosferatuX
  • Niet online
Flying Hawkic schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:29:

Ik heb die van mij net toe gekregen en eens geprobeerd, maar doordat er minder druk op de headset zelf zit, beweegt die meer bij horizontale bewegingen van het hoofd. Veel meer dan de Elite Strap die ik had voor mijn Quest 2.

Ik heb al verschillende zaken geprobeerd, waaronder ook het lintje tussen de interface en de head strap wegnemen, zodat ik meer ruimte heb daar om de headset tegen mijn hoofd te duwen.

Ik gebruik mijn Quest 3 voor simracing en dan moet je soms snelle bewegingen met je hoofd maken om eventueel naast je te kijken.

Gisteren de S3 pro besteld en volgens mij is het design vrij identiek.
Ik was in mijn onderzoek alvorens ik hem bestelde een paar dingen tegengekomen. Misschien dat onderstaande ook werkt voor de M3 en het probleem dat je ervaart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dC_S9mWdY5D2sbgC34WkJYe2WU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsmtGiddaidqdeXxvm2s4Vg2.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.reddit.com/r/...sliked_the_bobovr_s3_pro/

[ Voor 3% gewijzigd door NosferatuX op 11-09-2024 14:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 20:08
Flying Hawkic schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:29:

Ik heb altijd eerst de bril tegen mijn gezicht aan gedrukt en de strap iets verder onder mijn hoofd vast gezet. Dus niet op mijn kruin maar iets daaronder. Heeft altijd goed gezeten, bij mij.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Flying Hawkic
NosferatuX schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:44:
[...]

Gisteren de S3 pro besteld en volgens mij is het design vrij identiek.
Ik was in mijn onderzoek alvorens ik hem bestelde een paar dingen tegengekomen. Misschien dat onderstaande ook werkt voor de M3 en het probleem dat je ervaart.

[Afbeelding]

https://www.reddit.com/r/...sliked_the_bobovr_s3_pro/
Design lijkt mij inderdaad vrij identiek.

Ik begrijp het stappenplan, dat zijn ook de stappen die bij mij het best werken. En op zich zit hij dan goed en comfortabel, behalve bij snelle, korte horizontale hoofdbewegingen. Ik denk dat dat eigen is aan het designontwerp.

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 20:08
Flying Hawkic schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:29:
[...]

Ik begrijp het stappenplan, dat zijn ook de stappen die bij mij het best werken. En op zich zit hij dan goed en comfortabel, behalve bij snelle, korte horizontale hoofdbewegingen. Ik denk dat dat eigen is aan het designontwerp.
Ik moet ook bekennen dat ik vaak een alternatieve interface heb gebruikt. Misschien dat dit soms helpt.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• NosferatuX
  • Niet online
Flying Hawkic schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:29:
[...]

Dat is wel een beetje een side effect van een halo strap denk ik. Uitermate comfortabel doordat het rustpunt op het hoofd is ipv op of hangend aan het gezicht maar daardoor is er denk ik wel enige "wobble"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
NosferatuX schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:34:
[...]

Dat is wel een beetje een side effect van een halo strap denk ik. Uitermate comfortabel doordat het rustpunt op het hoofd is ipv op of hangend aan het gezicht maar daardoor is er denk ik wel enige "wobble"
Oké thanks, dacht al wel dat het een trade-off was. Uiteindelijk gisteren voor het eerst gebruikt om te racen en het stoort eigenlijk niet echt in de praktijk. Wel geweldig comfort. Heel wat anders dan de standaard head strap (uiteraard) en eigenlijk ook beter dan de Elite Strap die ik voor mijn Quest 2 had. Handig bij de BoboVR is dat je de headset gewoon naar boven kan klappen zonder hem volledig af te moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Zo
Lenzen op sterkte zijn onderweg
Bobo S3 gisteravond binnen gekregen
Mijn FB quest 2 account omgezet naar een Meta account.
Alleen nu nog de quest 3 😄 Zonder de lenzen wil ik die niet gebruiken dus die komt als laatste.

Iemand ervaring met de AMVR silk interface?

Toen ik de bobo S3 uitpakte dacht ik eigenlijk wat een slap ding voor de prijs, moest wel even slikken.
Toch uitgeprobeerd, zonder vr bril, maar die fan werkt eigenlijk verassend goed. Daar verwachte ik juist niet zo veel van na het zien van een aantal reviews maar het werkt zo dat je voorhoofd daadwerkelijk "koud" wordt en je hebt niet het gevoel dat het een ventilator is die op je blaast. Het voelt echt als een soort airco lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
NosferatuX schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:20:
Zo
Lenzen op sterkte zijn onderweg
Bobo S3 gisteravond binnen gekregen
Mijn FB quest 2 account omgezet naar een Meta account.
Alleen nu nog de quest 3 😄 Zonder de lenzen wil ik die niet gebruiken dus die komt als laatste.

Iemand ervaring met de AMVR silk interface?

Toen ik de bobo S3 uitpakte dacht ik eigenlijk wat een slap ding voor de prijs, moest wel even slikken.
Toch uitgeprobeerd, zonder vr bril, maar die fan werkt eigenlijk verassend goed. Daar verwachte ik juist niet zo veel van na het zien van een aantal reviews maar het werkt zo dat je voorhoofd daadwerkelijk "koud" wordt en je hebt niet het gevoel dat het een ventilator is die op je blaast. Het voelt echt als een soort airco lol
Waar heb je die S3 gekocht? Wil namelijk voorkomen dat er douane kosten bij komen achteraf.

De standaard versie die ook met de Quest 2 werkte heb ik de omgebouwde strap voor. Die werkt goed, maar koeling klinkt toch wel lekker om eerlijk te zijn. En die batterij is net even beter, dus zit er toch over na te denken, maar dan vooral i.v.m. koeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Koldur schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:45:
[...]

Waar heb je die S3 gekocht? Wil namelijk voorkomen dat er douane kosten bij komen achteraf.

De standaard versie die ook met de Quest 2 werkte heb ik de omgebouwde strap voor. Die werkt goed, maar koeling klinkt toch wel lekker om eerlijk te zijn. En die batterij is net even beter, dus zit er toch over na te denken, maar dan vooral i.v.m. koeling.
Bij Amazon. Je betaald dan wel wat meer hij is daar nu 115 euro en 5% voucher dus kost dan iets van 110

Ik denk overigens niet dat je btw kosten etc krijgt als je bij Bobo zelf besteld. Die komt dan uit China en ze bieden altijd wel shipping opties die dat voorkomen. Je kan het altijd even vragen daar. Ze zorgen dan vaak dat het standaard shipping is en de eind transporteur DHL. Er is dan geen binnenlandse controle.

Maar het zou in dit geval maar 10 euro schelen dus daarom had ik hem ook via Amazon besteld en de volgende dag binnen

De accu is wel loodzwaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
NosferatuX schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:03:
[...]

Bij Amazon. Je betaald dan wel wat meer hij is daar nu 115 euro en 5% voucher dus kost dan iets van 110

Ik denk overigens niet dat je btw kosten etc krijgt als je bij Bobo zelf besteld. Die komt dan uit China en ze bieden altijd wel shipping opties die dat voorkomen. Je kan het altijd even vragen daar. Ze zorgen dan vaak dat het standaard shipping is en de eind transporteur DHL. Er is dan geen binnenlandse controle.

Maar het zou in dit geval maar 10 euro schelen dus daarom had ik hem ook via Amazon besteld en de volgende dag binnen

De accu is wel loodzwaar
Toch maar besteld, dat de accu zwaar is, is geen punt als je de Quest er ook op hebt, balanceert het de boel.
Bij Bobo zelf scheelt het net geen €3, daarvoor koop ik hem liever bij Amazon, vooral i.v.m. garantie e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Koldur schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:20:
[...]

Toch maar besteld, dat de accu zwaar is, is geen punt als je de Quest er ook op hebt, balanceert het de boel.
Bij Bobo zelf scheelt het net geen €3, daarvoor koop ik hem liever bij Amazon, vooral i.v.m. garantie e.d.
Super zal vast niet tegenvallen. Wat ik begreep is dat hij ook stabieler is dan oudere varianten

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WinterMute2025
Humble Bundle heeft weer een leuke Steam VR bundel.

Voor 13,59 euro heb je 8 rhythm / muziek VR games met oa. Pistol Whip , Ragnarok, Drums Rock, Synth Riders.

Hier is de link: https://www.humblebundle....s-gonna-get-you-vr-bundle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Dat is wel een Steam bundle. Ik vind bewegingsgames bij uitstek geschikt voor standalone, zodat je even snel een liedje of een paar liedjes kunt doen.

• Ronster
Ludewig schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 10:37:
Dat is wel een Steam bundle. Ik vind bewegingsgames bij uitstek geschikt voor standalone, zodat je even snel een liedje of een paar liedjes kunt doen.
Nou, ik kan me anders uren amuseren met dit soort games. En stand-alone kosten de deze tot 25 euri per stuk, dus 13,59 voor 8 games is een lachertje.
Gekocht d:)b

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:14
WinterMute2025 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 08:17:
Humble Bundle heeft weer een leuke Steam VR bundel.

Voor 13,59 euro heb je 8 rhythm / muziek VR games met oa. Pistol Whip , Ragnarok, Drums Rock, Synth Riders.

Hier is de link: https://www.humblebundle....s-gonna-get-you-vr-bundle
Jammer dat ik geen goede PC/laptop heb om PCVR te spelen.
Dit is een mooie aanbieding.

Er gaan dezer dagen ook weer de nodige 40 tot 90 % kortingscodes rond op Reddit en Facebook. Er zit ook wat kwalitatief uitermate teleurstellend spul bij 🤡

Ik vond deze lijst op Reddit.

https://www.reddit.com/r/OculusQuest/s/W7JiP96705

Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
Gisteren Portal 2 uitgespeeld. Persoonlijk vind ik het echt een super game en had ik deze al eens in 2D gespeeld. De VR mod werkt prima. Heb me er de nodige uren goed mee vermaakt.
Enige issue dat ik tegenkwam was dat bij 1 deel van een level de game constant crashte. Dat deel even in 2D gespeeld (de mod bevat een exe waarmee je kan switchen tussen 2D en VR) en na een minuut of 10 kon ik verder in VR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-06 09:05
Ronster schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:10:
Gisteren Portal 2 uitgespeeld. Persoonlijk vind ik het echt een super game en had ik deze al eens in 2D gespeeld. De VR mod werkt prima. Heb me er de nodige uren goed mee vermaakt.
Enige issue dat ik tegenkwam was dat bij 1 deel van een level de game constant crashte. Dat deel even in 2D gespeeld (de mod bevat een exe waarmee je kan switchen tussen 2D en VR) en na een minuut of 10 kon ik verder in VR.
Inderdaad een hele leuke port (portal 8)7 ), ook leuk als online VR co-op game!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
DutchAce schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:02:
[...]

Inderdaad een hele leuke port (portal 8)7 ), ook leuk als online VR co-op game!
Nu ik de story mode uitgespeeld heb ga ik de custom maps en wellicht coop eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@genosis
Denk dat de discussie in het nieuwstopic wat te ver gaat, maar ben benieuwd naar hoe het kan dat jij met pancake lenzen last van je ogen en hoofdpijn krijgt. Heb je er al een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:20
Koldur schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:44:
@genosis
Denk dat de discussie in het nieuwstopic wat te ver gaat, maar ben benieuwd naar hoe het kan dat jij met pancake lenzen last van je ogen en hoofdpijn krijgt. Heb je er al een idee over?
Nou je ogen zitten dichter op de lens in combinatie met minder ventilatie, dat misschien? Bij de quest 2 heb ik 0 last, ook de Oculus Rift devkit 2 was prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronster
genosis schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:27:
[...]

Nou je ogen zitten dichter op de lens in combinatie met minder ventilatie, dat misschien? Bij de quest 2 heb ik 0 last, ook de Oculus Rift devkit 2 was prima.
Ik gebruik zelf de KKCOBVR Q3 PRO headstrap icm de KKCOBVR K3 facial interface met ingebouwde fan.
Hiermee kun je de lenzen verder van je ogen draaien en je hebt goede ventilatie.
Dikke aanrader wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
genosis schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:27:
[...]

Met de Quest 3 kun je de facial interface verder van je ogen zetten. Misschien al bekend, maar heb je dat al gedaan? Scheelt best een stuk.

Wat betreft ventilatie, wat Ronster ook aangeeft, zijn oplossingen voor.

Ik zou zelf echt nooit meer naar fresnel terug kunnen, de scherpte is zoveel beter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WinterMute2025
Meta Quest heeft weer een sale. Dit keer heet het de Meta Connect sale met kortingen tot 50%. Misschien interesant voor sommige Meta Quest gebruikers onder ons.

Hier de link: https://www.meta.com/en-g.../section/526299426524913/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:21
Iemand interesse in deze game >
https://store.steampowered.com/app/1345820/Ragnarock/

Heb een key over van de Humble Bundle.

https://www.humblebundle....onnagetyouvrbundle_bundle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online

RawChild

PSN: Rawchild

Ben er nooit op deze manier mee bezig. Maar zit hier waarheid in wat Meta betreft, dat ze monopolie hebben ben ik het wel mee eens.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koldur
RawChild schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:56:
Ben er nooit op deze manier mee bezig. Maar zit hier waarheid in wat Meta betreft, dat ze monopolie hebben ben ik het wel mee eens.

[Video: Meta Ruined VR...]
Ik heb bij deze video proberen de boodschap er objectief uit te halen, dat is nogal lastig. Wat hij had willen doen, had hij in twee minuten kunnen doen. Nogal een huil video.

Ja, Meta heeft een zeer grote invloed in de VR wereld en ja, ze hebben bepaalde spellen gecancelled.
Het laatste doen ze alleen als het niet voldoende rendeert, dan kan het zijn dat er een kleine groep hier van baalt, maar dan is het spel gewoon niet voldoende voor de markt.

Valve heeft zich al snel uit de VR race gehaald, Pico heeft een redelijke headset en je hebt die andere nog, waar ik op onverklaarbare wijze karmakeizer van ben 8)7
Pico heeft problemen met zijn content op stand alone gebied en PCVR ondersteuning is niet heel goed. Voor de rest heeft Pico leuke VR headsets.

Voor mij is VR vooral op PCVR gebied echt het waard.
De stand alone spellen hebben hun plek, maar halen absoluut niet uit de headsets wat er mogelijk mee is.
Daar is meteen het probleem, als je met PCVR echt goed uit de voeten wil kunnen, moet je al minimaal €1200 uitgeven om het maximale uit de headset te halen, maar eigenlijk meer.

Waarom lijkt Meta nu een monopolie te hebben, omdat er niemand anders genoeg vertrouwen heeft in VR om er zo in te stappen.
Dat is geen monopolie, want dan heb je een dergelijke controle dat er geen enkele andere partij tussen kan komen en een rol van betekenis kan spelen.
Als andere hardware partijen, Valve, Microsoft, Samsung, Google of een onbekende speler, zich hier echt tegenaan willen bemoeien, dan zullen zij genoeg ruimte vinden om dit te doen.

Wat Meta gedaan heeft, is Oculus overgenomen omdat zij denken er meer uit te kunnen halen en het heeft een stuk meer tractie gevonden dan Oculus daarvoor kon.

Er is een groep, terecht of onterecht - uiteindelijk niet zo belangrijk, die verbolgen is over deze overname. Maar het blijkt dat die groep uiteindelijk weinig bepalend is, gezien de relatieve groei in VR.
Het is nog lang niet waar het moet zijn of waar men het wil hebben, maar dat ligt echt aan de limitaties of kosten om het op PCVR gebied op grote schaal goed te kunnen inzetten.
Ook is het nog te lomp voor de massa om even snel op te zetten.

Als dat allemaal meer klaar ervoor is, dan denk ik dat Meta wel een blijvertje zal zijn, maar snel veel echte concurrentie tegemoet kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koldur schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:35:
[...]
Waarom lijkt Meta nu een monopolie te hebben, omdat er niemand anders genoeg vertrouwen heeft in VR om er zo in te stappen.
Dat is geen monopolie, want dan heb je een dergelijke controle dat er geen enkele andere partij tussen kan komen en een rol van betekenis kan spelen.
Als andere hardware partijen, Valve, Microsoft, Samsung, Google of een onbekende speler, zich hier echt tegenaan willen bemoeien, dan zullen zij genoeg ruimte vinden om dit te doen.

Wat Meta gedaan heeft, is Oculus overgenomen omdat zij denken er meer uit te kunnen halen en het heeft een stuk meer tractie gevonden dan Oculus daarvoor kon.
Helemaal mee eens. PCVR zal altijd een niche blijven, dat heeft Meta wel goed ingeschat. Zelfs Sony lukt het niet met de PSVR2 en die verkopen een stuk meer consoles dan er game PC's zijn. VR moet standalone zijn om succes te hebben in de mainstream. Helaas komt dat automatisch samen met een mindere kwaliteit en dat houdt de adoptie tegen.

Maar op zich houden ze de aandacht voor VR juist in stand. Anders was het allang al over geweest sinds de hype was weggeebt. Windows mixed reality is ook al dood (al was dat een typisch middelmatig Microsoft produkt).

Ik denk ook dat het er wel komt. Wel vind ik dat Meta niet effectief is. Er gaan miljarden in maar er komt bijna niets uit. Horizons is een speeltuintje voor kinderen die al dat geld niet waard is, VRChat is veel interessanter en heeft veel minder gekost om te bouwen. Ik denk dat ze zich te veel op kindvriendelijkheid richten en dat maakt het gewoon minder interessant voor volwassenen. En ze zijn gewoon niet efficient bezig.

Maar ik ben wel blij dat ze de aandacht in stand houden en ik ben ook niet ontevreden over de overname van Oculus (als een van de kickstarter backers van het eerste uur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:14
Ik heb veel lol met de ritme en beweeg standalone apps op mijn Quest 2.
Ook de retro arcade en meditatie apps gebruik ik graag.

De Q2 heeft mij goed geholpen na een ongeluk, om weer wat meer te gaan bewegen.

Omdat ik verder geen PC/console gamer ben, zit ik in een ander markt segment.

Zat mensen die slecht het huis kunnen verlaten hebben tafeltennis en minigolf toernooien. Reizen de wereld rond en chatten samen in de virtuele lounge etc. Zat mensen die door de VR bril thuis in beweging komen en fitter worden op een leuke manier.
En ik denk dat daar nog veel groei te behalen valt. Als ze het sociale / gemeenschappelijke en het fitness/meditatie gebeuren meer zouden promoten.
Zat 50 plussers die hiervoor geld hebben. En het is vrij simpel om te bedienen als standalone.

Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Meta is niet het probleem. Allerlei bedrijven hebben geinvesteerd in VR met het idee dat dit platform zo populair gaat worden als de smartphone. Maar tot nu toe is die doorbraak nog niet gekomen. Heel veel bedrijven hebben zich al teruggetrokken of maken producten waar weinig van wordt verkocht. Meta blijft investeren en proberen om het meer te maken dan alleen een gamingplatform.
Ik denk ook dat het er wel komt. Wel vind ik dat Meta niet effectief is. Er gaan miljarden in maar er komt bijna niets uit. Horizons is een speeltuintje voor kinderen die al dat geld niet waard is. VRChat is veel interessanter en heeft veel minder gekost om te bouwen.
Ik denk dat Meta iets wil forceren en het idee heeft dat ze het beter kunnen dan andere partijen, maar dat is geen slimme actie. Ze moeten gewoon de techniek gestaag verder ontwikkelen en steeds iets beters maken, en dan hopen dat een andere ontwikkelaar komt met de killer app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Llopigat schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:16:
[...]

Helemaal mee eens. PCVR zal altijd een niche blijven, dat heeft Meta wel goed ingeschat. Zelfs Sony lukt het niet met de PSVR2 en die verkopen een stuk meer consoles dan er game PC's zijn.
Eh... Wat????
Sorry maar dat is echt hele dikke onzin... Het is lastig er een precies cijfer aan te hangen vooral omdat je eigenlijk ook een bepaalde minimum configuratie voor vr wil... Maar als standalone graphics acceptabel zijn dan hoeft het ook echt niet de 4090 te zijn wat sommigen hier nodig denken te hebben (ja ik weet voor sommige applicaties zoals msfs misschien maar dat heb je ook niet standalone).

Ik denk dat er absoluut heel wat meer game PCs zijn sterk genoeg om vr te draaien op het niveau dat je van een Quest 3 mag verwachten (en nog wel een stuk meer ook) dan de stuk of 60M ps5's die er verkocht zijn.

Maar vr aan een pc is gewoon minder gebruiksvriendelijk. Je hangt of aan een draad of je moet redelijk goed weten wat je doet met je draadloze setup. Dat, plus dat het ook wat eigen inzet vereist om genoeg te doen te vinden in vr (niet zoals op regulier gaming vlak waar een overvloedig aanbod is) zorgt er voor dat het niet echt doorbreekt. Niet dat er zo weinig game pc's zouden zijn.

Edit: bij Sony is het probleem trouwens ook juist weer dat je in hun walled garden zit met te weinig content die ook nog eens veel moet kosten vaak relatief voor wat ze bieden.

[ Voor 6% gewijzigd door Finraziel op 22-09-2024 19:01 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Iemand al zon omni vr thread mill gehaald of besteld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WinterMute2025
Met kortingscode 30BEES-2A5739 kun je Medieval Dynasty New Settlement met 30% korting kopen in de Meta Quest shop. Het spel kost dan nog maar 16,79 euro.
De code is geldig tot 29 september

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:44
WinterMute2025 schreef op maandag 23 september 2024 @ 01:13:
Met kortingscode 30BEES-2A5739 kun je Medieval Dynasty New Settlement met 30% korting kopen in de Meta Quest shop. Het spel kost dan nog maar 16,79 euro.
De code is geldig tot 29 september
Dit is echt een heel relaxed spel, absolute aanrader. Je bent een "boer" en kan lekker aankloten in een open en levende wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Komt GTA san andreas VR nog uit en zijn ze er mee bezig? of canceld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Ik denk als er overmorgen op de meta connect niets over gezegd wordt, je gerust kunt stellen dat deze niet meer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

remcheese schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:38:
[...]

Dit is echt een heel relaxed spel, absolute aanrader. Je bent een "boer" en kan lekker aankloten in een open en levende wereld.
voor meer info: youtube: spectralgamesvr

is de ontwikkelaar maar is deze game ook speelbaar voor mensen die snel motion sick zijn? met lopen etc? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Poeh, dat durf ik niet te zeggen omdat ik inmiddels VR nemen heb. Je kunt wel vignette enzo aanzetten + teleporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Wat jammer van Medieval Dynasty New Settlement zeg. Medieval Dynasty in de Unreal Engine zag er zo mooi uit. Dit is echt een compleet ander spel zo. Geen belichting meer, ouderwetse shaders, ziet er eigenlijk gewoon niet uit.

Jammer, want het crafting-gedeelte is wel weer veel leuker.

[ Voor 32% gewijzigd door Guillome op 23-09-2024 11:33 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:54
R.G schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:45:
Iemand al zon omni vr thread mill gehaald of besteld?
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, laatst wrist straps gekocht voor meer immersion, ben nu eigenlijk op zoek naar een volgende stap (letterlijk en figuurlijk), ik zag ook nog de kat loco s, kost minder, geeft meer vrijheid, maar is EOL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Guillome schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:31:
Wat jammer van Medieval Dynasty New Settlement zeg. Medieval Dynasty in de Unreal Engine zag er zo mooi uit. Dit is echt een compleet ander spel zo. Geen belichting meer, ouderwetse shaders, ziet er eigenlijk gewoon niet uit.

Jammer, want het crafting-gedeelte is wel weer veel leuker.
Het is dan ook wel een stand alone game :)
Qua graphics is het natuurlijk niet te vergelijken maar volgens mij is het een hele leuke game. Helemaal wanneer co-op geïmplementeerd wordt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WinterMute2025
En Fanatical heeft weer een Bouw-je-Eigen-VR-collectie aanbieding.

Een aantal VR games kun je kopen vanaf 7,25 euro per stuk, zoals 7th Guest, Hellsweeper VR, Into the Radius

hier is de link : https://www.fanatical.com...wn-infinity-vr-collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
WinterMute2025 schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:35:
En Fanatical heeft weer een Bouw-je-Eigen-VR-collectie aanbieding.

Een aantal VR games kun je kopen vanaf 7,25 euro per stuk, zoals 7th Guest, Hellsweeper VR, Into the Radius

hier is de link : https://www.fanatical.com...wn-infinity-vr-collection
Oeh, good find, alleen al voor Arizona Sunshine, om straks korting te krijgen op de remake (ik heb beide op de quest, maar wil de remake op de PC spelen) tenzij deze crossplay wordt? Of krijg je die korting ongeacht het platform waar je deze gekocht hebt? Vragen vragen...

Skyrim wil ik eigenlijk ook wel, maar het is niet dat ik tientallen uren over heb om daar in te dumpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
Als je de oude versie van Arizone Sunshine VR hebt, kun je volgens mij de nieuwe Steam versie kopen voor 10 euro.... ipv de volle prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
WinterMute2025 schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:44:
Als je de oude versie van Arizone Sunshine VR hebt, kun je volgens mij de nieuwe Steam versie kopen voor 10 euro.... ipv de volle prijs.
Aldus de website:

Upgrading will require having the original game purchased and installed on your platform.

In deze situatie dus niet: ik heb de Quest versie en wil de remake op steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Je kan eventueel een key kopen voor 3 a 4 euro die je dan upgrade voor 10 euro naar de remake/remaster.

Dan ben je alsnog goedkoper uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-06 15:42
Ik ben van plan om binnenkort toch de Meta Quest 3 aan te schaffen (eerste VR bril ooit).

Ik had nog wat kleine vragen. Ik had op internet natuurlijk wel wat onderzoek gedaan. Maar het is toch fijn bevestiging te krijgen van een mede tweaker.

1. Hoe druk moet ik me maken om motion sickness? Wen je hieraan? Is het reëel dat je ooit zonder problemen lekker door een game "loopt"?

2. Ik wil de set o.a. gebruiken voor pcvr. Ik heb een pc met een 3080 en een i7 13th gen. Is dit voldoende om een overtuigende VR ervaring te beleven in de meeste games (en ook Flightsim).

Alvast bedankt.

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Frez schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:56:
Ik ben van plan om binnenkort toch de Meta Quest 3 aan te schaffen (eerste VR bril ooit).

Ik had nog wat kleine vragen. Ik had op internet natuurlijk wel wat onderzoek gedaan. Maar het is toch fijn bevestiging te krijgen van een mede tweaker.

1. Hoe druk moet ik me maken om motion sickness? Wen je hieraan? Is het reëel dat je ooit zonder problemen lekker door een game "loopt"?

2. Ik wil de set o.a. gebruiken voor pcvr. Ik heb een pc met een 3080 en een i7 13th gen. Is dit voldoende om een overtuigende VR ervaring te beleven in de meeste games (en ook Flightsim).

Alvast bedankt.
Hoe snel word je misselijk met bijrijden en lezen in de auto, hoe snel word je misselijk in kermis attracties e.d.? Als het antwoord niet snel is, dan zul je met goed omgaan (stoppen wanneer je het voelt komen en volgende dag weer proberen, bouw je het rustig op) snel vanaf zijn.
Het blijft erg persoonlijk, de ene heeft er nagenoeg geen last van, de ander doet er een maand over. De laatste categorie komt wel vrij weinig voor gelukkig, maar het kan jou zijn.

Jouw PC komt een heel eind met PCVR, hangt ook af van de resolutie dat je verwacht te halen. Vooral met echt goede flightsims, zal het niet lekker lopen zonder instellingen veel te tweaken met MS flightsim.
Veel spellen waar een VR mod voor nodig hebt (dus niet native VR), heb je misschien net te weinig VRAM voor om volledig te blazen. Maar een klein beetje tweaken daar, en je zit goed.

Wil je bedraad of draadloos? Draadloos werkt goed, als je de juiste router/AP koopt en weet hoe je een goed lokaal netwerk opzet en de juiste kanalen gebruikt die minimaal storing hebben in jouw omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
@Frez

De meeste mensen wennen eraan, maar niet iedereen. Je moet het in elk geval niet forceren en zodra je er last van krijgt stoppen, zodat je lichaam kan herstellen. En het beste is ook om te beginnen met games die niet te veel vragen van je evenwichtsorgaan. Alyx met teleportatie is bijvoorbeeld een goede om een beetje te wennen en het is 1 van de beste PCVR games.

Een 3080 is prima voor de meeste VR spellen voor PCVR, maar flight sims zijn net wel de meest veeleisende VR games. Je zult in elk geval wel moeten inleveren op grafische kwaliteit. En je zult alles erg goed moeten tunen. En dan is iets als MSFS op de grens van wat kan met een 3080, DCS is redelijk te doen en IL-2 is nog beter goed werkend te krijgen. Ik heb ook goede dingen gehoord van Falcon BMS in VR (en het kost ook nog eens geen drol). Maar het is zo dat er bij flight sims relatief veel gamers zijn die een 4090 kopen en dat volledig het geld waard vinden, wat een goede indicatie is hoe veeleisend VR flight simming is en hoeveel je nog beperkt bent met een 3080.

Maar nogmaals, bij al die flight sims is het cruciaal om een goede youtube video te kijken hoe je het optimaliseert, want dat maakt een groot verschil.

En installeer XRNecksafer voor de combat flight sims.

En reserveer wat geld voor een betere headstrap, want de standaard headstrap is dramatisch.

[ Voor 3% gewijzigd door Ludewig op 24-09-2024 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
Las op x en Reddit dat je deze herfst de nieuwe Batman game krijgt als je een Quest 3 of 3s koopt :)

Verder gaat de 128GB uit het assortiment en daalt de 512GB. Vanavond meer bij de Meta Connect.

• Ludewig
  • Niet online
Ik vond het al een grote misser dat ze geen 256 GB en 512 GB model hadden. Maar dit is dezelfde actie als bij Quest 2, toen ze ook begonnen met een 64 GB model. Ze houden bij Meta er blijkbaar van om te weinig opslag te geven aan het basismodel, aan het begin.

En in dit geval zal het ook wel een manier zijn om de Quest 3 meer te onderscheiden van de 3s (dus dan krijgen we vast 128 GB voor de 3s en 256/512 GB voor de 3)

[ Voor 24% gewijzigd door Ludewig op 25-09-2024 08:51 ]

Ludewig schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:50:
Ik vond het al een grote misser dat ze geen 256 GB en 512 GB model hadden. Maar dit is dezelfde actie als bij Quest 2, toen ze ook begonnen met een 64 GB model. Ze houden bij Meta er blijkbaar van om te weinig opslag te geven aan het basismodel, aan het begin.

En in dit geval zal het ook wel een manier zijn om de Quest 3 meer te onderscheiden van de 3s (dus dan krijgen we vast 128 GB voor de 3s en 256/512 GB voor de 3)
128GB is prima te doen hoor. De 64 zelfs ook (ik heb daar zelfs twee van, en van de Quest 3 128 ook). Nooit problemen mee gehad.

Je moet alleen wat vaker een spel verwijderen als je het hebt uitgespeeld.

Ik ben benieuwd of de 256 dezelfde prijs krijgt als de 128 trouwens.

• Katseviool
Wat ik online lees, is dat de 3s 128 of 256 versies heeft en dat de normale 3 enkel nog een 512 heeft. Prijs voor die versie wordt wel verlaagd naar $499 in de US.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Katseviool schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:44:
Wat ik online lees, is dat de 3s 128 of 256 versies heeft en dat de normale 3 enkel nog een 512 heeft. Prijs voor die versie wordt wel verlaagd naar $499 in de US.
Oh okee, dat is wel een goede deal dan, dat je de 512GB upgrade gratis krijgt. Ik heb net een tweede Quest 3 gekocht dus daar baal ik licht van, al moet ik zeggen dat ik er wel een heel goede prijs voor betaald heb :) En die tweede is voor ontwikkeling bedoeld dus die komt toch nooit vol.

Ik heb ff op de US site gekeken en daar zie je nu al de 512 als enige optie staan maar wel voor $649. Maar dat komt wellicht doordat de prijsverlaging nog niet is aagekondigd maar de 128's al wel op zijn.

Ik heb trouwens vorig jaar en het jaar daarvoor naar de keynote gekeken in Horizons zelf. Het eerste jaar was het geweldig, ze hadden voor elk onderdeel van de presentatie een hele omgeving gebouwd. En in sommige stukken zag je zelfs de presentatoren als avatar in de omgeving verschijnen. Vorig jaar was er geen bal aan, je kreeg gewoon dezelfde stream te zien in een standaard auditorium, weliswaar in 3D maar verder met geen enkele meerwaarde om in de oculus te kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Llopigat op 25-09-2024 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
@Llopigat

Ik heb 11 TB in mijn desktop PC, dus het kan ook aan mij liggen.

Maar als je bijvoorbeeld flink wat custom songs in Synth Riders gooit, dan gaat het heel hard met de opslag. En een spel als Puzzling Places vreet ook ruimte als je flink wat puzzles koopt. En je hebt ook heel grote Quest-spellen, zoals Medal of Honor™: Above and Beyond (40 GB) en Asgard's Wrath 2 (30 GB).

• NosferatuX
  • Niet online
Llopigat schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:00:
[...]

Oh okee, dat is wel een goede deal dan, dat je de 512GB upgrade gratis krijgt. Ik heb net een tweede Quest 3 gekocht dus daar baal ik licht van, al moet ik zeggen dat ik er wel een heel goede prijs voor betaald heb :) En die tweede is voor ontwikkeling bedoeld dus die komt toch nooit vol.

Ik heb ff op de US site gekeken en daar zie je nu al de 512 als enige optie staan maar wel voor $649. Maar dat komt wellicht doordat de prijsverlaging nog niet is aagekondigd maar de 128's al wel op zijn.

Ik heb trouwens vorig jaar en het jaar daarvoor naar de keynote gekeken in Horizons zelf. Het eerste jaar was het geweldig, ze hadden voor elk onderdeel van de presentatie een hele omgeving gebouwd. En in sommige stukken zag je zelfs de presentatoren als avatar in de omgeving verschijnen. Vorig jaar was er geen bal aan, je kreeg gewoon dezelfde stream te zien in een standaard auditorium, weliswaar in 3D maar verder met geen enkele meerwaarde om in de oculus te kijken.
Het is niet te hopen dat de 128gb versie helemaal verdwijnt en de 256gb versie 649 blijft.
Als ze de 256gb 499 maken dan kunnen ze de 128gb 399 maken. Veel mensen willen helemaal niet 256gb voor een "meerprijs" maar ze willen ook geen 3S.
Ben benieuwd

[ Voor 6% gewijzigd door NosferatuX op 25-09-2024 13:16 ]

• Ludewig
  • Niet online
Bij de Quest 2 werd de 64 GB versie ($299) vervangen door een 128 GB versie ($249) die dus zelfs goedkoper was. Nu verwacht ik dat niet direct bij de Quest 3, maar ik denk wel dat ze de prijs voor de 256 GB versie gelijk houden als de huidige prijs voor de 128 GB versie.

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:09
Ik heb nog een Arizona Sunshine steam-key over. Handig om later met korting de remake te bemachtigen. Wie het eerst komt...
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:26

Vagax

Hehe

BaggerDeBagger schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:25:
Ik heb nog een Arizona Sunshine steam-key over. Handig om later met korting de remake te bemachtigen. Wie het eerst komt...

***members only***
Mijn dank is groot :D

• WinterMute2025
Moss 1 en 2 hebben nu tijdelijk een 25% korting. Beide games krijgen ook een Quest 3 visual upgrade.

Dit is de kortingscode (te gebruiken in de Meta Quest store) : MOSSONQUEST-4CF439

• Koldur
https://www.uploadvr.com/meta-quest-3s-officially-announced/

Wat al verwacht werd nu bevestigd. Helaas wel fresnel lenzen dus. Maar voor de rest een mooi prijsje voor een degelijke VR bril.

• Flying Hawkic
Koldur schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:41:
https://www.uploadvr.com/meta-quest-3s-officially-announced/

Wat al verwacht werd nu bevestigd. Helaas wel fresnel lenzen dus. Maar voor de rest een mooi prijsje voor een degelijke VR bril.
Enige verschil met Quest 2 is de body tracking en de pass through in kleuren. Vraag mij af of dat het prijsverschil kan rechtvaardigen. En o ja de controllers zonder ringen natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
Flying Hawkic schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:45:
[...]

Enige verschil met Quest 2 is de body tracking en de pass through in kleuren. Vraag mij af of dat het prijsverschil kan rechtvaardigen. En o ja de controllers zonder ringen natuurlijk.
Denk daar heel anders over, het heeft ook de nieuwe SoC en die is echt een aanzienlijke upgrade, niet alleen voor stand alone spellen, maar ook wireless streaming.
Wat dat betreft is de Quest 3s hetzelfde als de Quest 3

• NosferatuX
  • Niet online
Klopt de SoC is het grootste verschil met de grootste impact aangezien je de nieuwere games als Batman niet kan spelen op de quest 2

• Ludewig
  • Niet online
De gewone Meta Quest 3 is voortaan alleen nog maar leverbaar met 512GB opslag en krijgt een prijsverlaging van 650 naar 500 dollar. De nieuwe europrijs voor de Quest 3 is nog niet bekendgemaakt.
Hmm, beter dan ik verwacht had.

Pagina: 1 ... 113 ... 122 Laatste