Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
HvdBent schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:34:
Ik lees op de NOS dat er al wat stevige straffen zijn uitgedeeld (20 maanden tot 3 jaar cel) voor relschoppers.
Hopen dat dat een goede afschrikking betekent.
Straffen schrikken vrijwel nooit af. Betaal jij je boodschappen omdat je straf kunt krijgen als je winkel verlaat zonder te betalen of omdat je het gewoon normaal vindt om te betalen voor de spullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-04 07:38

Plasma_Wolf

Student

Frame164 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:52:
[...]

Straffen schrikken vrijwel nooit af. Betaal jij je boodschappen omdat je straf kunt krijgen als je winkel verlaat zonder te betalen of omdat je het gewoon normaal vindt om te betalen voor de spullen?
Maar wat is normaal? De overgrote meerderheid van de bevolking vindt het normaal om te betalen voor de boodschappen. Een enkeling gaat zonder te betalen.

De overgrote meerderheid vindt het normaal om geen gewelddadige rellen te beginnen, een kleine boze groep mensen doet wel. Legio redenen waarom deze mensen in de extreem-rechtse groep zitten (goed om eens de analyseren). Die mensen hebben geen oog meer voor wat normaal is voor de gemiddelde persoon.

De rellen zijn nu gestopt (politiemachten blijven waakzaam), en ik denk dat dit komt vanwege een aantal dingen, zie ook deze Voor beide punten, zie deze video: Youtube-link

De normale (daar hebben we het woord weer) Brit is er duidelijk tegen in het verzet gekomen. In de eerste dagen werd de politie overweldigd door de hoeveelheid relschoppers, en hun agressie. Toen de normale tegendemonstraties begon te houden, werd heel snel duidelijk dat de relschoppers volledig overtroffen werden in getallen (mijn favoriete foto is er eentje waar 4 of 5 relschoppers bij een muur staan en beschermd worden door de politie tegenover duizenden tegendemonstranten). Daarmee werd duidelijk dat deze relschoppers nagenoeg nul steun hadden onder het algemene publiek.

De tabloids zijn snel een toontje lager gaan zingen (voor een paar dagen) toen daar ook duidelijk was dat deze relschoppers onder het algemene publiek geen poot hadden om op te staan.

Het laatste punt zijn de straffen. Die zijn snel, en duidelijk. Zullen zeker een afschrikwekkend voorbeeld zijn. De relschoppers hebben elkaar en zichzelf gefilmd terwijl ze aan het rellen waren. Dit zijn films die de politie nu kan analyseren, en er is geen moment waarop dit soort acties verjaren in het VK. De eerste verdachten zaten huilend in de rechtbank toen ze erachter kwamen dat ze in de cel zouden verdwijnen. Misschien dachten ze dat ze er met een boete vanaf kwamen?

Het opruien van de relschoppers is via sociale en traditionele media gedaan, met uiteraard de berichten-apps voor het organiseren van de rellen (welk gebouw moet je aanvallen, bijvoorbeeld). Dan zullen de reacties daarop ook via de berichten-apps bij iedereen binnenkomen. En ik denk dat dit er wel inhakt.

Tot nu toe zijn de rellen als een nachtkaars uitgegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:48

alienfruit

the alien you never expected

Woman, 53, jailed over ‘blow the mosque up’ Facebook post after Southport riots
‘Keyboard warrior’ Julie Sweeney sentenced to 15 months on busy day for rioting cases in England’s courts
Je hebt ook nu dingen zoals: https://www.theguardian.c...ost-after-southport-riots. Gaat wel erg ver. Ik denk dat zulks straffen best wel afschrikkend werken en mensen toch oppassen om hun mening te uiten.

[ Voor 53% gewijzigd door alienfruit op 15-08-2024 01:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Two tier justice? Cutting through the online myths

Dit is van de Secret Barrister, een advocaat die goed schrijven kan en anoniem boeken schrijft, die laat zien dat al het gel*l dat de relschoppers te zwaar gestraft worden of dat ze (muhahahaha) kwamen om te protesteren vanwege de moorden zoals hier door een enkeling werd beweerd, allemaal onzin is. Ze worden niet te zwaar bestraft, het is allemaal met bestaande wetten en laten we eerlijk wezen, het is hoog tijd dat haatzaaiende figuren hard aangepakt worden. Alleen blijven de echte aanjagers (Farage, Musk en zo) buiten schot.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Intussen is er een perfecte rode vlag op de (extreem-)rechtse haat en propaganda accounts gekomen, inclusief zogenaamde "journalisten" van de Sun, GB News en andere shit stirrers. Ze hebben nu een zogenaamde disclaimer aan hun social media accounts toegevoegd:
None of the information posted or repeated on this account is known by its author to be false, nor intended to stir racial or any hatred of, nor cause psychological or physical harm to, any person or group of people (howsoever identified).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89IrseaD2Q6G5T6YUliipsfDyKM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tBIzmGEbz5j0hHlqBW2Xqllb.png?f=user_large
Dat is als een bankovervaller die een T-shirt draagt dat zegt "Ik wil niemand bedreigen en mijzelf geen geld of andere waardevolle mensen wederrechtelijk toeeigenen", en dan zich verdedigt met "mensen bleven me maar geld geven".

Zouden ze Rudy Guliani om advies hebben gevraagd?

Nou ja, zelfs bij de meest niet-begrijpende users hier moet er nu toch een waakvlammetje gaan branden? :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is ook Britse humor: European court rejects Paterson appeal over report into improper lobbying

Owen Patterson, een prominente Brexit fan was ook aan het lobbyen voor twee bedrijven die hem betaalden, om ze overheidscontracten te geven. Betrapt, onderzocht, helemaal fout (duh), zou geschorst gaan worden voor 30 dagen wat ook een procedure kon starten voor tussentijdse verkiezingen in zijn constituency,, de toenmalige PM Johnson probeerde hem te beschermen, dat mislukte en hij nam ontslag.

Deze Brexit fanboy vond het oneerlijk, hij is nu melaats en niemand wil hem meer als lobbyist hebben, en hij is dus, Badum-Tsss, naar het Europese hof gestapt en het daar gaan aanklagen.

En dat heeft hij nu terecht verloren. Maar de hypocrisie van klagen over de EU en dan wel naar het Europese hof stappen, prachtig.

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:51
Na de 'The Hague Invasion Act' van de Amerikanen, blijken ook de Britten plannen te hebben gemaakt om ons binnen te vallen. Van je vrienden moet je het hebben, zullen we maar zeggen.
The deputy chief of the defence staff, Lt Gen Doug Chalmers, told the prime minister the plan was “certainly feasible” and would involve using rigid inflatable boats to navigate Dutch canals.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:40
Anakha schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:13:
Na de 'The Hague Invasion Act' van de Amerikanen, blijken ook de Britten plannen te hebben gemaakt om ons binnen te vallen. Van je vrienden moet je het hebben, zullen we maar zeggen.

[...]
Nou ja, die kun je ook omdraaien natuurlijk. Hoe 'vriendschappelijk' is het om verkochte en reeds door het VK betaalde mogelijk levensreddende vaccins (we wisten toen nog niet veel) alsnog achter te houden voor de eigen bevolking? Dat is ook onconventioneel.

Vanuit EU/Nederlands overlevingsstandpunt wellicht begrijpelijk, maar je moet dan niet raar opkijken als de ander dan ook onconventionele maatregelen overweegt. Het waren vreemde tijden, waarbinnen ook binnen de EU de solidariteit tussen landen niet altijd absoluut was. Kijk er niet vreemd van op dat deze optie als één van vele strategieën besproken is. Er is uiteindelijk niet voor gekozen, dus zoveel is er niet aan de hand.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

alexbl69 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:34:
Nou ja, die kun je ook omdraaien natuurlijk. Hoe 'vriendschappelijk' is het om verkochte en reeds door het VK betaalde mogelijk levensreddende vaccins (we wisten toen nog niet veel) alsnog achter te houden voor de eigen bevolking? Dat is ook onconventioneel.

Vanuit EU/Nederlands overlevingsstandpunt wellicht begrijpelijk, maar je moet dan niet raar opkijken als de ander dan ook onconventionele maatregelen overweegt. Het waren vreemde tijden, waarbinnen ook binnen de EU de solidariteit tussen landen niet altijd absoluut was. Kijk er niet vreemd van op dat deze optie als één van vele strategieën besproken is. Er is uiteindelijk niet voor gekozen, dus zoveel is er niet aan de hand.
*knip*, persoonlijke aanval. Dat het VK claimde dat het Brits eigendom was, maakt dat nog niet waar. Johnson is een aartsleugenaar die zijn eigen incompetentie probeerde te verbergen en nu zijn straatje wil schoonvegen.

[ Voor 2% gewijzigd door NMH op 28-09-2024 16:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gambieter schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:02:
[...]

Johnson is een aartsleugenaar die zijn eigen incompetentie probeerde te verbergen en nu zijn straatje wil schoonvegen.
Voor wie wil, daar heeft de Byline Times een boekje over 8)

The Little Black Book of Lying Boris Johnson
Since the start of his career – sacked from his first job in journalism for inventing quotes – Boris Johnson has been a proven liar.

The Little Black Book of Boris Johnson’s Lies reflects on the decades-long history of deceit that has paved Johnson’s path through the media, to City Hall, and eventually to 10 Downing Street.

This book shows how seemingly small, insignificant lies have been used to numb a nation to the truth, while also corrupting the very idea of decency in British politics.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:59
Anakha schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:13:
Nou kun je het ook lezen als een luitenant generaal die wanhopig probeert zijn helium inflated PM weer met beide benen op de grond te zetten. Maar mogelijk ben ik naief.
The deputy chief of the defence staff, Lt Gen Doug Chalmers, told the prime minister the plan was “certainly feasible” and would involve using rigid inflatable boats to navigate Dutch canals.

“They would then rendezvous at the target; enter; secure the hostage goods, exfiltrate using an articulated lorry, and make their way to the Channel ports,” Johnson wrote.

However, Chalmers told Johnson it would be difficult to carry out the mission undetected, meaning the UK would “have to explain why we are effectively invading a longstanding Nato ally”.
Dat 'using rigid inflatable boats to navigate Dutch canals' klinkt tamelijk hopeloos en doet een beetje denken aan de trojan rabbit scene uit the Holy Grail.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mekkieboek schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:23:
de trojan rabbit scene uit the Holy Grail.
En bedankt, daar gaat mijn weekend - nu heb ik die scene voor ogen, de soundtrack in mijn hoofd, en ik ga opzoek naar kokosnoten ....

8)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mekkieboek schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:23:
Nou kun je het ook lezen als een luitenant generaal die wanhopig probeert zijn helium inflated PM weer met beide benen op de grond te zetten. Maar mogelijk ben ik naief.
[...]
Dat 'using rigid inflatable boats to navigate Dutch canals' klinkt tamelijk hopeloos en doet een beetje denken aan de trojan rabbit scene uit the Holy Grail.
Dat vermoed ik ook. Zelfde als met Liz Truss, die overwoog om kankerbehandelingen op de NHS te stoppen om belastingverlagingen mogelijk te maken in het budget.

Wat de ambtenaren waarschijnlijk hebben gedaan, is een belachelijke suggestie in de lijst te stoppen, waar alles intelligenter dan een krop sla nog zou begrijpen dat dit niet een serieuze suggestie was. Zelfde met de generaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
offtopic:
Glad to have been of disservice :P

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Johnson geeft nu toe dat hij concrete plannen had om een invasie in Nederland te plegen, en de facto dus Nederland de oorlog te verklaren:
Voormalig Britse premier Boris Johnson heeft bevestigd dat hij militaire leiders de opdracht gaf om een Nederlandse fabriek binnen te vallen en 5 miljoen covid-vaccins te bemachtigen. De Europese Unie had destijds gedreigd om de export van deze vaccins naar Groot-Brittannië te blokkeren.

De toenmalige Britse premier gaf de opdracht voor de geheime inval in maart 2021. Volgens Johnson was het de bedoeling dat het leger met kleine bootjes het Kanaal over zou steken, om via de Nederlandse wateren bij de fabriek in Leiden uit te komen. Daar lagen de vaccins opgeslagen in een magazijn. De 5 miljoen AstraZeneca-vaccins waren bestemd voor het Verenigd Koninkrijk, maar de EU wilde de geproduceerde vaccins achterhouden voor eigen toekomstig gebruik. Engeland was woest, omdat het al betaald had voor de levering.

Plaatsvervangend chef van de Britse defensiestaf, luitenant-generaal Doug Chalmer, waarschuwde Johnson voor de diplomatieke gevolgen. Volgens Johnson vertelde Chalmers - die inmiddels met pensioen is - hem dat het niet mogelijk was om de missie onopgemerkt uit te voeren. ,,Als we worden opgemerkt, moeten we uitleggen waarom we een langdurige Navo-bondgenoot binnenvallen”, zou hij gezegd hebben.

Zo’n Britse aanval op Nederland zou ongekend zijn - als we Britse bevrijdingsacties tijdens de Tweede Wereldoorlog even buiten beschouwing laten. Je moet echt terug naar de 17de en 18de eeuw voor dat soort militair vertoon.

Johnson zegt in zijn memoires, die zaterdag werden gepubliceerd in de Britse krant Daily Mail, dat hij het stiekem eens was ‘met wat ze allemaal dachten, maar niet hardop wilden zeggen: dat het hele idee waanzin was’. Maar Johnson had het gevoel dat hij ‘vocht’ voor Britse levens.
Bron, en meer info: Boris Johnson bevestigt geheime inval Nederland om 5 miljoen coronavaccins te kapen

Dat hij zo gek is als een deur was al bekend, hij bewijst het hiermee nog maar eens.

Virussen? Scan ze hier!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is spuit 11. Voorgaande setje posts niet gezien? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gambieter schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 17:33:
Dat is spuit 11. Voorgaande setje posts niet gezien? ;)
Oeps. Nee, glad overheen gelezen. Excuus :X

Ik kruip weer terug onder mijn steem. Al iemand me zoekt: derde rij van boven, 2e steen van links.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Iets wat ik niet echt verwacht had gezien de berichten die je (oa hier) ziet langs komen over het niveau van de Tories, maar schijnbaar zijn daar op gebied van milieu wel flinke stappen gezet, met sluiten van laatste kolencentrale nu ook: https://www.nu.nl/klimaat...achter-kolentijdperk.html

Oké, kleine relevante punt dat zee meer importeren, dus ze moeten de opwek nog wel zeker verhogen, maar kunnen redelijke wat andere landen alsnog wat van leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

https://www.bbc.co.uk/news/articles/cje343q1zy8o

Bij de Tories gaat men nu de nieuwe partijleider kiezen om Sunak op te volgen. Vandaag was de laatste stemming onder de MPs, om nog een kandidaat te verwijderen. Wie waren de laatste drie?
- James Cleverly, die niet erg slim is (zie later). Gladde aal.
- Robert Jenrick, die tekeningen van de muren liet poetsen in de kinderkamer van de asielopvang, anders was het te welkomend voor de kinderen. Zo iemand waar je gelijk onder de douche stapt als je in zijn buurt bent geweest. Hij heeft recent geclaimd dat mensenrechten ervoor zorgen dat je Osama bin Laden niet zou kunnen arresteren, en dat Britse soldaten moorden omdat de verdachten ("terroristen") anders weer vrijgelaten worden door de Britse versie van D66 rechters.
- Kemi Badenoch, ook wel BadEnoch genoemd, naar Enoch Powell, die in de jaren zestig de xenofobie en racisme al probeerde uit te buiten met zijn "Rivers of blood" speech. Van Kemi wordt gezegd dat ze ruzie weet te maken in een lege ruimte. Een echte culture war <bleep>, die recent vond dat zwangerschapsverlof te genereus was. Stemmentrekkertje ;)

Cleverly had de laatste ronde gewonnen, en wilde Badenoch uitschakelen. Gaf dus opdracht aan een paar van zijn fans om op Jenrick te stemmen, en nu is hij uitgeschakeld :+ . Clever, nietwaar?

Dat betekent dus dat de nieuwe leider van de Tories een extreem-rechtse, schuimbekkende xenofoob gaat worden. Nu wordt er gezegd dat de nieuwe partijleider alleen maar de stoel warm moet houden voor Boris Johnson terugkeert, maar ze willen dus proberen erger dan Truss te verkiezen.

Bring out de popcorn.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 09-10-2024 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-04 07:38

Plasma_Wolf

Student

Veel erger dan Truss is ook niet mogelijk. Maar het zou wel leuk zijn als een aantal stembiljetten terugkwamen met een afbeelding van een Lettuce :)

Edit: Ik had de zin volledig verkeerd gelezen. Ik dacht "Cleverly stuurt stemmen naar Jenrick, en Jenrick is uitgeschakeld." Gekke actie zonder resultaat maar god.

Maar Cleverly heeft zichzelf er dus uitgegooid. Blijkbaar kan het dus wel erger dan Truss.

[ Voor 48% gewijzigd door Plasma_Wolf op 09-10-2024 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Badenoch it is. Het zal me benieuwen of ze de zelfde fout zal blijven maken als de VVD hier: het centrum echt compleet verlaten en hopen dat concurreren aan de "far right" kant de oplossing is om verdeeldheid binnen de partij te beeindigen. Als iedereen far right is, ben je niet meer verdeeld, toch?

FPTP houdt het schip bij elkaar, want LibDem krijgt nooit genoeg momentum, ook niet met centrist conservatives aan boord. Uiteindelijk zal de slinger wel weer de conservative kant opzwaaien. Of zij er dan nog zit, zal afhangen van of Starmer het beter gaat doen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Ik lees dat 's werelds rijkste galbak E. Musk mogelijk 100 mio wil doneren aan een andere galbak, die Nigel Farage van reform uk:
https://www.lbc.co.uk/news/musk-farage-reform-donation/

Is zoiets uberhaupt toegestaan in UK politiek, zit er geen beperking aan de omvang van donaties die een politieke partij mag ontvangen?

[ Voor 5% gewijzigd door mekkieboek op 02-12-2024 14:20 . Reden: Het beest bij de naam noemen conform forumregels ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nog meer redenen om geen Musk producten te kopen. Ik wordt wel een beetje moe van hem. Eigenlijk zou ik wel Starlink willen hebben omdat het internet belabberd is hier in Londen Centrum maar tot nu toe nog niet gedaan met de hoop de lokale glasvezelboer een kabeltje kan leggen van 50m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
mekkieboek schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:51:
Ik lees dat 's werelds rijkste galbak E. Musk mogelijk 100 mio wil doneren aan een andere galbak, die Nigel Farage van reform uk:

Is zoiets uberhaupt toegestaan in UK politiek, zit er geen beperking aan de omvang van donaties die een politieke partij mag ontvangen?
Farage zal, net als de meeste andere extreem-rechtsen negatief staan t.o.v. de energietransitie en als onderdeel daarvan elektrische auto's. Door daar geld aan te geven kan hij ze beinvloeden. Wat linksere politieke partijen hoeven niet gesponsord/omgekocht te worden. Die pleiten immers al voor de producten die Musk wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frame164 schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:22:
[...]

Farage zal, net als de meeste andere extreem-rechtsen negatief staan t.o.v. de energietransitie en als onderdeel daarvan elektrische auto's. Door daar geld aan te geven kan hij ze beinvloeden. Wat linksere politieke partijen hoeven niet gesponsord/omgekocht te worden. Die pleiten immers al voor de producten die Musk wil verkopen.
Eh ... ?

Dat mag wel onderbouwd worden. Dat tweede stuk. Het is de afgelopen decennia juist rechts-conservatief geweest wat zowel in VS als in het VK een rigoureuze focus gehad heeft op het integreren van dergelijke avonturen in mechanismen van collectieve en nationale veiligheid. Mocht je het gemist hebben, Surveillance Capitalism is pijnlijk consistent en nauwgezet herleidbaar tot rechts-conservatief beleid. Shoshana Zuboff heeft een serie uitmuntende studies naar het fenomeen, en Anne Applebaum heeft er ook nogal wat over gepubliceerd - beiden ruimschoots voorbij gekomen zowel in het VS topic, als het vorige VK topic (met bijzonder bijrol voor de onderzoeksjournalistiek van Carole Cadwalladr).

Het eerste, dat is totaal nonsens. Het spijt me. De vectoren van alt / radicaal / extreem rechts, waar Musk en zijn meesters al twinig+ jaar centraal bij staan, waar een Farrage een Britse chaotic actor is, hoeven elkaar niet te beïnvloeden. Dit proces heet faciliteren.

Dat is iets anders. Men deelt denken en doelen. Signaleert dat. Wat volgt is faciliteren. Voorheen ging dat op indirecte wijze. Nu men in positie komt voor consolideren van machtsclusters, volgt het voorspelbare van direct faciliteren. Men heeft immers de ruimte daartoe weten te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is een eufemisme voor corruptie cq politieke prostitutie.

Farage is er nooit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mekkieboek
alienfruit schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:29:
Nog meer redenen om geen Musk producten te kopen. Ik wordt wel een beetje moe van hem. Eigenlijk zou ik wel Starlink willen hebben omdat het internet belabberd is hier in Londen Centrum maar tot nu toe nog niet gedaan met de hoop de lokale glasvezelboer een kabeltje kan leggen van 50m.
Ja, het is jammer van de bedrijven en producten die worden geleverd dat daar zo'n abject figuur als Musk de baas is. Ik zag een technische analyse hoe die starlink thuis-antenne's werken, allemaal HF zwarte magie, het is een array van minuscule antennes en een reeks slimme technieken zodat alles betrouwbaar en werkend geproduceerd kan worden. Met zulke hoge frequenties heeft alles invloed op alles, ook de afstand van de behuizing. Dus ja kudo's aan de ontwerpers en engineers die werken bij Starlink en die andere bedrijven.

Maar het is een crying shame dat er zo'n galbak aan het roer staat met veeeeel meer geld dan gezond is. En dat laatste lijkt Musk niet meer te zijn. The pathology of wealth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:16
mekkieboek schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:40:
[...]

Ja, het is jammer van de bedrijven en producten die worden geleverd dat daar zo'n abject figuur als Musk de baas is. Ik zag een technische analyse hoe die starlink thuis-antenne's werken, allemaal HF zwarte magie, het is een array van minuscule antennes en een reeks slimme technieken zodat alles betrouwbaar en werkend geproduceerd kan worden. Meer zulke hoge frequenties heeft alles invloed op alles, ook de afstand van de behuizing. Dus ja kudo's aan de ontwerpers en engineers die werken bij Starlink en die andere bedrijven.

Maar het is een crying shame dat er zo'n galbak aan het roer staat met veeeeel meer geld dan gezond is. En dat laatste lijkt Musk niet meer te zijn. The pathology of wealth.
Herkenbaar, helaas. Voorheen zat ik vol spanning te kijken naar nieuwe lanceringen van SpaceX, blij als het goed ging. Nu heb ik daar gemengde gevoelens bij: leuk voor de techneuten, knappe prestatie, maar ik gun Musk compleet geen succes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanaalten schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:10:
[...]

Herkenbaar, helaas. Voorheen zat ik vol spanning te kijken naar nieuwe lanceringen van SpaceX, blij als het goed ging. Nu heb ik daar gemengde gevoelens bij: leuk voor de techneuten, knappe prestatie, maar ik gun Musk compleet geen succes meer.
Degenen die aan de touwtjes trekken bouwen een mondiaal Inlichtingen ecosysteem op, volledig los van overheden, betaald door overheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
mekkieboek schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:51:

Voor de verkiezingstijd zijn er strenge regels voor: https://www.instituteforg...ion-spending-regulated-uk
Maar daarbuiten weet ik niet..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03:55

DevWouter

Creator of ThenNext

Virtuozzo schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:11:
Dat is iets anders. Men deelt denken en doelen. Signaleert dat. Wat volgt is faciliteren. Voorheen ging dat op indirecte wijze. Nu men in positie komt voor consolideren van machtsclusters, volgt het voorspelbare van direct faciliteren. Men heeft immers de ruimte daartoe weten te nemen.
@Frame164 Vooral dit.

Het is tegenwoordig gebruikelijk dat politieke spelers deelnemen aan internationale trainingen om te bespreken welke methodes van beïnvloedingen (denk scripts en andere toolkits) het best werken en welke culturele barrières beslecht moeten worden. En deze lijnen zijn er al een paar jaar.
Ze importeren, verfijnen, testen en exporteren processen die werken. Geld en beleid zijn tegenwoordig vreemd genoeg secondair geworden als het gaat om overtuigen.

En Musk is in deze vooral een idioot die dit soort zaken zichtbaar maakt. Het signaal is niet "hier heb je geld", maar "ik kan wat in de VS gedaan is ook voor Firage in de UK uitvoeren". In dat opzicht zou ik iedereen willen adviseren om geen gebruik meer te maken van Twitter zodat het eventueel signaal dat daar uit komt zo min mogelijk versterkt wordt, en ik gebruik hier "eventueel" omdat ik helaas nog geen bron hebben los dat daar massaal misinformatie vandaan kwam (mede dankzij Musk). Nou ja, er zijn wel hele sterke aanwijzingen (zie https://www.theregister.com/2024/11/20/x_marks_the_spot_for/)

Enfin, laten we vooral niet meer aandacht geven aan Musk en Twitter. Persoonlijk ben ik meer benieuwd naar de nieuwe beleidsplannen van Lord Buckethead.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:03
Musk geeft zichzelf wel aandacht. Zijn kruistocht beperkt zich niet meer tot de US. En doneert nu openlijk aan marionetten in andere landen.

https://nos.nl/l/2548739
Elon Musk, de rijkste man ter wereld, die in de VS ruim 250 miljoen dollar doneerde aan de campagne van Donald Trump, gaat nu in het Verenigd Koninkrijk ook de radicaal-rechtse partij van Nigel Farage financieel ondersteunen.
Vergeet ook Nick Candy niet. Oligarchie in wording.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:03
Het wordt nu ook gewoon in alle openheid besproken. De MAGA draaiboeken worden 1 op 1 overgenomen en daar komen ze ronduit voor uit.

https://www.ad.nl/buitenl...he-nigel-farage~a6d7af14/
Reform publiceerde daarop een verklaring van Farage en Candy, waarin ze zeggen veel te hebben geleerd over Trumps strategie. ‘We hebben nog maar één kans om het Westen te redden en we kunnen samen geweldige dingen bereiken.’
In een artikel in The Telegraph, een Britse conservatieve krant, schreef Farage: ‘Er bestaat weinig twijfel dat Musks bijdrage aan Trumps overwinning niet onderschat mag worden. Ik kwam thuis met uitgebreide notities over hoe ze de opkomst en de kiezersregistratie hebben verhoogd, en nog veel meer. Ik ben van plan dit allemaal toe te passen om onze partij te professionaliseren’.
Candy, een miljardair, vastgoedontwikkelaar en voormalig donateur van de Conservatieve Partij, werd vorige week door Farage aangesteld als de nieuwe penningmeester van Reform. Hij is verantwoordelijk voor het werven van fondsen voor de volgende algemene verkiezingen.
Wat een abject heerschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:02

defiant

Moderator General Chat
Joris748 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 07:24:
Musk geeft zichzelf wel aandacht. Zijn kruistocht beperkt zich niet meer tot de US. En doneert nu openlijk aan marionetten in andere landen.
Nigel Farage hits out at George Soros over ‘Brussels backing’
Brexit architect Nigel Farage has slammed George Soros over his alleged backing of the European project.

Farage, speaking at the European Parliament, said the billionaire’s influence in Brussels and Strasbourg was ‘really extraordinary’.

Philanthropist Soros, originally from Budapest, recently gave $18 billion (15.2 billion euros) to the foundation Open Society, which he set up in 1979 to back human rights causes, promote liberal values and build “vibrant and tolerant societies”.
De tactiek is zoals altijd projectie. Waar men de ander van beschuldigd, is wat men zelf graag wil doen of al gedaan heeft.

In de projectie zit automatisch de tactiek ontsloten die kan worden gebruikt om zich in te dekken. Eerst beschuldigd met de ander van een actie X, al dan niet gebaseerd op feiten of vaak ook gewoon verzonnen en/of verdraait. Daarna doet men zelf actie X. Waarna men zich kan bedienen van de volgende discussie truc:
Als "de ander" het al deed, mogen wij het toch ook ?'

M.a.w. door eerst anderen te beschuldigen plaveit men zelf de weg om het uiteindelijk zelf te doen. En er vaak ook gewoon mee weg te komen.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Intussen in Brexitannia, waar de Daily Telegraph steeds wanhopiger aan een dood paard blijft trekken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGKnB2Jfm2m9wrfmDecZkD3J2aM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AKbfiSiqwgh1nT9FPtEFnMfp.jpg?f=user_large
En ja, dit is geen fake news: https://www.telegraph.co....-eu-special-relationship/

Poppy is een nepobaby, haar moeder is een BBC journalist en haar vader is een vroeger hoofd van communicatie van 10 Downing Street. Helemaal op eigen kracht bij de Telegraph binnengekomen.

[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 27-12-2024 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
defiant schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:45:
[...]

Nigel Farage hits out at George Soros over ‘Brussels backing’

[...]

De tactiek is zoals altijd projectie. Waar men de ander van beschuldigd, is wat men zelf graag wil doen of al gedaan heeft.

In de projectie zit automatisch de tactiek ontsloten die kan worden gebruikt om zich in te dekken. Eerst beschuldigd met de ander van een actie X, al dan niet gebaseerd op feiten of vaak ook gewoon verzonnen en/of verdraait. Daarna doet men zelf actie X. Waarna men zich kan bedienen van de volgende discussie truc:
Als "de ander" het al deed, mogen wij het toch ook ?'

M.a.w. door eerst anderen te beschuldigen plaveit men zelf de weg om het uiteindelijk zelf te doen. En er vaak ook gewoon mee weg te komen.
Accusation in a Mirror.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:38
gambieter schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:51:
Intussen in Brexitannia, waar de Daily Telegraph steeds wanhopiger aan een dood paard blijft trekken:
[Afbeelding]
En ja, dit is geen fake news: https://www.telegraph.co....-eu-special-relationship/

Poppy is een nepobaby, haar moeder is een BBC journalist en haar vader is een vroeger hoofd van communicatie van 10 Downing Street. Helemaal op eigen kracht bij de Telegraph binnengekomen.
In wat, vier, vijf jaar? van "we moeten uit de EU want omg sovereignty" naar "laten we onderdeel van de VS worden" ... Ooit nota bene een afvallige kolonie van de britten zelf _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het is de UK gelukt om hun ETA actief te krijgen voordat de EU hun ETIAS online heeft :)
https://nos.nl/l/2550955
Het Verenigd Koninkrijk scherpt de regels aan voor internationale reizigers. Inwoners van bijna vijftig landen moeten vanaf vandaag een elektronische reisvergunning aanvragen, een ETA, om het land in te mogen reizen.
Het gaat nu nog alleen om landen buiten Europa, maar vanaf begin april moeten ook Europeanen de procedure doorlopen. Dan hebben ook Nederlanders en andere Europeanen de nieuwe Electronic Travel Authorisation nodig.

[ Voor 74% gewijzigd door YakuzA op 08-01-2025 21:47 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor hen die nog meer willen schaterlachen: Truss legal threat to PM over claim she crashed economy
Former Prime Minister Liz Truss has sent a legal "cease and desist" letter to Sir Keir Starmer demanding he stop saying she "crashed the economy". Her lawyers argue the claim made repeatedly by Sir Keir is "false and defamatory", and harmed her politically in the run-up to losing her South West Norfolk seat in the general election.
De advocaten zeggen dat een analyse van Andrew Lilico van het Institute of Economic Affairs (IEA) aangeeft dat het niet haar schuld was. De IEA was ook degenen die haar adviseerden deze beslissingen te nemen en het is dus het beoordelen van hun eigen huiswerk. Lilico is uberhaupt iemand waar nog nooit enige intelligentie bij is waargenomen, en de IEA is een Tufton Street organisatie, het postadres voor vele schimmige organisaties.

Haal de popcorn maar tevoorschijn.

Voor hen die de brief willen zien:

That Liz Truss cease and desist letter in full. She has gone completely loco. Such a brave free speech warrior 🥬🥬🥬

Tom Wright (@twright-law.bsky.social) 9 januari 2025

De analyse van een advocaat over de brief:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yt1uxDdZZZ8yMxe3qFLUmECZg_o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hMAuxhVOdxU4NKgbeiKbQBC1.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 09-01-2025 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

YakuzA schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 21:45:
Het is de UK gelukt om hun ETA actief te krijgen voordat de EU hun ETIAS online heeft :)
https://nos.nl/l/2550955
Oh dat wist ik niet. Ach zolang ik voor beide (NL-paspoort, en VK leave geval) niet hoeft te betalen vind ik het prima. Het werd ook wel tijd dat Europe (en blijkbaar ook VK) geld gingen vragen net zoals de Amerikanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
alienfruit schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:35:
[...]

Oh dat wist ik niet. Ach zolang ik voor beide (NL-paspoort, en VK leave geval) niet hoeft te betalen vind ik het prima. Het werd ook wel tijd dat Europe (en blijkbaar ook VK) geld gingen vragen net zoals de Amerikanen.
Met settled status hoef je niet te betalen nee :)
En met je NL paspoort hoef je ook niet te betalen om de EU in te gaan natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Je weet het maar nooit met het VK en de EU ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Omdat de economie nog niet genoeg ‘tanked’ is, voeren de Britten extra restricties in voor buitenlandse inreizigers.
VK voert reisvergunning in, Nederlanders moeten vanaf april een ETA hebben

Het Verenigd Koninkrijk scherpt de regels aan voor internationale reizigers. Inwoners van bijna vijftig landen moeten vanaf vandaag een elektronische reisvergunning aanvragen, een ETA, om het land in te mogen reizen.

Reizigers die naar Engeland, Schotland, Wales, Noord-Ierland of de Kanaaleilanden willen vanuit onder meer de Verenigde Staten, Canada, Israël, Australië en Brazilië moeten zich vanaf vandaag voor vertrek online registreren, ook als ze op Brits grondgebied alleen overstappen. De Britse regering zegt zo de grenzen beter te kunnen bewaken.

Het gaat nu nog alleen om landen buiten Europa, maar vanaf begin april moeten ook Europeanen de procedure doorlopen. Dan hebben ook Nederlanders en andere Europeanen de nieuwe Electronic Travel Authorisation nodig.
En nee, die is niet gratis en maar 2 jaar geldig. :z

Nou dan gaan we toch niet naar Groot-Brittannië op vakantie. :w

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Da's post 3 die de ETA als nieuwtje introduceert :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Reciprocity is een ding. Wie was eigenlijk eerder, UK of EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ach ze lopen alleen voor op het wereld ontrafelen van de globalisering.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
Cyberpope schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 07:58:
Ach ze lopen alleen voor op het wereld ontrafelen van de globalisering.
Sinds het ontmantelen van globalisering is begonnen is het wel een stuk onrustiger geworden in de wereld. Wat maar weer aangeeft dat samenwerken het beste is voor vrede. De EU is daarvan ook best wel een goed bewijs. Er is nog nooit zolang geen oorlog geweest op het EU grondgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
alienfruit schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:35:
[...]

Waarom is het goed om iets te doen omdat anderen het ook doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Frame164 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:43:
Sinds het ontmantelen van globalisering is begonnen is het wel een stuk onrustiger geworden in de wereld. Wat maar weer aangeeft dat samenwerken het beste is voor vrede. De EU is daarvan ook best wel een goed bewijs. Er is nog nooit zolang geen oorlog geweest op het EU grondgebied.
Dat zeg ik ook niet en 100% eens. Maar feit is dat we aan het de-globaliseren zijn. Wellicht omdat we hele lagen onvoldoende mee hebben laten profiteren, ik weet het niet.

Maar wat is oorzaak en wat gevolg? De-globaliseren we vanwege de onrust (deel zeker) of is er meer onrust door de-globalisering. Ost-politiek (of de wel Vrede door Handel) is niet erg succesvol geweest.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
https://www.bbc.com/news/articles/cr7enzjrymxo
Spain plans 100% tax for homes bought by non-EU residents

zo spanje heeft geloof ik genoeg van al die dronken britse pensionados ;)

Vraag me af of dat ook voor mij (EU citizen maar UK resident) geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ach zolang Portugal dat niet doet vind ik het prima ;) 100% is wel erg viel. In Indonesië kan je volgens mij als buitenlander niet eens een huis kopen.
Maar goed, ik heb al moeite genoeg om mijn tijd te besteden tussen de huizen.

[ Voor 27% gewijzigd door alienfruit op 14-01-2025 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ToolkiT schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:54:
https://www.bbc.com/news/articles/cr7enzjrymxo
Spain plans 100% tax for homes bought by non-EU residents

zo spanje heeft geloof ik genoeg van al die dronken britse pensionados ;)

Vraag me af of dat ook voor mij (EU citizen maar UK resident) geld..
Nee, zolang je dat Nederlandse paspoort maar vast blijft houden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik zou niet weten waarom ik mijn NL paspoort zou willen omruilen voor een VK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ramzzz schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:38:
Omdat de economie nog niet genoeg ‘tanked’ is, voeren de Britten extra restricties in voor buitenlandse inreizigers.

[...]

En nee, die is niet gratis en maar 2 jaar geldig. :z

Nou dan gaan we toch niet naar Groot-Brittannië op vakantie. :w
En hoe zit dat met Ieren die naar Noord-Ierland willen/moeten? Of doet Noord Ierland toch niet mee?!

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
GAIAjohan schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:45:
[...]

En hoe zit dat met Ieren die naar Noord-Ierland willen/moeten? Of doet Noord Ierland toch niet mee?!
Nee die hebben hun eigen mini schengen...
Sterker nog tussen Ierland en GB hoef je ook geen paspoort te laten zien... als ik van Dublin naar London ga kom ik achter de customs uit.. andersom moet het trouwens wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
ToolkiT schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:40:
[...]

Nee die hebben hun eigen mini schengen...
Sterker nog tussen Ierland en GB hoef je ook geen paspoort te laten zien... als ik van Dublin naar London ga kom ik achter de customs uit.. andersom moet het trouwens wel 8)7
Het is meer dat in het artikel Noord-Ierland wel genoemd wordt..

Dus als ik via Dublin naar Belfast ga, en vanaf daar naar Londen is er een loophole?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
GAIAjohan schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:12:
[...]

Het is meer dat in het artikel Noord-Ierland wel genoemd wordt..

Dus als ik via Dublin naar Belfast ga, en vanaf daar naar Londen is er een loophole?
yup... good friday agreement..
Er is vrij verkeer tussen (heel) ierland en GB.. dat levert een onoplosbaar probleem voor brexit op.. maar dat is een issue dat onder het tapijt werd geschoven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
ToolkiT schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:22:
[...]

yup... good friday agreement..
Er is vrij verkeer tussen (heel) ierland en GB.. dat levert een onoplosbaar probleem voor brexit op.. maar dat is een issue dat onder het tapijt werd geschoven...
Veel UK bedrijven hebben hun EU vestiging in de republiek gevestigd na brexit. Maar laat de Britten lekker geloven dat ze helemaal los van de EU zijn en over hun eigen grenzen gaan…
Pagina: 1 ... 52 53 Laatste