Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2sV1OU4_jSzB40m4WNlWbfjoLEg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FtM3QEQTFhqj1B5tZ8Q9gmpr.png?f=user_large
-O-

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vrietje schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:51:
Deze verkiezingen laten ook echt zien waarom wij hier in Nederland absoluut geen disctricten stelsel zoals de uk in moeten voeren.
Lib democrat haalt 67 zetels meer dan Reform, met een half miljoen minder stemmen.
Verkeerde vergelijking. De LibDems en Greens zijn altijd het slachtoffer van het First Past the Post (FPTP) systeem, maar nu zou het opeens een probleem zijn? In dit geval werkt FPTP minder slecht, want het blokkeert nu een hausse van racisten, fascisten en complete idioten... (Reform is een magneet voor dat soort gevallen, net als de voorlopers UKIP, Brexit Party etc).

Het is een groot land en je krijgt ook regionale verschillen. Midden en Noord-Engeland is meer een strijd tussen Labour en Tories/Reform, en Zuiden (buiten London) is juist meer LibDems vs Tories/Reform. Partijen als de LibDems doen ook aan het concentreren van hun activiteiten waar ze kans maken.

En vanuit Labour/LibDems, deze verkiezingen waren heel erg tactisch stemmen, vooral tegen de lokale Tories om die eruit te krijgen. Daar waar mensen die Reform stemden, tja, daar valt niets aardigs over te zeggen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Veel goed nieuws (Truss, Rees Mogg, Shapps, Mordaunt etc) weg. Jammer dat Sunak en Hunt het overleefd hebben, en dat Jeremy Corbyn als independent verkozen is. Allemaal rampzalige figuren die beter begraven hadden kunnen worden.

Ach ja, je kunt niet alles hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
ToolkiT schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:30:
[...]

score so far:
[Afbeelding]
https://www.theguardian.c...results-2024-live-in-full
reform gelukkig een stuk minder seats dan in de polls..

Had wel weghoopt dat LibDem groter zou worden dan Tories
Tja, Farage is blij met zijn zetel en heeft al plannen voor 2029 :O
"Er is een enorme kloof in de centrumrechtse hoek van de Britse politiek en het is mijn taak om deze op te vullen. En dat is precies wat ik ga doen", reageerde Farage nadat duidelijk werd dat hij een zetel verovert.

"Mijn plan is om in de komende jaren een massale nationale beweging op te bouwen, die hopelijk groot genoeg zal zijn om de algemene verkiezingen van 2029 goed aan te kunnen. Geloof me, mensen, dit is nog maar de eerste stap van iets dat jullie allemaal zal verbijsteren."

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Laatst online: 15-09 16:49
Wat betreft het kiessysteem is het de moeite waard om te vermelden dat de verkiezingen voor het Schotse parlement (dwz niet die van gisteren) een hybride systeem gebruiken. Daarbij heeft ieder district nog steeds één winnaar, maar worden er daarnaast ook landelijk nog een stel zetels verdeeld. Die zetels gaan met name naar partijen die in de districten tweede zijn geworden - de stemmen die anders verloren zouden gaan. Dat is m.i. een goede tussenoplossing waarbij je de ergste uitwassen van een districtenstelsel inperkt zonder het systeem helemaal overhoop te gooien.

Verder ben ik blij met 4 zetels voor de Greens, en dat Corbyn als onafhankelijke kandidaat herkozen is met 49.2% van de stemmen. Keir Starmer haalde slechts 48.9% in zijn district ;)

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:17:
[...]

Verkeerde vergelijking. De LibDems en Greens zijn altijd het slachtoffer van het First Past the Post (FPTP) systeem, maar nu zou het opeens een probleem zijn?
Nee het is altijd een probleem? Als de LibDems een slachtoffer ervan zijn is het een probleem, maar ook als andere waar wij niks mee hebben het slachtoffer ervan zijn. Ik vind het ook mooi wanneer Reform minder zetels heeft, maar dat bereiken door middel van een twijfelachtig kiesstelsel is dan weer niet een oplossing waar ik voorstander van ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sissors schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:40:
Nee het is altijd een probleem? Als de LibDems een slachtoffer ervan zijn is het een probleem, maar ook als andere waar wij niks mee hebben het slachtoffer ervan zijn. Ik vind het ook mooi wanneer Reform minder zetels heeft, maar dat bereiken door middel van een twijfelachtig kiesstelsel is dan weer niet een oplossing waar ik voorstander van ben.
It's not a bug, it's a feature. Het heeft hier een keertje een positieve uitkomst. Het systeem is er op gericht om lokaal te kiezen met nationale gevolgen, en ongedeelde meerderheden te genereren. Men is hier doodsbang voor coalities.

Echter, mensen passen hun stemgedrag aan op het kiessysteem. Ik durf niet te zeggen dag Farage en co zoveel stemmen zouden hebben gekregen als het PR zou zijn geweest, alhoewel, racisme en xenofobie zitten diep ingebakken in de gemiddelde Brit. Niet agressief zoals bij AfD, PVV etc, maar meer "casual".

Soort van "K*t buitenlanders" zeggen, en dan naar hun buitenlandse kennissen zeggen "jij niet, jij bent wel ok".

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 05-07-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
over kut buitenlanders gesproken.. we hebben een MP met nederlandse achtergrond erbij lijkt het wel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjiZaIAz0BHcaxBcJ9EOuq-3B5I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/16C7rreMESX2IOwy2PsQ4jnH.png?f=fotoalbum_large
https://mycouncil.oxfords...mgUserInfo.aspx?UID=12010
https://www.oxonld.uk/freddie-van-mierlo

Ben benieuwd of hij familie is van Hans.. wel de zelfde soort partij :)
Hij heeft wel een zoon.. Wikipedia: Hans van Mierlo
<edit> niet de zoon dus want die heet olivier.. Wikipedia: Hans van Mierlo (D66) maar misschine een neefje??

[ Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 05-07-2024 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Trouwens, viel me op dat in deze verkiezingen de libdems heel veel borden hadden staan met 'LibDems are winning here'

En in de regio waar ik woon heeft dat duidelijk gewerkt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOUQoCXLOvXE2CPIVRnqS7c5OiE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/udgvvNtxnvRHaPlyjMfm788s.png?f=fotoalbum_large

Reading is al jaren een Labour stronghold en mijn MP Matt Rodda is ook een ok kerel, dus wel blij dat hij herverkozen word.. hij woont trouwens bij mij in de wijk en heb hem meerdere keren gesproken :)
https://members.parliament.uk/member/4654/career
Ben benieuwd of hij een rol in het cabinet krijgt..

[ Voor 22% gewijzigd door ToolkiT op 05-07-2024 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:54
gambieter schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:17:
Verkeerde vergelijking. De LibDems en Greens zijn altijd het slachtoffer van het First Past the Post (FPTP) systeem, maar nu zou het opeens een probleem zijn? In dit geval werkt FPTP minder slecht, want het blokkeert nu een hausse van racisten, fascisten en complete idioten... (Reform is een magneet voor dat soort gevallen, net als de voorlopers UKIP, Brexit Party etc).
Het is een feature totdat Reform een keertje (net als de PVV hier) 25% van de stemmen haalt, en het kwartje de andere kant opvalt, met een meerderheid (of beslissend aantal) zetels tot gevolg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:07:
Het is een feature totdat Reform een keertje (net als de PVV hier) 25% van de stemmen haalt, en het kwartje de andere kant opvalt, met een meerderheid (of beslissend aantal) zetels tot gevolg.
De VS heeft een systeem met dezelfde zwakten, en kijk wat er daar gebeurt en gebeurd is. Het is gewoon een vreselijk slecht systeem, alleen is het wat hypocriet als mensen er nu over gaan zeuren omdat het Reform/Farage betreft (of Labour die 2/3 van de zetels heeft met 37% van de stemmen), maar er nooit eerder over geklaagd hebben toen de uitkomst ze meer beviel.

En Nederland laat zien dat PR ook niet heilig is. Er is geen enkel systeem dat bolledig beschermd is tegen haatvolle idioterie van het electoraat.

Helaas hebben zat <bleeeeps> hun zetel behouden. Badenoch, Braverman, Patel, Sunak, McVey, Dowden, Hunt, Jenrick, Trott, etc.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 05-07-2024 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:22:
[...]

De VS heeft een systeem met dezelfde zwakten, en kijk wat er daar gebeurt en gebeurd is. Het is gewoon een vreselijk slecht systeem, alleen is het wat hypocriet als mensen er nu over gaan zeuren omdat het Reform/Farage betreft (of Labour die 2/3 van de zetels heeft met 37% van de stemmen), maar er nooit eerder over geklaagd hebben toen de uitkomst ze meer beviel.
*knip* stroman.

[ Voor 33% gewijzigd door defiant op 05-07-2024 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Hier in de wijk hebben ze redelijk mooi gestemd. Valt me mee dat Torries pas derde is

code:
1
2
3
4
5
Lab Georgia Gould                     20,126     52.5 (-9.4)
Green Vivien Lichtenstein          5,213     13.6 (+10.4)
Con Samia Hersi                       5,088  13.3 (-6.5)
Lib Dem Helen Baxter               3,417     8.9 (-5)
Reform Angela Carter-Begbie   2,106  5.5 (-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:07:
[...]

FPTP systeem is wel krom idd.. want Reform heeft meer stemmen dan LibDem, maar een fractie van de seats.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqrWKoiwdlcs3wDtqbraSqtGzTg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wCoCRHdLMImvWocBTt3QzXes.png?f=fotoalbum_large

Normaal is LibDem altijd het slachoffer van het systeem, maar deze keer werkt het in hun voordeel.. en gelukkig maar.. zou niet willen dat Reform 70 seats kreeg..
Geeft ook wel aan dat Reform populariteit erg lokaal is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Dat zegt hij toch ook niet??
Hij zegt dat het opvalt dat nu het tegen Reform werkt dat die lui ineens klagen.. maar decades dat het tegen LibDem werkte was het stil..

[ Voor 28% gewijzigd door defiant op 05-07-2024 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:05:
[...]

Dat zegt hij toch ook niet??
Hij zegt dat het opvalt dat nu het tegen Reform werkt dat die lui ineens klagen.. maar decades dat het tegen LibDem werkte was het stil..
Als reactie op posts hier. Terwijl er ook in de decades dat het tegen LibDems werkte genoeg mensen duidelijk hebben gemaakt niks te hebben met districtenstelsel. Dat iedereen het geweldig vond zolang het LibDems waren is gewoon niet waar.

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 05-07-2024 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
alienfruit schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:57:
Hier in de wijk hebben ze redelijk mooi gestemd. Valt me mee dat Torries pas derde is

code:
1
2
3
4
5
Lab Georgia Gould                     20,126     52.5 (-9.4)
Green Vivien Lichtenstein          5,213     13.6 (+10.4)
Con Samia Hersi                       5,088  13.3 (-6.5)
Lib Dem Helen Baxter               3,417     8.9 (-5)
Reform Angela Carter-Begbie   2,106  5.5 (-)
Kentish Town South is natuurlijk niet echt een rightwing gebied.. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Sissors schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:05:
[...]

Als reactie op posts hier. Terwijl er ook in de decades dat het tegen LibDems werkte genoeg mensen duidelijk hebben gemaakt niks te hebben met districtenstelsel. Dat iedereen het geweldig vond zolang het LibDems waren is gewoon niet waar.
ik volg niet helemaal wat je zegt geloof ik..

Maar de 2 grote partijen bepalen natuurlijk of er een weiziging in policy komt.. en aangezien PR niet in hun voordeel werkt gaat dat nooit gebeuren..

Een lokale MP heeft wel voordelen trouwens.. je hebt dan een echt aanspreekpunt en lokale zaken worden dan ook beter gerepresenteerd, want vergeet niet hoe groot de UK is..

Of dat belangrijker is dan de ondemocratische seat verdeling is een ander verhaal..
Het levert wel een dempende werking voor extreme partijen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sFw1yomaIV4hnops1ff3YLrMWlw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cjr26v4RqRh5VFWlrhVBM5va.png?f=fotoalbum_large
vs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQvhtyP60zYdFFZYAHi_rI7kpU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xHkkk0Jcwry86u71WtCpbquH.png?f=fotoalbum_large
Ouch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:11:
[...]

ik volg niet helemaal wat je zegt geloof ik..

Maar de 2 grote partijen bepalen natuurlijk of er een weiziging in policy komt.. en aangezien PR niet in hun voordeel werkt gaat dat nooit gebeuren..

Een lokale MP heeft wel voordelen trouwens.. je hebt dan een echt aanspreekpunt en lokale zaken worden dan ook beter gerepresenteerd, want vergeet niet hoe groot de UK is..

Of dat belangrijker is dan de ondemocratische seat verdeling is een ander verhaal..
Het levert wel een dempende werking voor extreme partijen....
Als iemand zegt dat het duidelijk is dat districtenstelsel slecht is als je ziet hoeveel verschillen er zitten in zetels bij vergelijkbare hoeveelheid stemmen, *knip* stroman. en dat diegene het allemaal helemaal goed vond zolang het LibDems waren die het slachtoffer waren.

[ Voor 3% gewijzigd door defiant op 05-07-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3A-7BtvQd4vkQMo-c4MGywM70ac=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dgN6JWK2Mg4v7fGGlmQ4XNXd.png?f=fotoalbum_large
Ook wel appart trouwens waar Reform heeft gewonnen..
Niet aan de zuidkust waar de boats aankomen.. niet in de grote steden... interresant..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sissors schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:14:
Als iemand zegt dat het duidelijk is dat districtenstelsel slecht is als je ziet hoeveel verschillen er zitten in zetels bij vergelijkbare hoeveelheid stemmen, *knip* is en dat diegene het allemaal helemaal goed vond zolang het LibDems waren die het slachtoffer waren.
Als je nou eens stopt met het expres verkeerd uitleggen wat anderen zeggen? Ik ga je verder maar weer negeren, some things never change.

[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 05-07-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Sissors schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:14:
[...]

Als iemand zegt dat het duidelijk is dat districtenstelsel slecht is als je ziet hoeveel verschillen er zitten in zetels bij vergelijkbare hoeveelheid stemmen, *knip* is en dat diegene het allemaal helemaal goed vond zolang het LibDems waren die het slachtoffer waren.
dat zegt toch ook niemand?? :? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 05-07-2024 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Laatst online: 15-09 16:49
ToolkiT schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:15:
[Afbeelding]
Ook wel appart trouwens waar Reform heeft gewonnen..
Niet aan de zuidkust waar de boats aankomen.. niet in de grote steden... interresant..
Het zijn de middelgrote plaatsen in gebieden in de periferie van Engeland, waar de industrie, het toerisme en de visserij weggetrokken zijn en waar de vergrijzing flink toeslaat.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik vind het districtensysteem op zich wel mooi. Dat je in theorie 650 lokale politici naar Londen haalt. In de praktijk is dat wat anders natuurlijk. En het absolute aantal stemmen kan behoorlijk scheef lopen (zie hierboven). Een hybride van lokaal en absolute stemmen zou wel mooi zijn.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:16:
[...]

dat zegt toch ook niemand?? :? 8)7
*knip* stroman.

[ Voor 79% gewijzigd door defiant op 05-07-2024 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
GreatDictator schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:20:
[...]

Het zijn de middelgrote plaatsen in gebieden in de periferie van Engeland, waar de industrie, het toerisme en de visserij weggetrokken zijn en waar de vergrijzing flink toeslaat.
Volgens mij vooral om dat daar de boegbeelden van de partij zitten (Farage, Lee Anderson etc).. die partij draait (net als bepaalde partijen in NL) vooral op uitstraling en charisma van candidaten, en niet op policies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
*knip* reactie op mbr'ed post verwijderd.

Wat ik zie (en wat hij zelf al heeft aangegeven) is dat hij het hypocriet vind dat reform mensen nu wel klagen, maar toen LibDem slachtoffer waren ze het wel prima vonden..

[ Voor 53% gewijzigd door defiant op 05-07-2024 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
*knip* hou het s.v.p. constructief.

[ Voor 91% gewijzigd door defiant op 05-07-2024 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Mog schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:21:
Ik vind het districtensysteem op zich wel mooi. Dat je in theorie 650 lokale politici naar Londen haalt. In de praktijk is dat wat anders natuurlijk. En het absolute aantal stemmen kan behoorlijk scheef lopen (zie hierboven). Een hybride van lokaal en absolute stemmen zou wel mooi zijn.
Het is idd een lastige..
Wat ik zou zeggen is je moet het op absolute nummer zetels geven maar in de partij moeten ze die wel verdelen onder de regios.. dan heb je hopelijk best of both worlds..
Maar ja wil je een incapabel iemand omdat hij uit de regio komt, of een capabel iemand uit london.. tja ideale systeem blijft lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 13:43
Gaat lekker daar niet waar na de Brexit. Het is er alleen maar slechter op geworden daar qua economie. En de gewone burger is er natuurlijk weer de dupe van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:51
Ik tekende vooral aan om te laten zien hoe krom het is dat een parti, en mij kon het even niet schelen dat het de idioten van Farage zijn, meer stemmen kan halen maar wel op dat moment 67! minder zetels haalt.
Dan zij sowieso qua inwoner aantallen die districten niet goed verdeeld, maar dat terzijde.
Het ging er mij dus om dat de stemmen van 4 miljoen mensen in dit systeem veel minder waard kunnen zijn die van 3,5 miljoen andere, en dat we daarom maar beter niet in Nederland er aan kunnen beginnen.

Ik ben geen fan van een districtenstelel of the hoge kiesdrempels, je moet nooit de absolute meerderheid kunnen halen met minder als 50 procent van de stemmen.

[ Voor 26% gewijzigd door defiant op 05-07-2024 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vrietje schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:39:
Het ging er mij dus om dat de stemmen van 4 miljoen mensen in dit systeem veel minder waard kunnen zijn die van 3,5 miljoen andere, en dat we daarom maar beter niet in Nederland er aan kunnen beginnen.

Ik ben geen fan van een districtenstelel of the hoge kiesdrempels, je moet nooit de absolute meerderheid kunnen halen met minder als 50 procent van de stemmen.
Maar zoals aangegeven, het verandert ook het stemgedrag van mensen. Hoe kan je protest aantekenen tegen de zittende MP of de regerende partij, zonder dat het noodzakelijkerwijs resulteert in een (andere) imbeciel als MP krijgen? Je stemt op Reform om de Tories een les te lezen, maar je weet ook dat de kans dat Reform wint erg klein is.

Zelfde met tactisch stemmen: er is heel veel op social media uitgelegd aan mensen hoe ze de Tories weg konden krijgen. In constituencies waar Labour kansloos was en LibDems de kans hadden om de Tory weg te krijgen, werd men opgeroepen LibDems te stemmen, en vice versa. Dus meer anti-stemmen, net zoals boze rechtse Tories op Reform gingen stemmen om te protesteren tegen de lokale Tory MP.

Je kunt zeker bij deze verkiezing niet zoveel concluderen uit de stemmenaantallen over het hele land bekeken, omdat dit niet bepalend is. Ik voorspel (hoop tegen beter weten in?) dat als het landelijk/PR was zoals in Nederland, Reform minder stemmen had gehad.

Dit is wel een mooi plaatje, waarom mensen Labour gingen stemmen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1p6q_RbjmWdRX0JCGmTPd0yejI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HBk2HzgHTHvCTp5SeqM5jhOz.png?f=user_large
Top reden: om van de Tories af te komen.

Dat was anders in 2017:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBj64ZZnD0rzRL4q5qkcY9wBnpI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UoVUL5vZj0xHVIKwQOhY3RBN.png?f=user_large
Nu laat dat niet zien waarom mensen geen Labour gingen stemmen onder Corbyn ;)

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 05-07-2024 15:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat FArage het systeem nooit besproken heeft toen het de libDems benadeelde maakt dat het alleen maar eigenbelang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Had altijd het idee dat Westminster/Maida Vale Torries is. Maar blijkbaar niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Vrietje schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:39:
[...]

Ik tekende vooral aan om te laten zien hoe krom het is dat een parti, en mij kon het even niet schelen dat het de idioten van Farage zijn, meer stemmen kan halen maar wel op dat moment 67! minder zetels haalt.
Dan zij sowieso qua inwoner aantallen die districten niet goed verdeeld, maar dat terzijde.

FPTP systeem is idd krom.. dat zeg ik al 20 jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:47:

Nu laat dat niet zien waarom mensen geen Labour gingen stemmen onder Corbyn ;)
Bij labour is het een en ander verbeterd qua middle of the road beleid.. en bij de tories is het alleen maar slechter geworden met telkens grotere idioten..
Dus de winst van Labour is denk ik minder omdat Corbyn weg is en meer omdat tories er een nog veel grotere zooi van gemaakt hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Delerium schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:58:
Dat FArage het systeem nooit besproken heeft toen het de libDems benadeelde maakt dat het alleen maar eigenbelang is.
Dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
alienfruit schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:58:
Had altijd het idee dat Westminster/Maida Vale Torries is. Maar blijkbaar niet
grote steden zijn bijna altijd Labour..
London al helemaal
https://www.londonelects.org.uk/results-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Jebus4life schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 00:45:
Ik volg het net wat minder, maar de analyses die ik las gingen toch allemaal uit van deze grote overwinning? Vanwaar de "landslide" titels?

Ik dacht dat er zelfs verwacht werd dat Labour over de quasi mytisxhe 418 grens zou heengaan die Blair in 97 had neergezet. Idem met de verwachtingen dat de Tories onder de 100 konden duiken als het écht verkeerd zou lopen, en misschien (onwaarschijnlijk, maar misschien) zelfs nek aan nek lagen met de LibDems?

De zege is dus (zeer groot), maar pakweg in-line met vrij "conservatieve" schattingen? Of heb ik dan toch verkeerd in mijn perceptie?
ik kwam net deze tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0g3IDbF_-W0Aj5bzWv_xvYUbJ3M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xQjdNzoVGNpzbp4odfp52alf.png?f=fotoalbum_large
https://www.theguardian.c...labour-won-by-a-landslide

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
desalniettemin schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:38:
Gaat lekker daar niet waar na de Brexit. Het is er alleen maar slechter op geworden daar qua economie. En de gewone burger is er natuurlijk weer de dupe van.
Sterker nog: de regio's die het meest pro-brexit zijn/waren ondervinden de meeste negatieve impact. En dat werd vooraf ook door diverse anti-brexiters gezegd en voorspeld maar niemand wilde daar naar luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat denken jullie, Badenoch of Braverman? Ik verrmoed en vrees dat het Braverman wordt want die kan lekker losgaan op dingen en dat doet Farage ook dus dat is een goed idee want wij zijn ook tegen immigranten, echt waar! Een beetje de Yesilgoz van daar, zogezegd (maar dan enger). Met een niet onwaarschijnlijke Reform boost als gevolg want je doet het ook daar niet beter dan het origineel op deze onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bundin schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 00:28:
Wat denken jullie, Badenoch of Braverman? Ik verrmoed en vrees dat het Braverman wordt want die kan lekker losgaan op dingen en dat doet Farage ook dus dat is een goed idee want wij zijn ook tegen immigranten, echt waar! Een beetje de Yesilgoz van daar, zogezegd (maar dan enger). Met een niet onwaarschijnlijke Reform boost als gevolg want je doet het ook daar niet beter dan het origineel op deze onderwerpen.
Overzichtje van de Guardian

Jeremy Hunt is misschien de beste tussenpaus, Badenoch/Braverman/Patel te rabiaat, Cleverly te dom (badum tss), Jenrick te eenzijdig. En Farage, ik zie het niet gebeuren, maar ze zijn er gek genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Oh, maar niemand is bang voor de terreur die zou volgen als de LibDems de absolute macht zouden krijgen. Terwijl een buurland met Farage in no. 10 nu niet echt een aantrekkelijk vooruitzicht is. Ik snap het wel.

In het VK zijn partijen voorstander van PR - tot het moment dat ze zelf de macht hebben om het kiesstelsel te veranderen.

Het zou Labour sieren als ze op een mogelijke toekomstige overwinning van (extreem)rechts zouden anticiperen, maar ik verwacht weinig van ze.
En Nederland laat zien dat PR ook niet heilig is. Er is geen enkel systeem dat bolledig beschermd is tegen haatvolle idioterie van het electoraat.
De democratie is er niet om schone handen te houden, maar om ons allemaal te beschermen tegen de willekeur van een enkele succesvolle machtsbeluste politicus. Je ziet in Nederland dat de PVV helemaal niet zoveel te vertellen heeft. Het systeem blijft in staat burgerrechten beschermen, ondanks het feit dat een groot deel van de stemmers ze liefst morgen bij het vuil zou zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 02:18:
[...]

Overzichtje van de Guardian

Jeremy Hunt is misschien de beste tussenpaus, Badenoch/Braverman/Patel te rabiaat, Cleverly te dom (badum tss), Jenrick te eenzijdig. En Farage, ik zie het niet gebeuren, maar ze zijn er gek genoeg voor.
Volledig eens, maar gaan ze voor een rationele centrist(ish) of willen ze een nieuwe poging wagen "want anders wint Farage" ?

Andere vraag: hoe lang gaat 't goed met de linkervleugel van Labour na de zuivering van de afgelopen tijd? Ik snap het want FPTP, maar wat daar aan verschillende stromingen onder dezelfde vlag opereert is eigenlijk onhoudbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou, Rwanda-gate is als eerste maatregel gesneuveld gelukkig, na de winst van Labour:
Keir Starmer, sinds deze week de nieuwe premier van het Verenigd Koninkrijk, schrapt het plan om migranten naar Rwanda te sturen. Dat heeft hij zaterdag bevestigd, meldt persbureau Reuters.
"Het Rwanda-plan was dood en begraven voordat het begon. Het is nooit een afschrikmiddel geweest", zei Starmer zaterdag op een persconferentie."Ik ben niet bereid om door te gaan met trucjes die geen afschrikwekkend effect hebben."

In april 2022 spraken het Verenigd Koninkrijk en Rwanda af dat het Afrikaanse land asielzoekers zonder geldige verblijfspapieren gaat opvangen. Het zou in de eerste instantie gaan om mannen die na 1 januari 2022 het VK zijn binnengekomen, voornamelijk met boten over Het Kanaal. In ruil daarvoor werd Rwanda miljoenen euro's beloofd.

De Britten wilden op die manier illegale immigratie beperken. De maatregelen waren deels bedoeld om mensen die naar het Verenigd Koninkrijk willen reizen, af te schrikken.
Bron: Kersverse Britse premier Starmer zet direct streep door omstreden Rwanda-asieldeal

Terecht natuurlijk. Dit hele 'plan' sloeg als een tang op een dood varken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu alle stemmen geteld zijn is de klap voor de Conservatieven nóg groter dan de exitpolls aangaven:
Het Verenigd Koninkrijk heeft alle stemmen voor de parlementsverkiezingen geteld. Labour scoort zelfs nog iets beter dan de exitpolls lieten zien. De partij krijgt 412 zetels, twee meer dan verwacht, en ruim een verdubbeling van 2019.

Labour wist de laatste zetel niet in de wacht te slepen. Het Schotse kiesdistrict Inverness, Skye and West Ross-shire ging naar de Liberale Democraten, de andere grote winnaar bij de Britse parlementsverkiezingen.

De grote verliezer is de Conservatieve Partij. Die zou volgens de exitpolls 131 van de 650 zetels krijgen, maar dat zijn er zelfs nog tien minder geworden. Dat betekent dat de partij 244 zetels minder heeft weten te bemachtigen dan dat zij deed bij de verkiezingen in 2019.

[...]

De Liberale Democraten zijn de derde partij geworden met 72 zetels, gevolgd door de Schotse Nationale Partij (9 zetels) en Sinn Féin (7 zetels). De anti-immigratiepartij Reform UK van Nigel Farage, die zelf na acht pogingen eindelijk het Lagerhuis in mag, is met vijf zetels de zesde partij van het Verenigd Koninkrijk. De partij kon volgens exitpolls rekenen op 13 zetels. De opkomst lag op bijna 60 procent.
Bron: https://www.rtl.nl/nieuws...len-nog-minder-zetels-dan

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 11:26

Plasma_Wolf

Student

Afgelopen maandag heeft een 17-jarige man (jongen) een groepje meisjes in een dansstudio aangevallen met een mes, in Southport, vlak bij Manchester/Liverpool. Er zijn drie meisjes overleden, en veel kinderen liggen nog in het ziekenhuis. De leidster ligt ook in het ziekenhuis (naar rapportage stabiel, maar zeer ernstig gewond), een man in een kantoor naast de dansstudio is ook gewond (minder ernstig). De dader is gearresteerd.

Op sociale media, en in 'reguliere' media (lees: GB News) is vervolgens misinformatie gebracht over de achtergrond van de dader. Er is een bewust Islamitische naam gegeven, woede over de 'small boats' en over immigranten is naar boven gehaald. Een groep extreemrechtse relschoppers is naar Southport gegaan, en heeft daar een Moskee aangevallen. Ook de politie is aangevallen (zeker 53 gewonden).

Er zijn gisteren meer 'protesten' geweest op verschillende plaatsen in het Land, waaronder vlak bij Downing street. Intussen zijn er meer dan 100 mensen opgepakt.

1 of 2 weken geleden zijn er mensen van Just Stop Oil tot 3-5 jaar cel veroordeeld voor het veroorzaken van protesten. Die protesten leken in de verste verte niet op wat er in de afgelopen dagen in Engeland is gebeurd. Ik hoop dat rechercheurs nu de veroorzakers van deze 'protesten' (overduidelijk georganiseerd) hen het gerechtelijke vuur aan de schenen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
Plasma_Wolf schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:02:
Afgelopen maandag heeft een 17-jarige man (jongen) een groepje meisjes in een dansstudio aangevallen met een mes, in Southport, vlak bij Manchester/Liverpool. Er zijn drie meisjes overleden, en veel kinderen liggen nog in het ziekenhuis. De leidster ligt ook in het ziekenhuis (naar rapportage stabiel, maar zeer ernstig gewond), een man in een kantoor naast de dansstudio is ook gewond (minder ernstig). De dader is gearresteerd.

Op sociale media, en in 'reguliere' media (lees: GB News) is vervolgens misinformatie gebracht over de achtergrond van de dader. Er is een bewust Islamitische naam gegeven, woede over de 'small boats' en over immigranten is naar boven gehaald. Een groep extreemrechtse relschoppers is naar Southport gegaan, en heeft daar een Moskee aangevallen. Ook de politie is aangevallen (zeker 53 gewonden).

Er zijn gisteren meer 'protesten' geweest op verschillende plaatsen in het Land, waaronder vlak bij Downing street. Intussen zijn er meer dan 100 mensen opgepakt.

1 of 2 weken geleden zijn er mensen van Just Stop Oil tot 3-5 jaar cel veroordeeld voor het veroorzaken van protesten. Die protesten leken in de verste verte niet op wat er in de afgelopen dagen in Engeland is gebeurd. Ik hoop dat rechercheurs nu de veroorzakers van deze 'protesten' (overduidelijk georganiseerd) hen het gerechtelijke vuur aan de schenen leggen.
Betwijfel of dit iets met de Brexit te maken heeft.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

alexbl69 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:57:
Betwijfel of dit iets met de Brexit te maken heeft.
Brexit heeft haat, xenofobie en agressie genormaliseerd, nog voordat we in Nederland de vergelijkbare route in zijn gegaan met de PVV. De figuren die de valse informatie de ether ingooiden zijn allemaal bekend als pro-Brexit, anti-vaccinatie, pro-vreemdelingenhaat en pro-Rusland. Reform en een flink deel van de Tories zijn er een goed voorbeeld van.
Dat is een specifieke rechter die hier heel erg doorschiet, terwijl hij geweldplegers, verkrachters etc voorwaardelijke straffen oplegt. Die gaat nog wel tegen zijn gebrek aan onpartijdigheid aanlopen.

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 01-08-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

1 of 2 weken geleden zijn er mensen van Just Stop Oil tot 3-5 jaar cel veroordeeld voor het veroorzaken van protesten. Die protesten leken in de verste verte niet op wat er in de afgelopen dagen in Engeland is gebeurd.
Als je daar wat meer juridische achtergrond over wilt horen. Deze jurist probeert uit te leggen waarom de straffen zo zwaar uitvielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:18

DevWouter

Creator of Todo2d.com

downtime schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:37:
[...]

Als je daar wat meer juridische achtergrond over wilt horen. Deze jurist probeert uit te leggen waarom de straffen zo zwaar uitvielen.

[YouTube: Just Stop Oil Founder & Activists JAILED for combined 21 Years]
Ik heb het aangehoord, maar een protest veroorzaakt altijd overlast. Het is namelijk een middel om het bepaald doel te bereiken. Helaas wordt daar niks over gezegd/geschreven. Los van dat ze al onder de loep lagen is de grootste reden van hun straf het enthousiasme en de effectiviteit. Hoewel de rechter het vooral heeft over de gemaakte kosten en het ongemak, wordt dit niet afgezet tegen de winst die gemaakt wordt zou men "stoppen met olie" en ook niet over de levensverbetering. Het doel was om het leven te verbeteren.

De rellen van extreemrechts zijn echter van een andere orde, het doel is het verspreiden van haat en het toepassen van geweld om anderen te schaden. Het doel is zeer zeker niet om het leven te verbeteren.

offtopic:
Dit was ook de reden waarom bepaalde groepen ook zo ontzettend boos waren op de boeren, zij protesteerde voor hun eigen portemonnee terwijl de blokkade actie op de snelweg juist als doel heeft het leven te verbeteren.

Het is daarom ook de vraag hoe men dit gaat oplossen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

DevWouter schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:07:
[...]

Ik heb het aangehoord, maar een protest veroorzaakt altijd overlast. Het is namelijk een middel om het bepaald doel te bereiken. Helaas wordt daar niks over gezegd/geschreven. Los van dat ze al onder de loep lagen is de grootste reden van hun straf het enthousiasme en de effectiviteit. Hoewel de rechter het vooral heeft over de gemaakte kosten en het ongemak, wordt dit niet afgezet tegen de winst die gemaakt wordt zou men "stoppen met olie" en ook niet over de levensverbetering. Het doel was om het leven te verbeteren.

De rellen van extreemrechts zijn echter van een andere orde, het doel is het verspreiden van haat en het toepassen van geweld om anderen te schaden. Het doel is zeer zeker niet om het leven te verbeteren.

offtopic:
Dit was ook de reden waarom bepaalde groepen ook zo ontzettend boos waren op de boeren, zij protesteerde voor hun eigen portemonnee terwijl de blokkade actie op de snelweg juist als doel heeft het leven te verbeteren.

Het is daarom ook de vraag hoe men dit gaat oplossen.
“Leven verbeteren “ is natuurlijk best subjectief, de families van mensen die in de olie en gas werken zullen het verlies van die sector(of aanverwante activiteiten) niet als verbetering ervaren.

(Natuurlijk, van een fijner klimaat worden we allemaal beter, maar lange termijn denken is niet het sterkste punt van de mensheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Ik heb het aangehoord, maar een protest veroorzaakt altijd overlast. Het is namelijk een middel om het bepaald doel te bereiken.
Het demonstratierecht is niet het recht om op grote schaal schade aan te richten. Je begint wel goed. Enige overlast is inherent aan het recht om te demonstreren. Als 1.000 mensen ergens met spandoeken en megafoons hun mening verkondigen dan zal dat altijd wat overlast veroorzaken.
Maar de overlast moet niet het doel van de demonstratie worden. Als een demonstratie het doel heeft om voor zoveel mogelijk mensen overlast te creëren dan is het niet raar dat de overheid met wetgeving komt om daar wat aan te doen.
Hoewel de rechter het vooral heeft over de gemaakte kosten en het ongemak, wordt dit niet afgezet tegen de winst die gemaakt wordt zou men "stoppen met olie" en ook niet over de levensverbetering. Het doel was om het leven te verbeteren.
Is dat de taak van de rechter? Zou hij niet de wet, richtlijnen en precedent moet volgen? Het is niet aan hem om het vonnis af te laten hangen van hoe sympathiek hij de politieke opvattingen van de daders vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

downtime schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:25:
[...]

Het demonstratierecht is niet het recht om op grote schaal schade aan te richten. Je begint wel goed. Enige overlast is inherent aan het recht om te demonstreren. Als 1.000 mensen ergens met spandoeken en megafoons hun mening verkondigen dan zal dat altijd wat overlast veroorzaken.
Maar de overlast moet niet het doel van de demonstratie worden. Als een demonstratie het doel heeft om voor zoveel mogelijk mensen overlast te creëren dan is het niet raar dat de overheid met wetgeving komt om daar wat aan te doen.
Eens, maar het was ook bedoeld in de context van de huidige ongeregeldheden. Het JustStopOil-voorbeeld wordt namelijk gebruikt om het verschil met de huidige situatie aan te duiden.
[...]
Is dat de taak van de rechter? Zou hij niet de wet, richtlijnen en precedent moet volgen? Het is niet aan hem om het vonnis af te laten hangen van hoe sympathiek hij de politieke opvattingen van de daders vindt.
Geen idee, ik heb te weinig met het Engels recht te maken om hier een duidelijk antwoord op te geven. Verder behandelt het filmpje niet de gehele uitspraak. Meestal is er ergens iets van "we snappen het, maar dit is niet hoe je zo iets oplost en dat inzicht had jij ook kunnen hebben", maar die hoorde ik niet.

Maar ik heb ook heel weinig met strafrecht te maken.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

De banden van extreem rechts zijn weer lekker murky en hebben ook banden richting het Kremlin, die natuurlijk ook weer profijt heeft van onlusten in het westen:

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:46
Ik kom net terug uit Engeland, heerlijk vakantie gevierd, maar het viel mij wel op dat de economie niet floreert. In een stadje waar we kwamen geen restaurant of hotel nog open alles dichtgespijkerd/vervallen,maar nog wel op google vermeld) alleen wat fastfood.
Wegen hebben enorme potholes, en de hoeveelheid zwerfvuil langs de snelwegen is schrikbarend.
Na 16.00 winkels dicht, verlaat de stad, want er komen veel alcoholisten op straat. Gelukkig net de ellende van de rellen gemist.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 15:47
Hier geen discussie over alle rellen in het “verenigd” koninkrijk?

Zag de afgelopen dagen groepen nationalisten, moslims en antifa anderen te lijf gaan. *knip*, op de man en niet onderbouwd.

[ Voor 20% gewijzigd door NMH op 06-08-2024 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

YakuzA schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:24:
[...]

De banden van extreem rechts zijn weer lekker murky en hebben ook banden richting het Kremlin, die natuurlijk ook weer profijt heeft van onlusten in het westen:
[Twitter]
En niet te vergeten weer teruggekeerd op X, omdat Musk vindt dat hij onschuldig is. Musk, die zelf ook niet te beroerd is extra olie op het vuur te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 15:58
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:58:
Hier geen discussie over alle rellen in het “verenigd” koninkrijk?

Zag de afgelopen dagen groepen nationalisten, moslims en antifa anderen te lijf gaan. *knip*
Jawel, maar alleen over extreemrechts

[ Voor 10% gewijzigd door NMH op 06-08-2024 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
*knip*, videodrop

[ Voor 89% gewijzigd door NMH op 06-08-2024 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:22:
[...]
Ah dat is gek. Juist het ontkennen van alle problemen mbt integratie en criminaliteit leiden tot wat nu gebeurt.

[ Voor 21% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 06-08-2024 16:26 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:25:
[...]

Ah dat is gek. Juist het ontkennen van alle problemen mbt integratie en criminaliteit leiden tot wat nu gebeurt.
Er wordt niks ontkend?

Daarnaast, ook al zou het ontkend worden, dan is dit nog geen enkel excuus voor het wangedrag van extreem-rechts op dit moment. Dit is puur terrorisme, niet meer, niet minder.

Aanvallen van onschuldige mensen, verspreiden van desinformatie (de hele rellen zijn nota bene gebaseerd op desinformatie die niet klopte...), voor honderden miljoenen aan eigendommen vernielen, en allerlei fascistische en nazistische leuzen roepen.

Nee, er bestaat letterlijk geen enkele legitieme reden voor de manier waarop deze sujetten (de term 'mens' verdient het niet) zich op dit moment misdragen met hun terreur-aanslagen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:18
[...]

Die zich in toch ook by far de grootste groep relschoppers momenteel en degenen die begonnen zijn?
[...]

Ik dacht de leugens over dat de steekpartij door een moslim/asielzoeker was gepleegd die door allerlei media/rechtse personen op social media geplaatst werden samen met de oproepen tot demonstraties etc de oorzaak was.

[ Voor 15% gewijzigd door Philip Ross op 06-08-2024 16:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Philip Ross schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:37:
[...]

Ik dacht de leugens over dat de steekpartij door een moslim/asielzoeker was gepleegd die door allerlei media/rechtse personen op social media geplaatst werden samen met de oproepen tot demonstraties etc de oorzaak was.
Klopt, dat was dus door extreem-rechts verspreidde desinformatie om die rellen te kunnen starten.

De vermoedelijke dader was 1) geen asielzoeker, maar gewoon geboren in de UK (Cardiff dacht ik?), 2) zover bekend geen moslim maar christen, 3) niet in een bootje over het kanaal gekomen (zie punt 1), en 4) over het motief was nog niet eens iets bekend.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:25

ericplan

5180 Wp PV

wildhagen schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:41:
[...]

Klopt, dat was dus door extreem-rechts verspreidde desinformatie om die rellen te kunnen starten.

De vermoedelijke dader was 1) geen asielzoeker, maar gewoon geboren in de UK (Cardiff dacht ik?), 2) zover bekend geen moslim, 3) niet in een bootje over het kanaal gekomen (zie punt 1), en 4) over het motief was nog niet eens iets bekend.
En Elon Musk deed er op Twitter X nog een schepje bovenop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3X8TYbca4jdBjEKdGz_JV4NBgo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WXHvyvZnKxfIdEBt934VS372.png?f=fotoalbum_large

A'dam PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ericplan schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:43:
[...]

En Elon Musk deed er op Twitter X nog een schepje bovenop:

[Afbeelding]
Jep, had het ook gezien idd.

Maar van Musk is bekend dat hij extreem-rechtse sympathiën heeft (hij steunt ook al langer diverse neo-nazistische partijen zoals o.a. de AfD, en heeft al eens joodse zakenmannen verbaal aangevallen/afgebrand (Soros)), dus dat hij de boel nog even verder op probeert te stoken past wel in zijn profiel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Nogal wiedes. Én verspreiden van nepnieuws én geweld en vernielingen. Je moet er toch niet aan denken dat de moskeeën of hotels voor asielzoekers niet bewaakt werden/worden door de politie.

Dus wat is je punt precies?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Perfect voorbeeld van de stenengooiers en relschoppers. Het dom geloven van leugens vanaf social media, extreem-rechtse en fascistische propaganda gaat erin als zoete koek.
Het is ook alleen extreemrechts. Er zijn een paar tegendemonstraties geweest, maar dit is overduidelijk georganiseerd vanuit extreemrechts.

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 06-08-2024 17:08 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
gambieter schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:06:
[...]

Perfect voorbeeld van de stenengooiers en relschoppers. Het dom geloven van leugens vanaf social media, extreem-rechtse en fascistische propaganda gaat erin als zoete koek.

[...]

Het is ook alleen extreemrechts. Er zijn een paar tegendemonstraties geweest, maar dit is overduidelijk georganiseerd vanuit extreemrechts.
Precies dit, mensen worden zo opgehitst dat ze in staat zijn hun buren iets aan te doen.

Nee, je bent niet “just a concerned father”. Je bent een relschoppende racist. Die niets geeft om het lot van zijn medemens. Walgelijk gewoon. Mensen moeten verantwoordelijk gehouden worden voor hun eigen daden.

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 06-08-2024 17:46 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Joris748 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:43:
Precies dit, mensen worden zo opgehitst dat ze in staat zijn hun buren iets aan te doen.

Nee, je bent niet “just a concerned father”. Je bent een relschoppende racist. Die niets geeft om het lot van zijn medemens. Walgelijk gewoon. Mensen moeten verantwoordelijk gehouden worden voor hun eigen daden.
Er zijn er ook al een paar honderd aangehouden en voorgeleid, en bij de rechtbank zijn het dan opeens kleine ventjes waar de ingedronken moed opeens compleet weg is, en ze staan te grienen omdat ze in bewaring blijven tot het vonnis in September. Het soort van voetbalhooligans zonder ballen, die alleen in een groep zich groot voordoen. Er gaan er nog veel meer gepakt worden (want dom zijn ze) en hun werkgelegenheid zien verdwijnen.

Ik zou graag zien dat ze de figuren van de social media accounts aanpakken. De Bernie Spofforth, David Atherton, Yaxley-Lennon/Robinson, de Reform kliek van Farage en co, en Musk/X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:31

NMH

Moderator General Chat
Modbreak:Er mag hier bekend verondersteld worden dat de recente rellen in het Verenigd Koninkrijk gestart zijn door radicaal rechtse relschoppers en dat desinformatie daarbij een duidelijke rol speelde. En hoewel ondertussen ook gewelddadigheden gepleegd zijn door tegendemonstranten is het hier uitdrukkelijk niet de bedoeling om een zogenaamde "false balance" te suggereren waarbij beide zijden evenveel blaam treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Maar waarom kon het dan na 1 incident (vreselijke steekpartij met drie dode kinderen als gevolg) zo ontploffen in meerdere steden?

Dat komt toch niet uit het niets?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:17:
Maar waarom kon het dan na 1 incident (vreselijke steekpartij met drie dode kinderen als gevolg) zo ontploffen in meerdere steden?

Nee, zoals gezegd komt dat omdat extreemrechts diverse desinformatie, waarvan bekend was dat het niet klopte verspreidde, juist om een excuus te hebben om te gaan rellen.

En dan heb je altijd nog meelopers die dit soort desinformatie gewoon voor waar aannemen, en figuren die met extreemrechts sympathiseren en de boel nog even verder opjutten en ophitsen , zoals bijvoorbeeld Musk met zij uitspraken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Omdat extreemrechts al lang flink bezig is. Dat je het nieuws uit het VK niet volgt is wel duidelijk, het is niet opeens. De Tories hebben zich vooral op culture wars, anti-woke en anti-immigratie gericht en de dreiging van extreem-rechts geweigerd te zien, en met de retoriek de Farage kliek alleen maar aangemoedigd.

Het is gelinkt aan de slechte economische vooruitzichten, ook weer dank aan Brexit en wanbeleid van de Tories, maar uiteindelijk heeft men de kanker van extreem-rechrs gevoed.

En het incident laat zien dat het gewoon om racisme gaat. Een paar weken eerder een blanke man die een donkergekleurd kind dood, en dan hoor je Farage en zijn kliek niet. Wel klagen over moslims die kinderen groomen, maar niet over de vele blanke pedofielen in hun eigen kring. En jij gelooft de onzin van social media ook gelijk. Doe eens niet.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 07-08-2024 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
*knip*, geen paywalled artikelen integraal quoten. Daarnaast in deze context ook een whataboutisme.

[ Voor 103% gewijzigd door NMH op 06-08-2024 21:46 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 132% gewijzigd door NMH op 06-08-2024 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ

Je denkt dat extreemrechts geen Whatsapp/Telegram groepen heeft om dit soort rellen te coordineren? Vergeet niet dat onder de echte harde kern extreemrechts veel mensen het accellerationisme aanhangen: het geloof dat een totale rassenoorlog onvermijdelijk is, en dat het beter is om deze te ontketenen zolang witte mensen een ruime numerieke meerderheid hebben.

Daarom wordt steevast het conflict gezocht met de moslimgemeenschap, ook al is inmiddels al lang duidelijk dat die bij de steekpartij geen enkele betrokkenheid hebben gehad: ook de moslimgemeenschap heeft militante groepen, en ze kunnen geprovoceerd worden.

Het komt inderdaad niet uit het niets. Dit is heel zorgvuldig gepland. En ik vrees dat de domkoppen die nu voor de rechter komen op z'n best zetbaasjes zijn van de mensen die dit organiseren.

De reactie van Starmer gaat bepalend zijn voor Europa. Als hij meegaat in het frame dat dit spontane geweldsuitbarstingen van "het volk" zijn (zoals nu ook Nederlandse politici roepen) gaan we dit soort fratsen in Frankrijk, Duitsland, en uiteindelijk ook Nederland zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:10

Dido

heforshe

De Telegraaf is inderdaad niet bepaald neutraal in hun berichtgeving, en de "journalist" Tommy Robinson is mede-oprichter van de English Defence League. een extreemrechtse islamofibische organisatie. Het feit dat de Telegraaf zonder kritiek meegaat in zijn eigen bestempeling als "journalist" geeft al aan hoe gekleurd de "krant" is.

@JAHRASTAFARI, je lijkt heel krampachtig op zoek naar argumenten die zouden moeten onderbouwen dat er iets anders aan de hand is dan een stel liegende, bedriegende racisten die uit zijn op rotzooi. Zo krampachtig dat je zwaargekleurde bronnen klakkeloos overneemt.

Is het wellicht een idee om je bronnen zelf ook eens kritisch te bekijken, en op zijn minst de mogelijkheid in overweging te nemen dat er gewoon sprake is van onvervalst racistisch gemotiveerd geweld, opgehitst door mensen die doelbewust leugens verspreiden?

Wat trouwens wel weer opvalt is dat de radicale nationalisten daar geen onderscheid kunnen maken tussen illegale immigranten en de "paki's" - hun naam voor alles wat uit voormalig Brits India kwam. Ze willen eigenlijk vooral af van iedereen die ooit in de UK terecht is gekomen als gevolg van het koloniale verleden, en denken dat ze dat kunnen bereiken door de grenzen dicht te gooien. Uiteraard zonder zich te realiseren dat de "paki's" die ze zo haten al decennia in de UK wonen en niet magisch verdwijnen als de grens dicht gaat.

In Nederland zou dat vergelijkbaar zijn met op de PVV stemmen omdat je de grenzen dicht wilt, omdat je eigenlijk gewoon een hekel aan Surinamers en Indo's hebt, en te dom bent om te snappen dat Surinamers en Indo's echt niet magisch verdwijnen door dichte grenzen.

[ Voor 30% gewijzigd door Dido op 06-08-2024 19:46 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 97% gewijzigd door NMH op 06-08-2024 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@JAHRASTAFARI je haalt de afkomst van die groep aan als ogenschijnlijke rechtvaardiging voor de rellen terwijl kindermisbruik niet voorbehouden is aan Pakistanen. Zie de kerk, zie de BBC. Je beseft je hopelijk dat dat racistisch is, wat je met je posts neerzet. Je doet dus precies wat ook in dat Wikipedia artikel staat wat je nota bene zelf quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
*knip* reeds eerder gemoderate: dit is een whataboutism.

[ Voor 90% gewijzigd door polthemol op 07-08-2024 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
*knip* s.v.p. geen meta discussie/diskwalificatie, ga s.v.p. inhoudelijk en onderbouwd met betrouwbare bronnen op de kwestie in.

[ Voor 76% gewijzigd door defiant op 06-08-2024 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Het wordt racisme als je de hele groep erop aan kijkt. Je kunt mij ook niet verantwoordelijk houden voor alle witte Nederlanders die actief zijn in de georganiseerde misdaad.

[ Voor 28% gewijzigd door defiant op 06-08-2024 22:17 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

YakuzA schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:24:
[...]

[Twitter]
Ik ga er tegenwoordig standaard van uit dat als organisatie ongeregeldheden veroorzaakt er altijd een buitenlandse vector aanwezig is die invloed wilt uit oefenen. Zeker bij autocratische organisaties en die macht belust zijn. Alleen organisaties die zich daar tegen wapenen door bijvoorbeeld nadruk te leggen op hun democratisch identiteit en waardes ga ik er vanuit dat de impact van een buitenlandse vector minder is. Niet afwezig, immers men blijft proberen, maar wel dusdanig minder dat het niet relevant is.

Wanneer het gaat om "eigen volk eerst" organisatie weet ik gewoon bijna zeker dat die buitenlandse vectoren aanwezig zijn. En nee, de ironie ontgaat mij niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:38
4,000 holes in Blackburn, Lancashire
And though the holes were rather small
They had to count them all
Now they know how many holes it takes to fill the Albert Hall.
Dat van die potholes stond in 1967 in de krant. Niet dat je geen gelijk hebt hoor, ik werd getriggered door je bericht.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HvdBent
Ik denk zelf dat veel van de rellen veroorzaakt zijn door de teleurstelling die Brexit heet.
De protesterende mannen behoren tot de groep die dacht dat het VK na de Brexit even zou laten zien dat ze een sterk land waren, en een goede economie hadden, dat ze het wel alleen konden, en dat op magische wijze alle azielzoekers zouden verdwijnen. Die "mannen" zijn nu extra gefrustreerd omdat ze er achter (moeten) komen dat het zo niet werkt, en dat de VK er helemaal niet beter van wordt buiten de EU. Ik hoop dat Labour zonder het al te veel aan de grote klok te hangen weer grotendeels met de EU in de pas gaat lopen, en daarmee de economie uit het slop kan trekken. Maar dat is maar een hele kleine hoop..... Ik vrees het ergste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
HvdBent schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:06:
Ik denk zelf dat veel van de rellen veroorzaakt zijn door de teleurstelling die Brexit heet.
De protesterende mannen behoren tot de groep die dacht dat het VK na de Brexit even zou laten zien dat ze een sterk land waren, en een goede economie hadden, dat ze het wel alleen konden, en dat op magische wijze alle azielzoekers zouden verdwijnen. Die "mannen" zijn nu extra gefrustreerd omdat ze er achter (moeten) komen dat het zo niet werkt, en dat de VK er helemaal niet beter van wordt buiten de EU. Ik hoop dat Labour zonder het al te veel aan de grote klok te hangen weer grotendeels met de EU in de pas gaat lopen, en daarmee de economie uit het slop kan trekken. Maar dat is maar een hele kleine hoop..... Ik vrees het ergste.
Het is een groep die door gebrek aan perspectief heel vatbaar is voor fake-news en desinformatie. Geloofden heilig in het sprookje van de Brexit en werden inderdaad teleurgesteld. Het perspectief is door Brexit nog slechter geworden en nu valt dezelfde groep ten prooi aan extreemrechts.

Het narratief komt uit dezelfde hoek, maar is (nog) extremer geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
HvdBent schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:06:
In dit artikel wordt ingegaan op iets wat me ook al was opgevallen: veel van de demonstranten voldoen aan het stereotype van de kale, buikige vijftiger. En dan wordt er gesuggereerd dat veertigplussers "uitgesloten worden van culturele deelname", en dat ze "gevoeliger zijn voor misinformatie"

Ik denk dat het eerder sociaal bepaald is: veertigers hebben goed afgebakende sociale kringen die niet meer veranderen. Net als in Nederland zijn er sociale groepen waar het doodnormaal is om te roepen dat "alle buitenlanders het land uit moeten". En omdat je niet vaak meer met andere meningen wordt geconfronteerd, denk je dat iederéén zo denkt.

Nou moeten we nog even vaststellen dat "we want our country back" een heel nostalgische slogan is, en dan hebben we wel weer genoeg empathie vertoond met dit aggressieve clubje racisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
*knip* commentaar op moderaties verloopt per DM met de desbetreffende moderator

[ Voor 82% gewijzigd door polthemol op 07-08-2024 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze handelen wel snel qua snelrecht daar in de UK. De eerste straffen voor de extreemrechtse figuren, je kan het eigenlijk bijna wel terroristen noemen, zijn al uitgedeeld.

Weliswaar nog vrij lichte straffen gezien wat ze gedaan hebben, maar toch:
Een rechtbank in Liverpool heeft meerdere mensen veroordeeld tot gevangenisstraffen voor hun rol in de rellen van de afgelopen week. Ze kregen gevangenisstraffen van ongeveer twee tot drie jaar voor geweld en brandstichting.

De 58-jarige Derek Drummond kreeg drie jaar voor het slaan van een politieagent tijdens de rellen in Southport. Die braken uit nadat in die stad drie kinderen waren doodgestoken. Een gewelddadige menigte keerde zich tegen de politie die probeerde een moskee te beschermen.

De 29-jarige Declan Geiran werd veroordeeld tot 30 maanden gevangenisstraf voor onder meer geweldplegingen en het in brand steken van een politiebus in Liverpool. Liam Riley kreeg 20 maanden voor geweldpleging in diezelfde stad. Die straf viel twee maanden hoger uit, doordat de misdaad naar het oordeel van de rechter een raciaal element had.

De afgelopen weken zijn honderden mensen opgepakt voor de rellen op verschillende plekken in het VK. Bij die rellen werden vernielingen aangericht en politiemensen verwond.

Ook deze woensdag worden weer grootschalige protesten verwacht waarbij voor geweld wordt gevreesd. Volgens de BBC wordt rekening gehouden met acties op dertig plaatsen en zijn zesduizend politiemensen in paraatheid gebracht om de orde te bewaken.
Bron: Celstraffen tot drie jaar voor eerste relschoppers Engeland, vrees voor nieuwe rellen vanavond.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:04:
[mbr]*knip* commentaar op moderaties verloopt per DM met de desbetreffende moderator[/mbr]
*knip* offtopic

[ Voor 22% gewijzigd door polthemol op 07-08-2024 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

wildhagen schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:10:
Ze handelen wel snel qua snelrecht daar in de UK. De eerste straffen voor de extreemrechtse figuren, je kan het eigenlijk bijna wel terroristen noemen, zijn al uitgedeeld.
Het is nu vooral het domme voetvolk dat graag komt rellen dat opgepakt en gestraft wordt, zeg maar de hooligans. Veel belangrijker is het om de aanstichters en ophitsers te pakken te nemen. Daar zijn ze ook mee bezig, zoals deze: Wife of Tory councillor bailed over race-hate post. Wat pas echt zorgwekkend is, is dat dit soort tuig dus in een kinderopvangcentrum werkt waar kinderen van allerlei achtergronden zitten. Wil je echt zo iemand in de buurt van kinderen toelaten?

Maar een hoop mensen zitten nu in de tweede fase van billen branden, blaren zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 07-08-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
Ik lees op de NOS dat er al wat stevige straffen zijn uitgedeeld (20 maanden tot 3 jaar cel) voor relschoppers.
Hopen dat dat een goede afschrikking betekent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
HvdBent schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:34:
Ik lees op de NOS dat er al wat stevige straffen zijn uitgedeeld (20 maanden tot 3 jaar cel) voor relschoppers.
Hopen dat dat een goede afschrikking betekent.
Of dit werkt juist het “two tier” gevoel in de hand, waar verkrachters wegkomen met lage straffen en demonstranten/relschoppers niet. Zie ook elon op x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
dat is bijna een godwin law ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:18
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:00:
[...]

Of dit werkt juist het “two tier” gevoel in de hand, waar verkrachters wegkomen met lage straffen en demonstranten/relschoppers niet. Zie ook elon op x.
De straffen zijn nog steeds een stuk lager dan die voor de organisatie die vreedzame weg blokkades wilde.

Het gaat over geweldpleging tegen hulpverleners, daar staan gewoon hoge straffen voor.

Dat "two tier" is weer zo'n term bedacht om de polarisatie aan te wakkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Dat is ook de bedoeling. Grootschalige ordeverstoringen zijn voor de samenleving een groter probleem. Zie ook de zware straffen voor Stop Oil-activisten vorige week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Lijkt me ook terecht. De impact van deze extreem-rechtse terreur op de maatschappij is aanzienlijk, en dan ook écht aanzienlijk, groter dan een actie tegen één persoon, zoals bij die verkrachtig. Hoe verachterlijk dat laatste ook is.

Dan lijkt het me logisch en voor 150 procent terecht dat deze terreur van extreem-rechts harder aangepakt wordt. Dit ontwricht namelijk de maatschappij als geheel, en richting enorme schade aan eigendommen van meer normale mensen aan. Om het over het levensgevaar voor de door de extreem-rechtse bedreigde politie-agenten nog niet te hebben.

Je hebt het hier NIET over normale demonstranten, maar over terroristen, de facto gezien is dat namelijk wat dat is: terreur.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 07-08-2024 16:33 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Musk heeft wéér de boel proberen op te hitsen door desinformatie over de rellen in Engeland te verspreiden:
Een nepartikel van het Britse Telegraph over het deporteren van Britse extreemrechtse demonstranten naar de Falkland Eilanden is enige tijd door X-topman Elon Musk gedeeld op X. Het bericht werd na dertig minuten door Musk verwijderd, maar was toen al twee miljoen keer bekeken.

Een nepartikel van het Britse Telegraph over het deporteren van Britse extreemrechtse demonstranten naar de Falkland Eilanden is enige tijd door X-topman Elon Musk gedeeld op X. Het bericht werd na dertig minuten door Musk verwijderd, maar was toen al twee miljoen keer bekeken.

Een woordvoerder van Telegraph Media Group benadrukt in een verklaring dat het bericht vals is. "Dit is een gefabriceerde kop voor een artikel dat niet bestaat. We hebben relevante platforms op de hoogte gesteld en verzocht de post offline te halen." Ook op X meldt het mediabedrijf op de hoogte te zijn van een 'afbeelding die rondgaat op X die zich voordoet als een Telegraph-artikel over 'nooddetentiekampen''. Het benadrukt nooit een dergelijke artikel te hebben gepubliceerd.

De post van Musk is inmiddels verwijderd. De miljardair heeft verder niet gereageerd op het nepbericht en geen excuses aangeboden voor het delen van het valse bericht. Het bericht is onderdeel van een bredere stroom berichten van Musk, waarin hij reageert op de recente onrust in het VK na een steekincident in het Britse Southport, waarbij drie kinderen om het leven zijn gebracht.
Bron: https://www.dutchitchanne...e-van-britse-relschoppers

Hij houdt wel van de boel opstoken en allerlei dingen uitlokken. Nou is hij uiteraard zelf ook best wel extreem-rechts, maar toch.

Eigenlijk zou de Britse regering hem eens moeten aanklagen voor al zijn acties. Eerst zo ongeveer een burgeroorlog willen veroorzaken, en nu dit weer...

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 52 53 Laatste