With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik weet het, maar het blijft triest.Cyberpope schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:14:
Niet alleen daar hoor. De hele wereld is op dit moment in volle vaart achteruit aan het hollen. Democratie is al vaker verdwenen en zal nu ook weer kunnen gebeuren.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Eigenlijk betekent het gewoon dat een vorige generatie gewoon niet relevant meer is omdat ze de veranderingen niet snappen of niet willen snappen. Niet alle ouderen zijn zo natuurlijk, maar helaas wel veel. Van Kooten en De Bie hebben er ooit al een hit over geschreven.DevWouter schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:26:
Het mooie is dat elke generatie klaagt over de nieuwe generatie. Dat ze minder hard werken (zo vond ik ooit een bron uit ~1907, een krantenartikel). Dit terwijl arbeidsproductiviteit juist al sinds begin van de meting omhoog gaat.
En de reden waarom sommige dat beweren is omdat ze het niet zichtbaar zien. Je ziet dat ook bij veel bedrijven, daar gaat het om hoe zichtbaar je werk is om te bepalen wie promotie krijgt.
Oef, nee, daar kan ik het niet mee eens zijn.Frame164 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:57:
[...]
Eigenlijk betekent het gewoon dat een vorige generatie gewoon niet relevant meer is omdat ze de veranderingen niet snappen of niet willen snappen. Niet alle ouderen zijn zo natuurlijk, maar helaas wel veel. Van Kooten en De Bie hebben er ooit al een hit over geschreven.
De oudere/vorige generatie krijgt een andere rol en een andere positie in zowel het bedrijfsleven als de samenleving waardoor ze relevant blijven maar op een andere manier. De problemen die zij oplossen zal de nieuwe generatie als het goed is niet meer mee te maken krijgen (immers dat heeft de oude generatie opgelost) en daardoor is de binding minder.
Pak iemand van onder de 40 maar eens zijn laptop, computer en mobiel en geef me hem een wegenatlas en een adres waar die niet bekend mee is. En laat hem maar een accurate routebeschrijving maken.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Ik doelde op de mensen in een vorige generatie die klagen dat de jongere generatie niet deugt. Zeg maar de mensen die vergeten zijn dat ze zelf ook jong zijn geweest en dat hun ouders net zo over hun sprak.DevWouter schreef op woensdag 24 april 2024 @ 00:26:
[...]
Oef, nee, daar kan ik het niet mee eens zijn.
De oudere/vorige generatie krijgt een andere rol en een andere positie in zowel het bedrijfsleven als de samenleving waardoor ze relevant blijven maar op een andere manier. De problemen die zij oplossen zal de nieuwe generatie als het goed is niet meer mee te maken krijgen (immers dat heeft de oude generatie opgelost) en daardoor is de binding minder.
Pak iemand van onder de 40 maar eens zijn laptop, computer en mobiel en geef me hem een wegenatlas en een adres waar die niet bekend mee is. En laat hem maar een accurate routebeschrijving maken.
En ik denk dat iemand onder de 40 best wel snel met die oude spullen z'n weg leert te vinden als moderne hulpmiddelen niet meer beschikbaar zijn. En ouderen kunnen ook niet allemaal met een wegenkaart de weg vinden. Daar zijn in het verleden flinke ruzies tijdens vakantiereizen door ontstaan :-)
Schools are removing analogue clocks from examination halls because teenagers are unable to tell the time, a head teachers’ union has said.
Teachers are now installing digital devices after pupils sitting their GCSE and A-level exams complained that they were struggling to read the correct time on an analogue clock.
...
“They are used to seeing a digital representation of time on their phone, on their computer. Nearly everything they’ve got is digital so youngsters are just exposed to time being given digitally everywhere.”
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Señor Sjon schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:57:
Leuk voorbeeld over de nieuwe generatie (paywall):
[...]
Als ik tegen mijn moeder zeg dat ik om 9-10-honderd (1900) kom dan denkt ze dat ik in de ochtend om 9 uur 10 langs kom.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Offtopic: mijn beide zoons (18 en 12) lopen tegen hetzelfde probleem aan, zelfs al hangt ons huis vol met klokken weten ze niet hoe laat het is zonder telefoon ...Señor Sjon schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:57:
[...]
Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's
OTOH, een ouderwetse klok is geenszins belangrijk. Hand omhoog als je met alleen een kaart en kompas de weg vindt.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
* DevWouter doet zijn hand omhoogF_J_K schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:40:
Een kind kan in het begin ook nog niet rekenen of schrijven, en we hebben allemaal een telefoon om via spraakherkenning aan chatgpt te vragen hoeveel drie plus vier is.
OTOH, een ouderwetse klok is geenszins belangrijk. Hand omhoog als je met alleen een kaart en kompas de weg vindt.
"Wees bereid!"
over puntje 4:Plasma_Wolf schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:53:
De Rwanda-bill is aangenomen. Het parlement heeft hiermee in de regel verklaard dat Rwanda een veilig land is. Het idee is dat migranten daar heen gaan om hun 'aanvraag voor een verblijfplaats in het VK in Rwanda af te wachten'. Rwanda doet alle admin en het VK heeft maar liefst 300 minder migranten (dit jaar zijn er al 6000 mensen in bootjes over het kanaal gegaan).
Een paar onderdelen van de overeenkomst.Intussen een half miljard uitgegeven aan deze totale farce.
- Het VK betaalt voor de accommedatie in Rwanda, maar intussen heeft Rwanda al een goed aantal huizen op de lokale markt verkocht.
- Niemand heeft het over het feit dat migranten die bij Rwanda binnenkomen op het vliegtuig gezet mogen worden om hun aanvraag voor een verblijf in Rwanda in het VK af te wachten.
- De reden voor de Rwanda safety-bill van deze nacht komt er omdat het Britse Supreme Court stelt dat Rwanda niet veilig is. Stekrer nog, vluchtelingen uit Rwanda mogen van Binnenlande Zaken in het VK blijven. In deze link ook dat er mensen vanuit Rwanda naar het VK gestuurd kunnen worden (en de uitleg dat het zonder deze deal toch al gebeurt met Rwandese vluchtelingen).
- Geen commerciële party (zie vorige link) wil dit uitvoeren vanwege de reputatieschade, Defensie wil geen vliegveld aanpassen voor de veligheidseisen om deze vluchten uit te voeren (kost miljoenen), en Binnenlandse Zaken wil er ook geen geld aan uitgeven.
https://uk.news.yahoo.com...at-we-know-170512893.html?
die firma doet ook al het transport van uitgeprocedeerde asielzoekers..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Duidelijk niet van de Rolex generatieF_J_K schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:40:
Een kind kan in het begin ook nog niet rekenen of schrijven, en we hebben allemaal een telefoon om via spraakherkenning aan chatgpt te vragen hoeveel drie plus vier is.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik ben niet verbaasd. Ik heb bewust weer een "analoge" klok gekocht om dat weer aan te leren. Ik kon ook geen tijd meer lezen op de ouderwetse manier zonder een minuut op de positie van de grote en de kleine wijzer te studeren. Maar ja, toen ik 12 was waren die digitale horloges van Casio al een ding, en ik heb nooit andere horloges gehad.Señor Sjon schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:57:
[...]
downtime schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:05:
[...]
Ik ben niet verbaasd. Ik heb bewust weer een "analoge" klok gekocht om dat weer aan te leren. Ik kon ook geen tijd meer lezen op de ouderwetse manier zonder een minuut op de positie van de grote en de kleine wijzer te studeren. Maar ja, toen ik 12 was waren die digitale horloges van Casio al een ding, en ik heb nooit andere horloges gehad.
Ik wel, het leek me dat dat iets is dat je niet verleerd, nadat je dat een keer is bijgebracht (en dat dat nog wel onderdeel is van lesmethodes). Op stations hangen ook vooral analoge klokken op het perron, het is niet dat ze volledig uit het leven zijn verdwenen.
Bundin schreef op woensdag 24 april 2024 @ 19:02:
[...]
offtopic:
Ik wel, het leek me dat dat iets is dat je niet verleerd, nadat je dat een keer is bijgebracht (en dat dat nog wel onderdeel is van lesmethodes). Op stations hangen ook vooral analoge klokken op het perron, het is niet dat ze volledig uit het leven zijn verdwenen.
Ik kon het nog wel maar ik moest er bewust bij nadenken. Vroeger keek je naar een klok en wist je zonder nadenken meteen wat de positie van die wijzers betekende. Blijkbaar verleer je dat toch.
En ja, zelfs op het station pak ik de telefoon als ik de tijd wil weten, wat mij betreft hangen die klokken daar ter decoratie.
Hand omhoog, makkie (maar ja landmetert geweest he?)F_J_K schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:40:
Ik begrijp dat Michael o'leary van ryanair heeft aangeboden een verbinding tussen UK en Rwanda te starten. Wat een mooi en sympathiek gebaar van die goede man!ToolkiT schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:54:
[...]
over puntje 4:
https://uk.news.yahoo.com...at-we-know-170512893.html?
die firma doet ook al het transport van uitgeprocedeerde asielzoekers..
een goedkope vlucht terug naar de UK voor die asiel zoekers?flyingdutchboy schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:59:
[...]
Ik begrijp dat Michael o'leary van ryanair heeft aangeboden een verbinding tussen UK en Rwanda te starten. Wat een mooi en sympathiek gebaar van die goede man!
Leeg terug is natuurlijk geen optie bij die luchtvaartmaatschappij.ToolkiT schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:21:
[...]
een goedkope vlucht terug naar de UK voor die asiel zoekers?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
https://nos.nl/artikel/25...specties-aan-britse-grensBloemen- en plantenexport bezorgd door nieuwe inspecties aan Britse grens
Toch naar risico kijken
De Britse inspectiedienst APHA laat schriftelijk weten dat de inspecties op de plaats van bestemming altijd al tijdelijk waren. Het gebrek aan inspectiecapaciteit in de havens wil de dienst opvangen door niet alles te controleren. Ladingen waarbij de kans op het importeren van ziektes groter is, zullen er vaker uitgepikt worden dan andere transporten. Daarmee lijkt het hoogrisicobeleid dat enkele maanden eerder nog was afgeschaft, in de praktijk weer terug te komen.
PSN
[ Voor 6% gewijzigd door alienfruit op 29-04-2024 17:36 ]
Susan Hall stemmen? Dan kun je nog beter je stembiljet verbranden... Count Binface en de Monster Raving Loony Party zijn nog betere keuzes.alienfruit schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:35:
Haha, het zal weer niet. Ik zit momenteel te kijken op welke burgermeester ik moet stemmen in Londen. Het is allemaal behoorlijk hopeloos. Je hebt onder andere een scammer, en een 'Count Binface'. Je zou haast op de laatste stemmen lol Ik zit Susan Hall lig niet zitten.
Dit is het manifesto van Count Binface:
:fill(white):strip_exif()/f/image/KrA3LPS8YWI3j9GYYhUNZOMT.png?f=user_large)
Het is echt zoals Blackadder ooit toonde...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hij had iets meer moeite voor een goeie foto kunnen doen. Nu oogt ie als een inbreker die net ontdekt dat er een bewakingscamera is.ToolkiT schreef op maandag 29 april 2024 @ 18:54:
Dit is mijn lokale tory kandidaat...
[Afbeelding]
![]()
Tja dat is nou niet iemand waarvan ik vertrouwen krijg..
ja, erg he?downtime schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:03:
[...]
Hij had iets meer moeite voor een goeie foto kunnen doen. Nu oogt ie als een inbreker die net ontdekt dat er een bewakingscamera is.
Lijkt wel alsof ze een of andere folder uit de jaren 70 hebben gerecycled...ToolkiT schreef op maandag 29 april 2024 @ 18:54:
[Afbeelding]
![]()
nu je het zegt.. had zo uit Wikipedia: Mammoth (TV series) kunnen komenservies schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:17:
[...]
Lijkt wel alsof ze een of andere folder uit de jaren 70 hebben gerecycled...
https://www.bbc.co.uk/programmes/m001y669
[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 29-04-2024 19:20 ]
Hmmm, als je als kiezer je stemgedrag laat bepalen door hoe iemand er uit ziet, dan ben je niet echt bezig met waar het echt om gaat: de standpunten en doelstellingen van de kandidaat en hoe goed iemand is met die doelstellingen te bereiken.ToolkiT schreef op maandag 29 april 2024 @ 18:54:
[Afbeelding]
![]()
Het is een Tory. Dat zegt genoeg...vanaalten schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:38:
Hmmm, als je als kiezer je stemgedrag laat bepalen door hoe iemand er uit ziet, dan ben je niet echt bezig met waar het echt om gaat: de standpunten en doelstellingen van de kandidaat en hoe goed iemand is met die doelstellingen te bereiken.
Bekijk het eens vanuit de andere hoek. Is het slim om zo'n foto te gebruiken als je weet dat een deel van de kiezers zijn stemgedrag wel door zulke zaken laat bepalen?vanaalten schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:38:
[...]
Hmmm, als je als kiezer je stemgedrag laat bepalen door hoe iemand er uit ziet, dan ben je niet echt bezig met waar het echt om gaat: de standpunten en doelstellingen van de kandidaat en hoe goed iemand is met die doelstellingen te bereiken.
Stel dat hij veel meer tijd heeft besteed aan zijn 4 beleidspunten (en dat die echt heel goed zijn en uitvoerbaar) i.p.v. aan een glossy folder met mooie foto's. Wat dan? Dan negeer je hem vanwege de slechte foto?downtime schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:03:
[...]
Hij had iets meer moeite voor een goeie foto kunnen doen. Nu oogt ie als een inbreker die net ontdekt dat er een bewakingscamera is.
ik was Zaterdag in Soho... I feel your pain..alienfruit schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:29:
Was er maar eentje die voorstelt om die rickshaws met muziek te verbieden in Central LondonJa, Susan Hall zeker niet die is er gewoon knettergek. Ik heb zelf niet zoveel last van de ULEZ zone. Ik woon in Zone 1
Zeker toen de Frozen show uitging en er 30 rickshaws 'let it go' aan het bleren waren liep ik snel door..
Zoals gezegd.. hij is een tory, dus zijn standpunten zijn niet de mijne zeg maar.. en tories hebben al een imago probleem met gebrek aan vertrouwen.. dan ga je toch niet een foto die er uitziet als een perfert uncle erop zetten..vanaalten schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:38:
[...]
Oppervlakkig of niet, maar kiezers kijken veel naar imago van kandidaat..
Ik hoop dat hij wint, lijkt me een puik programma.gambieter schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:48:
[...]
Susan Hall stemmen? Dan kun je nog beter je stembiljet verbranden... Count Binface en de Monster Raving Loony Party zijn nog betere keuzes.
Dit is het manifesto van Count Binface:
[Afbeelding]
Het is echt zoals Blackadder ooit toonde...
[YouTube: Blackadder election results]
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Hij in zoverre nog eerlijk dat hij de Tory kleuren gebruikt. Heel veel Tories maken nu groene flyers, zeggen nergens dat ze Tories zijn en proberen zo de boel op te lichten. Past perfect bij de integriteitloze partij.ToolkiT schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:32:
Zoals gezegd.. hij is een tory, dus zijn standpunten zijn niet de mijne zeg maar.. en tories hebben al een imago probleem met gebrek aan vertrouwen.. dan ga je toch niet een foto die er uitziet als een perfert uncle erop zetten..
Oppervlakkig of niet, maar kiezers kijken veel naar imago van kandidaat..
Meneer is trouwens niet herkozen..ToolkiT schreef op maandag 29 april 2024 @ 18:54:
[Afbeelding]
![]()
/f/image/htrB1BhnHCxd4mMttiJuzh1T.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/l8jezwQLdoUGQ1mDz9XlNng5.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 03-05-2024 17:36 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Zoe te zien zijn de meeste uitslagen nog niet binnen..Joris748 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 17:50:
Wanneer wordt de uitslag van de burgemeestersverkiezing in Londen verwacht? Kan er nog niks over vinden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/TINxtmK0L5jwfL95eV9TKlPT.png?f=user_large)
https://www.bbc.co.uk/new...12000007#mayor-scoreboard
In Londen beginnen ze volgens mij pas morgen met tellen voor de burgemeester.
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
https://edition.cnn.com/2...on-id-intl-gbr/index.htmlFormer UK PM Boris Johnson turned away from polling station after forgetting ID
En als bonus voor de ironie:
a requirement he introduced while prime minister.
[ Voor 21% gewijzigd door YakuzA op 04-05-2024 14:37 ]
PSN
De Voter-ID in het VK is een poging om stemmers hun stemrecht af te nemen (De MP van de 18e/19e eeuw heeft dit in woorden toegegeven), in de lokale verkiezingen van 2023 heeft dit een significant effect gehad.
Dus er zijn een aantal opties.
1. Boris Johnson wilde zijn momentje op tv.
2. De Tories wilden even laten zien dat het helemaal niet moeilijk is om snel je ID te halen om te stemmen en dat iedereen het kan.
3. Boris Johnson verwachtte (zoals altijd) dat die regeltjes voor het plebs niet voor hem gelden.
Met het risico dat ik deze verkeerd begrijp, maar de laatste paar honderd jaar is er natuurlijk wel wat veranderd.Plasma_Wolf schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 16:44:
De MP van de 18e/19e eeuw heeft dit in woorden toegegeven)
Overigens optie 4, en noem me naiief hoor: Hij heeft er gewoon niet aan gedacht.
Hij heeft het over Jacob Rees-Mogg:Sissors schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:11:
[...]
Met het risico dat ik deze verkeerd begrijp, maar de laatste paar honderd jaar is er natuurlijk wel wat veranderd.
His anachronistic style has led to Mogg being dubbed the "Honourable Member for the 18th century".
[ Voor 3% gewijzigd door NMH op 04-05-2024 18:16 ]
Jawel, maar dat mag (maximaal) 5 jaar verlopen zijn.alienfruit schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:46:
Het is al een tijd geleden maar in Nederland heb je toch ook je ID nodig om te kunnen stemmen?
Saved by the buoyancy of citrus
Drie jaar geleden hadden zo'n 3,5 miljoen Britten geen ID. Je hebt verder ook meestal niet nodig, dus is dit een extra kostenpost alleen om te kunnen stemmen.alienfruit schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:46:
Het is al een tijd geleden maar in Nederland heb je toch ook je ID nodig om te kunnen stemmen?
Een politiek commentator op Youtube (Zoek "a different bias") haalde hierbij aan dat het in andere landen ook met een ID-kaart gaat. Nederland werd specifiek genoemd. Wel met een foutje, namelijk de bewering dat een ID-kaart gratis is (Gemeente Deventer: €75,80).
Zo is Johnson niet. Hij is behendig genoeg om de situatie zoveel mogelijk naar zijn hand te zetten.Sissors schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:11:
[...]
Met het risico dat ik deze verkeerd begrijp, maar de laatste paar honderd jaar is er natuurlijk wel wat veranderd.
Overigens optie 4, en noem me naiief hoor: Hij heeft er gewoon niet aan gedacht.
1 en 3. Publiciteitsgeil en schaamteloos.Plasma_Wolf schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 16:44:
Dus er zijn een aantal opties.
1. Boris Johnson wilde zijn momentje op tv.
2. De Tories wilden even laten zien dat het helemaal niet moeilijk is om snel je ID te halen om te stemmen en dat iedereen het kan.
3. Boris Johnson verwachtte (zoals altijd) dat die regeltjes voor het plebs niet voor hem gelden.
Sterker nog, de Britten haten het idee van een ID kaart. Uit Yes Minister:Plasma_Wolf schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:58:
In Nederland is het hebben van een ID-kaart zo ingeburgerd dat het voor ons niet uitmaakt. In het VK is dat wel anders.
Sir Humphrey Appleby’s verdict on compulsory identity card was: “The Germans will love it, the French will ignore it, and the Italians and Irish will be too chaotic to enforce it. Only the British will resent it.”
En zoals altijd bij gevoelens, niet rationeel te verklaren.
Ik dacht ook dat ID goedkoper zou zijn dan een paspoort maar blijkbaar scheelt dat maar een euro. €158,65 vs €159,95. Idiote bedragen zeg. Flink in prijs gestegen in de laatste tien jaar.
[ Voor 26% gewijzigd door alienfruit op 04-05-2024 22:40 ]
Zeg je nou dat een paspoort 160euro kost ? Ik heb 80 voor mijn laatste betaald in 2017alienfruit schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:14:
Enigste moeilijke is om een afspraak te krijgen bij de ambassade om mijn ID papieren te verlengen. Je zou denken een 9 maanden is meer dan genoeg tijd. Maar ik ben nu al bijna een maand bezig een afspraak te krijgen. Volgens mij is het sneller om het op schiphol te proberen.
Ik dacht ook dat ID goedkoper zou zijn dan een paspoort maar blijkbaar scheelt dat maar een euro. €158,65 vs €159,95. Idiote bedragen zeg. Flink in prijs gestegen in de laatste tien jaar.
Ja. https://www.netherlandswo...sular-fees/united-kingdomVrietje schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:26:
Zeg je nou dat een paspoort 160euro kost ? Ik heb 80 voor mijn laatste betaald in 2017
Passport adult (18 and over) 159,95
Identity card adult (18 and over) 158,65
Ja, het kost me nog meer, ook twee retourtjes naar London , de tijd benodigd en dat voor de ID kaart en paspoort (want dat kan niet tegelijkertijd).Vrietje schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:33:
Oh vanuit het buitenland. Ik was even kwijt in welk topic ik zat. Nadeel van veel tabbladen😅
Is dat duurder sinds de Brexit geworden?gambieter schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:36:
[...]
Ja, het kost me nog meer, ook twee retourtjes naar London , de tijd benodigd en dat voor de ID kaart en paspoort (want dat kan niet tegelijkertijd).
Maar waarom beide, alleen paspoort zou toch genoeg moeten zijn?gambieter schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:36:
[...]
Ja, het kost me nog meer, ook twee retourtjes naar London , de tijd benodigd en dat voor de ID kaart en paspoort (want dat kan niet tegelijkertijd).
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Weet ik niet. Ik heb mijn vorige aanvraag op de dag van het Brexit refererendum gedaan, moet in 2026 weerVrietje schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:40:
Is dat duurder sinds de Brexit geworden?
Leef je zelf in het buitenland? Ik wil graag een ID bewijs bij me hebben en een paspoort is verkeerd formaat, en wat als je het kwijt raakt? Beetje redundancy is nooit weg.Himalaya schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:41:
Maar waarom beide, alleen paspoort zou toch genoeg moeten zijn?
Deels niet. Ik kan hem nog gebruiken bij lokale verkiezingen zoals eerder deze week, en omdatnik settled status heb, kan ik hem nog wel gebruiken om het VK in te komen. Maar voor veel mensen niet meer voor reizen naar het VK.Vrietje schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:00:
Ik dacht dat de Europese id kaart niet meer geldig is in de uk sinds de Brexit?
Maar een ID bewijs is voor meer dan alleen reizen.
YakuzA schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:36:
[...]
https://edition.cnn.com/2...on-id-intl-gbr/index.html
En als bonus voor de ironie:
[...]

ik heb om die reden een UK rijbewijs (en omdat ik destijd ivm EU regels sowizo moest switchen).gambieter schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:43:
[...]
Weet ik niet. Ik heb mijn vorige aanvraag op de dag van het Brexit refererendum gedaan, moet in 2026 weer
[...]
Leef je zelf in het buitenland? Ik wil graag een ID bewijs bij me hebben en een paspoort is verkeerd formaat, en wat als je het kwijt raakt? Beetje redundancy is nooit weg.
Er zijn wel hele hopen opties, niet alleen een paspoort of het equivalent van een EU ID kaart. Daarmee is het systeem een heel stuk flexibeler dan in NL. En heb je die eerdergenoemde opties allemaal niet, dan kan je kosteloos een VAC aanvragen. Dus als je niet wil betalen, kan je nog stemmen.hcQd schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:53:
[...]
Drie jaar geleden hadden zo'n 3,5 miljoen Britten geen ID. Je hebt verder ook meestal niet nodig, dus is dit een extra kostenpost alleen om te kunnen stemmen.
Ik snap dus niet waar ze over klagen, enige bescherming tegen verkiezingsfraude lijkt me toch wenselijk, zeker bij kleine kieskringen icm fptp kan een klein beetje fraude al maximale invloed hebben op het eindresultaat.
Daar komt bij dat voor ouderen er meer mogelijkheden zijn voor ID-kaart dan voor jongeren. Jongeren worden er harder door geraakt. De actie is dus ook gerrymandering: het wordt voor jongeren moeilijker gemaakt dan voor ouderen.
In deze video wordt het in detail uitgelegd: https://m.youtube.com/watch?v=YW6AM5WwQBw
Je moet wat voor het clublidmaatschap over hebbengambieter schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:36:
[...]
Ik mis het kostenpostje niet. Urf. Zeker niet als veel andere EU landen het voor een paar tientjes doen, ook zieltjes in het buitenland. Ik vind nog altijd dat als een overheid je verplicht je te kunnen identificeren, die overheid je daartoe in staat moet stellen met een gratis of goedkoop bewijs.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dus aan kosten ben je kwijt:
Paspoort £119,00
verzendkosten £10
treinkoststen 3x £54
dag vrij nemen 3x £x
lunch 3 x £10
Dat is al snel £270+... maak je er een beetje dag van met uit eten etc zit je al snel aan £500
En dan 5 jaar later mag je nog een keer want paspoorten van minderjarigen zijn maar de helft van de normale duur geldig..

Een aanval op de democratie nog wel. Omdat je zeker wil weten dat diegene die komt stemmen daar ook toe gerechtigd is en dat ie niet 27 stempassen heeft verzameld om in 27 stembureaus te stemmen. Overigens is die video als bron compleet nutteloos, want er zit geen greintje neutraliteit in. Wie zegt me dat deze meneer de argumenten tegen niet ontzettend opklopt omdat dat aansluit bij zijn politieke voorkeur? Vooral het 'er wordt aan gerefereerd op de stempas maar dat lees je niet als je al weet hoe het werkt' is mooi. Want waarom zou er enige verantwoordelijkheid bij de burger liggen om iets te lezen...Plasma_Wolf schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:02:
Het probleem is niet dat je even dit of even dat kan doen. Het simpele feit is dat een groot gedeelte van de bevolking geen geldige ID hebben om te kunnen stemmen. Dan is de invoering van een ID-vereiste een kwalijke drempel voor het stemmen, feitelijk een aanval op de democratie.
Daar komt bij dat voor ouderen er meer mogelijkheden zijn voor ID-kaart dan voor jongeren. Jongeren worden er harder door geraakt. De actie is dus ook gerrymandering: het wordt voor jongeren moeilijker gemaakt dan voor ouderen.
In deze video wordt het in detail uitgelegd: https://m.youtube.com/watch?v=YW6AM5WwQBw
Feit blijft dat er een gratis optie is met een VAC, meerdere goedkope opties zijn (zoals PASS card en ov-kaarten) en dat je identificeren bij iets belangrijks als stemmen an sich een goed ding is. Best mogelijk dat de tories dit proberen (probeerden?) te misbruiken, maar naar mijn mening is het middel hier niet erger dan de kwaal. Zeker omdat, wanneer men hieraan is gewend, een eventueel effect kleiner en kleiner zal worden.
Los daarvan vind ik het hele 'register to vote' en dat de electoral roll openbaar is met naam en adres complete waanzin en lijkt me dat een groter probleem dan een ID-vereiste.
Ik ga er maar even vanuit dat je gewoon niet weet dat dit een geboekstaafde taktiek is en dat soort fraude zo goed als niet voorkomt: Wikipedia: Voter suppressionBundin schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:54:
[...]
Een aanval op de democratie nog wel. Omdat je zeker wil weten dat diegene die komt stemmen daar ook toe gerechtigd is en dat ie niet 27 stempassen heeft verzameld om in 27 stembureaus te stemmen.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Zal mijn Nederlandse bril wel zijn, waar deze regel al tijden geldt en waar het hebben van een ID gemeengoed is. Voglens de Monitor Identiteit 2021 heeft afgerond 0% van de Nederlanders van 16 en ouder geen identiteitsbewijs.Brent schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:28:
[...]
Ik ga er maar even vanuit dat je gewoon niet weet dat dit een geboekstaafde taktiek is en dat soort fraude zo goed als niet voorkomt: Wikipedia: Voter suppression
Ja, dat is je Nederlandse brilBundin schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:38:
Zal mijn Nederlandse bril wel zijn, waar deze regel al tijden geldt en waar het hebben van een ID gemeengoed is. Voglens de Monitor Identiteit 2021 heeft afgerond 0% van de Nederlanders van 16 en ouder geen identiteitsbewijs.
Was het ontbreken van een gemeentelijke basisadministratie niet één van de redenen waarom het land zo populair is bij asielzoekers?gambieter schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:39:
[...]
Ja, dat is je Nederlandse bril. Het is echt anders in het VK, ze lopen daar wel met meer dingen achter
A'dam PVOutput
Heb je de video bekeken?Bundin schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:38:
[...]
Zal mijn Nederlandse bril wel zijn, waar deze regel al tijden geldt en waar het hebben van een ID gemeengoed is. Voglens de Monitor Identiteit 2021 heeft afgerond 0% van de Nederlanders van 16 en ouder geen identiteitsbewijs.
Daarin wordt uitgelegd hoe de nieuwe regels in doel, daad en resultaat een drempel toevoegen voor het stemmen, en deze drempel de jongere stemmer (die overweldigend anti-Tory stemt) veel harder raakt dan de oudere stemmer. Dit is een duidelijke poging om een democratisch proces te beïnvloeden en daarmee een duidelijke aanval op de democratie. Er is geen enkele spin, bril of beredenering die deze conclusie kan ontkrachten.
Dat helpt zeker mee.ericplan schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:52:
Was het ontbreken van een gemeentelijke basisadministratie niet één van de redenen waarom het land zo populair is bij asielzoekers?
Zeker, een hoop anti-tory sentiment, herhaald stemadvies tegen tories inclusief verwijzing naar een strategisch stemmen website. Dat is niet handig als je iemand wil informeren. Die kan zich afvragen of de video een echt punt heeft aangaande uitsluiting van jongeren, of zaken aandikt om een verkiezing te winnen.
Disclaimer: de tories zijn meer dan een beetje de weg kwijt en ik zou nooit op ze stemmen als ik daar zou mogen stemmen. Nu niet, maar vroeger ook niet.
Maargoed, ik had inmiddels door dat ik met een te Nederlands referentiekader naar deze zaak keek, dus no need to argue.
En wat voor een Tory MP. Natalie Elphicke is de vrouw van een ex-Tory MP, die een paar jaar terug moest opstappen wegens aanranding van twee vrouwen en twee jaar de cel in moest. De allerliefste Nathalie vond dat hij te zwaar gestraft was, dat er eigenlijk niet veel aan de hand was geweest, dat hij "stout" was geweest en steunde zijn beroep. Dat deed ze op een manier waarvoor ze zelf geschorst werd, samen met andere MPs, want ze hadden op Westminster briefpapier geschreven naar de rechter om deze zo te beinvloeden.
Ze volgde hem op als MP voor Dover, en heeft daar een portie xenofoob vuilspuiten gedaan waar een Wilders mild bij afsteekt. Commentaar van een rechtse brexiteer:
En die is nu overgelopen naar Labour en met open armen ontvangen door Keir StarmerI have been searching in vain for a Conservative MP who thinks themself to the right of Natalie Elphicke. One just quipped, 'I didn’t realise there was any room to her right.

Ok, even omdat de link naar de video een hele pagina terug is, hier dezelfde link https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=YW6AM5WwQBwBundin schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:24:
[...]
Zeker, een hoop anti-tory sentiment, herhaald stemadvies tegen tories inclusief verwijzing naar een strategisch stemmen website. Dat is niet handig als je iemand wil informeren. Die kan zich afvragen of de video een echt punt heeft aangaande uitsluiting van jongeren, of zaken aandikt om een verkiezing te winnen.
Disclaimer: de tories zijn meer dan een beetje de weg kwijt en ik zou nooit op ze stemmen als ik daar zou mogen stemmen. Nu niet, maar vroeger ook niet.
Maargoed, ik had inmiddels door dat ik met een te Nederlands referentiekader naar deze zaak keek, dus no need to argue.
In die video gaat het de eerste 4 minuten over de nieuwe VoterID regels, de woorden van Jacob Rees-Mogg (JRM was lid van het kabinet toen dit plan werd bedacht en de nieuwe regels weden ingevoerd, en hij gaf toe dat het doel was om het stemmen moeilijker te maken, met een groter effect op de niet-tory stemmer), The Express (een Tory-gelieerde tabbloid), en een raport van de Electoral Commission over de effecten behandeld (het rapport ontkracht een bewering van JRM, dat Tory stemmers harder geraakt zouden zijn dan de niet-Tory stemmers).
In de beschrijving van de video zijn bronnen vermeld.
Daarna gaat het ongeveer 3 minuten over wat geldige VoterID is, en wat niet (ook gelinkt), met de uitleg dat voor ouderen (meer Tory stemmers) veel meer geldige opties hebben dan jongeren (nauwelijks Tory stemmers). Ook een waarschuwing dat een VoterID die over de geldige datum is, niet gebruikt moet worden, want 5-jaar te oude IDs mogen alleen als iemand van het stembureau het toestaat (volledig onbetrouwbare keuze). Tenslotte de informatie dat 17-jarigen ook nu vast VoterID kunnen aanvragen als ze 18 zijn op de dag van de verkiezingen
Ik weet niet hoe je hier anti-Tory sentiment in ziet, maar ik zie dit als een flagrante methode om je stem te stelen. Dat lijkt mij een valide motivatie voor de opmerking in de laatste 30 seconden van de video: zoveel mogelijk mensen activeren om de Tories het parlement uit te krijgen. Als dat al anti-Tory sentiment is. ..
Ik begrijp het echt niet, Phil (de persoon van de video) geeft een duidelijke presentatie, met herleidbare bronnen, op de realiteit gebaseerd. Dan maakt het toch niet uit van welke partij hij een aanhanger is, of welke partij hem tegenstaat? Maar is jouw conclusie nu echt dat we het ondermijnen van de democratie door de Tories minder serieus moeten nemen door de woorden aan het eind van een video?
Nog een "staartje". De Tories wilden Elphicke verder zwart maken, al lijkt me dat moeilijk, en hebben informatie vrijgegeven dat ze Robert Buckland, de toenmalige minister voor justitie, heeft gelobbied in de zaak van haar echtgenoot. Dat wisten ze dus al 4 jaar lang, was geen probleem toen ze nog een Tory was, maar nu ze overgelopen is, is het een probleem. Over jezelf in de voet schieten gesproken.gambieter schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 18:56:
Intussen is er een tweede Tory MP overgelopen naar Labour: https://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-68979548
En wat voor een Tory MP. Natalie Elphicke is de vrouw van een ex-Tory MP, die een paar jaar terug moest opstappen wegens aanranding van twee vrouwen en twee jaar de cel in moest. De allerliefste Nathalie vond dat hij te zwaar gestraft was, dat er eigenlijk niet veel aan de hand was geweest, dat hij "stout" was geweest en steunde zijn beroep. Dat deed ze op een manier waarvoor ze zelf geschorst werd, samen met andere MPs, want ze hadden op Westminster briefpapier geschreven naar de rechter om deze zo te beinvloeden.
Ze volgde hem op als MP voor Dover, en heeft daar een portie xenofoob vuilspuiten gedaan waar een Wilders mild bij afsteekt. Commentaar van een rechtse brexiteer:
[...]
En die is nu overgelopen naar Labour en met open armen ontvangen door Keir Starmer
De aandacht is nu meer op Buckland die dit geheim heeft gehouden
Zelfde voor hun klopjacht op Labour deputy Angela Rayner, die volgens hen £1500 belasting had ontdoken bij de verkoop van een huis. En nu heeft een krant gepubliceerd dat 4 Tory MPs bij elkaar £5.5 miljoen winst hebben gemaakt op huizenverkoop zonder belasting te betalen, maar dat is dan opeens een prive-situatie
Dat is algemene speltheorie, in een spel met 10 spelers moet je vooral zorgen dat je zelf goed speelt maar in een spel met 2 spelers heeft het meer zin om de tegenspeler zo hard mogelijk naar beneden te trekken.Bundin schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:33:
De ellende van fptp, waardoor het altijd wij tegen zij wordt...
Ik weet nog dat de VVD, voor het tijdperk Rutte, ook een campagne heeft gevoerd in "Anglosaksische stijl", en dat flopte hier gigantisch. Ze waren immers de enige die gewoon negatief en onconstructief liepen te bashen en dat beviel de kiezer niet zo.
[ Voor 24% gewijzigd door bwerg op 13-05-2024 17:37 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Nee, dat is het mooie, dat hadden ze niet gedaan. Ze hadden wel een plan in de kast liggen (en dat lekte uit), maar het was een plan dat het campagne team van Rutte had afgewezen. Het plan was opgesteld door een alternatief team binnen de VVD.bwerg schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:34:
Ik weet nog dat de VVD, voor het tijdperk Rutte, ook een campagne heeft gevoerd in "Anglosaksische stijl", en dat flopte hier gigantisch. Ze waren immers de enige die gewoon negatief en onconstructief liepen te bashen en dat beviel de kiezer niet zo.
Times have changed, stem op ons want "anders wint woke links en dan worden vrijheden afgepakt en nemen <groep> de wereld over", danwel "anders wint populistisch rechts en dan worden vrijheden afgepakt en gaat het klimaat naar de knoppen".bwerg schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:34:
[...]
Dat is algemene speltheorie, in een spel met 10 spelers moet je vooral zorgen dat je zelf goed speelt maar in een spel met 2 spelers heeft het meer zin om de tegenspeler zo hard mogelijk naar beneden te trekken.
Verwijderd
Nou, lijkt erop dat er daar ook weer verkiezingen komen, en wel op 4 juli. Heel benieuwd wat dit doet met de peilingen, want die stonden er niet zo goed voor voor de conservatives.
1. De eerste vlucht naar Rwanda vertrekt misschien voor de verkiezingen.
2. Mogelijk is het nieuws van de 'small boats' wat naar de achtergrond verdwenen.
3. Bij de 'local elections' heeft ReformUK lang niet zoveel stemmen gekregen als in eerste instantie verwacht. Daarna zijn ze bij de peilingen omlaag gegaan. Van 16% naar 11%. De Tories denken dat ze misschien alle stemmen 1 op 1 terug krijgen. Dit is niet het geval.
4. Misschien hebben ze achter de schermen al een deal met ReformUK.
Maar de redenen bij de Tories zijn dit moment totaal onbegrijpelijk. Ik hoop dat niet-Tory stemmers met z'n allen tactisch stemmen in de moeilijkere Tory-districten om er zoveel mogelijk uit te werken.
[ Voor 5% gewijzigd door Plasma_Wolf op 22-05-2024 18:39 ]
Sunak kan met opgeheven hoofd opstappen als hij de verkiezingen verliest. Daar kan je je een mooi blabla verhaal aan hangen van dat je de kiezer respecteert en zo. Het alternatief is dat hij er door de partij wordt uitgegooid.Plasma_Wolf schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:37:
De Tories hebben eindelijk door dat het hierna alleen maar slechter wordt. Er zijn nu een paar dingen die de klap voor de Tories iets lichter maken.
2. Mogelijk is het nieuws van de 'small boats' wat naar de achtergrond verdwenen.
3. Bij de 'local elections' heeft ReformUK lang niet zoveel stemmen gekregen als in eerste instantie verwacht. Daarna zijn ze bij de peilingen omlaag gegaan. Van 16% naar 11%. De Tories denken dat ze misschien alle stemmen 1 op 1 terug krijgen. Dit is niet het geval.
4. Misschien hebben ze achter de schermen al een deal met ReformUK.
Maar de redenen bij de Tories zijn dit moment totaal onbegrijpelijk. Ik hoop dat niet-Tory stemmers met z'n allen tactisch stemmen in de moeilijkere Tory-districten om er zoveel mogelijk uit te werken.
1 ding is zeker: HIGNY wordt smullen de komende tijd. Ik weet niet tot wanneer het seizoen doorloopt maar laten we hopen dat ze doorgaan tot na de verkiezingen.
[ Voor 9% gewijzigd door Frame164 op 22-05-2024 19:12 ]
Ook in beeldvorming is het niet met het hoofd opgeheven. Heb je de toespraak gezien? In de stromende regen, met inmiddels bekende demonstrant Steve Bray die op een luidspreker de overwinningsmuziek van Labour in 1997 afspeelde: Things can only get beter.

[ Voor 12% gewijzigd door Plasma_Wolf op 23-05-2024 07:51 ]
Gevalletje perspectief. Je hebt natuurlijk pas publiekelijk gefaald wanneer de enige relevante sociale klasse dat vindt. In zijn geval donoren, bobo's en andere gentlemen's club leden.Plasma_Wolf schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 07:48:
Hij kan niet met opgeheven hoofd opstappen. Onder zijn leiding is het VK verder afgegleden, de Tory-schandalen zijn in hetzelfde tempo doorgegaan, en hij heeft op geen enkel moment maatregelen genomen (wat hij in zijn eerste toespraak als PM beloofde).
Ook in beeldvorming is het niet met het hoofd opgeheven. Heb je de toespraak gezien? In de stromende regen, met inmiddels bekende demonstrant Steve Bray die op een luidspreker de overwinningsmuziek van Labour in 1997 afspeelde: Things can only get beter.
[Afbeelding]
Het gaat er niet om wat het volk vindt, maar om de spin die de partijtop en de fractie eraan zullen geven. En die zal neutraal tot licht positief zijn. Good enough, dan kan hij zonder moeite zijn welbekende circuit weer in.
Een beschouwelijk stuk over de omstandigheden waar dit zich in afspeelt volgt.Britten vervroegd naar de stembus: wat bezielt ‘Rishi de Roekeloze’?
Het onverwachte besluit van Rishi Sunak om de Britten naar de stembus te sturen – midden in de zomer, tijdens Wimbledon en het EK voetbal – verbaast vriend en vijand. Of die gok goed uitpakt, is nog maar de vraag.
[...]
En dan de trap na:
Zin in het EK?
The Sun, het dagblad van de arbeidersklasse, plaatste eveneens vraagtekens bij de timing van de verkiezingen. ‘Verheugen we ons net op het EK voetbal, de Taylor Swift-tour, Wimbledon en de zon, schrijft Sunak een bloody verkiezing uit,’ mopperde de krant op de voorpagina. Het weerhield de premier er niet van vol goede moed het land in te trekken. Een van zijn eerste bestemmingen was een kleine brouwerij in Zuid-Wales, waar hij de brouwers joviaal vroeg of ze uitkeken naar het EK voetbal. Na een pijnlijke stilte kreeg de premier te horen dat Wales zich niet heeft geplaatst.
Het dreigen zes lange weken te worden voor ‘Rishi de Roekeloze’.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Sunak heeft zelf al toegegeven dat er geen Rwanda vluchten gaan zijn voor de verkiezingen...Plasma_Wolf schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:37:
Typisch Sunak, alles ingezet op iets wat onhaalbaar was en tegen de wet, tegen internationale verdragen en en wetten was, en ongelooflijk veel geld heeft gekost. Corruptie in Rwanda is de winnaar.
Dat zal dan van het electoraat zelf moeten komen. Labour weigert tactisch stemmen mogelijk te maken.Maar de redenen bij de Tories zijn dit moment totaal onbegrijpelijk. Ik hoop dat niet-Tory stemmers met z'n allen tactisch stemmen in de moeilijkere Tory-districten om er zoveel mogelijk uit te werken.
Ik zou hem niet Rishi de Roekeloze noemen, dat suggereert dat er nagedacht wordt. Ik zou hem eerder Rishi Roekoe noemen, naar het geluid dat duiven maken terwijl ze alles onderschijten.
[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 24-05-2024 10:12 ]
enigszins off-topic, maar ik dacht juist dat roekeloos "zonder nadenken" betekentgambieter schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:34:
Ik zou hem niet Rishi de Roekeloze noemen, dat suggereert dat er nagedacht wordt. Ik zou hem eerder Rishi Roekoe noemen, naar het geluid dat duiven maken terwijl ze alles onderschijten.
Kan, maar is ook vaak slecht inschattenrik86 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:28:
enigszins off-topic, maar ik dacht juist dat roekeloos "zonder nadenken" betekent
In dit geval is het egoisme/egocentrisme, Sunak doet wat Sunak wil.
De term roekeloos is zeker van toepassing. Ondoordachte acties, zonder rekening te houden met de gevolgen. En daarom 'in hoge mate onvoorzichtig'Betekenis 'roekeloos'
Je hebt gezocht op het woord: roekeloos.
roe·ke·loos (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
in hoge mate onvoorzichtig
[ Voor 6% gewijzigd door Joris748 op 24-05-2024 11:29 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Maar hij is roekeloos met andermans vooruitzichten. Sunak heeft zat geld, is getrouwd met een miljardair erfgenaam, en schijnt nog een Amerikaanse Green Card te hebben. Zijn toekomst is veilig, alleen moet hij nog even formeel verliezen. Vandaar dat ik het eerder egoistisch/egocentrisch noem.Joris748 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:28:
De term roekeloos is zeker van toepassing. Ondoordachte acties, zonder rekening te houden met de gevolgen. En daarom 'in hoge mate onvoorzichtig'
Zijn ministers en MPs waren ook compleet verrast maar konden niets doen. Sterker nog, Sunak had dezelfde dag nog beloofd Martyn's law (heeft te maken met tereeuraanslag bij concert in Manchester) door het parlement heen te krijgen aan treurende ouders, terwijl hij al wist dat dat niet ging gebeuren omdat hij de verkiezingen die dag zou uitschrijven.
[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 24-05-2024 11:53 ]
Jij redeneert nu als een mens en niet als een opportunistische politicus. Alles wat we nu zien is voor politici vergeten na de verkiezingsuitslag. Van Thatcher is bekend dat ze het veel erger vond dat ze door haar partij gedwongen werd om te vertrekken dan als ze een verkiezing had verloren. De mensen waar je intern van verliest ken je persoonlijk. De kiezer niet.Plasma_Wolf schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 07:48:
Hij kan niet met opgeheven hoofd opstappen. Onder zijn leiding is het VK verder afgegleden, de Tory-schandalen zijn in hetzelfde tempo doorgegaan, en hij heeft op geen enkel moment maatregelen genomen (wat hij in zijn eerste toespraak als PM beloofde).
[Afbeelding]
https://nos.nl/l/2521837
‘Take back control’ enzoRecordaantal migranten stak dit jaar al Kanaal over naar Groot-Brittannië
Al meer dan 10.000 migranten zijn dit jaar het Kanaal naar Groot-Brittannië overgestoken.
[ Voor 64% gewijzigd door YakuzA op 25-05-2024 17:58 ]
PSN
We moeten het zien. Of Starmer straks door zal gaan met dit beleid verwacht ik niet. En, volgens mij moet het eerst vliegtuig nog die kant uit. Als de zaak weer in wat rustiger vaarwater komt, zou je ook zomaar een daling kunnen zien...
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Nog even hierover:
Dit vind ik nog steeds niet "met opgeheven hoofd vertrekken". Dit is het toonbeeld van boter op z'n hoofd. Een ziekte waar veel politici last van hebben. Misschien dat een vertrekkende politicus enige plaats krijgt in zijn eigen omgeving, maar de enige reden dat de kiezer de politicus vergeet is omdat hij verdwijnt. Good Riddance.Frame164 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:38:
[...]
Jij redeneert nu als een mens en niet als een opportunistische politicus. Alles wat we nu zien is voor politici vergeten na de verkiezingsuitslag. Van Thatcher is bekend dat ze het veel erger vond dat ze door haar partij gedwongen werd om te vertrekken dan als ze een verkiezing had verloren. De mensen waar je intern van verliest ken je persoonlijk. De kiezer niet.
Het feit dat dit de enige relevante klasse zou zijn, is een aanklacht tegen de Britse samenleving. Maar deze beleving zie ik wel terug. Hierdoor is Jacob Rees-Mogg een politicus, terwijl hij een karikatuur is van zichzelf, zonder enig bestaansrecht.Bundin schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:47:
[...]
Gevalletje perspectief. Je hebt natuurlijk pas publiekelijk gefaald wanneer de enige relevante sociale klasse dat vindt. In zijn geval donoren, bobo's en andere gentlemen's club leden.
Het gaat er niet om wat het volk vindt, maar om de spin die de partijtop en de fractie eraan zullen geven. En die zal neutraal tot licht positief zijn. Good enough, dan kan hij zonder moeite zijn welbekende circuit weer in.
Bij donoren verwacht ik alleen niet echt iets te zien van falen of succes. Meer iets van Useful Tool. De tool werkt niet meer, dus vervangen we hem, en praten we niet meer over hem. Het geld en de invloed gaan wel ergens anders heen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ra4tvgQjyl66FhaRQkbYwWRf.png?f=user_large)
Een vorm van dienstplicht wordt altijd door oudere mensen gesuggereerd omdat hen zelf niet benadeeld of iets kost. Ik ben er persoonlijk voor dat ieder persoon die een nationale dienstplicht voor jongeren voorstelt zonder verdoving de mogelijkheid ontnomen wordt ooit nageslacht meer te hebben.
Meer info: https://www.bbc.co.uk/news/articles/cpddxy9r4mdo
Er zijn echter maar 30,000 plekken voor de full-time optie. En het geld dat er voor nodig zou zijn wordt onttrokken aan geld dat bedoeld is voor leveling up, dwz koekje uit eigen doos. En je weet dat de rijkeluiskindjes de beste baantjes gaan krijgen, en dat Tory-donors er wel weer ergens geld aan gaan verdienen.Under the plans, young people could choose a full-time, 12-month placement in the armed forces or UK cyber defence, learning about logistics, cyber security, procurement or civil response operations.
Their other option would be to volunteer one weekend per month - or 25 days per year - in their community with organisations such as fire, police and the NHS.
[ Voor 82% gewijzigd door gambieter op 26-05-2024 01:43 ]
En dat op zijn beurt is positief voor iedereen. Hoe minder stemmen voor de Tories, hoe beter voor het land.
Vooral doorzetten dit plan dus, lijkt me!
Virussen? Scan ze hier!