Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
En uiteindelijk zijn het niet eens zo heel veel mensen die naar Engeland gaan.
Het gros gaat naar of blijft in andere Europese landen.

https://www.bbc.com/news/uk-53699511

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zat vandaag wat te graven in media archief, na een briefing over bijzondere perikelen van Tories, georganiseerde misdaad, de Russische Kwestie in de City en Westminster, de situatie Oekraïne en de perikelen in de VS. Het viel op dat er een blinde vlek ontstaan is bij drama en crisis in zowel rapportage als publiek debat - wat op zich verklaarbaar is, gezien menselijke sociale psychologie,

Maar misschien is het een idee om eventjes terug te schakelen naar 2019. Geheugen verversen.

https://bylinetimes.com/2...nd-the-london-connection/

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

*knip* commentaar op moderatie doen we niet zo

[ Voor 83% gewijzigd door polthemol op 03-12-2021 10:12 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

*knip* commentaar op moderatie doen we niet zo

[ Voor 63% gewijzigd door polthemol op 03-12-2021 11:06 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Intussen is het circus beland bij Kerstfeestjes. Niet voor dit jaar, maar afgelopen Kerst. Terwijl het VK in lockdown zat, en Kerstfeestjes verboden waren (zeker in London waar het erg fout liep), mensen overleden zonder bezoek te kunnen krijgen, begrafenissen niet bij konden wonen etc, wat deden de Tories in de regering?

Kerstfeestjes houden.

En dan krijg je de standaard ontkenning/leugens:
- eerst was er geen feestje
- daarna werd gezegd "alle regels zijn gevolgd"
- daarna was er een bijeenkomst geregeld door de ambtenaren (de "it wasn't me")
- daarna was er een bijeenkomst maar geen regels werden gebroken
- daarna was er een feestje maar de regels gelden niet binnen bepaalde regeringsgebouwen

En nu is er een filmpje opgedoken van de oefensessie van de woordvoerster, die lacherig doet over de feestjes die ze zou gaan ontkennen.

Er is geen crisis welke deze kwaadaardige idioten niet erger kunnen maken. Waarschijnlijk gaan ze nu Artikel 16 doen om de aandacht af te leiden... :X

Naast het liegen, is het probleem nu ook dat als de regering weer een lockdown afkondigt, niemand zich er aan gaat houden, want als de regering het goede voorbeeld niet geeft, waarom zou het plebs dat doen?

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 08-12-2021 10:44 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De BBC zou een reboot van Yes Minister moeten maken, maar dan een waar het deksel van evil intent af gaat.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:02

Nox

Noxiuz

Vernam gisteren op het YT kanaal van alternative bias dat 3/4 van de ondernemers die weet dat er nieuwe rules of origin aankomen niet deze kan implementeren en dat zelfs 1/3 van de ondernemers niet eens wist van de nieuwe rules of origin. Ik verwacht dat de europese zijde wel per 1/1/2022 zal gaan controleren hierop, dat worden weer lange rijen vrachtwagens. Gezien er nu niet een quick fix is (die was er op 1/1/2021 wel in de vorm van 'ja ik verklaar dat het Brits is' en iedereen geloofde dat, thans, dat begrijp ik eruit) dat de rijen vrachtwagens wel eens een nieuw record kunnen betekenen. Gelukkig dit keer na kerst zodat de Europese truckers dat nog thuis kunnen vieren. De Britten hebben toch al geen kerst schijnt :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Ja, behoorlijk idioot dit verhaal over het bedrijfsfeestje rond de feestdagen. Ik had eigenlijk niks anders verwacht van deze mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 12:16

Indoubt

Always be indoubt until sure

Is de Express nu van het padje af?

https://www.express.co.uk...ta-post-Brexit-GDP-EU-evg

Met alle schreeuwende headlines in de tabloids heb ik zo iets nog niet eerder gezien. Meestal interpreteren ze de cijfers van het ONS op geheel eigen en vaak niet zo rationele wijze. Nu lijken ze zo waar bijna de cijfers van het ONS voor waar aan te nemen.

Is er iets gebeurd in het VK wat ik heb gemist? Is Brexit fallen from grace?

Kan toch niet zijn vanwege een kerstfeestje van bijna een jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 09:19
Indoubt schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:35:

Met alle schreeuwende headlines in de tabloids heb ik zo iets nog niet eerder gezien. Meestal interpreteren ze de cijfers van het ONS op geheel eigen en vaak niet zo rationele wijze. Nu lijken ze zo waar bijna de cijfers van het ONS voor waar aan te nemen.

Nee, maar je kan iets niet tot in de eeuwigheid blijven verdedigen of als een voordeel zien.
Zolang er nieuwe trade deals, voortgang in de freeports, aankondigen voor hervormingen, ideeën voor levelling up verkondigd worden kan je het nog als een succes voor Brexit vieren.

Maar de laatste tijd blijft het bij plannen en niets concreets. Dit is de zachte aansporing om daar vaart mee te gaan maken. Wat heb je aan een pluspunt die mogelijk pas over een jaar of 30 a 50 resultaat oplevert. We leven nu.

En uiteraard is het niet de schuld van Brexit maar van diegenen die het uitvoeren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Om af te leiden van dat kerstfeestje heeft Boris het "COVID B-plan" ingeschakeld met aangescherpte restricties. Hier zijn de kranten nu boos over. Wellicht zelfs zo boos omdat ze verwachten volgende week een by-election te verliezen, waarna Boris uitgespeeld is en de Tories op zoek zullen gaan naar een nieuwe leider nu het nog kan, voor de volgende verkiezingen in 2023/2024.

Als Boris toch on the way out is, kan je net zo goed alle problemen op hem pinnen en met die nieuwe leider met een "schone lei" beginnen. Maarja, die nieuwe leider gaat natuurlijk net zo goed aan de touwtjes van de ERG hangen dus veel zal er niet veranderen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:33
Wanneer je regering gewoon te kakken wordt gezet door een luchtvaartmaatschappij...los van het feit dat deze firma ook niet zo een beste reputatie heeft.

Ryanair tweet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQeRhwcdM5qmwwb2Pt87D4DjTLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OtAk9EzcDExD1NA0Czsgaecs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door lukadad op 13-12-2021 19:19 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
JackBol schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:03:
[...]

Om af te leiden van dat kerstfeestje heeft Boris het "COVID B-plan" ingeschakeld met aangescherpte restricties. Hier zijn de kranten nu boos over. Wellicht zelfs zo boos omdat ze verwachten volgende week een by-election te verliezen, waarna Boris uitgespeeld is en de Tories op zoek zullen gaan naar een nieuwe leider nu het nog kan, voor de volgende verkiezingen in 2023/2024.

Als Boris toch on the way out is, kan je net zo goed alle problemen op hem pinnen en met die nieuwe leider met een "schone lei" beginnen. Maarja, die nieuwe leider gaat natuurlijk net zo goed aan de touwtjes van de ERG hangen dus veel zal er niet veranderen.
Ik dacht gisteren eerst dat hij zijn afscheidstoespraak deed toen ik langs BBC1 zapte. Had ik eerlijk gezegd logischer gevonden na alle zaken van de afgelopen weken. Het kerstfeestje is maar 1 van de vele....

En qua nieuwe leider: dan moeten ze echt iemand uit de hoge hoed toveren. Alle mogelijke kandidaten zijn al aangeschoten wild voordat ze aangekondigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31

Volgens mij was het in de vlog van Philip Moorhouse (maar het kan ook die andere zijn waarvan ik de naam steeds vergeet) waar hij het verklaarde als dat de torie-pers de aanval op BoJo heeft ingezet. Ze zullen het zo spinnen dat brexit nog steeds geweldig is maar dat het door BoJo verprutst is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Voor wie wil, even terug naar de kern van Brexit, en dan specifiek naar een vector daarvan. Met niet de minste namen verbonden aan onderzoek.

Publicatie: https://www.chathamhouse....-weakens-its-own-rule-law

Paper: https://www.chathamhouse....athershaw-mayne-et-al.pdf

Zwaar de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Virtuozzo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:15:
Voor wie wil, even terug naar de kern van Brexit, en dan specifiek naar een vector daarvan. Met niet de minste namen verbonden aan onderzoek.

Zwaar de moeite waard.
Leuk leesvoer, en helaas op meerdere landen van toepassing maar de ecosfeer van het VK is wel buitengewoon geschikt.

De ironie van opgesteld door een Engelse stichting mag ook niet ontbreken. Maar een rapport opstellen is 1, er iets mee doen is 2.

Ach, het oude gezegde 'pecunia non olet' weerstaat de tand des tijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Virtuozzo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:15:

Zwaar de moeite waard.
Ik moest meteen weer denken aan May's verwoede pogingen om het Serious Fraud Office te "hervormen": https://www.independent.c...-corruption-a7791696.html
D-dark schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:42:
[...]

Leuk leesvoer, en helaas op meerdere landen van toepassing maar de ecosfeer van het VK is wel buitengewoon geschikt.

De ironie van opgesteld door een Engelse stichting mag ook niet ontbreken. Maar een rapport opstellen is 1, er iets mee doen is 2.

Ach, het oude gezegde 'pecunia non olet' weerstaat de tand des tijds.
Was het maar dat geld niet stinkt, probleem is helaas dat wanneer je hier de inlichtingen rapportages naast legt er iets anders op tafel komt.

Dat gezegd, jaren en jaren lang was een rapport als dit, laat staan het onderzoek, niet mogelijk. Pas na de rechtszaken aangespannen en verloren van een aantal oligarchen tegen journalisten is er weer ruimte gekomen.

NMH schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:07:
[...]

Ik moest meteen weer denken aan May's verwoede pogingen om het Serious Fraud Office te "hervormen": https://www.independent.c...-corruption-a7791696.html
Ik hoop dat men in Nederland het als waarschuwing neemt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Virtuozzo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:43:
Ik hoop dat men in Nederland het als waarschuwing neemt.
Ik ook, maar ik weet nog hoe het ging toen de PSD2 richtlijn hier van kracht werd:
In een reactie laat de Autoriteit Persoonsgegevens weten voorbereid te zijn op de komst van de nieuwe wetgeving. "De praktijk zal uitwijzen wat er op ons pad komt", zegt een woordvoerder. De organisatie heeft vergoeding voor drie fte's extra gekregen voor het toezicht.
Drie FTEs om toe te zien op de implementatie van een complex beest als PSD2 in de gehele financiele sector. Denk dat ze nog net niet over straat rollen van het lachen. Past wel prima in hoe Nederland het bedrijfsleven controleert (bedroevend slecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 22:54

Plasma_Wolf

Student

Er is gisteren een by-election geweest in North Shropshire, het district van Owen Paterson, die vertrok na een omkoopschandaal (waarvan er nog velen zouden moeten volgen, als de beerput echt open kan).

De LibDems hebben gewonnen:

https://twitter.com/BritainElects/status/1471696617950568452

De swing is enorm, en de LibDems hebben een groot percentage gekregen van de Tories maar ook van Labour. De vraag is of de landelijke partij eindelijk de les over samenwerking leert, en dezelfde vraag geldt voor de gemiddelde Labour supporter op het internet (Ik heb er een hard hoofd in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ja, Tories of LibDems. Dat is effectief lood om oud ijzer. Beiden zijn eigendom van de City.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Die constatering is waarschijnlijk te moeilijk voor de meerderheid van het electoraat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Plasma_Wolf schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:47:
Die constatering is waarschijnlijk te moeilijk voor de meerderheid van het electoraat.
Te moeilijk, ik weet het niet. Ik heb meer het idee dat in het VK het veel meer een issue is van informatiestromen en machtspolitiek. Plus, cumulatieve inertie en geschapen lethargie.

Ik moest zo lang geleden nog niet een Brits diplomaat er aan herinneren dat Cameron vanuit selectief belang voor termijneffect koos en uiterst bewust de deur open deed voor bruine hemden lobby die het selectief belang wel overeind kon houden. Absoluut geen domme man, breed actief, maar zo ondergesneeuwd in drama.

offtopic:
Want de EU stond in het zicht van destabilisatie als gevolg van georganiseerde misdaad, institutioneel grensoverschrijdend gedrag en netwerkfenomenen van overlap op herstel van regels en toezicht fiscale en financiële sector …

En dan lees ik dat rapport nog even … Virtuozzo in "Brexit en de Britse politiek: Deel 3, Brexit happened"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:37
Easiest deal in history... :+
Lord Frost ‘resigns from government’ triggering fresh crisis for Boris Johnson

Brexit minister David Frost has reportedly resigned from Boris Johnson’s cabinet, triggering another crisis inside Downing Street.

Lord Frost — one of the most popular members of the cabinet among the Conservative faithful — helped negotiate the Brexit agreement and has taken a hardline approach over the Northern Ireland Protocol with the EU.

According to the Mail on Sunday, the cabinet minister handed in his resignation a week ago, but has been persuaded to stay in his post until January.

[ Voor 11% gewijzigd door hoevenpe op 18-12-2021 21:37 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Er zijn ook berichten van een Tory WhatssApp groep uitgelekt. De meningen over Boris Johnson zijn verdeeld. Nadine Dorries vindt hem nog een held (Brexit, 83-zetels meerderheid bij de verkiezingen). De rest van de groep wil van hem af :)

Brexit Hardman Steve Baker heeft Dorries daarop direct de groep uitgezet. De WhatsApp groepen zijn een interessant kijkje in de groep van Sycofanten die je een mes in de rug steken zodra je voor hen geen politieke winst meer oplevert.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FG7FShWXsAQSw3x?format=jpg&name=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Lizz Truss neemt het stokje over van David Frost naast haar huidige werkzaamheden van het sluiten van geweldige trade deals

Nu komt alles goed 8) :+

https://www.theguardian.c...er-lord-frost-resignation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ze heeft toch iets met kaas?
Dan komt het voor Nederland wel goed... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:48:
[...]

Schimmel …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Boris en Liz en de ontmaskering van het tenenkaasimperium? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

hoevenpe schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:48:
[...]

Volgens mij had ze meer iets met die fluffy witte wollige beestjes :)

Tenminste als je de trade deals met Nieuw Zeeland en Australie beschouwt waar ze over 25 jaar een 0,01% GDP groei vandaan gaan halen (misschien dan) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:52:
[...]

Boris en Liz en de ontmaskering van het tenenkaasimperium? :+
Welk imperium? 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Wereldwijd bekend in heel Downing street 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Global Britain

Didn't you get the memo? 8)

[ Voor 16% gewijzigd door hoevenpe op 19-12-2021 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The empire down the drain ja …

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Hard maar reëel stuk wat politieke en bestuurlijke ontwikkelingen in het VK samenvat in analyse, en daarbij eenzelfde proces constateert wat in het Nederlandse nog een vroeg begin heeft maar in het VK toetsbaar aan het consolideren is.

State Capture. Ik ben eigenlijk benieuwd wie de term überhaupt kent.

https://www.opendemocracy...must-fight-to-protect-it/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:47

drooger

Falen is ook een kunst.

(jarig!)
Virtuozzo schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:14:
Hard maar reëel stuk wat politieke en bestuurlijke ontwikkelingen in het VK samenvat in analyse, en daarbij eenzelfde proces constateert wat in het Nederlandse nog een vroeg begin heeft maar in het VK toetsbaar aan het consolideren is.

State Capture. Ik ben eigenlijk benieuwd wie de term überhaupt kent.

https://www.opendemocracy...must-fight-to-protect-it/
Weer een term geleerd :)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Worden de Indiërs de nieuwe polen?

https://www.theguardian.c...rules-for-indian-citizens

Geen verbazingwekkend aanbod want zat er enigszins aantekomen maar of je er nu bij wijze van spreken nieuwe chauffeurs of plukkers mee wint dat betwijfel ik. Blijft over voor studie maar dat is ook een groep waarvan de rijken het toch al voor elkaar kregen om in het VK te studeren.

Voor India zie ik hier de win kant niet van, als de prijs is de markt openen voor VK dienstverlening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

D-dark schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:58:
Worden de India'ers de nieuwe polen?

https://www.theguardian.c...rules-for-indian-citizens

Geen verbazingwekkend aanbod want zat er enigszins aantekomen maar of je er nu bij wijze van spreken nieuwe chauffeurs of plukkers mee wint dat betwijfel ik. Blijft over voor studie maar dat is ook een groep waarvan de rijken het toch al voor elkaar kregen om in het VK te studeren.

Voor India zie ik hier de win kant niet van, als de prijs is de markt openen voor VK dienstverlening.
Het zou wat zijn met de “fokkin’ paki” retoriek van de afgelopen jaren. :+

P.S. het zijn Indiërs.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Bij de daily mail waren de lezers in ieder geval ontstemd. 🍿

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

qless

...vraag maar...

Nog een daily mail:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vEf9OFCrLcqXIzjbixY6pBtJ1s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vys7LMDnJgLaWApWYinacceG.jpg?f=user_large

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Het is een stil topic geworden hier. Af en toe gebeurt en nog wat natuurlijk maar veel is holle retoriek.

Dit bericht is dan wel weer aardig. Het gaat over de vrachtwagens die vast staan aan de grens richting het VK vanwege het invoeren van de checks die het VK al lang had moeten invoeren maar pas nu heeft gedaan. Het systeem schijnt erg oud te zijn en slecht te functioneren. Bovendien weet niemand precies waar het mis gaat.

Dit was natuurlijk al voorspelt en de kritiek op de IT systemen was dan ook niet mals maar dit is het eerste bericht waar er ook daadwerkelijk wordt geconstateerd dat er vrachtwagens stil staan richting het VK.

https://www.politicshome....stoms-border-delay-brexit
The government is being urged to quickly get a grip of teething problems with a new post-Brexit IT system that has left lorries unable to get into the UK.

Jon Swallow, a logistics boss with nearly 40 years of industry experience, said one of his HGVs had been sat at France's Dunkirk Port for three days as of Wednesday morning due to issues with the Goods Vehicles Movement System (GVMS). Imports from the European Union now need to be processed using the GVMS.

The checks, which HMRC brought into effect on 1 January, are just the first tranche of post-Brexit rules being phased in over the course of 2022, with physical inspections not beginning until 1 July.

Lorry drivers are asked to submit information about the goods they are bringing into the UK from the EU, in exchange for what is effectively a barcode allowing them to cross the border.

However, firms have reported drivers being denied permission to make the trip after having their reference codes rejected by the system, or having struggled to upload their information.
Enfin, zal wel lege schappen opleveren in de supermarkt.

Uiteindelijk zou dit nog een probleem moeten zijn welke enigszins oplosbaar is. Er komen natuurlijk nog wat uitdagingen waar een oplossing minder voor de hand ligt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan heb ik nog wel een leestip 8)

Nog niet uit, maar kan alvast op de lijst - baanbrekend werk wat ondanks extreme tegenwerking toch doorgezet is geworden naar publicatie.

https://cdn-app.haymarketbooks.org/books/1867-elite-capture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Ja, er waren behoorlijk wat lege schappen bij de lokale Waitrose in W2. Het vreemde was dat het volgens mij niet allemaal geïmporteerde producten (vlees, Coca Cola etc) waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Er is ook een bericht dat iemand weggaat bij de EU waar de Brexiteers blij van worden omdat hij hervormingen zou blokkeren: https://www.express.co.uk...ion-and-markets-authority

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
alienfruit schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:28:
Er is ook een bericht dat iemand weggaat bij de EU waar de Brexiteers blij van worden omdat hij hervormingen zou blokkeren
Niet bij de EU: een 'remainer' bij hun eigen staatssteun-waakhond (als ik het goed lees).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Ah ja, volgens mij heb je het goed gelezen. Niet het meest duidelijke artikel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
alienfruit schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:28:
Er is ook een bericht dat iemand weggaat bij de EU waar de Brexiteers blij van worden omdat hij hervormingen zou blokkeren: https://www.express.co.uk...ion-and-markets-authority
Als ik die link volg krijg ik helemaal niks over andrea-coscelli te lezen.. typisch the express |:(
https://www.thetimes.co.u...ep-down-in-july-k5qh8m6s7

wat achtergrond over hem:
https://www.gov.uk/government/people/andrea-coscelli
Wikipedia: Andrea Coscelli
Hij was dus interim Chief Executive van de Competition and Markets Authority (CMA)..
Nou zullen de tories daar neatuurlijk helemaal niet fan van zijn want regulatie is natuurlijk slecht voor de vrije markt :X lees: het is slecht voor vriendjespolitiek cronyism..

Opvallend dat geen enkele middle of the road of linkse media rapporteerd hierover (BBC, guardian etc), alleen tabloids..
https://www.telegraph.co....ost-brexit-reforms-steps/
Wat natuurlijk ruikt naar de gebruikelijke opruiing en verhaaltjes de wereld ingooien waar geen nieuws of waarheid is.. :X

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
https://www.theguardian.c...022-warn-uk-manufacturers

"Brexit disruption remains among the biggest concerns facing industry bosses for the year ahead as Britain’s departure from the EU complicates the fallout from Covid-19 and the rising costs facing companies."

Terwijl covid alle blame krijgt als deflectie voor het brexit fiasco..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Never waste a crisis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Ach, ze willen ook stoppen met de gratis COVID tests. Waardeloze bedoeling in Engeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

alienfruit schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:52:
Ach, ze willen ook stoppen met de gratis COVID tests. Waardeloze bedoeling in Engeland
Geniaal, dan zijn ze gelijk af van die top5 wereldwijde notering van aantal positieve testen (y)
https://www.worldometers.info/coronavirus/weekly-trends/

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 10-01-2022 12:10 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
Ik vraag me af wie er nu de foto´s van Boris op het DowningStreet10 BYOB feestje aan het achterhouden is.

De Tory´s moeten er zeker uit geraakt zijn wie er Boris mag opvolgen?

Ondertussen in het Lagerhuis...de toon wordt er feller en ik vrees de dag dat er een of andere zot het recht in eigen handen gaat nemen.
Kijk maar naar de reactie van Angela Eagle in dit verslag (vanaf 14:55) :

[ Voor 1% gewijzigd door lukadad op 11-01-2022 15:11 . Reden: extra info ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
lukadad schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:06:
Ik vraag me af wie er nu de foto´s van Boris op het DowningStreet10 BYOB feestje aan het achterhouden is.
Dominic Cummings revenge... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:09:
[...]

Geniaal, dan zijn ze gelijk af van die top5 wereldwijde notering van aantal positieve testen (y)
https://www.worldometers.info/coronavirus/weekly-trends/
Zeker in combinatie met dit https://www.bbc.co.uk/news/uk-59944057
cie gratis test tellen niet mee bij de officiele tellingen (je rapporteert niet perse terug), maar het triggered wel PCR tests..

Ik heb eerlijk gezegd meer de indruk dat ze covid zijn natuurlijke pad willen laten lopen nu de varianten zwak genoeg zijn..
De test bij land binnenkomen zijn ook versoepeld recentelijk..
Het word een beetje als bij de griep.. vaccinaties voor de zwakkeren en de rest red het wel..

Ik moet zeggen dat ik (deels) wel met ze eens ben op dat vlak.. we staan op het omslagpunt van wat erger is, de kwaal of het middel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:54

Amphiebietje

In de blubber

ToolkiT schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:11:
[...]

Zeker in combinatie met dit https://www.bbc.co.uk/news/uk-59944057
cie gratis test tellen niet mee bij de officiele tellingen (je rapporteert niet perse terug), maar het triggered wel PCR tests..

Ik heb eerlijk gezegd meer de indruk dat ze covid zijn natuurlijke pad willen laten lopen nu de varianten zwak genoeg zijn..
De test bij land binnenkomen zijn ook versoepeld recentelijk..
Het word een beetje als bij de griep.. vaccinaties voor de zwakkeren en de rest red het wel..

Ik moet zeggen dat ik (deels) wel met ze eens ben op dat vlak.. we staan op het omslagpunt van wat erger is, de kwaal of het middel..
Eh, nee. Dat omikron nu zwakker is dan de voorgaande varianten, betekent niet automatisch dat elke toekomstige variant ook zwakker zal zijn. Natuurlijke selectie werkt niet zo gericht. Dus er is zeker wel nog kans op een variant die zich even goed verspreid als omikron, maar dodelijker is.

Er wordt te vroeg victorie gekraaid. Stel nu dat we over 18 maanden inderdaad alleen nog maar zwakkere varianten hebben gehad, dan mag je gaan hopen dat het snel afgelopen zal zijn.

Wat de Britten nu doen is exact wat Rutte in 2020 heeft gedaan, roulette spelen met een virus. In NL zou het nooit in NL komen, en we weten allemaal hoe dat is afgelopen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 13:14
Amphiebietje schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:05:
[...]
Eh, nee. Dat omikron nu zwakker is dan de voorgaande varianten, betekent niet automatisch dat elke toekomstige variant ook zwakker zal zijn. Natuurlijke selectie werkt niet zo gericht. Dus er is zeker wel nog kans op een variant die zich even goed verspreid als omikron, maar dodelijker is.
Maar als iedereen dan omikron gehad heeft zal de impact minder groot zijn. Een vaccinatie kun je weigeren, antistoffen van omikron krijg je ook ongevraagd.
Wat de Britten nu doen is exact wat Rutte in 2020 heeft gedaan, roulette spelen met een virus. In NL zou het nooit in NL komen, en we weten allemaal hoe dat is afgelopen. :|
Achteraf heeft Rutte toch gewoon gelijk gehad: groepsimmuniteit is de uitweg uit de pandemie. Het is een wat kille technocratische kijk (laten we het woord visie vermijden), zeker vergeleken met poltieke leiders uit andere landen. De Spaanse toon was bijvoorbeeld "we gaan alles doen om onze ouderen te beschermen". Kritiek op maatregelen is er genoeg (te weinig, te laat, te snel, de verkeerde dingen, zwabberen), maar in Nederland is het nooit beleid geweest om het maar op zijn beloop te laten. Ik zou het zeker geen roulette willen noemen.

Niet dat ik overigens voorstander ben van Johnsons "aanpak".

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Amphiebietje schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:05:
[...]

Tuurlijk kan het alle kanten op gaan.. maar de trend lijkt te gaan naar zwakkere maar besmettelijker.. en dat is qua natuurlijke selectie ook logisch.. een virus heeft een host nodig dus een te sterk virus dood de host te snel en daardoor verspreid het minder..
Maar het blijft koffiedik kijken natuurlijk..

Wat ik wel zie is dat de knock on effects van lockdowns etc (die in NL zijn een lachterje vergeleken met de UK lockdowns trouwens) ook behoorlijk effect hebben.. en dat je dus op een gegeven moment moet kijken naar wat de lesser evil is..
In het begin van de pandemic waren er in Zweden helemaal geen beperkingen.. daar was ik fel op tegen, maar als je naar de cijfers kijkt doen ze het beter dan de UK, dus lockdowns zijn niet het heilige middel..
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ToolkiT schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:58:
In het begin van de pandemic waren er in Zweden helemaal geen beperkingen.. daar was ik fel op tegen, maar als je naar de cijfers kijkt doen ze het beter dan de UK, dus lockdowns zijn niet het heilige middel..
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Je moet uitkijken met dat soort scorebordjournalistiek. Ze doen het slechter dan andere Scandinavische landen, en hadden ook beperkende maatregelen en een veel meer nette maatschappij met vrijwillige inperking. Niet de aso's in NL of het VK.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:17:
[...]

Je moet uitkijken met dat soort scorebordjournalistiek. Ze doen het slechter dan andere Scandinavische landen, en hadden ook beperkende maatregelen en een veel meer nette maatschappij met vrijwillige inperking. Niet de aso's in NL of het VK.
Fair point.. Zweden heeft natuurlijk ook al een natuurlijk social isolation door hun geographie..
En in Finland helemaal door hun aard/cultuur ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

ToolkiT schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:58:
en dat is qua natuurlijke selectie ook logisch.. een virus heeft een host nodig dus een te sterk virus dood de host te snel en daardoor verspreid het minder..
Het wordt een beetje off-topic, maar dit is veel te kort door de bocht. Als 5% van de hosts doodgaat heeft dat evolutionair helemaal niet zo veel impact, maar de gezondheidszorg en de samenleving hebben daar toch wel een mening over.

Maar aan de andere kant: je kan zelf met een lockdown je hele land Coronavrij maken, maar daarna heeft je buurman weer een nieuwe variant gemaakt die geboekte resultaten in de loop van enkele maanden weer terugbrengen tot nul. Dus dat er in korte termijnen wordt gedacht is niet heel verrassend.

Nog over de corona-feestjes op Downing street: dat de regeringstop zichzelf boven de rest plaatst was al wel bekend, maar het verbaast me dat ze het zo opzichtig en met zo'n duidelijke vorm van 'paper trail' doen. Een uitnodiging per mail naar tig werknemers is leuk zolang al die tig werknemers loyaal blijven, maar er hoeft er maar één pissig te worden in de jaren erna en je hele positie staat op het spel. En als er ergens een toxische bron van pissige alfa-mannetjes is, dan is het nu wel in de Britse regeringstop...

Een beetje zoals game of thrones had kunnen zijn als er in Wessos sociale media en e-mails waren geweest, stel ik me voor. :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
bwerg schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:40:
Een beetje zoals game of thrones had kunnen zijn als er in Wessos sociale media en e-mails waren geweest, stel ik me voor. :+
Eerder Lodewijk XVI met Carrie-Antoinette? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
"The government’s use of a so-called VIP lane to award contracts for the supply of personal protective equipment to two companies during the first wave of the Covid-19 pandemic was unlawful, the high court has ruled."
https://www.theguardian.c...unlawful-high-court-rules

Dus vriendjespolitiek is tegen de regels? dat is vast een verrassing voor BoJo en maatjes.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De Britse premier Boris Johnson heeft zijn excuses aangeboden voor een feest in de tuin van zijn ambtswoning tijdens de lockdown. Hij deed dat woensdag in het parlement, waar de oppositie vroeg om zijn aftreden. Ook conservatieve partijgenoten van de premier hadden opheldering geëist.

Volgens Johnson was het een "werkbijeenkomst."
:+
Nou, nog maar een keertje sorry gezegd over de borrelbijeenkomst waar iedereen zijn eigen drank moest meenemen voor het feestje met 100 mensen uitgenodigd tijdens de britse lockdown.

En passant ook weer geframed als werkbijeenkomst, en weer door naar de volgende excuses van het volgende feestje :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BYOB is heel wat anders dan Bobben. En ja, iedereen met een functionerend set of hersenen weet dat het een feestje was. Maar ja, politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ToolkiT schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:35:
"The government’s use of a so-called VIP lane to award contracts for the supply of personal protective equipment to two companies during the first wave of the Covid-19 pandemic was unlawful, the high court has ruled."
https://www.theguardian.c...unlawful-high-court-rules

Dus vriendjespolitiek is tegen de regels? dat is vast een verrassing voor BoJo en maatjes.. :X
Who cares... geld staat al op de bank en hoeft niet terug gegeven te worden. So what.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Lijkt erop dat Boris zijn variant van 'daar heb ik geen actieve herinnering aan' niet gaat overleven.

Liz Truss als nieuwe PM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
hoevenpe schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:58:
Lijkt erop dat Boris zijn variant van 'daar heb ik geen actieve herinnering aan' niet gaat overleven.

Liz Truss als nieuwe PM?
Die zit op de faalbank mbt onderhandelingen mbt de Europese Unie.

Gok op Rishni Sunak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52
Rishi Sunak is 2:1 en Truss 23:5 bij de bookies :P

Odds dat Johnson in 2022 weggaat zijn nu 4:6 t.o.v. 11:8 voor 2023 of later :) He's for the chop :Y

Net even gelezen maar het is natuurlijk ook weer een masterclass in weasel words.
...when I went into that garden just after six on the 20th of May 2020, to thank groups of staff before going back into my office 25 minutes later to continue working, I believed implicitly that this was a work event."

But, Mr Speaker, with hindsight I should have sent everyone back inside, I should have found some other way to thank them and I should have recognised that even if it could be said technically to fall within the guidance, there would be millions and millions of people who simply would not see it that way.
Vrij vertaald: Het viel binnen de guidance omdat het een werkafspraak was. Dit is dus geen excuus voor iets dat ik fout heb gedaan maar alleen voor de wijze waarop het volk dit verkeerd interpreteert.

Je moet maar durven zeg.

[ Voor 81% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-01-2022 15:24 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
D-dark schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:00:
[...]

Die zit op de faalbank mbt onderhandelingen mbt de Europese Unie.

Gok op Rishni Sunak
Truss zie ik niet echt als PM materiaal eigenlijk.. maar gekkere dingen zijn gebeurd..

Sunak iets meer, maar of de tories klaar zijn voor een gekleurde PM vraag ik me serieus af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

hoevenpe schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:58:

Liz Truss als nieuwe PM?
Ik wacht nog even af. De wereld is gek geworden en oude politieke wetten gaan niet meer zomaar ok.
Voor hetzelfde geld komt het nog goed.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
deze kwam ik tegen op linkedin :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lM23NbUXXH9C2nNm1AziPPQ5rsM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xOOXA6BpxJ03zTj0T0YwwN9I.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52
Zijn partij zal hem nog niet aan de kant schuiven nu; ze zullen eerst die inquiry van Gray afwachten. Er gaan allerlei wilde geruchten nu over wat daar uit kan komen. Maar ja, zoals ik net zag ergens:
Tense days ahead as Boris Johnson waits to find out if the inquiry ordered by Boris Johnson finds that Boris Johnson attended a party at Boris Johnson's house.
Die 11/8 is misschien nog helemaal niet zo'n slecht wedje.

[ Voor 45% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-01-2022 15:50 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ToolkiT schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:42:
[...]

Truss zie ik niet echt als PM materiaal eigenlijk.. maar gekkere dingen zijn gebeurd..

Sunak iets meer, maar of de tories klaar zijn voor een gekleurde PM vraag ik me serieus af..
Niks dat meer 'take back control' zegt voor de UK dan een PM van Indiase afkomst.
His father Yashvir was born in Kenya and his mother Usha was born in Tanzania.[4] His grandparents were born in Punjab Province, British India,
:Y

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
[...]

Zolang er maar flink bezuinigd wordt en de lastendruk qua regels en lasten voor bedrijven omlaag gaat. Singapore on Thames denk ik dat men wel een gekleurde PM kan pruimen.

Als dat het alternatief is voor een andere PM welke wil uitgeven / investeren om de nieuwe Red Wall Tories iets te geven kan men daar wel overheen stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:21
YakuzA schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:47:
[...]

Niks dat meer 'take back control' zegt voor de UK dan een PM van Indiase afkomst.

[...]

Mooie vertegenwoordiging van the empire juist, als er ergens nog een Amerikaan en een Australier onder zijn voorouders zitten dan zit ie gebakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

[...]

De Tories zijn altijd klaar voor een PM die hen kan helpen met hun eigen onzuivere handeltjes. Sunak kan dat. De rest maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
[...]

[...]

mmm keniaanse vader en eerste 'zwarte' leider.. waar kennen we dat toch van? ;) oh ja Wikipedia: Barack Obama
Maar dan stopt de vergelijking ook meteen :+
Sunak is een natte scheet vergeleken met Obama..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Ik geloof niet dat Johnson binnenkort weggaat. Denk dat ie de komende maanden nog wel overleeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Vond deze van James o'Brien treffend:
Hoewel het origineel ook goed past...

“The creatures outside looked from pig to man, and from man to pig, and from pig to man again; but already it was impossible to say which was which.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De popcorn moet intussen worden vervangen, want het gaat van kwaad tot erger. De Schotse Tories vinden dat Johnson moet aftreden, waarop Jacob Rees Mogg zegt dat de Schotse Tories lichtgewichten zijn, en dat de enige belangrijke Tory voor Schotland de minister voor Schotland is, dwz iemand die in Westminster zit, niet iemand die in het Schgotese parlement zit :p . Dat gaat helpen om de Union te versterken :+

Het koningshuis heeft ook een probleem met Prins Andrew, de pedo en seks crimineel gelinkt met Epstein en de net veroordeelde Ghislaine Maxwell. Uit een van de tabloids:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Q2v9PWuRk_jFCLjlMYcE7r21yM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zPLOIIKWNVep5AKfJAAP3Yad.jpg?f=user_large
Die kreeg vandaag te horen dat zijn pogingen om een (civiele) rechtszaak in de VS te laten stoppen, mislukt zijn. Nu kan hij drie dingen doen: negeren (gaat niet lukken(, schikken (maar dan bekent hij voor het publiek gewoon schuld, zelfs al is dat formeel niet zo), of de rechtszaak proberen te winnen (maanden waar hij ook onder ede zal worden verhoord, en dus snel meineid kan gaan plegen), en het Koningshuis maandenlang verder besmeurd wordt. Geen enkele goede keuze meer, en hij heeft geld van mama nodig...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lukadad
Soms, heel soms, denk ik dat het Boris zelf is die de info aan het lekken is ivm de lockdown-feestjes, want zo wordt het Brexit-debacle aan de grens voorlopig over het hoofd gezien en uit de media gehouden :

https://live.sixfold.com/

Januari is naar het schijnt de kalmste transportmaand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit even terug te denken aan een bijeenkomst waar zowel Bannon als Cummings aanwezig waren, waarbij ze verklaarden Leninisten te zijn. Uit op een totale vernietiging van wat is, om van de as nieuwe stenen te bakken.

Hm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

[...]

[...]

Ik voorzie gratis en onbeperkt visa's voor mensen uit India, Kenia en Tanzania (vanwege Sunak) en uit Uganda (vanwege Patel)

Take back control!!!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

lukadad schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:05:
Soms, heel soms, denk ik dat het Boris zelf is die de info aan het lekken is ivm de lockdown-feestjes, want zo wordt het Brexit-debacle aan de grens voorlopig over het hoofd gezien en uit de media gehouden :

https://live.sixfold.com/

Januari is naar het schijnt de kalmste transportmaand...
Nauwelijks wachttijd lijkt het in Calais. Of er wordt nog steeds niet gecontroleerd of er zijn maar weinig logistieke bedrijven die de gok willen wagen dat het goed gaat met de controles aan de Britse kant?

Edit: inmiddels berichten gezien dat er verswaren vaststaan in Rotterdam en Calais voor meer dan 48 uur vanwege papierwerk welke blijkbaar niet op orde te krijgen is zonder hulp van HMRC (welke belabberde support levert)

[ Voor 15% gewijzigd door Indoubt op 13-01-2022 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Indoubt schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:26:
[...]
Nauwelijks wachttijd lijkt het in Calais. Of er wordt nog steeds niet gecontroleerd of er zijn maar weinig logistieke bedrijven die de gok willen wagen dat het goed gaat met de controles aan de Britse kant?
Is verdacht stil inderdaad.

Misschien dat ze het alleen op 'steekproef' basis aan het controleren zijn?
(of zou het stiekem weer delayed zijn?)

Gedeeltelijk was het in september al doorgeschoven, maar daarna geen updates gezien idd:
Certification and physical checks on food and animal goods designed to protect against diseases, pests and contaminants — due to be introduced on 1 January — will now be introduced in July 2022.

Requirements for safety and security declarations will be also be pushed back to July.

[ Voor 29% gewijzigd door YakuzA op 13-01-2022 14:32 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Indoubt schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:09:
[...]

Ik voorzie gratis en onbeperkt visa's voor mensen uit India, Kenia en Tanzania (vanwege Sunak) en uit Uganda (vanwege Patel)

Take back control!!!! :+
Zijn ze al mee bezig 8)7
https://www.gov.uk/govern...isas-for-indian-nationals

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Ja, dus wel freedom of movement voor mensen uit India maar geen freedom of movement voor mensen uit het VK. Tenminste, zoiets had ik begrepen.

Gelukkig gaat de deal met India 0,12% bijdragen aan het GBP van het VK over 25 jaar :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Deze is dan wel heel treffend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0-eDDk_d-c1_WEF0DHN981KxQg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T5vooNWnVVqJXIeSQ1E1q2lP.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Virtuozzo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:25:
Ik zit even terug te denken aan een bijeenkomst waar zowel Bannon als Cummings aanwezig waren, waarbij ze verklaarden Leninisten te zijn. Uit op een totale vernietiging van wat is, om van de as nieuwe stenen te bakken.

Hm.
Die mensen jongleren met termen en namen als een clown met ballen. Alhoewel ik vermoed dat de clown tenminste nog weet waar hij mee bezig is :z.

Het Communistisch regime van de Sovjetunie had ze waarschijnlijk een enkeltje Siberië aangeboden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Nope: ik zie verse groente... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

We hebben wel verse groente, alleen niet wanneer of waar het nodig is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amphiebietje schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:53:
[...]

Die mensen jongleren met termen en namen als een clown met ballen. Alhoewel ik vermoed dat de clown tenminste nog weet waar hij mee bezig is :z.

Het Communistisch regime van de Sovjetunie had ze waarschijnlijk een enkeltje Siberië aangeboden...
Het huidige regime daarentegen …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dr. Strangelove schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:16:
Rishi Sunak is 2:1 en Truss 23:5 bij de bookies :P

Odds dat Johnson in 2022 weggaat zijn nu 4:6 t.o.v. 11:8 voor 2023 of later :) He's for the chop :Y

Net even gelezen maar het is natuurlijk ook weer een masterclass in weasel words.

[...]

Vrij vertaald: Het viel binnen de guidance omdat het een werkafspraak was. Dit is dus geen excuus voor iets dat ik fout heb gedaan maar alleen voor de wijze waarop het volk dit verkeerd interpreteert.

Je moet maar durven zeg.
https://nos.nl/l/2412997

Recidivist, nog 2 extra feestjes erbij. Tijd voor nieuwe odds? :o
Medewerkers van de Britse premier Johnson hebben de avond voor de begrafenis van prins Philip twee afscheidsfeestjes gevierd in de ambtswoning van de premier
Zal wel weer een ‘ik was er niet bij’ of ‘ ik wist er niks van’ worden.

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 14-01-2022 03:27 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YakuzA schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 03:25:
[...]

https://nos.nl/l/2412997

Recidivist, nog 2 extra feestjes erbij. Tijd voor nieuwe odds? :o

[...]

`
Tja. Probleem is wel, een keer is crisis. Twee keer is drama. Meer is een normaal. En dan zijn Britten nog steeds de Ronnies van vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
YakuzA schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 03:25:
Dit keer was Boris er inderdaad niet bij, in de beeldvorming kan hij er juist profijt van hebben.

Het verstrekt het beeld dat het zijn gevolg No.10 als feestlocatie ziet, zijn vertrek lost dat niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Virtuozzo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:52:
[...]

Het huidige regime daarentegen …
Een verblijf in een 5-sterrenhotel in Moskou, inclusief vermaak met schaarsgeklede dames en verborgen camera's, een mooie bonus op een geheime bankrekening ergens in een belastingsparadijs, of gratis dure kado's van een mysterieuze weldoener met de initialen F, S, en B uit Oost-Europa? Of gewoon alledrie... :+)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Amphiebietje schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:44:
[...]
Een verblijf in een 5-sterrenhotel in Moskou, inclusief vermaak met schaarsgeklede dames en verborgen camera's, een mooie bonus op een geheime bankrekening ergens in een belastingsparadijs, of gratis dure kado's van een mysterieuze weldoener met de initialen F, S, en B uit Oost-Europa? Of gewoon alledrie... :+)
Zolang de douche maar niet van goud is ;)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
YakuzA schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:24:
Zolang de douche maar niet van goud is ;)
offtopic:
I see what you did there... :P

Pagina: 1 ... 39 ... 53 Laatste