Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Virtuozzo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:34:
[...]
Hij kan terdege naar dat perspectief wisselen. Dat is onderdeel van de toolbox. Dat is wat vaak buiten beeld valt, vanuit het oude idee dat wanneer iemand niet in de schoenen van de ander kan stappen hij verrast zal worden en dan kwetsbaar is voor correctie. De toolbox, non-public commercial applied science, is te ver doorontwikkeld om de oude katalysatoren voor correctie nog te kunnen laten werken.
Wat je ze zegt is dat hij het perspectief technocratisch kan verkennen. Dat geloof ik wel. Maar hij kan het perspectief niet "innemen", want dan kan hij niet meer doen wat hij doet. (Levinas).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyberpope schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:48:
[...]

Wat je ze zegt is dat hij het perspectief technocratisch kan verkennen. Dat geloof ik wel. Maar hij kan het perspectief niet "innemen", want dan kan hij niet meer doen wat hij doet. (Levinas).
Zeker, dat onderscheid is er. Echter het traditionele effect van dat onderscheid is gecompromitteerd.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Cyberpope schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:49:
[...]

Doet me denken aan Brave New World als je dit zegt.
Geweldig boek maar ik vond het op een of andere manier wat minder prettig geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:27
Iemand het interview met Cummings gezien? Ongelooflijk wat de mensen die het UK uit de EU hebben getrapt allemaal uitgespookt hebben. Het mooist was nog dat hij zei: "I think it’s perfectly reasonable to say Brexit was a mistake."

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ph4ge schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:25:
Iemand het interview met Cummings gezien? Ongelooflijk wat de mensen die het UK uit de EU hebben getrapt allemaal uitgespookt hebben. Het mooist was nog dat hij zei: "I think it’s perfectly reasonable to say Brexit was a mistake."
What are your plans now:
A version of what we did essentially…take over an existing party, & sort of bend it to something different.”

Clearly there are opportunities to build something… outside the existing power structures.
Ik hoop dat men in Nederland op zit te letten. Dit is wat historisch altijd volgt bij aanwezigheid van machtspolitieke verbinding. Dat waar de politieke component van denkt gebruik te maken voor netwerk en instrumentatie verzelfstandigt zich, onttroont politiek, ondermijnt overheid, maakt alles ondergeschikt en stelt grensoverschrijdend gedrag centraal in de toolbox.

En aangezien het buiten de formele machtsstructuren opereert is het niet kwetsbaar.

Is er eenmaal sprake van machtspolitieke verbinding, dan is dit altijd het resultaat.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:08
Voor de liefhebbers het transcript van het interview met Dominic Cummings
https://docs.google.com/d...2vfPXbtqVgT8FKDPE-Mc/edit

En @Virtuozzo wat betreft het overnemen van een bestaande politieke structuur.
Zit wel een mooie logica achter. Je hebt dan al een bestaande structuur, basis en betrouwbaar imago om op voort te borduren. Veel efficiënter dan een nieuwe partij oprichten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 13:46

Plasma_Wolf

Student

Belangrijk om te onthouden dat alles wat Cummings heeft gezegd, al bekend is dankzij klokkenluiders (zoals met Brexit), onderzoeksjournalisten, en (bij Johnson als persoon) een basisanalyse van zijn geschiedenis.

De klokkenluiders en onderzoeksjournalisten zijn aangevallen door de media (waaronder de gezaghebbers van de BBC in de afgelopen jaren), en nu gaat dit interview rond alsof iets schokkends is ontdekt...

[Twitter: https://twitter.com/shahmiruk/status/1417590731108016130]
[Twitter: https://twitter.com/shahmiruk/status/1417599173252296709]
[Twitter: https://twitter.com/shahmiruk/status/1417600629745229826]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

https://www.nu.nl/economi...na-deal-herschrijven.html
Als Brussel niet wil meewerken aan een nieuwe situatie, dreigen de Britten met een zogeheten artikel 16-procedure. Hiermee kunnen beide partijen in "uitzonderlijke omstandigheden" de bestaande afspraken voor Noord-Ierland wijzigen. Volgens Frost is de situatie uitzonderlijk omdat de handel tussen Ierland en Noord-Ierland sinds het protocol met 40 procent is toegenomen, terwijl de handel tussen Groot-Brittannië en Noord-Ierland juist sterk is gedaald.
Engeland denkt er met wat spierballen taal wat druk op te kunnen zetten. :+

"Noord-Ierland gaat ineens zomaar meer met Ierland handelen door wat wij afgesproken hebben, schandalig."

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 21-07-2021 15:20 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plasma_Wolf schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:53:
Belangrijk om te onthouden dat alles wat Cummings heeft gezegd, al bekend is dankzij klokkenluiders (zoals met Brexit), onderzoeksjournalisten, en (bij Johnson als persoon) een basisanalyse van zijn geschiedenis.

De klokkenluiders en onderzoeksjournalisten zijn aangevallen door de media (waaronder de gezaghebbers van de BBC in de afgelopen jaren), en nu gaat dit interview rond alsof iets schokkends is ontdekt...

[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
The boy who cried wolf - was correct in pointing out that there was a wolf and that the packs were organised. But then it was too late.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Virtuozzo schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:47:
[...]

The boy who cried wolf - was correct in pointing out that there was a wolf and that the packs were organised. But then it was too late.
Vooral ook omdat tegen de tijd dat een klokkenluider begint te roepen, er weer een andere naïeveling klaarstaat om het stokje over te nemen. Gewoon iedereen die niet meewerkt eruit gooien, en door. Zolang niet tegenwerken de belangrijkste "kwaliteit" is, dan gaat die trein niet stoppen.
YakuzA schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:14:

"Noord-Ierland gaat ineens zomaar meer met Ierland handelen door wat wij afgesproken hebben, schandalig."
Het verbaast me wel dat artikel 16 zo vaag is over welke economische redenen een basis mogen zijn voor eenzijdig opschorten. Elke vage opening kan weer gevuld worden met een kromme redenering, natuurlijk. En dan kan het spelletje "wie gooit de grens tussen Noord-Ierland en de Ierse republiek als eerste dicht" weer doorgaan...

[ Voor 36% gewijzigd door bwerg op 21-07-2021 16:39 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

YakuzA schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:14:
https://www.nu.nl/economi...na-deal-herschrijven.html

[...]

Het blijft een beetje dooretteren als een niet verzorgde wond.

De Britten lijken wel hoog spel te spelen maar het lijkt ze ook niet uit te maken. Nu h=zullen Boris en Frost etc er ook geen boterham minder om eten natuurlijk en de rest van het VK lijkt ze al langer niet uit te maken.

De EU kan echter gewoon regels toepassen waardoor het exportvolume van het VK naar de EU verder afneemt. Al hoop ik wel dat ze dan de EU/Euro financiën die eerder in Londen werden afgehandeld veilig hebben gesteld voor al te grote risico's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:45
bwerg schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:36:
Gewoon iedereen die niet meewerkt eruit gooien, en door. Zolang niet tegenwerken de belangrijkste "kwaliteit" is, dan gaat die trein niet stoppen.
Wat doet dit alles met de kijkcijfers?

De oplage van tabloids is al tijden aan het dalen, on-demand en online is lineare content vooral onder jongeren aan het verdringen. Juist de oudere traditionele kijker uit de periferie blijft over en die is in meerderheid Pro-Brexit. Programmering gericht op het remain kamp zal deze groep niet echt aanspreken lijkt me.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:35

ericplan

5180 Wp PV

Vandaag op de fiets door Calais. Daar zijn ook Brexit-slachtoffers. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDpMNZKqcyVU24ZYg5Obx6EZL0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TU4snT9sRi7AbPecX7HotN9E.jpg?f=fotoalbum_large

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
En voor de liefhebbers de plannen voorwaarts voor Noord-Ierland

https://assets.publishing...rotocol_PRINT__1___2_.pdf

Om het kort samentevatten
- Duaal regime
- Goederen alleen bestemd voor NI geen controle
- Geen europees hof maar standaard verdrag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

D-dark schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:53:
En voor de liefhebbers de plannen voorwaarts voor Noord-Ierland

https://assets.publishing...rotocol_PRINT__1___2_.pdf

Om het kort samentevatten
- Duaal regime
- Goederen alleen bestemd voor NI geen controle
- Geen europees hof maar standaard verdrag
Het antwoord "nee" is al gegeven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
gambieter schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:00:
[...]

Het antwoord "nee" is al gegeven.
Daar konden we op wachten.
Mijn mening is eerst maar eens zorgen dat aan de voorwaarden van het huidige protocol wordt voldaan voordat er significant wordt afgeweken. Kleine probleempjes zoals blinde geleidehonden kunnen prima in de huidige overleg commissies worden afgehandeld.

Maar ja, dit was vermoedelijk altijd al het plan geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat UK en EU hier allemaal van vinden lijkt voor mij op "going through the motions": een rituele dans om tot een "proefproces" te komen.

Waar ik wel graag meer over zou willen lezen is hoe de rest van de wereld hier tegenaan kijkt, zowel in diplomatieke als politieke cirkels. Men zal het volgen en er publiek waarschijnlijk precies niks van vinden, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Bundin schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:56:
Wat UK en EU hier allemaal van vinden lijkt voor mij op "going through the motions": een rituele dans om tot een "proefproces" te komen.

Waar ik wel graag meer over zou willen lezen is hoe de rest van de wereld hier tegenaan kijkt, zowel in diplomatieke als politieke cirkels. Men zal het volgen en er publiek waarschijnlijk precies niks van vinden, maar toch...
De amerikanen hebben zichzelf in ieder geval sterk uitgesproken aan de kant van het GFA.
De rest van de wereld is geen partij / heeft er geen directe belangen bij.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:11

polthemol

Moderator General Chat
qadn schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:18:
[...]

De amerikanen hebben zichzelf in ieder geval sterk uitgesproken aan de kant van het GFA.
De rest van de wereld is geen partij / heeft er geen directe belangen bij.
Ik denk dat de rest van de wereld indirect partij is: vergeet niet dat het VK erg 'druk' bezig is met een lange reeks van 'legendarisch briljante' handelsafspraken te maken met alle landen die 'de EU hun prestaties zullen verbleken'. Even buiten de marketingpraat om van Johnson en consorten, zul je daarvoor vooral als een betrouwbare en stabiele partij over moeten komen die zich aan afspraken weet te houden.

Ik denk dat we het antwoord daarop zelf wel kunnen invullen als we kijken naar de hele Brexitshow over hoe goed het VK is met afspraken en contracten. Verscheur je ook nog een GFA, tjah, ik denk dat elk land waar het VK dan mee gaat onderhandelen een hele stapel extra safeguards gaat neerpennen in die overeenkomsten.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:16

DevWouter

Creator of Todo2d.com

polthemol schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:26:
[...]

Ik denk dat de rest van de wereld indirect partij is: vergeet niet dat het VK erg 'druk' bezig is met een lange reeks van 'legendarisch briljante' handelsafspraken te maken met alle landen die 'de EU hun prestaties zullen verbleken'. Even buiten de marketingpraat om van Johnson en consorten, zul je daarvoor vooral als een betrouwbare en stabiele partij over moeten komen die zich aan afspraken weet te houden.

Ik denk dat we het antwoord daarop zelf wel kunnen invullen als we kijken naar de hele Brexitshow over hoe goed het VK is met afspraken en contracten. Verscheur je ook nog een GFA, tjah, ik denk dat elk land waar het VK dan mee gaat onderhandelen een hele stapel extra safeguards gaat neerpennen in die overeenkomsten.
Eigenlijk zijn ze uit de ene “handelsunie” gegaan zodat ze in andere “handelsunie” kunnen. Maar met een groot verschil. Binnen de EU hadden ze een grote positie o.a. vanwege historische redenen (mij een doorn in het oog), maar ze hebben nu geen historische positie bij andere partijen.

Blijf het stom vinden om als eiland bruggen te verbranden ipv te bouwen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
DevWouter schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:01:
[...]

Eigenlijk zijn ze uit de ene “handelsunie” gegaan zodat ze in andere “handelsunie” kunnen. Maar met een groot verschil. Binnen de EU hadden ze een grote positie o.a. vanwege historische redenen (mij een doorn in het oog), maar ze hebben nu geen historische positie bij andere partijen.

Sources say the UK is committed to the protocol and thinks the right place for checks is the Irish sea, and briefed EU and US diplomats on Tuesday of their proposal to end the dispute.
uit https://www.theguardian.c...n-ireland-brexit-protocol

Ik denk dat dit de lading wel aardig dekt :) Je zou zeggen je spreekt die grens in de zee af als VK zijnde. Maar nee, dat was een rode lijn, een rode lijn die nu echter weer zou zijn wat ze willen.

Als ik met een dergelijke partij een contract zou moeten afsluiten, ik zou toch eens heel hard om me heen kijken welke andere partners er te vinden zijn.

GTST klaagt hier zelfs over: Het VK/Johnson zorgen voor een totale devaluering van de betekenis van 'soapserie' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Yet it pays to do so.

Ik begrijp waar je vandaan komt, maar dit is geen domein van logica, wel van berekening.

https://www.goodreads.com...0-j-is-for-junk-economics

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18:06

NMH

Moderator General Chat
Juist, dus ze willen graag naar een situatie toe waar goederen vrij van GB naar NI kunnen, waar in NI goederen alleen aan de laagste van twee standaarden hoeven te voldoen (in de praktijk vrijwel altijd de Britse) en waar de EU daar niets meer over te zeggen heeft, terwijl de grens tussen NI en de republiek Ierland open blijft. Met andere woorden: de achterdeur van de interne markt staat wagenwijd open, en niet alleen voor Britse goederen; in principe kunnen derde landen hun goederen naar de VK brengen en ze via NI de EU markt inschuiven. Prachtig voor de Britten die daar ongetwijfeld een handeltje van gaan maken, maar daar gaat de EU dus nooit in mee. 8)7

Dit is trouwens ook fraai:
[...] saying the Northern Ireland protocol was flawed at conception but served its purpose to get the UK out of the EU as “one country”.
Bad faith anyone?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Some people like to see the world burn.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!
evilution schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:33:
[...]

Some people like to see the world burn.
Some people see profit in burning down your city for their own dominion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Virtuozzo schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:49:
[...]

Some people see profit in burning down your The City for their own dominion Dominic.
Fixed that for you :+
(hoewel hij natuurlijk niet de enige is)
polthemol schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:21:
GTST klaagt hier zelfs over: Het VK/Johnson zorgen voor een totale devaluering van de betekenis van 'soapserie' :P
_O-

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:26

drooger

Falen is ook een kunst.

'Lege schappen in de supermarkt', brullen de krantenkoppen in het Verenigd Koninkrijk. Er zijn al wekenlang nijpende personeelstekorten in allerlei sectoren door een golf aan quarantaines, maar nu raakt het probleem ook de supermarkten. De Britse regering roept mensen op om vooral niet te gaan hamsteren.

Het komt door de 'pingdemic'. De 'ping' staat voor de melding die je krijgt van de corona-app, als je in aanraking bent geweest met iemand die positief is getest. Als je zo'n melding ontvangt, word je dringend geadviseerd om tien dagen in quarantaine te gaan. Inmiddels krijgen meer dan een half miljoen mensen per week zo'n melding, waardoor ze niet naar hun werk kunnen.
https://nos.nl/artikel/23...-personeel-in-quarantaine

Je zou toch haast denken dat dit niet puur en alleen door de 'ping' komt, maar ook door iets genaamd Brexit, maar dat wordt voor het gemak in het artikel even niet genoemd.

Dit terwijl bijv. Express wel gewoon Brexit als medeoorzaak benoemd: Why are supermarket shelves empty? How Brexit and coronavirus have created perfect storm

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Virtuozzo schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:49:
[...]

Some people see profit in burning down your city for their own dominion.
YouTube: System of a Down - Cigaro Lyrics

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
drooger schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:25:
[...]

https://nos.nl/artikel/23...-personeel-in-quarantaine

Je zou toch haast denken dat dit niet puur en alleen door de 'ping' komt, maar ook door iets genaamd Brexit, maar dat wordt voor het gemak in het artikel even niet genoemd.

Dit terwijl bijv. Express wel gewoon Brexit als medeoorzaak benoemd: Why are supermarket shelves empty? How Brexit and coronavirus have created perfect storm
marketing... BoJo heeft het ook zwaar de laatste tijd op publiciteitsgebied, dus dan ga je met immense versoepelingen komen die je even labeled als 'Freedom day' (nu ben ik geen historicus, maar het doet me aan als een kreet die in 1 van Churchill zijn schrijfsels terug te vinden is :P ). Je gaat natuurlijk ook overal alles wat persoonlijk falen is vermijden in je communicatie, tot op het punt dat supermarkten leeg zijn door een halsstarrige EU, niet door het hele covid-gedoe*.

Ellende is misschien voor Johnson ook dat Cummings nu op hem in blijft hakken, al zal dat uiteindelij kgeen bal uit gaan maken. Ook Johnson is een pawn en elke schaakfan weet welke stenen je zonder al te veel moeite opoffert wanneer het moment daar is.

*puntje erbij is wel: supermarktketens hadden eerder wel al gewaarschuwd voor de harde brexit, dat bevoorrading een issue kon gaan worden mits het VK maatregelen nam voor de logistiek van goederen over de grens heen en weer te schuiven. Hier is ook weinig mee gedaan, buiten die immense parkeerplaats en die comedy over dat ferry-bedrijf met 0 ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

polthemol schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 07:50:
[...]

marketing... BoJo heeft het ook zwaar de laatste tijd op publiciteitsgebied, dus dan ga je met immense versoepelingen komen die je even labeled als 'Freedom day' (nu ben ik geen historicus, maar het doet me aan als een kreet die in 1 van Churchill zijn schrijfsels terug te vinden is :P ).
De overwinning op de Coronazies... :z

Sorry...
Je gaat natuurlijk ook overal alles wat persoonlijk falen is vermijden in je communicatie, tot op het punt dat supermarkten leeg zijn door een halsstarrige EU, niet door het hele covid-gedoe*.

Ellende is misschien voor Johnson ook dat Cummings nu op hem in blijft hakken, al zal dat uiteindelij kgeen bal uit gaan maken. Ook Johnson is een pawn en elke schaakfan weet welke stenen je zonder al te veel moeite opoffert wanneer het moment daar is.
Helaas heeft het verleden getoond dat Johnson op dat punt niet onder doet voor onze Rutte: schandaal op schandaal, en altijd komt hij er mee weg.

Het zou me niet eens verbazen als Cummings gewoon de Bad Cop loopt te spelen voor Johnson's Good Cop (voor een zekere waarde van "Good" dan, hè...).
*puntje erbij is wel: supermarktketens hadden eerder wel al gewaarschuwd voor de harde brexit, dat bevoorrading een issue kon gaan worden mits het VK maatregelen nam voor de logistiek van goederen over de grens heen en weer te schuiven. Hier is ook weinig mee gedaan, buiten die immense parkeerplaats en die comedy over dat ferry-bedrijf met 0 ervaring.
Waarom zouden ze er iets mee doen, dat is toch gewoon de schuld van de EU die weigert de cake aan het VK te geven zodat het VK diezelfde cake tweemaal kan eten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Amphiebietje schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:22:
Helaas heeft het verleden getoond dat Johnson op dat punt niet onder doet voor onze Rutte: schandaal op schandaal, en altijd komt hij er mee weg.
mwah, Johnson is een lege huls. De man doet alles voor aandacht, het moet om hem draaien, hij wil de nieuwe Churchill zijn en kan dat misschien niet qua inhoud (al is daar ook wat van te vinden op het punt van Churchill maar goed), dus dan doet hij het maar met waar hij wel sterk in is: goedkoper marketing.

De man is heel erg goed in hoe hij zich publiekelijk laat zien, zie zelfs zijn warrige haardos die meer lijkt op een dode hamster dan wat anders. Hij ziet er wat sullig uit, dus mensen behandelen wat meer zo, wat in zijn voordeel is.
Het zou me niet eens verbazen als Cummings gewoon de Bad Cop loopt te spelen voor Johnson's Good Cop (voor een zekere waarde van "Good" dan, hè...).
betwijfel ik: het lijkt er op dat Cummings aan de kant is gezet waar Cummings dat niet wilde. Vergeet niet dat hij een intens haantje is die weinig op heeft met anderen hun mening. HIJ bepaald, niet iemand anders. Hij is nu gewoon aan het naschoppen, al denk ik niet dat het veel zal veroorzaken voor de rest: het credo blijft 'we suck but Labour is worst!!!!!!' wat ze misbruiken. Samen met FPTP-verkiezingssystemen blijven ze effectief hangen in een democratische tyrannie so to say. De partij zelf zal tot inzicht moeten komen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren, want ze zijn alleen maar extremer en extremer aan het worden.
Waarom zouden ze er iets mee doen, dat is toch gewoon de schuld van de EU die weigert de cake aan het VK te geven zodat het VK diezelfde cake tweemaal kan eten...
voor nu? geen enkele reden, maar eigenlijk schoppen ze het blikje nu wat verder weg opnieuw. Nu zal ik misschien heel erg vooruit lopen, maar ik dacht dat als in de geschiedenis een instorting wil hebben van je politieke systeem, de beste manier is om ervoor te zorgen dat mensen honger hebben, simpelweg omdat je honger niet weg krijgt met bs propaganda. Op een gegeven moment zal het ook niet meer boeien waarom iets niet in de winkel ligt meer, 'ik' wil het gewoon klaar.

Dat is voor de rest wel fascinerend: het laat zien hoe intens ondoordacht Brexit op veel vlakken is, men laat zich continu verrassen door zaken die 'zelfs' op een tweakerstopic al 4 jaar of nog eerder waren aangemerkt als issues. Dat toont toch wel een stevig gebrek aan dossierkennis aan bij de Johnsons, Frosts en noem maar op of een structurele desinteresse. Beide zijn geen goed iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Pff... Churchill en Johnson.. Ik vrees dat los van een bepaalde oorlog die twee veel meer op elkaar lijken dan tegenstanders denken.

Bronnen:
* https://www.independent.c...on-churchill-2118317.html
* Wikipedia: Winston Churchill's political ideology

TL;DR: Churchill was een racist (klassieke versie, dus NIET trumpiaans) en (volgens een andere bron) ook een radicale gelovig. Hij heeft zijn goeie naam vooral te denken vanwege zijn verzet tijdens de oorlog, maar eigenlijk alles wat we koppelen aan die man is iets waar hij zelf tegenstander van was.

Veel van de huidige politieke problemen kan men vrij gemakkelijk terug herleiden naar hem (zoals de Brexit en het Imperiallisme) hoewel de huidige versie wel een evolutie/devolutie is van het origineel.

[ Voor 8% gewijzigd door DevWouter op 23-07-2021 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En een junkie, amfetamines en meer.

Waarmee de vergelijking nog meer op gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

polthemol schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:45:
Dat is voor de rest wel fascinerend: het laat zien hoe intens ondoordacht Brexit op veel vlakken is, men laat zich continu verrassen door zaken die 'zelfs' op een tweakerstopic al 4 jaar of nog eerder waren aangemerkt als issues. Dat toont toch wel een stevig gebrek aan dossierkennis aan bij de Johnsons, Frosts en noem maar op of een structurele desinteresse. Beide zijn geen goed iets.
Ik zou eerder zeggen dat het bewust is: op een probleem aansturen, zelf heel hard roepen dat je er met goede samenwerking prima uit gaat komen, en dan net zo lang wachten dat de andere partij die zaken aanstipt en er naar gaat handelen, zodat je die partij de schuld kan geven van het "creëren" van het probleem. Zelf had je namelijk zoveel "good faith" dat het probleem niet bij jou kan liggen, toch?

Mensen die hun probleemoplossend vermogen leren door het kijken van GTST (c.q. de helft van de bevolking) zien gewoon wat partijen kibbelen, zien een partij een probleem opwerpen dus dat zal wel de bad guy zijn. Johnson is namelijk het jolige en optimistische karakter die nooit ergens een probleem van maakt.

Dat die problemen er zijn onafhankelijk van of iemand ze benoemt of niet omdat die simpelweg volgen uit feiten en maatschappelijke situaties en structuren, dat is iets waar je feitenkennis voor nodig hebt. En feiten en structuren zitten niet in GTST, dat is puur sociale interactie.

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 23-07-2021 20:02 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:58

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
https://www.theguardian.c...deal-must-be-renegotiated

Wie had dat nu gedacht, dat een contract/afspraak met het VK de prullenbak in kan op verzoek van datzelfde VK en men wederom opnieuw wil beginnen met onderhandelen. De incompetentie is gewoonweg van spectaculaire proporties. Men schopt het hele Peter's principle overhoop en toont aan nog vele malen slechter te kunnen zijn in een baan dan wat voor mogelijk werd geacht.

Wat dan vooral een pareltje is:
The UK government spokesperson said it was only by engaging with Downing Street’s demands that the issues relating to a range of problems, which have caused political instability and violence in Northern Ireland in recent months, could be solved.
De aanstichter van de brand is de enige die de brand kan blussen aldus de aanstichter van de brand. De andere optie is dat de aanstichter van die brand de brand nog erger maakt.

[ Voor 32% gewijzigd door polthemol op 27-07-2021 11:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 12:10
polthemol schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:12:
https://www.theguardian.c...deal-must-be-renegotiated

Wie had dat nu gedacht, dat een contract/afspraak met het VK de prullenbak in kan op verzoek van datzelfde VK en men wederom opnieuw wil beginnen met onderhandelen.
In dat boekje van Barnier komt het keer op keer terug: men moet de Britten vertellen dat hun Europese handel voor >80% via Dover gaat. Dat weet de Britse minister gewoon niet! Kun je je toch niet voorstellen, dat onze minister van EZ nog nooit van Rotterdam gehoord zou hebben?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Wellicht dat ze ondertussen doorhebben dat ze een eiland zijn?

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Brent schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:36:
[...]

In dat boekje van Barnier komt het keer op keer terug: men moet de Britten vertellen dat hun Europese handel voor >80% via Dover gaat. Dat weet de Britse minister gewoon niet! Kun je je toch niet voorstellen, dat onze minister van EZ nog nooit van Rotterdam gehoord zou hebben?
offtopic:
Oh, er zijn wel een paar personen geweest die niet wisten wat of waar welke Maasvlakte lag en dat er meer dan één haven was. Ik zal nooit vergeten hoe iemand eens deed opmerken "dat kan efficiënter dan, al die havens, hoeveel kost dat wel niet". EZ, AZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

-PassY- schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:30:
Wellicht dat ze ondertussen doorhebben dat ze een eiland zijn?
Vanuit hun perspectief is de rest van de wereld een eiland.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Virtuozzo schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:35:
[...]

offtopic:
Oh, er zijn wel een paar personen geweest die niet wisten wat of waar welke Maasvlakte lag en dat er meer dan één haven was. Ik zal nooit vergeten hoe iemand eens deed opmerken "dat kan efficiënter dan, al die havens, hoeveel kost dat wel niet". EZ, AZ.
Je wil zeker niet zeggen wie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

Dat was toch oud nieuws van een paar jaar geleden?
Of is er een nieuwe numpty die hetzelfde moet ontdekken?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

ToolkiT schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:31:
[...]

Dat was toch oud nieuws van een paar jaar geleden?
Of is er een nieuwe numpty die hetzelfde moet ontdekken?
Het soort mensen waar we het over hebben moeten hetzelfde dag in dag uit opnieuw ontdekken.

Het vreemde is dat ze niet zijn gediagnosticeerd met een ernstige hersenaandoening die dit gedrag zou kunnen verklaren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is ook een soort van pavlov-zelfontkenning geworden: wat er ook fout gaat, het mag nooit de schuld van Brexit zijn.

BBC "journalist":

Maar dit is een leugen, Covid is een bijdrage maar Brexit is de hoofdreden. Er is een groot tekort aan vrachtwagenchauffeurs, want de Europese chauffeurs zijn weggegaan en komen niet terug, maar de BBC "journalist" weigert Brexit te noemen en wijt het volledig aan Covid.

Eh...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6yrxaT8YA0HJDJ2b57lTwt6hLs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6I7Jg4L17pVpThZ3d0ZFvUWs.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 27-07-2021 18:07 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-10 22:28

Killjoy

Klingon lawn products

[...]

Nou. We hadden in het verleden wel een minister van LNV die in Brussel tijdens een diner met Europese collega's opmerkte dat de kip heel lekker was (het was vis) -O-

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Killjoy schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:32:
[...]

Nou. We hadden in het verleden wel een minister van LNV die in Brussel tijdens een diner met Europese collega's opmerkte dat de kip heel lekker was (het was vis) -O-
Kippeling zeker of een knorhaan :+

De juiste man op de juiste plek is wel een dingetje ja. Gelukkig maken we het nog niet zo bont als in het VK, dat dan weer niet
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:06:
Het is ook een soort van pavlov-zelfontkenning geworden: wat er ook fout gaat, het mag nooit de schuld van Brexit zijn.

BBC "journalist":
[Twitter]
Maar dit is een leugen, Covid is een bijdrage maar Brexit is de hoofdreden. Er is een groot tekort aan vrachtwagenchauffeurs, want de Europese chauffeurs zijn weggegaan en komen niet terug, maar de BBC "journalist" weigert Brexit te noemen en wijt het volledig aan Covid.

Eh...
[Twitter]
[Afbeelding]
Helemaal waar.. maar het is niet per se covid dat het probleem is maar de hyperactieve Covid app die mensen laat self isolaten aangezien er iemand in de file naast hun stond die postitief was (feit dat beide in auto met ramen dicht zaten ziet de app die alleen de BT connectie test natuurlijk niet).. of gevallen waar door de muur heen de telefoon van de buren (met covid) gezien werd en dus moesten isoleren.. terwijl de buren niet buiten geweest zijn..

Dus veel mensen die geen covid risico moeten wel selfisolation doen..
Geen brexit, maar wel zelfde incompetente regering as oorzaak..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ToolkiT schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:36:
Geen brexit, maar wel zelfde incompetente regering as oorzaak..
Brexit is het probleem, de Covid-pings maken het erger. Oorzaak, top-up.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:16:
[...]

Brexit is het probleem, de Covid-pings maken het erger. Oorzaak, top-up.
fixed that for you:
BoJo en makkers zijn het probleem, brexit is het gevolg, Covid-pings maken het nog erger..
:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ToolkiT schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:14:
fixed that for you:
BoJo en makkers zijn het probleem, brexit is het gevolg, Covid-pings maken het nog erger..
:+
Ik ga een stapje eerder: het Britse electoraat (en het kiessysteem) zijn het probleen, en dat komt weer door het Britse exceptionalisme en het onderhuidse racisme ;)

Johnson en zijn corrupte bende zijn de pus in de steenpuist van de onderhuidse infectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:19:
[...]

Ik ga een stapje eerder: het Britse electoraat (en het kiessysteem) zijn het probleen, en dat komt weer door het Britse exceptionalisme en het onderhuidse racisme ;)

Johnson en zijn corrupte bende zijn de pus in de steenpuist van de onderhuidse infectie.
51% van het electoraat bedoel je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ToolkiT schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:07:
[...]

51% van het electoraat bedoel je? ;)
Als het Britse districtenstelsel niet zo kreupel was misschien. ;)
Het kan al een minderheid zijn die het verpest voor iedereen daar. Geweldig systeem is het toch. :z

Verder zijn de Schotten, de Welsh en de Ieren uiteraard ook net iets zwaarder getroffen dan de gemiddelde Engelsman. Want die moet natuurlijk een stapje hoger in de piramide staat. Want die mogen niet het idee krijgen hoe zwaar achtergesteld en voorgelogen ze eigenlijk zijn in die gruwelijke samenleving. Verder natuurlijk nog veel schreeuwen over "The Empire", want dat was echt vooral bedoeld voor de de welvaart van de bevolking...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Als het Britse districtenstelsel niet zo kreupel was misschien. ;)
Het kan al een minderheid zijn die het verpest voor iedereen daar. Geweldig systeem is het toch. :z

Verder zijn de Schotten, de Welsh en de Ieren uiteraard ook net iets zwaarder getroffen dan de gemiddelde Engelsman. Want die moet natuurlijk een stapje hoger in de piramide staat. Want die mogen niet het idee krijgen hoe zwaar achtergesteld en voorgelogen ze eigenlijk zijn in die gruwelijke samenleving. Verder natuurlijk nog veel schreeuwen over "The Empire", want dat was echt vooral bedoeld voor de de welvaart van de bevolking...
Het FPTP systeem is mega krom idd en zorgt ervoor dat je moet kiezen voor de lesser evil.. en het defacto een 2 partijenstelsel is.. -O-

devolution is tegenwoordig al iets beter (met name in Wales), maar je hebt gelijk dat London een enorme invloed op de andere landen hebben..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
Al merk je er genoeg van tussen de regels door, een expliciete discussie over de Engelse klassenmaatschappij kom ik niet vaak tegen. Vandaag wel, twee aardige artikels over hoe de cult van klasse werkt, geschreven door een toepasselijk genaamde Otto English.

England’s Upper Classes, A Dangerous Cult

In een ander artikel, een hilarische omschrijving van niemand minder dan Orwell (nooit geweten dat hij ook naar Eton is geweest!) die ik hier even wilde delen:
England, he observes, “is a land of snobbery and privilege, ruled largely by the old and silly”. It is “a family in which the young are generally thwarted and most of the power is in the hands of irresponsible uncles and bedridden aunts” and, critically, “it is a family with the wrong members in control”.
Naast deze humor heeft het artikel (en Orwell) natuurlijk een punt, en ik vraag me af of er ook zulke analyses over Nederland bestaan. Al is het anders van aard, als ik dit lees:
But being very posh is about much more than money or expensive things. Posh is a meme. Posh people can spot other posh people in a crowded room, blindfolded at 50 paces. It’s about language, dress codes, attitudes and habits. It’s about connections and access. It’s about going to the right schools and knowing the right people. It’s about ‘marrying well’. But, most of all, it’s about being part of the club that looks out for other members in it and that considers itself to be well above the hoi polloi.
dan herken ik toch wel iets in mijn eigen ervaringen in Nederland. Of deze:
Just last week, it was reported that Boris Johnson had invited his friend, Ewen Fergusson, who posed alongside him in that famous Bullingdon Club photo, to be on the Committee of Standards in Public Life. When the appointment was criticised, Downing Street declared that he had simply applied for the job and that the role had been filled by “open and fair competition”.

Quite swiftly, the newspapers went silent on the matter and just let it be. Of course they did – they know their place. And the self-appointed ruling classes know theirs. Actual rules are for the little people.
Dat zal iedereen herkennen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Oligarch in de aanval na boek over ‘corruptie’ in entourage Poetin
De steenrijke Russische oligarch Roman Abramovitsj heeft de Britse voetbalclub Chelsea niet gekocht om het Westen te corrumperen, laat stáán dat hij de persoonlijke bankier van Vladimir Poetin is. Daarmee opende de verdediging van Abramovitsj’ advocaat in een geruchtmakende smaadzaak die deze week begon aan het Hooggerechtshof in Londen.

Daarin klaagt de Kremlin-vertrouweling Abramovitsj de Britse journaliste Catherine Belton en haar uitgever Harper Collins aan wegens smaad. Belton was tussen 2003 en 2013 correspondent in Moskou voor onder meer Bloomberg en de Financial Times
Vorig jaar publiceerde Belton het boek Putin’s people. How the KGB took back Russia and then took on the West. Het is een gedetailleerd verslag van de manier waarop Vladimir Poetin opklom tot president en de Russische economie en politiek in twintig jaar tijd onder controle heeft weten te brengen van hemzelf en een kleine groep Petersburgse intimi, en hoe zij vervolgens de gestolen miljarden gebruikten om Britse politici, bedrijven en zelfs rechters te corrumperen.
Belangrijke inzet van de rechtszaak is de passage waarin Abramovitsj er door Poegatsjov van wordt beschuldigd voetbalclub Chelsea in 2003 te hebben gekocht in opdracht van Poetin. Dit om de Britse hearts and minds te winnen voor de Russische zaak. „Poetin vertelde mij persoonlijk over zijn plan om Chelsea te kopen om Ruslands invloed en aanzien te vergroten, niet alleen bij de elite maar bij de gewone Britten”, vertrouwde Poegatsjov Belton toe in een interview in 2017. Volgens Poegatsjov zou Poetin eerst hem hebben benaderd om „Engeland te infiltreren”. Poetin zou van mening zijn geweest zijn dat het aankopen van de geliefde voetbalclub net zoiets zou zijn als het opkopen van alle Britse pubs, aldus de oligarch. Bijkomend voordeel zou zijn dat de aankoop de Russische invloed in de FIFA zou vergroten. De club kwam voor 60 miljoen pond in Russische handen.
Belton kreeg de afgelopen weken veel steun van collega’s en vanuit de internationale politiek. Velen vrezen dat winst voor de eisers zal resulteren in meer rechtszaken in Rusland en elders en journalisten ervan zal weerhouden onderzoek te doen naar corruptiezaken. In Rusland is het gangbaar dat machtige oligarchen die door de media op de korrel worden genomen, hard van zich afslaan met rechtszaken tegen juridisch veelal weerloze journalisten. Om onderzoeksjournalisten binnen de EU beter te beschermen tegen dergelijke praktijken riep de Europese Commissie eerder dit jaar op tot nieuwe maatregelen om journalistieke vrijheden te beschermen.
De invloed van Russische oligarchen op het VK met hun kapitaal en toenemende politieke invloed was al veel langer bekend. Dat er een directe strategie achter zit van Poetin achter zat was impliciet natuurlijk al duidelijk voor wie weet hoe Rusland als oligarchisch land bestuurd wordt. Maar nu was er dus ook een directe bron die dat heeft bevestigd.

Deze rechtszaak is interessant om te zien van hoe gecorrumpeerd het VK al inmiddels is qua rechtsysteem . Het is op zich ook opvallend dat er gekozen wordt voor een rechtszaak, aangezien hij zo extra aandacht geeft voor deze zaak. Want het is niet alsof alle voorgaande onthullingen over Russische invloed in het VK tot gevolgen heeft geleid.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

@defiant Dat past toch mooi bij het verhaal dat de conservatieven de rechterlijke macht ondergeschikt wilden maken aan de partij? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Wel een extra reden om ze buiten de Lugano conventie te houden, behoudens dat de Lugano conventie voor EU en EFTA leden is en het VK beide niet is. Het heeft me al verbaasd dat ze hebben geprobeerd lid te worden van de Lugono conventie. Je weet het niet natuurlijk maar het lijkt me dat een belangrijke reden dat het VK lid wilde worden van de Lugano conventie gewoon is om invloed uit te oefenen en de zaak lekker te doen laten overkoken. Dat werd tenminste in verschillende media gesuggereerd.

================
Ander dingetje wat ik tegen kwam is dat mensen uit de EU met aanvraag voor setlled status alsnog kunnen worden gedeporteerd uit het VK

https://www.theguardian.c...ing-threat-of-deportation
European citizens who have applied for settled status are being detained and threatened with deportation, a development that contradicts assurances from ministers and appears to contravene the Brexit withdrawal agreement.
Normaal zou ik aan zo'n bericht niet zo veel waarde hechten maar in dit geval komt het uit the Guardian en niet uit de Daily Express of zo.

Ik hoop voor de mensen wie het betreft dat het met een sisser afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Dus eerst jagen ze alle goedkope werkers eruit, met als resultaat dat de goedkope jobs (hard werken op het land, vracht rond brengen, etc etc) al een tijdje niet opgevuld worden.

En dan dit nu? Klinkt erg logisch, en ik heb steeds minder medelijden daardoor.

Vrijdag al een idioot met engelse platen voor me in Hilversum. Uit eindelijk er naast komen te staan omdat ze op de bus baan stonden. Alleen engelse kaarten in de navigatie. niet nagevraagd maar door gereden, maar beseffen ze echt niet dat de wereld groter is dan hun eigen eilandje.

Ik stel voor om alle domme mensen te deporteren naar daar, Net zoals we vroegah criminelen deporteerde naar een ander eiland ... Australie.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
Vergeleken met de Britse vrienden van Boris is onze Siewert maar een amateur:
Britse coronaprofiteurs doen Van Lienden verbleken: politici verkwisten miljarden euro’s

Volgens een rapport van Transparency International UK kwam bijna 99 procent van de deals voor beschermingsmateriaal tot stand zonder te kijken naar concurrerende voorstellen. Maar liefst 2,1 miljard euro verdween zo in de zakken van mensen met contacten binnen de Conservatieve Partij.

Hancock, vorig maand opgestapt vanwege een zoenpartij met een adviseur tijdens de lockdown, hielp zijn buurman aan een lucratief handeltje. De kroegbaas van zijn lokale pub kreeg 40 miljoen euro aan belastinggeld om testbuizen te fabriceren. Minister Priti Patel van Binnenlandse Zaken lobbyde namens een farmaceutisch bedrijf waar een goede vriend van haar werkte.

Premier Boris Johnson deed ook mee aan deze dubieuze praktijken. Het verzoek van James Dyson, oprichter en directeur van het gelijknamige stofzuigermerk, om belastingregels voor hem aan te passen, viel in vruchtbare aarde. Johnson beloofde dit te regelen voor de man die zich had aangemeld om beademingsapparatuur te fabriceren. Vriendjespolitiek bleek een vast patroon binnen het kabinet.

Het beleid om zogenaamde vips voorrang te verlenen, leidde tot een gigantische verspilling van geld. Steve Dechan, een voormalig gemeenteraadslid, streek 140 miljoen euro op voor het laten vervaardigen van plastic schilden in China. Dat de partij vrijwel onbruikbaar bleek, maakte de zaak nog onfrisser. Dechan maakt van Sywert van Lienden, die 9 miljoen euro opstreek, een beginneling.
World beating indeed... 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
En mensen vragen zich af wat toch het probleem kan zijn met toxische bestuurscultuur?

It always escalates beyond control. And then it's fighting to squeeze out more and more and more.

Wel weer grappig, het zijn altijd de electorale segmenten die het mogelijk maken die het meest afgeknepen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Ach, zoek de verschillen met Rusland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:55

servies

Veni Vidi Servici

Virtuozzo schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:36:
En mensen vragen zich af wat toch het probleem kan zijn met toxische bestuurscultuur?

It always escalates beyond control. And then it's fighting to squeeze out more and more and more.

Wel weer grappig, het zijn altijd de electorale segmenten die het mogelijk maken die het meest afgeknepen worden.
Tja grappig, het is maar een beetje hoe je het bekijkt.
Ik vind het diep treurig om te zien dat mensen niet het besef hebben dat ze tegen hun eigen belangen in stemmen, zelfs als ze er heel specifiek op gewezen worden... Als het nou is omdat het de grote meerderheid helpt... Maar dat is het nooit, het is altijd in het voordeel van een hele kleine groep bevoorrechten waar ze zelf niet toebehoren en ook nooit zullen toebehoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mensen, vreemde diersoort. Vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Indoubt schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:06:

Ander dingetje wat ik tegen kwam is dat mensen uit de EU met aanvraag voor setlled status alsnog kunnen worden gedeporteerd uit het VK

https://www.theguardian.c...ing-threat-of-deportation

[...]

Normaal zou ik aan zo'n bericht niet zo veel waarde hechten maar in dit geval komt het uit the Guardian en niet uit de Daily Express of zo.

Ik hoop voor de mensen wie het betreft dat het met een sisser afloopt.
Dit past precies in de stijl van Prity Patel.. :X
Zo ironisch dat een dochter van migranten zo'n hostile environment weet te creeeren voor migranten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
-PassY- schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:31:
Dus eerst jagen ze alle goedkope werkers eruit, met als resultaat dat de goedkope jobs (hard werken op het land, vracht rond brengen, etc etc) al een tijdje niet opgevuld worden.

En dan dit nu? Klinkt erg logisch, en ik heb steeds minder medelijden daardoor.

Vrijdag al een idioot met engelse platen voor me in Hilversum. Uit eindelijk er naast komen te staan omdat ze op de bus baan stonden. Alleen engelse kaarten in de navigatie. niet nagevraagd maar door gereden, maar beseffen ze echt niet dat de wereld groter is dan hun eigen eilandje.

Ik stel voor om alle domme mensen te deporteren naar daar, Net zoals we vroegah criminelen deporteerde naar een ander eiland ... Australie.
wie bedoel je met 'we'? nederland deporteerde niemand naar Australia.. dat was Engeland..
En van alle migrants in Australia zijn de convicts maar een klein deel: https://www.noborders-gro...-of-Immigration-Australia

En het waren vooral kleine criminelen die gedeporteerd werden, wat meer achtergrond:
https://theculturetrip.co...s-prisoners-to-australia/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
servies schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:43:
[...]

Tja grappig, het is maar een beetje hoe je het bekijkt.
Ik vind het diep treurig om te zien dat mensen niet het besef hebben dat ze tegen hun eigen belangen in stemmen, zelfs als ze er heel specifiek op gewezen worden... Als het nou is omdat het de grote meerderheid helpt... Maar dat is het nooit, het is altijd in het voordeel van een hele kleine groep bevoorrechten waar ze zelf niet toebehoren en ook nooit zullen toebehoren...
Dat komt door een combinatie van zaken..
Een grote factor is de invloed van Rupert Murdoch op de media.. zijn brexit and xenofobia propaganda heeft geholpen Bojo en kornuiten in het zadel te krijgen.. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
ToolkiT schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:52:
[...]

wie bedoel je met 'we'? nederland deporteerde niemand naar Australia.. dat was Engeland..
En van alle migrants in Australia zijn de convicts maar een klein deel: https://www.noborders-gro...-of-Immigration-Australia

En het waren vooral kleine criminelen die gedeporteerd werden, wat meer achtergrond:
Ironisch wel: toen had men al sociale gevolgen van keihard beleid zonder sociale voorzieningen. Men opteerde toen voor window dressing: 'dump ze maar ergens aan de andere kant van de wereld'. En vandaag de dag? Goh ja, grofweg hetzelfde idee: keiharde straffen, voor 'illegale' vluchtelingen overwegen om ze ergens in een ander continent op te sluiten op een eilandje. Het gedweep met het verleden is wel goed terug te zien en serieus beangstigend ook. Er is weinig voor nodig om van een naar land een extreem naar land te maken zo :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
polthemol schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:56:
[...]

Ironisch wel: toen had men al sociale gevolgen van keihard beleid zonder sociale voorzieningen. Men opteerde toen voor window dressing: 'dump ze maar ergens aan de andere kant van de wereld'. En vandaag de dag? Goh ja, grofweg hetzelfde idee: keiharde straffen, voor 'illegale' vluchtelingen overwegen om ze ergens in een ander continent op te sluiten op een eilandje. Het gedweep met het verleden is wel goed terug te zien en serieus beangstigend ook. Er is weinig voor nodig om van een naar land een extreem naar land te maken zo :/
Wat ik ook zo tekenend vind is dat het budget voor ontwikkelingshulp enorm is teruggedraait vorige week.. en mensen maar klagen over economische vluchtelingen..
Ja, waar denk je waar ontwikkelingshulp voor gebruikt word? just dat probleem bij de bron aan pakken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ToolkiT schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:52:
[...]

het is iets wat gebagateliseerd en overdreven mijn voorstel, dus niet al te serieus nemen hoor ;) Maar de engelse zijn compleet geschift inmiddels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

Engelsen geschift? valt wel mee..

https://www.independent.c...eu-blame-uk-b1894976.html
Brexit: More voters blame EU for protocol problems than UK government
Almost half of British voters aware of the difficulties in implementing Northern Ireland Protocol rules blame Brussels for those frictions – while less than one-third blames Boris Johnson’s government.

Some 45 per cent think the EU is mostly responsible for the trade problems in the province, compared with just 31 percent who believe the UK is mostly responsible, according to the latest Redfield and Wilton Strategies survey.

The dispute remains at an impasse, after the EU Commission said it would pause legal action against the UK over alleged breaches of the deal agreed last year in the hope solutions could still be found.

The Redfield and Wilton poll for Politico revealed that a significant chunk of the British electorate is completely unaware of the post-Brexit quarrel between the UK and EU.

It found that almost one in four voters – 23 per cent – said they were not aware of any problems implementing the protocol in Northern Ireland.
En het subplot:
Separate poll finds trade secretary Liz Truss most popular cabinet minister
Ms Truss – who has forged a series of post-Brexit “roll-over” deals with other countries which largely replicate arrangements the UK had when in the EU – has a net approval rating off 88.6, ahead of chancellor Rishi Sunak on a rating of 74.1.
[YouTube: Liz Truss - Pork Markets]

Met zulke cijfers en dan dit bericht in The Telegraph

https://www.telegraph.co....-grassroots-tory-website/
Boris Johnson plunges by 36 points in poll of grassroots Tory party members
Boris Johnson has fallen nearly 40 points in a survey after what has proved another trying month for the Government.

A new cabinet league table by Conservative Home found that the Prime Minister had again lost popularity points and was only just in positive territory for net satisfaction.

The survey, which the website aims to be one of Tory party members, for July 2021 found that Mr Johnson’s recent U-turn over self-isolating cost him 36 points, whereas Rishi Sunak, the Chancellor, who also tried to avoid self-isolating, was not hugely affected after coming into contact with the Health Secretary who had tested positive for Covid-19.
Dus vanuit binnenlandse politek gezien doet de UK het nog steeds prima mbt Brexit, Boris heeft echter een deukje opgelopen in een recente Corona maneuvre. Misschien dat PM Truss (in Truss we trust) of Sunak(enter slogan here) de boel wel eens strak kan gaan trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
-PassY- schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:12:
[...]

het is iets wat gebagateliseerd en overdreven mijn voorstel, dus niet al te serieus nemen hoor ;) Maar de engelse zijn compleet geschift inmiddels.
DOA schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:15:
'de Engelsen'? Nee 51%.. De meeste mensen om mij heen zijn heel rationeel denkende mensen en kijken deze poppenkast met lede ogen aan..

Maar een groot deel van het electoraat is laag opgeleid en is gehersenspoeld door de tabloits..

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 02-08-2021 13:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, en Anand Menon, een van die "stink tank" figuren zegt dan:

Ja, EU comms zijn slecht, gebaseerd op het Britse publiek vergiftigd met de tabloids, Telegraph, Murdoch en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Toch snap ik de Engelse beeldvorming wel: de Britten voeren zowel in Dover als in NI geen controles uit, dan veranderd er ook niet zoveel. Als de EU hetzelfde 'pragmatisme' zou betrachten was er niets aan de hand geweest, in die context is het de halsstarrige houding van de EU die vanuit Engels perspectief het probleem.

/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToolkiT schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:04:
[...]

Wat ik ook zo tekenend vind is dat het budget voor ontwikkelingshulp enorm is teruggedraait vorige week.. en mensen maar klagen over economische vluchtelingen..
Ja, waar denk je waar ontwikkelingshulp voor gebruikt word? just dat probleem bij de bron aan pakken |:(
Dat heet nou sadopopulisme.

Super handig om mensen thuis te knijpen, want ze zijn te gefixeerd op andere zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
polthemol schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:56:
[...]
Goh ja, grofweg hetzelfde idee: keiharde straffen, voor 'illegale' vluchtelingen overwegen om ze ergens in een ander continent op te sluiten op een eilandje. Het gedweep met het verleden is wel goed terug te zien en serieus beangstigend ook. Er is weinig voor nodig om van een naar land een extreem naar land te maken zo :/
Dit plan komt ook heel behoorlijk dicht bij een plan van een ander land om bepaalde mensen maar in Madagascar op te sluiten... Helaas is dat later een nog veel erger plan geworden.

PS: Ja het is wellicht een Godwin maar ik kan de overeenkomsten toch niet ontkennen. Het onderstreept ook wat je zegt over 'een extreem naar land'. Het is een glijdende schaal.

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 02-08-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
DOA schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:15:

Dus vanuit binnenlandse politek gezien doet de UK het nog steeds prima mbt Brexit, Boris heeft echter een deukje opgelopen in een recente Corona maneuvre. Misschien dat PM Truss (in Truss we trust) of Sunak(enter slogan here) de boel wel eens strak kan gaan trekken.
https://www.theguardian.c...-poverty-in-home-counties
Wow, als de tory MPs uit de home counties (Wikipedia: Home counties de bakermat van de engelse tories) gaan klagen dat het volk te veel verarmd dat is dat echt een enorme red flag..

ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmfF0WokwjWmZzIIrSZ2DWWAGMI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D8ZtK6GFxI6oThjQ0trZ2fiU.png?f=user_large
https://www.bbc.co.uk/news/election/2019/results

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 02-08-2021 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

ToolkiT schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:33:
[...]

https://www.theguardian.c...-poverty-in-home-counties
Wow, als de tory MPs uit de home counties (Wikipedia: Home counties de bakermat van de engelse tories) gaan klagen dat het volk te veel verarmd dat is dat echt een enorme red flag..
Quote van Steven Baker uit het artikel :
Many of his constituents had endured the pressure of low pay, high housing costs, and debt before being pushed into deeper trouble by coronavirus. “It is obviously intolerable anyone should be going hungry anywhere in the UK,” he added.
In 2020 was er toevallig een stemming over het voeden van kinderen..;
https://inews.co.uk/news/...-rashford-campaign-733881

Nu dus even opzoeken hoe deze Tory destijds heeft gestemd, de suspense..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Even advocaat van de duivel spelen hier maar wat Truss doet is precies wat de Brexiteers beloofden in 2016, nl. dat de UK op eigen houtje wel deals zou kunnen maken zonder de EU nodig te hebben, of zie ik dit nu helemaal verkeerd?

Als ik de lijst met trade deals van de UK bekijk dan die rolled over zijn dat is dat niet zoveel minder meer dan pre-Brexit. Tuurlijk, geen China en de USA maar die heeft de EU ook niet.

Dus ik zie wel waarom Truss zo goed scoort in de polls. Ze doet precies wat het VK nodig heeft post-Brexit. Never mind dat de waarde van de deals minimaal is, het oogt gewoon goed en bevestigt het Brexiteer narrative.

Maar ik mis waarschijnlijk iets.

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Strangelove op 02-08-2021 20:54 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Dr. Strangelove schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:51:
Even advocaat van de duivel spelen hier maar wat Truss doet is precies wat de Brexiteers beloofden in 2016, nl. dat de UK op eigen houtje wel deals zou kunnen maken zonder de EU nodig te hebben, of zie ik dit nu helemaal verkeerd?

Als ik de lijst met trade deals van de UK bekijk dan die rolled over zijn dat is dat niet zoveel minder meer dan pre-Brexit. Tuurlijk, geen China en de USA maar die heeft de EU ook niet.

Dus ik zie wel waarom Truss zo goed scoort in de polls. Ze doet precies wat het VK nodig heeft post-Brexit. Never mind dat de waarde van de deals minimaal is, het oogt gewoon goed en bevestigt het Brexiteer narrative.

Korte termijn versus Lange termijn planning.

Het meerendeel van de deals is zoals je al zegt roll over deals.
Dat is vanuit beide kanten acceptabel daar je daarmee minimale hinder hebt en kan zien hoe zich iets in de toekomst gaat ontwikkelen.

Waar het interessant wordt is de deal met Australië. Daarin wordt behoorlijk wat op voedsel gebied opgeofferd. Zoveel zelfs dat op termijn het de een behoorlijke klap kan betekenen voor de huidige boerderijen in het VK. Al is dit de prelude op het 'ooit' lid worden van het losse verbond tussen de pacifische landen, Japan, Nieuw Zeeland etc. Waarom die het VK lid zouden laten worden is een andere discussie. Met de huidige handelsverdragen bereik je hetzelfde. Heeft alleen maar zin als Biden besluit om dat verbond ook in te gaan maar dat betwijfel ik.

De economische wetten zijn nog steeds zo dat je het meerendeel van de handel met je buurlanden hebt vanwege transportkosten of een niche in de markt hebt. Maar het VK heeft geen van beiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:51:

Stel je maakt goede show met een serie deals. Dat is top.
Totdat mensen naar de inhoud en de kosten van de deals gaan kijken. Of nog erger, het volgende fiscale kwartaal kijken waar de deal überhaupt gebleven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:20:
Totdat mensen naar de inhoud en de kosten van de deals gaan kijken.
Dat doet bijna niemand, zolang de krantenkoppen blijven jubelen heeft Truss geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Gelukkig gaan ze in het VK nog altijd voor de juiste man op de juiste plaats:
Government passed over 171 candidates to pick Bullingdon Club ‘chum’ of Boris Johnson for sleaze watchdog role

Ewen Fergusson, a member of Oxford’s infamous dining club at the same time as the prime minister, was handed the role last month – a decision branded “pathetic” by the committee’s former chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 17:36

alienfruit

the alien you never expected

Ik moet zeggen dat de EU ook wel nagenoeg altijd slecht wordt weggezet in de VK media. Dat snap ik wel, maar leuk is anders.

Het is mij verder niet helemaal duidelijk hoe het nu verder moet met de NIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
DOA schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:40:
[...]

Quote van Steven Baker uit het artikel :

[...]

In 2020 was er toevallig een stemming over het voeden van kinderen..;
https://inews.co.uk/news/...-rashford-campaign-733881

Nu dus even opzoeken hoe deze Tory destijds heeft gestemd, de suspense..
Worden de parlementsleden die echt moeilijk gaan doen over dat soort zaken niet gewoon vervangen op den duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alienfruit schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:38:
Ik moet zeggen dat de EU ook wel nagenoeg altijd slecht wordt weggezet in de VK media. Dat snap ik wel, maar leuk is anders.

Home en Foreign Office zijn twee handen op één buik. NIP is een hefboom voor escalatie binnen aanwezige beleidskaders.

Vrij vertaald, het is de bedoeling het voor chantagepolitiek te gebruiken, en als het misgaat dan is het niet erg want "never waste a crisis (it's all about narrative)".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
alienfruit schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:38:

Omdat het een zero sum spel is.
Men kan alleen de aandacht afleiden van hoe Brexit uitpakt als men een boeman heeft waar tegen men zich kan afzetten. Alle gevolgen kan men dan in de pers verkopen als het is slecht maar kijk ons toch onze soevereiniteit bewaken.

Zo'n strategie kan werken totdat het moment bereikt is waar men zich realiseert waar zijn we mee bezig.
Probleem daarvan is dat je niet idioot ver terug kan draaien zonder dat men weer gaat protesteren dat dat teveel concessies oplevert. En voila het doel is bereikt. Je dwingt de tegenstander om een succes te maken van iets dat niet kan werken.

Wat het NIP betreft. Enige concessies zijn mogelijk. Neem controles op goederen als voorbeeld waarvan het overduidelijk is dat ze in Noord Ierland blijven. Daar is een lichter regime voor mogelijk. Alleen om dat als EU te accepteren heb je data nodig waarvoor de koppelingen met systemen voor benodigd is. En daar zit nog niet echt schot in.

Maar dat is maar 1 voorbeeld welke perfect met de huidige overleggen voor problemen met de invoering binnen het bestaande framework kan worden afgehandeld.

Alleen dit is weer zo'n overduidelijk voorbeeld waarin men de oude Cummings strategie van maximale soevereiniteit van stal haalt om te laten zien dat men ' GREAT' Britain is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

D-dark schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:11:
Zo'n strategie kan werken totdat het moment bereikt is waar men zich realiseert waar zijn we mee bezig.
Maar dat punt komt niet. Niet in de VK, niet in NL, want het narratief wordt beheerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Cyberpope schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 07:36:
[...]

Maar dat punt komt niet. Niet in de VK, niet in NL, want het narratief wordt beheerst.
Dat punt komt...op een gegeven moment, en dan krijg je rellen, ongekende rellen. In het VK reken ik er dan op dat we een quasi-politiestaat reactie zullen zien, met extreem geweld van regeringszijde.

NL..."oh dat hadden we niet verwacht" (zoals gebruikelijk... :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:25:
[...]

Dat doet bijna niemand, zolang de krantenkoppen blijven jubelen heeft Truss geen probleem.
maar dat gaat men niet lang vol kunnen houden: als je je levensmiddelen vanuit Azië of de VS moet gaan importeren voor een fiks deel, ga je tegen logistieke dingen aanlopen. Eigenlijk zie je dat nu al met lege planken in de supermarkt in bepaalde regio's.

Je kunt nooit efficiënter (op resourcegebied) spullen importeren vanuit Australië dan wanneer je het bij een buur haalt lijkt me. Tenzij je wat gaat zitten rommelen met shortcuts (zie soja vanuit Zuid-Amerika voor veevoer bv.). En ik denk dat we daar uit komen bij waarom er partijen zijn die een Brexit een goed idee vonden: de mogelijkheid tot shortcuts en lagere standaarden voor consumenten: iets waar de EU wetmatig een vrij sterke mening over heeft.

En ze hebben ondertussen nog altijd het meest basale issue niet kunnen oplossen mbt. hun handel: vrachtwagenchauffeurs hebben die alle 'meuk' door je Empire heen vervoeren. Dan los je dat, geheel in Johnson stijl en compleet in lijn met totale desinteresse voor wie dan ook, een hyperfocus op beeldvorming en mensen als een resource, op door de arbeidsregels te versoepelen (in feite te snijden in de rechten van die arbeiders).

Mensen zullen nu nog een gevoel van urgentie hebben en dus bereid zijn een stapje extra te zetten (zie bv. hierboven met oprekken rij-rust-regels). Maar een te kort aan mensen los je niet op door iedereen harder te laten werken, dat kan elke arboarts je uit leggen. Het is falend management / falend beleid vanaf dat je dat moet gaan toepassen. Even wachten tot de eerste issues daarmee gaan ontstaan en dan ervaart men de ware aard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
polthemol schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:01:
Het is falend management / falend beleid vanaf dat je dat moet gaan toepassen. Even wachten tot de eerste issues daarmee gaan ontstaan en dan ervaart men de ware aard.
Dat zal de Britten alleen maar standvastiger en onverzettelijker maken, onderschat de saamhorigheid jegens een externe (gecreëerde) vijand niet.

Zowel Napoleon als Hitler hebben ze niet op de knieën gekregen, waarom zou de EU het deze keer wel lukken?

(natuurlijk is dat onvergelijkbaar, maar in het VK wordt dat narratief wel zo gevoeld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Amphiebietje schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:16:
[...]

Dat punt komt...op een gegeven moment, en dan krijg je rellen, ongekende rellen. In het VK reken ik er dan op dat we een quasi-politiestaat reactie zullen zien, met extreem geweld van regeringszijde.

NL..."oh dat hadden we niet verwacht" (zoals gebruikelijk... :/ )
Beetje zoals de voorspelling van de opstand zoals Marx dat gedaan heeft? (ook nooit gebeurd).
Ik zie het niet gebeuren. Wellicht wat rellen in bepaalde wijken, maar geen "ongekende rellen" die veranderen teweeg gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:08:
[...]

Dat zal de Britten alleen maar standvastiger en onverzettelijker maken, onderschat de saamhorigheid jegens een externe (gecreëerde) vijand niet.

Zowel Napoleon als Hitler hebben ze niet op de knieën gekregen, waarom zou de EU het deze keer wel lukken?

(natuurlijk is dat onvergelijkbaar, maar in het VK wordt dat narratief wel zo gevoeld)
vrij simpel: honger en psychische gesteldheid geven heel weinig om marketing. Vergeet niet dat dankzij het FPTP-systeem het VK geen representatief politiek systeem heeft dus dat er een vals iets is opgedrongen. Daarbij was er eigenlijk alleen maar in 2 landen een significante steun voor Brexit: Engeland en Wales. Noord-Ierland heeft nu al wat opvlammende onrust, Schotland speelt openlijk met onafhankelijkheid en Wales is was een groot ontvanger van EU-subsidies.

We zien dus issues in de realiteit die je niet even oplost met wat marketing. Het enige 'succes' wat er is, is hun corona freedom day en dat lijkt vooral meer geluk dan wat anders te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
polthemol schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:34:
vrij simpel: honger en psychische gesteldheid geven heel weinig om marketing.
Zolang men het als 'europees beleg' ervaart zal het imo vooral verenigen. Hoeveel landen/steden hebben zich ooit door een succesvolle blokkade overgegeven? Leiden en Leningrad hielden ook stand, de Blitz spirit zit diep. We will never surrender!

Als de schappen leeg raken zal boosheid zich vooral tegen 'verraders' (remainers) en EU burgers in het VK richtten, de Tories staan in de peilingen ruim voor en de steun voor Schotse onafhankelijkheid brokkelt af. Wij zitten hier net zo goed in onze pro-EU bubbel.

[ Voor 9% gewijzigd door hoevenpe op 03-08-2021 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:10:
[...]

Zolang men het als 'europees beleg' ervaart zal het imo vooral verenigen. Hoeveel landen/steden hebben zich ooit door een succesvolle blokkade overgegeven? Leiden en Leningrad hielden ook stand, de Blitz spirit zit diep. We will never surrender!

Als de schappen leeg raken zal boosheid zich vooral tegen 'verraders' (remainers) en EU burgers in het VK richtten, de Tories staan in de peilingen ruim voor en de steun voor Schotse onafhankelijkheid brokkelt af. Wij zitten hier net zo goed in onze pro-EU bubbel.
peilingen zeggen weinig, want er zijn gekende effecten in tijde van crisis. Ditzelfde zien we in Nederland net zo hard.

Het Schotse punt: idem, corona is wat nu de prio is (zie trouwens dat het beleid tov. corona afwijkt in Schotland tegen dat wat Johnson voert).

Ze kunnen zich dus wel rondwentelen in pr, de problemen die ze hebben gebouwd met brexit malen daar heel weinig om.

Je blokkadepunt is geen valide vergelijking: dit is geen blokkade namelijk, het is eigen stupiditeit dat je met lege schappen zit. Dat kan quasi morgen stoppen op basis van eigen keuze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
polthemol schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:23:
Dat kan quasi morgen stoppen op basis van eigen keuze :)
Denk niet dat wij zo'n rogue-state nog toe zouden laten tot de SM en CU... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:25:
[...]

Denk niet dat wij zo'n rogue-state nog toe zouden laten tot de SM en CU... ;)
Het EU-standpunt is nog altijd dat ze altijd bereid zijn te praten en te luisteren, hetgeen ze ook nog altijd toepassen. Men kan dus gewoon een procedure starten om toe te treden tot de EU en ook de EU zal daar prima aan willen meewerken. Je gaat natuurlijk wel als VK zijnde al die Thatcherperiode voordelen kwijt zijn en mogelijk moet men vrij indringende hervormingen doen binnen het VK voor alle voorwaarden af te vinken zijn, maar die weg is altijd open.

Maar goed, het gat wat het VK zichzelf graaft is wel dieper en dieper aan het worden, dus ik denk dat eventuele oplossingen vooral verhinderd gaan worden door het VK zelf en een totaal gebrek aan realiteitszin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Even lachen:

Brexit masterplan as City of London could join forces with Amsterdam to take on EU

Lon-dam, om samen de EU aan te pakken. Amsterdam mag het lokettenwerk doen en de financiele risico's lopen, Londen doet de strategie en onderhandelingen :+

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 04-08-2021 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

gambieter schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:51:
Even lachen: https://www.express.co.uk...__twitter_impression=true

Lon-dam, om samen de EU aan te pakken. Amsterdam mag het lokettenwerk doen en de financiele risico's lopen, Londen doet de strategie en onderhandelingen :+
Is dit serieus? Het komt van de express dus waarschijnlijk niet en is het weer de zoveelste unicorn brainfart.

Nu heb ik Rutte wel gekke dingen zien doen (toeslagenaffaire anyone en de dividendbelasting die uit de hoge hoed kwam) maar dit lijkt me toch wel heel ver gezocht.

De Nederlandse neoliberale politiek is wel georiënteerd op de angelsaksiche maar dit lijkt me toch gewoon niet waar (hoop ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:00

J2S

gambieter schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:51:
Even lachen: https://www.express.co.uk...__twitter_impression=true

Met het pad waar Nederland op zit, zie ik het nog gebeuren ook :'(
Voor zover het nog niet op kleine schaal gebeurd...

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is de Express. Nuff said, geschreven voor en door hersenlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Beetje 4chan-de-krant dat artikel.

Pagina: 1 ... 32 ... 53 Laatste