"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Waarbij men hem het meest kwalijk neemt dat hij geen 2 meter afstand hield tijdens het aflebberen. Als hij hierdoor onderuit gaat, is het ironisch dat het niet komt door de corruptie (al zijn buren en vriendjes kregen PPE contracten, zijn lokale paardenraces mochten doorgaan toen lockdown nodig was, en gelijk daarna was er lockdown, hij heeft aandelen in allerle familiebedrijven die lucratieve contracten krijgen), moorddadige incompetentie (vorig jaar werden bekend besmette bejaarden gewoon teruggestuurd naar bejaardentehuizen zonder informatie, en waar men geen PPE of andere bescherming kreeg) en nog zoveel meer.
Een bom op Westminster tijdens een zitting van kabinet en parlement zou de wereld een behoorlijk stukje beter maken
(niet dat hij ontslagen gaat worden, zijn baas deed hetzelfde. Al was het Hancock die riep dat wetenschapper Neil Ferguson vervolgd zou moeten worden voor hetzelfde vergrijp)
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 25-06-2021 13:41 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Mooiste comment bij The Guardian: Turns out it wasn't hopeless he was f**kinggambieter schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:35:
Intussen is de farce alleen maar aan het toenemen. Minister voor Volksgezondheid Matt Hancock is betrapt op het aflebberen van een ondergeschikte die hij zelf een adviseurpositie heeft gegeven in zijn ministerie.
Waarbij men hem het meest kwalijk neemt dat hij geen 2 meter afstand hield tijdens het aflebberen. Als hij hierdoor onderuit gaat, is het ironisch dat het niet komt door de corruptie (al zijn buren en vriendjes kregen PPE contracten, zijn lokale paardenraces mochten doorgaan toen lockdown nodig was, en gelijk daarna was er lockdown, hij heeft aandelen in allerle familiebedrijven die lucratieve contracten krijgen), moorddadige incompetentie (vorig jaar werden bekend besmette bejaarden gewoon teruggestuurd naar bejaardentehuizen zonder informatie, en waar men geen PPE of andere bescherming kreeg) en nog zoveel meer.
Een bom op Westminster tijdens een zitting van kabinet en parlement zou de wereld een behoorlijk stukje beter maken
(niet dat hij ontslagen gaat worden, zijn baas deed hetzelfde. Al was het Hancock die riep dat wetenschapper Neil Ferguson vervolgd zou moeten worden voor hetzelfde vergrijp)
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
"Last year, when Prof Neil Ferguson, the epidemiologist who has helped shape the government’s response to coronavirus, quit his advisory role for breaking social distancing rules by having a woman visit him at his home, Hancock said he would support the idea of police taking action against him."gambieter schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:35:
Intussen is de farce alleen maar aan het toenemen. Minister voor Volksgezondheid Matt Hancock is betrapt op het aflebberen van een ondergeschikte die hij zelf een adviseurpositie heeft gegeven in zijn ministerie.
https://www.theguardian.c...o-grant-shapps-health-job
I support dat de politie actie onderneemt tegen teflon Matt..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Wie, de "institutionally corrupt Met Police"?ToolkiT schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:46:
"Last year, when Prof Neil Ferguson, the epidemiologist who has helped shape the government’s response to coronavirus, quit his advisory role for breaking social distancing rules by having a woman visit him at his home, Hancock said he would support the idea of police taking action against him."
https://www.theguardian.c...o-grant-shapps-health-job
I support dat de politie actie onderneemt tegen teflon Matt..
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
BREAKING
PM standing by Hancock after kissing aide pictures
Boris Johnson's official spokesman says the prime minister has accepted Health Secretary Matt Hancock’s apology after he was photographed kissing an aide, and considers the matter closed.
The spokesman refused to answer questions on whether Mr Hancock had broken the law, and pointed to Mr Hancock's statement where he had admitted breaking social distancing guidance.
He insisted proper procedures were followed in the appointment of Gina Coladangelo as a non-executive director in Mr Hancock’s department."
Goh, wat een verassing..

Wat een corrupte bende zeg..
Maar dat hij staat te vozen met een vrouw valt daar niet onder voor mij. Sterker nog, vraag me af of hier niet wat privacyregels zijn gebroken. Hoe komt The Sun aan beelden van wat een bewakingscamera in een ministerie lijkt te zijn?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Waar leiden ze de aandacht van af?
If you can see, look. If you can look, observe
Ben ik de enige die zich afvraagt wat deze niet onaantrekkelijke vrouw in Matt de Tory-minion ziet?Dr. Strangelove schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:23:
Maar dat hij staat te vozen met een vrouw valt daar niet onder voor mij. Sterker nog, vraag me af of hier niet wat privacyregels zijn gebroken. Hoe komt The Sun aan beelden van wat een bewakingscamera in een ministerie lijkt te zijn?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Hey, hij heeft excuses aangeboden. Wat impliceert dat hij weet dat hij stout geweest is. Dat is heel wat meer dan Trump, Poetin of Orban ooit zou doen. Dus zo slecht is het allemaal nog niet in the VK
Hij moet een keer naar huis vandaag. En daar zit wellicht iemand op de bank die een hartig woordje met hem wil sprekenDr. Strangelove schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:27:
Dus zo slecht is het allemaal nog niet in the VK
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Die vrouw kent hij al sinds ze studenten waren, ze is getrouwd met een lobbyist en hij heeft haar aangesteld als non-exec directeur ondanks alle conflicts of interest.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:27:
First, you gotta get the money. Then, you gotta get the power. Then, you get the woman
Het aflebberen is inderdaad de minst erge overtreding.
Of dat is een sexloos verstands huwelijk waar zijn vrouw alang blij is dat hij zijn hanCOCK ergens anders in kwijt kant en zij lekker haar luxe leventje kan leven..-PassY- schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:35:
[...]
Hij moet een keer naar huis vandaag. En daar zit wellicht iemand op de bank die een hartig woordje met hem wil spreken
Al zal dat denk ik heel slecht vallen in de UK als je het zo noemt.
Maar zit nu eens door de reacties op nu te lezen. Opvallend hoeveel mensen hem proberen te verdedigen.
Dat gaat dan zo:-PassY- schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:35:
Hij moet een keer naar huis vandaag. En daar zit wellicht iemand op de bank die een hartig woordje met hem wil spreken
Hell do I care.-PassY- schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:35:
[...]
Wat Hancock in zijn lunchtijd uitspookt in een consensual relatie met een andere meerderjarige is niet mijn concern. Noch wat zijn echtgenote daarover denkt.
Alle andere zaken die hij gedaan heeft echter wel. Typisch dat de pagina's nu vol staan over dat gevoos maar dat zijn incompetentie vrijwel geen issue lijkt te zijn in de UK.
Ik vind het typerend zoals we steeds meer met politiek omgaan in de wereld, de randzaken krijgen alle aandacht terwijl de mechanics of government en de effectiviteit ervan te ingewikkeld lijken te zijn ofzo. Hancock is een freubelaar die allang bewezen heeft niet op die stoel thuis te horen. Dat zou topic van discussie moeten zijn, niet dat gerommel met een lobbyist.
@gambieter Je eerste punt is een grijs gebied, ze is ingehuurd maar geen ondergeschikte in die zin zoals ik het lees. Als ik een consultant voor een paar uur per week inhuur heb ik niet direct een organisatorische lijnverantwoordelijkheid naar die persoon. Maar zoals ik zeg, grijs gebied, kan je over discussiëren.
Je tweede punt is veel belangrijker; had hij haar ĂĽberhaupt wel mogen inhuren? Daar zijn ook richtlijnen over en elke contracting en procurementdeskundige zal daar een lang verhaal over kunnen ophouden maar de meeste coulante interpretatie is dat het gewoon niet slim is als government official om old school chums aan schnabbels te helpen in je eigen department. Maar dat staat los van het gevoos en past prima in mijn rijtje van redenen waarom Matt Hancock een broddelaar is.
[ Voor 55% gewijzigd door Dr. Strangelove op 25-06-2021 16:19 ]
Zo simpel is het nu ook weer niet. Het is een ondergeschikte (daar voos je niet mee), eentje die aangesteld is ondanks haar Conflicts of Interest en de open deur voor haar lobbyist echtgenoot (zij is co-directeur van zijn lobby-bedrijf).Dr. Strangelove schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:11:
Hell do I care.
Wat Hancock in zijn lunchtijd uitspookt in een consensual relatie met een andere meerderjarige is niet mijn concern. Noch wat zijn echtgenote daarover denkt.
Alle andere zaken die hij gedaan heeft echter wel. Typisch dat de pagina's nu vol staan over dat gevoos maar dat zijn incompetentie vrijwel geen issue lijkt te zijn in de UK.
Ze had niet eens een functie mogen hebben daar.
Het gestoorde van die soiree subcultuur is niet eens de verstrengeling of de perikelen. Het is wie de broek draagt.gambieter schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:37:
[...]
Die vrouw kent hij al sinds ze studenten waren, ze is getrouwd met een lobbyist en hij heeft haar aangesteld als non-exec directeur ondanks alle conflicts of interest.
Het aflebberen is inderdaad de minst erge overtreding.
Hij is in zijn studententijd al eens in wat problemen gekomen met de dame in kwestie. Zoals gebruikelijk werd dat schoongeveegd, al doen de verhalen zo af en toe nog de ronde vanwege de aard van activiteiten.
Het was geen appel die in zijn mond gebonden was. Ook geen veer die ergens anders zat.
Je kan hier menig blik antropologen, psychologen en sociologen op loslaten. Dat het een non-issue is, dat is historisch niet vreemd in het VK.
Wat wel zou moeten opvallen is het wegvallen van de traditionele normatieve sanctie mechanismen, en dat is wel een teken aan de wand. De subcultuur is niet enkel onzelfstandig geworden, de remmingen worden weggenomen.
Nu ja, men wilde terug naar oudere tijden.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Well, who really is the servant in the relationship ecosystem ...gambieter schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:14:
[...]
Zo simpel is het nu ook weer niet. Het is een ondergeschikte (daar voos je niet mee), eentje die aangesteld is ondanks haar Conflicts of Interest en de open deur voor haar lobbyist echtgenoot (zij is co-directeur van zijn lobby-bedrijf).
Ze had niet eens een functie mogen hebben daar.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ik vraag me serieus af of, of Hancock, of die dame wat 'dirt' over Johnson heeft en hij daarom zo snel hem steunt.. terwijl het de ultime kans was hem onder de bus te gooien..Virtuozzo schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:19:
[...]
Het gestoorde van die soiree subcultuur is niet eens de verstrengeling of de perikelen. Het is wie de broek draagt.
Hij is in zijn studententijd al eens in wat problemen gekomen met de dame in kwestie. Zoals gebruikelijk werd dat schoongeveegd, al doen de verhalen zo af en toe nog de ronde vanwege de aard van activiteiten.
offtopic:
Het was geen appel die in zijn mond gebonden was. Ook geen veer die ergens anders zat.
Je kan hier menig blik antropologen, psychologen en sociologen op loslaten. Dat het een non-issue is, dat is historisch niet vreemd in het VK.
Wat wel zou moeten opvallen is het wegvallen van de traditionele normatieve sanctie mechanismen, en dat is wel een teken aan de wand. De subcultuur is niet enkel onzelfstandig geworden, de remmingen worden weggenomen.
Nu ja, men wilde terug naar oudere tijden.
Trio'tjes onder de nieuwe gordijnen van Downing Street?ToolkiT schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:28:
[...]
Ik vraag me serieus af of, of Hancock, of die dame wat 'dirt' over Johnson heeft en hij daarom zo snel hem steunt.. terwijl het de ultime kans was hem onder de bus te gooien..
Ik ga Mark adviseren even te knuffelen met Jort Kelder, dan zijn we heel de toeslagenaffaire zo vergeten/s
hypothetisch natuurlijk
[ Voor 25% gewijzigd door Indoubt op 25-06-2021 19:15 ]
De onthullingen van Cummings kregen hem er niet onder maar zijn eigen handelen wel.
https://www.theguardian.c...er-relationship-with-aide
Zo iemand hoort geen politieke carriere meer te hebben. Maar ja, Priti Patel was ook met schande afgevoerd als minister een paar jaar terug, en kon nu gewoon weer terugkomen, zelfde voor Johnson en nog zoveel andere Tories.Friends told him the only way to save his political career was to throw in the towel.
But his emails!!!Hancock faced a fresh investigation last night after it was claimed that he used a personal email account to conduct vital Department of Health business, including negotiating Âmultimillion-pound Covid contracts. Senior health officials had previously warned about Hancock’s conduct, saying that he “only” deals with his private office “via Gmail account”.
The health secretary was given an official email account, but it was reported that he preferred to use his personal one. The practice, in contravention of official guidelines, means officials may not have a complete record of government dealings prior to and during the pandemic.
(uit die Grauniad link hierboven).
Zo zie je maar dat het allemaal theater is. Het is gewoon een cynische manier om "normen en waarden" te gebruiken om mensen monddood te maken.gambieter schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 23:52:
En Hancock heeft niet alleen zijn post verlaten maar ook zijn vrouw...
[...]
Zo iemand hoort geen politieke carriere meer te hebben. Maar ja, Priti Patel was ook met schande afgevoerd als minister een paar jaar terug, en kon nu gewoon weer terugkomen, zelfde voor Johnson en nog zoveel andere Tories.
Zelf hebben ze geen enkel moreel besef.
Less alienation, more cooperation.
"Minister, waarom was de reactie na die ramp zo traag en zijn er zoveel mensen onnodig overleden ?"
"De officiele tool voor communicatie was overbelast. Er had via Whatsapp kunnen worden gecommuniceerd maar dat mag niet."
Een overheid die morgen stopt met het gebruik van niet officieel goedgekeurde programma's zou denk ik in een week het hele land plat leggen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
https://www.nu.nl/buitenl...evonden-bij-bushalte.html
Vooral saillant zijn de details over de "navigate by" van vorige week waar de Russen waarschuwingsschoten afvuurden...
Ik geloof er niets van dat dit toeval is, welke hoge defensiemedewerker met top-clearance gaat er nog met de bus?Amphiebietje schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:54:
...en toen lagen er kletsnatte vertrouwelijke documenten van het Britse leger bij de bushalte
Wat is het belang ervan dat dit uitlekt?
Och als je dit ziet: https://www.telegraph.co....r-weapons-europe-posting/Amphiebietje schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:54:
...en toen lagen er kletsnatte vertrouwelijke documenten van het Britse leger bij de bushalte:
https://www.nu.nl/buitenl...evonden-bij-bushalte.html
Vooral saillant zijn de details over de "navigate by" van vorige week waar de Russen waarschuwingsschoten afvuurden...
Dan is dat ook niet zo raar.
Of Russen die vanuit de OekraĂŻne Facebook posts plaatsen terwijl ze daar niet zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Sandor_Clegane op 27-06-2021 13:24 ]
Less alienation, more cooperation.
https://www.theguardian.c...s-routine-in-our-politics
https://www.theguardian.c...-years-brexit-calamity-uk
Zouden we nu over een paar jaar een Breentry zien?
...waar "paar" 10-20 betekent.GekkePrutser schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:26:
Ik zie wel steeds meer verhalen in het Britse nieuws waar eindelijk gerealiseerd wordt wat ze gedaan hebben:
En al helemaal niet in covid tijden.. ik vind het ook een verdacht verhaal..hoevenpe schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:11:
[...]
Ik geloof er niets van dat dit toeval is, welke hoge defensiemedewerker met top-clearance gaat er nog met de bus?
Wat is het belang ervan dat dit uitlekt?
Wie had dat inderdaad ooit kunnen zien aankomen, Johnson lijkt me juist een cultureel persoon..Growing consternation in the arts industry has been ignited further after the Euros was permitted to take place, and both Wimbledon and the British Grand Prix at Silverstone are approved to go ahead, with the latter at full capacity.
He told Nick Ferrari: "I have never been a member of the Conservative party although I did take the Tory whip in the House of Lords, and quite frankly now I regret it," he told Nick Ferrari.
"If I'd known that a Tory government would do this to the arts...you couldn't think forward like that."
[ Voor 6% gewijzigd door DOA op 27-06-2021 17:49 ]
The Guardian is altijd erg kritisch geweest op de pro-brexit claims en heel cynisch (met onderbouwing) dat er ook maar iets waar van zou zijn. Maar goed, die gaan ook het verschil niet maken, die trashy rtl-boulevardniveau 'papers' zijn de kankergezwellen in dat medialandschap maar die trekken genoeg mensen over de streep voor die brexittroep.GekkePrutser schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:26:
Ik zie wel steeds meer verhalen in het Britse nieuws waar eindelijk gerealiseerd wordt wat ze gedaan hebben:
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Ik vind deze quote interessanter:DOA schreef op zondag 27 juni 2021 @ 17:47:
Lord Andrew Lloyd Webber is ook al teleurgesteld in de Tories.
[...]
Wie had dat inderdaad ooit kunnen zien aankomen, Johnson lijkt me juist een cultureel persoon..
Ik denk dat de politici dat best wel door hebben en het theater gewoon een andere plek hebben gegeven.Lord Lloyd Webber told LBC he'd say to the Prime Minister: "The country really, really needs its theatre. I don't think they get that. Without our theatre, without live entertainment our lives are immensely poorer."
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Laat ze nu maar eens eerlijk zijn en gaan roepen dat Brexit kut is, en adviseren om nooit meer op Tories of pro-Brexit mensen te stemmen. Maar dat durven ze niet, want ze willen ook een ridderorde krijgen.
Heh.J2S schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:54:
[...]
Ik denk dat de politici dat best wel door hebben en het theater gewoon een andere plek hebben gegeven.
Why do those who lust for power always kill the arts - because it really only can be about them running the show. Any show.
👍
"Combat staff shortages by relaxing Brexit immigration rules, says CBI"
Ja, ja.. taking back control heet dat toch?
Wat een verasing, had niemand dat aan kunnen zien komen dat veel europeanen nuttig werk deden waar er niet genoeg britten voor zijn?

Maar zij zorgden toch alleen voor overlast en terrorisme?ToolkiT schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:38:
https://www.theguardian.c...mmigration-rules-says-cbi
Wat een verasing, had niemand dat aan kunnen zien komen dat veel europeanen nuttig werk deden waar er niet genoeg britten voor zijn?
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
En gebruikten de NHS zonder te betalen..drooger schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:54:
[...]
Maar zij zorgden toch alleen voor overlast en terrorisme?
Je mist waar het om gaat. Die Europeanen en andere nationaliteiten gaan zijn als Aziaten in Qatar en de andere olie-dictaturen: geen rechten of bescherming, open voor exploitatie, kunnen geen lange-termijn toekomst opbouwen en de schuimbekkende xenophoben en racisten eh... Home Office staat klaar om ze het land uit te schoppen wanneer ze de kans zien.ToolkiT schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:38:
https://www.theguardian.c...mmigration-rules-says-cbi
Dat is wat de Brexit figuren wilden. Buitenlandse plebs die ze weg kunnen jagen en de schuld van alles kunnen geven.
Brexit is en blijft een soort reality tv conservatisme in actie, met alles er op en er aan. Gestoord.gambieter schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:18:
[...]
Je mist waar het om gaat. Die Europeanen en andere nationaliteiten gaan zijn als Aziaten in Qatar en de andere olie-dictaturen: geen rechten of bescherming, open voor exploitatie, kunnen geen lange-termijn toekomst opbouwen en de schuimbekkende xenophoben en racisten eh... Home Office staat klaar om ze het land uit te schoppen wanneer ze de kans zien.
Dat is wat de Brexit figuren wilden. Buitenlandse plebs die ze weg kunnen jagen en de schuld van alles kunnen geven.
No Laws for the Lion and Many Laws for the Oxen is Liberty.
...
Dat werkt alleen als ze naar het VK blijven komen, het probleem met de lege schappen komt toch doordat Oost-Europeanen massaal wegblijven. Er is genoeg ander werk in de rest van de EU, de lokale bevolking haalt z'n neus ervoor op.gambieter schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:18:
Uiteindelijk zullen de lonen omhoog moeten, of er moeten Pakistani en Indiërs ingevlogen worden waar de gemiddelde Brit ook niet op te wachten zit.
Ja, dat snappen wij allemaal, maar de pro-Brexit figuren zijn meestal niet de grootste lichten...hoevenpe schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:44:
Dat werkt alleen als ze naar het VK blijven komen, het probleem met de lege schappen komt toch doordat Oost-Europeanen massaal wegblijven. Er is genoeg ander werk in de rest van de EU, de lokale bevolking haalt z'n neus ervoor op.
Uiteindelijk zullen de lonen omhoog moeten, of er moeten Pakistani en Indiërs ingevlogen worden waar de gemiddelde Brit ook niet op te wachten zit.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Ah, maar dat zijn oude commonwealth leden.hoevenpe schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:44:
[...]
Dat is de prijs die betaald moet worden voor een FTA met India
Helaas zijn ze alleen op zoek naar arbeiders die besjes kunnen plukken en tosti's kunnen bakken, terwijl die Indiërs ook een hele zwik aan hoogopgeleide kantoormedewerkers meebrengen. Weggeconcurreerd worden was geen onderdeel van Brexit.hoevenpe schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:44:
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
"Als je geld komt brengen, vergeet dat quarantaine gedoe dan maar"... Echt alles in de uitverkoop

De hoeksteen van de Angelsaksische beschaving.GekkePrutser schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:23:
https://www.theguardian.c...ion-from-covid-quarantine
"Als je geld komt brengen, vergeet dat quarantaine gedoe dan maar"... Echt alles in de uitverkoop
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Moet het VK ook nog eens uit het Gemenebest gaan stappen...hoevenpe schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:44:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gemenebest_van_Naties
"Taking back control" in de context van het Gemenebest werd doorgaans wat anders uitgevoerd dan in de context van de EU/EEG. Niet dat dat iets is waar een door nostalgie gedreven Brexiteer bij stilstaat. Noch herinnert die zich hoe goed het uitpakte toen het VK voor het laatst die uitvoering probeerde.Amphiebietje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:45:
[...]
Moet het VK ook nog eens uit het Gemenebest gaan stappen...![]()
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gemenebest_van_Naties
Denk dat daarachter wel wat subsidie zit om een nieuwe batterijen fabriek te starten.alienfruit schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:11:
Ik had niet verwacht dat Nissan nog zou uitbreiden in VK?
Hoorde ook iets over de finance passporting met de EU. Maar kan er nog geen nieuwsartikel over vindenn
[ Voor 22% gewijzigd door alienfruit op 01-07-2021 18:56 ]
Dat Nissan fors in Sunderland gaat investeren is in ieder geval een mentale overwinning op de remainers. Staatsteun of niet, deze fabriek was door velen opgegeven.D-dark schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:39:
Denk dat daarachter wel wat subsidie zit om een nieuwe batterijen fabriek te starten.
Want ik kan mij niet voorstellen dat de EU akkoord zal gaan met een poging Nissans in het VK extra goedkoop te produceren om ze vervolgens hier te dumpen...
Op Twitter wordt die subsidie al liefkozend “Nissan bribe” genoemd. Het bedrag is onbekend, maar heeft er alle schijn van dat dit substantieel is. Alles om tijdens de by-election van vandaag mee te kunnen pronken.D-dark schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:39:
[...]
Denk dat daarachter wel wat subsidie zit om een nieuwe batterijen fabriek te starten.
Klopt, sterfhuisconstructie was verwacht.hoevenpe schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:02:
[...]
Dat Nissan fors in Sunderland gaat investeren is in ieder geval een mentale overwinning op de remainers. Staatsteun of niet, deze fabriek was door velen opgegeven.
Alleen er is een overeenkomst gesloten met de EU voor tariefvrije import mits 50% van de onderdelen in het VK is geassembleerd en geproduceerd. (ingaande 2027) Aangezien batterijen een substantiëel onderdeel zijn van electrische auto's (40%) is er geen andere keus dan een batterijen fabriek in het VK opzetten. (of importeren vanuit de EU).
Krijg je dan voor geringe investeringskosten zo'n fabriek met in het achterhoofd houdende dat er voor de rest van de VK automerken eigenlijk 8 van zulke grote fabrieken nodig zijn dan kan je een mooie businesscase maken.
Deze is wel leukalienfruit schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:55:
Ja, klopt, zag een artikel dat ze wat wild aanpassen aan de state aid regels: New UK laws to sweep away EU state aid rules (https://www.bbc.co.uk/news/business-57656812)
Hoorde ook iets over de finance passporting met de EU. Maar kan er nog geen nieuwsartikel over vindenn
https://www.theguardian.c...MP=Share_AndroidApp_Other
https://www.theguardian.c...ilouts-and-support-brexit
https://www.theguardian.c...-60ddd1f78f081f4ea9706329
https://news.sky.com/stor...has-not-happened-12346196
Neem je ze niet terug? Dan geen gewone visas voor je burgers
Nou, dat zal ze wel een aantal trade deals gaan kosten...verder is het natuurlijk ook gewoon behoorlijk asociaal en tegen internationale verdragen in.
Dezelfde Priti Patel wilt offshore kampen voor asielzoekers in samenwerking met Denemarken.
Ik zie eerlijk gezegd niet hoe dat tegen illegale migranten gaat helpen, die zullen gewoon via de bestaande routes blijven komen.
Geen verrassing, Patel is een hondsdolle xenofoob. Ik neem de Britse kiezers heel veel kwalijk.Amphiebietje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:49:
Priti Patel komt met oog-om-oog wetgeving aangaande vluchtelingen:
Nou, dat zal ze wel een aantal trade deals gaan kosten...verder is het natuurlijk ook gewoon behoorlijk asociaal en tegen internationale verdragen in.
Dezelfde Priti Patel wilt offshore kampen voor asielzoekers in samenwerking met Denemarken.
Ik zie eerlijk gezegd niet hoe dat tegen illegale migranten gaat helpen, die zullen gewoon via de bestaande routes blijven komen.
But .. but .. he’s a sovereign individual …gambieter schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:01:
[...]
Geen verrassing, Patel is een hondsdolle xenofoob. Ik neem de Britse kiezers heel veel kwalijk.
Lekker zo: we vinden te weinig werkkrachten nu de EU werkkrachten niet meer welkom zijn, dus laten we de bestaande werkkrachten laten overwerken

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Offshore asielkampen is helemaal niet zo'n bijzonder idee. In Europa zijn er ook al veel stemmen op gegaan om in verschillende werelddelen asielcentra op te zetten. Ik vind deze nog wat ergerAmphiebietje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:49:
Dus als je niet de poen hebt om met het vliegtuig te komen, moet je voor altijd in angst leven? Ze zijn daar echt één stap verwijderd van de Japanse interneringskampen in Amerika uit de 2de wereldoorlog.Asylum seekers deemed to have arrived in the UK illegally will no longer have the same entitlements as those who arrive in the country via legal routes. Even if their claim is successful, they will be granted temporary refugee status and face the prospect of being indefinitely liable for removal.
Ik moet dan wel een beetje hieraan denken.Horla schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:31:
Dus als je niet de poen hebt om met het vliegtuig te komen, moet je voor altijd in angst leven? Ze zijn daar echt één stap verwijderd van de Japanse interneringskampen in Amerika uit de 2de wereldoorlog.

Ah, maar daar zit een andere logica achter.Horla schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:31:
[...]
Offshore asielkampen is helemaal niet zo'n bijzonder idee. In Europa zijn er ook al veel stemmen op gegaan om in verschillende werelddelen asielcentra op te zetten. Ik vind deze nog wat erger
[...]
Dus als je niet de poen hebt om met het vliegtuig te komen, moet je voor altijd in angst leven? Ze zijn daar echt één stap verwijderd van de Japanse interneringskampen in Amerika uit de 2de wereldoorlog.
Het VK is een eiland dus de enige manier om er te komen is via het vliegtuig, met de boot of kanaaltunnel.
Zonder paspoort kom je uberhaupt niet in het vliegtuig of heeft een vluchteling niet genoeg geld om te kunnen vliegen.
Blijft over de boot of kanaaltunnel. Meest populaire vertrekplaats daarvoor is Frankrijk. En men is nu uit de Dublin overeenkomst gegaan dus ze kunnen die niet meer terugsturen. veilig 3e land.
Hierdoor is het bekand onmogelijk geworden om legaal asiel aantevragen in het VK
is grofweg het Australische asielbeleid waar eigenlijk niets mis mee is, als je de grootschalige schendingen van mensenrechten , gijzeling en nog wat van die details negeert.Amphiebietje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:49:
Het kan aan mij liggen, maar ik voel weinig waardering voor de policies die anglo-saxische landen kiezen. Ze mogen wel prat gaan op hun oorlogen en bevrijdersstatus, er lijkt weinig zelflerend vermogen te zijn geactiveerd toen

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
En zoals verwacht, wordt alles duurder en is de basis weer gelegd voor het volgende conflict.En dus betalen de Britten een rekening om deze zaken af te kopen. Londen verwachtte een rekening van tussen de 40 en 45 miljard euro en het onafhankelijke Office for Budget Responsibility schatte de rekening op zo'n 41,5 miljard euro. Beide zaten ernaast: uit documenten van de EU blijkt dat de rekening met 47,5 miljard euro een stuk hoger ligt
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ach, dan maar geen 350 miljoen extra voor de NHS.YakuzA schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:21:
https://www.nu.nl/economi...oor-scheiding-met-eu.html
[...]
En zoals verwacht, wordt alles duurder en is de basis weer gelegd voor het volgende conflict.
Je moet toch ergens op bezuinigen.
De tweet:
The Mouse on the Moon was made in 1963.
— Jim Cornelius (@Jim_Cornelius) 15 februari 2020
The UK's relative lack of influence of the world as it was then was the subject of self-deprecating humour, summed up in this BBC newsreader clip. It's something of a contrast to the current embarrassing hubris & British exceptionalism. pic.twitter.com/mZr0SeBd2o
Het stukje van de BBC Newslezer is hilarisch en een perfecte weergave van de status van Brexitannia in de wereld... (je zult op de link moeten klikken, de embed doet de video niet)
[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 09-07-2021 17:04 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rzqlgHG9yG4Rb8hYD0ga8mir.jpg?f=user_large)
En deze natuurlijk: Rematch Demand for Italy V England met intussen 127,000 ondertekenaars
[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 14-07-2021 12:22 ]
Geen transitie periode? Lijkt me wel zo eerlijk gezien de UK de winnaar was tot 67ste minuut.gambieter schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:21:
Deze is wel erg on-topic hier:
[Afbeelding]
En deze natuurlijk: Rematch Demand for Italy V England met intussen 127,000 ondertekenaars
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Minuut 68-120 + blessuretijd. Meer dan genoeg om zich in te stellen op het verdrietDevWouter schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:46:
Geen transitie periode? Lijkt me wel zo eerlijk gezien de UK de winnaar was tot 67ste minuut.
Het lijkt net communisme. In theorie is het een goed idee, maar om duistere redenen vinden er altijd excessen plaats.polthemol schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:17:
[...]
is grofweg het Australische asielbeleid waar eigenlijk niets mis mee is, als je de grootschalige schendingen van mensenrechten , gijzeling en nog wat van die details negeert.
Het kan aan mij liggen, maar ik voel weinig waardering voor de policies die anglo-saxische landen kiezen. Ze mogen wel prat gaan op hun oorlogen en bevrijdersstatus, er lijkt weinig zelflerend vermogen te zijn geactiveerd toen
Als we bijv. in Nederland een eiland hadden waar we alle asielzoekers tijdelijk op laten verblijven tot ze door de procedures heen zijn... Dan zou dat in theorie goed moeten kunnen verlopen. Alles overzichtelijk, zorgen voor alle faciliteiten, veiligheid en structuur. De asielzoekers kiezen voor NL, en tja daar is het voorportaal voor.
Maar als je dan leest wat er in Australie gebeurt... Of op Lampedusa enzo. Het komt uiteindelijk dan toch weer op geld uit.
Dit dus.
Fun fact: er staat ook een oproep om te doneren, liefst niet via change.org maar liever direct. Want via change.org zijn refunds mogelijk.gambieter schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:21:
Jaaa... Maaar... Toen was er sprake van een gelijkwaardige relatiegambieter schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:18:
[...]
Minuut 68-120 + blessuretijd. Meer dan genoeg om zich in te stellen op het verdriet
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Zijn er al Denen die een rematchpetitie hebben aangemaakt wegens, nu ja, oorlogsmisdaden jegens diens keeper?gambieter schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:21:
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Corona-uitbraak op Brits vlaggenschip tijdens eerste wereldreis
Het nieuwe vlaggenschip van de Britse marine is tijdens zijn eerste wereldreis getroffen door een corona-uitbraak. Britse media berichten dat zo’n 100 besmettingen zijn vastgesteld aan boord van de HMS Queen Elizabeth. Ook aan boord van escorteschepen zijn coronagevallen ontdekt.
Het vliegdekschip vaart de wereld over en bezoekt zo’n veertig landen. Minister van Defensie Ben Wallace zegt nog geen reden te zien om de 28 weken durende wereldreis vroegtijdig stop te zetten. Wel belooft hij de bevelhebber van de Queen Elizabeth te steunen, „ongeacht wat voor besluit hij neemt.”
Bemanningsleden raakten vermoedelijk besmet toen ze begin juli de plaats Limasol bezochten op Cyprus. Daar kwamen ook allerlei hoogwaardigheidsbekleders aan boord, onder wie president Nicos Anastasiades. Het schip bevindt zich inmiddels in de Indische Oceaan en zal ook Japan nog bezoeken.
De Britse autoriteiten zeggen dat er geen reden is voor bezorgdheid. De bemanning zou volledig zijn gevaccineerd en aan boord zijn allerlei voorzorgsmaatregelen genomen. Zo moeten bemanningsleden mondkapjes dragen en wordt aan contactonderzoek gedaan. Er bevinden zich zo’n 3700 mensen in de vloot, van wie er 1600 aan boord van het vlaggenschip werken.
Het miljarden kostende vliegdekschip vertrok in mei uit het Engelse Portsmouth. De Britse regering ziet de door HMS Queen Elizabeth aangevoerde vloot volgens de BBC als een symbool van „Global Britain”: een Groot-Brittannië dat na de brexit weer een belangrijke rol opeist op het wereldtoneel. Daar hoort in de ogen van premier Boris Johnson ook een machtige marine bij.
Nee het komt niet op geld uit, en het is geen "excess" het is een heel doelbewust beleid. Het is speciaal gericht op schokken en ontmoedigen van nieuwe Asielzoekers. De droom is dat asielzoekers weten dat het lijden dat ze wacht in Australische asielkampen zo groot is, dat ze beter ergens anders kunnen aankloppen. Bewust, en niet een gevolg van wanbeleid, exces of geld te kort1. "Misschien blijven de asielzoekers wel in Indonesië hangen, als het woord ze bereikt dat hun enkel kommer en kwel wacht voor de komende jaren"FunkyTrip schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:36:
Het lijkt net communisme. In theorie is het een goed idee, maar om duistere redenen vinden er altijd excessen plaats.
Als we bijv. in Nederland een eiland hadden waar we alle asielzoekers tijdelijk op laten verblijven tot ze door de procedures heen zijn... Dan zou dat in theorie goed moeten kunnen verlopen. Alles overzichtelijk, zorgen voor alle faciliteiten, veiligheid en structuur. De asielzoekers kiezen voor NL, en tja daar is het voorportaal voor.
Maar als je dan leest wat er in Australie gebeurt... Of op Lampedusa enzo. Het komt uiteindelijk dan toch weer op geld uit.
Dit is duidelijk omdat veel politieke partijen de leus "stop the boats" hanteren, en de beide grote partijen elkaar proberen af te troeven wie daar beter in is. (In Australië komen de meeste asielzoekers aan op een boot).
(Full disclaimer ik ben Australiër en ja ik schaam me diep voor dit gedeelte van Australische gedachtegoed)
1“It’s an extraordinarily expensive policy,” Okhovat says. “It’s hard to grasp when you put it against the scale of displacement globally. It’s been costing over a billion per year to systemically torture a very small group of people for a very long time. The Guardian
Politiek gereduceerd tot een feitelijke methodiek, ontdaan van elke vorm van menselijk, ethiek en afweging. Alleen als middel tot een doel. En zo overtuigd dat het klopt en dat hij niet ziet wat hij zegt. Logisch ook als je alleen vertrek van dat technocratisch kader.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Voor het coronavirus?Indoubt schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:06:
@D-dark
Op zoek naar een nieuwe kolonie waarschijnlijk:)
Of misschien dat hij dat best weet en het expres is. Maar daar kan Virtuozzo ons wel meer over vertellen.Cyberpope schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:52:
Iemand hier het interview met Dominic Cummings aan het kijken? Echt ontluisterend hoe deze man denkt.
Politiek gereduceerd tot een feitelijke methodiek, ontdaan van elke vorm van menselijk, ethiek en afweging. Alleen als middel tot een doel. En zo overtuigd dat het klopt en dat hij niet ziet wat hij zegt. Logisch ook als je alleen vertrek van dat technocratisch kader.
Doet me denken aan Brave New World als je dit zegt.alienfruit schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:09:
@Cyberpope Nah, kijk wat leukers, het tweede seizoen van Baptiste is uit en staat op BBC iPlayer!
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Cummings is gewoon puur machtspolitiek, zonder de marketing. Wat je in het interview ziet is hoe elke machtspolitieke toepassing geworteld zit, ongeacht of dat nu lobbyist is, een politicus of een partij van die school.Cyberpope schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:52:
Iemand hier het interview met Dominic Cummings aan het kijken? Echt ontluisterend hoe deze man denkt.
Georganiseerde zero-sum sociopathie, in a nutshell. Hij is het ideaalbeeld van wat men het "sovereign individual" noemt binnen de clubjes van neofeodaal corporatisme. Alles kan, niets doet er toe, alles moet voor het doel en dat is wat een mens waarde laat scheppen.
Serieuze vraag, kijken mensen hier nu echt van op? Ik dacht dat het bij Cummings inmiddels toch wel enige tijd duidelijk was. In het interview maskeert hij zelfs nog, het is echt niet het achterste van de tong - ook het interview is gereedschap.
Denk niet dat hij niet ziet wat hij zegt, alles wat hij zegt en doet volgt op heel wat voorbereiding en coördinatie voor effecten van verschillende ordes bij verschillende pipelines.
Sadopopulism. It works.Semyon schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 00:52:
[...]
1“It’s an extraordinarily expensive policy,” Okhovat says. “It’s hard to grasp when you put it against the scale of displacement globally. It’s been costing over a billion per year to systemically torture a very small group of people for a very long time. The Guardian
Interessant is ook de presentatie uit 2017 van hoe hij destijds brexit heeft benaderd, feitelijk op precies dezelfde manier:Cyberpope schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:52:
defiant in "Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot?"
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Verrassend nee, het komt op mij vooral over als handleiding: how to win elections for dummies...Virtuozzo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:51:
Serieuze vraag, kijken mensen hier nu echt van op? Ik dacht dat het bij Cummings inmiddels toch wel enige tijd duidelijk was. In het interview maskeert hij zelfs nog, het is echt niet het achterste van de tong - ook het interview is gereedschap.
Het rationeel weten is toch echt iets anders als het daadwerkelijk in actie zien. Zoals ik ook rationeel weet hoe varkens geslacht worden, maar toch nog geschokt kan zijn als in geconfronteerd word met de beelden ervan. En het juist "alles is gereedschap" is waarop ik aansla. Niet wat hij letterlijk zegt, maar wat hij "zegt" is wat zo schokkend is.Virtuozzo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:51:
Daar ben ik van overtuigd, maar dat allemaal vanuit zijn eigen perspectief. Exact zoals je zegt het is berekend, gestuurd en voorbereid, maar 100% vanuit zijn eigen kader en werkelijkheid. De mens, de kiezer, "het volk" gereduceerd tot iets dat te sturen en te controleren is. De gedacht uit "wij zijn ons brein", elke keuze is al gemaakt en vrije keuze bestaat niet.Denk niet dat hij niet ziet wat hij zegt, alles wat hij zegt en doet volgt op heel wat voorbereiding en coördinatie voor effecten van verschillende ordes bij verschillende pipelines.
Maar of hij in staat is om het vanuit een ander meer menselijk perspectief kan zien, vraag ik me af. Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Volgens mij is hij daar toe niet in staat.
[ Voor 4% gewijzigd door Cyberpope op 20-07-2021 22:15 ]
Ik begrijp wat je zegt, maar er is in deze geen raakvlak. Het is niet pur sang Cummings, hij is één actor van één machine binnen een discourse coalitie waar wat jij menselijk perspectief noemt pur sang een ingang is voor gebruik. Een van vele. Taxonomie AIO Datapoints. Waaronder ook alles van medische en genetische informatie zit (Palantir, the backbone of corporate governance to come) - zo ver gaat het.Cyberpope schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:13:
Maar of hij in staat is om het vanuit een ander meer menselijk perspectief kan zien, vraag ik me af. Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Volgens mij is hij daar toe niet in staat.
Hij kan terdege naar dat perspectief wisselen. Dat is onderdeel van de toolbox. Dat is wat vaak buiten beeld valt, vanuit het oude idee dat wanneer iemand niet in de schoenen van de ander kan stappen hij verrast zal worden en dan kwetsbaar is voor correctie. De toolbox, non-public commercial applied science, is te ver doorontwikkeld om de oude katalysatoren voor correctie nog te kunnen laten werken.
Het loont zich om eens een keer in de mindset te duiken vanuit verkenning van een van de bijbels van de Britse discours coalitie - maar bedenk wel dat het werk zelf al een uitgekiende en uiterst effectieve toepassing van beĂŻnvloeding is in ontwerp en functie. Ronduit gevaarlijk boek, maar enkel door analyse van die bijbels voor werving is het mogelijk een begin te maken met inzicht in mindset en mentaliteit.
Anything goes. Because anything and anyone is but a resource. The only value of a man is in the creation of wealth. Wealth is not of labour. It is of innate value of mind and conviction. Heel simplistisch gesteld, het is gewoon een iteratie van conservatisme als machtsdynamiek met een variant van fascisme als heilige graal. Neofeodaal corporatisme.
Super populair binnen de crypto-fascisten trouwens. Logisch. Het is een geschapen bijbel waar crypto voorgesteld wordt als Pareto toepassing om aanwezige financiële stelsels te ontwrichten - puur om schade aan te richten en "goede krachten" ruimte te geven. Overlap georganiseerde misdaad en fiscale stelsels, Reese-Mogg stelt het als een fantastische hefboom. En Cummings schreef zo ontzettend lang geleden nog niet onder een tiental identiteiten het ene na het andere blog, content trigger en social driver & zo meer voor de bende.The massed power of the nation-state is destined to be privatized and commercialized for those of value and sound mind. Like all truly radical institutional change, the privatization and commercialization of sovereignty will require a revolution in the “common sense” of the way the world is comprehended. Crisis as an eternal means of wealth, and power. The power to change the very fabric of human behaviour.
Such change seldom happens in a gradual, linear way. To the contrary. Indeed, for reasons we explored in The Great Reckoning, it is practically ruled out. We must introduce an Information Age of discontinuities, upheaval, inertia and cataclysm—sharp breaks with the institutions and the consciousness of the past.
Met resultaat. Onderschat hem niet. Dat menselijke is al lang een model, wat ruimschoots voldoende werkzaam is. In verhouding tot de architecten is Cummings nota bene een amateur. But a glorious tool.