I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dan deed Corbyn het toch een stuk beter...Hartlepool byelection results in full - Tories win with 16-point swing
Here are the Hartlepool results in full, from PA Media.
Jill Mortimer (C) 15,529 (51.88%, +22.96%)
Paul Williams (Lab) 8,589 (28.69%, -8.99%)
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
2019: 54,7%
2017: 45,7% (zou geen winst opleveren)
2015: 48,9% (winst)
2010: 45,2% (winst)
Daarbij ook het verdwijnen van de LibDems die ooit 17 en 30 procent haalden en de Conservatieven hebben het district dat 70% Leave stemde in handen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Wel met een opkomst van -16%, het lijkt alsof de Labour stemmer gewoon is thuis gebleven?hoevenpe schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:41:
Labour weggevaagd, Brexit means Brexit?
[...]
Dan deed Corbyn het toch een stuk beter...
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Daat was een groot schandaal rond seksueel misbruik van de Labour kandidaatYakuzA schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:52:
[...]
Wel met een opkomst van -16%, het lijkt alsof de Labour stemmer gewoon is thuis gebleven?
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Zelfs al zou je in Cornwall wonen, zou je nog op de SNP willen stemmen. Wat een puinhoop, zeg.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Om dit even te verduidelijken, die man was daardoor dus afgetreden als MP, waardoor er nu een verkiezing was.Jebus4life schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:14:
[...]
Daat was een groot schandaal rond seksueel misbruik van de Labour kandidaat
De huidige Labour-kandidaat steunde Remain rond Brexit, wat ook niet zo handig is in een district dat 70% Leave stemde...
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Het is niet alleen Hartepool, ook bij lokale verkiezingen door het hele land heen is Labour fors afgestraft:GreatDictator schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:30:
De huidige Labour-kandidaat steunde Remain rond Brexit, wat ook niet zo handig is in een district dat 70% Leave stemde...
Tories gaining control of Dudley isn't that significant in itself. The council has always been marginal and switches hands a lot. But blimey, Labour lost a lot of seats to the Tories last night
— Jonathan Walker (@jonwalker121) 7 mei 2021
Je valt erg makkelijk voor de simplistische propaganda. Labour won de meeste burgemeester-verkiezingen (inclusief eentje waar de Tory werd verlsagen), en de Tories verloren ook zat zetels. Waar Labour het niet goed heeft gedaan is waar ze vroeger op konden vertrouwen (de Red Wall, Noord-Westen), maar dat zijn ook de meest xenofobe regios en daar is het makkelijk scoren voor de xenofobe Tories. Elders doet Labour het weer beter, samen met de Greens en LibDems. Als ze nou eens leerden samenwerken....hoevenpe schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:10:
Het is niet alleen Hartepool, ook bij lokale verkiezingen door het hele land heen is Labour fors afgestraft:
[Embed]
In Wales heeft Labour het juist goed gedaan. Het laat ook zien dat in een tijd van crisis zoals de Covid-pandemie, het helpt om de regerende partij te zijn.
Dit is een amusante versie van Brexit: het afscheidsfeestje op kantoor met karaoke!
[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 10-05-2021 13:55 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Maar goed, het is vanuit onze optiek makkelijk om over de LibDems en in mindere mate Green heen te stappen. De LibDems hebben ook een dikke eeuw geschiedenis achter zich en zullen zichzelf niet makkelijk onder Labour scharen.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dat is dan ook een van de problemen: het moet geen "onder Labour scharen" zijn. in Labour-Tory "marginals" moeten de LibDems en Greens opzouten, in LibDem-Tory marginals moeten Labour en Greens oprotten, in de constituencies waar de Greens sterk zijn, Labour en LibDem moven.Dr. Strangelove schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:01:
Ik denk wel dat de situatie onderstreept dat op moment, in een FPtP systeem, het essentieel is dat Labour en de LibDems gaan inzien dat samenwerking de enige oplossing is. Het is nu verdeel en heers voor de Tories.
Maar goed, het is vanuit onze optiek makkelijk om over de LibDems en in mindere mate Green heen te stappen. De LibDems hebben ook een dikke eeuw geschiedenis achter zich en zullen zichzelf niet makkelijk onder Labour scharen.
Probleem is dat Labour nog steeds denkt dat ze een meerderheid kunnen krijgen (veel dommer kan het niet).
En er moet een keihard contract komen dat ze naar Proportional Representation gaan als de Tories eruitgeschopt zijn, opnieuw iets waar Labour stiekem tegen is aangezien zij profiteren van FPTP.
Zelfde discussie als in de VSalienfruit schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:50:
Er is nu een hoop gedoe over de ID kaarten in Engeland.
Of er wel of geen id-bewijs nodig is voor stemmen.
Waarom zou een partij die bij FPTP verkiezingen een absolute meerderheid haalt dit systeem afschaffen? Dat is toch niet logisch...gambieter schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:04:
En er moet een keihard contract komen dat ze naar Proportional Representation gaan als de Tories eruitgeschopt zijn, opnieuw iets waar Labour stiekem tegen is aangezien zij profiteren van FPTP.
Dat is het perverse effect van FPTP ja... Een partij zou zich moeten 'opofferen', maar daar win je geen stemmen mee.hoevenpe schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:41:
[...]
Waarom zou een partij die bij FPTP verkiezingen een absolute meerderheid haalt dit systeem afschaffen? Dat is toch niet logisch...
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Daarom moeten de andere partijen ook ervoor zorgen dat noch Labour, noch de Tories een absolute meerderheid krijgt. Dat resulteert alleen maar in de zero sum mentaliteit.hoevenpe schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:41:
Waarom zou een partij die bij FPTP verkiezingen een absolute meerderheid haalt dit systeem afschaffen? Dat is toch niet logisch...
En dat is ook de reden dat Labour niet wil, die hebben nog steeds niet door dat ze altijd de tweede zullen zijn. Maar blijkbaar vinden ze tweede plaats belangrijker dan de kans om coalitie-eerste te zijn. Ze zijn echt niet zo anders dan de Tories, en dat is geen compliment.
De SNP heeft net zo goed voordeel bij FPTP en daarnaast een heel andere agenda, onafhankelijkheid.gambieter schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:06:
Daarom moeten de andere partijen ook ervoor zorgen dat noch Labour, noch de Tories een absolute meerderheid krijgt.
De LibDems? Die zijn irrelevant.
https://www.theguardian.c...dium=Email&CMP=GTUK_email
Wat een clusterfuck toch zeg, niet te filmen...
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Ach ja, dit is de reactie op het opsluiten van Europeanen in detentiecentra voor Werk interviews etcetera.SkiFan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:22:
Brexit; the gift that keeps on giving....
Blijft over dat ze wel netjes de visa procedure behoren te volgen maar dat was ietwat overkill.
De impact hiervan ligt een beetje aan hoe strikt de Fransen en Spanjaarden de Schengen regels gaan hanteren. Gezien het feit dat ze broodnodig toeristen nodig hebben lijkt me dit een storm in een glas water.SkiFan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:22:
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Degenen die de regels handhaven zijn niet dezelfde als degenen die inkomsten van toeristen nodig hebben.alexbl69 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:14:
[...]
De impact hiervan ligt een beetje aan hoe strikt de Fransen en Spanjaarden de Schengen regels gaan hanteren. Gezien het feit dat ze broodnodig toeristen nodig hebben lijkt me dit een storm in een glas water.
Zie ook opvallend weinig Engelse jeugd in A’dam. Wel veel Belgen, Fransen, Italianen.
A'dam PVOutput
Nederland staat nog op de amber list (https://www.gov.uk/guidan...tering-england#amber-list)ericplan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:44:
[...]
Degenen die de regels handhaven zijn niet dezelfde als degenen die inkomsten van toeristen nodig hebben.
Zie ook opvallend weinig Engelse jeugd in A’dam. Wel veel Belgen, Fransen, Italianen.
Dus alleen reizen als het echt nodig is.. een stagdo valt daar niet onder..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat met EU paspoorthouders die in de UK wonen (zoals ik dus)SkiFan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:22:
Want in dat artikel gaat het over non-EU nationals..
Als ik met mijn britse auto vol met EU passpoorten bij de douane langs kom ben ik wel benieuwd hoe ze dat afhandelen..
Ik ga er vanuit dat die regels voor ons niet gelden..
Dat is toch de samenvatting van het standpunt van de UK in deze hele situatieToolkiT schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:00:
Ik ga er vanuit dat die regels voor ons niet gelden..
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
LordSinclair schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:11:
[...]
Dat is toch de samenvatting van het standpunt van de UK in deze hele situatie

Paar op vakantie geweest in een afrikaans land, vrij standaard dat je deze info moet overleggen dan. Of van te voren, of even snel een formulier invullen.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Maar met NL paspoort mag je weer niet met een UK kenteken in NL rondrijden ivm belastingPlasma_Wolf schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:02:
Dat klopt, maar de discussie is nu over Toolkit's vraag over hoe hij de grens doorgaat met een Engelse auto. Wordt waarschijnlijk gestopt, laat NL(dus EU) paspoort zien, mag door zonder extra controle.
PSN
Que? Uiteraard niet permanent maar als ik als inwoner van het VK met bijbehorende auto in Nederland op bezoek kom dan neem ik aan dat dat mag.YakuzA schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:58:
[...]
Maar met NL paspoort mag je weer niet met een UK kenteken in NL rondrijden ivm belasting
Dat de Duitse politie me nou direct staande houdt omdat een Brits kenteken in hun ogen ongetwijfeld drugs vervoert is een ander verhaal

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Sorry, het is inderdaad NL ingezetene, niet NL paspoortGreatDictator schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:27:
[...]
Que? Uiteraard niet permanent maar als ik als inwoner van het VK met bijbehorende auto in Nederland op bezoek kom dan neem ik aan dat dat mag.
Dat de Duitse politie me nou direct staande houdt omdat een Brits kenteken in hun ogen ongetwijfeld drugs vervoert is een ander verhaal
Als inwoner van de UK met NL paspoort zal het inderdaad wel kunnen, dacht altijd dat het puur op NL nationaliteit werd gecheckt.
PSN
Als NL-ingezetene kan je ook nog vrijstelling aanvragen voor 2 wekenYakuzA schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:30:
[...]
Sorry, het is inderdaad NL ingezetene, niet NL paspoort
Als inwoner van de UK met NL paspoort zal het inderdaad wel kunnen, dacht altijd dat het puur op NL nationaliteit werd gecheckt.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Het handelsverdrag met de VS lijkt alleen maar verder weg hoe verder de tijd vordert.Het Verenigd Koninkrijk wil de tarieven op de import van wijn, chocolade en kreeft uit de Verenigde Staten verhogen. Zo willen de Britten hun economie en lokale bedrijven beschermen. Het handelsconflict tussen de twee landen escaleert zo verder, terwijl de Europese Unie en de VS hun onderlinge handelsconflict juist proberen op te lossen.
PSN
Ik vraag me wel af wat de bron voor dat artikel is, ik kon zo snel niks vinden.YakuzA schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:57:
https://www.nu.nl/economi...-en-chocolade-uit-vs.html
[...]
Het handelsverdrag met de VS lijkt alleen maar verder weg hoe verder de tijd vordert.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Ze geven aan "Door: NU.nl/ANP" dus ze zullen wel een 1-op-1 copy/paste van de ANP newsfeed hebben gedaan, nu.nl kennendebwerg schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:25:
[...]
Ik vraag me wel af wat de bron voor dat artikel is, ik kon zo snel niks vinden.
PSN
Klopt, dat mag primaGreatDictator schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:27:
[...]
Que? Uiteraard niet permanent maar als ik als inwoner van het VK met bijbehorende auto in Nederland op bezoek kom dan neem ik aan dat dat mag.
De nederlandse marechausee heeft mij ook wel eens in het grensgebied aangehouden (mijn zwager woont een steenworp van Duitsland) en toen werk alles gechecked en werd over de radio doorgegeven dat ik idd in 2000 uitgeschreven ben uit NL.. Ik had toen geen paspoort bij me trouwens, maar wel mijn UK rijbewijs.. dus het was potentieel een mooie casus of ik wel of niet geldig ID had.. ik werd 100meter van het vakantie huisje af gestopt dus had dat makkelijk kunnen regelen, maar was niet nodig want naam en geboortedatum was genoeg om het in het systeem te laten checken..
Ik vroeg ze nog waarom ze me uberhaupt aan de kant zetten want ik rijd daar regelmatig en dat was de eerste en enige keer..
Hun antwoord was dat het was omdat ik een man aleen was (ook nog ongeschoren
Normaal rijden we met hele gezin en val je minder in het profiel, dus nooit last van..
Ook grappig is dat ik ze al lang gezien had en zat te wachten op een stop teken..ze kwaman namelijk van de andere kant, draaiden snel om bij rotonde en gingen toen telkens haasje over doen met de autos tussen ons in en bleven daarna heel lang me volgen.. ik heb nog nooit zo netjes aan de snelheid gehouden
https://bylinetimes.com/2...-mps-lords-and-officials/
Vleugje brexit party, snufje SCL/Cambridge analytica, lepeltje buitenlandse financiers en VOX als voorbeeld maar dan in het kwadraat.
Altijd goed voor smeuïge headlines
Herken het recept, is het anders dan wat bij de Republikeinen in de VS zichtbaar is? Nee.Indoubt schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:24:
Ik denk dat het er mogelijk in het VK nog wel wat ruwer aan toe kan gaan als je het volgende artikel moet geloven van de Byline Times
Vleugje brexit party, snufje SCL/Cambridge analytica, lepeltje buitenlandse financiers en VOX als voorbeeld maar dan in het kwadraat.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ondertussen klinkt ook nog steeds de roep om hervormingen bij de BBC, omdat die te progressief zou zijn. En aangezien die zich een aantal keren flink in de voet heeft geschoten (zie onder andere de recente ophef over het Diana-interview) heeft de BBC de criticasters ook een goed excuus gegeven om die door te voeren. Gecombineerd heeft het de potentie om het TV-landschap flink op te schudden, en niet ten goede voor wat betreft kritische en onafhankelijke journalistiek.Indoubt schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:24:
Ik denk dat het er mogelijk in het VK nog wel wat ruwer aan toe kan gaan als je het volgende artikel moet geloven van de Byline Times
https://www.independent.c...u-migration-b1858035.html
Stiekem vind ik dit wel grappig, eerst allemaal negatieve advertenties in de Weatherspoon pubs en negativiteit jegens EU-ers en tijdens Corona lockdown medewerkers ontslaan en zeggen dat ze maar bij een supermarkt moeten gaan werken. Ik snap het wel volgens mij is in een supermarkt werken minder stress geeft en vast ook beter betaalt (minder afhankelijk van tips etc)Tim Martin backs ‘reasonably liberal immigration system’ to encourage workers to relocate, despite having backed leaving single market and customs union
[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 02-06-2021 13:32 ]
Ik vind het niet grappig. Dit was nu juist het doel voor de uitbuiters en bloedzuigers a la Tim Martin. Als die EU-werknemers nu komen, dan doen ze dat als een onderklasse die uitgebuit kan worden, waar de xenofoobjes en racisten van de Home Office staan te popelen om ze uit te zetten, en ze niet meer beschermd worden door allerlei EU-regels die bedoeld waren om tuig als Tim Martin te beknotten.alienfruit schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:30:
Pro-Brexit Wetherspoons boss calls for more EU migration to staff bars
https://www.independent.c...u-migration-b1858035.html
[...]
Stiekem vind ik dit wel grappig
Dit. Ze kunnen -niet meer gehinderd door EU regels- net als Qatar de onderklasse uit India en de Filippijnen enzo naar GB brengen en die totaal uitbuiten om ze vervolgens weer terug te schoppen mochten ze arbeidsongeschikt raken of geen nut meer hebben.gambieter schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:47:
[...]
Ik vind het niet grappig. Dit was nu juist het doel voor de uitbuiters en bloedzuigers a la Tim Martin. Als die EU-werknemers nu komen, dan doen ze dat als een onderklasse die uitgebuit kan worden, waar de xenofoobjes en racisten van de Home Office staan te popelen om ze uit te zetten, en ze niet meer beschermd worden door allerlei EU-regels die bedoeld waren om tuig als Tim Martin te beknotten.
Dit dus.
Precies. Dan krijgen ze een tijdelijke verblijfsvergunning, geen pensioenvoorzieningen, misschien zelfs geen NHS en kunnen ze oprotten als ze niet meer nodig zijn. Race to the bottom.gambieter schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:47:
[...]
Ik vind het niet grappig. Dit was nu juist het doel voor de uitbuiters en bloedzuigers a la Tim Martin. Als die EU-werknemers nu komen, dan doen ze dat als een onderklasse die uitgebuit kan worden, waar de xenofoobjes en racisten van de Home Office staan te popelen om ze uit te zetten, en ze niet meer beschermd worden door allerlei EU-regels die bedoeld waren om tuig als Tim Martin te beknotten.
Edit: Sorry ik had deze tab al een tijdje open, @FunkyTrip was me voor
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 02-06-2021 15:18 ]
Ondertussen in 2021
Tensions rise over EU trade row with UK over sausage sales
Ministers have been warned that tariffs and quotas could be slapped on some products by the EU if Boris Johnson overrides the Brexit deal in a trade dispute over the sale of sausages.
The UK government is reportedly considering unilaterally extending the grace periods under the protocol that give businesses in Northern Ireland time to adapt to new rules – including for the import of chilled meats such as sausages and mince from Great Britain.
bron: https://www.bloomberg.com...tion-from-global-tax-dealU.K. Pushes for Finance Exemption From Global Taxation Deal
U.K. Chancellor of the Exchequer Rishi Sunak is pressing for the City of London to be exempt from a plan by global leaders to make multinationals pay more tax to the countries where they operate.
Finance ministers from the Group of Seven advanced economies struck a historic deal last weekend that could force the world’s biggest companies to pay a minimum corporate tax rate of 15%.
Sunak is expected to make the case that financial services, including global banks with head offices in London, should be exempt from the plan when talks move to the G-20 next month.
[ Voor 9% gewijzigd door alienfruit op 09-06-2021 13:37 ]
Of bedrijven verbieden hun producten uit te leveren als de belasting via Londen laten lopenAmphiebietje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:10:
Nou, een goede reden voor torenhoge tarieven op alles wat uit de UK komt.
Dit dus.
Het City netwerk, zou ik zeggen. Zie https://www.goodreads.com...542359-the-wealth-paradoxFunkyTrip schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:09:
[...]
Of bedrijven verbieden hun producten uit te leveren als de belasting via Londen laten lopen
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
En dan te bedenken dat die 15% ook nog eens niet bepaald hoog is:alienfruit schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:36:
Enigszins wel te verwachten maar toch:
[...]
bron: https://www.bloomberg.com...tion-from-global-tax-deal

Bron: Wikipedia: Corporate tax in the United States
De miljardairs betaalden ook niet al te veel belasting, dus waar de rekening terecht is gekomen (zowel qua belasting als qua bezuinigingen) laat zich raden.
Bron, en meer info: Sluimerend Brexit-conflict laait weer op na dreigementen Johnson aan EUHet conflict tussen de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk over Noord-Ierse grenscontroles loopt opnieuw op. De Britse premier Boris Johnson wil dat de EU akkoord gaat met een compromis in het conflict over de grenscontroles tussen Ierland en Noord-Ierland. Gebeurt dat niet, dan is hij bereid een beroep te doen op een regeling waarmee het Verenigd Koninkrijk zich eenzijdig kan terugtrekken uit een deel van de Brexit-deal.
Dat vertelde hij dit weekend in een interview met Sky News. Daarin stelde hij dat het Verenigd Koninkrijk "natuurlijk niet zal aarzelen om zich te beroepen op artikel 16" uit het Noord-Ierlandprotocol. Volgens Johnson heeft de huidige uitvoering van het protocol een "beschadigende impact" op de mensen in Noord-Ierland.
Met artikel 16 verwijst de Britse premier naar een speciale clausule die het voor het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie mogelijk maakt om delen van de overeenkomst eenzijdig terzijde te schuiven, als er sprake is van ernstige economische, maatschappelijke of milieuproblemen die langdurig aanhouden. Daarmee wordt een harde 'grens' tussen het Verenigd Koninkrijk en de EU voor even werkelijkheid, wat jarenlang een spil was in de Brexit-onderhandelingen.
Virussen? Scan ze hier!
Hij doet maar. Het zijn uiteindelijk namelijk de afspraken van de Britse regering met de Ierse die hij zelf niet wil opvolgen. Daar zal de EC gewoon op wijzen en dan doet Johnson maar. Vanuit geopolitiek perspectief is het ook niet zo ongunstig. Immers zullen de Britten altijd proberen om de West-Europese staten tegen elkaar uit te spelen om hun eigen positie te versterken. En dat gaat zo niet lukken. Conclusie is dan ook een verzwakking van de Britse positie. Dat is met een Johnson aan de macht, waarschijnlijk ook beter voor de gewone Brit.wildhagen schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:35:
Johnson loopt weer eens te treiteren....
[...]
Bron, en meer info: Sluimerend Brexit-conflict laait weer op na dreigementen Johnson aan EU

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Maar dat laat onverlet dat we nog steeds geen gat in de EU buitengrens willen hebben. Tenslotte willen we als EU landen zelf uitmaken wat we binnenkrijgen, of dat nu genetisch is gemodificeerd of anderszins onwenselijk wordt geacht.DaniëlWW2 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:57:
[...]
Hij doet maar. Het zijn uiteindelijk namelijk de afspraken van de Britse regering met de Ierse die hij zelf niet wil opvolgen. Daar zal de EC gewoon op wijzen en dan doet Johnson maar. Vanuit geopolitiek perspectief is het ook niet zo ongunstig. Immers zullen de Britten altijd proberen om de West-Europese staten tegen elkaar uit te spelen om hun eigen positie te versterken. En dat gaat zo niet lukken. Conclusie is dan ook een verzwakking van de Britse positie. Dat is met een Johnson aan de macht, waarschijnlijk ook beter voor de gewone Brit.
De Britten hebben natuurlijk liever wel een gat in de EU buitengrens
Dan krijg je een spelletje wie bloed het hardst. En de EU kan dat veel langer doen dan de Britten. Het probleem is met name de Ieren die echt niet blij zullen zijn als die grens dicht moet...Indoubt schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:19:
[...]
Maar dat laat onverlet dat we nog steeds geen gat in de EU buitengrens willen hebben. Tenslotte willen we als EU landen zelf uitmaken wat we binnenkrijgen, of dat nu genetisch is gemodificeerd of anderszins onwenselijk wordt geacht.
De Britten hebben natuurlijk liever wel een gat in de EU buitengrens
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat is de gehele hamvraag.DaniëlWW2 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:22:
[...]
Dan krijg je een spelletje wie bloed het hardst. En de EU kan dat veel langer doen dan de Britten. Het probleem is met name de Ieren die echt niet blij zullen zijn als die grens dicht moet...
Het grootste probleem voor nu is de inspecties op etenswaren. Die zijn voor nu 100% identiek aan de EU dus in theorie geen gevaar.
Maar wat nu ook speelt en waar het wachten op is is de handelsovereenkomst met Australië.
Als die erdoorheen komt met hormoonvlees dan is een volledige controle onontkoombaar.
Wordt er afgesproken dat het aan de EU eisen moet voldoen dan krijg je een andere situatie.
Dan neem ik de VS nog niet mee maar Biden heeft voor nu geen bezwaar
Dan hebben we ook nog risico controle waarvoor we dan als enig 3e land een uitzondering moeten maken.
is verdedigbaar vanwege goede vrijdag akkoord alleen daarvoor is weer data benodigd. Vooraankondiging van invoer en bestemming welke er nog niet is en wel beloofd is.
Dus voor nu is het voorstel vanuit de EU nog het beste om tijdelijk de regels gelijk te trekken maar dat druist tegen de gewenste Brexit richting in.
[ Voor 9% gewijzigd door D-dark op 13-06-2021 22:01 ]
Dat kanaal is speciaal voor propaganda opgericht met buitenlandse ultrarechtse financiering. Dan weet je wat je krijgt.alienfruit schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:37:
Kijkt er iemand hier naar GB News? Sjow, echt niet naar te kijken. Een echt propaganda kanaal
Ik verbaas me wel over het feit dat de Britten nog steeds zo verbaal van leer trekken. Ze weten dat er in de EU landen weinig draagvlak is daarvoor. Misschien hopen ze dat de EU de grenzen sluit tussen Ierland en Noord Ierland maar dat zal niet gebeuren. Dan zie ik eerder gewoon tarieven komen op Britse goederen wat gewoon een maatregel is als er niet aan de voorwaarden wordt voldaan.
Niet dat het er allemaal mooier op wordt, ik had liever een betere verhouding tussen EU en GB gezien maar onder de gegeven omstandigheden kan ik het me voorstellen.
Nee. En link er svp ook niet naar, net zoals niemand naar Willem Engel moet linken. Zorg ervoor dat ze geen aandacht krijgen en onthoud ze de zuurstof van boosheid.alienfruit schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:37:
Kijkt er iemand hier naar GB News? Sjow, echt niet naar te kijken. Een echt propaganda kanaal

Wat vind de DUP daarvan?
ah maar, waarom denk je dat het draagvlak in de EU ze wat kan bommen? De mensen in het VK zelf moeten goed boos zijn en blijven en eventueel ook bang, dat is genoeg voor de Brexitclowns die er nu zijn om hun macht te houden en verder uit te breidenIndoubt schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:44:
Ik verbaas me wel over het feit dat de Britten nog steeds zo verbaal van leer trekken. Ze weten dat er in de EU landen weinig draagvlak is daarvoor. Misschien hopen ze dat de EU de grenzen sluit tussen Ierland en Noord Ierland maar dat zal niet gebeuren. Dan zie ik eerder gewoon tarieven komen op Britse goederen wat gewoon een maatregel is als er niet aan de voorwaarden wordt voldaan.
Niet dat het er allemaal mooier op wordt, ik had liever een betere verhouding tussen EU en GB gezien maar onder de gegeven omstandigheden kan ik het me voorstellen.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Gezien het inhoudsloze gebral, lijken het vooral soundbytes bedoeld voor interne consumptie. Kijk je naar kwaliteitsmedia als de daily telegraph en daily mail, dan werkt dat prima.Indoubt schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:44:
[...]
Dat kanaal is speciaal voor propaganda opgericht met buitenlandse ultrarechtse financiering. Dan weet je wat je krijgt.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
De DUP-leider Edwin Poots stapt na een maand op. Dat gaat goed daar
Nadat Arlene Foster werd weggestuurd omdat ze niet hard genoeg zou zijn, kreeg Poots gisteren te maken met een opstand omdat hij met Sinn Fein ging samenwerken voor een Noord-Ierse regeren.
Die uitspraak was even perfect gepositioneerd. Enkel de timing van het lezen was weinig opportuun. Auw, hete thee.Killjoy schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:03:
[...]
Kijk je naar kwaliteitsmedia als de daily telegraph en daily mail, dan werkt dat prima.
👍
Ja, Poots al weer weg na 3 weken. Het is best een bende aan het worden.Plasma_Wolf schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:01:
In een by-election is een zetel van de Tories naar de LibDems gegaan. Het district Chesham and Amersham was van de Tories met een meerderheid van 16.000 in de vorige verkiezingen op de naaste tegenstander, nu hebben de LibDems een meerderheid van 8.000. Te hopen dat Labour hier ook een les van leert, dat ze met de LibDems veel meer kunnen bereiken dan nu in hun eentje. Waarschijnlijk niet...
De DUP-leider Edwin Poots stapt na een maand op. Dat gaat goed daar![]()
Nadat Arlene Foster werd weggestuurd omdat ze niet hard genoeg zou zijn, kreeg Poots gisteren te maken met een opstand omdat hij met Sinn Fein ging samenwerken voor een Noord-Ierse regeren.
De Australiërs lachen zich rot. Die schijnen er een voor Australië best wel goede deal uitgesleept te hebben daar waar het GB mogelijk er een voordeel van heeft van een half pakje Tim-tams per huishouden per jaar.
Betekend wel dat de EU mogelijk nog wat alerter moet zijn op gaten in de EU grens. Er lijkt de Britten bijna alles aan gelegen om een gat in de grens te houden. Ze gaan nu weer unilateraal de check voor goederen naar Noord Ierland uitstellen.
Ik heb nog niets gehoord wat de EU van plan is als eventuele represaille behalve dat het geduld op is.
edit:
Deze heeft me dan weer verbaast: nieuws: EU gaat onbelemmerde doorgifte data van EU-burgers naar VK toestaan
We vertrouwen de Britten blijkbaar wel met onze data. Vreemd na alle contract breaches die ze hebben begaan en van plan zijn te begaan.
[ Voor 11% gewijzigd door Indoubt op 18-06-2021 12:36 ]
En dat terwijl de Tories bezig zijn met een aanval op GPDR en andere privacy-bescherming...Indoubt schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:29:
Deze heeft me dan weer verbaast: nieuws: EU gaat onbelemmerde doorgifte data van EU-burgers naar VK toestaan
We vertrouwen de Britten blijkbaar wel met onze data. Vreemd na alle contract breaches die ze hebben begaan en van plan zijn te begaan.
Ja, dat krijg je wanneer nationale politiek zich met dat soort onderwerpen als lobby gaat bemoeien. Ik ben dan ook benieuwd waar journalistiek gaat graven - mooi spoor van ICT bonzen, een denk tank, een nationale regering en flink wat inzet van soft power netwerk wat formeel niet langer tot de EU behoort.gambieter schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:53:
[...]
En dat terwijl de Tories bezig zijn met een aanval op GPDR en andere privacy-bescherming...
ORDERRRRR!
https://www.theguardian.c...thering-attack-on-johnson
Mr Speaker is nu lid van de Labour partij en blaast gelijk maar even een deuntje.
Ik moet ook zeggen dat hij best een eerbare rol heeft gespeeld tijdens het hele gebeuren. Ik ben geen fan van de tory's maar hij is duidelijk iemand die wel voor zijn principes staat.Indoubt schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:17:
In het VK is niets te gek maar deze had ik niet verwacht:
ORDERRRRR!
https://www.theguardian.c...thering-attack-on-johnson
Mr Speaker is nu lid van de Labour partij en blaast gelijk maar even een deuntje.
Ongetwijfeld heeft dat hem die peerage gekost. Wel cool dat hij gewoon voor labour gaat nu.
Jammer alleen dat je daar bij Labour ook weinig aan hebt.GekkePrutser schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:36:
Ik ben geen fan van de tory's maar hij is duidelijk iemand die wel voor zijn principes staat.
Meer dan bij de Tories, misschien. Maar hij mag wel heel wat bij Labour veranderen, wil dat principes weer leidend laten worden in de Britse politiek.
Dat hele NHS data gebeuren is echt wel freaky.gambieter schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:53:
[...]
En dat terwijl de Tories bezig zijn met een aanval op GPDR en andere privacy-bescherming...
https://www.theregister.c...tt_hancock_nhs_data_grab/
Less alienation, more cooperation.

Ach ja, nu moet je ook alle tests opnieuw doen als je van publiek naar privé wilt overstappen of als je verhuisd naar een andere ziekenhuis. Mag je een hele reeks testen weer opnieuw doen
[ Voor 45% gewijzigd door alienfruit op 20-06-2021 16:39 ]
Het gaat over het bricht welke ik heb gepost op 18 juni
De werkelijkheid is mogelijk anders. Er schijnt nog over gesproken te worden en als ik me niet vergis is er komende donderdag een vergadering over. Wat er is voorgesteld en wat er wordt goedgekeurd is niet hetzelfde en wat ik heb begrepen is er nog geen goedkeur.Deze heeft me dan weer verbaast: nieuws: EU gaat onbelemmerde doorgifte data van EU-burgers naar VK toestaan
alienfruit schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:35:
Ach ja, nu moet je ook alle tests opnieuw doen als je van publiek naar privé wilt overstappen of als je verhuisd naar een andere ziekenhuis. Mag je een hele reeks testen weer opnieuw doen
Zijn wij al een stuk "moderner":
Omdat gegevens van het ene ziekenhuis niet direct kunnen worden ingezien in het andere ziekenhuis, moet alle informatie worden uitgeprint. Eventuele röntgenfoto's worden op een dvd gebrand en soms volgt er nog een fax. "Als hoogopgeleide professional ben je dus bezig om gegevens over te typen, terwijl je die tijd liever aan de patiënt besteedt", zegt Bosch. "Ik denk dat we wekelijks honderdduizenden euro's kwijt zijn aan hoogopgeleid personeel dat medische gegevens in systemen aan het tikken is." Soms duurt het wel een uur voordat alle gegevens goed overgenomen zijn.
Moderniteit is een nepdoel, dat altijd weer heel goed werkt om Nederlanders dingen te laten doen die ze anders zouden laten.
Er zijn verschillende belangen: privacy van de patiënt, gemak van de professional, fouttolerantie van het systeem als geheel (als patiënt heb je een voordeel als je dossier zonder overtypefouten getransferred kan worden).
De fout die het artikel maakt is dat de enige oplossing het overtypen van dossier is. In veel andere landen is het dossier dat je als patiënt bij je hebt: je krijgt altijd overal een uitdraai van mee, CT fotos heb jij zelf, de dokter/het ziekenhuis hooguit een kopie, en je hebt zo dus een eigen rol in het krijgen van de juiste zorg. In Frankrijk is er niemand die verwacht dat dokters al je foto hebben kunnen zien, nee, dat laat jij zelf zien. Geen dokter die dingen overtypt, hooguit een eigen samenvatting schrijft en misschien een kopie bijvoegt van een foto.
Zo'n systeem heeft natuurlijk nadelen: je moet netjes alles zelf bewaren, en je moet alerter zijn en dat is niet iedereen. Maar kost niet veel extra werk, privacy is min of meer gegarandeerd, zorguitkomsten zijn er in orde en uiteraard heb je daar ook ziekenhuizen die collaboreren wanneer ze patiënten doorsturen.
Met zorginfo kun je mensen uitstekend profileren, dus is het voor onderzoekers interessant maar ook voor verzekeraars, verkoper, manipulators. Geintegreerde systemen reduceren het oogsten van data van vele patienten tot 1 systeem, en zijn dus op zich een risico. Gezien de geschiedenis in NL, is het duidelijk dat de vereiste expertise niet op de juiste plaats aanwezig is (ik heb in de zorg gewerkt, ik kan wel verklappen dat gegevens stelen triviaal is voor elke (tijdelijk) medewerker). Zolang dat belang dus niet geborgd wordt (en ik zie geen enkele stok achter de deur wb Palantir), is moderniteit vooral marketing om de goedgelovige tot domme besluiten te manipuleren.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Zal straks allemaal nog wel erger worden als ze de GDPR gaan verzwakken
[ Voor 9% gewijzigd door alienfruit op 21-06-2021 21:41 ]
En vervolgens gaan blaten over die "enge EU" als blijkt dat daarmee Britse bedrijven geen handel meer met de EU kunnen drijven?alienfruit schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:40:
Zal straks allemaal nog wel erger worden als ze de GDPR gaan verzwakken
Wordt de toekomst van het VK een soort Doomsday met het

Tories zijn toch erger dan zombies? Een zombie moet je bijten, een Tory hoeft slechts wat BS te schrijven over de EU om anderen te infecteren. Dan heb ik toch liever die zombiesAmphiebietje schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:21:
[...]
En vervolgens gaan blaten over die "enge EU" als blijkt dat daarmee Britse bedrijven geen handel meer met de EU kunnen drijven?
Wordt de toekomst van het VK een soort Doomsday met hetspoiler:vervangen door de Brexit-manie en de Tories als zombies?virus
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
https://www.macrumors.com...tomers-roaming-within-eu/
[ Voor 3% gewijzigd door ericplan op 24-06-2021 18:51 ]
A'dam PVOutput
Tja, Brexit means Brexit.ericplan schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:43:
Zoals voorspeld, het einde van free roaming is begin 2022 voorbij. Britten betalen dan bij provider EE £2,- per dag om in de EU hun mobiel te gebruiken.
Niet zo erg toch? Diegene die er last van hebben zijn de costa-del-sol britten die voor het ontbijt al aan het bier zitten, ik weet niet of die zo gemist worden
Uiteraard, want zodra ze connecten naar die EU provider waar ze roamen krijgen ze het sms’je waarin staat dat het geld gaat kosten.Virtuozzo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:57:
Zal wel op magische wijze de schuld van de EU zijn.
PSN
Uiteraard!Virtuozzo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:57:
Zal wel op magische wijze de schuld van de EU zijn.
Must be an attck on our sovrinty by those bloody forinners
De vergelijking met Noord Korea werd gelijk gemaakt
ik ben vandaag een beetje in mineur, enerzijds pijn in mn rug en anderzijds maken brexiteers het ook niet makkelijk om nog veel lichtpuntjes te zien in de Brexit.
Edit: een state sponsored patriotic song welke dan wordt aangeraden voor morgen te hebben ingestudeerd en te zingen voortaan op elke vrijdag doet me ook de nekharen overeind staan. Het zal wel aan mij liggen, blijkbaar heb ik een bepaalde allergie. En net een paar grijze haren bovendien die nog een zweem van historisch besef oppikken
[ Voor 31% gewijzigd door Indoubt op 24-06-2021 19:17 ]
Grappig detail: 'One Nation, One Britain' slaat alleen op Wales en Engeland.Indoubt schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:12:
een state sponsored patriotic song welke dan wordt aangeraden voor morgen te hebben ingestudeerd en te zingen voortaan op elke vrijdag doet me ook de nekharen overeind staan. Het zal wel aan mij liggen, blijkbaar heb ik een bepaalde allergie
Noord-Ierland is sowieso afgeschreven, zonder 'Great' ervoor zijn de Schotten dus ook vertrokken...
Die heb ik dan gemistVirtuozzo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:43:
Vroege 21e eeuw, iteratieve variant vroege 20e eeuw. Het is geen allergie.
Ik dacht eerder aan de 1740 versie van James Thomson
Oh, auw auw auw 😎👍Indoubt schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:01:
[...]
Die heb ik dan gemist![]()
Ik dacht eerder aan de 1740 versie van James Thomson
https://joop.bnnvara.nl/n...alen-bij-reizen-in-europa
A'dam PVOutput
ericplan schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:00:
De toonzetting van dit artikel is eigenlijk veel leuker:
https://joop.bnnvara.nl/n...alen-bij-reizen-in-europa
Auw. Oké ... die was goed geplaatst.Net als vroeger, toen volgens de Brexiteers alles beter was
Niet verbazingwekkend, zat eraan te komen.ericplan schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:43:
Zoals voorspeld, het einde van free roaming is begin 2022 voorbij. Britten betalen dan bij provider EE £2,- per dag om in de EU hun mobiel te gebruiken.
Roaming is en blijft een leuke melkkoe voor providers.
Als je geen kosten behoeft te betalen voor roaming in het buitenland kan je de eigen tarieven verlagen en extra buitenland bundels verkopen. Dan heb je nog de situatie dat je buitenlanders die op vakantie komen ook hogere roaming tarieven in rekening kan brengen.
Maar dit is dezelfde berekening die ook voor providers in de EU geld en waar men wel moet vanwege europese regelgeving.
Zeker net zo SCHOKKEND als de snelle Russische reactie toen een Brits oorlogsschip hun wateren binnenvoer...
Iets over krokodillentranen en een has-been imperialistische grootmacht die zich heel erg in hun straatje laten kijken met dit soort acties....
Je kan het ook verwoorden als "een manier om bedrijven beter te laten concurreren".D-dark schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:32:
Roaming is en blijft een leuke melkkoe voor providers.
Frost: "nobody is questioning Brexit. It was self-evidently the right thing to do."
Een gemiddelde puber zit minder lang in ontkenningsfase.
[ Voor 50% gewijzigd door bwerg op 25-06-2021 08:49 ]
Dat andere bericht: zie hierbovenAmphiebietje schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 06:57:
Zeker net zo SCHOKKEND als de snelle Russische reactie toen een Brits oorlogsschip hun wateren binnenvoer...
Iets over krokodillentranen en een has-been imperialistische grootmacht die zich heel erg in hun straatje laten kijken met dit soort acties....
Neuh dat is 'gewoon' politiek. De Russen doen hetzelfde sinds voor ze het gebied met geweld hebben gejat
Ik denk dat de Russen zelfs niet verrast waren dat bijv. afgelopen maart Russische verkenners/bommenwerpers vlak voor Terschelling werden gevraagd om te draaien door EU en Britse gevechtsvliegtuigen
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik wou hem net posten.. zijn die lui nou echt zo dom of hebben ze enorme oogkleppen op/ bord voor kop??Amphiebietje schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 06:57:
News at Eleven: People who campaigned for Brexit by souring EU relations shocked, yes SHOCKED, by souring relations with EU
Tuurlijk veranderd de relatie als je uit een groep stapt.. en souvereiniteit over de UK betekend niet dat iedereen naar je pijpen gaat dansen.. het betekend baas in eigen land(en) maar daar buiten verlies je juist invloed.. maar nee dat was allemaal project fear..