Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

In firefox Reader view aanklikken doet het ook prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

https://www.nu.nl/economi...d-is-stap-dichterbij.html
De commissies Buitenlandse Zaken en Internationale Handel van het Europees Parlement zijn donderdag akkoord gegaan met het Brexit-handelsverdrag. Met 108 stemmen voor, vier onthoudingen en één tegenstem, is het verdrag in ruime meerderheid aangenomen. Nu moet het Europees Parlement er zelf nog akkoord mee gaan.
De brexit is bijna door de ambtelijke molen heen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:23
Ik herinner me nog de uitspraak van BoJo; F*ck Business....

Het lijkt erop dat de banken daar nu hetzelfde met hem doen.

https://www.reuters.com/b...ed-says-study-2021-04-15/

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0EVyZ3NG9EGK4rCSQXrOgy9vts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tgPcfcCP0AiDh0sTZg5ZlHrL.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteraard wordt het debacle van de SuperLeague net zo goed door de Brexiteers gebruikt om hun viewpoints te ondersteunen (‘Boris leads us out of Europe for the second time!’).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Intussen toont Brexitannia veel respect (uhm) voor de soevereiniteit van andere landen, zoals Australie:

Australie geeft niet snel genoeg toe aan de eisen van nietsnut Truss, die nog niets onderhandeld heeft, alleen EU-verdragen gekopieerd heeft en daarna wat extra verloren heeft.

Het is echt op dit niveau:
Allies of Truss say she plans to sit Aussie trade minister Tehan “in the Locarno Room [in Foreign Office] in an uncomfortable chair, so he has to deal with her directly for 9 hours”.

They add “Australia need to show us the colour of their money” and match “words with action”.
Het internet weet gelijk de link te leggen met Monty Python:

"Fetch the comfy chair".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 12:56
Truss heeft het onderhandelen blijkbaar goed begrepen. Flexibel over de inhoud, hartelijk in de onderhandelingsprocedure en hard in het omgaan met de onderhandelaars, was het toch? Toch? :+

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Coffeemonster schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:44:
Truss heeft het onderhandelen blijkbaar goed begrepen. Flexibel over de inhoud, hartelijk in de onderhandelingsprocedure en hard in het omgaan met de onderhandelaars, was het toch? Toch? :+
Mwoh, dit geeft het wel goed weer:

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

gambieter schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:52:
[...]

Mwoh, dit geeft het wel goed weer:
[Twitter]
En zelfs dat gaat niet zo geweldig

https://bylinetimes.com/2...trade-deal-left-obsolete/
A £5 billion EU continuity trade deal with Mexico, hailed by Whitehall as an “Aztec Brexit Boost”, has become obsolete – after the EU signed a more generous and comprehensive deal between its 27 members states and Mexico.

The UK’s trade deal, which was meant to replicate the existing EU deal with Mexico, will now face stiff competition from EU countries, which have negotiated better terms to sell their manufactured goods and other products to Mexico. The enhanced EU-Mexico Agreement will remove many of the remaining customs duties, increase regulatory co-operation and lower non-tariff barriers for EU companies.
Blijkbaar heeft zelfs de roll-over van bestaande EU deals nog haken en ogen voor de Britten

Ik vraag me af wat de Australiërs gaan doen. Volgens mij zijn die niet onverdeeld blij met de Britten. Misschien moeten ze wel wat want ze zijn ook een beetje in gevecht met China maar ik denk eigenlijk dat ze de Britten niet met veel laten wegkomen.

Rustig hier aan het Brexit front. ik moet ook zeggen dat het in de media in Nederland en de omringende landen niet heel erg leeft in de kranten, dat is aan de andere kant van de noordplas wel anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Indoubt schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:26:

Rustig hier aan het Brexit front. ik moet ook zeggen dat het in de media in Nederland en de omringende landen niet heel erg leeft in de kranten, dat is aan de andere kant van de noordplas wel anders
laat ze maar lekker rusting in hun sop gaar koken, athans, dat denk ik. En ze zijn al omringt door water, dus dat soppen en koken moet wel lukken. Wachten is nu tot het overkookt denk ik O-)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Niet online

DOA

-PassY- schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:37:
[...]

laat ze maar lekker rusting in hun sop gaar koken, athans, dat denk ik. En ze zijn al omringt door water, dus dat soppen en koken moet wel lukken. Wachten is nu tot het overkookt denk ik O-)
Een fish Stew zou ze wel lekker smaken, nu de Fransen van de Bouillabaisse lijken afgestapt te zijn.

https://www.reuters.com/a...landed-fish-idUSKBN2C92YT

De fransen worden boos omdat de UK het uitgeven van licenties traineert. Voor Franse begrippen nog een redelijk beschaafd protest
Boulogne-sur-Mer, France (Reuters) - French trawlermen angered by the slow issuance of licenses to fish inside British waters after Brexit on Thursday blocked lorries carrying UK-landed fish as they arrived in Boulogne-sur-Mer, Europe’s largest seafood processing centre.

Britain’s post-Brexit trade deal with the European Union allowed the bloc’s fishermen to keep fishing deep into British waters, but only once they had received a license.

Those licenses were expected to be issued swiftly but instead some 80% of the French fleet in the northern Hauts-de-France region, from whose coastline Britain’s southern shores are visible, were still waiting, French fishermen said.

“We thought it would be a matter of days. Four months on we’ve barely moved forwards,” said Bruno Margolle, who heads the main fishermen’s cooperative in Boulogne-sur-Mer.

Some 80 fishermen set off flares on the Boulogne docks, blocked two trucks with a barricade of wood pallets and barrels, and put up a sign that read: “You want to keep your waters??? OK ... So, keep your fish!!!”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Nu nog hopen dat ze de andere vis lekker gaan vinden. Hebben ze dat ook uit hun eigen wateren. Iets met rule the waves

En anders wat variatie in de fish en chips. Chips with <insert any fish>

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

-PassY- schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:03:
Nu nog hopen dat ze de andere vis lekker gaan vinden. Hebben ze dat ook uit hun eigen wateren. Iets met rule the waves

En anders wat variatie in de fish en chips. Chips with <insert any fish>
Chips with shellfish :Y)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DOA
  • Niet online

DOA

Chips wtih happy brittish fish, of:

Afbeeldingslocatie: https://westenglandbylines.co.uk/wp-content/uploads/2021/01/JRM-and-fish-689x1024.jpg
In 2019, the UK fishing industry exported more than 333,000 tonnes of fish to the EU. That accounted for nearly half of the total catch of the UK fishing fleet and roughly three quarters of the total fish exports from the UK. Some parts of the industry – such as shellfish – are totally dependent on such exports.

Yet, according to Jacob Rees-Mogg, fish are “better and happier” because, after Brexit, they are “now British” and that “The key thing is we’ve got our fish back.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-10 22:00

Amphiebietje

In de blubber

Dit is als een drugsbaron die een andere drugsbaron crimineel gedrag verwijt:

‘Mad and totally unethical’: Dominic Cummings hits out at Boris Johnson
Dominic Cummings has launched an unprecedented and extraordinary attack on Boris Johnson, alleging that the prime minister tried to quash a leak inquiry as it implicated an ally, and hatched a “possibly illegal” plan for donors to pay to renovate his flat.

The outburst by Cummings, a day after anonymous No 10 sources claimed that he had leaked private text messages between Johnson and the billionaire James Dyson, prompted Labour to accuse the government of “fighting each other like rats in a sack”.

Cummings used a lengthy post on his personal blog to deny any leaking. Instead, he accused Johnson and his team of a series of wrongdoings. He said the prime minister had behaved in a way he considered “mad and totally unethical”, and warned that he would happily give evidence under oath to an inquiry.
Meer hilariteit in het bericht zelf.

Ik vraag mij af of Cummings ook graag onder ede een en ander over Brexit zou willen verklaren... O-)

[ Voor 65% gewijzigd door Amphiebietje op 24-04-2021 16:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DOA
  • Niet online

DOA

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ez2ZgEOXoAY8DfW?format=jpg&name=large

Nu de vaccinatie een succes is gaan de Tories weer over tot de orde van de dag. Gove wordt hier en daar genoemd als puppeteer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
I don’t want to say I told you so, but...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NoA4aDC0sXs3dd__9sVOz-Uq5Xg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gusz0eBRk1UoIFg4C2tfPjCY.jpg?f=fotoalbum_large

Daily Mail van vanmorgen.

0wnage comment eronder op FB:
Can’t they be replaced with fish?
😎

[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-04-2021 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 14:44

alienfruit

the alien you never expected

Ja, prijzen zijn ook flink om hoog gegaan. Moest laatst bijna £7 voor een pint Heineken betalen. Dat wordt toch wel wat te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-10 23:19
alienfruit schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:37:
Ja, prijzen zijn ook flink om hoog gegaan. Moest laatst bijna £7 voor een pint Heineken betalen. Dat wordt toch wel wat te veel.
Waarom zou je in gb Heineken gaan drinken!? Niet alleen al vanwege de smaak maar daarnaast moet dat nu natuurlijk ingevoerd worden

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Had ik zin in... het was al erg genoeg dat ze geen Grolsch verkopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:19:
I don’t want to say I told you so, but...

[Afbeelding]

Daily Mail van vanmorgen.

0wnage comment eronder op FB:

[...]

😎
Make your own pint, taking back control!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
£7 voor een pint??
Waar was dat?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Heineken is premium lager in de UK dus altijd wat duurder. Zowat elke kroeg betaal je sowieso minimaal 5 pond voor een lokaal brouwsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:39
Ik heb in de UK vaak genoeg Grolsch gezien, en zelfs een keer Brandt (wat nog lekkerder is al komt het uit de Heineken stal) Maar helaas is het Heineken monster daar ook sterk (wat mij betreft mag Heineken best alleen in het VK verkocht worden, we hebben genoeg sloten hier in Nederland, als je dan toch slootwater wil drinken, doe het dan echt gratis) Maar da's even off topic....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DOA
  • Niet online

DOA

Het is wel lekker nederlands om de grootste en meest succesvolle brouwerij van Europa zo af te zeiken(wat is dat toch, een beetje nationale trots mag ook wel hoor). Het is inmiddels een werkgever van 73000 personen met brouwerijen over de hele wereld.
En natuurlijk ook in the UK, dus zoveel bier zou er niet geimporteerd hoeven te worden.

[ Voor 6% gewijzigd door DOA op 28-04-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Heineken is premium lager in de UK dus altijd wat duurder. Zowat elke kroeg betaal je sowieso minimaal 5 pond voor een lokaal brouwsel.
Klopt, maar voor de cris betaald ik dus ook rond de £5 nu dus rond de £7 dat is toch wel een flinke verhoging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 13:14
alienfruit schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:27:
[...]
Klopt, maar voor de cris betaald ik dus ook rond de £5 nu dus rond de £7 dat is toch wel een flinke verhoging...
Heb nog geen terras bezocht, maar hier was vorige week ook in het nieuws dat de prijzen in de horeca wel eens (fors) hoger kunnen zijn vanaf nu.

Denk dat dit niet alleen in het VK speelt. Krijgt misschien wat meer aandacht omdat ze de eerste zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
DOA schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:52:
Het is wel lekker nederlands om de grootste en meest succesvolle brouwerij van Europa zo af te zeiken(wat is dat toch, een beetje nationale trots mag ook wel hoor). Het is inmiddels een werkgever van 73000 personen met brouwerijen over de hele wereld.
En natuurlijk ook in the UK, dus zoveel bier zou er niet geimporteerd hoeven te worden.
Tja, ik heb liever een kwaliteitsproduct van een kleine brouwerij, dan eenheidsworst zonder smaak. Natuurlijk heeft dat ook met opvoeding te maken, mijn studentenvereniging zat in een pand van Heineken, maar schonk Dommelsch, en als je dat veel gedronken hebt, tja dan smaakt heineken nergens naar. Al zou ik als ik dan toch in het VK ben gewoon wat lokaals van daar drinken, al ben ik ook geen superfan van hun bieren, doe mij dan maar een lekkere Weizen (uit Beieren zelf, en niet die zoete namaak van hier) Mara gelukkig smaken verschillen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Iedereen die niet voor Feyenoord / Ajax / PSV / whatever is, is stom! Chocola is vies en dat moet iedereen ook vinden! GTST is beter dan Citizen Kane!

Over smaak valt te twisten, laten we dat niet hier doen. Er is al genoeg te discussiëren ontopic ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Genoeg happy fish nu brexit een feit is.

Kan die het bier niet brouwen, bezorgen. En natuurlijk smaakt het naar happy fish

Ontopic: Ligt het aan de lokale slijterij, maar sinds dit jaar/brexit is Jameson vaak uitverkocht/niet te krijgen. Of stappelen de pallets ergens op? Het is iers, dus zou nog in de EU moeten zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 14:47
DOA schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:52:
Volgens mij zeikt hier niemand het bedrijf af, alleen een specifiek bier van dat bedrijf. En dat snap ik wel, een paar aandelen Heineken zou ik geen nee tegen zeggen maar in de koelkast heeft dat spul bij mij niks te zoeken.

Sowieso vindt ik het een rare suggestie dat schaal een teken zou zijn van kwaliteit. Het is ook niet dat ikea per definitie de beste meubels maakt of de telegraaf opeens de beste krant is omdat ze de grootste zijn toch? Neemt niet weg dat ze het als bedrijf blijkbaar goed doen.

En dat nationalistische sausje er overheen... Tja. Kijk wat dat het VK gebracht heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
[...]

Bij de tapyard van mijn lokale brewery betaal ik gelukkig een hoop minder..
Geen idee van de preciese prijzen.. maar als je het in de shop koopt is het £5 per liter (1.75 pint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Boris is trouwens in hot water... niet vanwege brexit of covid.. nee vanwege a makeover van zijn appartement in nr10
https://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-56915307
https://www.bbc.co.uk/newsround/56906667

Zou wel ironisch zijn als hij hierover zou struikelen, maar alle shady business die er aftelopen jaren gebeurt is..
Maar ja al Capone is ook voor belastingontduiking de bak in gegaan..

Zijn buddy Cummings gooit hem ook onder de bus: https://www.bbc.co.uk/programmes/m000v9vl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HvdBent
En die bussen daar zijn dubbeldeks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:18
Goodbye Arlene

Ze heeft besloten de eer aan zichzelf te houden na de volledig mislukte Brexit uitslag voor Unionistisch Noord-Ierland.

https://www.theguardian.c...rn-ireland-first-minister

https://www.bbc.com/news/uk-northern-ireland-56910045

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-dark schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:50:
Goodbye Arlene

Ze heeft besloten de eer aan zichzelf te houden na de volledig mislukte Brexit uitslag voor Unionistisch Noord-Ierland.

https://www.theguardian.c...rn-ireland-first-minister

https://www.bbc.com/news/uk-northern-ireland-56910045
Nou ja, dat er een snelle push zou komen om haar te lozen was vorige maand al duidelijk. Hoe kun je een bladzijde omslaan binnen Britse machtspolitiek? Nu ja, er is maar een optie, zondebokje. Dus hup.

Verrassend is het niet. Wel verrassend dat de push zo lang op zich liet wachten. De armslag van de fundamentalisten (Presbyterianism) blijkt toch meer gekrompen dan ik dacht - er was meer nodig uit andere hoeken.

Someone has to be made symbol for the trade barrier. And symbols always get chopped.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Virtuozzo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:58:
[...]

Nou ja, dat er een snelle push zou komen om haar te lozen was vorige maand al duidelijk. Hoe kun je een bladzijde omslaan binnen Britse machtspolitiek? Nu ja, er is maar een optie, zondebokje. Dus hup.

Verrassend is het niet. Wel verrassend dat de push zo lang op zich liet wachten. De armslag van de fundamentalisten (Presbyterianism) blijkt toch meer gekrompen dan ik dacht - er was meer nodig uit andere hoeken.

Someone has to be made symbol for the trade barrier. And symbols always get chopped.
Denk dat Covid, ontwikkelingen van handelsovereenkomsten en gebroken beloften van Johnson allemaal meegespeeld hebben.

Dat het zo lang geduurd heeft kan alleen maar als er op de achtergrond beloftes zijn gedaan en men nu erachter komt dat dit de realiteit is waar men mee moet leven. Dan is er maar 1 zondebok mogelijk.

Wat ook meespeelt is verkiezingen over een tijdje en dan beter met een schone lei beginnen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Clean slate, back to normal. Voor Noord-Ierland ligt daar geen mooie precedent ...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

D-dark schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:50:
Eer aan zichzelf? Gewoon geduwd. Een walgelijk figuur, maar vergeleken met wat er nog meer in de DUP rondloopt, een gematigde figuur. Er gaat nu gewoon een walgelijker figuur worden gekozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ToolkiT schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:25:
Boris is trouwens in hot water... niet vanwege brexit of covid.. nee vanwege a makeover van zijn appartement in nr10
https://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-56915307
https://www.bbc.co.uk/newsround/56906667

Zou wel ironisch zijn als hij hierover zou struikelen, maar alle shady business die er aftelopen jaren gebeurt is..
Maar ja al Capone is ook voor belastingontduiking de bak in gegaan..

Zijn buddy Cummings gooit hem ook onder de bus: https://www.bbc.co.uk/programmes/m000v9vl
Aangaande #flatgate, daar gaat hij niet over struikelen, Want weet je wie er moet beslissen of Boris Johnson de "ministerial code" heeft gebroken? De minister-president, Alexander Boris de Pfeffel Johnson. En nee, hij ziet geen conflict of interest en zal de beslissing gewoon zelf nemen, heeft hij al aangegeven.

En voordat het onderzoek van de Electoral Committee zelfs maar echt begonnen of afgerond is: Nothing to see here, move along, says Boris Johnson.

Bananenrepubliek. Met excuses aan de bananen voor deze smeercampagne.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:07:
[...]

Aangaande #flatgate, daar gaat hij niet over struikelen, Want weet je wie er moet beslissen of Boris Johnson de "ministerial code" heeft gebroken? De minister-president, Alexander Boris de Pfeffel Johnson. En nee, hij ziet geen conflict of interest en zal de beslissing gewoon zelf nemen, heeft hij al aangegeven.

En voordat het onderzoek van de Electoral Committee zelfs maar echt begonnen of afgerond is: Nothing to see here, move along, says Boris Johnson.

Ik vrees dat je gelijk gaat krijgen.. -O-

iets luchtigers:

En een golden oldie:

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 29-04-2021 16:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Not bad. Deze is ook leuk:

(zijn versie van The Last Supper is erg goed)

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 29-04-2021 16:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
gambieter schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:07:
[...]

Het is net Nederland. Hm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
Als iemand zo fel reageerd, dan is het vaak waar. En waarom zo moeilijk doen. Lijkt wel op het bonnetje wat we hier in nederland hadden en paar jaar terug :D

Maar het is bijna comedy waar je naar zit te kijken. Mis alleen nog ORDER ORDER ORDER!!!!! om de zoveel seconde _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
gambieter schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:14:
[...]

Eer aan zichzelf? Gewoon geduwd. Een walgelijk figuur, maar vergeleken met wat er nog meer in de DUP rondloopt, een gematigde figuur. Er gaat nu gewoon een walgelijker figuur worden gekozen.
Vrees dat je gelijk krijgt.
https://www.theguardian.c...lene-foster-as-dup-leader

In ieder geval een gelover in de jonge aarde theorie en tegenstander van Noord-Ierland protocol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-dark schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:05:
[...]

Vrees dat je gelijk krijgt.
https://www.theguardian.c...lene-foster-as-dup-leader

In ieder geval een gelover in de jonge aarde theorie en tegenstander van Noord-Ierland protocol
Uit dezelfde oude school die ooit de geweldsescalaties met vreugde en vagevuur aan deed jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Things will be better, they said...
https://www.bbc.com/news/uk-politics-56932551

Uk en Noorwegen komen er niet uit qua vis regeling.

Allemaal diversion voor tijdens BoJo zijn maandelijkse moeilijke periode, maar toch wel weer frappant.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:49

Killjoy

Klingon lawn products

YakuzA schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:29:

Allemaal diversion voor tijdens BoJo zijn maandelijkse moeilijke periode, maar toch wel weer frappant.
Could it be that we need them more than they need us?

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Maar hoeveel is Brexit en hoeveel is de uitbater die het inkomensgat van het afgelopen jaar een beetje wil goedmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
YakuzA schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:29:

En het erge is dat er al een continuiteitsovereenkomst voor dit jaar getekend was als trilateraal akkoord tussen de EU, Noorwegen en VK. Laatste geruchten als ik zo lees is dat VK de toegang voor Noorse vissers sterk wou beperken en dezelfde rechten houden als ze hadden. Maar ja, dat is wat in de Brexit media gebalanceerd wordt genoemd. :+ Resultaat laat zich raden Noorwegen blokkeert de boel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:36

polthemol

Moderator General Chat
D-dark schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:22:
[...]

En het erge is dat er al een continuiteitsovereenkomst voor dit jaar getekend was als trilateraal akkoord tussen de EU, Noorwegen en VK. Laatste geruchten als ik zo lees is dat VK de toegang voor Noorse vissers sterk wou beperken en dezelfde rechten houden als ze hadden. Maar ja, dat is wat in de Brexit media gebalanceerd wordt genoemd. :+ Resultaat laat zich raden Noorwegen blokkeert de boel
dat krijg je als je de brexitmemo niet naar de EU/Noorwegen stuurt! Nu denken die snode Noren dat ze onderhandelingskracht hebben en gedragen ze zich ook nog eens zo. Die Noren Brexiten gewoon niet lekker in hun hoofd! Beetjes token tegen the Empire, gemenerikken en zo :(

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Nu even belangrijkere dingen als die futiliteiten over vis

https://www.thesun.co.uk/...shortage-demand-lockdown/

Er is een bier tekort!!!!!! :'(

Niet alleen Engels bier (ach) maar ook import bier is getroffen.

Die vis was overkomelijk, zogenaamde "expats" die terug moeten naar het VK ook net als geen equivalence en de terugkeer van de troubles maar een biertekort is wel even wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
@Indoubt: Dus.... Het lukt Charlene - per ongeluk - wat Von der Leyden, en Barnier, en Tusk, en Merkel, en Macron in al die maanden en jaren niet lukte? :+

Ik zie een andere oplossing: We verplichten Heineken niet meer te leveren aan de UK, zolang AstraZeneca haar verplichtingen jegens de EU niet nakomt :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Helixes op 03-05-2021 16:49 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is een voorbeeld van hoe rot het systeem is, vooral bij de Tories. Dit staat dus in een verkiezingspamflet voor de gemeentelijke verkiezingen die later deze week zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6eKxDPMvHkLfQGi4pwu3qXWTo1I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5o9sqMucSelouZrdPdUBnplf.jpg?f=user_large
Dreigement: als je niet voor de Tory kandidaat stemt, dan zal je gemeente achtergesteld worden door deze regering, want ze steken geen poot uit voor gemeentes die de oppositie kiezen.

Ze schamen zich er niet eens meer voor, en zeggen het gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

gambieter schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 02:14:
Dreigement: als je niet voor de Tory kandidaat stemt, dan zal je gemeente achtergesteld worden door deze regering, want ze steken geen poot uit voor gemeentes die de oppositie kiezen.

En daarnaast verder ook geen enkele informatie over waar hij zich inhoudelijk op zou richten.

Ja, zo is democratie wel redelijk dood.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

bwerg schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:34:
[...]

En daarnaast verder ook geen enkele informatie over waar hij zich inhoudelijk op zou richten.

Ja, zo is democratie wel redelijk dood.
Maar vooral omdat de kiezer het vertikt om dit af te straffen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Cyberpope schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:40:
[...]

Maar vooral omdat de kiezer het vertikt om dit af te straffen.
Ja, op zich eens. Maar in een tweepartijenstelsel zie ik ook met afstraffing het systeem op de lange termijn niet convergeren naar een situatie waar inhoud leidend is en blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:51

DevWouter

Creator of Todo2d.com

gambieter schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 02:14:
Dit is een voorbeeld van hoe rot het systeem is, vooral bij de Tories. Dit staat dus in een verkiezingspamflet voor de gemeentelijke verkiezingen die later deze week zijn:
[Afbeelding]

Ik lees iets anders, namelijk als je niet voor mij stemt dan gaat de landelijk overheid mij niet helpen om de lokale overheid tegen te werken.

Hij heeft het namelijk over "my ability" en niet over de "ability of the council".

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:12
Zolang Labour niets beters weet te verzinnen dan 'Boris is stom' gaat het inderdaad niet werken:
Labour set for huge election defeat in Hartlepool, internal polling suggests

Labour sources said they were in “huge trouble” in Hartlepool and also in danger of losing control of Sunderland and Durham councils for the first time in half a century. Voters across England, Scotland and Wales will go to the polls on what has been dubbed “Super Thursday”, in the biggest set of local and devolved parliament elections since 1973.

The Conservatives’ hopes of winning the seat were given a further boost on Tuesday when a new poll by Survation gave them a 17-point lead over Labour. However both parties played down the findings, pointing out that it was based on telephone interviews, with only 301 people likely to vote once undecideds were removed.

The prime minister was in Hartlepool for a third time at the weekend in an attempt to rally support for its candidate, the low-key North Yorkshire farmer Jill Mortimer, who is odds-on favourite to win at the bookmakers.
Ondanks de Brexit problemen en alle schandalen kiest men liever Johnson dan het alternatief, blijkbaar is dit wat de gemiddelde Brit wil. Als je zelfs dan nog verliest dan doe je als Labour toch echt iets verkeerd.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
En weer een episode in de fish wars

https://www.theguardian.c...n-post-brexit-fishing-row

Jersey als soeverein kroondomein heeft opeens wat speciale regels voor monitoring van vissers boten en dagen toegang. We weten allemaal van wie dit afkomstig is als idee. Zogezegd een generale repetitie voor toegang tot de rest van de vis wateren van het VK in de toekomst.

Nu dreigt Frankrijk om van hun kant de stroomaansluiting aftesluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:51

DevWouter

Creator of Todo2d.com

hoevenpe schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:10:
Zolang Labour niets beters weet te verzinnen dan 'Boris is stom' gaat het inderdaad niet werken:

[...]

Ondanks de Brexit problemen en alle schandalen kiest men liever Johnson dan het alternatief, blijkbaar is dit wat de gemiddelde Brit wil. Als je zelfs dan nog verliest dan doe je als Labour toch echt iets verkeerd.
Ik twijfel of ik me aansluit bij jouw mening.

Als men liever de man kiest dan het idee dan is het "Boris is stom" misschien wel het beste wapen. Persoonlijk denk ik eerder dat de gemiddelde Brit *niet* weet wat die wil.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

DevWouter schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:54:
Als men liever de man kiest dan het idee dan is het "Boris is stom" misschien wel het beste wapen. Persoonlijk denk ik eerder dat de gemiddelde Brit *niet* weet wat die wil.
Laat Labour eerst eens een standpunt over Brexit innemen... Geen wonder dat een gemiddelde Brit niet weet wat hij wil, als geen enkele partij enige redelijke opties en argumenten roept. Of ja, de kleine minderheidspartijen die er toch niet toe doen, misschien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -PassY-
D-dark schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:50:
En weer een episode in de fish wars

https://www.theguardian.c...n-post-brexit-fishing-row

Jersey als soeverein kroondomein heeft opeens wat speciale regels voor monitoring van vissers boten en dagen toegang. We weten allemaal van wie dit afkomstig is als idee. Zogezegd een generale repetitie voor toegang tot de rest van de vis wateren van het VK in de toekomst.

Nu dreigt Frankrijk om van hun kant de stroomaansluiting aftesluiten.
Geen probleem toch. Kunnen ze echte britse stroom gaan gebruiken, uit echte britse centrales. Ik zeg gooi de kolen mijnen maar weer open, een gaan met die banaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
https://www.theguardian.c...-brexit-future-barnier-eu

Het zal 0 indruk maken voor de Brexitclub: maar het geeft wel inzichten in de teringzooi die het is en waarom we nu nog altijd van die gekke beslissingen, non-besluiten en backtracking blijven krijgen.

Maar goed, dit was iets wat iedereen die een beetejz ijn/haar verstand gebruikte echt van mijlenver kon zien aankomen. Zogenaamde 'projecten' waarbij je geen goede 'hoe' en 'waarom' kunt aangeven zijn per definitie tot falen gedoemd, de Brexit is weinig meer dan dat, buiten de paar parasieten die hiervan profiteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
Barnier heeft een mooie 'Global Britain for dummies' handleiding geschreven, voor mensen die dit draadje de afgelopen jaren gevolgd hebben is het erg herkenbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
bwerg schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:56:
Ja, op zich eens. Maar in een tweepartijenstelsel zie ik ook met afstraffing het systeem op de lange termijn niet convergeren naar een situatie waar inhoud leidend is en blijft.
En ook van dat tweepartijenstelsel willen ze niet af. In 2011 hadden ze de kans om het huidige FPTP systeem te vervangen door AV; tweederde was tegen. Niet dat het dan opeens wel zuiver over de inhoud zou gaan, maar het zou in ieder geval democratischer dan het huidige systeem zijn en deze binaire winner/loser systematiek wellicht wat minder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Pff, het is wat, het wordt van kwaad tot erger
Breaking News
UK patrol vessels sent to 'monitor situation' in Jersey amid Brexit dispute with France
Nu zijn die Fransen echt wel heethoofden maar de reactie van de Britten is echt niet handig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

https://www.nu.nl/economi...nflict-met-frankrijk.html

Tijd om die stroom ook echt af te sluiten, zou ik zeggen. Dat eilandBrittania kan toch voor haar eigen stroomvoorziening zorgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Indoubt schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:53:
Pff, het is wat, het wordt van kwaad tot erger

[...]

Nu zijn die Fransen echt wel heethoofden maar de reactie van de Britten is echt niet handig
Frankrijk heeft groot gelijk: we moeten denk ik bij elk conflict wat komt niet vergeten dat de Britten geen zin hadden in afspraken, geen plan hadden en vooral uit waren op conflict en de schuld geven aan anderen. Ze hebben de boel overal liggen dwarsbomen van begin tot einde, hoofdzakelijk gestoeld op afgunst richting Labour en wat interne partijpolitiek.

Ik denk dat bij elke onderhandeling er wederkerigheid moet zijn: als het VK hier in gaat tegen eerdere afspraken die gemaakt zijn inzake Brexit, dan kunnen ze niet (voor de zoveelste keer trouwens) terugkomen op die afspraken en met iets nieuws komen. Frankrijk heeft geen enkele verplichting om Brits kroonbezit te voorzien van stroom, als het VK zo nodig alles zelf wil regelen, fixen ze ook maar dat er stroom is op Jersey :)

Brittiania rules the waves! But France the powergrid :P

https://www.theguardian.c...erseys-electricity-supply
de reacties van officiele woordvoerders vanuit het VK zijn voor de rest erg voorspelbaar: veel gehuil over hoe oneerlijk en boosaardig de EU wel niet is. Ze verwijzen terug naar de brexit-overeenkomst (dat document wat je niet rond krijgt op 2 jaar tijd waarin eigenlijk geen bal is bereikt bedoelen ze vermoed ik :P ), maar ik betwijfel of dat echt uitkomst gaat bieden.

@NMH wat dacht je van hun lords-systeem dan, dat is net zo cringe. Het hele politieke bestel daar is ingericht als een feodaal systeem, waarschijnlijk met een paar aangebrachte semi-democratische tintjes zodat het plebs zich rustig hield :)

[ Voor 24% gewijzigd door polthemol op 06-05-2021 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als je deze discussie op metaniveau zou kunnen voeren dan is het natuurlijk heel simpel:

Was de wereld objectief beter voor of na Brexit? Eigenlijk zou elk weldenkend mens, Leaver or Remainer, daar met 'nee' op moeten antwoorden als ze meer dan drie hersencellen zouden hebben.

Maar ja, logica, polarisatie, emotie.

Op Facebook zit ik op een groep waarin geinige plaatjes gepost worden van Brexiteers die tegen de barrieres die Brexit heeft opgeworpen aanlopen. Hilarisch en treurig tegelijk. Types die vragen aan elkaar welke producten onder 'buy British' vallen bij de Lidl :F

[ Voor 29% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-05-2021 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Gelukkig worden de escalerende grensconflicten verzacht door good faith.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
bwerg schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:02:
Gelukkig worden de escalerende grensconflicten verzacht door good faith.
BoJo rules the waves!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Hoe ga je met 2 "oorlog"-schepen voorkomen dat ze in Frankrijk de stekker eruit trekken?
En als de stekker eruit ligt? Lekker op wat franse boten schieten dan?

Ik mis denk ik wat logica? Of gaan ze het eiland aansluiten op de generatoren van de boten. Kunnen ze de pub dan van stroom voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

-PassY- schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:09:
Controles gaan uitvoeren om schepen te hinderen is best gangbaar bij conflicten op zee.

Nou zie ik dat niet zo snel gebeuren omdat dan de boel escaleert, en ik zie de Fransen nog minder snel de stroom van heel Jersey afsluiten. Da's een behoorlijk heftige stap. Maar hey, ik zad wel meer aan de Brexit niet gebeuren. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

@-PassY- Ik dacht dat er ook een vlootje Franse visserbootjes naar Jersey wilde varen om daar de haven te blokkeren. Daar zullen de oorlogsschepen wel voor zijn.

Ik blijf het vreemd vinden. Voor zover ik heb kunnen lezen hadden die vissers gewoon recht om hun licenties te krijgen volgens de afspraken. De Engelsen maken er een potje van en na 4 maanden hebben ze nog geen licentie uitgegeven. Ik heb begrepen dat er op 30 April een aantal licenties zijn verstrekt met allerlei aanvullende en niet afgesproken beperkingen. Daarna was er aan Engelse zijde niemand meer bereikbaar.

Als dat inderdaad klopt en het hele verhaal is dan begrijp ik dat de Fransen boos zijn. Het is natuurlijk niet de eerste keer dat het VK zich niet aan de afspraken houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ah, dan is het opzich wel "logish" om de haven te beschermen ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

-PassY- schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:09:
Hoe ga je met 2 "oorlog"-schepen voorkomen dat ze in Frankrijk de stekker eruit trekken?

Ik mis denk ik wat logica? Of gaan ze het eiland aansluiten op de generatoren van de boten. Kunnen ze de pub dan van stroom voorzien :)
Dit is dus exact hoe "oorlogen" ontstaan en waarom we de EU in het leven hebben geroepen.
Daar zit namelijk verdomd weinig logica in. Als alle partijen altijd via sliuitende logica zouden redeneren zou er nooit oorlog kunnen ontstaan (lees o.a. guns of august).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:56
Ik heb het gevoel dat het sturen van die oorlogsschepen toch wel een dingetje is. Wanneer was de laatste keer dat Europese landen onderlinge politieke problemen probeerde op te lossen met wapengekletter? Dit is niet best...

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, past allemaal in het idee dat het VK graag een continue crisis nodig heeft om zo bewustwording bij de bevolking te voorkomen (tenminste, bij de minderheid die nog wel kan nadenken). En niet vergeten: er zijn vandaag lokale verkiezingen in het VK (ik ga straks stemmen), en er is 1 "by-election" voor een kamerzetel (Hartlepool, een pro-brexit stadje vooral beroemd om de Hartlepool Monkey Incident.

Dat die Franse minister zo dom was om ze een mogelijkheid te geven een dom gebaar te maken, komt opmdat er binnenkort verkiezingen in Frankrijk zijn... :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

pingkiller schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:17:
Ik heb het gevoel dat het sturen van die oorlogsschepen toch wel een dingetje is. Wanneer was de laatste keer dat Europese landen onderlinge politieke problemen probeerde op te lossen met wapengekletter? Dit is niet best...
Kannoneerbootdiplomatie doen we al lang niet meer omdat het niet meer werkte.

Maar we zijn nu in andere fases beland. Deze boten worden niet gestuurd om Frankrijk te imponeren (volslagen nutteloos in die optiek), maar voor binnenlandse politieke doeleinden. Waarmee je een erg gevaarlijke weg op gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bkor
  • Niet online
Cyberpope schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:32:
[...]

Dit is dus exact hoe "oorlogen" ontstaan en waarom we de EU in het leven hebben geroepen.
Daar zit namelijk verdomd weinig logica in. Als alle partijen altijd via sliuitende logica zouden redeneren zou er nooit oorlog kunnen ontstaan (lees o.a. guns of august).
Ik volg een Youtube kanaal dat politieinteracties voornamelijk op een wettelijk en de-escalatie manier beoordeeld. Hierbij komt duidelijk naar voren dat beide partijen (maar voornamelijk politie vanwege geweldsmonopolie) de-escalerend moeten gedragen. Dit vereist training en kunde, iets wat bij veel interacties ontbrak. Als gevolg hiervan is in veel gevallen een simpele interactie verandert in flink wat onnodig geweld. Voorbeeld: politie wilt parkeerregels handhaven op een privéterrein van een winkel (kan wettelijk niet), politie geeft totaal geen uitleg, uiteindelijk munt het uit in heel veel extra politie, geweld vanuit de politie en een arrestatie. Op dat kanaal zie je gelijkwaardige interacties vaak voorbij komen. Hierbij hoort het niet uit te maken dat bijvoorbeeld de burger niet goed meewerkt; als er niet aan de-escalatie wordt gedaan zal het in veel gevallen alleen maar leiden tot meer geweld. In veel gevallen werken de burgers trouwens mee. Hoewel soms de politie kritische vragen vaak ziet als tegenwerken.

Rondom dit akkefietje is het vreemd hoeveel Britten het compleet normaal vinden hoe de interactie gaat tussen het VK en Frankrijk. Tegelijk zijn de Fransen "slechteriken". Vergelijk dit met het "escalatie" plaatje hieronder.

Hoe het VK en Frankrijk met elkaar omgaan lijkt behoorlijk op een escalatieplaatje dat het Youtube kanaal een keer aanhaalde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QJq5NUWUFlsd23orwDejwAGr44=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4AS7eyp2i26w7tDuBciaKboA.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
gambieter schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:22:
Dat die Franse minister zo dom was om ze een mogelijkheid te geven een dom gebaar te maken, komt opmdat er binnenkort verkiezingen in Frankrijk zijn... :(
Dan helpen ze elkaar toch gewoon, win-win vanuit beider perspectief. Niet heel anders dan Rutte en Erdogan in 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

bkor schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:40:
Ik volg een Youtube kanaal dat politieinteracties voornamelijk op een wettelijk en de-escalatie manier beoordeeld. Hierbij komt duidelijk naar voren dat beide partijen (maar voornamelijk politie vanwege geweldsmonopolie) de-escalerend moeten gedragen. Dit vereist training en kunde, iets wat bij veel interacties ontbrak. Als gevolg hiervan is in veel gevallen een simpele interactie verandert in flink wat onnodig geweld. Voorbeeld: politie wilt parkeerregels handhaven op een privéterrein van een winkel (kan wettelijk niet), politie geeft totaal geen uitleg, uiteindelijk munt het uit in heel veel extra politie, geweld vanuit de politie en een arrestatie. Op dat kanaal zie je gelijkwaardige interacties vaak voorbij komen. Hierbij hoort het niet uit te maken dat bijvoorbeeld de burger niet goed meewerkt; als er niet aan de-escalatie wordt gedaan zal het in veel gevallen alleen maar leiden tot meer geweld. In veel gevallen werken de burgers trouwens mee. Hoewel soms de politie kritische vragen vaak ziet als tegenwerken.

Rondom dit akkefietje is het vreemd hoeveel Britten het compleet normaal vinden hoe de interactie gaat tussen het VK en Frankrijk. Tegelijk zijn de Fransen "slechteriken". Vergelijk dit met het "escalatie" plaatje hieronder.

Hoe het VK en Frankrijk met elkaar omgaan lijkt behoorlijk op een escalatieplaatje dat het Youtube kanaal een keer aanhaalde:
[Afbeelding]
Het VK heeft een politieke traditie van zero sum, dwz je wint of verliest, compromissen sluiten of deescalerend werken horen daar niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-10 12:10

ktf

Dus er moet een economisch conflict uitvechten door een klein groepje burgers te treiteren?

Waar gaat het om: er worden 41 visserschepen beperkingen opgelegd. Deze beperkingen zouden niet volgens afspraken zijn. Dat noem ik een klein economisch conflict. Ga je dan maar 100.000 mensen pesten door hun stroom af te sluiten? Is het de schuld van specifiek die burgers?

En wat als er doden vallen door de stroomafsluiting, omdat iemand 112 niet kan bellen, er in ziekenhuizen keuzes moeten worden gemaakt vanwege beperkte noodstroom, of door het geheel stilvallen van het dagelijks leven?

Het staat sowieso in geen proportie, is m.i. vertoon van pure onmacht en het treft duidelijk de verkeerde personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Het VK heeft een politieke traditie van zero sum, dwz je wint of verliest, compromissen sluiten of deescalerend werken horen daar niet bij.
Ja, dat vind ik erg debiele manier van werken.

Het volgende kan je ook weer op dat plaatje invullen.
Ook Frankrijk stuurt schepen naar Jersey in snel escalerende visvete

[ Voor 8% gewijzigd door bkor op 06-05-2021 13:08 . Reden: omschrijving erbij ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Recenter dan je denkt.. iig in 1972-1976 was de britse navy betrokken bij een vergelijkbaar incident..
Wikipedia: Cod Wars

en in 1993 (ook channel islands trouwens)
Wikipedia: 1993 Cherbourg incident

in 2012 en 2018 greep de franse marine in..
Wikipedia: English Channel scallop fishing dispute

Vorig jaar was er ook een conflict waar franse vissers de britse vissersboten aan vielen 'Flares, oil and frying pans were thrown at the British boats by the French.'

Dus dit gaat iets verder dan alleen voor de buhne spelen.. dit is een jaren lopend conflict waar beide partijen hun marine hebben ingezet om de boel uit elkaar te houden..

[ Voor 40% gewijzigd door ToolkiT op 06-05-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
bkor schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:08:
[...]

Ja, dat vind ik erg debiele manier van werken.

Het volgende kan je ook weer op dat plaatje invullen.
Ook Frankrijk stuurt schepen naar Jersey in snel escalerende visvete
Dat was te verwachten (zie verhaal hierboven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Is het echt dat of wordt de marine juist gestuurd om te voorkomen dat het een internationaal conflict wordt? Beetje zoals we ook politie inzetten als twee groepen voetbalfans ruzie zoeken. Dan roepen we ook niet dat de politie de boel escaleert.

Franse vissers (en boeren) staan nu niet echt bekend om hun bereidheid om conflicten uit te praten en Britse vissers zullen wel niet veel beter zijn. Dan lijkt het me alleen maar verstandig als marineschepen uit beide landen hun eigen mensen in de gaten houden. Op zee is er nu eenmaal geen politie voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
ktf schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:58:
[...]

Dus er moet een economisch conflict uitvechten door een klein groepje burgers te treiteren?

Waar gaat het om: er worden 41 visserschepen beperkingen opgelegd. Deze beperkingen zouden niet volgens afspraken zijn. Dat noem ik een klein economisch conflict. Ga je dan maar 100.000 mensen pesten door hun stroom af te sluiten? Is het de schuld van specifiek die burgers?

En wat als er doden vallen door de stroomafsluiting, omdat iemand 112 niet kan bellen, er in ziekenhuizen keuzes moeten worden gemaakt vanwege beperkte noodstroom, of door het geheel stilvallen van het dagelijks leven?

Het staat sowieso in geen proportie, is m.i. vertoon van pure onmacht en het treft duidelijk de verkeerde personen.
how maar! Het VK wilde niets meer met de EU te maken hebben, dat moet je niet vergeten. Dat betekend ook dat deze soort afspraken (wat restpunten zijn van the British Empire trouwens, die restpunten die ook in bv. Noord-Ierland issues blijven geven hoezee!) over stroomvoorziening gewoon fijn hun eigen issue zijn in essentie. Dat is wat Frankrijk nu ook gewoon duideljik maakt: als jullie niet volgens de regels en afspraken die zijn gemaakt willen spelen, dan prima, stoppen we toch gewoon ermee.

Dan kun je niet komen huilen dat die burgers opeens de sjaak zijn, dat is een keuze en gevolg van Brits beleid.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aangezien Jersey een belastingparadijsje is (paradijs met dat weer?), wordt er al wel gemompeld "als Jersey bescherming wil van het VK, dan is het tijd dat ze daar eens belasting voor gaan betalen" :p

En ach:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLiCNQ5oDKH5ZOeLV6ZqGomNSqw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6q6hhvkmu5eihBwBoZ60LVyL.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-10 12:10

ktf

polthemol schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:29:
how maar! Het VK wilde niets meer met de EU te maken hebben, dat moet je niet vergeten.
Het probleem is dat Jersey geen onderdeel is van het VK... Deze mensen hebben dus niet eens mogen stemmen over de Brexit!

Het is alsof Frankrijk Curacao straft voor iets waarvoor ze boos zijn op Nederland, omdat Curacao tot het Koninkrijk der Nederlanden behoort.

[ Voor 20% gewijzigd door ktf op 06-05-2021 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:48
Schoot ie maar eens in eigen bek! :X

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
ktf schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:19:
[...]

Het probleem is dat Jersey geen onderdeel is van het VK... Deze mensen hebben dus niet eens mogen stemmen over de Brexit!

Het is alsof Frankrijk Curacao straft voor iets waarvoor ze boos zijn op Nederland, omdat Curacao tot het Koninkrijk der Nederlanden behoort.
Het is Brits kroonbezit, restje van een nog iets feodalere tijd. Hoe het Britse koningshuis dit regelt of het VK is hun probleem. Gezien het visrechten issue heeft het VK Jersey fijn in de strijd gemikt ook, dus wederom: het probleem van het VK waarbij Frankrijk prima kan zeggen: bekijk het maar, vraag BoJo maar om stroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Dr. Strangelove schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:18:
[...]

Je krijgt dan wel een pint ipv vijf druppels in een fluitje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 14:47
Gelukkig waren de Fransen blijkbaar slim genoeg om de kustwacht en een "maritime administration patroller" te sturen in plaats van de grijze vloot.

Toch nog een poging tot de-escaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
[...]

Zou eerder Sint Maarten als voorbeeld hebben genoemd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Jersey is nooit onderdeel geweest van de EU. Zou beetje raar zijn als ze dan wel mee zouden mogen stemmen...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Helixes schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:42:
[...]

Jersey is nooit onderdeel geweest van de EU. Zou beetje raar zijn als ze dan wel mee zouden mogen stemmen...
Wel zaten ze in de vrijhandelszone volgens mij. Ik herinner me nog dat er bepaalde webshops op de kanaaleilanden zaten omdat er geen btw en geen importkosten geheven hoefden te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Natuurlijk is dit voornamelijk bedoeld als afleiding voor gordijn-Gate (ofwel renoveren op kosten van de belastingbetaler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Amphiebietje schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:36:
Natuurlijk is dit voornamelijk bedoeld als afleiding voor gordijn-Gate (ofwel renoveren op kosten van de belastingbetaler).
Is dat echt zo'n groot ding?

Gezien de reputatie van Boris zou het tegendeel pas echt verrassend zijn geweest...

Pagina: 1 ... 29 ... 53 Laatste