Dat is altijd mooi om te zien. Maar zoals elk goed gerecht moet je dat heel langzaam laten sudderen.
Nox schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:49:
[...]
Je maakt met een hard spel wel klare taal, maar misschien ben ik iets te biased, ik voer geen handel met de UK dus het kan me ook niet heel veel schelen. Op m'n bakkie kibbeling na dan, maar corona verdwijnt toch hopelijk weer.
Dat wel, nadeel van de nucleaire optie is alleen dat het heel lastig is om terug te gaan.
2e reden is dat de rest van de wereld meekijkt. En degenen die tellen die waarderen een subtiele aanpak meer. Dit laat ze alleen maar sterk lijken voor de binnenlandse Bühne welke afgeleid moet worden. Wat is een akoord met het VK waard als ze het zo gemakkelijk naast zich neer leggen.
Nox schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:49:
[...]
De EU wil ook dat Ierland geen smokkelroute wordt. Het is een open grens aan de buitenkant van de douane-unie. De financiele dienstverlening loopt toch al helemaal leeg in de city begreep ik, ze willen meer soepele regels waarmee een toekomstige toegang tot de single market nog lastiger gaat worden. Daar hebben ze al afscheid van genomen.
Met eindeloos uitstel blijf je die open grens houden, en dat is ook fors in het nadeel van de EU.
Dat valt wel mee. We willen netjes voldoen aan de WTO eisen en geen harde grens voor smokkelwaren tussen Ierland en de rest van de EU. uiteindelijk willen we geen open grens meer maar een paar maanden langer maakt ook niet uit. Als er maar een redelijk logisch stappenplan is hoe dat te bereiken.
En laten we eerlijk zijn. In de prakijk zijn de regels nog identiek. Risico is minimaal.
Einddoel voor de EU is een verenigd Ierland.
Waarom denk je anders dat Sinn-Fein zich redelijk gedeisd houd. Het zijn de unionisten die nu op alles tegenwerken en op alle slakken zout leggen.
En als Bonus hebben we nog Schotland. Daar scoren dit soort acties ook geen punten.
[
Voor 3% gewijzigd door
D-dark op 04-03-2021 23:16
]